Solo showcasefoto's - foto's waar je trots op bent Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.920 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Deze is van 2 maanden terug.
Persoonlijk had 'ie nog iets meer gecropt kunnen worden links, en de takken onder in het beeld weg kunnen shoppen...
Ik ben voorstander van het "echte plaatje" en niet van zwaar gefotoshopte exemplaren, dus bij deze :)

Afbeeldingslocatie: http://img29.exs.cx/img29/1912/dscf1187border9ts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vindt het wel een mooie foto en denk dat je zelf al goede kritiek er op geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/shark/shark_edit2.jpg

Rond oud&nieuw in The Muddy Mountains, CA, USA gemaakt. Er is een en ander aan gesleuteld. Op de oorspronkelijke foto zat de kap op de cabrio. Verder zijn de kleuren/contrasten aangepast.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Niels
Opzich wel aardige plaat.. Ik vind m allen niet zo spannend. Silouet van een deel van de molen is wat mij betreft niet mooi/interessant genoeg als foto-onderwerp. Maar dat kan natuurlijk aan mijn smaak liggen.

@FaceDown
Mooie plaat.
Als ik er over nadenk verder ook niet een heel bijzonder beeld, maar toch mooi neergezet, met mooi licht/kleuren.. Gewoon een boeiende foto..
netjes gesoept ook trouwens :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Met de kap wegsoepen is er een beetje smudge ontstaan lijkt het wel... verder strakke plaat ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Smudge?

Hier een 100% crop:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/shark/crop_edit.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door FaceDown op 15-02-2005 15:55 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Afbeeldingslocatie: http://showcase.unseen.nl/moflip.jpg

Gemaakt op Tmax 400 met invulflits links van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sjah die's ook echt cool!!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

zmn schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:57:
[afbeelding]

Gemaakt op Tmax 400 met invulflits links van de camera.
Ik kom er zojuist achter dat Tmax 400 een film is. Kun je wat meer vertellen over de camera en lezen die je hebt gebruikt?

Vind je plaat erg goed. Lekkere korrel in de lucht -beetje krantenstijl, maar door die bolling ook weer niet. En ook knap vind ik dat er wel degelijk een gevoel van beweging in zit, terwijl er geen 'motion blurs' zichtbaar zijn (hoe heet dat in het Nederlands).

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, dubbelpost. :+

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

@ Mosez: Bewegingsonscherpte. :)

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 15-02-2005 17:14 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Mosez schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:13:
[...]

Ik kom er zojuist achter dat Tmax 400 een film is. Kun je wat meer vertellen over de camera en lezen die je hebt gebruikt?

Vind je plaat erg goed. Lekkere korrel in de lucht -beetje krantenstijl, maar door die bolling ook weer niet. En ook knap vind ik dat er wel degelijk een gevoel van beweging in zit, terwijl er geen 'motion blurs' zichtbaar zijn (hoe heet dat in het Nederlands).
Tmax 400 is een zwart/wit film inderdaad. Ik heb een Eos 30 gebruikt met een 15mm sigma. De sigma stond op f5.6 en sluitertijd was 1/125 overdag, ingeflitst met een vivitar 285 met een sync cord links van me op statief.

Motion blur = Bewegingsonscherpte
Ik ben niet echt fan van de vignetting die op deze foto aanwezig is. Een wijd wit kader had beter gestaan denk ik!

[ Voor 22% gewijzigd door supakeen op 15-02-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/yuguy/janjunk/fietstocht/SPRIETBEWERKT.jpg

dit is de eerste keer dat ik een foto 'fel' heb bewerkt in photoshop.
en ik vind het resultaat er wel goed uit zien.
want de orginele foto sprak me totaal niet aan. ( http://users.pandora.be/y...tocht/SPRIETONBEWERKT.jpg )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmn schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:15:

Ik ben niet echt fan van de vignetting die op deze foto aanwezig is. Een wijd wit kader had beter gestaan denk ik!
wat is vignetting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:16:
[afbeelding]

dit is de eerste keer dat ik een foto 'fel' heb bewerkt in photoshop.
en ik vind het resultaat er wel goed uit zien.
want de orginele foto sprak me totaal niet aan. ( http://users.pandora.be/y...tocht/SPRIETONBEWERKT.jpg )
Als je wat met curves speelt kun je er een stukje beter spul uithalen, even snel voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://showcase.unseen.nl/snellecurves.jpg

Ik heb:
* Blauwe curve wat naar beneden gehaald
* Wat met levels gesleept
* Uitsnede
* Kadertje
* Unsharp Mask
Extreem voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.shortcourses.com/how/attach/vignetting.jpg

Als de hoeken naar binnen toe donkerder worden, dat kan komen door je objectief, door nabewerking of als je een stukje over je lens heenzet :)

[ Voor 22% gewijzigd door supakeen op 15-02-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
Afbeeldingslocatie: http://img137.exs.cx/img137/8488/close0bz.jpg
eerste foto die goed genoeg is. genomen met sony p 100. ik heb hem nog maar enkele dagen dus het is nog even aan de settings wennen, graag constructieve commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmn schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:21:

Ik heb:
* Blauwe curve wat naar beneden gehaald
* Wat met levels gesleept
* Uitsnede
* Kadertje
* Unsharp Mask
't Ziet er nu inderdaad beter uit.
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb de vignetting toegepast omdat ik de foto onderaan wat te onscherp vond, en niet zo mooi.
Ik had het natuurlijk ook kunnen croppen, maar ik heb nog nooit vignetting toegepast en vond dit wel leuk.
Ik heb ook het contrast verhoogd van het grassprietje dat nog recht staat.
Doet me een beetje denken aan een soldaat die als enige over is op een slachtveld.
En daarom vond ik dat vignetting effect ook wel goed passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

_Losealot_ schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:09:
[afbeelding]
eerste foto die goed genoeg is. genomen met sony p 100. ik heb hem nog maar enkele dagen dus het is nog even aan de settings wennen, graag constructieve commentaar
Nou hij is behoorlijk onscherp..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

FaceDown schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:34:
[...]

Nou hij is behoorlijk onscherp..
Ach, dat is niet onsfeervol, en ik vind het wel een leuk idee, maar het lijkt net alsof het rechter oog mist. Dat stoort mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://img233.exs.cx/img233/5009/maan17ut.jpg

Iets grotere resolutie

Gemaakt met een Eos 10D, 70-200mm F4.
Exif staat beneden op de pc, kan ik even niet bij. Post is z.s.m.

Opmerkingen/Commentaar? :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Impry schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:40:
[afbeelding]

Iets grotere resolutie

Wel leuk dat je de maan mooi hebt weten te portreteren maar eerlijk gezegd is het vrij snel een saai iets, alleen maan en zwart is natuurlijk niet echt 'spannend' :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Deze foto is op het station van Keulen gemaakt. Helaas heb het kader nog niet aangepast maar kijk daar maar daarheen. Was wel tevreden over de foto maar jullie commentaar is natuurlijk wederom meer dan welkom.
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QwDzAuYUR9Vo4lNfdmO6OtuTCIubT!NFOBinQln271Ub8A0d7YOPyddRJRoz2G6!TltdtcOCYfhiOxnYBU6T9gEH3x62rVx0CIA9ioGVZeA/station.jpg?dc=4675510269907249397

Hij is erg verkleind en dat is erg ten koste gegaan van de kwaliteit zie ik. Zal ik er een full size link bijgooien?

[ Voor 14% gewijzigd door janklp op 15-02-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Impry schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:40:
[afbeelding]

Iets grotere resolutie

Met Simon in dezen :)

Ik vind hem wat saai, maar als je deze foto niet hebt bewerkt dan neem ik toch voor je af: perfect zwarte lucht waardoor de maan een lekker contrast geeft. Het zou alleen (imho) mooier zijn geweest om de maan wat prominenter in beeld te hebben. De foto heeft naar mijn mening nu teveel zwarte (lees: lege) ruimte :)
Januszjes schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:11:
Deze foto is op het station van Keulen gemaakt. Helaas heb het kader nog niet aangepast maar kijk daar maar daarheen. Was wel tevreden over de foto maar jullie commentaar is natuurlijk wederom meer dan welkom.
[afbeelding]

Hij is erg verkleind en dat is erg ten koste gegaan van de kwaliteit zie ik. Zal ik er een full size link bijgooien?
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar de high-res versie :) Even een 'quick impression' van wat je hier hebt gepost:

Voor mijn gevoel zou de foto nog wat intrigerende worden als je wat meer van het lijnenspel op de voorgrond in beeld had genomen. Je hebt nu wel heel mooi de pilaren op de plaat staan, maar volgens mij heeft het dak erboven een heel boeiend lijnenspel :) Dat had ik graag terug willen zien in de foto. De nadruk van deze plaat ligt meer op wat zich op de achtergrond bevindt, terwijl juist de voorgrond misschien wel boeiender is geweest. :)

(wat dat betreft is de foto ook wel weer geslaagd te noemen: hij wekt (bij mij) in ieder geval een soort van spanning/nieuwsgierigheid op; in dit geval naar het lijnenspel van de overkapping :)

Even in het algemeen: ik zie je vaker foto's posten met een kader. Daar is op zich niets mis mee (geeft ook vaak een extra dimensie aan een foto), maar maak ze alsjeblieft wat rustiger. Je plant nu een overload aan informatie in het kader. Dat leidt de aandacht af, zeker omdat je een vrij druk lettertype gebruikt. De info over sluitertijd en diafragma zou ik sowieso weglaten (die verticale tekst verneukt imo het complete kader) evenals de tekst over de gebruikte camera.

Ofwel: gebruik kaders met mate! Het kan een foto inderdaad net dat beetje extra geven, maar het kan het resultaat ook behoorlijk verkloten en - sorry dat ik het zeg - maar dat laatste is bij jouw foto helaas het geval. Dit alles uiteraad imho :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wok op 15-02-2005 23:37 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Wok schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:33:
Even in het algemeen: ik zie je vaker foto's posten met een kader....maar maak ze alsjeblieft wat rustiger. Je plant nu een overload aan informatie in het kader.
Grappig, toevallig had ik dat een aantal weken geleden ook al tegen hem gezegd:
[rml]T.T. in "[ Verzamel] Winter 2005"[/rml] :)

@_Losealot_ ik snap niet waarom je de foto post, hij is ongelooflijk onscherp.

@zmn : mooie sfeer foto, alleen lijkt de skater er een beetje voorgeplakt. Zal wel komen door de flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Nieuwe dag, nieuwe plaat :P

zondag 13 februari, locatie: 's Gravenzandse strand
De zondvloed?

Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/landscapes/IMG_2078.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hangloozz op 16-02-2005 00:08 ]

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wow hehe.. creatief geweest met photoshop? :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:09:
zou kunnen, maar ik denk niet dat dit geshopd is.. Je hebt rond deze tijd wel vaker van dit soort luchten, en als de zon er tegen aan schijnt word het wel heel donker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

FaceDown schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:09:
als je wat geschuif met levels creatief wilt noemen :)
Een plaat straight uit de 20D is nagenoeg onbruikbaar zonder nabewerking.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.krusher.info/images/got/fotografie/kerk.jpg

Ik wil iets dramatisch, is dit wat? Helaas heb ik geen echte groothoek en ik kon niet verder naar achteren lopen om meer van de kerk op de plaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.van-roermund.nl/temp/got/karlsbrucke_thumb.jpg

De Karlsbrucke in Praag, genomen in december 2001. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik vind hem zelf erg mooi door de sfeer die deze foto uitstraalt.

[ Voor 9% gewijzigd door Stamgastje op 16-02-2005 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Dit vind ik toch wel de mooiste die ik ooit gemaakt heb :)
Afbeeldingslocatie: http://fotos.zapguide.nl/sneeuw/thumbs/IMG_0896.JPG
Den haag, herengracht uitkijkend op de tunnel onder CS door

Vorig jaar genomen toen het net 1 ochtend gesneeuwd had. 'S ochtends vroeg aangekomen @ work, alles was nog wit en de lucht was net aan het betrekken van blauw naar grijs, snel de powershot a70 van de zaak gepakt en ff 10 minuten wat foto's geschoten.

Ben benieuwd wat de prof's hier nou van vinden :)

hier staan voor de liefhebbers meer uit dezelfde serie :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Just_I schreef op Thursday 10 February 2005 @ 22:53:
"Melting Ice on the window"
[afbeelding]
Klik voor origineel formaat (+/- 1 mb)
Gemaakt op 25 januari, wordt nu door mij gebruikt als wallpaper, niks aan gephotoshopt.

Een aangepaste versie, auto levels, auto contrast en auto color
[afbeelding]
Klik voor groot formaat (+/- 1,5 mb)
En de geshopte versie staat nu op mijn laptopje! Mooi hoor. Mijn mening over dit topic: leuk bedacht, verkeerde reactie. Mensen zoeken nu gewoon in hun mapjes naar hun 'mooiste' foto en posten die vervolgens. Daarna worden ze in een stuk of 10 posts de hemel in geprezen of de grond in geslagen.
Daarnaast vind ik het niveau foto's ook niet echt hoogliggen, in bijna elk 'echt' showcasetopic zie je mooiere foto's.
Er zijn natuurlijk die paar uitzonderingen (die van Mercarra vind ik subliem). maar over het algmeen moet je goed zoeken om hier strakke, uitzonderlijke plaatjes te zien.

(disclaimer: bovenstaande mag becommentarieerd (scrabble: 7* woordwaarde :+ ) worden, maar het is een NOFI he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Bedankt voor de tip wok, ik zal er zeker aan denken. Ik zal het kader iets aanpassen want je hebt wel gelijk als ik het zo met een objectief oog nog eens bekijk. Even over het onderwerp, ik had ervoor kunnen kiezen om meer van het station te fotograferen maar die brug als object vond ik ook wel intressant. Mijn upload servder is even down vandaar dat ik het bij rapidshare even onderbreng.

Klik hier voor full size foto

[ Voor 7% gewijzigd door janklp op 16-02-2005 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
headhunternl schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 02:41:
[...]

Daarnaast vind ik het niveau foto's ook niet echt hoogliggen, in bijna elk 'echt' showcasetopic zie je mooiere foto's.
Er zijn natuurlijk die paar uitzonderingen (die van Mercarra vind ik subliem). maar over het algmeen moet je goed zoeken om hier strakke, uitzonderlijke plaatjes te zien.

(disclaimer: bovenstaande mag becommentarieerd (scrabble: 7* woordwaarde :+ ) worden, maar het is een NOFI he ;) )
Denk dat het doel van een showcase naast je mooie foto's te laten zien ook gaat om juist feedback te ontvangen hoe het beter kan. Vindt het prima dat je het niveau laag vindt liggen, maar door gericht feedback te geven lijkt me dat je er mede voor kan zorgen dat het niveau (naar jouw mening) hoger zal komen te liggen. Niemand is ooit uitgeleerd....

Wat ik wel jammer vind is dat wanneer een foto is geplaatst er eigenlijk alleen net daarna op gereageerd wordt en dat een foto dus wel snel "wegzinkt" in alle andere foto's waardoor je soms te weinig feedback zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Karelsbrug is natuurlijk altijd een populair foto-object..
Hij staat er mooi op op deze plaat. Goeie sfeer..
Misschien iets teveel zwart onerop de foto, maar dat trekt je blik ook weer meer naar de brug..

De sneeuwfoto vind ik weinig bijzonder.
Gewoon wat bomen en een slootje in het wit.
Redelijk grauw, weinig sfeer (voor een sneeuwfoto) en geen bijzonder onderwerp.
Verder weinig mis mee.. maar gewoon een foto die snel gemaakt is al er sneeuw ligt.

Afgelopen weekend zelf weer wat foto's geschoten.. helaas niks showcasewaardigs naar eigen mening..

Als je een topic wil voor alle foto's om iedereen te leren fotograferen dmv feedback moet je een nieuw topic openen.. en hiervan ff de topicstart lezen om verwarring te voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Januszjes schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 07:19:
Bedankt voor de tip wok, ik zal er zeker aan denken. Ik zal het kader iets aanpassen want je hebt wel gelijk als ik het zo met een objectief oog nog eens bekijk. Even over het onderwerp, ik had ervoor kunnen kiezen om meer van het station te fotograferen maar die brug als object vond ik ook wel intressant. Mijn upload servder is even down vandaar dat ik het bij rapidshare even onderbreng.

Graag gedaan ;)

Ik zal de full-res foto vanavond thuis nog even bekijken, want hier op een laptopscherm komen de kleuren niet echt tot hun recht.

Als de brug op de achtergrond het onderwerp is, kan ik niet zeggen dat de foto geslaagd is, sorry :) Het station (perron) op de voorgrond ontneemt teveel het zicht op (klaarblijkelijk) het echte onderwerp. Volgens mij had je dan beter een perrontje verder kunnen gaan staan ;)
Verwijderd schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 10:10:
[...]

Denk je nou echt dat iedereen dat geduld heeft om op deze manier je foto te bekijken? :Z
En bedankt voor deze uitermate zinnige bijdrage aan deze topic :Z (als je zijn post had gelezen, dan had je geweten dat dit dus een tijdelijke oplossing was i.v.m. het niet functioneren van zijn uploadserver... ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Wok op 16-02-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:08:
[...]
Ook nuttig :O
Maar eeh... ik had heus gelezen wat er stond, maar dan nog kan je naar mijn mening net zo goed wachten tot je eigen upload weer up is. Was verder niet lullig bedoeld ofzo, maar wordt weer lekker de grond in geboord. Hoezo iedereen is weer in de negatieve sfeer :X
Ik kan wachten tot mijn eigen upload weer goed is maar ik kan het ook zo proberen en blijkbaar zijn er wel mensen die het zo toch proberen zoals wok _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Als je foto's waar je trots op bent hier wil posten, is het wel zo handig om van tevoren te checken dat ze makkelijk te zien zijn natuurlijk Januszjes ;)

Maar het is idd nergens voor nodig om op een dergelijke manier zoals knettergestoord doet, te posten: maak dan netjes een TR aan zodat een van ons (de FG-mods) tot een oplossing kan komen met degene die de foto wil posten, dat scheelt loze zeurposts in dit topic :)

Graag verder ontopic :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 16-02-2005 14:19 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens een foto'tje posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.few.vu.nl/~mwagena/images/daily_travels.jpg

Genomen in het metrostation (oja-joh?) op vijf minuutjes loopafstand. Camera is een PowerShot A80.

Ik vind hem wel wat hebben maar ik weet natuurlijk niet of de pro's dat met me eens zijn. Het straalt echt zo'n urban helaas tegenwoordig een te vaak en in de verkeerde context gebruikt woord gevoel uit, als je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:44:
Ook maar eens een foto'tje posten:

[afbeelding]
Genomen in het metrostation (oja-joh?) op vijf minuutjes loopafstand. Camera is een PowerShot A80.
Ik vind hem wel wat hebben maar ik weet natuurlijk niet of de pro's dat met me eens zijn.
Ik noem me geen pro maar ik vind het een zeer aardige foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/bloem303/tn_autorai.jpg
klikbaar

Gister op de autorai geschoten. Het is heel gek, op zich niet zo'n bijzondere foto maar ik vind em toch gaaf ofzo. Met een Ixus 400 gemaakt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

@Skin:
Leuke plaat... die ruis doet het um :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roeligan op 16-02-2005 18:11 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk Skin, dat vind ik nou wel een mooie plaat voor in dit topic. Nice 1.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Geschoten op vakantie in Cuba.
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/dancer.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Trots is ook weer een groot woord, maar in een studio waar bijna geen licht is, terwijl we live op de radio te horen zijn... Het was weer iets nieuws. Achterlijk hoe weinig licht ze daar gebruiken overigens, die paar TFT-schermpjes en een paar Halogeenlampjes, da's niet genoeg..

Resultaat is niet geweldig, maar wel leuk:
Afbeeldingslocatie: http://fotos.floor-is.nl/Don/12feb/Don12feb-076.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:11:
[afbeelding]

Nette foto al zeg ik zelf als leek. Kan alleen niet echt nadrukkelijk het onderwerp vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:10:
@Skin:
Leuke plaat... die ruis doet het um :)
Mja, die ruis zat niet op de oorspronkelijke foto (tenminste, niet zoveel :)). Bij het selecteren van een channel als basis voor een greyscale kwam die opeens tevoorschijn. Ik vond het wel passen dus heb ik het maar zo gelaten.
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:26:
Kijk Skin, dat vind ik nou wel een mooie plaat voor in dit topic. Nice 1.
_/-\o_
Dankje :>

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Januszjes schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 07:19:

Zoals beloofd, heb ik de full-res ook even op mijn eigen PC bekeken :)

Zoals ik eerder al zei, is het niet meteen duidelijk wat precies het onderwerp van de foto is. Zoals je zelf aangaf, was het je doel de brug op de achtergrond centraal te stellen. In dat opzicht is dat dus niet helemaal gelukt; er zijn teveel storende objecten op de voorgrond ;)

Daarop inhakend, op de voorgrond is nog erg veel beton en rails zichtbaar, wat - wederom - de aandacht afleid van de brug. Je had er beter aan gedaan om op een perron dichterbij de brug te staan. Verder vind ik het wel een mooie plaat (mooie lichtval) :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

leokennis schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:54:
Oké dit is überhaupt de enige "serieuze" foto die ik ooit gemaakt heb. Genomen op iemand anders Minolta Bladiebla, 5 megapixel dacht ik. Het is de Karlsbrücke (Praag), oud en nieuw 2004/2005, 00:00

Het kleiner gemaakte origineel (anders 2.5mb ;) ):
[afbeelding]

Bewerkt:
[afbeelding]

Bewerkingen:
-Contrast hoger, helderheid lager
-Vlekjes in lucht weggehaald
-Kleurbalans iets aangepast, maar ik wete eigenlijk niet meer precies wat :X

Ik heb iig geprobeerd het niet op een "standaard vakantiekiekje" te laten lijken :)

Commentaar?
Iemand nog enig commentaar op deze, zodat ik weet wat er de volgende keer beter moet?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Wok

Wok

Dakloos...

@leokennis:

De bewerking heeft de foto zeker goed gedaan :)

Ik heb echter wel commentaar op de compositie. De brug staat in alle opzichten in het midden van de foto en zeker in verticale richting is dat jammer. Je ziet nu EN veel EN veel lucht, waardoor de foto niet echt spannend is. Probeer de 'regel van derden' toe te passen.

Daarnaast had het boompje aan de rechterkant nog iets meer in beeld mogen zijn om net wat meer diepte aan de foto te geven :)

Verwijderd

Iemand nog die mijn kerk van commentaar wil voorzien? :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik vind 'm wel mooi! Alleen niet heel erg dramatisch. Daar had de lucht bijv een stuk dreigender voor mogen zijn. Hier een bijdrage van mij van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/peel/CRW_0160.jpg

Groetjes, FaceDown.

• Wok

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:40:
Iemand nog die mijn kerk van commentaar wil voorzien? :)

[...]
Ik heb er eigenlijk zo goed als niets op aan te merken. Pracht plaat! :)

Ok, missschien dan nog een klein puntje. :P Ik zou nog een klein stukje van de onderkant afsnijden. Onder het kerkraam zie je nog een boogje lopen (en rechtsonder nog een stukje raam). Misschien juist dat stukje er nog af knippen, maar verder kan ik niet bedenken wat je er aan zou kunnen veranderen :)

/edit:

Nog weer even bekeken en nog een tweede puntje gevonden. In de daklijn (de driehoek op de gevel) is het linkerpuntje net niet zichtbaar. Ofwel, ietsje breder uitsnijden op links om de driehoek compleet te hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wok op 17-02-2005 00:49 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wok schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:38:
@leokennis:

De bewerking heeft de foto zeker goed gedaan :)

Ik heb echter wel commentaar op de compositie. De brug staat in alle opzichten in het midden van de foto en zeker in verticale richting is dat jammer. Je ziet nu EN veel EN veel lucht, waardoor de foto niet echt spannend is. Probeer de 'regel van derden' toe te passen.

Daarnaast had het boompje aan de rechterkant nog iets meer in beeld mogen zijn om net wat meer diepte aan de foto te geven :)
Hmm dat van die brug klopt idd; als ik em "lager" had genomen was ie denk ik mooier. Maar ja...dan had dat vuurwerk er maar half opgestaan :9

We gaan er nog eens aan soepen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Wok

Wok

Dakloos...

leokennis schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:49:
[...]

Hmm dat van die brug klopt idd; als ik em "lager" had genomen was ie denk ik mooier. Maar ja...dan had dat vuurwerk er maar half opgestaan :9

We gaan er nog eens aan soepen ;)
Inderdaad een heikel puntje toen ik nogmaals keek ;) 't Is een moeilijk keuze wat op te offeren: of de reflectie in het water of het vuurwerk. Persoonlijk zou ik het vuurwerk wel in beeld laten (maakt in mijn ogen deel uit van het onderwerp), dus wat wat van het water afsnijden (hoewel dat weer zonde is van de reflectie ;( ) :P

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.vanschaik.tk/~bas/photos/got_2005-02-17/t_DCP_3037.jpg

maar misschien is de panorama die op basis van deze foto gemaakt is nog wat mooier:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanschaik.tk/~bas/photos/got_2005-02-17/t_panorama.jpg

Foto gemaakt in Noorwegen op de "Trollstigen"

Commentaar is welkom!

• Wok

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 01:17:
[afbeelding]

maar misschien is de panorama die op basis van deze foto gemaakt is nog wat mooier:
[afbeelding]

Foto gemaakt in Noorwegen op de "Trollstigen"

Commentaar is welkom!
De eerste plaat komt wat flets over. Zeker een mooie plaat, maar als je een beetje speelt met levels en curves in photshop zou je hem wat 'krachtiger' kunnen maken.

De panorama is erg mooi geworden :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Snel voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanschaik.tk/~bas/photos/got_2005-02-17/t_DCP_3037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/berg.jpg

Levels, lucht levels-ssaturation-contrast, USM. Lucht kan veel mooier maar ben nou moe. :)

[ Voor 56% gewijzigd door FaceDown op 17-02-2005 01:35 ]

Groetjes, FaceDown.

• Wok

Wok

Dakloos...

FaceDown schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 01:32:
Snel voorbeeldje:

[afbeelding]

[afbeelding]

Levels, lucht levels-ssaturation-contrast, USM. Lucht kan veel mooier maar ben nou moe. :)
Komt in de richting ;) Alleen iets te ver doorgeschoten met contrast... De schaduwen (?) in het midden zijn nu rare zwarte vlekken....

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mja ik heb 't ff snel gedaan maar ik denk dat ze ook zo donker waren hoor. Maar goed kan altijd weer wat aan gedaan worden natuurlijk.

Groetjes, FaceDown.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wok schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:52:
[...]

Inderdaad een heikel puntje toen ik nogmaals keek ;) 't Is een moeilijk keuze wat op te offeren: of de reflectie in het water of het vuurwerk. Persoonlijk zou ik het vuurwerk wel in beeld laten (maakt in mijn ogen deel uit van het onderwerp), dus wat wat van het water afsnijden (hoewel dat weer zonde is van de reflectie ;( ) :P
OK. Ik heb beide edits op wallpaper formaat gehouden; ik kan ze wel "widescreen" gaan maken maar in principe heb je daar weinig aan op een PC. Als ik dus onder/boven stukken uitknip moet ik ook links of rechts knippen. Ik heb bewust de rechterkant gehouden aangezien dat boompje en die vage mist de foto wat meer diepte geven. En zo mooi zijn rondvaartboten nou ook weer niet ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnogen.net/edit2_thumb.jpg
De eerste edit; curves en levels zo dat de lucht het beste uitkomt, dus in het kleine stukje water eigenlijk geen refelctie.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnogen.net/edit3_thumb.jpg
Water, dus ;) Hoog contrast, donkere plaat, meer blauw en rood. De reflecties zijn vrij goed uitgekomen, alleen vind ik het nu iets te veel een "libelle nieuwjaar" plaat. Al kan dat ook positief zijn ;)

Voor de liefhebber: het origineel geRAR't

(oja, de ISO was 200 en de belichtingstijd 1.5sec (stond in de info van de JPG)). En de focuslengte of all begrippen 11mm.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Mensen , leg toch eens uit waarom jullie zo trots zijn op dat prutswerk? (uitzonderingen natuurlijk daargelaten)
Tevens komt er ietwat teveel bewerk een plaat-spul voorbij... was ook niet de insteek voor dit topic.
Formaatjes ... sja, laten we het daar maar helemaal niet meer over hebben.

Welgeteld 81% van de foto's hier geplaats horen hier gewoonweg niet.
Dit topic is voor mij nu wel over.

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

foto's waar je trots op bent. Dus ook jan met de pet die voor zijn doen een 'mooie' foto maakt.
We hoeven niet allemaal een profesionele fotograaf te zijn om op een plaatje meer trots te zijn als andere mischien?
(tis maar een idee hoor...)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:27:
Mensen , leg toch eens uit waarom jullie zo trots zijn op dat prutswerk? (uitzonderingen natuurlijk daargelaten)
Tevens komt er ietwat teveel bewerk een plaat-spul voorbij... was ook niet de insteek voor dit topic.
Formaatjes ... sja, laten we het daar maar helemaal niet meer over hebben.

Welgeteld 81% van de foto's hier geplaats horen hier gewoonweg niet.
Dit topic is voor mij nu wel over.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel leuke foto's posten die hier thuis horen, waarvoor dank :)

Ik heb net weer een foto getrashed, en nogmaals: dit is geen 'kan dit beter, commentaar?' topic in principe: het is je beste recente foto laten zien. Zeer simpel toch? ;)

edit:
Leutje schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:30:
foto's waar je trots op bent. Dus ook jan met de pet die voor zijn doen een 'mooie' foto maakt.
We hoeven niet allemaal een profesionele fotograaf te zijn om op een plaatje meer trots te zijn als andere mischien?
(tis maar een idee hoor...)
Lees de topicstart even :) Je moet niet alleen trots zijn op je foto: er moet ook een bepaalde minimale fotografische / originele kwaliteit aan hangen: anders ben jij alleen degene die hem mooi vindt, en de rest vindt hem niet de moeite waard. En dat is zonde natuurlijk :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Remy op 17-02-2005 11:33 ]

LinkedIn
Instagram

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik weet niet of deze reacties getriggerd zijn door mijn foto's, maar als ScSilver mijn eerste digitale foto prutswerk noemt, dan wil ik zijn eerste foto wel eens zien...

En ja, als ik er meer had gemaakt had ik een showcase geopend. Dan had iedereen gezegd "leuk maar dit klopt niet en dat en zus en zo" en dan had ik daar de volgende keer op gelet, en was ik zo een betere fotogrraaf geworden. Met de term "prutswerk" kan ik echter vrij weinig...en wat formaatjes daarmee te maken hebben: :?

Het gaat om foto's waar je trots op bent. Dat iemand met €1000,- aan lenzen en een camera van €800,- niet trots zou zijn op een foto als de mijne: dat kanb ik me voorstellen. Echter, iemand die op een camera van volgens mij nog geen €200,- zijn eerste foto maakt (ik dus), mag m.i. trots zijn als er zo'n foto uitkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaakaq op 17-02-2005 11:49 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Leo, ik begrijp heel goed wat jij nu bedoeld. Echter, daar is DIT topic niet voor.
Daar zijn andere topics voor en daar kun je testcase of showcase voor openen.

En nee, goede foto's komen absoluut niet per definitie uit dure camera's met grote lenzen.

Verwijderd

leokennis schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:47:
iemand die op een camera van volgens mij nog geen €200,- zijn eerste foto maakt (ik dus), mag m.i. trots zijn als er zo'n foto uitkomt.
En dan hoort ie dus niet in dit topic.. *zucht*
(als je het nog niet snapt lees dan nog 3x de topicstart en 3x remy's antwoord hier vlak voor)

Verwijderd

En hier hebben we weer het probleem waar je overal mee te maken. Over smaak valt niet te twisten. Wat ik een mooie foto vind, kan een ander niets vinden.
Daarbij, wat ik al zo vaak voorbij heb zien komen: wat is een mooie plaat? daar staat geen standaard voor. Iemand met veel ervaring zal over het algemeen werk afleveren dat meer aan de wensen van de gemiddelde got-er voldoet. En waarom, die mensen zijn ook hier begonnen en hebben toen ook heel veel feedback gekregen. Het enige verschil is, dat het in die tijd nog op een vriendlijke manier gebracht kon worden. Nu zijn zij "goed" en ze leveren "het neusje van de zalm". Tja... je vergeet je verleden dan natuurlijk helemaal, je vergeet meteen hoe je zelf zover ben gekomen... ook alleen maar door hulp van anderen. DEZE MENTALITEIT KLOPT NIET!!! Als je daar niet tegen kan, moet je een topic openen voor gevorderden ofzo... OMSCHRIJF HET NUT VAN JE TOPIC... voor wie is het, wat mag je posten, wat wordt onder "trots" verstaan... |:(

Ik zal je vertellen: ik doe aan stijldansen. Ik ben al enige tijd bezig en hoor vaak dat ik goed dans, zeker in mijn eigen groep. Toch ben ik een van de weinigen die ook weleens meedoet bij de eerste jaars. Ik vind het leuk om die mensen te helpen met mijn ervaring. Ik geef ze tips, ik vertel wat ik fout heb gedaan in het begin en wat daar de gevolgen van kunnen zijn... Ik HELP die mensen... Ik hou het positief en vriendelijk, want nog steeds is het zo dat iedereen daar voor zijn lol komt. Iedereen wil beter worden. Dus RESPECTEER een ander eens.

Nouu... vergelijk het bovenstaande even met hoe het hier gaat in dit topic... neem daar een voorbeeld aan.

/me heeft gesproken.... amen.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:27:
[...]

En dan hoort ie dus niet in dit topic.. *zucht*
(als je het nog niet snapt lees dan nog 3x de topicstart en 3x remy's antwoord hier vlak voor)
Ehm...hier horen foto's waar je trots op bent én die enige mooiheid hebben. Zelfs ik, de überamateur, ben niet trots op een bewogen foto van een kamerplant oid, maar is die foto van mij nu zo'n übercrap?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Walkman
  • Niet online
Helemaal mee eens, mensen moeten leren en als mensen het gevoel hebben dat iets showcase waardigs is en het in dit topic plaatsen geef dan opbouwende kritiek. De manier waarop nu wordt gereageerd lijkt me niet juist.

Verwijderd

@knettergestoord..

Ik vind persoonlijk (idd mijn mening) dat jij nog het meest een bepaalde mentaliteit naar buiten brengt..

Ik neem aan dat je bij het helpen van beginners op de daarvoor betreffende beginneravonden gaat helpen.. en niet op de dansschool alles door elkaar gooit, en op een avond waar enkel mensen met veel ervaring hun techniek proberen te verbeteren alle beginners er tussendoor laat hupsen.

Wat ik hiermee wil zeggen..
Dit topic heeft een bepaalde insteek.. dat moet iedereen gewoon kunnen begrijpen. Er wordt dus ook niet geirriteerd gereageerd omdat mensen foto's posten die niet super zijn.. maar omdat er mensen te lui zijn om de topicstart te lezen.. of zich er gewoon niks van aantrekken.

Dingen als 'mijn eerste probeersel', of 'niet super, maar wat moet ik veranderen' horen domweg niet in dit topic thuis. Voor dat soort dingen zouden andere topics geopend kunnen worden... bijv: 'Niet helmaal tevreden over je foto? vraag hier wat te doen'...
Zo houden we het forum wat leesbaarder..
Niemand is lijkt mij te beroerd om te helpen waar mogelijk..

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:41:
...Voor dat soort dingen zouden andere topics geopend kunnen worden... bijv: 'Niet helmaal tevreden over je foto? vraag hier wat te doen'...
Zo houden we het forum wat leesbaarder..
Niemand is lijkt mij te beroerd om te helpen waar mogelijk..
Goed punt, ik ben dan ook aan het overleggen met collega FG-mods over een optie om dergelijke topics een nette plaats in FG te geven :)

LinkedIn
Instagram

• damastx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

damastx

bumminc.

Afbeeldingslocatie: http://www.acidhost.net/~damastx/marseilles.jpg

Paleis Versailles
afgelopen kerst geschoten met Sony DSC-F77
flink wat gephotoshopped :)

-

Afbeeldingslocatie: http://www.acidhost.net/~damastx/wideparis.jpg

Ook Parijs (afgelopen kerst)
zelfde verhaal verder

As finishing touch, god created the dutch.

Verwijderd

Tuurlijk tuurlijk tuurlijk... ik ben nu de boosdoener van alle eerdere posts...

Ik probeer het hier alleen duidelijk te maken dat het nu de verkeerde kant op gaat, doordat iedereen negatieve posts geeft (en ja, die van mij ook ja)

nog even over wat mvdm zei: op de vrije dansavond loopt iedereen door elkaar, als gevorderde probeer je de beginners daar zo veel mogelijk te helpen. En tuurlijk, je wil ook weleens lekker op je eigen niveau dansen en daar is niet altijd alle ruimte voor... improviseren noemen wij dat! Maar het met elkaar gezellig!

weer ff terug naar dit topic: kijk naar wat je kan doen voor iemand die net om de hoek komt kijken. Ookal is de foto, naar jouw mening wel te verstaan, van slechte kwaliteit, dan nog kan je gewoon op een vriendelijke manier feedback geven. Niet meteen iedereen afkatten.

Maar goed, mijn vorige post wordt ook meteen door iedereen de grond in getrapt, kennelijk willen jullie het niet snappen wat ik ermee probeer te zeggen. Kennelijk is er geen enkele manier om het tot jullie botte koppen door te laten dringen dat iedereen hier met trots zijn foto post.. kennelijk kan het niet tot jullie botte koppen doordringen dat iedereen hiern og steeds voor zijn eigen lol komt... kennelijk kan het nog steeds niet tot jullie botte koppen doordringen dat jullie het lekker aan het verkloten zijn...
Ik bemoei me er niet meer mee, ik heb mijn zegje gedaan... ik ga weer vrolijk doen, ik laat me niet door een stelletje botte koppen de grond intrappen als ik juist voor mijn plezier ergens rond ga neuzen. Ik ga morgenavond weer lekker de beginnertjes helpen door tips te geven. Denk niet dat het zal helpen als ik ze af ga snauwen....
succes met dit forum... misschien kijk ik nog eens om de hoek als het weer gezellig kan!

Amen.... })

Verwijderd

Wel sjiek.. die parijsfoto's..

De eerste lijkt bijna een schilderij.
De 2e vind ik kwa bewerking (voor zover ik dat kan beoordelen op dit formaat) een beetje overdone.. Ziet er hier en daar ook een beetje foggy uit.. krijg de nijging om ff in mn oge te wrijven :)

Verder mooie plaatjes

Nog even over vriend 'knettergestoord' (mooie naam trouwens ;) )
Ik snap het punt heel goed.
Het is duidelijk dat er soms misschien iets milder kan worden gereageerd.. en zoals jezelf aangeeft is dat bij jou ook het geval. Zeker in je laatste post waarbij je weer een stapje verder doet op de irritatietrap door je woordkeuze.
Buiten het feit dat er veel beginners zijn die hulp willen, blijf ik erbij dat dat niet in dit topic hoort.
Ik vind het wel jammer dat uit je post op geen enkele manier blijkt dat je ook maar iets hebt opgevangen/begrepen van mij vorige post (en die van anderen).

Verder veel succes met wat je ook gaat doen.. ik denk niet echt dat je hier hard gemist zult worden.. Maar kom vooral nog eens rondneuzen mocht je toch zin hebben..

Vriendelijk en vrolijk gegroet..

Martijn

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 14:08 ]

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

He, gezellig hier :>

@damastx : brute platen.. erg mooie en sfeervolle bewerking/toning.

woensdag, 9 februari, locatie: Scheveningen, model: Claudia.

Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/portrait/claudia/IMG_1946_edit_rust.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Hangloozz op 17-02-2005 14:59 ]

www.jurgroessen.nl

• Remy

Remy

Topicstarter
Sfeervol idd, nette photoshop zonder overdone te zijn :)

Hangloozz hierboven: erg strak, en rielexte pose van't model wel :)

Verder voor iedereen over de kwaliteit van de foto's hier: ik heb Testcase fototopics, info hier! geopend om ook foto's die niet direct tot de mooiste behoren, een plekje te kunnen geven hier in FG.

LinkedIn
Instagram

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik vind het idee van die spiegel zelf wel aardig. Hoewel het totaal niet in de buurt komt van sommige foto's in dit topic, dacht ik laat ik eens kijken wat jullie er van vinden:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~c.oudshoorn/1.jpg

Verwijderd

Hij hangt lekker los Hangloozz. Mooie plaat.
Dionysos, idee is leuk uitvoering ietwat simpel doch rommelig.

..en @ knettergestoord. Ik snap je punt heel goed. Geloof ook niet dat iemand het de grond in getrapt heeft zodat jij nu vertrekt. Denk wel dat JIJ ook moet begrijpen waarom DIT topic is. Zoals Remy al aangeeft is het goed te kijken of er misschien nog een topic bij moet.

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hopelijk past deze in het topic.. zelf vind ik het wel een aardig geslaagde foto, hij is gemaakt in de eerste week dat ik mijn 70-200 2.8 L :9~ binnen had..

Gemaakt in dierenpark Emmen (door glas)

Afbeeldingslocatie: http://www.flipper2000.com/got/tijgersmall.jpg
-clickbaar-

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hij past! ;) Hoewel ik de achtergrond niet zo mooi vind qua kleur, staat de kop er wel supermooi op! Goed scherp en mooie kleuren! Prachtbeesten zijn 't ook. :)

Groetjes, FaceDown.

• flipper2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gelukkig :)

De kleuren van de achtergrond passen inderdaad niet helemaal.. maar helaas had ik dat niet helemaal in de hand, het was een zonnige dag maar het tijgerverblijf lag grotendeels in de schaduw met hier en daar wat lichte plekken..

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

flipper2k schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:56:
Hopelijk past deze in het topic.. zelf vind ik het wel een aardig geslaagde foto, hij is gemaakt in de eerste week dat ik mijn 70-200 2.8 L :9~ binnen had..

Gemaakt in dierenpark Emmen (door glas)

[afbeelding]
-clickbaar-
Ik vind het een zeer fraaie foto, even opsturen naar discovery magazine ofzo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Wat je al niet kan doen met een simpele camera. Hij is gemaakt in de trein met een Minolta XT.
Vond het wel een geinig effect hebben, zonder mensen in de trein.

Afbeeldingslocatie: http://www.ruissen1.demon.nl/files/PICT0682%20(528%20x%20396).jpg
==clickbaar==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Tijdens mijn vakantie in belgie ook een mooie foto geschoten met een dimage e232

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~devriesm/brug.gif%20+%20http://www.xs4all.nl/~devriesm/brug.jpg

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Laatst online: 21-03 00:06
@quicksilvernet: ik vind je foto intrigerend, al is het onderwerp zelf niet spannend. Goed in beeld gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ook maar een poging. Na lang meten en wikken, dan toch dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/t/K.Tsang/alupka.jpg

Alupka, de Krim, Oekraine.

[ Voor 23% gewijzigd door Stereotomy op 18-02-2005 23:17 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
mooie foto's semicon

Jeronimo wijst even op het eerste woordje van de topic titel :X

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
yea, gelik heb je wle een beejte, maar de helft is niet gelukt van die vlinders bijvoorbeeld, en niet de moeite waard om te posten als showcase. :p En er is maar 1 slang gefotografeerd :X maar ik had het wel een beetje over het hoofd hgezien ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlinders in mijn tuin, in Hampshire

Na 30 foto's eindelijk eentje die er goed uit zag.

Afbeeldingslocatie: http://img90.exs.cx/img90/2167/imgp2201resize1qz.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik had hem al in Contest Geur gepost maar blijkbaar kijken daar niet zo veel mensen in :/

Graag wat reacties over wat je hier van vind...

Foto is dus gemaakt met de link naar geur
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/wip.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Micha op 18-02-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:32
Laatst een wandeling gemaakt, waarbij ik dit tafereel tegenkwam, misschien een beetje cliché, maar ik had zelf nog niet eerder zo'n foto gemaakt. De foto spreekt mij persoonlijk erg aan, omdat het toch een realistisch beeld is, niet geposeerd, ik kwam het zo tegen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v684/ABreuker/PEOPLE/_2061062.jpg

Nabewerkingen:
3 lagen bewerking: 1 voor de lucht, 1 voor de voorgrond, 1 voor saturatie, daarna nog een beetje usm, en een luchtstreep van een vliegtuig weggehaald. (zag hem zelf pas achteraf, was erg klein, maar wel storend.)

[ Voor 1% gewijzigd door Kwintessens op 19-02-2005 10:51 . Reden: Foto lichter gemaakt, mijn monitor stond verkeerd afgesteld... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Kwintessens schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:55:
Laatst een wandeling gemaakt, waarbij ik dit tafereel tegenkwam, misschien een beetje cliché, maar ik had zelf nog niet eerder zo'n foto gemaakt. De foto spreekt mij persoonlijk erg aan, omdat het toch een realistisch beeld is, niet geposeerd, ik kwam het zo tegen.

[afbeelding]

Nabewerkingen:
3 lagen bewerking: 1 voor de lucht, 1 voor de voorgrond, 1 voor saturatie, daarna nog een beetje usm, en een luchtstreep van een vliegtuig weggehaald. (zag hem zelf pas achteraf, was erg klein, maar wel storend.)
Hijs alleen wel wat onderbelicht, maar verder wel mooi

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.awakenings.nl/upload/graphic/7635.jpg

Op deze ben ik persoonlijk erg trots :)

Hij is gemaakt op awakenings 31 december. Enige minpuntjes wat ik kan ontdekken, is dat de lasers niet geheel symeterisch zijn (aan de rechter kant mist er een laser). En dat je aan de rechterkant een stelling vol met lampen/etc. ziet hangen. Daar kan ik jammer genoeg weinig aan doen (ter plekke ook niet echt :P)

Maar dat moet de pret niet drukken denk ik zo :)

Weer eens wat anders ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog eentje waar ik wel trots op ben!
Het is een champagne glas van zilver, met koude champagne erin waardoor de buitenkant beslaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.projexx.net/blog/glasklein.gif
http://www.projexx.net/blog/glasgroot.gif

Deze vind ik persoonlijk wel goed gelukt, graag comments. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 07-09 10:02
Afbeeldingslocatie: http://www.djgero.com/img/fotos/thumbs/dscf0973.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djgero.com/img/fotos/thumbs/dscf1982.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djgero.com/img/fotos/thumbs/dscf2161.jpg
QLICKQ

Deze foto's heb ik allen in zuid-afrika genomen, vind ze wel aardig gelukt :P

Genomen met de Fuji Finepix s7000

Wie trouwens geintresseerd is in zuid-afrika; www.djgero.com/zuid-afrika ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DjGeRo op 21-02-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met enorm tegenlicht (lage avond zon net boven de foto) had ik niet verwacht dat deze foto zonder zonnekap zou lukken. Ik vind de lage zon een mooie gloed geven in de manen van de paarden.

Afbeeldingslocatie: http://www.doublebee.nl/GoT/IMG_3975_klein.jpg
(clickable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Vandaag lekker langs de lek beziggeweest. De beste van de serie:

Deze is ter hoogte van Lopik:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jp.vroemen/050220_lekdijk_10-600.jpg

En deze vlak bij Amerongen:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jp.vroemen/050220_lekdijk_44-600.jpg

Camera als altijd de Sony F707 met pola en statief.
Uiteraard afgewerkt in photoshop. Vooral het riet van de 2e foto was wat mat.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
1) Lees de topicstart! indien blijkt dat je de topicstart niet hebt gelezen wordt je foto verwijderd!
2) Max 1 foto per post!
3) Geef je commentaar, onderbouw het dan ook.