Solo showcasefoto's - om te bewonderen - V2.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.711 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Deel 2 van de serie :) Het vorige deel: Solo showcasefoto's - foto's waar je trots op bent

Uit de laatste posts van dat topic is gebleken dat het originele en creatieve niveau van een aantal foto's die daar zijn gepost, nogal ver te zoeken is af en toe. Vandaar dat in dit topic meer opgelet gaat worden om het de moeite waard te houden, anders gaat de lol er weer snel vanaf :)

De simpele regels:

- 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)

- Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!".

- Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.

- Hou rekening met de layout: 600 px voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden.

Rudedadude zegt het volgende:
Rudedadude schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:40:
Even voor de (mijn) goede orde: ik dacht dat het de bedoeling was hier nieuw materiaal te posten, geen foto's die je al een tijd geleden heb gemaakt en die al lang en breed in je archief zitten? Nu zie ik vakantiefoto's, zomerfoto's en ik ken ook ergens die foto met die schapen van. Zo wordt het een 'drop-hier-je-mooie-foto-uit-je-archief-die-je-nog-nooit-in-een-showcase-hebt -gepost-topic. Kan natuurlijk, maar ik vroeg mij dus even af of dat de bedoeling was.
En dat is inderdaad niet de bedoeling. Allerhande vakantiefoto's, leuk en aardig, maar die horen dus niet in dit topic thuis.

Gewoon recente foto's waar je echt trots op bent, en waarvan je zeker weet dat ze echt thuishoren in dit topic :Y)

Foto's die niet aan de eerste eis bij de regels voldoen worden simpelweg getrashed, dus denk goed na voordat je post!
Verder veel plezier met schieten en post lekkere en goeie foto's hier :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36966

Lekker dan, heb ik eens wat gepost, gaat het topic binnen twee minuten dicht :)

Hier dan een bijdrage van mij. Genomen in Karnak (Luxor), Egypte met een Oly 5060. Ik vind zelf de lichtval erg mooi.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeeldingslocatie: http://img222.echo.cx/img222/451/karnakstatue6gd.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Leuk vakantiekiekje van Luxor.
Ik vind zelf de lichtval erg mooi.
Dat is zeker goed gelukt ja op die foto.
Tja, leuk dus, maar meer niet ;) En bovendien: is die foto recent, wat in de topicstart genoemd staat?

Ben je er nou zelf echt trots op jeroen-O? ;) Ik vind het zelf geen foto van wauwiee megavette foto. Ik hoop dat je een beetje begrijpt waar ik heen wil, lees ook de topicstart nog even ;) Als je foto's kwijt wilt om te zien wat mensen er van vinden, dan kan je beter een testcase openen, daar kan je ook meerdere pics in kwijt. Als je een recente foto hebt waar je -echt- trots op bent, graag hier posten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Anoniem: 36966 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:51:
Lekker dan, heb ik eens wat gepost, gaat het topic binnen twee minuten dicht :)

Hier dan een bijdrage van mij. Genomen in Karnak (Luxor), Egypte met een Oly 5060. Ik vind zelf de lichtval erg mooi.

[afbeelding]
vind er persoonlijk niet zo veel aan: gewoon een foto van een standbeeld, niet meer of niet minder. foto is wel "tof", maar niet zo veel meer. het onderwerp -standbeeld- staat in de schaduw (vergeef me dat ik altijd op het licht terugval, maar dit kan een foto zoveel mooier maken), en er gebeurt niet veel. Voor mij is het een foto die wel plezant is als je de beelden in egypte wil vastleggen, maar niet echt iets om trots over te zijn, voor mij een foto zoals er dertien in een dozijn zitten.

(trots voor mij is dat de foto op het eerste zicht op -bijna- alle vlakken perfect in elkaar steekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remy schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:55

[...]
Tja, leuk dus, maar meer niet ;) En bovendien: is die foto recent, wat in de topicstart genoemd staat?

en

Ben je er nou zelf echt trots op jeroen-O? ;)
De foto is van februari, dus naar mijn mening redelijk recent (Alhoewel recent nogal een betrekkelijk begrip is..)

En ja, ik ben er best een beetje trots op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Anoniem: 36966 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:00:
[...]

Terecht, wat mij betreft. Ik vind het een aangename plaat: mooi kleurcontrast tussen het zandsteen en de blauwe lucht en een zeer subtiele lichtval op het gezicht van het standbeeld, waardoor het meesterlijke beeldhouwwerk goed tot uiting komt.
Remy schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:55:
Wordt er één foto gepost, moet er meteen over gezeverd worden. Smaken verschillen; wie ben jij om iemand erop te wijzen dat hij niet trots mag zijn op z'n eigen foto? Ben jíj dan degene die voor iedereen bepaalt wat een goede foto is en wat niet? Ik zag net een foto uit de beroemde serie 'Case History' van Boris Mikhailov in de krant. Ik weet 100% zeker dat als iemand zó'n foto hier had gepost, dat hij door iedereen zwaar zou worden bekritiseerd en gevraag of ie het wel zo'n goed idee vindt om zo'n foto hier te posten. Maar ondertussen exposeert Mikhailov over de hele wereld en zijn er vandaag twee pagina's in het kunstkatern van de Volkskrant aan zijn werk gewijd. Go figure.
Als je foto's kwijt wilt om te zien wat mensen er van vinden, dan kan je beter een testcase openen, daar kan je ook meerdere pics in kwijt. Als je een recente foto hebt waar je -echt- trots op bent, graag hier posten :)
Dit is toch een forum? Dus als je hier post, dan geef je daarmee IMHO per definitie al aan dat je graag wil weten wat anderen van jouw plaat vinden, zoals ook blijkt uit meerdere posts in de vorige incarnatie van dit topic. En waarom zou deze fotograaf niet écht trots zijn op zijn werk? Het feit dat jíj het geen perfecte plaat vindt, betekent automatisch dat de fotograaf zelf niet "-echt- trots" kan zijn op zijn werk?

Geloof me, ik heb respect voor de mods van dit forum, het feit dat ze zoveel tijd steken in het onderhoud van deze plek en ik vind dat ze goed werk verrichten. Maar híer krijg ik enorme jeuk van.

[ Voor 7% gewijzigd door koraks243 op 14-04-2005 12:24 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Anoniem: 36966 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:00:
...
Kee dan, mooi :)
wie ben jij om iemand erop te wijzen dat hij niet trots mag zijn op z'n eigen foto? Ben jíj dan degene die voor iedereen bepaalt wat een goede foto is en wat niet?
Ik zeg dat hij niet trots mag zijn, ik vraag het hem :) En gelukkig bepaal ik niet voor iedereen wat een goede foto is en wat niet, ik heb betere dingen te doen.
Dit is toch een forum? Dus als je hier post, dan geef je daarmee IMHO per definitie al aan dat je graag wil weten wat anderen van jouw plaat vinden, zoals ook blijkt uit meerdere posts in de vorige incarnatie van dit topic.
Klopt, maar daarbij mag het verschil tussen een testcase met een paar foto's en dit topic waar je een enkele foto kwijt kan, niet uit het oog verloren worden. En ja, iedereen heeft een ander idee van originaliteit, kwaliteit en creativiteit, maar juist voor dit topic hoop ik dat men 'het beste uit de kast haalt' op fotografisch vlak :)
Geloof me, ik heb respect voor de mods van dit forum, het feit dat ze zoveel tijd steken in het onderhoud van deze plek en ik vind dat ze goed werk verrichten. Maar híer krijg ik enorme jeuk van.
Ik denk dan dat je mijn post verkeerd begrepen hebt, ik bedoel het namelijk allemaal positief, zowel voor dit topic, voor jeroen-O als idd voor dit forum ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Remy schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:27:
Ik denk dan dat je mijn post verkeerd begrepen hebt, ik bedoel het namelijk allemaal positief, zowel voor dit topic, voor jeroen-O als idd voor dit forum ;)
Ik twijfel echt niet aan je goede bedoelingen! Ik ben alleen bang dat mensen bang zullen worden om de foto's te plaatsen waar ze zélf trots op zijn, zodat dit topic uiteindelijk verzandt in een soort "Showcase van Tweakers' Top-Fotografen" in plaats van een plek waar álle users hun kunstwerkjes ten toon kunnen spreiden, zonder bang te zijn meteen een lading niet-inhoudelijke kritiek over zich af te roepen. En dat zou ik erg zonde vinden, vandaar dat ik er zo fel op inspring. Nofi, uiteraard. Ook mijn reacties zijn goed bedoeld :)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ben ik met je eens, absoluut :) Zijn eigenlijk maar 2 dingen ook waar mensen op moeten letten, een soort micro-policy voor het posten van foto's :P 1) je bent er trots op (eigen kritische blik) 2) het is 'post-waardig' (je verwacht dat het de goedkeuring van anderen zal kunnen wegdragen). Best simpel :P

Nu moet ikzelf nog es wat foto's gaan maken die hier in dit topic thuishoren :+ Binnenkort heb ik daar gelukkig de kans toe, wie weet :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

idd koraks.. ik heb de vorige thread regelmatig bekeken en ik denk dat het alleen maar voor irritaties en ergernissen zal zorgen als de lat TE hoog wordt gelegd.

De foto van jeroen-O past hier IMO goed thuis.
Als posten van zo’n foto hier al discutabel is, vrees ik dat dit een hele magere topic gaat worden.
Je kunt alles wel relativeren namelijk. Ik doel hierbij o.a. op de opmerking "gewoon een foto van een standbeeld, niet meer of niet minder."

[ Voor 3% gewijzigd door Ken. op 14-04-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Laatst online: 12-12-2010
x KeN x schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:46:
idd koraks.. ik heb de vorige thread regelmatig bekeken en ik denk dat het alleen maar voor irritaties en ergernissen zal zorgen als de lat TE hoog wordt gelegd.

De foto van jeroen-O past hier IMO goed thuis.
Als posten van zo’n foto hier al discutabel is, vrees ik dat dit een hele magere topic gaat worden.
Je kunt alles wel relativeren namelijk. Ik doel hierbij o.a. op de opmerking "gewoon een foto van een standbeeld, niet meer of niet minder."
sorry hoor, maar lees vooral eens wat vóór die opmerking staat: "persoonlijk". en daarbij was ik niet de enige en ook niet de eerste.
of mag ik mijn eigen persoonlijke mening dan niet meer zeggen? zoals al vaak gezegd is: elkeen kijkt anders naar een foto. ook is het zo dat hoe verder je gekomen bent in de fotografie-kunst, hoe kritischer je kan kijken. Ik ben zeer kritisch op een aantal punten, maar dit wil niet zeggen dat je maker ervan er niet trots op mag zijn. ik ben ook trots als ik mijn persoonlijke besttijd op de 400m zou verbeterd hebben, maar vele mensen zouden ermee lachen ... net hetzelfde.
betekent dit dan andere mensen (beter of niet, andere smaak, ...) niets mogen zeggen?

en daarbij zou ik het niet eens zo erg vinden als dit een magerder topic zou worden: aan de eerste foto's in het vorig topic, kon ik echt niet komen, maar ik genoot er wel van om er naar te kijken. naar mijn mening mag de lat wel een pak hoger dan het vorig topic, ook al waren die mensen er trots op, ze waren het gewoon niet waardig naar mijn mening (net zoals ik nog altijd geen foto hier gepost heb, omdat ik er nog geen waardig vind, ik moet mijn toestel nog wat beter leren kennen).

ps: jeroen-o: het spijt me dat je foto zo onder vuur genomen wordt ... het is een leuke foto, zoals ik al gezegd heb, maar er zouden wat dingen aan verberterd mogen worden, dat is al wat ik wilde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

Hier een foto van mijn onherkenbare zelf, vrij recent gemaakt met een eenvoudige cam.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/Jasper/Jasper.gif
[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
plastronneke schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:15:
[...]

van mij mag je zeker een testcase openen! ik vind em mooi. waarmee heb je em getrokken/geschoten? ben eigenlijk vooral benieuwd naar de lens. knappe close-up; misschien links en onder iets te veel ruimte naar mijn smaak.
Hij is gemaakt met een powershot A60. Thnx voor het commentaar. Als mensen nog meer commenatar hebben dan hoor ik het graag.
link

[ Voor 9% gewijzigd door Justawitte op 14-04-2005 13:31 . Reden: link erbijgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

@ plastronneke:

Hoho.. het was geen aanval op jou ofzo hoor :)
Kan misschien zo zijn overgekomen als ik het zo terug lees.
Tuurlijk mag men kritiek leveren, maar je moet de lat zoals ik al zei, denk ik, niet te hoog leggen.

Game on ! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

plastronneke schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:02:
[...]

ps: jeroen-o: het spijt me dat je foto zo onder vuur genomen wordt ... het is een leuke foto, zoals ik al gezegd heb, maar er zouden wat dingen aan verberterd mogen worden, dat is al wat ik wilde zeggen.
Ach ik zit daar niet zo mee hoor. Het is duidelijk dat er mensen zijn die hem mooi vinden en mensen die hem niet of minder mooi vinden, iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Ik ben het er wel mee eens dat er misschien wat minder 'afgekraakt' kan worden. Dan doel ik niet enkel op mijn eigen foto, maar ook op de foto's in het vorige topic.

Als de TS er echt zo van overtuigd is dat de foto's veelal niet voldoen aan de 'post-eisen' is het misschien wel zo dat deze eisen niet de lading dekken waar de TS op doelt.

Maar goed, genoeg onzin uitgekraamd, nu foto's posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 36966 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:39:
[...]

Maar goed, genoeg onzin uitgekraamd, nu foto's posten! :)
Precies! (oeps nu bemoei ik me er zelf ook perongelijk mee, zonder foto's te posten ;) 8)7 )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
koraks schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:36:
[...]

Ik twijfel echt niet aan je goede bedoelingen! Ik ben alleen bang dat mensen bang zullen worden om de foto's te plaatsen waar ze zélf trots op zijn, zodat dit topic uiteindelijk verzandt in een soort "Showcase van Tweakers' Top-Fotografen" in plaats van een plek waar álle users hun kunstwerkjes ten toon kunnen spreiden, zonder bang te zijn meteen een lading niet-inhoudelijke kritiek over zich af te roepen. En dat zou ik erg zonde vinden, vandaar dat ik er zo fel op inspring. Nofi, uiteraard. Ook mijn reacties zijn goed bedoeld :)
Helemaal mee eens! Je trekt me de woorden uit mijn .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07
Eentje van afgelopen zondag. Bij thuiskomst werd ik verrast van de uitkomst!

Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private/strand-zandvoort-100405-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

die is inderdaad buitengewoon gaaf jasper! mooie lijn, mooie kleuren, ja.. lekker plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:10

UTM

Jasper schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:25:

[afbeelding]
Ontzettend mooi idd, maar misschien mag het totaal iets lichter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[afbeelding]
Hij lijkt een beetje op die foto van xtuf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Deze foto is misschien al wel wat te oud voor het topic maar ik vind het een mooie foto.
Afbeeldingslocatie: http://img67.echo.cx/img67/9484/20050110weesp0017vy.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
w03f schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:49:
[...]

Ontzettend mooi idd, maar misschien mag het totaal iets lichter?
Ik vind de lichtval juist leuk zo. De niet zo hoog staande zon accentueert het relief van de sporen. En de zee is gewoon niet licht. Lekker plaatje Jasper.

@Kow: Mooie lucht. Hoe donker de voorgrond is geworden valt ondanks de tegenlichtsituatie ook behoorlijk mee, deze foto hoeft dus ook wat mij betreft niet lichter gemaakt te worden. Wel is de compostie niet superspannend, en staan de bomen te dicht op elkaar (==rommelig, mede dankzij de stedelijke achtergrond), maar daar kan je op die plek niet zoveel aan doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Voutloos op 14-04-2005 19:38 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KoW schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:28:
Deze foto is misschien al wel wat te oud voor het topic maar ik vind het een mooie foto.
[afbeelding]
inderdaad een erg mooie foto, enkel de auto's aan de zijkant doen een beetje afbreuk eraan, en dan doel ik vooral op de koplamp van de vrachtwagen. érrug zonde.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16965

Foto van me schildpadje. Beestje is alleen niet zo fotogeniek. Elke keer als ik een foto wou nemen ging het kopje terug in het schild. Het is me uiteindelijk toch gelukt toen hij wou ontsnappen.
Foto is genomen met een canon ixus 430 en bewerkt in photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kuiper55/schildpad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 20:48
Mooie plaatjes hiero overal :). Ik ga morgen m'n cameraatje kopen denk ik ... eens zien wat ik daarmee kan brouwen :). 't Wordt de Canon Digital Ixus 700. Later wil ik nog eens een dSLR erbij hebben ... maar ik was eerst op zoek naar een cam die zo in m'n zak past. Ik ben beniewd ...

Sorry, beetje off-topic ... maar ik word helemaal enthousiast als ik al die mooie foto's zie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 18:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Leuk idee dat groen, maar ik vind de uitwerking wat minder. En dan bedoel ik dat het zwart geen zwart meer is, het is donkergroen. Dat stoort me echt. Misschien iets langer met photoshop spelen en zorgen dat het zwart zwart blijft? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@NOMYTH Ik vind je schildpad erg aantrekkelijk. Ik zie m echter liever in een andere omgeving, hoewel het witte natuurlijk een mooi contrast geeft

[ Voor 138% gewijzigd door Anoniem: 104627 op 14-04-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons651/Got/OogHondT.jpg

Vandaag geschoten, ik vind het erg mooie foto dat best wel wat zegt ....

Canon Ixus 40

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Anoniem: 104627 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:05:
Hier een foto van mijn onherkenbare zelf, vrij recent gemaakt met een eenvoudige cam.

[afbeelding]
[/url]
Hij is wel "apart" in die zin dat je leuk met de kanaalbalans oid hebt gespeeld in photoshop/paintshop. Verder zegt mij die foto niet zo heel veel. Heb je toch iig commentaar gekregen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

@ Jasper: mooie foto _/-\o_

Maar hoe zit het met de voetstappen :? Ik kan hier echt geen wijs uit, want als ze ín het zand staan, zoals je zou verwachten, dan komt het licht voor de voetstappen van de andere kant dan voor de tractorsporen, zo lijkt het.
Komt al het licht wél van dezelfde kant, dan zitten ze óp het strand, dus een extra laagje, als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renzo4000 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:12:
[afbeelding]

Vandaag geschoten, ik vind het erg mooie foto dat best wel wat zegt ....

Canon Ixus 40
Bedankt voor je comment, ik ben nog niet sterk in beeldvorming en ben dus nieuwsgierig naar opinies.

Ik kan je foto niet technisch becommentariëren, maar wel anders. Ik vind itt jou dat de - naar ik aanneem - hond niet een sprekende uitstraling/blik heeft en de wat rossige haren rechtsonderin vind ik de gaafheid van de haren 'storend' onderbreken. Het lijkt wel alsof deze hond voor je aan het poseren is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

@Jasper
Hoewel ik zelf absoluut geen kenner ben en anderen dus veel beter een oordeel kunnen geven:
Mooie foto. die diagonaal lijn water / zand vind ik erg goed en dat beetje water in het bandenspoor maakt hem af.

@NOMYTH
De schildpad is idd wel erg groen uitgevallen ook daar waar het niet hoort.

@Voutloos & Magic
Bedankt voor de reacties. Ik had twee foto's genomen maar de eerste heb ik helaas verwijderd. Die was iets meer uitgezoomd waardoor de bomen iets verder uit elkaar stonden. Het effect in de lucht was daarbij alleen minder en daar ging het in deze foto voornamelijk om. De koplampen zijn idd zonde.

Leegte:
Afbeeldingslocatie: http://img66.echo.cx/img66/3782/20050111snelweg0014wp.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mooie foto zou alleen even wat antiruis software er op los laten.

Zit nogal vieze ruis op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

[afbeelding]
Werkelijk prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 16:52

ThunderNet

Flits!

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/golf_sm.jpg

Afgelopen maandag gemaakt tijdens bedrijfsuitje (golfen)
vond m ontzettend goed gelukt, aangezien de bal nog goed in beeld is :D

Dat de gene die slaat, een beetje onderbelicht is stoort mij niet, vind t juist mooier daardoor, groter contrast tussen golfer en omgeving

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:57

Q

Au Contraire Mon Capitan!

@KoW over leegte: erg mooi. Misschien idd wat antiruis en iets kroppen/rechttrekken?

@Thundernet: Sorry, maar er valt niets te zien. Mij te donker en geen interessant onderwerp. Dit is niet bedoeld voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
ThunderNet schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:32:
[afbeelding]

Afgelopen maandag gemaakt tijdens bedrijfsuitje (golfen)
vond m ontzettend goed gelukt, aangezien de bal nog goed in beeld is :D

Dat de gene die slaat, een beetje onderbelicht is stoort mij niet, vind t juist mooier daardoor, groter contrast tussen golfer en omgeving
Je moet de volgende keer ff inflitsen. Dan is de persoon ook juist belicht. Of was dit juist de bedoelling?
Ik moet volgende x beter lezen. Maar ik denk dat inflitsen bij deze foto een stuk beter is.

[ Voor 10% gewijzigd door Justawitte op 14-04-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 16:52

ThunderNet

Flits!

Flitsen had ik niet aangedacht, vanwege de hoeveelheid licht buiten.. en dit is dus niet een "voorbedachte" foto..., was gewoon precies op t goede moment genomen dat die bal nog in beeld was...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Anoniem: 16965 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:37:
Foto van me schildpadje. Beestje is alleen niet zo fotogeniek. Elke keer als ik een foto wou nemen ging het kopje terug in het schild. Het is me uiteindelijk toch gelukt toen hij wou ontsnappen.
Foto is genomen met een canon ixus 430 en bewerkt in photoshop.

[afbeelding]
Mooie foto !
Ik houd echt van dit soort foto’s. Hoog contrast en lekker fel :9
Right up my alley :)
Zo te lezen kunnen niet veel mensen het waarderen.

Past qua bewerking/kleuren goed bij mijn foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.com/Keulen%202005/img/GoT/0656.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:46
Sorry x KeN x, maar de edit is heel gek, je lucht is heel lelijk en er zit helemaal niet veel contrast in. Enkel tussen lucht en rest. Misschien lijkt het als in PS een hoog contrast, maar dat betekent nog niet dat je dat echt als contrast ziet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 21:51

T.T.

Sowieso

Ik krijg gewoon koppijn van die groene foto, het ziet er echt niet uit. Alleen die takken van de boom al.... Een klein beetje kan wel leuk zijn, maar dit is echt ver over de top en naar beneden gedonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
ThunderNet schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:02:
Flitsen had ik niet aangedacht, vanwege de hoeveelheid licht buiten.. en dit is dus niet een "voorbedachte" foto..., was gewoon precies op t goede moment genomen dat die bal nog in beeld was...
Qua timing is de foto ook zeker wel leuk hoor. Alleen zal dit niet de enige afslag (heet dat zo? :P ) geweest zijn die dag, dus als je je foto had gecontroleerd had je het nog tig keer kunnen proberen met invulflits.

De groene foto hierboven valt bij mij in de categorie "blijf aub eens van alle knopjes in photoshop af". Het groene tov. de rode trein is in therorie wel leuk (is op zich zelfde soort grap als een zwart-wit foto waarbij een object nog in kleur is) , maar deze foto leende zich daar niet voor, plus dat het groene op een niet al te mooie manier overdone is.

[ Voor 27% gewijzigd door Voutloos op 15-04-2005 11:35 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Laatst online: 01-05 17:19
Afbeeldingslocatie: http://img136.echo.cx/img136/3048/tweak3tc.jpg

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136143

[afbeelding]
Wow... mooie foto!
Maar ik zuo dat spoor denk ik toch tot de horizon zichtbaar willen zien. Denk dat dat de plaat nog iets meer had gegeven. De cam dus iets naar rechts draaien naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72220

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hgm.huntink/tweakers/kees/Anne.jpg

mijn vriendinnetje :)
C&C altijd welkom natuurlijk ;)

edit:
URL fix |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 72220 op 15-04-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 16:13
Mooie foto!, de lijnen geven een mooi effect tov de donkere omgeving, en de weerspiegeling is ook heel mooi (die van Reaal verzekeringen) . je hebt deze waarschijnlijk wel bewerkt met PS? Maar toch, mooi gedaan!

edit: mm, moet toch maar een nieuwe bril, moet leren kijken

[ Voor 12% gewijzigd door Freedom op 15-04-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
Freedom1987 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:55:
[...]

Mooie foto!, de lijnen geven een mooi effect tov de donkere omgeving, en de weerspiegeling is ook heel mooi (die van Reaal verzekeringen). je hebt deze waarschijnlijk wel bewerkt met PS? Maar toch, mooi gedaan!
Deze is onbewerkt btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 16:13
Dan is ie helemaal mooi, met wat voor camera heb je hem gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
Anoniem: 72220 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:43:
[afbeelding]

edit:
Wat vindt je zelf van de foto? (Behalve dat je het een lekker wijf vindt omdat het je vriendin is!)

Ik vindt het niet echt wat. Meer een beetje een 13 in een dozijn foto.
Haar voorhoofd is overbelicht doordat ze te dicht bij de camera staat. Daardoor is ook de achtergrond niet te zien.
Sorry, ik vindt het niets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10

DeFeCt

je wéét toch

De foto deed me onmiddelijk denken aan een foto die ik zelf onlangs heb gemaakt :)

Ik denk dat er met wat bewerking nog meer van deze foto te maken is, misschien het contrast nog iets verhogen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
KoW schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:28:
[afbeelding]
Donders mooi plaatje; mooi licht,prachtige lucht. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
.

[ Voor 100% gewijzigd door tonysettanta op 17-04-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
tonysettanta schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:20:
[afbeelding]
Kwam bij een boswandeling dit tafereeltje tegen, bosanemonen groeiend tegen een oude boomstam.
Wat is dat voor een brakke qualiteit? Ik zie echt helemaal niks scherps aan deze foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Simon schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 08:32:
Sorry x KeN x, maar de edit is heel gek, je lucht is heel lelijk en er zit helemaal niet veel contrast in. Enkel tussen lucht en rest. Misschien lijkt het als in PS een hoog contrast, maar dat betekent nog niet dat je dat echt als contrast ziet.
T.T. schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:20:
Ik krijg gewoon koppijn van die groene foto, het ziet er echt niet uit. Alleen die takken van de boom al.... Een klein beetje kan wel leuk zijn, maar dit is echt ver over de top en naar beneden gedonderd.
Zoals ik al zei: "weinig mensen kunnen die stijl waarderen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

tonysettanta schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:20:
[afbeelding]
Kwam bij een boswandeling dit tafereeltje tegen, bosanemonen groeiend tegen een oude boomstam.
sorry, maar als je hier trots op bent... kom op jongens, hou er nog een beetje kwaliteit in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:57

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Anoniem: 72220 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:43:
[afbeelding]

edit:
Je vriendinnetje is vast een mooie en lieve dame, maar "lelijke flitskiekjes" horen hier echt niet. Waarom zo'n negatief oordeel?

- Lelijke huid toon door flits
- Geen interessante compositie, er valt niets te zien
- Je vriendin staat er niet florissant op. Haar rechter oog lijkt bijna wel uitgestoken.

Probeer gewoon eerst eens een leuke portretfoto van haar te schieten. Open eventueel een testcase.

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 15-04-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
x KeN x schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:41:
[...]

[...]

Zoals ik al zei: "weinig mensen kunnen die stijl waarderen" ;)
Het heeft weinig met stijl te maken, maar kijk nu eens goed naar wat jij mooi vind, ik hou ook van harde contrast rijke fotos die er van af knallen. Maar kijk nu eens naar je lucht, die overgang, vind je dat echt mooi? Verder zeg je zelf dat je er veel contrast in ziet, ik zie enkel het licht donker contrast tussen lucht en rest. Complementaire kleuren erbij zou veel leuker zijn :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39712

3 weken geschoten 's morgens met een D70 en een Nikon 70-210 AF, alleen geresized met fotosoep

Afbeeldingslocatie: http://img11.echo.cx/img11/4111/veersemeertweaker9iw.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39712 op 15-04-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 08-05 20:48
Anoniem: 39712 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:32:
3 weken geschoten 's morgens met een D70 en een Nikon 70-210 AF, alleen geresized met fotosoep

[afbeelding]
Zozo, wel heel apart zeg :). 't Was ook wel verrekte windstil zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Simon schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:47:
[...]

kijk nu eens goed naar wat jij mooi vind, ik hou ook van harde contrast rijke fotos die er van af knallen. Maar kijk nu eens naar je lucht, die overgang, vind je dat echt mooi?
Ja, anders zou ik hem niet posten, niet ? :P

Jij hoeft mij niet te overtuigen, ik jou niet.
Kwestie van smaak.
Dan zijn we wel klaar dacht ik zo ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ken. op 15-04-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39712

Wouter! schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:36:
[...]

Zozo, wel heel apart zeg :). 't Was ook wel verrekte windstil zeker :?
Windstil en mistig waardoor je de overgang water lucht niet ziet. (Moet nog ff pielen hoe ik het wat groter hier krijg, 1e keer dat ik foto's plaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
justawitte schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:14:
[...]

Wat is dat voor een brakke qualiteit? Ik zie echt helemaal niks scherps aan deze foto...
Hallo justawitte, hier snap ik geen hol van; ik heb deze foto op mijn bureaublad staan, en daar is tie echt wel scherp,ik kan de stampers van de bloemen tellen. Wat is hier fout gegaan????Hier ben ik absoluut niet trots op, het liefst haal ik hem er meteen weer af!! Kan dat.
Sorry. :'( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
tonysettanta schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:22:
[...]

Hallo justawitte, hier snap ik geen hol van; ik heb deze foto op mijn bureaublad staan, en daar is tie echt wel scherp,ik kan de stampers van de bloemen tellen. Wat is hier fout gegaan????Hier ben ik absoluut niet trots op, het liefst haal ik hem er meteen weer af!! Kan dat.
Sorry. :'( :?
Ja je kan gewoon je post editten met de edit knop. Maar je orgineel is dus wel scherp. Heb je misschien de verkeerde foto geupload oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
justawitte schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:43:
[...]

Ja je kan gewoon je post editten met de edit knop. Maar je orgineel is dus wel scherp. Heb je misschien de verkeerde foto geupload oid??
Ik zal het even checken, hier baal ik best wel van. In ieder geval bedankt
Kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:24

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Gister moest m'n pa een sloepen race in Vlissingen roeien. Ik lekker in de regen foto's maken.
Deze is genomen vlak voordat ze over de finish gingen -> Even alles er nog uitgooien. Heerlijk al die vertrokken koppen, bij sommige lui zie je de pijn gewoon van hun gezicht af stralen.
Ik heb er ook nog 1 van de stuurman waar je goed kan zien hoe hij tekeer gaat, maar die post ik hier niet, want dat mag niet ;) en vind deze net iets leuker.

Afbeeldingslocatie: http://local.mezdag.com/wouter/arthur/Images/04%202005/16%2004%202005%20Gevangentorenrace/16042005Gevangentorenrace/images/16%2004%202005%20Gevangentorenrace%20079.jpg

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Een van de betere foto's van een photoshoot met een landrover die ik vorig weekend gemaakt heb.
EOS 300D met een Sigma 18-125 F/3,5-5,6
Afbeeldingslocatie: http://img189.echo.cx/img189/6576/img481027jg.th.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 17-04-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DeWaanzin schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:21:
Gister moest m'n pa een sloepen race in Vlissingen roeien. Ik lekker in de regen foto's maken.
Deze is genomen vlak voordat ze over de finish gingen -> Even alles er nog uitgooien. Heerlijk al die vertrokken koppen, bij sommige lui zie je de pijn gewoon van hun gezicht af stralen.
Ik heb er ook nog 1 van de stuurman waar je goed kan zien hoe hij tekeer gaat, maar die post ik hier niet, want dat mag niet ;) en vind deze net iets leuker.

[afbeelding]
Ik denk dat je deze mooier had kunnen kaderen, bij de boeg van de sloep zijn wat lichaamsdelen te zien, vind ik niet zo mooi. Iets ruimer was voor deze wellicht wat leuker geweest. De hoofden specifiek was natuurlijk ook leuk geweest, maar daar had je vermoedelijk een lengere lens voor nodig gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 17-04-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Anoniem: 35969 schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:03:
Een van de betere foto's van een photoshoot met een landrover die ik vorig weekend gemaakt heb.
[afbeelding]
Hele mooie foto, heb je deze bewerkt of niet ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeforceDDQ schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:44:
[...]
Hele mooie foto, heb je deze bewerkt of niet ?
Dank.
Ja ik heb 'm nog bewerkt, dat was ik vergeten erbij te vermelden. De voornaamste bewerking waren toch wel de kleuren. Het was afgelopen weekend nogal grauw weer, dus de kleuren konden wel wat nabewerking gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07
Thanks all!
Anoniem: 34169 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:51:
Maar hoe zit het met de voetstappen :? Ik kan hier echt geen wijs uit, want als ze ín het zand staan, zoals je zou verwachten, dan komt het licht voor de voetstappen van de andere kant dan voor de tractorsporen, zo lijkt het.
Komt al het licht wél van dezelfde kant, dan zitten ze óp het strand, dus een extra laagje, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp je, alleen zie ik het niet zo. Misschien dat de meerdere geulen naast elkaar in het bandenspoor het een en ander laat lijken alsof het licht van rechts komt, terwijl het wel degelijk van links komt.
Yuppers schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:28:
Een Mistige morgen in Zuid Limburg.

[afbeelding]
Very nice!
Anoniem: 35969 schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:03:
[afbeelding]
Wow, goed gedaan! De grote versie is zeer de moeite waard! (kleine rot thumbs altijd ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Jasper op 17-04-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 21:28

SilentSimon

Have you been hopped?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.riemersma/station.jpg
Station in Leeuwarden, zwart wit genomen, met welke camera geen idee :) was van mn stage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 07:24

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

begintmeta schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat je deze mooier had kunnen kaderen, bij de boeg van de sloep zijn wat lichaamsdelen te zien, vind ik niet zo mooi. Iets ruimer was voor deze wellicht wat leuker geweest. De hoofden specifiek was natuurlijk ook leuk geweest, maar daar had je vermoedelijk een lengere lens voor nodig gehad.
Je hebt helemaal gelijk.
Maar als je al glibberend over een spekgladde stijger moet rennen, dan heb je niet zoveel tijd om alles helemaal mooi volgens het boekje te doen. Was meer point and shoot en hopen dat het wat is.
Ik had m'n 170-500 erop, dus lengte lens genoeg, maar ik moest snel keuzes maken wat ik erop wilde, en als je te lang wacht is het moment helemaal voorbij en heb je nix. Die gasten roeien nl. behoorlijk hard.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gister op 't skatepark gemaakt, het was nogal nat, dus dan maar droogbranden. Levels wat aangepast in PS. 1/250sec F/2.8

Afbeeldingslocatie: http://aikon.innovatix.nl/diversen/skatepark-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
Freedom1987 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:58:
[...]

Dan is ie helemaal mooi, met wat voor camera heb je hem gemaakt?
Nikon D70 18-70 mm
Die lichten die je ziet is van een van die nieuwe trams die nu in Rotterdam rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DeWaanzin schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:52:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Maar als je al glibberend over een spekgladde stijger moet rennen, dan heb je niet zoveel tijd om alles helemaal mooi volgens het boekje te doen. Was meer point and shoot en hopen dat het wat is.
Ik had m'n 170-500 erop, dus lengte lens genoeg, maar ik moest snel keuzes maken wat ik erop wilde, en als je te lang wacht is het moment helemaal voorbij en heb je nix. Die gasten roeien nl. behoorlijk hard.
Misschien illustreert dat het verschil in interpretatie, welke foto's in dit topic thuishoren of niet. Ik wil je huidige prestatie niet kleineren ofzo, maar ik zou zeggen dat je, de elementen en omstandigeden trotserend, wel foto's "volgens het boekje" had verkregen, waarop je zelf ook niets meer aan te merken hebt, misschien, zeker met recht, trotser was geweest dan nu. De vraag is dus: hoe trots moet je op je foto zijn om hem "met recht" hier te posten?

Ik zal trouwens eens kijken wat van mijn eigen foto's ik hier zou(&mag) posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 10:52
Dit is een trotsch van mij (andere trotsen staan in macrofoto's, maar ja, die horen daar he :-))
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/f_96/user_962157/medium/upload_389581.jpg
Groot

Een rare IJsstructuur, het deed me denken aan cellen in een organisme...

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
Afbeeldingslocatie: http://img22.echo.cx/img22/5055/tweak24nj.th.jpg
Nikon D70 18-70 mm in de trein.
Ik weet het niet, maar het heeft iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Blijepeen schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:43:
[afbeelding]
Nikon D70 18-70 mm in de trein.
Ik weet het niet, maar het heeft iets.
Kun je ook uitleggen waarom je vind dat 't wat heeft? Ik vind 'm eerlijk gezegd wat saai :) Technisch niet slecht ofzo, maar meer dan een raam is 't niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Afgelopen winter een ijsmassa met alsmaar veranderende en druppelende ijspegels voor mn raam gefotografeerd. Deze foto vond k echt mooi gelukt. ben benieuwd wat jullie er van vinden
Afbeeldingslocatie: http://img40.echo.cx/img40/7715/ijspegelthumb7wt.jpg
link naar grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 10:52
Simon schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:46:
[...]

Kun je ook uitleggen waarom je vind dat 't wat heeft? Ik vind 'm eerlijk gezegd wat saai :) Technisch niet slecht ofzo, maar meer dan een raam is 't niet.
Het heeft wel iets filosofisch, zo'n open raam, weg naar vriheid, maar dat wil niet vanuit een trein...
Iets dergelijks, vind em wel aardig ja :)

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Laatst online: 09-05-2022
Afbeeldingslocatie: http://studwww.ugent.be/~bmesuere/foto2.JPG

Foto genomen in de stad Namen, langs de Samber
genomen met men Sony DSC-P100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb eigenlijk geen pluspunt te noemen bij deze foto. Sorry. Is dit waar je trots op bent? Je bent nieuw neem ik aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Er warm word ik niet van de platen op deze pagina tot dusver. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 18:42

Pelle

🚴‍♂️

* probeert duit in het zakje te doen *

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/oma85/CRW_0568.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 15:42

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

_Losealot_ schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:10:
[afbeelding]

Foto genomen in de stad Namen, langs de Samber
genomen met men Sony DSC-P100
IMHO:

• Probeer eens vanuit een ander punt een foto te maken, door je knieen gaan kan al een veel mooier perspectief geven
• Die papiertjes op de voorgrond de je flits (?) reflecteren storen mij
• Ondanks dat je flitst hebt, is de textuur van de een niet goed zichtbaar, de donkere stukken zijn te donker.
• Ik vind dit geen mooie foto.

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 18-04-2005 10:55 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Pelle schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:11:

[afbeelding]
* Remy doet mee :) 1tje die niet in mijn testcasetopic staat, maar waar ik wel behoorlijk trots op ben:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/circusrenz/images/dsc_9518_filtered.jpg

De foto straalt zowel kracht als rust uit, vind het wel 1 van mijn beste foto's van de laatste tijd :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FaceDown schreef op maandag 18 april 2005 @ 02:22:
Er warm word ik niet van de platen op deze pagina tot dusver. :)
Dat is heel fijn, maar vertel dan op z'n minst ook even waarom je dit vindt. En beter nog, zeg hoe het beter kan.
Aan zo'n opmerking alleen heeft niemand iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Laatst online: 18-04 16:35

Abu

Abu!

http://www.justadayinmyli...phs/concerts/image_39.jpg

Daniel Bedingfield in Paradiso. Er stonden een hoop mensen voor me, had enkel een 50mm tot mijn beschikking, daarom ben ik er best trots op.

[ Voor 36% gewijzigd door Abu op 19-04-2005 20:25 ]

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Uchy schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:00:
Dit is een trotsch van mij (andere trotsen staan in macrofoto's, maar ja, die horen daar he :-))
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/f_96/user_962157/medium/upload_389581.jpg
Een rare IJsstructuur, het deed me denken aan cellen in een organisme...
Er valt niets te beleven aan deze foto. Het perspectief is niet spannend, DoF is niet spanned. Als je het echt beeld van een celstructuur had willen zijn, had je een stukje moeten zoeken zonder gaten, mooiere belichting en er iets dichter op.
Tukk schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:34 het volgende over de eendfoto:
[...]
IMHO:
• Probeer eens een ander punt van fotografie, door je knieen gaan kan al een veel mooier perspectief geven
• Die papiertjes op de voorgrond de je flits (?) reflecteren storen mij
• Ondanks dat je flitst hebt, is de textuur van de een niet goed zichtbaar, de donkere stukken zijn te donker.
• Ik vind dit geen mooie foto.
Helemaal mee eens (behalve dan dat hij geen flits gebruikt heeft ;) ). Niet alleen door je knieën gaan, ook het feit dat de eend in het midden staat maakt de foto saai. Zet de eend eens op 1/3, speel wat met de diagonaal van het randje steen, laat zien waar de eend heen kijkt... etc. Leef je uit. Maak desnoods honderd verschillende versies, dan zul je zien dat de meeste interessanter zullen zijn dan deze foto. :>
Remy schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:38:
[...]
* Remy doet mee :) 1tje die niet in mijn testcasetopic staat, maar waar ik wel behoorlijk trots op ben:

[afbeelding]

De foto straalt zowel kracht als rust uit, vind het wel 1 van mijn beste foto's van de laatste tijd :)
Mooi belicht en in beeld gebracht. Leuk zoals de spotlight zelf te zien is, je kan lekker de bundel licht volgen naar het onderwerp en de lamp is gelukkig zelf niet storend fel (ook ivm flares etc) Na het zien van een plaatje als dit, word ik ook helemaal rustig... :)
Abu schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:06:
[afbeelding]

Daniel Bedingfield in Paradiso. Er stonden een hoop mensen voor me, had enkel een 50mm tot mijn beschikking, daarom ben ik er best trots op.
Dit is wel een redelijke foto. Alleen foto's als dit vallen of staan afhankelijk van de belichting op dat moment en het smoeltje van de artiest. Helaas voor jou waren beiden niet optimaal toen je de foto nam. Als je meer de tijd gehad zou hebben, had je misschien een foto gehad waarbij dit nog iets meer mee zat. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 18-04-2005 11:20 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56954/thumb.jpg

Ik heb m'n toestel vanavond nodig, maar aangezien ik 'm bij had en ik in het station in Leuven wat op m'n trein naar het werk moest wachten, heb ik deze gemaakt. Gewoon, lucky shot denk ik. Je ziet een op anderhalve meter hoogte afgezaagd (nu ja, gezaagd, met zo'n lasbrander of zo, vandaar de verbrande rand) i-profiel, waarvan de 'afgezaagde' kant beschermd is (zou moeten zijn) met noppenplastiek, of 'pitserkes' in 't schoon Vlaams. Vooral de zon op die noppenplastiek vind ik erg goed gelukt.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 13:13
Remy schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:38:
[...]

[afbeelding]

Ik had je TestCaseTopic ook al gezien en vondt het ook al frappant dat je deze niet had uitgekozen. Ik vindt dit ook duidelijke de beste foto. Zoals je zegt een prachtige combinatie tussen rust, kracht en concentratie.

Jasper: Het is al veel gezegd, maar toch mijn complimenten voor je foto. Persoonlijk had ik een stuk van de bovenkant afgehaald zodat de horizon niet op de foto zou staan, maar ook deze versie vindt ik zeer goed gelukt.

PJanssen: Mooie auto en scherpe foto. Suggereert ontzettend veel snelheid terwijl de auto niet zo snel gaan gekeken naar het golfje dat door de band wordt opgeworpen. Mag ik vragen waar de foto genomen is? Was zomaar een fotoshoot of tijdens een 4x4rit? Spam: www.LR-Discovery.nl

Abu: Foto had een hele mooie kunnen worden is het niet dat Daniel Beddingfield hier een kop trekt alsof hij net een microfoonstandaard in zijn k##t krijgt! Ook het licht is nogal bleek vindt ik. Misschien met wat nabewerking wat aan te doen? Geen photoshop kenner, dus..
EryciusPuteanus schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:18:
[afbeelding]

Ik heb m'n toestel vanavond nodig, maar aangezien ik 'm bij had en ik in het station in Leuven wat op m'n trein naar het werk moest wachten, heb ik deze gemaakt. Gewoon, lucky shot denk ik. Je ziet een op anderhalve meter hoogte afgezaagd (nu ja, gezaagd, met zo'n lasbrander of zo, vandaar de verbrande rand) i-profiel, waarvan de 'afgezaagde' kant beschermd is (zou moeten zijn) met noppenplastiek, of 'pitserkes' in 't schoon Vlaams. Vooral de zon op die noppenplastiek vind ik erg goed gelukt.
Vindt je de foto goed gelukt of ben je er echt trots op? Ik vindt hem namelijk niet zo speciaal. Ik zie niet waar het je om gaat. Of het nou het staal is of hoe het zonnetje in het plastic valt. Ook het idee achter de foto zie ik niet. Kan natuurlijk ook aan mij liggen 8)

[ Voor 25% gewijzigd door MuddyMagical op 18-04-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Anoniem: 35969 schreef op maandag 18 april 2005 @ 10:22:
[...]

Dat is heel fijn, maar vertel dan op z'n minst ook even waarom je dit vindt. En beter nog, zeg hoe het beter kan.
Aan zo'n opmerking alleen heeft niemand iets.
Nee want ik ga geen commentaar meer leveren op foto's die niet in dit topic horen.

Die van Pelle is leuk, maar niet heel bijzonder. De foto van Remy vind ik wel weer mooi, maar de compositie laat te wensen over. Is wel te verbeteren met croppen. Abu's foto vind ik weer minder. Hij gebruikt als excuus dat hij slechts een 50mm tot z'n beschikking had, terwijl mijn beste concertfoto's met een 50mm genomen zijn.

Die noppenfoliefoto hoort hier ook niet thuis en ik zie ook niet in waarom dit een 'lucky shot' zou zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 18-04-2005 11:21 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu

Abu

Abu!

Gaat hard met de reacties :) @ voutloos je hebt toch wel even geklikt, want daar wordt zijn smoeltje iets beter van. Belichting had inderdaad een beetje beter moeten zijn. @Facedown. Natuurlijk is de 50 een prima lens om concertfoto's mee te maken. Maar niet als je achterin de zaal staat, ofwel? Dat deed ik natuurlijk niet, maar ik stond er ook niet met mijn neus bovenop. Dus vandaar.

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
FaceDown schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:20:
De foto van Remy vind ik wel weer mooi, maar de compositie laat te wensen over. Is wel te verbeteren met croppen.
Specificeer het croppen eens aub? Hoe zou jij dat willen doen. Rechterkant iets eraf zodat de foto meer symmetrisch wordt zou het effect met het spotje verpesten. Aan de andere kanten knippen maakt de foto erg benauwd.
Ik gaf in mijn post hierboven al commentaar over de compositie van een andere foto, maar inderdaad liet ik dat bij Remy's foto achterwege. Punt is ook dat een foto als dit het niet alleen van een compositie moet hebben (welke niet eens noemenswaardig slecht is imo), maar ook van het moment en de sfeer.
Die noppenfoliefoto hoort hier ook niet thuis en ik zie ook niet in waarom dit een 'lucky shot' zou zijn.
Ik heb het zelf niet op rural foto's en onthoud me dus van commentaar. Als je niets over een foto wil zeggen, kan je imo beter de foto negeren/niet reageren ipv zelf de sfeer van dit topic omlaag te halen. :> Ik heb geen zin om hierover een discussie met je te hebben, die namelijk ook niet in dit topic. :)
Abu schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:30:
Gaat hard met de reacties :) @ voutloos je hebt toch wel even geklikt, want daar wordt zijn smoeltje iets beter van. Belichting had inderdaad een beetje beter moeten zijn.
Breder dan 645pixels krijg ik hem niet en daarop heeft hij alsnog een raar smoeltje. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Voutloos op 18-04-2005 11:34 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu

Abu

Abu!

Voutloos schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:33:
Breder dan 645pixels krijg ik hem niet en daarop heeft hij alsnog een raar smoeltje. :P
Je je moet er ook eerst een leuk smoeltje in shoppen! :)

http://www.justadayinmyli...phs/concerts/image_47.jpg

En dees? Ook een rare smoel maar wel beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Abu op 19-04-2005 20:29 ]

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Voutloos schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:33:
[...]
Specificeer het croppen eens aub? Hoe zou jij dat willen doen. Rechterkant iets eraf zodat de foto meer symmetrisch wordt zou het effect met het spotje verpesten. Aan de andere kanten knippen maakt de foto erg benauwd.
Ik gaf in mijn post hierboven al commentaar over de compositie van een andere foto, maar inderdaad liet ik dat bij Remy's foto achterwege. Punt is ook dat een foto als dit het niet alleen van een compositie moet hebben (welke niet eens noemenswaardig slecht is imo), maar ook van het moment en de sfeer.
Dat klopt. Maar las je links en onder een stuk eraf haalt wordt ie beter.
[...]
Ik heb het zelf niet op rural foto's en onthoud me dus van commentaar. Als je niets over een foto wil zeggen, kan je imo beter de foto negeren/niet reageren ipv zelf de sfeer van dit topic omlaag te halen. :> Ik heb geen zin om hierover een discussie met je te hebben, die namelijk ook niet in dit topic. :)
Hoezo haal ik nou weer sfeer omlaag? Ik vind de foto gewoon totaal niks en zeg dat gewoon. Naar mijn mening valt er ook niks aan te verbeteren; hij hoort hier gewoon niet te staan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Afbeeldingslocatie: http://www.thijsadriaans.nl/pictures/wt/wt3.jpg

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162

Pelle schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:11:

[afbeelding]
Mooie plaat, goeie DOF ook. Ik weet alleen niet of ik dat takje linksonder er niet afgecropped zou hebben. Dat leidt de aandacht een beetje van het onderwerp af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 18:42

Pelle

🚴‍♂️

Wat vind je zelf zo speciaal aan deze foto? Van die serie van Lemonseven weet ik dat jij veel beter kan. Compositioneel is er weinig aan, het stoort dat de voeten er niet op staan. De zangeres staat er ook een beetje verloren bij, rare oncharmante pose. Er gebeurt niet echt iets spannends.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

- 1 foto per post
- geen archief-foto's
- wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!