[testcase] Circus Renz 17-04-2005

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
De afgelopen dagen was Circus Renz bij mij (op de parkeerplaats :+ ) op bezoek, dus met een stel vrienden ernaar toe geweest, tijd geleden dat ik circus heb meegemaakt 8)

Het was erg leuk, ze hadden een fijn en gevarieerd programma, en behoorlijk lang ook nog: ruim 2u inclusief pauze van een kwartier \o/ Er kwamen tijgers, olifanten, paarden en weetikwat niet al voorbij :7

Hier staat de complete set: link. Ik had mijn Sigma 18-125 meegenomen, want met de 50mm prime zou ik niet ver (letterlijk) zijn gekomen. Veel foto's zijn dan ook op de grens van 't kunnen van die lens genomen, en doordat die lens niet zo lichtsterk is, moest het grootste deel op ISO 800 of 1600 geschoten worden. Als je dus ruis ziet, dan klopt dat ;)

Hier een eigen selectie:

5
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/circusrenz/images/dsc_9327_filtered.jpg

26
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/circusrenz/images/dsc_9513_filtered.jpg

17
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/circusrenz/images/dsc_9449_filtered.jpg

14
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/circusrenz/images/dsc_9382_filtered.jpg

28
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/circusrenz/images/dsc_9517_filtered.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/circusrenz/images/dsc_9341_filtered.jpg

Nu weet ik weer hoe moeilijk lowlight fotografie is met snel bewegende mensen en dieren 8)7 Zelf vind ik een behoorlijk deel aardig gelukt, maar de volgende keer zorg ik wel voor een lichtsterkere lens, elke stop telt om de ISO omlaag te kunnen gooien voor schonere foto's, of juist de sluitertijd korter om de actie stop te zetten :)

Ik heb ook expres nergens geflitst (zowel niet met de onboard flitser als de SB800) om de mensen en de dieren niet uit hun concentratie te halen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-06 16:38

BoAC

Memento mori

* BoAC Zit met open mond te kijken _/-\o_ Hier kan ik alleen maar van dromen :z :|

[ Voor 8% gewijzigd door BoAC op 18-04-2005 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44162

Mooie serie hoor! Mijn persoonlijke favoriet staat hierboven niet bij, maar dat is die foto die je in de showcase hebt gezet. En ik zie (iig in deze foto's) weinig ruis. Heb je er al een noise ninja overheen gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooie foto's persoonlijk vind ik de hele hype over ruis een beetje overdreven er worden tegenwoordig foto's gemaakt die vroeger gewoon niet mogelijk waren of met hele snelle film maar dan kreeg je ook korrel te zien. Persoonlijk kan ik mij er dus ook niet aan storen en vind ik sfeer vastleggen belangrijker dan wel of geen ruis. Foto 1 is daar een mooi voorbeeld van, je ziet de concentratie, persoonlijk zou ik hem iets meer croppen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
BoAC: tnx :P ervan dromen: veel oefenen, veel prutsen, veel leren, dan kan jij het ook ;)

CyrusTheVirusNL: ik heb die ene expres apart in dat topic gezet ja, vond hem net iets beter dan deze testcase-shots. Er is over alle foto's 1 keer noise ninja heen gegaan met een D100-profile van ISO 800 of 1600 ja. Wat me wel opviel is dat ik, toen ik even een aantal jpegs schoot vanwege tijdelijk ruimtegebrek op de CF, die er veel 'schoner' uitzagen dan de RAW nefs! Hier zal ik binnenkort een apart topic over openen :) Bedankt voor je commentaar ;)

Frogmen: ruis is voor mij ook geen bezwaar, tot op zekere hoogte. Ik hoef bij veel situaties geen supercleane zijdezachte foto's, het mag van mij best wat 'rauwer' zeg maar :) Het geeft wat extra sfeer aan een foto vaak, als de ruis met mate en goed verdeeld aanwezig is. Foto 1 heb ik expres ruim gecropped, om het vuur van z'n fakkels de 'ruimte' te geven. Ik hou van 'flow' in mijn foto's zeg maar, dat er een bepaalde rust en ruimte is als je als fotograaf daar de kans toe hebt. Elke dag mijn techniek een beetje beter maken, hopelijk worden mijn foto's dan ook beter ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Mooie fot's met zo weinig licht en zonder flits!
Op je site staan ook wel hele mooie die ik hier mis.

P.s. woon je in Nieuw-vennep dan? want daar waren ze van de week. En dan vraag ik me vooral af waar woon je dan als het ijsbaanterrein jullie parkeerplaats is? :? :+

edit: ze waren blijkbaar al weg

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 18-04-2005 17:42 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39949

Gouda :)

erg mooie belichting
ik vind het een erg mooi resultaat voor een lens die niet zo lichtsterk is, ik doe het je niet na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Remy schreef op maandag 18 april 2005 @ 08:35:
Nu weet ik weer hoe moeilijk lowlight fotografie is met snel bewegende mensen en dieren 8)7 Zelf vind ik een behoorlijk deel aardig gelukt, maar de volgende keer zorg ik wel voor een lichtsterkere lens, elke stop telt om de ISO omlaag te kunnen gooien voor schonere foto's, of juist de sluitertijd korter om de actie stop te zetten :)

Ik heb ook expres nergens geflitst (zowel niet met de onboard flitser als de SB800) om de mensen en de dieren niet uit hun concentratie te halen :)
Mooie foto's Reem, maar die hoge ISO irriteert me absoluut niet hoor :) Ik vind de foto's zelfs nog redelijk clean, ik zie dat je een hoop foto's op 1/50e of 1/100e hebt genomen en dat bij een diafragma van f/5.6 :D Da's netjes en prima mee te werken toch? 14 is mijn favoriet :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Mja nu ik ze een paar dagen verder nog es een keer bekijk, zijn ze best leuk geworden, zeker gezien die lastige omstandigheden. Misschien ben ik zelf gewoon te kritisch, een paar van de foto's zien er idd netjes uit :) Bedankt voor't commentaar :>

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1