Solo showcasefoto's - foto's waar je trots op bent Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.805 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
In dit topic kan je je foto posten die eigenlijk wel een showcase waard is, maar omdat het maar 1 foto is je er geen showcase-topic voor kan openen :) Als je wel meerdere foto's hebt om te posten, kan je gewoon een showcase-topic openen: zolang je je aan de regels houdt die in Fotografie Policy staan voor [showcase]topics :)

Om hier geen fotodumptopic van te maken een paar simpele regels om de kwaliteit hoog en daarmee dit topic de moeite waard te houden:

- 1 foto per post, van goeie technische en originele kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)

- Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!".

- Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen.

- Hou rekening met de layout: 575 px voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden.

Rudedadude zegt het volgende:
Rudedadude schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:40:
Even voor de (mijn) goede orde: ik dacht dat het de bedoeling was hier nieuw materiaal te posten, geen foto's die je al een tijd geleden heb gemaakt en die al lang en breed in je archief zitten? Nu zie ik vakantiefoto's, zomerfoto's en ik ken ook ergens die foto met die schapen van. Zo wordt het een 'drop-hier-je-mooie-foto-uit-je-archief-die-je-nog-nooit-in-een-showcase-hebt -gepost-topic. Kan natuurlijk, maar ik vroeg mij dus even af of dat de bedoeling was.
En dat is inderdaad niet de bedoeling. Allerhande vakantiefoto's, leuk en aardig, maar die horen dus niet in dit topic thuis.

Gewoon recente foto's waar je echt trots op bent, en waarvan je zeker weet dat ze echt thuishoren in dit topic :Y)

Foto's die niet aan de eerste eis voldoen worden simpelweg getrashed, dus denk goed na voordat je post!
Verder veel plezier met schieten en post lekkere en goeie foto's hier Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/smiley/foto-ani.gif

[ Voor 41% gewijzigd door Remy op 10-02-2005 08:34 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:00
Zal ik maar aftrappen dan? Een paar weken geleden geschoten vlak bij de UTwente. Was niet eenvoudig om zonder statief een niet bewogen foto te nemen. Flink nabewerkt, en enkel het rood behouden van de kleur.

Ik heb nog meer foto's genomen op die dag om een mooie viaducten serie te krijgen, maar alleen deze was echt mooi.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/viaduct.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mercarra, als ik naar de fot kijk wordt ik wel wat depri, hetgeen wil zeggen dat hij duidelijk emotie overbrengt, wat ik mooi vind, maar toch in mijn kamer zal hij niet komen te hangen.
Qua contrast en kleur erg mooi hij is nergens dichtgelopen wat bij dit soort foto's te vaak gebeurd.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:56

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik vind de bovenkant van de foto eigenlijk veel mooier.

Afbeeldingslocatie: http://souterrain.flatnet.tudelft.nl/sabbi/filestore/viaduct.jpg

Verder was het al een mooie foto hoor,
er valt wel een hoop detail weg opeens maar ik hou altijd van strakke lijnen in foto's :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sabbi op 09-02-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Wauwww Mercarra, ik vind je foto echt waanzinnig. Je wordt echt naar het midden gezogen, of je wilt of niet. Complimenten voor je werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:25

Hu9o

Schokkend

Toen ik de foto zag, herkende ik het meteen :Y)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/oud.jpg

Deze wou ik eigenlijk even kwijt.

Dit was 29 januari jongstleden in Sneek. N.a.v. een post op een ander forum waar iemand probeerde van dezelfde trein een retro look te maken heb ik ook een poging gewaagd. Het is een beetje jammer van de mensen er om heen, maar al met al ben ik wel tevreden, zowel over de foto als over het bewerkte eindresultaat.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat vind ik juist wel heel leuk dat die mensen met moderne camera's nog net even in beeld piepen. Het lijkt in eerste instantie een foto uit de stok oude doos, maar door die mensen zie je dat het niet het geval is.
Het doet me een beetje dierentuin achtig aan, 1 mooi groot oud beest en een horde mensen die met camera's als papparazzies een foto willen maken.

Ik vind het een zeer geslaagde compositie!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79830

WhizzCat schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:45:
[...]

Dit was 29 januari jongstleden in Sneek. N.a.v. een post op een ander forum waar iemand probeerde van dezelfde trein een retro look te maken heb ik ook een poging gewaagd. Het is een beetje jammer van de mensen er om heen, maar al met al ben ik wel tevreden, zowel over de foto als over het bewerkte eindresultaat.
Eén woord: Wauw! _/-\o_

Ik moet je zeggen dat, als je niet had gezegd dat je het zonde vond van die mensen op de foto, dan had ik ze niet eens gezien. Het storende effect valt dus reuze mee...

Ik ben overigens wel ERG benieuwd hoe je dit hebt gedaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 79830 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:01:
[...]

Eén woord: Wauw! _/-\o_

Ik moet je zeggen dat, als je niet had gezegd dat je het zonde vond van die mensen op de foto, dan had ik ze niet eens gezien. Het storende effect valt dus reuze mee...

Ik ben overigens wel ERG benieuwd hoe je dit hebt gedaan!!!
Dit is, ik vind het echt heel erg om te zeggen, een 5 minuten bewerking :X

Hier gaat ie:

1. men neme 1 foto
2. men make hem duotone (image->mode->grayscale->image->mode->duotone)
3. tijd om uniform, mono, noise er doorheen te gooien
4. men pakke een gescande foto van oma (jawel heren, heeft ze zelf gescanned, 72 jaar B) )
5. je knipt het randje van de foto en plakt hem om je eigen foto heen
6. je legt er een layer over heen waar kraakjes in zitten (deze heb ik wel voor de liefhebbers, hij is wat laag reso, maar volgens mij moet dit vrij makkelijk na te maken zijn op hogerer reso)

ét voilá! c'est antique :p

@ ursa: je hebt gelijkt, het valt me nu pas op eigenlijk :D

[ Voor 5% gewijzigd door WhizzCat op 09-02-2005 12:44 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hmm nu ik even op de randjes let (van de overgang van de foto op het papier met het mooie randje) , hadden die denk ik wel minder scherp gemogen, of ook beschadigd.

Maar dan nog: Klasse!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79830

Ursamajor schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:43:
Hmm nu ik even op de randjes let (van de overgang van de foto op het papier met het mooie randje) , hadden die denk ik wel minder scherp gemogen, of ook beschadigd.

Maar dan nog: Klasse!
Inderdaad, vooral aan de onderkant...

Bovendien zijn oude foto's aan de rand vaak wat valer dan in het midden. Dit zou je ook nog kunnen aanpassen. Maar het resultaat blijft geweldig.

PS. Ik heb wel interesse in je layer met kraakjes (als voorbeeld voor een hogere resolutie versie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Over die retro foto:

Die is noooooit van z'n leven recht met hoeken van 90,0 graden :) Zitten altijd karteltjes in, kijk maar naar de foto die als basis heeft gediend voor de rand ;)
Maar mooi gedaan verder :)

Ook die van mercarra is erg geslaagd, alleen de bovenkant leidt mij iets teveel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121603

Let's go solo? :D

Afbeeldingslocatie: http://www.200asa.nl/DPZ/Eemdijk/Eemdijk04s.jpg

@ WizzCat: Zulke bewerkingen kunnen egg leuk zijn ... maar dan moet je geen mensen in moderne kleding en met compactcamera's zien op het perron :P
@ Mercarra: Ik vind je foto prachtig. fijne lijntjes en een lekkere kleurstelling. Prima symetrie en mooi contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
Top plaat zeg. En de crop die eronder staat van alleen de bovenkant spreekt me niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 13:57
Nou ik ga het ook eens proberen! Redelijk nieuw op het gebied van fotografie, maar de plaatjes vinden lukt me nog wel...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~donuts/Foto/P1010118.JPG
Gran Canaria, afgelopen zomer...

:) :) :)

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdomburg schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:33:
Ik vind het rood wel erg overdreven rood, je hebt 'm neem ik aan dan ook nabewerkt?
Nope. De hekken waren rood en de man op de fiets had ook een rode vest aan.
Ochtendzonnetje erop en this is it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90527

Voila zie hier mijn eerste poging
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jerryr/DSCF3402a.jpg

Foto getrokken met fujifilm s5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hier zitten mooie lijnen in, mooie rustige donkere achtergrond, zodat die mooie kattenkop er goed uitsteekt!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:55
Afbeeldingslocatie: http://ramon.twisty.nl/imgupload/images/DSC00454.jpg

dit is een foto van een gebouw wat te huur staat op het bedrijventerrein van rijnsweerd, utrecht.

Gemaakt met een Sony DSC-P100.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 16:07
Een zomerfoto:
Afbeeldingslocatie: http://student.feweb.vu.nl/zpiet/bij.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4861

Afbeeldingslocatie: http://photos.photosig.com/photos/15/33/1233315-438075bc4d97a081.jpg

hier ben ik nog steeds erg gelukkig mee ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gemaakt met instelling op "auto" met een FujiFilm FinePix S7000

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51388/full.jpg

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Donuts schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:54:
Nou ik ga het ook eens proberen! Redelijk nieuw op het gebied van fotografie, maar de plaatjes vinden lukt me nog wel...

[afbeelding]

Die is ook zwaar okay! Lekker laagje mist, top.
Dit kan je best even resizen lijkt mij.
Ramon de Jesus schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:45:
[afbeelding]

dit is een foto van een gebouw wat te huur staat op het bedrijventerrein van rijnsweerd, utrecht.

Gemaakt met een Sony DSC-P100.
Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 06:00
Wat commentaar:

@ScSilver

Lekkere plaat. Dat de fietser scheef hangt geeft net dat aparte. Ook de rode kleur van de fietser en de hekken maakt het mooi. De fietser doorsnijdt de horizon, altijd goed. De kleur van de lucht is mooi rustgevend, het kader en de crop zijn uitstekend.

@Flesdop

Kijk uit met kattefoto's. Omdat het jouw kat is wordt het snel een mooie afbeelding, maar dat wil niet zeggen dat de foto anderen ook zo aanspreekt. De tafelpoot is hinderlijk, en de ogen van de kat te zwart. Ook is de oranje waas in de plaat niet zo fraai.

@Donuts

Leuke foto. Mooi athmosferisch perspectief, de herhaling van de bergtoppen geeft nog meer diepte. Misschien dat ik wat meer van dichtbij had willen zien om de grootsheid van de rotspartijen in te kunnen schatten.

@Jerryr

Zwart-Wit is denk ik de juiste keuze. In tegenstelling tot de andere kattenplaat wel sprekende ogen. Scherptediepte is niet te klein, precies goed. Achtergrond mooi strak.

@Buizerd

Lastig om te zeggen dat dit helemaal geen speciale plaat is. Ok, de lucht is mooi, maar wat zegt dat over de foto. De voorgrond is te donker, echt een zwarte vlek. De bomen voegen weinig toe.

@Smart Einstein
1:
Leer resizen en compressen! :)
Te zwart aan de rechterkant. Mist wellicht wat contrast. Vind de rode vlekken rood het oog het minimalistische aantasten.
2: Beter! Compositie is beter. Waarom heb je niet alleen niet meteen deze foto gepost? Iets te krap aan de linkerkant. Crop eens een stuk van rechts weg, en maak er links wat zwart bij.

@Ramon de Jesus
Mooie plaat. Echte kunst, prachtig lijnenspel. Niets op aan te merken.

@zeeg
Standaard macrofoto van een bij op een bloem. Andere bleom vind ik storend omdat deze nog te scherp is. Achtergrond is ook onrustig. Ik mis de scherpte. Doe na het resizen anders een USM. Ook de compositie is niet sterk, bloem veel te netjes in het midden.

@dredge
Het enige minpunt is wellicht de wat saaie lucht, net wat tekening van de wolken, maar toch ook niet.

@Br@m
Waarom staan de puntjes van de oren er niet op? Raamgeleider vind ik niet echt mooi, is gewoon een lelijk ding in vergelijking van de mooie kat.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Om even op de laatste 2 van de vorgie pagina ;) te reageren.

1. Misschien is het leuk om wat meer info er bij te geven pv van gewoon foto neerzetten ;)

@t zeeg:. De omgeving can de bloem leid nogal af aan het onderwerp beet je met PS de achtergrond waziger maken zou leuk zijn. (oja foto van bijen is wel erg vaak langs gekomen (misschien wel net zo vaak als prikkel draad enz.))

@t SE:. Ik zou als ik jouw was hierbij je dof wat anders instellen of heel klein of de hele foto :).

Edit.

Grr weer niet gezien dat er 2de pagina al is :X..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 20:50
Donuts schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:54:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~donuts/Foto/P1010118.JPG

Een beetje offtopic, maar heb je die foto gemaakt op een parkeerplaats waar ook een soort snackwagentje staat?

Edit:
Laat maar, ik heb 'em al gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.hollandhosting.net/files/store/PICT1026.jpg

Dit is dus mijn variant. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Marco op 09-02-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:08

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De foto van Ramon de Jezus is een schoolvoorbeeld van goede fotografie, prachtige compositie. Die gebogen lijnen werken perfect.

Die schapen vind ik ook erg leuk. Gewoon geinige foto. Mèè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

Even voor de (mijn) goede orde: ik dacht dat het de bedoeling was hier nieuw materiaal te posten, geen foto's die je al een tijd geleden heb gemaakt en die al lang en breed in je archief zitten? Nu zie ik vakantiefoto's, zomerfoto's en ik ken ook ergens die foto met die schapen van. Zo wordt het een 'drop-hier-je-mooie-foto-uit-je-archief-die-je-nog-nooit-in-een-showcase-hebt -gepost-topic. Kan natuurlijk, maar ik vroeg mij dus even af of dat de bedoeling was.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Remy

Remy

Topicstarter
Niet dus, goed gezien Rudedadude, het aantal zomervaka-foto's vind ik ook niet op z'n plaats in dit topic. Ik zal jouw post even quoten in de topicstart met uitleg erbij :)

LinkedIn
Instagram

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
WhizzCat schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:45:
[afbeelding]

Leuk gedaan, bedankt voor de uitleg ook. Een irritant puntje, beetje mijn stokpaardje: de foto staat een beetje scheef, dat 'verpest' het een beetje voor mij. Met name omdat het als het echt een oude foto was deze zorgvuldig met een statief gemaakt zou zijn. Mijn advies: zet eerst met fotosoep (of iets dergelijks) de foto recht, crop 'm heel lichtjes en doe je bewerking opnieuw. Met idd zoals opgemerkt de rand van de foto (niet van het papier) wat minder 'hard'.

• Micha
  • Niet online
arsimo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:03:
[...]
..Mijn advies: zet eerst met fotosoep (of iets dergelijks) de foto recht, crop 'm heel lichtjes en doe je bewerking opnieuw. Met idd zoals opgemerkt de rand van de foto (niet van het papier) wat minder 'hard'.
Zoals je ziet is de rand om de foto ook niet recht vandaar dat het nogal logisch is dat de foto dan ook niet recht is. Waarschijnlijk heeft hij de foto zelf schuin gezet......

Anoniem: 14124

Anoniem: 90527 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:24:
Voila zie hier mijn eerste poging
[afbeelding]

Foto getrokken met fujifilm s5000
Hoe krijgen mensen dit toch altijd voor elkaar? Als ik een foto probeer te schieten van mijn katten dan gaan ze of kopjes geven tegen de camera, of ze draaien zich om zodat je een closeup van de anus krijgt, of ze lopen nonchalant langs je heen. Een ding doen ze nooit, blijven zitten, en poseren.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat een goed idee van dit topic. Ik heb heel vaak een of twee mooie foto's maar verder niet genoeg om een showcase te maken.
Afbeeldingslocatie: http://img238.exs.cx/img238/1566/zwaanklein6if.jpg

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:27

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Mijn kater ligt altijd te pitten. Het bijzondere aan deze foto is dat hij zijn ogen uberhaupt open heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.bleermakers.com/RW/bob/images/rs_462634089.jpg

Exif data:
Afbeeldingslocatie: http://www.bleermakers.com/includes/photoinfo.php?URL=../RW/bob/images/462634089.jpg

• Micha
  • Niet online
boppert schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:18:
......s/462634089.jpg]afbeelding[/url]]
Bijzonder voor de kat inderdaad maar de foto wordt er daarom niet ineens beter op ;). Verder is de foto erg vlak zeg maar en zitten er gekke witte plekjes in.
Probeer ook op een zo laag mogelijk iso te schieten trouwens ik neem aan dat je wel lager dan 200 kan.
Ik weet dat dit allemaal erg lullig klinkt maar moet nu toch wel duidelijk zijn dat het om de foto gaat en niet om iets anders "bijzonders" Zeg maar als mijn broer zijn broek naar beneden trekt maak ik er een foto van en dan: Ja zo bijzonder doet ie normaal niet. Maar de foto wordt er niet beter op begrijp je ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Micha op 10-02-2005 14:27 ]

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
MicDis schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:41:
[...]
Zoals je ziet is de rand om de foto ook niet recht vandaar dat het nogal logisch is dat de foto dan ook niet recht is. Waarschijnlijk heeft hij de foto zelf schuin gezet......
Dat zou kunnen, maar dan werkt het wat hij wil niet. Die harde randen van de foto zelf doen dat mogelijke beoogde effect geheel te niet. Het komt nu over als een oude slordig geschoten schuine foto die uit een groter vel gescheurd is. Als men dat effect wil wat jij beschrijft, dan is het slimmer en vooral makkelijker om (1) de foto recht te zetten (of laten?), (2) een rechte echte oude foto te scannen (of recht te zetten), (3) de rechte foto in de recht oude foto te kopieeren en pas daarna als geheel deze nieuwe 'oude' foto te roteren. Dan werkt het wel en dan is het een schuin effect inderdaad leuk.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Gemaakt met Minolta Dimage Z2 met de instelling op "auto"

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mikeh/Tweakers/zwaanklein.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door MasterMike op 10-02-2005 14:55 ]

Anoniem: 5674

MasterMike schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:52:
Gemaakt met Minolta Dimage Z2 met de instelling op "auto"

[afbeelding]
Prachtige kleuren en lichtval. Helaas is het hoofd iets minder scherp dan de verenvacht, je zal wel gefocussed hebben op zijn lichaam.

• klomp
  • Laatst online: 11-06 17:47

klomp

Zooi...

Afbeeldingslocatie: http://img151.exs.cx/img151/5563/takingtime3df.jpg CLICKABLE! (naar 800//600 versie)

Puur geklier, k verveelde me toen k bij een vriend van me zat, me oog viel op deze schildpad dus k denk ach ff kijken wat ik hier van ken brouwen :P

weet niet of het in dit topic thuis hoort maar had ook geen zin om een te openen ofzo.

ben benieuwd wat de reacties hierop zijn, hij is expres ietswat overbelicht aan de achterkant om een soort van fadeout te krijgen op het voorwerp.

[ Voor 4% gewijzigd door klomp op 10-02-2005 21:59 ]

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ok, ik ook maar eentje dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.koraks.nl/galleries/familie/IMG_2351%20(1).jpg
Mijn neefje demonstreert de werking van z'n contrabas ;)

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• Montana
  • Laatst online: 08:25

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

*

[ Voor 110% gewijzigd door Montana op 10-02-2005 23:14 ]

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Just_I
  • Laatst online: 00:03

Just_I

What did you just say?

"Melting Ice on the window"
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/Melting%20ice%20small.jpg
Klik voor origineel formaat (+/- 1 mb)
Gemaakt op 25 januari, wordt nu door mij gebruikt als wallpaper, niks aan gephotoshopt.

Een aangepaste versie, auto levels, auto contrast en auto color
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/Melting%20ice%20modified%20small.jpg
Klik voor groot formaat (+/- 1,5 mb)

[ Voor 41% gewijzigd door Just_I op 10-02-2005 23:05 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Remy

Remy

Topicstarter
Voor klomp, koraks, en Montana: de topicstart lezen is lastig he ;)
- Hou rekening met de layout: 575 px voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden.
Graag dus even thumbs ervan maken, anders mik ik ze weg: verder zijn het wel behoorlijke foto's dus ze passen wel in dit topic.

Voor die van Just_I hierboven: leuk en origineel shot :)

LinkedIn
Instagram

• Rudedadude

Rudedadude

boppert schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:18:
Mijn kater ligt altijd te pitten. Het bijzondere aan deze foto is dat hij zijn ogen uberhaupt open heeft.
Het belangrijkste probleem aan deze foto is dat de ogen niet scherp zijn en de neus wel. het moet andersom zijn.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Anoniem: 75207

hmm, ik vind 'm goed fraai, maar ben toch benieuwd wat kenners er van vinden, geschoten met een Dimage 7 @ raw-data...

Afbeeldingslocatie: http://www.brok.demon.nl/RSsmall.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 75207 op 10-02-2005 23:13 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 21:25

Wok

Dakloos...

Anoniem: 75207 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:11:
hmm, ik vind 'm goed fraai, maar ben toch benieuwd wat kenners er van vinden, geschoten met een Dimage 7 @ raw-data...

[afbeelding]
't Is zeker een mooie plaat :) Mooi scherp ook.

Maar wat is het onderwerp? ;) Is het de auto 'up front' of de bossage 'in the back'? Ofwel... Wat wil je precies laten zien met deze foto? De auto is net te weinig zichtbaar om er echt uit te springen, maar aan de andere kant leidt het wel weer de aandacht af van de bossage opde achtergrond...

De foto mist eigenlijk net dat 'je ne sais qois' ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 11-02-2005 00:00 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 75207 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:11:

[afbeelding]
Leuke foto, spannend.

In een advertentie voor die auto dan :)
Een interessante foto is meestal een vraag en antwoord spel; Als fotograaf bied je allebei, hetzij in 1 foto, of in meerdere, opvolgende, om de aandacht te trekken van de kijker.

Die aandacht heb je, maar ik mis het vervolg helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:05:
[...]

Leuke foto, spannend.

In een advertentie voor die auto dan :)
Een interessante foto is meestal een vraag en antwoord spel; Als fotograaf bied je allebei, hetzij in 1 foto, of in meerdere, opvolgende, om de aandacht te trekken van de kijker.

Die aandacht heb je, maar ik mis het vervolg helaas. :)
Ik kan me hier helemaal in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75207

Het waren gewoon wat foto's ter ere van de levering van de nieuwe auto (Megane RS voor de niet kenners), en ik vind de velgen het fraaist en de mistlampen in de bumper is ook een prima detail aan de auto, zodoende dus deze 2 dingen op een foto.

Bossage erachter was meer als achtergrond :), ik heb echter weinig ervaring met iets anders dan snapshots dus ben nog even bezig met mijzelve ontwikkelen ;)

thnx voor de feedback iig, hier kan ik wat mee :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 75207 op 11-02-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Afbeeldingslocatie: http://www.doemaargek.nl/brokenrules/tUntitled-2.jpg

Gemaakt met een wegwerp camera'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Weet niet waarom maar hij is echt vet! :D

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Dat is te zien :P :>

Zonder gekheid: leuke foto! :) Voor een wegwerpcamera ziet het er nog best goed uit en je timing was perfect! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldige plaat Brokenrules. Prachtige actie ... zou graag het vervolg zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Remy schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:57:
Voor klomp, koraks, en Montana: de topicstart lezen is lastig he ;)
[...]
Graag dus even thumbs ervan maken, anders mik ik ze weg: verder zijn het wel behoorlijke foto's dus ze passen wel in dit topic.
Flikker maar weg dan. Ik ga geen platen resizen omdat men ze niet prettig in een of andere layout vindt passen. Als je het presteert op een fotografie-forum mensen te binden aan een vast (en IMHO erg klein) formaat, dan ben je verkeerd bezig.

Fijn he? Regeltjes enforcen... :O

[ Voor 4% gewijzigd door koraks243 op 11-02-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Nee, dat is niet fijn koraks: ik ben zelf ook niet blij met de ruimte hier op GoT voor foto's, of gewoon voor plaatjes in het algemeen. Als jij niet de moeite neemt om netjes een thumb te maken met een link naar een grote versie van de foto, dan is dat jammer maar helaas :/

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:27

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Afbeeldingslocatie: http://www.bleermakers.com/RW/bob/images/rs_465429692.jpg
(clickable)

Exif data:
Afbeeldingslocatie: http://www.bleermakers.com/includes/photoinfo.php?URL=../RW/bob/images/465429692.jpg

Een vliegende deur in de Beekse Bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62321

Afbeeldingslocatie: http://atlas.et.tudelft.nl/meijvoge/mist.jpg
Mist 's nachts is leuk en zorgt voor gave kleuren. Ik weet alleen nog niet of ik 'm mooier zou vinden zonder dat gebouw aan de rechterkant.

Canon A60, 2 sec belichting, verder auto en onbewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 62321 op 11-02-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Remy schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:28:
Nee, dat is niet fijn koraks: ik ben zelf ook niet blij met de ruimte hier op GoT voor foto's, of gewoon voor plaatjes in het algemeen.
Waarom open je dan een topic waarin de ruimte díe we nog hebben, helemaal beperkt wordt? Heb je er soms last van als er een plaatje tussen staat dat door de resizefunctie _alsnog_ in de layout past? Wat is de ratio achter de regel uit je topicstart? Je bent het zelf al niet eens met de beperkte ruimte voor foto's in deze layout, waarom ga je dat beleid dan zelf nog eens zitten aanscherpen in dit topic? Regeltjes vind ik prima hoor, maar ik vind wel dat er dan een min of meer logische gedachte achter moet zitten. Regeltjes an sich vind ik nutteloos en onzinnig.
Als jij niet de moeite neemt om netjes een thumb te maken met een link naar een grote versie van de foto, dan is dat jammer maar helaas :/
Ik ga inderdaad niet de moeite nemen om tig versies van 1 beeld te maken. Jammer maar helaas? Och, dan haal je die plaat van mij toch lekker weg! Ik kan er niet warm of koud van worden.

Maar ik vind het wél jammer dat alles wat niet 100% aan de standaard conformeert, hier niet schijnt te kunnen. En als ik er nou een voor de hand liggende reden voor kon verzinnen...

[quote]Tipje voor Koraks (hoewel ik je wel een beetje begrijp) Ik heb actions aangemaakt in PS. Lekker makkelijke resizen dus. Druk op de knop en 't is klaar. :P[/quote]
Eh, het bestaan van actions is me al wel bekend, ScSilver ;)

[ Voor 16% gewijzigd door koraks243 op 11-02-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tipje voor Koraks (hoewel ik je wel een beetje begrijp) Ik heb actions aangemaakt in PS. Lekker makkelijke resizen dus. Druk op de knop en 't is klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Wat is er mis met gewoon een URL te plaatsen van een Fullsize pic. GoT en jij zijn dan beiden blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:12

bonzz.netninja

Niente baffi

en het is hier nog steeds geen democratie...dus of je houd je aan de regels, of je post niks. Zo moeilijk is dat toch niet?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136143

bonzz.netninja schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:45:
en het is hier nog steeds geen democratie...dus of je houd je aan de regels, of je post niks. Zo moeilijk is dat toch niet?
Niet helemaal... Als je in de auto zit mag je ook niet te hard rijden, maar dat doet 75% van de bestuurders ook stelselmatig.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

OM MAAR FF WEER ONTOPIC TE GAAN!

dan maar link naar de mijne http://img151.exs.cx/img151/5563/takingtime3df.jpg

k weenie hoe je van een thumb een clickable maakt hiero :P dus dan maar ffkes zo

ik wacht op reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 17:33

Shedman

Met het hart op de goede plek

klomp schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:19:
OM MAAR FF WEER ONTOPIC TE GAAN!

dan maar link naar de mijne http://img151.exs.cx/img151/5563/takingtime3df.jpg

k weenie hoe je van een thumb een clickable maakt hiero :P dus dan maar ffkes zo

ik wacht op reacties
[ url=http://link.naargroteplaatje.jpg ][ img ]http://hetkleine.plaatje.jpg/[ /img ][ /url ]

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Afbeeldingslocatie: http://img237.exs.cx/img237/273/clickme4io.jpg
Clickable naar 800//600 versie!

thx Shedam ;)

[ Voor 174% gewijzigd door klomp op 11-02-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Djeez, wat is dat voor kreupele thumbnail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

een kreupele thumb ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Monding van Columbia River met uitzicht op Saddleback Mountain, Astoria (Oregon). Gemaakt met Canon Digital IXUS 330, geen nabewerking.

Afbeeldingslocatie: http://img160.exs.cx/img160/2007/1050572575x9jx.jpg

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 15:27
Deze foto heb ik een tijdje geleden gemaakt met 'n oude beestje; Canon AE1. Aangezien de foto analoog gemaakt is en m'n scanner er ook al 'n aantal jaartjes op heeft zitten, is de beeldkwaliteit van de foto niet optimaal.
De foto is gemaakt bij een vennetje in de buurt van Zuidwolde (Dr), genaamd 'Het Zwarte Gat' 8)
(Er is geen post-processing toegepast op deze foto)

Afbeeldingslocatie: http://ceres.student.utwente.nl/tweakers/zononder-klein.jpg
Grote versie: http://ceres.student.utwente.nl/tweakers/zononder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Mooi kleurcontrast met die plaatjes zo onder elkaar...

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 14:07

Beaves

Usque ad Finem

Mosez schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:00:
Monding van Columbia River met uitzicht op Saddleback Mountain, Astoria (Oregon). Gemaakt met Canon Digital IXUS 330, geen nabewerking.

[afbeelding]
Erg mooie foto :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Er worden op het moment meer foto's dan commentaar geplaatst. Even een korte poging (dan kan ik daarna zonder scrupules een eigen plaat plaatsen ;) )

@mosez: Het water is erg overbelicht en de rotsen lijken onderbelicht. Je had je lihctmeting beter af kunnen stellen op de reflecties van het water, want uit dingen die overbelicht zijn haal je het detail niet meer terug en andersom kan in de nabewerking onderbelichte delen nog wel bijgewerkt worden. Verder is de horizon ietwat scheef

@ boppert: knappe foto!

@ Maybird: donker en mist zijn wel twee leuke onderwerpen, maar dan moet je niet 3 halve bomen een halve struik en een stuk gebouw op de foto zetten. Probeer juist de sfeer wat meer vast te leggen

@ Klomp: ik vind de overbelichting eingelijk wel goed, alleen nu valt de staart van de schildpad weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Rudedadude: het staartje heeft een beschadiging, en dat is opgevuld met typex :P vandaar dat het erg lijkt alsof het wegvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
[quote]klomp schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:20:
een kreupele thumb ~[/quote]

Juist.
Dat is toch geen thumbnail man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.jackabuzah.com/emp/simon/fotos/foto0003e.gif

Grote versie is nogal groot :X

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 11-02-2005 16:05 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klomp

klomp

Zooi...

Jasper schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:59:
[...]

Juist.
Dat is toch geen thumbnail man.
and i care because? ik ga die foto nie verkleinen naar een thumb, dus maak k er maar zoiets voor. punt als het je niet aanstaat, jammer voor je, wen er maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51533/full.jpg

Deze foto heb ik pas geleden gemaakt voor een opdracht op school. Het leuke is dat dit de eerste dag was dat ik met een Nikon D70 ging werken. Ik had de workshop op school gemist omdat ik toen een griepje had, maar gelukkig heb ik toch nog zo'n mooie foto kunnen maken :)

Ik hoop dat dit een goed begin is voor mij met fotografie en dat ik nog veel mooie foto's kan plaatsen hier op GoT :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/test.JPG

Een foto genomen met een hele goedkope digtitale camera, maar ben toch benieuwd, naar het commentaar.

(Kom net kijken bij de fotografie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
ronaldlokers schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:46:
...maar gelukkig heb ik toch nog zo'n mooie foto kunnen maken :)
Zou je mij kunnen uitleggen wat hier mooi aan is?
- Overbelicht
- Onscherp
- Oninteressant
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Laatst online: 22-05 21:32
Laukui schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:49:
[afbeelding]

Een foto genomen met een hele goedkope digtitale camera, maar ben toch benieuwd, naar het commentaar.

Het is wel een erg mooie foto, jammer van de kwaliteit (jpeg gezien)

maar het perspectief enzo, ik vindt hem echt duildelijk spreken... toppertje hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
suspect schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:53:
[...]

Zou je mij kunnen uitleggen wat hier mooi aan is?
- Overbelicht
- Onscherp
- Oninteressant
:?
hij is inderdaad overbelicht, maar dat laat de auto er wel uitspringen vind ik. Onscherp is hij ook, maar ik vind dat hij toch redelijk goed gelukt is voor iemand die nog nooit met een spiegelreflex camera heeft gewerkt. en oninteressant? dat is eerder smaak, jij vind hem oninteressant... een ander weer niet... 8)7

Maar ik heb over een tijdje betere foto's te kunnen maken als ik wat meer workshops heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
ronaldlokers schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:05:
[...]

hij is inderdaad overbelicht, maar dat laat de auto er wel uitspringen vind ik. Onscherp is hij ook, maar ik vind dat hij toch redelijk goed gelukt is voor iemand die nog nooit met een spiegelreflex camera heeft gewerkt. en oninteressant? dat is eerder smaak, jij vind hem oninteressant... een ander weer niet... 8)7

Maar ik heb over een tijdje betere foto's te kunnen maken als ik wat meer workshops heb gehad...
Waarom begin je niet gewoon eerst met de P-stand?
Het lijkt wel alsof iedereen met een dSLR persé in de M-stand moet fotograveren omdat het anders niet stoer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

ronaldlokers schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:05:
[...]

Technisch is je foto gewoon niet veel soeps, maar dat hij voor jou persoonlijk mooi is kan prima toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18151

Ik ben beniewd wat jullie hier van vinden. Deze foto heb ik vorige week geschoten in Valkenburg aan de Geul.

Afbeeldingslocatie: http://www.davidvanzuijlekom.nl/pics/diversen/Poort-small.jpg

Specs:
Camera: Canon Eos 30 (analoog)
Film: Ilford HP5 400
Scanner: Epson Perfection 2480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 07:47

breinonline

Are you afraid to be known?

Laukui schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:49:
[afbeelding]

Zeer goed gekozen perspectief, deze foto heeft veel dieptewerking. Gewoon een hele mooie plaat :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
Trots is een groot woord, maar deze vind ik toch de beste van deze week.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/schummi/web/potjes550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
suspect schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:10:
[...]

Waarom begin je niet gewoon eerst met de P-stand?
Het lijkt wel alsof iedereen met een dSLR persé in de M-stand moet fotograveren omdat het anders niet stoer is.
omdat ik van mijn projectbegeleider in de M-stand moest fotograferen O-)
Maar ik ga als het goed is begin volgende week weer verder met het onderwerp fotografie op school en hoop dan ook te leren hoe de andere standen werken.

De opdracht bij deze foto was dat je minimaal 50% bewegingsonscherpte hebt, ik hoop volgende week de workshop te kunnen volgen zodat ik betere foto's kan gaan maken

Deze foto is technisch een stuk beter (toch?) maar ik vond die andere foto wat mooier omdat het totaal onduidelijk is waar die auto rijdt.:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51534/thumb.jpg

Ik heb deze helaas niet in het groot bij de hand, zal hem binnenkort even van mijn laptop afplukken.

[ Voor 22% gewijzigd door ronaldlokers op 11-02-2005 19:20 . Reden: nieuwe foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 11-06 21:14

Zoefff

❤ 

Zorg dan dat je AF-C aan hebt staan, een sluitertijd neemt van zo'n 1/30ste maximaal, en gewoon een klein diafragma (kitlens? 3.5 ofzo). Als je foto te donker word kan je de ISO waarde nog een beetje opschroeven totdat het resultaat goed is.

Eerlijk gezegd vind ik je huidige foto weinig soeps namelijk. Overbelicht en 100% bewegingsonscherpte :P

Voor meer nuttige tips moet je even zoeken in FG, er is ergens een "Pan" topic, een topic over het meebewegen met een bewegend object dus.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
Zoefff schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:22:
Zorg dan dat je AF-C aan hebt staan, een sluitertijd neemt van zo'n 1/30ste maximaal, en gewoon een klein diafragma (kitlens? 3.5 ofzo). Als je foto te donker word kan je de ISO waarde nog een beetje opschroeven totdat het resultaat goed is.
1/30ste is wel wat weinig om zoiets te leren, 1/90s lijkt me al beter in het begin. Verder moet je een klein diafragma gebruiken ja, en zeker geen groot diafragma als f3.5, want je moet net proberen om je scherptevlak zo groot mogelijk te maken, om jezelf de kans te maken om bijvoorbeeld een rijdende auto overal scherp te krijgen (f16 bijvoorbeeld). En iso ook laag houden, de bedoeling is immers om een lange sluitertijd te krijgen. (En niet een hoge iso zoals bij die BMW X5 hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
Any comments?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Ik vind hem er nogal ranzig uitzien de kleuren zijn erg bruin. Verder is het licht achtering foto wel leuk mar een beetje te en het stuk rechts is een beetje te groot donker verder moet je de boevenrand er af knippen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Nu online
MicDis schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:37:
[...]

Ik vind hem er nogal ranzig uitzien de kleuren zijn erg bruin. Verder is het licht achtering foto wel leuk mar een beetje te en het stuk rechts is een beetje te groot donker verder moet je de boevenrand er af knippen :P
Jep, komt omdat het gescande 50 asa film is in barre licht's omstandigheden en omdat ik 'm met ACDSee heb bewerkt.... Maar qua compositie? Niet qua eind resultaat..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik vind het een erg lekkere plaat. Het is inderdaad wat donker, maar in dit geval past het wel bij de foto (alleen wat Mic al zegt, rechtsonder is het een zwart vlak). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Wok schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:40:
[...]

Ik vind het een erg lekkere plaat. Het is inderdaad wat donker, maar in dit geval past het wel bij de foto (alleen wat Mic al zegt, rechtsonder is het een zwart vlak). :)
Hij zou zeg maar mooier geweest zijn als ie rechtop genomen was met meer het watertje er bij en minder donker aan bijde kanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Afbeeldingslocatie: http://www.nginkel.com/fotos/algimg/IMG_0060.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nginkel.com/fotos/algimg/100_0097.jpg

kben benieuwd naar het commentaar.. 8)
gemaakt met mn canon powershot g3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Jvgpc schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:13:
[afbeelding]

[afbeelding]

kben benieuwd naar het commentaar.. 8)
gemaakt met mn canon powershot g3
De eerste afbeelding:
Leuk dat je deze situatie zo dichtbij op de foto kon zetten. Ik begrijp dat je er trots op bent. De minpunten vind ik:
De compositie vind ik niets bijzonders.
De foto is nergens scherp. Ik heb zelf de G3 gehad en weet dat deze doorgaans haarscherpe foto's maakt.

De tweede afbeelding:
De horizon in het midden vind ik hier niet storend. In het algemeen een leuke geslaagde foto maar ik heb moeite met het vinden van het "onderwerp" van de foto. Er is niets dat er uit springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

De compositie vind ik niets bijzonders.
dat vond ik zelf ook al... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Het is niet veel, maar dit is met een oude HP gemaakt...
Binnenkort begin ik met een Canon G3. Ga ik me er eens flink in verdiepen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.bredewold/t_thumb.jpg

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
The Milkman schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:34:
Het is niet veel, maar dit is met een oude HP gemaakt...
Binnenkort begin ik met een Canon G3. Ga ik me er eens flink in verdiepen. ;)

[afbeelding]
Als het niet veel is waarom post je het dan Topic start gelezen? Had jij van deze foto OOIT een showcase gemaakt als het er meer waren geweest? nee dus....
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
1) Lees de topicstart! indien blijkt dat je de topicstart niet hebt gelezen wordt je foto verwijderd!
2) Max 1 foto per post!
3) Geef je commentaar, onderbouw het dan ook.