Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik heb er ook een hekel aan en zal dat ook nooit doen. Echter is er ook zonder geslijm en gelik een heel eind te komen hoor...... en als je agency's hebt waar een vrouw aan de top van het bedrijf staat moet dat slijmen en....... naja laat maarChojinZ schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:56:
[...]
Helemaal mee eens!
Maar dat netwerken moet je wel liggen. Er komt naar namelijk veel geslijm en gelik bij kijken. Iets
wat niet in mijn aard ligt (en wat ik ook niet wil leren)
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik draai zelf dan voornamelijk hardcore en ben eigenlijk al veel langer aan het produceren. Als ik eenmaal iets op vinyl heb staan weet ik zeker dat het aan de bak komen als dj veel makkelijker zal zijn.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Had even een uurtje gedraaid en het ook maar opgenomen:
download
Is een techno mix van ongeveer een uurtje. Zitten wel een paar missers in, maar het ging over het algemeen toch best aardig (zeker na een paar weken al de draaitafels niet meer aangeraakt te hebben)
Laat maar even weten wat jullie er van vinden
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Maar ik had het specifiek over mijn geval. Bij mijn eerste overgang was ietsjes een pitch-correctie nodig en dat hoorde ik net iets te laat doordat de monitors niet hard genoeg stonden. Snel nog gecorrigeerd, monitors harder gezet, en verder technisch lekker gedraaid. Maar toen had de jury dus al genoeg gehoord. DAT bedoelde ik, en niet andersjappo112 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:19:
Er zijn nog steeds een paar mensen die het niet begrijpen, daarom zou ik het nog een keertje uitleggen:
Er wordt niet beoordeeld op de eerste 5-10 minuten, ik zeg alleen dat als het begin "slecht" is, er weinig kans is dat de kwaliteit drastisch toeneemt. Dit wil niet zeggen dat er alleen naar het begin van een mix wordt geluisterd. Het gebeurt ook best wel eens dat het 2/4 platen verder veel beter gaat, maar niet vaak.
Dus stop asjeblieft met suggereren dat het een slechte jury zou zijn omdat alleen de eerste 6 min interessant word bevonden, dit is totaal belachelijk.
[...]
Weet haast wel zeker dat dit niet gaat werken. Bij de volgense Olympische spelen krijgen alle 100 meter renners een eigen stopwatch om zelf hun tijd op te hemen. Wel eerlijk op het knopje drukken he!
Verder probeer ik niet over de uitslag te discussieeren hoor, dat zal vast wel kloppen. Het ging mij meer om de manier waarop het tot stand kwam waar ik mijn vraagtekens bij had...
Rookworst zonder R is ook worst.
Ik merk ook dat 1 fader van m'n Behringer dx500 dood aan het gaan is.. ff ander kanaal gepakt, en voor de rest heb ik maar 2 decks staan dus ik moest 't er maar mee doen
*klik*
23 minuutjes, 8 tracks, tracklist:
Nathan Fake - The sky was pink
2 Dollar Egg - Naxos
Adam Jay - Seven
Warren Fellow - Subway
Rene Amesz - Courischa
Tomiie Nevada - Memory Lane pt. 4
Supreme Entertainment - Acaldo
Joris Voorn - Believer
Beetje progressive/minimal/techhouse achtig zoals gebruikelijk, dit was een goed opwarmertje voor m'n volgende projectje en dat wordt minimaal een uur lang stevige techhouse/techno
Comments welkom!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik zit alleen een beetje om webruimte verlegen. Waarschijnlijk over 2 weken zelf alweer beschikbaar, maar iemand die spare ruimte overheeft?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik wilde de overstap naar CD dit jaar helemaal maken en de draaitafels de deur uit doen..... blij dat ik ze roze heb laten spuiten en ze daardoor niet meer aan de straatstenen zijn kwijt te raken en dat hele complete overstappen uit mijn hoofd heb gezet want ik zou ze heeeeeeeeeel erg gaan missen.
Verwijderd
Als je het druk hebt schiet het draaien er vaak bij in. Jammer

Binnenkort maar eens gewoon draaien in de agenda inplannen
Vrij eentonig begin, gelukkig na een minuut of 3 komt er een aangename break.. misschien een intro plaatje was wel leuk geweest.. vanaf 30 minuten wordt 't aardig stevig doorgassen, dat mag ik welmomania schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:00:
Ik had vandaag mooi een vrije dag en ben ook maar weer eens achter de draaitafels gaan staan
*snip*
Laat maar even weten wat jullie er van vinden
Kan het kloppen dat naarmate de mix vordert ook de gains wat hoger worden gezet? in het latere gedeelte van de mix begint het vaker te oversturen, denk aan je levels..
Verder kan er qua opbouw nog 't een en ander geschoven worden zodat er wat meer lijn in zit, er valt verder vrij weinig op aan te merken en misschien is dat juist het belangrijkste puntje, probeer eruit te springen qua stijl en mixen 't is allemaal redelijk standaard qua stijl en op safe. Soms mag er wat sneller doorgemixed worden en er mag wel wat gespeeld worden met faders en toonregelingen.
Ga zo door iig
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat viel me zelf ook al op idd, dat gebeurt wel vaker. Zal er idd eens beter op gaan letten, want zo door de speakers hoor je dat niet, maar in de opname weer wel.Chiron schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:58:
[...]
Kan het kloppen dat naarmate de mix vordert ook de gains wat hoger worden gezet? in het latere gedeelte van de mix begint het vaker te oversturen, denk aan je levels..
Spelen met faders vind ik persoonlijk juist erg vervelend vaak. Toonregelingen probeer ik af en toe wel eens wat mee te spelen.Verder kan er qua opbouw nog 't een en ander geschoven worden zodat er wat meer lijn in zit, er valt verder vrij weinig op aan te merken en misschien is dat juist het belangrijkste puntje, probeer eruit te springen qua stijl en mixen 't is allemaal redelijk standaard qua stijl en op safe. Soms mag er wat sneller doorgemixed worden en er mag wel wat gespeeld worden met faders en toonregelingen.
Verder had ik deze mix met opzet een beetje simpel gelaten omdat het alweer een tijdje geleden was. Achteraf gezien kon de opbouw iets beter idd, er zit zelfs weer een stukje afbouw in.
Zal volgende keer ook even wat meer met de effecten gaan spelen van m'n mixer en proberen de sampler er wat in te gooien.
Ik moet echt snel een derde deck erbij hebben... dat is toch wel zo vele male cooler met techno omdat je dan juist wel de lange mixen kan laten vanwege nog een plaat die je erdoor gaat rammen
Anyway tnx voor je comments
't leuke van techno is idd dat de platen slechts je 'tools' zijn, je moet er zelf wat van maken omdat het door de monotoonheid van de tracks al snel 'dood' valt, het zijn geen tranceplaten die je aan het begin inmixed en na 5 minuten aan het eind weer doormixed met de volgende.
Kan je al met 3 decks mixen? Dat is inderdaad een hele nieuwe dimensie, je moet echt anders gaan denken en on-the-fly nog beter kunnen plannen qua opbouw, anders wordt 't al snel een grote soep qua beats en sound.
Pioneer DJM600
Ik hou soms juist wel van de monotome techno't leuke van techno is idd dat de platen slechts je 'tools' zijn, je moet er zelf wat van maken omdat het door de monotoonheid van de tracks al snel 'dood' valt, het zijn geen tranceplaten die je aan het begin inmixed en na 5 minuten aan het eind weer doormixed met de volgende.
Heb het al een paar keer gedaan en dat ging best redelijk. Niet continue 3 platen tegelijk natuurlijk, maar als je toevallig een lekker langnummer hebt liggen, dan kan je daar goed gebruik van maken met nog 2 andere platenKan je al met 3 decks mixen?
Is iid andere dimensieDat is inderdaad een hele nieuwe dimensie, je moet echt anders gaan denken en on-the-fly nog beter kunnen plannen qua opbouw, anders wordt 't al snel een grote soep qua beats en sound.
Het moeilijkste aan het begin is nog wel je platen herkenning... Je moet echt de platen goed uit elkaar kunnen houden als ze alle drie lopen en precies weten welke je moet corrigeren, anders wordt het een puinzooi
Leuke mix.. jammer dat je Sky was pink btje abrupt uitmixte. Nummer begint op dat moment helemaal te freaken. Maar wel goed nummer erbij gezocht om in te mixenChiron schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:21:
Vanmiddag voor de verandering weer es tijd gehad om een erg kort mixje op te nemen thuis, de laatste keer dat ik draaitafels had aangeraakt was toen ik in de kleine zaal draaide op de laatste Heroes of Techno in P60 3 weken terug... thuis heb ik nooit zoveel tijd/zin op de een of andere manier en komt het er nooit meer van
Ik merk ook dat 1 fader van m'n Behringer dx500 dood aan het gaan is.. ff ander kanaal gepakt, en voor de rest heb ik maar 2 decks staan dus ik moest 't er maar mee doen
*klik*
2 Dollar Egg - Naxos
Adam Jay - Seven
Warren Fellow - Subway
Rene Amesz - Courischa
Joris Voorn - Believer
Beetje progressive/minimal/techhouse achtig zoals gebruikelijk, dit was een goed opwarmertje voor m'n volgende projectje en dat wordt minimaal een uur lang stevige techhouse/techno
Comments welkom!
Voor de rest goed in elkaar gezet.. geen foutjes gehoord, leuke opbouw
Verwijderd
Mijn eerste plan was om het aan het strand te doen, in een paviljoen (Wijk aan Zee, voor de geinteresseerden). Eerste probleem is dat de paviljoens redelijk vroeg dicht gaan volgens mij (ik wil toch wel doorgaan tot een uurtje of 4 haha, Dj UrinatinventuM the one | man show
Maar weet iemand ongeveer hoe duur het is om een zaaltje te huren waar, zeg 50-100 man in past? En hoe dat meestal gaat met drank, entree, etc.?
Het is namelijk nog een beetje een pril idee en ik wil graag goed voorbereid zijn voordat ik echt op pad ga!
PS: ik zal vanavond maar eens wat mixjes downloaden en met kritisch oor beluisteren
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 13:59 ]
Verwijderd
Chiron schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:21:
Vanmiddag voor de verandering weer es tijd gehad om een erg kort mixje op te nemen thuis, de laatste keer dat ik draaitafels had aangeraakt was toen ik in de kleine zaal draaide op de laatste Heroes of Techno in P60 3 weken terug... thuis heb ik nooit zoveel tijd/zin op de een of andere manier en komt het er nooit meer van
*klik*
2 Dollar Egg - Naxos
Adam Jay - Seven
Warren Fellow - Subway
Rene Amesz - Courischa
Joris Voorn - Believer
Comments welkom!
Inderdaad het eerste nummer was wat abrupt vond ik, verder vond ik het een onwijs lekkere mix, klonk heerlijk :-). En dat voor mij die het liefst de hele dag de wat stevigere muziek hoort O-)!!!Leuke mix.. jammer dat je Sky was pink btje abrupt uitmixte. Nummer begint op dat moment helemaal te freaken. Maar wel goed nummer erbij gezocht om in te mixen
Voor de rest goed in elkaar gezet.. geen foutjes gehoord, leuke opbouw
Verder rond de 11 minuten vond ik de energie een beetje inzakken, maarem, kiep op de goet wurk!
Om mijn redelijk beperkte view erop te geven... Meestal is de split: De tent die verhuurt krijgt de winst op de drank, de persoon die huurt krijgt de winst op de entree. Totale entreegeld - totale huurgeld is dus jouw winst, de winst voor de tent die je huurt is (jouw huur + totale winst drank) - (inkoop + constante kosten).Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:44:
Maar weet iemand ongeveer hoe duur het is om een zaaltje te huren waar, zeg 50-100 man in past? En hoe dat meestal gaat met drank, entree, etc.?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Mijn dankAcolyte57 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 04:18:
[...]
Om mijn redelijk beperkte view erop te geven... Meestal is de split: De tent die verhuurt krijgt de winst op de drank, de persoon die huurt krijgt de winst op de entree. Totale entreegeld - totale huurgeld is dus jouw winst, de winst voor de tent die je huurt is (jouw huur + totale winst drank) - (inkoop + constante kosten).
Het maakt me niet veel uit als het meer kost dan dat het opbrengt (binnen beperkte grenzen uiteraard

Als je nog DJ's nodig hebt...Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:41:
[...]
Mijn dank. Dit dacht ik ook al eigenlijk. Punt is dat ik entreegeld vragen een beetje lomp vind tegenover vrienden, maar ja, ze moeten dan toch maar een beetje in de buidel tasten (of ik doe het ter ere van mijn verjaardag: de welbekende envelop)
.
Het maakt me niet veel uit als het meer kost dan dat het opbrengt (binnen beperkte grenzen uiteraard).
Acolyte57 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 04:18:
[...]
Om mijn redelijk beperkte view erop te geven... Meestal is de split: De tent die verhuurt krijgt de winst op de drank, de persoon die huurt krijgt de winst op de entree. Totale entreegeld - totale huurgeld is dus jouw winst, de winst voor de tent die je huurt is (jouw huur + totale winst drank) - (inkoop + constante kosten).
Ik heb 2 commerciële feestjes gegeven, waarbij 2 verschillende regelingen waren:
Bar / dancing
- Geen huurkosten
- Minimale bar-omzet van 500 euro (dus minder omzet: verschil aanvullen door mij)
- Overige inkomsten voor mij: WC, garderobe, ev. entree*
*: ton bij de deur gezet met een bordje. Door de vrijwillige bijdrage (aangezien er geen entree gevraagd werd) behoorlijke inkomstenbron
Zaalverhuur
- Huurkosten (800 euro)
- Minimale bar-omzet van 800 euro (bij minder geen afdracht)
- Indien bar-omzet meer is dan 800 euro, wordt een verdeelsleutel gehanteerd (ik heb er 70/30 uit kunnen onderhandelen: 70% van de omzet boven 800 euro was voor mij)
- Inhuur van beveiliging (bedrag ging af van de huurkosten)
- Garderobe, Entree en WC was voor mij
Eerste opzet is een stuk minder risico, maar met de tweede optie kan je veel meer geld verdienen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
1) hoe hard moet je precies opletten met vingerafdrukken? Is het aan te raden dat ik de plaat vaak kuis met een stofvrij doekje?
2) ik heb gemerkt dat als je op het juiste moment je naald een heel klein btje opheft, hij trug in hetzelfde spoor belandt, zo kan je bijv een bep zin in het lied steeds laten herhalen. Gebruiken jullie die techniek? is dat slecht voor de naald?
Bedankt bij voorbaat
de rest zal ik nooit vrijwillig afstand van kunnen of willen doen en daar ga ik dan ook zeer zuinig mee om
ikzelf gebruik het noooit.. misschien een turntablist, en dan denk ik dat ze het eerder doen met een plakbandje...Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:28:
2) ik heb gemerkt dat als je op het juiste moment je naald een heel klein btje opheft, hij trug in hetzelfde spoor belandt, zo kan je bijv een bep zin in het lied steeds laten herhalen. Gebruiken jullie die techniek? is dat slecht voor de naald?
wat nog makkelijker is als je de mogelijkheid ertoe hebt> sampler
(zoiezo aan te bevelen voor iedereen die net begint met draaien, kunnen meer hebben . . .)
Of gebruik idd een sampler zoals een Boss sp202 of sp303.
(Heb de mijne net 1 week geleden de deur gewezen!)
En NEE, vingerafdrukken maken niks uit voor de geluidskwaliteit.
De naald gaat namelijk echt in de groef en vet blijft bovenop plakken.
(tenzij je erg vuile pootjes hebt
Ik heb in mijn collectie platen zitten die ik echt niet meer draai omdat het
collector items zijn geworden. (Born slippy - Underworld, 1e persing!
Die heb ik dus op cd bij!
Groeten
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Morgen alleen nog ff pony's plakken....
http://www.aboutdj.nl/diversen/DSCN1171.JPG
Dat ziet er leuk uit... Moet eigenlijk ook maar eens gaan bedenken hoe ik het hier allemaal neer ga zetten. Nu ziet het er zo uit:Reind schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:45:
Ik heb mijn draaitafels weer terug

Enigsinds een zootje zoals je ziet
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ga je die NUO5 (Reind schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:45:
Ik heb mijn draaitafels weer terug
Maak er gewoon een soort van klep idee van. Aan de achterkant een piano scharnier en aan de voorkant een magneet sluiting.
Aangezien ik mijn Nuo5 vanaf heden gewoon mee neem naar gigs moet ie wel makkelijk los te halen zijn.
Verwijderd
Inderdaad misschien ook wel een leuk idee voor een meeting voor de liefhebbers van hardere stijlen
Dan denk ik dat het voor mij handiger is om eerst maar eens de eerste optie te proberenIk heb 2 commerciële feestjes gegeven, waarbij 2 verschillende regelingen waren:
Bar / dancing
- Geen huurkosten
- Minimale bar-omzet van 500 euro (dus minder omzet: verschil aanvullen door mij)
- Overige inkomsten voor mij: WC, garderobe, ev. entree*
*: ton bij de deur gezet met een bordje. Door de vrijwillige bijdrage (aangezien er geen entree gevraagd werd) behoorlijke inkomstenbron . In de loop van de avond wilde er wildvreemden binnenwandelen en die entree-geld (10 euro) gevraagd.
Zaalverhuur
- Huurkosten (800 euro)
- Indien bar-omzet meer is dan 800 euro, wordt een verdeelsleutel gehanteerd (ik heb er 70/30 uit kunnen onderhandelen: 70% van de omzet boven 800 euro was voor mij)
Eerste opzet is een stuk minder risico, maar met de tweede optie kan je veel meer geld verdienen.
Anyway, bedankt voor de reacties alvast
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 22:48 ]
Wel gig, niet betaaldVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:46:
[...]
Inderdaad misschien ook wel een leuk idee voor een meeting voor de liefhebbers van hardere stijlen. Of doelde je meer op een betaalde gig?
[...]
Just for the fun
Verwijderd
Gisteravond zo het stukje over beveiliging overgeslagen. Kun je me wat meer vertellen over de beveiliging?Zaalverhuur
- Huurkosten (800 euro)
Verwijderd
Je bureau zakt een beetje doorPhydomir schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:57:
[...]
Dat ziet er leuk uit... Moet eigenlijk ook maar eens gaan bedenken hoe ik het hier allemaal neer ga zetten. Nu ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Enigsinds een zootje zoals je ziet
Heb wel een aantal ideeen opgedaan op internet, mijn tafel moet een prominente plek in de kamer krijgen. Niet tegen een muur of zo, maar echt in het midden (met uitzicht op mijn terrarium
Verwijderd
Reind, heb je je Pony al op je tt's?Reind schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:18:
Ik wilde het eerst niet doen maar bij nader inzien toch maar wel.
Maak er gewoon een soort van klep idee van. Aan de achterkant een piano scharnier en aan de voorkant een magneet sluiting.
Aangezien ik mijn Nuo5 vanaf heden gewoon mee neem naar gigs moet ie wel makkelijk los te halen zijn.
Ik zal in ieder geval een beetje rekening houden met de opzet van het feest. Zijn er meer dj's die in de zomer zin hebben een soort van draai-meeting-feest-gig-ding te doen??? (ik ga het feest wslk wel in het westen van het land houden, boven Haarlem).wel gig, niet betaald
Just for the fun
Misschien is het een idee om een techno-zaaltje in te richten (ken zat mensen die van techno houden, ikzelf een beetje) en eentje voor de hardstyle tot hardcore
Maar goed, eerst maar animo, dan bedenken
ja, ik zal volgende keer de edit knop gebruiken

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 21:39 ]
**meldt..
Lijkt me een strak plan, alleen ik draai club en techno, en bouw dat een beetje op (wazige combi, ik weet et, maar met de juiste platenkeuze echt iets leuks van te maken), dus ik zou best aan het begin van de avond / 2e ofzo willen staanVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:32:
[...]
Ik zal in ieder geval een beetje rekening houden met de opzet van het feest. Zijn er meer dj's die in de zomer zin hebben een soort van draai-meeting-feest-gig-ding te doen??? (ik ga het feest wslk wel in het westen van het land houden, boven Haarlem).
Misschien is het een idee om een techno-zaaltje in te richten (ken zat mensen die van techno houden, ikzelf een beetje) en eentje voor de hardstyle tot hardcore?
Ik moet alleen even kijken welke datum enzo, ik ga namelijk 3 weken naar Kreta en 2 weken naar Mexico
Na het weekend zitten ze er op...... als het goed isVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:32:
[...]
Reind, heb je je Pony al op je tt's?Ik vind het echt vet!
Rob was ze vergeten in de doos te doen en heeft ze inmiddels als het goed is op de post gedaan inclusief nog een volle spuitbus.
Nu de Nuo dus nog......... ivoorwit met zwarte opdruk en dan het grijze gedeelte roze....... dat leek mij wel wat
Lijkt me erg leukVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:32:
[...]
[...]
Ik zal in ieder geval een beetje rekening houden met de opzet van het feest. Zijn er meer dj's die in de zomer zin hebben een soort van draai-meeting-feest-gig-ding te doen??? (ik ga het feest wslk wel in het westen van het land houden, boven Haarlem).
Misschien is het een idee om een techno-zaaltje in te richten (ken zat mensen die van techno houden, ikzelf een beetje) en eentje voor de hardstyle tot hardcore?
shox vs scul
ook al ben ik meer een topic lezer dan poster
Was een feestje voor doelgroep 23+, dus qua benodigdheden van beveiliging zou het wel meevallen. Maar het is gewoon handig als je de volgende mannen beschikbaar hebt:Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:32:
[...]
Gisteravond zo het stukje over beveiliging overgeslagen. Kun je me wat meer vertellen over de beveiliging?
2 Man bij de deur (voor deurbeleid)
2 Man continue in de zaal
Nou had dat bedrijf goede contacten met een beveiligingsbureau, die de mannen kon leveren. Als je een feest geeft voor onbekenden, dan wil je niet zelf gaan aanwijzen wie wel of niet binnen mogen
Editten is voor mietjesja, ik zal volgende keer de edit knop gebruiken
[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 17-03-2005 22:33 ]
ik zie t wel zitten om lekker wat progressive/techno te draaienVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:32:
[...]
[...]
Oja ik weet niet hoeveel vermogen je nodig hebt... ik heb nog 1 kilowatt aan muziekvermogen wat ik zo voor je mee kan nemen... voor n man of 50 is dat best aardig.
(kut nou ben ik n mietje volgens BTM
[ Voor 13% gewijzigd door savale op 17-03-2005 23:01 ]
Ik heb VEEL ervaring op dit gebied. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
En : count me in for the visuals!
Groeten
[ Voor 61% gewijzigd door Afterburner79 op 18-03-2005 00:42 ]
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Verwijderd
Jemig wat een enthousiasme
Misschien is het handig als ik nu even een klein overzichtje geef, anders raak ik de tel kwijt.
Afterburner79: Visuals
BezurK: Minimal Techno
Chiron: Techno
Oversoft: Club/Techno, begin van de avond, 3 weken Kreta en 2 weken Mexico (doe je goed
savale: Progressive/Techno, 1 kW muziekvermogen
Shockers: Hardstyle
UrinatinventuM: Hardstyle
Het ziet er naar uit dat ik van het weekend eventjes een kleine inventarisatie moet gaan houden en alvast een aantal zalen kan gaan bellen voor prijzen en randvoorwaarden!
T lijkt me ontzettend gaaf om zo met zn allen een leuk feest neer te zetten: daar doen we het toch voor
Wat is er trouwens allemaal nodig voor de booth etc., ik heb zelf niet veel spullen thuis (zie mijn sig.), maar kan het altijd huren ed. (of er moeten mensen zich geroepen voelen wat gear mee te nemen
Omdat het in de zomer gaat plaatsvinden is het misschien handig om al op te sommen wie wanneer kan, ivm vakanties. Ikzelf kan de hele zomer, ik hou wel rekening met het plannen van 2 wkn Portugal.
damn nu ben ik ook een mietje
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 09:43 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:29:
Goeiemorgen allemaal!
Jemig wat een enthousiasme, dat had ik eventjes niet verwacht toen ik mijzelf vanochtend mijn bed uitsleepte!
Misschien is het handig als ik nu even een klein overzichtje geef, anders raak ik de tel kwijt.
Afterburner79: visuals
BezurK: (techno?) -> Minimal Techno
Chiron: techno
Oversoft: club/techno, begin van de avond, 3 weken kreta en 2 weken mexico (doe je goed)
savale: progressive/techno, 1 kW muziekvermogen
Shockers: hardstyle
UrinatinventuM: hardstyle
Het ziet er naar uit dat ik van het weekend eventjes een kleine inventarisatie moet gaan houden en alvast een aantal zalen kan gaan bellen voor prijzen en randvoorwaarden!
T lijkt me ontzettend gaaf om zo met zn allen een leuk feest neer te zetten: daar doen we het toch voor.
Wat is er trouwens allemaal nodig voor de booth etc., ik heb zelf niet veel spullen thuis (zie mijn sig.), maar kan het altijd huren ed. (of er moeten mensen zich geroepen voelen wat gear mee te nemenhint hint ). In ieder geval zullen er wel meer draaitafels moeten komen, monitor speakers, versterker, speakers, laser (jep, ik ben zo'n laserloser
), en natuurlijk een spiegelbol. Dat zijn zo even de dingen waar ik snel opkom qua aankleding/sound.
Omdat het in de zomer gaat plaatsvinden is het misschien handig om al op te sommen wie wanneer kan, ivm vakanties. Ikzelf kan de hele zomer, ik hou wel rekening met het plannen van 2 wkn Portugal.
damn nu ben ik ook een mietje
Ze zoeken trouwens nog wel dj's die daar een avondje zomaar komen draaien... Als ik het goed heb begrepen moesten er 2 dj's per avond komen die dan "vrienden" van elkaar zijn? Ik begreep t niet helemaal, maar mocht je r n x zin in hebben.... lemme know it
Verwijderd
En wat voor visuals zou je willen doenAfterburner79 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:38:
Dit is dus precies in mijn straatje.
Ik heb VEEL ervaring op dit gebied. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.
En : count me in for the visuals!
Groeten
Kijk, dat zijn de berichtenAls je nog iemand nodig heb voor een flyer/poster roep me maar
Zijn er nog mensen die gear kunnen/willen meenemen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 11:03 ]
Verwijderd
Jaja ik krijg ook de mail van hun en soms lees ik t nog wel eens door.
Vriend van me heeft daar al een aantal keer mee gedaan aan de dj contests.
Even over dat feestje. volgens mij is het al een aantal keer naar boven gekomen dat mensen iets willen gaan doen met oa het HTBADJ topic en zijn bezoekers.
Wat mij overigens nog steeds een leuk idee lijkt.
Maar als je het dan zo over boven haarlem hebt waar bedoel je dan precies?
Ik kom zelf uit de omg amsterdam namelijk uit weesp.
Overigens lijkt het me zowieso wel een keer leuk om met een aantal djs hier eens te draaien ergens.
Al moet ik wel eerst mijn niveau weer eens een beetje omhoog krikken.
Edit: Style is trouwens Techno en Hardstyle
(Verder rommel ik ook nog wel eens een beetje met club aangezien ik dat hiervoor graag draaide.)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 11:22 . Reden: Zie bericht! ]
Verwijderd

Een professionele 4 plus 1 kanaals mixer die het hart van vele professionele DJ's en professioneel ingestelde amateurs sneller zal doen kloppen! Deze processorgestuurde mixer die volledig aan de hedendaagse vraag van de moderne DJ zal voldoen heeft uitgebreide filterbanken en DJ-aangepaste toonregeling. Voor het eerst is deze nieuweling voorzien van vier 60mm faders, om meerdere stijlen van mixen te kunnen uitvoeren. Zelfs een per kanaal selecteerbare effect
Send/return en een daarvoor bestemde VU meter ontbreken niet!
Hey Dateq met iets nieuws...zal wel hoop centjes kosten
Wel een mooi en waarschijnlijk vooral degelijk mixertje. De kleuren zien er wat schreeuwerig uit...maar tis ntl geen foto.
http://www.aboutdj.nl/content/view/54/2/
[ Voor 33% gewijzigd door savale op 18-03-2005 12:24 ]
Voor zo'n afschuwelijk dingsavale schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:22:
[...]
Hey Dateq met iets nieuws...zal wel hoop centjes kosten

Verwijderd
Ziet er goed uit. Het is dat ik al een tijdje geleden mijn Apollo gekocht heb anders had dit een leuke optie geweest.
Spreek trouwens uit (technische) ervaring dat deze dateg mixertjes wel een heel stuk degelijker gebouwd worden en een heel stuk slimmer in elkaar zitten dan zijn concurent van bv Donder en Ruis en de rest van de mixers waar ik wel eens foto's gezien heb of de binnenkant bekeken.
Heb namelijk een keer een uitgebreide rondleiding gehad bij dateq en mijn apollo ook al eens open gehad. (interne foto's op verzoek! heb geen webruimte namelijk)
En heb zelf bij dat andere bedrijf ruim 1 1/5 jaar mixertjes in elkaar gezet.
Wel jammer dat er hier geen effecten sectie op zit en dat deze van die korte faders heb.
Ben namelijk een van de weinige djs die wel fan is van 100mm faders.
Jup, dat vond ik eigenlijk ook. Best netjes van zesavale schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:38:
Oja Will! Had je ook een brief gehad van de ijsbreker? Ik vond hun commentaar eigenlijk wel ok. Ze vonden mijn set technisch wel goed, maar teveel stijlen door elkaar (hak op de tak). Ik kan me er wel een beetje in vinden eigenlijk.... (wilde teveel soorten muziek in dat half uurtje)
Ze zoeken trouwens nog wel dj's die daar een avondje zomaar komen draaien... Als ik het goed heb begrepen moesten er 2 dj's per avond komen die dan "vrienden" van elkaar zijn? Ik begreep t niet helemaal, maar mocht je r n x zin in hebben.... lemme know it
Die van mij was letterlijk:
Dat van die foutjes klopt wel, althans, in de eerste mix maakte ik een gigantische fout en het zou best kunnen dat ik later in de set ook ietsjes off-sync was af en toe maar dat heb ik iig zelf niet kunnen horen. Verder dat van het mainstream klopt wel. Binnen de minimal heb je eigenlijk een beetje het dromerige lounche-achtige minimal en het wat stevigere, funky minimal zeg maar en dat laatste hou ik zelf van en draai ik dan ook (Poker Flat style!Wat foutjes met beatmatchen, maar dat is over het algemeen ook moeilijk met minimal als draaistijl. Leuke platenkeus, wel een klein beetje mainstream in dat genre en daarmee niet echt onderscheidend. Ook bleef je set een beetje vlakjes. Probeer in je set te bouwen. Zit zeker potentie in.
Enige waar ik me dus absoluut niet mee kan vinden is het opbouwen, daar heb ik wel zéker aandacht aan besteed. De eerste nummers waren veel rustiger en meer funky terwijl ik eindigde met vrij stevige hardere platen. Zo begon ik met Acid in my fridge van Dinky (Cocoon) en Bassism van Guido Schneider (Poker Flat) terwijl ik eindigde met Snuff & Noise van Adam Beyer (Mad Eye - B-kant) en Fancy Arse van Avus (Easy Access) bijvoorbeeld. Toch wel een aardige opbouw als je het mij vraagt.
Maargoed, toch wel cool dat ze de moeite nemen om elke DJ ff n briefje te schrijven
En over die DJ-Jam. Als ik het goed begrijp kan je je gewoon opgeven dmv een demo en dan (als je goed genoeg bent
Omdat je over James Holden begint, check deze remix eens.Glorix Jim schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:06:
Avus - Fancy Arse is een vette plaat! Zeker de James Holden mix
Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden Remix)
Zo geweldig vet minimal nummer... aaaaaaaaaah
Schneider is Steve bugs grootste talent wel binnen Poker Flat, geniale platen.BezurK schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:01:
[...]
Enige waar ik me dus absoluut niet mee kan vinden is het opbouwen, daar heb ik wel zéker aandacht aan besteed. De eerste nummers waren veel rustiger en meer funky terwijl ik eindigde met vrij stevige hardere platen. Zo begon ik met Acid in my fridge van Dinky (Cocoon) en Bassism van Guido Schneider (Poker Flat) terwijl ik eindigde met Snuff & Noise van Adam Beyer (Mad Eye - B-kant) en Fancy Arse van Avus (Easy Access) bijvoorbeeld. Toch wel een aardige opbouw als je het mij vraagt.
Maargoed, toch wel cool dat ze de moeite nemen om elke DJ ff n briefje te schrijven
Guido Schneider - Re-Moved
Guido Schneider - Moesko
super zijn die
De Appollo was/is een leuke mixer maar niets bijzonders. De bouwkwaliteit ten opzichte van de oude GPM en LPM series is er zelfs alleen maar op achteruit gegaan.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:39:
[...]
Spreek trouwens uit (technische) ervaring dat deze dateg mixertjes wel een heel stuk degelijker gebouwd worden en een heel stuk slimmer in elkaar zitten dan zijn concurent van bv Donder en Ruis en de rest van de mixers waar ik wel eens foto's gezien heb of de binnenkant bekeken.
Men is bijvoorbeeld een behoorlijk stuk goedkopere faders gaan gebruiken om maar even het duidelijkste voorbeeld er tussen uit te pakken.
De XTC en de Apollo zijn ook gewoon honkey tonkey shanghai mixers die geasambleerd worden in Taiwan of iets dergelijks en dan hier in NL finaal in elaar gezet worden zodat ze het made in Holland gebeuren nog mogen dragen.
En als je denkt dat Dateq de enige is die mixer kan bouwen heb je het mis, je vergeet namelijk een Rane, Ecler, A&H, Vestax Pro Series etc etc.
Dat zijn allemaal mixers die mee kunnen met de Dateq's hoor.
Heb ik ook eens gehad en ik vond het heel erg leuk en ontzettend cool dat we nog een echte mixer bouwer hebben in NL alleen straalt het er aan alle kanten vanaf dat het een "hobby" bedrijf is op mixer gebied.Heb namelijk een keer een uitgebreide rondleiding gehad bij dateq en mijn apollo ook al eens open gehad. (interne foto's op verzoek! heb geen webruimte namelijk)
En heb zelf bij dat andere bedrijf ruim 1 1/5 jaar mixertjes in elkaar gezet.
Foto's van een apollo heb ik ook nog wel ergens liggen,maar mail ze ook maar even door. Zal ik er even pics naast gaan posten van mijn Nuo5 om aan te tonen dat een andere mixer er nog veel netter in elkaar zit.
Ze hebben er filers op ik hoorde alleen alweer dat de aux bussen niet pre/post fade zijn..... (niet te schakelen dus) en dat is wel een giga misser als dat zo zou zijn.Wel jammer dat er hier geen effecten sectie op zit en dat deze van die korte faders heb.
Ben namelijk een van de weinige djs die wel fan is van 100mm faders.
Daarnaast is er geen markt meer voor 100mm faders, dat handje vol aan dj's wat er nog wel mee wil draaien en een ontiegelijk luxe mixer wil hebben -> Kijk is naar de Ecler Sclat (kan geen dateq tegen op)
Ik had m net gekocht toen ie gereleased was... Hij valt n klein btje buiten mijn stijl, maar het nummer is zo geweldig dat ik m niet kon laten liggen.Christoph schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:29:
[...]
Omdat je over James Holden begint, check deze remix eens.
IddGlorix Jim schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:06:
Avus - Fancy Arse is een vette plaat! Zeker de James Holden mix
Wel 'n beetje saaie opbouw enzo, weinig spannende elementen, maar wel een enorm lekkere groove
http://www.discogs.com/release/314449Christoph schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:29:
[...]
Omdat je over James Holden begint, check deze remix eens.
Die bedoel je
Geniaaaaal nummer. Ik vind persoonlijk dan het origineel lekkerder eigenlijk. Heerlijk dromerig. Vette plaat om aan het eind van je set te draaien als iedereen in de zaal lekker waus is
IddChristoph schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:31:
[...]
Schneider is Steve bugs grootste talent wel binnen Poker Flat, geniale platen.
Guido Schneider - Re-Moved
Guido Schneider - Moesko
super zijn die
Bassism is ook lekker, staat op Oh My Buffer
Ghehehe, idd
[ Voor 7% gewijzigd door BezurK op 18-03-2005 14:02 ]
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat er niet meer goed werkende mixers zijn.
Maar moet zeggen dat ze voor wat ik tot nu toe gezien heb gewoon erg netjes en goed in elkaar zitten. Ondanks dat het op een grote hobbie ruimte lijkt. Is er wel redelijk wat kennis aanwezig om toch het product beter te maken. Iets wat bij de andere nederlandse fabrikant toch iets minder is.
Moet ook zeggen dat t een erg leuke ervaring is om zelf zo'n product te bouwen.
En dan herken je snel de zwakke plekken.
Maar slecht zijn ze bij dateq zeker niet aangezien de apollo's en LPM / GPM's toch in veel clubs nog gebruikt worden en zelfs de dateq's van een x aantal jaren oud nog steeds goed werken.
Even over de productie in azie wat je oa aanhaalde. Dat gaat vooral over de XTC.
Deze hebben ze een tijd lang goedkoop in azie laten maken. Waar er dus ook slechtere componenten gebruikt werden onder andere. Het bleek zelfs zo erg te zijn dat de specificaties van de in azie gemaakte XTC's totaal niet voldeden aan de specs die dateq gaf. De apollo is gewoon wel in nederland gemaakt. En dat kon ik duidelijk zien toen ik die van mij open trok. De solderingen enz. waren allemaal goed om maar 1 puntje aan te halen.
Deze is nl aan de binnenkant 90 graden gedraaid zodat er weinig vuil ed in kan komen.
Verder vind ik de geluidskwaliteit ook een stuk beter dan bv van Pioneer.
Hoewel een DJM600 toch wel lekker draait . . .
Qua apparatuur kan ik ALLES verzorgen, maar natuurlijk niet gratis.
(Mijn broertje werkt bij een licht/geluid verhuurbedrijf >> HANDIG!)
En over de visuals : doe mij maar techno related !!
Groeten
Lijkt verdacht veel op een Denon DX-1500, op zich niet verkeerd natuurlijk, daar zit alles ook op de goede plek, maar dat Dateq gaat na-apen vind ik wel tegenvallen van ze.
Ja maar een apollo/xtc (in de bouw en gebruikte onderdelen dezelfde mixers) zijn wel ff wat anders in elkaar gezet als de GPM en LPM.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:40:
[...]
Ik zeg ook niet dat er niet meer goed werkende mixers zijn.
Maar moet zeggen dat ze voor wat ik tot nu toe gezien heb gewoon erg netjes en goed in elkaar zitten. Ondanks dat het op een grote hobbie ruimte lijkt. Is er wel redelijk wat kennis aanwezig om toch het product beter te maken. Iets wat bij de andere nederlandse fabrikant toch iets minder is.
Moet ook zeggen dat t een erg leuke ervaring is om zelf zo'n product te bouwen.
En dan herken je snel de zwakke plekken.
Maar slecht zijn ze bij dateq zeker niet aangezien de apollo's en LPM / GPM's toch in veel clubs nog gebruikt worden en zelfs de dateq's van een x aantal jaren oud nog steeds goed werken.
De XTC en Apollo zijn beide qua gebruikte onderdelen identiek aan elkaar.
Fadertje uit zowel een apollo/xtc als uit een LPM/GPM

Fader 1 is een goede fader maar niet zo goed als fader 2. Fader 2 flikker ik namelijk zonder problemen in een teil met water en poets hem schoon waarna ie vervolgens weer 5 jaar zonder problemen mee gaat. Probeer dat eens met fader 1 zoals die in een apollo/xtc zit.
Beide mixers worden overgens voor zoer ik weet in een spleetogen land in elkaar gezet en hier in NL in de behuizing gedrukt. Zou namelijk een beetje belachelijk zijn als men 2 productie lijnen heeft draaien voor dezelfde componenten is het niet?
Wat betreft de kennis, X fader dip in de XTC? Mijn mixer die na revisatie/reparatie met 3 verschillende kleuren leds in de PFL sectie terug kwam terwijl ze allemaal oranje waren, een PFL die nog steeds niet werkte en men was ook nog is vergeten na hun modificaties 2 kanalen door te lussen.... dat noem ik geen verstand van zaken maar 1é klas prutswerk. Er zullen ongetwijveld mensen met heeeeeel veel kennis in dienst zijn daar, op zulke momenten vraag je je alleen af of ze uberhaupt wel aan het werk zijn.
Als jij een apollo regelt dan zorg ik voor een XTC en dan mag jij me alle verschillen aanwijzen in de door jou genoemde componenten. XTC=Apollo=XTC namelijk qua componenten.Even over de productie in azie wat je oa aanhaalde. Dat gaat vooral over de XTC.
Deze hebben ze een tijd lang goedkoop in azie laten maken. Waar er dus ook slechtere componenten gebruikt werden onder andere. Het bleek zelfs zo erg te zijn dat de specificaties van de in azie gemaakte XTC's totaal niet voldeden aan de specs die dateq gaf. De apollo is gewoon wel in nederland gemaakt. En dat kon ik duidelijk zien toen ik die van mij open trok. De solderingen enz. waren allemaal goed om maar 1 puntje aan te halen.
Verwijderd
Succes savale!Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:19:
Als eerste wil ik Savale ff suc7 wensen maandag in twstd.
Het feestje gaat ook zeker doorEven over dat feestje. volgens mij is het al een aantal keer naar boven gekomen dat mensen iets willen gaan doen met oa het HTBADJ topic en zijn bezoekers.
Wat mij overigens nog steeds een leuk idee lijkt.
Maar als je het dan zo over boven haarlem hebt waar bedoel je dan precies?
Ik kom zelf uit de omg amsterdam namelijk uit weesp.
- Wijk aan Zee: Klein dorp, veel cafes, strand op loopafstand, maar wel redelijk ver overal vandaan. Op vrijdag is er niet veel te doen dus er zullen niet veel buitenstaanders spontaan binnenlopen. PR is dus zeker van belang;
- Uitgeest: Bob's (wie kent het niet?) Cafe. Is duur (ik hoorde €950,= voor een zaaltje waar ongeveer 150 man in kunnen, inclusief dj en aangezien we die niet nodig hebben
zal dat wat lager worden) maar wel een ontzettend leuke lokatie. Verder niet echt cafes direct in de buurt (de dichtstbijzijnde is 10 minuten fietsen), hiervoor zal dus ook geflyerd moeten worden.
Ergo... Je bent van harte welkom
Laat eens wat horenOverigens lijkt het me zowieso wel een keer leuk om met een aantal djs hier eens te draaien ergens.
Al moet ik wel eerst mijn niveau weer eens een beetje omhoog krikken.
Edit: Style is trouwens Techno en Hardstyle
(Verder rommel ik ook nog wel eens een beetje met club aangezien ik dat hiervoor graag draaide.)
Leg uit, I'm confusedEn over de visuals : doe mij maar techno related !!
GezelligEven kijken wat de plannen voor de zomer worden, maar waarschijnlijk ga ik ook wel. Neem ik nog wel wat mensen mee als het allemaal gaat passen. Ik laat het nog wel horen binnenkort.
De Dateq Vibe is zo op het eerste gezicht niet mijn mixer. Maar dat is dan alleen qua uiterlijk. Zoals al eerder werd gezegd vind ik de kleuren ook nogal schreeuwerig. Maar misschien is het wel een geweldig ding!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 21:28 ]
Waar zegt U? Wijk aan zee?
Ik kom uit Breda . . . das lekker . . .
>>> Dit is geen reclame/spam maar alleen een idee !! <<<
In Breda heb ik zo een zaal geregeld voor niet te veel geld. Popcentrum waar ik werk bv.
650 man inclusief personeel en beveiliging, ff prijsje maken.
Dan hoef je dus ook geen zorgen te maken over licht, geluid, personeel, promotie, etc..
Dat is daar gewoon P_E_R_F_E_C_T !!
(PA : L-acoustics DV-dosq. Licht 8xMac250, 8xMac300, Wizzards, Atomics, etc. tig x Par64)
Kortom . . .
Dit lijkt me een prima "kant en klaar pakketje" als je er goed over na denkt.
En is ook handiger voor onze Belgische Tweaker-jock's. Commentaar please !!
Groeten
Verwijderd
Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb een aantal posts hierboven duidelijk gemaakt dat het feest dan boven Haarlem zou plaatsvinden in het westen 's lands. Kan zijn dat je daaroverheen gelezen hebt (doe ik ook maar al te vaak
Het lijkt me fantastisch om een keer een locatie te zoeken waar dan een groter HTBADJ-gehalte zou zijn, en zou het zo regelen. Maar ik wil mezelf eerst beperken tot mijn initiele idee.
Dat neemt niet weg dat het zaaltje dat je aanbiedt echt fantastisch klinkt (al rinkelt er alleen bij de Wizzards PA een klein belletje
Dus als er dj's zijn die het geen bezwaar vinden om naar Noord-Holland te komen (of er misschien zelf al wonen), je bent evengoed hartstikke welkom! En als je wel bezwaar hebt: tell me, I'll understand you
PS: Wijk aan Zee is een no-no, heb ik vannacht bedacht
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 10:43 ]
Verwijderd
Als ik me niet vergis is fader 2 een jarpoen fader of hoe je dat ook schrijft.
Deze fader staat namelijk bekend als een fader die je echt niet in je mixer zou willen hebben.
Deze heeft namelijk het probleem dat de 2 lopers ongelijk van waarde zijn.
Wat dus resulteerd in dat het signaal van het linker en rechter kanaal dat over de fader lopen ongelijk is. Nog erger wordt het als je meerdere faders met elkaar gaat vergelijken.
En geloof me ik schrok echt van de verschillen van bv 2 a 3db tussen links en rechts.
Alps faders zijn daar in tegen een stuk nauwkeuriger. en dan vooral de K-alps die ook uit elkaar te halen zijn. bij de N-alps (zoals dus in de dateq zit) is dat ook mogelijk alleen wel een stuk lastiger.
Toch verkies ik de K-alps boven N-alps faders omdat de K-alps faders gewoon een stuk steviger en degelijker er uit zien.
Verwijderd
Vooral hoe rond 03:05 die beat op gang komt, na dat speciale stukje. Zo super overgang.
Deze week heb ik AB' DC - This feelin gekocht. 2de deel v/d mix van 8 bit boy is heel goed, leuke varierende beat.
Volgende week is het Pokerflat avond in de Fuse. Mischien had je het al gelezen. Zelf denk ik niet te gaan, geen vervoer enzo.BezurK schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:58:
Idd
Bassism is ook lekker, staat op Oh My Buffer(PFR 053)
Vanavond ook minimal in de Poema in Utrecht. Guido Schneider komt ook

De PA is een ERG VET L'acoustics DV-dosq syteem, Die Banaanvorm . . . de echte!
Zoek maar op . . . compleet (per single-speaker) computergestuurd!
Kost een paar euro's maar dan heb je ook niks (geen problemen, feedback, etc.).
Maar ik snap het wel, Breda is voor jullie niet bij de deur.
Toch ga ik hier eens wat verder over na denken.
Een echt vet feest voor alle muzikale tweakers onder ons:
Ik wil nog wel meedoen om dit feest op poten te zetten hoor, en het is ook niet de bedoeling om iemand zijn idee te jatten. Lijkt me gewoon een leuke "part 2".
Groeten
Verwijderd
Lol, dat zeg ik, de Wizzards is het lichtAfterburner79 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:32:
Wizzards PA? Dat ging over het licht >> Martin Wizzard![]()
De PA is een ERG VET L'acoustics DV-dosq syteem, Die Banaanvorm . . . de echte!
Zoek maar op . . . compleet (per single-speaker) computergestuurd!
Kost een paar euro's maar dan heb je ook niks (geen problemen, feedback, etc.).
Maar ik snap het wel, Breda is voor jullie niet bij de deur.
Toch ga ik hier eens wat verder over na denken.
Een echt vet feest voor alle muzikale tweakers onder ons:Tweak-Tunes
Ik wil nog wel meedoen om dit feest op poten te zetten hoor, en het is ook niet de bedoeling om iemand zijn idee te jatten. Lijkt me gewoon een leuke "part 2".
Groeten

Maarem, part 2 lijkt me een goed plan
Vandaag heb ik de Bob's even gebeld. Ik word maandag teruggebeld door de bedrijfsleider, want telefoonmiep wist de prijzen niet. Dus, I'll keep ya guys updated! Het was in ieder geval geen nee toen ik het idee voorstelde!!!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 21:35 ]
oja misschien is het dan wel handig als je ff wat info hebt waar je naar op zoek bent (het precieze gebeuren)
[ Voor 35% gewijzigd door savale op 19-03-2005 22:29 ]
Leuk, ik doe dinsdag mee, misschien zien we elkaar wel in de halve finale!Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:19:
Als eerste wil ik Savale ff suc7 wensen maandag in twstd.
I'm thereMichali schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:17:
[...]
Volgende week is het Pokerflat avond in de Fuse. Mischien had je het al gelezen. Zelf denk ik niet te gaan, geen vervoer enzo.
Bug
Schneider
Bug!!!!!
Ja, maar ik ga niet in m'n eentje helemaal naar Brussel rijdenMichali schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:17:
[...]
Volgende week is het Pokerflat avond in de Fuse. Mischien had je het al gelezen. Zelf denk ik niet te gaan, geen vervoer enzo.
Vanavond ook minimal in de Poema in Utrecht. Guido Schneider komt ookVerder Joachim, Makcim, EL-P en Tom Clark.
Allemaal leuk en aardig maar dàt heb ik er niet voor over
M'n vrienden zijn over het algemeen niet zulke minimal-fans dus ik ben bang dat ik ook maar 1 of 2 man mee krijg dan... Ik wilde gisteren idd wel ff naar de Poema, maar m'n financieel adviseur werd boos en zei dat ik thuis moest blijven
9 April Carl Cox & Friends!
Verwijderd
alles op de grond, en het past
my weapons of mass destruction.
eeste gat.
tweede gat
het past.
mooi onderstel he
uitzicht op het terrarium en mijn vriendin.
edit:
Net even een half uurtje puur voor de fun staan pielen achter mijn tafel, maar ik wist niet dat 20 cm hoger zoveel verschil zou uitmaken in vynil controle! Wat ik al eerder een keer zei, dat de naald er steeds uitsprong, had ik nog steeds af en toe, maar net... geen een keer! Waarschijnlijk omdat ik eerst met mijn arm naar beneden wees, en onregelmatig druk uitoefende.
Gaaf gaaf gaaf kicke!
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 20:35 ]
Ik heb exact dezelfde, maar dan lichtere (beuken) kleur
Heb alleen niks ingebouwd, ga ik ook niet doen want ik klooi te vaak en te veel met extra apparatuur enzo. Daarnaast vind ik het de moeite niet omdat ik een eigen studiozoldertje heb waar toch verder niemand komt
Maareh, ik zag het al eens eerder bij iemand anders, vind je dat wel fijn zo om je mixer zo ver van je vandaan te hebben? Ik kan me niet voorstellen dat het zo lekker draait
Ik zou toch echt de mixer 'onder' doen en de cd-speler 'boven', liefst een stukje gekanteld zodat je het display goed kan lezen... kwestie van smaak mischien?
Daar wil ik ook heen idd. Alleen heb ik nog niemand kunnen vinden die mee wil. Iedereen is gek geworden hier, zo'n fantatische line-up en dan nog niemand
[ Voor 4% gewijzigd door Michali op 20-03-2005 21:21 ]
Verwijderd
Ik had het eerder een keer andersom maar dan wil ik nog wel eens een schuifje meenemen als ik met de cd console bezig ben. En nu ben ik dit helemaal gewend dus het gaat primaBezurK schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:11:
Dat tafelblad heb je zeker bij de karwei vandaan?
Ik heb exact dezelfde, maar dan lichtere (beuken) kleur
Heb alleen niks ingebouwd, ga ik ook niet doen want ik klooi te vaak en te veel met extra apparatuur enzo. Daarnaast vind ik het de moeite niet omdat ik een eigen studiozoldertje heb waar toch verder niemand komt
Maareh, ik zag het al eens eerder bij iemand anders, vind je dat wel fijn zo om je mixer zo ver van je vandaan te hebben? Ik kan me niet voorstellen dat het zo lekker draait
Ik zou toch echt de mixer 'onder' doen en de cd-speler 'boven', liefst een stukje gekanteld zodat je het display goed kan lezen... kwestie van smaak mischien?
edit: lol, zit nu net ff te checken: klikkie
En dat tafelblad heb ik bij de Praxis vandaan
Van de week ga ik eensch met het onderstel beginnen haha
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 22:08 ]
Verwijderd
Korting klinkt goedsavale schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:25:
voor de Bobs ken ik wel iemand waardoor we denk wat korting kunnen krijgen.(jaja handig die contacten)
oja misschien is het dan wel handig als je ff wat info hebt waar je naar op zoek bent (het precieze gebeuren)
Wat bedoel je trouwens met het precieze gebeuren? Ik ga eerst eens met die man praten, wat info eruit trekken enzo. Ga straks even een klein lijstje maken met wat ik wil weten en mijn plan.
Ga ook ff kijken of er een percentage verdeelsleutel uit kan rammen over de drankverkoop
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 21:55 ]
Verwijderd
En een terrarium: cool! Heb ik ook op mijn kamer, wat heb je erin zitten?
Verwijderd
Hahah het onderstel bestaat nu uit twee tuinstoelenVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:50:
Leuk ingebouwd hoor, alleen zou je de lade van de cd's nog ergens kwijt moeten he. Kun je de tafel niet dichtmaken aan de onderkant, of iig een gedeelte? Eventueel kun je dan ook je synq inbouwen.
En een terrarium: cool! Heb ik ook op mijn kamer, wat heb je erin zitten?
Ik heb een terrarium in mijn kamer staan van 1m x 50cm x 50cm met een paartje Bonte Maskerleguanen (Leiocephalus Personatus). Kleine beestjes van ongeveer 15 cm lang, maar het zijn echt prachtige beesten
Verwijderd
De mijne is 1,50 x 40 x 40 en er zit een Baardagaam in. Daarnaast staat ook nog een aquarium van 80cm breedVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 07:17:
[...]
Ik heb een terrarium in mijn kamer staan van 1m x 50cm x 50cm met een paartje Bonte Maskerleguanen (Leiocephalus Personatus). Kleine beestjes van ongeveer 15 cm lang, maar het zijn echt prachtige beesten. Verder zie je op de foto's nog een caviabak staan en 2 vissekommen. Een echte beestenboel dus bij mij
.
Thanx (moet vanmiddag mn set nog gaan voorbereiden

Oja over die korting bij Bobs. Ik ken daar iemand die er werkt en de feesten organiseerd in die ruimtes. Ik heb hem al even niet gesproken, maar denk dat er wel iets van korting valt te regelen.
Ik zal wel even contact met hem opnemen!
tja ik zou er ook wel heen willen ware het niet dat ik die avond zelf al moet draaien op een aardig feestje, en zowel zaterdag als zondag dat weekend overdag ook nog eens moet werkenMichali schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:21:
[...]
Daar wil ik ook heen idd. Alleen heb ik nog niemand kunnen vinden die mee wil. Iedereen is gek geworden hier, zo'n fantatische line-up en dan nog niemand. Ik heb een week later wel Awakenings al geplant. Ik beide avonden dus dat wordt hoe dan ook wel leuk
Het schijnt dat je het live kunt volgen met beeld/geluid op www.globalstage.tv (moet je je even aanmelden)
En geloof dat je ook kan stemmen in de chatbox. (hint
[ Voor 3% gewijzigd door savale op 21-03-2005 16:24 ]
Verwijderd
Ik zal er aan denken en ff gaan kijkensavale schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:24:
Ok ik ga er vanavond ff tegenaan bij TWSTD (vanaf 20:45). Ik draai waarschijnlijk als één van de eerste.
Het schijnt dat je het live kunt volgen met beeld/geluid op www.globalstage.tv (moet je je even aanmelden)
En geloof dat je ook kan stemmen in de chatbox. (hint)
Allemaal mensen op globalstage die aan het wachten zijn op de uitzending en er komt maar niks
balen zeg
Verwijderd
Heb wel een aantal mixes van je geluisterd, savale, klinkt lekker :-)
Bob's heeft trouwens niet gebeld, ik ga morgen zelf maar bellen
Bob's heeft gebeld:
- 750,= kale huur met geluidssysteem en barmensen (ik moet overigens wel eigen dj spullen meenemen).
- 350,= wanneer drankverkoop >1500,=
- 0,= wanneer drankverkoop >3000,=
Ik schrik iig niet van de prijs. Ik heb er zin in om dit allemaal te regelen!
Vrijdag 24 juni is het zaaltje vrij, dus ik denk dat ik het die avond ga doen. Ga nog wel even verder kijken of er nog iets anders is
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 21:46 ]
De reis naar TWSTD was ook nogal lastig. Ik werd bij Overtoom uit de bus gegooid vanwege die brand in Amsterdam... Kon dus even de avondvierdaagse gaan wandelen

Maar daar aangekomen trof ik een gezellig knus DJ café.
Ik bood aan om als eerste te gaan draaien, omdat er helaas geen nachtbussen rijden naar dat boerengat van mij.
Ik had 45 minuten om een lekker rustige club set te draaien. Het viel allemaal wel lekker op z'n plek. Wel een lekker strak setje zonder fratsen en een lekkere opbouw dit keer.
Ik ga zo ff bellen of ik door mag naar de halve finale. Er waren echt nog wel goede andere dj's bij (met wat meer publiek) dus of ik door ben geen flauw idee...
Maar zo niet dan heb ik wel lekker genoten vanavond. Ook weer wat connecties gelegt natuurlijk... Nog ff een tijdje met Tinlei gepraat, was erg gezellig.
edit: net ff de uitslag gehoord. Het lag allemaal erg dicht bij elkaar. Helaas net buiten de boot gevallen... Technisch was het wel heel goed, maar ze vonden het een beetje te safe gemixt.
De reden daarvan was dat veel platen hadden vocals die je dus niet door elkaar kan mixen... Het is dan erg lastig om nummers eerder in te mixen dan de break in het midden of soms zelfs helemaal aan het einde. Maar aan de andere kant was de concurrentie ook wel erg sterk.
Hij bood me wel aan om het binnenkort met deze kritiek in mijn achterhoofd het nog eens te proberen omdat het toch wel erg lekker ging.
En nu bedtijd

[ Voor 26% gewijzigd door savale op 22-03-2005 00:59 ]
Verwijderd
Ik heb gekozen voor CC & Friends. Awake ga ik over 2 maanden wel heen.Michali schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:21:
[...]
Daar wil ik ook heen idd. Alleen heb ik nog niemand kunnen vinden die mee wil. Iedereen is gek geworden hier, zo'n fantatische line-up en dan nog niemand. Ik heb een week later wel Awakenings al geplant. Ik beide avonden dus dat wordt hoe dan ook wel leuk
Zeker leuk ook. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de Awakes in de gashouder wel betere edities worden dan die in de Now&Wow. Maar daar ga ik ook heen denk ik. € 22 is wel erg goed te doen en de lineup spreekt me ook wel aan.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 08:32:
[...]
Ik heb gekozen voor CC & Friends. Awake ga ik over 2 maanden wel heen.
[ Voor 4% gewijzigd door Michali op 22-03-2005 08:40 ]
Dit topic is gesloten.