How to Become a DJ... deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 20.203 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Tiip voor de volgende keer....

Maaak een duidelijk plan, stick to it (met geen mm vanaf wijken want dat gaat altijd verkeerd), zorg voor getekende contracten en zorg dat je never nooit niet de lasten in je eentje draait.

Het klinkt heel smerig maar in het organisator wereldje draait het er om dat je zelf zo min mogelijk lasten hebt en als er gedonder komt het mooi op een ander af kan schuiven qua verantwoordelijkheid of kosten.

Mischien pak je in bovenstaaand geval wel minder aan winst op een feest maar vandaag de dag is de kans van mislukken net zo groot als de kans van slagen als het om een nieuwe naam gaat.

Klinkt een beetje smerig allemaal maar that's how it works. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00
Chiron schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:33:
He! ik was hetzelfde van plan.. om gewoon een mix te maken gisteren zoals ik in bob's zou draaien.. alleen door het warme weer beetje gebrek aan zin, inspiratie en tijd..

Ik zit momenteel aan het werk @ balkon in p60 dus kan je mix helaas niet beluisteren Michali... maar zal me hopelijk wat inspiratie op doen :)
same here...ben alleen door de hitte wat vroegtijdig geeindigt... mix van een half uurtje

http://www.xs4all.nl/~let...%20promo%20mix%202005.mp3

ga nu even Michali's mix luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Kickje:

Ik moet binnenkort weer op een eindexamenfeestje wat draaien. Ikzelf draai hardstyle, maar heb voor die avond flink wat top40 cd's geregeld. Nou is mijn vraag hoe je nou precies moet start/stop mixen. Heb al wel wat geoefend (maten tellen, daarna aftellen van 1 t/m 8, waarbij ik de pitch tussen de 7 en 8 omhoog en het volgende liedje inspeel). Beatmatchen heb ik onder de knie, dus de club muziek zal wat makkelijker gaan.

Dus kortom, hoe mixen jullie top40?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

top40 een beetje radio stijl... gewoon op de laatste toon / einde van de maat de nieuwe instarten.. desnoods er tussendoor kletsen als je bier wilt ofzo ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:00
inderdaad gewoon goed timen... Je kan sommige nummers nog wel aardig vernaggelen zeg maar... btje scratchen met watskebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
KeeZ schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:30:
top40 een beetje radio stijl... gewoon op de laatste toon / einde van de maat de nieuwe instarten.. desnoods er tussendoor kletsen als je bier wilt ofzo ;)
Idd, zo mixte ik ook altijd op klassefeestjes enzo vroeger. Toen had ik nog geen cd-spelers met pitch control :P Met een beetje oefening kan je dat nog best leuk laten klinken als je de juiste platen na elkaar doet en goed timed (oftewel: de nummers kent). Wat ook altijd handig is, is je timer-display van je cd-speler op aftellen zetten, weet je altijd waar je aan toe bent ;)

Ik heb trouwens een nieuw mixje opgenomen net. Weer voor het eerst in 3 maanden dus dat werd hoooog tijd ;) Ik begin het idee te krijgen dat ik maar eens wat demootjes moet sturen naar booking agencies enzo, denk dat deze mix wel geschikt is. Maareh, ik vroeg me af hoe het nou zit met de policy enzo? Mag ik'm hier plaatsen?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ja das geen probleem lijkt me... gedoogd zogezegd, dat wel... want het zijn tenslotte gewoon platen die je draait, maar dan je eigen bewerking ofzo... ik weet ook niet hoe dat met copyright zit...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Ok, bij deze dan :)

William Tech live @ Pennyroad 30-06-05
1:06 - 196kbit MP3 - groovy funky bassy and dry danceable minimal shit aight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 14:15
Zo, ben weer even terug in Nederland, voor 2 weekjes, 2 feestjes hier draaien en dan weer terug naar Kreta :P
Ik heb het slechte weer wel meegebracht zeg :P (niet echt, 40 graden daar nou...)

Ik lees net dat het feestje van UrinatinventuM niet is doorgegaan :(
Ik zou daar eigenlijk ook bij aanwezig zijn, ware het niet dat ik op Kreta 2 weekjes extra moest draaien. Best jammer dat het niet door is gegaan, misschien tegen het eind van het jaar iets kleiner aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen.

Ik ben al een tijdje geinteresseerd nu in de dj wereld ( ik zal het zo maar zeggen ).
Ik ben zelf al aan het werk geweest en heb ook al andere dj's aan het werk gezien maar ik vraag me af of ik de echte top dj's niet aan het werk kan zien zoals Jeff Mills en/of Dave Clarke etc...
En dan bedoel ik niet in real life ( zou zo sick zijn :P ), maar ik dacht eerder aan een filmpje op internet ofzo. Laat iets weten.

ps: spijtig van het feestje man =[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
BezurK schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:22:
Ok, bij deze dan :)

William Tech live @ Pennyroad 30-06-05
1:06 - 196kbit MP3 - groovy funky bassy and dry danceable minimal shit aight :P
Klinkt (zoals ik gewend ben van je) errug ok! Alleen kan ik me wel voorstellen dat 95% van de luisteraars het maar vage muziek vindt. Tis namelijk wel errug minimal/microhouse. Iets waar je echt van moet houden....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
ChojinZ schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:12:
[...]
Klinkt (zoals ik gewend ben van je) errug ok! Alleen kan ik me wel voorstellen dat 95% van de luisteraars het maar vage muziek vindt. Tis namelijk wel errug minimal/microhouse. Iets waar je echt van moet houden....
Dankje :)
Sja, het is nou eenmaal vage muziek, en idd de groep mensen die het mooi vindt is vrij klein. Althans, ten opzichte van het grote mainstream techno publiek wel. Maar kijk jij maar eens op een feest zoals Awakenings (morgen btw!!!) hoeveel man er uit hun dak aan het gaan is in de minimal-tent :) Dus opzich ben ik niet de enige die het de ultieme techno vindt ;)

Ach. Sowieso ben ik er van overtuigd dat je als DJ wel ver kan komen met je eigen stijl zolang je zelf maar in je stijl geloofd. Als je een bepaalde stijl draait omdat iedereen het draait of omdat iedereen het mooi vind terwijl je er verder zelf niet ECHT compleet verliefd op bent dan wordt het nooit wat met je denk ik. Je moet zelf 100% geloven in de muziek die je draait. Er echt zoals ik zei verliefd op zijn. En dat ben ik zeker op minimal, kan er niks aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
BezurK schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:22:
[...]

Dankje :)
Sja, het is nou eenmaal vage muziek, en idd de groep mensen die het mooi vindt is vrij klein. Althans, ten opzichte van het grote mainstream techno publiek wel. Maar kijk jij maar eens op een feest zoals Awakenings (morgen btw!!!) hoeveel man er uit hun dak aan het gaan is in de minimal-tent :) Dus opzich ben ik niet de enige die het de ultieme techno vindt ;)

Ach. Sowieso ben ik er van overtuigd dat je als DJ wel ver kan komen met je eigen stijl zolang je zelf maar in je stijl geloofd. Als je een bepaalde stijl draait omdat iedereen het draait of omdat iedereen het mooi vind terwijl je er verder zelf niet ECHT compleet verliefd op bent dan wordt het nooit wat met je denk ik. Je moet zelf 100% geloven in de muziek die je draait. Er echt zoals ik zei verliefd op zijn. En dat ben ik zeker op minimal, kan er niks aan doen :P
Daar geef ik je compleet gelijk in. En ik moet weer toegeven dat dit een zeer funky minimal setje is. Ik ben niet echt een techno fan, maar jouw muziek gaat er altijd wel in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:23

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 21:18
haha vetz man :D
elite scratcher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
haha, ik lig echt helemaal dubbel hier :D

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scul meen je dit nu ? hahaha lmao :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

WahahaHAAAHaaa :o :D

Echt dik lachen dit !! Vooral DarthVader en die Alien kunnen ook goed in de Huiskamer hahahaaa.

Masterlijk _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Wow hee.. let wel een beetje op 't HK-gehalte :) Maar ik vind zijn acts erg sterk. En zijn skills zijn ook bijzonder indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect en heel origineel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik zie net dat Pioneer met een CDJ-200 komt .. (hoe nieuw is die?)
Heeft iemand 'm al geprobeerd en wat verschilt ie van de CDJ-800? (Hij kan MP3 spelen zie ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Waar is dat filmpje van Kentaro (?) gebleven van de DMC championships? Die regeerde pas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
-ScuL- schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:08:
Ik zie net dat Pioneer met een CDJ-200 komt .. (hoe nieuw is die?)
Heeft iemand 'm al geprobeerd en wat verschilt ie van de CDJ-800? (Hij kan MP3 spelen zie ik)
Al lang wakker uit je coma ;)

Ding is al ruim een maand of 3 op de markt. Leuke speler, echter wel weer met een pioneer prijsje ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik zie hem opeens op een Duitse site met daarbij *NEU NEU NEU!* staan... dus ik denk.. wtf ik ken 'm helemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Zijn er gisteren nog mensen van dit topic naar Awakenings geweest?

Ik wel, wat een toppertje! Heb me echt gruwelijk goed vermaakt. Weer was top, elke DJ die ik gehoord heb zette een vette set neer, sfeer was helemaal festivallig :P, kortom geweldig :D

Persoonlijk vond ik de sets van Dominik Eulberg en Magda het vetst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op zondag 03 juli 2005 @ 12:06:
Zijn er gisteren nog mensen van dit topic naar Awakenings geweest?

Ik wel, wat een toppertje! Heb me echt gruwelijk goed vermaakt. Weer was top, elke DJ die ik gehoord heb zette een vette set neer, sfeer was helemaal festivallig :P, kortom geweldig :D

Persoonlijk vond ik de sets van Dominik Eulberg en Magda het vetst!
/me was erbij!

Vanwege de groep waarmee ik was niet in de minimal verpoosd, wel:

Takaaki Itoh-> gekke Japanner met hele coole liveset. Fijne opwarmer, ga ik zeker vaker bezoeken.
Paco Osuna-> hm, na de set van Itoh kon deze Spanjaard me niet echt boeien. Het miste gewoon diepte.
Valentino Kanzyani-> Woei! Alweer zo´n lekkere diepe set!
Umek-> Uros Umek kan qua producties bij mij niets foutdoen. Z'n set viel alleen erg tegen, zowel technisch als qua platenkeus. Kort gebleven dus maar.
Cari LekeBusch-> Tja, respect voor de Scandinavier maar misschien dat hij z'n EQ volgende keer fatsoenlijk kan gebruiken (lees-> niet alleen maar hoog en nul bas). Daarnaast was het me iets teveel huppeltechno en miste ik de diepte.
Miss Djax-> Buiten het feit dat het technisch een lachertje was (ze zat er regelmatig mijlenver naast en de emergency backspin heb ik te vaak voorbij horen komen) draaide ze ook veel zielloze platen. Beuken is leuk, maar niet als er geen gevoel bij zit.. :/
Bart Skils-> Woei! Onze Hollandse held! Heerlijke break gehoord en even gechilled op de tribune.
Rush-> Woooooooooow. Isiah Major wist me weer eens te verbazen Bikkelharde putdiepe set met coole gimmicks! Ik noem een Born Slippy op 160 bpm. Die man weet hoe die de zaal los moet krijgen! :9
Marco Remus-> Tegen beter weten in nog even naar deze Duitser geluisterd. Heeft me nooit kunnen boeien, en nu ook weer niet. Tabee...
Steve Bicknell-> Man van het festival! Lekker dansen en dan dominator op het eind. Ook een must see voor de volgende keer.
Sebastian Kramer-> Diep en Duitsch -> goed
PET Duo-> Leuke start, had ze vorig jaar gezien en toen waren ze wel in de smaak gevallen. Gingen richting het einde industrial draaien (best lekker) maar daarna toch een beetje over de schreef. Herrie is leuk maar niet om het herrie maken :Y)
Steve Rachmad-> Laatste staartje Steve-> die man is een held. Period.
Frank Kvitta-> Alweer zo'n beukexponent waar ik niet precies van wist wat ik ervan moest denken. Begon er al aardig doorheen te zitten dus dit na 5 min maar gelaten voor wat het was.
Secret Cinema-> Een practige mainstage, groot videoscherm en de dikste lasershow in tijden! Jeroen Verheij erbij, wat dikke oude tracks en wegspacen op de tribune maar! Daarna naar voren gelopen en nog genoten van het vuurwerk! Een Awakeningswaardige afsluiting...
Adam Beyer-> Afsluiting? Beyer ging nog een kwartiertje door! Lekker op de laatste klanken gedanst en genoten hoe het publiek Beyer probeerde te verleiden tot een toegift (lees-> 15 minuten lang schreeuwen en op de vloer stampen).

Daarna lekker gechilled op het parkeerterrein (maten hadden een kleed en snoepgoed bij)!

Awakenings O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Laatst online: 06-08 15:21
Beste mensen,

Ben in een opruimende bui en wil mijn vinyl collectie eens gaan verwerken in een soort van library. Iemand enige software suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:36:
[...]

* BezurK was erbij!

Vanwege de groep waarmee ik was niet in de minimal verpoosd, wel:

Takaaki Itoh-> gekke Japanner met hele coole liveset. Fijne opwarmer, ga ik zeker vaker bezoeken.
Paco Osuna-> hm, na de set van Itoh kon deze Spanjaard me niet echt boeien. Het miste gewoon diepte.
Valentino Kanzyani-> Woei! Alweer zo´n lekkere diepe set!
Umek-> Uros Umek kan qua producties bij mij niets foutdoen. Z'n set viel alleen erg tegen, zowel technisch als qua platenkeus. Kort gebleven dus maar.
Cari LekeBusch-> Tja, respect voor de Scandinavier maar misschien dat hij z'n EQ volgende keer fatsoenlijk kan gebruiken (lees-> niet alleen maar hoog en nul bas). Daarnaast was het me iets teveel huppeltechno en miste ik de diepte.
Miss Djax-> Buiten het feit dat het technisch een lachertje was (ze zat er regelmatig mijlenver naast en de emergency backspin heb ik te vaak voorbij horen komen) draaide ze ook veel zielloze platen. Beuken is leuk, maar niet als er geen gevoel bij zit.. :/
Bart Skils-> Woei! Onze Hollandse held! Heerlijke break gehoord en even gechilled op de tribune.
Rush-> Woooooooooow. Isiah Major wist me weer eens te verbazen Bikkelharde putdiepe set met coole gimmicks! Ik noem een Born Slippy op 160 bpm. Die man weet hoe die de zaal los moet krijgen! :9
Marco Remus-> Tegen beter weten in nog even naar deze Duitser geluisterd. Heeft me nooit kunnen boeien, en nu ook weer niet. Tabee...
Steve Bicknell-> Man van het festival! Lekker dansen en dan dominator op het eind. Ook een must see voor de volgende keer.
Sebastian Kramer-> Diep en Duitsch -> goed
PET Duo-> Leuke start, had ze vorig jaar gezien en toen waren ze wel in de smaak gevallen. Gingen richting het einde industrial draaien (best lekker) maar daarna toch een beetje over de schreef. Herrie is leuk maar niet om het herrie maken :Y)
Steve Rachmad-> Laatste staartje Steve-> die man is een held. Period.
Frank Kvitta-> Alweer zo'n beukexponent waar ik niet precies van wist wat ik ervan moest denken. Begon er al aardig doorheen te zitten dus dit na 5 min maar gelaten voor wat het was.
Secret Cinema-> Een practige mainstage, groot videoscherm en de dikste lasershow in tijden! Jeroen Verheij erbij, wat dikke oude tracks en wegspacen op de tribune maar! Daarna naar voren gelopen en nog genoten van het vuurwerk! Een Awakeningswaardige afsluiting...
Adam Beyer-> Afsluiting? Beyer ging nog een kwartiertje door! Lekker op de laatste klanken gedanst en genoten hoe het publiek Beyer probeerde te verleiden tot een toegift (lees-> 15 minuten lang schreeuwen en op de vloer stampen).

Daarna lekker gechilled op het parkeerterrein (maten hadden een kleed en snoepgoed bij)!

Awakenings O+
Wow dat jij bij Secret Cinema stil heb kunnen zitten man! Ik MOEST gewoon m'n laatste energie er nog uit gooien :D Ik stond redelijk vooraan, naast het VJ/TV hokje zeg maar. Compleet uit m'n dak totdat het vuurwerk kwam, daar heb ik gewoon in spreidstand :P van staan genieten :D
Echt te gek :D

Zo'n kleedje is idd niet zo'n verkeerd idee haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

Liqued schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:21:
Beste mensen,

Ben in een opruimende bui en wil mijn vinyl collectie eens gaan verwerken in een soort van library. Iemand enige software suggesties?
www.discogs.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Als ie weer up is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Wat vinden jullie van mijn nieuwste track mensen?

William Tech - Drunken Robot
(8:05 mp3, 192kbit, 11.1 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:47:
[...]

Wow dat jij bij Secret Cinema stil heb kunnen zitten man! Ik MOEST gewoon m'n laatste energie er nog uit gooien :D Ik stond redelijk vooraan, naast het VJ/TV hokje zeg maar. Compleet uit m'n dak totdat het vuurwerk kwam, daar heb ik gewoon in spreidstand :P van staan genieten :D
Echt te gek :D

Zo'n kleedje is idd niet zo'n verkeerd idee haha ;)
Een combinatie van genieten van de lasers, opspringen om weer heerlijk te dansen en naar het einde toe naar voren lopen om met je handen in de lucht te genieten van de laatste tonen!

Woei! Wat is techno toch mooi :)

Overigens, je laatste mix is echt lekker! Hoe heet die plaat rond minuut 50 (ieeuieeu uh uh uuuuh uh ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Een mixje van mij die ik volgens mij nog niet hier had geplaatst, commentaar is meer dan welkom!

01. Vitalic - My Friend Dario (Dima Prefers Newbeat Mix)
02. Renato Cohen - Nova
03. Hardfloor - Da revival (Les Macons De La Musique Remix)
04. Tiga - Louder Than A Bomb
05. René Amesz - A, B or C
06. Roman Flügel - Geht's Noch? (Moguai Remix)
07. Mr G. - I'm Not Into That Shit
08. AC/DC - This Feeling (Boy 8-Bits Grindhouse Mix)
09. Stanny Franssen & Tomaz - 101 Tracking
10. Mhonolink - Deluxe
11. Joel Mull - Discotrip
12. René Amesz - I Like Sex
13. Julio Posadas - Djembe
14. Misjah - Dragonfly
15. Marco Bailey - Krackt

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:59:
[...]

Een combinatie van genieten van de lasers, opspringen om weer heerlijk te dansen en naar het einde toe naar voren lopen om met je handen in de lucht te genieten van de laatste tonen!

Woei! Wat is techno toch mooi :)

Overigens, je laatste mix is echt lekker! Hoe heet die plaat rond minuut 50 (ieeuieeu uh uh uuuuh uh ;) )
Dat is "Return of the zombie bike" van Mathew Jonson, Wagon Repair Label :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo luitjes :),

Heb mezelf even een weekje teruggetrokken. Ik heb me best rot gevoeld zo de laatste week nadat het feest niet is door gegaan. Maar toch ben ik blij dat ik de beslissing heb genomen. Heb nog van wat meer mensen gehoord dat ze niet zouden komen, omdat ze op het strand zaten, aan het bbq-en waren of gewoon omdat het vrijdag was en ze de volgende dag moesten werken.

Ik ben diezelfde avond ook lekker naar het strand gegaan, me helemaal strontlazarus gezopen en heerlijk genoten van een klein kampvuurtje :p.

Ik ben ook nog niet toegekomen aan de mixes die hier allemaal gepost zijn, maar ik ben zeker nieuwsgierig en ga vanavond denk ik lekker even luisteren. Zelf heb ik nog geen seconde achter de tt's gestaan, had er gewoon geen zin in :p.

Ik heb wel besloten dat ik eind dit jaar/begin volgend jaar weer wat op poten wil gaan zetten, desnoods kleinschaliger. Het was echt superleuk om te doen. Ik wil het dan wel met een tweetal vrienden/kennissen/mensen van hier (interested, anyone? :> ) gaan organiseren. Zo in mijn eentje was het best te doen alleen de laatste week was echt f#cking erg.
Reind schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:40:
Tiip voor de volgende keer....

Maaak een duidelijk plan, stick to it (met geen mm vanaf wijken want dat gaat altijd verkeerd), zorg voor getekende contracten en zorg dat je never nooit niet de lasten in je eentje draait.

Het klinkt heel smerig maar in het organisator wereldje draait het er om dat je zelf zo min mogelijk lasten hebt en als er gedonder komt het mooi op een ander af kan schuiven qua verantwoordelijkheid of kosten.

Mischien pak je in bovenstaaand geval wel minder aan winst op een feest maar vandaag de dag is de kans van mislukken net zo groot als de kans van slagen als het om een nieuwe naam gaat.

Klinkt een beetje smerig allemaal maar that's how it works. ;)
Het klinkt inderdaad smerig, en dat is het ook. Ik wist al vanaf het begin dat je in een politiek net verzeild raakt, waar je niet goed van word. Dus ik heb ook gezorgd voor getekende contracten. Het is dus mijn grootste geluk geweest dat Bob's mij de zaalhuur uit coulance niet in rekening heeft gebracht.

Punten die ik de volgende keer wil aanpakken:
1. Bekende naam tussen de line up zetten (niet te populair: populair = geld ;)) als publiekstrekker
2. Intensievere promotie (desnoods persbericht in de krant, whatever)
3. Voorverkoop van kaarten (vooral dus aan vrienden/bekenden/kennissen :p)
4. Eensoortige muziekstijl (ik denk zeker dat onze combinatie hartstikke leuk zou zijn geweest, maar dat is mijn mening... ik heb genoeg mensen gehoord die het daar niet zo mee eens waren |:( maar ja, je moet met de stroming mee gaan he?)

De kosten heb ik ook continu in de gaten gehouden en dat is ook zeker een must als ik met een volgend feest aan de slag ga. Ik wil niet in een financieel gat vallen na afloop.
OverSoft schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:11:
Ik lees net dat het feestje van UrinatinventuM niet is doorgegaan :(
Ik zou daar eigenlijk ook bij aanwezig zijn, ware het niet dat ik op Kreta 2 weekjes extra moest draaien. Best jammer dat het niet door is gegaan, misschien tegen het eind van het jaar iets kleiner aanpakken?
Zeker jammer, maar ik ga het dus eind dit jaar/begin volgend jaar nog eensch doen, maar dan goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
BezurK schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:18:
Wat vinden jullie van mijn nieuwste track mensen?

William Tech - Drunken Robot
(8:05 mp3, 192kbit, 11.1 mb)
Niemand er iets op aan te merken? :)

Heb ondertussen nog een nieuw nummer 'af'. De basis zeg maar. Heb me laten inspireren door wat vette sounds die ik op Awakenings heb gehoord. Ben benieuwd wat jullie er van vinden...
William Tech - Insert Disc 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:16:
[...]

Niemand er iets op aan te merken? :)

Heb ondertussen nog een nieuw nummer 'af'. De basis zeg maar. Heb me laten inspireren door wat vette sounds die ik op Awakenings heb gehoord. Ben benieuwd wat jullie er van vinden...
William Tech - Insert Disc 2
Hey W-Tech! Ik heb ze net geluisterd! Minimal Techno kan ik wel waarderen :). Het nummer Drunken Robot vind ik erg geinig. Klinkt lekker funky en goed opgebouwd. Het tweede nummer vind ik wat saai klinken, maar misschien komt dat omdat het niet helemaal af is? Wat me wel opvalt in beide producties is dat je de hoge tonen erg dominant laat overkomen. Eerlijk gezegd stoort mij dat een beetje, maar misschien dat dat persoonlijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:37:
[...]

Hey W-Tech! Ik heb ze net geluisterd! Minimal Techno kan ik wel waarderen :). Het nummer Drunken Robot vind ik erg geinig. Klinkt lekker funky en goed opgebouwd. Het tweede nummer vind ik wat saai klinken, maar misschien komt dat omdat het niet helemaal af is? Wat me wel opvalt in beide producties is dat je de hoge tonen erg dominant laat overkomen. Eerlijk gezegd stoort mij dat een beetje, maar misschien dat dat persoonlijk is...
Heeft denk ik meer te maken met mijn slechte monitorspeakers hier bij m'n pc. Eind van de zomer wil ik investeren in goede monitors bij m'n pc. Nu doe ik het gewoon met m'n koptelefoon en altec lansing 2.1 speaker set... :/

Het viel mij idd vanmiddag ook op. Ik had ze ff op cd gebrand en bij m'n draaitafels afgespeeld en daar vond ik het hoog idd ook ietsjes te duidelijk aanwezig. Toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:56:
[...]
Heeft denk ik meer te maken met mijn slechte monitorspeakers hier bij m'n pc. Eind van de zomer wil ik investeren in goede monitors bij m'n pc. Nu doe ik het gewoon met m'n koptelefoon en altec lansing 2.1 speaker set... :/

Het viel mij idd vanmiddag ook op. Ik had ze ff op cd gebrand en bij m'n draaitafels afgespeeld en daar vond ik het hoog idd ook ietsjes te duidelijk aanwezig. Toch bedankt voor de tip :)
Monitors zijn so wie so een leuke investering als je produceert. En een goede geluidskaart :)

Ik wil na de zomer ook weer eens een beetje gaan starten met produceren. Ik heb vroeger erg veel hardcore gemaakt (eerst met Impulse Tracker, later in Buzz _/-\o_) , eens kijken of ik het nog niet verleerd ben :). Had toen via via contact met de platenbaas van Ruffneck Records, die me tips gaf enzo. Helaas is het er nooit van gekomen om op een plaat te komen :(

Jammer trouwens dat Buzz niet echt meer door word ontwikkeld. Zijn er tegenwoordig goed(kop)e alternatieven voor?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiddo schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:50:
Een mixje van mij die ik volgens mij nog niet hier had geplaatst, commentaar is meer dan welkom!

** playlist **

Download
Ik heb het gisteravond tijdens het programmeren lekker zitten luisteren en ik moet zeggen dat ik het een heerlijke mix vind :). Er zijn een aantal punten waar de overgang niet helemaal lekker zit, of dat het rommelig klinkt (waarschijnlijk omdat je iets te vroeg inmixte). Verder, heerlijk! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb hier nog een hardtrance mix op vrij hoog tempo voor de geïnteresseerden :*)
Beatmatching kan beter op sommige punten, ik weet het... :)

[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 06-07-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:00:
[...]

Monitors zijn so wie so een leuke investering als je produceert. En een goede geluidskaart :)

Ik wil na de zomer ook weer eens een beetje gaan starten met produceren. Ik heb vroeger erg veel hardcore gemaakt (eerst met Impulse Tracker, later in Buzz _/-\o_) , eens kijken of ik het nog niet verleerd ben :). Had toen via via contact met de platenbaas van Ruffneck Records, die me tips gaf enzo. Helaas is het er nooit van gekomen om op een plaat te komen :(

Jammer trouwens dat Buzz niet echt meer door word ontwikkeld. Zijn er tegenwoordig goed(kop)e alternatieven voor?
Fruityloops of tegenwoordig FL-Studio is toch wel het beste alternatief. Ik vind het ook wel een klein beetje op Buzz lijken qua werkwijze. Het is (ten opzichte van trackers) zeg maar net zo flexibel.

Ik maak iig al m'n tracks ermee. Ideaal.

Ik vroeg me net af, zijn er nog mensen die zich in gaan schrijven of ingeschreven hebben voor de TWSTD DJ contest 2005? Ik twijfel nog, maar ik denk toch wel dat ik het ga doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:52

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik zit dit topic eens te bekijken. Ik zie genoeg over draaitafels, mixers, speakers, etcetera. Maar is er geen versterker nodig? :?

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Martin?81 op 06-07-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
martinweb.nl schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:46:
Ik zit dit topic eens te bekijken. Ik zie genoeg over draaitafels, mixers, speakers, etcetera. Maar is er geen versterker nodig? :?

:)
Jawel, maar dat komt toch niet zo precies? Althans, niet voor de huiskamer-dj's onder ons. Dan is een versterker gewoon een versterker. Zolang hij het vermogen van je speakers maar kan leveren is het goed genoeg meestal :)
De ene klinkt mischien wel iets beter als de ander maar dan zit je toch al snel op het audiofiel niveau volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

BezurK schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:00:
[...]

Jawel, maar dat komt toch niet zo precies? Althans, niet voor de huiskamer-dj's onder ons. Dan is een versterker gewoon een versterker. Zolang hij het vermogen van je speakers maar kan leveren is het goed genoeg meestal :)
De ene klinkt mischien wel iets beter als de ander maar dan zit je toch al snel op het audiofiel niveau volgens mij ;)
Je bedoeld dat men voor in de huiskamer gewoon nog een normale versterker gebruikt met speakers op de ingang van de versterker?

Maar als je die niet hebt staan dan zou je dus een losse versterker en speakers ergens moeten vinden begrijp ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
martinweb.nl schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:03:
[...]

Je bedoeld dat men voor in de huiskamer gewoon nog een normale versterker gebruikt met speakers op de ingang van de versterker?

Maar als je die niet hebt staan dan zou je dus een losse versterker en speakers ergens moeten vinden begrijp ik. :)
Speakers op ingangen aansluiten doen we niet. :P
Voor de rest verschillen speaker van een simpel HTeK idee tot kleine PA setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

yup ik gebruik lekker mn HTPC setje als speakers en mn soundsticks als monitor :) mocht mn vriendinnetje zeiken dan wordt het wat anders... koptelefoon dus :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
BezurK schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:23:
[...]
Ik vroeg me net af, zijn er nog mensen die zich in gaan schrijven of ingeschreven hebben voor de TWSTD DJ contest 2005? Ik twijfel nog, maar ik denk toch wel dat ik het ga doen... :)
wil ik ook nog aan meedoen, helaas ontbreekt het me aan de tijd om een middagje te mixen en een leuke demo inelkaar te zetten.. :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

jadjong schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:16:
[...]

Speakers op ingangen aansluiten doen we niet. :P
Voor de rest verschillen speaker van een simpel HTeK idee tot kleine PA setjes.
Grappenmaker... Ik bedoel draaitafels op mixer, mixer op de ingang van de versterker. Ik weet het ik ben meestal zeer onduidelijk, maar dit bedoelde ik. ;) En daarna de versterker naar de speakers? Dat is toch een aardige manier om geluid uit je setje te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
-ScuL- schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:23:
Ik heb hier nog een hardtrance mix op vrij hoog tempo voor de geïnteresseerden :*)
relaxed! Zitten lekkere nummers in :) Mix-technisch moet je me niets over vragen, maar platenkeus is erg chill!

Misschien ergens een tracklist van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een platenwinkel voor bij in het lijstje (Brasschaat, België):

http://www.djs.be/

Alle gegevens zijn op de site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
martinweb.nl schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:31:
[...]

Grappenmaker... Ik bedoel draaitafels op mixer, mixer op de ingang van de versterker. Ik weet het ik ben meestal zeer onduidelijk, maar dit bedoelde ik. ;) En daarna de versterker naar de speakers? Dat is toch een aardige manier om geluid uit je setje te krijgen? :)
Is dat niet gewoon de enige manier? Je kan proberen om je speaker-kabels direct op je master-out van je mixer te doen hoor maar ik denk dat er dan weinig geluid uit komt :P
Tenzij je actieve speakertjes hebt maar die hebben dus een ingebouwde versterker :)

Mijn ervaring is iig dat voor gewoon huis-tuin-en-keuken-dj's de versterker qua kwaliteit niet zo heel veel boeit. De gemiddelde hi-fi versterker die iedereen in de huiskamer heeft is goed genoeg, mits hij het vermogen van je speakers kan leveren natuurlijk ;) Maar qua geluidskwaliteit, ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BezurK schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:37:
[...]

Mijn ervaring is iig dat voor gewoon huis-tuin-en-keuken-dj's de versterker qua kwaliteit niet zo heel veel boeit. De gemiddelde hi-fi versterker die iedereen in de huiskamer heeft is goed genoeg, mits hij het vermogen van je speakers kan leveren natuurlijk ;) Maar qua geluidskwaliteit, ach...
Je versterker is qua geluidskwaliteit het minst belangrijk. Goede speakers, een degelijk mengpaneel en goede naalden (elementen) zijn mijn inziens belangrijker.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik wil een tracklist!! ;)
Platenkeuze is helemaal mijn smaak :) Mixtechnisch kan ik je nog niks zeggen, ik luister het namelijk op m'n werk :)

Maar het is iig helemaal mijn stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
01 Ricky T - Generation T (Hardtrance Mix) [Red Alert/RED254]
02 DJ Scot Project - I want your love (Scot's Edit of JK Walker & Marcos Remix) [Overdose/DOSE2005/1V]
03 The Smashing Guys - Control Your Body (Original Mix) [Wicked/WKD1055]
04 DJ Scot Project - FM3 (Feeling Me) [Overdose/DOSE2005/1V]
05 Spiritual Project -Any More (Luca Antolini Remix) [Red Alert/RED266]
06 Gerardo Roschini - Sensation [Wicked/WKD1060]
07 Derb - D.F.C. (Scot Project Remix) [Tracid Traxx/TTXLP04]
08 Mass In Orbit - Wrong Is Right (Right Is Wrong Mix) [Pulse/pulse081]
09 Zatox - Good Vibration [Wicked/WKD1057]
10 DJ Kubrik vs. Mental Miracle - Anthem [Anthem/ATH100]
11 Überdruck - Here's Freddy (Überdruck Mix) [Germantrance.com/GT-001]
12 Zatox- Eternity Life [Wicked/WKD1036]

Er zitten 2 a 3 redelijke beatmatching fouten in maar ach.. snel gemaakt, platen ook gepakt terwijl ik aan het draaien was - dus vooraf niks gekozen en knallen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Fijne mix hoor, met idd een paar schoonheidsfoutjes, maar da's niet zo erg. Hij komt iig op m'n mp3-speler :)

Binnenkort ook maar weer es een mix inmekaar draaien als er een nieuwe lading hardtrance binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik draai nu precies 11 maanden dus mij hoor je niet klagen. Daarbij ook nog eens stilstaan dat ik normaalgesproken weinig hardtrance draai :P . Maar thanks voor de comments 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
-ScuL- schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:58:
Ik draai nu precies 11 maanden dus mij hoor je niet klagen. Daarbij ook nog eens stilstaan dat ik normaalgesproken weinig hardtrance draai :P . Maar thanks voor de comments 8)
Voor 11 maanden doe je het zeer lekker in ieder geval, mijn complimenten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

BezurK schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:37:
[...]

Is dat niet gewoon de enige manier? Je kan proberen om je speaker-kabels direct op je master-out van je mixer te doen hoor maar ik denk dat er dan weinig geluid uit komt :P
Tenzij je actieve speakertjes hebt maar die hebben dus een ingebouwde versterker :)

Inderdaad. :) Maar heeft de versterker geen speciale 'phono' ingang nodig? Anders hoor je niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ehm.. je platenspelers sluit je toch aan op je mengpaneel :P Mengpaneel heeft meestal phono-in en line-in. En de output daarvan is ook gewoon op line-niveau. Dus je kunt hem gewoon aan een willekeurige ingang op de versterker hangen.
Aux/Line/Tuner/Tape whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Niemand die mijn mixjes heeft geluisterd? :'(

Ik heb er wel een heel uur in gestoken namelijk (2x 30 min.) :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Michali schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:41:
[...]

Niemand die mijn mixjes heeft geluisterd? :'(

Ik heb er wel een heel uur in gestoken namelijk (2x 30 min.) :P
Ik heb beide opgenomen op m'n minidisc en die gaat mee op vakantie naar Egypte :) Ik heb er even snel doorheen gezapt en de muziekstijl sprak me wel aan!
Ik vertrek vannacht om 02:45 naar Schiphol :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

wow... das echt zwaar lachen :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door BtM909 op 11-07-2005 09:35 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Vash! ga je nog naar Campzone dit jaar, en neem je ook weer decks mee? :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

Phydomir

Dennis

Zow. Na een maandje of 4 oefenen heb ik voor het eerst een mix af die behoorlijk klinkt. Oordeel zelf:

www.blacklotus.co.uk/meuk/mix1.mp3

Style is hardcore, niet echt ieder zijn ding in dit topic maar al het commentaar is welkom.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:33

Eraser127

Nijkerk

Phydomir schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:39:
Zow. Na een maandje of 4 oefenen heb ik voor het eerst een mix af die behoorlijk klinkt. Oordeel zelf:

www.blacklotus.co.uk/meuk/mix1.mp3

Style is hardcore, niet echt ieder zijn ding in dit topic maar al het commentaar is welkom.
Klinkt lekker hoor, kan aan mij liggen maar kan niet echt "mix overgangen" vinden, maakt opzich niet uit want je merkt het niet echt.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Eraser127 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:25:
[...]
kan aan mij liggen maar kan niet echt "mix overgangen" vinden
Hoe bedoel je? Dat je het een start/stop mix vind? Want dan raad ik je aan om toch nog een keer te luisteren, want dat ik het echt niet imho.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:33

Eraser127

Nijkerk

Phydomir schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:46:
[...]

Hoe bedoel je? Dat je het een start/stop mix vind? Want dan raad ik je aan om toch nog een keer te luisteren, want dat ik het echt niet imho.
naja, wet niet echt hoe uit te leggen, maar het klinkt iig wel goed

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het op prijs wordt gesteld in dit topic, maar zag
iemand anders ook een set van zichzelf posten.
Ik heb vanmiddag een soort Zany Tribute gemaakt.
Tribute mag ik eigenlijk niet zeggen, want met mijn mix kwaliteit zeik
ik 'm eigenlijk meer af haha.

Te downloaden op rapidshare:
DJ Livors - Zany Compilation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Gemixt met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Ok, voor de liefhebbers een nieuwe mix van mij om het weekend door te komen ;)

William Tech live @ Pennyroad 22-07-05
+/- 75MB, 52:48 min, 192kbit MP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BezurK schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:50:
Ok, voor de liefhebbers een nieuwe mix van mij om het weekend door te komen ;)

William Tech live @ Pennyroad 22-07-05
+/- 75MB, 52:48 min, 192kbit MP3
Zoals altijd, erg relaxed! Maaruh, of ik luister teveel naar jouw mixjes, of we hebben dezelfde platen keuze want de helft wat ik net hoorde kende ik al of heb ik zelf ook...... ;)

BTW, met welke geluidskaart neem je op? Het valt me namelijk op dat de kwaliteit altijd wel ok is, Geen his, of ruis of wat dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Chiron schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:22:
Vash! ga je nog naar Campzone dit jaar, en neem je ook weer decks mee? :)
Helaas sla ik Campzone dit jaar over ivm Italië :). Ik heb nog wel plannen om vandaag of morgen ff langs te komen maar de decks blijven thuis :)

(heeft ook te maken met wat upgrades: de PT-2400's zijn eruit voor Acura's en de XTC is eruit voor een Nuo 5. Word me nu te duur om mee rond te sjouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kunnen jullie aanraden voor zo een 350-400 euro?

Daarvan Moeten Boxen,Mixer, CD Sratcher via usb en als het kan een Apparaat dat de boxen aan kan sturen want mijn huidige stereo gaat maar tot 30 watt.

Ik wil er vooral mee kunnen mixxen en wat scratchen vooral met CD en via de PC ook op feesten maar die Boxen hoeven niet sterk genoeg te zijn voor feesten maar toch wel minimaal zo een 40 a 50 watt minimum Ik luister veel Hip-Hop en rock en eigenlijk totaal geen Hard Style en Hard Core (kut muziek)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:24:

Daarvan Moeten Boxen,Mixer, CD Sratcher via usb en als het kan een Apparaat dat de boxen aan kan sturen want mijn huidige stereo gaat maar tot 30 watt.

Ik wil er vooral mee kunnen mixxen en wat scratchen vooral met CD en via de PC ook op feesten maar die Boxen hoeven niet sterk genoeg te zijn voor feesten maar toch wel minimaal zo een 40 a 50 watt minimum Ik luister veel Hip-Hop en rock en eigenlijk totaal geen Hard Style en Hard Core (kut muziek)
Met dat budget ben je zo goed als kansloos. Voor 400 euro kan je wel kopen wat jij wil, maar dat is dan van zo'n slechte, crappy kwaliteit dat dit alle fun van het draaien zal wegnemen. Daarnaast zal de gear uit deze prijsklasse niet lang mee gaan....

De enige optie die je zou kunnen overwegen, is het aanschaffen van de hercules dj console samen met een goedkoop versterkertje & dito speakers. Nu moet je hier ook niet veel van verwachten, maar meer dan dat kan je gewoon neit krijgen met een budget van 400 euro.....

Wat je beter kan doen is ff doorsparen en dan voor iets beters gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Laatst online: 13-08 20:58
Ik ben voor iets beters gegaan :P .

Ik heb sinds mijn 16de (ben nu 25 :7 ) al mijn O+ Technics SL-1200MK2 O+ draaitafels. De laatste tijd doe ik er heel weinig mee, omdat ik vanwege mijn werk geen tijd meer heb om platen te kopen. Ik ben daarom gaan nadenken over CD spelers. Hier was ik altijd vel op tegen, maar aangezien ik wel veel muziek op mijn PCtje heb staan en het 'draaien' erg mis heb ik net 2 Technics SL-DZ1200 aangeschaft 8) . Wat zijn die dingen vet zeg _/-\o_ !! De feeling is gewoon hetzelfde als een SL-1200 met een hoop extra's. Deze spelers overtreffen mijn stoutse dromen. Ik kan eindelijk scratchen zonder dat ik bang hoef te zijn dat de plaat overslaat. Ik kan alles mixen omdat de pitch instelbaar is tot 50% en ga zo maar door..... _/-\o_

Hier een paar foto's :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/Technics.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/Technics2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/Technics3.jpg

Deze staan nu ff zielig in een hoekje todat ik ruimte heb gevonden om alles naast elkaar te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/Technics4.jpg

Het moet natuurlijk ook hard kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.way/Technics5.jpg

Specs: DJ
2X Technics SL-1200MK2 (Trackmaster II SK)
2X Technics SL-DZ1200
Pioneer DJM-600
Sony MDR-V700

Specs: Audio
Yamaha DSP-A2
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492RDS
Yamaha DVD-S796
Yamaha KX-393

4X B&W 604 S2
B&W LCR6 S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
ChojinZ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:26:
[...]

Zoals altijd, erg relaxed! Maaruh, of ik luister teveel naar jouw mixjes, of we hebben dezelfde platen keuze want de helft wat ik net hoorde kende ik al of heb ik zelf ook...... ;)

BTW, met welke geluidskaart neem je op? Het valt me namelijk op dat de kwaliteit altijd wel ok is, Geen his, of ruis of wat dan ook!
Haha, waarschijnlijk bestel jij je platen ook bij Decks, dan krijg je dat hè? :) Toch bedankt hehe :D

Euhm, ik gebruik gewoon interne audio van m'n powerbook. Dat is eersteklas audio hardware dus prima te gebruiken ;)
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:24:

Kut muziek? Hahaha kom op zeg. En jij wil jezelf "DJ" noemen? Als je alleen al een klein beetje muzikaal bent zal je toch wel moeten begrijpen dat ieder z'n stijl heeft? Ik geef ook totaal niks om rock of hip hop maar om het nou meteen kut muziek te noemen? Vrij triest gozer
Mr.David schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:53:
Ik ben voor iets beters gegaan :P .

Ik heb sinds mijn 16de (ben nu 25 :7 ) al mijn O+ Technics SL-1200MK2 O+ draaitafels. De laatste tijd doe ik er heel weinig mee, omdat ik vanwege mijn werk geen tijd meer heb om platen te kopen. Ik ben daarom gaan nadenken over CD spelers. Hier was ik altijd vel op tegen, maar aangezien ik wel veel muziek op mijn PCtje heb staan en het 'draaien' erg mis heb ik net 2 Technics SL-DZ1200 aangeschaft 8) . Wat zijn die dingen vet zeg _/-\o_ !! De feeling is gewoon hetzelfde als een SL-1200 met een hoop extra's. Deze spelers overtreffen mijn stoutse dromen. Ik kan eindelijk scratchen zonder dat ik bang hoef te zijn dat de plaat overslaat. Ik kan alles mixen omdat de pitch instelbaar is tot 50% en ga zo maar door..... _/-\o_

Hier een paar foto's :9

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze staan nu ff zielig in een hoekje todat ik ruimte heb gevonden om alles naast elkaar te zetten.
[afbeelding]

Het moet natuurlijk ook hard kunnen.
[afbeelding]

Specs: DJ
2X Technics SL-1200MK2 (Trackmaster II SK)
2X Technics SL-DZ1200
Pioneer DJM-600
Sony MDR-V700

Specs: Audio
Yamaha DSP-A2
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492RDS
Yamaha DVD-S796
Yamaha KX-393

4X B&W 604 S2
B&W LCR6 S2
Oeiiii wat zonde van je geld zeg :o
Had je niet even wat verder moeten kijken dan alleen Technics voordat je het kocht? Of heb je er een hele goede reden voor ofzo? Want ze zijn hun geld nou niet bepaald waard... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
[...]

Oeiiii wat zonde van je geld zeg :o
Had je niet even wat verder moeten kijken dan alleen Technics voordat je het kocht? Of heb je er een hele goede reden voor ofzo? Want ze zijn hun geld nou niet bepaald waard... ;)
De rede was dat ik deze voor de inkoop min nog eens 5% extra korting plus BTW kon kopen. Maar waarom zouden ze niet hun geld waard zijn? Ik heb ze nog maar 1 dag en ervaring met andere CD spelers heb ik niet. Ik kan alleen zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Mr.David schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:27:
[...]

De rede was dat ik deze voor de inkoop min nog eens 5% extra korting plus BTW kon kopen. Maar waarom zouden ze niet hun geld waard zijn? Ik heb ze nog maar 1 dag en ervaring met andere CD spelers heb ik niet. Ik kan alleen zeggen dat ik er heel tevreden mee ben.
http://www.wizbitwonderland.com/video/361_technics01.mov
Het doet gewoon pijn aan m'n oren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
hmm mooie dingen.. maar zou vantevoren eerst eens kijken naar andere apparaten idd... pioneer cdj-1000 is nog steeds numero uno wat cdj spelers betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Laatst online: 22:34

Reacher

oldschool

Niet bepaald hun geld waard is echt zo subjectief. Als jij er blij mee bent, en ze voldoen aan jou eisen en zelfs meer, dan zijn ze voor jou toch meer dan het geld waard. En daar gaat het om.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Mjep probleem is alleen dat je bij Technics pak em beet 200 euro meer betaald alleen voor de naam. En da's wel een beetje minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Hey mensen,

Ik ben al een tijd aan het rondkijken om DJ spullen aan te gaan schaffen. Ik mix al tijden softwarematig op mn pc en ik wil nu eens beginnen om het "in het echt" te gaan doen. Ik heb al vele sites afgestruind en heb al wel een beetje een idee wat goede spullen zijn en wat niet.

Ik wil graag beginnen door een mixer aan te schaffen en die maar eens aan te sluiten op mn pc (2 geluidskaarten). Van daaruit wil ik, als het me bevalt, verder gaan door draaitafels, of wellicht CD-spelers aan te schaffen.

Maar eerst een mixer dus. Ik heb al flink rondgekeken en ik wil eigenlijk nu niet meer dan 300 euro uitgeven voor een mixer. Ik weet best dat je met een Allen & Heath Xone:92 een goede mixer heb, maar 1500 euro vind ik (die nog nooit een mixer heeft aangeraakt) natuurlijk veel te duur. Ik ben dus op zoek naar een middenklasser die veel waar voor zijn geld geeft.

Nu kan ik eigenlijk alleen maar afgaan op gebruikerservaringen (van bijvoorbeeld New-Line) of reviews van allerlei DJ-sites. Maar eigenlijk weet ik qua specificaties niet zo goed waar ik op moet letten. Ik ben van plan om vooral trance en progressive te gaan draaien, misschien af en toe wat house of techno, maar ik weet niet of dat mijn keuze voor een mixer kan beïnvloeden.

Zouden jullie mij misschien wat advies kunnen geven op welke dingen ik moet letten? Wat zijn belangrijke specificaties, welke dingen heb je wel/niet nodig en wat zijn jullie ervaringen met verschillende middenklasse mixers?

Zelf zat ik al aan de volgende modellen te denken:
Gemini UMX Special Edition €199
American Audio Q-D6 €135
JB-Systems MX 4 MKII €159
Behringer DJX-700 €199

Wie kan me helpen bij het maken van mijn keuze? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wat zijn trouwens mixers die veel in clubs en op feesten worden gebruikt?

Weet nu al dat m'n eerst volgende gear aankoop een nieuwe mixer zal zijn. Zo'n 626i is een leuk dingetje om mee te beginnen maar toch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/xone62.jpg
AH Xone 62
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/xone92.jpg
Xone 92
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/djm500.jpg
Pioneer DJM 500

Om er maar een paar te noemen. Maar die liggen dus ver buiten mijn budget :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
DJM600 is verreweg het meest gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Dat je niet met pitchlock kan scratchen was ik inderdaad ook al achter. De pitchlock gebruik ik eigenlijk ook nooit omdat je lichte vervorming krijgt. Bij het scratchen zonder pitchlock heb ik zelf nog nooit vervorming in het geluid opgemerkt. In dat filmpje wordt alleen maar gesproken over dat ene nadeel, maar over de rest van de CD-speler wordt niet gesproken. Ik ben er zeer tevreden mee vooral ook omdat de 'feeling' hetzelfde is als mijn draaitafels (zelfde motor etc.). Ik heb ze nog niet betaald, maar ik ga ze denk ik wel nemen. De prijs die ik moet betalen is € 715,- ex. BTW per suk (€ 850,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Oe.. Dat wordt ff sparen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
da_rippah schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:30:
Zouden jullie mij misschien wat advies kunnen geven op welke dingen ik moet letten? Wat zijn belangrijke specificaties, welke dingen heb je wel/niet nodig en wat zijn jullie ervaringen met verschillende middenklasse mixers?

Zelf zat ik al aan de volgende modellen te denken:
Gemini UMX Special Edition €199
American Audio Q-D6 €135
JB-Systems MX 4 MKII €159
Behringer DJX-700 €199

Wie kan me helpen bij het maken van mijn keuze? :)
De Gemini UMX (9) kan ik je van deze mixers het beste aanraden. Zelfde faders als de DJM-707 (van Pioneer) en een behoorlijke sound. Verder weet ik niet met welke draaitafels je wilt beginnen, maar ik kan in ieder geval 2x Citronic PD-45mk2's aanraden. Dat zijn Super-OEM draaitafels en deze zijn het goedkoopst in hun segment (350 euro bij new-line)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35
Ik raad ook de Gemini UMX aan al is volgens mij de American Audio ook wel een goede keus.
Check anders het forum op www.new-line.nl, daar staan volgens mij per budget ook de mixers uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Bedankt! Veel mensen raden de UMX aan. Daar staat echter bij dat het een "battle" mixer is.. Ik heb ergens gelezen dat voor hiphop vaak battlemixers gebruikt worden. Wat is het verschil tussen een battle mixer en een gewone mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
da_rippah schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:03:
Bedankt! Veel mensen raden de UMX aan. Daar staat echter bij dat het een "battle" mixer is.. Ik heb ergens gelezen dat voor hiphop vaak battlemixers gebruikt worden. Wat is het verschil tussen een battle mixer en een gewone mixer?
Dat "gewone" mixers gemaakt zijn voor gewoon mixwerk en battle-mixers ontworpen zijn voor scratch-werk. Meestal houdt dit in dat er veel ruimte rond de faders zitten en dat bijv de EQ knoppen ver naar boven geplaatst zijn zodat je lekker kan rammen op de faders zonder het risico te lopen dat je allerlei andere knopjes aanraakt :)

kijk, bij bijv. de HAK-360 van Ecler, de ultieme battlemixer, kan je dat goed zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/hak360.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door BezurK op 26-07-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Okay, ik zie het! Maar in principe zijn battlemixers dus net zo geschikt voor het mixen van trance bijvoorbeeld? De faders zullen misschien zelfs sterker zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
da_rippah schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:40:
Okay, ik zie het! Maar in principe zijn battlemixers dus net zo geschikt voor het mixen van trance bijvoorbeeld? De faders zullen misschien zelfs sterker zijn neem ik aan?
In princiepe wel. Met de meeste battle mixers kan je redelijk tot goed clubmixen andersom (scratchen op een clubmixer) vaak weer niet (uitzonderingen daar gelaten...)
Wat een battlemixer nog meet onderscheid van een clubmixer zijn de x-fader instellingen. Bij een battlemixer kan je vaak wat meer instellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
ChojinZ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:01:
[...]

In princiepe wel. Met de meeste battle mixers kan je redelijk tot goed clubmixen andersom (scratchen op een clubmixer) vaak weer niet (uitzonderingen daar gelaten...)
Wat een battlemixer nog meet onderscheid van een clubmixer zijn de x-fader instellingen. Bij een battlemixer kan je vaak wat meer instellen.....
True. Maar voor clubmixen zijn de nadelen van een battlemixer weer dat je minder kanalen hebt en dat de EQ's niet in de buurt van de faders staan... Dat laatste is mischien wennen maar ik ervaar het als vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
Ik denk niet dat die kanalen (3) voor mij nu een belemmering zullen zijn. Ik begin immers net met mixen dmv. een echte mixer en ik heb dus (nog) geen externe andere apparatuur zoals draaitafels of cd-spelers. Wat betreft de positie van de faders, daar kan ik niet echt iets over zeggen omdat ik nog nooit een echte mixer heb gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
BezurK schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:35:
[...]

True. Maar voor clubmixen zijn de nadelen van een battlemixer weer dat je minder kanalen hebt en dat de EQ's niet in de buurt van de faders staan... Dat laatste is mischien wennen maar ik ervaar het als vervelend
Kheb weliswaar de Nuo3 (3 kanalen) maar ik gebruik ze zelden alle 3 tegelijkertijd. Ik ken sowieso weinig mensen die bekwaam genoeg zijn om met 3 apparaten tegelijkertijd te mixen. Mocht je in de luxe positie zitten dat je 4 decks hebt (2 vinyl, 2 digitaal) dan nog hebben de meeste battlemixers line-in switches die je hiervoor kan gebruiken.
Mocht je erg goed zijn en veel geld hebben, dan kan je idd een 3 of 4 kanaals overwegen. Echter, als je net begint, is een 2 kanaals meer dan zat.

Dat van die EQ is idd een kwestie van wennen. Ikzelf had het omgekeerde. Ben ooit begonnen met een battlemixer. Toen ik de nuo3 kreeg, was het eerst ff wennen dat er zoveel knoppen vlak bij de fader zaten. Ikzelf ervaarde dat als onoverzichtelijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
ChojinZ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:28:
[...]

Kheb weliswaar de Nuo3 (3 kanalen) maar ik gebruik ze zelden alle 3 tegelijkertijd. Ik ken sowieso weinig mensen die bekwaam genoeg zijn om met 3 apparaten tegelijkertijd te mixen. Mocht je in de luxe positie zitten dat je 4 decks hebt (2 vinyl, 2 digitaal) dan nog hebben de meeste battlemixers line-in switches die je hiervoor kan gebruiken.
Mwa omswitchen is vaak niet echt een optie. Ga je uiteindelijk 4 devices (of meer, maar dat mag alleen als je Ben Liebrand heet :P) gebruiken, dan is een 4 kanaalsmixer toch wel een pre hoor.

Draai zelf ook Urban en maar sta geregeld 3 apparaten te cue-en (of staan al klaar ;)), terwijl de 4e gewoon speelt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.