Volgens mij zijn Vash en ik zei de gek overigens de enige Nuo bezitters hier.
Overigens ga ik van de week toch ook de nieuwe Numark mixer eens bekijken.... dat was namelijk mijn eerste optie voor ik een leuke Nuo aanbieding kreeg....
Hoe ver is het met je draaiherriezolder?Vash schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:10:
Nuo 5? Wereldding. Ik heb er nog steeds geen spijt van
[ Voor 4% gewijzigd door Empathy op 07-05-2005 14:40 ]
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Je mag ze best uploaden, je mag de link alleen niet hier plaatsen.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 09:33:
Mag je nu nog mixen uploaden? Ik heb er zojuist eentje gemaakt, men allereersteJuist al mijn gerief binnengekregen, dus hij is redelijk slecht, maar het valt nog wel mee vind ik
Elke dag wat oefenen en het komt in orde
Iemand nog geluisterd?Hiddo schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:11:
Even heel wat anders dan deze naaldendiscussie: ik heb eindelijk weer eens een nieuw techno mixje opgenomen. Directe links mogen geloof ik niet meer maar wie een bezoekje brengt aan mijn site (www.djsunni.nl) zou daar misschien wel ergens een linkje tegen kunnen komen...
Ben benieuwd naar eventueel commentaar!
[ Voor 36% gewijzigd door Hiddo op 08-05-2005 11:20 ]
Wel pics posten he, als je zover bentVash schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:06:
De ruimte zelf is zo goed als af. Het enige wat ik nu nog moet hebben zijn lampen en meubilair. Vooral dat meubilair is lastig om te vinden zeg.
Kheb de Nuo 3. Zijn we dan met zijn 4-en?Reind schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:09:
Ow zijn we met z'n 3'en
Overigens ga ik van de week toch ook de nieuwe Numark mixer eens bekijken.... dat was namelijk mijn eerste optie voor ik een leuke Nuo aanbieding kreeg....
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik moet overigens nodig eens gaan bellen voor een Nuo4 aangezien ik daar wel erg nieuwschierig naar ben. Lijkt me ook wel een mooie mixer gezien het feit dat je midi signalen uit kunt sturen e.d.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Klopt ja. Je kunt hem op sharp of soft zetten. Beide zijn niet linear nee. Is even wennen, ik vind het zelf wel fijn. Zeker als je tricks met de fader wilt uithalen is dat fijn.ChojinZ schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:08:
Ik ben trouwens erg blij met de Nuo 3! Alleen is de fadercurve niet helemaal linear. Meer mensen die dit opviel?
Ik stoor me er ook niet aan. Maar ik vindt het wel raar. Bij een mengpaneel die zoveel fader optie's (cut-in adj., curve adj., reverse line fade, etc.) heeft zou je verwachten dat dat ook wel in te stellen is....Michali schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:24:
[...]
Klopt ja. Je kunt hem op sharp of soft zetten. Beide zijn niet linear nee. Is even wennen, ik vind het zelf wel fijn. Zeker als je tricks met de fader wilt uithalen is dat fijn.
klopt dit idee denk het wel. Anders zou je de hele avond op een beat meoten draaien
De pitch langzaam terugschroeven naar 0 is niet gebruikelijk. Zeker als het pitchverschil groot is (Bv. +4) dan is dit zeker niet aan te raden omdat je het verschil in tempo gaat horen.TrailBlazer schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:44:
mischien een hele stomme vraag ik ben me de laatste tijd ook hier in aan het verdiepen. Als je 2 platen synchroon hebt en je hebt de nieuwe plaat gebeatmixed door bijvoorbeeld de pitch iets op te voeren. De oorspronkelijke plaat kan er nu vanaf. Ik neem aan dat je dan geleidelijk de pitch van de nieuwe plaat terugschroeft naar 0%
klopt dit idee denk het wel. Anders zou je de hele avond op een beat meoten draaien
Maar wat dan? Moet je dan de gehele avond met dezelfde bpm draaien? Nou, nee. Dat is ook niet de bedoeling (het kan wel, maar klinkt na een uur zeer eentonig). Ben je de set aan het opbouwen dan kan je er voor kiezen om zo nu en dan de plaat een beetje op te pitchen (bv een 1/2 %).
Bij een rustpunt in je set kan je er weer voor kiezen om de boel wat lager te pitchen.
Echter, dit is geen wet. Dit is iets waar je een beetje mee moet spelen. Ik zou zeggen, doe dat en kijk wat je zelf prettig vindt mixen.
Als je even wilt afbouwen naar een rustig punt in de set, dan kun je hem iets langzamer pitchen. Maar in 1 plaat gelijk naar 0 pitchen, dat zou ik niet doen. Dan haal je de energie er uit en klinkt niet zo lekker. Vaak pitchen dj's juist steeds sneller in de set. Per plaat dan enkele 10den van een procent sneller pitchen om zo een climax te bereiken. Dit hoeft echter niet.TrailBlazer schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:44:
mischien een hele stomme vraag ik ben me de laatste tijd ook hier in aan het verdiepen. Als je 2 platen synchroon hebt en je hebt de nieuwe plaat gebeatmixed door bijvoorbeeld de pitch iets op te voeren. De oorspronkelijke plaat kan er nu vanaf. Ik neem aan dat je dan geleidelijk de pitch van de nieuwe plaat terugschroeft naar 0%
Ik kan me nog herinneren dat ik al jaren de vorderingen om het project bijhield en dat ik niet kon wachten tot de uiteindelijke lancering van het systeem.
Meteen de eerste dag dat het in Nederland te koop was, september 2002 heb ik het gekocht. 'S avonds een telefoontje van iemand gekregen met de tip dat Feedback ze de volgende dag binnen zou krijgen. Dus ik de dag vrij genomen en met de auto naar Rotterdam gescheurd.
Grappig dat soort dingen. De opwinding was bijna net zo groot als toen ik mijn eerste setje 1200's had besteld en een paar dagen moest wachten.
traktor scratch!
Bekend "probleem" en er word gewerkt aan een oplossing door Ecler.ChojinZ schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:08:
Ik ben trouwens erg blij met de Nuo 3! Alleen is de fadercurve niet helemaal linear. Meer mensen die dit opviel?
Echter vind ik het helemaal bij de mixer passen om heel eerlijk te zijn. Het is een rag gooi en smijt mixer (e complete Nuo serie) en daar hoort dit fader gedrag gewoon bij naar mijn mening. Als je een een echte nette ik schuif heel rustig aan mixer wil hebben in dit prijs segment dan koop je een Xone.
Ik zou het dus niet meer willen veranderen en het is 1 van de redenen waarom ik tegenwoordig mijn eigen Nuo mee neem naar gigs. Ik ben namelijk helemaal gewend aan het werken boven aan in de fader en als je dan een dateq voor je neus krijgt is een compleet lineaire 100mm fader een tering eind om mee te werken
Tis ook wat je gewend bent. Mijn vorige mengpaneel was wel linear en als je dan moet overstappen dan is dat in eerste instantie ff wennen.Reind schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:52:
[...]
Bekend "probleem" en er word gewerkt aan een oplossing door Ecler.
Echter vind ik het helemaal bij de mixer passen om heel eerlijk te zijn. Het is een rag gooi en smijt mixer (e complete Nuo serie) en daar hoort dit fader gedrag gewoon bij naar mijn mening. Als je een een echte nette ik schuif heel rustig aan mixer wil hebben in dit prijs segment dan koop je een Xone.
Ik zou het dus niet meer willen veranderen en het is 1 van de redenen waarom ik tegenwoordig mijn eigen Nuo mee neem naar gigs. Ik ben namelijk helemaal gewend aan het werken boven aan in de fader en als je dan een dateq voor je neus krijgt is een compleet lineaire 100mm fader een tering eind om mee te werken
Wat betreft de XTC: tsja, die 100 mm faders zijn gewoon veeeels te lang. Ennuh, kheb sowieso nooit gesnapt waarom iedereen zo lyrisch over dat ding was. Ok, de geluidskwaliteit is subliem en hij is vrij robuust maar dat is ook alles. De faders vindt ik te lang, de crosfader is kut en de vormgeving oerlelijk.....
Om nog maar te zwijgen over de EQ, die is veel te vlak wat mij betreft. Als je ze helemaal dicht draait heb je nog lang geen kill van die frequenties.ChojinZ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:58:
[...]
Tis ook wat je gewend bent. Mijn vorige mengpaneel was wel linear en als je dan moet overstappen dan is dat in eerste instantie ff wennen.
Wat betreft de XTC: tsja, die 100 mm faders zijn gewoon veeeels te lang. Ennuh, kheb sowieso nooit gesnapt waarom iedereen zo lyrisch over dat ding was. Ok, de geluidskwaliteit is subliem en hij is vrij robuust maar dat is ook alles. De faders vindt ik te lang, de crosfader is kut en de vormgeving oerlelijk.....
Rookworst zonder R is ook worst.
En ook dat is idd een minpunt van de xtc....BezurK schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:15:
[...]
Om nog maar te zwijgen over de EQ, die is veel te vlak wat mij betreft. Als je ze helemaal dicht draait heb je nog lang geen kill van die frequenties.
Heeft iemand al de "oren" besteld van de Nuo (sidewings voor het inbouwen van mengpaneel)?
En zoja, passen de schroeven in het mengpaneel?
Ik ben namelijk aan de slag gegaan om die dingen zelf te maken. Kheb een alu hoekprofiel gehaald in de bouwmarkt en deze opmaat gezaagd. Daarnaast heb ik de schroeven die aangegeven stonden in de handleiding (DIN 7985 M4 x 6) gehaald. Echter, ik krijg deze met geen mogelijkheid in de mounting holes. Nu vraag ik me dus af of dit probleem ook speelt bij de originele oren of dat de maten van de schroeven in de handleiding verkeerd zijn.
Iemand?
Ik vind dus persoonlijk dat exact hetzelfde geldt voor de DJM-600. Iedereen loopt altijd wel zo te zeiken op die mixer maar ik heb'm zelf en ik ben er echt 100% tevreden mee. Ik vind het een topding. Vooral qua lay-out, bedieningsgemak en de bruikbaarheid van de effecten. Enige minpuntje is de geluidskwaliteit die net niet zo goed is als die van bv een Ecler of Dateq maar zo enorm slecht als men beweerd is het nou ook weer niet.Michali schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:38:
Ik ben erg blij met mijn Nuo5. De faders zijn echt heerlijk. Je kan er idd hard aan trekken en er mee gooien. Het voelt ook erg robuust aan. Geluidskwaliteit is super, de EQ is geweldig en perfect bruikbare effecten. Ik draaide laaste op een feestje waarvoor ik mijn eigen spullen had meegenomen. Ik had echt even goed kunnen uittesten hoe de mixer presteert en dat deed ie geweldig. De knoppen voor het wisselen tussen je cue en master voor je koptelefoon en het volume daarvoor zijn perfect geplaatst. Ik kon er erg lekker mee draaien iig.
Waar je als DJM gebruiker wèl absoluut op moet letten is dat je niet te ver in het rood draait, dan vervormd'ie namelijk super snel. Maargoed, daarom is het ook ROOD
(ik ga nooit verder dan 2 streepjes rood)
Helemaal mee eens! Wat ik alleen soms wel mis is een nulpunt klik op de EQ. Hij staat wel aangegeven maar je voelt het punt nauwelijks. Het gebeurt dan ook regelmatig dat ik uitschiet met de EQ (als ik bv tegelijktijd een plaat aan het pitchen/bijsturen ben). Dit zal ongetwijfeld een kwestie van wennen zijn, maar echt lekker gaat dat nog niet.....Michali schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:38:
Ik ben erg blij met mijn Nuo5. De faders zijn echt heerlijk. Je kan er idd hard aan trekken en er mee gooien. Het voelt ook erg robuust aan. Geluidskwaliteit is super, de EQ is geweldig en perfect bruikbare effecten. Ik draaide laaste op een feestje waarvoor ik mijn eigen spullen had meegenomen. Ik had echt even goed kunnen uittesten hoe de mixer presteert en dat deed ie geweldig. De knoppen voor het wisselen tussen je cue en master voor je koptelefoon en het volume daarvoor zijn perfect geplaatst. Ik kon er erg lekker mee draaien iig.
Dat afzeiken is 90 % pappegaaienBezurK schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:44:
[...]
Ik vind dus persoonlijk dat exact hetzelfde geldt voor de DJM-600. Iedereen loopt altijd wel zo te zeiken op die mixer maar ik heb'm zelf en ik ben er echt 100% tevreden mee. Ik vind het een topding. Vooral qua lay-out, bedieningsgemak en de bruikbaarheid van de effecten. Enige minpuntje is de geluidskwaliteit die net niet zo goed is als die van bv een Ecler of Dateq maar zo enorm slecht als men beweerd is het nou ook weer niet.
Waar je als DJM gebruiker wèl absoluut op moet letten is dat je niet te ver in het rood draait, dan vervormd'ie namelijk super snel. Maargoed, daarom is het ook ROOD
(ik ga nooit verder dan 2 streepjes rood)
Ecler kan ik niets over zeggen, nooit uitgeprobeerd. Maar zo'n mixer is eigenlijk ook veel te groot voor wat ik thuis doe
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik hoorde alleen maar slechte verhalen, en toen ik er achter stond vondt ik het allemaal wel meevallen. Zo ook de geluidskwaliteit. Niet super, maar ook niet bagger slecht.-ScuL- schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:13:
Mwa, ik heb er zelf wel eens mee gedraait maar veel lof heb ik er niet voor over eigenlijk
Ecler kan ik niets over zeggen, nooit uitgeprobeerd. Maar zo'n mixer is eigenlijk ook veel te groot voor wat ik thuis doe
Een mixer te groot voor wat je thuis doet? He! Een mixer is nooit te groot... (groot = meer optie's)
Verwijderd
Mooie mixer, faders voelden goed aan, lekkere grotere eq knoppen (zelfde als nuo 5 zegmaar), lekker veel inputs (9 line, 3 phono), effecten zagen er ook leuk uit (bpm gestuurd).
Er zijn niet zo heel vel effecten en naar mijn idee zijn het redelijk gangbare effecten, maar dit heb ik dus niet kunnen testen.
De mixer schijnt ook goed gebruikt te kunnen worden tijdens het scratchen: de kerel die hem liet zien scratchte er zelf flink op los en was er tevreden over.

Grote voordeel is denk ik wel de prijs: 600 euro, zeker ten opzichte van de DJM600 is dit niet veel.
Djm is ook kutChojinZ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:04:
[...]
Dat afzeiken is 90 % pappegaaienMensen lees wat, horen iets half, en tada! het vooroordeel (djm is kut) is geboren!
En dan spreek ik puur uit eigen ervaring gebaseerd op optredens in clubs en disco's.
- fragiel, erg kwetsbaar en gevoelig voor stof/drank
- wordt loeiheet
- geluidskwaliteit laat te wensen over, mixer heeft erg weinig headroom
- de prijs
Daartegenover staat dan weer wel dat het een van de makkelijkst te bedienen effectenmixers is die er momenteel zijn, en dat verklaart meteen het grote succes
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Die vind ik erg mooiVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:36:
Vorige week heb ik de nieuwe Numark 5000 FX onder handen gekregen. Helaas niet onder stroom en heb hem niet op geluidskwaliteit oid kunnen testen maar wat ik zag beviel me wel:
Mooie mixer, faders voelden goed aan, lekkere grotere eq knoppen (zelfde als nuo 5 zegmaar), lekker veel inputs (9 line, 3 phono), effecten zagen er ook leuk uit (bpm gestuurd).
Er zijn niet zo heel vel effecten en naar mijn idee zijn het redelijk gangbare effecten, maar dit heb ik dus niet kunnen testen.
De mixer schijnt ook goed gebruikt te kunnen worden tijdens het scratchen: de kerel die hem liet zien scratchte er zelf flink op los en was er tevreden over.
[afbeelding]
Grote voordeel is denk ik wel de prijs: 600 euro, zeker ten opzichte van de DJM600 is dit niet veel.
Verwijderd
Daar kan ik nu eens over meespreken, die dingen worden echt HEET!Chiron schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:03:
[...]
Djm is ook kutin vergelijking met een Rane, Allen & Heath of een Ecler Nuo5..
En dan spreek ik puur uit eigen ervaring gebaseerd op optredens in clubs en disco's.
- wordt loeiheet
- de prijs
Daartegenover staat dan weer wel dat het een van de makkelijkst te bedienen effectenmixers is die er momenteel zijn, en dat verklaart meteen het grote succes
Heb er eens een tijdje mee gedraait op onze fuif, DJM 600, en na een tijdje mixen deden men vingertoppen echt pijn van de warmte dat dat ding gaf

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook voor een Nuo5 was gegaan in de eerste instantie, maar ik kon de DJM op de zaak (en dus loonbelasting & BTW-vrij) krijgen en toen was de keuze voor mij makkelijkChiron schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:03:
[...]
zou kunnen, maar persoonlijk (thuis) merk ik daar dus niks van. Mijn gemini ps-626 was na 2 maanden al een gaar krakend ding, de DJM heb ik bijna een half jaar en klinkt nog als nieuw
- wordt loeiheet
hij staat soms wel eens 12 tot 14 uur non stop aan. Zelfs één keer een heel weekend van vrijdagmiddag tot zondagmiddag continu met muziek erdoorheen. Loeiheet wordt'ie echt niet. Hooguit een klein beetje warm.
Ja hij klinkt idd een beetje dof, vooral vergeleken met een A&H, maar zo enorm slecht als sommigen beweren is wat mij betreft dus echt niet. Headroom is wat mij betreft bullshit. Tuurlijk gaat'ie vervormen bij te hoge db's maar is het juist niet aan de DJ om daarop te letten? Welke prutser draait nou z'n platen continu vol in het rood? Dan ben je dus sowieso fout bezig of de mixer het nou kan hebben of niet.
- de prijs
point taken. Als je in dezelfde prijsklasse kijkt valt er idd beter te krijgen qua geluidskwaliteit, mee eens. Maar toch vind ik het bedieningsgemak helemaal super en dat is toch wat mij betreft ook een belangrijk kenmerk van een mixer als je er honderden uren achter moet staan.
juustem
Maar achteraf ben ik dus echt wel 100% tevreden met m'n DJM-etje
2 kanaaltjes, goeie EQ, lekker basic.
Als ik ooit nog wat ga uitbreiden, koop ik wel een UMX-SE ofzo.. Heb toch geen effecten nodig
Tsja, maar nu noem je ook de topmerken. Vergelijk het met Gemini, Numark, etc. dan wordt de vergelijking meteen anders. Niet dat de DJM super is, maar ik vindt em ook niet zo butt als iedereen doet geloven.Chiron schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:03:
[...]
- wordt loeiheet
- de prijs
Ik zie het als een middemoter waar je iets te veel voor moet betalen...
Ennuh, gevoelig voor stof/drank? volgens mij is elke mixer dat wel...
Niemand?ChojinZ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:35:
Voor alle Nuo bezitters:
Heeft iemand al de "oren" besteld van de Nuo (sidewings voor het inbouwen van mengpaneel)?
En zoja, passen de schroeven in het mengpaneel?
Ik ben namelijk aan de slag gegaan om die dingen zelf te maken. Kheb een alu hoekprofiel gehaald in de bouwmarkt en deze opmaat gezaagd. Daarnaast heb ik de schroeven die aangegeven stonden in de handleiding (DIN 7985 M4 x 6) gehaald. Echter, ik krijg deze met geen mogelijkheid in de mounting holes. Nu vraag ik me dus af of dit probleem ook speelt bij de originele oren of dat de maten van de schroeven in de handleiding verkeerd zijn.
Iemand?
Ehm, als maat verwijs je naar M4? Past een M3 dan wel?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
M3 heb ik ook geprobeerd maar is helaas te klein. M3,5 zou denk ik wel passen maar bestaat helaas nietBtM909 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:03:
[...]
Ehm, als maat verwijs je naar M4? Past een M3 dan wel?
Maar past ie niet (te groot) of het het wellicht andere schroefsoort (pff, je wilt niet weten hoeveel moeite ik ooit heb gedaan voor Engelse schroefdraadChojinZ schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:28:
[...]
M3 heb ik ook geprobeerd maar is helaas te klein. M3,5 zou denk ik wel passen maar bestaat helaas niet. En om nou 30 euro te betalen aan ecler voor een stukje metaal en 4 schroeven vindt ik weer teveel van het goede.....

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Uhhh... eigenlijk beide. De schroef (m4) lijkt te groot (qua doorsnee) maar in de mountingholes zit ook geen tapdraad. dus al zou de doorsnee wel goed zijn, dan nog valt er niets te schroeven omdat het tapdraad niet aanwezig is...BtM909 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:29:
[...]
Maar past ie niet (te groot) of het het wellicht andere schroefsoort (pff, je wilt niet weten hoeveel moeite ik ooit heb gedaan voor Engelse schroefdraad)
Engels schroefdraad? ken ik niet. Vertel!
Tja het punt is dat Gemini en Numark een geheel andere prijsklasse is.. toch een stuk lager. Nieuw betaal je nog steeds 1100 keiharde euro's voor het ding.ChojinZ schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:57:
[...]
Tsja, maar nu noem je ook de topmerken. Vergelijk het met Gemini, Numark, etc. dan wordt de vergelijking meteen anders. Niet dat de DJM super is, maar ik vindt em ook niet zo butt als iedereen doet geloven.
Ik zie het als een middemoter waar je iets te veel voor moet betalen...
Ennuh, gevoelig voor stof/drank? volgens mij is elke mixer dat wel...
Een Dateq of een Allen & Heath heeft simpelweg betere componenten aan boord, met name de faders. Daarom zijn ze stukken robuuster en gaan ze simpelweg langer mee.
Extreem voorbeeld (overigens wel meegemaakt in de praktijk): Stoot een biertje om over een Dateq, laat 'm ff drogen en het ding werkt gewoon nog... doe hetzelfde met een Pioneer dan is 't *patsboem* dood.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Wat betreft de prijs heb je wel een punt. Maar kwalitatief gezien zit Pioneer eerder bij Gemini Numark dan bij Datec of A&H. Op de CDJ's na hebben ze niet echt topproducten uitgebracht...Chiron schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:57:
[...]
Tja het punt is dat Gemini en Numark een geheel andere prijsklasse is.. toch een stuk lager. Nieuw betaal je nog steeds 1100 keiharde euro's voor het ding.
Een Dateq of een Allen & Heath heeft simpelweg betere componenten aan boord, met name de faders. Daarom zijn ze stukken robuuster en gaan ze simpelweg langer mee.
Extreem voorbeeld (overigens wel meegemaakt in de praktijk): Stoot een biertje om over een Dateq, laat 'm ff drogen en het ding werkt gewoon nog... doe hetzelfde met een Pioneer dan is 't *patsboem* dood.
Nu moet ik wel zeggen dat ik dacht dat de DJM flink in prijs was gedaald (oud product, nieuwe producten aanwezig). Maar nee, tot mijn schrik is hij nog steeds zo duur.
betere componenten? Treu.....
Tsja, dat zal dan toeval zijn geweest. De electronica in een Dateq kan echt niet beter tegen bier dan de electronica van een Pioneer. Dat de dateq het gewoon deed en de Pioneer *patsboem* zei kwam zeer waarschijnlijk doordat de dateq beter gedroogd was. Andersom had net zo makkelijk gekund!
Verwijderd
Nu wil ik dat wat vaker gaan doen, maar nu zit ik met het probleem, ik gebruik mp3's, hoe zit dat met bum/stemra en KVK?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
En gekochte nummers via iTunes?Acolyte57 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:12:
Dat mag niet, als je niet de originele CDs bezit. Op zich geen probleem zolang ze je niet pakken, maar anders...
Maar zonder origineel is het strafbaar
Niet helemaal waar. Als jij je nummer bij iTMS koopt heb je wel degelijk de rechten gekocht en MAG je dus echt wel een CD branden en gebruiken. Legaal.-ScuL- schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:28:
Je moet EEN origineel bezitten, of dat nou in gedownloade MP3 vorm is (legaal vanaf iTunes bijv.), een CD single/album of een vinyl maakt niet uit.
Maar zonder origineel is het strafbaar
Alleen publiekelijk spelen is een ander verhaal. Net zo goed met vinyl en CD's, daar koop je de rechten op voor "huiselijk" gebruik bij aanschaf. Maar voor publieke vertoning moet je nog wel degelijk extra rechten afdragen aan de buma stemra. Vraag maar aan een aantal pro dj's die daar dus echt wel gezeik mee gehad hebben.
Meestal kan je er alleen van op aan dat bijvoorbeeld een discotheek of houseparty organisatie die rechten zelf al opgekocht hebben en hoef je er dus als DJ geen zorgen om te maken. Maar heb je je eigen drive-in show dan toch zeker wel.
Hoe het exact zit weet ik niet, ben maar een halve rechten student
Voor een DJ is het vaak alleen relevant om de aanschafrechten te hebben betaald
Dat is mijn hele punt dus juist. Je betaalt net zoveel geld als voor een A&H en dus kan je het prijstechnisch gezien niet vergelijken met een veel goedkoper product van Gemini of Numark, waar je gewoon veel minder voor betaalt.ChojinZ schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:48:
[...]
Wat betreft de prijs heb je wel een punt. Maar kwalitatief gezien zit Pioneer eerder bij Gemini Numark dan bij Datec of A&H.
Overigens heeft er iemand al z'n vingers op de Reloop dsp mixer weten te leggen, en kan die me vertellen of 't een waardige kloon is van een djm 5/600?
*kuch*proest* http://www.aboutdj.nl/content/view/15/8/ *kuch*Chiron schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:54:
[...]
Overigens heeft er iemand al z'n vingers op de Reloop dsp mixer weten te leggen, en kan die me vertellen of 't een waardige kloon is van een djm 5/600?
Verder zou ik geen enkele site weten die hem ook uitgebreid onder handen genoen heeft.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:38 ]
Officieel mag het niet maar achter de kerk pissen mag ook niet....Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:38:
Ik heb een mix gemaakt met 7 liedjes, mag ik die mix op mijn webspace en dan op mijn site zetten? Of blijft da illegaal? Ik heb de liedjes wel van legale CD's.
Een mixje posten is dus iets waar echt geen hond over zal vallen (behalve de buma e.d maar die hebben altijd wat te zeuren) en je hoeft echt niet bang te zijn dat er morgen een organisatie met 25 man ME versterking voor je deur staat om jou te bekeuren
ik weet alleen niet of het binnen de richtlijnen van GOT toegestaan is. Zal haast wel niet al heb ik ze wel eens voorbij zien komen in dit topic.
Verwijderd
Ik heb eens in een post gelezen dat er dan een officiele mededeling in dit topic zou komen als het hier niet meer gepost zou mogen worden. Die heb ik tot nu toe nog niet gezien, dus ik neem aan dat het nog mag.Reind schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:08:
[...]
Officieel mag het niet maar achter de kerk pissen mag ook niet....
Een mixje posten is dus iets waar echt geen hond over zal vallen (behalve de buma e.d maar die hebben altijd wat te zeuren) en je hoeft echt niet bang te zijn dat er morgen een organisatie met 25 man ME versterking voor je deur staat om jou te bekeuren
ik weet alleen niet of het binnen de richtlijnen van GOT toegestaan is. Zal haast wel niet al heb ik ze wel eens voorbij zien komen in dit topic.
Prijstechnische gezien niet nee. Maar kwalitatief weer wel. Als Numark een mengpaneel uit brengt van 1000 euro dan zal het ongetwijfeld veel optie's hebben, maar het blijft nog altijd een produkt van numark. Een merk waar je nu eenmaal niet veel van hoef te verwachten. Zo ook met pioneer. Kost veel geld maar tis en blijft pioneer.Chiron schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:54:
[...]
Dat is mijn hele punt dus juist. Je betaalt net zoveel geld als voor een A&H en dus kan je het prijstechnisch gezien niet vergelijken met een veel goedkoper product van Gemini of Numark, waar je gewoon veel minder voor betaalt.
En nogmaals, ik vindt het ook geen geweldig mengpaneel. Maar zo kut als iedereen beweert dattie is vindt ik em niet. Ik denk dat de verwachtingen gewoon te hoog lagen....
Dan post ik hier nog even een hardcore-mix nu het nog kanVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 07:22:
[...]
Ik heb eens in een post gelezen dat er dan een officiele mededeling in dit topic zou komen als het hier niet meer gepost zou mogen worden. Die heb ik tot nu toe nog niet gezien, dus ik neem aan dat het nog mag.
Van anderen heb ik gehoord dat de platenkeuze beter kon, maar dat alles prima gemixt is
Tracklist op aanvraag
Verwijderd
Mixer : Stage Line MPX-460
Headphone : Numark HF 250
Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben! Ben al een hele dag uitvoerig aan het testen, en ik vind hem gewoon GOED
Ziet er leuk uit. Alleen een ding. Ik zie dat jou Master helemaal vol open staat en de gain ergens halverwegen, zit je dan niet snel in het rood?Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:29:
Vandaag zijn 2 nieuwe spullen toegekomen
Mixer : Stage Line MPX-460
Headphone : Numark HF 250
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben! Ben al een hele dag uitvoerig aan het testen, en ik vind hem gewoon GOEDMaarja, wie ben ik om daarover te spreken, het is mijn eerste mixer
Wat is trouwens beter, je gain zo laag mogelijk en master zo vol mogelijk of anders om. Of maakt dit uiteindelijk helemaal niets uit?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ben er ff door heen geskipped maar dat klinkt idd niet slecht. Alleen, op hoeveel % heb je Phreak ya Speaka wel niet moeten pitchen. damnEmpathy schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:20:
[...]
Dan post ik hier nog even een hardcore-mix nu het nog kan
Van anderen heb ik gehoord dat de platenkeuze beter kon, maar dat alles prima gemixt is
Tracklist op aanvraag
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Volgens mij kun je beter de gain minder zetten en master hoger, want de gain regelt hoe hard een signaal van bv. draaitafel je mengpaneel wordt ingestuurd en als die te hoog staat wordt je signaal overstuurd. (correct me if i'm wrong)Phydomir schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:30:
[...]
Ziet er leuk uit. Alleen een ding. Ik zie dat jou Master helemaal vol open staat en de gain ergens halverwegen, zit je dan niet snel in het rood?
Wat is trouwens beter, je gain zo laag mogelijk en master zo vol mogelijk of anders om. Of maakt dit uiteindelijk helemaal niets uit?
[ Voor 6% gewijzigd door Eraser127 op 16-05-2005 13:22 ]
Volgens mij heb je gewoon gelijk hoor. Ik zet altijd de kanaalfaders vol open, de master vol en het inkomende signaal (gain dus) staat afgesteld op 0db (dus dan draai ik net niet in het rood).Eraser127 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:21:
[...]
Volgens mij kun je beter de gain minder zetten en master hoger, want de gain regelt hoe hard een signaal van bv. draaitafel je mengpaneel wordt ingestuurd en als die te hoog staat wordt je signaal overstuurd. (correct me if i'm wrong)
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Verwijderd
Ik was eigenlijk gewoon nog wat aan het testen. Normaal zet ik de gain dan iets harder, zodat de master niet helemaal open staat, kwestie van nog wat speling te hebben ivm het volumePhydomir schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:30:
[...]
Ziet er leuk uit. Alleen een ding. Ik zie dat jou Master helemaal vol open staat en de gain ergens halverwegen, zit je dan niet snel in het rood?
When requesting a song from the DJ, just say "play my song", or "it goes
something like this" then hum a few bars! We have a chip implanted in our
heads with an unlimited database with the favorite tunes of every patron who
ever walked into a bar & all songs ever recorded, so feel free to be vague,
we love the challenge.
If we do not remember exactly what tune you want, we're only kidding.
DJs know every song ever recorded, so keep humming. Hum harder if need be
... it helps jog the memory.
If a DJ tells you they do not know a song you want to hear, they either
forgot that they know the tune or they are just putting you on. Try singing
a few words for the DJ. Any words.
It also helps to scream your request from across the room several times per
set followed by the phrases, "AW COME ON!" and, "YOU SUCK!" Exaggerated
hand gestures expressing disapproval from the dance floor are a big help as
well, such as the thumbs down or your middle finger. Put-downs are the best
way to jog a DJ’s memory. This instantly promotes you to the status of
"Personal Friend Of The DJ."
DJs are notorious fakers & jokesters and never really prepare for their
shows. They simply walk on stage with no prior thought to what they will do
once they arrive. A DJ's job is so easy, even a monkey could do it, so
don't let them off the hook easily. Your request is all that matters.
If a t****e DJ had played at the club a few weeks ago, the next DJ that
follows will automatically know every t****e tune the previous DJ ever
played, even if the current DJ is a house or jungle DJ. It's the law.
Feel free to yell Tupac or Biggie!! to a DJ that plays strictly house for
example.
IMPORTANT
When an DJ leans over to hear you better, grab his or her head in
both hands and yell directly into their ear, while holding their head
securely so they cannot pull away. This will be taken as an invitation to a
friendly & playful game of tug of war between their head and your hands.
Don't give up! Hang on until the DJ submits.
DJs are protected by their equipment, & only play the game
when tricked into coming out from behind their turntables. Though difficult
to get them to play, it's not impossible, so keep trying. They're especially
vulnerable during mixing songs.
TALKING WITH THE DJ
The best time to discuss anything with the DJ in any meaningful way is when
he is in the mix. Our hearing is so advanced that we can pick out your tiny
voice from the megawatt wall of sound blasting all around us. DJs are expert
lip readers too. If a DJ does not reply to your question or comment
during a tune, it's because they didn't get a good look at your mouth in
order to read your lips.
Simply continue to scream your request & be sure to over emphasize the
words with your lips. This helps immensely. Don’t be fooled.
DJs have the innate ability to answer questions & mix at the same
time. If the DJ doesn't answer your questions immediately, regardless
of how stupid the question may seem, it's because they are purposely
ignoring you.
If this happens, immediately cop an attitude. We love this.
HELPING THE DJ
If you inform the DJ that you are a DJ, the DJ will appreciate your
help with the next few tunes, or however long you can remain standing on
stage. Simply feel free to walk up on stage & join in. By the way, the
drunker you are, the better you sound.
Keep in mind that nothing assists the DJ more than
outrageous dancing, or a tambourine played out of tempo.
Try the congas, they love the challenge. The DJ always needs the help &
will take this as a compliment.
BONUS TIP
As a last resort, wait until the DJ takes a break and then get on stage
and start playing their records. They love this. Even if you are
ejected from the club, you can rest assured in the fact that you have
successfully completed your audition. The club owner will call you
Immediately the following day to offer you a position.
Die is geweldigOur hearing is so advanced that we can pick out your tiny
voice from the megawatt wall of sound blasting all around us.
Ik had nog ergens iets soortgelijks, even zoeken.
Can you play something we can dance to? (In some countries, people dance to beating
sticks together. What’s your f-ing problem?)
Why don’t you play some real music? (Sorry, haven’t you heard? Tonight is “fake music
night.” Please come back some other time.)
Can you please play something with a beat? (Can you turn up your hearing aid?)
I need you to play a song, but I don’t know what it’s called or who does it.
(Well, that’s a start. Thanks for the hint. Next, please!)
Can you please play this song next? I’ll be your best friend… (Honey, with friends like
you, I don’t need enemies.)
Shut this off—nobody likes this song. (Full dance floor… maybe nobody likes you, buddy!)
You have to play it—it’s the only song my friend knows how to dance to. (Have your
friend call Arthur Murray in the morning.)
Hook me up and I’ll make it worth your while… (Flashes cash, never returns. If he pays
first, well, that’s different!)
Play this song and everybody will dance. Everybody told me they want to hear it.
(Can I see that in writing, then I’ll see what I can do for you.)
Can you play [this song] next ‘cause we have to leave soon. (Sure, we’ll play your song
now so you can leave and not purchase any more drinks from the bar, decreasing
tonight’s revenue and making me look like a schmuck. Go buy another drink and I’ll get
to it when I get to it.)
Yo cuz, what songs you got? (Yo cuz, how much cash you got?)
You know the song… it’s really hot! It goes “Bum bum boom boom bum bum boom…”
(Oh sure, no f-ing problem. I’ll get right on that, Sparky, right after we play “boom boom
hiss hiss boom boom.”)
[ Voor 82% gewijzigd door 2mb op 16-05-2005 15:30 ]
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
Verwijderd
Het beste is om je binnenkomend signaal (cd-speler, pc, tt's) op 0db te regelen en het uitkomend signaal iig niet harder dan 0 db uit te sturen. Voor thuis kun je het volume best met de master regelen, en dan je versterker/stereo-toren op een bepaald volume zetten.Phydomir schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:30:
[...]
Op een locatie zit er achter jouw dj mixer vaak nog genoeg andere appratuur waardoor je daar ook het beste 0db uit kunt sturen, het volume wordt dan wel geregeld door de geluidstechnicus.
Zit je op een locatie vanaf je dj mixer rechtstreeks op de versterker dan kun je je versterker het beste gewoon vol open zetten en met je master het volume regelen, zorg er iig voor dat je niet meer dan 0db uitstuurt: als het geluid dan nog harder moet zul je grotere speakers moeten kopen
Hehe, die opmerking heb ik vaker gehoord, maar ik wilde 'm er gewoon in hebbenPhydomir schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:38:
[...]
Ben er ff door heen geskipped maar dat klinkt idd niet slecht. Alleen, op hoeveel % heb je Phreak ya Speaka wel niet moeten pitchen. damn
Laten we maar zeggen dat de pitch van een sl1200 mkx niet zover komt
Verwijderd
Ben van plan om mij dubbele cd-spelers aan te schaffen nu mijn mengpaneel enzo zijn binnegekomen.
Dit is de keuze:
JB systems CD-560 --> 250€
JB systems CD-550 --> 200€
JB Systems CD-500 Scratch --> 150€
Prijzen zijn 2dehands. Welke kan ik nu beste nemen? Je vind zeer veel over de 560 en over de rest niets. Maar de 550 is gewoon een oudere versie van de 560. De 500, dat weet ik niet. Welke moet ik nu nemen? Ik heb een zeer klein budget dus had ik gedacht aan de cd-550?
binnenkort even een Peter Rauhofer compilatie in elkaar mixen
-= ff schopje voor dit topic meteen =-
[ Voor 16% gewijzigd door savale op 20-05-2005 13:52 ]
Laatst nog van Schiphol opgepikt . . .
Aardige gast en draait best lekker!
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
kom op www.aboutdj.nl ooit nog eens de mogelijkheid om commentaar te geven op nieuw geplaatste items (ala frontpage tweakers)? Zou wel leuk zijn!
Verwijderd
Kan ik ze nu vervangen voor bijvoorbeeld een DJ S naald? En heeft dat dan uberhaupt nut? Welke kan ik dan het beste nemen eigenlijk?
btw Bart: lkre compilatie! heb r egt zin in!
Ik ben er mee bezig geweest alleen wilde het toen niet echt lukken. (moet ook eerlijk toe geven dat ik niet erg hard geprobeerd hebChojinZ schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:28:
Reind,
kom op www.aboutdj.nl ooit nog eens de mogelijkheid om commentaar te geven op nieuw geplaatste items (ala frontpage tweakers)? Zou wel leuk zijn!
Probleem is een beetje dat ik niet weet hoe zwaar zo'n module op de site zou leunen en of er problemen op treden wanneer ik de zooi er weer af wil flikkeren als het niks is...
Ik ben een beetje huiverig voor zulke dingen omdat het een redelijke invloed heeft op de database en ik als de dood ben dat er op een gegeven moment wat mis gaat.
Zodra de nieuwe mambo versie uit is zal ik eens gaan kijken naar het component wat er gebruikt word op http://www.mamboos.de
Daar gebruiken ze een lekker kaal component wat simpel in elkaar zit en daar houd ik van.
Ik heb nu verder alles op de rit wat betreft de site en 2 man die me goed helpen met van alles er om heen (forum, nieuws submit systeem (wat compleet los van de site staat overigens) en nog een paar kleine aanpassingen). Het is nu dus gewoon een kwestie van verder uitbreiden, en dan niet alleen in features maar ook qua werk gebied. Ik wil dus meer mee gaan pakken dan alleen maar de beginnende dj. Een agency, een klein shopje met rand apperatuur..... who knows.
Op de line out is de draaitafel tot op het laatste schroefje gelijk. Maakt dus vrij weinig uit welke je koopt aangezien je natuurlijk de akiama ook aan een losse pre-amp kunt hangen.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:30:
Ok, heb nog ergens geld gevonden voor nieuwe tt's! Omdat alles aan mijn Maya44 gehangen moet worden heb ik het liefst tt's met ingebouwde pre-amp. Mijn oog dus laten vallen op een super OEM, de Synq XTRM-1. Scheelt deze nog veel van de Akiyama? Of is het echt helemaal hetzelfde (op de pre-amps na dan)?
Gewoon degene kopen die jij dus het mooiste kleurtje vind hebben (tipje... de citronic is op dit moment wel heeeel erg lekker geprijsd bij new-line en is mooi zwart..)
Tuurlijk heeft dat nut, de dj klinkt gewoon net ff wat lekkerder dan de Pro (niet wereld schokkend maar wel iets). Daarnaast trackt ie beter op een laag gewicht en dus betekend dat minder slijtage.BezurK schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:48:
De naalden op m'n Concordes beginnen te slijten. Ze pikken hele balen stof op
Kan ik ze nu vervangen voor bijvoorbeeld een DJ S naald? En heeft dat dan uberhaupt nut? Welke kan ik dan het beste nemen eigenlijk?
Of je de Spherische of Eliptische neemt is iets wat je zelf moet beslissen. (lees ff dat stukje bij mij op de site, keuze kan namelijk afhaneklijk zijn van hoe jij met je platen om gaat en aangezien ik er een hekel aan heb om dingen 2 keer te typen.... (paar pagina's terug staat ook een hele lap tekst van mij overigens)).
[ Voor 41% gewijzigd door R2D2 op 25-05-2005 03:23 ]
Ik begrijp het verschil tussen spherisch en eliptisch, maar ik vroeg me af of de verschillen in geluidskwaliteit wel compleet toe te rekenen waren aan de naalden. Het leek me dat het ook wel een beetje aan de electronica in het element zelf zou liggen. Maar blijkbaar niet dusReind schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 03:17:
[...]
Tuurlijk heeft dat nut, de dj klinkt gewoon net ff wat lekkerder dan de Pro (niet wereld schokkend maar wel iets). Daarnaast trackt ie beter op een laag gewicht en dus betekend dat minder slijtage.
Of je de Spherische of Eliptische neemt is iets wat je zelf moet beslissen. (lees ff dat stukje bij mij op de site, keuze kan namelijk afhaneklijk zijn van hoe jij met je platen om gaat en aangezien ik er een hekel aan heb om dingen 2 keer te typen.... (paar pagina's terug staat ook een hele lap tekst van mij overigens)).
Verwijderd
Thanks!btw Bart: lkre compilatie! heb r egt zin in!
Voor degenen die niet weten waar savale het over heeft, het feest is qua organisatie zo goed als rond. Ik heb een compilatie gemaakt van nummers die op het feest langskomen en de flyer (credits naar Shox
Als je er even een tijdje goed over nadenkt denk ik dat het best wel mee zal vallen. Maar ja, meestal ontbreekt de tijd en zin om erover na te denken (tenminste, dat heb ik danProbleem is een beetje dat ik niet weet hoe zwaar zo'n module op de site zou leunen en of er problemen op treden wanneer ik de zooi er weer af wil flikkeren als het niks is...
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 09:33 ]
Verwijderd
Daar had mijn set ook niet echt tussen gepast denk ik ... Het is jammer maar helaas.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:26:
[...]
Voor degenen die niet weten waar savale het over heeft, het feest is qua organisatie zo goed als rond. Ik heb een compilatie gemaakt van nummers die op het feest langskomen
Verwijderd
Je blijft in ieder geval wel in mijn e-mailbestand staan, als je dat niet erg vindVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:12:
[...]
Daar had mijn set ook niet echt tussen gepast denk ik ... Het is jammer maar helaas.
Verwijderd
Dat is geen probleem.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:25:
[...]
Je blijft in ieder geval wel in mijn e-mailbestand staan, als je dat niet erg vind.
Zal zodra de rust weer gekeerd is even kijken of ik toch nog een setje in elkaar kan draaien.
Want ben even goed benieuwd naar de reacties.
Voorlopig heb ik daar helaas echt geen tijd voor.
Toch jammer dat sommige andere dingen voor de hobbie moeten gaan.
Verwijderd
Inderdaad, maar je moet wel af en toe tijd maken voor je hobby of lekker ontspannende dingen doen. Als ik bijvoorbeeld teveel doorga met dingen die moeten, dan word ik helemaal gek. Maar goed, ik denk niet dat ik daar een uitzondering in benVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:21:
[...]
Dat is geen probleem.
Zal zodra de rust weer gekeerd is even kijken of ik toch nog een setje in elkaar kan draaien.
Want ben even goed benieuwd naar de reacties.
Voorlopig heb ik daar helaas echt geen tijd voor.
Toch jammer dat sommige andere dingen voor de hobbie moeten gaan.
Ik ben evengoed ook benieuwd naar je mix.
Het is niet een kwestie van niet willen, meer een kwestie van er geen tijd voor vrij kunnen maken om het echt goed te kunnen testen.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:26:
[...]
Als je er even een tijdje goed over nadenkt denk ik dat het best wel mee zal vallen. Maar ja, meestal ontbreekt de tijd en zin om erover na te denken (tenminste, dat heb ik dan)
Ik heb voorlopig eerst wat anders te doen, flikkerde zojuist mijn pagina door de W3C validator heen en schrok me dood van de fouten die er in zaten. Nu heb ik geen zin om de complete core door te spitten maar er zaten ook nogal wat fouten in de template set, en die gaat dus eerst even op de schop.
Verwijderd
Wat is trouwens de verhouding Gemini PDT-6000 en Super OEM? Die Gemini heeft wel wat meer features, maar is deze qua specs en gedrag vergelijkbaar met de Super OEM en de SL1200's? PDT-6000 heeft wel een line out. De key correction ga ik overigens niet gebruiken aangezien ik met DJDecks draai...Reind schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 03:17:
[...]
Op de line out is de draaitafel tot op het laatste schroefje gelijk. Maakt dus vrij weinig uit welke je koopt aangezien je natuurlijk de akiama ook aan een losse pre-amp kunt hangen.(als die 379€ uit de pocket kunnen zul je voor die 20€ extra ook geen honger hoeven lijden
)
Gewoon degene kopen die jij dus het mooiste kleurtje vind hebben (tipje... de citronic is op dit moment wel heeeel erg lekker geprijsd bij new-line en is mooi zwart..)
Keuzes zijn:
-2e hands SL1200's met losse pre-amps
-Nieuwe Super OEM met losse pre-amps
-Nieuwe Super OEM met ingebouwde pre-amps
-Nieuwe PDT-6000 met ingeboude pre-amps
Ik neig nogal naar de SYNQ xtrm (met ingebouwde pre-amps), maar ik hoor graag wat jullie denken!
http://www.air-scratch.com/home.htm
[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 26-05-2005 16:27 ]
Woei!ChojinZ schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:26:
Voor alle mensen die niet kunnen skratchen, er is nog hoop!
http://www.air-scratch.com/home.htm
Zit nu lekker op Kreta, hier draaien is echt top. Overdag strand, s'avonds draaien en daarna op stap en dat elke dag weer
Helaas mis ik daardoor UrinatinventuM feest in Bob's, maar dat hoop ik ooit nog eens te kunnen doen daar. Komt wel goed
Ik heb zelf de Sync en gebruik hier ook de pre-amps van, en moet zeggen dat dat wel goed werkt.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:11:
-2e hands SL1200's met losse pre-amps
-Nieuwe Super OEM met losse pre-amps
-Nieuwe Super OEM met ingebouwde pre-amps
-Nieuwe PDT-6000 met ingeboude pre-amps
Ik neig nogal naar de SYNQ xtrm (met ingebouwde pre-amps), maar ik hoor graag wat jullie denken!
Een nieuwe sync lijkt me verder toch nog beter als 'n tweedehandse sl1200.
Met losse pre-amps zit je ook met een stuk meer kabels, dus ingebouwde pre-amps is ook wel netter. Aan de andere kant zijn losse pre-amps mss wel handig als je ooit ergens wil gaan draaien waar de platenspelers geen line-out hebben.
Wow, dat is wel erg relaxt.OverSoft schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:03:
[...]
Woei!
Zit nu lekker op Kreta, hier draaien is echt top. Overdag strand, s'avonds draaien en daarna op stap en dat elke dag weerEind juni even terug in Nederland en dan half Juli weer terug.
Helaas mis ik daardoor UrinatinventuM feest in Bob's, maar dat hoop ik ooit nog eens te kunnen doen daar. Komt wel goed
Beetje aanpassen moet wel, hier komt meer het grote publiek die toch meer clubgericht en housegericht zijn. Ik begin meestal met wat rustige club (zoals Rune of Kash), bouw dat uit naar een rustige house en ga op het eind van de avond meer knallen. Schijnt goed te werkenMichali schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:15:
[...]
Wow, dat is wel erg relaxt.Zo ben je op vakantie zonder dat het je al te veel kost. En je draait ook nog eens lekker techno dan, of moet je je wel een beetje aanpassen?
Maar ik moet weer weg, ti's hier inmiddels bijna 9 uur en om half 10 moet ik daar staan.
En om met een recordcase op een scooter 6 km te rijden is geen pretje
(Thank god dat ze op Kreta ADSL ook hebben uitgevonden...)
Mocht je in de buurt komen:OverSoft schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:03:
[...]
Woei!
Zit nu lekker op Kreta, hier draaien is echt top. Overdag strand, s'avonds draaien en daarna op stap en dat elke dag weerEind juni even terug in Nederland en dan half Juli weer terug.
Doe mijn vriend Nicos Stamatakis daar de groeten!
Hij heeft een "tourist shop" in Chersonisos in Elefteriastreet.
Zeg maar : greetings from Maarten from Bavel !
Bloody fucking tourists . . .
Hij had ook geregeld voor mij dat ik daar kon draaien op Starbeach in een discotheek maar dat was dan voor min. 4 maanden . . . Dat ging dus niet door.
Maar succes man, toppie geregeld!
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
De PDT is de grote verliezer van deze 3 draaitafels. De PDT is namelijk een product wat veel potentie had maar wat wel door ontwikkeld moest worden en dat is niet gebeurd.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:11:
[...]
Wat is trouwens de verhouding Gemini PDT-6000 en Super OEM? Die Gemini heeft wel wat meer features, maar is deze qua specs en gedrag vergelijkbaar met de Super OEM en de SL1200's? PDT-6000 heeft wel een line out. De key correction ga ik overigens niet gebruiken aangezien ik met DJDecks draai...
In de basis is het dus een leuke draaitafel maar hij verliest het gewoon van de andere 2 opties. Ik zou gewoon lekker voor de Synq gaan, mooie draaitafel, goede features, goede build quality en hij verliest het alleen op het gebied van de demping van de SL1200.
Mijn keuze zou dus absoluut de Synq zijn.
Nadeeltje is dat ongeveer half Griekenland Nicos of Nikos heetAfterburner79 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:41:
[...]
Mocht je in de buurt komen:
Doe mijn vriend Nicos Stamatakis daar de groeten!
Hij heeft een "tourist shop" in Chersonisos in Elefteriastreet.
Zeg maar : greetings from Maarten from Bavel !
Bloody fucking tourists . . .![]()
Hij had ook geregeld voor mij dat ik daar kon draaien op Starbeach in een discotheek maar dat was dan voor min. 4 maanden . . . Dat ging dus niet door.
Maar succes man, toppie geregeld!
Starbeach, damn, ik had die kans aangepakt als ik jou was. Maat van me heeft een een paar keer gedraait en als ik de kans zou krijgen zou ik die gelijk aanpakken. Ken je overigens ook Giannis van de tropical bar op Starbeach? Ook een heel erge okee gozer. (Starbeach is zo'n beetje mijn vaste overdaghangplek).
Daarom had ik er express zijn achternaam en adres v.d. shop bijgezet . . .OverSoft schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:01:
[...]
Nadeeltje is dat ongeveer half Griekenland Nicos of Nikos heet, maar als ik er langs komen zal ik em wel even begroeten
(Nicos Stamatakis, tourist shop in Elefteriastreet)
Is echt een goede kennis. Ik heb hem Nederland laten zien.
Amsterdam (rondvaartje, de wallen
Hij kwam altijd met kerst. Heb hem alleen nu al meer dan 1 jaar niet gesproken.

Vanavond een avondje vrij, komt een gast-DJ. Dus ik ga lekker stappen
Dit topic is gesloten.