Wil best nog wel eens een set uploaden, mits ik de ruimte heb. Stijl is dan Harddance met nadruk op de UK hardhouse. Alleen echt toegankelijk is dat niet op 160 bpm gemiddeldChojinZ schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:37:
[...]
Helemaal mee eens! Vondt vooral de set van William Tech erg ok! Niet zozeer vanwege de techniek maar eerder de platenkeus. Leuke minimal setjes zijn redelijk schaars dus ik was hier wel blij mee!
Maar kan ook een iets meer toegankelijkere set draaien, harddance variatie ten top. Van techy hardhouse tot trancy hardhouse tot bouny hardhouse. That's the way we like it... uh-uh
Over het cue'en/mixen/monitor etc etc.
Ikzelf corrigeer EN op de platter EN op de plaat zelf. Als ik wil versnellen, geef ik een duwtje tegen de plaat aan. Als ik wil vertragen, dan druk ik even mijn vinger op die ribbeltjes. En dan natuurlijk met mate
Daarnaast mix ik puur op de koptelefoon. Hetzelfde verhaal als micheli.
De plaat die ik in wil mixen zet ik overheersend op de koptelefoon met ietswat geluid van de master, vervolgens als ik wil mixen vol op de master en soms even terug om te kijken of hij goed loopt. Zodra de plaat die ik wil in mixen overheerst op de master (dus de overgang bijna compleet is) dan zet ik hem andersom (plaat die ik in aan het mixen ben iets zachter, en de andere plaat overheersend) om even te checken en dan weer terug naar de master
Klinkt erg omslachtig ms, maar ik heb er gelukkig handigheid in gekregen. Is een beetje buttonsmashen (vooral op een DJM-600
Ook altijd als ik een crossfade uitvoer, zet ik vlug hem vlug even op de master, om te luisteren of de crossfade(s) gelukt zijn, en dan weer terug met de plaat die ik wil gaan in mixen
Easy does it