How to Become a DJ... deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 20.187 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:37:
[...]

Helemaal mee eens! Vondt vooral de set van William Tech erg ok! Niet zozeer vanwege de techniek maar eerder de platenkeus. Leuke minimal setjes zijn redelijk schaars dus ik was hier wel blij mee!
Wil best nog wel eens een set uploaden, mits ik de ruimte heb. Stijl is dan Harddance met nadruk op de UK hardhouse. Alleen echt toegankelijk is dat niet op 160 bpm gemiddeld ;)

Maar kan ook een iets meer toegankelijkere set draaien, harddance variatie ten top. Van techy hardhouse tot trancy hardhouse tot bouny hardhouse. That's the way we like it... uh-uh ;)

Over het cue'en/mixen/monitor etc etc.

Ikzelf corrigeer EN op de platter EN op de plaat zelf. Als ik wil versnellen, geef ik een duwtje tegen de plaat aan. Als ik wil vertragen, dan druk ik even mijn vinger op die ribbeltjes. En dan natuurlijk met mate ;)

Daarnaast mix ik puur op de koptelefoon. Hetzelfde verhaal als micheli.
De plaat die ik in wil mixen zet ik overheersend op de koptelefoon met ietswat geluid van de master, vervolgens als ik wil mixen vol op de master en soms even terug om te kijken of hij goed loopt. Zodra de plaat die ik wil in mixen overheerst op de master (dus de overgang bijna compleet is) dan zet ik hem andersom (plaat die ik in aan het mixen ben iets zachter, en de andere plaat overheersend) om even te checken en dan weer terug naar de master :P

Klinkt erg omslachtig ms, maar ik heb er gelukkig handigheid in gekregen. Is een beetje buttonsmashen (vooral op een DJM-600 ;)), maar ik vind het zo gewoon het fijnst. Ieder zo zijn eigen manier :)

Ook altijd als ik een crossfade uitvoer, zet ik vlug hem vlug even op de master, om te luisteren of de crossfade(s) gelukt zijn, en dan weer terug met de plaat die ik wil gaan in mixen :)

Easy does it Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stingwcw/cheer.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
http://www.flashin.nl/flashin-1stset.mp3 (20.6MB, 128kb mp3 op 22:36 min.)
Tracklist:
Dj Tiesto - Adagio For Strings (Album Mix)
Chemicalbrothersremixed.com - Galvanize (cry.on.my.console's galvatron remix feat. Katie Enlow)
Drunkenmunky - calabria (dj loo remix)
Danzel - Pump it up (Original Mix)
Benny Benassi vs 50 Cent - Club Satisfaction
The Moon - Blow The Sushi (Remake 2004)
Donkey Rollers - The Sound Of The Beast (Dj Zany remix)
Net mijn eerste mix ooit in elkaar gedraait (volledig software-based, hoor je wel aan de ene drop rond 3:34), vind hem persoonlijk best aardig gelukt op de volgende dingen na dan :p :

2e overgang was helemaal scheef
Bij pump it up rond 9:30 min. stond de bass volledig uit :X
Satisfaction naar blow up the sushi moest er iets eerder uit

Maja, C&C plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44
Beetje raar samenraapsel van stijlen als je 't mij vraagt :D

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
:p dat was juist een "uitdaging" cq oefening die een beetje de mist in ging (op sommige punten)

[ Voor 20% gewijzigd door flashin op 09-02-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashin schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:27:
http://www.flashin.nl/flashin-1stset.mp3 (20.6MB, 128kb mp3 op 22:36 min.)

[...]
Net mijn eerste mix ooit in elkaar gedraait (volledig software-based, hoor je wel aan de ene drop rond 3:34), vind hem persoonlijk best aardig gelukt op de volgende dingen na dan :p :

2e overgang was helemaal scheef
Bij pump it up rond 9:30 min. stond de bass volledig uit :X
Satisfaction naar blow up the sushi moest er iets eerder uit

Maja, C&C plz :)
ik wilde een opmerking maken, maar ik zie dat het je eerste mix is.. Probeer wat platen te zoeken die meer in 1 lijn liggen..dan leer je het sneller. Beetje popi-jopie muziek ook :P :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even paar plaatjes besteld bij Decks. Zeker de beste internet shop op t gebied van techno waar je niet met creditcard hoeft te betalen.

Andre Kraml Feat Shad Privat - SAFARI - Crosstown Rebel / CRM014 [/td]
Angela Flame & Pacou - AUTOFOKUS EP - Klirfactor / Factor009 [/td]
Chris Liebing & Speedy J - COLLABS 301 - Nova Mute / 12nomu141 [/td]
Electrixx - TURN AROUND BABY - Karate Klub / KK002[/td]
Guido Schneider meets Jens Bond - OH MY BUFFER - Pokerflat / PFR53 [/td]
John Tejada - SWEAT (ON THE WALLS) - Pokerflat / PFR52 [/td]
Takaaki Itoh - HEAR NOTHING EP - MB Selektions / mbselek04 [/td]
V/A - COMBINED STYLES EP PT 1 - Abstract002 [/td]

Zoals jullie wel zien beetje tegenstrijdig die minimal en offbeat/schranz maar de minimal is meer voor mezelf en de off beat en schranz voor op een feestje binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat Decks idd erg goed is voor techno.. Ik ga er ook maar eens wat bestellen..

Aansluitend vraagje; hoeveel platen kopen jullie per maand? Ongeveer..

• ScuL
ik zit nu op 270 stuks in een half jaar dus da's 45 per maand :X

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik zit zo ongeveer rond de 15 platen per maand. Meestal bestel ik 2 keer per maand gewoon de nieuwste dingen die me aanspreken en dat is gemiddeld zo'n 6 - 8 platen...

Ik draai sinds Mei vorig jaar en ik heb nu +/- 120 platen waarvan ik er 40 tweedehands heb gekocht toen ik net begon voor 40 euro ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Tja paar opmerkingen @ flashin :

- Ik weet niet hoe je het op neemt, maar het is over het algemeen ERG hard opgenomen en dat merk je omdat hij soms gewoon overstuurt raakt (doet gewoon pijn aan mijn oren op sommige momenten). Let daar dus op. Ik zou je bpm studio aan raden of cool edit pro, daarbij kun je duidelijk zien hoe hard het staat (iets wat je ook gewoon nodig moet zien als je iets op neemt).

- Snap dat je wilt experimenteren. Maar trance/club EN ook nog eens hardstyle, gaat gewoon niet samen in zo'n korte tijdspan. Misschien dat je in 2 uur tijd wel aardig kan opbouwen, maar binnen 20 min zoveel verschillende stijlen die alles behalve bij mekaar passen? Sorry, maar dat klinkt echt niet samen gewoon :)

- Let op je mixen... Sommige zijn veels te snel gemixed, het is juist de kunst om 2 platen enorm lang samen laten lopen zonder iemand ook maar opmerkt dat het 2 platen zijn (tenzij ze allebei de platen kennen natuurlijk ;)).

- Let op je beatmatchen. Sommige platen lopen overduidelijk out-of-sync. En je laat ze dan alsnog opkomen. Zet ze even af, even opnieuw beluisteren, gelijk trekken en weer opnieuw erin (mocht dat kunnen in het programma wat je gebruikt :? ).

- Let op als je mixed, dat je niet allebei de kanalen VOL open gooit (low/mid/high). Want dat heeft het meeste oversturen veroorzaakt ws (het enorme kraken/door dreunen...).

Nu kunnen sommige dingen hard over komen, maar zo bedoel ik het totaal niet natuurlijk. Eerste mixes klinken nooit geweldig ;) En al helemaal niet als het puur softwarematig is als je het mij vraagt...
Software matig lijkt me echt niets... Nothing beats the feeling of a mixer/turntable .. _/O\_
-ScuL- schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:04:
Geld teveel? :P

Ik zou best meer platen willen kopen, alleen ik heb dure hobbies (zo schijnt :P). Dus kan ze niet allemaal tegelijk "bevredigen". Vandaag toevallig wel paar platen gehaald (1 van ben stevens, niet dat iemand dat bekend voor komt maar goed, enige die ik me nog herriner ;)), alleen ik ben weer te dom om ze achter te laten in de grooveconnection |:(

Gelukkig kennen ze me daar dus ik bel morgen ff dat ze hem ff apart moeten leggen zodat een vriendin van mij ze hopelijk kan op halen en mee nemen vrijdag (grooveconnection is in adam en ik woon zelf in alphen, niet echt om de hoek dus ;)).

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Als jij nog ff zo door gaat ben je mij over een jaar of 8 dik voorbij gestreefd :P (ik zit op +/_ een 7500 stuks na 8 jaar).

Echter ga je vanzelf een keer van die koopverslaving af raken. Bij mij was het toen ik op mezelf ging wonen..... ineens een honderd of 7 in de maand aan €'s die je gaat missen en die zaten voorheen in het aankopen van vinyl...... Nu moet echter ook de huur e.d betaald worden.

Moet je trouwens is proberen zo'n grote collectie te verzekeren. Vragen ze doodleuk om een lijst met titels, aankoopdatum e.d.
Dat heb ik dus maar niet gedaan, alleen verzekerd wat hier in huis staat (+/_ een 1000 stuks) en de rest lekker bij mijn ouders op zolder waar ik zo af en toe een middagje met gekromde rug (je kan er niet rechtop staan) loop te "shoppen" tussen mijn eigen plaatjes.

Gelukkig hebben we vandaag de dag ook cd spelers..... backup van pak um beet 500 nummers in de hoogste kwaliteit op een DVD kost je toch een hoop minder aan ruimte :P

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

45?!?!

Damn gast..zoveel platen vind ik niet eens de moeite. In de zin van, ik koop alleen de platen die ik goed vind. Er zijn imo geen 45 goede per maand :+

Ik heb de afgelopen 1,5 maand 30 nieuwe en das vrij veel voor mijn doen. Ik koop met vlagen altijd..

• flashin
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:39:
Tja paar opmerkingen @ flashin :

- Ik weet niet hoe je het op neemt, maar het is over het algemeen ERG hard opgenomen en dat merk je omdat hij soms gewoon overstuurt raakt (doet gewoon pijn aan mijn oren op sommige momenten). Let daar dus op. Ik zou je bpm studio aan raden of cool edit pro, daarbij kun je duidelijk zien hoe hard het staat (iets wat je ook gewoon nodig moet zien als je iets op neemt).
:o ik zal er even naar kijken de volgende keer ja. Ik nam nu op met goldwave (soort cooledit).
* flashin opent de mp3 eventjes, kijkt naar de wave en ziet nu wat Raven_ bedoelt :p

- Snap dat je wilt experimenteren. Maar trance/club EN ook nog eens hardstyle, gaat gewoon niet samen in zo'n korte tijdspan. Misschien dat je in 2 uur tijd wel aardig kan opbouwen, maar binnen 20 min zoveel verschillende stijlen die alles behalve bij mekaar passen? Sorry, maar dat klinkt echt niet samen gewoon :)
Oku, had ik ook al begrepen

- Let op je mixen... Sommige zijn veels te snel gemixed, het is juist de kunst om 2 platen enorm lang samen laten lopen zonder iemand ook maar opmerkt dat het 2 platen zijn (tenzij ze allebei de platen kennen natuurlijk ;)).
Zal er ook op gaan letten

- Let op je beatmatchen. Sommige platen lopen overduidelijk out-of-sync. En je laat ze dan alsnog opkomen. Zet ze even af, even opnieuw beluisteren, gelijk trekken en weer opnieuw erin (mocht dat kunnen in het programma wat je gebruikt :? ).
Het is (nog) lastiger om met software te nudgen vind ik (heb een keer bij een vriend gerommeld met cdj-1000's), dus lopen sommige totaal niet gelijk.

- Let op als je mixed, dat je niet allebei de kanalen VOL open gooit (low/mid/high). Want dat heeft het meeste oversturen veroorzaakt ws (het enorme kraken/door dreunen...).
:+ ze waren allemaal netjes halverwege, gewoon te hard opgenomen is het probleem.

Nu kunnen sommige dingen hard over komen, maar zo bedoel ik het totaal niet natuurlijk. Eerste mixes klinken nooit geweldig ;) En al helemaal niet als het puur softwarematig is als je het mij vraagt...
:p kritiek moet toch hard zijn en anders leer ik er weer geen zak van ;)

Software matig lijkt me echt niets... Nothing beats the feeling of a mixer/turntable .. _/O\_
Ik wil het eerst even zo proberen, om te kijken of ik een keer iets ga kopen (danwel niet in combinatie met software, iets a la hercules dj pro)

Iig bedankt, hier heb ik wat aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door flashin op 10-02-2005 01:34 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Heb tijden gehad dat ik elke week platen ging shoppen, dus dan kom je al gauw uit op 100-120 platen per maand :X.

Moet zeggen dat ik tegenwoordig ongeveer 1x per maand shop en thuis kom met 20-30 platen. Die koopverslaving is dus iets afgenomen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BezurK
Het lijkt me toch dat je dat sowieso ook moet horen dat'ie overstuurt? Jeee man ik hoor dat altijd DIRECT. Krijg er altijd direct kromme tenen van. M'n haren gaan overeind staan als ik het hoor :P

Wat heel soms wèl gebeurd als ik een set opneem, is dat het uitgangsvolume van m'n mixer prima is (en dus totaal niet overstuurd is) maar dat het ingangsvolume van de laptop te hoog staat en dat'ie dus uiteindelijk daarin wel overstuurd. Ik neem op met Audacity op de Mac en die heeft niet zo'n goede VU-meter als bijvoorbeeld Soundforge heeft dus zie ik dat vaak niet goed. Das altijd wel balen als je aan het eind van het opnemen terug luisterd en gekraak hoort :(
Opnieuw beginnen dan maaaaaaar.... ;)

Wat ik nu vaak doe is 100% zeker weten ietsjes te zacht opnemen (zeg maar dat de waveform de helft van het assenstelsel vult) en dan aan het eind ff normalizen/maximizen :)
Dan heb je in principe wel ietsjes meer ruis (omdat je opneemt met een lager volume is de ruis dus relatief harder) maar die is laag genoeg op mijn setup om daarmee te kunnen leven ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BezurK op 10-02-2005 10:26 ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik bestel wel zo nu en dan. Ik denk dat ik nu op ongeveer 15 platen in de maand zit. Het meeste haal ik toch wel uit de platen zaak. Soms kom ik met 10 naar buiten, soms met 2. Ik koop gewoon echt alleen wat ik erg goed vind. Anders vind ik het sonde van mijn geld.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• flashin
BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:25:
[...]

Het lijkt me toch dat je dat sowieso ook moet horen dat'ie overstuurt? Jeee man ik hoor dat altijd DIRECT. Krijg er altijd direct kromme tenen van. M'n haren gaan overeind staan als ik het hoor :P
:p , als het gewoon het uitgangsvolume was dat veel te hard stond had ik het ook nog wel gehoord ja. Het ingangsvolume stond iets te hard, had ik even moeten controleren :x

B)

• Michali
Ik gebruik altijd ACE-HIGH MP3 Recorder om op te nemen:

http://www.sound-recorder...ace-high-mp3-recorder.htm

Ik heb ook Audicity geprobeerd, maar die werkt niet snel genoeg op mijn laptop. Sommige stukjes zijn dan vertraagd, waarna hij weer probeert in te halen waardoor er weer een veel te snel stukje komt. Deze werkt wel erg goed, alleen crashed hij altijd als ik hem afsluit. Maar dan heeft hij wel opgenomen en daar gaat het om.

Verwijderd

Ik neem op met Wavelab. Verder heb ik m'n monitor out op m'n line in zitten van m'n PC. Vaag ik weet het, maar het werkt super relaxed (record level instellen op je mixer ;) ) en het geluid is altijd perfect.

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ikzelf koop ongeveer 10 tot 15 platen per maand, maar dat betekent wel dat ik dan m'n halve maandloon er doorheen heb gejast :'(

Maar binnenkort ook maar eens een mixje posten met m'n nieuwe DJ-4000's en m'n DXM-06 (krijg ik waarschijnlijk morgen binnen :*) )

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:37
Na alle mixjes van de afgelopen dagen kan ik ook niet achterblijven:

http://www.djsunni.nl/music/djsunni-wintertechnomix.mp3

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Monika Kruse @ Voodooamt - Funk Frequence (Outforce remix)
Marco Carola - Sun City
Patrick Lindsey & Gregor Tresher - Confidence (Zebra Bitch mix)
Oliver Klein & Peter Jürgens - Border Colour
Marco Bailey - Crocked Law
Alexander Koning & Marco Nastic - Secret Affairs
Pascal FEOS - 2nd Chance
Pedro Delgardo - Metropolis
Hertz - Ett
Ben Sims & Paul Mac - Held to Ransom
Lucca & Chris Cowie - Freedom
Cirez D - Control Freak
Dj Veztax - Pizza Te Redi
Bryan Zentz - May Your Blade Chip and Shatter
Boriqua Tribez - Parasol
Roch Dadier - Insomnia
Dj Preach - Return to the Source
Ignition Technician - Skullduggery
Dj Hansz & Paul Hazendonk - La Musica
Tomie Nevada - Retro Inspection
Felipe & Nicolas Bacher - Equinox
Ignition Technician - Tempertonic (remix)
Ben Sims & Paul Mac - Shady Dealer
Adem Beyer & Henrik B - The Conversation (B1)
Gunjack - Time Jack

Tijdsduur is iets meer dan een uur, stijl is vrij stevige techno (vooral tegen het einde)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:19:
[...]

Wil best nog wel eens een set uploaden, mits ik de ruimte heb. Stijl is dan Harddance met nadruk op de UK hardhouse. Alleen echt toegankelijk is dat niet op 160 bpm gemiddeld ;)

Maar kan ook een iets meer toegankelijkere set draaien, harddance variatie ten top. Van techy hardhouse tot trancy hardhouse tot bouny hardhouse. That's the way we like it... uh-uh ;)

[afbeelding]
Dank je maar Harddance/hardstijl heb ik niets mee. Integendeel, ik vindt het eerlijk gezegd een klote stroming!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Het is (nog) lastiger om met software te nudgen vind ik (heb een keer bij een vriend gerommeld met cdj-1000's), dus lopen sommige totaal niet gelij
Ben ik het niet mee eens. Ik gebruik zelf soms wel eens traktor dj studio als ik 2 mp3tjes heb die ik op cd wil zetten. Even vlug gelijk trekken, kijken of het lekker samen klinkt, en dan vervolgens "live" doen met cd spelers :)
Enige nadeel is dat ik dan wel meer op gevoel moet doen, maar goed, dat is geen probleem ;)
ze waren allemaal netjes halverwege, gewoon te hard opgenomen is het probleem
Allemaal halverwege is ook niet alles ;) Een overgang klinkt 9 van de 10x niet lekker als je beide kanalen op dezelfde manier ingesteld heb!
Dus let erop dat als de plaat die je in wilt mixen er over heersend erover uit komt, dat je dit aanpast door OF de plaat die je wilt uit mixen iets aan te passen bij de eq's of als je de overgang nog niet compleet wilt maken, de plaat die je wilt in mixen aan passen. Ms beetje scheef uit gelegd maar ik ben net wakker, forgive me ;)
kritiek moet toch hard zijn en anders leer ik er weer geen zak van ;)
Klopt, maar het moet ook onderbouwend zijn, en dat probeer ik zoveel mogelijk te doen iig om het niet te laten over komen als een flame post oid ;)

Om even terug te komen op een vorige post van mij, heeft iemand ms een tip kwa webspace waar ik een set van mij online kan zetten? :)

Ben nu bezig om een "rustige" demo in mekaar te flansen.... Tracklist word ongeveer zo :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
01 - Rundell & Maddox - Rumbshaker
02 - BK & Andy Farley - Step Away (Endorphin Mix)
03 - BK & Phil Reynolds - Face Facts
04 - BK & Andy Farley - Khemikal Imbalance
05 - BK & EJ Doubbel - Butterflies
06 - BK & Nick Sentience - Flash
07 - Cortez Vs. York - Reality (Rowland & Wright remix)
08 - Lisa Pin-up - Blow your mind (orginal)

Uit mijn hoofd... Dus sommige kunnen kwa namen niet helemaal kloppen, en weet ook niet zeker of ik het zo ga doen. Maar dat zie ik vandaag wel, alhoewel hij vanavond af moet zijn en bijna niets heb voorbereid voor het einde... hhhm.. :P

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:23:
[...]

Dank je maar Harddance/hardstijl heb ik niets mee. Integendeel, ik vindt het eerlijk gezegd een klote stroming!
ho ho... laten we 1 ding duidelijk vooruit zeggen. En dat is dat harddance absoluut niets te maken heeft met hardSTYLE. Dat heeft het nooit gedaan, doet het ook niet, en zal het ook nooit doen ook :)

Harddance is erg gevarieerd hoor. Zitten erg veel invloeden in van andere muziekstijlen.

Je hebt de hardtrance kant. De duitse hardtrance ala scot project. De engelse variant ala steve hill/guyver/haslem.

Je hebt de techno kant. Dingen van bijv. bk en paul maddox lijken er op.

Je hebt de hardhouse kant. Bouncy meuk ala karim, justin bourne, ben stevens etc.

Je hebt de Freeform kant. Erg snelle uptepmo muziek uit finland (170 tot 190 bpm ?). Maar of dit ook echt bij de term harddance hoort, dat weet ik niet :)

m.a.w, je hebt voor ieder wel wat wils vind ik zo. Ik heb een paar van die platen die ik net gepost had horen aan een techno liefhebber en die vond het suberb klinken :)

• BezurK
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:31:
[...]

ho ho... laten we 1 ding duidelijk vooruit zeggen. En dat is dat harddance absoluut niets te maken heeft met hardSTYLE. Dat heeft het nooit gedaan, doet het ook niet, en zal het ook nooit doen ook :)

Harddance is erg gevarieerd hoor. Zitten erg veel invloeden in van andere muziekstijlen.

Je hebt de hardtrance kant. De duitse hardtrance ala scot project. De engelse variant ala steve hill/guyver/haslem.

Je hebt de techno kant. Dingen van bijv. bk en paul maddox lijken er op.

Je hebt de hardhouse kant. Bouncy meuk ala karim, justin bourne, ben stevens etc.

Je hebt de Freeform kant. Erg snelle uptepmo muziek uit finland (170 tot 190 bpm ?). Maar of dit ook echt bij de term harddance hoort, dat weet ik niet :)

m.a.w, je hebt voor ieder wel wat wils vind ik zo. Ik heb een paar van die platen die ik net gepost had horen aan een techno liefhebber en die vond het suberb klinken :)
Hardstyle, hardhouse, hardtrance, hardcore...

Dat hele rijtje snap ik. Ik weet precies wat hardstyle, hardhouse (UK hardhouse dan), hardtrance en hardcore (duh) NIET gemeen hebben en wat dus de verschillen zijn, maar harddance? Daar heb ik werkelijk nog NOOIT van gehoord? :?
En zo achterlijk ben ik niet, ga toch al aardig wat jaartjes mee in het feest/house-circuit

Of is harddance gewoon de verzamelnaam voor al die "hardere" stromingen?

• Michali
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:25:
Ik neem op met Wavelab. Verder heb ik m'n monitor out op m'n line in zitten van m'n PC. Vaag ik weet het, maar het werkt super relaxed (record level instellen op je mixer ;) ) en het geluid is altijd perfect.
Dat doe ik ook idd. Record uitgang gaat echt niet hier. Dan komt het veel te hard binnen op mijn laptop en is het zwaar overstuurd.

• BezurK
Michali schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:57:
[...]

Dat doe ik ook idd. Record uitgang gaat echt niet hier. Dan komt het veel te hard binnen op mijn laptop en is het zwaar overstuurd.
Dat komt denk ik doordat je het opneemt met je mic-in ipv je line-in. Mic-in heeft een veel lagere impedantie en overstuurd dus idd snel als je er een vol line-in signaal over gooit. De meeste laptops switchen trouwens automatisch tussen line en mic a.d.v. de signaalsterkte. Althans, mijn powerbook doet dat en volgens mij mijn oude Toshiba ook...

Maar ik moet toegeven dat het idd een vrij handige oplossing is om je booth-out te gebruiken als rec-out zodat je on-the-fly het opneem-volume kan aanpassen :)

Verwijderd

BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:44:
[...]

Harddance is gewoon een verzamelnaam ja. Maar niet voor ALLE hardere stromingen :)

Het is eigenlijk door UDC verzonnen (dacht ik), maar word nu steeds vaker gebruikt :)

• Michali
BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:03:
[...]

Dat komt denk ik doordat je het opneemt met je mic-in ipv je line-in. Mic-in heeft een veel lagere impedantie en overstuurd dus idd snel als je er een vol line-in signaal over gooit. De meeste laptops switchen trouwens automatisch tussen line en mic a.d.v. de signaalsterkte. Althans, mijn powerbook doet dat en volgens mij mijn oude Toshiba ook...

Maar ik moet toegeven dat het idd een vrij handige oplossing is om je booth-out te gebruiken als rec-out zodat je on-the-fly het opneem-volume kan aanpassen :)
Klopt ja. In mijn laptop zit een geintegreerde geluidskaart van het merk bagger, een line-in zit er niet op. En om nou steeds een pc naar mijn kamer te slepen vind ik ook niet echt alles. Het gaat wel zo. Ik heb echter wel het geluids niveau van mijn mic echt op een klein stukje boven helemaal uit staan en daarnaast staat het output volume van mijn mengpaneel ook nog eens behoorlijk zacht. Alleen zo kan ik dus normaal opnemen. Het is nog steeds een slechte kwaliteit, maar niet echt overstuurd zo (over het algemeen :X).

• flashin
Om even terug te komen op een vorige post van mij, heeft iemand ms een tip kwa webspace waar ik een set van mij online kan zetten?
je kan bij mij hosten als je wilt, mail me ff: info monkeytail flashin.nl

Verwijderd

BezurK schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:57:
[...]

Om over een super OEM nog maar te zwijgen ;)
kwestie van kunnen misschien? ik heb hier thuis een 2 tal reloop 1020 tafels staan, daar werkt het prima mee. Daarnaast heb ik nog op diverse technics 1210 (ook de mk2) gedraait. Werkt perfect :)

Verwijderd

savale schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:51:
[...]

ps... goed voor je vingerspieren dat afremmen op de pin ;) Moet zeggen dat mn super OEM bak er niets van merkt hoe hard ik ook knijp })
hmm..je zou haast denken dat er verschillende manieren zijn gebruikt om de platter aan de pin te krijgen. als ik de platter van mn tafel afhaal en ik zet de speler aan dan draait die pin. ik neem aan dat die bij jou ook gewoon draait?

• Michali
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:56:
[...]

hmm..je zou haast denken dat er verschillende manieren zijn gebruikt om de platter aan de pin te krijgen. als ik de platter van mn tafel afhaal en ik zet de speler aan dan draait die pin. ik neem aan dat die bij jou ook gewoon draait?
Bij mij wel iig. Maar om hem zo echt te kunnen afremmen, moet je -of ongeloofelijk sterk met je vingers zijn -of een bagger motor hebben. De motors in mijn tt's zijn al aardig slapjes, en nog krijg ik er vrij weinig beweging in als ik de pin pak.

• BezurK
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:47:
[...]

kwestie van kunnen misschien? ik heb hier thuis een 2 tal reloop 1020 tafels staan, daar werkt het prima mee. Daarnaast heb ik nog op diverse technics 1210 (ook de mk2) gedraait. Werkt perfect :)
Tsja, het zou kunnen. Kan me alleen echt niet voorstellen dat het prettig corrigeert, laat staan dat het heel precies is. Je kan toch beter de buitenkant pakken lijkt me, dan heb je een soort heftboomwerking en dus minder kracht nodig EN meer precisie :) (lijkt mij)

Maar ik heb ondertussen vandaag weer even een setje opgenomen :D
Moest een demootje hebben want ik ga (cq wil ;)) binnenkort mee doen aan een DJ contest hier in de buurt (Leusden DJ Awards in de IJsbreker - Leusden). Ik maak alleen in deze set rond 35:33 een ernstige fout, echt balen :( Nu twijfel ik of ik deze wel zal gebruiken... Wat zeggen jullie?

William Tech live @ Pennyroad - 10-02-2005

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Marconi - Strange but True (A-side Mix) [Rinse Records / Rinse01]
Alex Under - Las Bicicletas [Trapez / Trapez047]
Elextrixx - Frequenzstörung (Oscar Remix) [KarateMusik / KM005]
John Tejada - Flight to Tokyo [Poker Flat Recordings / PFR52]
The Dose - Climate is Rising [Fumakilla / FK013]
Dirt Crew - Lasgo [Dirt Crew Recordings / DIRT 002]
Steve Bug - Loverboy (Guido Schneider Remix) [Poker Flat Recordings / PFR50]
Alter Ego - Raw (Vincent van Dance Rework Remix) [Klang Elektronik / KLANG 89]
Maral Salmassi feat. ASCII Disco - Banana Man (Dave DK Remix) [Television Records / Tele-14]
The Gadgets - Let us into your System (Alkaloid Docking Station Mix) [ELP Medien & Verlags GmbH / ELP 33030.5]
Electrixx - Turn around Baby (Oscar Remix) [Karate Klub / KK002]
Mathew Jonson - Decompression [Minus / MINUS 24]
Marco Carola - Secret Supply [Domestic Minimal Noise / DOMINO 002]

Verwijderd

Michali schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:10:
[...]

Bij mij wel iig. Maar om hem zo echt te kunnen afremmen, moet je -of ongeloofelijk sterk met je vingers zijn -of een bagger motor hebben. De motors in mijn tt's zijn al aardig slapjes, en nog krijg ik er vrij weinig beweging in als ik de pin pak.
de motor in mn reloopjes zijn nog krachtig genoeg. en veel moeite hoef ik niet te doen voor het corrigeren. vastpakken en heeel iets klemmen of vastpakken en heeel iets mee draaien is veelal voldoende voor goed resultaat. maar het kan dus inderdaad verschillend zijn per type draaitafel. Ik ben van plan binnenkort over te gaan op de Reloop RP-5000 M3D. Is er iemand hier die deze type tafelf heeft? zo jah dan wou ik graag ff weten of de manier van corrigeren ook mogelijk is met deze :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 17:22 ]

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:20:
[...]

de motor in mn reloopjes zijn nog krachtig genoeg. en veel moeite hoef ik niet te doen voor het corrigeren. vastpakken en heeel iets klemmen of vastpakken en heeel iets mee draaien is veelal voldoende voor goed resultaat. maar het kan dus inderdaad verschillend zijn per type draaitafel. Ik ben van plan binnenkort over te gaan op de Reloop RP-5000 M3D. Is er iemand hier die deze type tafelf heeft? zo jah dan wou ik graag ff weten of de manier van corrigeren ook mogelijk is met deze :)
Euhm, die reloopjes die jij hebt zijn:
a) Beltdrive
b) Ontzettend slap

Daar is het niet moeilijk om aan die pin af te remmen. En bij de RP-5000 is het absoluut niet makkelijk om zo te corrigeren of je moet een tang mee nemen :P

Verwijderd

OverSoft schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:33:
[...]

Euhm, die reloopjes die jij hebt zijn:
a) Beltdrive
b) Ontzettend slap

Daar is het niet moeilijk om aan die pin af te remmen. En bij de RP-5000 is het absoluut niet makkelijk om zo te corrigeren of je moet een tang mee nemen :P
die reloops die ik heb zijn:
a)directdrive, het staat er op en als ik de platter start/stop reageert hij direct
b)naar mijns inzien nog sterk genoeg :p

Verwijderd

Berzurk.

Wat een retevette tracklist, ik kan hem alleen niet downloaden!

Ruim 75% van de platen in die mix heb ik ook :D

• BezurK
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:57:
Berzurk.

Wat een retevette tracklist, ik kan hem alleen niet downloaden!

Ruim 75% van de platen in die mix heb ik ook :D
Als het goed is kan je'm nu wel downloaden. Ik host 'm op een servertje hier thuis en vandaag is mijn ADSL nogal knipperlichtje aan het spelen :(
Had dus net al dik 1,5 uur geen internet... Nu iig wel weer ;)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:18:
[...]

Harddance is gewoon een verzamelnaam ja. Maar niet voor ALLE hardere stromingen :)

Het is eigenlijk door UDC verzonnen (dacht ik), maar word nu steeds vaker gebruikt :)
Verzamelnaampje voor hun 'harddance" zaal op een feest. Vroeger deed udc voornamelijk uk hh. Nu ook hardcore oldskool hardstyle tc. Dus zochten ze naar een naam voor die zaal. Dus harddance :)

Volgens mij dan. Het is dus geen muziekstroming idd :)

Verwijderd

Low-Fi schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:45:
[...]
Verzamelnaampje voor hun 'harddance" zaal op een feest. Vroeger deed udc voornamelijk uk hh. Nu ook hardcore oldskool hardstyle tc. Dus zochten ze naar een naam voor die zaal. Dus harddance :)

Volgens mij dan. Het is dus geen muziekstroming idd :)
Op de feesten waar harddance gedraait word, komt tegenwoordig geen hardcore/oldskool/hardstyle bij te kijken hoor. Eerst nog wel, vorig jaar op impulz outdoor bijv. met een hardstyle area en een multigroove area.

Ben benieuwd of ze dat dit jaar weer gaan doen... Hoop persoonlijk van niet, maar kan ze ook niet raar aan kijken als ze het wel doen. Gezien het feit dat hardcore/hardstyle/whatever-core erg populair is :/

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:03

2mb

ID&T is met hun nieuwe webshop http://beta.dance-tunes.com/ wel goed bezig, hier de EncSpot resultaten van een mp3tje dat ik net bij ze heb gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://img44.exs.cx/img44/7830/soulmagicsoulmagicmagicalmix8h.png
Betaling ging prima via sms, wel 1,10 euro maar dat vind ik nog wel meevallen. :)
Hebben jullie er al eens wat gekocht?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
BezurK schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:16:
[...]

Tsja, het zou kunnen. Kan me alleen echt niet voorstellen dat het prettig corrigeert, laat staan dat het heel precies is. Je kan toch beter de buitenkant pakken lijkt me, dan heb je een soort heftboomwerking en dus minder kracht nodig EN meer precisie :) (lijkt mij)

Moest een demootje hebben want ik ga (cq wil ;)) binnenkort mee doen aan een DJ contest hier in de buurt (Leusden DJ Awards in de IJsbreker - Leusden). Ik maak alleen in deze set rond 35:33 een ernstige fout, echt balen :( Nu twijfel ik of ik deze wel zal gebruiken... Wat zeggen jullie?

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Maral Salmassi feat. ASCII Disco - Banana Man (Dave DK Remix) [Television Records / Tele-14]
The Gadgets - Let us into your System (Alkaloid Docking Station Mix) [ELP Medien & Verlags GmbH / ELP 33030.5]
Is het een dj contest met publiek? Hoe laat draai je etc? Ik vind de opbouw wat aan de voorzichtige kant. de platen rond de 30 min en de 45min zijn lekker dansbaar... Ik zou daar iets meer op inspringen bij een dj contest. Beetje steviger als je niet als eerste draait natuurlijk.

edit: btw loop je nu tips te geven, maar tis redelijk in de buurt dus wie weet schrijf ik me ook even in :P

[ Voor 3% gewijzigd door savale op 10-02-2005 22:44 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ID-T shop ziet er niet verkeerd uit en zal zeker voor mij een ommekeer zorgen in mijn download gedrag... met de extended versies en wellicht speciale clubmixes nu al gewaardeerd door mij zelf :P

[/spam mode]

ff serieus... ik zie hier wel brood in... maar wat voor rechten heb ik op dit nummer, ik neem aan dat het nog steeds niet legaal is dit te draaien in een club oid...

Deze plek is te koop.

• ScuL
Ik ga onderzoeken of ik mijn producties erop kan krijgen :P Of ik moet eerst m'n label starten

[ Voor 5% gewijzigd door ScuL op 10-02-2005 23:13 ]

• OverSoft
Nou, ik ga zaterdag maar weer eens een gok wagen om naar duitsland te rijden. Kijken of er dit keer geen file staat vanaf Venlo...
Als iemand ook iets van www.djbeatz.de moet hebben, kan ie meerijden.

Dan is (als het goed is) zaterdag dit mijn setup:
-Denon DN-X1500 mengpaneel
-2x Denon DN-S1000 cd-spelers
-2x Gemini PT-2100 draaitafels
-Roland SP-808 sampler/effectenbak
-Asus laptop met Ableton 4 live
-Hercules DJ console (voor ASIO geluid in/out en MIDI in/out)
-Roland MCR-8 midicontroller
-Reloop koptelefoon

Zaterdag dus die Denon S1000's en X1500 halen.
Next up to replace: Reloop koptelefoon en de draaitafels.

Maargoed, wie mee wil, stuur ff een mailtje of laat het hier weten. Ik vertrek vanaf Nuenen (bij Eindhoven), maar het is niet zo'n probleem om ff iemand op te halen hier in de buurt.

[ Voor 5% gewijzigd door OverSoft op 10-02-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:30:
ID&T is met hun nieuwe webshop http://beta.dance-tunes.com/ wel goed bezig, hier de EncSpot resultaten van een mp3tje dat ik net bij ze heb gekocht:
[afbeelding]
Betaling ging prima via sms, wel 1,10 euro maar dat vind ik nog wel meevallen. :)
Hebben jullie er al eens wat gekocht?
Helemaal goed dit. Ik was het concept al helemaal vergeten: rond de zomer kon je er toen een paar gratis nummers downloaden in afwachting van de echte shop... Maar dit ziet er leuk uit, ik heb het geld er best voor over als ik een goede kwaliteit mp3 krijg en daar verder geen moeite voor hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Krijg net een linkje van een (nieuwe ??) webshop: http://www.freaky.nl/

Platen lijken redelijk goedkoop :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
savale schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:45:
[...]

Is het een dj contest met publiek? Hoe laat draai je etc? Ik vind de opbouw wat aan de voorzichtige kant. de platen rond de 30 min en de 45min zijn lekker dansbaar... Ik zou daar iets meer op inspringen bij een dj contest. Beetje steviger als je niet als eerste draait natuurlijk.

edit: btw loop je nu tips te geven, maar tis redelijk in de buurt dus wie weet schrijf ik me ook even in :P
Ik snap je punt, maar zoiets als stevige minimal bestaat nou eenmaal niet... ;)
Dat is idd wel een beetje lastig. Vooral met publiek want die willen feesten en geven geen fuck om je performance wat dat betreft. Best jammer want ik doe het liefst gewoon wat ik het liefst doe (get it :P) en dat is lekkere minimal draaien. Ik kan gruwelijk uit m'n dak gaan op een feest waar lekkere minimal gedraaid wordt maarja, helaas niet iedereen...Mmm...

Ach, ik stuur deze demo op en ik zie wel wat er van komt. Als ik geselecteerd wordt voor de voorrondes zorg ik wel dat ik de ietsje stevigere, dansbaardere minimal pak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
BtM909 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:12:
Krijg net een linkje van een (nieuwe ??) webshop: http://www.freaky.nl/

Platen lijken redelijk goedkoop :)
Freaky records is niet nieuw hoor, die bestaat al best een aantal jaar.
Zitten in Eindhoven, op het eind van de Grote Berg en het begin van de Hoofdstraat (vlakbij de Rare Records). Alleen de webshop is vernieuwd, vroeger stond er een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nieuwe stijl webshop is vele malen beter, vroeger kon je ook niet eens zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Quote van een vriend van me: "Alsof het feit dat het hard is betekent dat ik al die andere meuk wel fijn vind om naar te luisteren ofzo..."
:)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
BezurK schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 00:15:
[...]
Ach, ik stuur deze demo op en ik zie wel wat er van komt. Als ik geselecteerd wordt voor de voorrondes zorg ik wel dat ik de ietsje stevigere, dansbaardere minimal pak :)
Ik heb hem nog eens goed geluisterd (zonder door te spoelen :P) en moet zeggen dat de flow wel lekker is! Mixen is ook wel ok! Dat foutje zou ik me niet druk om maken. Denk dat je wel mee mag doen met zo n mix hoor :P

Ben de laatste tijd wat meer aan t oefenen om niet alleen plaatjes aan elkaar te mixen, maar ook om wat meer te "mixen" tijdens de plaatjes.
Ik draai zelf geen techno, maar wat ik daar vaak hoor wil ik ook wat toepassen tijdens mij mixen.
Het gaat om het volgende...Track1 loopt... en dan wordt er even met de de bass gekilled een heel andere track open gegooid voor een paar tellen en dan plof weer terug met de bass vol open naar track1. Heeft iemand misschien n linkje naar zo n soort "mix" want t klinkt bij mij nog niet helemaal lekker, maar weet niet echt waarom niet :)
Hier een techno dj met tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hardstyle, hardhouse, hardtrance, hardcore...

Dat hele rijtje snap ik. Ik weet precies wat hardstyle, hardhouse (UK hardhouse dan), hardtrance en hardcore (duh) NIET gemeen hebben en wat dus de verschillen zijn, maar harddance? Daar heb ik werkelijk nog NOOIT van gehoord? :?
En zo achterlijk ben ik niet, ga toch al aardig wat jaartjes mee in het feest/house-circuit

Dit bedoelde ik dus een paar posts terug.. Iedereen verzint maar een beetje z'n eigen genre..

Harddance bestaat imo niet.
OverSoft schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:25:
Nou, ik ga zaterdag maar weer eens een gok wagen om naar duitsland te rijden. Kijken of er dit keer geen file staat vanaf Venlo...
Als iemand ook iets van www.djbeatz.de moet hebben, kan ie meerijden.

Dan is (als het goed is) zaterdag dit mijn setup:
-Denon DN-X1500 mengpaneel
-2x Denon DN-S1000 cd-spelers
-2x Gemini PT-2100 draaitafels
-Roland SP-808 sampler/effectenbak
-Asus laptop met Ableton 4 live
-Hercules DJ console (voor ASIO geluid in/out en MIDI in/out)
-Roland MCR-8 midicontroller
-Reloop koptelefoon

Zaterdag dus die Denon S1000's en X1500 halen.
Next up to replace: Reloop koptelefoon en de draaitafels.

Maargoed, wie mee wil, stuur ff een mailtje of laat het hier weten. Ik vertrek vanaf Nuenen (bij Eindhoven), maar het is niet zo'n probleem om ff iemand op te halen hier in de buurt.
Lol.. wel een rare setup met die DJ console :D

Ken je die dingen van RME? Onwijs duur, maar wel DE shit om te hebben. Het schijnt dat je zo'n lage latency heb dat je het signaal door Ableton kan halen en de effecten van Ableton eroverheen kan halen :) Das nice of nie :)
Hiddo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:14:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Monika Kruse @ Voodooamt - Funk Frequence (Outforce remix)
Marco Carola - Sun City
Patrick Lindsey & Gregor Tresher - Confidence (Zebra Bitch mix)
Oliver Klein & Peter Jürgens - Border Colour
Marco Bailey - Crocked Law
Alexander Koning & Marco Nastic - Secret Affairs
Pascal FEOS - 2nd Chance
Pedro Delgardo - Metropolis
Hertz - Ett
Ben Sims & Paul Mac - Held to Ransom
Lucca & Chris Cowie - Freedom
Cirez D - Control Freak
Dj Veztax - Pizza Te Redi
Bryan Zentz - May Your Blade Chip and Shatter
Boriqua Tribez - Parasol
Roch Dadier - Insomnia
Dj Preach - Return to the Source
Ignition Technician - Skullduggery
Dj Hansz & Paul Hazendonk - La Musica
Tomie Nevada - Retro Inspection
Felipe & Nicolas Bacher - Equinox
Ignition Technician - Tempertonic (remix)
Ben Sims & Paul Mac - Shady Dealer
Adem Beyer & Henrik B - The Conversation (B1)
Gunjack - Time Jack

Tijdsduur is iets meer dan een uur, stijl is vrij stevige techno (vooral tegen het einde)
Hij staat aan! :) Lekkere plaatjes en psies het goede tempo. Zal later wel ff wat meer erover zeggen.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 14-09 11:08
[...]

Lekker mixje, leuke opbouw alleen mis ik een beetje het verhaal wat je wilt vertellen met je mix.
Maar dat komt misschien omdat ik op mn werk zit en er niet heel geconcentreerd naar luister :)
En die ene fout heb je best snel weer gecorrigeerd dus het was niet eens zo erg, al moet je dit natuurlijk niet doen tijdens de contest zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Hiddo schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:14:

....
Heel goede mix...lekkere opbouw! heerlijke plaatjes ook! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
savale schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:34:
[...]

Ik heb hem nog eens goed geluisterd (zonder door te spoelen :P) en moet zeggen dat de flow wel lekker is! Mixen is ook wel ok! Dat foutje zou ik me niet druk om maken. Denk dat je wel mee mag doen met zo n mix hoor :P

Ben de laatste tijd wat meer aan t oefenen om niet alleen plaatjes aan elkaar te mixen, maar ook om wat meer te "mixen" tijdens de plaatjes.
Ik draai zelf geen techno, maar wat ik daar vaak hoor wil ik ook wat toepassen tijdens mij mixen.
Het gaat om het volgende...Track1 loopt... en dan wordt er even met de de bass gekilled een heel andere track open gegooid voor een paar tellen en dan plof weer terug met de bass vol open naar track1. Heeft iemand misschien n linkje naar zo n soort "mix" want t klinkt bij mij nog niet helemaal lekker, maar weet niet echt waarom niet :)
uhmm kwestie van uitproberen? het hangt van de plaat ook af, en wat voor mixer heb je? als je een mixer hebt die echt alle bass eruit killed kan ik me voorstellen dat het niet helemaal klinkt, je moet niet alle bass killen van de ene track, dan klinkt het echt te abrupt.. hangt ook verder van de platen af die je gebruikt, 't moet allemaal nog beter inelkaar passen qua stijl

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 03:04:
Nieuwe stijl webshop is vele malen beter, vroeger kon je ook niet eens zoeken :)
Das niet helemaal waar: ook in de oude webshop kon je gewoon zoeken, het was alleen een beetje verstopt in de pagina.
Verder ziet de webshop er mooi uit, als ik online wat bestel is dat meestal bij freaky. Heb er goede ervaringen mee en ze verzenden lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Bla bla bla

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Wederom mijn complimenten! Erg lekker setje!

Tip: Je zou eens moeten luisteren (mocht je hier nog niet bekend mee zijn) naar platen van de labels Treibstoff, Substatic & Trapez. Minimal die jou ook wel zal aanspreken als ik zo luister naar je mix.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Chiron schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:48:
[...]

uhmm kwestie van uitproberen? het hangt van de plaat ook af, en wat voor mixer heb je? als je een mixer hebt die echt alle bass eruit killed kan ik me voorstellen dat het niet helemaal klinkt, je moet niet alle bass killen van de ene track, dan klinkt het echt te abrupt.. hangt ook verder van de platen af die je gebruikt, 't moet allemaal nog beter inelkaar passen qua stijl
Ja ik ga er vanavond nog ff mee aan de slag. Zoals jij dat doet, mix je dan de 1e plaat er heel ff helemaal uit of zachtjes nog aan? Nouja probeer t nog wel ff vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zoek iets van Dave Clarke of Umek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
savale schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:20:
[...]

Ja ik ga er vanavond nog ff mee aan de slag. Zoals jij dat doet, mix je dan de 1e plaat er heel ff helemaal uit of zachtjes nog aan? Nouja probeer t nog wel ff vanavond :)
ik gooi alleen de bass van de ene dicht en de andere de bass open, ik heb nooit meer dan van 1 kanaal tegelijkertijd de bass open

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:20:
[...]

Het kan op verschillende manieren.. Ik heb een stukje opgenomen, luister maar ff. Zijn 2 platen, meer niet.

http://xs4all.nl/~fewture/mixie.mp3

Wat je ook kan doen is op de 4e tel de bass erin gooien ipv de 1e. Geeft een leuk effect. Ook op totaal onverwachte momenten werkt altijd goed. Je moet dan echt goeie monotone shit hebben..dan gaat het het beste ;)

Edit:
Mijn mixer heeft geen diepe cut, dus het effect is minder dan.. Op een Pioneer of A&H gaat het veel beter.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Leuke variant hierop is de volgende: Track1 loopt sync met de gecuede track2. Dan bij de eerste (of 4 ) beat van de nieuwe bar met de crossfader volledig op track2 zetten gedurende een beat zodat track 1 tijdelijk niet te horen is. Na de beat van track 2 weer de crossfader overhalen naar track1.
Uiteraard moet je hier wel de juiste platen voor kiezen. track 2 het liefst zo kaal mogelijk.

<edit> g'loof dat iemand me voor is geweest... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 11-02-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Met hardstyle gaat dat ook heel goed. Heel vaak pleur ik van die echoende kicks erin of andere FX. Maar het meeste gewoon vocals.
Bij veel platen kun je daar heel goed mee spelen (track1) beat 1,2,3 (track2) beat4 - vocal.. <- terug, repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
ChojinZ schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:03:
[...]

Wederom mijn complimenten! Erg lekker setje!

Tip: Je zou eens moeten luisteren (mocht je hier nog niet bekend mee zijn) naar platen van de labels Treibstoff, Substatic & Trapez. Minimal die jou ook wel zal aanspreken als ik zo luister naar je mix.
Jup, Trapez ken ik, 2e plaat in die set is ook van dat label :)
Die andere 2 ga ik eens in de gaten houden, thx voor de tip :D (en de complimenten ;))
Glorix Jim schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:52:
[...]

Lekker mixje, leuke opbouw alleen mis ik een beetje het verhaal wat je wilt vertellen met je mix.
Maar dat komt misschien omdat ik op mn werk zit en er niet heel geconcentreerd naar luister :)
En die ene fout heb je best snel weer gecorrigeerd dus het was niet eens zo erg, al moet je dit natuurlijk niet doen tijdens de contest zelf :)
Sja ik vertel niet echt verhalen met mijn mixjes. Dat vind ik te ver gaan. Dit soort muziek is om op te feesten of om van te genieten en heeft niet echt een dieper liggende gedachte ;) (vind ik dan, sommige dromerige types vinden van wel maargoed ;))
Ook al probeer ik wel altijd een beetje op de opbouw te letten maar dat is meer voor het plezier van het "publiek"... :)

[ Voor 45% gewijzigd door BezurK op 12-02-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
BezurK schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:39:
Sja ik vertel niet echt verhalen met mijn mixjes. Dat vind ik te ver gaan. Dit soort muziek is om op te feesten of om van te genieten en heeft niet echt een dieper liggende gedachte ;) (vind ik dan, sommige dromerige types vinden van wel maargoed ;))
Ook al probeer ik wel altijd een beetje op de opbouw te letten maar dat is meer voor het plezier van het "publiek"... :)
Zeer weinig sets hebben echt verhaal idd. De enige waar ik wel een verhaal in vind zitten is de food for thought mix van surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Chiron schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:42:
[...]

ik gooi alleen de bass van de ene dicht en de andere de bass open, ik heb nooit meer dan van 1 kanaal tegelijkertijd de bass open
Ik doe dat wel regelmatig. Maar nooit beide vol open. Soms leunt een track gewoon te veel op te bass om hem zomaar vol te killen. Dan vind ik het beter klinken om hem wat langer open te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

In de vorige post hebben jullie gesproken over Ableton Live. Ik zou willen weten wat hier de mogelijkheden van zijn als je die in je Dj equip steekt en in hoeverre jullie er dan mee gaan.

SevenEleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:04:
[...]

Het kan op verschillende manieren.. Ik heb een stukje opgenomen, luister maar ff. Zijn 2 platen, meer niet.

http://xs4all.nl/~fewture/mixie.mp3

Wat je ook kan doen is op de 4e tel de bass erin gooien ipv de 1e. Geeft een leuk effect. Ook op totaal onverwachte momenten werkt altijd goed. Je moet dan echt goeie monotone shit hebben..dan gaat het het beste ;)

Edit:
Mijn mixer heeft geen diepe cut, dus het effect is minder dan.. Op een Pioneer of A&H gaat het veel beter.
Kijk dit is wel wat ik bedoel ja. Ben er achter gekomen dat het inderdaad niet met veel platen in mijn collectie egt goed klinkt. (progressive house) Het moeten inderdaad wat monotone platen zijn met een beetje "druk"erachter. (ofwel techno :+)

edit: nog maar even iets geprobeerd... Op bepaalde punten in een nummer kun je vaak toch nog wat rommelen:

http://www.xs4all.nl/~leth/savmix1.mp3 (23 sec)

Kritiek is welkom :)

[ Voor 11% gewijzigd door savale op 12-02-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 10:25:
[...]

Ik doe dat wel regelmatig. Maar nooit beide vol open. Soms leunt een track gewoon te veel op te bass om hem zomaar vol te killen. Dan vind ik het beter klinken om hem wat langer open te laten.
Dat vind ik nou ook, maar dan eigenlijk altijd wel. Aangezien je ook een gedeelte van het midden killed/weg draait. blijft er gewoon nog maar weinig van het nummer over dat je draait.
Daarom draai ik de bass nooit helemaal weg. Murder was the bass is bv zo'n plaat die z'n hele inhoud kwijt raakt als je de bass helemaal dicht draait onder het mixen. Heel even is niet zo erg maar dan toch weer een beetje open zetten om het nummer toch nog redelijk vol te laten klinken tijdens het mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:04:
[...]

Kijk dit is wel wat ik bedoel ja. Ben er achter gekomen dat het inderdaad niet met veel platen in mijn collectie egt goed klinkt. (progressive house) Het moeten inderdaad wat monotone platen zijn met een beetje "druk"erachter. (ofwel techno :+)

edit: nog maar even iets geprobeerd... Op bepaalde punten in een nummer kun je vaak toch nog wat rommelen:

http://www.xs4all.nl/~leth/savmix1.mp3 (23 sec)

Kritiek is welkom :)
Het is echt een techno ding idd.. Op techno feesten hoor je het alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 11:26:
In de vorige post hebben jullie gesproken over Ableton Live. Ik zou willen weten wat hier de mogelijkheden van zijn als je die in je Dj equip steekt en in hoeverre jullie er dan mee gaan.
Ik werk er zelf niet mee, maar heb wel eens het geexperimenteer gezien van anderen... 't is een supergaaf prog, maar om mee te DJ'n kost het veel voorbereiding. Het idee is dat je een nummer van te voren in kleine stukken knipt die je kunt 'sequencen', en vervolgens live bij/over/na elkaar kunt gooien voor zwaar creatieve mixes.Eigenlijk reduceer je nummers tot hun kleinste componenten en beslis je live on the spot waar je wat inzet.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
AAAARGH, ti's toch niet te geloven.
Ben dus net terug uit duitsland, kom daar aan bij mediazero-shop. Hebben ze niets van Denon op voorraad staan (terwijl ik ze vorige week een mailtje heb gestuurd...)
Nou goed, dan maar een pilsje in Keulen en dan terug.
Kom aan bij venlo, douw de koppeling in, schakel terug en rij verder...
Wat denk je, koppeling HELEMAAL versleten... AAAAARGH

Ik heb m'n dag wel...

Dus ik ga maar even wachten met die Denon spullen en eerst even een andere auto regelen (er moet nog veel meer aan deze gebeuren, en dat te duur worden voor wat het is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
OverSoft schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:16:
AAAARGH, ti's toch niet te geloven.
Ben dus net terug uit duitsland, kom daar aan bij mediazero-shop. Hebben ze niets van Denon op voorraad staan (terwijl ik ze vorige week een mailtje heb gestuurd...)
Nou goed, dan maar een pilsje in Keulen en dan terug.
Kom aan bij venlo, douw de koppeling in, schakel terug en rij verder...
Wat denk je, koppeling HELEMAAL versleten... AAAAARGH

Ik heb m'n dag wel...

Dus ik ga maar even wachten met die Denon spullen en eerst even een andere auto regelen (er moet nog veel meer aan deze gebeuren, en dat te duur worden voor wat het is).
Wow das balen zeg hey :(
Voor niks naar Duitsland rijden en je auto nog kapot rijden ook... wow

Een troost: je koppeling was er sowieso wel mee opgehouden, was het niet vandaag dan was het wel volgende week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergissing |:(

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:04:
[...]
Ik werk er zelf niet mee, maar heb wel eens het geexperimenteer gezien van anderen... 't is een supergaaf prog, maar om mee te DJ'n kost het veel voorbereiding. Het idee is dat je een nummer van te voren in kleine stukken knipt die je kunt 'sequencen', en vervolgens live bij/over/na elkaar kunt gooien voor zwaar creatieve mixes.Eigenlijk reduceer je nummers tot hun kleinste componenten en beslis je live on the spot waar je wat inzet.
Klopt..plus dat je tig effecten hebt, VST's, midi.. Je kan alle loopjes editten etc etc.

Het word pas echt leuk als je reason (of een hardware apparaat zoals een drum computer) eraan koppelt. Audio gaat vanuit Reason zo Live in. In Live kun je gewoon Reason selecteren op een channel en direct loops ervan trekken of gewoon de stream vanuit reason laten komen.

Wat ook kan is Live met FS samen. Dmv een geluidskaart die het aankan (lees: lage latency) kun je het signaal van de FS door Live heen sturen om zo de effecten van Live in je mix te gebruiken, ter plekke loops te trekken etc etc.

Een stukje (loopje) dat ik net in Reason gemaakt heb, in Live gezet en met Live gesequenced:
http://xs4all.nl/~fewture/1st_techno_edit.mp3

Let wel, ik ben hier pas een paar dagen mee bezig! Klinkt dus wat geanimeerd hier en daar.. Ik ben nog noobje met dit spul :+ Duidelijk is wel dat je met Live, FS en Reason alles kan doen wat je wil.

Om maar even aan te geven wat je (heel snel) kan doen met 1 loop in Live. Het begin van een Live act ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Ben gisteravond ook ff bezig geweest (ja, je moet wat zonder auto om uit te gaan...)
http://oversoft.pointclark.net/ableton.mp3
Echt een heel leuk programma, vooral met een midi controller, ik zal es kijken of ik em in een mix kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51
OverSoft schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:59:
Ben gisteravond ook ff bezig geweest (ja, je moet wat zonder auto om uit te gaan...)
http://oversoft.pointclark.net/ableton.mp3
Echt een heel leuk programma, vooral met een midi controller, ik zal es kijken of ik em in een mix kan gebruiken.
hoe kom je aan dat vette sax melodietje? Van een gratis sample site? Of echt zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 19:28
OverSoft: klinkt best wel cool!
Ik ben zelf ook een klein beetje met ableton begonnen, en dan voornamelijk om te kijken of het mogelijk is om het samenwerken van djDecks en Ableton Live te verbeteren, maar momenteel heb ik nog veel te leren :)

Ik heb ook eergisteren weer eens 'n mixje opgenomen. Helaas zitten er wel wat meer beatmatch foutjes in dan ik had gewild, maar het is na m'n examens in januari de eerste keer dat ik weer 'ns echt mixte, dus dat heeft er waarschijnlijk wel mee te maken.
Download en cuesheet

Tracklist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Hertz - Granit (b2)
Monika Kruse@Voodooamt - S.W.A.T.
INAF - La Baranga
Justin Berkovi - The Ping Pong Track (DJ Bam Bam Mix)
Marco Carola - 600Hz
Sharpside - Wave Cruising
Frank Biazzi - Fiction
Sven Dedek and Alex Bau - So Far We Came
Maverick - Travel (Echoplex Remix)
Tomaz Vs Filterheadz - Los Hijos Del Sol (Zzino & Guss Carver Fhon V.A. Rmx)
Soul Of Man - Get It Girl
Marco Carola - The Quest
UK Gold - Turn Around (6andulu appache attack remix)
mark broom - J 2000
Gennaro Rossi - Peaks 'n Punches
DJ Rush - Motherfucking Bass
The Idiots - Techno Monster
Solar Factor - Fashion Slam (Main Mix)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
gomaster schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:54:
[...]

hoe kom je aan dat vette sax melodietje? Van een gratis sample site? Of echt zelf gemaakt?
Origineel zat ie bij de Ableton sample cd, ik heb em echter een beetje aan zitten passen, ben er nog steeds mee bezig. Heb er een mooie delay op geknald.
Heb nu ff mijn laptop op m'n mengpaneel aangesloten en zit proberen Ableton er door heen te knallen. Helaas werkt de tap in van Ableton niet echt goed met m'n midi mengpaneel samen (hij pakt in drukken en los laten van een knop als een tap, wat wil zeggen dat ik een 2x zo hoge bpm krijg... Misschien weet iemand hier een oplossing voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51
OverSoft schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:52:
[...]

Origineel zat ie bij de Ableton sample cd, ik heb em echter een beetje aan zitten passen, ben er nog steeds mee bezig. Heb er een mooie delay op geknald.
Heb nu ff mijn laptop op m'n mengpaneel aangesloten en zit proberen Ableton er door heen te knallen. Helaas werkt de tap in van Ableton niet echt goed met m'n midi mengpaneel samen (hij pakt in drukken en los laten van een knop als een tap, wat wil zeggen dat ik een 2x zo hoge bpm krijg... Misschien weet iemand hier een oplossing voor?)
ok bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
OverSoft schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:52:
[...]

Om de beat tappen? Of op de ene beat indrukken, volgende beat loslaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, in Duitsland mijn Audiotrak Maya 44 USB besteld! Hopen dat ie snel komt! :)

Zou de latency laag genoeg zijn voor FS icm Ableton Live? (of lees: hoe lage latency zou je nodig moeten hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik gebruik momenteel een sb live 5.1 icm die kxproject drivers. Ik gebruik dan de line in om te recorden vanaf mijn mengpaneel.
Soms heb ik het idee dat de kwaliteit nog wel een stapje beter kan. Ook zou ik graag iets van een autogain of iets dergelijks hebben zodat het volume van mijn hele mix meteen al goed is.
Iemand suggesties voor een goede kaart of een programma wat mijn opname beter kan maken?
Ik gebruik momenteel soundforge om te recorden

[ Voor 18% gewijzigd door savale op 14-02-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:48:
[...]

:?

Juist alle bass moet eruit..hoe abrubter hoe beter. Vooral met techno..

Mixers met een diepe cut worden vaak afgezeken omdat ze niet "muzikaal" genoeg zijn. Maar dat effect is juist wat je wil hebben. Althans, bij (stevige) techno wel. En dan zo onvoorspelbaar mogelijk. Dus niet de 4e tel weglaten, maar de 1e of de 2e. Voor je gevoel verschuift de hele track dan 1 tel en dat maakt het vet :) Werkt alleen goed bij monotone techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:55:
[...]

Mixers met een diepe cut worden vaak afgezeken omdat ze niet "muzikaal" genoeg zijn. Maar dat effect is juist wat je wil hebben. Althans, bij (stevige) techno wel.
Ligt er maar aan hoe je draait. Ik vind het zelf ook erg lekker klinken om de bass een beetje door te laten zeuren op de achtergrond. Ook met stevige techno kan dat een erg leuk effect geven. Maar het is heel erg afhankelijk van de opbouw en platen (zoals altijd).
En dan zo onvoorspelbaar mogelijk. Dus niet de 4e tel weglaten, maar de 1e of de 2e. Voor je gevoel verschuift de hele track dan 1 tel en dat maakt het vet :) Werkt alleen goed bij monotone techno.
Dat is wat ik ook idd heel erg goed vind klinken altijd, mits goed gedaan, anders kan het ook heel fout en leeg klinken. Ook vind ik het altijd mooi om even de bass weg te draaien, even de fader iets weg trekken, dan weer terug gooien en daarna niet gelijk de bass terug, maar juist 1 beat "te laat" zeg maar. Dat kan ook zo'n lekker kick geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:55:
[...]

Mixers met een diepe cut worden vaak afgezeken omdat ze niet "muzikaal" genoeg zijn. Maar dat effect is juist wat je wil hebben. Althans, bij (stevige) techno wel. En dan zo onvoorspelbaar mogelijk. Dus niet de 4e tel weglaten, maar de 1e of de 2e. Voor je gevoel verschuift de hele track dan 1 tel en dat maakt het vet :) Werkt alleen goed bij monotone techno.
Als je het met hardgroove techno ( ben sims, deetron, mark williams ) doet op deze manier klinkt het dus voor geen meter want hierin is de rollende bassline dus het belangrijkste ingredient van het hele nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:03:
[...]

Als je het met hardgroove techno ( ben sims, deetron, mark williams ) doet op deze manier klinkt het dus voor geen meter want hierin is de rollende bassline dus het belangrijkste ingredient van het hele nummer
In de stijl van Vincent de Wit en Rush komt het goed tot z'n recht. Maar ook minder harde techno kan het goed hebben. Ligt gewoon aan de plaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:08:
[...]

In de stijl van Vincent de Wit en Rush komt het goed tot z'n recht. Maar ook minder harde techno kan het goed hebben. Ligt gewoon aan de plaat..
Dat ligt erg aan het feit dat die platen minder geluid in midden van het spectrum hebben, maar juist veel meer bass en treble. Als de middentonen wat meer richting de bass kant ligt, dan kan het erg leeg klinken. Mijn mengpaneel heeft 100% cut en daar moet ik soms wel even mee uitkijken, maar juist met hardere stijlen komt het erg van pas. Ik heb een nuo5 en die heeft toch wel een warm/muzikaal geluid dus ik kan het wel een beetje mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michali schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:17:
[...]

Ik heb een nuo5 en die heeft toch wel een warm/muzikaal geluid dus ik kan het wel een beetje mengen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:03:
[...]

Luister maar eens naar wat livesets van bv Pet Duo, Rush, Vincent de Wit, Cari Lekebush, Sven Wittekind, Miss Djax of Marco Remus. Dan hoor je wel wat er bedoelt wordt hierboven. In tegenstelling tot wat jij bedoelt klinkt het echt wel goed, zelfs bij hardgroove techno hoor... (al moet ik idd toegeven dat het wel is dat hoe harder en eentoniger de techno hoe vetter het klinkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
BezurK schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:05:
[...]

Luister maar eens naar wat livesets van bv Pet Duo, Rush, Vincent de Wit, Cari Lekebush, Sven Wittekind, Miss Djax of Marco Remus. Dan hoor je wel wat er bedoelt wordt hierboven. In tegenstelling tot wat jij bedoelt klinkt het echt wel goed, zelfs bij hardgroove techno hoor... (al moet ik idd toegeven dat het wel is dat hoe harder en eentoniger de techno hoe vetter het klinkt)
Bij echte sneltrein techno klinkt het idd wel lekker. Maar als er echt een soort van melodie in de bass verwerkt zit, dan vind ik het persoonlijk niet echt klinken om hem te cutten. Als je dat wel doet, dan hoor je hem nog wel, maar erg leeg en op de achtergrond. Het is dan net alsof je van een luxe stereo geluid ineens overschakeld op mono, zonder bass oid. Maar het ligt nogmaals erg aan de plaat natuurlijk.
:9~ :7 :*) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:13:
Ik gebruik momenteel een sb live 5.1 icm die kxproject drivers. Ik gebruik dan de line in om te recorden vanaf mijn mengpaneel.
Soms heb ik het idee dat de kwaliteit nog wel een stapje beter kan. Ook zou ik graag iets van een autogain of iets dergelijks hebben zodat het volume van mijn hele mix meteen al goed is.
Iemand suggesties voor een goede kaart of een programma wat mijn opname beter kan maken?
Ik gebruik momenteel soundforge om te recorden
Om mijn mixen op te nemen heb ik een creative audigy blaster
http://www.creative.com/p...ategory=204&product=11226
(maar dan versie1) in mn pc. Deze heeft een digitale ingang (24 bits) wat geen kwaliteitsverlies oplevert. En misschien nog wel het belangrijkst, hij is ruisvrij.
Voor het opnemen gebruik ik Audio Record Wizard. Deze kan rechtsstreeks in mp3 opnemen in elke gewenste kwaliteit. Missschien nog een kleine tip. Met mijn mengpaneel heb ik een 2e master uitgang. Deze heb ik aan mijn pc gekoppeld. zo kan ik het volume harder uitsturen wat met de record uitgang niet kan. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:30:
[...]

Klopt..plus dat je tig effecten hebt, VST's, midi.. Je kan alle loopjes editten etc etc.

Het word pas echt leuk als je reason (of een hardware apparaat zoals een drum computer) eraan koppelt. Audio gaat vanuit Reason zo Live in. In Live kun je gewoon Reason selecteren op een channel en direct loops ervan trekken of gewoon de stream vanuit reason laten komen.

Wat ook kan is Live met FS samen. Dmv een geluidskaart die het aankan (lees: lage latency) kun je het signaal van de FS door Live heen sturen om zo de effecten van Live in je mix te gebruiken, ter plekke loops te trekken etc etc.

Een stukje (loopje) dat ik net in Reason gemaakt heb, in Live gezet en met Live gesequenced:
http://xs4all.nl/~fewture/1st_techno_edit.mp3

Let wel, ik ben hier pas een paar dagen mee bezig! Klinkt dus wat geanimeerd hier en daar.. Ik ben nog noobje met dit spul :+ Duidelijk is wel dat je met Live, FS en Reason alles kan doen wat je wil.

Om maar even aan te geven wat je (heel snel) kan doen met 1 loop in Live. Het begin van een Live act ;)
Echt heel mooi gedaan. Ik heb zelf al met Live gewerkt en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Mooie interface, knallende effecten, oneindig veel mogelijkheden. Ik denk trouwens dat die O-P-E-R-A-T-O-R ook heel wat te bieden heeft.

@Oversoft: Dat stukje waar je die sax 2 keer speelt waarna je alles er terug in gooit, zet er es wat delay op, of een vette Reverb met predelay, is kijken wat dat geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:58:
[...]

Echt heel mooi gedaan. Ik heb zelf al met Live gewerkt en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Mooie interface, knallende effecten, oneindig veel mogelijkheden. Ik denk trouwens dat die O-P-E-R-A-T-O-R ook heel wat te bieden heeft.

@Oversoft: Dat stukje waar je die sax 2 keer speelt waarna je alles er terug in gooit, zet er es wat delay op, of een vette Reverb met predelay, is kijken wat dat geeft ;)
Done, geupdate: http://oversoft.pointclark.net/ableton.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BezurK schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:05:
[...]

Ik zeg ook niet dat het bij de goeie soort techno niet goed klinkt hoor, ik vind het juist zelf ook erg lekker klinken, als goed vorbeel de set van Kvitta op awakenings op 28-1-04 te vinden op www.3voor12.nl hij doet het hier constant, maar zijn muziek leent zich er dan ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken de loops :D Maak je ze ook zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pefect !
Echt een talent Oversoft ;)
Als die op plaat stond, kocht ik die zeker !
Ben ongeduldig aan het wachten op je volgende nummertje.

SevenEleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:26:
[...]

Ik herken de loops :D Maak je ze ook zelf?
Om eerlijk te zijn, nee, niet allemaal :P
Ben nou wel bezig aan een volledig eigen productie, waaruit alleen de instrumenten gesampled zijn (dus 1 toon, waaruit ik weer een loopje maak in bijvoorbeeld fruity loops).

Maar dit was eigenlijk meer een test hoe ik Reason, Fruity Loops en Ableton kon laten samenwerken. Werkt best leuk en ik ga hier zeker mee door.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.