[Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.568 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dat is niet waar. Je kunt er alle drivers aan toevoegen die je maar wil. Maar je kunt inderdaad tijdens de installatie geen keuzes meer maken. Maar dat is dan ook het hele idee achter 'unatended'.
Ik kijk uit naar de tool, omdat ik een 'unatended' installatie kan maken en toch nog de key kan invoeren. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Voorlopig zal het even stilliggen in verband met examens enzo, over drie weken zijn die weer afgelopen, verwacht dan maar wat updates van me :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Op veler verzoek heb ik de broncode van mijn AJAX-fotoalbum openbaar gemaakt. Ik heb gekozen om de broncode onder de GPL te laten vallen, zodat eventuele wijzigingen gepubliceerd moeten worden en zodoende voor iedereen nuttig zijn. De snel geimproviseerde project page kun je hier vinden :) Ik nodig jullie uiteraard uit om verbeteringen naar me terug te sturen; op dit moment werkt het ding alleen samen met Coppermine als foto-album, maar het is erg makkelijk (alleen remote.php aanpassen) om er een andere backend achter te hangen. De code is het resultaat van een avondje werk, dus verwacht er niet teveel van.

Afbeeldingslocatie: http://dev.mycms.nl/ajaxfotoalbum-small.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sf projectje van maken?

ik kan me voorstellen dat je eigen SVN bakkie ge-slash-GOT wordt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

Alex schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:29:
nLite's unattend.txt is inderdaad een mooie oplossing, het voordeel van mijn methode is dat er een GUI komt waarmee je die parameters nog kunt wijzigen. Overigens wordt de template ook nog aanpasbaar, dus ook wanneer je specifieke wensen hebt kun je die nog toevoegen voordat je de CD brandt...
als je tool klaar is wil je hem dan online zetten?

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

http://home.parse.nl/~michiel/hellanzb-widget/

Afbeeldingslocatie: http://home.parse.nl/~michiel/hellanzb-widget/doubleClicked

een Apple Dashboard widget... een van de weinige tools die ook echt een tijdje gebruik na ze te hebben gebouwd :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
dark rule161 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:36:
[...]

als je tool klaar is wil je hem dan online zetten?
Was ik inderdaad van plan, op www.alex-web.nl kun je zo nu en dan er iets van volgen (wanneer de site af is dan :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Boudewijn schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:11:
sf projectje van maken?

ik kan me voorstellen dat je eigen SVN bakkie ge-slash-GOT wordt.
Van een beetje HTTP-verkeer lig ik niet zo wakker eigenlijk... pas als sites als Slashdot en Digg zich erop gaan storten (en dat doen ze opvallend vaak bij Ajax-spul de laatste tijd... Web 2.0 is het toverwoord ofzo) dan ga ik me druk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

chem schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:42:
een Apple Dashboard widget... een van de weinige tools die ook echt een tijdje gebruik na ze te hebben gebouwd :P
Wow, nice!

Wat doet het precies? Laat het de status van je downloads zien of doet het dat downloaden ook echt voor je? Ik zoek al een tijdje iets wat automatisch mijn torrents kan uitpakken en in de goede dirs moven, maar nog nooit de moeite genomen om het te schrijven :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zogenaamd Lan progamma gemaakt voor over internet
1 probleem je moet VB6 hebben om het ip te veranderen van de persoon waarvan je wil downloaden
of wil otnvangen..
verder is het stukken sneller dan email msn of wat dan ook :)

download :
http://rapidshare.de/files/21370762/Lan.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:33:
1 probleem je moet VB6 hebben om het ip te veranderen van de persoon waarvan je wil downloaden
of wil otnvangen..

download :
Werkt het ook als beiden achter een router zitten? Zelf heb ik daar een upload-scriptje voor geschreven in ASP.NET en poort 80 doorverwezen in de router naar m'n lokale PC. En ook voor downloaden laat ik dat gewoon via m'n webserver doen. Is ook stukken sneller dan MSN, omdat die volgens mij geen rechtstreekse verbinding kan leggen als beide partijen achter een router zitten.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Laatst online: 10-09 12:38
Linux op je laptop gaat steeds beter en makkelijker. ArchLinux heeft al netwerk-profielen om makkelijk van netwerk omgeving te kunnen switchen. Alleen vond ik het toch irritant om steeds de commandline op te moeten om profiel te switchen en dat men boot proces vertraging opliep, omdat ik nog een profiel moet kiezen.

Dus ik heb NetSwitch geschreven, een grafisch laagje op de commandlinetool (netcfg). Makkelijk en grafisch een profiel kiezen en ook grafisch zien of we connected zijn of niet. :)

Afbeeldingslocatie: http://mathijs.rnoud.net/blog/netswitch031.png
Kiezen welk profiel we willen...

Afbeeldingslocatie: http://mathijs.rnoud.net/blog/netswitch032.png
en we zijn verbonden met Hogeschool Windesheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:33:
of wil otnvangen..

download :
Moet je volgende keer wel effe alle benodigde bestanden rar-ren ;) Aan alleen de VB-project file hebben we niet veel zonder bijbehorende .frm, .bas enzovoorts files ;) (In jouw geval blijkbaar alleen een .frm)

Verder kon ik uit je post niet echt duidelijk maken wat het moet zijn ("Lan progamma [...] voor over internet"), maar na het un-rarren zag ik het wel aan je exe-filename ("file sender like lan.exe") ;)
En tot slot: Waarom zou je VB6 moeten hebben om het IP te veranderen als je dat IP gewoon in een .ini (of whatever) zou kunnen veranderen? Of nog beter: een GUI :Y) Misschien een verbeterpuntje voor je app? :P

Oh, en wie is robcarr2? :+

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 26-05-2006 01:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Omdat ik bezig ben mijn morse op te vijzelen (wil me bezig gaan houden met zendamateurisme), gebruik ik daarvoor een leuk stukje software, een Morse Trainer volgens de Koch methode.
Maar omdat ik als verzamelaar van antieke computers het ook graag op een van mijn stokoude laptopjes wil draaien zodat ik er mee in de zon (stel dat die onverhoopt dit jaar toch gaat schijnen) kan gaan zitten, heb ik een zeer eenvoudige DOS versie van de windows versie geschreven.

Koch CW-Trainer for DOS 1.0 (source included)

(Type: cwtrainr.exe /? voor meer opties)

NB: zit een eigen random functie in, omdat de normale random() niet deed wat ik wilde.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:09
unclero schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:37:
Omdat ik bezig ben mijn morse op te vijzelen (wil me bezig gaan houden met zendamateurisme),
[knip]
offtopic:
Hmmm, morse is al een tijdje geen examenstof meer.
Er zijn alleen nog maar N en F vergunningen.
Dus een C-vergunning zoals ik heb word niet meer uit gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Remco op 29-05-2006 15:31 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Heb een tijd geleden Project Entropia Assistant gebouwd (http://pe.jongma.org). Tool waarmee je in het spel Project Entropia (tegenwoordig Entropia Universe genaamd) veel info voor handen hebt, trade rates, stats en spec over vanalles en nog wat, web browser, WinAmp/Foobar control, etc). Heb er geen leuke screenshots van (alleen heeeele oude)

Zojuist mn eerste PocketPC public gegooid, Minibar2k, om Foobar2000 vanaf je PDA te besturen :) Ook geen shots van (ik heb Fraps nog niet op mn MDA Vario ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 23:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Remc0 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:31:
[...]

offtopic:
Hmmm, morse is al een tijdje geen examenstof meer.
Er zijn alleen nog maar N en F vergunningen.
Dus een C-vergunning zoals ik heb word niet meer uit gegeven.
offtopic:
Klopt, sinds 2003 niet meer. Maar aangezien ik me juist wil bezig gaan houden met CW QRP etc, zal ik toch wel mijn morse op moeten gaan vijzelen ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 15:40

Tim Schuhmacher

abasios

Eindelijk kan ik eens een tooltje showen die iets verder gekomen is dat het stadium dat het slechts alleen geschikt is om op mijn eigen pc te draaien. Ik ben zelf alleen een beetje huiverig om het zomaar bij allerlei freeware site te promoten, want ik heb het alleen op mijn eigen computer getest. Dus alle input is welkom :)

CopyPlaylist:
Ik heb CopyPlaylist in Delphi gemaakt dat aan de hand van een playlist (Winamp m3u & pls, Windows Media Player wpl) of een directory bestanden naar een andere lokatie kan kopieren. Dit is namelijk handig wanneer je mp3'tjes her en der in meerdere mappen hebt staan en ze naar je mp3 speler wilt kopieren.
Ik had wel een programma gevonden via internet dat de zelfde functionaliteit had, maar die miste een optie die ik graag ook wou, namelijk automatisch willekeurig bestanden selecteren aan de hand van de beschikbare capaciteit van de mp3 speler.

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://software.timschuhmacher.nl/mainwindowtn.jpg Afbeeldingslocatie: http://software.timschuhmacher.nl/copywindowtn.jpg

Programma is freeware en hier te downloaden: http://software.timschuhmacher.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ok, ik dan ook maar even. Ik programmeer nog maar een half jaar, en nog maar een 2 a 3 maanden in c# dus t zijn nog maar kleine ( simpele ) progsels :). So be gentle O-) :
  • NewsReader: Simpele RSS feed reader, is heerlijk klein ( 64 kb ) en is zgn "portable". Screen
  • FileRenamer: Naam zegt het al, hebk voor mijn vader gemaakt, want hij wou 500 file's hernoemen op basis van naam, nou zijn daar al veel programma's voor alleen sorteren deze programma's getallen op de volgende wijze: 0, 1, 10, 100, 101, 102 enz, en hij wil t juist gewoon 0, 1, 2, 3, 4, 5 enz ... En dit kon dat :P Screen
  • DesktopSearch: Hiermee kan ik direct alles vinden op mijn computer, niet wachten. Ik laat hem namelijk 's nachts indexeren ( en in MySQL stoppe ) en dan is ie de volgende dag weer up to date. Screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Possstema schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:41:
Ok, ik dan ook maar even. Ik programmeer nog maar een half jaar, en nog maar een 2 a 3 maanden in c# dus t zijn nog maar kleine ( simpele ) progsels :). So be gentle O-) :
  • NewsReader: Simpele RSS feed reader, is heerlijk klein ( 64 kb ) en is zgn "portable". Screen
  • FileRenamer: Naam zegt het al, hebk voor mijn vader gemaakt, want hij wou 500 file's hernoemen op basis van naam, nou zijn daar al veel programma's voor alleen sorteren deze programma's getallen op de volgende wijze: 0, 1, 10, 100, 101, 102 enz, en hij wil t juist gewoon 0, 1, 2, 3, 4, 5 enz ... En dit kon dat :P Screen
  • DesktopSearch: Hiermee kan ik direct alles vinden op mijn computer, niet wachten. Ik laat hem namelijk 's nachts indexeren ( en in MySQL stoppe ) en dan is ie de volgende dag weer up to date. Screen
Oefeningen, of wist je niet dat voor alle 3 goede alternatieven zijn. Hoewel, desktop search? Als je die goed door ontwikkeld, kan dat een sterk programma worden.

Als je desktopsearch 'groot' wilt maken, zul je ondersteuning moeten bieden voor een andere database of zo, dat de gebruikers geen Mysql hoeven in te stellen. 9 vd 10 gebruikers zal op dit punt afhakken (als ze mysql moeten installeren).

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Eusebius schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:55:
[...]Oefeningen, of wist je niet dat voor alle 3 goede alternatieven zijn. Hoewel, desktop search? Als je die goed door ontwikkeld, kan dat een sterk programma worden.

Als je desktopsearch 'groot' wilt maken, zul je ondersteuning moeten bieden voor een andere database of zo, dat de gebruikers geen Mysql hoeven in te stellen. 9 vd 10 gebruikers zal op dit punt afhakken (als ze mysql moeten installeren).
Nou, t is niet echt de bedoeling om de programma's ook beschikbaar te stellen voor anderen, t is meer voor mezelf, en familie/vrienden. Maar mischien dat ik DS nog eens ga uitwerken. Want kan nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer mee ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Possstema schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:23:
[...]
Nou, t is niet echt de bedoeling om de programma's ook beschikbaar te stellen voor anderen, t is meer voor mezelf, en familie/vrienden. Maar mischien dat ik DS nog eens ga uitwerken. Want kan nog veeeeeeeeeeeeeeeeel meer mee ... :)
Ik heb zelf ook een vergelijkbaar tooltje gemaakt die alle bestanden indexeert die er gevonden kunnen worden. Ik heb mijn programma gebaseerd op het locate commando onder Linux/UNIX. Alle bestandsnamen worden in een bestand gezet, inclusief het volledige pad. Iedere bestandsnaam wordt weer op een nieuwe regel gezet. Oorspronkelijk was het bestand ongecomprimeerd en toen duurde het minder dan een seconde om het bestand te doorzoeken en gecomprimeerd duurt het ongeveer 1 á 2 seconden. Het enige nadeel is dat je alleen de bestandsnamen kunt doorzoeken. Op deze manier heb je de losse database niet meer nodig, je zou het idee zelfs nog verder kunnen uitbreiden om op andere parameters te kunnen zoeken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
Ziet er leuk uit Jorrit :P Maarre... die NR moet je toch wat verder uitwerken, net als FR en DS :P dude... maak eens een project af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Cypher87 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:51:
[...]Ziet er leuk uit Jorrit :P Maarre... die NR moet je toch wat verder uitwerken, net als FR en DS :P dude... maak eens een project af ;)
Laten we nou eerst maar eens PPN afronden :P, ohwja, hoelang was je ookalweer met Car Maniac bezig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag je hier info plaatsen van software dat shareware is maar wel helemaal zelf hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Volgens mij wel hoor, je hebt het immers zelf geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:45:
Volgens mij wel hoor, je hebt het immers zelf geschreven...
... zolang het maar geen spam is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:47:
[...]

... zolang het maar geen spam is :)
Tja, dat is iets vertellen van je zelf geschreven applicatie wat je ondertussen ook verkoopt natuurlijk ergens wel :) Nouja, ik post een dezer dagen een verhaaltje en dan zien we wel wat de moderators ermee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wij downloaden het anders toch wel P2P, dus winst zul je niet van ons maken. Conclusie: Het is geen spam B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Alex, vraagje:

hoe staat het ervoor met dat autoIT programma? voor windows installaties?
lijkt me namelijk een heel erg handig programma.

heb op dit moment een unattended cd voor mezelf, maar een pc bij een ander installeren op deze manier kan wel eens heel erg handig zijn :)

btw, werkt het eigenlijk al? ook al past het niet op cd op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb er om eerlijk te zijn geen tijd meer aan besteed, vooral omdat ik met het ruimteprobleem zit. 699 MB (tot zover kom ik met 7-zip) past echt maar precies op een 700 MB-cd, en ik heb liever iets meer speling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

BootINTO:
Afbeeldingslocatie: http://img435.imageshack.us/img435/2738/bootinto8ft.jpg
Een simpel tooltje dat me laat rebooten naar een andere Windows (wat ik regelmatig doe)
Ik weet dat je ook het bootmenu bij het opstarten aan kan zetten, maar dan komt ie elke keer tevoorschijn en meestal wil ik dat niet en het duurt me te lang.
De tijd verkorten en ik ben vaak net te laat omdat ik niet goed op zit te letten en als ik de tijd langer zet vind ik het vaak weer irritant dat ik op enter moet rammen.
Daarom dit tooltje gemaakt dus.

Als ik nu bijv naar Windows 2000 wil dan klik ik op reboot en kan wat drinken gaan pakken ondertussen en als ik weer terug ben dan is windows 2000 opgestart. In tegenstelling tot
Windows afsluiten en wachten tot ie afgesloten is. Opnieuw opstarten en wachten totdat ik bij het bootschermpje kan
Win2k kiezen en dan pas drinken pakken :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, ziet er interessant uit. Waarin heb je het geschreven en hoe werkt de techniek die erachter zit verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
zon tooltje was er ook van partition magic +boot magic.

volgens mij geef je daarmee de partititie aan waarmee moet worden opgestart.

hoe dat in zijn werk ging weet ik niet precies, maar ik kan me voorstellen dat het progje boven mij voor het rebooten de default in boot.ini aanpast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat denk ik ook, maar hoe werkt dat 'just once' dan? Het progje kan zijn werk niet doen wanneer hij vanuit een ander OS wordt geladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
hmm, thnx voor de snelle reply alex ;)

wat je sowieso zou kunnen doen, de support map op de xp cd wegkegelen, scheelt weer beetje ruimte.
weet niet hoe groot jouw LANG map is, maar bij mij is ie maar 252kb, en m'n xp werkt perfect, de files die ik er nog in heb:

----
IMEPADEN.HL_
IMEPADSM.DL_
IMEPADSV.EX_
IMLANG.DL_
---

wat je ook weg kan halen (als je niet van windows 98 / win NT wilt upgraden) zijn de mappen:
WIN9XMIG
WIN9XUPG
WINNTUPG

in de i386 map.

mijn xp cd (zonder extra software, alleen een paar kleine regtweaks in een losse file) is 440 mb.
zonder 7-zip oid ;) met LANG heb ik ook bijna 100mb weggegooid, en de WIN9X / WINNT mappen (upg / mig) schelen ook bijna 40mb.

vooral die lang map leeghalen (misschien staat er meer in dat nlite over zou moeten laten ;)) kan veel schelen.

[ Voor 9% gewijzigd door nick_haak op 14-07-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
MetroidPrime schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:22:
[...]

Ik heb zelf ook een vergelijkbaar tooltje gemaakt die alle bestanden indexeert die er gevonden kunnen worden. Ik heb mijn programma gebaseerd op het locate commando onder Linux/UNIX. Alle bestandsnamen worden in een bestand gezet, inclusief het volledige pad. Iedere bestandsnaam wordt weer op een nieuwe regel gezet. Oorspronkelijk was het bestand ongecomprimeerd en toen duurde het minder dan een seconde om het bestand te doorzoeken en gecomprimeerd duurt het ongeveer 1 á 2 seconden. Het enige nadeel is dat je alleen de bestandsnamen kunt doorzoeken. Op deze manier heb je de losse database niet meer nodig, je zou het idee zelfs nog verder kunnen uitbreiden om op andere parameters te kunnen zoeken.
toen ik hier las desktop search en en indexeren, dacht ik ook aan locate. en von het geinig dat jij daar ook over begon. hoe heb je je ïndex"gecomprimeerd? net zoals locate dat doet? of heb je gewoon de index ingepakt met een compressiealgoritme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
chem schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:42:
http://home.parse.nl/~michiel/hellanzb-widget/

[afbeelding]

battle star galactica! cool ;-)
dat was toch met buck rogers en zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
over dat sorteren van getallen he....
windows xp doet dat volgens mij wel goed. ik had dat op het werk gezien. had een dirctorie met wat bestanden met tekeningnummers, en hij herkende de getallen 12 kwam voor 101 bijvoorbeeld. ik merkte dit op toen ik de bestanden met nero op cd wilde zetten, en nero de bestanden in een andere volgorde weergaf, en ik bijna de verkeerde had gebrand :s nog net op tijd opgevallen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik heb er al eerder een voorbij zien komen, maar die van mij heeft net even een andere insteek - weinig features, to-the-point.

Sijmen's Showoff
een fotogallerie

Afbeeldingslocatie: http://a404.net/images/showoff_1.PNG

Afbeeldingslocatie: http://a404.net/images/showoff_2.PNG

Genereert een hele simpele fotogalerie, ik gebruik hem voor op mijn blog

Voorbeeldwebsite
Meer info en download

Geschreven in C# 2.0, je hebt dus het .NET Framework nodig om hem te gebruiken.

Hij is wel wat aan de buggy kant helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
nick_haak schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:17:
hmm, thnx voor de snelle reply alex ;)

wat je sowieso zou kunnen doen, de support map op de xp cd wegkegelen, scheelt weer beetje ruimte.
weet niet hoe groot jouw LANG map is, maar bij mij is ie maar 252kb, en m'n xp werkt perfect, de files die ik er nog in heb:

----
IMEPADEN.HL_
IMEPADSM.DL_
IMEPADSV.EX_
IMLANG.DL_
---

wat je ook weg kan halen (als je niet van windows 98 / win NT wilt upgraden) zijn de mappen:
WIN9XMIG
WIN9XUPG
WINNTUPG

in de i386 map.

mijn xp cd (zonder extra software, alleen een paar kleine regtweaks in een losse file) is 440 mb.
zonder 7-zip oid ;) met LANG heb ik ook bijna 100mb weggegooid, en de WIN9X / WINNT mappen (upg / mig) schelen ook bijna 40mb.

vooral die lang map leeghalen (misschien staat er meer in dat nlite over zou moeten laten ;)) kan veel schelen.
Mja, dat kan, maar ik installeer XP altijd met alle talen, ook Chinees enzo... overigens is het aan de gebruiker zelf om die map dan te verkleinen, ik wil alleen de instructies plus mijn brouwsel leveren...

* Alex moet XP SetupStarter toch maar eens af gaan maken...

Ik ben weer bezig, zover ben ik nu:
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/8140/xpss6mq.th.png

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 14-07-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
ziet er netjes uit alex.

de xp cd is inderdaad geen groot probleem, omdat de gebruiker dat moet doen :)

nog wel een vraagje:

zou je er een knop in kunnen zetten, voor mensen met extra software op hun cd / dvd, dat je kan kiezen of dat gekopieerd moet worden? (OemPreinstall=Yes, in de [unattended] sectie)

of is de complete UI straks aan te passen, door degene die hem wil gebruiken? , dan is het helemaal makkelijk voor iedereen die specifieke wensen heeft natuurlijk :)

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik heb voor mezelf een programmaatje geschreven dat always on top blijft, en bij het afsluiten automatisch de inhoud opslaat. Als je het opnieuw opstart wordt de tekst automatisch opnieuw geladen. Ik heb het gewoon gemaakt omdat ik normaal behoorlijk veel op papier schrijf, zoals het formaat van afbeeldingen of forms ofzo die ik later nog nodig heb. Nu kan ik ze gewoon ingeven.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mohaawks/GoodSoft/Images/screenshot-note-taker.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
nick_haak schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 07:50:
ziet er netjes uit alex.

de xp cd is inderdaad geen groot probleem, omdat de gebruiker dat moet doen :)

nog wel een vraagje:

zou je er een knop in kunnen zetten, voor mensen met extra software op hun cd / dvd, dat je kan kiezen of dat gekopieerd moet worden? (OemPreinstall=Yes, in de [unattended] sectie)

of is de complete UI straks aan te passen, door degene die hem wil gebruiken? , dan is het helemaal makkelijk voor iedereen die specifieke wensen heeft natuurlijk :)

Nick
Wat eigenlijk mijn plan is: mijn programma gebruikt een bestaande winnt.sif als basis, hier kunnen allerlei commando's in staan. Mijn programma zal alleen de waarden aanpassen die noodzakelijk worden geacht. Broncode wil ik wel vrijgeven, maar alleen nadat deze via e-mail is aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Alex schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:11:
Dat denk ik ook, maar hoe werkt dat 'just once' dan? Het progje kan zijn werk niet doen wanneer hij vanuit een ander OS wordt geladen...
Ja het is allemaal niet zo erg complex hoor :) Het past inderdaad gewoon de boot.ini aan en werkt dus alleen met Windows OS'es
Met 'just once' maakt het een snelkoppeling in de startup folder van het doel OS die dan tijdens het laden hetzelfde proggie start met een commandline switch om het 'originele' OS te restoren maar nog niet te rebooten.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En wat als je nou een Win 9x installatie in je boot.ini hebt staan? Dan heb je toch een probleem.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
ZaZ schreef op zondag 16 juli 2006 @ 02:50:
[...]

Ja het is allemaal niet zo erg complex hoor :) Het past inderdaad gewoon de boot.ini aan en werkt dus alleen met Windows OS'es
Met 'just once' maakt het een snelkoppeling in de startup folder van het doel OS die dan tijdens het laden hetzelfde proggie start met een commandline switch om het 'originele' OS te restoren maar nog niet te rebooten.
In het register is er een plek "Run once", dat zegt genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxxi schreef op zondag 16 juli 2006 @ 12:12:
[...]
In het register is er een plek "Run once", dat zegt genoeg denk ik.
Ja, het is een stuk lastiger om het register van het doel OS aan te passen als je OS nog niet opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Alex schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:24:
[...]

Wat eigenlijk mijn plan is: mijn programma gebruikt een bestaande winnt.sif als basis, hier kunnen allerlei commando's in staan. Mijn programma zal alleen de waarden aanpassen die noodzakelijk worden geacht. Broncode wil ik wel vrijgeven, maar alleen nadat deze via e-mail is aangevraagd.
aah, nou snap ik het :)

de bestaande winnt.sif file, kan ik die zelf maken (zonder de source aan te passen), of zit die in het programma ingebakken?

zeker als het een losse file is, is het erg makkelijk allemaal natuurlijk :) omdat iedereen een eigen bestand kan maken, met een paar niet-aanpasbare instellingen erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Gerco schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:30:
[...]

Wow, nice!

Wat doet het precies? Laat het de status van je downloads zien of doet het dat downloaden ook echt voor je? Ik zoek al een tijdje iets wat automatisch mijn torrents kan uitpakken en in de goede dirs moven, maar nog nooit de moeite genomen om het te schrijven :)
het draait op hellanzb, en die doet de hele riedel; nzb verwerken, smart par, par, unrar, opruimen etc.
engelbertus schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:21:
[...]

battle star galactica! cool ;-)
dat was toch met buck rogers en zo ?
offtopic:
dat is de oude serie, er is in de steets inmiddels een nieuwe :)
en nee, dat was niet met buck rogers :P

[ Voor 45% gewijzigd door chem op 16-07-2006 14:43 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

AtleX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:50:
En wat als je nou een Win 9x installatie in je boot.ini hebt staan? Dan heb je toch een probleem.
kijk eens naar mijn screenshot en ik heb toch geen probleem :>

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
nick_haak schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:32:
[...]

aah, nou snap ik het :)

de bestaande winnt.sif file, kan ik die zelf maken (zonder de source aan te passen), of zit die in het programma ingebakken?

zeker als het een losse file is, is het erg makkelijk allemaal natuurlijk :) omdat iedereen een eigen bestand kan maken, met een paar niet-aanpasbare instellingen erin...
Die winnt.sif wordt een los bestand, voor uitleg verwijs ik je naar de OEMCD-topics in WOS. Verder wordt ook de taal en de standaardconfiguratie instelbaar via .ini-bestanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
da's makkelijk :) erg prettig ook dat de taal veranderd kan worden :)

ik hoef trouwens niet veel te zoeken in de oemcd topics hoor :P heb al een paar keer een unattended cd gemaakt, werkt perfect :)
enige probleem, wat dus is op te lossen met jouw tool, is dat iedere pc een andere cd nodig heeft (tenzij je de username en pc naam universeel houdt (user, en computer ofzo) )

ik denk dat er veel mensen zijn die hier wat aan hebben hoor :) zeker op een dvd, in combinatie met een hoop software die je mee kan installeren (heb ik ook, met WPI menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://coen.smits.cx/got/DiskFiller/screenshot.jpg

Zo.. ook eens een tooltje gemaakt. Gewoon, voor de lol maar wel uit een klein beetje frustratie.

Reden:
Hoewel een cd vol met mp3's genoeg lijkt, gaat de cd je na verloop van tijd toch bekend in oren klinken. 640/700 mb is dus niet genoeg, blijkbaar.

Dus heb ik een programmaatje geschreven waar ik m'n mp3-folder selecteer, daar automatisch een willekeurige lijst van maak en deze vervolgens naar een aparte directory schrijf.

Features:
- Ondersteuning voor meerdere extensies (gescheiden met ';')
- Recursief zoeken
- 'Template' support (dit is eerlijk gezegd niet goed uitgewerkt. Suggesties welkom of knutsel zelf wat)
- Automatisch legen van de output folder als deze bestanden bevat (RECURSIEF!!!)
- Opslaan van de instellingen
- Source code meegeleverd.
- id3 support voor het sorteren op genre.

Ik heb het dus nog niet goed doorgetest! Eventueel gevonden bugs hoor ik dan ook graag. Ook zijn misschien wat benamingen vout. Ook dat hoor ik graag.

Je vindt 'm hier: http://coen.smits.cx/got/DiskFiller/DiskFiller.zip

Oh, disclaimer: Ik ben niet aansprakelijk voor welke schade dan ook. :) Use at own risk!

Developers:
E.e.a. werkt met .NET 1.1 omdat ik 2.0 niet geinstalleerd heb hier en omdat ik daar te lui voor ben. Ik had echter 1 feature nodig: DriveInfo. Als 'ie dus niet bouwt onder 2.0, dan zal het daar wel aan liggen.

Credits:
De id3 functionaliteit heb ik van een forum geript (en was niet dat je noemt stabiel. Daarom heb ik die uit ge-try-cachet). DriveInfo was een tip van een code-project gebruiker en het directory open icoontje komt ook daar vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

@Infected: Lijkt verdomd veel om mijn programma'tje van een 3 weken terug: [rml]Tim Schuhmacher in "[ Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel..."[/rml] :)

Heb je een linkje naar die id3 code? En in wat voor zin is het onstabiel?

[ Voor 8% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 26-07-2006 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe.. dat programmaatje is precies wat ik ook gemaakt heb :) Ik had wel verwacht dat er alternatieven voor waren, maar zoals gezegd deed ik 't ook voor de lol :)

Die id3 tag reader heb ik van http://www.developerfusion.co.uk/show/4684/.
Instabiel want hij prikte een aantal keer buiten de array. Dan is er *iets* fout in de code, maar omdat ik geen zin had om dat uit te zoeken, heb ik 'm maar genegeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik weet niet zeker of het onder tools valt, maar ik heb net de eerste (pre-alpha) versie van mijn SSH tunnel voor de TightVNC Javaviewer applet gemaakt. Ik heb deze gemaakt omdat ik de VNC poort niet naar het internel open wil zetten en ook niet op elke PC een kwartier PuTTY wil configureren om die forward in te stellen. Het werkt helaas nog maar half (je moet een paar keer reconnecten voor hij het doet) en je SSH username/password moet je in de HTML file zetten, maar de techniek doet het :)

Ik zal hem deze week gaan uitbreiden en dan waarschijnlijk ergens online zetten of aanbieden aan het tightvnc project om mee te nemen in de distributie (al denk ik niet dat ze dat zullen doen). Suggesties zijn uiteraard welkom, ik hoor graag wat er allemaal voor features gewenst zijn (indien iemand behalve ikzelf die Java applet gebruikt).

http://svn.gdries.com/public/VNCViewerApplet-SSH/sshtunnel

Als je hem wilt uitproberen, volg dan onderstaand stappenplan:
1. Download "sshtunnel/index.html" en "sshtunnel/lib/*.jar"
2. Zet deze ergens op je server binnen de webroot
3. Stel de goede host, poort, user en password in in index.html. Deze user hoeft geen shell te hebben op je machine, maar alleen kunnen inloggen. /bin/false als shell werkt prima. Maak gewoon ff een wegwerpuser zonder rechten hiervoor aan.
4. Open index.html in je browser en klop je VNC wachtwoord in (na een paar keer gefrustreerd op F5 gedrukt te hebben).

De SSHHOST1 parameter moet dezelfde host zijn als waar je naartoe connect, dat komt door restricties van een Java applet. Ik had geen zin om een applet te maken die speciale rechten nodig heeft. Het is namelijk de bedoeling dat je SSHTunnel.jar gewoon naast de vanilla VncViewer.jar kan neerzetten.

Ja, er zijn al verschillende applets die "hetzelfde" doen, maar nog geen die de TightVNC applet hiermee uitbreiden. Het zijn allemaal varianten van de "echte" VNC, niet van Tight.

[ Voor 44% gewijzigd door Gerco op 26-07-2006 15:50 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Zelf een rename tool gemaakt.

Hier naar mijn gesloten topic.
Daar kan je het eveneens downloaden.
Als reactie zei iemand dat "onbekende artiest" eenvoudig te voorkomen is, mijn tool renamed echter wel alle files en niet enkel mp3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:48:
@Infected: Lijkt verdomd veel om mijn programma'tje van een 3 weken terug: [rml]Tim Schuhmacher in "[ Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel..."[/rml] :)

Heb je een linkje naar die id3 code? En in wat voor zin is het onstabiel?
Niet helemaal hetzelfde...

De tool van Tim Schuhmacher gebruikt namelijk een playlist,
terwijl die van Infected (zoals ik begrijp) gewoon een aangewezen map op de HD doorgaat...

@Infected:
Worden subdirectories ook meegenomen in 't random zoeken?
Ik heb 1 map "muziek", maar daarbinnen is weer een onderverdeling met 3-lagen sub's. Lijkt me wel tof om at random uit al die zooi wat naar een cdtje te kunnen zetten :)

Komt er ook een executable? :P
Ik ken nog wel een paar vrienden die niet kunnen kiezen wat ze nu weer in de auto gaan draaien, maar die gaan er zonder de 'vertrouwde' .exe echt niet uitkomen zo

[ Voor 12% gewijzigd door Chillz op 28-07-2006 11:47 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De executable zat ergens verstopt in de zip, maar de volgende link is de 'executable only'
http://coen.smits.cx/got/DiskFiller/DiskFillerExecutable.zip
Let op: DotNet verplicht.

Die mappen waar jij het over hebt, zit er inderdaad in, als ik goed begrijp wat je bedoelt. Ik zelf maak er geen gebruik van, maar ik had wel verwacht dat men 't zo wilde gebruiken.

Het werkt zo:
  • Selecteer de hoofdmap
  • Vink 'Recursive search' aan. (dit zorgt ervoor dat je over je submappen heen gaat)
  • Vink hierna 'Honor the folders from source'
Dit zorgt ervoor dat je mappenstructuur gehandhaafd blijft.

Ik heb dat screenshot van Tim bekeken en dat aan en uit vinken ziet er eigenlijk wel heel slim uit! Ga ik ook even inbouwen.
Wat ik er ook even uit moet halen is dat de doeldirectory hetzelfde kan zijn brondirectory. Lijkt me wat vreemd.

Nog meer suggesties?

Nog een algemene suggestie van mij: Is het mogelijk om middels een soort stemsysteem een top 10 van tooltjes of een 'rating' toe te voegen? Of gaat dat net het nut van dit topic voorbij?

/edit: Ook nog toevoegen: Random subs! Want misschien was dat de bedoeling van de vraag van Chillz.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Chillz schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:46:
[...]

Niet helemaal hetzelfde...

De tool van Tim Schuhmacher gebruikt namelijk een playlist,
terwijl die van Infected (zoals ik begrijp) gewoon een aangewezen map op de HD doorgaat...

@Infected:
Worden subdirectories ook meegenomen in 't random zoeken?
Ik heb 1 map "muziek", maar daarbinnen is weer een onderverdeling met 3-lagen sub's. Lijkt me wel tof om at random uit al die zooi wat naar een cdtje te kunnen zetten :)
Niet meer, mijn programma werkte inderdaad in eerste instantie ahv een playlist, maar sinds mijn post 3 weken terug, zijn al een paar nieuwe versie verschenen. Een nieuwe optie is inderdaad recursief directories naar zelf gespecificeerde type bestanden zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 28-07-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:43:
/edit: Ook nog toevoegen: Random subs! Want misschien was dat de bedoeling van de vraag van Chillz.
yep
daar doelde ik op ja, Random files uit verschillende (random) subdirectories

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ives schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:41:
Ik heb voor mezelf een programmaatje geschreven dat always on top blijft, en bij het afsluiten automatisch de inhoud opslaat. Als je het opnieuw opstart wordt de tekst automatisch opnieuw geladen. Ik heb het gewoon gemaakt omdat ik normaal behoorlijk veel op papier schrijf, zoals het formaat van afbeeldingen of forms ofzo die ik later nog nodig heb. Nu kan ik ze gewoon ingeven.

[afbeelding]
Handig! Download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zéér handig, veel chiller dan een notepad lijkt me B)

Ik wil ook wel een download ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
MisterData schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:08:
Op veler verzoek heb ik de broncode van mijn AJAX-fotoalbum openbaar gemaakt. Ik heb gekozen om de broncode onder de GPL te laten vallen, zodat eventuele wijzigingen gepubliceerd moeten worden en zodoende voor iedereen nuttig zijn. De snel geimproviseerde project page kun je hier vinden :) Ik nodig jullie uiteraard uit om verbeteringen naar me terug te sturen; op dit moment werkt het ding alleen samen met Coppermine als foto-album, maar het is erg makkelijk (alleen remote.php aanpassen) om er een andere backend achter te hangen. De code is het resultaat van een avondje werk, dus verwacht er niet teveel van.

[afbeelding]
Heeft iemand deze nog op z'n hd staan? Tommy is op vakantie en heeft z'n servert uit gezet denk ik. Net nu ik die file weer nodig had.

Om verdere vervuiling tegen te gaan in dit topic mag het gemailed worden naar w.eversen@planet.nl
Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Het enige tooltje wat ik ooit geschreven heb : FTPSender (VB6)
Ik upload vaak image files naar m'n FTP server als ik deze op een forum wil posten.
Normaal deed ik dat via FlashFXP en type daarna zelf de URL.

Eerst maak je in de Server Manager één of meerdere profielen aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.woutfunnekotter.nl/images/server1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.woutfunnekotter.nl/images/server2.jpg

Per profiel komt er een FTPSender link in het SendTo Menu
Afbeeldingslocatie: http://www.woutfunnekotter.nl/images/sendto.jpg
Als je een file zo upload, krijg je het volgende scherm te zien
Afbeeldingslocatie: http://www.woutfunnekotter.nl/images/ftpsender.jpg

Na het uploaden wordt de hele url naar de file op het clipboard gezet. Eventueel kan je nog zelf de link aanpassen (bijv. [IMG][/IMG] er omheen)

Uploaden van meerdere files tegelijk wordt ook ondersteund :)
In de praktijk is het dus als ik een image wil posten.
*right click op bestand: sendto: ftpsender*
*ctrl+v in textbox*
*klaar*
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

En nu nog een linkje naar de exe :)

Ik wil het wel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Wout schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:00:
Dit is interessant! Nog voor het gepubliceerd is 2 feature requests: is het ook mogelijk om a) automatisch directories aan te laten maken? b) templates in de directory naam te gebruiken? Dit lijkt me nml. erg handig om releases te versturen naar test en productieomgevingen, en daar gebruiken we altijd folders met de release datum erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik upload vaak image files naar m'n FTP server als ik deze op een forum wil posten.

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Na het uploaden wordt de hele url naar de file op het clipboard gezet. Eventueel kan je nog zelf de link aanpassen (bijv. [[url=]afbeelding[/url]] er omheen)

*ctrl+v in textbox*
*klaar*
Volgens mij gebruikte ik dit tooltje (of iig eentje die er verdomd veel op leek) ook een tijdje, erg fijn.

Het enige wat mij nog ideaal lijkt als iemand voor firefox een extension schrijft waarmee ditzelfde gebeurt, maar dan om een plaatje te mirrorren.

Dus je bent op een bepaalde site, je wilt dat plaatje posten op een forum maar je wil hem eerst voor de zekerheid op je eigen serverruimte zetten (om bandbreedte niet te stelen, of tegen hotlinking), en dan rechts klikken, en dan eigenlijk precies wat dat tooltje doet.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Laatst online: 29-05 22:54
FTPSender wil ik ook graag hebben. Erg handig en een goed idee. :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hier meld zich nog een geïnteresseerde voor FTPSender. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Na het uploaden wordt de hele url naar de file op het clipboard gezet. Eventueel kan je nog zelf de link aanpassen (bijv. [[url=]afbeelding[/url]] er omheen)

*ctrl+v in textbox*
*klaar*
Dit probleem had ik ook, maar heb ik anders opgelost. Vaak wil ik plaatjes die ik wil uploaden, eerst nog bewerken (uitsnijden, kleurcorrectie ed). Dat doe ik in Faststone Image Viewer. Hierin kun je externe tools configureren, dwz dat het desbetreffende bestand met een programma wordt geopend.

Nu heb ik hierachter een commandline FTP util gezet, die ik geconfigureerd heb met mijn website. Met een simpele .bat roep ik verschillende sites / locaties op en voilá, het staat erop.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Wow, wat een enthousiasme :D
Lunatic, ik had twee jaar terug een simpele versie geschreven (QuickFTP) misschien dat je die bedoelt.

Voor de mensen die interesse hebben, het is nog best buggy. Ik ben echt een lousy 'programmer' (hence VB6 ;)) en ben op andere PC's al wat nog-niet-reproduceerbare fouten tegengekomen. Mensen die zich er aan willen wagen moeten maar even een Direct Message sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Moet je wel DM's aanzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Doh! ;)
Problemen/bugs ook via DM graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 01-09 22:18
_/-\o_ Wout met FTP Sender! Ik wil hem ook graag hebben echt superhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nog een oproepje aan Ives: Wil je Note taker hosten/mailen A.U.B ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:10

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik heb ooit een adressen beheer programma gemaakt, dat ben ik nog steeds aan het uitbreiden. Ik heb het programma een hele tijd terug ook al in dit topic gepost, maar ik heb er veel aan veranderd/toegevoegd, dus ik denk dat het wel veel het vermelden waard is :)

Het is gemaakt in Visual Basic 6.0

Adressen Programma Pro

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/Resize%20of%20hoofdmenu.JPG

Mogelijkheden:

• Adressen invoeren en wijzigen :P
• Verschillende afdruk mogelijkheden.
• Exporteer naar een tekstbestand (.rtf , .doc), HTML-webpagina
• Mogelijkheid om adressen vanuit het program te E-Mailen (MS Outlook of Outlook Express vereist, dat moet ik nog universeel maken ;) )
• En nog een hoop andere dingen

To-do lijst :

• Zoek functie
• E-mailen universeel maken

Download

Ik heb het gemaakt omdat ik het leuk vind om te programmeren. Ik hoop dat dit programma nuttig is voor de rest van de wereld.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Misschien kun je het email gewoon doen door een mailto aan te roepen?
In zo'n link kun je naast het email adres ook een subject en body zetten.
Voorbeeldje:
code:
1
mailto:icemanx@domain.com?subject=Addressen Programma Pro&body=Hier een lap tekst

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

IceManX schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:05:
Misschien kun je het email gewoon doen door een mailto aan te roepen?
In zo'n link kun je naast het email adres ook een subject en body zetten.
Voorbeeldje:
code:
1
mailto:icemanx@domain.com?subject=Addressen Programma Pro&body=Hier een lap tekst
Bedankt voor de tip, ik had dit al geprobeerd, maar het werkt hier niet goed.
Als ik de mail regel in start -> uitvoeren ingeef, doet hij het wel goed. Als ik hem in cmd.exe opgeef niet, dat doet VB6 ook als ik hem een shell command geef.

Visual Basic:
1
x = Shell("mailto:icemanx@domain.com?subject=Addressen Programma Pro&body=Hier een lap tekst")

Dan komt er error 53 "File not Found", want hij denkt dat ik ergens naar een bestand verwijs. Ik heb ook geprobeert "explorer.exe" ervoor te zetten. Dan gaat het wel goed, maar word er ook een internet verster geopend.

Hier moet ik nog wat dieper induiken :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Laatst online: 26-11-2021
Probeer eens
code:
1
Shell("Start mailto:icemanx@domain.com?subject=Addressen Programma Pro&body=Hier een lap tekst")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met shellexecute() kan dat wel, die functie moet je wel uit een DLL halen;
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Declare Function ShellExecute Lib _
              "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" _
              (ByVal hwnd As Long, _
               ByVal lpOperation As String, _
               ByVal lpFile As String, _
               ByVal lpParameters As String, _
               ByVal lpDirectory As String, _
               ByVal nShowCmd As Long) As Long 

En dan kan je waarschijnlijk iets doen als:
Visual Basic:
1
ShellExecute(0&, "open", "mailto:email@adres.tld", "", "", 1);

Mijn VB6 kennis is een beetje roestig, maar met wat Google zoekresultaten kwam ik tot bovenstaande code. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

AtleX schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:09:
Met shellexecute() kan dat wel, die functie moet je wel uit een DLL halen;
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Declare Function ShellExecute Lib _
              "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" _
              (ByVal hwnd As Long, _
               ByVal lpOperation As String, _
               ByVal lpFile As String, _
               ByVal lpParameters As String, _
               ByVal lpDirectory As String, _
               ByVal nShowCmd As Long) As Long 

En dan kan je waarschijnlijk iets doen als:
Visual Basic:
1
ShellExecute(0&, "open", "mailto:email@adres.tld", "", "", 1);

Mijn VB6 kennis is een beetje roestig, maar met wat Google zoekresultaten kwam ik tot bovenstaande code. :)
Bedankt, het werkt :)

Het enigste wat ik moest veranderen was een variable voor de ShellExecute zetten :

Visual Basic:
1
x = ShellExecute(0&, "open", "mailto:email@adres.tld", "", "", 1)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@Basti: mooi programma (ziet er netjes uit). Staat er op je todo list ook de mogelijkheid van im/export naar gangbare adresboek formaten? En de mogelijkheid de data ergens met een plekje op het net te syncen?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
Is er niemand die de uitbreiding van coppermine gemaakt door MisterData (opensource) nog heeft? (zie aantal pagina's terug)

Dat zou mij heel gelukkig maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

Eusebius schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:55:
@Basti: mooi programma (ziet er netjes uit). Staat er op je todo list ook de mogelijkheid van im/export naar gangbare adresboek formaten? En de mogelijkheid de data ergens met een plekje op het net te syncen?
Aan het importeren en exporteren heb ik al eens zitten denken. Ik ben er vandaag aan begonnen in te bouwen (vakantie). Ik ben begonnen met de export functie. Het exporteren naar het Windows adresboek is nu voltooid. Het gaat via het .csv formaat. Verder ken ik geen adres beheer programma's.

Het importeren word iets moeilijker, maar dat zal zeker lukken.

Het syncen op het internet is wat moeilijker. Daar moet ik nog goed over nadenken. ik heb nog nooit iets met het winsock control gedaan. Ik heb hier drie dikke handboeken liggen, die geeneen een duidelijke beschrijving over winsock heeft, maar gelukkig hebben we het internet nog :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:48
Om wat te leren met winsock heb ik een simpel portscannertje gescreven :) Hij is op zich best wel snel al zeg ik het zelf.. :)

http://members.home.nl/jdijkstra2/Software/Nettools.rar

Het is trouwens geschreven in VB

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Ha, dat ftp programmatje vanuit de contextmenu was precies wat ik zocht :), 'k ga eerst de tijd vinden om er zelf een te schrijven in C# voor .net 2, zelf schrijven blijft immers leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
Aan iedereen die had gevraagd voor Note Taker, nog even geduld, ik ben hem nog wat aan het debuggen en ervoor zorgen dat hij ook werkt op pc's zonder Borland.

//EDIT: De mensen die erom hadden gevraagd heb ik een link gestuurd, als er nog iemand het wil hebben, mail me dan even.

[ Voor 28% gewijzigd door Ives op 02-08-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Basti504 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:16:
[...]

Bedankt, het werkt :)

Het enigste wat ik moest veranderen was een variable voor de ShellExecute zetten :

Visual Basic:
1
x = ShellExecute(0&, "open", "mailto:email@adres.tld", "", "", 1)
je kan natuurlijk ook een van deze 2 doen:

Visual Basic:
1
2
3
Call ShellExecute(0&, "open", "mailto:email@adres.tld", "", "", 1)
' Of..
ShellExecute 0&, "open", "mailto:email@adres.tld", "", "", 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Opzich wel een goed programmaatje, alleen bij alle namen waar ik op klik, behalve de 1ste in de lijst, zegt hij constant "foto niet aanwezig of onleesbaar". Dit is nogal irritant aangezien je niet verplicht bent een foto in te voeren lijkt mij :? Misschien kun je dit nog aanpassen? Of heb ik dit alleen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504

Basti504

G-SuPRuuB schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:01:
[...]

Opzich wel een goed programmaatje, alleen bij alle namen waar ik op klik, behalve de 1ste in de lijst, zegt hij constant "foto niet aanwezig of onleesbaar". Dit is nogal irritant aangezien je niet verplicht bent een foto in te voeren lijkt mij :? Misschien kun je dit nog aanpassen? Of heb ik dit alleen :X
Hmm, dat was een stomme fout van mij. nu is het gefixed in ieder geval. Het is nog steeds dezelfde link :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Basti504 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:02:
[...]
Hmm, dat was een stomme fout van mij. nu is het gefixed in ieder geval. Het is nog steeds dezelfde link :)
Ja! Het werkt nu wel goed! :)

ff iets anders btw; toen ik net nog de software TI Connect* op mijn pc had staat ging hij dat eerst laden of iets dergelijks als ik op de snelkoppeling klikte, is dat gekoppeld op de 1 of andere manier? K vond het namelijk een beetje raar. Ik heb het er nu afgegooid en nu springt het programma wél netjes in 1 keer in het scherm.

*TI Connect is de meegeleverde software van mijn Texas Instruments TI-84 Rekenmachine die via USB op de pc aangesloten kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 05-09 23:20
offtopic:
Ik was dit topic even vergeten, en had daarom een eigen topic gemaakt in WOS, maar ik post 'm hier ook maar even, is iets logischere plek misschien:

Ik ben een applicatie aan het maken genaamd 'appget'. Dit wil ik graag met jullie delen, omdat:
• er mogelijk een boel GOT-ters zijn die het een handig programmaatje vinden
• het goed getest moet worden, en er vast ook wel wat GOT-ters zijn die dat leuk vinden

offtopic:
Ik heb al eens eerder een programmaatje gemaakt genaamd TweakCheck wat toen ook via GOT is getest en dat was best succesvol (het programma bestaat inmiddels niet meer, omdat tegenwoordig rss-sheets voldoen, maar het testen / uitbreiden van het programma naar aanleiding van feedback in dat topic liep erg goed)

Wat is Appget?
Appget is een versie-beheer programma. De doelstelling is het snel opmerken van updates van de op je computer geïnstalleerde programma's.

Hoe werkt het?
Zodra het programma start, worden de namen en versies verzameld van de geïnstalleerde programma's op de computer.
Vervolgens worden deze gegevens (anoniem) aan de online database toegevoegd en vergeleken met de versie-informatie die al online staat.

Hierna krijg je in het programma per applicatie te zien of er nieuwere versies aanwezig zijn.

Doordat meerdere mensen de versie-informatie naar de server sturen, ontstaat er dus naar mate er meer gebruikers zijn een steeds actueler en beter versie-bestand.

Je zou het kunnen vergelijken met een p2p-systeem waarbij het aantal gebruikers vaak in verhouding staat met de kwaliteit van je download.

Toekomstige functionaliteit?
• automatisch downloaden van updates van applicaties
• favorieten lijst opslaan (om na bijvoorbeeld een herinstallatie van je pc direct een lijst met jouw favoriete programma's te kunnen downloaden)
???

licentie
Het is een hobby projectje en is hierdoor uiteraard een freeware-applicatie.

Suggesties / bugs / tips / etc zijn welkom :)

download
versie 0.1 - 2 augustus 2006, 20:52

screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.appget.nl/appget_screenshot_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Leuk initiatief, alleen vind ik het venster nogal groot. Kun je het resultaatscherm niet beter zo opbouwen?
Afbeeldingslocatie: http://xs204.xs.to/xs204/06313/appget.jpg

Op die manier kun je toch alle informatie weergeven terwijl het er overzichtelijk uitziet, want dat willen eindgebruikers graag: simpel en duidelijke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Alex schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:33:
Leuk initiatief, alleen vind ik het venster nogal groot. Kun je het resultaatscherm niet beter zo opbouwen?
[afbeelding]

Op die manier kun je toch alle informatie weergeven terwijl het er overzichtelijk uitziet, want dat willen eindgebruikers graag: simpel en duidelijke informatie.
Ja, je hebt gelijk ;)
Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe alleen nog maar puur naar de functionaliteit heb gekeken. Heb nog niets met layout gedaan (zoals te zien is). Maar is wel een idee, om alleen de applicaties waarvan er updates beschikbaar zijn weer te geven. Nu laat hij alle aanwezige software op je systeem zien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

En werkend via een proxyserver :).

Wel handig idee dit. Eigenlijk zou Windows ook zoiets als Yast of Smart moeten krijgen als in Linux.

[ Voor 60% gewijzigd door evaarties op 03-08-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@Jozydepozy: interessant. Maar hoe worden al die verschillende versienummers bijgehouden? Beperkt het zich tot bepaalde (=bekende) software? Of is er ergens een soort internationale meuktracker waar users update's doorgeven?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Eusebius schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:35:
@Jozydepozy: interessant. Maar hoe worden al die verschillende versienummers bijgehouden? Beperkt het zich tot bepaalde (=bekende) software? Of is er ergens een soort internationale meuktracker waar users update's doorgeven?
Het is een 'zelf lerend systeem'. Hij kijkt welke appicaties + welke versies jij hebt op je systeem (van al je geinstalleerde software) en voegt die aan de online database toe als die nog niet aanwezig zijn.
Vervolgens wordt bij de online check gekeken of jouw applicatie-naam ook nieuwere versies in het systeem heeft zitten (dus of er andere users misschien een recentere versie hebben), en als dit het geval is, dan krijg je dat versie nummer te zien.

Het systeem werkt dus nu alleen als er ook users zijn die nog 'handmatig' de laatste versies installeren.
Het programma geeft dus geen garantie dat je de laatste versie hebt, maar dat je de laatste versie hebt, bekend onder de gebruikers van het programma.

zodra jij dus handmatig een nieuwe versie installeert van een programma, en dan opnieuw appget draait, wordt direct die nieuwe versie toegevoegd aan het systeem, ze zullen alle andere users dat dus bij de volgende check ook weer opmerken.

Ik denk dat als er maar genoeg gebruikers zijn, dat dat dan vanzelf de kwaliteit van het systeem verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 11-09 12:38

Tijntje

Hello?!

Heb hem ook geinstalleerd en wil wel helpen met testen.
Heb nu 1 vreemd dingentje
Afbeeldingslocatie: http://www.groothuis.myadsl.nl/got/versie.gif
Wat is er dan nieuwer aan die versie.
Verder zo het handig zijn als je de kolomen kunt resizen

[ Voor 9% gewijzigd door Tijntje op 03-08-2006 11:18 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software. Mogelijk kun je daarvoor hier terecht. :)