[Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 17.490 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174216

Mensen,

Hierbij de code. Het is geschreven in C#.net 2.0 in Visual Studio 2005.
http://www.lucasheezen.nl/appRssReader.zip

Laat me wel even weten wat je ervan gemaakt hebt. Misschien hebk dan ook wel weer interesse.
Zat ook te denken om het programma misschien zo te maken dat we gebruik kunnen gaan maken van plugins (waarvoor weet ik nog niet, maar denk dat er wel toepassingen voor zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dank! Gezien de naam van het project (appKnmiWeersvoorspelling) was je in eerste instantie van plan iets anders te bouwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

:D

Over die walgelijke Hongaarse notatie zal ik maar niets zeggen O-)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kenneth schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:18:
[...]

:D

Over die walgelijke Hongaarse notatie zal ik maar niets zeggen O-)
Hoezo wat is er mis dan? Als je het snapt dan is het toch duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187364

Aantal tooltjes die ik gemaakt heb:
- server monitoring systeem (bash/php)
- usenet header grabber/indexer (perl)
- htpasswd creator (perl)
- irc bot (perl)
- md5 bruteforcer (perl)
- base64 encoder (c)
- binary to shellcode convertor (c)
- shellcode execution tools (c)

verder nog tig dingetjes in perl en php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb een paar kleine tooltjes gemaakt die wat leuke dingen met/voor Thunderbird doen.

Ze zijn hier te vinden.

Om de laatste (Eml to Mbox) verder te testen, heb ik nog een aantal .eml files nodig die gemaakt zijn vanuit diverse e-mail clients. Ik zou het waarderen als een paar mensen een aantal berichten -bij voorkeur ook met attachment- exporteren naar .eml en naar mij opsturen. Voor e-mail adressen verwijs ik naar mijn profiel en de downloads. Vermeld alsjeblieft wel je GoT-nick en de gebruikte e-mail client. En hoewel het volgens mij voor zich spreekt dat ik vertrouwelijk met de opgestuurde berichten om zal gaan, verzoek ik toch ook om niet al te gevoelige berichten op te sturen ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

APPGET
Tony L schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:17:
[...]Wat een onzin zeg. Ben het compleet met Manuzhai eens. Iedereen kan overal altijd kloten of je het in het register wegschrijft of als XML. Iemand die kloot is namelijk geen "normale" gebruiker en weet zowiezo wel wat hij aan het doen is.
Daar gaat het helemaal niet om.
Het hoort gewoon on HKCU thuis. Users kunnen HKLM altijd lezen als ze regedit openen maar de HKCU van de administrator kan een beperkte user NIET lezen. Laat de administrator nou zijn eigen user/pass combi nodig hebben voor de proxy. Die kan iedere user dan dus gewoon uitlezen.

En jij doet in hartje amsterdam je auto ook niet op slot dan zeker? Normale mensen blijven er toch wel uit en iemand die er aan zit te 'kloten' die weet toch wel wat ie doet dus komt toch wel binnen..
Ik hoop dat jij geen security job hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85491

hwbot.org

Een uitgebreide webapplicatie / webspider die hardware info verzamelt. Je kan online je resultaten inzenden om je hw to vergelijken met gescande/andere gesubmitte resultaten. Je kan je joinen bij een team (bv XtremeSystems, Madshrimps, ...) om mee te doen aan de interforum competitie.

Alle resultaten (ondertussen een dikke 13k) worden om de paar uur verwerkt om statistieken te genereren en grafiekjes van te maken.

Een van de leuke punten ervan is dat je zo grafieken krijgt ahv duizenden meetresultaten, ipv enkele door een tester uitgevoerd. Vooral voor overclockresultaten geeft dit je een veel beter idee hoe ver de processor/videokaart gemiddeld overclocked.

processor databank
videokaart databank
processor statistieken
videokaart statistieken
hall of fame
voorbeeld van spider @ work

voorbeeld grafiekjes (worden om de 24u opnieuw gegenereerd):
X800 overklokbaarheid grafiek
Afbeeldingslocatie: http://www.hwbot.org/image.ajax?imageId=271

voorbeeld thumb als je resultaat inzend, in screenshot wordt steeds de informatie ingebakken
Afbeeldingslocatie: http://www.hwbot.org/show.img?style=1&imageId=203

voorbeeldje samenvatting grafiek
Afbeeldingslocatie: http://www.hwbot.org/image.ajax?imageId=191

Gebruikte technologien: java 1.5 (jsp / struts / spring / torque), ajax, mysql

Ik ben er al een tijdje met bezig, maar het begint stilletjesaan de defacto standaard de worden voor overclockers die een "world record" willen claimen. Als je resultaten inzend krijg je namelijk awards toegekent naargelang hoe hoog je in de ranking staat (ook aparte ranking voor hw, bv snelste A64 3200+ in SuperPi). Best wel trots op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zéér mooi! Ik ga het zo even draaien, en bookmarked is het zeker!

Hmm.. Ik heb geen zin om opnieuw al m'n onnodige services uit te schakelen, 3dmarks terug zetten naar free (zodat ik kan submitten), allemaal benches draaien, geldig maken, screenies maken, etc. Ik zal in ieder geval wel die grafieken in de gaten houden :o

[ Voor 66% gewijzigd door TheZeroorez op 30-08-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85491

TheZeroorez schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:26:
Zéér mooi! Ik ga het zo even draaien, en bookmarked is het zeker!

Hmm.. Ik heb geen zin om opnieuw al m'n onnodige services uit te schakelen, 3dmarks terug zetten naar free (zodat ik kan submitten), allemaal benches draaien, geldig maken, screenies maken, etc. Ik zal in ieder geval wel die grafieken in de gaten houden :o
Ik zie dat je een Gathering Of Tweakers team hebt aangemaakt. Cool! Hup, hup, holland! :)

Buiten 3Dmark01 kan benchen idd flink wat tijd afsnoepen, maar 30 sec voor superpi heb je toch wel over? ;)

Je krijgt wel een leuke grafiek voorgeschoteld als je een 3dmark/aquamark resultaat inzend en je gpu clocks opgeeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.hwbot.org/cewolf/;jsessionid=9C861766B7DE45E2190192C240BCFEE9?img=-1450353435&width=600&height=300&iehack=.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar als ik bench zet ik altijd weer allerlei achtergrond troep uit enzo, wat me allemaal veel te veel tijd kost. Er doen genoeg mensen mee, dus mijn benches (die ik toch wel weet en je ook in m'n specs kunt vinden) zullen er weinig aan toe voegen. Op het moment dat ik toch weer ga benchen, omdat ik weer getweaked heb, zal ik natuurlijk wel meedoen.

Is het trouwens geen idee om HDtune toe te voegen? Zou ook leuk zijn! Verder zie ik in de titel, bij home bijvoorbeeld '- Home. -' staan. Zonder dat puntje lijkt me beter :)

Als iemand het team dus over wil nemen mag het, ik zal niet actief gebruik gaan maken van hwbot, maar er wel af en toe een kijkje nemen, of over een tijd misschien wat toevoegen

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 30-08-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:15

WoutF

Hoofdredacteur
Wout schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:00:
Het enige tooltje wat ik ooit geschreven heb : FTPSender (VB6)
Ik upload vaak image files naar m'n FTP server als ik deze op een forum wil posten.
Normaal deed ik dat via FlashFXP en type daarna zelf de URL.

Eerst maak je in de Server Manager één of meerdere profielen aan.
[afbeelding]
[afbeelding]

Per profiel komt er een FTPSender link in het SendTo Menu
[afbeelding]
Als je een file zo upload, krijg je het volgende scherm te zien
[afbeelding]

Na het uploaden wordt de hele url naar de file op het clipboard gezet. Eventueel kan je nog zelf de link aanpassen (bijv. [[url=]afbeelding[/url]] er omheen)

Uploaden van meerdere files tegelijk wordt ook ondersteund :)
In de praktijk is het dus als ik een image wil posten.
*right click op bestand: sendto: ftpsender*
*ctrl+v in textbox*
*klaar*
:)
*schop*
De ontwikkeling in Vb6 liep niet echt lekker, en op elk systeem kreeg ik wel een andere foutmelding. Daarom heb ik begin deze week alles geport naar .NET (eerder een rewrite)
Functionaliteit is pretty much hetzelfde, maar nu moet alles ook makkelijk op iedere XP computer met het 2.0 framework werken.
download
Zit geen installer bij. Gewoon uitpakken naar een dir naar keuze en config.exe draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Geweldig! Iets waar ik veel aan kan hebben. Een installer zou het net wat gemakkelijker in gebruik maken (setup vanuit het startmenu, of een link op de desktop zonder extra handelingen).
Wanneer ik een profiel heb aangemaakt wordt deze weergegeven als FTPsender.NET in het "Send To.." menu. Het zou handig zijn wanneer er ook bij zou staan waar naar toe ik het met die koppeling kan sturen. Wanneer ik een bestand selecteer om te versturen met je programmatje moet ik elke keer de executable selecteren via het bekende venstertje wat windows weergeeft wanneer een snelkoppeling zijn doel niet kan vinden.
Het upload-progress venster sluit wanneer de upload klaar is. Ik kan dan dus de http link niet meer copieeren.

Dit kan echt, in zijn eenvoud, heel handig zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Bram77 op 09-09-2006 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29252

Afbeeldingslocatie: http://fifthplanet.net/resources/gmm-0.6.0.jpg

Altijd leuk als Linux.com / Newsforge je ook nog interviewed nadat je een tooltje hebt geschreven: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Bram77 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 02:14:
Geweldig! Iets waar ik veel aan kan hebben. Een installer zou het net wat gemakkelijker in gebruik maken (setup vanuit het startmenu, of een link op de desktop zonder extra handelingen).
Wanneer ik een profiel heb aangemaakt wordt deze weergegeven als FTPsender.NET in het "Send To.." menu. Het zou handig zijn wanneer er ook bij zou staan waar naar toe ik het met die koppeling kan sturen. Wanneer ik een bestand selecteer om te versturen met je programmatje moet ik elke keer de executable selecteren via het bekende venstertje wat windows weergeeft wanneer een snelkoppeling zijn doel niet kan vinden.
Het upload-progress venster sluit wanneer de upload klaar is. Ik kan dan dus de http link niet meer copieeren.

Dit kan echt, in zijn eenvoud, heel handig zijn!
Hmmm, dan gaat er iets mis met het aanmaken van de link, zal er naar kijken. Zou je misschien kunnen kijken waar de link in het SendTo menu dan wel naar verwijst? Het klopt dat het upload venster sluit, maar de url naar je bestand wordt op het clipboard gezet. Je hoeft alleen maar ctrl+v te doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door WoutF op 09-09-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 29252 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 05:58:
[afbeelding]

Altijd leuk als Linux.com / Newsforge je ook nog interviewed nadat je een tooltje hebt geschreven: klik
offtopic:
Hmmm, Pink Floyd....geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wout schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:16:
[...]

Hmmm, dan gaat er iets mis met het aanmaken van de link, zal er naar kijken. Zou je misschien kunnen kijken waar de link in het SendTo menu dan wel naar verwijst? Het klopt dat het upload venster sluit, maar de url naar je bestand wordt op het clipboard gezet. Je hoeft alleen maar ctrl+v te doen :)
Hoe kom ik er achter waar hij naar verwijst dan? Waar staan de shortcuts die in het send to contextmenu worden weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Bram77 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:43:
[...]

Hoe kom ik er achter waar hij naar verwijst dan? Waar staan de shortcuts die in het send to contextmenu worden weergegeven?
C:\Documents and Settings\JouwUsername\SendTo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dat verklaard het. Ik heb eerst config.exe uitgevoerd vanuit de archive.... Hoe kan ik dit hestellen?

"C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp\Rar$EX00.625\FTPSender.NET.exe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Bram77 schreef op zondag 10 september 2006 @ 00:01:
Dat verklaard het. Ik heb eerst config.exe uitgevoerd vanuit de archive.... Hoe kan ik dit hestellen?

"C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp\Rar$EX00.625\FTPSender.NET.exe"
Config.exe /action=remove (via de commandline of even een snelkoppeling maken)
En dan weer config.exe starten vanuit de goede dir :)

[ Voor 6% gewijzigd door WoutF op 10-09-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nou hier wat concurrentie voor FTPSender.NET :P Ik verveelde me een beetje en aangezien FTPSender nog niet helemaal af was heb ik een paar weken terug ook zoiets gemaakt. In plaats van dat het command in het Send To-menu komt staat het gewoon bovenaan in het menu.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dmarijke/screen-jcmu.jpg

Download: klik

Je kan er dus gewoon bestanden mee uploaden. Verder zit er nog een mogelijkheid in om in 1 klik de link ernaar (evt. met url- of img- UBB-tags erbij) naar het clipboard te kopieëren, handig voor forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 12:55
JER00N schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:42:
Nou hier wat concurrentie voor FTPSender.NET :P ...
Leuk tooltje! Een foutje bespeurd, namelijk als ik hem voor het eerst start staat er al dat ie in het menu geintegreerd is. Dat is alleen niet het geval. klik ik op die knop, staat er dat ie niet is geintegreerd. Klopt wel. Nog een keer klikken integreerd hem wel en dat zegt de tekst op de knop dan ook.

Ik had ook eerst een verkeerd pad op mijn server ingevuld, en dan blijft ie hangen op "Connection established". Verder geen foutmelding, terwijl het bestand niet geupload kan worden.

Werkt verder prima, ook onder Windows XP 64 bit, kan zo af en toe wel een handig progje zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Nou hier wat concurrentie voor FTPSender.NET :P Ik verveelde me een beetje en aangezien FTPSender nog niet helemaal af was heb ik een paar weken terug ook zoiets gemaakt. In plaats van dat het command in het Send To-menu komt staat het gewoon bovenaan in het menu.

[afbeelding]

Download: klik

Je kan er dus gewoon bestanden mee uploaden. Verder zit er nog een mogelijkheid in om in 1 klik de link ernaar (evt. met url- of img- UBB-tags erbij) naar het clipboard te kopieëren, handig voor forums.
Concurrentie is gezond ;)
Kan je met jouw software ook meerdere files tegelijk uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
prutsger schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:17:
[...]

Leuk tooltje! Een foutje bespeurd, namelijk als ik hem voor het eerst start staat er al dat ie in het menu geintegreerd is. Dat is alleen niet het geval. klik ik op die knop, staat er dat ie niet is geintegreerd. Klopt wel. Nog een keer klikken integreerd hem wel en dat zegt de tekst op de knop dan ook.

Ik had ook eerst een verkeerd pad op mijn server ingevuld, en dan blijft ie hangen op "Connection established". Verder geen foutmelding, terwijl het bestand niet geupload kan worden.

Werkt verder prima, ook onder Windows XP 64 bit, kan zo af en toe wel een handig progje zijn!
Hm dat klopt idd, het probleem is dat er in config.ini 'integrated=1' staat, dit moet in het begin eigenlijk 0 zijn. Komt doordat ik 'mijn' config-bestand in die rar heb gestopt.

Wat betreft foutmetldingen, dat wil ik ook nog wat uit gaan werken :)
Wout schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:38:
[...]

Concurrentie is gezond ;)
Kan je met jouw software ook meerdere files tegelijk uploaden?
Nee nog niet, misschien ga ik dit wel doen maar het tooltje is in eerste instantie bedoeld om snel ff 1 bestandje online te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
JER00N schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:00:
[...]

Hm dat klopt idd, het probleem is dat er in config.ini 'integrated=1' staat, dit moet in het begin eigenlijk 0 zijn. Komt doordat ik 'mijn' config-bestand in die rar heb gestopt.

Wat betreft foutmetldingen, dat wil ik ook nog wat uit gaan werken :)

[...]

Nee nog niet, misschien ga ik dit wel doen maar het tooltje is in eerste instantie bedoeld om snel ff 1 bestandje online te zetten.
Ik had ook eerst de link rechtstreeks in het context menu, maar dan kan je geen meerdere files naar je exe sturen. Vandaar dat ik het me afvroeg :) Zoek nog steeds een mooie methode daarvoor (zonder met COM te gaan rotzooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nou hier wat concurrentie voor FTPSender.NET :P
Is het ook als standalone aan te roepen? Dan kun je het programma nl in een ander programma (zoals een viewer) als externe tool installeren, foto's bekijken en hup ... met een sneltoets de foto's die jij wilt uploaden.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Na mijn Visual Basic .NET boek uit gelezen te hebben dacht ik te beginnen aan mijn eerste tooltje in VB .NET. Het is een heel simpel tooltje dat een string hashed dmv een MD5 of SHA1 algoritme. Omdat het mijn eerste tooltje is, zal ik ook de code er bij posten zodat jullie mij tips / commentaar kunnen geven.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/naamloos.bmp

En de code:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Imports System.Security.Cryptography
Imports System.Text

Public Class frmHash

Private Sub btnHash_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnHash.Click
        ' Checken of er met sha1 of md5 gehashed moet worden.
        If rdbMd5.Checked = True Then
            Dim md5Hasher As MD5 = MD5.Create()
            Dim input As String = txtInput.Text
            Dim output As Byte() = md5Hasher.ComputeHash(Encoding.Default.GetBytes(input))
            ' Maak een string
            Dim makeString As New StringBuilder()

Dim i As Integer
            For i = 0 To output.Length - 1
                makeString.Append(output(i).ToString("x2"))
            Next i

' Plaats de hash in de output box
            txtOutput.Text = makeString.ToString
            btnCopy.Enabled = True
        Else
            Dim sha1Hasher As SHA1 = SHA1.Create()
            Dim output As Byte() = sha1Hasher.ComputeHash(Encoding.Default.GetBytes(input))
            ' Make een string
            Dim makeString As New StringBuilder()

Dim i As Integer
            Next i

' Plaats de hash in de output box
            btnCopy.Enabled = True
        End If

End Sub

Private Sub btnEmpty_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnEmpty.Click
        txtInput.Text = ""
        txtOutput.Text = ""
        rdbMd5.Checked = True
        rdbSha1.Checked = False
        btnCopy.Enabled = False
    End Sub

Private Sub btnCopy_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnCopy.Click
        Clipboard.SetDataObject(txtOutput.Text)
    End Sub
End Class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:32:
[...]

Is het ook als standalone aan te roepen? Dan kun je het programma nl in een ander programma (zoals een viewer) als externe tool installeren, foto's bekijken en hup ... met een sneltoets de foto's die jij wilt uploaden.
Op zich kun je gewoon een bestand uploaden met "JCMU.exe <bestandsnaam>", dus ik denk dat het wel kan ja (als ik je goed begrijp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:58

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik weet niet of VB.Net interfaces kent, maar zo ja dan kun je het hashen beter herschrijven als volgt:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    Private Sub btnHash_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnHash.Click
        ' Hasher zou dus de interface zijn
        Dim hasher As Hasher
        If rdbMd5.Checked = True Then
            Set hasher = MD5.Create()
        Else
            Set hasher = SHA1.Create()
        End If
        Dim output As Byte() = hasher.ComputeHash(Encoding.Default.GetBytes(input))
        Dim makeStirng As New StringBuilder()
        Dim i As Integer
        Next i
        btnCopy.Enabled = True
    End Sub
Mocht je dan extra hash methodes willen gebruiken (die aan de interface voldoen) dan hoef je veel minder extra code te schrijven. Jij was namelijk gewoon 2 (vrijwel) identieke stukken code aan het schrijven, dat is normaal gesproken not done.

Onthoud: een goede programmeur is lui ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 15:29
EN hij geeft een error op regel 14 & 16 van je codebox hierboven :')

[ Voor 3% gewijzigd door Depress op 11-09-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
JER00N schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:34:
[...]

Op zich kun je gewoon een bestand uploaden met "JCMU.exe <bestandsnaam>", dus ik denk dat het wel kan ja (als ik je goed begrijp).
Het zou dan JCMU.ex %1 worden ... ja, idd dat bedoel ik :) Nu heb ik het nog niet uitgeprobeerd, maar ik ben wel benieuwd of ik (automagisch) met verschillende accounts kan werken.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wout schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:00:
[...]

Ik had ook eerst de link rechtstreeks in het context menu, maar dan kan je geen meerdere files naar je exe sturen.
Jawel hoor, tot 10 geloof ik.
Ik heb zoiets met wat hulp van een aantal tweakers zelfs eens simpel via de cmd line gescript: [Alg] rechtsklik -> send to ftp.xxxxx.nl

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01-2024

Korben

() => {};

Aantal dingen die ik de afgelopen tijd heb gemaakt...

DNIBot (Dot NET IRC Bot)
In C# geschreven IRC-bot, met ondersteuning voor plug-ins en triggers. Kan ook als service draaien. Open source. Momenteel bezig met een rewrite, die Daedalus gaat heten.

Scone
Klein mini-Run venstertje dat met aliases werkt. Met Ctrl+~ (tilde) te activeren.
Download

TvGidsRipper
Programma dat van de listings van tvgids.nl een Xmltv-bestand maakt.
Download

Gmulti
Zie hier (CodePlex)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wij zijn op school bezig met ons laatste jaar(mbo).
Nu moeten we een applicatie in c# ontwikkelen....maar deze applicatie laat ik hier nog niet zien.

Wat ik wel laat zien , is een mijn Easy Stream Player.
Omdat wij onze school-applicatie in C# moeten programmeren , wil ik thuis altijd wat extra ervaring opdoen.
En ik had dit toevallig in mijn hoofdzitten(omdat ik in Firefox een radio_toolbar heb).

Ik ben er vandaag mee begonnen , en heb nu natuurlijk alleen nog maar de layout.
De functionaliteit moet er nog ingeprogrammeer worden in een dezer dagen.
Functionaliteit die het gaat bevatten:

-Leest streams vanuit een XML bestandje in.
-Toevoegen van streams
-Verwijderen van streams
-HTML Helpfile

Door deze functionaliteit hoop ik zelf een hoop ervaring in C# op te doen(dmv audio afspelen , met XML werken etc etc).
Zodra hij werkt , zal ik hier de .exe en de source code downloadable maken.

Maar hier alvast de sceenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/9837/streamradiogc3.th.jpg

www.degroot-it.nl

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Korben schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 03:55:
Aantal dingen die ik de afgelopen tijd heb gemaakt...

DNIBot (Dot NET IRC Bot)
In C# geschreven IRC-bot, met ondersteuning voor plug-ins en triggers. Kan ook als service draaien. Open source. Momenteel bezig met een rewrite, die Daedalus gaat heten.
Kun je hier wat meer over vertellen?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Mensen,

Heb zojuist een update uitgebracht voor het programma RssReader.
Hij is aangekomen bij versie 1.0.7.

[Changes]
1. Dubbelklik op het logo (in system tray) zorgt ervoor dat de laatst gekozen RssFeed nog een keer wordt uitgevoerd. Je hoeft niet meer via het menu de Rss opnieuw te laden.
2. Taal is omgezet naar het engels.
3. Settings is nu netjes. De true / false is netjes een checkbox geworden en de title / description is een combobox geworden.

[UPDATE]
Er zat een fout in de manier waarop gekeken werd naar de default feed die het programma moet pakken bij het opstarten. Daarom een update van RssReader. Deze is nu gekomen bij 1.0.71 en is hier te downloaden: http://www.lucasheezen.nl/projects/appRssReader.1.0.71.zip

screenshots 1.0.6

Voor de volgens versie 1.0.8 wil ik de volgende dingen gaan aanpassen.
1. Het kunnen aanpassen van het aantal item (staat nu op 5).
2. Het kunnen aanpassen van de tijd dat hij er over doet om de rss feeds opnieuw op te halen.
3. Taal keuze maken (kan iemand mij hier advies over geven of dll / xml moet gebruiken).
4. Code eventueel gaan opschonen door gedeeltes in een aparte DLL te bouwen, zodat bij updates alleen een DLL vervangen hoeft te worden.
5. Het kunnen aanpassen van de locatie van de rss feeds schermpjes. Staat nu standaard rechtsonderin. Wil het mogelijk maken dat men zelf de positie kan kiezen.

[Download]
http://www.lucasheezen.nl/projects/appRssReader.1.0.7.zip

Mocht iemand nog suggesties hebben om het een en ander te verbeteren of misschien een mogelijkheid voor plugins in te bouwen (en waarvoor) dan hoor ik het graag.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 174216 op 19-09-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Als beginner van VB .NET heb ik maar weer is wat oefening gedaan. Dit keer een tooltje dat de PC op een bepaald tijdsstip afsluit. Handig voor als ik 's nachts nog aan het downloaden ben.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/naamloos.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Anoniem: 37691 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:13:
Project PHPMyStats (hernoemd naar PHPMyServer):
Dit haalt gegevens op van bijvoorbeeld het hardeschijfgebruik, geheugengebruik, soorten hardware, en meer. Het is gemaakt voor PHP4 (maar met enig werk werkt het onder PHP5 ook), werkt met Apache zonder enig probleem. IIS5 en nieuwer moet je veel met rechten gaan spelen, maar dat is beschreven op het forum.
Ziet er mooi uit! Alleen vind ik het erg lijken op phpsysinfo...Heeft deze nog extra's tov phpsysinfo?
Temperaturen uitlezen zou ook leuk zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
monnick schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:46:
Als beginner van VB .NET heb ik maar weer is wat oefening gedaan. Dit keer een tooltje dat de PC op een bepaald tijdsstip afsluit. Handig voor als ik 's nachts nog aan het downloaden ben.

[afbeelding]
Ik gebruik daar dit tooltje voor, wat perfect gelukt is moet ik zeggen!

Desalniettemin zal het best leuk zijn om zo te oefenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:20:
[...]

Ik gebruik daar dit tooltje voor, wat perfect gelukt is moet ik zeggen!

Desalniettemin zal het best leuk zijn om zo te oefenen..
Ja d'r zijn vast genoeg van dit soort tooltjes te vinden. Maar dit was puur oefening. :*)

btw. Die van jou ziet er ook handig uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Voordat ik de credits krijg: Kijk eens goed naar degene die dat gepost heeft, dat ben ik niet. Ik heb het dus ook niet gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:28:
Voordat ik de credits krijg: Kijk eens goed naar degene die dat gepost heeft, dat ben ik niet. Ik heb het dus ook niet gemaakt..
Ow naja boeje, hij ziet er in ieder geval leuk uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Het nadeel van deze tools is, dat ze op een tijdstip afsluiten en niet als er bv geen download activiteit meer is.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mja, daarom zijn we ook in 'Programming' hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben gisteren van VB .net overgestapt naar C# omdat ik de syntax van C# stukken prettiger vind. Ik heb zo net een console application gemaakt die de ABC formule uitgerekend.

Screenshot is niet zo bijzonder want het is gewoon een DOS schermpje. Misschien dat jullie mij nog tips kunnen geven qua code?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication1
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            double a, b, c, discriminant, uitkomst1, uitkomst2;

Console.WriteLine("ABC-Formule \n");

Console.WriteLine("Geef A:");
            a = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine("Geef B:");
            b = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine("Geef C:");
            c = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());

// ABC FORMULE
            discriminant = (-b) - (4 * a * c);
            Console.WriteLine("\nDiscriminant:");
            Console.WriteLine(discriminant);

if(discriminant > 0)
            {
                uitkomst1 = ((Math.Pow(b,2)) + (Math.Sqrt(discriminant))) / (2 * a);
                uitkomst2 = ((Math.Pow(b, 2)) - (Math.Sqrt(discriminant))) / (2 * a);

Console.WriteLine("\nTwee uitkomsten mogelijk:\n");
                Console.WriteLine("Uitkomst +:");
                Console.WriteLine(uitkomst1);
                Console.WriteLine("Uitkomst -:");
                Console.WriteLine(uitkomst2);
            }
            else if (discriminant == 0)
            {
                uitkomst1 = (Math.Pow(b,2)) / (2 * a);
                Console.WriteLine("\nEen uitkomst mogelijk:\n");
                Console.WriteLine("Uitkomst:");
                Console.WriteLine(uitkomst1);
            }
            else
            {
                Console.WriteLine("\nGeen uitkomsten mogelijk.");
            }

Console.ReadLine();
        }
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Die formule heb ik ook in m'n rekenmachine, maar dan zo'n 70 bytes aan basic-like troep.

Het enige wat het doet is 3 vraagtekens geven en dan een antwoord :+

Ik heb trouwens ook een variant van 500 bytes die de berekening erbij geeft enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 20:26
monnick schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:11:
Ik ben gisteren van VB .net overgestapt naar C# omdat ik de syntax van C# stukken prettiger vind. Ik heb zo net een console application gemaakt die de ABC formule uitgerekend.

Screenshot is niet zo bijzonder want het is gewoon een DOS schermpje. Misschien dat jullie mij nog tips kunnen geven qua code?
Ziet er goed uit. Een mierenneukersopmerking: Wat gebeurt er als je 0, -4, 0 invult?

[ Voor 44% gewijzigd door writser op 24-09-2006 18:01 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:46:
Die formule heb ik ook in m'n rekenmachine, maar dan zo'n 70 bytes aan basic-like troep.

Het enige wat het doet is 3 vraagtekens geven en dan een antwoord :+

Ik heb trouwens ook een variant van 500 bytes die de berekening erbij geeft enzo :P
hehe, ja dat heb ik op mijn TI-84+ ook al in elkaar gefrutseld. 8)
writser schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:58:
[...]

Ziet er goed uit. Een mierenneukersopmerking: Wat gebeurt er als je 0, -4, 0 invult?
Tsja, goed dat je het zegt dat krijg ik bij beide antwoorden "infinity". Dus ik moet nog even een exception handler inbouwen.

Dank dat je me er op wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:58

Robtimus

me Robtimus no like you

monnick schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:20:
Dus ik moet nog even een exception handler inbouwen.
Altijd verstandig als de user willekeurige input kan geven.

Je kan trouwens ook van het geval dat a = 0 een uitzonderingssituatie maken en de lineaire functie bepalen:
x = -c / b levert de enige oplossing.

Dan krijg je natuurlijk ook het geval dat b = 0:
De oplossing is <-inf, inf> als c = 0, anders is er geen oplossing.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• JER00N
  • Niet online
Even een preview van m'n laatste project. Ik dacht, laat ik eens origineel doen en een TVgids-programma maken :P Er bestaan er wel meer maar ik vond ze allemaal niet goed. Sinds het TV-seizoen weer begonnen is zijn er weer aardig wat boeiende programma's op TV, maar vaak kom ik er te laat achter als er een leuk programma bezig is. Wat ik dus het belangrijkst vond is dat het programma op meerdere manieren een melding kon geven wanneer een programma begint. Inmiddels kan dat, via een 'balloonhint' (vanuit de taakbalk) en de bekende 'msn-popup'.

Afbeeldingslocatie: http://pics.jer00n.nl/screen1.jpg

Voor het programma heb je wel XMLTV nodig (gratis/open source). XMLTV haalt de programmalijsten van internet en mijn programma leest deze lijsten dan weer uit. Makkelijk, want je haalt gewoon 1 keer per week met XMLTV de programmalijst op en dan kan je weer tot een week vooruit :)

Je kan favoriete programma's kiezen, er wordt dan een melding gegeven als er zo'n programma start. Verder zijn er nog allerhande filters voor zender, datum etc.

Belangrijkste todo's:
- Naam verzinnen! + icoontjes maken
- Samenwerking met XMLTV zo goed mogelijk maken
- Configuratiemogelijkheden uitbreiden
- Geluid geven bij melding (instelbaar)
- Documentatie schrijven

[ Voor 6% gewijzigd door JER00N op 27-09-2006 21:35 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

monnick schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:11:
Misschien dat jullie mij nog tips kunnen geven qua code?
Dat kan natuurlijk altijd, maar liever niet in het kader van dit topic. :) Je kan dan beter op basis van onze quickstart en policy even een nieuw topic openen, zodat we hier ontopic kunnen blijven. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
degroot schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:55:
Wat ik wel laat zien , is een mijn Easy Stream Player.
Omdat wij onze school-applicatie in C# moeten programmeren , wil ik thuis altijd wat extra ervaring opdoen.
En ik had dit toevallig in mijn hoofdzitten(omdat ik in Firefox een radio_toolbar heb).

Functionaliteit die het gaat bevatten:

-Leest streams vanuit een XML bestandje in.
-Toevoegen van streams
-Verwijderen van streams
-HTML Helpfile

Door deze functionaliteit hoop ik zelf een hoop ervaring in C# op te doen(dmv audio afspelen , met XML werken etc etc).
Zodra hij werkt , zal ik hier de .exe en de source code downloadable maken.

Maar hier alvast de sceenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/9837/streamradiogc3.jpg
Hij is dan nu eindelijk af.
En zoals beloofd downloadbaar voor jullie!
Ik heb de klasse voor het afspelen van de streams niet zelf geschreven , maar van The Code Project gedownload.
Je kan ook zelf ook streams toevoegen en verwijderen(deze moeten wel op .mp3 .asf .wmv eindigen).
Als voorbeeld staan de volgende streams erin:
-Radio 538
-Veronica
-Q-Music

Test mijn applicatie maar uit zou ik zeggen , en geef maar commentaar....
De helpfile word uiteraard wel uitgebreid ;)!

Downloaden!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

De meeste mensen hier kennen wel het probleem van bestanden kopieren naar de andere kant van een remote desktop (RDP) sessie. Omdat het klembord wel werkt had ik het plan om bestanden naar base64 te coderen, via het klembord naar de remote pc te verplaatsen en daar weer te decoderen.
Het codeer/decodeer programma was vrij snel gefixt maar aangezien het .Net is moet het wel gecompiled worden. Het compilen is op zich ook geen probleem maar het moet natuurlijk ook wel een zekere coolheidsfactor hebben.

Onder linux heb je vaak zat shell scripts waar complete binaire zooi inzit die geinstalleerd wordt, het leek me daarom wel geinig om zoiets ook voor Windows te doen en ziet hier: een self-compiling batch bestand :P

Batchfile:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
/*
@echo off

REM Set the default compiler locations
set csc20="%windir%\Microsoft.Net\Framework\v2.0.50727\csc.exe"
set csc11="%windir%\Microsoft.Net\Framework\v1.1.4322\csc.exe"
set csc10="%windir%\Microsoft.Net\Framework\v1.0.3705\csc.exe"

REM Set the compiler options
set cscopts=/target:exe /nologo /out:base64.exe /debug- /optimize-

REM Set the file we need to compile
REM In this case it's the name of the script we're in
set file=%0

REM Check which version of the Microsoft.Net Framework is available
REM Start with 2.0 then check for 1.1 and as a last resort try 1.0
IF EXIST %csc20% GOTO compile20
IF EXIST %csc11% GOTO compile11
IF EXIST %csc10% GOTO compile10 ELSE GOTO error

:compile20
echo Compiling base64 using Microsoft.Net Framework version 2.0
%csc20% %cscopts% %file%
GOTO finish

:compile11
echo Compiling base64 using Microsoft.Net Framework version 1.1
%csc11% %cscopts% %file%
GOTO finish

:compile10
echo Compiling base64 using Microsoft.Net Framework version 1.0
%csc10% %cscopts% %file%
GOTO finish

:error
echo Unable to compile. Microsoft.Net Framework not installed!
GOTO finish

*/

using System;
using System.Text;
using System.IO;

namespace Base64
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            bool decode = false;

if (args.Length < 1)
            {
                Console.Error.WriteLine("Usage: Base64 [-d] <filename> [<filename1> <filename2> <filenamen>]");
                return;
            }

if (args.Length == 1)
            {
                if (args[0].Trim() == "-d")
                {
                    Console.Error.WriteLine("Usage: Base64 [-d] <filename> [<filename1> <filename2> <filenamen>]");
                    return;
                }
            }
            else
            {
                if (args[0].Trim() == "-d")
                {
                    decode = true;
                }
            }

for (int i = 0; i < args.Length; i++)
            {
                if (!File.Exists(args[i]))
                {
                    Console.Error.WriteLine("Error: File not found: " + args[i]);
                    continue;
                }

if (decode)
                {
                    Base64.Program.Decode(args[i]);
                }
                else
                {
                    Base64.Program.Encode(args[i]);
                }
            }

Console.WriteLine("Done");
        }

private static void Encode(string fileName)
        {
            byte[] buff = ReadAllBytes(fileName);
            string data = Convert.ToBase64String(buff);
            WriteAllText(fileName + ".b64", data);
        }

private static void Decode(string fileName)
        {
            string data = ReadAllText(fileName);
            byte[] buff = Convert.FromBase64String(data);
            WriteAllBytes(fileName.Replace(".b64",""), buff);
        }

private static byte[] ReadAllBytes(string fileName)
        {
            FileStream inputStream = File.OpenRead(fileName);
            byte[] buff = new byte[inputStream.Length];

int read = 0;
            while (read < buff.Length)
            {
                read = inputStream.Read(buff, read, buff.Length - read);
            }

inputStream.Close();

return buff;
        }

private static string ReadAllText(string fileName)
        {
            byte[] buff = ReadAllBytes(fileName);

ASCIIEncoding enc = new ASCIIEncoding();
            return enc.GetString(buff);
        }

private static void WriteAllBytes(string fileName, byte[] buff)
        {
            FileStream outputStream = File.OpenWrite(fileName);

outputStream.Write(buff, 0, buff.Length);

outputStream.Close();
        }

private static void WriteAllText(string fileName, string text)
        {
            ASCIIEncoding enc = new ASCIIEncoding();
            WriteAllBytes(fileName, enc.GetBytes(text));
        }
    }
}

/*
:finish
rem */

Het script kijkt welke versie van .Net er geinstalleerd is en gaat vervolgens verder om de boel te compilen. Je krijgt wel een foutmelding van cmd.exe omdat /* geen geldig command is maar daar is mee te leven.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Laatst online: 14-04 17:14
MTWZZ schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:27:
De meeste mensen hier kennen wel het probleem van bestanden kopieren naar de andere kant van een remote desktop (RDP) sessie. Omdat het klembord wel werkt had ik het plan om bestanden naar base64 te coderen, via het klembord naar de remote pc te verplaatsen en daar weer te decoderen.
Het codeer/decodeer programma was vrij snel gefixt maar aangezien het .Net is moet het wel gecompiled worden. Het compilen is op zich ook geen probleem maar het moet natuurlijk ook wel een zekere coolheidsfactor hebben.

Onder linux heb je vaak zat shell scripts waar complete binaire zooi inzit die geinstalleerd wordt, het leek me daarom wel geinig om zoiets ook voor Windows te doen en ziet hier: een self-compiling batch bestand :P

Batchfile:
1
...code...

Het script kijkt welke versie van .Net er geinstalleerd is en gaat vervolgens verder om de boel te compilen. Je krijgt wel een foutmelding van cmd.exe omdat /* geen geldig command is maar daar is mee te leven.
Is het dan niet handiger om gewoon je diskdrives mee te linken in je rdp-sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

AdrianP schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:32:
[...]

Kun je hier wat meer over vertellen?
Wat wil je er meer over weten dan?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

bee-es schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:59:
[...]

Is het dan niet handiger om gewoon je diskdrives mee te linken in je rdp-sessie?
Klopt maar ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat dat niet kan. Windows 2000 support dat namelijk niet zonder eerst te gaan patchen en in de registry te gaan klooien.
Windows XP -> Windows 2003 gaat zonder problemen AFAIK maar dit is ook meer iets wat ik voor mezelf gefixt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MTWZZ schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:50:
[...]

Klopt maar ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat dat niet kan. Windows 2000 support dat namelijk niet zonder eerst te gaan patchen en in de registry te gaan klooien.
Windows XP -> Windows 2003 gaat zonder problemen AFAIK maar dit is ook meer iets wat ik voor mezelf gefixt heb :)
Niet om je onderuit te schoffelen, maar als dat niet werkt/kan/lukt , browse je toch gewoon ff naar de share / drive
toe ? :P

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Koffie schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:16:
[...]

Niet om je onderuit te schoffelen, maar als dat niet werkt/kan/lukt , browse je toch gewoon ff naar de share / drive
toe ? :P
Op een afgeschermd testnetwerk? Zoals ik al zei het is een redelijk specifiek probleem:
developers netwerk -> Firewall die alleen RDP toestaat -> testserver
Dus dat browsen gaat het ook niet worden. SFTP is wel mogelijk maar dat moet aangevraagd worden en dat duurt _lang_ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Ik heb een toolje geschreven dat het actuele aanbod van de organisatie die huisjes (voornamelijk studentenkamers) verhuurt bijhoudt.
Op random tijden wordt er nieuw actueel aanbod toegevoegd en het is handig om als eerste te reageren, omdat je dan de meeste kans hebt om die woning te krijgen. Nu heb ik een Java programma geschreven dat die webpagina checkt voor nieuw aanbod en dat vergelijkt met het oude actuele aanbod en dan iedereen op een mailing lijst een mailtje stuurd als er nieuw aanbod is.
In die applicatie heb ik ook de mailinglist functionaliteit gemaakt als oefenen. Je kan nu door een mailtje te sturen jezelf aanmelden, en afmelden van de lijst.

Elke 30 min wordt er voor nieuw aanbod gecontroleerd en elke 5 min controleert het systeem of er mailtjes naar hem zijn verstuurd.
Ondertussen kunnen studenten die opzoek zijn naar een studentenkamer in Rotterdam zich aanmelden door een mailtje te sturen naar stadswonen@gmail.com
met in de body alleen het woordje "ADD".

Probeer het eens uit!

[ Voor 8% gewijzigd door Macros op 05-10-2006 13:34 . Reden: Nu stuurt hij ook confirmatie mailtjes! (niet getest:P) ]

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118860

MTWZZ schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:27:
Leuk bedacht! Dat truukje ga ik onthouden :).

(Al vind ik je programma verder ook niet zo nuttig, bij mij werkt remote drives over RDP altijd prima, zelfs met twee routers ertussen (wat ongeveer neerkomt op een firewall))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Anoniem: 118860 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:29:
[...]

Leuk bedacht! Dat truukje ga ik onthouden :).

(Al vind ik je programma verder ook niet zo nuttig, bij mij werkt remote drives over RDP altijd prima, zelfs met twee routers ertussen (wat ongeveer neerkomt op een firewall))
Dit betreft niet zomaar een firewall maar een compleet gescheiden test-netwerk waar die server op leven. En dat gecombineerd met het feit dat Windows 2000 standaard geen remote drives aankan heeft het voor mij nuttig gemaakt om dit te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik ben op dit moment bezig met mijn eigen CMS. Het is nog behoorlijk in ontwikkeling maar mijn eigen site draait er in ieder geval al goed op en wat kennissen zijn aan het testen.

De bedoeling was dat het een simpel CMS zou worden zonder al teveel poespas. Dus niet teveel mogelijkheden zodat je snel en simpel een straight-forward website op kan zetten. Het is verder te voorzien van modules en template-driven.

De website

Demo website

Op de demo website kan iedereen gewoon eens gaan kijken wat je ermee zou kunnen. Ik moet eigenlijk nog een module maken waar mensen reacties kunnen sturen/plaatsen. Wat feedback is natuurlijk altijd welkom.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
QuickClip
Een (zoveelste) app om snel dingen (url's, stukken tekst, code snippets etc) op je clipboard te zetten die je vaak gebruikt.
Ikzelf gebruik het nu voor mijn "modschap" omdat ik nogal eens links moet posten naar bepaalde FAQ's etc.

Je kunt groepen aanmaken, en daarin "clipitems" zetten. Het hele ding "vestopt" zich in je systray, alwaar je met een rechts-klik uit je menu een item kunt kiezen wat vervolgens op je clipboard wordt gezet.

Alle items (en groepen) worden in een XML file in %userprofile%/application data/QuickClip bewaard. Wordt het bestand daar niet gevonden dan wordt in de huidige directory gekeken en het bestand alsnog daar naar toe gekopieërd (handig als je je app wil verspreiden in een zip of in een directory met daarin enkel de .exe en een default bestandje met items).

Deze 'tool' is quick 'n dirty in elkaar gehacked maar 't functioneert leuk. Op- en aanmerkingen zijn welkom maar kijk niet raar als ik er niets mee doe wegens tijdsgebrek of omdat ik er (voor mij) het nut niet van in zie.

Wat ik (ooit) misschien nog eens maak is het opslaan van de schermpositie (dat irriteert me nu wel eens). Verder is er, voor de prut-tool die het is, weinig aan te "verbeteren" omdat ik er niet meer van "eis" ;)

Verder ben je vrij het te gebruiken (en verspreiden) waar je wil.

(Oh, .Net framework 2.0 vereist)

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 10-10-2006 15:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Laatst online: 23-06 10:03
MaNdM schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:01:
Ik ben op dit moment bezig met mijn eigen CMS. Het is nog behoorlijk in ontwikkeling maar mijn eigen site draait er in ieder geval al goed op en wat kennissen zijn aan het testen.

De bedoeling was dat het een simpel CMS zou worden zonder al teveel poespas. Dus niet teveel mogelijkheden zodat je snel en simpel een straight-forward website op kan zetten. Het is verder te voorzien van modules en template-driven.

De website

Demo website

Op de demo website kan iedereen gewoon eens gaan kijken wat je ermee zou kunnen. Ik moet eigenlijk nog een module maken waar mensen reacties kunnen sturen/plaatsen. Wat feedback is natuurlijk altijd welkom.
ziet er leuk uit. beetje zelfde idee als www.cmsmadesimple.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ja dat klopt wel een beetje maar dan is het bij die van mij vele malen eenvoudiger gehouden en kan er natuurlijk lang zoveel niet. Daar is ook een eenvoudige reden voor, ik ben gewoon niet goed genoeg in PHP om een CMS zoals cmsmadesimple op te zetten.

Voorheen had ik het beheer van de site via de frontpage zelf door een soort admin-bar die per sectie verscheen na het inloggen. Dat werkte best aardig maar daar ben ik toch maar afgestapt. Het was een enorme bult werk om die admin-bar te standaardiseren en over alle modules goed te laten werken. Het is leuk om te zien dat mensen nu ook echt in de demo gaan proberen wat er mogelijk is.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
*schop*
Inmiddels een kleine update naar V1.2; nu 2 talig (NL/EN afhankelijk van je systeem instelling uiteraard) en onthoudt nu de window positie (was érg irri). Ik vind het nog steeds een handig ding (doorgaans ben ik mijn eigen tools tegen de tijd dat ze klaar zijn beu :X )

Kom op mensen, ik wil méér zien ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 26-10-2006 18:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik speel al een jaar of 10 met de seriele LCD displays van Matrix Orbital. Het laatste project is een complete SDK voor deze displays voor het .NET platform. (SDK zelf is in C# geschreven.) Nou is het proggen van die displays helemaal niet zo heel erg moeilijk, maar er zijn nu een aantal dingen bijgekomen wat redelijk ingewikkeld is geworden. De USB versies (overigens zit daar gewoon een USB-serieel converter op) hebben bijna complete baybus mogelijkheden gekregen; uitlezen van temperatuur en uitlezen en aansturen van fans. Mocht je de SDK willen downloaden, dan kan je hem hier vinden. Uiteraard gratis zolang je er zelf maar niets mee verdient :)

Alle mogelijkheden van de displays worden ondersteund door de SDK, en uiteraard is alles erg gemakkelijk te gebruiken. Naast de text-gebaseerde displays is er ook ondersteuning voor de grafische displays. Om een progje te kunnen maken wat er ook nog eens leuk uitziet zitten er verschillende controls bij: Custom Character control, RPM Gauge, Temperature Gauge, Virtual Display. Genoeg om mee te spelen in ieder geval :)

Om een idee te geven wat de SDK kan zit er ook een klein demo progje bij:

Display type en de mogeljkheden ervan worden automatisch gedetecteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvonk.info/mosdk/Screenshot1.jpg

Aansturen en uitlezen van fans:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvonk.info/mosdk/Screenshot.gif

Detecteren van de 1-Wire devices en eventueel temperatuur bepalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvonk.info/mosdk/Screenshot4.jpg

Het maken en uploaden van custom characters:
Afbeeldingslocatie: http://www.jvonk.info/mosdk/Screenshot5.jpg

Verder met Mono aan de slag geweest om de SDK ook op Linux te kunnen gebruiken, maar de ondersteuning daarvan (en dan de COM port ondersteuning onder Mono) is nog niet helemaal klaar. Grootste probleem is eigenlijk dat je geen events van de COM port krijgt. Het gebruiken van het display gaat overigens zonder problemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.jvonk.info/mosdk/Screenshot-Linux2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik ben al een tijdje bezig met een DOOM port naar PHP. De relatieve onmogelijkheid van deze combinatie maakt het voor mij interessant. Ik ga vooralsnog niet uit van enige serieuze speelbaarheid, als ik al 1 frame van een level zou kunnen renderen ben ik al blij.

Momenteel kom ik nog niet verder dan het opstartscherm, maar de WAD-file loader doet het bijvoorbeeld al goed. Ik ben nu bezig met de level-setup en daarnaast met het optimaliseren van de PHP SDL extensie die ik gebruik voor graphics en user input (en evt. audio later).

Bijkomend effect van dit project is dat ik erg veel leer over PHP, met name op gebied van werken met binaire data en extensies. Daarnaast lees ik nu beter C dan ooit :). Het moeilijkste is het omzetten van de talrijke pointer bewerkingen in C naar een PHP equivalent die hetzelfde doen. De verwachtte problemen met datatypen lijken mee te vallen. Bytes en chars gaan in strings of arrays met karakters, longs en shorts en fixeds in integers en 64 bits waaren in floats. Structs gaan in classes.

Het vervelendste is dat werkelijk elke regel code (en dat zijn er heel veel) stuk voor stuk, of soms via een scriptje, qua basic syntax omgezet moet worden. Dus alle type-declaraties weghalen, voor elke var een $, etc., etc. Mocht iemand geinteresseerd zijn in dat monnikenwerk dan bent u van harte welkom ;)

Op www.meneer.net staat momenteel een screenshot van alles wat het ding nu aan output genereert.
Ik ben momenteel nog niet toe aan een downloadable, en aangezien iedereen het opstartscherm van Doom kent zou dat toch niet zo spectaculair zijn :).

Wel ben ik benieuwd of er misschien al WAD files in omloop zijn met gereduceerde resoluties van textures en sprites. Dit omdat ik met de originele bestanden geen spectaculaire framerates verwacht...

[edit]
Voor de mensen die het zich afvragen...phpdoom draait natuurlijk niet op een webserver, maar vanaf de commandline...

[ Voor 3% gewijzigd door Genoil op 27-10-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Grappig Genoil, ken PHP ook al jaren (als hobby) maar wist niet dat je dat soort dingen er ook mee kon :)

Zelf heb ik weer een nieuw tooltje om SABnzbd (de usenet client met webinterface) makkelijk te besturen. De naam is werkelijk geniaal, namelijk SABnzbdGUI 8)7

Afbeeldingslocatie: http://pics.jer00n.nl/sabscreen1.jpg
Let niet op dat klokje enzo, das van Serious samurize en heeft er niets mee te maken

Het programmaatje zit in de windows toolbar en als je er op klikt komt er een menuutje om sabnzbd op pauze te zetten etc. Verder laat het icoontje ook zien hoever sabnzbd is met downloaden (in procenten).

Download: http://www.jer00n.nl/files/sabnzbdgui-0.1.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Waar heb je het in geschreven als ik vragen mag?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
In Delphi 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:14
VRT Media Downloadmanager
De VRT-radiozenders (staatszenders) bieden op hun website allemaal de mogelijkheid om korte geluidsfragmenten tot hele te herbeluisteren, maar ik vond het toch net zo handig om ze dan ook maar direct te kunnen opslaan op m'n eigenste PC. Vandaar deze tool:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberthijs.be/images/stories/ownprograms/vrtmediadownloadmanager/stap2.png

Je kan zowel links naar geluidsfragmenten van een van de sites plukken, als gewoon het programma opstarten om dan in de archieven te duiken ("Herbeluister"). Ook is het mogelijk om telkens de laatste aflevering van een radioprogramma op te vragen, zeer handig als je bijv. je favoriete programma gemist hebt..

Downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
WOW! Dit is echt handig!
Dit wordt een van mijn favorite apps! :)

Edit: Er klopt volgens mij iets niet. Als ik iets download, wordt het niet opgeslagen en als ik 'bladeren' kies, crasht het programma!

[ Voor 23% gewijzigd door Lukse op 03-11-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
MailChecker
Dit project is nog in ontwikkeling , al wel grotendeels werkend.
Moeten nu alleen nog schoonheidsfoutjes eruit gehaald worden(zoals alleen nieuwe berichten in balloon weergeven ipv alle berichten , helpteksten , etc etc)

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/8074/mailox0.th.jpg

Maar nu even de kleine uitleg.
Deze applicatie checked voor nieuwe emails op je POP3 server.
Handig voor als je niet zoveel geheugen in je pc hebt , en je dus je outlook niet de hele tijd open wilt hebben.
Hij bewaart de instellingen in een config file(password word uiteraard encrypt)
Programma kun je na het opstarten mimimaliseren , zodat het op de achtergrond verder draait.
Je kan zelf instellen wanneer de interval voor het mailchecken moet gebeuren.

Na de ingestelde tijd gaat hij checken voor nieuwe email ,en dan krijg je bij nieuwe email een mooi tekst ballonnetje in beeld
Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/8418/checkhu4.th.jpg

Hier moeten nu alleen de schoonheidsfoutjes uit verbeterd worden.
Maar dat mag je uiteraard ook zelf doen , bij interrese gooi ik de source wel online(Gemaakt in C#.Net).

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 11:21
JER00N schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:23:
Zelf heb ik weer een nieuw tooltje om SABnzbd (de usenet client met webinterface) makkelijk te besturen. De naam is werkelijk geniaal, namelijk SABnzbdGUI 8)7
Klopt het dat SABnzbdGUI alleen werkt als je SABnzbd geconfigged hebt op localhost ?
verder als je op "log" klik als SABnzbd niet aanstaat crashed het
maar verder is het een aardig programma !

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 23:41

CodeIT

Code IT

degroot schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:05:
MailChecker
Dit project is nog in ontwikkeling , al wel grotendeels werkend.
Moeten nu alleen nog schoonheidsfoutjes eruit gehaald worden(zoals alleen nieuwe berichten in balloon weergeven ipv alle berichten , helpteksten , etc etc)

[afbeelding]

Maar nu even de kleine uitleg.
Deze applicatie checked voor nieuwe emails op je POP3 server.
Handig voor als je niet zoveel geheugen in je pc hebt , en je dus je outlook niet de hele tijd open wilt hebben.
Hij bewaart de instellingen in een config file(password word uiteraard encrypt)
Programma kun je na het opstarten mimimaliseren , zodat het op de achtergrond verder draait.
Je kan zelf instellen wanneer de interval voor het mailchecken moet gebeuren.

Na de ingestelde tijd gaat hij checken voor nieuwe email ,en dan krijg je bij nieuwe email een mooi tekst ballonnetje in beeld
[afbeelding]

Hier moeten nu alleen de schoonheidsfoutjes uit verbeterd worden.
Maar dat mag je uiteraard ook zelf doen , bij interrese gooi ik de source wel online(Gemaakt in C#.Net).
Als het geheugengebruik uitmaakt is C# icm .NET volgens mij niet de handigste keuze. Waarschijnlijk heeft je app aan 30 MB niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 18-06 12:12

pjvandesande

GC.Collect(head);

CodeIT schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:53:
[...]

Als het geheugengebruik uitmaakt is C# icm .NET volgens mij niet de handigste keuze. Waarschijnlijk heeft je app aan 30 MB niet genoeg.
Jawel hoor, zolang er geen UI word getoont is er niks aan de hand. En 30MB is nou ook niet echt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:06:
[...]

Klopt het dat SABnzbdGUI alleen werkt als je SABnzbd geconfigged hebt op localhost ?
Ja dat klopt, in versie 0.1 is localhost hardcoded, maar in de nieuwe versie kan je dat gewoon instellen :) (config.ini).
verder als je op "log" klik als SABnzbd niet aanstaat crashed het
Hoe dat kan snap ik niet, heb het hier zelf niet... misschien is het in de nieuwe versie opgelost :)

In de nieuwe versie zit nu ook een feature om naar de Download-directory te gaan vanuithet tray-menu (zie verder readme.txt voor updates).

Nieuwe versie (0.2): http://www.jer00n.nl/files/sabnzbdgui-0.2.rar

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
CodeIT schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:53:
[...]

Leraar van ons heeft dat vandaag ook nog extra benadrukt...
Je kan je applicatie op 2 manieren compilen...
1e manier is de standaard manier(dus voor .net zodat je een MSIL krijgt(correct me if im wrong))
En dan kan je ook nog je programma in native way compilen.
Daarmee word de tussentaal uit je programma gelaten , heb je (weet ik niet 100% cker) .net perse nodig om te draaien , en is C# ook veel sneller dan op de 1e manier

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

degroot schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:41:
[...]

Leraar van ons heeft dat vandaag ook nog extra benadrukt...
Je kan je applicatie op 2 manieren compilen...
1e manier is de standaard manier(dus voor .net zodat je een MSIL krijgt(correct me if im wrong))
En dan kan je ook nog je programma in native way compilen.
Daarmee word de tussentaal uit je programma gelaten , heb je (weet ik niet 100% cker) .net perse nodig om te draaien , en is C# ook veel sneller dan op de 1e manier
Laat je leraar dan maar heel snel een omscholingscursus aanvragen. C# code wordt altijd, maar dan ook altijd naar MSIL gecompileerd (wat, in een bestand gegoten, een assembly heet).

Het is wel mogelijk om die MSIL vervolgens permanent om te zetten naar native code, met ngen.exe. Voordeel is dat het JIT'ten niet nodig is, wat opstarttijd bespaart. Nadeel is dat dat sowieso al redelijk snel gebeurt, en dat je MSIL alleen geoptimaliseerd wordt voor het platform waarop je ngen.exe draait, waardoor het op een andere computer minder snel kan draaien, of zelfs helemaal niet (32-/64-bit probleem). Overigens heb je bij zo'n 'native image' zoals dat heet nog steeds het .NET framework nodig.

Het ging hier over geheugengebruik, en die 30 MB is waarschijnlijk grotendeels de CLR en de class library, die ook als 'gebruikt geheugen' bij een proces staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ah, weer een leerprojectje klaar. Eindelijk ook nog eens wat nuttigs :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hasteggink/annotatio/small.png
Annotatio

Meer info + groot screenshot op de site. Het idee is enigzins moeilijk uit te leggen, maar het gaat om een tool waarmee je gemakkelijk sites als dit voorbeeld kan aanmaken (hover over de onderstippelde woorden).

Inspiratie? Kox Kollum had ook al zoiets, maar dat werkte niet bepaald optimaal... Alleen was ik niet van plan er nog echt wat mee te gaan doen, was meer weer iets om Java te leren. Da's wel gelukt, ben erg vaak vast blijven zitten in allerlei problemen :+

[edit]
Oh, dat alleen cijfers niet in het id-attribuut bij HTML mogen weet ik, ben allen voorlopig te lui er iets aan te doen... :)

[ Voor 10% gewijzigd door -Lars- op 03-11-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Korben schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:14:
[...]
Laat je leraar dan maar heel snel een omscholingscursus aanvragen. C# code wordt altijd, maar dan ook altijd naar MSIL gecompileerd (wat, in een bestand gegoten, een assembly heet).

Het is wel mogelijk om die MSIL vervolgens permanent om te zetten naar native code, met ngen.exe. Voordeel is dat het JIT'ten niet nodig is, wat opstarttijd bespaart. Nadeel is dat dat sowieso al redelijk snel gebeurt, en dat je MSIL alleen geoptimaliseerd wordt voor het platform waarop je ngen.exe draait, waardoor het op een andere computer minder snel kan draaien, of zelfs helemaal niet (32-/64-bit probleem). Overigens heb je bij zo'n 'native image' zoals dat heet nog steeds het .NET framework nodig.

Het ging hier over geheugengebruik, en die 30 MB is waarschijnlijk grotendeels de CLR en de class library, die ook als 'gebruikt geheugen' bij een proces staan.
Dat zou inderdaad ook wel kunnen , en waarschijnlijk heeft de leraar me dat ook zo verteld , alleen vrijdag middag leer ik nooit zoveel meer >:) >:)
Dus heb ik het als backup nog zwart op wit staan :D :9

Nee even zonder dolle...
Dit project was niet zozeer om geheugen gebruik , maar gewoon om het feit dat ik wat nieuws gemaakt had.
Maar ik denk toch dat het wel iets lichter zal zijn dan dat je Outlook 2003 constant open hebt staan.
Ik vind het iig fijner werken...

EDIT:
Nu staat mijn applicatie al een tijdje te draaien , maar in taskmanager geeft ie aan dat ie maar 4,420KB(4MB) dus verbruikt.
Verder staan er geen andere gigantisch hoog geheugen gebruikers in...

Is al snel iets simpels aan het maken om alvast gereed te zijn voor deel III van dit topic _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door degroot op 04-11-2006 00:44 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

degroot schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:33:
[...]

Dat zou inderdaad ook wel kunnen , en waarschijnlijk heeft de leraar me dat ook zo verteld , alleen vrijdag middag leer ik nooit zoveel meer >:) >:)
Dus heb ik het als backup nog zwart op wit staan :D :9

Nee even zonder dolle...
Dit project was niet zozeer om geheugen gebruik , maar gewoon om het feit dat ik wat nieuws gemaakt had.
Maar ik denk toch dat het wel iets lichter zal zijn dan dat je Outlook 2003 constant open hebt staan.
Ik vind het iig fijner werken...

EDIT:
Nu staat mijn applicatie al een tijdje te draaien , maar in taskmanager geeft ie aan dat ie maar 4,420KB(4MB) dus verbruikt.
Verder staan er geen andere gigantisch hoog geheugen gebruikers in...

Is al snel iets simpels aan het maken om alvast gereed te zijn voor deel III van dit topic _/-\o_
Outlook 2007 draait hier vrolijk op de achtergrond, en neemt welgeteld 30 MB in beslag. Als je dat er niet voor over hebt moet je imo iets anders verzinnen voor je pc dan mail lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Korben schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 02:26:
[...]
Outlook 2007 draait hier vrolijk op de achtergrond, en neemt welgeteld 30 MB in beslag. Als je dat er niet voor over hebt moet je imo iets anders verzinnen voor je pc dan mail lezen.
FF om verdere discussie te voorkomen...
Ik heb dit NIET geschreven omdat outlook veel te zwaar is voor mijn pc.
Ik heb dit gewoon geschreven omdat mijn ideeen bijna opwaren , en dit me wel een leuk idee leek.
Outlook kan bij mij ook gerust de hele dag open staan , maar wat heb ik daaraan als ik het programma niet de hele dag nodig heb?
Hoe meer vrije resources hoe beter toch?

Dit programmatje is gewoon uit verveling geschreven , en je kan er ook geen mails mee lezen , het controleeert alleen maar of er nieuwe mail is...
Ik ben met mijn laatste jaar bezig en hier leren wij OO programeren.
Ik doe het in C# , dus ik heb van dit programma alleen maar weer leuke dingen bijgeleerd.
En dat is eigenlijk de hele opzet, om er wat van te leren , niet of outlook nou wel of niet meer resources inneemt dan dit programma

[ Voor 15% gewijzigd door degroot op 04-11-2006 12:13 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Laatst online: 13:14
Lukse schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:25:
[...]

WOW! Dit is echt handig!
Dit wordt een van mijn favorite apps! :)

Edit: Er klopt volgens mij iets niet. Als ik iets download, wordt het niet opgeslagen en als ik 'bladeren' kies, crasht het programma!
Ai, als je nog niets om te downloaden had geselecteerd, liep m'n tooltje inderdaad vast, een dommigheid van me om over het hoofd te zien..
Ik heb nog een paar extra checks erbij gegooid om te controleren of het opslaan wel gaat zoals het moet, maar nu zou het normaal gezien moeten goed gaan..

Als je het programma opstart zal je de melding krijgen dat er een nieuwe versie is, het probleem is daarin opgelost :)

Als het ondanks alles toch blijft spaak lopen, stuur me dan 'ns een DM of mailtje met de exacte foutmelding + plaats waar je hem probeert op te slaan, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 14:04
JER00N schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:33:
Even een preview van m'n laatste project. Ik dacht, laat ik eens origineel doen en een TVgids-programma maken :P Er bestaan er wel meer maar ik vond ze allemaal niet goed. Sinds het TV-seizoen weer begonnen is zijn er weer aardig wat boeiende programma's op TV, maar vaak kom ik er te laat achter als er een leuk programma bezig is. Wat ik dus het belangrijkst vond is dat het programma op meerdere manieren een melding kon geven wanneer een programma begint. Inmiddels kan dat, via een 'balloonhint' (vanuit de taakbalk) en de bekende 'msn-popup'.

[afbeelding]

Voor het programma heb je wel XMLTV nodig (gratis/open source). XMLTV haalt de programmalijsten van internet en mijn programma leest deze lijsten dan weer uit. Makkelijk, want je haalt gewoon 1 keer per week met XMLTV de programmalijst op en dan kan je weer tot een week vooruit :)

Je kan favoriete programma's kiezen, er wordt dan een melding gegeven als er zo'n programma start. Verder zijn er nog allerhande filters voor zender, datum etc.

Belangrijkste todo's:
- Naam verzinnen! + icoontjes maken
- Samenwerking met XMLTV zo goed mogelijk maken
- Configuratiemogelijkheden uitbreiden
- Geluid geven bij melding (instelbaar)
- Documentatie schrijven
hmm na, deze preview ben ik erg benieuwd naar een beta, alpha of rc1 of zo iets ;-)
zijn die al ergens te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
engelbertus schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:37:
[...]

hmm na, deze preview ben ik erg benieuwd naar een beta, alpha of rc1 of zo iets ;-)
zijn die al ergens te downloaden?
Als ik thuis ben zal ik eens kijken of ik een eerste versie online kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Laat ik ook maar eens een screenshot van mijn w.i.p laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://imgdump.shjansen.nl/tabpad.png

Ik was het zat om telkens meerdere notepad vensters open te hebben staan. Dit wordt dus een notepad-like programma maar dan met tabs. Tevens is dit een leuk leerproject voor me.

Toekomstmuziek is om dit programma uit te breiden met codecoloring en regelnummering, zodat dit ook als phpeditor o.i.d. gebruikt kan worden.

geinteresseerden kunnen een email sturen (adres staat in profiel), zodat ik je een versie kan sturen die werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Oehh.. sexy 8)

Kan het ook automagisch je tekst opslaan? Dat zou een goed alternatief zijn voor NoteTaker dan.. :+

/me Zwengelt GMail aan..
Edit: Waarheen moeten we mailen dan? :'(

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 06-11-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Mijn emailadres: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/emailadres/?UserID=90714

Is misschien een optie die ik erin kan maken. Maar wat versta je onder automatisch opslaan? Ik ken notetaker niet!

[ Voor 104% gewijzigd door steffex op 06-11-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zie ook dat er 'niet openbaar' staat.. Doe even niet zo flauw, post een link, of geef echt je mailadres. Desnoods plemp je bij mij een mail door de bus..; Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/154493

Wat ik met automatisch opslaan bedoel is dat het tooltje alles op slaat in een bestandje ergens. Als ik er dus 'hoi' in tik, en het afsluit, staat het er de volgende keer weer...

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 06-11-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Edit != Vorige |:(

[ Voor 97% gewijzigd door TheZeroorez op 06-11-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:58
JER00N schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:58:
In de nieuwe versie zit nu ook een feature om naar de Download-directory te gaan vanuithet tray-menu (zie verder readme.txt voor updates).

Nieuwe versie (0.2): http://www.jer00n.nl/files/sabnzbdgui-0.2.rar
Ziet d'r erg netjes uit! Nog 'n paar tips (eigenbelang natuurlijk ;)), laat je SabnzbdGUI niet afsluiten als je bij "Log" op 't kruisje klikt maar gewoon 't log menu sluiten, dat werkt nu 'n beetje onlogisch. Verder lijkt de "Download Directory" niet te werken als je em relatief hebt ingesteld ("./Downloads/Incomplete", zoals default).
Wellicht ook 'n idee om em op de sab repository toe te voegen, ik denk dat je hiermee een hoop users blij kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
TheZeroorez schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:57:
Ik zie ook dat er 'niet openbaar' staat.. Doe even niet zo flauw, post een link, of geef echt je mailadres. Desnoods plemp je bij mij een mail door de bus..; [afbeelding]

Wat ik met automatisch opslaan bedoel is dat het tooltje alles op slaat in een bestandje ergens. Als ik er dus 'hoi' in tik, en het afsluit, staat het er de volgende keer weer...
Ik kan wel een functie inbouwen dat je kunt aangeven of de bestanden die open hebt staan bij afsluiten, weer opent als je het programma weer opstart :) Als je zoiets bedoelt, dan moet dat wel lukken dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Ives schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:41:
Ik heb voor mezelf een programmaatje geschreven dat always on top blijft, en bij het afsluiten automatisch de inhoud opslaat. Als je het opnieuw opstart wordt de tekst automatisch opnieuw geladen. Ik heb het gewoon gemaakt omdat ik normaal behoorlijk veel op papier schrijf, zoals het formaat van afbeeldingen of forms ofzo die ik later nog nodig heb. Nu kan ik ze gewoon ingeven.

[afbeelding]
Dit lijkt mij een heel handig programma.
Alleen zou het voor mijn gebruik, minimize to tray het best zijn. Zou niet willen dat het constant on-top staat.

Maar een hele goede ingeving om dit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software. Mogelijk kun je daarvoor hier terecht. :)