Software voor nop!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 12.295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56
In navolging van Verwijderd in "Wat voor software zal ik gaan maken?!" wil ik weer starten met deze topicreeks.

Waarom dit topic?
Heel simpel: Vraag en aanbod van software bij elkaar brengen. Programmeren is altijd leuk (=persoonlijke mening ;) ), en kleine projecten zijn ook bij een volle agenda goed te doen. Verder doe ik ervaring op met het ontwikkelen van programma's en kan ik anderen blij maken met de software.

Welke software wel en welke niet?
Waarschijnlijk spreekt dit voor zich, maar vragen naar het ontwikkelen van cracks e.d. zou ik niet doen. Ook in dit topic gelden de algemene regels die overal op GoT van kracht zijn. Verder gaat het hier om Windows-only programma's; van andere besturingsystemen heb ik niet voldoende kennis om daar ook voor te ontwikkelen. Voor de rest: brandt maar los!

Héé, waarom maak je dit of dat niet! :(
De keuze om bepaalde software al dan niet te ontwikkelen hangt van een aantal factoren af; hoeveel mensen er profijt van hebben, of er al een soortgelijk programma bestaat, en natuurlijk hoe leuk het mij lijkt. :)

Kostda?
Niks. :)

Ik wil ook meehelpen ontwikkelen!
Wat let je om het te doen? :) Stem wel even vantevoren met mij af (mail staat in profiel) om te voorkomen dat we dubbel werk gaan doen.

Tools tot nu toe:
In ontwikkeling:
• Een tool die er voor zorgt dat mensen met hun taakbalk bovenaan hun scherm, niet steeds windows krijgen die onder de taakbalk verschijnen. Blijkbaar vergeten developers dat er ook mensen met de taakbalk boven zijn, (veel handiger zo vind ik)

• Een goeie tool die op de achtergrond draait en die autmatisch affinity en priority instelt zoals jij dat wilt.

[b]Bovenstaande programma's te downloaden via * link down *. * SysRq zoekt iemand om dit weer aan de gang te helpen... :)

Nog te doen:
• Ik ben al tijden op zoek naar een applicatie die automatisch een backup schema kan maken aan de hand van het grandfather - father - son principe. Webbased zou natuurlijk ook mogen. Het is de bedoeling dat je zelf een periode (bv een jaar) kunt opgeven en het aantal tapes (bv 3 in grandfather - father - son) als bv maand, week en dagtape. Ik heb het idee al eens vaker gepost in het vorige deel maar helaas heeft niemand hier iets mee gedaan. Ik wil natuurlijk wel graag de source hebben als iemand een programma maakt (dan kan ik er ook nog iets van leren).

• Screensaver:Gelukkig kennen de meeste slideshow/screensaver dingen wel de optie om de afbeelding fullscreen te plaatsen.
Maar daarmee ben ik nog niet tevreden :)

Wat ik wil: een map + de submappen selecteren, en de afbeeldingen daarin weergeven in 90/100% hoogte, maar met behoud van de aspect ratio. En dat de afbeelding dan van links naar rechts scrollt, met een in te stellen snelheid.

• Lang gezocht maar nooit gevonden: een simpele tool om de default geluidskaart te wisselen.
Ik heb een usb headphone en een speakerset op de onboard audio uitgang. Via de standaard windows middelen is het een hele klikpartij om de default te wisselen.

Downloads komen op hier

[ Voor 58% gewijzigd door SysRq op 05-03-2008 09:48 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Goed idee! Ben al vaak situaties tegen gekomen waar een simpel progje wel handig zou zijn. Kan er alleen nu even geen bedenken 8)7 Miss na school :)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een prog waar ik mijn cd-key kan opslaan (legaal natuurlijk) en die deze automatich invuld als ik bijvoorbeeld een spel installeer. Ik ben nog al lui namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor welk OS wil je deze apps maken :? Want de meeste apps die gebouwd werden waren Windows-related zeg maar ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Outerspace schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:12:
Voor welk OS wil je deze apps maken :? Want de meeste apps die gebouwd werden waren Windows-related zeg maar ;)
Hmm, da's een goeie: Windows-only voor mij iig. :) Ik zet het er in de ts ook even bij

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-Een goeie tool die op de achtergrond draait en die autmatisch affinity en priority instelt zoals jij dat wilt.
Laatst stond er 1 in de meuktracker, maar die crashte af en aan en gebruikte NET framework.

-Een tool die er voor zorgt dat mensen met hun taakbalk bovenaan hun scherm, niet steeds windows krijgen die onder de taakbalk verschijnen. Blijkbaar vergeten developers dat er ook mensen met de taakbalk boven zijn, (veel handiger zo vind ik)

:)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
lt_cmd_data schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:11:
Een prog waar ik mijn cd-key kan opslaan (legaal natuurlijk) en die deze automatich invuld als ik bijvoorbeeld een spel installeer. Ik ben nog al lui namelijk :-)
Dat is een proramma wat ikzelf ook erg nuttig zou vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:23:
[...]

Dat is een proramma wat ikzelf ook erg nuttig zou vinden...
Dit zou je vrij makkelijk moeten kunnen programmeren met AutoIT v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TweakerNummer schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:26:
[...]

Dit zou je vrij makkelijk moeten kunnen programmeren met AutoIT v3.
dat is idd wel waar, daar ga ik van het weekend maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
gladiool schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:22:
-Een goeie tool die op de achtergrond draait en die autmatisch affinity en priority instelt zoals jij dat wilt.
Laatst stond er 1 in de meuktracker, maar die crashte af en aan en gebruikte NET framework.
Heb je toevallig het linkje naar de meuktracker hiervan?
-Een tool die er voor zorgt dat mensen met hun taakbalk bovenaan hun scherm, niet steeds windows krijgen die onder de taakbalk verschijnen. Blijkbaar vergeten developers dat er ook mensen met de taakbalk boven zijn, (veel handiger zo vind ik)
Als je applicaties gemaximaliseerd opstarten heb je het probleem niet neem ik aan? Verder zal ik eens kijken of hier iets aan te doen is. :)
mschol schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:29:
dat is idd wel waar, daar ga ik van het weekend maar eens naar kijken.
Mooi, dan laat ik deze even rusten. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:49

Standeman

Prutser 1e klasse

Een goede MP3 tag editor waarmee je vrij grote hoeveelheden mp3's kan bijwerken via CDDB.

Ik mijn mp3's opgedeeld in /artitst/album/*.mp3. Veel ervan is de tag informatie afwezig of fout. Ik ben nog nooit een tool tegengekomen waarmee je gemakkelijk en overzichtelijk een hele directory structuur kan bijwerken..

Ik ben overigens wel van plan om er zelf 1 te schrijven in Java.. Ik ben alleen nog opzoek naar een goede MP3 / CDDB API... (om nou zelf helemaal het CDDB verhaal te implementeren vind ik een beetje te veel werk...). Verder heb ik een chronisch gebrek aan tijd, dus verder dan een project aanmaken in mijn IDE ben ik niet gekomen..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Standeman schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:40:
Een goede MP3 tag editor waarmee je vrij grote hoeveelheden mp3's kan bijwerken via CDDB.

Ik mijn mp3's opgedeeld in /artitst/album/*.mp3. Veel ervan is de tag informatie afwezig of fout. Ik ben nog nooit een tool tegengekomen waarmee je gemakkelijk en overzichtelijk een hele directory structuur kan bijwerken..

Ik ben overigens wel van plan om er zelf 1 te schrijven in Java.. Ik ben alleen nog opzoek naar een goede MP3 / CDDB API... (om nou zelf helemaal het CDDB verhaal te implementeren vind ik een beetje te veel werk...). Verder heb ik een chronisch gebrek aan tijd, dus verder dan een project aanmaken in mijn IDE ben ik niet gekomen..
Kan dat niet gewoon met Tag and Rename :? Hij maakt alleen geen gebruik van CDDB, maar wel via FreeDB.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Standeman schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:40:
MusicBrainZ tagger. Is wel geen CDDB, maar komt verdacht dicht in de buurt. Hij "luistert" naar de muziek en zoekt dat nummer in de database op, werkt dus ook op recoded mp3s of mp3s die niet in een bepaalde dir structuur staan.
The MusicBrainz tagger applications allow you to automatically look up the albums/tracks in your music collection and then write clean metadata tags (ID3 tags, Vorbis comment fields, etc) to your files. The taggers also allow you to specify how and where to write cleanly tagged files to your hard drive.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:20
Outerspace schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:43:
[...]

Kan dat niet gewoon met Tag and Rename :? Hij maakt alleen geen gebruik van CDDB, maar wel via FreeDB.
even hierop :) ... Die db bevat een heel dun laagje van de muziek over de wereld. Sommige muziekstylen zijn echt heel slecht vertegenwoordigd.( o.a. hip-hop,rap,RnB enz )

Wat ik tenslotte wel handig zou vinden ( mn pc staat 24/7 aan) een wekker-tool die met het wekken een radio-stream opent. Ik heb zelf al eens geprobeerd met taskmanager maar dat vind ik nou niet echt goed.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
SysRq schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:35:
[...]

Heb je toevallig het linkje naar de meuktracker hiervan?

[...]

Als je applicaties gemaximaliseerd opstarten heb je het probleem niet neem ik aan? Verder zal ik eens kijken of hier iets aan te doen is. :)

[...]
Mooi, dan laat ik deze even rusten. :)
Ik kan die ene niet meer vinden :( Ik zal nog even zoeken. Maar nu met de dual core procs zal er wel meer interesse zijn voor dit soort progjes. Er is ook een command line executable, ook niet ideaal.

En progjes maximaal opstarten werkt inderdaad, maar dat is niet altijd wenselijk. Popups in 3dsmax/ea , en media players bijvoorbeeld, poppen heel vaak met hun balk onder de taakbalk. Superirri.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

spyros schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:52:
[...]
Wat ik tenslotte wel handig zou vinden ( mn pc staat 24/7 aan) een wekker-tool die met het wekken een radio-stream opent. Ik heb zelf al eens geprobeerd met taskmanager maar dat vind ik nou niet echt goed.
Daar kan je op google een enorme hoeveelheid proggies van vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

spyros schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:52:
HermeS in "Het Grote "Welke winamp plugins heb jij"..."

Dus google eens op winampswitch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:20
SinergyX schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:55:
[...]

Daar kan je op google een enorme hoeveelheid proggies van vinden.
zie het nu ook 8)7 pardon voor de spam..kwam er spontaan op eigenlijk, heb het id 2 jaar geleden laten rusten dus ik dacht van eh... >:)

maar die topic link van jou is out-dated ;)

[ Voor 8% gewijzigd door FDMK op 15-02-2006 12:03 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
lt_cmd_data schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:11:
Bestaat al : kixstart werkt ook voor bv Office, ik installeer hier bijna alles via kixstart

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ben al tijden op zoek naar een applicatie die automatisch een backup schema kan maken aan de hand van het grandfather - father - son principe. Webbased zou natuurlijk ook mogen. Het is de bedoeling dat je zelf een periode (bv een jaar) kunt opgeven en het aantal tapes (bv 3 in grandfather - father - son) als bv maand, week en dagtape. Ik heb het idee al eens vaker gepost in het vorige deel maar helaas heeft niemand hier iets mee gedaan. Ik wil natuurlijk wel graag de source hebben als iemand een programma maakt (dan kan ik er ook nog iets van leren).

Het affinity programma lijkt mij ook super!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Ik neem de tips in ieder geval op in de ts. Daar komt ook nog een verhaaltje over de haalbaarheid en de planning in. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Een goeie tool die op de achtergrond draait en die autmatisch affinity en priority instelt zoals jij dat wilt.
Volgens mij hebben de mensen van Tom's hardware zo'n programma al eens geschreven, maar ik kan het nu niet meer vinden op de site.
Het werd volgens mij genoemd in een artikel over dualcore processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
gladiool schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:22:
Is dit niet wat je zoekt?:
http://www.donationcoder....l/index.html#ProcessGuard

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Priority zit er in, affinity niet. Dan zul je echt met affinity masks aan de gang moeten ben ik bang. Als het goed is heeft MS hier een commandline tool voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit blijft een leuk initiatief O+

Maar mensen, pas ajb. wel een beetje op dat je geen dingen vraagt waar al lang en breed tools voor bestaan. Laten we hier geen groot welk-tooltje-moet-ik-downloaden topic van maken. Natuurlijk is het logisch en terecht om te wijzen op bestaande apps, maar stel een vraag niet voor je weet dat je niets kunt vinden op het web etc. ;)

Verder mis ik zelf niets dus zal ik mijn mond houden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 07-09 13:57
Ik heb een 1280x1024 scherm resolutie alleen fullscreen is dus ook die hele resolutie, is er geen mogelijk om een optie te krijgen in de startbalk onder -rechtermuisknop op app en dan bijv. de resolutie van die app. wijzigen naar 1024- zeg maar een snel window resizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

SysRq schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:35:
Dan heb je het probleem niet idd, echter op 1600x1200 heb je dan weer een volgend probleem. Namelijk dat full-screen apps gewoon onbruikbaar zijn op zo'n resolutie. :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44

Koppensneller

winterrrrrr

offtopic:
_/-\o_ Pasta's avatar _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Koppensneller op 15-02-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Een tool die er voor zorgt dat mensen met hun taakbalk bovenaan hun scherm, niet steeds windows krijgen die onder de taakbalk verschijnen. Blijkbaar vergeten developers dat er ook mensen met de taakbalk boven zijn, (veel handiger zo vind ik)
Even als proef een progje op http://mce.sysrq.nl/download.asp geplaatst. Als je een snelkoppeling naar verplaats.exe (met natuurlijk de coördinaten) in de opstartmap plaatst, kun je dmv de sneltoets Win+X het actieve Window naar de betreffende coordinaten verplaatsen. Het automatisch verplaatsen komt ws nog, of eventueel een zelf in te stellen sneltoets als dat voldoende blijkt voor je wens.

oh, en let niet op de brakke site, da's een overblijfsel van een projectje van een tijdje terug. Css en xhtml validatie zal ongetwijfelt niet meer valide zijn. :P

[ Voor 13% gewijzigd door SysRq op 15-02-2006 16:58 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05

Nakebod

Nope.

Ik ga eens een request poging wagen :)
Gezien ik nog niets heb kunnen vinden dat voldoet aan mijn wens.

Allereerst, Garfield rules :+ Dus ik check iedere dag, handmatig that is :P http://www.garfield.com/comics/comics_todays.html voor een nieuwe comic.
Ja, ik weet dat daar genoeg software voor is om dat iedere dag automatisch te doen, heb ik niet nodig, browser staat toch bijna altijd open, dus ff bookmarkje openen en klaar.

Nu het probleem:
Ik sla ze ook iedere dag op, heb een ruim aantal jaren compleet.
Deze wil ik als screensaver gebruiken. Ook daar is genoeg software voor te vinden. irfan, acdsee, tools van MS zelf, genoeg keuze dus.
Nu zijn de afbeeldingen vrij klein, 600x179, en af en toe een 600x398 afbeelding. Gelukkig kennen de meeste slideshow/screensaver dingen wel de optie om de afbeelding fullscreen te plaatsen.
Maar daarmee ben ik nog niet tevreden :)

Wat ik wil: een map + de submappen selecteren, en de afbeeldingen daarin weergeven in 90/100% hoogte, maar met behoud van de aspect ratio. En dat de afbeelding dan van links naar rechts scrollt, met een in te stellen snelheid.

Het nut ervan? Niet actief achter de pc zitten, maar toch af en toe een Garfieldje* mee kunnen pakken.
* Gezien de map selecteerbaar is, zou dat met alle soorten comics/afbeeldingen kunnen

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
Lang gezocht maar nooit gevonden: een simpele tool om de default geluidskaart te wisselen.
Ik heb een usb headphone en een speakerset op de onboard audio uitgang. Via de standaard windows middelen is het een hele klikpartij om de default te wisselen.

Het beste wat ik zelf kon maken zijn twee regfiles :
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Multimedia\Sound Mapper]
"Playback"="C-Media USB Sound Device"
en
"Playback"="SoundMAX Digital Audio"

Maar dit is nog vrij omslachtig. Een tray icoon met togglefunctie waarbij je beurtelings die waarden in het register schrijft staat hoog op mijn verlanglijstje.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

quo_ schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:53:
Lang gezocht maar nooit gevonden: een simpele tool om de default geluidskaart te wisselen.

en

Maar dit is nog vrij omslachtig. Een tray icoon met togglefunctie waarbij je beurtelings die waarden in het register schrijft staat hoog op mijn verlanglijstje.
Geen poging om deze thread te hijacken hoor. Maar omdat het geen universeel iets is denk ik dat je niet veel kans maakt.
Dus ik heb ff heel snel iets in elkaar geprakt.
Als het goed werkt en je wilt andere icoontjes of iets dergelijks dan moet je het nog ff melden.
http://rapidshare.de/files/13363588/SBSwitch.rar.html

Lekker op de bank

• SysRq
• Een goeie tool die op de achtergrond draait en die autmatisch affinity en priority instelt zoals jij dat wilt.
Wil je het zelf in kunnen stellen zoals bijvoorbeeld in ProcessExplorer of moet het automatisch gebeuren als er een programma gestart wordt?

-

• Bor

Bor

SysRq schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:03:
[...]

Wil je het zelf in kunnen stellen zoals bijvoorbeeld in ProcessExplorer of moet het automatisch gebeuren als er een programma gestart wordt?
Automatisch bij het opstarten (affinity masks) lijkt me. Manueel aanpassen kan namelijk met de Windows task manager ook wel.

• SysRq
Ik heb hiervoor even een test een erg simpel progje in elkaar gezet, hiermee kun je voorlopig alleen de affinity mask instellen, uitlezen e.d. werkt nog niet. Om in te stellen:
1. Kies bestand
2. Kies de processoren (ook hier zit nog geen controle op, je ziet dus minimaal 6 procs.. :P )
3. Klik op change.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
ZaZ schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:29:
[...]

Geen poging om deze thread te hijacken hoor. Maar omdat het geen universeel iets is denk ik dat je niet veel kans maakt.
Dus ik heb ff heel snel iets in elkaar geprakt.
Als het goed werkt en je wilt andere icoontjes of iets dergelijks dan moet je het nog ff melden.
Nou ZaZ, ik vind dat je vrij goed kunt prakken. Dit is precies het tooltje waar ik echt uren naar heb gezocht.
En je hebt natuurlijk gelijk dat dit niet echt universeel is, als ik bijvoorbeeld een andere geluidskaart er in zet ben ik al het haasje.
Ik kan me echter voorstellen dat er mensen zijn die voor andere dingen behoefte hebben aan zoiets om snel registerwaardes heen en weer te kunnen switchen. Als die zich melden loont het misschien om het programmaatje te verbouwen zodat je zelf keys en ico files kunt opgeven.
Mijn dank is op dit moment echter al heel groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SysRq schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:56:
[...]

Even als proef een progje op http://mce.sysrq.nl/download.asp geplaatst. Als je een snelkoppeling naar verplaats.exe (met natuurlijk de coördinaten) in de opstartmap plaatst, kun je dmv de sneltoets Win+X het actieve Window naar de betreffende coordinaten verplaatsen. Het automatisch verplaatsen komt ws nog, of eventueel een zelf in te stellen sneltoets als dat voldoende blijkt voor je wens.

oh, en let niet op de brakke site, da's een overblijfsel van een projectje van een tijdje terug. Css en xhtml validatie zal ongetwijfelt niet meer valide zijn. :P
Ik heb hem net even uitgeprobeerd (ben zelf ook iemand die de startbalk bovenin heeft, is veel logischer dan onderin) en ik moet zeggen dat ik het probleem dat gladiool omschreef ook wel eens tegenkom, nu was dat altijd wel op te lossen door in de taskbar rechts te klikken, vervolgens move, even op cursor keys rammen en vervolgens het schermpje verplaatsen. Maar Win+X werkt een stuk makkelijker en sneller dan dat.

Enige puntje van kritiek dat ik heb... de coordinaten opgeven doe je doormiddel van eerst de hoogte en dan de breedte, terwijl eerst breedte dan de hoogte logischer zou zijn (omdat je op die manier ook de resolutie van je monitor weergeeft). Nou is dit zeker niet iets dat je per se moet aanpassen, je smijt het 1 keer in je startup dir en dan zit het wel goed. Maar mocht je de drang voelen het te perfectioneren dan zou je dat op deze manier kunnen :).

verder rest me nog 1 ding te zeggen: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

quo_ schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:37:
[...]

Nou ZaZ, ik vind dat je vrij goed kunt prakken. Dit is precies het tooltje waar ik echt uren naar heb gezocht.
En je hebt natuurlijk gelijk dat dit niet echt universeel is, als ik bijvoorbeeld een andere geluidskaart er in zet ben ik al het haasje.
Ik kan me echter voorstellen dat er mensen zijn die voor andere dingen behoefte hebben aan zoiets om snel registerwaardes heen en weer te kunnen switchen. Als die zich melden loont het misschien om het programmaatje te verbouwen zodat je zelf keys en ico files kunt opgeven.
Mijn dank is op dit moment echter al heel groot!
http://rapidshare.de/files/13461786/regtoggle.rar.html
:>

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
SysRq! Held! Ik ga ze meteen even testen. brb.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Gezocht: Een GUI om vanuit Windows CHMOD & userrechten op een apache server aan te passen.

Gek word ik ervan ... sommige dir's worden niet-lezen gezet. Kan ik fijn alle dir's nalopen en alles gaan goedzetten. Tot nu toe heb ik geen goed tooltje gevonden die op een juiste manier recursief alle dirs naloopt en verschillende bestanden verschillende rechten geeft (zelf in te vullen).
Daarnaast staan een heel aantal files verkeerd geregistreerd (verkeerde owner). Ik kan ze niet bewerken via filezilla / editor, maar moet alles via de webinterface doen. Lastig ...

Mocht iemand dit in elkaar kunnen zetten, graag!
Mocht er een alternatief zijn, laat het weten!

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:04:
Gezocht: Een GUI om vanuit Windows CHMOD & userrechten op een apache server aan te passen.

Gek word ik ervan ... sommige dir's worden niet-lezen gezet. Kan ik fijn alle dir's nalopen en alles gaan goedzetten. Tot nu toe heb ik geen goed tooltje gevonden die op een juiste manier recursief alle dirs naloopt en verschillende bestanden verschillende rechten geeft (zelf in te vullen).
Daarnaast staan een heel aantal files verkeerd geregistreerd (verkeerde owner). Ik kan ze niet bewerken via filezilla / editor, maar moet alles via de webinterface doen. Lastig ...

Mocht iemand dit in elkaar kunnen zetten, graag!
Mocht er een alternatief zijn, laat het weten!
Probeer total commander eens, die kan CHMOD via FTP doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
SysRq schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:24:
Ik heb hiervoor even een test een erg simpel progje in elkaar gezet, hiermee kun je voorlopig alleen de affinity mask instellen, uitlezen e.d. werkt nog niet. Om in te stellen:
1. Kies bestand
2. Kies de processoren (ook hier zit nog geen controle op, je ziet dus minimaal 6 procs.. :P )
3. Klik op change.
Dus wat ie doet is als het bestand op start, geeft ie hem een affinity mee? Draait er dan iets op de achtergrond ofzo?

Je moet trouwens beginnen bij processor "0", niet 1.

Mijn wens voor zo'n progje is ongeveer dit; een progje wat in je tray draait, op de achtergrond. bij het opstarten van een programma ziet dit progje het, en past de affinity en of priority aan van het desbetreffende programma. Meer ook niet eigenlijk. Real time aanpassen van die 2 hoeft eigenlijk niet, want dat kan via de taskmanager al. Ik hech altijd veel waarde aan kleine simpele progjes die doen wat ze moeten doen. Zo had ik op mijn amd MPX plank een progje wat alleen maar de temps van mijn 2 procs in de gaten hield, en alarm kon slaan, en thats it, superklein en deed wat het moest doen.

En dat "veplaats" progje is al supercool! Al een stuk beter! En wat dus ideaal zou zijn is als hij dus ziet als er een window onder de taakbalk zit, en hem dan net er onder uit schuift. Dat je nus niks doet en ook niks merkt.

thanx al iig ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij wel een gave app lijkt is een HL2 of Counterstrike screensaver. Dwz een .scr progje die automatisch een (HLTV) server in Steam pakt waar enkele spelers aanwezig zijn, en dan het spel in observer mode opstart. Dit kan op spellen op basis van HL1 of HL2... en alle MODs etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:11:
[...]

Probeer total commander eens, die kan CHMOD via FTP doen.
Helaas is TC $hareware. Filezilla kan ook CHMOD, en er zijn zelfs progs die ook recursief kunnen chmodden. Maar het gaat mij om een meer geavanceerde tool, waarbij de opties voor CHMOD / User (heet dat zo?) voor miij als *nix leek zijn in te stellen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:31:
Wat mij wel een gave app lijkt is een HL2 of Counterstrike screensaver. Dwz een .scr progje die automatisch een (HLTV) server in Steam pakt waar enkele spelers aanwezig zijn, en dan het spel in observer mode opstart. Dit kan op spellen op basis van HL1 of HL2... en alle MODs etc...
Da's cool voor in een winkel ofzo 8) Of een scherm inbouwen in je muur en dan afspelen als er vrienden zijn.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
@Zaz
Is mooi tooltje geworden dat RegToggle van je.
Voor mij werkt het zo prima, misschien hebben anderen er ook wat aan nu het parametreerbaar is.
Wederom bedankt !

Voor het specifieke doel van switchen van de default audio device heb ik iconen gedownload van http://www.rw-designer.com , dit maakt de tool helemaal "af".

[ Voor 33% gewijzigd door quo_ op 05-03-2006 17:24 . Reden: Aanvulling iconen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 13:12

en

STADS - System Tray Audio Device Switcher
En nu opbokken uit dit topic :P :Y)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 00:44
een tooltje waarmee je je msn contacten + email adressen importeert in thunderbird :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
eXistenZ_NL schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:59:
[...]

En nu opbokken uit dit topic :P :Y)
Uiteraard ken ik dat proggie, het werkt via een contextmenu waar je dan uit je verschillende geluiskaarten kunt kiezen. Nadeel ervan is ook dat je geen visuele presentatie hebt van je default audio device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
ik zou hier wel eens een programma of iets voor willen hebben.

windows media player doet irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
gladiool schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:18:
Dus wat ie doet is als het bestand op start, geeft ie hem een affinity mee? Draait er dan iets op de achtergrond ofzo?
Nee, het progje past de eigenschappen van het bestand aan, zodat het betreffende bestand altijd met de gekozen affinity gestart wordt, óók als dit progje niet op de achtergrond meedraait.
Je moet trouwens beginnen bij processor "0", niet 1.
Zal ik aanpassen
En dat "veplaats" progje is al supercool! Al een stuk beter! En wat dus ideaal zou zijn is als hij dus ziet als er een window onder de taakbalk zit, en hem dan net er onder uit schuift. Dat je nus niks doet en ook niks merkt.
hmm, moet ik nog even over nadenken of dat makkelijk mogelijk is.

Ik heb dit weekend trouwens niet veel tijd, dus maandag zal ik verder gaan met de andere tips die gegeven zijn. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
En even een schop tegen dit topic geven.

Gladiool: Heb je nog getest of het programma functioneerde?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Had je ook nog gekeken of Nakebod in "Software voor nop!" mogelijk zou zijn?
Misschien niet veel vraag naar, maar misschien wanneer het er is, dat het best nog wel veel gebruikt kan worden, gezien er (zover ik weet) nog niets is die dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Nakebod schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:57:
Hoe bedoel je dit precies? Op 'ware grootte' (dus 100%) weergeven, of op 100% van de schermresolutie? :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien dat jij het weet SysRq, via het programma TSearch kan ik bepaalde waarden uit een spel halen dat ik veel speel, niet om aan te passen maar om uiteindelijk op mijn LCD-display te tonen, het bling-bling effect ;) . Nu TSearch verder niets kan dan weergeven/aanpassen, wil ik zelfs iets fabriceren om het (danwel via txt bestand oid) naar mijn LCD-programma te sturen. Ben al ruime tijd aan het zoeken (c++, delphi en phyton platforms) of dit uberhaubt mogelijk is (geheugenadres van ander proces uitlezen), kan jij uitsluitsel geven of het uitlezen van geheugenwaarde van een ander proces mogelijk is of niet?
TSearch kan het, lijkt mij dat het dan ook mogelijk zou moeten zijn, echter weet ik totaal niet waar ik moet beginnen ;( ben nooit echter verder gegaan dan php/mysql, vandaar

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nou, voorbeeld van de Garfield comic van vandaag: http://images.ucomics.com/comics/ga/2006/ga060224.gif
600x177 pixels.
Als ik deze met slideshow/diavoorstelling software zou bekijken, zie ik de hele afbeelding wel op mijn scherm. Deze kan ook de afbeelding uitrekken zodat hij 100% breed is, maar dan nog heb ik ongeveer slechts 15% van de hoogte van het scherm in gebruik.
De bedoeling is dus 90/100% hoogte weer te geven, dus 90/100% schermresolutie. Daardoor valt er ongeveer 2/3e van de afbeelding buiten het beeld. En dat moet dus weer goed komen door de afbeelding te laten scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Supertopic :Y). Ik ben op zoek naar een planningsysteem. Meerder info volgt in een moment.

Ik loop op dit moment stage, en zit al een tijdje met een planningsysteem in mijn hoofd die een voor een stage of project ontzettend handig is.

Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/3505/planitlarge4pv.jpg

Het komt erop neer dat je dus taken / proecten kan invoeren, en dat het grafisch wordt weergegeven in een taakbalk.
En zo een grafische planning kan maken.
Ik heb zelf screenshots aan elkaar geplakt om een idee te geven.
Je kan dus naast de planning ook invoeren wat je allemaal nog te doen hebt en wanneer je wat hebt gedaan.

Handig zijn natuurlijk de gemaakte planning, uiteindelijke planning / tijd besteed.
Huidge datum lijn die automatisch meeverschuifd zodat je kan zien op welke gedeelte je van de taak zit, en hoeveel tijd je nog over hebt.
Als iemand anders nog ideeen aan toe te voegen heeft graag.

Ik heb zelf geen ervaring met programmeren op het moment, maar ben wel van plan ooit zoiets te maken. Maar grote kans dat het er nooit van terecht komt.

Kan best te uitgebreid worden en erg veel tijd kosten.
Maar zoiets is dus handig voor vanalles wat je maar kan bedenken.
Interessant?

[ Voor 113% gewijzigd door XthinkZ op 24-02-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Iemand die hier eens tijd in wil stoppen? Indien er meer informatie nodig is over de verschillende backup schema's (misschien kan tower of hannoy er bv ook in) dan kan ik natuurlijk altijd meer info geven.
Bor de Wollef schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:08:
Ik ben al tijden op zoek naar een applicatie die automatisch een backup schema kan maken aan de hand van het grandfather - father - son principe. Webbased zou natuurlijk ook mogen. Het is de bedoeling dat je zelf een periode (bv een jaar) kunt opgeven en het aantal tapes (bv 3 in grandfather - father - son) als bv maand, week en dagtape. Ik heb het idee al eens vaker gepost in het vorige deel maar helaas heeft niemand hier iets mee gedaan. Ik wil natuurlijk wel graag de source hebben als iemand een programma maakt (dan kan ik er ook nog iets van leren).

Het affinity programma lijkt mij ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

edit:

Delete, overbodig

[ Voor 95% gewijzigd door XthinkZ op 24-02-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
XthinkZ schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:34:
Supertopic :Y). Ik ben op zoek naar een planningsysteem. Meerder info volgt in een moment.

Ik loop op dit moment stage, en zit al een tijdje met een planningsysteem in mijn hoofd die een voor een stage of project ontzettend handig is.

[afbeelding]

Het komt erop neer dat je dus taken / proecten kan invoeren, en dat het grafisch wordt weergegeven in een taakbalk.
En zo een grafische planning kan maken.
Ik heb zelf screenshots aan elkaar geplakt om een idee te geven.
Je kan dus naast de planning ook invoeren wat je allemaal nog te doen hebt en wanneer je wat hebt gedaan.

Handig zijn natuurlijk de gemaakte planning, uiteindelijke planning / tijd besteed.
Huidge datum lijn die automatisch meeverschuifd zodat je kan zien op welke gedeelte je van de taak zit, en hoeveel tijd je nog over hebt.
Als iemand anders nog ideeen aan toe te voegen heeft graag.

Ik heb zelf geen ervaring met programmeren op het moment, maar ben wel van plan ooit zoiets te maken. Maar grote kans dat het er nooit van terecht komt.

Interessant?
Zeer interresant, dat lijkt mij ook wel handig ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Ik ben zelf op zoek naar een programma wat een virtueel tweede beeldscherm aanmaakt en dit weergeeft als bureaubladachtergrond. Waarom? Het lijkt me zo leuk om een programma/screensaver als bureaubladachtergrond te kunnen gebruiken (zoals screen antics of Sachs Marine). Of iemand moet een andere manier weten om dit te kunnen doen...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Linux/gentoo kan dat, de mac ook lees ik net :(

Windows versie niet gevonden, dus zou best handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58

Sabbi

je denkt aan mij.

XthinkZ schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:34:
.....
Interessant?
Prober anders eens MS Project?
Afbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/ko/2003/10/figure_2_0_ms_project_copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SysRq schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:29:
[...]

Nee, het progje past de eigenschappen van het bestand aan, zodat het betreffende bestand altijd met de gekozen affinity gestart wordt, óók als dit progje niet op de achtergrond meedraait.

[...]

Zal ik aanpassen

[...]

Ik heb dit weekend trouwens niet veel tijd, dus maandag zal ik verder gaan met de andere tips die gegeven zijn. :)
Gewoon een progje dat detecteert of een scherm wel minimaal op pixel X hoogte wordt geopend... zo niet, dan verplaatsen naar hoogte Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Voor de mensen die nog steeds op zoek zijn naar een tool om affinity masks in te stellen:

Ik vond onderstaande tool / link via google. Ik heb even een snelle test gedaan en de tool lijkt goed te werken en is toepasbaar op zowel runnende processen als executables.

klik hier

Gebruik op eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk al een tijdje een zeer simpele tool:

Als je aanroep doet via de volgende commando, dan wil ik graag in het systeemvak een ballon krijgen waar informatie in staat. Onclick even op ballon moet een website openen.
code:
1
ballon.exe "dit is stukje tekst" "http://www.open.deze.site.nl/dir/iets.html"

Opzich niet zo moeilijk te maken, maar voor mij ondoenbaar als webscripter (ik beheers enkel php) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 23:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zoek een klein simpel programma:

Selecteer een map met plaatjes, maak van de plaatjes in deze map een filmpje met de door mij aangegeven codec / fps per plaatje en schrijf het geheel weg naar een AVI in een door mij te kiezen map.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 09:14
SysRq schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:29:
[...]

Ik weet niet of je een hook wilt gebruiken voor zo'n programma, maar dat kan je gebruiken om getriggerd worden als er nieuwe schermen openen zodat je de positie kan controleren voordat ze zichtbaar zijn en dus verplaatsen indien nodig. Denk dat met name de WH_SHELL/ShellProc daarvoor handig kan zijn.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 07:04
marteltor schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:24:
een tooltje waarmee je je msn contacten + email adressen importeert in thunderbird :)
Zo iets zou idd handig zijn, nu heb ik twee adresboeken door me kaar en dat werkt voor geen meter. en iets om je ThunderBird adressenboek op je iPod te krijgen, je kan via iTunes zo wel Vcards gebruiken of je standaard adressenboek, iets wat dus je hele adresboek in een klik in Vcards kan maken.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:34
CAP-Team schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:23:
Ik zoek een klein simpel programma:

Selecteer een map met plaatjes, maak van de plaatjes in deze map een filmpje met de door mij aangegeven codec / fps per plaatje en schrijf het geheel weg naar een AVI in een door mij te kiezen map.
Kijk eens naar videomach. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Misschien is het handig dit topic totaal anders aan te pakken? Nu roepen mensen waar ze naar op zoek zijn en komen er een aantal reeds beschikbare opties.

Waarom stellen we geen regels:
- Eerst voldoende eigen onderzoek voor je een idee / request mag posten
- Inventarisatie van de ideeen en welke door ontwikkelaars zijn opgepakt
- Wie is met welk idee bezig
- Max 1 "goedgekeurd" idee tegelijk

Zoals we het nu aanpakken sneeuwt het topic direct onder en zal het denk ik niet lang meer open blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:17:

Als je aanroep doet via de volgende commando, dan wil ik graag in het systeemvak een ballon krijgen waar informatie in staat. Onclick even op ballon moet een website openen.
code:
1

Opzich niet zo moeilijk te maken, maar voor mij ondoenbaar als webscripter (ik beheers enkel php) ;)
Ik kan wel iets fixen maar dat is .Net framework dependant? Is dat een bezwaar?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 03-09 09:33

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:17:

code:
1

Is .NET een bezwaar? Anders ram ik wel ff wat voor je in elkaar vanavond :P

@MTWZZ: kap nou! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 28-02-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
VBCity heeft een.Net voorbeeld, heb je in ieder geval alle API declaraties al mooi op een rijtje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door P_de_B op 28-02-2006 16:56 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 03-09 09:33

Bosmonster

*zucht*

In .NET is het echt een paar regels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja .NET, ik heb het er niet zo op eigenlijk. Of gaat het dan heel erg lastig worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:12:
In .NET is het echt een paar regels :P
In 2.0 zit zelfs een NotifyObject die je gewoon kunt gebruken :D

daar kun je gewoon notifyObject.ShowBalloonTip(1000, "Titel", "lange tekst.",ToolTipIcon.Info) doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bor de Wollef schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:56:
Misschien is het handig dit topic totaal anders aan te pakken? Nu roepen mensen waar ze naar op zoek zijn en komen er een aantal reeds beschikbare opties.

Waarom stellen we geen regels:
- Eerst voldoende eigen onderzoek voor je een idee / request mag posten
- Inventarisatie van de ideeen en welke door ontwikkelaars zijn opgepakt
- Wie is met welk idee bezig
- Max 1 "goedgekeurd" idee tegelijk

Zoals we het nu aanpakken sneeuwt het topic direct onder en zal het denk ik niet lang meer open blijven.
Je realiseert je wel dat de door jou voorgestelde aanpak dusdanig veel werk vereist, en eigenlijk ook een structuur voorstelt die in een normaal topic bijna niet op te pakken zijn? Ik denk dat de huidige vorm het nog wel even kan overleven, tenzij het ondersneeuwen van verzoeken inderdaad veel vaker gebeurt. Overigens wordt dit ook veroorzaakt door mensen die niet zoeken voor ze hier een request posten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Spider.007 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:37:

Overigens wordt dit ook veroorzaakt door mensen die niet zoeken voor ze hier een request posten :)
Klopt, daarom ook de eerste "regel". Misschien handig dit als een warning te plaatsen oid? De rest van de ideeen zijn inderdaad moeilijk door te voeren maar misschien hebben we er zijdelings iets aan :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 28-02-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik kwam net op een goed idee vond ik.

Je hebt namelijk van die reminders en takenlijsten die van te voren een melding geven als iemand bijvoorbeeld jarig is. Het probleem is dat als het je niet uitkomt je hem snel weer wegklikt omdat je er geen tijd voor hebt of gewoon iets anders aan je hoofd hebt.
Nog erger is dat als je bijvoorbeeld teveel taken in je takenlijst hebt staan je er op een of andere manier helemaal niet meer naar kijkt omdat er dingen tussen zitten waar je helemaal geen zin in hebt.

Zo'n takenlijst of afsprakenlijst verliest dan totaal zijn waarde.

Wat nou als in plaats van irritante popups om je te waarschuwen en steeds weg moet klikken, of eenzame taken zich in je lijst ophopen nou gewoon transparant midden op je scherm verschijnt 2 seconden in beeld blijft en daarna verdwijnt? of gewoon in een heel korte flits, zeg maar halve seconde, zodat e irritate voorkomt?
Het kan natuurlijk ook gewoon als geheugensteuntje worden gebruikt voor als je iets gewoon in je hoofd wilt stampen.
Als je xxx keer per dag terwijl je aan het werk bent met een document of je studie en er zijn bepaalde antwoorden die je moet leren, of afspraken / verjaardagen die je niet mag vergeten dan vergeet je het niet zo snel meer :+.
Taken kunnen bijvoorbeeld op prioriteit of random midden op het scherm verschijnen net zolang je de taak voldaan hebt.

Voordeel hiervan is dat je het toch je aandacht trekt, maar niet irritant is. En bewust of onbewust toch in je opneemt.

Misschien is het makkelijker om eerst zoiets te maken die dit doet met zinnen die je zelf kan invoeren?

Leuk of niet?

[ Voor 16% gewijzigd door XthinkZ op 02-03-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik ook al lang naar op zoek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_

Is overigens al door mij genoemd in dit topic...

[ Voor 44% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-03-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 22:44

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[quote]SysRq schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:22:

• Lang gezocht maar nooit gevonden: een simpele tool om de default geluidskaart te wisselen.

Hulde als je die maakt _O_
eXistenZ_NL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:52:

Ik moet echt weer eens beter leren lezen :/

[ Voor 32% gewijzigd door Spacecowboy op 02-03-2006 10:26 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:52:
Is .NET een bezwaar? Anders ram ik wel ff wat voor je in elkaar anavond :P
Kuch :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:37:
Mja .NET, ik heb het er niet zo op eigenlijk. Of gaat het dan heel erg lastig worden?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenZ_NL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:52:

Werkt niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Wat werkt niet... Hiero werktie prima :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de zin van: .NET is niet zo'n probleem, maar mocht het zonder .NET kunnen dan heb ik dat liever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXistenZ_NL schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:17:
Wat werkt niet... Hiero werktie prima :S
Nouja, ik kan op het icoontje klikken wat ik wil, maar het doet gewoon niets :p
Geluid blijft uit de usb geluidskaartje komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik had al research gedaan en er is voor zover ik kon vinden geen enkele tool die adresgegevens uit msn messenger naar thunderbird exporteert. Zou wel heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Laatst online: 13-08 03:46
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:37:
[...]

In de zin van: .NET is niet zo'n probleem, maar mocht het zonder .NET kunnen dan heb ik dat liever ;)
Waarom, beargumenteer dat eens? Microsoft gaat sowieso .NET implenteren, zou me niets verbazen als het er bij Vista ingebakken zit, en er beginnen steeds meer .NET progsels te verscheinen. Niets mis mee imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zoek al jaren een tooltje dat nog niet bestaat, waarschijnlijk omdat ik het zelf heb bedacht:

Ik ben van spellen zoals Quake en Unreal gewend dat je met de tilde toets (` ~) een console naar beneden kan laten komen waar je opdrachten kan geven. Het lijkt me handig om dit ook in Windows te hebben:

Een command prompt console waarin je DOS/Windows commando's kunt gebruiken en die je met de tilde toets kan laten verschijen en verdwijnen.

Mogelijk met de instellingen:
• Tot hoever de console naar beneden komt: (Standaard halverwege het scherm)
• Achtergrondafbeelding (BMP)
• Eventueel met alpha blending (Gedeeltelijk doorzichtig) (Optie % transparantie)
• Optie voor kleuren/lettertype
• Optie om geanimeerd naar beneden te komen schuiven (standaard) of er in één keer plotsklaps te staan
• Instelbare console key (welke toets activeert/deactiveert console)
• Instelling om de console key te deactiveren in een lijst met op te geven applicaties (Om conflicten met bijvoorbeeld Unreal en Quake te voorkomen)
• Instelling om de console key te deactiveren als er een fullscreen toepassing zoals een game gestart wordt.
Net zoals in Quake is het handig als de getypte commando's in het geheugen blijven zolang de Windows sessie actief is.

Laat me weten of dit haalbaar is en wat je er van vindt.

[ Voor 31% gewijzigd door Tyrian op 05-03-2006 20:47 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
@Tyrian: Dat is echt een goed idee!
Maar dan wel al scrollend, hij moet er niet in 1x staan dan zou het lelijk zijn :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

@ Sluuut
inderdaad, het zou mooi zijn als hij net als in Quake/Unreal naar beneden komt schuiven.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Ik zoek een tool waarmee je in iTunes een stel nummers kunt selecteren en dan tegelijkertijd de artiestennaam van elk liedje in een artiestennaam kunt veranderen. Idem met de andere functies als genre en album. Dit zou mij geweldig veel tijd besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 04:25
Nou wat ik graag zou willen is iets wat al wel bestaat en ik heb het zelf ooit gebruikt maar het is voor mij nu totaal ontvindbaar op het internet.
Namelijk een zeer SIMPEL mp3 knip programma met alleen de volgende functies:
afspelen gehele mp3
knopje om begin van de selectie te maken en 1tje om het einde aan te geven.
knopje om het geselecteerde af te spelen (dit missen een hele hoop programma's)
en een record knopje.
En een tijdbalkje ;)

Niets meer niets minder eigenlijk.
Het programma wat ik des tijds had heette "mp3 scissor" o.i.d. maar na meermaals lang zoeken niet meer kunnen vinden.

PS het maakt voor mij niet uit of je een extra mp3 dll moet downloaden om ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
@tyrian, dat klinkt inderdaad erg fijn!
Nadeel is wel als je dus werkelijk een ~ moet typen...dus misschien is het een optie om zo te programmeren dat de console pas komt nadat je 3 tellen de tilde indrukt? of enkele malen achter elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tyrian schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:13:
Ik zoek al jaren een tooltje dat nog niet bestaat, waarschijnlijk omdat ik het zelf heb bedacht:

Ik ben van spellen zoals Quake en Unreal gewend dat je met de tilde toets (` ~) een console naar beneden kan laten komen waar je opdrachten kan geven. Het lijkt me handig om dit ook in Windows te hebben:

Een command prompt console waarin je DOS/Windows commando's kunt gebruiken en die je met de tilde toets kan laten verschijen en verdwijnen.

Mogelijk met de instellingen:
• Tot hoever de console naar beneden komt: (Standaard halverwege het scherm)
• Achtergrondafbeelding (BMP)
• Eventueel met alpha blending (Gedeeltelijk doorzichtig) (Optie % transparantie)
• Optie voor kleuren/lettertype
• Optie om geanimeerd naar beneden te komen schuiven (standaard) of er in één keer plotsklaps te staan
Net zoals in Quake is het handig als de getypte commando's in het geheugen blijven zolang de Windows sessie actief is.

Laat me weten of dit haalbaar is en wat je er van vindt.
Wat is het voordeel boven een normale shortcut naar een commandpromt (eventueel aan een hotkey gekoppeld door de vele gratis programma's)? Lijkt mij persoonlijk een onzin toepassing daar het geen enkele toegevoegde waarde zal bieden boven alles wat nu al mogelijk is met een commandprompt.
Gewoon doskey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 20-02-2018 19:05 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoelt voor kleine tooltjes die nog niet bestaan. Zoek (en meld dit in je verzoek) dus of er tools bestaan die doen wat jij wilt voor je post! Verder nog een nadruk op klein; post geen verzoek om complete CMS'en of andere complexe systemen.