http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
ik denk dat ik dat wel heb. 2 progjes gerarred in 1 bestand.klaasbram schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:29:
Nou wat ik graag zou willen is iets wat al wel bestaat en ik heb het zelf ooit gebruikt maar het is voor mij nu totaal ontvindbaar op het internet.
Namelijk een zeer SIMPEL mp3 knip programma met alleen de volgende functies:
afspelen gehele mp3....
astu
http://s25.yousendit.com/...4IXS3PEKVCZI1QWFQ49EVW7JM
signature
Quake:

nreal

Een of andere Russische applicatieconsole:
*klik*
[ Voor 5% gewijzigd door Tyrian op 18-08-2006 03:55 ]
Specs
Uiteraard Windows (XP SP2).
One Buck Music keeps the vibes
Ok, dat had ik dan ff verkeerd begrepen, zal er nog eens naar kijken als ik tijd heb (misschien wel vanavondAnoniem: 37691 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:37:
[...]
In de zin van: .NET is niet zo'n probleem, maar mocht het zonder .NET kunnen dan heb ik dat liever
Misschien moeten de mensen toch maar eens aan de Linux beginnen? (KDE dan..)Anoniem: 30685 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:09:
[...]
Dit lijkt me inderdaad een super idee !
Zou het zelf ook dagelijks kunnen gebruiken, dus ik denk dat ik hiermee maar eens aan de slag ga.
Kan je misschien nog een screenshot posten van zoiets uit Unreal/Quake, want ik speel nooit gamesOf gewoon hoe jullie denken dat het eruit moet zien
Daar is sowieso VEEL meer mogelijk dan onder Windows.
Jullie programmatje bijvoorbeeld...
YaKUake
edit:
Nu is mijn post nalees is het misschien wat flamerig. Sorry, ik bedoel het niet zo. Misschien moet je "VEEL" dan ook vervangen door "makkelijker en sneller mogelijk".
[ Voor 16% gewijzigd door DeMoN op 06-03-2006 15:37 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Anoniem: 30685
Komt inderdaad nogal flamerig over jaDeMoN schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:34:
[...]
edit:
Nu is mijn post nalees is het misschien wat flamerig. Sorry, ik bedoel het niet zo. Misschien moet je "VEEL" dan ook vervangen door "makkelijker en sneller mogelijk".

Uit topics als deze moeten we vooral lezen wat er nog niet bestaat voor (in dit geval) Windows, maar wel eens handig zou kunnen zijn.
In dit geval zien we dus gewoon dat dergelijke tools blijkbaar ooit ontwikkeld werden omdat er een publiek voor is onder Linux. Blijkbaar ook onder Windows en daar moet nog iets aan gedaan worden
In de screenshots heb ik al enkele zeer mooie voorbeelden gezien, vooral het uitzicht bedoel ik dan. De mogelijkheden zijn bijna overal gelijk. Misschien is het ook wel interessant om 2 of meer console's in het programma afzonderlijk te laten draaien ?
Als er nog mensen zijn die de grafische kant wat kunnen uitwerken is da ook wel handig
Is dit niet iets wat je zocht?Nakebod schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:57:
Ik ga eens een request poging wagen
Gezien ik nog niets heb kunnen vinden dat voldoet aan mijn wens.
Allereerst, Garfield rulesDus ik check iedere dag, handmatig that is
http://www.garfield.com/comics/comics_todays.html voor een nieuwe comic.
Ja, ik weet dat daar genoeg software voor is om dat iedere dag automatisch te doen, heb ik niet nodig, browser staat toch bijna altijd open, dus ff bookmarkje openen en klaar.
Nu het probleem:
Ik sla ze ook iedere dag op, heb een ruim aantal jaren compleet.
Deze wil ik als screensaver gebruiken. Ook daar is genoeg software voor te vinden. irfan, acdsee, tools van MS zelf, genoeg keuze dus.
Nu zijn de afbeeldingen vrij klein, 600x179, en af en toe een 600x398 afbeelding. Gelukkig kennen de meeste slideshow/screensaver dingen wel de optie om de afbeelding fullscreen te plaatsen.
Maar daarmee ben ik nog niet tevreden
Wat ik wil: een map + de submappen selecteren, en de afbeeldingen daarin weergeven in 90/100% hoogte, maar met behoud van de aspect ratio. En dat de afbeelding dan van links naar rechts scrollt, met een in te stellen snelheid.
Het nut ervan? Niet actief achter de pc zitten, maar toch af en toe een Garfieldje* mee kunnen pakken.
* Gezien de map selecteerbaar is, zou dat met alle soorten comics/afbeeldingen kunnen
http://fileforum.betanews.com/detail/ComiX/1123788501/1
-
Helaas niet.XthinkZ schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:06:
[...]
Is dit niet iets wat je zocht?
http://fileforum.betanews.com/detail/ComiX/1123788501/1
Dit is één van de vele die automatisch vanaf het internet de afbeelding download, en dan de cache folder als slideshow kan afspelen. Nog steeds op het orginele formaat.
En in dit geval haalt hij alle images feitelijk eerst vanaf internet, terwijl ik ze al heb
Eens zien of ik wat kan mailen naar de maker
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik (en veel meer met mij) heb thuis een KiSS DivX player, die via het netwerk aan mijn pc hangt. Nou kom ik wel eens bestanden tegen met codecs die mijn DivX player niet snapt (XviD Qpel bijvoorbeeld). Wat mij nu handig lijkt, is een tooltje dat als het ware "tussen" het bestand en het server programma gaat zitten, het bestand leest en in een ander formaat doorgeeft aan de applicatie die 'm benaderd (DivX, mpeg of standaard avi voor mijn part). Ik weet niet of dit uberhaupt kan (het is natuurlijk een beetje virus-achtig gedrag..). Heb wel het een en ander gezocht op "file hook" als term wat in me op kwam maar kwam niks tegen.
Dude, dat kan volgens mij niet op een andere manier dan het realtime ten encoden en decoden. Daar is een kiss divx player niet voor gemaakt, vrijwel te weinig kracht zegmaarsig69 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:38:
Ik heb een leuke uitdaging voor je, waarvan ik eigenlijk niet eens weet of het wel mogelijk is:
Ik (en veel meer met mij) heb thuis een KiSS DivX player, die via het netwerk aan mijn pc hangt. Nou kom ik wel eens bestanden tegen met codecs die mijn DivX player niet snapt (XviD Qpel bijvoorbeeld). Wat mij nu handig lijkt, is een tooltje dat als het ware "tussen" het bestand en het server programma gaat zitten, het bestand leest en in een ander formaat doorgeeft aan de applicatie die 'm benaderd (DivX, mpeg of standaard avi voor mijn part). Ik weet niet of dit uberhaupt kan (het is natuurlijk een beetje virus-achtig gedrag..). Heb wel het een en ander gezocht op "file hook" als term wat in me op kwam maar kwam niks tegen.
Bovendien kan je zo'n programmeeropdracht echt niet neerleggen hier.. dit is heel wat anders dan een average programmatje te maken.
57696520646974206c65657374206973206e657264
[ Voor 24% gewijzigd door sig69 op 08-03-2006 10:38 ]
http://rapidshare.de/files/15750721/balloon.rar.htmlAnoniem: 37691 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:17:
Ik zoek eigenlijk al een tijdje een zeer simpele tool:
Als je aanroep doet via de volgende commando, dan wil ik graag in het systeemvak een ballon krijgen waar informatie in staat. Onclick even op ballon moet een website openen.
code:
1 ballon.exe "dit is stukje tekst" "http://www.open.deze.site.nl/dir/iets.html"
Opzich niet zo moeilijk te maken, maar voor mij ondoenbaar als webscripter (ik beheers enkel php)
parameters zijn als volgt:
<bericht> [titlel] [icoon]
voorbeeldjes:
balloon.exe "http://www.google.nl" "klik om naar google te gaan" "info"
balloon.exe "maar wat weet ik niet" "ging iets fout" "error"
balloon.exe "boe"
mogelijke icoontjes zijn
error
info
warning
Lekker op de bank
Anoniem: 51723
misschien een foutje gemaakt. heb het niet echt getest namelijk.
ik kijk er misschien vanavond nog naar, maar nu eerst ff eten koken
Lekker op de bank
Een tooltje om van alle users op een pc de snelkoppelingen van hun bureaublad te zien in een overzichtje, en met een klik op de knop aan te geven of een snelkoppeling op alle bureaubladen moet staan, of op bepaalde bureaubladen.
Een tooltje dat je bureaublad extend, waarbij je in een klein venstertje een miniatuurweergave ziet van je bureaublad met een behoorlijk vlak er om heen. Pak je in je kleine venstertje een venster vast die op je bureablad staat, dan kan je deze een stukje buiten beeld zetten, alsof je bureaublad doorloopt verder dan de randen van je monitor. Als niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel, zal ik het even painten.
Een simpel RSS readertje, dat enkel de titels van nieuwe feeds laat zien in een popup venstertje, en met een druk op de knop je browser opent met die pagina geladen. Wat firefox ingebouwd heeft laat maar zeggen, maar dan extern. Elke feedreader die ik bekeken heb heeft een onthoud functie, welke je gelezen heb zeg maar, en een ingebouwde reader. Veel te moeilijk voor mijn idee
/edit
Komt een beetje lam over, imho, dat ik roep van "ik wil dit en dit en dit" maar als ik zelf goed kon programmeren hielp ik een ander wel uit de brand, zo nu en dan help ik mensen met PHP uit de brand
[ Voor 10% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-03-2006 21:47 ]
There is no replacement for displacement!
Ik wil niet de topicstarter voor de kop stoten ofzo, maar ik heb misschien iets wat jij zoekt.eXistenZ_NL schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:45:
Ik heb de volgende tooltjes bedacht die ik al een poosje zoek maar denk ik niet bestaan:
Een simpel RSS readertje, dat enkel de titels van nieuwe feeds laat zien in een popup venstertje, en met een druk op de knop je browser opent met die pagina geladen. Wat firefox ingebouwd heeft laat maar zeggen, maar dan extern. Elke feedreader die ik bekeken heb heeft een onthoud functie, welke je gelezen heb zeg maar, en een ingebouwde reader. Veel te moeilijk voor mijn idee
Ik had een beetje hetzelfde probleem als jou, dus heb ik iets voor mezelf geschreven. Een screen is hier te vinden.
Scherm minimaliseert naar systray, ververst om de 15 minuten en de feeds zijn uiteraard zelf in te stellen (werkt uitstekend met die van jouw weblog
Als het je wat lijkt moet je het maar even melden, dan upload ik het wel even
Als je mij er van kan voorzien, zou ik geweldig vinden
Overigens denk ik niet dat je de TS voor de kop stoot, als jij zo iets al ontwikkeld heb, mag je dat toch uitdelen aan de wereld?
Wat ik uit je verhaal begrijp, is dat jij mijn weblog leest?
[ Voor 35% gewijzigd door _eXistenZ_ op 19-03-2006 14:53 ]
Neuh, dat denk ik ook niet hoor, maar vond het wel zo netjes. Het is tenslotte zijn topiceXistenZ_NL schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:52:
Ja seht gut aus he
Als je mij er van kan voorzien, zou ik geweldig vinden
Overigens denk ik niet dat je de TS voor de kop stoot, als jij zo iets al ontwikkeld heb, mag je dat toch uitdelen aan de wereld?
Wat ik uit je verhaal begrijp, is dat jij mijn weblog leest?
Nee, ik lees jouw weblog niet. Maar ik klikte ff op het homepage icoontje, zag dat je een weblog had en ook een eigen feed. Dus heb ik die ff geprobeerd
Programma kun je hier downloaden. Als je instellingen wijzigt moet je het programma daarna even afsluiten en opnieuw opstarten. Niet echt gebruikersvriendelijk, maar je wijzigt normaal gesproken de instellingen toch zelden dus laat ik het maar zo
Picasa is een goed programma, maar heeft een nadeel: na een her-installatie van Windows is je picasa db weg! Wel worden alle instellingen van een foto bewaard in een picasa.ini bestand. Aangezien foto's veel en veel langer meegaan dan één Win-stallatie
Een tool waarmee je onder Picasa eeuwige roem zou verwerven (slijm slijm
• de picasa db backuppen & terugzetten in de . Staat in je localsettings ergens
• deze db kunnen terugzetten na een installatie cq format van je c schijf (aangenomen dat je foto's op een andere staan)
• Valideren db. Ik zou niet weten hoe de db werkt & wat voor type het is, maar in een schema zou het als volgt eruit zien:
1
2
3
4
| db > $path\$naam bestaat ja/nee? Ja = verder niets doen Nee = verwijderen of zoeken op HDD naar $naam en vervangen. - Bij het vinden vragen te vervangen en bij meerdere door welke $naam. |
De tool is vglbaar met MozBackup: ook ideaal om je instellingen na een herinstallatie terug te zetten. Voordat iemand gaat roepen dat een dergelijke tool overbodig is, vraag ik mij af: wat gaat langer mee? Een OS-installatie of je foto's
[ Voor 10% gewijzigd door Eusebius op 26-03-2006 16:03 ]
==
hoi
Als je hier naast me stond kreeg je een pakkerd
[edit]
Helaas, hij lijkt zo leuk alleen mijn intel heeft (r) in zijn naam staan en dat pikt je proggie niet. Bug #1 ?
[ Voor 17% gewijzigd door EnsconcE op 31-03-2006 14:47 ]
Zoals hitmanpro doet, alleen dat ik dan een soort filmpje kan schieten en dat op andere computers uit kan voeren.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dat heet snapshot geloof ik en kan met Novell worden gedaan dacht ik ?? Weet niet of een apart programma bestaat ??mhr-zip schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:55:
Ik zoek een programma waar je andere programma's kan bedienen.
Zoals hitmanpro doet, alleen dat ik dan een soort filmpje kan schieten en dat op andere computers uit kan voeren.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
==
hoi
ik denk dat ik weet waardoor dat komt. en het is niet echt een bug maar een featureEnsconcE schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:42:
[...]
Als je hier naast me stond kreeg je een pakkerd. Ik had via via je eerste tooltje te pakken maar deze tweede is al een hele vooruitgang.
[edit]
Helaas, hij lijkt zo leuk alleen mijn intel heeft (r) in zijn naam staan en dat pikt je proggie niet. Bug #1 ?
anyway.. dat heb je toch niet nodig allemaal dus daarom het maar ff uitgezet.
heb het alleen gewijzigd, opnieuw gecompileerd en niet getest. dat mag je zelf doen
http://rapidshare.de/files/16874460/regtoggle.rar.html
Lekker op de bank
ZaZ schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:37:
[...]
ik denk dat ik weet waardoor dat komt. en het is niet echt een bug maar een featurekomt omdat het niet een helemaal 'normaal' ini systeem is.
anyway.. dat heb je toch niet nodig allemaal dus daarom het maar ff uitgezet.
heb het alleen gewijzigd, opnieuw gecompileerd en niet getest. dat mag je zelf doen![]()
http://rapidshare.de/files/16874460/regtoggle.rar.html
Geweldig, dit is wat ik zocht. Simpel doch doeltreffend. Is het mogelijk om de source beschikbaar te stellen? Graag zou ik er wat van leren. Ik heb alleen (een klein beetje) ervaring met het programmeren van microcontrollers.
-
==
hoi
Ik luister vaak podcasts op de fiets en nou zijn er casts waarvan ik wél de spraak wil horen maar niet de muziek. Ik zoek dus een tooltje om muziek uit een MP3 te knippen.
Dat dat erg lastig is, realiseer ik me. Maar ik realiseer me ook heel goed dat er mensen zijn die veel en veel meer weten van MP3's en algorithmes dan ik
En mocht je je afvragen waarom de muziek niet: ik zit dagelijks drie uur op de fiets en luister veel radioprogramma's via podcasts. Vaak draaien ze dezelfde muziek als die ik de hele dag op m'n werk al hoor, en als ik makkelijk de muziek kan skippen dan kan ik meer nieuws en achtergronden horen in dezelfde tijd. Nu skip ik de muziek handmatig, maar das niet handig op de fiets.
Bloed, zweet & koffie
Dat is een erg interessant idee vind ik. Vooral omdat ipv een paar mensen iets bouwen, iedereen er aan mee kunnen doen, kunnen samenwerken en elkaar iets leren.Eusebius schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:24:
In het verleden is ooit eens een initiatief geweest dat de tweakersDB heet. Gemaakte tooltjes (dus af, geen ideeën) van Gotters gingen daarin. Het zou natuurlijk leuk zijn, om 2 'kanten' (secties, delen, whatever) van zo'n site te maken. Eentje met ideeën en eentje met tools die af zijn. IK heb daar ooit eens over gemaild, maar nooit antwoord op gehad.
En hieruit kunnen natuurlijk de beste praktische programma's uitkomen.
AutoIT doet dat dacht ikmhr-zip schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:55:
Ik zoek een programma waar je andere programma's kan bedienen.
Zou in samenwerking met de T.net Crew zoiets gemaakt kunnen worden ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zou je wel moeten kunnen aanvinken welke programma's je de instellingen van wil backuppen en naar welke locatie die dingen ge-exporteerd moeten worden. Eventueel ook nog eenzelfde optie om het weer te importeren maar exporteren is het handigst (ook om batch scripts te schrijven met autobackupstuff).
Btw leuk initiatief!
Moet trouwens ook ff kwijt dat er erg leuke ideeën tussen zitten
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 11-04-2006 16:17 ]
Dat zou een tool moeten worden met plugins, waarbij je als $user voor een willekeurige app een set van regels kan schrijven, inclusief voor het register. Het programma zelf zou alleen het framework moeten bieden, waarbij je als $user de benodigde set van regels installeert. Als je het een beetje bekendheid geeft en handig aanpakt, krijg je zo een wereldwijde community die meehelptsOid schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:13:
Ik zoek eigenlijk al een tijdje iets waarmee ik bij een format c m'n opera bookmarks/outlook email/instellingen van Photoshop etc kan backuppen met 1 klik bij wijze van spreken. Geen idee of dat realiseerbaar is aangezien ik dev-n00b.
Zou je wel moeten kunnen aanvinken welke programma's je de instellingen van wil backuppen en naar welke locatie die dingen ge-exporteerd moeten worden. Eventueel ook nog eenzelfde optie om het weer te importeren maar exporteren is het handigst (ook om batch scripts te schrijven met autobackupstuff).
Btw leuk initiatief!
Moet trouwens ook ff kwijt dat er erg leuke ideeën tussen zitten
==
hoi
Dat kan inderdaad ook maar dan moet het ook weer niet te ingewikkeld worden om die stuff te schrijven/goede documentatie anders gebruikt nog niemand het. Nou kom ik er zelf meestal wel uit met dat soort dingen maar veel andere mensen nietEusebius schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:54:
[...]
Dat zou een tool moeten worden met plugins, waarbij je als $user voor een willekeurige app een set van regels kan schrijven, inclusief voor het register. Het programma zelf zou alleen het framework moeten bieden, waarbij je als $user de benodigde set van regels installeert. Als je het een beetje bekendheid geeft en handig aanpakt, krijg je zo een wereldwijde community die meehelpt
De link gaat naar een wiki toe, draaiend op mediawiki (cf wikipedia). Hoewel het hier gaat om een kennisdatabase (wat te doen bij probleem X) kunnen we het geheel (na toestemming uiteraard) uitbreiden met een applicatiedatabase.
Het gedeelte met de applicatie's zou gesplitst moeten worden in "gemaakte tools" uit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1006934/ en dit topic. Ik ben niet zo bekend met mediawiki, mss dat er andere tweakers zijn die weten hoe je makkelijk een db kan onderhouden in mediawiki.
Mocht een alternatief systeem (andere site, andere applicatie) beter werken, ook goed
De link
[ Voor 26% gewijzigd door Eusebius op 12-04-2006 10:09 ]
==
hoi
Dat heet tegenwoordig AutoHotKey: http://www.autohotkey.com
HitManPro werkt inderdaad met AutoHotKey.
Bloed, zweet & koffie
Bioscoop software
Zou gewoon kunnen met bestaande componenten wat mij betreft.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Beetje late reactieJ_Zelhorst schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:30:
[...]
Geweldig, dit is wat ik zocht. Simpel doch doeltreffend. Is het mogelijk om de source beschikbaar te stellen? Graag zou ik er wat van leren. Ik heb alleen (een klein beetje) ervaring met het programmeren van microcontrollers.
Valt niet veel aan te leren hoor.. Is behoorlijk simpel en alles wat erin gebruikt is is prima op MSDN te vinden. (zoals het register of ini file benaderen)
Meer doet het eigenlijk niet. In welke taal zou je het dan eventueel willen zien? Misschien dat ik namelijk dan het even opnieuw kan schrijven voor je.
Lekker op de bank
Is de console als af?
Specs
Als het zover is zou ik graag ook meehelpen om proggies te dev'en... lijkt me wel fijn om kleine tooltjes voor algemeen nut in elkaar te steken. Leer je gelijk veel van bij
Ik laat als het zover is wel iets weten aan Bor
hoe gaat het met de maantjes
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Anoniem: 88352
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 88352 op 05-08-2006 07:51 ]
Lang geleden gerequest, maar nog nooit gehonoreerdDoDo schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:48:
Ja nog steeds open voor requests! * DoDo verveelt zich
Een tooltje waarbij ik in een GUI recursief op mijn webspace de CHMOD en ownerinstellingen kan aanpassen.
==
hoi
Ik ben enorm hard op zoek naar een tooltje waarmee ik per applicatie kan selecteren welke geluidskaart ik wil gebruiken. Het lijkt er op dat het niet bestaat. Is dit haalbaar denk je?DoDo schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:48:
Ja nog steeds open voor requests! * DoDo verveelt zich
zie voor evt. extra info: DoubleJ in "[REQ] Per applicatie geluidskaart kiezen..."
Heb je resources over, of zoDoubleJ schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:06:
[...]
Ik ben enorm hard op zoek naar een tooltje waarmee ik per applicatie kan selecteren welke geluidskaart ik wil gebruiken. Het lijkt er op dat het niet bestaat. Is dit haalbaar denk je?
zie voor evt. extra info: DoubleJ in "[REQ] Per applicatie geluidskaart kiezen..."
==
hoi
Niet dat het veel zou uitmaken, was meer als 'knipoog' bedoeld. Vandaar de smiley
==
hoi
Misschien is netdrive iets voor je. Je webspace/ftp ruimte wordt door je pc gezien als windows schijf. Dus je kan er bestanden heen en terug slepen.Eusebius schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:17:
[...]
Lang geleden gerequest, maar nog nooit gehonoreerd
Een tooltje waarbij ik in een GUI recursief op mijn webspace de CHMOD en ownerinstellingen kan aanpassen.
En je kan natuurlijk en aantal settings wijzigen:
http://img121.imageshack.us/img121/3411/netdrivesh7.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 07-08-2006 20:01 ]
Ik ben op zoek naar een stukje software zoals Mail Print en Automatic Print Email
En zo zijn er nog een aantal van dat soort programma's, maar ze voeldoen allemaal net niet aan de eisen.
Daarom hoop ik dat iemand hier een leuk en nuttig projectje in ziet.
Wat is de bedoeling?
Een email account toevoegen (Pop3/imap) aan het programma. Controleren per x sec/minuten/uur.. op nieuwe berichten. Zelf in te stellen uiteraard.
Als er een nieuw bericht is, controleren of er een bijlage bij zit.
In mijn specifieke geval moeten alle bijlages (Alleen PDF bestanden!) automatisch worden geprint.
Maar ik kan mij voorstellen dat meer bestands formaten (.doc, .txt enz..), of ook de berichten zelf, tot de opties kan behoren.
Het liefst ook nog als service te draaien, maar dat hoeft niet per se, daar zijn eventueel wel andere oplossingen voor.
MailPrint komt aardig in de buurt, alleen die heeft voor het printen van PDF bestanden Acrobat Writer nodig. Beetje prijzig als je legaal wilt doen.
En er is geen versie van MailPrint die Ghostscript ondersteund
Dus kort op een rij:
• Email account(s) toevoegen
• Printer instellen indien er meerdere printers aanwezig zijn
• Email controleren op instelbaar tijdsinterval
• Checken op (PDF) bijlages, en als die er zijn die printen
• Eventueel te draaien als service
Volgens mij kan hier nog redelijk veel belangstelling voor zijn.
Nu nog iemand die een perfect stukje software ervoor schrijft
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Een programma dat als ik op de PrtScr druk, een screenshot maakt in het .png-formaat en deze meteen ook online zet op een server die ik als volgt moet definiëren (zoals in Mijn Netwerklocaties):
ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@server.extensie
Dit omdat ik mijn screenshots enorm veel nodig heb. Screenshots mogen op eender welke manier genoemd worden, maar wel met een logische volgorde. (bv. Screen1.png, Screen2.png enz.).
Ook de output link als volgt is leuk:
"http://server.extensie/nikolas/Screen1png" bv., liefst handmatig te configureren. Dus dat ik zelf de output link kan definiëren.
Een programmatje dat een of meerdere mappen of files kan checken of ze verandert zijn kwa naam/grootte en dit meld via een pop-up.
Een vriend van mij beweert dat zoiets niet bestaat dus schiet me niet af als het wel zo is
Anoniem: 88352
Wel vet idee! Alleen wil je een screenshot van het complete scherm of van de actieve applicatie ofzo?Nikolas schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:12:
Als iemand wat tijd over heeft, zou hij dan het volgende voor mij willen programmeren:
Een programma dat als ik op de PrtScr druk, een screenshot maakt in het .png-formaat en deze meteen ook online zet op een server die ik als volgt moet definiëren (zoals in Mijn Netwerklocaties):
Dit omdat ik mijn screenshots enorm veel nodig heb. Screenshots mogen op eender welke manier genoemd worden, maar wel met een logische volgorde. (bv. Screen1.png, Screen2.png enz.).
"http://server.extensie/nikolas/Screen1png" bv., liefst handmatig te configureren. Dus dat ik zelf de output link kan definiëren.
ik heb denk ik niet goed gelezen, maar je kan even checken of het een beetje werktNikolas schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:12:
Als iemand wat tijd over heeft, zou hij dan het volgende voor mij willen programmeren:
http://rapidshare.de/files/31582268/ftp.rar.html
het voldoet nog niet helemaal aan je criteria, maar als het uploaden werkt moet je het even zeggen en dan pas ik 'm nog wel een beetje aan.
gewoon het bestand uitpakken en ftp-clipboard runnen.
oh eerst natuurlijk nog wel de ini file in de map aanpassen dat met de goede servernaam en inlog gegevens enzo.
Path=/upload/
betekent de doel map
Filename=Boe%.jpg
hier kan je een statische naam invullen of het % tekentje erin verwerken en die vervangt ie dan voor een oplopend nummer.
hij doet het alleen nu in jpg, omdat ik niet goed gelezen had wat je wilde, maar png is geen probleem. heb alleen nu even geen tijd. misschien wat later op de avond nog.
toch nog snel even wat veranderd...
hij doet nu PNG. als je toch JPG wilt moet je een key toevoegen in de ini file
UseJPG=1
niet getest, dus heb geen idee of het werkt
[ Voor 5% gewijzigd door ZaZ op 01-09-2006 18:03 ]
Lekker op de bank
Dit staat in de .ini file:
[Settings]
Server=ftp://users.telenet.be
User=xxxxxxx
Password=xxxxxx
Mode=PASV
Port=21
Path=/
Filename=Screen%.jpg
Value=0
EDIT: Ja, hij is toegelaten in mijn Windows Firewall
[ Voor 30% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 01-09-2006 20:01 ]
users.telenet.be zou voldoende moeten zijn ipv ftp://users.telenet.be
Lekker op de bank
Goed. Hij werkt nu en staat in mijn systeemtray. En nu? Als ik PrtScr druk vind ik 'm niet terug op mijn host hoor, en op mijn clipboard komt er eveneens niets...ZaZ schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:06:
je hoeft het protocol niet nog eens te specificeren
users.telenet.be zou voldoende moeten zijn ipv ftp://users.telenet.be
1
2
3
4
5
6
7
8
| [Settings] Server=ftp.DriveHQ.com User=xxxxxx Password=xxxxxx Mode=PASV Port=21 Path=/My Pictures/ Filename=Boe%.png |
lijkt prima te werken hier.
Kijk je wel in je root folder? Want daar zou ie 'm in jouw geval naartoe moeten uploaden.
ik zie dat je als filename in je ini .jpg hebt, maar hij maakt standaard png ervan....
Dus het zou kunnen zijn dat ie 'm dan saved als bijv. Screen0.jpg.png
[ Voor 19% gewijzigd door ZaZ op 02-09-2006 16:17 ]
Lekker op de bank
'k Heb het probleem gevonden, tlag waarschijnlijk aan die extensie.ZaZ schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:16:
Ik ben om het moment niet thuis, maar heb 'm even gedownload en geprobeerd op de computer van iemand anders.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 [Settings] Server=ftp.DriveHQ.com User=xxxxxx Password=xxxxxx Mode=PASV Port=21 Path=/My Pictures/ Filename=Boe%.png
lijkt prima te werken hier.
Kijk je wel in je root folder? Want daar zou ie 'm in jouw geval naartoe moeten uploaden.
edit:
ik zie dat je als filename in je ini .jpg hebt, maar hij maakt standaard png ervan....
Dus het zou kunnen zijn dat ie 'm dan saved als bijv. Screen0.jpg.png
Hartelijk dank
Vind het trouwens wel handig dattie een test maakt, maar wat heeft het voor nut als hij hem toch direct uploadt?
Zou het dan niet beter zijn als het dingie vraagt of ik hem nog steeds wil uploaden ?
Maar ik ben in ieder geval al super geholpen
1* Je CD-Rom Spelers/Branders te kunnen openen EN te sluiten zonder ook maar de eject knop of je drive aan te hoeven raken.
2* Je hebt bijvoorbeeld een stuk tekst dat helemaal in HOOFDLETTERS of kleine letters staat getypt en nou zoek ik iets omdat in 1 x naar kleine letters of HOOFTLETTERS om te zetten en met zoiets dat je ook kan kiezen voor elk woord met een hooftletter beginnen of zoiets als aAaAaAaA om en om zou ook leuk zijn.
3* Je selecteerd een map en dat daar dan een lijst in txt/word of whatever van wordt gemaakt met alle bestanden (bestandsnamen) die erin zitten.
[Ik weet dat er een manier is in DOS om dit te doen en heb daar ook verschillende topics over gelezen maar alle zeggen het zelfde en mij lukt het niet dus een progje hiervoor zou toppie zijn]
Misschien bestaan dit soort dingen of variaties ervan al maar ik zou het toch graag willen hebben of weten waar ik het kan krijgen.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
2. Als je een HELE TEKST IN HOOFDLETTERS HEBT, plak ze in word, selecteer ze en kijk bij het menupuntje "opmaak" onder hoofdlettergebruik. Daar kun je doen wat je wilt, behalve dat aBaBaB ding.
3. Dat projge om een index te geven van een mapinhoud heet DriveZ..
En over DOS, dat is daar inderdaad nog makkelijker: je gaat gewoon naar de map die je wilt in dos en dan typ je volgende command:
dir > mapinhoud.txt
En er is NOG een andere manier, eerste hit bij google btw.
[ Voor 80% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 02-09-2006 17:47 ]
3* Filelistcrack_en_hack schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:36:
Waar ik al tijden naar opzoek ben is een tooltje om:
3* Je selecteerd een map en dat daar dan een lijst in txt/word of whatever van wordt gemaakt met alle bestanden (bestandsnamen) die erin zitten.
[Ik weet dat er een manier is in DOS om dit te doen en heb daar ook verschillende topics over gelezen maar alle zeggen het zelfde en mij lukt het niet dus een progje hiervoor zou toppie zijn]
Misschien bestaan dit soort dingen of variaties ervan al maar ik zou het toch graag willen hebben of weten waar ik het kan krijgen.
http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml
http://www.snapfiles.com/get/lsfilelist.html
Suc6
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
* Om de lade open te laten gaanNikolas schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:44:
1. Dit kan bij Deze Computer, klik maar eens met je rechtermuisknop op je CDROM speler, daar zal je "Uitwerpen" zien staan. Rara, waar zou dat toch voor zijn
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
How about Tray Commander.crack_en_hack schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 21:05:
[...]
* Om de lade open te laten gaanMAAR nu nog dicht, en dat kan niet
Alweer een eerste Google-hit
EDIT: getest en werkend bevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 02-09-2006 21:42 ]
ga in dos naar de desbetreffende map en type dit:
dir > tekstbestand.txt
Of tekst selecteren en dan Shift + F3, dan kan je tussen geen hoofdletters, alles hoofdletters of alleen hoofdletter aan het begin van een zin wisselen. Ideaal en snel.Nikolas schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:44:2. Als je een HELE TEKST IN HOOFDLETTERS HEBT, plak ze in word, selecteer ze en kijk bij het menupuntje "opmaak" onder hoofdlettergebruik. Daar kun je doen wat je wilt, behalve dat aBaBaB ding.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Al gezegd.marteltor schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:22:
[...]
ga in dos naar de desbetreffende map en type dit:
dir > tekstbestand.txt

En over DOS, dat is daar inderdaad nog makkelijker: je gaat gewoon naar de map die je wilt in dos en dan typ je volgende command:
dir > mapinhoud.txt
oh die temp was eigenlijk echt een temporary file die ie niet delete...Nikolas schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:18:
[...]
'k Heb het probleem gevonden, tlag waarschijnlijk aan die extensie.
Hartelijk dank![]()
Vind het trouwens wel handig dattie een test maakt, maar wat heeft het voor nut als hij hem toch direct uploadt?
Zou het dan niet beter zijn als het dingie vraagt of ik hem nog steeds wil uploaden ?
Maar ik ben in ieder geval al super geholpenThx
http://rapidshare.de/files/31871454/ftp.rar.html
daar is een versie die een heel kleen beetje opgekalefaterd is
2 nieuwe keys mogelijk:
1
| Confirmation=1 |
1
| LinkPrefix=http://localhost/zaz |
Ze zijn beiden optioneel en je kan ze ook weglaten als je dat liever hebt.
Lekker op de bank
download hier:
http://www.isoftware.nl/garfield
edit:
opnieuw geupload, nu zonder preview mogelijkheid
de preview bleef op de achtergrond draaien
Nakebod schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:57:
Ik ga eens een request poging wagen
Gezien ik nog niets heb kunnen vinden dat voldoet aan mijn wens.
Allereerst, Garfield rulesDus ik check iedere dag, handmatig that is
http://www.garfield.com/comics/comics_todays.html voor een nieuwe comic.
Ja, ik weet dat daar genoeg software voor is om dat iedere dag automatisch te doen, heb ik niet nodig, browser staat toch bijna altijd open, dus ff bookmarkje openen en klaar.
Nu het probleem:
Ik sla ze ook iedere dag op, heb een ruim aantal jaren compleet.
Deze wil ik als screensaver gebruiken. Ook daar is genoeg software voor te vinden. irfan, acdsee, tools van MS zelf, genoeg keuze dus.
Nu zijn de afbeeldingen vrij klein, 600x179, en af en toe een 600x398 afbeelding. Gelukkig kennen de meeste slideshow/screensaver dingen wel de optie om de afbeelding fullscreen te plaatsen.
Maar daarmee ben ik nog niet tevreden
Wat ik wil: een map + de submappen selecteren, en de afbeeldingen daarin weergeven in 90/100% hoogte, maar met behoud van de aspect ratio. En dat de afbeelding dan van links naar rechts scrollt, met een in te stellen snelheid.
Het nut ervan? Niet actief achter de pc zitten, maar toch af en toe een Garfieldje* mee kunnen pakken.
* Gezien de map selecteerbaar is, zou dat met alle soorten comics/afbeeldingen kunnen
[ Voor 3% gewijzigd door learn_more op 09-08-2007 19:29 . Reden: preview = kaput ]
Misschien een beetje erge kick, maar ik was benieuwd of iemand dit tooltje nog heeft?ZaZ schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:21:
[...]
ik heb denk ik niet goed gelezen, maar je kan even checken of het een beetje werkt
http://rapidshare.de/files/31582268/ftp.rar.html
het voldoet nog niet helemaal aan je criteria, maar als het uploaden werkt moet je het even zeggen en dan pas ik 'm nog wel een beetje aan.
gewoon het bestand uitpakken en ftp-clipboard runnen.
oh eerst natuurlijk nog wel de ini file in de map aanpassen dat met de goede servernaam en inlog gegevens enzo.
Path=/upload/
betekent de doel map
Filename=Boe%.jpg
hier kan je een statische naam invullen of het % tekentje erin verwerken en die vervangt ie dan voor een oplopend nummer.
hij doet het alleen nu in jpg, omdat ik niet goed gelezen had wat je wilde, maar png is geen probleem. heb alleen nu even geen tijd. misschien wat later op de avond nog.
edit:
toch nog snel even wat veranderd...
hij doet nu PNG. als je toch JPG wilt moet je een key toevoegen in de ini file
UseJPG=1
niet getest, dus heb geen idee of het werkt
EDIT: LOL 2006!

Anoniem: 233142
GrooV schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:25:
[...]
Misschien een beetje erge kick, maar ik was benieuwd of iemand dit tooltje nog heeft?
DM (of iets anders, mailtje ofzo) TheGambler even.Laatste bezoek maandag 17 september 2007 02:15
Mooie kick btw
Daarom zou ik graag 'n simpele viewer willen zien in 1 exe voor op CD's/DVD's met een instant gamma slider (of knopje 'Gamma Up' & 'Gamma Down' met hotkeys).
Dus gewoon een precies zoals Windows (XP) Explorer in Filmstrip modus mét een direct beschikbaar slidertje waarmee je de gamma kunt aanpassen. Als het proggie de thumbs.db van XP zou gebruiken zou het helemaal perfect zijn.
'k Heb nergens zo'n viewer kunnen vinden...
[ Voor 4% gewijzigd door guillaume op 24-10-2007 12:16 ]
==
hoi
Was 'm kwijt maar heb hem toch nog gevondenGrooV schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:25:
[...]
Misschien een beetje erge kick, maar ik was benieuwd of iemand dit tooltje nog heeft?
http://rapidshare.com/files/71136703/ftp.rar.html
Alsjeblieft (als je 'm nog nodig hebt)
Lekker op de bank
Wat is dan het idee er achter? Dat je als eerste de afbeelding in het geheel te zien krijgt en dan verder kan inzoomen op de afbeelding? Het probleem is dat je als je runtime afbeeldingen wilt inlezen je ze eerst als geheel moet inlezen en dan pas kan uitzoomen.Ruudjah schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:15:
Ik ben voor een webbased image viewer op zoek naar een DLL, of C# code welke alleen gedeeltes van een image file in kan lezen. De image files zijn namelijk te groot om in één keer in te lezen. .Net zegt namelijk: verrek het maar via een 'out of memory exception' bij images die groter zijn dan pakweg 30 megapixel. Mijn images zijn in de orde van gigapixels.
Het webbased image viewer component laat dan á la google maps gedeeltelijk het image zien.
http://hawvie.deviantart.com/
Wil je ook naar bestaande software kijken of wil je zelf iets bouwen?
==
hoi
Wordt hiermee bedoelt dat je kan switchen tussen geluidskaart en on-board kaart?
Als dat mogelijk is heb ik daar wel oren naar want dat zou voor mij ook ideaal zijn.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Ik dacht eerst ik ga het zelf proberen. Dmv bitblitting had ik een aardige oplossing, maar een groot deel van de afbeelding werd alsnog ingeladen.Ruudjah schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:33:
[...]
Kan je iets duidelijker zijn? Ik begrijp niet exact wat je bedoelt.
Of het bestaande software (DLL, cmdline, source, library, API á la irfanview) is boeit me echt niets. Als het me lukt om met >128Mpixel images te werken is dat al een hele verbetering.
Nog even kleine uitleg over implementatie in het webcomponent (vz het niet duidelijk is):
-User krijgt webpagina voorgeschoteld
-In webpagina zit een <div>
-De div kan je, precies als google maps, 'draggen'.
-Op moment dat je dragt, krijg je dus een ander gedeelte van de Gpixel image te zien
-Zoomen kan met scrollwheel of een zoombutton
-Op moment dat er een andere viewport is geselecteerd (dus user klikt en sleept de div) worden images geladen en weergegeven. Dit zijn dus de 256x256 slices.
-Wordt er gezoomd, dan word de huidige layer invisible, en verschijnt een andere layer. Hierna worden de images van een ander zoomlevel geladen. Deze images zijn nu nog voorgerenderd op de server. De bedoeling is dat dit een mogelijkheid blijft. Tegeleijkertijd moet het mogelijk worden om de server de imagezoom te laten renderen. Dus: user zoomt -> request ander zoomlevel -> server opent [slice of gedeelte gigapixel image] -> server schaalt [slice of gedeelte gigapixel image] -> browser geeft geschaalde image weer.
Anyway... ik heb ook een gratis alternatief voor je. Kijk maar of het wat is.
http://www.zoomify.com/express.htm
TeGek schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:35:
Heb even de start post doorgenomen en ben begonnen aan een "audio switcher" die hem makelijk omwiselt zonder RSI te krijgen.
Goed idee
Even doorbladeren naar mijn post van 15 feb 2006. Ik had zelf al uitgevogeld dat door een aanpassing in het register te switchen was tussen deze twee audio devices. ZaZ heeft er een perfect tooltje voor "geprakt", heb ik sindsdien standaard in de tray staan.Daywalk3r schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:55:
In de TS staat over een programmatje die switcht voor het geluid?
Wordt hiermee bedoelt dat je kan switchen tussen geluidskaart en on-board kaart?
Als dat mogelijk is heb ik daar wel oren naar want dat zou voor mij ook ideaal zijn.
Zoek je zoiets?
ter info:

[ Voor 19% gewijzigd door quo_ op 04-12-2007 00:04 ]
Nouja, fijn dat het nog steeds zijn werk doet
Lekker op de bank
Yes,Is ideaal.quo_ schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:21:
[...]
[...]
Even doorbladeren naar mijn post van 15 feb 2006. Ik had zelf al uitgevogeld dat door een aanpassing in het register te switchen was tussen deze twee audio devices. ZaZ heeft er een perfect tooltje voor "geprakt", heb ik sindsdien standaard in de tray staan.
Zoek je zoiets?
ter info:
[afbeelding]
Nou moet ik weer wat gaan verzinnen om te bouwen...
ff topic doornemen of er nog iets leuks tusen staat
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
In die post staat er een link naar rapidshare. Die staat dus niet meer online zeg maar dus is dat nog ergens te krijgen?quo_ schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:21:
[...]
[...]
Even doorbladeren naar mijn post van 15 feb 2006. Ik had zelf al uitgevogeld dat door een aanpassing in het register te switchen was tussen deze twee audio devices. ZaZ heeft er een perfect tooltje voor "geprakt", heb ik sindsdien standaard in de tray staan.
Zoek je zoiets?
ter info:
[afbeelding]
Gemaakt door ZaZ.
Zelf even de ini file aanpassen, inhoud spreekt voor zichzelf. (en niet vergeten in windows bij "geluiden" het vinkje "alleen standaardapparaten gebruiken" te zetten.)
Heel heel heeel heeeeeeeel hartelijk bedankt.quo_ schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:23:
http://rapidshare.com/files/74255638/regtoggle.zip.html
Gemaakt door ZaZ.
Zelf even de ini file aanpassen, inhoud spreekt voor zichzelf. (en niet vergeten in windows bij "geluiden" het vinkje "alleen standaardapparaten gebruiken" te zetten.)
Nu moet ik het even werkend zien te krijgen.
Waarom moet ik dat vinkje eigenlijk zetten?
An zich is dit niet zo moeilijk... je moet enkel het formaat begrijpen.Ruudjah schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:44:
Het idee is dat de gigapixel image gedeeltelijk ingeladen wordt, alleen op de coordinaten die de user heeft geselecteerd in de webbased image viewer. Dus zeg dat je een gigapixel image hebt, en de user gaat die bekijken. Dan zal de user éérst een gedeelte van pakweg 800x600 pixels zien in de bovenste linkergedeelte van de gigapixel image.
Daarom wil ik graag een DLL/component/code etc die slechts dát gedeelte van de gigapixel image file uitleeest, wat daadwerkelijk getootnd wordt aan de user. Nu moet ik namelijk, om alleen een klein gedeelte van de gigapixel image te laten zien, eerst de gehele image file inlezen. En dat werkt niet goed bij grote images, omdat het OS simpelweg niet voldoende geheugen beschikbaar heeft. Ook vind de server het niet leuk als er meerdere users meerdere images aan het bekijken zijn, dan gaat het geheugengebruik al snel richting de tientallen GB's.
Als ik coordinaten op kan geven bij het laden van een image bijvoorbeeld:code:) dan scheelt dat natuurlijk heel veel in geheugengebruik en efficientie.
1 Bitmap b = Bitmap.FromImage(@"c:\image.png", 200,200,500,500);
Nu zou ik dus een image moeten krijgen van 300x300 pixels, startende bij de coordinaten x1=200 en y1=200, stoppende bij coordinaten x2=500 en y2=500.
Ook ben ik nog geen tools tegengekomen die kunnen werken met images die uncompressed groter zijn dan het (fysieke) werkgeheugen. En ik heb toch behoorlijk gegoogled hier op.
Momenteel is de oplossing als volgt: images die nét klein genoeg zijn, maar toch erg groot (pakweg 128Mpixel) worden gesliced naar images van 256x256 pixel. Deze images worden dan, aan de hand van de opgevraagde coordinaten, naar de browser geladen.
Maar voor images groter heb ik nog geen oplossing. Simpelweg omdat ik niet weet met welke software ik ze kan bewerken. Tools heb ik niet gevonden en .NET kan, zoals genoemd, maar tot een bepaalde grootte aan, daarna gooit ie een out of memory exception. Overigens is de max object grootte van het .NET framework in bytes 2 GB.
Als je dus de header inleest met daarin informatie over de image, kun je specifiek dat deel uitlezen dat je nodig hebt. Ik zou je aanraden om te beginnen met bmp's aangezien die een relatief simpel image format hebben die uitermate geschikt is voor dit doel (als size on harddisk geen rol speelt). Dan kun je met minimaal geheugen gebruik aan de slag en volgens mij ook goeie performance halen. Als je het in .net wil doen, zoek dan eens op 'unsafebitmap', die skippeld GDI+ omdat die erg traag is als je zelf op pixel niveau aan de slag wilt gaan en haal je helemaal super performance (wel unmanaged code, e.g. pointers).
Suc6!
Ik heb zelf al iets met HTML geprobeerd, maar ben daar nog redelijk groen in.
Het makkelijkste lijkt mij dat ik een formulier kan aanmaken met de benodigde gegevens zoals NAW gegevens, gegevens van het te RMA-en product, klacht, datum etc.... Op het moment dat alles is ingevuld moeten er 2 formulieren worden uitgeprint. 1 voor onze administratie en 1 voor de klant (gelijk afleverbewijs).
Die registratie moet dan in een lijst te zien zijn en als je op die registratie klik, dat dan het formulier te voorschijnt komt. Achter de registratie een puldown menu met de status. (ingenomen, verzonden reparateur, terug van reparatie, klant gebeld, toestel opgehaald en eventueel nog even notitieveld)
Wij hebben een SBS2K3 server en verder genoeg online mogelijkheden. Dat zou het probleem dus niet moeten zijn.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wie o wie durft zich hieraan te wagen?
Als ik jou was zou ik access open trekken. Hotse knots, ram een paar formuliertjes in elkaar, rapportje er achter en klaar is kees. Eventueel kun je ook eens zoeken op issue tracker, dat heeft redelijk wat raakvlakken met je wensen.Ginz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:17:
Ik ben op zoek naar een applicatie die voor mij de registratie van RMA's zou vergemakkelijken en door alle medewerkers binnen ons bedrijf te raadplegen is.
Ik heb zelf al iets met HTML geprobeerd, maar ben daar nog redelijk groen in.
Het makkelijkste lijkt mij dat ik een formulier kan aanmaken met de benodigde gegevens zoals NAW gegevens, gegevens van het te RMA-en product, klacht, datum etc.... Op het moment dat alles is ingevuld moeten er 2 formulieren worden uitgeprint. 1 voor onze administratie en 1 voor de klant (gelijk afleverbewijs).
Die registratie moet dan in een lijst te zien zijn en als je op die registratie klik, dat dan het formulier te voorschijnt komt. Achter de registratie een puldown menu met de status. (ingenomen, verzonden reparateur, terug van reparatie, klant gebeld, toestel opgehaald en eventueel nog even notitieveld)
Wij hebben een SBS2K3 server en verder genoeg online mogelijkheden. Dat zou het probleem dus niet moeten zijn.
Misschien dat je wat met deze gerelateerde software kan?
http://sourceforge.net/pr...shots.php?group_id=163275
http://sourceforge.net/projects/mantisbt/
Schop?Jejking schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:24:
Zelf ben ik wat programming betreft een totale newbie, of erger. Naar aanleiding van mijn topic ( Reactietijdtrainingsapparaat gezocht! ) schijnt het heel makkelijk te zijn om een Java-app in elkaar te flansen, met twee wisselende kleuren, een startknop, een stopknop, en een tijdtellertje. En dit alles zodat het bruikbaar is op de mobiele telefoon (K800i).
Wie o wie durft zich hieraan te wagen?
Dit topic is bedoelt voor kleine tooltjes die nog niet bestaan. Zoek (en meld dit in je verzoek) dus of er tools bestaan die doen wat jij wilt voor je post! Verder nog een nadruk op klein; post geen verzoek om complete CMS'en of andere complexe systemen.