[Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.572 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Aphelion schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:11:
[...]

Precies. Ik zal dus moeten kijken of je deel uit maakt van een domein of niet. All users hoort idd geen domein prefix te hebben. Een ogenblikje, ik ga even devven.
Je hoort dat soort dingen toch sowieso gewoon aan het OS te vragen (welke mappen waar staan) ni plaats van zelf strings aan mekaar te gaan plakken :?

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 14-03-2006 16:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:52
RobIII schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:17:
[...]

Je hoort dat soort dingen toch sowieso gewoon aan het OS te vragen (welke mappen waar staan) ni plaats van zelf strings aan mekaar te gaan plakken :?
Dat gebeurt ook, alleen krijg ik in het geval van domeinen en de map allusers (die het systeem standaart niet kan uitdelen in het framework) dus foute resultaten

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Aphelion schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:56:
[...]

In dat geval geef ik je graag de tool. Ik zou het leuk vinden als je me ook feedback zou willen geven. De functionaliteit om links naar het internet te checken werkt overigens nog niet.

http://www.hetfietsenpaleis.nl/smc.rar
Bedankt :). Ik heb hem net even gedraait en hij doet het goed.
Enige opmerking die ik heb is dat ie meerdere keren moet fixen voor bv lege directories.
Als er 1 item in een directory staat en je verwijderd die entry dan scanned ie automatisch nog een keer. Na deze scan zegt ie natuurlijk dat de directory leeg is en die kan je dan ook weer fixen.
Misschien is het mogelijk om aan te geven dat je een directory met allemaal dode links hebt. En dat ie dan automatisch de hele directory gelijk weggooit :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:22

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik heb een klein tooltje geschreven dat ervoor zorgt dat ik op mijn gsm gebeld wordt als een contactpersoon online komt (via msn). Ik gebruik Skype (met Skypeout) om te bellen (callto proces starten)

Af en toe moet ik wel eens even wachten tot er iemand online is, en dan kan het gebeuren dat ik even niet achter de pc zit. (ik ben nu aan het afstuderen samen met een vriendin en we overleggen veel via MSN aangezien we beide thuis bezig zijn)

Mochten er mensen zijn die dit interessant vinden dan wil ik het hier wel neerzetten. :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb net een motion detector voor de webcam gemaakt. Zodra hij beweging ziet begint ie de frames op te slaan. Valt nog een heleboel aan te tweaken, maar het werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tool gemaakt die bij de Europese centrale bank dagelijks de Euro foreign exchange reference rates importeerd en ook het historische file in 1 keer kan importeren.

Linux/Perl/MySQL

versie 1.0 is te vinden op http://www.knurft.nl/DUIS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb in 2004 eens het programmaatje QueueBurner gemaakt (Delphi 7).

Afbeeldingslocatie: http://www.baspeters.com/dff/queueburner.gif

Wat doet dit programmaatje? Het is bedoeld om in de achtergrond in één handeling meerdere CD of DVD images te branden. Het programma doet volautomatisch zijn werk en zal met MSN stijl popups de gebruiker waarschuwen als er een nieuwe actie nodig is of als alles klaar is.

Gemaakt op verzoek van iemand die een hele stapel ISO bestanden te branden had, maar elke keer in Nero vergat dat de vorige image klaar was om de volgende lege CD/DVD erin te rammen :)

Ik heb deze 1.0 release helemaal afgemaakt met een setup en help bestand. Het is freeware en mag dus vrij verspreidt worden.

Download 'm hier:
http://dff.baspeters.com/QueueBurnerSetup.exe

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Welke formaten pakt dat programma? En heeft het andere programma's nodig of werkt het zelfstandig?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
DexterDee schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:23:

[afbeelding]

Wat doet dit programmaatje? Het is bedoeld om in de achtergrond in één handeling meerdere CD of DVD images te branden. Het programma doet volautomatisch zijn werk en zal met MSN stijl popups de gebruiker waarschuwen als er een nieuwe actie nodig is of als alles klaar is.

Gemaakt op verzoek van iemand die een hele stapel ISO bestanden te branden had, maar elke keer in Nero vergat dat de vorige image klaar was om de volgende lege CD/DVD erin te rammen :)

Ik heb deze 1.0 release helemaal afgemaakt met een setup en help bestand. Het is freeware en mag dus vrij verspreidt worden.

Download 'm hier:
Prachtig programma hoor, komt zeer goed van pas :)
Alex schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:42:
Welke formaten pakt dat programma? En heeft het andere programma's nodig of werkt het zelfstandig?
1: iso, img en bin/cue
2: geen idee

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Alex schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:42:
iso (=img) en bin worden ondersteund. Het programma vereist verder geen geinstalleerde runtime libraries of brandprogramma's. Het is geschreven rond de LSI libraries die standaard vanaf windows 2000 meegeleverd worden (dacht ik). Het zou zo out-of-the-box moeten werken op een verse XP of 2000 installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:20
.. en zal met MSN stijl popups de gebruiker waarschuwen als er een nieuwe actie nodig is of als alles klaar is.
Hoe doe je dat met die msn popup's ? Is de source met componenten beschikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

the_nowhereman schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:36:
[...]

Hoe doe je dat met die msn popup's ? Is de source met componenten beschikbaar ?
Eigenlijk heel simpel. Ik maak het liefst geen gebruik van custom VCL's maar probeer eerst of ik het zelf via de win32 API aan de praat krijg. Zo is dat MSN popup window een combinatie van een aantal dingen: borderless window, parent is de windows desktop, always on top, double buffering aan. En dan de coordinaten van de desktop uitlezen, countertje maken waarbij de height incrementeel wordt opgehoogd et voila. Al mijn win32 API vragen probeer ik trouwens eerst op Google Groups op te zoeken. Zoekstrings als "delphi msn popup" of iets dergelijks leveren vaak erg nuttige tips op.

Ik kan helaas de source niet vrijgeven omdat de burn engine een commerciele library is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb ook weer een nieuwe versie van mijn dagelijkse comiclezer gemaakt: versie 0.3 is uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.javaisp.net/comicreader/images/options-400.png

Nieuwe features zijn:
- Je kunt een selectie maken van de comics die je wilt zien (subscribe/unsubscribe)
- Je kunt comics automatisch downloaden

Je moet helaas nog steeds het programma opnieuw opstarten na maken van wijzigingen in het optiescherm. Dat wordt nog gefixed.

Downloaden kan hier: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=156865
(Java 1.5 is nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Werkt het ook met een proxy? Want ik start het op op m'n werk en krijg meteen exceptions en dan werkt geen enkel menuoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
evaarties schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:29:
Werkt het ook met een proxy? Want ik start het op op m'n werk en krijg meteen exceptions en dan werkt geen enkel menuoptie.
Hmm, het zou wel moeten werken ja. In het menu kun je de proxy instellen.... oh, en terwijl ik dit tik, kom ik er al achter waarom het niet werkt. Ik zal het meteen even fixen!

[EDIT]

Okee, het is gefixed. Er zat een bugje in waardoor het gebruik achter een proxy niet 100% werkte. Het werkt nu wel weer, en een nieuwe versie, 0.3.1, is hier te vinden:

ComicReader 0.3.1

[ Voor 26% gewijzigd door bodiam op 31-03-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Inderdaad, hij start nu nog wel op met de foutmelding, maar daarna kan ik de opties instellen.

Is het niet mogelijk om te controleren of je verbinding kunt krijgen met een site, en zo nee, hier een nette melding van geven? En natuurlijk een 'reload comics' knopje, maar zoals je al aangeeft weet je dit al.

Klopt het trouwens dat ik bij het kiezen van comics in het vakje details altijd de details van Garfield zie?

* Feature request: een strip van voorgaande dagen kunnen ophalen.

[ Voor 28% gewijzigd door evaarties op 31-03-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Leuk :)
Hij dedd het hier eerst ook niet (domein) en gaf de eerste keer dat ik hem startte een fputmelding. Nu werkt het . Alleen kan ik geen plaatjes opslaan of mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
evaarties schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:45:
Inderdaad, hij start nu nog wel op met de foutmelding, maar daarna kan ik de opties instellen.

Is het niet mogelijk om te controleren of je verbinding kunt krijgen met een site, en zo nee, hier een nette melding van geven? En natuurlijk een 'reload comics' knopje, maar zoals je al aangeeft weet je dit al.

Klopt het trouwens dat ik bij het kiezen van comics in het vakje details altijd de details van Garfield zie?

* Feature request: een strip van voorgaande dagen kunnen ophalen.
Hahah, ik hoor het alweer. Het is pas versie 0.3 hoor! :-)

Je hebt gelijk: de reload knop moet er in (hij zat er ook in, maar hij was buggy, dus heb ik hem verwijderd). Foutafhandeling in het algemeen (ook als bijvoorbeeld comics om 1 of andere reden niet opgehaald kunnen worden) verdient nog wel wat aandacht. Ook de preview knop is idd altijd garfield. Nog geen tijd voor gehad om dit te fixen.

Wat betreft je feature request: goeie suggestie, maar in de praktijk erg moeilijk te implementeren, tenzij ik ergens centraal een lijst bijhoud met comiclokaties. Sommige comics (momenteel een stuk 6) werken met een datum, de anderen gaan gewoon de HTML schrapen. Ik heb nog geen oplossing gevonden voor de HTML-schraper om terug te gaan in de tijd. Dat is namelijk zo specifiek per site (willekeurige links, volgnummers in de url die soms wel, soms niet oplopen, datums in de url, etc.), dat het moeilijk is daar een generieke oplossing voor te verzinnen. Als je een suggestie hebt: graag!

De huidige comics zien er zo uit: www.javaisp.net/comicreader/resources/comics_v2.xml , misschien dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Bram77 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:54:
Hij dedd het hier eerst ook niet (domein) en gaf de eerste keer dat ik hem startte een fputmelding. Nu werkt het . Alleen kan ik geen plaatjes opslaan of mailen.
*kuch*.

Okee, die toolbar is idd een beetje misleidend: plaatjes opslaan werkt wel, alleen met de autosave feature uit het optiescherm. De mail en save-per-comic feature werkt nog niet, en is eigenlijk als reminder voor mij om het er in te bouwen... Mocht je het leuk vinden die feature te hebben, dan zal ik daar wat aandacht aan besteden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

bodiam schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:06:
[...]

Hmm, het zou wel moeten werken ja. In het menu kun je de proxy instellen.... oh, en terwijl ik dit tik, kom ik er al achter waarom het niet werkt. Ik zal het meteen even fixen!

[EDIT]

Okee, het is gefixed. Er zat een bugje in waardoor het gebruik achter een proxy niet 100% werkte. Het werkt nu wel weer, en een nieuwe versie, 0.3.1, is hier te vinden:

ComicReader 0.3.1
Kan ik ook ergens de source downloaden? Hij staat dan wel onder de BSD license op SF, maar ik kan nergens de source vinden. Ik wil nml kijken of ik hem mss aan kan passen zodat hij ook onder 1.4 werkt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
IceManX schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:27:
[...]
Kan ik ook ergens de source downloaden? Hij staat dan wel onder de BSD license op SF, maar ik kan nergens de source vinden. Ik wil nml kijken of ik hem mss aan kan passen zodat hij ook onder 1.4 werkt.
Oh, hij is idd open source, maareh, ik weet ff niet hoe ik met maven een source package kan maken. Je kunt hem uitchecken uit CVS, maar ik wil hem ook wel opsturen ofzo. Hem 1.4 maken is niet onmogelijk, maar wel veel werk. Je moet alle Generic meuk er uithalen, het concurrency deel (klein deel maar) moet je er uit halen, of er bij zetten (Ik gebruik ExecutorServices), en nog wat andere 1.5 features (geen enums enzo).

Ik zal ff kijken of ik een source distributie kan maken!

[edit]CVS is geen optie btw. De cvs repository van Sourceforge is dood, waardoor uploaden niet meer mogelijk is. De CVS boom bevat dus de oude code. Ik ben nu bezig met het uploaden van nieuwe code.

[edit2]
IceManX, de sourcecode is aanwezig. Ik weet niet 100% zeker of het alles is, mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het graag! Het is versie 0.3.2, de vorige had nog een klein bugje...

[edit3]
Grappig, ik ben sinds 10 minuten zomaar 'featured' op Softpedia:
http://mac.softpedia.com/...ilities/ComicReader.shtml
Blijkbaar werkt het ook op een Macintosh :)

[ Voor 29% gewijzigd door bodiam op 31-03-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gefeliciteerd, vermelding op Softpedia! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Alex schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:50:
Gefeliciteerd, vermelding op Softpedia! :D
Thanks! Ze hadden blijkbaar nog wat ruimte over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort bezig aan een programma'tje om via het netwerk, de performance van systemen te monitoren. Het idee is ontstaan omdat we op het werk (helpdesk/systeembeheer) geregeld de vraag krijgen naar een sneller computer/meer geheugen/enzovoort.

Maar om nu echt te bepalen of een computer voor een bepaalde gebruiker echt te traag geworden is of als er alleen een upgrade van het geheugen nodig is, konde we nooit echt uitmaken. Ook kijken of een server gewoon zwaar belast is, lukt wel via de performance monitors van windows, maar een programma met de meest gebruikte dingen is altijd wel handig. (Ook wil ik het gaan aanroepen via Unicenter Asset Management om het snel te kunnen starten enzo)

Het programma kreeg de naam Remote System Monitor.

Enkele screenshots :En een download linkje :
> Download <

Om het programma te draaien heb het .NET Framework v2 nodig en nog even vermelden dat de layout ontstaan is uit een test met .NET controls als NicePanels (bleek vééééél te traag), XPCC en NPlot. Normaal doe ik niet aan flashy layouts, maar vond het nog iets hebben voor een keertje.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ziet er goed uit! Mooie vormgeving :)

Lokaal draait ie hier zoals je verwacht. Maar het lukt me niet een syteem binnen het netwerk te monitoren. Het is gewoon een simpel DHCP DNS netwerkje. Misschien doe ik iets fout, maar nadat ik de computernaam (in hoofdletters en kleine letters geprobeerd) inik en de monitor start heb ik na een minuut of 3 nog geen feedback. De velden blijven leeg.

Ik draai XP SP2 eng met de laatste versie van .NET 2.0. Geen firewalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Laatst online: 14-04 17:14
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:09:
...
Mooie tool!
Gevonden 'bugje': bij het stoppen van een service wordt de lijst niet ververst. Bij tweede poging (omdat je niet weet of de eerste is gelukt) krijg je de melding dat de service niet kan worden gestopt.
Ik zag pas later de button 'Update services'. Misschien na een start/stop automatisch services uitvoeren? (of alleen die ene service).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:09:
...
Mooie tool. Heb je zin om de source te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14

[afbeelding]

Download 'm hier:
Prachtig programma.. maar wat ik me afvraag werkt het ook samen met Cue en Mp3.. heb namelijk erg vaak problemen met het branden van deze combinatie.
( ik weet dat mp3 geen image file is maar het valt te proberen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:49:
Mooie tool. Heb je zin om de source te delen?
Momenteel niet, maar dat kan nog komen als het wat beter afgewerkt is ...
bee-es schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:03:
[...]

Mooie tool!
Gevonden 'bugje': bij het stoppen van een service wordt de lijst niet ververst. Bij tweede poging (omdat je niet weet of de eerste is gelukt) krijg je de melding dat de service niet kan worden gestopt.
Ik zag pas later de button 'Update services'. Misschien na een start/stop automatisch services uitvoeren? (of alleen die ene service).
Das nog een goed idee ja, eerst ging het updates ook om da x-aantal seconden, maar dat leek me nogal nutteloos, maar een update nadat op een knop geklikt werd zal ik nog doen. Misschien ook wat meer nuttige info bij de foutmelding ;)
Bram77 schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:16:
Ziet er goed uit! Mooie vormgeving :)

Lokaal draait ie hier zoals je verwacht. Maar het lukt me niet een syteem binnen het netwerk te monitoren. Het is gewoon een simpel DHCP DNS netwerkje. Misschien doe ik iets fout, maar nadat ik de computernaam (in hoofdletters en kleine letters geprobeerd) inik en de monitor start heb ik na een minuut of 3 nog geen feedback. De velden blijven leeg.

Ik draai XP SP2 eng met de laatste versie van .NET 2.0. Geen firewalls.
Werk je binnen een domain of gewoon een 'werkgroep' netwerk ? Ik denk dat er in het laatste geval een vorm van authenticatie nodig zal zijn om toegang te krijgen tot de computers ... en dit zit er inderdaad momenteel niet in. Ik gebruik en test het binnen een domain en draai het als domain admin, maar zal nog eens moeten uitzoeken hoe het verder werk zonder domain :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Het is een domeinloos netwerk. De computers die ik heb geprobeert binnen het netwerk hebben allemaal 'anonymous' (guest) toegang. De gustaccount enabled dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:10:
Het is een domeinloos netwerk. De computers die ik heb geprobeert binnen het netwerk hebben allemaal 'anonymous' (guest) toegang. De gustaccount enabled dus.
Hier ga ik zeker nog eens naar opzoek. Vooral vreemd dat het vastloopt, normaal krijg je in zo'n geval een foutmelding.

Alvast bedankt voor het testen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat het te maken heeft met het ingeschakeld zijn van 'Eenvoudig delen van bestanden' in WinXP. Schakel dat eens uit (bij Mapopties) en probeer het dan nog eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:37

pietje63

RTFM

andreict schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:08:
[...]

Prachtig programma.. maar wat ik me afvraag werkt het ook samen met Cue en Mp3.. heb namelijk erg vaak problemen met het branden van deze combinatie.
( ik weet dat mp3 geen image file is maar het valt te proberen 8)7 )
offtopic:
Mp3 naar wav converteren, mp3 in wav veranderen in het cue bestand en openen met Nero, dan werkt het normaal gesproken

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 03:55:
[...]

Nog niet. Het maakt ook geen backups. Het ondersteunt wel nog wat dingen met het oog op COM compliant applicaties portable maken.
Zo kun je checken of bepaalde objecten gemaakt kunnen worden en of de TL uberhaupt geregistreerd is met behulp van de naam van de file of de GUID.
Het kan ook DLL's en OCX en TLB bestanden registreren (en ook uiteraard unregisteren) en nog een hele zooi meer.

Voordat ik het online gooi zou ik op zijn minst een backup functie moeten implementeren.
Maar het tooltje gaat iets verder dan simpelweg het register opschonen (was niet echt de bedoeling)
Dus ik moet nog ff zien wat ik ermee wil gaan doen.
Zoals eerder gezegd; het voldoet op dit moment aan mijn eisen.
Als anderen het willen gebruiken moet ik het iets wat meer user-friendly maken.
Moet alleen dan nog kijken of ik er wat tijd voor kan vinden om dat te doen
Lukt het een beetje met je progje want hij lijkt me best wel goed :9

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:26:
Werk je binnen een domain of gewoon een 'werkgroep' netwerk ? Ik denk dat er in het laatste geval een vorm van authenticatie nodig zal zijn om toegang te krijgen tot de computers ... en dit zit er inderdaad momenteel niet in. Ik gebruik en test het binnen een domain en draai het als domain admin, maar zal nog eens moeten uitzoeken hoe het verder werk zonder domain :X
Hier werkt het binnen een 'werkgroep'. Ik heb op alle pc's dezelfde logingegevens. Wel niet alle 'tabbellen' zijn gevuld. Zoals ik mij kan herinneren waren allen de eerste 2 gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

bodiam schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 02:36:
Ik heb ook weer een nieuwe versie van mijn dagelijkse comiclezer gemaakt: versie 0.3 is uit.

[afbeelding]

Nieuwe features zijn:
- Je kunt een selectie maken van de comics die je wilt zien (subscribe/unsubscribe)
- Je kunt comics automatisch downloaden

Je moet helaas nog steeds het programma opnieuw opstarten na maken van wijzigingen in het optiescherm. Dat wordt nog gefixed.

Downloaden kan hier: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=156865
(Java 1.5 is nodig)
Ik werk er nu een paar dagen mee maar heb daardoor de volgende request gekregen:

* mogelijkheid tot (automatisch) sorteren van de strips op alfabet.

Verder werkt het prima, scheelt me een hoop sites afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Eergisteren mijn allereerste "echte" programmaatje afgerond. Het is volledig geschreven in Java, en ik ben er zowaar in geslaagd om een UI te programmeren.

Het programma heet PassGen en het is bedoeld om uit een eenvoudig wachtwoord een moeilijk wachtwoord te genereren, dat geschikt is om als wachtwoord voor encrypted containers of andere belangrijke zaken te dienen.

Het encoderingsalgoritme dat achter de schermen werkt is relatief primitief, maar ik ben er vrij zeker van dat er weinig collisions zullen optreden (mits je een goede character set kiest).

PassGen kan wachtwoorden van verschillende lengtes produceren (8, 16, 32, ..., 2048) en van verschillende character sets (binair, octaal, alfabetisch, ASCII, Unicode UTF-16 en nog een aantal andere).

Verder biedt PassGen de mogelijkheid om het wachtwoord meermaals te encoderen. Hierdoor verhoogt de willekeurigheid van het wachtwoord.

Een speciale waarschuwing dient gegeven te worden bij het gebruik van Multi-encoding. Probeer geen multi-encodings op encodings met meer dan 512 karakters. Je PC zal dat niet zo leuk vinden, en het programma zal schijnbaar crashen (in feite is het gewoon aan het verder rekenen). Dit is de payoff voor de weinige collisions.

Het programma is een executable jar file, en heeft een JRE (v1.5) nodig om te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.be/~s0168260/security/PassGen.jpg

Download (110 KB zipped, 124 KB unpacked)

[ Voor 5% gewijzigd door Nick The Heazk op 04-04-2006 13:05 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:52
Aphelion schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:56:
[...]

In datgeval geef ik je graag de tool. Ik zou het leuk vinden als je me ook feedback zou willen geven. De functionaliteit om links naar het internet te checken werkt overigens nog niet.

http://www.hetfietsenpaleis.nl/smc.rar
Hebben er verder nog andere mensen mijn tool getest? Ik ben benieuwd of er nog meer bugs inzaten!

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
evaarties schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:32:
[...]

Ik werk er nu een paar dagen mee maar heb daardoor de volgende request gekregen:

* mogelijkheid tot (automatisch) sorteren van de strips op alfabet.

Verder werkt het prima, scheelt me een hoop sites afgaan.
Okee, komt er aan. Het heeft er ook ingezeten, maar het was echt buggie... ik doe mijn best!

edit:
Okee, het zit er in. Het is echt crap geprogrammeerd, maar het werkt. Staat op de refactor lijst :-). Ik zet wel een nieuwe versie online als het emailen werkt (en dat werkt bijna).

[ Voor 19% gewijzigd door bodiam op 04-04-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Laatst online: 06:12
Aphelion schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:55:
[...]

Hebben er verder nog andere mensen mijn tool getest? Ik ben benieuwd of er nog meer bugs inzaten!
Als ik dit programma open en op "scan" druk, dan krijg ik volgende foutmelding, waarna het programma niet meer verder scant..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
See the end of this message for details on invoking 
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.Exception: Cannot create ActiveX component.
   at Microsoft.VisualBasic.Interaction.CreateObject(String ProgId, String ServerName)
   at Smm.cShortCut..ctor(String strShortcutPath, ShortCutType iShortCutType)
   at Smm.cFolder.AnalyseFolderContents()
   at Smm.cFolder.AnalyseFolderContents()
   at Smm.cCleaner.ProcessStartMenu()
   at Smm.frmMain.Analyse()
   at Smm.frmMain.ToolStripButton1_Click(Object sender, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.RaiseEvent(Object key, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripButton.OnClick(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleClick(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleMouseUp(MouseEventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEventInteractive(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEvent(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
   at System.Windows.Forms.ToolStrip.OnMouseUp(MouseEventArgs mea)
   at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ToolStrip.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
    Assembly Version: 2.0.0.0
    Win32 Version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
Startmenu Cleaner
    Assembly Version: 1.0.0.0
    Win32 Version: 1.0.0.0
    CodeBase: file:///C:/DOCUME~1/THIJS~1.BUR/LOCALS~1/Temp/Rar$EX00.625/Startmenu%20Cleaner.exe
Microsoft.VisualBasic
    Assembly Version: 8.0.0.0
    Win32 Version: 8.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Configuration
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Runtime.Remoting
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een speciale waarschuwing dient gegeven te worden bij het gebruik van Multi-encoding. Probeer geen multi-encodings op encodings met meer dan 512 karakters. Je PC zal dat niet zo leuk vinden, en het programma zal schijnbaar crashen (in feite is het gewoon aan het verder rekenen).
Het is misschien interessant om de GUI in een apparte thread te stoppen en je berekening stopbaar te maken. Zodat de gebruiker indien hij meent dat het programma te lang moet rekenen de berekening kan annuleren. Dat verhoogt de gebruiksvriendelijkheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:54:
Het is misschien interessant om de GUI in een apparte thread te stoppen en je berekening stopbaar te maken. Zodat de gebruiker indien hij meent dat het programma te lang moet rekenen de berekening kan annuleren. Dat verhoogt de gebruiksvriendelijkheid. ;)
Dat is zeker een goed idee al heb ik nog nooit met threads gewerkt (eerste jaar Informatica @ uni) - of "GUI's" for that matter - maar ik ga dat een van deze dagen zeker eens uitpluizen.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen ook nog een nieuwe versie van mijn Remote System Monitor met enkele van de gevraagde aanpassingen.

• Toegevoegd : Het updaten van de processes lijst na het killen van een process
• Toegevoegd : Het updaten van de services lijst na het starten of stoppen van een service
• Aangepast : Het remote monitoren van de bandbreedte van de bandbreedte van een netwerk kaart ging helemaal mis. Je kreeg geen update van de netwerkkaarten in het settings menu en de load op de kaart in de grafiek was die van de lokale PC ... :/
• Er zijn ook nog wel wat kleine aanpassingen gebeurd, die ik niet allemaal meer weet.

Nu zal ik nog eens proberen uit te zoeken of ik ervoor kan zorgen dat je een usernaam en paswoord kan meegeven om daarmee te verbinden naar remote PC's. Anders zitten ongeveer alle functies erin die. Het remote installeren van printers zal ik toch in een afzonderlijk programma houden denk ik ...

Oeps, download linkje vergeten :
> Download RSM v0.2 <

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Ik ben bezig met een tool om tegen spelers op http://games.yahoo.com te spelen, via YACE (chessengine).

Ik heb een interface gemaakt via de display, die unmanaged mouse-events aanstuurt, waarbij mijn programma alles interpreteert en de interface tussen YACE en de JAVA-applet verzorgt.

Het is nog heeeeeeeeel erg buggy ;) maar het gaat om het idee, is in C# geprogrammeerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xerson.nl/files/ybachess.jpg

Log in met je browser op http://games.yahoo.com en ga naar Chess, start ybachess, en start een tafel (of schuif aan bij een tafel) en zie hoe de computer tegen je opponent speelt :P
Is nog een testversie, zo wordt promoveren nog niet ondersteund, en moet je het speelscherm in beeld laten, anders loopt die vast (dus Yahoo venster niet sluiten).

Testversie: http://www.xerson.nl/files/ybachess.zip
(dat betekent: Yba Beats All chess)

[ Voor 11% gewijzigd door Mastermind op 10-04-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Bram77 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:54:
Hee Bram, versie 0.4 is uit. Plaatjes opslaan (ook automatisch!) werkt. Ook kan je plaatjes mailen, en kun je het programma nu zo instellen dat de comics automatisch op alfabetische volgorde worden gesorteerd!

Download hier: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=156865

[ Voor 8% gewijzigd door bodiam op 22-04-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gisteren een (VB2005) service gemaakt die dagelijks van deze url de IP2Country database downloadt (de .gz versie) en vervolgens uitpakt, de "kop" er uit sloopt en klaar zet voor mijn geschedulede Sql2000 DTS package die het vervolgens weer importeert in een database. En tot slot natuurlijk een .ASP-tje gemaakt die het mogelijk maakt de DB te query-en en XML retourneert aan de client. Handig, als een soort "webservice" ;)

Oh, wat je er mee kunt? Weinig :P Uitzoeken uit welk land een IP (waarschijnlijk) komt :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Onlangs een nieuwe versie van mijn PuTTY Tray gebakken. Gebaseerd op een dev. snapshot van PuTTY 0.59.

- Verbeterde tray support (minimizen naar tray kan nu aan/uit, direct minimizen bij het starten, hij kan blinken als de terminal bell afgaat).
- NuTTY (url-hyperlink patch) geupgrade en erin gehangen
- Transparant window (instelbaar, yay, nutteloos!)
- Reconnect on wakeup patch
- En nog wat nutteloze dingen zoals een verbeterd icon en een dertienzevenendertig about window :)

Ik gebruik 'm dagelijks op m'n werk en hij lijkt het prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Yep, die putty tray is echt makkelijk!

Ik had 'm laatst al op mijn pc staan, maar heb hem nu ook maar op mijn laptop gezet :).

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden heb ik een Fotoalbum module toegevoegd aan de website van ons dweilorkest. De website is geschreven in C#, in een soortement 3-tier architectuur, en gebruikt een MySQL database.

De Fotoalbum module is natuurlijk ook geschreven in C# en stelt de gebruiker aan de backend (vooralsnog ikzelf) in staat om een album toe te voegen en vervolgens dit album in de lijst te selecteren. In het volgende scherm kan de gebruiker een webdirectory met afbeeldingen kiezen van de URL waar de website draait (vooralsnog is de URL vast, de webdirectories zijn wel variabel). Verder dient de gebruiker aan te geven wat de prefix is van de thumbnails van de foto's en wat de prefix van de foto's is.

Na een klik op ok, worden netjes alle thumbnails opgezocht en alle bijbehorende foto's en wordt er een stukje HTML code gemaakt van de vorm (uit mijn hoofd):

code:
1
<a href="openFoto(url)">[img]"http://"/></a[/img]

In de frontend wordt een DataGrid getoond waarin de HTML wordt getoond (en er dus netjes een "clickable" thumbnail te zien is). Wanneer men op de thumbnail klikt, wordt de (javascript) functie openFoto aangeropen, en wordt er een popup getoond met de foto en de mogelijkheid om te 'bladeren'.

Natuurlijk is dit weer het wiel opnieuw uitvinden, maar het is gewoon leuk om zoiets zelf te maken. Daarnaast is het nu mogelijk om binnen 2 s. een fotoalbum te plaatsen, met slechts 3 gegevens (locatie, prefix thumbnail, prefix normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

SiliconError schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:31:
Ik gebruik 'm dagelijks op m'n werk en hij lijkt het prima te doen :)
Heb je (ondanks de bug-tekst) je patch wel eens aangeboden op de mailing list van putty?

En hoe zet ik die transparency aan? Vind dat je wel een interessant pakketje patches hebt gekozen.

[ Voor 18% gewijzigd door djc op 27-04-2006 12:55 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig met een oud projectje van mij: Webcam Secure :)

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/06/117/07/webcamsecure1146224260.png

Features:
-Eigen URLs en overlay-teksten: Overlay-teksten zijn uit te schakelen.
-Volledig resizable, alles is gedockt of berekend. Maximaliseren en je krijgt een grotere webcam afbeelding :)
-Refresht automatisch op een in te stellen interval.
-Capturen van images naar getimestampte JPEGs, de laatste 4 captures zijn snel via het programma te openen en te bezichtigen in het imageviewer gedeelte
-Auto-cycle: Automatisch door alle cameras bladeren (via het opties menu kun je eventueel aanvinken dat je hier ook het overzicht bij wilt zien).
-Kiosk-mode: Fullscreen. De laatste 4 captures zijn dan eventueel weg te klappen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:42:
Wij hebben voor school ook zoiets moeten maken (2 maanden terug). Dit was in JAVA en was het achteraf toch niet zo efficient. Heb jij dit ook in java gedaan? Heb je zin om de source te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VB.NET (In Visual Studio 2005).

Programma werkt prima, ben nu bezig met het optiemenu:

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/06/117/07/options1146223602.png

En ja, ik zie al dat de Font-Size van webcam 4 te hoog zit ;)

De source-code, ik weet nog niet of ik die publiek ga maken. Ik schaam me er hier en daar nog voor...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En "beteween" moet "between" zijn. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Manuzhai schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:46:
En hoe zet ik die transparency aan? Vind dat je wel een interessant pakketje patches hebt gekozen.
Bij de "Window" settings onderaan :) Hoewel die wel wat bugt bij mij, af en toe krijg ik namelijk de focus niet na een alt-tab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:31:
Bedankt :)

Heb mijn optie-menu zo onderhand fors aangepast en professioneler gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/06/117/17/optionsnew1146258158.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:05:
Heb mijn optie-menu zo onderhand fors aangepast en professioneler gemaakt:

[afbeelding]
overigens, komt het de overzichtelijkheid niet ten goede imo.
Wat je bijvoorbeeld kan doen is een listview maken van die webcams en die dan een edit button ernaast wat een nieuw windowtje opened waar je de zaken als URL, naam, font etc kan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erkens schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:11:
[...]

overigens, komt het de overzichtelijkheid niet ten goede imo.
Wat je bijvoorbeeld kan doen is een listview maken van die webcams en die dan een edit button ernaast wat een nieuw windowtje opened waar je de zaken als URL, naam, font etc kan instellen :)
Of Tabs :9
:Y)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

tabs kan ook, wellicht handiger als er minimaal en maximaal maar 4 webcams kunnen natuurlijk, anders lijkt het me juist niet overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Idd. herhalende zaken zoals dit zou ik zeker niet gaan nummeren op deze manier. Gewoon een lijstje gebruiken is wel het netste. Daar kun je dan wel een nummertje toekennen aan iedere webcam, maar dan houdt je het wel dynamisch.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
Afbeeldingslocatie: http://forum.anibase.nl/c/ann4.jpg Afbeeldingslocatie: http://forum.anibase.nl/c/ann3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.anibase.nl/c/ann2.jpg Afbeeldingslocatie: http://forum.anibase.nl/c/ann1.jpg

Tooltje voor m'n website gemaakt, zodat m'n crew met een paar muisklikken nieuws kan toevoegen. Het (anime-)nieuws wordt iedere 5 minuten van allerlei nationale en internationale sites gedownload, dus als ergens iets wordt toegevoegd, kan dat binnen een paar minuten op mijn site staan :)

Functies:
- De nieuwste berichten rechtsonder in je scherm
- Live toegang tot overzichten van het nieuws
- Alles werkt op een DMX Anime crew-account
- De Frequentie is aanpasbaar
- Plaatjes importeren met een enkele klik
- Veel eenvoudiger nieuws toevoegen!

Programma is geschreven in VB.Net, en gebruikt rond de 9MB geheugen. Zijn nog enkele bugjes rond het geheugengebruik (als in; memory leaks), maar het is nog een bèta versie (0.81). Alle informatie wordt opgehaald via XML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

.Peter, source wil je vast niet vrijgeven?

[ Voor 47% gewijzigd door woest85 op 03-05-2006 21:38 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Laatst online: 14-04 17:14
woest85 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:38:
Foute vraagstelling, moet zijn ".Peter, waar kan ik de source downloaden?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tool om openingtijden te hebben op je webserver. Ik het zo gemaakt dat het i.c.m. mod_actions van apache werkt.

http://instazone.xs4all.n...ripts/openinghours.tar.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:38:
Een tool om openingtijden te hebben op je webserver. Ik het zo gemaakt dat het i.c.m. mod_actions van apache werkt.
En waarvoor kan dat nuttig zijn? (tenzij je de site van de SGP ofzo draait :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:22:
[...]

En waarvoor kan dat nuttig zijn? (tenzij je de site van de SGP ofzo draait :X )
Ik draai me webserver thuis en als ik thuis zit wil ik zonder problemen kunnen internetten dus 's nachts is het geen probleem als mensen pagina's bezoeken en als ik thuis ben dan wordt ze automatisch geredirect naar een lichte pagina. Kan heel irritant zijn als je online zit te gamen en iemand wil een grote foto bekijken en je verbinding wordt verstopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
woest85 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:38:
Sorry, en zelfs als ik dat zou doen, zou je er niets aan hebben :)

Via een aantal PHP scripts en crontabs haal ik iedere X minuten het nieuws op van andere sites, dit doet hij door de pagina te downloaden (dus HTML), en dan de nieuwsberichten eruit te parsen (waarvan het resultaat hier te zien is). Voor dit programma heb ik een aantal andere scripts geschreven, welke XML bestanden genereren van deze entries in de database. Deze haalt het VB programma op, en indien er iets nieuws is, laat hij het zien. Mijn site maakt gebruik van compleet eigen systemen, het omzetten naar iets algemeens zou meer tijd kosten dat zelf iets maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Ik draai me webserver thuis en als ik thuis zit wil ik zonder problemen kunnen internetten dus 's nachts is het geen probleem als mensen pagina's bezoeken en als ik thuis ben dan wordt ze automatisch geredirect naar een lichte pagina. Kan heel irritant zijn als je online zit te gamen en iemand wil een grote foto bekijken en je verbinding wordt verstopt.

hiervoor lijkt me een bandwith manager makkelijker

[ Voor 83% gewijzigd door wielhelm op 04-05-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wielhelm schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:43:
hiervoor lijkt me een bandwith manager makkelijker
bijvoorbeeld, maar als je een server draait moet je er gewoon voor zorgen dat je genoeg bandbreedte hebt om te kunnen hosten, maargoed.

offtopic:
wist je van het bestaan van de [quote]-tags? Dan is het een stuk duidelijker dat je iemand quote, zo lijkt het net of jij dat zelf hebt geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

AtleX schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:31:
En milliseconds is met dubbel-l! Maar je hebt het nu in seconden staan dus never mind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Laatst online: 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

[quote]Erkens schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:19:
[...]

bijvoorbeeld, maar als je een server draait moet je er gewoon voor zorgen dat je genoeg bandbreedte hebt om te kunnen hosten, maargoed.

[ot]wist je van het bestaan van de [norml]
[/norml]-tags? Dan is het een stuk duidelijker dat je iemand quote, zo lijkt het net of jij dat zelf hebt geschreven ;)[/ot]
Ik weet van het bestaan af :) foutje...

hm valt nog niet mee

[ Voor 3% gewijzigd door wielhelm op 04-05-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:51
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:42:

[afbeelding]

Features:
-Eigen URLs en overlay-teksten: Overlay-teksten zijn uit te schakelen.
-Volledig resizable, alles is gedockt of berekend. Maximaliseren en je krijgt een grotere webcam afbeelding :)
-Refresht automatisch op een in te stellen interval.
-Capturen van images naar getimestampte JPEGs, de laatste 4 captures zijn snel via het programma te openen en te bezichtigen in het imageviewer gedeelte
-Auto-cycle: Automatisch door alle cameras bladeren (via het opties menu kun je eventueel aanvinken dat je hier ook het overzicht bij wilt zien).
-Kiosk-mode: Fullscreen. De laatste 4 captures zijn dan eventueel weg te klappen
zoiets heb ik ook moeten doen voor school, een jaar geleden ofzo(?!)
de code was echt brak, en tijdens de demo crashte de applicatie, maarja, het werkte normaal wel.

Zat beeldherkenning in, bewegingsdetectie, en nog wat andere dingetjes.. dat werkte best goed :D

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

.Peter schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:29:
Via een aantal PHP scripts en crontabs haal ik iedere X minuten het nieuws op van andere sites, dit doet hij door de pagina te downloaden (dus HTML), en dan de nieuwsberichten eruit te parsen (waarvan het resultaat hier te zien is). Voor dit programma heb ik een aantal andere scripts geschreven, welke XML bestanden genereren van deze entries in de database. Deze haalt het VB programma op, en indien er iets nieuws is, laat hij het zien. Mijn site maakt gebruik van compleet eigen systemen, het omzetten naar iets algemeens zou meer tijd kosten dat zelf iets maken ;)
Hebben die sites geen RSS of Atom-feeds die je kan parsen? Dat is over het algemeen een stuk minder error-prone dan het screenscrapen van de HTML...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
Gisteravond was ik m'n oude foto-album (Coppermine) een beetje zat. Alles werkt wel prima (foto's resizen enzo gaat als een trein), maar het bekijken is zo onlogisch en traag dat ik dacht dat dat veel handiger kon. Dus even met PHP+AJAX een mooi frontend dingetje geschreven:

Afbeeldingslocatie: http://dev.mycms.nl/ajaxfotoalbum-small.gif

Bijelkaar zo'n 500 regels JavaScript, 100 serverside-php en 400 CSS :) Op het plaatje klikken voor de grotere versie. Met AJAX is het echt retesnel! Heb er ook een preloading-functie ingebouwd zodat thumbnails meteen op het scherm verschijnen.

Oh en een tijdje terug ook nog iets vergelijkbaars (PHP+AJAX) voor m'n muziek:

Afbeeldingslocatie: http://dev.mycms.nl/mm2-small.gif

[ Voor 14% gewijzigd door MisterData op 04-05-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Staat die ook al ergens online? Zodat we het kunnen testen want je schitterende AJAX acties zien we natuurlijk niet in een plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En de source? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
Op http://foto.mycms.nl/cux/browser kun je hem testen (het werkt hier prima in Firefox 1.5 en IE6.0, maar alle input is welkom) :) Wat betreft de source; ik zit nog even te denken wat ik er mee ga doen, misschien dat het Coppermine-team er wel iets mee kan. Eigenlijk is er behalve de client-side broncode die je zo kunt ophalen alleen nog maar een server-script van een regel of 100... dus het is in theorie zelfs aan te passen voor ieder foto-album (variërend van een MySQL-gebaseerd ding tot bijvoorbeeld Picasa XML's... you name it) :) Dat script gooit gewoon wat JSON-objecten eruit waar de JS dan verder mee speelt (voorbeeld: http://foto.mycms.nl/cux/...?a=getchildren&t=cat&id=0)

Trouwens, de link hierboven staat op de server hier thuis, en die zou wel eens traag kunnen zijn in verband met wat BitTorrent-verkeer O-)

[ Voor 34% gewijzigd door MisterData op 05-05-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Programmeerde eerst altijd in PHP/MySQL....
Maar omdat ik wat meer wilde en iets wat niet browser afhankelijk was ben ik in JAVA begonnen.
Dit is ook gelijk een mooie voorbereiding op mijn laatste jaar MBO ICT dan moet ik ook programmeren.

Ben nu met 2 projecten bezig(dus ze zijn nog lang niet af)

Project 1(Voor stage): Servicedesk:
Omdat we op school een project hadden over Servicedesk en we eigenlijk op een servicedesk moesten stage lopen(ik was eigenwas dus ging in een mode bedrijf stage lopen) ben ik voor dat bedrijf een eigen servicedesk aan het programmeren in PHP/MySQL..
Ik ben hier ook de enigste systeembeheerder , dus kan de servicedesk compleet naar mijn eigen smaak inrichten.
Klein voorproefje van de servicedesk.
Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/3030/servicedesk3ax.th.jpg

Project 2(voor Fun) Image Resizer:
Om JAVA een beetje te leren begrijpen ben ik met een hele simpele Image Resizer bezig(ik heb thuis een hele goede , maar moest een ideetje hebben om te programmeren)
Nu is het alleen nog mogelijk om een plaatje op je pc te zoeken en hier wordden de gegevens van in het textfield gezet....
De knop Resize werkt nog niet en de volgende Functies wil ik er nog in programmeren(beschouw dit dus als versie(0.00.001):
-DropDown menu met voorgeprogrammeerde foto formaten(800x600,1024,768 etc etc).
-Optie om meerdere foto's in 1x te resizen en in een aparte locatie op te slaan
-Foto's laten uploaden naar www.imageshack.us (dat idee heb ik uit dit forum gejat ;) ) en dan de link in een pop-up menu te voorschijn laten komen
Dit vind ik nogal een handige functie omdat me pa nogal pc noob is en veel fotos op forums etc etc wil zitten....
Dit is een klein opzetje van de App:
Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/900/resizer0qg.jpg

Ik ben pas een beginnende programmeur , dus verwacht er allemaal maar niet teveel van , vind het nu wel erg gaaf om te doen , en dit topic stimulleert je wel heel erg als je ziet wat de rest ook allemaal maakt...

[ Voor 4% gewijzigd door degroot op 11-05-2006 15:50 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik heb voor mezelf een tooltje gemaakt om screenshots te kunnen maken van een deel van het scherm of applicatie. De gemaakte screensthot wordt opgeslagen als jpg.

Er kan gekozen worden voor het opslaan op schijf, klembord of naar een nieuwe E-mail.

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/434/screen21qb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/1295/screen14zd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Serpie schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:15:
Ik heb voor mezelf een tooltje gemaakt om screenshots te kunnen maken van een deel van het scherm of applicatie. De gemaakte screensthot wordt opgeslagen als jpg.

Er kan gekozen worden voor het opslaan op schijf, klembord of naar een nieuwe E-mail.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er leuk uit! Is het downloadbaar en kunnen de screenies ook als PNG opgeslagen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MisterData schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:24:
Op http://foto.mycms.nl/cux/browser kun je hem testen (het werkt hier prima in Firefox 1.5 en IE6.0, maar alle input is welkom) :)
Suggestie: bladeren door het album met pijltjestoetsen. Jalbum /blubluskin heeft dat ook en dat is reuze handig.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben een installatiestarter voor Windows XP aan het schrijven, dit omdat ik het gezeur met floppies beu ben (ik installeer graag unattended), dus ik ben een mooie GUI aan het maken van waaruit de setup kan worden gestart (via BartPE). Doordat BartPE standaard een RAMDisk heeft, is dat de ideale locatie om de unattend.txt op te slaan :)
Ik maak een standaard configuratiebestand, en dat kan eventueel gewijzigd worden (zie screenshot0, ook sla ik alle taal op in een enkel bestand, zodat het makkelijk vertaald kan worden.

Ik loop nog tegen één probleempje aan: BartPE + Windows XP SP2 cd = 750 mb, ik wil het op een cd van 700 hebben staan (aangezien ik wel eens computers heb zonder dvd-station), en ik wil liever niet dat er te veel uit moet worden gesloopt. (Ik heb 100 mb kunnen besparen door met nLite ondersteuning voor andere talen te verwijderen). Misschien nog eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen wanneer ik het comprimeer en uitpak naar de harde schijf.

Ik schrijf de GUI overigens met AutoIt, hieronder een screenie, ik heb hem gebaseerd op de OOBE van Windows XP.
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/6298/setupstarter8kc.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
DaCoTa schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:33:
[...]

Ziet er leuk uit! Is het downloadbaar en kunnen de screenies ook als PNG opgeslagen worden?
Nope screens kunnen op dit moment alleen als BPM, GIF of JPG opgeslagen worden, hij is nog niet downloadbaar hij vreet nog wat veel geheugen (+50mb) en loopt erg op na elke screenshot dus daar wil ik eerst nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Nice!
Ziet er erg goed uit, en is in ieder geval hier erg rap.
Hulde!
Ik zou graag de sourcecode willen hebben, je zou in ieder geval mij er erg mee gediend zijn.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Op http://foto.mycms.nl/cux/browser kun je hem testen (het werkt hier prima in Firefox 1.5 en IE6.0, maar alle input is welkom) :) [...]
Opera 9 daarentegen laat de lijst links niet zien... zou mooi zijn als je dat nog werkend krijgt :)
Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/6997/fotoopera92bj.th.png

[ Voor 18% gewijzigd door Spinal op 12-05-2006 12:18 ]

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 18:26

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Op http://foto.mycms.nl/cux/browser kun je hem testen (het werkt hier prima in Firefox 1.5 en IE6.0, maar alle input is welkom) :)
Ziet er leuk uit hoor! Alleen als de tree niet op het scherm past krijg ik geen scrollbalk (Firefox 1.5). En aangezien mijn scrollwiel momenteel stuk is werkt dat niet zo prettig ;)

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NetForce1 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:21:
[...]

Ziet er leuk uit hoor! Alleen als de tree niet op het scherm past krijg ik geen scrollbalk (Firefox 1.5). En aangezien mijn scrollwiel momenteel stuk is werkt dat niet zo prettig ;)
ook met werkend scrollwieltje werkt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 09:00
Ga je het geheel ook downloadable maken?
Ik ben iig zeer in geïnteresseerd.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat ik er een BartPE-plugin van ga maken (als ik weet hoe het moet).
Verder heb je ook de XPE-omgeving nodig, vanwege de gebruikte MMC-controls voor Disk Management. Ik bak er nog wel een keer een mooie handleiding van, zodra ik het ruimteprobleem heb getackled.
Misschien een optie om de hele Windows XP-CD te zippen, en dan uit te laten pakken op de doelpartitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
@Alex: ziet er cool uit :). Misschien kan je hier nog wat mee.
Daar staan behalve het weghalen van andere talen met nLite nog een paar andere dingen die weg kunnen. .Net-framework bijvoorbeeld is ook te downloaden, en dan heb je gelijk de nieuwste versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dank je voor de tip, Grote prutser, maar ik laat de CD het liefste ongemoeid, omdat je nooit weet wat je nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Alex schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:35:
Ik ben een installatiestarter voor Windows XP aan het schrijven, dit omdat ik het gezeur met floppies beu ben (ik installeer graag unattended), dus ik ben een mooie GUI aan het maken van waaruit de setup kan worden gestart (via BartPE). Doordat BartPE standaard een RAMDisk heeft, is dat de ideale locatie om de unattend.txt op te slaan :)
Ik maak een standaard configuratiebestand, en dat kan eventueel gewijzigd worden (zie screenshot0, ook sla ik alle taal op in een enkel bestand, zodat het makkelijk vertaald kan worden.

Ik loop nog tegen één probleempje aan: BartPE + Windows XP SP2 cd = 750 mb, ik wil het op een cd van 700 hebben staan (aangezien ik wel eens computers heb zonder dvd-station), en ik wil liever niet dat er te veel uit moet worden gesloopt. (Ik heb 100 mb kunnen besparen door met nLite ondersteuning voor andere talen te verwijderen). Misschien nog eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen wanneer ik het comprimeer en uitpak naar de harde schijf.

Ik schrijf de GUI overigens met AutoIt, hieronder een screenie, ik heb hem gebaseerd op de OOBE van Windows XP.
[afbeelding]
Dit lijkt mij een heel handige tool, heb ook constant problemen als ik pc's installeer dat die een halve dag blijven staan op een schermpje waar hij de naam vraagt.
Hiermee zou het in een oogwenk opgelost zijn.

_/-\o_

Is deze tool beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zoals ik eerder al postte, verkeert de tool nu nog in alphastatus, dit omdat er afgezien van de GUI nog niets geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
Alex schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:07:
Zoals ik eerder al postte, verkeert de tool nu nog in alphastatus, dit omdat er afgezien van de GUI nog niets geschreven is.
Zal dit topic dan in het oog houden.
Wens u veel succes nog met het schrijven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bedankt :)

Overigens ben ik nu aan het kijken hoeveel compressie ik kan bereiken met 7-Zip en Ultra-compressieniveau. Het mooie van 7-Zip is namelijk dat het open-source is en zo kan worden toegevoegd aan een applicatie, mits ik de licentie-info respecteer, en dat doe ik natuurlijk ook.

Over 14 minuten zou hij klaar zijn met comprimeren, ik laat het dan weten.

Edit: de compressie is klaar, er is van 536 MB naar 504 MB gecomprimeerd, dit is nog steeds te veel :(

[ Voor 119% gewijzigd door Alex) op 13-05-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Modbreak:Werving hoort hier niet thuis. Zie ook Het algemeen beleid #spam.

[ Voor 82% gewijzigd door NMe op 14-05-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
mistercash schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:05:
[...]

Dit lijkt mij een heel handige tool, heb ook constant problemen als ik pc's installeer dat die een halve dag blijven staan op een schermpje waar hij de naam vraagt.
Hiermee zou het in een oogwenk opgelost zijn.

_/-\o_

Is deze tool beschikbaar?
Dit is ook op te lossen door een unattended install te maken met nLite. Is vrij eenvoudig. Heeft me al heel wat uren installeren gescheeld. Gewoon alle denkbaar nodige drivers toegvoegen...laatste updates en hotfixes. Nu noem ik nog maar een fractie van de mogelijkheden.

Niet om Alex zijn tool overbodig te doen lijken! Maar totdat die af is is het misschien oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
nLite's unattend.txt is inderdaad een mooie oplossing, het voordeel van mijn methode is dat er een GUI komt waarmee je die parameters nog kunt wijzigen. Overigens wordt de template ook nog aanpasbaar, dus ook wanneer je specifieke wensen hebt kun je die nog toevoegen voordat je de CD brandt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zopas voor een vriend nog een equation editor voor LaTeX geschreven, omdat hij klaagde dat er geen makkelijke manier was om een stuk wiskunde symbolen te previewen. En nu dus wel ;).

Afbeeldingslocatie: http://rix0r.nl/software/latex-equation-editor.gif

En ik heb gisteren een programma geschreven om een grote hoop bestanden makkelijk te kunnen renamen met behulp van je text editor. Check hier.

Afbeeldingslocatie: http://rix0r.nl/software/freename.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
Bram77 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:01:
[...]

Dit is ook op te lossen door een unattended install te maken met nLite. Is vrij eenvoudig. Heeft me al heel wat uren installeren gescheeld. Gewoon alle denkbaar nodige drivers toegvoegen...laatste updates en hotfixes. Nu noem ik nog maar een fractie van de mogelijkheden.

Niet om Alex zijn tool overbodig te doen lijken! Maar totdat die af is is het misschien oplossing?
Dat is nu juist het probleem dat alex oplost met zijn tool. Het branden en opstarten eenmaal via gui parameters meegeven en de boel kan gaan lopen.
Terwijl bij Nlite dit maar voor één specifieke pc is.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software. Mogelijk kun je daarvoor hier terecht. :)