[Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.574 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

BaBoOn schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:20:
Bosmonster, mss is 't ook leuk om in 't hoofdscherm te laten zien wanneer de laaste connectie was oid.
Nu zie je dus eigenlijk compleet niet of ze wel online zijn :P
Het is echt bedoeld als 'direct action'. Het gaat om servers die niet down mogen zijn en bij een melding van de systray dient er dus actie ondernomen te worden. Dit proglse zorgt er slechts voor dat de tijd tussen erachter komen en oplossing gereduceerd wordt van soms enkele uren tot een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Alex schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:02:
Nog een tipje, probeer dat Arial te dumpen, je kunt beter Verdana (of nog beter: het nieuwe Vista-font Calibri gebruiken).

Calibri:
[afbeelding]
Enig idee waar ik calibri kan vinden??

Edit: Alex bedankt voor je adres, maar ik zal je niet lastig vallen nudat JHS de link geeft. Had ik zelf ook wel kunnen vinden maar ik zat met de f die anders was. Echter is de 3de regel in het plaatje van alex italic. Had slecht gekeken. Mijn excusus.

[ Voor 27% gewijzigd door Edmund op 10-02-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Mm, ik heb het hier wel, mijn adres:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/78350/00FFFF/000000/1

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Edmund schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:10:
[...]Enig idee waar ik calibri kan vinden??
6e result: http://detersmart.dk/archives/the-calibri-font

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 10-02-2006 17:14 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 11:45
Laten we maar weer verder gaan! :9

Ik draai al een tijdje Apache maar ik vind het altijd zo irritant als er zo'n venstertje openstaat...
Daarom heb ik een tooltje gemaakt waarme je Apache kan verbergen/weergeven! :)
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/4377/xpache8od.png
Misschien dat ik nog wat meer functies eraan maak vb auto updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je kunt toch gewoon Apache als service installeren, en dan de (meegeleverde) ApacheMonitor gebruiken? Heb je een trayicon, met evt. een venster, waarin je zelfs meerdere Apache-versies kunt beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Inderdaad...
"apache -install Apache2"
Of zo iets, daar installeer je hem mee als service.

Je moet je ff verdiepen in de exacte commandoregels daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Meerdere tools geschreven waaronder een disk/netwerk performance tester zowel in GUI mode als CUI mode. De CUI mode is niet echt werkbaar meer met snellere disk/cpu/memory systemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwaals.net/tweakers/uuread32.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwaals.net/tweakers/dt32.jpg

Te downloaden op:ftp://uubee.xs4all.nl/pub/VanderWaals.NET.Tools.exe of
http://www.vanderwaals.nl/download
Te downloaden op:ftp://uubee.xs4all.nl/pub/DT32.exe

Een IP/Subnet calculator:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwaals.net/tweakers/routingcalculator.jpg

Eveneens te downloaden op:ftp://uubee.xs4all.nl/pub/VanderWaals.NET.Tools.exe of http://www.vanderwaals.nl/download

Een tool om directory bomen mee te vergelijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwaals.net/tweakers/treecompare.jpg
Te downloaden op:ftp://uubee.xs4all.nl/pub/TreeCompare.exe

En mijn signatuur tooltje voor Microsoft Outlook:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwaals.nl/images/site/defaul1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderwaals.nl/images/site/defaul2.jpg

Te downloaden op:
http://www.vanderwaals.nl/download

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Joen schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:09:
Inderdaad...
"apache -install Apache2"
Of zo iets, daar installeer je hem mee als service.

Je moet je ff verdiepen in de exacte commandoregels daar voor.
Sterker nog, voor zover ik weet wordt Apache default als service geinstalleerd via de grafische installer. Je moet juist gaan pielen met de commandline of met de installatieopties in de installer als je niet wil dat het een service is. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
SiXel schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:38:
Laten we maar weer verder gaan! :9

Ik draai al een tijdje Apache maar ik vind het altijd zo irritant als er zo'n venstertje openstaat...
Daarom heb ik een tooltje gemaakt waarme je Apache kan verbergen/weergeven! :)
[afbeelding]
Misschien dat ik nog wat meer functies eraan maak vb auto updates.
Leuk tooltje. Ik wil Apache niet als service. Kan dit dus wel gebruiken. Waar valt het te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Wim-bart: is het niet wizard? Met 1 z?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
Alex schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:54:
Je kunt toch gewoon Apache als service installeren, en dan de (meegeleverde) ApacheMonitor gebruiken? Heb je een trayicon, met evt. een venster, waarin je zelfs meerdere Apache-versies kunt beheren.
Ah dat zou best kunnen... :P
Mja, ik vind het ook wel leuk om zoiets zelf te maken en extra functies erbij te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Eusebius schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:16:
Yup, viel me ook gelijk op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé mensen! Zoals beloofd gooi ik BootDown even online.

De client is naar mijn weten bug vrij, hij bevat een time-out check bij het verbinden met de server, hij checkt constant of de verbinding nog actief is, hij heeft voeldoende opties, en behalve het instellingen scherm zeker wel een nette lay-out. 100% klaar is hij nog niet, er kan hier en daar een klein foutje inzitten en de lay-out zal nog worden aangepast. We gaan een nieuw lettertype gebruiken en een mooie lay-out aan het instellingen scherm geven. Dit doen we nadat de server qua scripting goed is, die bevat momenteel nog wat beperkingen namelijk.

De server werkt bij goed gebruik ook prima. Hij plaatst alle ontvangen tijden netjes in een access database die vervolgens netjes worden gesorteerd. Let wel op! De WOL (Wake On Lan) tijd die de server opgeeft als "te wekken" tijd is de tijd waarop het systeem word gewekt, het geeft dus niet weer welke tijd je als laatste hebt opgegeven, die worden namelijk zonder dat je het door hebt in de database weggeschreven. Na het wekken van het systeem word de tijd uit de datbase gedropt en wordt de eerst volgende tijd ingelezen. Er is nog wel één grote beperking! en dat is dat de server (nog) niet controleert op "verstreken tijden en data", oftewel plan alleen in tijd vooruit, en voorkom dat de server uitstaat op het tijdstip dat er geboot moet worden, het tijdstip zal dan verstrijken en bij een latere opstart als eerste tijd worden ingeladen. Wanneer dit gebeurt kun je de database even met Access openen en het verstreken record met de hand deleten. Uiteraard ga ik dit nog fixen en zal er een opvolger komen die dit gedoe niet heeft. Verder werkt naar mijn weten de server naar behoren.

De files die je download zijn 2 rar bestanden, deze dien je uit te pakken met WinRar. De server map gooi je uiteraard op de server en de client op het systeem dat gewekt gaat worden. Waar je de map op je harde schijf neerzet is niet belangrijk, wel is het belangrijk dat je alle bestanden in de mappen laat zitten en dus niets wijzigt of in sub mapjes gaat plaatsen!
Voor een snelkoppeling naar de client kun je een snelkoppeling maken van MainMenu.exe en voor de server van BootDownServer.exe.

Foutmeldingen zul je hopelijk en waarschijnlijk weinig tegen komen, wanneer je direct bij het starten van één van de programma's een foutcode krijgt mis je waarschijnlijk een aantal bestanden. Wanneer je niet in de map van het programma hebt lopen rommelen mis je waarschijnlijk de vb6 runtime files, deze kun je via google overal downloaden.
Wanneer je andere fouten of problemen tegenkomt kun je deze in dit topic melden of mij even mailen @ HellMan@Elite-Minds.net

Overige zaken, ik heb de software alleen nog maar getest op Windows XP, ik verwacht weinig problemen onder bijvoorbeeld Win2K, maar ik zou het op prijs stellen als iemand dat zou kunnen testen en melden of het ook daarmee compatible is. Verder lijkt me dat alles duidelijk is aangegeven.

Werkt alles naar behoren maar start je computer niet op?! Controleer dan even je Wake On Lan instellingen! Daarover lopen ook enkele topics hier op GoT of Google anders even!

De link:

http://members.lycos.nl/eliteminds/BootDown

Klik op de links voor screenshots:

Eenmalige screen tijdens het opstarten van BootDown

Het hoofdmenu van BootDown

Screen van het opstart gedeelte

Screen van het afsluit gedeelte

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Ik kreeg zojuist een e-mail waar een bijlage bij zat, maar deze werd alleen als tekst getoond in de body en ik wilde de persoon in kwestie (niet al te goed met computers) niet gaan lastig vallen.

Heb toen snel een phpscript geschreven om dit toch te kunnen bekijken
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?
error_reporting(E_ALL);
if (empty($_POST['mode']))
{
$mode = "begin";
?>
<h1>
  E-mail attachment restore script      <? echo($mode); ?>
</h1>
<form method="post" action="attachment_recover.php">
<input type="hidden" name="mode" value="toon">
<textarea name="data"></textarea>
<select name="soort">
  <option value="image/jpg">JPG plaatje</option>
  <option value="image/png">PNG plaatje</option>
  <option value="image/gif">GIF plaatje</option>
  <option value="application/pdf">PDF</option>
  <option value="application/msword">Word bestand</option>
</select>
<br>
<input type="submit" value="toon attachment">
</form>
<?
}
else
{
$bestand = base64_decode($_POST['data']);
header("Content-type: ".$_POST['soort']);
echo ($bestand);
}
?>

Niet heel speciaal ofzo, maar het werkt (zo ver ik heb getest wel en het plaatje dat bij het mailtje hoorde was heel mooi :-). Zie http://www.pietje63.nl/attachment_recover.php voor het script in actie. (ik ben er nog over aan het nadenken om dit verder uit te breiden, iets mooiere lay-out; meerdere file types etc, maar ben bang dat ik niet heel vaak van dit soort mails krijg, al zie ik het probleem ook redelijk vaak bij spam.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 07:44
Koffie schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:32:
[...]

Hoe wil je uberhaupt op een clean windowssysteem MP3 en video's afspelen als daar geen wmplayer op staat ?!
Daar kun je dus een van de concurrerende programma's voor gebruiken: van producenten die zo ageerden tegen de Mediaplayer. Alleen jammer dat ze wel gebruik maakten van functionaliteit van de Mediaplayer (Codecs e.d.) en dat ze blijkbaar de kennis ontberen om die zelf te schrijven. Oftewel: al die bedrijfjes die alleen maar een schil om de codecs van Microsoft schreven, hebben zichzelf mooi in de voet geschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
pietje63 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:51:
Ik kreeg zojuist een e-mail waar een bijlage bij zat, maar deze werd alleen als tekst getoond in de body en ik wilde de persoon in kwestie (niet al te goed met computers) niet gaan lastig vallen.

Heb toen snel een phpscript geschreven om dit toch te kunnen bekijken
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?
error_reporting(E_ALL);
if (empty($_POST['mode']))
{
$mode = "begin";
?>
<h1>
  E-mail attachment restore script      <? echo($mode); ?>
</h1>
<form method="post" action="attachment_recover.php">
<input type="hidden" name="mode" value="toon">
<textarea name="data"></textarea>
<select name="soort">
  <option value="image/jpg">JPG plaatje</option>
  <option value="image/png">PNG plaatje</option>
  <option value="image/gif">GIF plaatje</option>
  <option value="application/pdf">PDF</option>
  <option value="application/msword">Word bestand</option>
</select>
<br>
<input type="submit" value="toon attachment">
</form>
<?
}
else
{
$bestand = base64_decode($_POST['data']);
header("Content-type: ".$_POST['soort']);
echo ($bestand);
}
?>

Niet heel speciaal ofzo, maar het werkt (zo ver ik heb getest wel en het plaatje dat bij het mailtje hoorde was heel mooi :-). Zie http://www.pietje63.nl/attachment_recover.php voor het script in actie. (ik ben er nog over aan het nadenken om dit verder uit te breiden, iets mooiere lay-out; meerdere file types etc, maar ben bang dat ik niet heel vaak van dit soort mails krijg, al zie ik het probleem ook redelijk vaak bij spam.
Tip: http://nl3.php.net/manual/nl/function.mime-content-type.php
Dat er een beetje in verwerken en dan hoef je ook niet meer te selecteren om wat voor soort bestand het gaat, want niet iedereen die je tooltje gaat gebruiken weet natuurlijk wat voor soort bestand die in handen heeft. ;) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Joen schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:48:
[...]

Dat er een beetje in verwerken en dan hoef je ook niet meer te selecteren om wat voor soort bestand het gaat, want niet iedereen die je tooltje gaat gebruiken weet natuurlijk wat voor soort bestand die in handen heeft. ;) B)
Die functie doet ook niet zoveel als je alleen een bak base64 encoded text hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Noork schreef op maandag 13 februari 2006 @ 02:21:
[...]

Leuk tooltje. Ik wil Apache niet als service. Kan dit dus wel gebruiken. Waar valt het te downloaden?
Jammer, geen reactie van SiXel. Gelukkig heb ik even gegoogelt. apmgr.exe doet het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bosmonster schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:55:
[...]

Die functie doet ook niet zoveel als je alleen een bak base64 encoded text hebt :P
Ik dacht dat je dat ook bij een string kon doen, maar ik zie nu ook pas dat het echt op een bestand op het filesystem moet worden toegepast. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
Ben momenteel bezig aan mijn eigen FTP clientje voor mijn server. :D

Gaat er zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/9086/ftp5za.png
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Joen schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:48:
[...]

Hmm, ik zou kunnen kijken of ik hier iets mee kan, dus soort van tussenstap maken (eerst wegschrijven, dan uitlezen), maar betwijfel of het gaat helpen. Verder weet je wel altijd wat voor bestand je hebt, want ALS het bestand niet goed wordt weergegeven zie je zoiets in de body
------=_NextPart_000_3b31_54c2_31a
Content-Type: image/jpeg; name="Valentine08.jpg"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment; filename="Valentine08.jpg"

/9j/4AAQSkZJRgABAgAAZABkAAD/7AARRHVja3kAAQAEAAAAPAAA/+4AJkFk
b2JlAGTA(etc)
Ik zou het zo aan kunnen passen dat mensen dit stukje ook mee moeten kopiëren en dat daar gewoon het conten_type uit wordt gehaald.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiXel schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:06:

Gaat er zo uitzien:

[afbeelding]
Zo dat ziet er netjes uit! :*)
Lekker compact, overzichtelijk en alleen de nodige functies zo te zien.
Nette XP lay-out, ga je hem ook online zetten?
Ik zou zelf alleen "Help" in het menu gebruiken ipv "?"
Verder zeker netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind de knoppen wel erg groot, ze mogen best wat kleiner, zoals in de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Alex schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:21:
Ik vind de knoppen wel erg groot, ze mogen best wat kleiner, zoals in de verkenner.
Waarom zouden dat perse knoppen (met border) moeten zijn. Is hierbovenin in IE toch ook niet?.

Maar ziet er verder netjes uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Edmund op 15-02-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Een current directory zou ook erg handig zijn, en een manier om directories terug te gaan (cd ..)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

IceManX schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:57:
Een current directory zou ook erg handig zijn, en een manier om directories terug te gaan (cd ..)
Hmm, of juist niet.. een echte end user application waarmee je alleen naar een vasttaande directory kan verplaatsen heeft ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

En op de server ook?

More than meets the eye
system specs

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:10

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Ik heb laast een simpel programmatje gemaakt om de ABC-Formule makkelijk uit te rekenen en dat wil ik graag met jullie delen :) . Het is gemaakt in VB6.

Handig voor als je op school zit en je assosial veel van dit soort opdrachten krijgt :P

Functie's

- De ABC-Forule uitrekenen
- De berekening tonen
- Afronden op 2 decimalen optie
- Antwoorden in message boxen tonen optie

Screenie

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/Resize%20of%20abc.JPG

Download

...

Verwijderd

Kan het ook met b²-4ac < 0 overweg? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:21
Basti504 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:12:
Ik heb laast een simpel programmatje gemaakt om de ABC-Formule makkelijk uit te rekenen en dat wil ik graag met jullie delen :) . Het is gemaakt in VB6.

Handig voor als je op school zit en je assosial veel van dit soort opdrachten krijgt :P

Functie's

- De ABC-Forule uitrekenen
- De berekening tonen
- Afronden op 2 decimalen optie
- Antwoorden in message boxen tonen optie

Screenie

[afbeelding]

Download
De goede oude ABC-formule tijd. Ik had zoiets gemaakt in basic voor m'n grafische rekenmachine(TI83+), zodat ik het ook tijdens de proefwerken kon gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Nu online

pietje63

RTFM

Zit nog wel een bugje in als D gelijk is aan 0 EN je een pop-up toont

Afbeeldingslocatie: http://www.pietje63.nl/temp/bug_2.gif

[ Voor 20% gewijzigd door pietje63 op 17-02-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Doe eens resizen asjeblieft. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 11:34
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:03:
moet niet te moeilijk zijn, dan neem je wortel(-D)i ipv wortel(D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je kunt geen wortel bepalen van een negatief getal. iets • iets = positief, ook als iets negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Alex schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:15:
Je kunt geen wortel bepalen van een negatief getal. iets • iets = positief, ook als iets negatief is.
In zijn voorbeeld is D een negatief getal: -(-d) = +d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik heb eerder al in dit topic iets gepost over de interface met icecast om mijn streams te manipuleren. Nu ben ik bezig aan een nieuwe versie die wat meer functionaliteit moet gaan bieden zoals playlists etc.
Voor een demo ziet hier
Verre van af maar het leek me wel aardig om even te laten zien.

In dit project zit ook een poging om wat meer met XmlHTTP te doen en wat andere javascript dingetjes te prutsen.

offtopic:
Het werkt in FF net even ietsje beter dan in IE maar dat komt omdat ik nog geen zin had om de CSS etc aan te passen :)

[ Voor 14% gewijzigd door MTWZZ op 17-02-2006 11:43 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:10

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:03:
yep :)
pietje63 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:16:
Zit nog wel een bugje in als D gelijk is aan 0 EN je een pop-up toont

[afbeelding]
Hmm, die fout had ik nog niet gezien :P , fixed.
Nog steeds zelfde download link.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 11-09 19:11
Alex schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:15:
Kan wel, je krijgt dan een complex getal. Bijvoorbeeld:
code:
1
wortel(-4) = 2i of -2i

Heb op m'n TI83 ook een versie van de ABC formule die netjes doorrekent bij een negatieve D. Al is dat daar niet zo moeilijk, kwestie van een instelling van de rekenmachine veranderen en het gaat verder automatisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Amras schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:25:
Al is dat daar niet zo moeilijk, kwestie van een instelling van de rekenmachine veranderen en het gaat verder automatisch. ;)
Dat kan in VB6 ook: "On error resume next" :X :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

* Zoijar denkt nostalgisch terug aan de tijd van een kwadratische vergelijking in een onbekende...

Ik ben bezig aan een "tooltje" voor de kleinste kwadraten oplossing van een stelsel van n*(n-1)/2 kwadratische vergelijkingen in 'n' onbekenden... maar voor n>7 is een SVD van een n^2*(n-1)/2 bij (n+2)*(n+1)/2 matrix toch wel traag...ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

MTWZZ schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:42:
Ik heb eerder al in dit topic iets gepost over de interface met icecast om mijn streams te manipuleren. Nu ben ik bezig aan een nieuwe versie die wat meer functionaliteit moet gaan bieden zoals playlists etc.
Voor een demo ziet hier
Verre van af maar het leek me wel aardig om even te laten zien.

In dit project zit ook een poging om wat meer met XmlHTTP te doen en wat andere javascript dingetjes te prutsen.

offtopic:
Het werkt in FF net even ietsje beter dan in IE maar dat komt omdat ik nog geen zin had om de CSS etc aan te passen :)
hmm, ook mogelijkheid tot on the fly playlists aanpassen? dan lijkt het me wel aardig bruikbaar, ik werk momenteel met ampache, maar die bevalt me niet heel erg geweldig eigenlijk....

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 07:07
Amras schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:25:
[...]

Kan wel, je krijgt dan een complex getal. Bijvoorbeeld:
code:
1
wortel(-4) = 2i of -2i

Heb op m'n TI83 ook een versie van de ABC formule die netjes doorrekent bij een negatieve D. Al is dat daar niet zo moeilijk, kwestie van een instelling van de rekenmachine veranderen en het gaat verder automatisch. ;)
Ja ok maar dan ga je op je GR doorrekenen met i getallen, dan reken je eigenlijk met gebakken lucht. Die getallen gaan nergens over, met wiskunde negeren we die ook gewoon compleet. Een evenmachtswortel uit een negatief getal kan niet, een onevenmachtswortel daarintegen wel.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
stevenP schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:13:
Ja ok maar dan ga je op je GR doorrekenen met i getallen, dan reken je eigenlijk met gebakken lucht.
Imaginaire getallen zijn ook getallen. Net zo echt als 0, 1 of een willekeurige andere reeks cijfers.
In mathematics, an imaginary number (or purely imaginary number) is a complex number whose square is a negative real number. The term was coined by René Descartes in 1637 in his La Géométrie and was meant to be derogatory. At the time, such numbers were thought not to exist, much as zero and the negative numbers were sometimes regarded by some as fictitious or useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
stevenP schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:13:
[...]

Ja ok maar dan ga je op je GR doorrekenen met i getallen, dan reken je eigenlijk met gebakken lucht. Die getallen gaan nergens over, met wiskunde negeren we die ook gewoon compleet. Een evenmachtswortel uit een negatief getal kan niet, een onevenmachtswortel daarintegen wel.
offtopic:
Zo te horen ben je ook net nieuw in de wiskunde of niet? Het zijn, zoals PrisonerOfPain al zegt, ook getallen. De evenmachtswortel uit een negatief getal kan wel. Denk jij dat het anders is, dan moet je het eens proberen te verdedigen hier op de TU/e.

Ik neem aan dat je niet precies weet wat i nu eigenlijk voorstelt. Misschien dat dit het een beetje verduidelijkt: http://mathworld.wolfram.com/ComplexNumber.html

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
CyberThijs schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:24:

2. Weirdmaker
Op een site (welke weet 'k al niet meer), kwam ik een javascriptje tegen die een zinnetje kon omzetten in verschillende (nutteloze) formaten, alleen werkte het niet in FireFox, daarom heb ik het even vlug in VB .NET geschreven. Ik gebruik dit progje héél graag voor oa. m'n schermnaam op MSN Messenger.. (Vooral dan de functie weird, omdat die het "leesbaarst" is :P)
Download
Ik probeer nu je weirdmaker en zie een bugje erin :)

Bij het omzetten naar Morse pakt hij niet het laatste character :P
Verder wel hippe programma's allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

woest85 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:39:
[...]

hmm, ook mogelijkheid tot on the fly playlists aanpassen? dan lijkt het me wel aardig bruikbaar, ik werk momenteel met ampache, maar die bevalt me niet heel erg geweldig eigenlijk....
Zit in de works. Zie ook hier
Het werkt voorlopig alleen nog in FF/Opera maar het idee is dus real-time de volgorde aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Tijdje geleden ben ik maar eens begonnen aan een eenvoudige Firefox extension, genaamd dutchblock. De meeste hier kennen vast wel adblock voor Firefox, echter de blocklist is wat leeg. Ik was meer op weg om de "ultieme blocklist" te maken, enige wat ontbrak was een extension dat automatisch de nieuwste lijst ophaalde, dus heb ik die maar gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:12
Fraggar schreef op maandag 20 februari 2006 @ 00:10:
[...]

Ik probeer nu je weirdmaker en zie een bugje erin :)

Bij het omzetten naar Morse pakt hij niet het laatste character :P
Verder wel hippe programma's allemaal.
Vanavond krijg je een nieuwe versie :) 'k heb het progsel al geport naar C# 2.0, maar het vereist wel nog enkele esthetische bijwerkingen..

Update: Programma is nu geupdated, veel plezier ermee! (URL is hetzelfde gebleven)
Je hebt er nu wel het .NET Framework 2.0 voor nodig!

[ Voor 19% gewijzigd door CyberThijs op 20-02-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

laatste wat ik heb gemaakt is een heel klein tooltje om je register op te schonen van verloren COM keys.
Ik heb een hele zooi regclean tools bekeken en ze lieten in ieder geval op dit gebied belachelijk veel zooi achter.
Het enige wat de meeste verwijderen is de typelibrary zelf en laten een hele zooi CLSID's en Interfaces achter.
Dit command line tooltje scanned ook naar verloren CLSID's en Interfaces etc die alle bekende regtooltjes die ik heb getest niet meer opmerken.
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/4282/com8oh.jpg

Regtooltjes zijn misschien niet uitermate nuttig, maar toen ik erachter kwam dat bijv regsupreme en regcleaner van MS en ccleaner (en nog een stuk of 5) dit gedeelte eigenlijk belabberd deden moest ik ff op onderzoek uit waarom dat zo was.
Dit is dus het resultaat.
Ben alleen niet van plan om er een UI bij te maken. het voldoet zo aan mijn eisen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 02:56:
laatste wat ik heb gemaakt is een heel klein tooltje om je register op te schonen van verloren COM keys.
Heb je ook een download? En voordat ik het los laat op mijn PC (als we het uberhaupt kunnen downen), maakt het ook een backup van wat het verwijdert?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

RobIII schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 03:06:
[...]

Heb je ook een download? En voordat ik het los laat op mijn PC (als we het uberhaupt kunnen downen), maakt het ook een backup van wat het verwijdert?
Nog niet. Het maakt ook geen backups. Het ondersteunt wel nog wat dingen met het oog op COM compliant applicaties portable maken.
Zo kun je checken of bepaalde objecten gemaakt kunnen worden en of de TL uberhaupt geregistreerd is met behulp van de naam van de file of de GUID.
Het kan ook DLL's en OCX en TLB bestanden registreren (en ook uiteraard unregisteren) en nog een hele zooi meer.

Voordat ik het online gooi zou ik op zijn minst een backup functie moeten implementeren.
Maar het tooltje gaat iets verder dan simpelweg het register opschonen (was niet echt de bedoeling)
Dus ik moet nog ff zien wat ik ermee wil gaan doen.
Zoals eerder gezegd; het voldoet op dit moment aan mijn eisen.
Als anderen het willen gebruiken moet ik het iets wat meer user-friendly maken.
Moet alleen dan nog kijken of ik er wat tijd voor kan vinden om dat te doen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

MTWZZ schreef op maandag 20 februari 2006 @ 08:59:
[...]

Zit in de works. Zie ook hier
Het werkt voorlopig alleen nog in FF/Opera maar het idee is dus real-time de volgorde aan te passen.
dat zou perfect zijn :) heb zeker interesse om te proberen.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 02:56:
Ik heb een hele zooi regclean tools bekeken en ze lieten in ieder geval op dit gebied belachelijk veel zooi achter.
Het enige wat de meeste verwijderen is de typelibrary zelf en laten een hele zooi CLSID's en Interfaces achter.
Dit command line tooltje scanned ook naar verloren CLSID's en Interfaces etc die alle bekende regtooltjes die ik heb getest niet meer opmerken.
[afbeelding]

Regtooltjes zijn misschien niet uitermate nuttig, maar toen ik erachter kwam dat bijv regsupreme en regcleaner van MS en ccleaner (en nog een stuk of 5) dit gedeelte eigenlijk belabberd deden moest ik ff op onderzoek uit waarom dat zo was.
Dit is dus het resultaat.
Ben alleen niet van plan om er een UI bij te maken. het voldoet zo aan mijn eisen.
Heb je nu een link? want dit proggie lijk mij wel erg goed :)

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Ik heb m'n radio interface aangepast zodat je de playlist kunt bijwerken.
Er zit nu maar 1 playlist in die werkt en het enige dat werkt is het verslepen van de tracks in de playlist. De positie van de track wordt real-time in de database weg geschreven zodat Icecast direct ziet welke track er gespeeld moet gaan worden.
demo
C&C is welkom maar graag even via de email (zie profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Niet helemaal af, maar doet wel al alles wat ik er in eerste instantie van verwachtte.
Ik heb het geschreven omdat ik maar geen tool kan vinden wat precies de informatie geeft die ik nodig heb. N.l. de hoeveelheid upload, download en het aantal packets ip- en down- binnen mijn privat network. Dit omdat we bij ons thuis met 13 computers op internet zitten en niet iedereen weet hoe ze de ping zo laag mogelijk moeten houden.....Dat hou ik dus voor ze in de gaten en pas correcties toe waar nodig.
Ik draai nTop op ClarckConnect, maar in principe kan het dus draaien op elke Linux bak.

LAN<->WAN Bandwidth monitor, addon voor nTop.

Nodig:
- Een webserver met PHP
- Een server waarop nTop draait. Ik heb het alleen getest met de laatste versie.
- Werkt in de laatste versies van IE en Mozilla, verder niet getest. De code is niet validated. Misschien doe ik dat nog ooit.

Mogelijkheden:
- Realtime monitoren van Up en download statistieken, met de nadruk op realtime. Het geeft dus (nog) geen informatie over de totale hoeveelheid geup- of downloadde data, enkel wat er nu aan up en of download plaatsvindt. Zo ook de hoeveelheid packets. Dit voor elke netwerk client indiviueel in een duidelijk overzicht. Hostname, IP address en MAC address worden weergegeven.
- Het script kan locaal en remote draaien. In principe dus op elke webserver die je wil zolang de juiste poort maar open staat op de server waar nTop draait.

Configuratie:
- Eenvoudig aan de hand van een aantal variabelen. Instellen, uploaden....en klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.kraak-forum.nl/uploaded_files/1140891710_LANWANbwMonitor2.jpg

Download: http://www.kraak-forum.nl/remote/ntopStats25022006.rar

[ Voor 15% gewijzigd door Bram77 op 25-02-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kun je ook users afknijpen?
Dan zou je 'vervelende' users die in hun eentje bv 50% bandbreedte pikken, kunnen reguleren. Op een statische manier (nooit meer dan 7,69% :) ) of al naar gelang hoeveel internet verkeer er is (dynamisch)

[ Voor 80% gewijzigd door Eusebius op 25-02-2006 19:50 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Nee, het enige wat je er mee kan is monitoren. Maar in ClarckConnect zit wel een Bandwidth Limiter.
Daarmee kun je simpelweg (per client of overall) zeggen dat de upload een maximum aan KB's mag zijn, voor de download het zelfde uiteraard. Of per poort limiteren. Kun je aardig wat mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Na een kleine uitdaging net in een paar uurtjes een PHP sourcecode highlighter in elkaar gedraaid. De ingebouwde PHP functies highlight_string() en highlight_file() missen wat functies, zoals linenumbering en (X)HTML validity, dus heb ik even snel wat in elkaar gedraaid.

highlightsource.class (LGPL, ~10KB)
(Posten gaat hier niet, de maximale berichtlengte wordt dan overschreden)

En nou ben ik zo brak dat ik gewoon moeite had met het Engelse commentaar erin. :X Als iemand een fout ziet (ongetwijfeld zullen er veel zijn) moet hij maar roepen. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Ik denk dat deze vraag wel in dit topic mag ;)

ik zoek: een topic waar ik kan vragen of er iemand is die een progje voor mij wilt maken!

want die kan ik totaal niet vinden, of mag ik zelf een topic starten?

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Er is een topic voor, ik weet m alleen even niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Ik welke trant, weet je misschien een woord dat erin zat?

En was het ook op P&W?

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op reply drukt in dit topic zie je:
Deze topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming & Webscripting is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Goh laat ik ook es patsen. :P

Voor werk moet ik de laatste tijd nogal wat pagina lange workflows bouwen, wat ze het liefst in word met tables zien, of anders visio. En als er dan een wijziging moet worden doorgevoerd ben je weer een dag verder.
Dus maar even achter m'n oren gekrabt, notepad open gesmeten, en wat in javascript zitten knutselen.
Het stelt niet veel voor, maar het is wel verdomt handig als je je workflows grafisch verantwoord eruit wilt laten zien (en het bijvoorbeeld wilt integreren in de rest van een intranet of pagina layout).

www.wacco.mveas.com/workflow_generator.htm

De output ziet er beter uit dan de generator zelf, ik had geen zin om daar teveel tijd aan te besteden. En note dat ik een hippy theme feest had dit weekend, en een beetje doordreef toen ik de uitleg schreef op die pagina. *te lui om te updaten* :P

Enjoy! :)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:10:
Als je op reply drukt in dit topic zie je:

[...]
Ja, daarom vraag ik het ook niet, maar vraag ik of er geen topic is die ik over het hoofd heb gezien.

want een paar dagen geleden zag ik een topic zo in de trant van: ik verveel me en wil een progje voor iemand maken...

maar ik kan die niet meer vinden. ;(

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

M'n connectie-manager-apparaat voor linux. Ik was lui, ik had zin om wat meer met C te doen, en dat in combinatie met MySQL leverde dit op:

Afbeeldingslocatie: http://www.datisstom.nl/john/connect.png

Vrij simpel concept; het haalt de connectiedata uit een database, bouwt daar een string van en poept 't in een system();-call. Het beheer van de servers gaat nu nog met de hand in MySQL of met een webfrontendje welke op localhost draait, maar daar moet ik ook nog iets beters voor maken.

Geen idee eigenlijk of zoiets al bestond, eigenlijk is een securecrt-achtig programma beter, maar goed, het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Een tijdje geleden moesten wij gaan reverse engineeren op een database, en daarom heb ik een tool geschreven die een hele database* kan doorzoeken naar bepaalde waarden.

Vanwege het dubieuze karakter gooi ik hem alleen niet online, dus vragen heeft ook geen zin.

* momenteel gelimiteerd tot MS SQL, Oracle en MySQL

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:07
IceManX schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:34:
Een tijdje geleden moesten wij gaan reverse engineeren op een database, en daarom heb ik een tool geschreven die een hele database* kan doorzoeken naar bepaalde waarden.
Als ik weer eens een dump krijg van een pruts-datamodel wil ik ook wel eens alle kolommen van alle tabellen doorzoeken om het te doorgronden, maar dan gebruik ik gewoon een texteditor om in een dump van de database te zoeken, wat voor voordelen heeft dit tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je eerst een dump wil maken van een database van een paar GB wordt je ook niet echt vrolijk natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb een tooltje gemaakt dat een common log format omzet naar SQL.
Reden:

iK heb >1 jaar aan CLF log van apache.
apache logt nu naar een mysql DB.
probleem is dat ik berg 'historie' heb liggen in CLF formaat.

Klote dus.
Er was al een tool die het mod_log_sql (uit db) formaat omzet naar CLF, die heet mls2clf.
Ik doe het omgedraaide: clf2mls.

Wel grappig.
Btw hij staat online: clf2mls.sourceforge.net: http://sourceforge.net/projects/clf2mls

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Boudewijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:05:
(...)
apache logt nu naar een mysql DB.
(...)
Kun je me uitleggen hoe je dat kunt instellen of heb je een link naar een website met isntructies daar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben al een tijd op zoek naar een Windows app (een batch bestand werkt wel, maar ideaal is anders) waarmee het mogelijk moet zijn om domeinen e.d. aan te maken op een Microsoft DNS server. Omdat ik tot op heden niks heb kunnen vinden, heb ik maar besloten om deze zelf te maken in C#.

Zodra die klaar is horen jullie meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

matthijsln schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:32:
Als ik weer eens een dump krijg van een pruts-datamodel wil ik ook wel eens alle kolommen van alle tabellen doorzoeken om het te doorgronden, maar dan gebruik ik gewoon een texteditor om in een dump van de database te zoeken, wat voor voordelen heeft dit tooltje?
Afbeeldingslocatie: http://www.robspoor.demon.nl/DBSCanner.jpg

Beetje overzichtelijker ;)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Boudewijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:05:
ik heb een tooltje gemaakt dat een common log format omzet naar SQL.
...
Leuke tool. Heb het hier even getest, maar mijn apache2 poept zijn access.logs uit in het NCSA extended/combined log format, daardoor werkt het hier (uiteraard) niet. ;)

Ik ben zelf net bezig om een squid-logfile parser/analyzer te maken. Ik was nog op zoek naar een (beetje generieke) logfile parser, voor de inspiratie ga ik zeker nog naar je code kijken. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Geschreven in Java zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net m'n Volume Texture Tool gepost op onze website over Managed DirectX (DirectX in C#), dus dan kan ik jullie er net zo goed ook even mee spammen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mdxinfo.com/resources/resources.VolumeTextureTool/screenshot.jpg

Het is een tooltje om 3D volume textures te genereren uit losse afbeeldingen, AVI filmpjes of andere volume textures. Deze volume textures kunnen worden gebruikt in 3D applicaties voor visuele effecten, zoals het vuur uit de NVidia Vulcan demo, wat ik na ben het maken voor een demo reel.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 16:55 . Reden: zpelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Alex schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:06:
[...]

Geschreven in Java zo te zien?
Yep. Was lekker gemakkelijk om zonder kennis van de structuur de table names en column count/names uit te lezen, met dank aan java.sql.DatabaseMetaData en java.sql.ResultSetMetaData. Zo kan het ook generiek zodat dezelfde code voor meerdere database types werkt.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiXel schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:06:

Gaat er zo uitzien:

[afbeelding]
Vet zo'n klein ftp proggie, echt iets wat ik zoek!! Hoe ver ben je ermee Sixel en ga je hem ook online zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xboty
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:18
GX schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:45:
M'n connectie-manager-apparaat voor linux. Ik was lui, ik had zin om wat meer met C te doen, en dat in combinatie met MySQL leverde dit op:
Handig! Zou je die misschien als download aan willen bieden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb een web-based zoekmachine gemaakt om DTS-packages (SQL Server 2000) te doorzoeken op bepaalde zoektermen. Zo kan je nagaan in welke packages een bepaalde databasetabel bijvoorbeeld gevuld of bijgewerkt wordt. Vervolgens geeft de webapplicatie alle relevantie SQL statements, inclusief syntax highlighting 8)
En een bijbehorend tooltje waarmee OLAP-kubussen en dimensies doorgezocht kunnen worden, bijvoorbeeld om relaties tussen feittabellen en dimensietabellen op te zoeken.

Tooltjes bleken meteen goud waard bij de overgang naar een nieuwe structuur voor ons datawarehouse :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:11:
[...]

Kun je me uitleggen hoe je dat kunt instellen of heb je een link naar een website met isntructies daar voor?
Check voor mod_log_sql: http://www.outoforder.cc/projects/apache/mod_log_sql/

Howton in NL: http://www.gentoo-forum.nl/viewtopic.php?p=3215#3215
Howto in EN: http://forums.gentoo.org/...-highlight-modlogsql.html

Verder is het niet zo lastig, alleen die oude logs converteren was even wat werk (van dat progsel).
Enige vage is dat de JRE na 540k regels borkt. zal wel weer eens niet goed garbage collecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Nu online
IceManX schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:55:
[...]
Yep. Was lekker gemakkelijk om zonder kennis van de structuur de table names en column count/names uit te lezen, met dank aan java.sql.DatabaseMetaData en java.sql.ResultSetMetaData. Zo kan het ook generiek zodat dezelfde code voor meerdere database types werkt.
Daar heb ik niet zo heel lang gelden ook naar gekeken, maar dan in de context van code generation voor een DAL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik zat met een probleem dat ik een situatie had waarin in een groep computers maar één computer tegelijk een bepaalde applicatie gestart mocht hebben (een tooltje om het scherm te mirroren naar een andere computer, die weer op een beamer aangesloten staat). Ik heb daarom een klein programmatje gemaakt waarmee dat kan. Het enige dat je hoeft te configureren is over welke applicatie het gaat, en welke boodschap je wil tonen als een ander de applicatie overgenomen heeft. Hij vindt zelf andere instances van het programma op het netwerk en werkt daar mee samen. Natuurlijk is het mogelijk om verschillende groepen te maken, zodat je meer dan een keer zoiets binnen het zelfde netwerksegment kan gebruiken...
Je kan nu gewoon op een tray icoontje dubbelklikken, en de applicatie in kwestie wordt op het andere systeem weer gesloten en op je eigen systeem opgestart.

BTW: geschreven in C++ met behulp van Qt, dus nog cross platform ook :-)

[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 03-03-2006 14:48 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alex schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:02:
Nog een tipje, probeer dat Arial te dumpen, je kunt beter Verdana (of nog beter: het nieuwe Vista-font Calibri gebruiken).

Calibri:
[afbeelding]
Je kan beter het standaard-font gebruiken, zodat de gebruiker zelf kan bepalen hoe het eruit ziet ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zwippie schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:14:
[...]

Leuke tool. Heb het hier even getest, maar mijn apache2 poept zijn access.logs uit in het NCSA extended/combined log format, daardoor werkt het hier (uiteraard) niet. ;)

Ik ben zelf net bezig om een squid-logfile parser/analyzer te maken. Ik was nog op zoek naar een (beetje generieke) logfile parser, voor de inspiratie ga ik zeker nog naar je code kijken. :)
hmm ik lees je post nu pas :x

uhh hij is vrij aan te passen. Als in :

je maakt een object met de eigenschappen van elk deel van de logregel.
Die drop je in een vector. Deze vector wordt vervoglens gebruikt met de conversie.

Mocht je het niet snappen of meer info willen , mail me maar (of add me aan jabber\msn).
MSN+mail staat in profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, maar weer eens een update voor mijn desktop search tool.

Adres:
http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Bezo.html

Helaas nog geen mogelijkheid om pdf-jes door te spitten. Ik ben bezig de reference door te spitten :( . Duurt dus nog een aantal test versies ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Eusebius schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:16:
Klopt, schoonheidsfoutje. Is inmiddels veranderd. Moest wel een nieuwe InstallShield builden en klanten op de hoogte brengen van de update. Inmiddels ook gedaan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weken geleden een klein command-line tooltje gemaakt wat een aantal FTP servers doorzoekt naar bestanden. Je kunt hetvolgende instellen:
  • meerdere FTP sites, met username en password
  • per FTP site kun je dmv reguliere expressies aangeven welke bestanden gedownload moeten worden
  • in welke map de bestanden moeten komen te staan. Alle bestanden komen naast elkaar te staan, dus de map structuur wordt niet meegenomen.
Ik heb het wel in werktijd gemaakt, dus de copyrights liggen bij mijn baas. Maar als er interesse in is, kan ik proberen om het online te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Xboty schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:58:
[...]

Handig! Zou je die misschien als download aan willen bieden? O-)
Eh, ja hoor

Ik ben 'm nu aan het rewriten zodat ie hetzelfde kunstje met Postgre en Oracle kan, en met een configuratie bestand oveweg kan, maar een oude source heb ik nog wel.

Wat je allemaal nog even moet doen:

* Databaseinstellingen aanpassen in main.c (zoek naar mysql_real_connect)
* Compilen
* Database / tables maken

Compilen:
code:
1
gcc -o connect -O3 ./main.c `mysql_config --include --libs`

Als je echt hip bent laat je 'm natuurlijk outputten naar je bindir met -o ~/bin/connect zodat je 'm altijd en overal kan gebruiken. Maar dat moet je zelf weten :)

Database:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
CREATE TABLE `server` (
  `server_id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `label` varchar(24) default NULL,
  `hostname` varchar(32) default NULL,
  `username` varchar(32) default NULL,
  `connection_type` varchar(6) default NULL,
  `oms` text,
  `nr_connected` int(11) NOT NULL default '0',
  `ranking` int(11) NOT NULL default '99',
  `last_connect` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `modified` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `inserted` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `extra_options` varchar(64) NOT NULL default '',
  `category_id` int(11) NOT NULL default '1',
  PRIMARY KEY  (`server_id`),
  KEY `category_id` (`category_id`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ;

Als je mysql >= 5.0 hebt kan je ook triggers op modified en inserted zetten, ik draai zelf 4.1 dus hier gaat dat nog niet :P

Zoals je ziet vrij fragiele code; maar het was snel en simpel in elkaar gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door GX op 13-03-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57
Ik ben iemand die altijd mn programma's sorteer in het startmenu onder groepen net als dat in bijvoorbeeld GNOME gebeurt. Een bijkomend nadeel is dat bij het verwijderen van een applicatie deze groepen blijven staan. Mijn tooltje scant je startmenu en ruimt eventuele achtergebleven zaken op.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Aphelion schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:45:
Ik ben iemand die altijd mn programma's sorteer in het startmenu onder groepen net als dat in bijvoorbeeld GNOME gebeurt. Een bijkomend nadeel is dat bij het verwijderen van een applicatie deze groepen blijven staan. Mijn tooltje scant je startmenu en ruimt eventuele achtergebleven zaken op.
Dat doe ik idd ook altijd :). Dus ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n tooltje.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die zelf een servertje hebben draaien met een FTP-server erop die de naam FileZilla Server draagt, heb ik een programmaatje geschreven die de logfile analyseert. Als uitvoer levert het programma alle user-accounts, met de daarbij behorende aantal keren dat dit account een bestand gedownload heeft. Heel simpel, maar (voor mij althans) wel doeltreffend :) Bekijk dit voor meer informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
Jerry schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:05:
[...]

Dat doe ik idd ook altijd :). Dus ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n tooltje.
In datgeval geef ik je graag de tool. Ik zou het leuk vinden als je me ook feedback zou willen geven. De functionaliteit om links naar het internet te checken werkt overigens nog niet.

http://www.hetfietsenpaleis.nl/smc.rar

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik krijg de volgende foutmelding wanneer ik poog te scannen....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
See the end of this message for details on invoking 
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.IO.DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path 'C:\Documents and Settings\All Users.STIWOVO\Menu Start'.
   at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
   at System.IO.Directory.InternalGetFileDirectoryNames(String path, String userPathOriginal, String searchPattern, Boolean includeFiles, Boolean includeDirs, SearchOption searchOption)
   at System.IO.DirectoryInfo.GetFiles(String searchPattern, SearchOption searchOption)
   at System.IO.DirectoryInfo.GetFiles()
   at Smm.cFolder.AnalyseFolderContents()
   at Smm.cCleaner.ProcessStartMenu()
   at Smm.frmMain.Analyse()
   at Smm.frmMain.ToolStripButton1_Click(Object sender, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.RaiseEvent(Object key, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripButton.OnClick(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleClick(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleMouseUp(MouseEventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEventInteractive(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEvent(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
   at System.Windows.Forms.ToolStrip.OnMouseUp(MouseEventArgs mea)
   at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ToolStrip.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
    Assembly Version: 2.0.0.0
    Win32 Version: 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
Startmenu Cleaner
    Assembly Version: 1.0.0.0
    Win32 Version: 1.0.0.0
    CodeBase: file:///C:/DOCUME~1/BRAM~1.STI/LOCALS~1/Temp/Rar$EX00.750/Startmenu%20Cleaner.exe
Microsoft.VisualBasic
    Assembly Version: 8.0.0.0
    Win32 Version: 8.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Runtime.Remoting
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
Bram77 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:59:
Ik krijg de volgende foutmelding wanneer ik poog te scannen....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
See the end of this message for details on invoking 
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.IO.DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path 'C:\Documents and Settings\All Users.STIWOVO\Menu Start'.
   at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
   at System.IO.Directory.InternalGetFileDirectoryNames(String path, String userPathOriginal, String searchPattern, Boolean includeFiles, Boolean includeDirs, SearchOption searchOption)
   at System.IO.DirectoryInfo.GetFiles(String searchPattern, SearchOption searchOption)
   at System.IO.DirectoryInfo.GetFiles()
   at Smm.cFolder.AnalyseFolderContents()
   at Smm.cCleaner.ProcessStartMenu()
   at Smm.frmMain.Analyse()
   at Smm.frmMain.ToolStripButton1_Click(Object sender, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.RaiseEvent(Object key, EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripButton.OnClick(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleClick(EventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.HandleMouseUp(MouseEventArgs e)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEventInteractive(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
   at System.Windows.Forms.ToolStripItem.FireEvent(EventArgs e, ToolStripItemEventType met)
   at System.Windows.Forms.ToolStrip.OnMouseUp(MouseEventArgs mea)
   at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
   at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.ToolStrip.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
Startmenu Cleaner
    Assembly Version: 1.0.0.0
    Win32 Version: 1.0.0.0
    CodeBase: file:///C:/DOCUME~1/BRAM~1.STI/LOCALS~1/Temp/Rar$EX00.750/Startmenu%20Cleaner.exe
Microsoft.VisualBasic
    Assembly Version: 8.0.0.0
    Win32 Version: 8.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Runtime.Remoting
    CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.
Werk je toevallig in een Domein? Probeer eens 'all users' uit te schakelen want ik vermoed dat die folder niet goed word ingeladen; Hij kan namelijk niet worden gevonden??

[ Voor 3% gewijzigd door Aphelion op 14-03-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Yep, heb het thuis nog niet geprobeerd. Maar alles wordt lokaal opgelsagen behalve mijn Documenten.

[ Voor 14% gewijzigd door Bram77 op 14-03-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
Bram77 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:01:
Yep, heb het thuis nog niet geprobeerd. Maar alles wordt lokaal opgelsagen behalve mijn Documenten.
Hij zoekt naar 'C:\Documents and Settings\All Users.STIWOVO\Menu Start' bestaat die map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Nee. Volgensmij kun je je ook niet aanmelden als All Users op een domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
Bram77 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:05:
Nee. Volgensmij kun je je ook niet aanmelden als All Users op een domein.
Precies. Ik zal dus moeten kijken of je deel uit maakt van een domein of niet. All users hoort idd geen domein prefix te hebben. Een ogenblikje, ik ga even devven.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software. Mogelijk kun je daarvoor hier terecht. :)