filenamesEdit - free tool by me -

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Hallo,

Ik ergerde mij steeds aan het feit dat ik na elke rip ve cd ve "onbekende artiest" ik alle files zelf een naampje diende te geven om enigszins een overzicht op het geheel te behouden.
Vandaar heb ik een progje in vb.net geschreven dat dit doet voor mij.

Kort: je kiest een map onder mijn documenten file filedialogbrowser, alle files worden opgehaald en gesorteerd volgens creatietijdsstip en tenslotte weergegeven in de gui, oudste files eerst.
Hierna dien je een naam in te geven in het tekstvak en op de uiterst rechtse knop te klikken waarna alle files een nieuwe naam krijgen.
Voor meer info: installeer het programma (.NET 1.1 framework of hoger vereist) en lees het readme.txt bestand.
Ik heb heel wat tijd gestopt in het zoeken naar een manier om de best mogelijke performance te halen, dankzij dit kun je probleemloos duizenden files inladen en hernoemen in enkele seconden.

Veel plezier ermee en vergeet niet om de readme te lezen vooral omdat dit de beta versie is. :)
Eventuele probs of als je denkt een bug gevonden te hebben kan je dit hier posten.
Btw: gebruik de "delete double files" beter niet want er wordt enkel op filesize gecontroleerd!
In de final zal ik proberen om daadwerkelijk de inhoud vd files te checken (hoogstens binnen 2-3 maanden vanwege tijdsgebrek atm).

Klik hier om filenamesEdit te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis56686
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Niet om je programma nou meteen de grond in te boren maar wat voegt het toe aan de al bestaande rename programma's ?

Los daarvan, onbekende artiest is makkelijk te voorkomen door een freedb lookup te doen in je rip programma. Mocht de cd niet herkend worden kun je altijd nog handmatig een artiest ingeven die vervolgens in elke track gebruikt wordt.

Zoals ik al zei, het is niet mijn bedoeling om je programma de grond in te boren maar ik zie het nut er niet zo van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Dit topic is gesloten.