Een slepende beweging is anders dan schrijven. Je hoeft met touchscreen gevoelige games echt niet zo 'precies' te werken. Of anders loop je maar gewoon nietFaust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:28:
[...]
hmm, okee. Je agenda dan:
paj je agenda in de meest linkse hoe vast en probeer hem "horizontaal" te houden, terwijl je er iets op schrijft. Ow ja, en gebruik je links duim om (denkbeeldig) enkele knoppen in te drukken, eventueel een L-knop met je wijsvinger.
Je moet er ook op spelen terwijl je dit doet. Doe Ridge racer of zo.Maegrim schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:29:
ik heb een beter idee: ik ga nu ff een paar keer de trap op en af met mn DS
Verwijderd
ik heb vaak zat gewoon ergens gezeten en in mn HANDEN gehouden hoor heb je geen problemen mee en ik had feel the magic dus daar moet je nogal veel doen met de stylus en ik snap sowieso niet dat je met zon ding in je handen door bij ons drukke gangen loopt en dan ook nog is de trap oploopt vooor je het weet flikker je van de trap af he want je bent tog GECONCENTREERD op het spel da is gewoon met elke handheld als je het leuk vind tenminste. Maar in principe kan ik gewoon met m'n ds de trap oplopen spelen met stylus of je hebt een hele slappe hand da kan ookFaust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:41:
[...]
Met mijn gameboy kan ik het volgende: naar de mediatheek de trap op lopen terwijl ik tetris speel.
Kan je dat ook met zo'n pen? Nou, je moet zitten... ALs je een demo-pod hebt kan je ook erbij staan, of je kan hem op een tafel leggen...Hmm, portable gaming..
Zijn ridgeracer mario en Feel the magic de enige spellen die je kent ofzo?Faust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:30:
[...]
Je moet er ook op spelen terwijl je dit doet. Doe Ridge racer of zo.

Ow je kan hem niet in balans houden daar heb ik persoonlijk eerlijk gezegt geen problemen mee hoorFaust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:18:Waarom je niet kan lopen met een ds, omdat je met een hand de pen moet vast houden en met de andere geacht word de ds in balans te houden. Schrijf maar eens wat in een schrift terwijl het niet stabiel ergens ligt.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 18:40 ]
zie mn edit, vorige pagina.Faust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:30:
[...]
Je moet er ook op spelen terwijl je dit doet. Doe Ridge racer of zo.
Voor ridge racer heb je de stylus nieteens nodig, dus da's dan makkelijk
I've got a feeling...
180, holy shit. Dat zijn er ongeveer 130 meer dan dat ik had gedacht.
Dat ze er zoveel hebben kunnen bedenken.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Je verdraait mijn woorden, ICO is een super mooi spel met een dikke sfeer, zon spel hoor je thuis in je kamer met de deur dicht spelen, het is een soort spel waar je ingezogen word, en dat is iets waar een handheld simpelweg niet voor gemaakt. de sfeer en het verhaal komt dan gewoon minder goed over buiten.Faust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:41:
[...]
Ik gebruik ICO omdat het net als Tetris in mijn top 5 staat.
Hoezo hoort zo'n mooi spel niet thuis op een handheld? Dat vind ik onzin. Wat jij zegt is eigelijk:
een handheld is alleen voor simpel, 2 dimensionaal (niet op graphics doelend) vermaak.
Nou laat dat voor de Gameboys zo zijn, de nieuwe generatie handhelds zal verder gaan.
Hoort Zelda: OOT dan zeker ook niet thuis op een handheld? "nee die wil ik niet, zo iets moois hoort gewoon niet op een handheld thuis!!"
Resident Evil 0 / 1 zou ik bijvoorbeeld echt niet op de DS of PSP willen spelen, dan is die sfeer er gewoon niet dat werkt gewoon niet.
This space is occupied
Ik wil geen onrust stoken in een NDS topic, maar 'k heb beide consoles gehad en 'k moet toch echt zeggen dat de NDS op grafisch vlak een generatie achterloopt op de PSP. Ik heb de beelden van MGS gezien en van mensen die 'm hebben moet ik geloven dat dit daadwerkelijk realtime beelden zijn (op de FMV scenes na uiteraard). Als je de hands-on review download van de PSP zul je ingame beelden zien van ridge racer die in mijn mening al representatief zijn voor wat je krijgt; onthoud goed, dit zijn eerste generatie games, 'tzelfde gaat op voor de NDS, en over tijd zul je pas zien wat de ware capaciteit is van beiden denk ik. Je moet een console vooral kopen voor z'n lineup en mogelijkheden. Voor mij was GTA, mp3 mogelijkheden, mp4 mogelijkheden de reden om een PSP te halen, maar de touchscreen deed me ook de NDS doen kopen; laatstgenoemde zit sinds de komst van de PSP stof te eten jammergenoeg. Ik vind het apparaat gewoon simpelweg te moeilijk vast houden om er fatsoenlijk mee te gamen. Het ontbreken van een analoge stick vind ik ook uitermate betreurenswaardig te noemen waar het scherm ook geen goede feedback geeft als vervanging (als je het zo wil noemen). En dan de graphics/beeldkwaliteit, daar wil ik niet eens een vergelijking mee beginnen te trekken; te verschillend, daar je bij een PSP al kunt spreken van een TFT scherm die je ook aantreft op luxe notebooks. Genoeg PSP hype, try it is to love itFaust schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:19:
[...]
Ik heb beelden van metal gear acid en ridge racer gezien, maar vrienden van mij hadden gezegd dat die beelden niet door de psp berekend werden. Als dat wel het geval is, dan zit nintendo met een groot probleem.
De theorie is tot nu toe overeenkomstig met de praktijk imho.Met de komst van de PSP dadelijk is die grens van 10 jaar niet meer van toepassing (als we alles moeten geloven). Je kan in theorie hierop NFS:Underground, of GTA spelen, in een kwaliteit die amper onder doet voor de spellen die je vandaag koopt voor je PS2.
Dat is op zijn minst interessant te noemen.
Nintendo zal alles uit de kast halen om NDS een succes te maken/houden. Het verleden leert ons ok dat niet per definitie de console met de meeste power hoeft te winnen. Dreamcast en N64 zijn hier schoolvoorbeelden van die onder hebben moeten doen voor hun minderen. Marketing speelt een hele belangrijke rol en Nintendo is nou eenmaal een jarenlange household name op gebied van portable gamen. Zo heeft het ook makkelijk n-gage verslagen etc... Aanvankelijk dacht ik dat ze hetzelfde zouden doen met PSP, maar Sony kan ook aardig wat marketen; PS2 anyone?Hoe zal Nintendo op die PSP reageren?
Nintendo kennende zullen ze een systeem bouwen wat veel krachtiger is, zoals ze de PS1 destijds counterde met de 64bits Nintendo 64.
De DS is een voorproefje van wat ons te wachten staat.
Gaat een interessante strijd worden dus die 't ook vooral moet hebben van prijs; een prijzenoorlog zit er wellicht wel in en dat is zeker interessant voor de consument niet?
Verwijderd
Heb jij eigenlijk al wel een DS met Feel The Magic? Heb je het ooit gespeeld? Want het is gewoon niet waar wat je nu zegt.Je moet ook kijken naar de "games" ipv de "gadget". Na een week of 2 wil je ook 'normale'/'gewone' spellen doen. (...) Wat originaliteit betreft krijgt feel the magic een dikke 10, maar als de lol/het nieuwe eraf is, dan ga je weer gewone spellen doen, geloof me.
Ik heb op dit moment 6 spellen voor de DS. Waarvan Mario64 waarschijnlijk de enige is die jij als een "normaal" spel zou omschrijven... ik kan je vertellen dat dat nou juist degene is die ik het minste speel.
1. Polarium
2. Catch! Touch! Yoshi!
3. Feel the Magic
4. Wario Ware Touched
5. Zookeeper
6. Mario64 DS
Juist de kleine simpele minigame-achtige spellen werken het beste op de DS. (Yoshi is ook niets meer of minder dan een wat breder uitgewerkte minigame). Als je graag langere of ingewikkelder adventure games wilt spelen raad ik je serieus aan om geen DS te kopen. Ik geloof gewoon niet dat dat het soort spellen zijn die Nintendo in gedachten had met dit apparaatje.
Wederom vraag ik me serieus af of je ooit al eens op een DS hebt gespeeld.Met mijn gameboy kan ik het volgende: naar de mediatheek de trap op lopen terwijl ik tetris speel. Kan je dat ook met zo'n pen? Nou, je moet zitten... ALs je een demo-pod hebt kan je ook erbij staan, of je kan hem op een tafel leggen...
Ik denk dat iedereen hier dat al wel weet.maar 'k heb beide consoles gehad en 'k moet toch echt zeggen dat de NDS op grafisch vlak een generatie achterloopt op de PSP
Voor mij is het simpel --> ik wil Nintendo-games spelen, daarom heb ik een DS gekocht. Als Nintendo een PSP-achtig apparaat had uitgebracht en Sony de tweeschermige met touchscreen... dan had ik nog steeds Nintendo's apparaat gekocht.
En totnutoe heb ik nog geen spijt gehad van m'n aankoop. Vooral Catch! Touch! Yoshi! heeft me de ogen geopend. Nu begin ik pas een beetje te begrijpen waar Nintendo naar toe wil met hun simpelere spellen.
In eerste instantie dacht ik: Jammer dat het geen echt avontuur is. Ik hoop dat Kirby's Paintbrush straks wel een ouderwets avontuur is.
Inmiddels ben ik er zo aan verslingerd dat ik begin te hopen dat het Kirby spelletje dezelfde eenvoudige opzet heeft.
Ik ben het wel een beetje eens met de mensen die zeggen dat sommige spellen in 'complete rust' ervaren moeten worden, dus niet in een drukke trein of in een aula of anyway. Klopt helemaal.
Maar! Het gaat er niet altijd om dat je overal kan spelen, "Portable" staat ook voor: draagbaar / mee te nemen.
Je zou ook kunnen ICO'en op je hotelkamer, in het geval van de PSP, of ieder ander spel wat je heel graag speelt. En je kan je PSP overal mee naar toe nemen. Lekker multiplayer GTA:SA bij een vriend? In theorie is het mogelijk.
Het volgende zou echt de shit zijn:
Final Fantasy 12, als sony-multiplatform game:
Je speelt lekker FF 12 en ineens moet je ergens heen, bijvoorbeeld naar de universiteit (1,5 uur reizen in totaal). Zou je die tijd verdoen met leren? Niet nodig! Via een usb-kabeltje of en wifi-dongle in je PS2 stuur je je status over, en je kan op je PSP verder gamen met als enige verschil dat de resolutie nog "maar" 480*240 is, en je via headphones luistert.
Na een dag school doe je thuis weer je status naar de "grote" PlayStation oversturen, en je kan weer lekker fullscreen verder gamen. Zo hoef je je spel nooit te onderbreken.
Sfeergames doe je natuurlijk niet onderweg, maar ik zie mezelf best wel zitten, of ja liggen:
Lekker nog een halfuurtje griezelen met Silent Hill PSP in bed. Koptelefoon doe ik sowieso bij SH, en nu kan je het dus onder de dekens
<extra sfeer dus, spelen.
Het voegt er juist iets aan toe:
Je kan goede games nu overal ervaren.
Voorheen kon dit niet, mede door de technologische beperkingen.
Het is niet zo dat er in de handheld wereld geen markt was voor een serieuze racer, de techniek stond het gewoon niet toe.
Maar voor nintendo boeit dit niet, hun doelgroep zal geen serieuze games willen, maar zoals jullie zelf al aangeven, leuke, simpele doch verslavende games.
Een andere groep mensen zal zeggen:
"Tekken!!!"
"Metal Gear Solid!!!"
"Final Fantasy!!"
"Gran Turismo!!!"
"Silent Hill!!!"
Ik ben bang dat de laatste groep de grootste zal zijn.
(als je naar de grote broertjes van beide handhelds' bedrijven kijkt, 17 miljoen gamecubes VS 80 Miljoen PS2's dan zie je dat er wel degelijk vraag is naar serieuze games)
Wat dus zonde zou zijn! Het zou mijn hart verscheuren als zo'n ambitieus concept als de DS ten onder zou gaan aan de PSP. Veel mensen missen de dreamcast nog steeds, ik ook een beetje, die console had microfoons waarmee je tegen vissen kon praten, fuck it! hij had zelfs hengels om mee te vissen! En van die maraca's of zoiets (samba d'amigo)!
Maar! Het gaat er niet altijd om dat je overal kan spelen, "Portable" staat ook voor: draagbaar / mee te nemen.
Je zou ook kunnen ICO'en op je hotelkamer, in het geval van de PSP, of ieder ander spel wat je heel graag speelt. En je kan je PSP overal mee naar toe nemen. Lekker multiplayer GTA:SA bij een vriend? In theorie is het mogelijk.
Het volgende zou echt de shit zijn:
Final Fantasy 12, als sony-multiplatform game:
Je speelt lekker FF 12 en ineens moet je ergens heen, bijvoorbeeld naar de universiteit (1,5 uur reizen in totaal). Zou je die tijd verdoen met leren? Niet nodig! Via een usb-kabeltje of en wifi-dongle in je PS2 stuur je je status over, en je kan op je PSP verder gamen met als enige verschil dat de resolutie nog "maar" 480*240 is, en je via headphones luistert.
Na een dag school doe je thuis weer je status naar de "grote" PlayStation oversturen, en je kan weer lekker fullscreen verder gamen. Zo hoef je je spel nooit te onderbreken.
Sfeergames doe je natuurlijk niet onderweg, maar ik zie mezelf best wel zitten, of ja liggen:
Lekker nog een halfuurtje griezelen met Silent Hill PSP in bed. Koptelefoon doe ik sowieso bij SH, en nu kan je het dus onder de dekens
Het voegt er juist iets aan toe:
Je kan goede games nu overal ervaren.
Voorheen kon dit niet, mede door de technologische beperkingen.
Het is niet zo dat er in de handheld wereld geen markt was voor een serieuze racer, de techniek stond het gewoon niet toe.
Maar voor nintendo boeit dit niet, hun doelgroep zal geen serieuze games willen, maar zoals jullie zelf al aangeven, leuke, simpele doch verslavende games.
Een andere groep mensen zal zeggen:
"Tekken!!!"
"Metal Gear Solid!!!"
"Final Fantasy!!"
"Gran Turismo!!!"
"Silent Hill!!!"
Ik ben bang dat de laatste groep de grootste zal zijn.
(als je naar de grote broertjes van beide handhelds' bedrijven kijkt, 17 miljoen gamecubes VS 80 Miljoen PS2's dan zie je dat er wel degelijk vraag is naar serieuze games)
Wat dus zonde zou zijn! Het zou mijn hart verscheuren als zo'n ambitieus concept als de DS ten onder zou gaan aan de PSP. Veel mensen missen de dreamcast nog steeds, ik ook een beetje, die console had microfoons waarmee je tegen vissen kon praten, fuck it! hij had zelfs hengels om mee te vissen! En van die maraca's of zoiets (samba d'amigo)!
lol jullie doen moeilijk of je met je ds door het huis kan lopen, ten eerste je loopt door het huis omdat je ergest naartoe moet.. dat je ondertussen even op je ds speelt, kan me niks schelen.. maar niemand maar dan ook NIEMAND gaat 10 minuten lang lopend DS'en. Dan ga je toch zitten man
ik ga nu ff proberen op de trap of het gaat
ik ga nu ff proberen op de trap of het gaat

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
dat vond ik nu ook
kben G^$^*$#%&MME nu op mn bek gegaan!Faust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:28:
[...]
hmm, okee. Je agenda dan:
pak je agenda in de meest linkse hoek vast en probeer hem "horizontaal" te houden, terwijl je er iets op schrijft. Ow ja, en gebruik je links duim om (denkbeeldig) enkele knoppen in te drukken, eventueel een L-knop met je wijsvinger.
Hey, staand op de trein wachten. Lukt mij perfect! (inclusief ds spelen that is)
--------
Dit terzijde. Ik koop de PSP ook, omdat ik op vakantie ook wel eens een serieuze game wil spelen. Ook thuis en in de trein lijkt het mij gaaf om ff de blits te maken met zo'n ding, en die games lijken mij ook leuk. Als ie dan ook nog als mp3 en mp4 speler werkt, helemaal te gek. Let wel, ik heb nog nooit een PS gehad.
Nintendo heb ik voor zelda, mario, kortom de nintendo dingen. Ook andere games die er voor uit gaan komen lijken mij leuk, en pictochat is ook gaaf (moet die ds wel een hit worden!
Mja lopend met een handheld spelen? Dat doe ik vrijwel nooit, hooguit een kwartier (stil)staand als ik op de trein wacht. Tetris speelde ik wel lopend, maar dit ging dan nooit zo super. Je hebt redelijk wat aandacht nodig om op je omgeving te letten wil je niet onder een auto komen ofzoiets. En als je op een plek bent zonder auto's of ander verkeer dan kom je daar toch ook niet om te spelen ofzo? Kweeniet, de hele 'loop maar eens met je handheld' discussie gaat mijn pet eigenlijk te boven.
edit
Nee maar wel op: hoe werkt dit op mijn ds, hoe kom ik verder met dat spel, wat zijn je ervaringen met de ds, moet ik er ook 1 kopen? Men kan het dan zelf vergelijken met de psp in het psp topic.Faust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:42:
[...]
Nein! Het is een forum (discussiegroep?)
Niemand zit te wachten op 'testemonials' als "ow mijn ds is goed", "ik ga nu mario spelen, echt te gek"
Als dat zo is en er moeten handhelds vergeleken worden, bestaat er dan niet zoiets als een handheld topic? Of kan je die dan maken?Faust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:42:
Het is de bedoeling om jullie visies over de handhelds te tonen, en kriitisch ernaar te kijken. Ideeen voor de toekomst?
en nog veel meer
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 22:45 ]
Nein! Het is een forum (discussiegroep?)Captain N schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:36:
@ het zoveelste geouwehoer over de DS vs. de PSP. Kan hier geen nieuw topic over geopend worden? Dat er een DS topic, een PSP topic en een DS vs PSP topic is? Dan hebben de mensen die het willen hebben over de PSP of de DS er geen last van, en hoeven de DS vs PSP'ers niet 2 topics bij te houden om op de hoogte te blijven van de textuele oorlog tussen elkander.
Niemand zit te wachten op 'testemonials' als "ow mijn ds is goed", "ik ga nu mario spelen, echt te gek"
Het is de bedoeling om jullie visies over de handhelds te tonen, en kriitisch ernaar te kijken. Ideeen voor de toekomst?
en nog veel meer
EDIT: het lopen is uit het volgende ontstaan, vorig schooljaar, toen moesten we naar kwt uur, maar mijn tetrisgame was zo spannend, dat ik door bleef spelen, ook op de trap, het was een hele speciale ervaring, maar niet echt een eis voor een handheld.
Ik bedoelde alleen dat het apperaat mij ongemakkelijk leek besturen zonder dat het op een ondergrond, op je dij of zo, lag.
Maar dat blijkt dus wel mee te vallen, bedankt voor de informatie!
[ Voor 25% gewijzigd door Faust op 21-02-2005 22:45 ]
Verwijderd
ELiA:
Het Playstation Portable topic Deel 3
np
Dude, dit is geen PSP vs DS topic, zoals je het nu laat overkomen is alsof de DS een aftands ding wat compleet fout gepositioneerd is, en alleen goed voor minigames.
Man, zat games die beter werken ZONDER stylus. Daarvoor heb je de thumbstrap, of je laat het touchscreen met rust!.
Graphics MAG je een apparaat niet op beoordelen, het draagt wel bij, maar wat ik zo mooi vind van de DS is dat de graphics zo cripsy zijn: alles is superscherp, superduidelijk, no-nonsense.
Verder vind ik nintendo juist leuker van whatsoever van sony, omdat ze origineel zijn! Geen Final Fantasy deeltje 24-en-een-half, Fifa 2006. Ik moet toegeven, ik heb nu zo'n 200 uur besteed aan Tales of Symphonia, gamecube. Weinig innovatief, die game, op hooguit het vechtsysteem na dan, maar ik heb bijvoorbeeld véél meer lol gehad met m'n vrienden met Mario Kart, dan Need for Speed underground. IMHO scheitgames.
De DS is goed gepositioneerd, sony heeft het in mijn visie fout gedaan:
ze proberen een apparaat te creeërn voor zwervers, mensen zonder vast huisadres. Zodat ze overal films kunnen kijken (wat is dát voor nutteloze functie? Op zo'n klein beeld kun je niet goed films kijken, en een film kijk je thuis, lekker rustig met een zak tandrot-voer). De muziek kunnen luisteren functie vind ik zowiezo... overbodig. M'n GSM speelt óók MP3's af, gebruik ik ook niet. Voor muziek heb ik m'n MuVo2, met radio. Je douwt hem in je zak, en je voelt niet dat je hem meehebt. D'r gaat 1,5GB aan DATA op, en hij voorziet me van zo'n 10 uur muziek. Daarmee kan ik een zaterdag post lopen, en daarna aan het werk gaan in de computerzaak. Op de dopjes na, merk ik niet dat ik hem mee heb, en ik hoef me geen zorgen te maken over krassen op het scherm: het scherm is bijzaak.
Memory stick? Get real. SD of MMC had ik kunnen begrijpen, maar memory stick wordt eigenlijk alleen gelezen door apparaten waar Sony op staat. Dat, en memory stick is duur, voor relatief weinig opslagruimte. Kom ik weer bij m'n Muvo, en m'n DVD speler: m'n Muvo kostte me €140, en daar ontvang ik zelfs radio op! M'n DVD speler leest schijfjes die je met een apparaat van €60 kunt branden, en de schijfjes zelf kosten €1,40 per stuk. Voor €1,75 krijg je d'r eentje die je steeds weer kunt beschrijfen, zoals de memory stick, maar d'r past zo'n 4400MB op.
Het Playstation Portable topic Deel 3
np
Dude, dit is geen PSP vs DS topic, zoals je het nu laat overkomen is alsof de DS een aftands ding wat compleet fout gepositioneerd is, en alleen goed voor minigames.
Man, zat games die beter werken ZONDER stylus. Daarvoor heb je de thumbstrap, of je laat het touchscreen met rust!.
Graphics MAG je een apparaat niet op beoordelen, het draagt wel bij, maar wat ik zo mooi vind van de DS is dat de graphics zo cripsy zijn: alles is superscherp, superduidelijk, no-nonsense.
Verder vind ik nintendo juist leuker van whatsoever van sony, omdat ze origineel zijn! Geen Final Fantasy deeltje 24-en-een-half, Fifa 2006. Ik moet toegeven, ik heb nu zo'n 200 uur besteed aan Tales of Symphonia, gamecube. Weinig innovatief, die game, op hooguit het vechtsysteem na dan, maar ik heb bijvoorbeeld véél meer lol gehad met m'n vrienden met Mario Kart, dan Need for Speed underground. IMHO scheitgames.
De DS is goed gepositioneerd, sony heeft het in mijn visie fout gedaan:
ze proberen een apparaat te creeërn voor zwervers, mensen zonder vast huisadres. Zodat ze overal films kunnen kijken (wat is dát voor nutteloze functie? Op zo'n klein beeld kun je niet goed films kijken, en een film kijk je thuis, lekker rustig met een zak tandrot-voer). De muziek kunnen luisteren functie vind ik zowiezo... overbodig. M'n GSM speelt óók MP3's af, gebruik ik ook niet. Voor muziek heb ik m'n MuVo2, met radio. Je douwt hem in je zak, en je voelt niet dat je hem meehebt. D'r gaat 1,5GB aan DATA op, en hij voorziet me van zo'n 10 uur muziek. Daarmee kan ik een zaterdag post lopen, en daarna aan het werk gaan in de computerzaak. Op de dopjes na, merk ik niet dat ik hem mee heb, en ik hoef me geen zorgen te maken over krassen op het scherm: het scherm is bijzaak.
Memory stick? Get real. SD of MMC had ik kunnen begrijpen, maar memory stick wordt eigenlijk alleen gelezen door apparaten waar Sony op staat. Dat, en memory stick is duur, voor relatief weinig opslagruimte. Kom ik weer bij m'n Muvo, en m'n DVD speler: m'n Muvo kostte me €140, en daar ontvang ik zelfs radio op! M'n DVD speler leest schijfjes die je met een apparaat van €60 kunt branden, en de schijfjes zelf kosten €1,40 per stuk. Voor €1,75 krijg je d'r eentje die je steeds weer kunt beschrijfen, zoals de memory stick, maar d'r past zo'n 4400MB op.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Het maakt me niet uit of het spel een vervolg is
zo vind ik zelda, mario 12, mario party 6, metroid, etc, donkey kong 5
ook supergoede games.
Nou, niemand dwingt je om MP3's en video's op je PSP te kijken.
Ik zie het zo:
DS=150 euro
PSP=200 euro
ZIjn ietsje pietsje betere graphics,
ietsje hogere resolutie scherm,
ietsje betere kwaliteit scherm,
mp3 afspelen,
umd/mpeg4 films afspelen,
beetje design,
foto's bekijken vanaf memstick
de grote namen, MGS, FF, GT, GTA
en nog wat meer,
je 50 euro extra waard?!
Voor mij niet hoor!
Ik pak liever die korting, wie zit er nou te wachten op een apperaat wat alle andere (portable dingen) overbodig maakt? Ik niet Iig!
Geef mij maar de goede ouwe nintendo games.
Het maakt me niet uit of het spel een vervolg is
zo vind ik zelda, mario 12, mario party 6, metroid, etc, donkey kong 5
ook supergoede games.
Nou, niemand dwingt je om MP3's en video's op je PSP te kijken.
Ik zie het zo:
DS=150 euro
PSP=200 euro
ZIjn ietsje pietsje betere graphics,
ietsje hogere resolutie scherm,
ietsje betere kwaliteit scherm,
mp3 afspelen,
umd/mpeg4 films afspelen,
beetje design,
foto's bekijken vanaf memstick
de grote namen, MGS, FF, GT, GTA
en nog wat meer,
je 50 euro extra waard?!
Voor mij niet hoor!
Ik pak liever die korting, wie zit er nou te wachten op een apperaat wat alle andere (portable dingen) overbodig maakt? Ik niet Iig!
Geef mij maar de goede ouwe nintendo games.
Verwijderd
Voor de zoveelste keer: Dit is geen DS vs PSP topic. De volgende die denkt dat dat wel het geval is, kan simpelweg een OW verwachten
[edit]
Verzoeken voor topics en/of opmerkingen / suggesties kun je altijd via email brengen. Dat houdt de topics zelf schoon en ontopic
[edit]
Verzoeken voor topics en/of opmerkingen / suggesties kun je altijd via email brengen. Dat houdt de topics zelf schoon en ontopic
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 23:31 ]
Mijn excuses, is het btw toegestaan om zo'n topic te openen?Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:09:
Voor de zoveelste keer: Dit is geen DS vs PSP topic. De volgende die denkt dat dat wel het geval is, kan simpelweg een OW verwachten
Ik vond het wel erg interessant, ik ben door dit topic veel meer over de DS te weten gekomen,
sommigen van jullie hebben ook wel wat nieuwe feiten ontdekt, maar anyway.
Dit is idd een gameboy DS topic, en geen algemeen forum, srry again.
Vanaf deze post kunnen jullie weer verder gaan als tevoren. Ik zal alvast helpen:
Ik kijk erg uit naar Zelda DS, weet iemand wanneer die uitkomt? bvd.
Ik heb zelf een Nintendo DS, maar ik vind beide erg kicke handhelds... Je moet gewoon de gene pakken die het beste bij je past, want zoals het er naar uit ziet zullen ze naast elkaar blijven bestaan. Sony heeft voor een 1st time handheld(multi media apparaat) een goede prestatie geleverd. Geen van de twee is beter, je kunt wel stellen dat je zelf een van de twee prefereerd... Ik hoop dat we dat DS vs PSP... kunnen stoppen, je mag ze best vergelijken vind ik, maar val elkaar niet aan puur omdat de andere een andere voorkeur heeft.
Verwijderd
Hey, Nintendo DS heFaust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:26:
[...]
.....
Dit is idd een gameboy DS topic, en geen algemeen forum, srry again.
Zelda DS kijk ik ook naar uit, dus deze vraag wil ik graag doorspelen naar iemand met een schattend antwoordFaust schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:26:
Vanaf deze post kunnen jullie weer verder gaan als tevoren. Ik zal alvast helpen:
Ik kijk erg uit naar Zelda DS, weet iemand wanneer die uitkomt? bvd.
Verwijderd
Vandaag mijn eerste ervaring met dit apparaatje gehad, in de mediamarkt. En ik moet zeggen dat ik toch wel verrast was: het is gewoon zeer leuk om te doen
en bovendien werkt het touchscreen super.
Toch viel me wel iets tegen, misschien dat "ervaringsdeskundigen" daar nog wat over kwijt willen:
Bij bepaalde spelletjes van die wario-demo vielen er dingetjes van het bovenste scherm naar het onderste scherm waar je ze dan op kon vangen oid. Ik kreeg hierbij het gevoel dat die twee schermen helemaal niet zo lekker in elkaar doolopen. Het heeft denk ik te maken met de open ruimte tussen de schermen, maar het irriteerde me wel.
Went dit wel na verloop van tijd?
Toch viel me wel iets tegen, misschien dat "ervaringsdeskundigen" daar nog wat over kwijt willen:
Bij bepaalde spelletjes van die wario-demo vielen er dingetjes van het bovenste scherm naar het onderste scherm waar je ze dan op kon vangen oid. Ik kreeg hierbij het gevoel dat die twee schermen helemaal niet zo lekker in elkaar doolopen. Het heeft denk ik te maken met de open ruimte tussen de schermen, maar het irriteerde me wel.
Verschilt mischien per persoon? Ik had er totaal geen last van (bijvoorbeeld met de mini-game in Mario 64 waarbij je die Mario's in de lucht moet zien te houden).Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:09:
Ik kreeg hierbij het gevoel dat die twee schermen helemaal niet zo lekker in elkaar doolopen. Het heeft denk ik te maken met de open ruimte tussen de schermen, maar het irriteerde me wel.
Maar het zal wel vast en zeker wennen denk.
Je bent immers gewend om altijd naar 1 scherm te kijken
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Het duur niet lang meer voordat hij eindelijk in europa uitkomt
kan niet wachten, ik denk dat ik bij de lauch iig het volgende moet hebben:
NDS
-Feel The Magic
-Mario 64 DS
en later
-wario ware (fun fun fun)
-metroid prime hunters(metroid!)
-puppy times (lief
)
verder weet ik niet echt allemaal wat er nog verder komt waarvan ik zeker weet dat ik hem moet hebben maar dat komt allemaal wel
NDS
-Feel The Magic
-Mario 64 DS
en later
-wario ware (fun fun fun)
-metroid prime hunters(metroid!)
-puppy times (lief
verder weet ik niet echt allemaal wat er nog verder komt waarvan ik zeker weet dat ik hem moet hebben maar dat komt allemaal wel
This space is occupied
Ben benieuwd naar de meningen over de spellen voor de DS. Mag ik deze poll hier plaatsen?
Poll: Welk Ninteno DS spel lijkt/vind je het leukst?
• Asphalt Urban GT
• Mr. Driller: Drill Spirits
• Ping Pals
• Pokémon Dash
• Polarium
• Project Rub
• Rayman DS
• Robots
• Spider-Man 2
• Sprung: The Dating Game
• Super Mario 64 DS
• The URBZ: Sims in the City
• Tiger Woods PGA Tour
• WarioWare Touched!
• Zoo Keeper

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Welk Ninteno DS spel lijkt/vind je het leukst?
• Asphalt Urban GT
• Mr. Driller: Drill Spirits
• Ping Pals
• Pokémon Dash
• Polarium
• Project Rub
• Rayman DS
• Robots
• Spider-Man 2
• Sprung: The Dating Game
• Super Mario 64 DS
• The URBZ: Sims in the City
• Tiger Woods PGA Tour
• WarioWare Touched!
• Zoo Keeper
Ook een poll maken? Klik hier
offtopic:
Als het om wat voor reden dan ook niet gewenst is dat ik deze poll hier zomaar dump, dan excuses (en dan zal ík 'm weghalen)
Als het om wat voor reden dan ook niet gewenst is dat ik deze poll hier zomaar dump, dan excuses (en dan zal ík 'm weghalen)
[ Voor 3% gewijzigd door JozyDaPozy op 22-02-2005 09:39 ]
Verwijderd
Ik wil best stemmen in de poll, maar ik vind hem niet echt compleet. Yoshi lijkt mij 1 van de leukere spellen, maar die heb ik nog niet, en Mario vind ik op dit moment het leukst want dat is et enige spel dat ik heb.
Deze week verwacht ik WarioWare en XX/YX, en die lijken mij leuk.
Neway, 2 van de 4 spellen die ik nu genoemd heb stonden niet in je poll, maar als ik moet kiezen uit de spellen die wél in je poll staan LIJKT warioware mij het leukst (aan de hand van de demo) en VIND ik Mario het leukst. Ik heb geklikt op mario.
Deze week verwacht ik WarioWare en XX/YX, en die lijken mij leuk.
Neway, 2 van de 4 spellen die ik nu genoemd heb stonden niet in je poll, maar als ik moet kiezen uit de spellen die wél in je poll staan LIJKT warioware mij het leukst (aan de hand van de demo) en VIND ik Mario het leukst. Ik heb geklikt op mario.
offtopic:
Wtf, er hebben 4 mensen gestemd, maar er zijn maar 3 stemmen van 25%. Volgens mij mis ik iets.
Wtf, er hebben 4 mensen gestemd, maar er zijn maar 3 stemmen van 25%. Volgens mij mis ik iets.
Edit:
nu heb ik gestemd, en er mist gewoon een stem
[ Voor 21% gewijzigd door XiN-eViL op 22-02-2005 07:48 ]
mis inderdaad een aantal spellen? geen yoshi of ridgeracer?
ik heb mijn pakketje nog niet binnen gehad! aah
hope dat de postbode morgen komt
AJ wanneer was ie shipped bij jou?
Verwijderd
14 feb kreeg ik de shipping mail, vandaag 22 feb binnen gekomen. Ik geloof dat wario 15 feb is geshipped, dus die verwacht ik dan maar morgen ofzo.
Ik hoop dat ik hem ook morgen hebVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:50:
14 feb kreeg ik de shipping mail, vandaag 22 feb binnen gekomen. Ik geloof dat wario 15 feb is geshipped, dus die verwacht ik dan maar morgen ofzo.
Ben erg benieuwd naar jullie mini-reviews
I've got a feeling...
Als het goed is moet dit geen probleem zijn aangezien de DS totale GBA ondersteuning heeft
hellrazor schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:09:
werkt de GBA flashlinker op de DS ?
Ja, ik heb er 1 gevonden een nadeel van de ds 
Het geluid is vrij moeilijk echt zacht te zetten. ik vind een draaiwieltje zoals op de gameboy dan ook een stuk handiger.
Iemand anders dit ook opgevallen?
Trouwens net zookeeper binnen, echter 1 probleem, hoe pak ik die ds weer van mn vriendin af.
Tot nu toe echt een zeer vermakelijk spel, alleen de quest mode, omg wat een storyline zeg.
Maar goed daar is het ook een puzzelgame voor. "good for you" lol
Het geluid is vrij moeilijk echt zacht te zetten. ik vind een draaiwieltje zoals op de gameboy dan ook een stuk handiger.
Trouwens net zookeeper binnen, echter 1 probleem, hoe pak ik die ds weer van mn vriendin af.
Tot nu toe echt een zeer vermakelijk spel, alleen de quest mode, omg wat een storyline zeg.
[ Voor 39% gewijzigd door wielhelm op 22-02-2005 22:14 ]
Het lijkt alsof je blij bent dat je (voor jou) een nadeel hebt gevonden ?
Ik vind het echter wel eens wat anders, normaal altijd je geluid instellen met een draaiwieltje.
Als ik m'n ds uitzet hoor ik niks en als ik um aan zet hoor ik genoeg
Ik ga het probleem oplossen in de nabije toekomst door een 2e DS erbij te nemenwielhelm schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:11:
Ja, ik heb er 1 gevonden een nadeel van de ds
Heb ik ook eerst met de normale Gameboy gedaan en nadien met de GBA
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Verwijderd
Ja, ik vind het ook niet echt een geweldig systeem. Misschien hadden ze er beter een paar "klikjes" in het schuifje kunnen bouwen. Maar ja... waar hebben we het eigenlijk over?wielhelm schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:11:
Ik moet zeggen dat ik zookeeper de laatste tijd niet meer zo heel veel speel. Het komt toch wel heel erg op geluk aan eigenlijk. Slim spelen om combo's op te bouwen is er niet of nauwelijks bij. Het is een leuk spelletje om de verveling een beetje te verdrijven... maar Polarium is minstens 10x zo'n goede puzzelaar.
Volgens mij komt meteos nu ook al bijna uit of niet? (In japan...) Daar hoorden we in het begin ook best wel positieve berichten over.
Nee hoor, ik ben hier zeker niet blij mee, maar elk product heeft nadelen, en dit is het eerste nadeel dat ik heb kunnen vinden. Voor de rest ben ik zeer tevreden met mn ds. Het viel me gewoon op dat het apparaatje vrij moeilijk zacht te zetten is.
<oftopic> Nu ik het me herinner, ik had vroeger ook een sharp stereo setje met schuif volume knop. was ook al zeer moelijk op het juiste volume te zetten. Gelukkig is die stereo allang vervangen door een onkyo met mega draaiknop :P<oftopic>
Iemand al een site gevonden waar je de play yan kan bestellen? ik kwam hem bij lik sang nog niet tegen.
<oftopic> Nu ik het me herinner, ik had vroeger ook een sharp stereo setje met schuif volume knop. was ook al zeer moelijk op het juiste volume te zetten. Gelukkig is die stereo allang vervangen door een onkyo met mega draaiknop :P<oftopic>
Iemand al een site gevonden waar je de play yan kan bestellen? ik kwam hem bij lik sang nog niet tegen.
Verwijderd
Dat weet ik niet zo zeker hoor, er passen wel gba games in and all, maar als die flashlinker werkt, dan kun je dus ook gb/gbc games erop spelen. Die flashlinker is volgens mij gb/gbc/gba en niet gba only. Maargoed ik ben niet zeker.hellrazor schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:09:
werkt de GBA flashlinker op de DS ?
Feel The Magic bevalt wel, maar misschien toch niet mijn beste aankoop. Ik vermaak me er wel mee.
stuk of 180 minireviews?
Mij viel trouwens op bij Mario64ds dat als je afsluit en weer verder gaat met je savegame later je altijd begint met 4 levens. Niet dat je nu zo zeer meer dan dat nodig hebt bij dit spel, maar tis wel frapant.
--------------------------------------------
Maar even serieus, wanneer houden we een ds meeting?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 23:46 ]
Ik ben wel in voor een DS meeting!Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:45:
[...]
Dat weet ik niet zo zeker hoor, er passen wel gba games in and all, maar als die flashlinker werkt, dan kun je dus ook gb/gbc games erop spelen. Die flashlinker is volgens mij gb/gbc/gba en niet gba only. Maargoed ik ben niet zeker.
Feel The Magic bevalt wel, maar misschien toch niet mijn beste aankoop. Ik vermaak me er wel mee.
[...]
stuk of 180 minireviews?
Mij viel trouwens op bij Mario64ds dat als je afsluit en weer verder gaat met je savegame later je altijd begint met 4 levens. Niet dat je nu zo zeer meer dan dat nodig hebt bij dit spel, maar tis wel frapant.
--------------------------------------------
Amsterdam Centraal, dan DS aanzetten met pictochat en elkaar via getekende hints elkaar vinden?Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:45:
[...]
[...]
This space is occupied
Ik kan iig bevestigen dat de EZF Advance van 256 Mbit prima werktVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:45:
Dat weet ik niet zo zeker hoor, er passen wel gba games in and all, maar als die flashlinker werkt, dan kun je dus ook gb/gbc games erop spelen. Die flashlinker is volgens mij gb/gbc/gba en niet gba only. Maargoed ik ben niet zeker.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
m2Captain N schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:27:
[...]
Ik kan iig bevestigen dat de EZF Advance van 256 Mbit prima werkt
Overigens zie ik zo'n meeting ook wel zitten, ookal kent niemand mij of ik jullie
Ignorance Is Bliss
Wel even wachten tot 11 maart dan he
dan kan ik ook meedoen met mn europese DS en mario / feel the magic / wario ware.
This space is occupied
Zie je allemaal mensen raar rondjes lopen op het station.TheEvilCuber schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:57:
[...]
Amsterdam Centraal, dan DS aanzetten met pictochat en elkaar via getekende hints elkaar vinden?
Doe Den Haag, lekker dichtbij..
Diegene die naar Amerika ging is nog steeds niet langsgekomen om mn Wario te brengen, als ie em dan al heeft, hopelijk nog voordat ik op vakantie ga.
Play-Asia.comwielhelm schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:19:
Lik-Sang.com
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Maar ik zou ff wachten als ik jouw was....er zit namelijk een productie fout in waardoor rechts links is en links rechts.....tenzij je je draadjes gaat omdraaien van je koptelefoon hehehehehehewielhelm schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:19:
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Hij staat toch wel gewoon op www.liksang.com
Levi (Utrecht)
Release data (incl. GBA)
Nintendo DS
29-04-05 - Need for Speed Underground 2 (EA)
06-05-05 - Yoshi Touch & Go (Nintendo)
April 2005 - Cocoto Card Racer (Neko)
April 2005 - Space Invadors Revolution (Marvelous/Rising Star Games)
Mei 2005 - Ultimate Brain Games (Telegames)
Mei 2005 - Star Wars: Revenge of the Sith (Ubisoft)
Juni 2005 - Madagascar (Activision)
Juni 2005 - Ultimate Card Games (Telegames)
Q2 2005 - Pac-Pix (Namco)
Game Boy Advance
22-04-05 - Yoshi's Universal Gravitation (Nintendo)
06-05-05 - Kingdom Hearts Chain of Memories (Square Enix)
Mei 2005 - Herby Fully Loaded (Buena Vista Games)
Mei 2005 - Care Bears (Game Factory/K.E. Media)
Mei 2005 - Koala Brothers (Game Factory/K.E. Media)
03-06-05 - WarioWare Twisted! (Nintendo)
24-06-05 - Mario Party Advance (Nintendo)
Juni 2005 - Batman Begins (EA)
Yoshi's Universal Gravitation is opvallend; Mario Kart DS helaas niet bekend.
Nintendo DS
29-04-05 - Need for Speed Underground 2 (EA)
06-05-05 - Yoshi Touch & Go (Nintendo)
April 2005 - Cocoto Card Racer (Neko)
April 2005 - Space Invadors Revolution (Marvelous/Rising Star Games)
Mei 2005 - Ultimate Brain Games (Telegames)
Juni 2005 - Ultimate Card Games (Telegames)
Q2 2005 - Pac-Pix (Namco)
Game Boy Advance
22-04-05 - Yoshi's Universal Gravitation (Nintendo)
06-05-05 - Kingdom Hearts Chain of Memories (Square Enix)
Mei 2005 - Herby Fully Loaded (Buena Vista Games)
Mei 2005 - Care Bears (Game Factory/K.E. Media)
Mei 2005 - Koala Brothers (Game Factory/K.E. Media)
03-06-05 - WarioWare Twisted! (Nintendo)
24-06-05 - Mario Party Advance (Nintendo)
Juni 2005 - Batman Begins (EA)
Yoshi's Universal Gravitation is opvallend; Mario Kart DS helaas niet bekend.
Ik had begrepen dat Yoshi touch & go bij de europese launch kwam?
I've got a feeling...
Niet dat ik weet; hij komt 14 maart IIRC in de VS uit (misschien bedoel je die?)Wekkie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:00:
Ik had begrepen dat Yoshi touch & go bij de europese launch kwam?
Daar was ik dan mee in de war iddIcelus schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:03:
[...]
Niet dat ik weet; hij komt 14 maart IIRC in de VS uit (misschien bedoel je die?)
offtopic:
Noem me langzaam maar wat betekend IIRC
Noem me langzaam maar wat betekend IIRC
I've got a feeling...
Voor de promotour zijn er weer plaatsen bijgekomen, hier de hele lijst:
Waar vind je de Nintendo DS Touch! Tour?
Donderdag 17 februari - 17.00-21.00 uur
* Haarlem/Schalkwijk
Zaterdag 19 februari - 13.00-17.00 uur
* Maastricht/Brusselse Poort
Donderdag 24 februari - 17.00-21.00 uur
* Amstelveen/Stadshart
Vrijdag 25 februari - 17.00-21.00 uur
* Venlo/Tref
Zaterdag 26 februari - 13.00-17.00 uur
* Hilversum/Hilvertshof
* Naaldwijk/De Tuinen
Donderdag 3 maart - 17.00-21.00 uur
* Heerlen/Corio Center
Vrijdag 4 maart - 17.00-21.00 uur
* Alphen a/d Rijn/Aarhof
Zaterdag 5 maart - 13.00-17.00 uur
* Delft/ In de Hoven
* Den Bosch/Helftheuvelpassage
Zondag 6 maart - 13.00-17.00 uur
* Breda/Barones
* Enschede/De Klanderij
Donderdag 10 maart - 17.00-21.00 uur
* Nijmegen/Dukenburg
Vrijdag 11 maart - 17.00-21.00 uur
* Capelle a/d IJssel/Koperwiek
Zaterdag 12 maart - 13.00-17.00 uur
* Hoogezand/ Hoge Meeren
* Oosterhout/Arendshof
Vrijdag 18 maart - 17.00-21.00 uur
* Etten-Leur/Etten-Leur
* Maassluis / Koningshoek
Zaterdag 19 maart - 13.00-17.00 uur
* Maarssenbroek/ Bisonspoor
Donderdag 24 maart - 17.00-21.00 uur
* Breda/Hoge Vugt
Zaterdag 26 maart - 13.00-17.00 uur
* Weert/Muntpassage
* Nieuwegein/Cityplaza
Zondag 27 maart (PASEN) - 13.00-17.00 uur
* Amsterdam/Magna Plaza
Donderdag 31 maart - 17.00-21.00 uur
* Den Helder/Kroonpassage
Zaterdag 2 april - 13.00-17.00 uur
* Groningen/Paddepoel
* Zwolle/AA Landen
Zondag 3 april - 13.00-17.00 uur
* Utrecht /Hoog Catherijne
Vrijdag 8 april - 17.00-21.00 uur
* Leiderdorp/Winkelhof
Zaterdag 9 april - 13.00-17.00 uur
* Tilburg/Wagnerplein
* Roosendaal/De Rooselaar
Deze lijst is onder voorbehoud van wijzigingen.
Waar vind je de Nintendo DS Touch! Tour?
Donderdag 17 februari - 17.00-21.00 uur
* Haarlem/Schalkwijk
Zaterdag 19 februari - 13.00-17.00 uur
* Maastricht/Brusselse Poort
Donderdag 24 februari - 17.00-21.00 uur
* Amstelveen/Stadshart
Vrijdag 25 februari - 17.00-21.00 uur
* Venlo/Tref
Zaterdag 26 februari - 13.00-17.00 uur
* Hilversum/Hilvertshof
* Naaldwijk/De Tuinen
Donderdag 3 maart - 17.00-21.00 uur
* Heerlen/Corio Center
Vrijdag 4 maart - 17.00-21.00 uur
* Alphen a/d Rijn/Aarhof
Zaterdag 5 maart - 13.00-17.00 uur
* Delft/ In de Hoven
* Den Bosch/Helftheuvelpassage
Zondag 6 maart - 13.00-17.00 uur
* Breda/Barones
* Enschede/De Klanderij
Donderdag 10 maart - 17.00-21.00 uur
* Nijmegen/Dukenburg
Vrijdag 11 maart - 17.00-21.00 uur
* Capelle a/d IJssel/Koperwiek
Zaterdag 12 maart - 13.00-17.00 uur
* Hoogezand/ Hoge Meeren
* Oosterhout/Arendshof
Vrijdag 18 maart - 17.00-21.00 uur
* Etten-Leur/Etten-Leur
* Maassluis / Koningshoek
Zaterdag 19 maart - 13.00-17.00 uur
* Maarssenbroek/ Bisonspoor
Donderdag 24 maart - 17.00-21.00 uur
* Breda/Hoge Vugt
Zaterdag 26 maart - 13.00-17.00 uur
* Weert/Muntpassage
* Nieuwegein/Cityplaza
Zondag 27 maart (PASEN) - 13.00-17.00 uur
* Amsterdam/Magna Plaza
Donderdag 31 maart - 17.00-21.00 uur
* Den Helder/Kroonpassage
Zaterdag 2 april - 13.00-17.00 uur
* Groningen/Paddepoel
* Zwolle/AA Landen
Zondag 3 april - 13.00-17.00 uur
* Utrecht /Hoog Catherijne
Vrijdag 8 april - 17.00-21.00 uur
* Leiderdorp/Winkelhof
Zaterdag 9 april - 13.00-17.00 uur
* Tilburg/Wagnerplein
* Roosendaal/De Rooselaar
Deze lijst is onder voorbehoud van wijzigingen.
Levi (Utrecht)
Rayman DS filmpje
Ziet er leuk uit
Het lijkt erop dat ze hier de 'analoge' stick op het touchscreen wel mooi in het midden houden itt mario
Ziet er leuk uit
Het lijkt erop dat ze hier de 'analoge' stick op het touchscreen wel mooi in het midden houden itt mario
[ Voor 37% gewijzigd door Wekkie op 23-02-2005 16:30 ]
I've got a feeling...
ik hoop hetWekkie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:29:
Rayman DS filmpje
Ziet er leuk uit
Ignorance Is Bliss
Waar haalt men eigenlijk die promo tour data vandaan?
Captain N schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:27:
[...]
Ik kan iig bevestigen dat de EZF Advance van 256 Mbit prima werkt
De meeste gba flashcards werken wel (voor gba spellen alleen dus) maar vergeet niet dat de DS geen linkport meer heeft dus flashcards die je m.b.v. een kabel in de gba moet beschrijven werken niet in de DS; wel om te spelen maar niet om te beschrijven dus een gewone gba of sp blijft noodzakelijk.hellrazor schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:18:
[...]
nu komt de DS er 10000 procent zeker in
Verwijderd
Rayman DS ziet er stukken speelbaarder uit als Mario DS. Volgens mij werkt de analoge touch-screen besturing echt véél beter met een vast middelpunt. Nintendo mag zich wel diep gaan schamen dat ze al zo snel zijn verslagen, op platformer gebied nog wel.
Maar dat gezegd hebbende... is Rayman nog steeds geen titel die me erg aanspreekt. Op de gamecube en de GBA heb er nooit naar omgekeken... en ben ook niet van plan om dat op de DS wel te gaan doen, alleen maar omdat er nog weinig keuze is op dit moment.
Maar dat gezegd hebbende... is Rayman nog steeds geen titel die me erg aanspreekt. Op de gamecube en de GBA heb er nooit naar omgekeken... en ben ook niet van plan om dat op de DS wel te gaan doen, alleen maar omdat er nog weinig keuze is op dit moment.
Rayman heeft me idd ook nooit geboeid, maar nintendo is zwaar de mist in gegaan met de analoge besturing van Mario. Maar zelfs de meester gaat wel eens in de fout. Mario 64 was dan ook maar een port, ik kijk eigenlijk meer uit naar de eerste echte mario voor op de DS. Ook met zelda zal nintendo veel goed maken, dus deze stap kan hen wel vergeven worden.
Over die flash cards... Waarom zou je een gba of gbsp nodig hebben? Er zijn zat genoeg apparaatjes die een flash card rechtstreeks met een usb poort verbinden. Kosten ook geen hol, geloof zelfs dat je ze bij verschillende flash cards er gratis bij krijgt of dat ze in combinatie verkocht worden.
Over die flash cards... Waarom zou je een gba of gbsp nodig hebben? Er zijn zat genoeg apparaatjes die een flash card rechtstreeks met een usb poort verbinden. Kosten ook geen hol, geloof zelfs dat je ze bij verschillende flash cards er gratis bij krijgt of dat ze in combinatie verkocht worden.
Life is simple, make choices, don't look back...
Mwoah ik vond de analoge besturing van SM64 DS best goed hoor. Tuurlijk zullen er vast wel spellen komen die het net iets beter uitvoeren maar dat is alleen maar positief dat betekent dat ze zich ook echt goed bezighouden met de DS.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Liever uitkijken naar een echte mario ds hé.. Maar is er wel een mario gba geweest? Ports genoeg, maar een hele nieuwe??
Hier in de mediamarkt in Hasselt staat ook een ds, dus ben ik net even op gaan spelen, bestwel tof ding en kleiner als ged8
. Als er nu eens boeiendere spellen op zouden komen. Ww is wel grappig, maar om daar nu €30 voor te geven
Hier in de mediamarkt in Hasselt staat ook een ds, dus ben ik net even op gaan spelen, bestwel tof ding en kleiner als ged8

Klopt maar hij had het over een EZF advance en die heeft geen lose " drive". Ik zelf heb een XG flash (=ezflash kloon) die een losse drive heeft.Little Bear schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:33:
Terug ontopic: ik vind het juist fijn dat mario64ds de touchscreen besturing niet gecentreerd heeft, mijn duim is niet zo lang dat ik in het midden van het scherm uit kan komen. Houd iedereen zijn DS soms via de onderzijde van het scherm vast?
Verwijderd
Een stupid-ass question die al duizend keer gevraagd is, maar die ik nergens vind: Hoe kunt ge ook weer, als er een ds card in de ds zit naar het menu gaan? Ik wil wat pictochatten in de mediamarkt, maar ik kwam niet meer in het menu....
Verwijderd
Ja maar "new super mario bros", zoals het heette, is al aangekondigd.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:52:
Liever uitkijken naar een echte mario ds hé.. Maar is er wel een mario gba geweest? Ports genoeg, maar een hele nieuwe??
Verwijderd
Bij Fore Games in Tilburg kun je 'm nu ook halen voor €199,-. De USA import dus met metriod prime in t hoesje
(wat schijnbaar een musthave is).
Ik wacht denk ik maar tot na de tentamens van de derde periode, anders krijg ik een drop in mijn studiepunten.
Ik wacht denk ik maar tot na de tentamens van de derde periode, anders krijg ik een drop in mijn studiepunten.
Ik ga op vakantie naar Zuid-Amerika, en wil dan mijn nederlandse DS (die ik nog moet aanschaffen) meenemen. Weet iemand of de adapter ook op 110volt kan?
Vandaag heb ik Wario Ware binnen gekregen! Heb nog niet erg lang gespeeld (doe ik liever 's avonds, overdag meer WoW enzo
) Maar het is werkelijk briljant
De filmpjes duren soms misschien iets te lang, maar de minigames zijn zooo droog en gaaf 
Natuurlijk willen jullie meer horen, maar wat moet ik vertellen? Het ownt gewoon, klaar
Ook krijg je naast de minigames wel eens leipe dingetjes. Zo kun je bijvoorbeeld jojo'en en je krijgt een rekenmachinetje
Topper!
Natuurlijk willen jullie meer horen, maar wat moet ik vertellen? Het ownt gewoon, klaar
Ook krijg je naast de minigames wel eens leipe dingetjes. Zo kun je bijvoorbeeld jojo'en en je krijgt een rekenmachinetje
Topper!
Waarschijnlijk niet (staat er op als het mogelijk is).JozyDaPozy schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:55:
Ik ga op vakantie naar Zuid-Amerika, en wil dan mijn nederlandse DS (die ik nog moet aanschaffen) meenemen. Weet iemand of de adapter ook op 110volt kan?
Zowel de Noord-Amerikaanse als de Japanse adapter zijn geschikt voor één voltage.
Je kan eventueel een universele adapter kopen (vaak ook te koop een bij gespecialiseerde winkels). Je hebt echter dan nog wel een verloopstekker nodig.
Verwijderd
Of je loopt de lokale Bartelomeus Smitoz binnen, of hoe dat ook heet in Z-A, en schaft een "clone" DS/GBA-SP adapter aan.
Verwijderd
Had ik geprobeerd, ging niet...Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:08:
Aanzetten, start ingedrukt houden.
Wow, thanx voor de link, die zijn niet duur!Icelus schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:30:
[...]
Waarschijnlijk niet (staat er op als het mogelijk is).
Zowel de Noord-Amerikaanse als de Japanse adapter zijn geschikt voor één voltage.
Je kan eventueel een universele adapter kopen (vaak ook te koop een bij gespecialiseerde winkels). Je hebt echter dan nog wel een verloopstekker nodig.
De kans dat ik daar zoiets snel kan vinden acht ik erg klein. Het is geen Tokio ofzo, maar idd, misschien past een standaard dingetje er wel op, dat weet ik niet.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:35:
Of je loopt de lokale Bartelomeus Smitoz binnen, of hoe dat ook heet in Z-A, en schaft een "clone" DS/GBA-SP adapter aan.
Ik ben er niet bekend mee, maar Start ingedrukt houden en dan aanzetten klinkt logischer
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ja, ik heb vanal geprobeertCaptain N schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:44:
[...]
Ik ben er niet bekend mee, maar Start ingedrukt houden en dan aanzetten klinkt logischerDat eens proberen?
Mja, je kunt tijdens de setup instelling of je eerst naar het bootmenu wilt of gelijk de DS cart wilt opstarten als er eentje in zit.
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
woohoo hij is binnenVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 05:36:
Met meer zekerheid gok ik dat Wario vandáág aankomt.
Vet!Wekkie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:29:
Rayman DS filmpje
Ziet er leuk uit
Die ga ik halen zodra die uit is!
(maakt mij niet uit) Maar het is toch eigelijk gewoon Rayman 2? Of niet?
Dan worden dat 2 titels voor mij in de maand maart
Yep hier ook.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Als het echt een opvolger wordt op Super Mario World dan is het voor mij ook een must-have! Maar ik heb nog geen beelden gezien? LinkVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:21:
[...]
Ja maar "new super mario bros", zoals het heette, is al aangekondigd.We hebben er zelfs al beelden van gezien! Dus die gaat er zeker wel komen. Ik kan amper wachten. Dat lijkt me er al eentje waarvan ik waarschijnlijk de japanse versie al pre-order. En hem dan later ook nog een keer in het engels koop.
Dit wordt in principe de eerste echte opvolger van Super Mario World... dus ja, mijn verwachtingen zijn best wel hooggespannen.
http://ds.ign.com/objects/682/682879.html?fromint=1
Hier bijvoorbeeld.
Lijkt mij ook wel lache game worden.
Alleen de functie van het onderste schermpje is me nog niet helemaal duidelijk...
Hier bijvoorbeeld.
Lijkt mij ook wel lache game worden.
Alleen de functie van het onderste schermpje is me nog niet helemaal duidelijk...
[ Voor 28% gewijzigd door eswa op 24-02-2005 16:09 ]
Ja dat kan je wel zeggen. In de E3 demo wordt de onderste scherm niet eens gebruikt!!! 
Hopelijk krijg je wel van die leuke functies a la Castlevania. Of misschien nog iets beters.
Hopelijk krijg je wel van die leuke functies a la Castlevania. Of misschien nog iets beters.
Verwijderd
Vraagje: Op de launge datum van de DS zit ik in Frankrijk. Ik wil de DS dan ook daar aan gaan schaffen. Nu is mijn vraag: Zit er nog verschil in de franse of nederlandse versie kwa taal of software, of is de Europeese versie gewoon overal ut zelfde. Thx!!!
De DS is wereldwijd herzelfde. Je kunt dus bijvoorbeeld Frans als taal instellen op een Japanse DS en Duits op een Amerikaanse.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:23:
Vraagje: Op de launge datum van de DS zit ik in Frankrijk. Ik wil de DS dan ook daar aan gaan schaffen. Nu is mijn vraag: Zit er nog verschil in de franse of nederlandse versie kwa taal of software, of is de Europeese versie gewoon overal ut zelfde. Thx!!!
Normaal wordt er bij Europese Nintendo hardware een handleiding in een aantal talen geleverd maar of dat nu ook het geval is en er bijvoorbeeld een Nederlandse/Engelse handleiding bij een Franse DS zit is onbekend (waarschijnlijk wel).
Ik weet niet hoe het met garantie zit. IIRC moet een producent op een product dat je in de EU koopt 24 maanden garantie geven en geldt de garantie overal in de EU. (misschien Nintendo mailen?)
Ik heb hier een Japanse DS (kan je nagaan) en hij staat gewoon op Engels en alle spellen werken (incl. GBA-Games).
Dus het lijkt me niet dat je enige problemen kan gaan ondervinden als je een franse DS koopt.
Hoogstens alleen Franse Manuals (ik heb alleen Japanse), maar die heb ik nog nooit nodig gehad...
Alleen qua garantie weet ik niet hoe het zit...Ik heb alleen nog nooit problemen met Nintendo apparaten gehad, dus ik maak me er niet druk om...
Dus het lijkt me niet dat je enige problemen kan gaan ondervinden als je een franse DS koopt.
Hoogstens alleen Franse Manuals (ik heb alleen Japanse), maar die heb ik nog nooit nodig gehad...
Alleen qua garantie weet ik niet hoe het zit...Ik heb alleen nog nooit problemen met Nintendo apparaten gehad, dus ik maak me er niet druk om...
Dat zeg ikIcelus schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:31:
[...]
De DS is wereldwijd herzelfde. Je kunt dus bijvoorbeeld Frans als taal instellen op een Japanse DS en Duits op een Amerikaanse.
Normaal wordt er bij Europese Nintendo hardware een handleiding in een aantal talen geleverd maar of dat nu ook het geval is en er bijvoorbeeld een Nederlandse/Engelse handleiding bij een Franse DS zit is onbekend (waarschijnlijk wel).
Ik weet niet hoe het met garantie zit. IIRC moet een producent op een product dat je in de EU koopt 24 maanden garantie geven en geldt de garantie overal in de EU. (misschien Nintendo mailen?)
[ Voor 44% gewijzigd door eswa op 24-02-2005 17:33 ]
Another Code scans
Another Code trailer (zelfde als flash movie op nintendo' site)
Harvest Moon scans
Kirby' magische verfkwast scans
Een stylus...?
Another Code trailer (zelfde als flash movie op nintendo' site)
Harvest Moon scans
Kirby' magische verfkwast scans
Een stylus...?
[ Voor 10% gewijzigd door Icelus op 24-02-2005 18:30 ]
bij mij is wario ware nog niet binne... misschien morgen ??
Dat Another Code lijkt mij zeer interessant, geld overigens ook voor Kirby dat lijkt me ook een lachu game.
Trouwens voor de mensen die het nog niet wisten: WarioWare: Touched is echt een waanzinning spel!
Heb het de hele dag zitten doen en echt waar het verveeld geen moment. Veel leuke mini games en veel verschillend characters. Zelfs mijn moeder en zusje zijn druk bezig en vinden het fantastisch, tegen elkaar ping pongen etc.
Verwijderd
In kritische stukken wordt dat vooral gebruikt om de DS af te kraken. "Het tweede schermpje is zelfs zo revolutionair dat zelfs Nintendo niet goed weet wat ze ermee aanmoeten in new super mario bros."Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:37:
Ja dat kan je wel zeggen. In de E3 demo wordt de onderste scherm niet eens gebruikt!!!
Maar later las ik in de N-Gamer iets als: "Waar het touchscreen voor gebruikt gaat worden wilde Nintendo nog niet bekend maken. Blijkbaar is het iets heel vernieuwends."
Tsja...
Ik was vandaag in een paar speelgoedwinkels, en de DS is overal wel opvallend aanwezig!
"Nu ben ik weer!"
"Nee ik ben nog niet af."
"Jamaar jij gaat al de hele tijd."
"Jij mag zo weer."
"Jij bent al veel langer als mij."
"Dan moet je maar beter spelen."
Nou, het lijkt me dat die 2 zeker wel zullen gaan bedelen bij hun ouders of ze ook een DS mogen.
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:35:
"Jij bent al veel langer als mij."
"Dan moet je maar beter spelen."
Dat brengt herinneringen boven van toen ik nog als 10-jarig mannetje achter die SNES'en stond in de winkels
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Hm, bij mij stonden ze meestal achter slot en grendel.Captain N schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:38:
Dat brengt herinneringen boven van toen ik nog als 10-jarig mannetje achter die SNES'en stond in de winkels
Alleen als je serieus van plan was om een spel te kopen plugden ze er een controller in en mocht je hem even uittesten. Zoals nu die DS, waar je gewoon vrij op kunt spelen... dat ben ik in mijn jeugd bijna nooit tegengekomen.
Ik vind de graphics van die Kirby ook echt heel erg goed! Die achtergronden! Lekker expressief.
Verwijderd
bij wario had ik no time alle characters erbij, en nu speel ik die minigames achter elkaar en probeer er zoveel mogelijk te halen. Komen er nog meer spel opties als ik iets haal ofzo?
Dit topic is gesloten.