TheEvilCuber schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:16:
[...]
ICO is een speltype dat je nieteens op een handheld wilt spelen, dat spel is geen spel het is een ervaring. dat soort spelen doen gewoon niet op handhelds.
Je gebruikt steeds de slechtste voorbeelden die je maar kan verzinnen dat is zonde, want in wat je bedoelt zit een kern van waarheid, maar de DS beoordelen op een poort (Ridge racer) slaat gewoon nergens op.
Ik gebruik ICO omdat het net als Tetris in mijn top 5 staat.
Hoezo hoort zo'n mooi spel niet thuis op een handheld? Dat vind ik onzin. Wat jij zegt is eigelijk:
een handheld is alleen voor simpel, 2 dimensionaal (niet op graphics doelend) vermaak.
Nou laat dat voor de Gameboys zo zijn, de nieuwe generatie handhelds zal verder gaan.
Hoort Zelda: OOT dan zeker ook niet thuis op een handheld? "nee die wil ik niet, zo iets moois hoort gewoon niet op een handheld thuis!!"
Het beoordelen van de DS op basis van Ridge racer, of mario, of wat dan ook:
Okee, "Feel the magic" is uniek, maar dat spel zul je niet maanden spelen.
Je moet ook kijken naar de "games" ipv de "gadget".
Na een week of 2 wil je ook 'normale'/'gewone' spellen doen. Bijv. een racegame, of een mariogame (hahaha, no flame intended).
Wat originaliteit betreft krijgt feel the magic een dikke 10, maar als de lol/het nieuwe eraf is, dan ga je weer gewone spellen doen, geloof me.
De 2 schermen zijn zo ongeloofelijk uniek, dat zelfs op vandaag nog, na zeker 1 jaar de tijd gehad te hebben, geen enkele developer fatsoenlijk gebruik ervan heeft weten te maken (als in: iets wat de meerwaarde van een xtra scherm zou moeten aantonen).
Zelfs bij Feel the Magic is het alleen een verijdeld 'scorebord'
Geef maar een voorbeeld wat het tegendeel bewijst.
Met mijn gameboy kan ik het volgende: naar de mediatheek de trap op lopen terwijl ik tetris speel.
Kan je dat ook met zo'n pen? Nou, je moet zitten... ALs je een demo-pod hebt kan je ook erbij staan, of je kan hem op een tafel leggen...Hmm, portable gaming..