Het Nintendo DS topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.938 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:03

S2S

apNia schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:56:
[...]

het is een DS topic waar we alles bespreken wat aan de DS gerelateerd is. Dus de strijd met de grootste concurent doet er wel degelijk toe voor velen van ons..
Yeah....alleen niet tot het irritante toe...imo

1 MT 5.12 KWh (v 148) , Shelly Pro EM CT-63, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

S2S schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:20:
[...]

Yeah....alleen niet tot het irritante toe...imo
Inderdaad sommige personen drijven het erg ver door.

Trouwens nog een leuk verhaal. Iemand in de US heeft via Animal Crossing (GC) zijn vriendin ten huwelijk gevraagt! Hij had dus een brief verzonden en toen zij het spel ging spelen kreeg zij dus die brief. :P

Nu had IGN dit aan Nintendo doorgegeven en die heeft ze als cadeautje voor deze actie een Nintendo DS + 3 games opgestuurd. :) Wel tof van the Big N. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
JeroenB schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:22:
Polarium is wel een launchtitle in Nederland toch? Dan weet ik dat ik voor de deur moet liggen volgende week vrijdag. Die DS heb ik al (ik had alleen de fout gemaakt om alleen Mario erbij te bestellen in december, die ik al helemaal grijs heb gespeeld op de N64 en me dus totaal niet meer kan boeien).
Mja, dat is ook de game die ik ga halen op de release hier :)
Heb al mario en wario, vermaak me er prima mee, maar Polarium lijkt me ook briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:15

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Om nog even terug te komen op de discussie dat Nintendo met een nieuwe Game Boy komt, volgens EuroGamer is het gewoon een nieuw model GBASP. Het wordt volgens hun een GBASP met onder andere een ingebouwde Bluetooth module en een ingebouwde media player. Ik verwacht zelf dat als dit waar is, de nieuwe GBASP ook een groter TFT scherm gaat krijgen. Dus zo erg zou dit niet zijn voor Nintendo, de spellen voor deze "nieuwe" handheld zouden dan ook op de DS speelbaar zijn.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

MetroidPrime schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:58:
Om nog even terug te komen op de discussie dat Nintendo met een nieuwe Game Boy komt, volgens EuroGamer is het gewoon een nieuw model GBASP. Het wordt volgens hun een GBASP met onder andere een ingebouwde Bluetooth module en een ingebouwde media player. Ik verwacht zelf dat als dit waar is, de nieuwe GBASP ook een groter TFT scherm gaat krijgen. Dus zo erg zou dit niet zijn voor Nintendo, de spellen voor deze "nieuwe" handheld zouden dan ook op de DS speelbaar zijn.
Ik hoop toch dat dat een grap is, als nintendo nog enigzins de grote melkkoe wil aanspreken die casual gamer heet zullen ze echt met een portable Camecube moeten komen.
Origineel en vernieuwend zijn is goed en aardig maar het geld moet ook binnen blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Topicstarter
Een 'portable Gamecube' is niet mogelijk. Het is veels te duur en de battery life wordt ongeveer hetzelfde als die van de PSP.

Not gonna happen.

Ik snap in ieder geval niet waarom de GBA SP 'vernieuwd' moet worden. Halveer eens de prijs, en het verkoopt als een tierelier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Die portable GameCube is allang al in ontwikkeling volgens IGN. Nintendo heeft zelf al aangegeven bij de introductie van de GameCube dat de schijfjes bedoeld zijn zodat je ze ergens in de toekomst op een handheld kan afspelen. Nintendo heeft dus van het begin af aan al rekening gehouden met een portable GameCube. Er is trouwens onlangs een nieuw soort laser ontwikkeld die veel minder energie gebruikt dan een normale laser. De laser is in de laser gebaseerde portables meestal de grootste energie slurper. Die nieuwe laser zou een portable GameCube veel dichter bij brengen. Ik denk echter niet dat we op korte termijn een portable GameCube hoeven te verwachten, ik denk dat die op zijn vroegst pas wordt aangekondigd na de introductie/lancering van de Revolution.

De GBASP zou vernieuwd moeten worden omdat:
  1. Het scherm bagger is vergeleken met die van de PSP en de DS.
  2. Zodat je er niet apart een media player voor hoeft te kopen
  3. Je hoeft niet de wireless module los te kopen.
Dit soort accesoires in de console zelf inbouwen is al vaak genoeg gebeurd in het verleden. Je maakt de handheld met ingebouwde accesoires goedkoper dan de handheld plus losse accesoires en dan spreek je meteen een doelgroep aan die geen GBASP heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door MetroidPrime op 03-03-2005 13:57 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
De portable gamecube zou volgens mij echt de ultieme handheld zijn. Je hoeft spellen die je al hebt geen 2e keer te kopen, en je bent ervan verzekerd dat je er al een paar toppers voor in je bezit hebt.

Nog beter zou zijn: de GBA2 is backwards compatible met de Gamecube, spellen die speciaal voor de GBA2 ontwikkeld worden, zijn NOG mooier en beter, en maken eventueel gebruik van een stylus zoals die op de DS zit.

Wie zou zo'n apperaat nu NIET willen?

Hmm, nog even een manier zien te vinden om dit door te mailen naar nintendo, dan kunnen zij er werk van maken.

Ik verheug me nu al op de aankomnde E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Faust schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:29:
Wie zou zo'n apperaat nu NIET willen?
Mensen die geen 300+ euro willen uitgeven voor een handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 72901 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:09:
[...]

Mensen die geen 300+ euro willen uitgeven voor een handheld.
Wie zegt dat zo'n handheld €300,- gaat kosten? De GameCube heeft momenteel productiekosten die onder de €80,- liggen. Er zijn een aantal nieuwe technieken bedacht sinds de lancering van de GameCube die de chips in de GameCube veel kleiner, veel goedkoper en veel zuiniger kunnen maken . Het gevolg is hiervan dat je productiekosten na je oorspronkelijke investering in die nieuwe technieken sterk kan dalen. Die €300,- zou dan een asociaal hoog bedrag zijn vergeleken met de productiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan blijft het alsnog 300 euro, lijkt mij. Als je het hebt over een portable Gamecube bedoel je ook dat je out of the box Gamecube games kan spelen. De handheld zal dan dezelfde architectuur moeten hebben als de Gamecube. Een (aangepaste) PowerPC processor rond 400 mhz misschien? B) Slurpt aardig wat stroom, dan nog eens een superdikke dure batterij erbij.

Het idee is sowieso erg onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Boze tongen beweerden voorheen ook dat de DS (of de PSP) 300 euro zouden gaan kosten, vanwege de geavanceerde touchscreen, of de 2 hoge resolutie shermpjes.

De USA prijzen zijn resp. 179 en 199 dollar, dus dat blijkt wel mee te vallen.

Je hoort ook heel vaak dat een console duurder is dan de prijs waar hij voor aangeboden word (onder de 30 miljoen exemplaren of zo=ontwikkelingkosten niet terugverdient, etc), maar dat ze dat 'verlies' terugverdienen op de verkochte spellen.

Ik zie echt niet in waarom het niet mogelijk zou zijn. De schijfjes zijn immers compact genoeg, en kunnen bijna 2 gigabyte bevatten, genoeg voor grote games dus.
Ik heb wel behoefte aan een potje mariokart double dash in de trein, wie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Anoniem: 69767 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:24:
De beloofde reviews

quote:
Ik speel nu al een paar dagen met de Nintendo DS en de Sony PSP en ik snap de hele Nintendo DS vs Sony PSP discussie (welke de beste is!) niet, omdat ze niet met elkaar te vergelijken zijn. De Nintendo DS = is een Volvo Stationwagon, de Sony PSP = een Lamborghini Diablo. Voordat je nu direct roept: "dan wil ik natuurlijk die Lamborghini!" (wat de algemene reactie is van mensen op de PSP), moet je je eerst afvragen of deze wel zo praktisch is.

Mijn Bevindingen:

Nintendo DS
*Nadruk games ligt op innovativiteit en gameplay
-Geen enkel spel (tot nu toe) BENUT VOLLEDIG de "dual screen" mogelijkheid. Het blijft bij (GBA ports van) spellen met allerlei mini-games maar dan met touchscreen
-Je kan als je in een spel zit niet terug naar het DS hoofdmenu, je moet hem uitzetten, wat leidt tot oneindig veel aan- en uitzetten. STOM!
-De wekker functie werkt alleen in standbye mode. Als je hem vergeet daarin te zetten gaat je wekker dus NIET af. (dat ding heeft toch niets voor niets een interne klok!) STOM!
-Nintendo gaat die NDS uitmelken met "limited editions" - Japan krijgt nu al 4 nieuwe kleurtjes, van Nintendogz verschijnen 3 verschillende versies. IRRITANT!
+Backward compatible met de GBA
+Batterij gaat 20+ uur mee
+Touchscreen / Microphone
+Veel en goedkope accesoires beschikbaar
+Hij is heel stevig! Ik ben niet bang dat hij het niet meer zou doen als ik hem per ongeluk van de trap zou laten vallen!
+Zoals ik regelmatig mijn OUDE Gameboy nog van stal haal om Tetris te spelen, voorspel ik dat ik over 10 jaar mijn NDS (die het dan nog doet!) af en toe pak om een of andere mini-game te spelen.
*Prijs hardware: 149 euro
*Prijs spel: 29-39 euro
*Gewicht 300 gr

Sony PSP
*Nadruk games ligt op mooie graphics en multi-functionaliteit (ondersteuning films, muziek, foto's)
-Lange laadtijden
-Accesoires (vooral officiele van Sony) zijn heel duur. TIP: De meerprijs voor de Value Pack is het NIET waard!
-Batterij gaat <5 uur mee
-Hij ziet er heel fragiele uit. Ik denk elke keer weer "YES!" als hij aangaat, want hij straalt het echt uit dat hij op een dag het ineens niet meer doet.
-De PSP knopjes:
-Net als de PS2 controller verwacht ik dat die PSP knopjes binnen een jaar gaan vastzitten.
-Die Trigger knopper R1/L1 voelen heel cheap aan.
-De HOLD knop (om hem te LOCKEN) zit op zo'n stomme plek, dat je in 50% van de gevallen dat je hem wilt unlocken hem per ongeluk UITZET
-Het PSP menu:
-Je moet eindeloos dingen bevestigen "are you sure you which to cancel playback?" met als standaard antwoord NEE, waardoor het je regelmatig 3-4 acties kost om 1 simpel iets te bevestigen/ cancellen. STOM!
-Het menu is eindeloos met cruciale informatie als "hoelang gaat de batterij nog mee?" dusdanig verstopt dat het je 9-10 acties kan kosten om deze op te roepen.
-PS2 gebruikers die gewend zijn aan driehoekje = cancel, kruisje = action, mogen op de PSP gaan wennen aan kruisje = cancel, vierkantje = action: onbegrijpelijk waarom ze niet hetzelfde als de PS2 hebben aangehouden. De PSP heeft er genoeg knopjes voor!
-UMD (film) en MP3's afspelen:
-Memory Stick DUO geheugen, dat je nodig hebt als je de PSP als "mediacenter" wilt gebruiken (o.a. voor mp3's) is duur. (Een iPod Shuffle / Mini is goedkoper dan alleen al die geheugen stick!)
-De Memory Stick is beveiligd door Sony. Je kan er wel films opzetten, maar deze niet in de hoogste resolutie afspelen.
-Films op UMD kopen die ik al op DVD heb? (of die ik ook op DVD kan kopen) Ik ben niet gek!
-UMD films zijn REGIO gebonden. Amerika = Regio 1, Europa = Regio 2.
+Heel gelikt uiterlijk met heel mooi scherm
*Prijs hardware: 199 euro
*Prijs spel: 49-59 euro
*Gewicht 300 gr

Film/MP3/TV programma's die je hebt gedownload kijken op je PSP: koop een 1 GB Memory Stick DUO converteer de video, etc. Extra kosten 110 euro.
Op je NDS: Een GBA/NDS Movieplayer (speelt ook MP3 & video af) kost je 20 euro en 1 GB CompactFlash 70 euro. Extra kosten totaal 90 euro. Dat ontloopt elkaar niet veel.

Conclusie:

Nintendo DS vs Sony PSP, nee! het is juist Nintendo DS + Sony PSP. Het zijn elkaars concurrenten helemaal niet!

De Nintendo DS is een "handheld" zoals de Gameboy dat was. De Gameboy was geen "portable NES", en de NDS is geen portable Nintendo 64! Het draait bij de Nintendo DS om innovativiteit en gameplay, wat helaas in de spellen (ook de toekomstige spellen) nog niet volledig benut wordt. De touchscreen (en soms microphone) wordt wel benut, maar het had ook allemaal met 1 schermpje gekund. Het wachten is op de Tetris / Pokemon killer-application. Maar Nintendo staat erom bekend dat er meestal maar 2-3 van zulke spellen PER console uitkomen.

De Sony PSP is gewoon een "portable PS2". Niets meer, en niets minder. Laat je niet verleiden door de UMD / audio playback mogelijkheden. Die zijn onpraktisch en duur. Het spellen aanbod op de PSP dat eraan komt is indrukwekkend Gran Turismo 4, Metal Gear Acid, Grand Theft Auto, Fifa 2005, allerlei (Squaresoft) RPG's. Als jij 59 euro wilt betalen voor precies hetzelfde spel dat je al op de PS2 hebt, dan is de PSP wat voor jou!

Advies: (en ik zie mezelf als neutraal tussen Nintendo en Sony.... ik heb alleen een hekel aan Microsoft)

Koop een Nintendo DS bij de launch in maart met Yoshi Touch & Go. En wacht vervolgens tot die flashkaartjes gekraakt worden en je NET ALS BIJ de GBA gewoon een LEGE cartridge kan kopen en ELK spel daar op kan zetten. (zal binnen 8 maanden te koop zijn)

PSP.... vooral voor degenen die al een PS2 hebben. WACHT! WACHT op een betere batterij!, WACHT tot de prijs daalt, WACHT tot de memorystick prijs daalt, WACHT tot die stick gekraakt wordt en je er wel films op kan afspelen in de hoogste resolutie, WACHT tot er een spel uitkomt dat niet simpelweg een PS2 port is, en WACHT vooral tot de UMD schijfjes gekraakt worden en je gewoon een re-writable UMD kan kopen met een UMD-lezer waarna je elk film/spel erop kan zetten. (en hopelijk kan het startmenu van BEIDEN worden verbeterd met een soort van biosflash)
Ik heb er in ieder geval spijt van dat ik de PSP nu al gekocht hebt. En ik ben er deze week achtergekomen dat ik als Lamborghini fan (wat is die PSP toch mooi!!) toch liever gewoon in een Volvo Stationwagon rijdt.

[...]
En hoe kom jij aan deze review?? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~laurie50/Sale/67.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
ligt de psp verder weg op die foto? de psp hoort toch groter te zijn :?
En is het psp scherm echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51617

Faust schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 01:54:
[...]

Feel The Magic, is ook een bijzonder vette game. Ik heb op internet de flash-versie gedaan.
Morgen zal ik de link zoeken.
Lekker bizzar en heel erg cool.
nog die link kunnen vinden? Wil het wel eerst proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 72901 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:42:
Dan blijft het alsnog 300 euro, lijkt mij. Als je het hebt over een portable Gamecube bedoel je ook dat je out of the box Gamecube games kan spelen. De handheld zal dan dezelfde architectuur moeten hebben als de Gamecube. Een (aangepaste) PowerPC processor rond 400 mhz misschien? B) Slurpt aardig wat stroom, dan nog eens een superdikke dure batterij erbij.

Het idee is sowieso erg onzinnig.
Ja, maar ik zeg net dat de ontwikkeling van processoren het mogelijk maakt om een nieuwe versie te bouwen van de PowerPC in de GC die veel minder stroom gebruikt. Vergeet niet dat de technologie van de GameCube alweer enkele jaren oud en dus erg verouderd is. Zoveel stroom zou zo'n aangepaste PowerPC processor echt niet hoeven te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Patvs schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:04:
[...]

En hoe kom jij aan deze review?? :)

[afbeelding]
Ik had het al eerder aangekondigd dat het niet mijn review was :)
( Anoniem: 69767 in "Het Nintendo DS topic deel 5" -- maar een modje moest zo nodig voor z'n beurt spreken) .. De vraag is hoe jij opeens aan webspace bij xs4all komt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Faust schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:51:
Boze tongen beweerden voorheen ook dat de DS (of de PSP) 300 euro zouden gaan kosten, vanwege de geavanceerde touchscreen, of de 2 hoge resolutie shermpjes.
Die heb ik niet gehoord. Iedereen dacht $199 dollar.
MetroidPrime schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:13:
[...]

Ja, maar ik zeg net dat de ontwikkeling van processoren het mogelijk maakt om een nieuwe versie te bouwen van de PowerPC in de GC die veel minder stroom gebruikt. Vergeet niet dat de technologie van de GameCube alweer enkele jaren oud en dus erg verouderd is. Zoveel stroom zou zo'n aangepaste PowerPC processor echt niet hoeven te verbruiken.
Dat zou je ook denken met de PSP. Maar hij is wel doodleuk 250 dollar (terwijl Sony veel geld verliest) en dat is nog maar 333mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:09
Anoniem: 51617 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:10:
[...]

nog die link kunnen vinden? Wil het wel eerst proberen! :)
Dit is de link :) http://kimishine.sega.jp/ds/index.html?sid=ds

Hier kun je 3 spelletjes spelen van het spel!

In Europa zal het spel trouwens Project Rub heten.

Ik vind het zelf toch wel een erg leuke game! Ben nu met Hell bezig... lekker moeilijk! Maar gelukkig wel uitdagend :)

[ Voor 6% gewijzigd door Takahandar op 03-03-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
je was me voor.

Ej, een vraag voor de eigenaar van dit spel.

Creatiever (/ beter gebruik van de ds hardware,) dan dit komt het toch niet eh?

Ik hoop dat een vriend ook zo'n ds met dit spel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:14:
je was me voor.

Ej, een vraag voor de eigenaar van dit spel.

Creatiever (/ beter gebruik van de ds hardware,) dan dit komt het toch niet eh?

Ik hoop dat een vriend ook zo'n ds met dit spel koopt.
Kun je daar nu al over oordelen dan? Wie weet gaat de nieuwe Animal Crossing wel constant scannen naar WiFi accesspoints in de omgeving en laat wordt er iedere keer op basis van deze accesspoints een omgeving gecreeërd. Dus als je in het centrum van Amsterdam Animal Crossing gaat spelen, is het anders als je een dag later het spel ergens in een klein dorp speelt bijvoorbeeld. Zo'n accesspoint zou dan bijvoorbeeld omgezet kunnen worden in een speciaal zeldzaam personage of een speciaal item dat maar beperkt verkrijgbaar is in het spel op basis van de naam van het accesspoint. Dat zou ik toch wel behoorlijk innovatief vinden. Het heeft mij maar een minuut gekost om dit te bedenken, dus ik denk dat er toch wel wat creatiever gebruik van de DS hardware zal komen. Het is alleen een kwestie van tijd, laat developers eerst even wennen aan de hardware, dan zullen we vanzelf wel creatieve ideeën langs zien komen.

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 03-03-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Faust schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:51:
Ik zie echt niet in waarom het niet mogelijk zou zijn. De schijfjes zijn immers compact genoeg, en kunnen bijna 2 gigabyte bevatten, genoeg voor grote games dus.
Ik heb wel behoefte aan een potje mariokart double dash in de trein, wie niet?
De schijfjes van de GC zijn compact genoeg? Ze zijn compact, maar nog wel 8 cm, dus als je alleen al de leesunit daarvoor moet maken heb je al een groot apparaat. Ik denk niet dat Nintendo daaraan gaat beginnen. Zeker niet omdat ze dan bar weinig spellen erbij zouden verkopen.
Lijkt me wel dat ze een GBA met dezelfde specs kunnen ontwikkelen, mijn mobiele telefoon heeft al een proc met 200Mhz (c500) en er zijn er al met 400Mhz. Tevens is ATI veel bezig met het maken van kleine grafische chips voor oa telefoons. Tel daarbij op de lagere resolutie die zo'n apparaat zal hebben en dat het inmiddels al weer lang geleden is dat de GC op de markt kwam, het kan dus. Maar niet met die schijfjes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Vandaag (eindelijk :P ) voor het eerst even op een DS gespeeld, bij de Intertoys in breda (hoog cathereine ofzo) en even wario Touch gedaan. Ik heb het spel Wario Ware op de Gamecube, dus had al een verwachting van wat ik ging krijgen. En toch gaf het met de stylus een heel nieuw gevoel :)

Normaal zit je met controller te draaien en moeilijk doen, nu loop je vanalles met je stylus te tekenen e.d. Erg leuk ! Wel is het 2schermen best irritant omdat ik me teveel richt op de onderste. Maar al met al zeker wel leuk.

En nog een mening van mij richting de DS en GBE,
de DS zal heus wel blijven bestaan en is niet direct een zoethoudertje denk ik, het is een systeem waar nieuwe mogelijkheden op zijn en dat makers er specifieke games voor kunnen maken. De GBE is gewoon weer een apart, waar weer poorts opzullen komen (vermoed) ik. Dus dat je eigenlijk 2 total verschillende aparaten krijgt. De DS voor mensen met een nieuwe game ervaring, de BGE, meer een gamecube in klein formaat idee :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Laatst online: 28-05-2021
Als de GBE Gamecube spellen draait, is dit dan wel goed voor Nintendo? Mensen kopen dan namelijk alleen de hardware en niet de o zo belangrijke software, iets waar Nintendo met de DS al problemen mee had ivm een Metroid demootje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Dat zou JUIST goed zijn voor Nintendo. Mensen willen graag de GBE kopen, omdat 'ie gelijk al een groot aantal games heeft die je kunt spelen (de Cube games), en developers willen altijd graag games maken voor de Gameboy. Maken ze dus games voor de GBE, zijn ze ook compatible voor de Cube, wat dus weer tot gevolg heeft dat het zwakke 3rd party support voor de Cube ook verdwijnt EN het leven van de Cube wordt er een stuk langer mee!

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Precies captain N
En mensen zouden hem eerder kopen dan een "nieuw" apperaat zoals de psp of zo, omdat ze er al een reeks spellen voor hebben. Ik zou hem meteen kopen, al ben ik niet een nintendo-fanboy.

Zou mss alleen een probleem worden om de controller te integreren. Maar daar vinden ze wel iets op.

wat ik met creatief bedoelde, er is een punt in feel the magic waar je mensen moet wegjagen door op je ds te schreeuwen. Of kaarsen uitblazen etc.
aar het spel voelt niet aan als een "gadget"-game. Er zit een heel verhaal etc omheen.

[ Voor 38% gewijzigd door Faust op 03-03-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:09:
Ik zou hem meteen kopen, al ben ik niet een nintendo-fanboy.
Alsof alleen Nintendo-fanboys meteen een Nintendo console/handheld kopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zag net bij Play-asia deze staan:

Afbeeldingslocatie: http://image1.play-asia.com/170/PA.25965.002.jpgAfbeeldingslocatie: http://image1.play-asia.com/170/PA.25964.002.jpgAfbeeldingslocatie: http://image1.play-asia.com/170/PA.25962.002.jpg

Jippie, hippe kleuren (er is ook nog een pure white). Nu nog een DS met een pokemon erop!

[ Voor 15% gewijzigd door vectrex op 03-03-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
de 'zwarte' ziet er erg stoer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
er is ook een artic blue, zie lik-sang

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Captain N schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:50:
Dat zou JUIST goed zijn voor Nintendo. Mensen willen graag de GBE kopen, omdat 'ie gelijk al een groot aantal games heeft die je kunt spelen (de Cube games), en developers willen altijd graag games maken voor de Gameboy. Maken ze dus games voor de GBE, zijn ze ook compatible voor de Cube, wat dus weer tot gevolg heeft dat het zwakke 3rd party support voor de Cube ook verdwijnt EN het leven van de Cube wordt er een stuk langer mee!
Idee is best origineel en ik weet niet of de voordelen tegen de nadelen opwegen. De gamecube een langer leven geven zal denk ik geen doel van Nintendo zijn, daar je daarmee ook de Revolution in de wielen rijdt.
Verder blijf ik erbij dat een 8cm schijf echt veel en veel te groot is voor een draagbare speler. Misschien dat 6 cm wel lukt en dat de games dan ook afspeelbaar zijn op de Cube. In dat geval pak je wel twee vliegen in 1 klap. Je verkoopt meteen veel software (want het is voor de GBE en Cube) dus interessant om voor te ontwikkelen, maar de bestaande cube spellen kun je niet spelen op de GBE. En een 6 cm schijf past natuurlijk wel in een Cube. En je zou heel simpel de bestaande cube spellen, die op een 6cm schijf passen (scheelt best veel ruimte denk ik, maar veel spellen zijn ook niet zo groot) direct kunnen porten, door ze alleen op een 6cm schijf te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 06:46
Faust schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:09:
ligt de psp verder weg op die foto? de psp hoort toch groter te zijn :?
En is het psp scherm echt zo slecht?
De PSP is niet schrikbarend groter, vind zelf de DS groter overkomen door z'n logheid, de PSP is echt een mooi ding om te zien (al ziet hij er wel krasbaar uit) en komt lang niet zo speelgoed achtig over als de DS, eerder fragiel (zoals een PS2 ook over komt als of hij zo uit elkaar klettert in tegenstelling tot een Cube).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 14:42
TAG_Speedy schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:52:
[...]

De PSP is niet schrikbarend groter, vind zelf de DS groter overkomen door z'n logheid, de PSP is echt een mooi ding om te zien (al ziet hij er wel krasbaar uit) en komt lang niet zo speelgoed achtig over als de DS, eerder fragiel (zoals een PS2 ook over komt als of hij zo uit elkaar klettert in tegenstelling tot een Cube).
Ik denk dat dat voor een groot deel komt door de scherm/case verhouding. Bij de PSP is van de totale case een groter oppervlag scherm, dat ziet er op een of andere manier minder 'log' uit.

Daargelaten natuurlijk dat ik de DS heerlijk vind spelen, en er blijkbaar een paar leuke games staan uit te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

In één van de IGN-mailbags had zo'n editor eens gezegd dat het onwaarschijnlijk is dat er een portable gamecube zou komen die ook bestaande GC-spellen kan spelen... omdat huidige GC-spellen daar helemaal geen rekening mee houden.

PSP-spellen worden specifiek zo geprogrammeerd dat de laser zo weinig mogelijk gebruikt hoeft te worden. Kleine spelgebieden die in 1 keer in het geheugen geladen worden zodat de disc daarna weer stilgelegd kan worden.
Heel veel gamecube-spellen streamen de informatie rechtstreeks van de schijfjes af terwijl die gelezen worden. M.a.w., ze moeten blijven draaien om het spel op gang te houden. Dat zou echt energie gaan vreten in een handheld. En aan al het gezeik van Nintendo-fanboys over de PSP zou nintendo toch gemerkt kunnen hebben dat batterijlevensduur blijkbaar een heel belangrijke issue is voor de Nintendo-gamer. ;)

Anyway, ik ben bepaald niet technisch aangelegd. Maar ik vond dat verhaal toen erg logisch klinken. Ik weet niet meer of het de DS, gameboy of gamecube-mailbag was, anders zou ik de quote even opzoeken.

Trouwens: leuk dat zoveel mensen polarium willen gaan kopen bij de launch. :) Echt een briljant spel! Ik vroeg me al af of zo'n simpel spelletje erg populair zou kunnen worden... maar afgaande op dit topic zit dat volgens mij wel goed. :p
En ik heb het al veel vaker gezegd, maar ik wil ook nog even goedkeurend knikken bij de positieve Feel The Magic verhalen. ;) Echt een zalig spel. Ik heb het helemaal uitgespeeld op hell-mode... maar ik begin nu eigenlijk wel weer zin te krijgen om overnieuw te beginnen. De muziekjes zijn ook echt fantastisch! Vergeet je gegarandeerd voor de rest van je leven nooit meer. :p Vooral de geneuriede stukje... damn.... hummmmm hum hum, humhumhumhum... totaal geflipt, supercatchy. :p Wie verzint zoiets?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 03-03-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
^^^

ja, feel the magic idd. Denk je dat ze nog iets creativers kunnen verzinnen dan dat spel?
Ik zou het zo in mijn alltime top 10 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 115248 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:08:
In één van de IGN-mailbags had zo'n editor eens gezegd dat het onwaarschijnlijk is dat er een portable gamecube zou komen die ook bestaande GC-spellen kan spelen... omdat huidige GC-spellen daar helemaal geen rekening mee houden.
Maar andersom zou het dus wel kunnen, zoals ik al eerder zei. Je zou dan dus bv 6cm schijfjes kunnen gebruiken die ook in je GC passen en ook daar afgespeeld kunnen worden. Dat heeft als voordeel dat een ontwikkelaar veel sneller een spel zal ontwikkelen omdat er al aardig wat GC's in omloop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:27:
Maar andersom zou het dus wel kunnen, zoals ik al eerder zei. Je zou dan dus bv 6cm schijfjes kunnen gebruiken die ook in je GC passen en ook daar afgespeeld kunnen worden. Dat heeft als voordeel dat een ontwikkelaar veel sneller een spel zal ontwikkelen omdat er al aardig wat GC's in omloop zijn.
Klinkt opzich goed. Maar zoiets bestaat feitelijk al heel lang. :) Je hebt tenslotte al de gameboy-player. En op de snes had je de supergameboy. Het zijn 2 fijne apparaatjes al zeg ik het zelf, maar ik heb niet het idee dat er meer of betere gameboy-spellen door zijn ontstaan.

Maar goed, terug on-topic, ik ga denk ik Meteos maar pre-orderen. Dat wordt volgens mij de volgende briljante puzzle-game voor de DS! :D
Het is gemaakt door Tetsuya Mizuguchi en Masahiro Sakurai. Tetsuya is onlangs nog verantwoordelijk geweest voor het alom bejubelde Lumines op de PSP. Als je in dat topic gaat kijken zie je dat bijna iedereen ridge racers en lumines bij z'n PSP bestelt, en dat ze uiteindelijk Lumines veel meer spelen dan RR. :p In het verleden heeft hij meegewerkt aan bijvoorbeeld Rez en Space Channel 5.
Masahiro is een ex-HALmedewerker, en heeft in die tijd meegewerkt aan de Kirby-spellen.

Een hands-on met Meteos valt hier te lezen.
Mijn favoriete zinnetjes:
"We could've started this article by saying "it's like Tetris, except...," but we won't. Meteos deserves better."

"Having experienced it first hand at Nintendo's Nintendo World Touch! DS event, Meteos deserves a lot of attention."

"Blasting asteroids back into space is made all the more enjoyable with a disco soundtrack in the background, which is topped off by chimes whenever you string together launches. Nintendo and publisher Bandai actually had the game set up with ear-muff style headphones, surely a sign that you're playing something with Mizuguchi's branding."

Het is weliswaar gewoon een vallende-blokjes puzzle-game. En je kunt die blokjes pas verschuiven zodra ze zijn geland. Net als in Wario's Woods. Maar de twist hier is dat als je horizontaal 3 dezelfde blokjes hebt, ze als een raket omhoog worden geschoten. En daarbij alles meenemen wat er toevallig bovenop ligt. Maar er is schijnbaar ook nog een zwaartekracht-model, waardoor je ook weer niet teveel blokjes tegelijkertijd kan lanceren omdat het dan te zwaar wordt. En als zo'n projectiel dan dreigt neer te storten kun je daarin ook nog proberen om snel met de stylus blokjes te verschuiven zodat die weer apart gelanceerd worden. Shit, ik kan het echt slecht uitleggen. :p Maar het lijkt in ieder geval een moderne variant van Wario's Woods te worden met een hele goede soundtrack en lekker hectische gameplay. Klinkt erg goed (vind ik), en het lijkt me dat je daarvoor niet echt japans hoeft te kunnen lezen, dus ik ga hem zo snel mogelijk in huis halen. :D (Japanse release: 10 maart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geen van de Gamecube spellen zijn ooit ontworpen met een handheld in gedachten. De disc blijft bijvoorbeeld continu draaien wat veel energie vergt.
Maar goed, terug on-topic, ik ga denk ik Meteos maar pre-orderen. Dat wordt volgens mij de volgende briljante puzzle-game voor de DS! :D
Denk dat ik nog even wacht (of op de reviews wacht). Chokkan Hitofude is ook goed maar minder dan ik had verwacht.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 115248 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:19:
Klinkt opzich goed. Maar zoiets bestaat feitelijk al heel lang. :) Je hebt tenslotte al de gameboy-player. En op de snes had je de supergameboy. Het zijn 2 fijne apparaatjes al zeg ik het zelf, maar ik heb niet het idee dat er meer of betere gameboy-spellen door zijn ontstaan.
Nog even offtopic, verschil zou nu zijn dat je geen extra apparaat nodig hebt en je geen spellen hoeft te spelen die qua graphics onderdoen voor wat het apparaat zelf aankan. Zo is een GBA spel op een NGC natuurlijk totaal verschillend van wat je normaal speelt op een GC. Als de GBE GC capaciteiten heeft, dan heb je dat "probleem" niet. :)

Overigens acht ik de kans dat dit gebeurd 0,0 maar ik zat gewoon wat te brainstormen naar aanleiding van eerdere opmerkingen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-03-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 13:47
famitsu heeft meteos al wel gereviewed
9/9/10/10

Nu nog even wachten op de leesbare reviews :D

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89922

De gameshop in Den Haag heeft hem!
www.gameshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Zal Nintendo niet blij mee zijn...

De VS krijgen uiteraard een andere verpakking van Polarium (wat was er mis met de Japanse/Europese?):

Klibaar
Afbeeldingslocatie: http://media.ign.com/thumb/106/1060834/polarium-20050303010055767_thumb.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Icelus op 04-03-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 04-05 14:10

Wiebbe

<none />

volgens mij is alles al uitverkocht :P

belde net om wario ware touched te halen, maar die hadden ze al niet meer liggen ;(

denk dat alles eerst naar pre-orders gaat (logisch..) en daarna pas naar de winkel zelf.
Maar ik denk dat niemand er eigelijk iets mee kan ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D3ft0n3 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:58:
famitsu heeft meteos al wel gereviewed
9/9/10/10

Nu nog even wachten op de leesbare reviews :D
Wow! Mooie score! _/-\o_
Nu zijn mijn verwachtingen nog wat hoger. ;)

Ook interessant, Electroplankton!
Nog niet echt een idee wat ik me hierbij moet voorstellen. Het wordt omschreven als "Interactive Art", en niet echt een game. Hm... op de officiele site zijn een paar filmpjes te zien:
http://electroplankton.com/elp.swf

Het ziet er in ieder geval wel erg intrigerend uit.
Nintendo announced a new title for the DS today. Best described as an interactive work of art, Electroplankton allows the user to create light and sound shows by interacting with various plankton characters. The creator is Toshio Iwai, who in the past created similar works such as Music Insect, Starfly and Sim Music. Nintendo will publish the software on 7 April for 4800 yen including a pair of headphones. There will also be an exhibition at Laforet Museum in Jingumae, running from 8-14 April. Entry is free. A site has been launched at electroplankton.com to give a better idea of what the title is all about.
edit: Die man is ook echt een kunstenaar, niet persé een spelontwerper. Op die site staan ook een paar filmpjes van andere kunstwerken die hij heeft gemaakt. Erg interessant allemaal.

Dat electroplankton klinkt ook erg goed. :) Doet me een beetje denken aan artiesten als plaid en boards of canada. Ik denk dat ik deze toch ook maar in mijn collectie moet hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 04-03-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 16:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Warp Records rules surrounded :D
die shit moet ik zeker hebben.. lekkere vage inovatieve spellen. Doet nintendo goed!

edit: OMG filmpje gekeken.. deze MOET IK ZO ERG HEBBEN

[ Voor 20% gewijzigd door apNia op 04-03-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130466

apNia schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:12:
die shit moet ik zeker hebben.. lekkere vage inovatieve spellen. Doet nintendo goed!

he verdomme nou heb je me weer aan et twijfelen gebracht...hmmm dan neem ik ze maar alle2 dan :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zal ook even mijn duit in het zakje doen.

Eerst over het idee van 1 console voor iedereen. Leuk plan maar dan moet het wel een Nintendo console zijn. Nintendo maakt zich als enige nog zorgen om de gameervaring. Denk aan zo laag mogelijke laadtijden en steeds betere controllers. Ik vind dat Sony en MS de markt verzieken door producten uit te brengen die te duur zijn voor bedrijven die niet 200 miljoen per kwartaal verlies lijden. Op zich leuk voor de consument totdat Nintendo over de kop gaat en zij de markt echt in handen krijgen (Xbox of PS2 voor 400 eu, zoals bij de launch).

Dan de GBE. Ik hoop en bid dat er wel een GC portable komt. Dat zou nl. echt heeeeel soepel zijn. Persoonlijk zie ik de PSP echt als een portable PS2 en niet als een handheld. Het verschil is simpel, de PSP biedt console games aan los van een TV. Een handheld is voor gaming on the move. Games om even wat tijd te killen of om mee te multiplayeren. Ik denk dan ook dat de NDS een handheld is en daarin de opvolger van de GBA. De nieuwe GameBoy zal denk ik ook een prtabel console worden. Goed draagbaar maar niet overdreven compact. Als deze dan ook GC games biedt dan heb de voordelen van een groot aantal games die direct speelbaar zijn en het feit dat je die games op meerdere systemen kunt spelen, namelijk de GC Portable, de GC en de Revolution. Dus je kunt lekker op je TV gamen maar als iemand anders TV wilt kijken kun je gewoon ergens anders verder. Batterijduur wordt zo minder belangrijk net als het formaat. Neemt niet weg dat dit een moeilijke balans wordt maar op zich vertrouw ik dat Nintendo als geen ander toe.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 06:46
Nee, de GBA valt niet in het rijtje om simpel geld te verdienen ... als iets cashen is is het wel de simpele ports van de SNES af. Dat zorgt er wel voor dat Nintendo nog steeds winst maakt, maar het is wat dat betreft nog simpeler dan je redernatie over Sony en MS (die verzinnen iig nieuwe games). Niks mis mee natuurlijk, ik heb zelf bij m'n GBA ook de Mario games weer gehaalt omdat het gewoon leuke spellen zijn, maar het is wel vrij simpel werk (net als Mario 64 DS), op de portable is geen nieuwe fatsoenlijke Mario uitgekomen de laatste jaren (Mario 2 was de laatste volgens mij, en die kocht ik 15 jaar terug ... nu heb je wel Wario, maar dat is imho toch niet hetzelfde)
Verder hoop ik niet dat ze Cube games op een portable willen gaan afspelen, dan krijg je er zeker een rugzak bij, de DS is al te groot en als ze er een loopwerk voor 8cm cd's in kwijt willen wordt het helemaal een monster. Gewoon een fatsoenlijke, compacte handheld met een nieuwe Mario in 2D :9 (uiteraard wel met hedendaagse graphics ipv 16bit praktijken)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deddiekoel schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:02:
Dan de GBE. Ik hoop en bid dat er wel een GC portable komt. Dat zou nl. echt heeeeel soepel zijn.
Dat gaat niet gebeuren, denk ik. Ik heb nog laatst gelezen dat een GameCube schijfje constant aan het draaien en lezen is, in tegenstelling tot de PSP die heel af en toe leest.

Dus ik denk dat je maar met 1 battery charge 5 minuten vol houdt. :O En als het technisch mogelijk is, dan zou Nintendo het toch niet ontwikkelen. Zo werken ze niet.

En, ja. Electro Plankton. Hopelijk weer een toptitel voor de DS. _/-\o_
TAG_Speedy schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:58:
[...]

Gewoon een fatsoenlijke, compacte handheld met een nieuwe Mario in 2D :9 (uiteraard wel met hedendaagse graphics ipv 16bit praktijken)
Dat gaat ook uitkomen op de DS. Er is nog weinig over bekend, maar het is wel anders dan alle andere 2D mario games.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 04-03-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Nintendo DS lopende band (Europa)
Cube-Europe visits NOE

[ Voor 32% gewijzigd door Icelus op 04-03-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Heb ik wat aan mijn ogen...of zit dit er gewoon achterlijk goed uit?

Damn dat filmpje...hebhu hebhu.... Iridion 2 was ook al zo vet...en die muziek weer....W00000000000000000t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Hmm, Ruzbeh is de enige die mag zeggen hoe de nieuwe gameboy eruit komt te zien, jullie ideeen zijn stom en niet geod genoeg/logisch?

Yo, omdat je het topic gestart hebt, en jezelf een "Officiele Nintendo fanboy" waant, wil niet zeggen dat je iedereens ideeen moet afzeiken en de "zo werkt nintendo niet" opmerkingen beginnen me te vervelen, jij weet net zo min als de rest hier wat nintendo's plannen zijn. Anders had je zeker weten op de GBA2 gewacht ipv de innovatieve pda/DS.

Het is een geweldig idee om een gamecube te hebben die overal bij je is, en die je op ieder moment, waar dan ook kan bespelen.

Cartridges van 128MB zijn mss genoeg voor N64 poorts, maar niet genoeg voor een spel met een high quality soundtrack en hi-res textures (niet dat nintendo momenteel een portable apperaat heeft wat dat aankan).

De Gamecube schijf is perfect voor grote, volwaardige games (no offence voor de gadget 10 minuten fun games, maar resident evil 4 is toch een echt spel), al is het soms te weinig (zo had ik 2 games die op 2 schijfjes per stuk stonden, maarja), het is een stap vooruit.

Ik zou liever een apperaat hebben wat ietsje groter is en wel alle technische mogelijkheden, zoals hardwarematige GC emulatie, wat iedereen hier wel een cool idee vind (Officiele Nintendo fanboys daargelaten) heeft, ipv een nieuwe gameboy met ietsje meer kleuren en 3d, maar nog steeds spelletjes van 128MB en dus lo-fi sound etc. De verkopen van concurrerende handhelds tonen aan dat er een grotere markt is voor high-tech, next generation gaming, en nintendo zal dit zeker weten volgen.
Ze kunnen niet naast de console markt de handheld markt verliezen, want dat is het exit mario, exit yoshi, exit pokemon etc.

Laat dus je ideeen voor de GBA2 horen.

Hier is er nog een:

Er zit een analoge stick op, voor NOG authentiekere N64 poorts 8)
hehe, even serieus, er moet standaard zo'n "kirby tilt device" inzitten, naast de analoge stick natuurlijk, zodat je speciale spellen op een extra unieke manier kan spelen. En de wario ware zou het volgende kunnen doen; een spel wat je alleen kan spelen door de ds op zijn kop te houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Waarom krijgt niemand het toch in z'n hoofd dat de DS NIET de opvolger van de GBA is? :? Kijk, dat de doorsnee consument die de winkel inloopt en zo'n demopod ziet staan dat denkt, okay... kan ik helemaal inkomen. Maar de wat meer ingelezen gamer heeft toch andere gedachten zou je denken, maar blijkbaar niet :P Komt 'ie nog een keertje dus:

De DS is NIET de opvolger van de GBA, het is de 3e hardware-zuil van Nintendo, NAAST de Gameboy serie, en de console serie. Dat zijn niet eens mijn eigen woorden of gedachten, maar dat is meerdere malen gezegd door Iwata! Bovendien lijkt me het toch wel helemaal duidelijk als er een GBE op korte termijn zit aan te komen. Ze gaan natuurlijk geen opvolger uitbrengen na een jaar! 8)7 Dat zou inderdaad niet slim zijn, en zelfs de marketing kannonnen bij Nintendo kunnen dat wel bedenken lijkt mij :+ Een geupdate versie waar het design wat slicker is en wat bugs zijn aangepast ofzo noem ik hierbij geen opvolger, maar gewoon een update ... voordat iemand de GBA SP naar m'n hoofd gaat slingeren :+

Als je naar het verleden kijkt kun je de DS het beste vergelijken met de Virtual Boy. De Virtual Boy was ook niet de opvolger van de SNES, noch van de Gameboy. Het was net als de DS een 3e stukje hardware. Het enige verschil is dat de DS tot op heden wel succesvol is. (Jammer trouwens dat de VB nooit een succes is geworden, want het is een leuk apparaat dat net als de DS iets heeeel anders is dan alle andere consoles/handhelds. Maar moeders die bezorgd zijn om hun kindertjes' ogen is geen goede reclame helaas.)

[ Voor 7% gewijzigd door Captain N op 04-03-2005 20:56 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:12:
:) Mee eens! Mijn favoriete muziek.
Ik vraag me wel af hoe groot de kans is dat zoiets ook buiten japan uitkomt. Maar ja eigenlijk... who cares?! :p Ik importeer het toch wel. Hoeveel is 4800 yen eigenlijk?
Heh. :) Ziet en klinkt er goed uit he?
Je moet denk ik wel in gedachten houden dat het geen spel is. Geen levels, geen highscores... het gaat gewoon om de ervaring zelf. Ik hoop dat het enorm uitgebreid is, iets waar je urenlang in kunt verdwalen en steeds meer wonderlijke muziekjes tevoorschijn toveren. Ik ben echt heel blij met dit soort projecten voor de DS. :) Gaat echt de goede kant op!

Nanostray-filmpje gezien --> WOW!... is dat echt op de DS? En volgens de makers werd er geen gebruik gemaakt van gepre-renderde filmpjes toch? Dus waar we naar zitten te kijken is de echte game-engine? :D :D
(Ja, bij shooters vind ik de graphics best wel belangrijk... hoort gewoon bij het genre. Als je een shooter speelt wil je telkens achterover vallen van verbazing over de gigantische schermvullende eindbazen en mooie doorkijkjes in de achtergrond. Heel veelbelovend dit! :D)

3 nieuwe musthaves op mijn lijstje dus: Meteos, Electroplankton, Nanostray. Sweet.

Helaas is Kirby's Magic Paintbrush nu juist weer van mijn musthaves-lijstje afgevallen. :'(
Ik ben net even langsgeweest bij die DS touch-tour, en heb Kirby een paar minuutjes zitten spelen... vond het een tamelijk frustrerende ervaring om eerlijk te zijn. Opzich is het basisprincipe heel erg leuk. Die lijntjes trekken, en dan een keer tikken op Kirby en hij schiet er overheen. Zwaartekracht werkt goed. Als je hem omlaag laat glijden bouwt hij vaart op zodat je hem daarna over een helling omhoog kan laten schieten. Ik kon hem zelfs al een looping laten maken. :) Heel erg cool allemaal. Alleen het is echt on-ge-loof-lijk ir-ri-tant als je dan tegen een vijand opbotst. :( Natuurlijk is dat nooit leuk in elk spel, maar dan hoort het er gewoon bij. Maar ik vond dat het in Kirby de spelervaring gewoon verpestte. Met die (briljante!) setup en controls wil je gewoon lekker stunten en zo snel mogelijk gaan. Ze hadden er een 2D race-spel van moeten maken (á la Unirally als iemand dat nog kent), zo voelt het ook aan vind ik. Maar het is dus toch echt een platformspel. Een gigantische gemiste kans. Ik wil het nog steeds wel hebben, maar het is zeker niet meer iets dat ik zo snel mogelijk ga importeren... eerder een tweedehands van ebay halen-game. Eeuwig zonde. Ik hoop dat ze heel snel een vervolg maken met parcoursen in plaats van platformlevels, dat zou namelijk écht briljant kunnen worden!

Verder wel leuk om te zien die tour. Het was lekker druk. :D Wel veel kiddies, ik voelde me best wel voor lul staan eigenlijk, haha. Maar ja... goed om te zien dat Nintendo zo veel aandacht trok. :) Dat gigantische DS-model van piepschuim ofzoiets had van mij niet echt gehoeven. (Ziet er echt niet uit. :p), maar het doet me goed dat Nintendo zo serieus werkt aan de promotie deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ongeveer 35 Europese munten.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Faust schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:05:

Cartridges van 128MB zijn mss genoeg voor N64 poorts, maar niet genoeg voor een spel met een high quality soundtrack en hi-res textures (niet dat nintendo momenteel een portable apperaat heeft wat dat aankan).
Uhmm 128 MB is niet het limiet!.......Asphalt gebruikt nu al 256 MB...en opslag ruimte is ook niet alles...NFSU op de PSP een 7.9 noem ik niet uber...kijk gameplay over grfx ;)...zou mooi zijn als we beide hadden...maar dat heeft de DS niet...dus geef mij maar wat minder GRFX en meer gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Captain N schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:54:
Waarom krijgt niemand het toch in z'n hoofd dat de DS NIET de opvolger van de GBA is? :? Kijk, dat de doorsnee consument die de winkel inloopt en zo'n demopod ziet staan dat denkt, okay... kan ik helemaal inkomen. Maar de wat meer ingelezen gamer heeft toch andere gedachten zou je denken, maar blijkbaar niet :P Komt 'ie nog een keertje dus:

De DS is NIET de opvolger van de GBA, het is de 3e hardware-zuil van Nintendo, NAAST de Gameboy serie, en de console serie. Dat zijn niet eens mijn eigen woorden of gedachten, maar dat is meerdere malen gezegd door Iwata! Bovendien lijkt me het toch wel helemaal duidelijk als er een GBE op korte termijn zit aan te komen. Ze gaan natuurlijk geen opvolger uitbrengen na een jaar! 8)7 Dat zou inderdaad niet slim zijn, en zelfs de marketing kannonnen bij Nintendo kunnen dat wel bedenken lijkt mij :+ Een geupdate versie waar het design wat slicker is en wat bugs zijn aangepast ofzo noem ik hierbij geen opvolger, maar gewoon een update ... voordat iemand de GBA SP naar m'n hoofd gaat slingeren :+

Als je naar het verleden kijkt kun je de DS het beste vergelijken met de Virtual Boy. De Virtual Boy was ook niet de opvolger van de SNES, noch van de Gameboy. Het was net als de DS een 3e stukje hardware. Het enige verschil is dat de DS tot op heden wel succesvol is. (Jammer trouwens dat de VB nooit een succes is geworden, want het is een leuk apparaat dat net als de DS iets heeeel anders is dan alle andere consoles/handhelds. Maar moeders die bezorgd zijn om hun kindertjes' ogen is geen goede reclame helaas.)
Weet je waarom een heleboel mensen hem toch als een soort opvolger beschouwen?
Simpel; omdat het apparaat (ongeveer?) dezelfde functie heeft; Portable gaming
Daarnaast zullen mensen hem kopen om hun GBA te vervangen, zal dat ook niet gebeuren als de nieuwe GB uitkomt tov de DS?
Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren, maar het zou natuurlijk kunnen, feit blijft dat de apparaten van elkaar kunnen verschillen, maar als ze beiden (voornamelijk) zijn gericht op portable gaming dan blijven het concurrenten van elkaar. (denk dat er ook maar weinig mensen zullen zijn die meerdere portable gaming systems met zich mee gaan nemen)

Ik snap trouwens wel dat je af en toe een beetje moe kan worden van ELiA hier op het forum hoor, die doet in elke post alsof alle support voor de DS wegvalt zodra de nieuwe Gameboy komt, terwijl Nintendo heeft gezegd dat dat niet zo is, omdat de een de ander niet vervangt.
Ik wilde alleen wel even duidelijk maken dat de 2 nintendo apparaatjes toch echt wel concurrenten gaan worden en vergeleken zullen gaan worden.
Er zijn nu ook mensen die zeggen dat dat DS en PSP niet met elkaar vergeleken kunnen worden, maar dat slaat natuurlijk nergens op; ze verschillen inderdaad, maar als ik een portable gaming apparaat zoek, dan zal ik ze toch echt gaan vergelijken en kijken op welke punten ze verschillen en welke daarmee het beste op mijn eisen aansluit. Dat zullen consumenten ook gewoon gaan doen als de nieuwe gameboy uitkomt. Jammere daaraan is, is dat een grotere userbase vaak effecten heeft op het aantal games dat wordt gereleased en dat het zonde is of zou zijn als de 2 nintendo portables vooral met elkaar zouden concurreren qua eigenschappen.
Maargoed, de tijd zal het leren en zolang Nintendo zelf games uitbrengt voor hun eigen consoles zit het eigenlijk wel goed toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik denk ook niet dat de DS gaat floppen nu er nog een nintendo handheld op de makrt gaat komen, er is best plaats voor nog een hoor.

Vraag jezelf maar eens, hoeveel gameboys heb ik in mijn bezit (gehad). Een dikke kans dat het er meer dan 1 is. Dus er zijn genoeg mensen die ze allebei zullen kopen, maak je daar maar niet druk om.

Ik zeg ook niet dat de support gaat wegvallen.

Toen de Gameboy Advance 1 uitkwam, bleven er ook nog jaren spellen voor de Gameboy color uitkomen, ik zie het probleem niet.

Edit: "Nintendo DS cartridges hold up to 1 gigabit, and the same with GBA games. Higher compression is probably the reason why DS carts don't need any more than that."
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Sorry, stom van mij, het is idd meer dan 128 mb. 8) 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Faust op 05-03-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

nioz schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 04:05:
Weet je waarom een heleboel mensen hem toch als een soort opvolger beschouwen?
Simpel; omdat het apparaat (ongeveer?) dezelfde functie heeft; Portable gaming
Daarnaast zullen mensen hem kopen om hun GBA te vervangen, zal dat ook niet gebeuren als de nieuwe GB uitkomt tov de DS?
Mja, de niet ingelezen massa, of mensen die de PU als enige informatiebron beschouwen zullen dat waarschijnlijk denken ja. :+ En dat is ook niet zo gek. Maar als je je er een beetje in verdiept hebt zul je weten dat het niet zo is.
Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren, maar het zou natuurlijk kunnen, feit blijft dat de apparaten van elkaar kunnen verschillen, maar als ze beiden (voornamelijk) zijn gericht op portable gaming dan blijven het concurrenten van elkaar. (denk dat er ook maar weinig mensen zullen zijn die meerdere portable gaming systems met zich mee gaan nemen)
Hier zeg je het zelf al :) Als de GBE de opvolger is van de DS, en de DS van de GBA dan zijn het geen concurrenten!
Er zijn nu ook mensen die zeggen dat dat DS en PSP niet met elkaar vergeleken kunnen worden, maar dat slaat natuurlijk nergens op; ze verschillen inderdaad, maar als ik een portable gaming apparaat zoek, dan zal ik ze toch echt gaan vergelijken en kijken op welke punten ze verschillen en welke daarmee het beste op mijn eisen aansluit. Dat zullen consumenten ook gewoon gaan doen als de nieuwe gameboy uitkomt. Jammere daaraan is, is dat een grotere userbase vaak effecten heeft op het aantal games dat wordt gereleased en dat het zonde is of zou zijn als de 2 nintendo portables vooral met elkaar zouden concurreren qua eigenschappen.
Maargoed, de tijd zal het leren en zolang Nintendo zelf games uitbrengt voor hun eigen consoles zit het eigenlijk wel goed toch? :)
Naja, je kunt de DS en PSP natuurlijk wel vergelijken, maar eigenlijk klopt het niet zo helemaal. Het zijn dan wel beide portables, maar wel heel verschillende portables! De DS is meer een portable voor alternatieve games, net zoals de Virtual Boy dat was. De DS is trouwens net als de VB (wel wat minder, maar ok :)) een beetje een semi-portable imo. Probeer maar eens met een eenwieler over een richeltje te rijden als je in en rijdende trein zit die heen en weer wiebelt :P Gameboy-en (en ik neem aan PSP-en) daarentegen gaat dan prima.

Aan de hand van de informatie/geruchten die er nu zijn over de GBE zou ik zeggen dat dat het apparaat is waarmee je de PSP zou moeten gaan vergelijken. Net zoals je de PS2 met de Cube vergelijkt, en niet met de N64 bijvoorbeeld.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Faust schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:05:
Hmm, Ruzbeh is de enige die mag zeggen hoe de nieuwe gameboy eruit komt te zien, jullie ideeen zijn stom en niet geod genoeg/logisch?

Yo, omdat je het topic gestart hebt, en jezelf een "Officiele Nintendo fanboy" waant, wil niet zeggen dat je iedereens ideeen moet afzeiken en de "zo werkt nintendo niet" opmerkingen beginnen me te vervelen, jij weet net zo min als de rest hier wat nintendo's plannen zijn. Anders had je zeker weten op de GBA2 gewacht ipv de innovatieve pda/DS.
Waar slaat dat nou weer op? Ik gebruik gewoon een goede argument. Een GameCube portable is niet mogelijk, omdat er letterlijk constant aan de disc wordt gelezen. Dit vergt enorm veel stroom en daarnaast is de GameCube zo sterk in graphics dat het bijna onmogelijk is om een goede handheld te maken van een portable GameCube (duur en een zeer lage batterylife). Je kan beter op dat argument in i.p.v. mij uitmaken als een fanboy die iedereens ideeën zomaar zit af te zeiken. :/

En, nee, een innovatieve had ik en iedereen beter kunnen verwachten dan een GBA2. Het past namelijk heel goed bij de filosofie van Nintendo. Maar zoals jij ook hebt gezegd heb ik inderdaad geen flauw idee van de plannen van Nintendo zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:53

RayNbow

Kirika <3

nioz schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 04:05:
Alleen kan de DS de GBA niet helemaal vervangen, aangezien het multiplayergedeelte van de GBA spellen niet werkt op een DS.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
DS Option Pak inserted
Afbeeldingslocatie: http://www.dmgice.com/library/images/optionpak.png

Bijbehorende artikel
Het artikel gaat over mogelijke uitbreidingen. De teksten zijn echter al aanwezig in de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Icelus schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:05:
DS Option Pak inserted
[afbeelding]

Bijbehorende artikel
Het artikel gaat over mogelijke uitbreidingen. De teksten zijn echter al aanwezig in de DS.
Dat was al bekend in December 2004 ofzo, maar wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het volgende is mss interessant:

de DS werkt met cartridges. De Snes ook. Kan iemand zich de super FX chip herinneren?

Het is mogelijk dat de DS buiten zijn eigen specificaties gaat, zoals de snes dat deed middels de FX chip. Het kan zijn dat een cartridge zijn eigen 3d processor, of texture filtering chip meelevert, zodat de graphics nog mooier worden.

DIt waren de originele snes specs:

CPU type: 65c816 (16-bit)
CPU speed: 2.68 and 3.58 Mhz (change able)
RAM memory: 1 Mbit (128 Kbyte)
Picture Proc. Unit: 16-bit
Video RAM: 0.5 Mbit (64 Kbyte)
Max resolution: 512 x 448 pixels
Colors Available: 32 768 colors
Max colors at once: 256 colors
Max sprite size: 64 x 64 pixels
Max sprites: 128 sprites
Min/Max Cart Size: 2 Mbit - 48 Mbit
Sound chip: 8-bit Sony SPC700
Sound channels: 8

En de FX chip had dit:

Architecture: RISC
Clock Speed 10.74Mhz
Peripheral ROM 16Mbits max
Peripheral RAM 1Mbit max
Internal Data Bus 16 bits
External Data Bus 8 bits
Internal Registers 16 bit x 16
Instruction Cache 512 Bytes
Processing Advantages:
Polygon Processing; Software Sprite Processing

De getallen zeggen me niet zoveel, maar neem maar aan dat ie met de chip vet krachtiger was.

Ik weet zeker dat de DS ook zo'n mogelijkheden kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32879

[/quote]
Dat was al bekend in December 2004 ofzo, maar wel interessant...[/quote]

zeker interessant, wat voor mogelijkheden zouder er nog meer zijn naast ruble features?

Als de pda functie er nog zit aan te komen zou het mooi extra geheugen zijn. Je moet dan wel files vanaf je pc naar die cart kunnen flashen

ik denk ik iets tever vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Faust schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:03:
Het volgende is mss interessant:

de DS werkt met cartridges. De Snes ook. Kan iemand zich de super FX chip herinneren?

Het is mogelijk dat de DS buiten zijn eigen specificaties gaat, zoals de snes dat deed middels de FX chip. Het kan zijn dat een cartridge zijn eigen 3d processor, of texture filtering chip meelevert, zodat de graphics nog mooier worden.

DIt waren de originele snes specs:

[specs]

De getallen zeggen me niet zoveel, maar neem maar aan dat ie met de chip vet krachtiger was.

Ik weet zeker dat de DS ook zo'n mogelijkheden kan benutten.
Ja, er kan inderdaad een soort van uitbreiding komen voor de DS waardoor de graphics nog mooier worden. Maar, waarom moeten de graphics nou mooier worden eigelijk. Ik denk dat dat door de PSP komt. Ik vind de graphics toch echt best. Maar ik sta natuurlijk altijd open voor uitbreiding e.d.

Wat zie ik nou...
Sound chip: 8-bit Sony SPC700
WHAAAAAAAAAAAA!!!!!!! :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Hehe, ik vroeg me al af waarom al die snes games zo'n k*t geluid hadden ;)

(btw, als het niet voor nintendo's "mega-cd"-plannen met sony was geweest, dan had de PlayStation nooit bestaan.)

De 1 gigabit /128 MB had ik een beetje onderschat moet ik toegeven.
Ik zag net dat mijn Zelda: OOT rom 32 MB is, en moet je eens kijken hoe groot dat spel is. Het kan dus nog eens 4 keer zo groot als dat, dus 128MB is wel genoeg lijkt me. (anders zou zelda op de ds zo groot zijn dat je hem nooit uitgespeeld zou krijgen 8) ).

Weet iemand misschien antwoord op het volgende:
Any chance dat we Perfect Dark op de DS kunnen tegenkomen? (naar mijn mening de allerbeste shooter ooit).
De hardware kan het aan volgens alles, maar Rare is nu toch eigendom van Microsoft, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Faust schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:23:
Hehe, ik vroeg me al af waarom al die snes games zo'n k*t geluid hadden ;)

(btw, als het niet voor nintendo's "mega-cd"-plannen met sony was geweest, dan had de PlayStation nooit bestaan.)

Ik zag net dat mijn Zelda: OOT rom 32 MB is, en moet je eens kijken hoe groot dat spel is. Het kan dus nog eens 4 keer zo groot als dat, dus 128MB is wel genoeg lijkt me. (anders zou zelda op de ds zo groot zijn dat je hem nooit uitgespeeld zou krijgen 8) ).

Any chance dat we Perfect Dark op de DS kunnen tegenkomen? (naar mijn mening de allerbeste shooter ooit).
De hardware kan het aan volgens alles, maar Rare is nu toch eigendom van Microsoft, of zie ik dat verkeerd?
Yep en aangezien de PD licentie bij Rare ligt is het dus vrijwel onmogelijk. Of ze mogen het van MS op de Nintendo DS uitbrengen dan zou het kunnen anders niet.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Perfect Dark weet ik niet hoor. Maar als je ziet dat de 3rd party support mega sterk is, is alles mogelijk.

Ik gebruik dat Zelda OOT argument ook zo vaak. Echt een gigantisch spel! Heeft te maken met compressie enzo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:48
Volgens mij is er best een grote kans daarop. De DS is namelijk geen concurrent van de Xbox en Rare brengt ook games uit voor de GBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
BarôZZa schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:32:
Volgens mij is er best een grote kans daarop. De DS is namelijk geen concurrent van de Xbox en Rare brengt ook games uit voor de GBA.
_/-\o_

edit, had in mijn enthousiasme de post van Schnumi niet gelezen.

Microsoft doet vaak zijn best om het het vaarwater van zijn concurrenten te zitten, dus misschien zullen ze dat ook doen met Perfect Dark. Ik hoop van niet natuurlijk. Maar Donkey Kong is toch ook van Rare, of niet? Die games zijn ook voor de GBA uitgekomen nadat Microsoft rare 'had'. Dus misschien is er toch een kans voor. (of ligt dat anders bij DK?)

[ Voor 47% gewijzigd door Faust op 05-03-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 04-05 14:10

Wiebbe

<none />

heel raar, bij mij vraagt hij altijd of ik de rumble feature wil gebruiken bij het alarm?
ik d8 dat dat standaard was :P

maar dat komt dus omdat ik altijd mijn flash card erin heb zitten.
Maar hij zegt wel dat er een gba game inzit, en geen option card..

vreemd :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wiebbe schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:43:
heel raar, bij mij vraagt hij altijd of ik de rumble feature wil gebruiken bij het alarm?
ik d8 dat dat standaard was :P

maar dat komt dus omdat ik altijd mijn flash card erin heb zitten.
Maar hij zegt wel dat er een gba game inzit, en geen option card..

vreemd :P
Hmm dus dan komt er vrijwel zeker een rumblepack voor de Nintendo DS anders bouwen ze die vraag niet in. :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:48
Faust schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:35:
[...]

_/-\o_

edit, had in mijn enthousiasme de post van Schnumi niet gelezen.

Microsoft doet vaak zijn best om het het vaarwater van zijn concurrenten te zitten, dus misschien zullen ze dat ook doen met Perfect Dark. Ik hoop van niet natuurlijk. Maar Donkey Kong is toch ook van Rare, of niet? Die games zijn ook voor de GBA uitgekomen nadat Microsoft rare 'had'. Dus misschien is er toch een kans voor. (of ligt dat anders bij DK?)
Donkey Kong en Diddy Kong zijn van Nintendo, Rare mocht alleen gebruik maken van de karakters van Nintendo, zoals voor Donkey Kong Country, 64 en Diddy Kong Racing. Het lijkt mij dus heel goed mogelijk dat Perfect Dark voor de DS uitkomt, aangezien Donkey Kong Country ook door Rare was ontwikkeld en toch voor de GBA uitkwam.

[ Voor 69% gewijzigd door BarôZZa op 05-03-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee okee, gewone prijs dus. :) Ik dacht misschien duurder of goedkoper omdat het nog specifiek vermeld werd.
Maar eigenlijk is het best wel goedkoop als je er ook een gratis hoofdtelefoontje bijkrijgt.
Donkey Kong en Diddy Kong zijn van Nintendo, Rare mocht alleen gebruik maken van de karakters van Nintendo, zoals voor Donkey Kong Country, 64 en Diddy Kong Racing. Het lijkt mij dus heel goed mogelijk dat Perfect Dark voor de DS uitkomt, aangezien Donkey Kong Country ook door Rare was ontwikkeld en toch voor de GBA uitkwam.
Die conclusie klopt niet. :)
De familie Kong is inderdaad eigendom van Nintendo, en alleen maar uitgeleend aan Rare. Daarom kan Nintendo nu nog steeds gewoon Donkey Kong games uitbrengen.
Perfect Dark is het intellectuele eigendom van Rare. En blijft dat dus ook nu Rare niet meer bij Nintendo is. Nintendo kan dus nooit op eigen houtje Perfect Dark gaan poorten. Maar Perfect Dark DS kan volgens mij nog steeds wel uitgebracht worden, alleen de vergelijking die je trekt met Donkey Kong Country klopt niet volgens mij. Je kan er beter op wijzen dat er nog een derde Banjo Kazooie game voor de GBA is verschenen. Dat is veel interessanter, omdat Banjo & Kazooie ook het eigendom van Rare zijn waar Nintendo in principe niks mee te maken heeft. Misschien heeft Microsoft zelfs wel speciaal toestemming moeten geven voordat Gruntilda's Revenge mocht verschijnen.

En ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat mensen de DS als de opvolger van de gameboy beschouwen. Ik beschouw hem eigenlijk ook zo. :p Nintendo kan me nog meer vertellen. Het ding kan alles wat de gameboy ook kon, mensen kunnen hem dus prima kopen ter vervanging als hun GBA kapot gaat ofzo. Dat hele "derde pilaar" verhaal geloof ik pas als er daadwerkelijk een PSP-achtige Gameboy-opvolger wordt aangekondigd.

Edit: Tsjongejonge, ik zit even op IGN te kijken. Hoe kunnen ze deze week nou niet de Gameboy Evolution geruchten behandelen in de Nintendo Minute vol. 7?! :p Het hele internet gonsde ervan, maar zij komen met een 1 of andere suffe vraag over hoe Nintendo zichzelf ziet over 3 jaar. Nouja. Wel een leuke quote:
If names like Nintendogs and Electroplankton sound funny, remember—so did Zelda, Mario, Donkey Kong and Pokémon at one time.
_/-\o_
Ze geloven in ieder geval wel in hun nieuw ingeslagen weg. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 115248 op 05-03-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 72901 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:48:
[...]

Waar slaat dat nou weer op? Ik gebruik gewoon een goede argument. Een GameCube portable is niet mogelijk, omdat er letterlijk constant aan de disc wordt gelezen. Dit vergt enorm veel stroom en daarnaast is de GameCube zo sterk in graphics dat het bijna onmogelijk is om een goede handheld te maken van een portable GameCube (duur en een zeer lage batterylife). Je kan beter op dat argument in i.p.v. mij uitmaken als een fanboy die iedereens ideeën zomaar zit af te zeiken. :/
Het is niet mogelijk is natuurlijk onzin. De ontwikkelingen binnen de technologie gaan zo snel dat wat vandaag niet mogelijk is, morgen misschien wel mogelijk is. Één mogelijke oplossing voor dit probleem is het uitrusten van de portable GameCube met een grote hoeveelheid (flash)geheugen, meer dan wat er op een schijfje past. Je kopieert wat er op een GC-schijfje staat naar dat geheugen en je hebt het schijfje niet meer nodig. Met de huidige geheugen prijzen is dat best te doen. Het enige nadeel is dat iedere keer dat je het schijfje verwisselt je ongeveer vijf minuten lang de drive gebruikt. Voila, de drive draait niet meer constant, probleem opgelost. Natuurlijk zou dit misschien een aantal andere problemen introduceren, maar het is maar als voorbeeld bedoeld dat er wel oplossingen mogelijk zijn voor dit soort problemen.
Ik denk dat we eerder op een Timesplitters spel kunnen rekenen. Free Radical bestaat voor het grootste deel uit Nintendo fans dus die zie ik eerder een FPS voor de DS maken dan MS/Rare. Bovendien heeft Rare vrijwel niemand die aan Perfect Dark heeft in dienst meer, de belangrijkste mensen uit het GoldenEye/Perfect Dark team werken tegenwoordig voor Free Radical. Er ging een tijdje terug een gerucht dat EA en Nintendo samen aan een GoldenEye remake bezig waren, maar het is enorm stil geworden hierover. Enkele betrouwbare sites meldden zelfs dat het vrijwel zeker waar was.

[ Voor 24% gewijzigd door MetroidPrime op 05-03-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar wat je niet met de techniek kunt oplossen is dat 8cm schijfjes gewoon te groot zijn! Of je moet een manier bedenken dat je ze in 4 stukken kunt breken en dan in de GB kan doen :+

Maar qua rekenkracht zie ik geen enkel probleem. Kijk eens hoe klein de GC sowieso al is! En we zijn alweer heel wat jaartjes verder, en zie de PSP, dus volgens mij kan dat best wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-03-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:08:
Maar wat je niet met de techniek kunt oplossen is dat 8cm schijfjes gewoon te groot zijn! Of je moet een manier bedenken dat je ze in 4 stukken kunt breken en dan in de GB kan doen :+

Maar qua rekenkracht zie ik geen enkel probleem. Kijk eens hoe klein de GC sowieso al is! En we zijn alweer heel wat jaartjes verder, en zie de PSP, dus volgens mij kan dat best wel.
Je doelt voornamelijk op de grootte van het loopwerk neem ik aan? Zelfs dat is op te lossen, al zal dat wel wat meer problemen opleveren. Het loopwerk van de PSP is trouwens toch ook niet zo heel erg groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is misschien technisch mogelijk, maar Nintendo zal het nooit doen. Zie jij al die knoppen van een GameCube controller op een handheld.

Over 5 dagen houdt Mr. Iwata trouwens een speech bij de Game Developers Conference, daar zal onder meer info gegeven worden over de Nintendo DS en Nintendo Revolution. _/-\o_

http://www.cmpevents.com/...sp?option=G&V=3&id=381380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

De NDS heet anders net zoveel knoppen als een GameCube controller. De analoge stick zou je in principe ook iets kleiner kunnen maken zodat ze er nog op de DS bij zouden passen. Je zou eventueel je handheld een centimeter breder moeten maken, maar zo'n probleem is dat toch niet? We accepteerden vroeger de gray brick Game Boy ook ondanks zijn belachelijke grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MetroidPrime schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:27:
De NDS heet anders net zoveel knoppen als een GameCube controller. De analoge stick zou je in principe ook iets kleiner kunnen maken zodat ze er nog op de DS bij zouden passen. Je zou eventueel je handheld een centimeter breder moeten maken, maar zo'n probleem is dat toch niet? We accepteerden vroeger de gray brick Game Boy ook ondanks zijn belachelijke grootte.
Lijkt me echt een gigantisch ding worden en daarnaast ook nog eens duur.

Ik zou 'm in ieder geval niet kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 72901 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:22:
Het is misschien technisch mogelijk, maar Nintendo zal het nooit doen.
Ik denk dat is waar Elia het over had ;) Ergens roept het op een of andere manier irritatie op :+

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, maar bij mij komt het over als een uiterst belachelijk idee. Serieus. Een portable GameCube? You gotta be shitting me. :/

Nintendo komt gewoon niet met een portable GameCube en helemaal niet met een nieuwe handheld platform naast de DS, of het gaat floppen. Wel zie ik Nintendo een soort GBA SP SP maken om daarna nog eens de prijs sterk te verlagen van de GBA SP. Mij kan je in ieder geval totaal niet overtuigen.

Misschien dat we er over 5 dagen nog eens info over krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 72901 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:54:
Sorry, maar bij mij komt het over als een uiterst belachelijk idee. Serieus. Een portable GameCube? You gotta be shitting me. :/

Nintendo komt gewoon niet met een portable GameCube en helemaal niet met een nieuwe handheld platform naast de DS, of het gaat floppen. Wel zie ik Nintendo een soort GBA SP SP maken om daarna nog eens de prijs sterk te verlagen van de GBA SP. Mij kan je in ieder geval totaal niet overtuigen.

Misschien dat we er over 5 dagen nog eens info over krijgen.
Sommige mensen vonden een portable NES, SNES of Mega Drive een belachelijk idee. Toch was er een third party die aankwam meet portable versies van deze consoles. Sterker nog het was 1 portable die spellen van alledrie de consoles kon spelen. Dit was nog in de hoogtijdagen van de SNES en de Mega Drive.

Ik verwacht zelf inderdaad niet dat Nintendo zoiets op korte termijn zal doen, maar om te zeggen dat ze het nooit zullen doen vind ik een beetje te ver gaan. Het doet me zelfs een beetje denken aan een opmerking die de directeur van IBM in de jaren '40 maakte, hij verwachte dat er wereldwijd nooit meer dan 4 computers nodig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 138251 op 05-03-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het nieuwe nummer van N-Gamer stonden links voor kleine online flash-versies van een paar DS-spelletjes.

Project Rub en Zookeeper waren al bekend in deze vorm.

Maar http://www.spike.co.jp/tendo-dokuta/shokushin.html Tendo Dokuta, volgens mij nog niet. Het is één van de 2 aangekondigde chirurgie-spelletjes, en ik snap er echt helemaal niks van. ;) Al dat japans...

En hier http://cgiall.sakura.ne.jp/src/up0295.swf zou Meteos moeten staan, maar die krijg ik helaas niet aan de praat. :( (pagina wordt niet gevonden). Maar N-gamer had bij deze geschreven: (NB: de bereikbaarheid van zijn site laat soms te wensen over.) Dus ja... af en toe maar eens proberen dan. :)
Overigens staat Meteos bij mij al in de pre-order bij Lik Sang. :D Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 02-05 17:54

Wekkie

Yeah

offtopic:
Is er al iemand bezig aan deeltje 6? Heeft Ruzbeh hem al geclaimed? :P Dalijk zitten we nog zonder topic! ;)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

die SWF van meteos is de moeite niet waard overigens, het is ongeveer op 10% van de snelheid van wat je op de DS krijgt (ok lichtelijk overdreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wekkie schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:49:
offtopic:
Is er al iemand bezig aan deeltje 6? Heeft Ruzbeh hem al geclaimed? :P Dalijk zitten we nog zonder topic! ;)
offtopic:
Hijs klaar.. :P
RSP schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:31:
die SWF van meteos is de moeite niet waard overigens, het is ongeveer op 10% van de snelheid van wat je op de DS krijgt (ok lichtelijk overdreven)
Misschien dat je computer te langzaam is?

De URL doet het niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 30-04 15:43

Nohead

PSN ID: Nohead

Mijn Ds is ook binnen zitten al screen protectors op opgezet door de winkel zelf.
Met extra batterij en 4 spellen.
Ben er zeer te vreden over. RIDGE RACER RULES.
helaas geen yoshi bij :( zelf hier maar aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 03:29
8)7 ff een leger printje en gay unit erop , dat vind ik niet echt ontwerpen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In-game beelden van Kirby's Magical Paintbrush:

http://www.nintendo.co.jp/ds/atkj/about/penaction/movie.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 20:25

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik kan het toch niet laten en heb Polarium besteld. :P
Nu nog een dikke week geduld hebben dus :9

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

magnifor schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:46:
In-game beelden van Kirby's Magical Paintbrush:
Zo! Die kan het wel behoorlijk goed.
Wat je in dat filmpje niet ziet is dat er op het bovenste scherm een metertje staat dat aangeeft hoeveel "inkt" je hebt om lijnen te trekken. Er zit ongeveer genoeg in om één horizontale lijn over de breedte van het scherm te trekken. Als je dat gedaan hebt moet je eerst weer wachten totdat het metertje is volgelopen. (Dat gaat opzich wel snel, maar toch... een beetje irritant was het wel).

Maar zoals hij het doet... alleen maar echt de lijnen trekken die hij nodig heeft, ziet het er toch wel weer aardig uit. Misschien wordt het spel leuker om te doen als je er goed in bent. Ik hoop het, maar zo enthousiast als eerst ben ik toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vet. Ik heb het nooit gespeeld, maar ik heb gewoon een gevoel dat ik het goed zou kunnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 12:47
Heb tijdens mn vakantie flink wat Wario Ware gespeeld, die kreeg ik net voordat ik wegging binnen. :) (import van iemand die naar us ging)

Erg leuk spel! Verslavende minigames.
Enige is, ik heb nu die 3 beren gehaald met allerlei mixes, is dit alles?! :X (dat je dus kan halen)
Anders heb ik em dus binnen een week helemaal uitgespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Je moet eerst in normal mode bij iedereen over level 40 geraken. Dan krijg je bij iedereen een zilveren kroontje.

Daarna kun je ook bij de album mode, waar je de games afzonderlijk kunt spelen medailles halen. Als je alle medailles van een karakter hebt krijgt dat karakter een gouden kroontje. Ben nu zelf nog bezig met die allemaal te behalen.

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 15:01

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.