Ode aan het oude paars

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 921 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:21:
[...]

Maar op de paarse template stond GoT en nu staat er gathering.tweakers.net dus dat is net zo goed anders toch 8)7

WoT was gewoon de voorloper van T.net voordat de domainname de officiele naam werd.

[...]

Het is vrijwel altijd een ongefundeerde flame. En ongefundeerde flames zien we liever niet :)
Ik zie liever deze lay-out ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:15:
[...]

Kan ik dat ook voor elkaar krijgen met IE zonder dat ik een proxy ga draaien? (en specifiek voor GoT en dus niet voor alle andere sites)
Nee, helaas, je zult een proxy moeten draaien. Ik gebruik hier Proxomitron voor, werkt prima (en is gratis) en is voor de overige sites transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mmkay. Ben nog ff wezen kijken bij de nieuwe settings, en ik vind Vintage an sich nog wel te doen :) Zit toch nog wat paars in :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50779/thumb.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door SandsOfArrakis op 01-02-2005 19:22 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
Daarom is geen reden... :X
curry684 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:55:
[...]

Je kunt er sowieso redelijkerwijs vanuit gaan dat ie nog wel een jaar overleeft, zij het wellicht niet 100% functioneel. Voor een heel typisch voorbeeld: in React 2.0 (is nog een tijd weg) gaan private messages komen, en die gaan we op het forum welzeker uitproberen. Dan moeten er dus templates gemaakt worden voor: inbox-overview, new-message, view-message, confirm-delete-message, list sent-messages, alarm-new-message etc. Daarnaast moeten andere templates (view_categories en view_topics minimaal prolly) bijgewerkt worden zodat je kunt zien dat je nieuwe berichten hebt, en zullen de menu's ook bijgewerkt moeten worden. Al met al een flinke sloot van een paar dagen (wellicht weken, ik heb er ook niet echt kijk op) werk aan HTML-design en vertemplatering, en dan heb je dus pas 1 templateset gedaan. Dat moet je dus vervolgens ook nog eens voor silver en paars gaan doen, oftewel 3 keer zoveel werk (als we uitgaan van 2 weken werk dus ineens 6 weken!!!). Op zo'n moment gaat de teller lopen: een developer tegen modaal salaris verdient ~2400 euro bruto per maand, +30% werkgeverslasten kom je dan uit op een investering van ruim 3000 euro puur en alleen om 2 templates te onderhouden die niet eens onze corepresentatie zijn. Om de rekensom rond te maken: dat is dus 3000 euro puur en alleen om abonnee's happy te houden, oftewel honderd T.net Extra abonnementen van een jaar. Dat wordt al verdomd snel onrendabel hoor :)

Nu weet ik niet welke beslissing over dit exacte voorbeeld genomen gaat worden, en vermoed ik dat PM's gewoon in alle templates gaan komen als het zich binnen een jaar aandient, maar zo weet men tenminste even welke belangen spelen :)
Dit aan de andere kant vind ik wel een reden en nog een goede reden ook. Ik ben benieuwd waarom dit niet eerder tegen de mensen bekend is gemaakt. Ik denk namelijk dat dit meer begrip opleverd dan simpel een "daarom" en geblaat over huis-stijlen, abo's etc.

Het is natuurlijk altijd makkelijk praten "achteraf". Maar misschien had dit heel wat "compleet-over-de-zeik-modjes" en "debiele-opmerkingen-users" gescheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 20:23

TwoR

Gekleurde stippen

cardinal808 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:43:

Dit aan de andere kant vind ik wel een reden en nog een goede reden ook. Ik ben benieuwd waarom dit niet eerder tegen de mensen bekend is gemaakt. Ik denk namelijk dat dit meer begrip opleverd dan simpel een "daarom" en geblaat over huis-stijlen, abo's etc.

Het is natuurlijk altijd makkelijk praten "achteraf". Maar misschien had dit heel wat "compleet-over-de-zeik-modjes" en "debiele-opmerkingen-users" gescheelt
Dit is al vaker gezegd maar een hoop users lezen er of overheen of blijven bij hun mening en blijven dus zeuren over paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Maar ze kunnen toch wel een optie maken om dat wit voor een ander kleurtje te vervangen. Of eventueel in te stellen dat je zelf de kleur kan bepalen, Dan hoef je toch geen totaal nieuwe template te bouwen... Ik vind persoonlijk wit als achtergrond niet fijn lezen. (ookal went het wel )

[ Voor 4% gewijzigd door Paniohitus op 01-02-2005 18:33 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

crisp

Devver

Pixelated

Er is al meermalen, o.a. door curry684 en door mijzelf, aangegeven dat 1 van de belangrijkste punten om over te gaan op een nieuwe layout onderhoudbaarheid is. We hadden natuurlijk ook de bestaande layout met wat hacks op de Tnet frontpage kunnen laten lijken, maar er is bewust gekozen om van scratch af aan een totaal nieuw template te ontwikkelen. Al met al zit daar honderden uren aan manarbeid in (van mij voornamelijk vrije tijd hetgeen ook de reden is waarom het zo lang heeft geduurd).

Overigens is de ontwikkeling van deze layout een mooie vingeroefening geweest om straks de frontpage qua markup aan te gaan pakken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

cardinal808 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:43:

Ik vermoed dat die toch wel gekomen waren, er is namelijk vanaf het begin in een .plan duidelijke uitleg gegeven, ook over de motieven achter het creeeren van een eenduideige stijl voor het hele forum, er zijn voorheen topics geweest in W&G over zowel HTML-code en het design, meerdere vooraankondigingen ...

Je ziet dat bij zo'n verandering gewoon mensen graag eventjes hun onvrede willen uiten, het eerste topic in LA bevat in de eerste 150 reacties dan ook voornamelijk opmerkingen als 'ik vind dit lelijk', dat 'google een ander soort wit gebruikt dan deze layout op GoT', en gezeur over het centreren ...

Het is domweg zo dat veel mensen dan eventjes graag van anderen gaan eisen dat zij zoiets anders zouden moeten aanpakken of andere keuzes hebben moeten maken...

Ik geef toe dat er in de discussie soms ook vanuit de crew kortaf en bot gereageerd is, maar volgens mij moet je daarvoor ook een beetje begrip hebben, na tientallen keren iets over het centreren via de voorkeuren op een nette manier uitgelegd te hebben, dit op zoveel mogelijk punten uitgebreid verklaard te hebben (inclusief een duidelijke topic-warning) ... dan hebben mensen nu eenmaal de neiging minder vriendelijk te worden...

Verder denk ik dat wqua financiele achtergrond Tweakers.net BV geen volledige verantwoordingsplicht heeft tov. de gebruikers; natuurlijk is het goed als bepaalde zaken duidelijk gemaakt worden, namelijk dat tweakers.net BV het bestaan van de GoT-community mogelijk maakt, maar daarvoor zouden geen exacte kostenberekeningen nodig zijn ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed dat de paarse layout wel ondersteunt gaat blijven voor de mensen met abo's? Ik dacht namelijk dat alle templates niet meer geupdatet zouden worden als de nieuwe er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Ik had tot een paar dagen terug nog de oude vertrouwde layout. en ik had geen abo...
Nu is die verdwenen :(
En deze layout maakt mijn zin om hier te lezen en te posten wel erg klein :(

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:44:
Begrijp ik het goed dat de paarse layout wel ondersteunt gaat blijven voor de mensen met abo's? Ik dacht namelijk dat alle templates niet meer geupdatet zouden worden als de nieuwe er was.
Hij wordt ook niet echt meer gewijzigd en geupdate, je kan hem nog wel gebruiken maar of alles blijft werken is een tweede. Staat ook op de vorige pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:50:
[...]

Hij wordt ook niet echt meer gewijzigd en geupdate, je kan hem nog wel gebruiken maar of alles blijft werken is een tweede. Staat ook op de vorige pagina. :)
Ja kijk dan snap ik dus helemaal niet waarom hij niet 'gewoon' gratis aangeboden kan blijven worden, het wordt toch niet meer veranderd, dus welke kosten zijn er dan nog? Of zie ik iets over het hoofd?

Als het nog wel aangepast zou worden zou ik misschien speciaal daarvoor nog een abo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lighteye misschien moet je even de moeite nemen dit topic door te nemen, alles wat je nu zegt is al meerdere keren gevraagd en beantwoord.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MADG0BLIN schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:50:
[...]

Of de oude layout helemaal niet meer gewijzigd wordt, dat betwijfel ik, maar dat is uiteindelijk ook een zaak voor de abbonee's, als daar de behoefte groot is om de oude layout te blijven gebruiken, zal er best wel eea. voor gedaan worden... wat echter wel een grote maar is, is dat wijzigingen niet 'per-direkt' doorgevoerd kunnen worden, en men bij introductie van nieuwe functionaliteiten niet direkt rekening houdt met de oude template ...

Als crisp gewoon andere dingen te doen heeft, moeten veranderingen aan de oude template even wachten, of worden misschien bepaalde functionaliteiten een tijd uitgesteld, zodat men er met de oude layout slechts beperkt gebruik van kan maken ...
Er is waarschijnlijk binnen het abbonee-forum wel een plek voor een soort van support op de oude template, maar die is wat anders opgezet dan de 'normale' support in RFD.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Aarrrgggg.... :X
Ik wil het oude terug.... ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
* Micha heeft nog ergens een ccs voor Henk :D :P. Iemand hem nodig?

Deze henk zeg maar :D.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/header_kerst.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paars was wel zo lekker duidelijk GoT, dat mis ik wel.
wat ik erger vind, is dat het forum in FireFox nu links uitgelijnd is, ipv in het midden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:19:
wat ik erger vind, is dat het forum in FireFox nu links uitgelijnd is, ipv in het midden =)
Dat kun je in je prefs aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:19:
Jij volgt het al helemaal niet :X. Kijk is bij myreact voorkeuren ;).

Edit.

Grr Andre

[ Voor 6% gewijzigd door Micha op 01-02-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Damn wat is deze layout verschrikkelijk traag zeg, op mijn PocketPC werkt het nu helemaal niet meer. :(

Dan voortaan maar in het Engels lezen/typen, het is niet anders... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

* drm vindt dit topic wel lachen.

Even in het algemeen voor alle paars en/of grijs aanbidders:

Kom op zeg, waar hebben we het nou helemaal over? Als GoT het van het ontwerp had moeten hebben waren er nooit zo veel gebruikers geregistreerd geweest. Gelukkig gaat het niet om het ontwerp maar om de inhoud die wij er met zijn allen op zetten. Misschien moet je je dan wel even in een hoekje gaan schamen dat je in dit topic gaat lopen miepen over wel of niet paars, als je die tijd veel beter had kunnen gebruiken om een nerd in nood aan de andere kant van de database te kunnen helpen. Of had kunnen gebruiken om gewoon je tentamens te leren voor deze periode. Of je huiswerk had kunnen doen. Of je moeder had kunnen helpen met de afwas.

Grow up :z

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
MST_Morpheus schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 07:05:
Ik heb het ff geprobeerd met de diverse nieuwe mogelijkheden, maar ik ben weer teruggevlucht naar mijn oude vertrouwde paarse omgeving. Dit leest toch een stuk relaxter dan dat wit/grijs/zilver/blue whatever.

*MST_Morpheus is pro paars*
daanno stiks to the purple... just reads easier and has a sort of peace to it O+
mjah ik blijf dus bij t paars maar zolang dat kan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Is zoiets nu niet gewoon veel mooier:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/wel_mooi.png

Zo'n heerlijke rust voor het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Nu online

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Of qua kleur zoals deze site is opgebouwd? http://wormsscifi.com/haven/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

wwillem / MST_Morpheus: menen jullie dat nu serieus? Want dan is GoT zoals het nu is 100x unieker, mooier, overzichtelijker, rustiger, prettiger, estetisch veranwoorder, en gewoon beter imo :) . Ik kan er als ik eerlijk ben helemaal niet bij dat je dat mooier zou vinden :X

[ Voor 19% gewijzigd door JHS op 01-02-2005 19:42 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen verbetering het is een stuk minder leesbaar, voor mij zal het minder bezoekjes betekenen.
Kijken wat de sponsor daarvan zegt........

Paars Rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Nu online

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

JHS schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:41:
wwillem / MST_Morpheus: menen jullie dat nu serieus? Want dan is GoT zoals het nu is 100x unieker, mooier, overzichtelijker, rustiger, prettiger, estetisch veranwoorder, en gewoon beter imo :) . Ik kan er als ik eerlijk ben helemaal niet bij dat je dat mooier zou vinden :X
Ja toevallig wel. Rustiger wil ik het zeker niet noemen zoals GoT nu is.
En esthetisch verantwoord verschilt ook per persoon. Ieder heeft zijn eigen mening daarover.

Wat jij niet mooi vindt, kan een ander wel leuk vinden :) Gelukkig wel, want een eenheidsworst is ook niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

dus dit zijn nu "de puinhopen van paars"

had em terug geswitched maar dat kan nu dus niet meer?

(nee, heb niet het hele topic gelezen...)

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

MST_Morpheus schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:48:
[...]Ja toevallig wel. Rustiger wil ik het zeker niet noemen zoals GoT nu is.
En esthetisch verantwoord verschilt ook per persoon. Ieder heeft zijn eigen mening daarover.
Wat jij niet mooi vindt, kan een ander wel leuk vinden :) Gelukkig wel, want een eenheidsworst is ook niet alles...
Precies mijn punt :P . Maar deze lay lijkt me redelijk neutraal. En de mogelijkheid is ruim aanwezig om de css aan te passen. En als het per sé moet, neem je een abbo :) .
obme_ief: kijk dan iig in MED :) .

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 01-02-2005 20:42 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 12:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
obme_ief schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:38:
dus dit zijn nu "de puinhopen van paars"

had em terug geswitched maar dat kan nu dus niet meer?

(nee, heb niet het hele topic gelezen...)
Je hoeft niet het hele topic te lezen, MED's lezen is meer als voldoende. Kort antwoord: terug switchen kan niet meer, alleen voor abo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

aha, ik rende meteen hierheen toen ik mijn vertrouwde paars miste :P

vind het wel ietwat vreemd dat de oude versie dus nog wel werkt maar nu alleen voor abo's, logica daarvan ontgaat me maar vooruit, i'll adapt :)

[ Voor 4% gewijzigd door obme_ief op 01-02-2005 20:46 ]

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wat ik raar vind, is dat ik op mijn laptop altijd scroll mbv (shift)spacebar, maar in heel veel topics dit niet meer werkt. Had ik ook wel eens op andere sites, dacht altijd dat het aan frames of zo lag. Meestal een keer klikken in het scherm, en dan gewoon scrollen.
Ik kan hier in veel topics klikken wat ik wil, er wordt niks gescrolled met spacebar. Het rare is dat sommige topics wel werken, en andere niet. Zeer irritant!!
IE 6.02.2900.2180.xpsp2 bij de weg.
En nee.. kom niet aan kakken met Firefox aub... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
JHS schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:41:
Qua kleur is het echt heerlijk om zo'n donker forum te lezen. Op de frontpage van tweakers selecteer ik ook altijd de tekst die ik aan het lezen ben, zodat het prettiger leest.

Maar goed, ik zal jullie niet langer meer lastig vallen, ik ga een CSS'je klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:11

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:44:
Dit is geen verbetering het is een stuk minder leesbaar, voor mij zal het minder bezoekjes betekenen.
Kijken wat de sponsor daarvan zegt........

Paars Rulez!
Die 267 posts die je nu nog maar hebt zullen het um vast niet doen ;) Mooi gedicht hoor GA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Modbreak:kritiek is welkom indien GEFUNDEERD

[ Voor 95% gewijzigd door curry684 op 01-02-2005 21:16 ]

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat er niemand enige waarde moet hechten aan zulke posts.
Als je niet op een normale manier opbouwende kritiek kunt leveren, kun je maar beter wegblijven.
Dan is iedereen die nog wel op GoT blijft komen weer blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:05:
Als je niet op een normale manier opbouwende kritiek kunt leveren, kun je maar beter wegblijven.
Dan is iedereen die nog wel op GoT blijft komen weer blij. :)
Als jij geen meningen van anderen wilt horen kun je maar beter wegblijven uit een forum. Dan is iedereen die nog wel op GoT blijft komen weer blij. :)

Ontopic:
Is het niet mogelijk om zelf de kleuren in te stellen? En zo nee, waarom (mag?) dit niet?

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

FiRePaTH schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:08:
[...]

Als jij geen meningen van anderen wilt horen kun je maar beter wegblijven uit een forum. Dan is iedereen die nog wel op GoT blijft komen weer blij. :)
Het gaat niet om je mening, maar op de manier waarop je hem brengt, en om het feit dat hij al 5000x geroepen en ontrkracht is. Als je dan nu een inhoudelijke tegenargumentatie tegen die ontkrachtingen zou leveren, oke, maar alleen roepen dat het lelijk, plat is, en dat het usertjes pesten is....
Ontopic:
Is het niet mogelijk om zelf de kleuren in te stellen? En zo nee, waarom (mag?) dit niet?
Ja, custom css, lees dit en 3 andere topics maar door :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

JHS schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:13:
[...]
Het gaat niet om je mening, maar op de manier waarop je hem brengt, en om het feit dat hij al 5000x geroepen en ontrkracht is. Als je dan nu een inhoudelijke tegenargumentatie tegen die ontkrachtingen zou leveren, oke, maar alleen roepen dat het lelijk, plat is, en dat het usertjes pesten is....

[...]
Ja, custom css, lees dit en 3 andere topics maar door :) .
Offtopic:
Vraagje hoe krijg ik de volgende waarschuwing weg? Na 1x lezen weet ik het ook wel... Ik zie nergens een delete functie...

Waarschuwing:
Lees de draad voor je blaat, lees MED voor nog meer info, en als je dan nog steeds iets te klagen hebt: onderbouw het aub?
Very Frequently Asked Questions:
Centreren van het forum: staat in je prefs.
Waarom niet meerdere templates onderhouden: klik hier

Daarnaast had ik helemaal niet gevraagd om informatie en reply in daarnaast ontopic, dus waarschuwing is ook niet relevant voor mij? Hoe kan je zien welke mod deze gestuurd heeft? Dan kan ik even met de mod in overleg treden... Vreemd iig, tot zover de disclaimer van mijn vorige post...

Verder ontopic:
Waar kan ik dan in hemelsnaam een url invoeren voor mijn eigen custom css sheet? Ik zie nergens in het voorkeuren menu? Ook staat dat nergens in dit topic en ook via de search vind ik ook niks (zal waarschijnlijk met de nieuwe kleuren te maken hebben :+)

Of is het custom css sheets alleen iets voor abbonees?

[ Voor 4% gewijzigd door FiRePaTH op 01-02-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

FiRePaTH schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:46:
[...]
Offtopic:
Vraagje hoe krijg ik de volgende waarschuwing weg? Na 1x lezen weet ik het ook wel... Ik zie nergens een delete functie...
Dat is een topicwaarschuwing. Staat voor een geheel topic, dus voor alle mensen die er in posten / kijken :) .
Verder ontopic:
Of is het custom css sheets alleen iets voor abbonees?
Voor via de voorkeuren wel ja, behalve de grijze variant. Je zal het moeten doen via de browser :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:50

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb gisteravond het forum nog even in het paars bekeken... onder het mom van: vaarwel GoT, in het paars :P Heb nog wat screenshotjes gemaakt... die waarschijnlijk ooit in /dev/null verdwijnen, maar dat zien we dan wel weer.. :)

Heb de t.net layout ingesteld staan sinds hij in gebruik is trouwens :) En tjah.. alles went wel weer.. :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ViperGTS schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 05:31:
the horror :X

I'm visually challenged!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nogmaals; ik heb het nu een dag geprobeerd maar DAMN dit doet gewoon pijn aan mijn ogen! :'(

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ViperGTS schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:45:
[...]

nogmaals; ik heb het nu een dag geprobeerd maar DAMN dit doet gewoon pijn aan mijn ogen! :'(
dat moet haast aan je omgeving (licht) liggen of je hebt je monitor zo ingesteld dat je hem meteen gebruikt als bureaulamp denk ik :o
maar goh, 1 dag geprobeerd dat is wel erg lang he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:50:
[...]

dat moet haast aan je omgeving (licht) liggen of je hebt je monitor zo ingesteld dat je hem meteen gebruikt als bureaulamp denk ik :o
maar goh, 1 dag geprobeerd dat is wel erg lang he? :D
Hoeft niet persé daar aan te liggen. Er zijn mensen die echt niet tegen de witte kleurstelling kunnen (fysiek) zoals ik. Ik kan zelfs niet normaal een boek lezen in vol daglicht zonder knettergek te worden, tl licht overigens ook niet, maar dat heeft een andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hum ja heb nu wat meer gelezen en als het commentaar positief is mag het wel wat vaker worden gezegd maar is het negatief dan moet je maar even teruglezen en zo subtiel gehint dat het ongewenst is dat je negatief uitlaat over die nieuwe layout omdat het al eerder is gemeld :? :Maar ja ik heb altijd al een rare manier van denken gehad dus zal wel aan mij liggen :X

En ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet denken van de mensen die roepen van "neem een abo dan kun je de oude layout nemen". Ik bedoel waarom ga je speciaal een abo nemen om een CSS file die later toch nauwelijks meer ondersteund gaat worden omdat de aandacht bij de nieuwe ligt?

En de huidige keuze die je kunt maken als non-abo voor een beige of een grey stylesheet lost het 'wit' probleem ook niet op... monitor zachter en/of donkerder zetten speciaal voor GoT? Nee dank je, ik heb naar mijn idee mijn monitor perfect zo ingesteld dat het de juiste kleuren laat zien. Zwart is zwart en wit is wit (ook ivm andere applicaties waar kleuren imo belangrijk zijn om juist weergegeven te worden). Ik heb weleens dat ik weer tot 'bezinning' moet komen om mijn ogen goed rust te geven na een paar uur gamen maar met deze template is het al gauw na een half uur.

Maar zet de lettertype van de huidige template eens op verdana en dat scheelt al een hele hoop. Het is denk ik gewoon een combinatie van lettertype (te klein/opgekropt) en het witte dat het zo irritant overkomt.

2 maanden de tijd gehad om iets aan de kritieken te doen (bijv. een alternatie aan te bieden aan iedereen) of een reactie te geven (en dan doel ik niet op een reactie in een topic van een paar honderd posts waar je dan ff moet zoeken) maar omdat de 'klagers' waarschijnlijk in de minderheid zijn is het de moeite niet waard, wat dat betreft valt het me zwaar tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:30:
[...]
2 maanden de tijd gehad om iets aan de kritieken te doen (bijv. een alternatie aan te bieden aan iedereen) of een reactie te geven (en dan doel ik niet op een reactie in een topic van een paar honderd posts waar je dan ff moet zoeken) maar omdat de 'klagers' waarschijnlijk in de minderheid zijn is het de moeite niet waard, wat dat betreft valt het me zwaar tegen...
Er zijn ook al dingen aangepast de afgelopen 2 maanden, en ik ben nog steeds af en toe tussen mijn andere drukke werkzaamheden door bezig met dingen. Je doet het wel weer zwarter overkomen dan dat het is imho... Wees blij dat het hier niet zo gaat als op FOK!, dan had je na een refresh 10 minuten mogen wachten om deze reply te kunnen lezen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat men klaagt en klaagt, en er vervolgens niets aan doet. Je bent Tweaker of niet :? Er zijn genoeg handvatten aangereikt om je eigen custom kleurtjes te maken. Duik eens in de CSS, leer eens wat bij, ook al is het omdat je de huidige kleurstelling niet bevalt, maar, wat ik elders al had gemeld, ga aub niet zeuren om een kleurstelling, als er meerdere mogelijkheden zijn om dat aan te passen (en ja, je moest eens wat moeite doen! denk eens aan de devvers die zoveel werk hebben verzet) en er hier en daar dingen te downloaden zijn.
Bovendien, en dat is ook al te vaak gezegt: de crew is NIET ONWILLEND tegenover userinput en klachten (waarom denk je dat dit LA forum er is ;) )

Laat het zijn beloop, en als je er echt niet meer tegen kunt om FYSIEKE redenen, geef dat gewoon door, op een normale manier, en denk wel, GoT is niet je totale leven (als dat wel zo is, nouja dat is een heel andere discussie :P )

Opsommend:

Als user kun je het volgende doen.

• Niets doen en gewoon genieten van wat GoT te bieden heeft
• Abo nemen, en tegelijk GoT steunen
• Een echte Tweaker zijn en gewoon die CSS aanpassen aan je smaak
• Het zat zijn en opzouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:18:
Hoeft niet persé daar aan te liggen. Er zijn mensen die echt niet tegen de witte kleurstelling kunnen (fysiek) zoals ik. Ik kan zelfs niet normaal een boek lezen in vol daglicht zonder knettergek te worden, tl licht overigens ook niet, maar dat heeft een andere reden.
natuurlijk, je hebt altijd mensen die "iets" hebben, de een is wat kleurendoof etc etc. Je kan natuurlijk nooit iedereen tegemoet komen. Echter als je van jezelf weet dat je niet goed tegen dat "hard wit" kan, dan zorg je gewoon dat je zelf je PC zo insteld dat je er minder last van hebt. Als website is het vrij moeilijk dan niet onmogelijk om voor iedereen het aan te passen.
Gelukkig begrijp jij dat, gezien je post hierboven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14:58

Arfman

Drome!

crisp schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:55:
[...]
Wees blij dat het hier niet zo gaat als op FOK!, dan had je na een refresh 10 minuten mogen wachten om deze reply te kunnen lezen...
Je snapt natuurlijk wel dat dit een compleet non-argument is, he ? Ik weet dat er wat vijandigheid bestaat tussen de Clickwork Orange en React devvers, maar dit is wel een beetje jammer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:30:

Maar zet de lettertype van de huidige template eens op verdana en dat scheelt al een hele hoop. Het is denk ik gewoon een combinatie van lettertype (te klein/opgekropt) en het witte dat het zo irritant overkomt.
Met alle respect, maar het is een beetje vreemd om kritiek te hebben op de vormgeving van een layout en dan als 'oplossing' te komen met '..dan verander je toch even het lettertype..'.
Er is veel tijd gestoken in het ontwerp en de keuze voor een lettertype is geen kwestie van uit de losse pols eventjes een lettertype te kiezen, er is een bewuste keuze gedaan voor de arial en vervolgens is ook rekening gehouden met eventuele consequenties voor de layout (dus regellengte, de onstane margins).

Dat moet je niet zomaar eventjes terug gaan zetten naar de Verdana, enkel omdat dat toevallig het lettertype was van de vorige layout en enkele mensen die het liefste niet veranderd hadden gezien ...

Zoals gezegd, er wordt inderdaad ook de kritiek gelezen en gekeken ernaar of en wat er aan te doen is.
Maar het domste wat je kan doen is op basis van een 'losse mening' die mensen uitten (op een manier van 'ik vind de nieuwe vormgeving maar kut, ik zie liever de oude vormgeving, kunnen jullie het niet beter terugzetten naar blauw-paars...) dan ook gelijk aanpassingen doen.
Uit de praktijk (huisstijl-vormgeving is een specifiek vakgebied, en iedereen die daarbij wel eens betrokken is geweest, weet dat dat altijd een erg emotionele discussie oplevert, waar de vormgever al snel een soort van zondebok wordt voor mensen, waarop men ook frustraties over de organisatie-structuur of reorganisaties kan botvieren ) blijkt dat snelle aanpassing naar geuitte wensen eerder aanleiding is to meer onvrede en vervolgens mogelijk geschuif met een ontworpen stijl, waaruit dan enkel een aantasting van een ontwerp kan ontstaan wat op de lange termijn nog meer onvrede schept.

Het is zeker niet zo dat er per definitie geen aanpassingen gedaan worden; maar er worden geen aanpassingen gedaan enkel en alleen omdat mensen hun onvrede uiten.
Naar de wel onderbouwde meningen wordt wel degelijk serieus gekeken, maar ook hier wordt altijd afgevraagd of er wat aan gedaan kan worden, maar ook of daar iets aan doen nu werkelijk de taak is van de website-aanbieder, of dat mensen met specifieke oogafwijkingen voor hun klachten gewoon ook een aanpassing zelf moeten doen op hun eigen client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Arfman schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:06:
[...]

Je snapt natuurlijk wel dat dit een compleet non-argument is, he ? Ik weet dat er wat vijandigheid bestaat tussen de Clickwork Orange en React devvers, maar dit is wel een beetje jammer.
D'r is geen vijandigheid hoor afaik :) Dat hele Replique is gewoon een uitgebouwd phpBB en absoluut niet berekend op fora van dit formaat, en tis niet helemaal onterecht dat crisp aangeeft dat hier de zaken technisch sowieso dermate goed op orde zijn dat er alleen geklaagd kan worden over de kleurtjes... op Fok zijn ze al blij dat het een keer werkt, al zou het knalpaars zijn, en hier gaat het nondeju al duizenden posts over de kleurtjes van de layout die je gewoon simpel zelf aan kunt passen 8)7

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

curry684 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:18:
... en hier gaat het nondeju al duizenden posts over de kleurtjes van de layout die je gewoon simpel zelf aan kunt passen 8)7
Wat een verspilling van o zo kostbare hersenkracht en kerngezonde CPU-cycles :'(

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
[...]
........ en hier gaat het nondeju al duizenden posts over de kleurtjes van de layout die je gewoon simpel zelf aan kunt passen.
Remy schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:33:
[...]
Wat een verspilling van o zo kostbare hersenkracht en kerngezonde CPU-cycles
^ _/-\o_ ^

Creatief met kurk, mijdt de vrije tijd, don't hurt the nerd, nobody weaker then a tweaker, altijd gefoeter op de computer, zeuren over kleuren....... enz.

Men moet het kennelijk toch ergens over hebben zelfs als je van de materie geen bal verstand hebt.

Koffietijd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

D'r is geen vijandigheid hoor afaik :) Dat hele Replique is gewoon een uitgebouwd phpBB en absoluut niet berekend op fora van dit formaat,
Mjah, zullen we het hele Replique er even buiten houden ? Breuls doet z'n uiterste best, net zoals onze devvers :)
en tis niet helemaal onterecht dat crisp aangeeft dat hier de zaken technisch sowieso dermate goed op orde zijn dat er alleen geklaagd kan worden over de kleurtjes...
Ach, het is wel grappig om te zien hoeveel bugsmeldingen er op dit moment in React Bugs en Featurerequests zijn, en waar ze over gaan. Blijkbaar is men wel tevreden met deze layout, en werkt hij prima ;)

Personal note: Mijn banknopje begint af en toe te jeuken als ik de replies hier zo lees. Tis een nieuwe template, learn to live with it for crying out loud :Z
Sites veranderen nu eenmaal, en de enigen die daarover beslissen zijn Daniel & Femme.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 07:35
Remy schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:33:
[...]
Wat een verspilling van o zo kostbare hersenkracht en kerngezonde CPU-cycles :'(
:P

Overgens heb ik nooit iemand horen klagen over het felle wit bij Word, het felle wit bij bijvoorbeeld www.shell.nl, www.tweakers.net, www.google.nl, www.cnn.com enz. :)
moto-moi schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:52:
Sites veranderen nu eenmaal, en de enigen die daarover beslissen zijn Daniel & Femme.
Precies, en er wordt nog geluisterd naar (opbouwende) kritiek op de lay-out. Wat wil je nog meer?

Ieuw, ik had me nog zo voorgenomen om me niet in deze discussie te mengen :X

[ Voor 7% gewijzigd door SysRq op 02-02-2005 10:56 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
curry684 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 02:26:
[...]

Gezien het feit dat de Azie-actie gisteren ook afliep heb je nu dus geen redenen meer voor een abo, en ben je net als 120000 andere tevreden gebruikers over een week gewend aan de nieuwe layout :)
hoe weet jij of die tevreden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
marteltor schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:07:
[...]

Anders hadden ze zich niet geregistreerd :) . Over het algemeen is het zo dat slechts een zeer beperkt percentage van de bezoekers/gebruikers/consumenten/kiezers/you name it klaagt. De rest vind het allemaal wel best, wendt ergens aan of stemt in. Het percentage dat het niet eens is met een beslissing roert zich enorm, waardoor het lijkt alsof het een groot percentage is, maar ervaring heeft geleerd dat dit percentage helemaal zo groot niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
dat ze zich anders niet geregistreerd hadden klopt niet. Ik ben toch ook nog lid, heb nog niet geklaagd, maar ben het er niet mee eens. Ik denk niet dat de rest zich er aan aanpast, maar dat ze geen zin hebben om hierover te zeuren, of ze komen niet meer.
Het percentage dat het niet eens is met een beslissing roert zich enorm, waardoor het lijkt alsof het een groot percentage is, maar ervaring heeft geleerd dat dit percentage helemaal zo groot niet is.
Dat zou ik dan wel eens onderbouwd willen zien in dit geval. Ik betwijfel dit namelijk; ik denk dat een groot percentage het niet eens is, maar dat slechts een klein percentage zeurt omdat ze er de moeite niet voor nemen of niet weten waar dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

marteltor schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:07:
[...]

Omdat we in de database kunnen zien dat zij tijdens de overgangsperiode niet teruggeswitched zijn :) Dat gecombineerd met het feit dat de pageviews sinds begin december gewoon op de normale voet door zijn gegroeid zegt wel een en ander :)

[ Voor 22% gewijzigd door curry684 op 02-02-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Goed. Ik laat iedereen die steeds maar mekkert "ja maar Word is ook zo wit" maar even voor wat ze zijn (mensen die niet lezen, zoals ik al zo vaak heb gezegd zijn er mensen die hun hele Windows omgeving zo tweaken zodat er zo min mogelijk wit inzit, waaronder ik) en wil even melden dat ik nu de custom CSS gebruik van W o u t e r, die een stuk prettiger voor mijn ogen is. Helaas wordt het forum hierdoor wel trager (hij bouwt eerst de pagina op in het wit, om er dan de custom CSS overheen te gooien) maar ik kan tenminste weer een topic lezen zonder zere ogen te krijgen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 09:02

Hmail

Doet ook maar wat.

marteltor schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:20:
dat ze zich anders niet geregistreerd hadden klopt niet. Ik ben toch ook nog lid, heb nog niet geklaagd, maar ben het er niet mee eens. Ik denk niet dat de rest zich er aan aanpast, maar dat ze geen zin hebben om hierover te zeuren, of ze komen niet meer.
Nou, bij deze dan: Ik ben allang gewend aan de nieuwe layout, ik kan tenminste fatsoenlijk een pagina openen op school/werk o.i.d.
Maar als iedereen die de nieuwe layout prettiger vind in dit topic gaat posten krijg je een warbende. Plus dat het niets nuttigs toevoegt aan het topic, dus men reageert niet. :)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:55:
[...]

Die 267 posts die je nu nog maar hebt zullen het um vast niet doen ;) Mooi gedicht hoor GA!
Ik post niet veel nee, maar dat zegt niet zoveel over mijn aantal bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En de CSS is er weer af :(
Hij ging hem ook bij andere sites forcen, en ik kan zo niet vinden waar ik dat uti kan zetten, ben geen webdeveloper maar gewoon een bezoeker met kleurvoorkeur ffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SysRq schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:55:
[...]

:P

Overgens heb ik nooit iemand horen klagen over het felle wit bij Word, het felle wit bij bijvoorbeeld www.shell.nl, www.tweakers.net, www.google.nl, www.cnn.com enz. :)

[...]

Precies, en er wordt nog geluisterd naar (opbouwende) kritiek op de lay-out. Wat wil je nog meer?

Ieuw, ik had me nog zo voorgenomen om me niet in deze discussie te mengen :X
Omdat er misschien niemand komt op shell.nl, op google.nl ben je alleen om te zoeken en cnn.com tja wat moet je daar doen :?.
GoT is een forum dus daar ben je misschien wel een paar uurtjes aan het lezen en dan is het wel zo fijn dat de kleuren en de lay-out er goed uitziet en fijn is om te lezen.Tweakers.net heeft minder wit dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:22:
[...]

Omdat er misschien niemand komt op shell.nl, op google.nl ben je alleen om te zoeken en cnn.com tja wat moet je daar doen :?.
Nee, op Cnn.com zullen inderdaad niet veel mensen komen. Als dat wel zo was hadden ze natuurlijk wel voor een paarse achtergrondkleur gekozen. ;)
GoT is een forum dus daar ben je misschien wel een paar uurtjes aan het lezen en dan is het wel zo fijn dat de kleuren en de lay-out er goed uitziet en fijn is om te lezen.Tweakers.net heeft minder wit dan hier.
Op de frontpage is het wit volgens mij precies hetzelfde als hier? Ik neem tenminste aan dat het over de inhoud hebt, de menubalken hebben inderdaad geen witte achtergrond.

Maar goed, volgens mij ben ik nu weer dingen aan het herhalen die in de vorige topics ook al naar voren gekomen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door SysRq op 02-02-2005 14:31 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SysRq schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:29:
[...]

Nee, op Cnn.com zullen inderdaad niet veel mensen komen. Als dat wel zo was hadden ze natuurlijk wel voor een paarse achtergrondkleur gekozen. ;)

[...]
Op de frontpage is het wit volgens mij precies hetzelfde als hier? Ik neem tenminste aan dat het over de inhoud hebt, de menubalken hebben inderdaad geen witte achtergrond.

Maar goed, volgens mij ben ik nu weer dingen aan het herhalen die in de vorige topics ook al naar voren gekomen zijn.
Oh ik zeg niet dat er niet veel mensen komen op cnn, maar je zegt ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen. Misschien luister je dan niet goed of spreek je die personen niet die dat vinden. Allemaal zo relatief weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:34:
Oh ik zeg niet dat er niet veel mensen komen op cnn, maar je zegt ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen.
wellicht omdat die sites geen mogelijkheid bieden daarvoor publiekelijk :? ;)
maar dan nog zullen het er maar een paar zijn :)
En als een site helemaal geen bezoekers heeft omdat men de layout "lelijk" vindt, dan heeft zo'n site het wel door :)
Kortom, als iedereen die klaagt gewoon wegblijft dan zullen we daadwerkelijk zien hoeveel er echt een probleem mee hebben :P >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Erkens op 02-02-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:27:
[...]

Omdat we in de database kunnen zien dat zij tijdens de overgangsperiode niet teruggeswitched zijn :) Dat gecombineerd met het feit dat de pageviews sinds begin december gewoon op de normale voet door zijn gegroeid zegt wel een en ander :)
Maar kunnen jullie ook zien of iemand via een filterproxy een eigen css gebruikt?
Arfman schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:29:
En de CSS is er weer af :(
Hij ging hem ook bij andere sites forcen, en ik kan zo niet vinden waar ik dat uti kan zetten, ben geen webdeveloper maar gewoon een bezoeker met kleurvoorkeur ffs.
Heb je dit al doorgenomen? [rml]Krusher in "[ template] Post hier je custom css"[/rml]

Das de enige manier om een niet globale custom css te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:05:
[...]

Maar kunnen jullie ook zien of iemand via een filterproxy een eigen css gebruikt?
Een CSS is per definitie client-side, dus nee :) On the other hand weet 99% van de bezoekers niet wat een CSS is en of je het kunt eten, dus lijkt het me nogal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:09:
[...]

Een CSS is per definitie client-side, dus nee :) On the other hand weet 99% van de bezoekers niet wat een CSS is en of je het kunt eten, dus lijkt het me nogal irrelevant.
Net zo irrelevant als conclusies trekken uit het feit dat men niet is teruggeswitched?

Ik denk eerlijk dat het merendeel van de gebruikers het wel best vind zo en geen zin heeft om te klagen/ dan wel het klagen graag aan een ander over laat, tenslotte, tis maar een forum he, waar hebben we het in vredesnaam over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:16:
[...]

Ik denk eerlijk dat het merendeel van de gebruikers het wel best vind zo en geen zin heeft om te klagen/ dan wel het klagen graag aan een ander over laat, tenslotte, tis maar een forum he, waar hebben we het in vredesnaam over :+
* curry684 concurs ;)

En ik zie op diverse plaatsen ook mensen posten die het fatsoen en de eerlijkheid hebben om gewoon eerlijk te bekennen dat ze in december te hard van stapel liepen en na een week compleet aan de nieuwe layout gewend waren en nu walgen van het paarse monster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20

McBoom

Broem

Ik ben anders nog niet gewend aan het witte monster :X

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:16
WooT! PAARS!

Ik heb de knoop maar doorgehakt en een abbotje genomen.

paars schopt nog steeds kont! :)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het zeer vervelend vind dat er geen keuze is tussen templates, behalve als een een betaald abbo neemt.. echt belachelijk..

Grijs is het niewe Paars.. nou denk het niet, het stoort mij persoonlijk heel erg met lezen en vind de opmaak ook niet alles.

Ik vind het prima als jullie van opzet/layout veranderen maar waarom moet dat ten koste gaan van de gebruiker.. opeens kosten vragen voor een andere kleur..

Alleen om deze reden zit ik aan te denken om GoT te laten wat het is en mijn heil anders te zoeken....

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:43:
Ik vind het prima als jullie van opzet/layout veranderen maar waarom moet dat ten koste gaan van de gebruiker.. opeens kosten vragen voor een andere kleur..
:? Je hebt nu toch juist een keuze van verschillende kleuren. Toen paars er was had je 0 keuze, en nu met de nieuwe template keuze uit verschillende kleurmotieven. Opeens kosten vragen is ook niet correct, want sinds het bestaan van het abo krijg je alleen extra templates wanneer je betaald hebt voor een abo. Kortom, niks nieuws.
Alleen om deze reden zit ik aan te denken om GoT te laten wat het is en mijn heil anders te zoeken....

Just my 2 cents...
:w Als jij de lay-out zo belangrijk vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:43:
curry684 in "Ode aan het oude paars."
Succes met het vinden van een andere site waar je zoveel inspraak hebt in de presentatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:05:
[Heb je dit al doorgenomen? [rml]Krusher in "[ template] Post hier je custom css"[/rml]

Das de enige manier om een niet globale custom css te gebruiken.
Bedankt, maar dat gaat me te ver. Ik heb geen zin om alleen voor GoT speciale kermisapplicaties zoals Proxomitron te installeren en mijn PC te vertragen. Dan kom ik wel wat minder lang en vaak op GoT, zo belangrijk is het nu ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn twee centjes...

Even over "nieuwe layout is pro" en "past beter bij het tweakers image".
Ik ben geen pro...ik ben een gezellige huis tuin en keuken tweakert...paars past bij mij..

En dan voor de "times are changing" of/en "zit niet te zeuren over het verleden ouwe.." reacties.
Tuurlijk, verandering en vooruitgang moet er zijn, maar met het "times change dus wen er maar aan" argument stel je verandering dus altijd gelijk aan verbetering, alleen daarom al is dat argument nogal zwak, en dan gaat het nog niet eens over smaak.

Zoals anderen ook ervaren, ik krijg dus echt letterlijk last van mijn ogen met al dit wit.
Ja, er zijn meer progjes,webpaginas,forums etc..etc..met wit, maar daar kijk ik even naar en ik bent weer weg of ik past het aan wanneer dat mogelijk is (Word etc..etc..)
Een witte webpage is tot daar aan toe(al baal ik van google als ik door 30 paginas met zoek resultaten moet bladeren) maar ik baal dus in het algemeen *zwaar* van 'witte' forums.
Een 'forum' is bijna altijd iets waar je lang bezig bent(of graag lang bezig zou zijn ware het niet dat het pijn begint te doen aan je ogen)
GOT is een snuffelschuur, en soms ben je dus ook echt heel lang bezig...zoeken naar bepaalde info, lezen van gruwelijk lange topics...etc..etc.
Met paars ging dat prima, met wit vind ik het persoonlijk zeer onaangenaam.
Lees maar eens een e-book (wit/zwart) op je monitor..een lekker lange roman dus...en dan lekker een paar uurtjes stevig lezen..

Voor degenen die mensen die geloven dat de tweakers crew alleen aan abbos de paars keuze geeft omdat ze hopen meer abbos af te sluiten als maf beschouwen.
Wat is er zo raar aan die overtuiging?
Als er veel mensen tevreden zijn met paars en je je daar als crew/eigenaren ook van bewust bent, en je dan vervolgens de non-abbos die keuze afneemt maar die keuze wel voor de abbos laat bestaan.....dan lijkt het me toch duidelijk dat dat een commerciele reden kan hebben (met de nadruk op 'kan'...dus ik zeg hier niet dat dat ook zo is).

Het is onzin om te twisten over wat mooier is, omdat het persoonlijk is, de een is happy met deze nieuwe layout de ander is vol van paars.
Als iemand dit witte fijn vind dan zal mij dat een worst wezen en als de paarslovers dan ook
benaderd worden als zijnde volledig bij hun verstand en ook prima in staat keuzes te maken m.b.t. persoonlijke smaak is iedereen blij.

Einde van het verhaal is dat de users niet de baas zijn en als de crew beslist dan beslist de crew, zelfs als deze beslissing is gemaakt uit commerciele overwegingen staat de crew in zijn recht...maar...GOT is wel gebouwd op de schrijfsels van iedereen die graag bijdraagt aan- en geniet van- een prettig en nuttig forum..en abbos...*en* non-abbos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:54:
Voor degenen die mensen die geloven dat de tweakers crew alleen aan abbos de paars keuze geeft omdat ze hopen meer abbos af te sluiten als maf beschouwen.
Wat is er zo raar aan die overtuiging?
Als er veel mensen tevreden zijn met paars en je je daar als crew/eigenaren ook van bewust bent, en je dan vervolgens de non-abbos die keuze afneemt maar die keuze wel voor de abbos laat bestaan.....dan lijkt het me toch duidelijk dat dat een commerciele reden kan hebben (met de nadruk op 'kan'...dus ik zeg hier niet dat dat ook zo is).
Nieuwe layout is ontworpen voordat de term 'abo' ooit was gevallen. Bij het begin van de besprekingen over het concept abo is altijd glashard gezegd dat T.net nooit een betaalsite ging worden, dwz. de gratis gebruikers zullen nooit features afhandig worden gemaakt. Dat houdt in dat men altijd gratis toegang behoudt tot het forum, de frontpage, de pricewatch, de shop survey en de meuktracker. Dit houdt overigens niet in dat er niet tegen betaling extra (zoek het woord eens op!) features beschikbaar zouden komen. Ja inderdaad, dat houdt in dat we bij het veranderen van de huisstijl de oude stijl voor die abonnee's als extra aan kunnen bieden. Dat voor alle gratis gebruikers gewoon de uniforme huisstijl geldt lijkt me echt zo enorm vanzelfsprekend dat ik echt niet snap hoe mensen het in hun hoofd halen daarover te klagen 8)7
Einde van het verhaal is dat de users niet de baas zijn en als de crew beslist dan beslist de crew, zelfs als deze beslissing is gemaakt uit commerciele overwegingen staat de crew in zijn recht...maar...GOT is wel gebouwd op de schrijfsels van iedereen die graag bijdraagt aan- en geniet van- een prettig en nuttig forum..en abbos...*en* non-abbos.
Ik snap intussen echt niet meer waarom we uberhaupt nog abo's hebben. Als in: ze zijn simpelweg niet rendabel voor wat betreft inkomsten tegen kosten, en als we het nooit hadden geintroduceerd hadden we nu probleemloos naar een nieuw uiterlijk geswitcht, paars in /dev/null gegooid en had er geen haan naar gekraaid. Maar nee, wij waren zo naief dat we dachten dat het goed was voor de gebruikersbinding om mensen de mogelijkheid te geven tegen vergoeding extra features aan te bieden, waaronder de mogelijkheid om extra templates te kiezen.

Helaas mag je blijkbaar niet een handjevol mensen die ergens voor betalen een leukigheidje gunnen, want dan lopen er nog 30000 omheen die zich benadeeld voelen omdat ze het als gratis gebruiker niet ook krijgen. Eigenlijk zouden alle non-abo's het liefste zien dat we al die features voor iedereen toegankelijk maken en de abo's veranderen in een donatie-service. Maar nee, dat mag ook niet want je zal wel gek zijn om donaties aan een bedrijf te doen... Hoe krom kun je het bedenken man 8)7 We leveren met abo's gewoon een dienst van een aantal bonussen, die niet rendabel zijn, dat wsch nooit zullen worden, maar een leuke extra klantenbinding zijn. Alleen omdat zij templates mogen switchen meent in godesnaam ineens iedereen dat recht te hebben.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:21
Ik wil het oude paars TERUG :X :X :X ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:54:
Zoals anderen ook ervaren, ik krijg dus echt letterlijk last van mijn ogen met al dit wit.
Ja, er zijn meer progjes,webpaginas,forums etc..etc..met wit, maar daar kijk ik even naar en ik bent weer weg of ik past het aan wanneer dat mogelijk is (Word etc..etc..)

Met paars ging dat prima, met wit vind ik het persoonlijk zeer onaangenaam.
Lees maar eens een e-book (wit/zwart) op je monitor..een lekker lange roman dus...en dan lekker een paar uurtjes stevig lezen..
Ik heb hier dus ook last van. Zwart/Wit en andersom, het stoort mij persoonlijk en maakt het lezen onaangenamer..waardoor ik me dus uiteindelijk erger aan het "forum".

Maar goed, ik leg me er maar bij neer.. GoT is iig niet meer wat het geweest is kwa relax lezen en browsen.. en ja, alleen maar om de kleur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dan moet je een abo nemen he :)

edit: of met CSS klussen

[ Voor 7% gewijzigd door Vinnie op 02-02-2005 17:43 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Wmb begint dit topic wel redelijk uitgekauwd te raken en z'n zinnigheid een beetje te verliezen. Al twee maanden lang zijn er aanpassingen gedaan, naar aanleiding van verzoeken van mensen op de daartoe geëigende plaats, React Bugs en Featurerequests. Zo is het wit al niet wit meer, en is er op verschillende plaatsen een zebrastriping toegevoegd, om tegemoet te komen aan die voorstellen.

Nu steekt er ineens weer een storm van klachten op, nét zoals in december... en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste mensen die nu klagen, in december even gekeken hebben naar de nieuwe template en gauw weer teruggeswitcht zijn, voor velen waarschijnlijk uit nostalgische overwegingen. Dat deze mensen dan nu alsnog moeten wennen, hebben ze zichzelf aangedaan. Dat klinkt hard en dat bedoel ik ook zo.

Ik heb in de afgelopen twee maanden op talloze plaatsen posts gezien van mensen die toegaven dat ze na een soms korte en soms wat langere gewenningsperiode toch wel erg content waren met de nieuwe layout. Het staat me dan ook tegen dat enkele mensen het nu doen voorkomen alsof Tweakers.net hen onredelijk bejegent door de twee site-onderdelen beter te integreren, een plan dat al jaren geleden ontstaan is, zeer uitgebreid aankondigd is door screenshots, besproken is in topics in W&G; het resultaat ervan is afgefikt en bejubeld bij de introducie, bijgeschaafd en -gepolijst door bug- en featurerequests...
...en vervolgens komen mensen die nu pas geswitcht zijn op hoge poten claimen dat hen groot onrecht aangedaan wordt, doordat zij nu de paarse template niet meer kunnen gebruiken en een klein groepje mensen dat (misschien niet eens dáárom) 30 euro per jaar neertelt wel? :/
humpiedumpie:
Tuurlijk, verandering en vooruitgang moet er zijn, maar met het "times change dus wen er maar aan" argument stel je verandering dus altijd gelijk aan verbetering, alleen daarom al is dat argument nogal zwak, en dan gaat het nog niet eens over smaak.
A contrario is het argument "verandering haalt mij uit mijn oude vertrouwde omgeving, paars past bij mij" even zwak.
Als er veel mensen tevreden zijn met paars en je je daar als crew/eigenaren ook van bewust bent, en je dan vervolgens de non-abbos die keuze afneemt maar die keuze wel voor de abbos laat bestaan.....dan lijkt het me toch duidelijk dat dat een commerciele reden kan hebben
Get real: als niet-betalend GoT-gebruiker kon je niet kiezen en kun je nu nog niet kiezen. Waarom dan zo verongelijkt zijn? De enige commerciële reden die we hier hebben is dat de twee site-onderdelen nu beter herkenbaar zijn als bij-elkaar-horend. Wat je er verder achter zoekt moet je zelf weten, maar wie nu na alle verklaringen in dit topic nog steeds meent allerlei complotten te moeten zien... die moet dat zelf weten; de eindeloze herhaling daarvan maakt dit topic echter niet zinvoller.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij helemaal niet om het oude vertrouwde paars (of eigenlijk blauw) terug te krijgen, maar het huidige wit is gewoon te wit (het stoort), en wit RGB 255,255,255 om te zetten in iets minder wit 254,254,254 heeft nou ook niet bepaald een minder storend aanzicht.

Nu hebben de non-abo's keuze uit 2 templatesets, waarom wordt er niet 1 gewijzigd of toegevoegd om het het huidige wit minder wit (of een andere kleur) te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:54:
Nu hebben de non-abo's keuze uit 2 templatesets, waarom wordt er niet 1 gewijzigd of toegevoegd om het het huidige wit minder wit (of een andere kleur) te maken?
Dat is al eens gebeurd. Daarvoor had je namelijk maar 1 templateset en daar is er een aan toegevoegd die iets minder wit is. Probleem is echter dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken. Als we nu jouw suggestie eraan gaan toevoegen komt er geheid iemand die dat alsnog niet bevalt en die zich dan gaat afvragen waarom we dat wel voor user_x doen en niet voor user_y. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik heb niet het hele topic gevolgd maar is ''iets met css doen'' een manier om de oude layout te behouden zonder er extra kosten voor te dokken? (in de vorm van abonnement)

En is het toegestaan? Want dan ben ik wel geïnteresseerd. Wat houd dat verder dan in ''iets met css kloten''? Gewoon een plugin ofzo installeren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Silent Thunder schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:12:
[...]

Ik heb niet het hele topic gevolgd maar is ''iets met css doen'' een manier om de oude layout te behouden zonder er extra kosten voor te dokken? (in de vorm van abonnement)

En is het toegestaan? Want dan ben ik wel geïnteresseerd. Wat houd dat verder dan in ''iets met css kloten''? Gewoon een plugin ofzo installeren? :o
Hmm, het is denk ik pas 20 keer uitgelegd en aangezien er een hele handige functie bestaat waarmee je in een topic kan zoeken, wens ik je veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Sorry als ik iets doms zeg, maar ik hoor meerdere mensen nog steeds over de felle witte kleur.

Als ik het goed heb, hebben ook NON-abo's de mogelijkheid andere stylesheets te kiezen? Weten de meeste mensen dat wel? Je zou toch zeggen dat er dan ook een stylesheet bij moet zitten dat minder wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

de CSS zelf kunnen aanpassen om te voldoen aan individuele wensen is juist een belangrijk doel van de techniek ...
Daar is dus niks op tegen, enkel staat GoT het mensen niet toe om advertenties te blokken, maar in wat voor visuele presentatie men verder de site laat weergeven, is iets waar je zelf volledig het recht toe hebt een eigen keuze over te nemen ...

De beste mogelijkheden hiervoor bieden Mozilla/Firefox (mbhv de editCSS extensie of evt. andere extensies voor userbased CSS-styles), wil je echter explorer blijven gebruiken kun je enkel de userCSS ofwel over alle bezochte styles doen gelden, ofwel moet je een extra proxy draaien, zoals Proximotron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

P_de_B schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:22:
Als ik het goed heb, hebben ook NON-abo's de mogelijkheid andere stylesheets te kiezen? Weten de meeste mensen dat wel? Je zou toch zeggen dat er dan ook een stylesheet bij moet zitten dat minder wit is.
Zit er niet, alleen een waarin beige vervangen is door grijs :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
dankjewel
RM-rf schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:23:
[...]

de CSS zelf kunnen aanpassen om te voldoen aan individuele wensen is juist een belangrijk doel van de techniek ...
Daar is dus niks op tegen, enkel staat GoT het mensen niet toe om advertenties te blokken, maar in wat voor visuele presentatie men verder de site laat weergeven, is iets waar je zelf volledig het recht toe hebt een eigen keuze over te nemen ...

De beste mogelijkheden hiervoor bieden Mozilla/Firefox (mbhv de editCSS extensie of evt. andere extensies voor userbased CSS-styles), wil je echter explorer blijven gebruiken kun je enkel de userCSS ofwel over alle bezochte styles doen gelden, ofwel moet je een extra proxy draaien, zoals Proximotron.
Ah i see, ad's zou ik sowieso niet blokken; want daar heb ik opzich geen last van. Maar die editCSS is wel een experimentje waard. Puur voor de leesbaarheid te vergroten that is; niet dat er tranen vloeien uit extreem emotionele en nostalgische afscheidsperikelen zoals sommige dat ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Er zijn volgens mij wel meer Paars-fans met deze vraag, dus heb ik even een beetje rondgezocht over hoe je custom CSS kunt instellen als non-abbonementhouder.

Firefox
Firefox krijgt bij de installatie een aantal CSS-bestanden mee waaruit de standaard-opmaak van de browser wordt gehaald.

Deze staan bij Windows XP/2000 vaak in
code:
1
C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
Bij Windows 95/98/Me vaak in
code:
1
C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
Bij Linux vaak in
code:
1
~/.mozilla/firefox/xxxxxxxx.default/
En op Mac OS X is het vaak
code:
1
~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/
Het is echter veel handiger de EditCSS Firefox Extension te downloaden en te installeren.

Het bestand dat we willen veranderen is userContent.css. Dit bestand geld echter voor het hele internet en wij willen alleen voor GoT een andere layout. We moeten dus iets hebben om GoT aan te herkennen. Bring in URIid Firefox Extension! Download en installeer ook deze extension.

Nadat je Firefox opnieuw hebt opgestart (om de extensions te laten werken), bezoek je GoT. Kijk meteen even in de JavaScript Console. Zoals je ziet geeft URIid classes en id's aan GoT, zodat er aan GoT nu makkelijk een custom CSS is te hangen.

Met dit in ons achterhoofd kunnen we nu een eigen CSS gaan maken, een custom CSS van een ander gebruiken en wellicht de oude GoT-CSS zelf. Van die laatste optie weet ik echter niet of het wel de bedoeling is, i.v.m. de verschillen tussen abbonement-hebbenden en non-abbonement-hebbenden die Tweakers B.V. waarschijnlijk graag willen behouden. Zet je custom CSS in userContent.css.

Let erop dat je voor elk onderdeel van je CSS "body#gathering-tweakers-net" neerzet (het id dat URIid aan GoT geeft). Bijvoorbeeld:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
body#gathering-tweakers h1
{
  display: none;
}

Denk er ook aan ieder onderdeel !important; te maken, anders wordt de opgegeven stijl nog steeds niet gebruikt.

Opera
Een uitgebreide beschrijving over hoe je custom CSS kan gebruiken in Opera, valt te lezen op Opera User Mode Style Sheets.
Ik gok echter (ik heb zelf geen Opera), dat je dan nog steeds handmatig je custom CSS moet activeren als je GoT bezoekt.

Internet Explorer
In IE valt onder Extra > Internet Opties > Toegankelijkheid het een en ander aan custom CSS in te stellen.

Andere browsers
Ik heb werkelijk geen idee, dit was het eerste dat een korte zoekactie naar boven haalde. Mogelijk volgen er nog updates. Een beetje tweaker probeert en zoekt natuurlijk net zo lang tot zijn/haar geliefde browser ook de door hem/haar meest gewaardeerde CSS gebruikt bij GoT.

Ik houd het in ieder geval bij de standaard Tweakers-layout. O+

[streng-kijk-modus]
Verder wil ik nog even wijzen op het volgende:
Bepaling aangaande advertenties

16. Omdat Tweakers.net een gratis dienst van Tweakers.net BV is, wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Tweakers.net BV. Het op welke manier dan ook weren van deze reclame is verboden. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Die regel is er niet voor niets. Het is via CSS wellicht mogelijk advertenties niet meer weer te geven, maar bedenk de consequenties. Van een gratis dienst, die inkomsten ontvangt uit advertenties, de advertenties blokken is not done.
[/streng-kijk-modus]

edit:
Damn, ik moet sneller leren typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Waarom gaan we hele browser plugins e.d. installeren als je ook gewoon kunt aangeven dat je een andere CSS wilt laden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
G33rt schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:09:
Waarom gaan we hele browser plugins e.d. installeren als je ook gewoon kunt aangeven dat je een andere CSS wilt laden? :)
Dat is abo-only denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

G33rt schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:09:
* We Are Borg mompelt iets over abo's only :)

edit:
P_de_B: damn, jij hebt een snellere verbinding :+

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 02-02-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Laatst online: 23-09 15:31
Het is als een niet rode ferrari ... het blijft een ferrari ... maar toch is het het net niet meer ... Maar goed ... ik zal voorderest niet gaan zeuren :P

Kom op mannen ... niet zo lang blijven treuren erom ... we zijn toch geen meisjes 8)
En vrouwen ... niet zo lang blijven treuren erom ... jullie zijn toch geen meisjes 8)7

[bijdehand-modus]
Alleen ... waarom krijgen de abbo's niet gewoon alleen het nieuwe ... ze betalen, en dan kunnen ze toch beter iets nieuws ervoor krijgen dan nog wat oude zooi :P ... waarom zou je lid worden als je toch alle nieuwe dingen al krijgt :P
[/bijdehand-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Mark83 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:14:
[bijdehand-modus]
Alleen ... waarom krijgen de abbo's niet gewoon alleen het nieuwe ... ze betalen, en dan kunnen ze toch beter iets nieuws ervoor krijgen dan nog wat oude zooi :P ... waarom zou je lid worden als je toch alle nieuwe dingen al krijgt :P
[/bijdehand-modus]
Omdat je juist uniform naar buiten wil treden met een nieuwe huisstijl :) Dat is mede de reden geweest van de nieuwe templateset; meer uniformiteit met de frontpage :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:13:
[...]

edit:
offtopic:
Een duurdere verbinding in ieder geval, 10 euro voor 2 uur in een hotel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
ok een rijtje onderbouwde kritiek (wat waarschijnlijk niet voor de 1e keer gezegd wordt)

- paarse GoT was echt ZO herkenbaar, wat mij betreft was eerder de frontpage aangepast aan het forum dan het forum aan de frontpage
- wit doet pijn aan mijn ogen; ipv na een uurtje gamen tot rust komen met GoT, word ik nu alleen nog maar scheler :D
- wit is saai, veel minder onderscheidend dan paars
- wit is veel onoverzichtelijker dan paars; ik voel me gedesorienteerd
- het ziet er nu 'professioneel' uit ok, maar paars ook al, de paarse layout stak ook al met kop en schouders boven het gemiddelde forum uit
- waarom de paarse layout uit de prefs slopen; vind het zo vreemd de paarse layout als kadootje te doen aan abbonees

maar de houding in dit topic begint echt een beetje te worden: als je voor paars bent, ben je een zeurpiet, en voor wit dan heb je gelijk

zo'n ramp vind ik het allemaal niet hoor, maar omdat dit topic bestaat geef ik toch ff mijn mening; GoT was ondertussen allang niet meer mijn dagvulling :P :X

het enige, maar dan ook het enige dat ik mooier vind, is de username + avatar + icoontjes links...

[ Voor 7% gewijzigd door Noedelsupke op 02-02-2005 20:26 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
We Are Borg schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:13:
[...]

edit:
oh, oeps 8)7

Excuses, dat realiseerde ik me niet :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste