Tsjonge, wat doen we allemaal weer moeilijk. Laat ik het even ongenuanceerd gaan formuleren: ITers schreeuwen over het algemeen hoog van de daken dat zij vernieuwend en innovatief zijn en dat het bijvoorbeeld daarom van belang is geen softwarepatenten in te voeren omdat je daar dan aan tornt. Nu
doet Tweakers.net creatief, nu
doet Tweakers.net innovatief en dan gaat een aantal mensen op zijn achterste benen staan. Dan ben je gewoon een verdomde conservatief met oogkleppen op die niet openstaat voor de manier waarop het MT naar Tweakers.net moet kijken. Stilstand is achteruitgang (ook iets dat vaak hier geroepen wordt), maar nu zou het MT stil moeten blijven staan? De site heeft imho te lang te weinig nieuwe features gehad, V&A2 en de nieuwe template zijn vernieuwende zaken en laten zien dat men achter de schermen bezig is met proberen voorop te lopen. Als je het niet leuk vind, get used to it. Anders is Tweakers.net binnen een aantal jaren ingehaald door soortgelijke sites, en dat wil je ook niet. Zelfs als verstokte paars-fanaat.
Om het nog maar even te onderbouwen met statistieken: iemand - ik weet niet meer wie - met toegang tot de database had het aantal users met dezelfde templateset opgevraagd. Dat waren toen ongeveer 200 paars, 1000 silver en de rest tweakers meen ik. Hoe jammer het ook voor je mag zijn, maar kennelijk ben je in de minderheid. Wil je gebruik blijven maken van de oude layout, koop een abo. Tweakers.net is je in principe niets verplicht, ze hadden de layout er ook linea recta uit kunnen tiefen. En dat is alles dat ik er over te zeggen heb.
Om als laatste nog even te reageren op:
Verwijderd in "Ode aan het oude paars.". Je hebt de nieuwe layout net één dag. In december was er precies dezelfde ophef over, dus laat men jullie gewoon uitrazen. De mensen die in december ophef maakten zijn er inmiddels ook aan gewend. En vind je het gek dat je genegeerd wordt als je in termen als 'door de strot douwen' praat? Dit is altijd nog een
gratis dienst. Hoeveel fora hebben iets als 'Lieve Adjes'? Juist, dat zegt al genoeg.
Dus:
Remy in "Ode aan het oude paars."
curry684 in "Ode aan het oude paars."Rafe schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 08:38:
De discussie begint dezelfde vragen/opmerkingen te krijgen als
Nieuwe layout! \o/ en vervolgtopics. Ik zal de clichés maar even uit de weg ruimen:
- Waa, hij is lelijk!
Jij ook
. Gebruik de nieuwe template voor een weekje en dan valt hij best mee. - Het zuigt dat alles links staat
- Plaatjes/codeblokken worden geresized, moet dat?
- Is er ook een grijze kleurstelling zodat het forum bij mijn frontpage past?
Bij de nieuwe template zitten een hoop nieuwe opties, dus kijk eens in je preferences. - Waarom moeten we over?
Tweakers is nu de standaard template die mooi past bij de T.net frontpage, nostalgisch paars is extra'tje geworden. Niet-abonnees hebben altijd maar een template gehad, dus je gaat er niet op achteruit. Sterker nog, met de vele nieuwe feature's en bijvoorbeeld de mogelijkheid om de grijze kleurstelling (net zoals op de FP) te gebruiken heb je niks te klagen. - De nieuwe template doet raar
Crisp: "De ervaring leert dat mensen met Norton Internet Security of afgeleide Norton producten nog wel eens problemen kunnen ondervinden met het menu. Om dit op te lossen dient gathering.tweakers.net te worden toegevoegd aan de lijst van 'permitted sites' in het 'Ad Blocking' onderdeel." Eventueel kan het verlagen van het aantal posts per pagina in de preferences helpen. - Ik eis paars terug!
http://shop.tweakers.net/abonnement, hoewel je het eerste punt hierboven misschien wilt overwegen voordat je daarmee doorgaat.
[
Voor 41% gewijzigd door
G33rt op 01-02-2005 10:21
]