[3D] Contest V29: Lego Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Lego = leuk !

dit is gewoon jeugd sentiment :)

wip 2 (voetjes gemaakt, punt eraan, cockpit start en de achter lader)
Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/Portals/6/TTTGallery/Work%20In%20Progress%20(W.I.P.)/lego_wip2.jpg
C&C wederom (?) welkom, materialen zijn allemaal wip

2200 polies op het moment

[ Voor 6% gewijzigd door 6K op 01-02-2005 22:57 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeh leuke contest,

ik heb nog een technisch lego kraan op de kast staan, met pneumatisch mechanisme etc.
lijkt me wel leuk om te bouwen en maybe animatie :)

edit:

deze ga ik morgen maken:
http://www.chem.sunysb.edu/msl/lego/8460.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 23:23 . Reden: piccie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha echt gaaf mannen, Er zitten veel gave dingen tussen!

Die zwarte auto + de haven heb ik hier in real life :) Als sentiment op m'n kast staan! Ben heel benieuwd wat jullie er van maken!

Kennen jullie trouwens die groene scanner truck? Dat is het laatste model wat ik gekocht heb... in mijn jeugd :) (ben nu 19)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:15:
oeh leuke contest,

ik heb nog een technisch lego kraan op de kast staan, met pneumatisch mechanisme etc.
lijkt me wel leuk om te bouwen en maybe animatie :)

edit:

deze ga ik morgen maken:
http://www.chem.sunysb.edu/msl/lego/8460.jpg
De ingescande handleiding van deze en vele andere lego bouwsels, zijn te vinden op:
http://www.hccamsterdam.nl/brick/theme/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn werk van vandaag. 'k Heb precies wel wat moeite om er na die tijd inactiviteit weer in te vliegen. Heeft mij toch een uurtje of 2 gekost, vooral dan die springveer was kut.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/1.jpg

detail van de veer
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/detail1.jpg

materialen, belichting, ... moeten ook nog aardig getweaked worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:05:
mijn werk van vandaag. 'k Heb precies wel wat moeite om er na die tijd inactiviteit weer in te vliegen. Heeft mij toch een uurtje of 2 gekost, vooral dan die springveer was kut.

[afbeelding]

detail van de veer
[afbeelding]

kwijl....nice modeling dude, ben reuze benieuwd naar je eindprodukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nachtwerk :)
Was begonnen aan een lego-poppetje, maar was het beu na de handen gemaakt te hebben.
Dan maar zo. De poppetjes zouden een redelijk centrale rol in mijn final hebben, dus heb ik mij voorgenomen om daar nogal wat poly's tegenaan te smijten. Om onzichtbare details ook weer te geven in wips of zo.

Zoals dees:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/pruts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MayaFreak schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:28:
[...]

Netjes _/-\o_
Kwa compositie en belichting lijkt het veel op die van mij :)
Het formaat lijkt wat vreemd, zijn de maten gelijk met de echte lego stenen?
Voor zover ik kan nagaan moeten de maten toch nagenoeg kloppen, maar goed ik kan er langs zitten, al zou het kunnen komen dat er nog geen ramen en wielen aanzitten, dat het beeld vertekend.
Reinier schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:58:
[...]

Volgens mij herken ik die auto, die heb ik ook :) In dat setje met die windmolen :*)

Maar ik heb het idee dat de gaten in je technisch Lego balken iets te laag zitten of te groot zijn, kan dat kloppen?
Ja inderdaad uit dat setje, kwam hem tegen en herrinnerde me dat ik die ook nog ergens op zolder heb liggen, dus effffe oude jeugdherrinneringen ophalen :)
De gaten te laag lijkt me sterk, maar dat ze te groot zijn zou wel eens kunnen kloppen, hoop het niet, heb volgens mij geen instance gebruikt, maar dat kijk ik als ik wakker ben wel weer, nu eerst slapen :)
ik kan er niets meer van zeggen dan dat het er goed uitziet, misschein dat de specular iets hoger moet, maar kan komen door het standpunt van camera/licht.
6K schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:56:
Lego = leuk !

dit is gewoon jeugd sentiment :)

wip 2 (voetjes gemaakt, punt eraan, cockpit start en de achter lader)
[afbeelding]
C&C wederom (?) welkom, materialen zijn allemaal wip

2200 polies op het moment
een spaceship? iets uit fantasie of een bestaand model? beetje vroeg om er veel van te zeggen, maar als je je poly aantallen zo kunt houden kun je nog wel effe lekker doormodellen.
jvo schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:14:
Geweldig topic. Ik kan het niet laten om ook mee te doen. Mijn eerste gedachte was om deze (to be) auto als test te gebruiken en daarna een groter model te maken. Ik moet zeggen dat het toch aardig wat tijd (en polygonen, 150.000 in het laatste plaatje) kost om alles in elkaar te zetten. Maar goed, hierbij dus twee wips.

[afbeelding]
De eerste stapjes...

[afbeelding]
Een verder gevorderd model. Er missen vooral nog complexere onderdelen zoals de stoel.
netjes, zeer net gemoddeld, en als ik zo naar jouw model kijk lijkt het alsof de gaten in mijn technische lego balkjes (blokjes) echt te groot zijn waar ik niet gelukkig mee ben. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jvo schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:44:
[...]

De ingescande handleiding van deze en vele andere lego bouwsels, zijn te vinden op:
Op de lego website zijn ALLE lego modellen te vinden. Bouwtekeningen in pdf formaat. Ik heb mijn bouwkaart van de star destroyer daar ook vandaan.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
FragNeck schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:09:
[...]

lol, ja deze :D

http://library.brickshelf...8000/8020-1/8020-1-21.jpg

Zelf ook nog ergens op zolder liggen..
Die molen was heftig, uit alle macht draaien tot ie uit elkaar vloog :P

Edit-

And another wip:

[afbeelding]
lol dat ding vond ik altijd helemaal cool want m'n zwager had em die heli vond ik het coolst :P

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 05:46:

een spaceship? iets uit fantasie of een bestaand model? beetje vroeg om er veel van te zeggen, maar als je je poly aantallen zo kunt houden kun je nog wel effe lekker doormodellen.
het is de space cruiser inderdaad :) een bestaand model dus... heb hem hier (ergens) liggen. maar het boekje had ik nog :) (is al zo'n 21 jaar geleden dat ik dat ding voor het laatst gemaakt heb)

het poly aantal is zo laag te houden omdat ik die noppen er nog niet opzet (dat zal wel een spoedklus aan het einde worden). Meeste polies zitten overigens daar waar je ze niet ziet (in de voetjes) en er komen nog een paar rotdingen aan zag ik al in het boekje.

Het enige wat ik niet ga doen is de onderkant van de lego, das me te veel moeite voor iets wat je niet gaat zien.
Ik hoop alleen dat ik er tijd voor blijf houden, het is leuk om te doen :D

Het valt me eerlijk gezegd mee hoe rap het gaat, maar zoals gezegd er komen nog wat blokjes aan die me hoofdpijn gaan bezorgen }:O

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
wipkees:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/lego10-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/lego10-2.jpg
Mag ik em door ECHT zand laten rijden? (Want dat is niet van lego) (Ik hoop het wel want anders weet ik geen achtergrond)
Comments altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

bedankt, tevens heb ik de bouwtekening hier ook nog ergens liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

tuurlijk mag dat !
het is een lego contest, als jij iets van lego maakt wat je in een mooie scene verwerkt is dat alleen maar bewonderingswaardig vind ik !

edit:
@T!mon: persoonlijk vind ik het mooier, ook met wips, om er effe een groundplane onder te knallen, gewoon wit, met een lampje of skylightje erop, oogt meteen een stuk beter...

aan je wip te zien heb je er sowieso al een skylightje op zitten

[ Voor 49% gewijzigd door 6K op 02-02-2005 11:44 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

[...]

en bedankt :(
ik ga opnieuw beginnen, nu wil ik de galaxy explorer maken grrrrrrrr

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zal ik meedoen :? ik heb iets moois gezien op die hccamsterdam pagina maar ik ben bang dat k halverwege echt met de tijd in de knoop kom :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Hey DB, het zou wel tijd worden dat je weer eens mee doet :)
ik zou er gewoon aan beginnen, ik was/ben ook bang voor tijdnood, maar je zult zien, als je het slim aanpakt, dat het verbluffend snel kan gaan...
mijn eerste wip (deze dus) had ik in ca. 40 minuten klaar... dus je kunt echt een eindje komen :)

oftewel: ja ! gewoon meedoen ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Zo, ik ben ook ff opnieuw begonnen omdat iedereen van die mooie blokjes heeft. De renders zijn btw zonder global illumination dus minder mooi. Maar bespaard ff wat tijd.
WIP's van mijn nieuwe blokjes, dank aan degene die me wees op chamferen en UVW mapping. (ben ff zijn naam kwijt :D )

De sphinx ga ik btw ook opnieuw maken, maar ik maak nu eerst een tempel van anubis.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv3.jpg

edit, zijn er btw nog dingen die je kunt doen om global illumination met bijv skylight sneller te laten renderen. Dus niet het standaard optimizen door faces weg te laten etc. maar nog iets anders? Of is er misschien een plugin ofzo die gratis is, en hetzelfde effect bereikt, maar dan in kortere tijd. Die renders met bijv die sphinx duurden uiteindelijk soms wel 22 minuten. Ik ben al blij als hetzelfde effect te bereiken is in 15 of 10 minuten.

[ Voor 27% gewijzigd door DemoniCEVL op 02-02-2005 12:33 ]

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

als je goede 'Dome of Lights' kunt maken (wat niet spectaculair moeilijk is) verdien ja al veel tijd terug...

Er is zelfs op het net wel een eDome script te vinden, dat maakt het nog handiger (ik heb het volgens mij wel thuis ergens liggen), werkt geloof ik al vanaf max 4.

en last but not least... als je het zou willen: zet al die nopjes op je blokjes effe op niet renderable :) ik ga echt nog geen nopjes maken.
Jij hebt superveel nopjes die niet eens in beeld komen, gooi die weg :p

edit:
het is geen eDome maar e-Light, als je het niet kunt vinden. Registreer effe op mijn site en je kunt het downloaden bij member's only section

[ Voor 15% gewijzigd door 6K op 02-02-2005 13:14 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Damn wat is er mis met GoT joh...

Hmm, ok :P

Databaseserver onderhoud 02-02-05

[ Voor 54% gewijzigd door FragNeck op 02-02-2005 13:14 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/legomf.jpg
Is dat al goed voor final (ik wou em final noemen maar mischien is er nog iets wat beter kan? Zo ja zeg dan maar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

T!mon
- zand is te geel
- auto is te hoog, persoonlijk zou ik hem zelfs gewoon op het zand zetten
- belichting moet iets uitgebreider (directional voor zon? ofzo)
- zand is te egaal
- ik zou die 6 noppen voorop een doorzichtig rood (of andere kleur) materiaal geven
- je speculars komen er nog niet uit

dus goed op weg, maar nog geen final (imho)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 21:21
T!m0n schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 13:55:
[afbeelding]
Is dat al goed voor final (ik wou em final noemen maar mischien is er nog iets wat beter kan? Zo ja zeg dan maar!)
Een ideetje voor je:
Zet een huisje op de achtergrond, wat lego boompjes er om heen, mannetjes die staan te juigen langs de weg. Beetje rally achtig word ut dan. Voor de rest ziet ie er tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Dark Blue schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:15:
Zal ik meedoen :? ik heb iets moois gezien op die hccamsterdam pagina maar ik ben bang dat k halverwege echt met de tijd in de knoop kom :{
Begin gewoon met een kleiner model. Je kan daarna altijd beslissen om iets groters te maken. Hierbij kan je dan wel weer een hoop steentjes hergebruiken. Ik wilde eerst ook de super car maken, maar bij nader inzien ben ik blij als ik deze afmaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:05:

[afbeelding]

detail van de veer
[afbeelding]

vind um hartstikke strak! heb er niet veel kaas van gegeten. maar toch wel 't netste wat ik gezien heb in deze topic. no offense intended tov. de rest. mooi man! petje af

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
DemoniCEVL schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:29:
...
edit, zijn er btw nog dingen die je kunt doen om global illumination met bijv skylight sneller te laten renderen. Dus niet het standaard optimizen door faces weg te laten etc. maar nog iets anders? Of is er misschien een plugin ofzo die gratis is, en hetzelfde effect bereikt, maar dan in kortere tijd. Die renders met bijv die sphinx duurden uiteindelijk soms wel 22 minuten. Ik ben al blij als hetzelfde effect te bereiken is in 15 of 10 minuten.
Skylight is altijd traag, maar met Brazil moeten die scenes van je toch wel in 1 minuut te renderen zijn, indien goed ingesteld. Overigens zijn raytracers niet zo heel erg geinteresseerd in polygonen. Tijdens het renderen zelf moet je denken aan iets van 10x zoveel polies is 2x zoveel rendertijd. Raytracers zijn echt gruwelijk snel met polygonen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
[afbeelding]
Ik zou het zand wat meer structuur geven, en eventueel een wat zwaardere schaduw laten vallen van het autotje op het zand. Nu lijkt het net of je wagentje zweeft.

[ Voor 49% gewijzigd door DemoniCEVL op 02-02-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[afbeelding]
Beetje motion blur erin zou wel kewl zijn! Verder in derdaad nog beetje aan belichting werken. Mooi werk! Ziet er erg leuk uit.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Laatst online: 23-01 14:47
Oogst schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:39:
[...]

Ah, ja, Lightwave heb ik dan zelf weer helemaal geen ervaring mee. Ik weet in elk geval wel dat Brazil, Vray, OogstRenderer en volgens mij ook MentalRay en finalRender geen problemen hebben met lichtlekken.
Wanneer komt ie nou eindelijk eens af, je eigen raytracertje? Ik zit al tijden lang met smart te wachten op een behoorlijk raytracer voor Blender >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
phaas schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:29:
[...]

Wanneer komt ie nou eindelijk eens af, je eigen raytracertje? Ik zit al tijden lang met smart te wachten op een behoorlijk raytracer voor Blender >:) :P
Blender heeft er al eentje tegenwoordig, dus dat ga ik niet meer doen. Ik wil er wel voor de lol nog wat leuke features aan toevoegen, maar ik heb teveel andere dingen waar ik meer zin in heb om te bouwen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 21:21
wippie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/295408cJ6yCxk.jpg
Materials moet nog gedaan worden.
Commentaar is welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Oogst schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:54:
[...]

Blender heeft er al eentje tegenwoordig, dus dat ga ik niet meer doen. Ik wil er wel voor de lol nog wat leuke features aan toevoegen, maar ik heb teveel andere dingen waar ik meer zin in heb om te bouwen. :)
Ik ben bang van niet ;) YafRay is een 3rd party raytracer voor Blender maar zuigt en mist diverse features en wordt bovendien niet meer verder ontwikkeld. Blender's eigen scanline-raytracer ondersteund alleen ray softshadows met vette noisesampling waardoor hij onwerkbaar traag wordt en bovendien ontbreekt ondersteuning voor fatsoenlijke pathlights, caustiscs, GI en HDRI. Het ziet er niet naar uit dat deze features het komende jaar worden toegevoegd.
Dus JA, we hebben HARD een goeie renderer nodig! Op het modelleer paket zelf is nl. niks aan te merken (zeker sinds er een behoorlijk UNDO functie is toegevoegd) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ga vanmiddag bezig :) maar ik vraag me af hoe ik een dome of light in Cinema4D kan maken? Wat ik nu doe is met zo'n functie, een ring-array maken met omni lights. Die dingen schijnen natuurlijk alle kanten op en dat is al niet zo efficiënt, als ik hem kantel wil hij weer niet de goede kant op in de kring gaan staan, dat is me al vaker overkomen :{
En zo maak ik dus enkele ringen boven elkaar, onderste het grootst, bovenste het kleinst. Zo kom ik wel aan een dome met lampjes maar er is misschien een betere manier? :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
phaas schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:23:
[...]

Ik ben bang van niet ;) YafRay is een 3rd party raytracer voor Blender maar zuigt en mist diverse features en wordt bovendien niet meer verder ontwikkeld. Blender's eigen scanline-raytracer ondersteund alleen ray softshadows met vette noisesampling waardoor hij onwerkbaar traag wordt en bovendien ontbreekt ondersteuning voor fatsoenlijke pathlights, caustiscs, GI en HDRI. Het ziet er niet naar uit dat deze features het komende jaar worden toegevoegd.
Dus JA, we hebben HARD een goeie renderer nodig! Op het modelleer paket zelf is nl. niks aan te merken (zeker sinds er een behoorlijk UNDO functie is toegevoegd) ;)
Dat Yafray niet wordt afgebouwd is natuurlijk enorm zonde. Voor de rest: ik vind het niet echt zinnig om voor Blender te werken. De interface is zo brak dat ik persoonlijk vind dat ze er gewoon helemaal overnieuw mee moeten beginnen. Een paar interaction designers erbij en misschien wordt het dan wel wat. Ik ben over heel erg veel dingen echt niet te bespreken in hoe Blender werkt. Het is nu echt een programma dat is gebouwd door programmeurs die niet serieus over de interface of het gebruik hebben nagedacht.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Hmmz, ik weet ff niet meer goed wat ik zal doen. Dat met die sphinxx enzo was ook wel leuk als probeerseltje, maar misschien dat ik een kasteel maak.

Dat schuine muur blokje is idd niet goed, maar ben ik nog mee bezig. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Als ik jou was zou ik de sphinx af gaan maken en mischien wat dingen erbij bouwen. Vond ik het origineelste idee tot dusver :) Niets nagatiefs over de andere hoor :D Zijn stuk voor stuk ook heel gaaf ;)

[..] laat maar :P Oogst to the rescue :P

BTW kan ik me niet voor de geest halen dat elk legoblokje op elke kopje een lego logo had? Dacht dat ze gewoon glad waren, maar kan aan mij liggen :P

[ Voor 68% gewijzigd door Neejoh op 02-02-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gaat daar een tijd in zitten zeg,

heb nu wel 1 blokje gemaakt, met nopje erop inclusief uvw modifier voor het lego bumpmapje.

heeft misschien iemand nog tips voor arrays ofzo,
neem aan dat er toch iets te kopieren valt :)

edit:
zie dat je met array heel ver kan komen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MissingDog schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:21:
[...]

kwijl....nice modeling dude, ben reuze benieuwd naar je eindprodukt!
iH8 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:03:
[...]

vind um hartstikke strak! heb er niet veel kaas van gegeten. maar toch wel 't netste wat ik gezien heb in deze topic. no offense intended tov. de rest. mooi man! petje af
bedankt. Motiveert mij weer om er wat tegenaan te gaan :)
Hier is een kleine update. Beetje verder gezocht naar een goed chrome materiaal, maar zonder degelijke scene zal het toch niet lijken.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/update1.jpg

Loopt echt lekker hier, komt ook omdat je het onderwerp net zo makkelijk of moeilijk kan interpreteren als je zelf wil. Legoblokjes maken is niet echt moeilijk, maar je kunt er toch ver mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
robin222 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:00:
[...]

Een ideetje voor je:
Zet een huisje op de achtergrond, wat lego boompjes er om heen, mannetjes die staan te juigen langs de weg. Beetje rally achtig word ut dan. Voor de rest ziet ie er tof uit.
Staan er dan midden in de hete woestijn gasjes???
Ik doe wel wat cactussen van lego maken als dat goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Oogst schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:22:
[...]

Dat Yafray niet wordt afgebouwd is natuurlijk enorm zonde. Voor de rest: ik vind het niet echt zinnig om voor Blender te werken. De interface is zo brak dat ik persoonlijk vind dat ze er gewoon helemaal overnieuw mee moeten beginnen. Een paar interaction designers erbij en misschien wordt het dan wel wat. Ik ben over heel erg veel dingen echt niet te bespreken in hoe Blender werkt. Het is nu echt een programma dat is gebouwd door programmeurs die niet serieus over de interface of het gebruik hebben nagedacht.
Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent. De interface van blender is snel (volledig openGL) en ziet er op elk platform exact hetzelfde uit. Verder is hij zo gebouwd om het zonder losse windows te kunnen, het scherm is nl. in een soort frames opgedeeld. Als je hier eenmaal mee vertrouwd bent wil je gewoon niet anders meer, het hele scherm is gewoon enorm rustig terwijl je gewoon direct overal bij kan.
Ik denk trouwens dat er wel degelijk goed over nagedacht is, het is ook niet van het begin af aan een OSS project geweest (het was van NaN in den beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Oase? In lego kun je de fantasie de loop laten, vergeet dat niet! :)
Cactus is ook leuk inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Maar hoe maak IK ooit water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Als eerste: goed werkt allemaal _/-\o_

Als tweede: als iets tegen van splines hoe zorg ik er dan voor dat het een mesh wordt? Ik kan het nergens vinden.

binnenkort een nieuwe render van mij (ik heb romp zo'n beetje af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
lemming_nl schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:03:
Als eerste: goed werkt allemaal _/-\o_

Als tweede: als iets tegen van splines hoe zorg ik er dan voor dat het een mesh wordt? Ik kan het nergens vinden.

binnenkort een nieuwe render van mij (ik heb romp zo'n beetje af)
Selecteer je splines, en maak er een mesh van, door Edit Mesh te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben weer wat verder, maar nog alles behalve tevreden over het raam.
C&C toch weer welkom, ik denk overigens dat de gaten van de technische lego inderdaad te groot zijn, maar dat verander ik nog wel effe
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sjef.jansen/contestv29/009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
netjes kjwjansen :) Wielen mogen alleen zwarter... Komt allemaal vast later nog wel ;)
Deze lijkt mij erg makkelijk...

[ Voor 39% gewijzigd door Neejoh op 02-02-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
FragNeck schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:13:
[...]

Selecteer je splines, en maak er een mesh van, door Edit Mesh te selecteren.
dan wordt ie doorzichtig. Als ik flip normals of cap holes doe lukt het me niet om 'm goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
lemming_nl schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:52:
[...]

dan wordt ie doorzichtig. Als ik flip normals of cap holes doe lukt het me niet om 'm goed te maken.
ZOrg dat je material 2sided is.
Dit is in te stellen bij je Material editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Neejoh schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:27:
netjes kjwjansen :) Wielen mogen alleen zwarter... Komt allemaal vast later nog wel ;)
[...]

Deze lijkt mij erg makkelijk...
lol wa ik net mee bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/7.jpg

Ik wil zeg maar zo'n blokje maken, maar ik zou niet weten hoe?
:r

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Of net als Oogst zei in een side viewport een spline tekenen -> extrude.
Of een box maken met 2 segments in de breedte -> editable poly -> bovenste korte zijde selecten (edge) en die een stukje naar beneden trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:56:
[afbeelding]

Ik wil zeg maar zo'n blokje maken, maar ik zou niet weten hoe?
:r
Ik heb er twee voorop mijn autootje zitten :) Gemaakt met een loft bewerking. De basisvorm is een vrij eenvoudige vijfhoek. Het nopje (wat je bij mij niet meer ziet) is er later opgezet. Er zitten drie verschillende materialen op, een gladde, een met het woord lego als bumpmap voor het nopje en een met een noise als bumpmap voor de schuine kant.

Hierbij meteen een wip van m'n autootje.
Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~jvdhome/Preview3.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door jvo op 02-02-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een raar verschijnsel als ik een boolean heb gebruikt.

ik probeer een pneumatische cilinder te maken, dit dmv een cylinder en een iets kleinere cylinder, zodat ik hem hol kan maken via een subtraction.

het hol maken gaat hierbij alleen over het zwarte kapje bovenop de cilinder, zodat ik door de gaten van het zwarte kapje geel plastic kan zien (net als bij lego :P)

wie kan mij een tip geven waarom dit fout gaat?
zijn dus 2 boolean operaties, 1 om hem hol te maken, en 2 om het gaatje in het kapje te maken.

render

zoals je ziet op bovenstaande foto is het rondje gewoon niet rond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:31:
ik heb een raar verschijnsel als ik een boolean heb gebruikt.

ik probeer een pneumatische cilinder te maken, dit dmv een cylinder en een iets kleinere cylinder, zodat ik hem hol kan maken via een subtraction.

het hol maken gaat hierbij alleen over het zwarte kapje bovenop de cilinder, zodat ik door de gaten van het zwarte kapje geel plastic kan zien (net als bij lego :P)

wie kan mij een tip geven waarom dit fout gaat?
zijn dus 2 boolean operaties, 1 om hem hol te maken, en 2 om het gaatje in het kapje te maken.

render

zoals je ziet op bovenstaande foto is het rondje gewoon niet rond 8)7
Maak hetgene wat je weg haalt eens wat langer. Zo te zien blijven er nog een paar faces staan. Waarschijnlijk omdat je 'm precies lang genoeg hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lemming_nl schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:36:
[...]

Maak hetgene wat je weg haalt eens wat langer. Zo te zien blijven er nog een paar faces staan. Waarschijnlijk omdat je 'm precies lang genoeg hebt gemaakt.
ik heb de cylinder die ik heb gebruikt (als operand B ) 3 keer zo lang gemaakt als de diameter van het zwarte kapje.
denk niet dat dat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Dan zou ik het ook niet weten. Misschien kan je proberen die faces met de hand weg te halen (mesh edit en dan faces)

Wipje: (de bodemplaten zijn ook al af maar ik heb nog wat probleempjes daarmee (zelfde als gisteravond met uitstekende planes)

Afbeeldingslocatie: http://img158.exs.cx/img158/8014/stardestroyer95tf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
lemming_nl schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:44:
Dan zou ik het ook niet weten. Misschien kan je proberen die faces met de hand weg te halen (mesh edit en dan faces)

Wipje: (de bodemplaten zijn ook al af maar ik heb nog wat probleempjes daarmee (zelfde als gisteravond met uitstekende planes)

[afbeelding]
holycrap!

Dat ding is wel huge ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik hem op mesh niveau bekijk, dan zie ik dat het gat nagenoeg niet hol is, somehow lukt het hem niet om een rondje te maken.

heb nu een cylinder gemaakt met 32sides, en daar de boolean over heen gedaan.
precies hetzelfde, maar nu zie ik het beter:

zie hieronder,
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/kaasjes45/nogvager.JPG

kan ik geen circle maken in een gebogen oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:57:
als ik hem op mesh niveau bekijk, dan zie ik dat het gat nagenoeg niet hol is, somehow lukt het hem niet om een rondje te maken.

heb nu een cylinder gemaakt met 32sides, en daar de boolean over heen gedaan.
precies hetzelfde, maar nu zie ik het beter:

zie hieronder,
[afbeelding]

kan ik geen circle maken in een gebogen oppervlak?
Ik heb het hier geprobeert maar ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/lego12fdhw.jpg
Af denk ik zo'n beetje iemand nog comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:15:
[afbeelding]
Mooi!

offtopic:
''Let op, ik ben nog maar 11 jaar'' staat in je sig, is dit echt waar?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Klopt staat onderin (hoezow?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jij kunt met 3D Max overweg?
Ik dacht dat ik jong was, maar er zijn nog jongere (spel ik dat goed?:P) gasten hier?
:)

Edited.
;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:19:
[...]

Ik dacht dat ik jong was, maar er zijn nog jongerdere (spel ik dat goed?:P) gasten hier?
lol, gewoon jongere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
phaas schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:51:
[...]

Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent. De interface van blender is snel (volledig openGL) en ziet er op elk platform exact hetzelfde uit. Verder is hij zo gebouwd om het zonder losse windows te kunnen, het scherm is nl. in een soort frames opgedeeld. Als je hier eenmaal mee vertrouwd bent wil je gewoon niet anders meer, het hele scherm is gewoon enorm rustig terwijl je gewoon direct overal bij kan.
Ik denk trouwens dat er wel degelijk goed over nagedacht is, het is ook niet van het begin af aan een OSS project geweest (het was van NaN in den beginnen).
Het is een beetje offtopic, maar ik wil wel even toelichten wat ik bedoel:
-Waarom zou je willen zoomen in menu's?!?! Blender kan het, joepie!
-Mogelijk is dit ondertussen verbeterd, maar bij de versie van een jaar geleden was er een aantal basisfuncties die alleen bereikbaar waren via shortcuts. Werkelijk de grootste interface-blunder die ik maar kan bedenken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:19:
[...]

Ik dacht dat ik jong was, maar er zijn nog jongerdere (spel ik dat goed?:P) gasten hier?
Hoe oud ben jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Oogst schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:34:
[...]

Het is een beetje offtopic, maar ik wil wel even toelichten wat ik bedoel:
-Waarom zou je willen zoomen in menu's?!?! Blender kan het, joepie!
-Mogelijk is dit ondertussen verbeterd, maar bij de versie van een jaar geleden was er een aantal basisfuncties die alleen bereikbaar waren via shortcuts. Werkelijk de grootste interface-blunder die ik maar kan bedenken.
Inmiddels is dat idd verholpen en is er nu een behoorlijk popup menu als je spatie doet op de 3D view, dit had IMHO mss gewoon beter in de primairy menubalk gekunt maargoed.
Dat 'zoomen' wat jij beschrijft is juist erg handig aangezien dat de interface automatisch aanpast op de resolutie waar je op werk, het zal idd niet zo gauw voorkomen dat je zelf een partijtje gaat zitten zoomen op je venster ;)

@red_flame!: check mijn sig maar eens }:O

@t!mon: echt gaaf dat boompje! Mss kun je alleen nog even zorgen dat de woestijn niet abrupt ophoudt aan het einde door er bv. een distrance fogje tegenaan te gooien.
Verder lijkt me de kwaliteit van de schaduw onder die auto niet enorm, misschien moet je de render instellingen aanpassen zodat ie wat zachter wordt? (heb geen verstand van 3dsmax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
wip
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/legofinal.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Rynji op 03-02-2005 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veranderd.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phaas schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:42:
[...]

-knip-

@red_flame!: check mijn sig maar eens }:O

-knip-
Die van mij ownt pas.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 18:08
helaas heb ik echt te weinig tijd om mee te doen.. ik zit 5 dagen per week op school (heao) en werk daarnaast nog eens 20 uur per week (3 avonden+za) bij de UPC technische helpdesk..

ik vind dit echter wel een erg leuke contest en ga dan ook gewoon lekker door met mijn Lego City :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Wip nr 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/Portals/6/TTTGallery/Work%20In%20Progress%20(W.I.P.)/lego_wip3.jpg
C&C Welkom

edit:

3300 polies momenteel

[ Voor 16% gewijzigd door 6K op 03-02-2005 07:44 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ziet er goed uit, glas is alleen een beetje niet-lego achtig en zo te zien gebruikje blokken die kleiner zijn dan dat ze moeten zijn om naden te maken maar het is allemaal een beetje onregelmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phaas schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:51:
Heb je toevallig wel eens de kans gehad om de allereerste versies van Blender te mogen proberen? (idd, toen het nog van Not a Number was) Ik denk niet dat je dit dan nog zou zeggen :P

Ik moet wel zeggen dat de UI in tuhopuu3 er alweer een stukje beter uitziet dan die van de huidige versie (vooral die nieuwe lampen en asjes ipv punten zijn leuk gedaan) en het lijkt er op dat de indeling van de panelen ook (heel) langzaam aan het verbeteren is.

T!m0n schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:15:
[afbeelding]
Hardstikke mooi, T!m0n !! _/-\o_

Maarre, zie ik het nou goed dat het autootje daar door de woestijn heen rijdt zonder bestuurder? :)

Je zou ook de camera nog een klein stukje kunnen draaien zodat de 2 bomen niet helemaal achter de auto staan (en dus niet meer uit de auto lijken te 'groeien').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
ff een hele serie WIP screens, ben hele dag bezig geweest met nieuwe sphinxx, tis overigens nog geen final render, daar had ik nog geen tijd voor, maar die laatste is zoals het ongeveer moet worden, de mannetjes e.d. komen overigens ook gewoon weer terug, maar die maak ik ook opnieuw. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv6.jpg

Kasteeltje waar ik al beetje aan begonnen was.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/lego_adv14.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DemoniCEVL op 02-02-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 22:40
Nu zeker nog een piramide op de achtergrond die ze aan het maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Zou misschien ook mooier zijn als je de steentjes van die sphinx een echte lego kleur geeft...dan lijkt het gelijk een stuk meer op lego....

[ Voor 3% gewijzigd door chrisO op 02-02-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:37:
Zou misschien ook mooier zijn als je de steentjes van die sphinx een echte lego kleur geeft...dan lijkt het gelijk een stuk meer op lego....
Inderdaad, dit is meer erg lichtgeel.
Je moet echt dat felle geel hebben.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Dit is een echte lego kleur :) Heb zelf een aantal van die blokjes zitten bij mijn adventure lego :)

Voor de mensen die meedoen; supergaaf om mijn toch wel een beetje "liefde" lego, digitaal op het scherm te zien! Keep up the good work :Y)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hulst424/wip_1a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hulst424/wip_1b.jpg

Ik heb hier geen lego, dus ik weet niet hoe zo'n stuurtje in elkaar zit. Wielen kan ik ook niet goed zien op de tekeningen. (en mijn stoeltje is ook mislukt zie ik nu. |:( )

Hoe maak je nou een muurtje waarin je alle steentjes goed kunt zien? Door steeds een kleine afstand ertussen te laten? Of kan dat makkelijker.

Texturen wordt nog een probleem, dat heb ik nog nooit echt gedaan met Maya. Kom niet veel verder dan de kleur instellen en een beetje transparancy. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Wielen kun je doen net als de rest hier in dit topic, genoeg voorbeelden.

Inderdaad, gewoon een klein stukje ruimte er tussen houden, omdat de camera er nooit exact recht op staat zal dit er altijd goed uit komten te zien :Y)

Ook voor maya zijn volgens mij genoeg tutes op het internet waar textures in voorkomen ;) Lang leve google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update terug, wat aan de materialen zitten prutsen. C & C meer dan welkom. Er zit een voorlopige bumpmap op, zal in photoshop nog wel eens wat in elkaar prutsen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/update2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:46:
kleine update terug, wat aan de materialen zitten prutsen. C & C meer dan welkom. Er zit een voorlopige bumpmap op, zal in photoshop nog wel eens wat in elkaar prutsen.

[afbeelding]
damn, ziet er echt mooi uit. Er is nog wel niet zoveel te zien, maar op de een of andere manier komt het heel goed over.

edit: over de andere commentaren btw, dat is gewoon een echte lego kleur. Zie je idd veel bij die adventure series, en volgens mij zit ie ook nog redelijk in orient express serie.

[ Voor 18% gewijzigd door DemoniCEVL op 03-02-2005 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

lemming_nl schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:40:
Ziet er goed uit, glas is alleen een beetje niet-lego achtig en zo te zien gebruikje blokken die kleiner zijn dan dat ze moeten zijn om naden te maken maar het is allemaal een beetje onregelmatig
wat betreft de doorzichtige delen heb je geen gelijk, die heb ik hier namelijk letterlijk liggen :X

wat betreft de naden heb je wel gelijk. Aangezien ik, met het oog op werkbaarheid, nog geen chamfers heb toegepast, maak ik ze voor de w.i.p.'s net even wat kleiner...

ik maak eerst mijn model af, dan ga ik heel de boel alignen en chamferen en als het dan goed is ga ik de noppies erop zetten :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DemoniCEVL: Mooi om wat bouwstappen te zien bij het maken van die Sphinx, en de kleur kan best, want Lego heeft tegenwoordig een heleboel tussenkleuren naast het standaard geel, rood, blauw etc.

@6k, mooi op weg met dat ruimteschip, maar inderdaad, het glas is nog wat te helder voor Lego, zelfs als het nieuw zou zijn.

Verder valt me op dat er veel activiteit in dit topic is, ondanks de eerste bedenkingen die sommigen hadden toen dit onderwerp werd gekozen. Goede zaak, en er worden naast dooor bovengenoemde personen mooie dingen gemaakt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

uhm... ruimtelego heeft toch echt zo'n glas/plastic raampjes. Van dat hele heldere, goed doorschijnende geel...

maar goed, als ik de enige ben die dat zo wil zien, ben ik toch genoodzaakt het aan te gaan passen :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga helaas denk ik het niet meer redden met deze contest (Ja het is erg hectisch, het ene moment doe ik weer vollop mee en zien jullie een tiental wips, en nu dus dit weer), komt door school, ze geven gewoon expres extra veel huiswerk op zodat ik deze contest niet kan doen :(

Kon ik trouwens toch al niet, ik ben nog maar 14 weetje, check m'n undertitle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
WIP
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/legofinal2.jpg
Klaar! :) (het lijkt misschien dat het mannetje te hoog zit maar dat komt door de material van de ramen)

[ Voor 4% gewijzigd door Rynji op 06-02-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28
Jij ook al, lees mijn post nog eens door hoe de afwijking van ramen werkt (en de posts eronder, material op 2-sided zetten o.i.d.)

[rml]OnTracK in "[ 3D] Contest V29: Lego"[/rml]

Het lijkt me niet fijn om door zo'n ruit als bij jou een rally te rijden... :X

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Dit is veel te leuk om niet aan mee te doen, dus ik probeer toch maar wat tijd vrij te maken.

Dit is het resultaat tot nu toe van een digitale schuifmaat, AutoCAD en Inventor :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/LEGO%20klein.jpg
Clickable
En voor de liefhebbers een wire

Edit : En nee, Inventor kent geen anti aliasing. :'( Maar wie weet exporteer ik de hele handel later nog wel naar Blender.

[ Voor 15% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 03-02-2005 14:54 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

2 bestaan niet: Van het rechter groepje (technisch spul) die 2 noppige met anderhalve gat, en die 3 noppige met 2 gaten. Iig niet voor zover ik weet. Verder strak gedaan

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

fout topic, sorry haha

[ Voor 93% gewijzigd door Guillome op 03-02-2005 14:48 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Wat heeft dat paard met Lego te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

kut ja sorry hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:15:
Dit is veel te leuk om niet aan mee te doen, dus ik probeer toch maar wat tijd vrij te maken.

Dit is het resultaat tot nu toe van een digitale schuifmaat, AutoCAD en Inventor :
[afbeelding]
.
offtopic:
Maak even slashes van die backslashes, anders snappen veel browsers je linkjes niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
XLerator schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:37:
2 bestaan niet: Van het rechter groepje (technisch spul) die 2 noppige met anderhalve gat, en die 3 noppige met 2 gaten. Iig niet voor zover ik weet. Verder strak gedaan
Die reactie had ik verwacht. :+

Degene met twee noppen en anderhalf gat is, zoals je aan de wire kan zien, opgebouwd uit twee delen. dit zijn de basissteentjes waar ik de andere technische stenen van heb gemaakt. Dat was dus simpel nog maar een kwestie van kopieren en spiegelen.
Diegene met drie noppen en twee gaten... Tja, ik was wel lekker op dreef dus ik dacht: "Die kan er ook nog wel bij, een aanwinst voor Lego" :)
Reinier schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:51:
[...]

offtopic:
Maak even slashes van die backslashes, anders snappen veel browsers je linkjes niet :)
Gefixed

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

lol (sorry pelle :{)

Je kan ook 1 lange maken, en mbv symmetry modefier de stenen korter maken. Werkt ook erg handig.

[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 03-02-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Het is dat ik er geen tijd voor heb, maar anders had ik "Lego mindstorms" gekozen, en wel op de volgende manier :)

Een schedel open geklapt (zodat je in de hersenpan kunt kijken) en dat volbouwen met lego ;) Letterlijk open-minded :p
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste