De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 170 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.000.980 views

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:49:
Hij is helemaal niet dom. Waar het fout gaat is dat jij daar vervolgens een bepaalde klassificatie aan vast knoopt want "drugs are bad m'kay"
Hij is ongenuanceerd. Aangezien door die nuance je al het gebruik op een hoop gooit, is het net zo dom als wilders die alle moslims op een hoop gooit. Een paar moslims verpesten het voor de meerderheid, net zoals een paar alcoholverslaafden het 'verpesten'. Alcohol werkt compleet anders dan bijvoorbeeld heroine. Je kunt het NIET vergelijken door simpelweg te stellen dat het RIVM het op een lijstje heeft staan. En aangzien het niet te vergelijken is, moet je dergelijke dingen niet roepen, tenzij je over wil komen als een Wilders.

Ik vind het ook nogal hypochriet dat jij stelt dat ik iets zwart/wit zie terwijl je zelf dit soort dingen zo stellig roept. Als je zelf nuance aan had willen brengen had je wat anders gezegd lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 14:56 ]

https://niels.nu

• .oisyn
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alsof de rest van de middelen in de categorie harddrugs wel vergelijkbaar zijn |:(. Ontzettende drogreden dus.

Mijn hele punt is juist dat de middelen op de opiumlijst zo breed en divers zijn dat het feit dat iets een "harddrug" is vrij weinig zegt, behalve dat het schade aan kán richten. Met dat in het achterhoofd is er eigenlijk geen zinnige reden waarom alcohol er niet tussen staat. De enige reden waarom het er niet onder geschaard wordt is omdat het niet verboten is, en dat heeft vooral historische redenen.

En even voor de goede orde, omdat jij het blijkbaar wil horen: nee, ik vind niet dat je beter heroïne kan gebruiken dan alcohol. Zoiets heb ik niet beweerd en zoiets wil ik ook helemaal niet beweren.

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 15:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:57:
Alsof de rest van de middelen in de categorie harddrugs wel vergelijkbaar zijn |:(. Ontzettende drogreden dus.
Zeg ik dat? Nee, LSD is (voor zover ik weet) niet verslavend. Maar LSD is ook niet bepaald een maatschappelijk probleem. Coke, Heroine en Crystal Meth e.d. zijn dat wel, en die hebben toch echt een paar flinke overeenkomsten, nl. dat ze in lage doseringen al geestelijke en lichamelijke afhankelijkheden creeeren en je er steeds meer van nodig hebt. Daarin zit een groot verschil met alcohol. Het verschil tussen alcohol en heroine is dus wat mij betreft net zo iets als het verschil tussen heroine en LSD.
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:57:
En even voor de goede orde, omdat jij het blijkbaar wil horen: nee, ik vind niet dat je beter heroïne kan gebruiken dan alcohol. Zoiets heb ik niet beweerd en zoiets wil ik ook helemaal niet beweren.
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:01:
Kwa impact op je lichaam kun je beter heroïne gebruiken dan bijv. alcohol, want het is zo goed als onschadelijk, itt wat de publieke opinie doet vermoeden.
Dan was die eerste post waar ik op reageerde dus verkeerd geformuleerd begrijp ik?

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 15:03 ]

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:40:
[...]

Ik vind die " :') " wel een beetje zacht uitgedrukt. Maar persoon in kwestie heeft vast iets in z'n omgeving meegemaakt, waardoor opeens alles en iedereen verslaafd is aan alcohol. :9
Neehoor, in tegenstelling tot de meeste mensen heb ik alleen wel de moeite genomen om mijzelf erin te verdiepen en rapporten van oa het RIVM er over te lezen. Ik ben ook groot voorstander van een veel soepeler drugs beleid (alleen de echt gevaarlijke dingen weg houden als meth etc). En ik drink het ook met plezier zo af en toe.

Het enigste verschil is dat je wat mij betreft verslaafd bent als je vind dat alcohol "erbij hoort". Feestje? drinken. Eten? wijntje. Zaterdag avond? Naar de kroeg voor een paar biertjes. En kom dan niet aan met ja maar ik kies er voor. Laat het dan maar eens een half jaar staan en ik vrees dat dat weleens heel lastig kan gaan worden voor veel mensen. "Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.". Ook een gewoonte kan een verslaving zijn.

Ik ben niet tegen alcohol, ik ben tegen de hypocrisie richting harddrugs. En accepteer gewoon dat je verslaafd bent aan alcohol, net als dat je aan koffie of roken bent.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je impliceert het door te stellen dat alcohol compleet anders werkt dan andere harddrugs en dat je daardoor niet mag roepen dat het een harddrug is.
Nee, LSD is (voor zover ik weet) niet verslavend.
Klopt, maar die heeft dan weer hele andere geestelijke implicaties.
Maar LSD is ook niet bepaald een maatschappelijk probleem.
Toch is het een harddrug. En toch zijn paddestoelen tegenwoordig ook verboden.
Daarin zit een groot verschil met alcohol. Het verschil tussen alcohol en heroine is dus wat mij betreft net zo iets als het verschil tussen heroine en LSD.
Helemaal mee eens. Maar het is me dan nog steeds onduidelijk waarom ik alcohol dan geen harddrug mag noemen.
Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:01:
Dan was die eerste post waar ik op reageerde dus verkeerd geformuleerd begrijp ik?
Nee, je leest telkens over "kwa impact op je lichaam" heen. Er zijn vele andere redenen waardoor je het beter niet kunt gebruiken, maar ik had het juist over fysieke lichamelijke schade aangericht door de heroïne (en dus niet door eigen toedoen omdat je nauwelijks kunt functioneren met heroïneverslaving)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 15:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
StM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:03:
Het enigste verschil is dat je wat mij betreft verslaafd bent als je vind dat alcohol "erbij hoort".
Fijn dat je er je eigen definities op na houdt maar hou die dan buiten een discussie. Verslaving betekent een geestelijke of lichamelijke afhankelijkheid. Dat een drankje lekker is en erbij hoort is geen van beiden.

Alcohol maakt mensen ongeremder en werkt als sociaal smeermiddel. Dat is de reden dat het "erbij hoort". Niet omdat er een soort afhankelijkheid is, mensen redden zich helemaal prima als ze een keer moeten bob-en.

• StM

StM

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:06:
[...]

Fijn dat je er je eigen definities op na houdt maar hou die dan buiten een discussie. Verslaving betekent een geestelijke of lichamelijke afhankelijkheid. Dat een drankje lekker is en erbij hoort is geen van beiden.

Alcohol maakt mensen ongeremder en werkt als sociaal smeermiddel. Dat is de reden dat het "erbij hoort". Niet omdat er een soort afhankelijkheid is, mensen redden zich helemaal prima als ze een keer moeten bob-en.
Laat het dan maar een halfjaar staan :) Zie dan maar hoe geestelijk onafhankelijk je er van bent.

[ Voor 4% gewijzigd door StM op 20-09-2012 15:07 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jij bent internet verslaafd, laat het maar eens een half jaar achterwege.

• StM

StM

Ben ik ook, vind ik het een probleem? Nee. Heb ik dus een hulpvraag? Nee. Ben ik verslaafd? Ja.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:08:
Jij bent internet verslaafd, laat het maar eens een half jaar achterwege.
De hele maatschappij is internet verslaafd, als je het niet gebruikt kun je van veel diensten geen gebruik meer maken.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

StM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:07:
[...]

Laat het dan maar een halfjaar staan :) Zie dan maar hoe geestelijk onafhankelijk je er van bent.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, en zeker niet alleen omdat je er misschien geestelijk of lichamelijk afhankelijk van bent. De groepsdruk tegenwoordig maakt het denk ik veeeeeel lastiger om een biertje te laten staan, dan dat je er echt aan verslaafd bent.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

StM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:09:
Ben ik ook, vind ik het een probleem? Nee. Heb ik dus een hulpvraag? Nee. Ben ik verslaafd? Ja.
Verslaafden vinden van zichzelf meestal nooit dat ze een probleem hebben. Ik stel sterk voor toch maar eens hulp te gaan zoeken.

Alle gekheid op een stokje natuurlijk, het is complete onzin dat iets doen wat je leuk vindt (internetten, gamen, sporten, sociale interactie, etc.) meteen een verslaving betekent onder het argument "nou doe het maar eens een tijdje niet dan". Flikker op, ik ga niet een jaar lang mijn tijd verdoen om een punt te bewijzen. Maar dat alleen maakt nog niet dat je "verslaafd" bent.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 15:12 ]

• StM

StM

.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:10:
[...]

Verslaafden vinden van zichzelf meestal nooit dat ze een probleem hebben. Ik stel sterk voor toch maar eens hulp te gaan zoeken.
Dan gaan we samen, jij voor je koffie verlaving :>

• Hydra
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:03:
Je impliceert het door te stellen dat alcohol compleet anders werkt dan andere harddrugs en dat je daardoor niet mag roepen dat het een harddrug is.
Wat ik al zei: in een maatschappelijke discussie over harddrugs gaat het over zaken die een maatschappelijke negatieve impact hebben. Als je het wetenschappelijk bekijkt zijn benzine en lijm ook harddrugs, alleen zijn dat hier geen 'maatschappelijke' harddrugs omdat het over het algemeen netjes gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is. Hetzelfde geldt voor alcohol.

Heroine is per definitie verslavend. Je kunt niet 'recreatief' heroine gebruiken. Dit i.t.t. alcohol, cannabis (en IMHO MDMA, maar dat is een andere discussie). Door alleen te kijken welk effect een drug potentieel op een lichaam kan hebben maak je je er veel te simpel vanaf. Het gaat om hoe groot de kans is dat iemand afglijdt van 'recreatief' gebruik naar volkomen verslaafd: dat is bij heroine vele malen groter.

Daarom vind ik het kwalijk om alcohol (al dan niet expliciet) gelijk te stellen aan wat in de maatschappij als de voornaamste harddrugs gezien worden.
Helemaal mee eens. Maar het is me dan nog steeds onduidelijk waarom ik alcohol dan geen harddrug mag noemen.
Je mag doen wat je wil, ik vind het alleen dom :)
Nee, je leest telkens over "kwa impact op je lichaam" heen. Er zijn vele andere redenen waardoor je het beter niet kunt gebruiken, maar ik had het juist over fysieke lichamelijke schade aangericht door de heroïne (en dus niet door eigen toedoen omdat je nauwelijks kunt functioneren met heroïneverslaving)
Ik vind het wel erg makkelijk om die lichamelijke schade die rechtstreeks door de geestelijke schade van de drug veroorzaakt wordt ff niet mee te rekenen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

StM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:11:
[...]

Dan gaan we samen, jij voor je koffie verlaving :>
Prima. Ik wil best mijn koffie voor een half jaar laten staan als dat betekent dat jij een half jaar niet post >:)

* .oisyn drinkt helemaal geen koffie :Y)

• Hydra
StM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:07:
Dit zeg je ook alleen maar omdat je prima weet dat niemand een half jaar geen alcohol gaat drinken alleen maar om bij iemand als jij z'n gelijk te halen.

Nu wil het toeval dat ik, door verkoudheidjes e.d. een tijd niet naar hockeytraining en wedstrijden ben geweest en ook geen feestjes heb gehad, en dus geen alcohol heb gedronken de afgelopen 3 weken (da's lang voor mij), dit terwijl er bier en wijn in huis is. Dus ik ben alcoholverslaafd terwijl ik uberhaupt niet de aandrang heb? Tuurlijk knul.

• StM

StM

.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:13:
[...]

Prima. Ik wil best mijn koffie voor een half jaar laten staan als dat betekent dat jij een half jaar niet post >:)

* .oisyn drinkt helemaal geen koffie :Y)
Goed, PS3 & XBox verslaving dan ;)

Boek voor mij een reisje van een half jaar naar een mooi winderig eiland waar het altijd lekker weer is en ik laat die computer met rust. Op vakanties laat ik toch al graag de laptop thuis en de smartphone gaat roaming uit.

Ik ben nu eenmaal voor m'n werk afhankelijk er van en mn bankrekening laat op af en toe een vakantie na het niet echt toe om internetloos door het leven te gaan :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:12:
Wat ik al zei: in een maatschappelijke discussie over harddrugs gaat het over zaken die een maatschappelijke negatieve impact hebben. Als je het wetenschappelijk bekijkt zijn benzine en lijm ook harddrugs, alleen zijn dat hier geen 'maatschappelijke' harddrugs omdat het over het algemeen netjes gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is. Hetzelfde geldt voor alcohol.

Heroine is per definitie verslavend. Je kunt niet 'recreatief' heroine gebruiken. Dit i.t.t. alcohol, cannabis (en IMHO MDMA, maar dat is een andere discussie). Door alleen te kijken welk effect een drug potentieel op een lichaam kan hebben maak je je er veel te simpel vanaf. Het gaat om hoe groot de kans is dat iemand afglijdt van 'recreatief' gebruik naar volkomen verslaafd: dat is bij heroine vele malen groter.
Hier kan ik me helemaal in vinden, maar hieruit blijkt tevens dat jij een hele andere waarde aan de term "harddrug" toekent. Je noemt al MDMA en eerder LSD, kan ik hieruit opmaken dat jij dat in feite geen harddrugs vindt?
Ik vind het wel erg makkelijk om die lichamelijke schade die rechtstreeks door de geestelijke schade van de drug veroorzaakt wordt ff niet mee te rekenen.
Maar je doet net alsof het een onmogelijkheid is dat je een gezond leven kunt leiden met heroïne, want gewoonweg niet waar is. Dat dat maar voor erg weinig mensen is weggelegd doet daar verder niets aan af.
Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:15:
Nu wil het toeval dat ik, door verkoudheidjes e.d. een tijd niet naar hockeytraining en wedstrijden ben geweest en ook geen feestjes heb gehad, en dus geen alcohol heb gedronken de afgelopen 3 weken (da's lang voor mij), dit terwijl er bier en wijn in huis is. Dus ik ben alcoholverslaafd terwijl ik uberhaupt niet de aandrang heb? Tuurlijk knul.
Je stipt hier wel een interessant punt aan. Persoonlijk ben ik van mening dat zolang je dingen zonder probleem kunt laten ookal zijn ze makkelijk voorhanden, dat je dan sowieso niet verslaafd bent.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 15:21 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Is er niet een apart topic voor drugs discussies? :+

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 13:36
Gaan we ondertussen niet een beetje offtopic voor de devschuur? Ik vind een losjes topic ook leuk hoor maar ik hoef niet een ellenlange discussie over verslavingen te lezen hier

EDIT: spuit11 :+

[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 20-09-2012 15:21 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben je soms verslaafd aan verslavingsdiscussies en ga je ze daardoor liever uit de weg? Good for you!

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 15:21 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 13:36
Hoe weet je dat man :$

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:21:
Ben je soms verslaafd aan verslavingsdiscussies en ga je ze daardoor liever uit de weg? Good for you!
Wtf :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er zit bij mij overigens een nieuwe verslaving aan te komen: Borderlands 2 komt morgen uit *O*. Ik voorspel een chagrijnige vrouw, een verwaarloosd kind, slechte persoonlijke verzorging en een beroerd arbeidsethos. Maar it's worth it, damnit!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:25:
Er zit bij mij overigens een nieuwe verslaving aan te komen: Borderlands 2 komt morgen uit *O*. Ik voorspel een chagrijnige vrouw, een verwaarloosd kind, slechte persoonlijke verzorging en een beroerd arbeidsethos. Maar it's worth it, damnit!
Dan kan je beter bier drinken! :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:28:
[...]

Dan kan je beter bier drinken! :9
Maar niet verslaafd geraken want dan draait ook dit op hetzelfde probleem uit.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32
Dan kan jij toch inbrengen als beroepsonkosten onder de noemer: "research van concurrerend product"? En dan ook nog eens buiten werkuren zo veel tijd aan die research besteden, dat is nogal een goede arbeidsethos! :+

Edit: @Korben hieronder: verslaafd aan programmeer discussie dat je alweer je fix nodig hebt? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Otherside1982 op 20-09-2012 15:35 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Woei, 8 niveaus diep geneste RAII-code, in 8 regels onder elkaar. :+

offtopic:
Ga es in SG of HK over drugs verder blaten...

edit:
Wtf?

[ Voor 7% gewijzigd door Korben op 20-09-2012 15:35 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43
Rustig dagje hier, wat in de Android market aan het rondkijken of er nog coole meuk is om te kopen, zo groot is de verveling al :D

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:20:
Is er niet een apart topic voor drugs discussies? :+
Misschien een topic-title change aanvragen naar
De Devschuur Afkickkliniek :+

Vind overigens de discussie over wanneer je verslaafd bent altijd wel interessant. Zelf drink ik graag een glaasje wijn als ik 's avonds op de bank zit. Gewoon omdat het lekker is. Nu heb je altijd mensen die roepen: "Als je het lekker vind ben je verslaafd ", maar die mening deel ik niet. Iemand die een glaasje cola neemt omdat hij het lekker vindt is toch ook niet verslaafd :?
Behalve dat zo iemand geen smaak heeft, want ik vind het spul niet te zuipen :+

Tegenwoordig drink ik eigenlijk wel iedere avond een glaasje wijn. En ik schuw ook niet om een 2de in te schenken als het gezellig is. Verslaafd? Volgens de definitie die diverse Nederlandse instituten er op nahouden wel. Maar ik moet niet drinken, vind het lekker, maar kan ook prima zonder.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Nah, tijd voor de Decaffe Corner.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

.Gertjan. schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:42:
Nu heb je altijd mensen die roepen: "Als je het lekker vind ben je verslaafd ", maar die mening deel ik niet. Iemand die een glaasje cola neemt omdat hij het lekker vindt is toch ook niet verslaafd :?
Shit, blijkbaar ben ik verslaafd aan appels en water. Eet/drink het elke dag en vind 't nog ontzettend lekker ook.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:44:
[...]

Shit, blijkbaar ben ik verslaafd aan appels en water. Eet/drink het elke dag en vind 't nog ontzettend lekker ook.
Nu je het zegt. Ik ben eigenlijk wel behoorlijk verslaafd aan diverse zaken.
[ul]
• Slapen
• Ademen
• Water
• Douchen
• Brood
• Eten

Damn... Misschien toch eens hulp zoeken, zoveel dingen die ik dagelijks doe... :'(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Korben

Korben

() => {};

OkkE schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:44:
[...]

Ik ben verslaafd aan zuurstof. Kan letterlijk niet ophouden met het te snuiven. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12-2025
Korben schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:47:
[...]

Ik ben verslaafd aan zuurstof. Kan letterlijk niet ophouden met het te snuiven. :+
Ik zou maar oppassen, zuurstof is verantwoordelijk voor de veroudering van je lichaam :P

• Davio
En vuur en roest schijnen zuurstof ook erg fijn te vinden.

Verwijderd

Kijk eens wat ik hier vind: V&A aangeboden: Borderlands 2 STEAM KEY

• OkkE

OkkE

Grr.... irritant dat iOS 6 maps.google links opent in de browser en niet gewoon in de Apple Maps app. :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• Davio
So it must be true!

Verwijderd

Volgens de beoordelingen op zijn profiel is hij betrouwbaar hoor. Daarnaast: ik heb toen Battlefield 3 uitkwam ook enkel de key gekocht. Dat was toen bij launch slechts zo'n 20 euro wat niet echt veel is voor zo'n spel.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom zijn ze in sommige branches toch zó verzot op de machines die ze gebruiken, dat die allemaal op de website moeten? Wij gaan op onze websites toch ook niet lopen patsen met onze Intel Core i5/i7 met 8GB/16GB werkgeheugen en dikke SSD? :+

• Hydra
Struikrover schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:20:
Gaan we ondertussen niet een beetje offtopic voor de devschuur?
Juist niet, we mogen het hier over alles hebben behalve echte dev-issues want dan krijg je een modbreak ;)

Verwijderd

OkkE schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:21:
Grr.... irritant dat iOS 6 maps.google links opent in de browser en niet gewoon in de Apple Maps app. :{
Zou beetje raar zijn toch? Google zou daar echt niet blij mee zijn als ze dat zouden doen. :9 Maar wellicht dat het in de toekomst geopend wordt in de Google Maps-app, die zal er vast nog wel komen. :)

• Hydra
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:16:
Hier kan ik me helemaal in vinden, maar hieruit blijkt tevens dat jij een hele andere waarde aan de term "harddrug" toekent. Je noemt al MDMA en eerder LSD, kan ik hieruit opmaken dat jij dat in feite geen harddrugs vindt?
Maatschappelijk niet omdat het maatschappelijk gezien een non-issue is. Daarbij komt dat je net zoals je politieke partijen niet simpelweg in "link en rechts" in kunt delen je verslavende substanties niet simpelweg in "hard" of "softdrugs" in kunt delen. Voor sommige mensen is World of Warcraft een harddrug, voor anderen is het leuk tijdsverdrijf.
Maar je doet net alsof het een onmogelijkheid is dat je een gezond leven kunt leiden met heroïne, want gewoonweg niet waar is. Dat dat maar voor erg weinig mensen is weggelegd doet daar verder niets aan af.
Uitzonderingen bevestigen de regel. Substanties die zo rechtstreeks op je hersenen inwerken daar kun je je niet tegen wapenen. Dat is wat iets als heroine m.i. zoveel gevaarlijker maakt dan alcohol of cannabis.
Je stipt hier wel een interessant punt aan. Persoonlijk ben ik van mening dat zolang je dingen zonder probleem kunt laten ookal zijn ze makkelijk voorhanden, dat je dan sowieso niet verslaafd bent.
Dat lijkt me een redelijk vandale-waardige definitie eerlijk gezegd. Beetje bizar dat "lekker" meteen betekent dat je verslaafd bent. Bier en wijn vind ik lekker. Vodka absoluut (huhu) niet. Volgens mij ben ik dan niet bepaald 'verslaafd'.

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:47:
Waarom zijn ze in sommige branches toch zó verzot op de machines die ze gebruiken, dat die allemaal op de website moeten? Wij gaan op onze websites toch ook niet lopen patsen met onze Intel Core i5/i7 met 8GB/16GB werkgeheugen en dikke SSD? :+
Ik denk dat dat het grote verschil is tussen bedrijven die vooral met machines werken en bedrijven die het vooral moeten doen met menselijke arbeid.

Voorbeeldje: Ik kan heel goed begrijpen dat Jan de Nul pronkt met al zijn machines maar bijvoorbeeld een boekhoudkantoor ligt de focus vooral op de kennis van het personeel en is dit het belangrijkste soort kapitaal.

In de economie hebben ze daar een woord voor, maar ik kom er niet direct op.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:52:
[...]

Zou beetje raar zijn toch? Google zou daar echt niet blij mee zijn als ze dat zouden doen. :9 Maar wellicht dat het in de toekomst geopend wordt in de Google Maps-app, die zal er vast nog wel komen. :)
Android heb je dat wel. Krijg je de eerste keer een optie goh ik heb een maps link die kan in deze apps geopend worden. Ik vind het iig niet raar als dat wel zou gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 20-09-2012 16:55 ]

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:52:
[...]

Ik snap het ook wel, Google zou dat inderdaad niet leuk vinden, maar ik vind het als gebruiker ontzettend vervelend. Ik vind maps in de browser gewoon een stuk minder fijn dan in een app.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:53:
[...]

Ik denk dat dat het grote verschil is tussen bedrijven die vooral met machines werken en bedrijven die het vooral moeten doen met menselijke arbeid.

Voorbeeldje: Ik kan heel goed begrijpen dat Jan de Nul pronkt met al zijn machines maar bijvoorbeeld een boekhoudkantoor ligt de focus vooral op de kennis van het personeel en is dit het belangrijkste soort kapitaal.

In de economie hebben ze daar een woord voor, maar ik kom er niet direct op.
Dat is waar, maar bij grondverzetbedrijven bijvoorbeeld:P Vol met foto's van het materiaal. Dat zal de opdrachtgever roesten welke machines er gebruikt worden. Hun verplaatsen grond met machines, wij maken (bijv.) websites met machines.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:23:
[...]

Eensch. Overigens zou ik dit in het vervolg wel hier plaatsen: Feedback op moderatie binnen de Devschuur
Vandaar ook mijn repliek op een groot deel van de posts hierboven: BtM909 in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur"

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:46
Ik zie net dat BalusC een top-contributor bij SO. Ben 'm daar eigenlijk nog nooit tegengekomen :P

https://fgheysels.github.io/

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Diepe zucht.

Iemand op kantoor heeft dus zitten CSS'en, HTML'en en PHP-slopen met een virtuele kettingzaag ofzo. De helft van een toch al zwaar beroerde van houtje-touwtje aan elkaar hangende website is nu helemaal een hel.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
http://blog.stackoverflow...e-to-prevent-bad-patents/

Dat werd wat mij betreft wel eens tijd

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
whoami schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:26:
Ik zie net dat BalusC een top-contributor bij SO. Ben 'm daar eigenlijk nog nooit tegengekomen :P
MSalters daar in tegen lijk ik bij iedere vraag op SO wel tegen te komen :/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat kan niet, daar heb ik een patent op! :(

• Hydra
FF snel gescand, samenvatting is "crowdsourcing FTW" toch?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Pfff, net eerste echte project in VS2012 opgestart, maar wat is dat team explorer scherm ver-schrik-ke-lijk zeg! Ik wil m'n pending changes view terug, de rest boeit me niet! :( :(

Roomba E5 te koop

• Davio
sig69 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:22:
Pfff, net eerste echte project in VS2012 opgestart, maar wat is dat team explorer scherm ver-schrik-ke-lijk zeg! Ik wil m'n pending changes view terug, de rest boeit me niet! :( :(
Déjà-vu.

• sig69
Zag op internet al dat ik niet de enige was inderdaad. Ik bak zelf wel iets, dit is onwerkbaar

Roomba E5 te koop

• Hydra
Godver! M'n iPhone is tijdens het updaten naar iOS 6 uitgevallen en start niet meer op, kutding!

Edit: Nevermind, te vroeg gepaniekeerd. Tijdje home + aanuit button en na een restart doet 'ie het weer. Was kennelijk in de reboot blijven hangen.

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 18:53 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:41:
Godver! M'n iPhone is tijdens het updaten naar iOS 6 uitgevallen en start niet meer op, kutding!
Had je'm niet aan de stroom liggen? :F

Aansluiten en wachten. de DFU modus zou altijd er in moeten kicken dan. Restore+upgrade en het zou weer moeten werken.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:53:
[...]

Had je'm niet aan de stroom liggen? :F

Aansluiten en wachten. de DFU modus zou altijd er in moeten kicken dan. Restore+upgrade en het zou weer moeten werken.
IBTMB! :9

• D-Raven
.... Borderlands 2 komt morgen uit *O*. ...
* D-Raven steek vingers in oren LA LA LA LA LAAALALALA LALA I CANT HEAR YOU! LAL LALALALA

* D-Raven is in denial

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kan mijn eigen post niet eens terug vinden!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:46
PrisonerOfPain schreef op donderdag 20 september 2012 @ 17:50:
[...]

MSalters daar in tegen lijk ik bij iedere vraag op SO wel tegen te komen :/
Moet je maar niet zoveel C++ topics opsnorren, denk ik dan. :P

https://fgheysels.github.io/

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als je hem op de PC speelt, slinger even je steam naam deze kant op of voeg creepy_nl even toe O-)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sterk; ik had (eer?)gisteren precies 'tzelfde :D

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
[quote]RobIII schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:19:
[...]

Dat lijkt me toch lekker , op curaçao wonen en lekker programmeren , elke dag lekker temperatuurtje, nooit is depri van het nederlandse weer :)

• Davio
D-Raven schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:33:
[...]

* D-Raven steek vingers in oren LA LA LA LA LAAALALALA LALA I CANT HEAR YOU! LAL LALALALA

* D-Raven is in denial
Ik heb een goed antiverslavingsmiddel voor als er nieuwe games uitkomen: Een sterk verouderde PC en geen budget om een nieuwe te kopen.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik kom hem de laatste tijd juist heel vaak tegen sinds ik wat bezig ben geweest met JSF.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03
Davio schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:01:
[...] Ik heb een goed antiverslavingsmiddel voor als er nieuwe games uitkomen: Een sterk verouderde PC en geen budget om een nieuwe te kopen.
Ik verhoog dat met simpelweg geen tijd hebben :)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Caelorum schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:52:
[...]

Ik verhoog dat met simpelweg geen tijd hebben :)
Ik speel ze sowieso bijna niet

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 16:59
Creepy schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:17:
[...]

Als je hem op de PC speelt, slinger even je steam naam deze kant op of voeg creepy_nl even toe O-)
Hier Coast; voeg je straks ook even toe aan mijn lijst ;)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 01:45
Even in de avond wat voorbereiden voor morgen, I said...
Dat zou met een minuutje gepiept zijn, I said...

De cache van de webservers van de hostende partij hebben hun cache niet helemaal bij elkaar; alles wat ik wijzig zie ik met na aardig interval terug. Helaas houdt elke van de 6 webservers zijn eigen interval erop na.

Weg avond :W

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 14:04
Hurrah, JSON probleempje opgelost. Bleek dat ik JSON(-)P moet gebruiken, en dat die altijd met een callback werkt. Blijkbaar wist ik nog niet voldoende van JSON :)

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heerlijk avondje geklooit met DevExpress voor ASP.Net. 't Is leuk spul als het in één keer werkt :p

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Ik zag het een paar keer langskomen, maar toen je dit linkte las ik toch echt "Ask Parents.com, a stack exchange to prevent bad parents" :+.
Mercatres schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:56:
Hurrah, JSON probleempje opgelost. Bleek dat ik JSON(-)P moet gebruiken, en dat die altijd met een callback werkt. Blijkbaar wist ik nog niet voldoende van JSON :)
Nouja, JSONP is meer een vage workaround om crossdomain requests te kunnen doen op 3rd party JSON API's; ik vind het nog steeds beter om alles vanuit je eigen domein te doen, desnoods via een proxy oid.

[ Voor 29% gewijzigd door YopY op 20-09-2012 23:14 ]

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 14:04
YopY schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:13:
[...]
Nouja, JSONP is meer een vage workaround om crossdomain requests te kunnen doen op 3rd party JSON API's; ik vind het nog steeds beter om alles vanuit je eigen domein te doen, desnoods via een proxy oid.
Tja, ik kan helaas niet aan die API-bak, anders was ik daar wel aan begonnen. En op deze manier kom ik toch nog achter een paar problemen die ik anders nooit had gezien (content-type enzo).

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 21:56
Ziet er nice uit :). En best wel handig, aangezien ik geen enkele dev-server VM meer heb (en ik er toch 3 nodig heb voor 3 projecten). Kan ik eindelijk, hopelijk, op een wat handigere manier VM's aanmaken (normaal heb ik een base image die ik dan clone en instel).
TheNephilim schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:43:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#base-wrapper {
    width: 100%;
    height: 100%;
    background-color: #e3e9f4;
}

#base {
        width: 980px;
        margin: 40px auto 0;
        background-color: #fff;
    }

Waarom moet CSS dan per se de margin toepassen op #base-wrapper, terwijl hij #base-wrapper moet laten staan en alleen #base naar beneden moet drukken 8)7
Waarom steek je die bg-color van #base-wrapper niet gewoon in de body (en geef je die div dan een padding, problem solved zonder al te veel rare constructies, kwestie van CSS aanpassen en klaar)?

[ Voor 46% gewijzigd door Styxxy op 21-09-2012 00:07 ]

• OkkE

OkkE

Gister bestelling binnen behalven mijn monitor. :( Hopelijk is dat snel te regelen.

Verder viel het in elkaar zetten nog best tegen, pff, hoop (vooral kleine details) veranderd sinds de laatste keer dat ik zelf mijn PC bouwde. Paar keer even goed moeten kijken, passen en meten, maar het is gelukt!

En damn wat is die snel (vergeleken met mijn vorige). _O_ Eerst nog even werken, dan begint een weekend van games (en software) installeren en testen hoe ver ik kan gaan met de graphics settings, hehe.
wsitedesign schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:01:
@OkkE: laat je dan ook weten hoeveel je op windows score haalt? Dit is de mijnen:

[afbeelding]
Gister direct na het installeren van Windows en de video driver:
Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iHxwc7qSuYrbq.jpg

• D-Raven
VB.Net event handlers syntax.. :r :r

aanleiding

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
sig69 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:36:
Zag op internet al dat ik niet de enige was inderdaad. Ik bak zelf wel iets, dit is onwerkbaar
Ik heb daarvoor even snel een plugin gemaakt ;) werkt best goed en is niet moeilijk :P wel super stom dat ze het zo nu hebben gedaan. Ik verwacht dat zeer snel een plugin verschijnt die de oude manier hersteld.

Nothing to see here!

• Priet
  • Laatst online: 10-05 13:46

Priet

To boldly do what no one has..

Argghhh wat was dat mooie programma ook alweer om UML en ERD schema's mee te maken :X

Bij een vorig project heb ik me helemaal rot gezocht naar een goed programma en er -tig vergeleken. Maar welke kwam nou ook alweer als winnaar uit de bus? 8)7

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• sig69
Rutix schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:13:
[...]

Ik heb daarvoor even snel een plugin gemaakt ;) werkt best goed en is niet moeilijk :P wel super stom dat ze het zo nu hebben gedaan. Ik verwacht dat zeer snel een plugin verschijnt die de oude manier hersteld.
Zoiets ga ik ook doen ja. Heb ooit een andere plugin gemaakt die dingetjes met TFS doet dus die kan ik voor 75% hergebruiken, zou in een paar uurtjes wel klaar moeten zijn. Wilde eigenlijk gisteravond thuis alvast beginnen maar blijkbaar is VS2012 daar een beetje stuk :(. Wordt tijd voor een format c: denk ik (en meteen een grotere ssd :))

Roomba E5 te koop

• Korben

Korben

() => {};

Vandaar: Rx FTW.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
YopY schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:13:
[...]
Het is een workaround ja, maar wel een hele handige. Juist als je dingen van server naar client wilt verplaatsen is javascript ideaal, je hebt dan geen load meer van proxy-requests die vaak vrij zwaar zijn omdat je continue op een 3e partij zit te wachten en je kan het praktisch niet cachen.

• OkkE

OkkE

Wow, dat was toch even schrikken toen ik in IE8 keek. Was de "IE=edge" meta vergeten, was vergeten hoe ontzettend brak de rendering van IE dan is. :o

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Soms hoef je niet meer te zeggen :Y)

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05
Cartman! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:50:
[...]
Het is een workaround ja, maar wel een hele handige. Juist als je dingen van server naar client wilt verplaatsen is javascript ideaal, je hebt dan geen load meer van proxy-requests die vaak vrij zwaar zijn omdat je continue op een 3e partij zit te wachten en je kan het praktisch niet cachen.
Tja maar ik vind het JSONP verhaal wel vrij smerig. Als je invloed hebt op de service API zou ik voor een CORS achtige implemenatie gaan of het gewoon bij proxies houden :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Creepy schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:17:
[...]

Done :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jhuiting schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:04:
[...]
Tja maar ik vind het JSONP verhaal wel vrij smerig. Als je invloed hebt op de service API zou ik voor een CORS achtige implemenatie gaan of het gewoon bij proxies houden :)
Waarom vind je het smerig? Je laad een stuk data in gewrapt in een functie die je uitvoert als ie klaar is met laden, prima toch? :) Het enige verschil met een gewone ajax-request is dat er geen functie omheenzit.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Tjah, JSONP is misschien niet zo mooi als de normale manier van werken, maar het gezeur met die origins. Wij hebben een push.domein.nl poging gedaan, maar dat moest zelfs met JSONP. De service stond op een andere server dan domein.nl dus moet je wel aan een subdomein.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:05
Cartman! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:24:
[...]

Waarom vind je het smerig? Je laad een stuk data in gewrapt in een functie die je uitvoert als ie klaar is met laden, prima toch? :) Het enige verschil met een gewone ajax-request is dat er geen functie omheenzit.
Nou ik vind gewoon de hele manier van werken smerig, met de callback en die manier van data doorsturen met die script tag. Verder zitten er behoorlijk wat haken en ogen aan qua security.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
argh, project begint uit de klauwen te lopen qua grootte / testbaarheid, :(. collega doet een wijziging, build werkt gewoon, tests groen... maar zodra je de applicatie start enzo valt 'ie om (integratie tests). En de integratietests duren te lang om snel even uit te voeren (anderhalf uur, maar dat komt ook door de gebruikte tool (Fitnesse + Selenium, tabel-achtige scripttaal, gebruikt slechts 1 core, leest alle scripts telkens van harde schijf, doet niet aan caching oid) en de testopzet (elke test case leest de 'scenario library' (= utilities) opnieuw in, 20-30 seconden uitvoertijd), :'(. Maar het is onderdeel van een grotere refactoring, we hebben die alleen iets te lang uitgesteld waardoor er vaagheid door de hele applicatie (en vooral (op dit moment) de integratie tests / mock data) zitten.

aarghsfasf. En natuurlijk is dat een commit die gedaan wordt vlak voordat hij naar huis gaat voor een lang weekend, :+. Ik zal denk ik maar voorstellen dat je niet meer naar master mag pushen na 4 uur oid.

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 22:00
Geeft een interessant resultaat in Opera.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2lpb3d.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Ook al Bezet op 21-09-2012 11:44 ]

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
Cartman! schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:50:
[...]

Simpel node.js servertje dat requests doorpipet, kost je 6 regels code en ongeveer 0 CPU. FYI https://github.com/nodejitsu/node-http-proxy

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Zeker handig :P Pas een site opgeleverd waar ik het zelfde moest doen, maar daar besloten de jQuery approach te doen. Op zich is een CSS optie wel handig, maar ik vraag me af in hoeverre je dat kunt beinvloeden. De wens in de site die ik maakte was namelijk dat er aangegeven kon worden of de horizontale of verticale zijde van de achtergrond mocht worden afgeknipt.

Daarnaast is het ook wel leuk om zoiets te bouwen :P Leer je weer wat extra dingetjes over de browsers/js/jQuery. Tja je bent nu eenmaal een developer :+

Vandaag bezig met een kleine uitbreiding op Dapper. Dat is toch wel erg mooi aan open source software :P Bevalt je iets niet? Dan pas je het toch gewoon aan :D
In mijn projecten gebruik ik een eigen wrapper voor de database connecties met wat handige features erin (zoals betere ondersteuning voor nullables: geen DBNull meer :P ). Helaas stond dat het gebruik van Dapper een beetje in de weg.

Nu heb ik mijn tool zo aangepast dat het mogelijk is om de datareader tegen Dapper aan te smijten om objecten te laten genereren. Dapper ondersteund out of de box geen functie om een datareader te verwerken dus die voegen we dan gewoon even toe :P

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Eindelijk een knoop doorgehakt.. Deze week m'n devserver verhuist naar Azure. Geen halve / goedkope oplossing. Nu maar eens iets serieus neer zetten.

Draait nu een virtual machine (medium) met de nodige storage en een SQL database. Moet zeggen dat het me prima bevalt. Goede snelheid, geweldig portaal om alles te beheren, en... en 't klinkt gaaf :)

Kan 't drie maanden gratis proberen, maar grote kans dat ik daar ook na die drie maand wel blijf.

Heb een aanvraag gedaan om de facturatie methode om te zetten van creditcard naar invoice + wire transferr, en werd netjes gebeld door een support medewerker die mij het proces uitlegde en zei dit op te gaan pakken. Goed, je betaald er (uiteindelijk) voor, maar het geeft toch een beter gevoel dan die standaard ticket-reply's.
Pagina: 1 ... 170 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.