De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 169 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.000.919 views

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Davio schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:20:
[...]

Niet overdrijven.

Vaak zeurt iemand gewoon omdat iets niet lukt en als iemand dan behulpzaam wil zijn en een mogelijke oplossing aandraagt, mag dat niet? Kom op zeg. :X
Hear :)

Op mijn werk sta ik wel eens in de koffiehoek en dan zit ik de bitchen over iets dat ik niet snap/niet werkt en dan komt iemand mij helpen. Hoe is de Devschuur Coffeecorner dan anders? Als het een groot probleem is schiet ik wel een meeting in met zo iemand (lees: dan maak je een topic).

Waarom is er opeens zo'n streng beleid over?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jippie,

boek is toch nog binnen. Bleek dat de postbode gisteren op de verkeerde knoppen van de bel aan het duwen was, waardoor er dus niet gebeld werdt, maar hij dacht van wel -O-

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
armageddon_2k1 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:25:
[...]

Waarom is er opeens zo'n streng beleid over?
Als ik sommige andere 'lange' topics hier check, wordt er te vaak over dingen gepraat terwijl heel specifiek in de topic start staat dat dat niet mag. Je wil niet weten hoe vaak een moderator moet ingrijpen in zo'n situatie. Het is geen uitzondering als ik zeg dat ik een hele pagina vol aan reacties heb zien verdwijnen. Maar ik ben het zeker wel met jullie eens dat dit wel zou moeten kunnen.
wsitedesign schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:36:
Jippie,

boek is toch nog binnen. Bleek dat de postbode gisteren op de verkeerde knoppen van de bel aan het duwen was, waardoor er dus niet gebeld werdt, maar hij dacht van wel -O-
Jij blij. Ik had wat besteld en dat werd verstuurd als briefpost. Kom ik gisteren thuis, was het al geopend en de inhoud was eruit. :/ Gelukkig niks van een hoge waarde.

[ Voor 29% gewijzigd door serhat op 20-09-2012 08:40 ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Nou ja, zoals ik het zie - en moderators zijn uiteraard vrij om het hier niet mee eens te zijn, daar zijn ze moderators voor - is deze coffee corner niet meer dan een afspiegeling van een fysieke coffee corner.

Als je een probleem hebt en je wil je even afreageren, prima, dat kan hier, maar verwacht geen antwoord. Als iemand zich genoodzaakt voelt om een mogelijke oplossing aan te dragen, ook prima. Volgens mij reguleert dit zichzelf gewoon prima en zijn hier geen moderators voor nodig.

Iedereen in dit topic weet wel wat de bedoeling is en als iemand overduidelijk met huiswerkvragen komt, krijgt hij negen van de tien keer al een standje van een reguliere gebruiker.

In dit topic worden ook echt geen ellenlange discussies gevoerd over zeer boeiende onderwerpen, het is gewoon een schreeuwmuur waarbij gebruikers vrij zijn om al dan niet op anderen te reageren of zelf wat nieuwe kolen op het vuur te gooien.

• azerty
  • Nu online
serhat schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:37:
[...]

Jij blij. Ik had wat besteld en dat werd verstuurd als briefpost. Kom ik gisteren thuis, was het al geopend en de inhoud was eruit. :/ Gelukkig niks van een hoge waarde.
Aww. Ik verwacht ook nog een gewone briefpost, ook eens zien. Het is wel raar dat je hem dan überhaupt nog gekregen hebt, je zou verwachten dat als iemand de inhoud eruit haalt de envelop gewoon weggooit...

Verwijderd

Davio schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:14:
Nou ja, zoals ik het zie - en moderators zijn uiteraard vrij om het hier niet mee eens te zijn, daar zijn ze moderators voor - is deze coffee corner niet meer dan een afspiegeling van een fysieke coffee corner.

Als je een probleem hebt en je wil je even afreageren, prima, dat kan hier, maar verwacht geen antwoord. Als iemand zich genoodzaakt voelt om een mogelijke oplossing aan te dragen, ook prima. Volgens mij reguleert dit zichzelf gewoon prima en zijn hier geen moderators voor nodig.

Iedereen in dit topic weet wel wat de bedoeling is en als iemand overduidelijk met huiswerkvragen komt, krijgt hij negen van de tien keer al een standje van een reguliere gebruiker.

In dit topic worden ook echt geen ellenlange discussies gevoerd over zeer boeiende onderwerpen, het is gewoon een schreeuwmuur waarbij gebruikers vrij zijn om al dan niet op anderen te reageren of zelf wat nieuwe kolen op het vuur te gooien.
Eensch. Overigens zou ik dit in het vervolg wel hier plaatsen: Feedback op moderatie binnen de Devschuur

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:51
wsitedesign schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:36:
Jippie,

Hoeveel knoppen heb je op je bel zitten dan :P

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 14:47
En hoe vind je het daar (Utrecht right?) in vergelijking met Groningen?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Utreg is de bom man! Dat weet toch iedereen?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Niet overdrijven.

Vaak zeurt iemand gewoon omdat iets niet lukt en als iemand dan behulpzaam wil zijn en een mogelijke oplossing aandraagt, mag dat niet? Kom op zeg. :X
Mee eens. Komop zeg, dit is een coffeecorner topic in een dev-forum. Natuurlijk gaan mensen dan af en toe ook hun gal spuwen over een issue waar andere mensen hun visie op geven. En soms is dan meteen je probleem opgelost. Ik snap niet waarom mods zo de behoefte hebben er zo bovenop te zitten, dit topic reguleert zichzelf prima.
eamelink schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:44:
Hear hear :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 09:47 ]

https://niels.nu

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 01:07
En dan kom je binnen op je werk en wordt er in paniek vertelt dat er een SQL injection mogelijk is in de code. (Allang gemeld overigens, maar was geen prioriteit 8)7) Altijd leuk andermans rommel op kunnen ruimen, een klasse van 900 regels waarin geen enkele request wordt afgevangen.

Mijn taak is eigenlijk het refactoren van de gehele website in een nieuw framework, maar ben vaker bezig met rommel opruimen uit de oude website. Begon als stage, maar inmiddels afgestudeerd maar nog steeds aan het puinruimen hier.

[ Voor 16% gewijzigd door Xato op 20-09-2012 09:53 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 15:56
Helemaal mee eens! Komt er bij mij dus al jaren niet meer op.

Roomba E5 te koop

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 13:36
[...]

Niet overdrijven.

Second that (of fifth o.i.d. :P) :/ . Ga er maar lekker een zero tolerance topic van maken. Krijg je reacties van mensen, waar vervolgens niemand meer op reageert omdat dat niet mag. Lekker langs elkaar heen praten |:( .

Ontopic:

Ik heb het opgegeven om een bestaande manier te vinden om mijn applicatie configuraties voor verschillende eindsystemen te beheren (PHP, symfony2). Uiteindelijk maar een 'Installations' map gemaakt in een van de hoofdmodules, waar de verschillende configs in staan (uiteraard alleen op mijn eigen machine en niet in de repository). Simpel batch script geschrevn wat voor mij een aantal symlinks plaats en klaar is kees. Kan nu gewoon
code:
1
 ./switch-install <naam installatie>
doen om een compleet andere database te benaderen, applicatie instellingen tevoorschijn te toveren en zelfs de publieke assets om te gooien :)

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
.Gertjan. schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:43:
[...]

Pfft, tijdens mijn studie werkte ik toch beter op bier dan op koffie. Even op het laatste moment je opdracht afronden? Pilsje erin en gaan met die banaan :9

Aan het einde van de avond (of krat bier :+ ) deed de code exact wat het moest doen :D De volgende dag was het echter de kunst te ontcijferen waarom je iets op een bepaalde manier had gedaan, maar dat was van latere zorg :D

Beetje de kwaliteit die offshoring nu vaak weet op te leveren :X Het werkt, maar vraag niet hoe.

Overigens ging de kwaliteit van de variabelen er niet echt op vooruit. Hoe later het werd hoe vreemder de namen
C#:
1
int klaas = piet * henk;
Haha, mee eens mijn hersens werken ook niet op koffie en als ik programmeer op bier maak ik ook variabele namen die ik later niet terug herken.

Zo maakte ik eens een PHP script voor een inlogpagina waarvan de functies namen hadden als: Bewaker, Inbreker, VIP, pipo, kees, karel_appel, je_komt_er_niet_in, ga_eens_weg, are_you_still_there etc.

Ik praat ook zo i.v.m sms, whatsapp, E-mail etc. dus voor mij maakt het een duidelijk herkenningspunt in mijn code.

sirwilliam

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:40
Naar aanleiding van een sessie over Team Foundation Server in de cloud nu bezig om een miniem hobby-project over te zetten van Github naar TFS Preview

Eens kijken waar ik tegenaan loop en of het allemaal zo makkelijk loopt als het nu in Github gaat.

Verwijderd

eamelink schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:44:
Gij zult geen vragen stellen in de Devschuur! :Y)

• azerty
  • Nu online
Barryvdh schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:42:
[...]

Hoeveel knoppen heb je op je bel zitten dan :P
Er zitten er 2 op, maar 1 heeft een voor mij onbekend doeleinde (kot xD)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Woei, PHPStorm 5 geïnstalleerd :D
Overigens is http://vagrantup.com dope schizzle ;)

[ Voor 44% gewijzigd door alienfruit op 20-09-2012 10:10 ]

• Hydra
meneer william schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:58:
Haha, mee eens mijn hersens werken ook niet op koffie en als ik programmeer op bier maak ik ook variabele namen die ik later niet terug herken.

Zo maakte ik eens een PHP script voor een inlogpagina waarvan de functies namen hadden als: Bewaker, Inbreker, VIP, pipo, kees, karel_appel, je_komt_er_niet_in, ga_eens_weg, are_you_still_there etc.

Ik praat ook zo i.v.m sms, whatsapp, E-mail etc. dus voor mij maakt het een duidelijk herkenningspunt in mijn code.
Volgens mij is het biologisch gewoon onmogelijk dat je beter gaat programmeren met alcohol op. Je gaat alleen jezelf en je skills meer overschatten.

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:47:
[...]

Mee eens. Komop zeg, dit is een coffeecorner topic in een dev-forum. Natuurlijk gaan mensen dan af en toe ook hun gal spuwen over een issue waar andere mensen hun visie op geven. En soms is dan meteen je probleem opgelost. Ik snap niet waarom mods zo de behoefte hebben er zo bovenop te zitten, dit topic reguleert zichzelf prima.

[...]

Hear hear :)
Utreg! _/-\o_

(*tot zover deze informatieve bijdrage*)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef het is weer tijd om een website aan te passen die ik een half jaar geleden gemaakt heb... :X

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 13:46

Priet

To boldly do what no one has..

alienfruit schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:09:
Versie 5 is zeker een hele verbetering! Het herkent ook veel beter (tijdens autocomplete) de namespaces die je bovenaan de scripts geïmporteerd hebt.

Vagrant ga ik eens uitzoeken. Klinkt interessant, al mag de website wel wat aangepast worden. Hoeveel tekst heb je nodig om de bedoeling uit te leggen? 8)7

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:14:
[...]

Volgens mij is het biologisch gewoon onmogelijk dat je beter gaat programmeren met alcohol op. Je gaat alleen jezelf en je skills meer overschatten.
Kan me voorstellen dat je door de enigszins andere state of mind wel iets meer out of the box denkt, wat soms tot betere oplossingen kan leiden. Maar in de meeste gevallen zal het inderdaad eerder zijn "je zelf overschatten". :)
wsitedesign schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:01:
@OkkE: laat je dan ook weten hoeveel je op windows score haalt? Dit is de mijnen:

[afbeelding]
Als mijn PC eenmaal draait zal ik m'n score eens posten.

[ Voor 31% gewijzigd door OkkE op 20-09-2012 10:17 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Korben
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

wsitedesign schreef op woensdag 19 september 2012 @ 19:01:
@OkkE: laat je dan ook weten hoeveel je op windows score haalt? Dit is de mijnen:

[afbeelding]
Meh, mijn WEI is veel lager, maar dat komt door de cheap-ass GPU die er in zit. Voor de rest scoor ik bijna overal hoger :P

WEI Windows 8

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PeterSelie
  • Laatst online: 07-05 01:45
Vanaf vandaag m'n nieuwe Macbook mee naar het werk om te gaan gebruiken als dev-bak. Wat is dat wennen zeg, als je puur windows gewend bent.. :X

• Hydra
OkkE schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:16:
Kan me voorstellen dat je door de enigszins andere state of mind wel iets meer out of the box denkt, wat soms tot betere oplossingen kan leiden. Maar in de meeste gevallen zal het inderdaad eerder zijn "je zelf overschatten". :)
Heb je die foto's wel eens gezien van die spin op verschillende soorten drugs (alcohol, caffeine, coke, etc.) verschillende vormen webben ging spinnen? Zouden ze ook eens met coders moeten doen en kijken wat voor'n code eruit komt ;)

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 23:20
[...]

Tuurlijk wel: ;)
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/ballmer_peak.png
spoiler:
Apple uses automated schnapps IVs

[ Voor 7% gewijzigd door Freedom op 20-09-2012 10:21 ]

• OkkE

OkkE

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:18:
[...]

Heb je die foto's wel eens gezien van die spin op verschillende soorten drugs (alcohol, caffeine, coke, etc.) verschillende vormen webben ging spinnen? Zouden ze ook eens met coders moeten doen en kijken wat voor'n code eruit komt ;)
Haha, daar moest ik inderdaad ook gelijk aan denken toen ik je post las. :D Lijkt me best interessant om te zien ja, wat voor code er uit komt. Heb zo'n vermoeden dat de code er in veel gevallen niet beter op gaat worden, net als bij die spinnen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Struikrover
Episch onderzoek, ik vrijwillig me bij deze. Doe mij maar alcohol, wiet, MDMA :D

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Met een paar pilsjes kan ik vaak ook echt met geniale oplossingen komen, maar de XKCD is al aangehaald zie ik, teveel is teveel :P

• azerty
  • Nu online
Korben schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:16:
[...]

Meh, mijn WEI is veel lager, maar dat komt door de cheap-ass GPU die er in zit. Voor de rest scoor ik bijna overal hoger :P

[afbeelding]
Behalve dat jij tot 9.9 (windows 8 dus) kunt in score en ik "maar" tot 7.9... En heb geen zin om win8 te installeren puur om te vergelijken xD

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:10
Korben schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:16:
[...]

[afbeelding]
SSD i.p.v. HDD? :)

Ik scoor met 2 500GB HDD's in RAID-0 maar een magere 5.9.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

-O- Soms ontgaat de logica in bepaalde software me volledig -O-

Heb nu een tijdje Office 2013 preview draaien, maar had besloten Outlook niet up te daten. Dat een Word document stuk gaat boeit me niet, maar door de inbox-clear-bug in Outlook had ik weinig zin mijn mail op het spel te zetten. Dus installeer netjes 2013 over mijn oude office heen met behoud van Outlook. Werkt prima, maar kwam er vandaag achter dat de spell-check in Outlook niet helemaal lekker werkte. Via F7/het menu kon ik checken, maar ik kreeg geen rode lijntjes onder de foute woorden (begon ze al te missen ;) leek me sterk dat ik foutloze mails schreef). Die optie was ook niet in te schakelen in het Outlook menu.

Blijk je voor die feature Word nodig te hebben :/ WTF.... Het probleem is op te lossen door de Winword.exe van Office 15 over te kopieren naar de map van Office 14... Dit zou dus betekenen als je Outlook los zou kopen (zonder de rest van Office) de rode kringeltjes niet werken. Daarnaast is het natuurlijk redelijk bizar dat je voor rode lijntjes in Outlook Word moet installeren 8)7

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Struikrover
Haha dus er zit een check in die puur kijkt of de executable aanwezig is? :D

• Solopher
  • Laatst online: 17-04 13:19
alienfruit schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:09:
Er zit wel een hinderlijke bug in: Project indexeren over een network share gaan ontzettend traag, ik heb hier eergisteren een topic over gestart op het forum van Jetbrainds.
Gisteren is er een nieuwe EAP uitgekomen, met een bugfix voor dit probleem.

Momenteel draai ik dus de laaste EAP en het probleem is hier daadwerkelijk verholpen. Mocht je ook last hebben van dit probleem de EAP is hier te vinden: http://confluence.jetbrains.net/display/WI/Web+IDE+EAP

• alienfruit

alienfruit

Projecten op network shares. Yuk :|

• Priet

Priet

Ja daar ben ik op een gegeven moment ook maar van afgestapt. Lokaal op de schijf werkt stukken fijner :)

• Solopher
Daar draait onze SVN omgeving, gebruik SVN via shell (met ssh op de devserver).
Vanaf daar kan ik code pushen naar bijv. devserver, production server etc.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Solopher schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:36:
Er zit wel een hinderlijke bug in: Project indexeren over een network share gaan ontzettend traag, ik heb hier eergisteren een topic over gestart op het forum van Jetbrainds.
Gisteren is er een nieuwe EAP uitgekomen, met een bugfix voor dit probleem.

Momenteel draai ik dus de laaste EAP en het probleem is hier daadwerkelijk verholpen. Mocht je ook last hebben van dit probleem de EAP is hier te vinden: http://confluence.jetbrains.net/display/WI/Web+IDE+EAP
Dat ligt meer aan de snelheid van de share dan aan PhpStorm. Ik had bijv. projecten via Samba in PhpStorm, dat ging idd erg traag (net als SVN).

Wat ik nu doe is alles lokaal op de harde schijf en dan met een shared folder in VirtualBox mounten in m'n dev webserver VM. Hoewel je webapp dan iets trager is om te testen (wat overigens makkelijk met een (tijdelijke) rsync op te lossen is), werken SVN en PhpStorm op maximale snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Michali op 20-09-2012 10:42 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• alienfruit

alienfruit

Ik gebruik gewoon de deployment feature om te syncen met de test servers ;)

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
alienfruit schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:42:
Ik gebruik gewoon de deployment feature om te syncen met de test servers ;)
Das ook wel een idee idd, ga ik eens naar kijken.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Solopher
Het ging in phpstorm4 snel genoeg, met de komst van phpstorm5 was dit opeens een issue. Maar dit hebben ze gisteren dus gefixt.
En ik ben het met jullie eens dat dit niet de ideale manier van werken is, maar dit is helaas een bedrijfspolicy. Als ik bijvoorbeeld thuis ga werken moet ik wel met RDP gaan werken (om phpstorm te kunnen gebruiken) omdat samba over VPN niet voorruit te branden is, maar meestal open ik de files dan met Vim :).

De deployment functie gebruik ik over het algemeen om 1 los bestandje te uploaden naar de webserver als er bijvoorbeeld een hotfix is geweest. Het voordeel op deze manier is dat je ook in je ontwikkelomgeving altijd de laatste versies hebt.

Maar we kunnen misschien net zo goed weer leven in het phpstorm topic gaan blazen?

[ Voor 27% gewijzigd door Solopher op 20-09-2012 10:45 ]

• Priet

Priet

Zo gebruik ik 't ook, via SSH. Alleen zit er nog geen keep-alive optie in. Workaround is om het Remote Host venster open te laten, dan gaat het sneller :)

• OkkE

OkkE

Wij werken ook lokaal, dat vind ik veel fijner dan via Netwerk Share. Heb ik vanuit huis iets nodig; alles zit ook in Git, dus no problem.

• Korben

Korben

() => {};

wsitedesign schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:26:
[...]

Behalve dat jij tot 9.9 (windows 8 dus) kunt in score en ik "maar" tot 7.9... En heb geen zin om win8 te installeren puur om te vergelijken xD
Dat maakt niet zo veel uit. 8.1 op een schaal van 1 tot 9.9 is in WEI hoger dan 7.8 op een schaal van 1 tot 7.9.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:32
[...]

Met LSD zouden de resultaten waarschijnlijk beter zijn. In de jaren 1960 hebben ze experimenten gedaan met LSD bij het oplossen van engineering problemen: Wikipedia: Psychedelics in problem-solving experiment

• Davio
Sh4wn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:24:
Met een paar pilsjes kan ik vaak ook echt met geniale oplossingen komen, maar de XKCD is al aangehaald zie ik, teveel is teveel :P
De kunst van het programmeren is dat je de beste oplossingen bedenkt als je er zo min mogelijk aan probeert te denken. Vaak als je een hele dag bezig bent zit je zo in de diepste krochten van je project dat je het geheel niet meer overziet.

Een kop koffie, een toiletbezoek of een lekkere douche thuis kan dan al veel helpen. :+
Ook een tip: Probeer het een en ander eens uit te leggen aan een collega, vaak kom je zelf dan al pratend tot nieuwe inizichten en oplossingen. Dit werkt helemaal goed als je collega technisch wat minder onderlegd is en je dus lastige onderwerpen moet vertalen en simpel moet proberen te maken.

Eenvoud en elegantie, daar draait het immers om. :D

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Davio schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:56:
[...]
Ook een tip: Probeer het een en ander eens uit te leggen aan een collega, vaak kom je zelf dan al pratend tot nieuwe inizichten en oplossingen. Dit werkt helemaal goed als je collega technisch wat minder onderlegd is en je dus lastige onderwerpen moet vertalen en simpel moet proberen te maken.
Rubber Duck Debugging *;

Gisteren had ik ook een probleem waar ik helemaal vast in zat (al meerdere dagen), toen kwam iemand met het idee het eens uit te tekenen en te vertellen wat er mis ging. Zo kwam ik uiteindelijk ook tot de goede oplossing :P

Ik denk dat ik deze persoon voortaan maar rubber duck ga noemen :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

qft

Het klinkt heel stom, maar ben momenteel ook flink aan't refactoren, door domweg uit te leggen "waarom doe ik dit".
Al 30 regels weggegooit, en nog steeds niets stuk gemaakt :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 16:56
aan het klooien met de Back Forward Cache van Google Chrome. Argh..... Zwaar irritant.

• alienfruit

alienfruit

Enigste vervelende is een git svn clone doen als je thuis werkt. Traag als dikke stront.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Vandaag weer een MS Certification examen gehaald. *&^&$#%@#^$%& wat een klote software is die Prometric troep zeg. Bij elk examen die ik gedaan heb is de software minimaal één maal gecrashed, en vandaag kreeg ik gewoon twee maal dezelfde vraag. De eerste keer in C# de tweede keer in VB.NET.

Je vraagt je af waarom MS dit accepteert voor examens die nota bene over software ontwikkeling gaan :/ :X

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 07-04 13:41
Nog een feature implementeren vandaag en ik ben feature complete :) daarna begint het leuke werk. Zorgen dat mijn render inner-loop netjes geoptimaliseerds loopt. Daar kijk ik al het hele project naar uit :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HWCJ1.png

(oude data, de 8ms voor die functie ligt dichter bij 2ms op 't moment, de begin en eindtijden liggen op 80ms omdat 't een debug build is, btw).

Als je de loop ziet, er is nog prima ruimte om 'm twee a drie keer zo snel te maken door de rechter pijplijn ook te benutten en twee of meer loop iteraties in elkaar te vouwen om alle legen plekken op te vullen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ihnie.png

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Leuk, ik moet even wachten op het antwoord van de afdelingsleider om te weten of ik mijn PO voor informatica (interactieve website) alleen mag maken.

• OkkE

OkkE

Interessant wat je allemaal als classname kunt gebruiken in CSS: http://jsfiddle.net/csswizardry/CEHJs/ 8)7

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:25:
Nog een feature implementeren vandaag en ik ben feature complete :) daarna begint het leuke werk. Zorgen dat mijn render inner-loop netjes geoptimaliseerds loopt. Daar kijk ik al het hele project naar uit :)

[afbeelding]

(oude data, de 8ms voor die functie ligt dichter bij 2ms op 't moment, de begin en eindtijden liggen op 80ms omdat 't een debug build is, btw).

Als je de loop ziet, er is nog prima ruimte om 'm twee a drie keer zo snel te maken door de rechter pijplijn ook te benutten en twee of meer loop iteraties in elkaar te vouwen om alle legen plekken op te vullen.

[afbeelding]
Cool!

Wat is het in vredesnaam :$

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• PrisonerOfPain
P_de_B schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:29:
[...]

Cool!

Wat is het in vredesnaam :$
Een software rasterizer op de PS3; word gebruikt voor occlusion culling in mijn afstudeer project.

Deze hele saaie video legt uit wat occlusion culling is en doet (al gebruikt Umbra een hele andere technologie) [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=q4HrTXhfMt4]

[ Voor 5% gewijzigd door PrisonerOfPain op 20-09-2012 11:32 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Lalalalalala
There we go:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wGUTG.gif

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• alienfruit

alienfruit

Coffeescript, woei. Het blijft gaaf. Alleen CoffeescriptRedux mist een binary for Windows :|

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
OkkE schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:28:
Interessant wat je allemaal als classname kunt gebruiken in CSS: http://jsfiddle.net/csswizardry/CEHJs/ 8)7
Geniaal, vind ik leuk! :P

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:32:
[...]

Een software rasterizer op de PS3; word gebruikt voor occlusion culling in mijn afstudeer project.

Deze hele saaie video legt uit wat occlusion culling is en doet (al gebruikt Umbra een hele andere technologie) [video]
Ik dacht altijd dat het logisch was, dat er niet gerenderd word wat niet in beeld is in een game :+

• PrisonerOfPain
TheNephilim schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:39:
[...]

Ik dacht altijd dat het logisch was, dat er niet gerenderd word wat niet in beeld is in een game :+
Normaal gebeurt dat (in een simpele scene) met frustum culling, ergo alles wat in het beeld van de camera ligt word getekend. Met occlusion culling ga je nog een stapje verder, dan teken je ook de object niet die achter andere (ondoorzichtige) objecten liggen. Verder heb je nog portal culling, en dat houd in dat je op 'kamer' niveau dingen wel of niet gaat tekenen. Kortom, als je in een kamer staat teken je die, en alle kamers die je vanuit de huidige kamer kunt zien teken je ook.

[ Voor 18% gewijzigd door PrisonerOfPain op 20-09-2012 11:43 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Otherside1982 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:50:
[...]

Met LSD zouden de resultaten waarschijnlijk beter zijn.
Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is ;). Je hebt fantastische ideeën, maar nagenoeg onuitvoerbaar, zeker in die staat. Maar als je je train of thought nauwkeurig documenteert (wat al een taak apart is op zo'n moment) dan zou je er eventueel zeer nuttige dingen uit kunnen halen, want je legt associaties die je anders nooit zou leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 11:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Wow wat is die team explorer kut geworden in 2012 zeg! Ik moest eerst 10 minuten zoeken waar de fuck mij pending changes waren.

Nothing to see here!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:47:
[...]

Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is ;). Je hebt fantastische ideeën, maar nagenoeg onuitvoerbaar, zeker in die staat. Maar als je je train of thought nauwkeurig documenteert (wat al een taak apart is op zo'n moment) dan zou je er eventueel zeer nuttige dingen uit kunnen halen, want je legt associaties die je anders nooit zou leggen.
Je hebt geprobeerd te programmeren met LSD op? :X

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben weleens achter mijn PC gaan zitten ja nadat ik een fantastisch idee had. Probleem is alleen dat je gedachten veel te snel gaan dus je bent iets zo weer kwijt, en het feit dat de lettertjes van je code over het scherm wandelen helpt ook niet echt 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:54:
Ik ben weleens achter mijn PC gaan zitten ja nadat ik een fantastisch idee had. Probleem is alleen dat je gedachten veel te snel gaan dus je bent iets zo weer kwijt, en het feit dat de lettertjes van je code over het scherm wandelen helpt ook niet echt 8)7
Hahaha. Compleet het tegenovergestelde van programmeren terwijl je zo stoned als een garnaal bent. Dan is er ook niets uit te krijgen, maar alles gaat zo langzaam dat zelfs de simpelest if-statement depressief veel moeite kost.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als we dan toch bezig zijn: MDMA, ketamine, GHB en shrooms zijn (wmb iig) ook een echte no-go. De enige substanties die ik heb ontdekt waar je nog enig voordeel uit kan halen wat programmeren betreft zijn amfetamine en natuurlijk caffeïne :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je kan er complete json arrays in kwijt :D

Heb wel ergens een JfC script liggen die dat uit kan lezen. Maar het gebruik van data-objects is netter natuurlijk.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_m8f9q87FAT1qe144go1_500.jpg
Mkay?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 12:05 ]

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:57
Koffie (caffeïne), alcohol zijn ook drugs.. Als je beperkt hoeft er niks aan de hand te zijn.

Weer een lekker bakkie pleur :9

[ Voor 15% gewijzigd door ytterx op 20-09-2012 12:11 ]

Verwijderd

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dat er nog wel een redelijk verschil is tussen caffeïne en bijvoorbeeld heroïne. In principe zijn het allemaal drugs maar van dat laatste zou ik toch ver wegblijven.

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:12:
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dat er nog wel een redelijk verschil is tussen caffeïne en bijvoorbeeld heroïne. In principe zijn het allemaal drugs maar van dat laatste zou ik toch ver wegblijven.

Verwijderd

Zal ik eens kijken wanneer ik terug thuis ben. Ziet er interessant uit.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Aaaarrrgh RDP naar dev bak (iets met bank policy etc) op een trag verbinding huil :'( |:(

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:19:
Zal ik eens kijken wanneer ik terug thuis ben. Ziet er interessant uit.
Inzichtvol. Best heftig.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:12:
Kwa impact op je lichaam kun je beter heroïne gebruiken dan bijv. alcohol, want het is zo goed als onschadelijk, itt wat de publieke opinie doet vermoeden. Heroïneverslaafden kunnen heel oud worden, mits ze zichzelf goed onderhouden (persoonlijke hygiëne en gezond eten). Maar daar is juist waar het meestal mis gaat aangezien het je hongergevoel onderdrukt en eetlust bederft. Beter raak je dus niet verslaafd. En om daarvoor te zorgen gebruik je het beter maar helemaal niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 13:02 ]

• Hydra
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:01:
Kwa impact op je lichaam kun je beter heroïne gebruiken dan bijv. alcohol
Goh, en je hoort nooit verhalen over mensen die 'gewoon' 'met mate' heroine gebruiken, terwijl dat met alcohol prima kan.

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:01:
[...]

Kwa impact op je lichaam kun je beter heroïne gebruiken dan bijv. alcohol, want het is zo goed als onschadelijk, itt wat de publieke opinie doet vermoeden. Heroïneverslaafden kunnen heel oud worden, mits ze zichzelf goed onderhouden (persoonlijke hygiëne en gezond eten). Maar daar is juist waar het meestal mis gaat aangezien het je hongergevoel onderdrukt en eetlust bederft. Beter raak je dus niet verslaafd. En om daarvoor te zorgen gebruik je het beter maar helemaal niet ;)
Het probleem bij heroïne is dat de meeste heroïne die je op straat koopt versneden met de meest wild uiteenlopende substanties, van bloem tot rattengif. Tja, en dán is het ineens wél extreem schadelijk, zeker als je het intraveneus gebruikt.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik dronk nooit koffie vroeger. Tot dat ik een keer moest overwerken omdat er iets af moest (wel met n hele groep). Ik was echt helemaal gaar, dus ik dacht laat ik wat koffie drinken. .. ..

Dus ik een dubbele expresso wegwerken en daarna nog maar een want had niet t idee dat t werkte..... heb geloof ik de hele avond lopen stuiteren :+.
Die opmerking over oisyn van dat je gedachten veel te snel gaan, en voordat je je handen op je toetsenbord legt om t uit te werken, je het alweer kwijt bent?.. herkenbaar :+

* D-Raven drinkt tegenwoordig meer koffie, maar heeft nooit meer zo'n rush gehad.. eigenlijk wel jammer..

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Energy (Blue Bastard), koffie ... ik merk eigenlijk weinig meer van de effecten. Sommige mensen kunnen na 1 blikje energy drink al niet meer slapen, maar na een halve tray op een avond (vroeger) had ik nog steeds nergens last van.

Tegenwoordig drink ik alleen 's ochtends een blikje Blue Bastard en 1 of 2 kopjes koffie in de middag. 's avonds wil er tijdens een potje gamen nog wel eens een blikje in gaan, maar verder niet echt.

Waar ik dan wel een hekel aan heb, zijn de slappe bakken koffie die je bij sommige mensen thuis krijgt. Ik drink koffie gewoon zwart dus als het dan zo'n slappe bak is, is er echt niks aan.

• alienfruit

alienfruit

Ik drink nooit koffie. Alleen cola. Dat werkt ook prima :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:36:
Ik drink nooit koffie. Alleen cola. Dat werkt ook prima :+
Daar zit dan weer zoveel suiker in XD Dat gaat m'n vriendin, maar ik zelf ook niet waarderen :P

• Davio
Het gaat zowaar weer over koffie in de coffee corner, opvallend. :)

Sinds ons zoontje is geboren (net een maand oud) leef ik meer op koffie dan ooit tevoren.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Hehe, eindelijk deze error gefixed:
What() is:Unknown error (Details: Function "RTresult _rtContextLaunch1D(RTcontext_api*,
unsigned int, RTsize)" caught exception: Assertion failed: [2425505])
Ongeveer 3 dagen mee bezig geweest -.-" Het nare is dat ik nog steeds niet precies weet waardoor deze error precies wordt veroorzaakt, heb nu maar een deel van mijn code opnieuw geschreven.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:13:
[...]

Goh, en je hoort nooit verhalen over mensen die 'gewoon' 'met mate' heroine gebruiken, terwijl dat met alcohol prima kan.
Misschien moet je de hele post lezen voor je reageert bijdehandje :)

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Een oud collega rookt elke middag een joint. (en na werktijd nog een paar) Kan me niet voorstellen dat dat goed is voor je brainz.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:15
Ik ken ook een paar mensen die bijna dagelijks blowen, en ze vinden het zelf geen probleem (ik wel).
Het rare is dat je als gebruiker zelf totaal niet doorhebt dat je steeds slomer en minder productief wordt. Pas als je stopt heb je het achteraf door. Maarja, voor welke drug geldt dat niet...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik doe nog even een bakkie Senseo (ja ik weet) me de nieuwe Lungo, van DE dacht ik.

• Hydra
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:54:
Misschien moet je de hele post lezen voor je reageert bijdehandje :)
Heb je hele post gelezen hoor, maar ik vind het gewoon ietwat simpel uitgelegd. Je gaat nogal voorbij aan dat die drug er zelf toe bijdraagt dat je je gaat verwaarlozen omdat de drug het enige is wat er in je leven nog toe doet. Koppel dat aan het feit dat je er steeds meer van nodig hebt en je het op een gegeven moment niet meer kan betalen en het is een recipe for disaster.

Ik vind opmerkingen als je kunt beter <harddrugs X> gebruiken dan alcohol bovendien volkomen achterlijk. Alcohol is zeker verslavend maar de drempel kwa gebruik waarop het verslavend wordt ligt ver boven wat een normaal mens normaal acht. Je kunt vrijwel onmogelijk verslaafd raken aan alcohol zonder daarvoor al niet goed te functioneren. Dit itt tot coke en heroine, je bent al verslaafd voordat mensen om je heen doorhebben dat je iets gebruikt. Als ik maandenlang elke dag dronken achter m'n bureau zit hier dan krijg ik toch echt wel wat te horen.

Alcoholverslaving zie je daarom vaak bij mensen die (werkeloos) thuis zitten, die worden niet door hun omgeving gecorrigeerd.
TheNephilim schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:04:
Ik doe nog even een bakkie Senseo (ja ik weet) me de nieuwe Lungo, van DE dacht ik.
Is het wat?

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 14:22 ]

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 10:12

StM

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:22:
[...]

Heb je hele post gelezen hoor, maar ik vind het gewoon ietwat simpel uitgelegd. Je gaat nogal voorbij aan dat die drug er zelf toe bijdraagt dat je je gaat verwaarlozen omdat de drug het enige is wat er in je leven nog toe doet. Koppel dat aan het feit dat je er steeds meer van nodig hebt en je het op een gegeven moment niet meer kan betalen en het is een recipe for disaster.

Ik vind opmerkingen als je kunt beter <harddrugs X> gebruiken dan alcohol bovendien volkomen achterlijk. Alcohol is zeker verslavend maar de drempel kwa gebruik waarop het verslavend wordt ligt ver boven wat een normaal mens normaal acht. Je kunt vrijwel onmogelijk verslaafd raken aan alcohol zonder daarvoor al niet goed te functioneren. Dit itt tot coke en heroine, je bent al verslaafd voordat mensen om je heen doorhebben dat je iets gebruikt. Als ik maandenlang elke dag dronken achter m'n bureau zit hier dan krijg ik toch echt wel wat te horen.

Alcoholverslaving zie je daarom vaak bij mensen die (werkeloos) thuis zitten, die worden niet door hun omgeving gecorrigeerd.

[...]

Is het wat?
Ik durf wel te beweren dat de halve bevolking (sociaal geaccepteerd en redelijk functionerend) alcohol verslaafd is. De enigste reden dat men goed kan functioneren is door de vrije beschikbaarheid van alcohol. Nu zijn er zeker middelen die erger zijn als alcohol (waar onzuivere heroïne zeker onder valt), maar zomaar iedere ander (hard)drugs als alcohol erger noemen vind ik zeer naïef. Het RIVM zet alcohol niet voor niks in dezelfde categorie als coke. Het is verschil is de sociaal acceptatie en de daaruit komende beschikbaarheid.

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:04:
Wat heeft dat met koffie te maken? :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:28:
[...]

Wat heeft dat met koffie te maken? :+
Ik noemde het niet voor niets een 'bakkie Senseo' :+

Ooit maar eens een Dolce Gusto aanschaffen :P

• Hydra
StM schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:27:
Ik durf wel te beweren dat de halve bevolking (sociaal geaccepteerd en redelijk functionerend) alcohol verslaafd is.
:')

Ik ga hier verder ook geen woorden meer aan vuil maken. Heb een keer eerder in een dergelijke discussie gezeten en d'r komt geen eind aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 14:39 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:22:
Je gaat nogal voorbij aan dat die drug er zelf toe bijdraagt dat je je gaat verwaarlozen omdat de drug het enige is wat er in je leven nog toe doet.
Dat dat vaak het geval is wil nog niet zeggen dat het een feit is. Maar goed, dat zie je wel vaker, als het om drugs gaat dan zijn mensen niet meer in staat om te denken in nuances en wordt alles ineens heel zwart-wit. Ook al zei ik er nog bij dat je er gewoon niet aan moest beginnen omdat het zo verslavend was. Maar tegen die tijd kwam de rook al uit je oren en had die zin derhalve een stuk minder prioriteit.
Ik vind opmerkingen als je kunt beter gebruiken dan alcohol bovendien volkomen achterlijk.
Dat zei ik niet. Ik zei expliciet "kwa impact op je lichaam". De alcohol zelf richt veel meer schade aan dan heroïne, dat staat gewoon vast en is uitgebreid gedocumenteerd. Dat jij dat vervolgens niet los kunt zien van overige nadelen ligt aan jezelf.
Alcohol is zeker verslavend maar de drempel kwa gebruik waarop het verslavend wordt ligt ver boven wat een normaal mens normaal acht. Je kunt vrijwel onmogelijk verslaafd raken aan alcohol zonder daarvoor al niet goed te functioneren. Dit itt tot coke en heroine, je bent al verslaafd voordat mensen om je heen doorhebben dat je iets gebruikt. Als ik maandenlang elke dag dronken achter m'n bureau zit hier dan krijg ik toch echt wel wat te horen.
Hoe waar dit ook is is het compleet irrelevant voor de discussie die we aan het voeren zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 14:40 ]

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:37:
[...]

:')

Ik ga hier verder ook geen woorden meer aan vuil maken. Heb een keer eerder in een dergelijke discussie gezeten en d'r komt geen eind aan.
Ik vind die " :') " wel een beetje zacht uitgedrukt. Maar persoon in kwestie heeft vast iets in z'n omgeving meegemaakt, waardoor opeens alles en iedereen verslaafd is aan alcohol. :9

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#base-wrapper {
    width: 100%;
    height: 100%;
    background-color: #e3e9f4;
}

#base {
        width: 980px;
        margin: 40px auto 0;
        background-color: #fff;
    }

Waarom moet CSS dan per se de margin toepassen op #base-wrapper, terwijl hij #base-wrapper moet laten staan en alleen #base naar beneden moet drukken 8)7

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:40:
[...]

Ik vind die " :') " wel een beetje zacht uitgedrukt. Maar persoon in kwestie heeft vast iets in z'n omgeving meegemaakt, waardoor opeens alles en iedereen verslaafd is aan alcohol. :9
Alcohol is gewoon een legale harddrug, klaar. Aan het feit dat het sociaal geaccepteerd is kun je geen status ontlenen, want dat is zoals StM zegt gewoonweg naïef. Ik ben het verder niet eens met z'n stelling dat half Nederland eraan verslaafd is, maar dan maar zeggen "oh hij zal wel iets meegemaakt hebben" getuigt ook niet echt van heel veel inzicht.

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 14:45 ]

• Hydra
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:38:
Dat dat vaak het geval is wil nog niet zeggen dat het een feit is. Maar goed, dat zie je wel vaker, als het om drugs gaat dan zijn mensen niet meer in staat om te denken in nuances en wordt alles ineens heel zwart-wit.
Daar gaat het me niet om. Ik vind het alleen ronduit irritant dat sommige mensen alcohol afdoen als een harddrugs die 'erger' is dan <harddrugs X>. Dat ligt enorm gecompliceerd en een dergelijke nuance wordt in dat soort statements nooit aangebracht, Sterker nog; het wordt meestal gebruik om eigen gebruik van bijvoorbeeld cannabis goed te praten.

Je kunt een wetenschappelijk "alcohol is verslavend" niet zomaar gebruiken want een maatschappelijk "is verslavend" is gewoon een andere discussie. Er zitten elk weekend ik weet niet hoeveel mensen gezellig aan een wijntje en een biertje die dan gedurende week niks drinken. Sorry, maar die mensen kun je echt niet 'verslaafd' noemen, dit terwijl alcohol verslavender zou zijn dan heroine.
.oisyn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:44:
Alcohol is gewoon een legale harddrug, klaar.
Die uitspraak is net zo dom en ongenuanceerd als de meuk die Wilders de wereld in stuurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 20-09-2012 14:48 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

k vind het alleen ronduit irritant dat sommige mensen alcohol afdoen als een harddrugs die 'erger' is dan <harddrugs X>
Dat is ook irritant. Ik ben blij dat ik dat niet deed.
Hydra schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:48:
Die uitspraak is net zo dom en ongenuanceerd als de meuk die Wilders de wereld in stuurt.
Hij is helemaal niet dom. Waar het fout gaat is dat jij daar vervolgens een bepaalde klassificatie aan vast knoopt want "drugs are bad m'kay". En dat kan natuurlijk niet bij alcohol, want iedereen drinkt alcohol, dus kan het nooit zo slecht zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 20-09-2012 14:52 ]

Pagina: 1 ... 169 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.