De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.000.889 views

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Hydra schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:55:
[...]

Want die 200 bytes die je een keer verstuud zijn echt significant ten opzichte van alle plaatjesmeuk e.d. die iedereen met z'n mail en whatnot meestuurt? Komop man, denk ff na :)
Heb even 5 minuten geprobeerd het artikel te vinden, maar dat lukt niet.
Zou kunnen zijn dat ik het gedroomd heb, misschien moet ik dan maar wat minder gaan ontwikkelen voor het slapen gaan...

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Haha de reacties op dit artikel :')

nieuws: Smiley viert dertigste verjaardag

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

ook dit valt onder helpdesken ;)

[ Voor 87% gewijzigd door BtM909 op 19-09-2012 21:42 ]

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 22:00
Hydra schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:56:
[...]

Het hashen gebeurt server-side dus dat password is dan al over 't lijntje gegaan. Maar het is natuurlijk complete kolder dat een password van 200 tekens iets uit zou maken.
Zou dat hashen niet juist de reden kunnen zijn voor de maximum lengte? Hashen kost processorkracht en als ze geen limiet zouden hebben zou je, volgens mij, een DDOS attack uit kunnen voeren door gewoon heel vaak te proberen in te loggen met een idioot lang wachtwoord, de volledige tekst van Oorlog en Vrede bijvoorbeeld. Al is 20 tekens natuurlijk een wel vrij lage limiet.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Ook al Bezet schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:41:
Zou dat hashen niet juist de reden kunnen zijn voor de maximum lengte?
Voor een max lengte van 1000 ofzo, sure. Maar 8 ofzo? Nee.

Ik vermoed echt dat het ergens een legacy systeem is dat die passwords in PT nodig heeft.

https://niels.nu

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 22:00
Acht is natuurlijk bizar kort, ik zat meer aan het ING voorbeeld te denken met een limiet van 20.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Small victory achieved!

ik verwacht een pakje van BPost, maar de postbode heeft zoals gewoonte, weer maar eens een briefje ingestopt om het te gaan afhalen, zonder uberhaupt aan te bellen -_-

Naar de klantendienst gebeld, ze sturen hem later deze ochtend nog eens expres langs om het toch nog af te leveren :)

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 23:20
Max password length van 8 komt wel op meer plekken voor. Bij mijn werkgever zelfs een minimum van 7, een maximum van 8 en geen vreemde tekens. Oude COBOL systemen (Mainframes) hebben blijkbaar problemen met langere passwords... :S

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:37

TheNephilim

Wtfuzzle

wsitedesign schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:47:
Small victory achieved!

ik verwacht een pakje van BPost, maar de postbode heeft zoals gewoonte, weer maar eens een briefje ingestopt om het te gaan afhalen, zonder uberhaupt aan te bellen -_-

Naar de klantendienst gebeld, ze sturen hem later deze ochtend nog eens expres langs om het toch nog af te leveren :)
Ja dat gebeurt hier ook heel af en toe... gelukkig kwam de bezorger later vertellen dat het gewoon niet meer gelukt was door de grote hoeveelheid pakketjes die dag.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 21:33

Hoogie2004

Whohooooo

wsitedesign schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:47:
Small victory achieved!

Ik ben benieuwd met wat voor vrolijk gezicht die gaat aanbellen bij jou :)

My iRacing profile | Strava

• Hydra
Freedom schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:48:
Max password length van 8 komt wel op meer plekken voor. Bij mijn werkgever zelfs een minimum van 7, een maximum van 8 en geen vreemde tekens. Oude COBOL systemen (Mainframes) hebben blijkbaar problemen met langere passwords... :S
Ja, want COBOL gebruikt standaard fixed length kolommen in invoer/uitvoer en dergelijke systemen zullen passwords ook wel niet hashen, dus dan is het 'logisch' dat er dergelijke restricties aan zitten.

• alienfruit

alienfruit

Oracle is volgens mij ook max 32 karakters volgens mij.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Edit: Fail ik moet het hele artikel lezen :')

[ Voor 88% gewijzigd door Sh4wn op 19-09-2012 10:59 ]

• Hydra
alienfruit schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:55:
Oracle is volgens mij ook max 32 karakters volgens mij.
Nee man:
http://ss64.com/ora/syntax-datatypes.html

• alienfruit

alienfruit

Aah, ik had het over een Oracle account;)

• Hydra
alienfruit schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:03:
Aah, ik had het over een Oracle account;)
Dat heeft niks met gebruikers want een website te maken natuurlijk. :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Elke keer als ik voor computer related spul een winkel hier binnenloop: teleurstelling! :| Ze hebben bijna niks. Bestellen kunnen ze wel, maar dan duurt het vaak zelfs nog langer dan zelf online kopen. :')

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

Windows Azure VM : "Extra klein VM (1 GHz CPU, 768 MB RAM)"

Kan me vergissen hoor, maar daar draait windows server toch nog geen eens op? Tevens zijn prijzen inclusief windows licentie. Hoe kan die configuratie dan maar €6,64 kosten? Windows Server web edition kost al € 15,- in de maand?!

Die vage dingen ook altijd.....

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

Firesphere

Yoshis before Hoshis

|:( |:( |:(

Ja hoor, wij gebruiken intern IE8.

* Firesphere bekijkt de "bug"list

IE7 issues. Stuk voor stuk IE7 issues :X :F ;(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:53:
Elke keer als ik voor computer related spul een winkel hier binnenloop: teleurstelling! :| Ze hebben bijna niks. Bestellen kunnen ze wel, maar dan duurt het vaak zelfs nog langer dan zelf online kopen. :')
Het lijkt mij voor een computerwinkel ook niet echt haalbaar om al de nieuwste meuk in stock te hebben. Aangezien de technologie zo snel evolueerd is dat praktisch niet echt haalbaar.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 16:59
Firesphere schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:04:

Daarom dus je tweet ;) Ik dacht al, die wordt in de devschuur extra uitgelegd.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Haha, jij volgt mij ook al op twitter dus :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53

Bosmonster

*zucht*

Firesphere schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:04:

Misschien wordt met IE8 intern compatibility modus geforceerd. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat tegenkom..

Dan kun je de gebruikers moeilijk kwalijk nemen als zij gewoon IE8 zien staan in hun about-schermpje..

Zou er een meta IE=EDGE inknikkeren en kijken hoeveel issues er over blijven :) Standaardprocedure hier inmiddels om die compatibility-ongein te ontwijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 19-09-2012 12:53 ]

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:06:
[...]

Het lijkt mij voor een computerwinkel ook niet echt haalbaar om al de nieuwste meuk in stock te hebben. Aangezien de technologie zo snel evolueerd is dat praktisch niet echt haalbaar.
True. Maar is het onredelijk om een Windows 7 OEM te verwachten?
Bosmonster schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:52:
Zou er een meta IE=EDGE inknikkeren en kijken hoeveel issues er over blijven :) Standaardprocedure hier inmiddels om die compatibility-ongein te ontwijken.
Inderdaad IE=Edge toevoegen, is hier ook de standaard.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• azerty
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:49:
[...]

Ik ben benieuwd met wat voor vrolijk gezicht die gaat aanbellen bij jou :)
Helaas... geen postbode gezien, pakket zou wel afgeleverd zijn -_-

Weer naar de klantendienst aan het bellen... bellen me binnen 10 minuten terug... To be continued

Update:

morgen komen ze opnieuw langs, is al een "uitzondering", want normaal zit er een dag tussen... Volgende keer neem ik dan toch een koeriersbedrijf, die bellen tenminste wel aan, thuis of niet.

[ Voor 21% gewijzigd door azerty op 19-09-2012 13:30 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bosmonster schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:52:
[...]

Misschien wordt met IE8 intern compatibility modus geforceerd. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dat tegenkom..

Dan kun je de gebruikers moeilijk kwalijk nemen als zij gewoon IE8 zien staan in hun about-schermpje..

Ze zitten deels nog echt op IE7 :'( , dus het moet gefixt worden, of ze nou al (bijna) over zijn naar 8 doet er helaas niet toe.
Het concept dat de meeste mensen echt IE7 niet meer gebruiken snappen marketinglui niet.

• alienfruit

alienfruit

Ach Google ondersteunt geen IE7 meer (nou ja, bijna) dus ik ook niet :+

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GateKeaper schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:58:

Kan me vergissen hoor, maar daar draait windows server toch nog geen eens op? Tevens zijn prijzen inclusief windows licentie. Hoe kan die configuratie dan maar €6,64 kosten? Windows Server web edition kost al € 15,- in de maand?!

Op 1Ghz en 768 MB Ram kan je prima Windows draaien, zeker voor lichte taken (en als je Core editions neemt zeker). Windows licenties, tja, Azure is van Microsoft....

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29

Je kunt ook bijna niets met die extra kleine vm. Die is shared en heeft nog wat throttling ingebouwd, waardoor je niet een super snelle machine hebt.

Wil m'n eigen kleine sites eigenlijk 'upgraden' naar Azure, de gratis websites variant. Dat werkt ook met een XS instance. Helaas is het nog steeds niet mogelijk om daar een custom domain naar laten te verwijzen en dat het ook werkt. Daarvoor moet je weer een betaalde versie kiezen. Zo'n 10 euro per maand, exclusief SQL Azure database. Vind ik best prijzig.
Natuurlijk zeggen/schrijven de MS mensen dat dit heel erg meevalt als je ziet wat je er voor krijgt. Dat is misschien ook wel zo, maar daar zie je niets van terug als je een kleine website host.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:49

GateKeaper

#1 Procastinator

PolarBear schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:21:
Windows licenties, tja, Azure is van Microsoft....
Snap ik, maar kunnen ze dat maken? Zo hebben ze wel een enorm concurrentie voordeel. Op de grotere pakketten is die 15 euro een druppel op de gloeiende plaat, maar in de markt van kleine vpsén. 15 euro op een server van 50 euro, is toch aardig wat. Net genoeg om de concurrent buiten spel te zetten.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GateKeaper schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:24:
[...]

Snap ik, maar kunnen ze dat maken? Zo hebben ze wel een enorm concurrentie voordeel. Op de grotere pakketten is die 15 euro een druppel op de gloeiende plaat, maar in de markt van kleine vpsén. 15 euro op een server van 50 euro, is toch aardig wat. Net genoeg om de concurrent buiten spel te zetten.
Kleine VPS'en zullen nooit dezelfde deals kunnen krijgen als bedrijven met de omvang van Azure.

• alienfruit

alienfruit

Hoezo kan ik geen screenshots maken op een Window Phone 7.5 telefoon zonder geld te betalen :@

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Leuke maar multitrage manier om door de rij van Fibonacci heen te lopen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public IEnumerable<int> Fibs {
    get {
        yield return 1;
        yield return 1;

foreach (var n in Fibs.Zip (Fibs.Skip (1), (x, y) => x + y))
            yield return n;
    }
}

bron

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Fisheke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 14:19
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:29:
[...]
Dus jij denkt dat een bank de wachtwoorden niet-versleuteld opslaat, of lees ik dat nu verkeerd?
Check! :+

• RayNbow
  • Laatst online: 05:55

RayNbow

Kirika <3

kenneth schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:42:
Leuke maar multitrage manier om door de rij van Fibonacci heen te lopen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public IEnumerable<int> Fibs {
    get {
        yield return 1;
        yield return 1;

foreach (var n in Fibs.Zip (Fibs.Skip (1), (x, y) => x + y))
            yield return n;
    }
}

bron
Beter en een stuk sneller:
Haskell:
1
fibs = 1 : 1 : zipWith (+) fibs (tail fibs)

:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

RayNbow schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:56:
[...]

Haskell:
1

:+
En onleesbaarder. :>

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

D-Raven schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:41:
De XKCD van vandaag is uber. Als je tijd over hebt moet je zeker gaan kijken :+
_/-\o_

If you're having fencepost errors I feel bad for you son. I've got 99 problems but somehow solved 101

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Hydra
Bedankt. Van die link ging m'n Firefox aardig hard over z'n nek.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ja inderdaad, hij crashte behoorlijk hard :+ en een mooie not enough memory melding van windows.. lol

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

D-Raven schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:28:
Ja inderdaad, hij crashte behoorlijk hard :+ en een mooie not enough memory melding van windows.. lol
Scheelt dat ik hier 8 gig geheugen heb op stage, maar hij had er flink moeite mee :')

• afraca

afraca

Open Source!

Wat, van zo'n eenvoudig 1.3 terapixel dingetje? :+

Vreemd, hier eenvoudig laptopje, chrome-pje, en ging prima met wat wachten :)

edit: maar ik kan op linux dan ook geen windows-foutmeldingen van geheugen krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door afraca op 19-09-2012 14:30 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Hydra
De HD van m'n laptop is nog steeds aan 't trashen...Vaag.

Edit: Fijn, ik kan dus rebooten. Je wordt bedankt.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 19-09-2012 14:34 ]

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:34

Pizzalucht

Snotneus.

Vaag, hier had hij er wel veel moeite mee, maar crashte niet.
Met veel moeite wist ik de tab te sluiten, waarna hij alsnog crashte :+

• Korben

Korben

() => {};

Wat hebben jullie allemaal voor pauper-pc's? Die pagina neemt bij mij maar 200 MB aan geheugen in beslag.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• OkkE

OkkE

Hm, hier geen problemen met die pastbin link? Wel massive scrollbars. Chrome (v21) gebruikt 184mb geheugen (30 threads, waaronder die tab)... iMac met OSX 10.8.1 :)

• Soultaker
  • Laatst online: 10-05 05:42
Misschien nuttig om erbij te vermelden welke browser je gebruikt? Firefox werkt met 2 GB niet. Chromium werkt inderdaad beter, maar uitzoomen zit er ook niet in.

Ja, ik heb een pauperpc, maar als een webpagina meer dan (zeg) een 1 GB geheugen nodig heeft in een gangbare browser, dan is er misschien ook wat mis met die pagina.

[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 19-09-2012 14:49 ]

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:34

Pizzalucht

Snotneus.

Korben schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:45:
Wat hebben jullie allemaal voor pauper-pc's? Die pagina neemt bij mij maar 200 MB aan geheugen in beslag.
In chrome doet hij het hier inderdaad wel gewoon :P (Firefox niet)

Heb 4GB (1,6GB free)

[ Voor 7% gewijzigd door Pizzalucht op 19-09-2012 14:49 ]

• OkkE

OkkE

Wow, oke, in Firefox 15.0.1 liep het geheugen snel op inderdaad. Kon 'm gelukkig nog wel op tijd afsluiten.

• Korben

Korben

() => {};

OkkE schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:52:
Wow, oke, in Firefox 15.0.1 liep het geheugen snel op inderdaad. Kon 'm gelukkig nog wel op tijd afsluiten.
Tja, Firefox... Prima voorbeeld van waarom Firefox echt niet meer kan als browser.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Werkte hier in Firefox 15.0.1 prima. Duurde wel even met laden maar crashte niet ofzo.

Nothing to see here!

• Soultaker
RayNbow schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:56:
Haskell:
1
Nog beter en sneller:
Python:
1
2
3
4
from numpy import matrix

def fib(n):
    return (matrix('1 1;1 0')**(n - 1))[0,0]

edit:
Hmm, numpy doet geen integer matrices. :/ Dat is lame.

[ Voor 9% gewijzigd door Soultaker op 19-09-2012 15:03 ]

• OkkE

OkkE

Rutix schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:56:
Werkte hier in Firefox 15.0.1 prima. Duurde wel even met laden maar crashte niet ofzo.
Ik heb 'm voor de zekerheid maar afgesloten toen het geheugengebruik bij de 1GB kwam. In Chrome bleef het geheugengebruik netjes onder de 200MB.

• azerty
Challenge accepted. Es zien hoever ik met 16GB ram kom xD

• Soultaker
Re: xkcd: deze versie werkt wel prima in Firefox én is zoomable. :)

• azerty
Soultaker schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:07:
Re: xkcd: deze versie werkt wel prima in Firefox én is zoomable. :)
Firefox klokt bij de andere af op 3.5GB, nu die van jouw testen :)

Edit: jouw versie blijft hij mooi rond 130 mb hangen :)

[ Voor 9% gewijzigd door azerty op 19-09-2012 15:11 ]

• Hydra
OkkE schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:52:
Wees blij. Ik moest m'n laptop herstarten en die wou toen natuurlijk ook, met een als een gek trashende HD, een paar windows updates installeren.

En ja, het is een kut dell met allemaal kutsoftware die ik er zelf niet op wil hebben maar waar ik geen keuze in heb :(

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-05 22:53
@Hydra dat is dan ook de reden dat ik mijn Dell direct een schone installatie gegeven heb (en natuurlijk tegelijk ook een upgrade naar Win7 Professional)

Op de eerdere link loopt inderdaad firefox hier ook even heel traag (ArchLinux met FF15.0.1) maar loopt niet vast... xD

• OkkE

OkkE

And now, for something completely different:
Uw order met nr. 498073-1 wordt vandaag 19-09-2012 verzonden
_O_ *O* oOo

___ edit ___
Hoe kom je daar bij? ;) O-)

[ Voor 48% gewijzigd door OkkE op 19-09-2012 15:23 ]

• Rutix
OkkE schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:19:
And now, for something completely different:

[...]

_O_ *O* oOo
nieuwe pc ;)?

Nothing to see here!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
De mok van de startpost?

• Hydra
bdalenoord schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:17:
@Hydra dat is dan ook de reden dat ik mijn Dell direct een schone installatie gegeven heb (en natuurlijk tegelijk ook een upgrade naar Win7 Professional)
Het is een bedrijfs-PC en die meuk komt niet van Dell af hoor :)

• afraca

afraca

Open Source!

Hydra schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:15:
[...]

Wees blij. Ik moest m'n laptop herstarten en die wou toen natuurlijk ook, met een als een gek trashende HD, een paar windows updates installeren.
:$

I'm sorry....

• azerty
Nice OkkE!

Ziet er een mooie build uit. De mijne zit sinds gisteren in elkaar, maar heb nog paar dingen op te lossen helaas (nog 2 sata kabels te kort, nog Displayport kabel te kort, usb2.0 front doet het nog niet,...)

• OkkE

OkkE

wsitedesign schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:43:
Nice OkkE!

Ziet er een mooie build uit. De mijne zit sinds gisteren in elkaar, maar heb nog paar dingen op te lossen helaas (nog 2 sata kabels te kort, nog Displayport kabel te kort, usb2.0 front doet het nog niet,...)
Thanks! Jouwe is ook nice! Aantal de zelfde onderdelen ook, haha. Ik hoop dat ik het zelf bouwen nog kan, heb denk ik al ongeveer 3 jaar geen hardware meer aangeraakt en al iets van 5 jaar geen CPU/fan/case meer veranderd.

• RayNbow
  • Laatst online: 05:55

RayNbow

Kirika <3

Soultaker schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:00:
[...]

Nog beter en sneller:
Python:
1
2
3
4
from numpy import matrix

def fib(n):
    return (matrix('1 1;1 0')**(n - 1))[0,0]

edit:
Hmm, numpy doet geen integer matrices. :/ Dat is lame.
Maar dat doet niet hetzelfde... plus hij geeft hier niet het juiste antwoord voor n=100 of n=200000. :p

Haskell-versie gebruikmakende van LinRec.hs:
Haskell:
1
2
3
4
import LinRec

fib :: Num a => Int -> a
fib = get [1,1] [0,1]

ghci> fib 100
354224848179261915075
ghci> fib 200000
1508568355...(41778 overige cijfers)...8175853125

De Python versie is wel sneller voor n=200000, maar ja... dat komt omdat ie minder cijfers naar de stdout print. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• azerty
OkkE schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:47:
[...]

Thanks! Jouwe is ook nice! Aantal de zelfde onderdelen ook, haha. Ik hoop dat ik het zelf bouwen nog kan, heb denk ik al ongeveer 3 jaar geen hardware meer aangeraakt en al iets van 5 jaar geen CPU/fan/case meer veranderd.
Is men eerste build. Heb gelukkig wat hulp gekregen van iemand die er al een paar in elkaar gezet heeft, maar wil nu wel nog de probleempjes wegwerken ermee :p

Veel succes met het bouwen!

• .oisyn
  • Laatst online: 23:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:32:
De HD van m'n laptop is nog steeds aan 't trashen...Vaag.

Edit: Fijn, ik kan dus rebooten. Je wordt bedankt.
Net goed, dat zal je leren op random linkjes te klikken tijdens werk.

(Hier in Chrome 90MB overigens, daar zit ik dan met mijn 16GB total mem 8)7 ook een Dell trouwens :Y))

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 19-09-2012 15:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40

Een XS instance deel je met andere mensen. Dat is dus een machine met betere specs, waar ze een aantal VM's op draaien, die die specs delen. Dat drukt al een groot deel van je kosten.

Verder staat er:
Customers are charged discounted rates for Virtual Machines during preview.

• Hydra
Het is een samenzwering!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:52
Voor die ene pagina die blijkbaar hele pc's doet crashen:
http://pastehtml.com/view/cc4oeb4mx.html

Dat ding laadt in Opera in 2 seconden en Opera gebruikt met zo'n 10 andere tabs open maar 170 MB? Is Opera dan zo goed met geheugengebruik, of andere browsers zo slecht?

• Hydra
Krijg het idee dat vooral Firefox redelijk down-hill gegaan is de laatste jaren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

marcop23 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:40:

Dat ding laadt in Opera in 2 seconden en Opera gebruikt met zo'n 10 andere tabs open maar 170 MB? Is Opera dan zo goed met geheugengebruik, of andere browsers zo slecht?
Chrome met alleen die ene tab, dan is die tab 57MB en heel Chrome is 107MB.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rutix
Hydra schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:21:
Krijg het idee dat vooral Firefox redelijk down-hill gegaan is de laatste jaren.
Kwa memory is het nooit zo'n kei geweest jammer genoeg :(

Nothing to see here!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Java :X

Ik zeg tegen de updater dat hij niet automatisch moet checken. Hij blijft het doen. Ik verander het in de instellingen, open de instellingen opnieuw en het staat gewoon weer aan, keer op keer :X

Ik doe toch maar een update, hij vraagt of ik de Ask Toolbar wil (standaard aangevinkt) :X

De installer blijft continu de focus stelen :X

Alles wordt traag alleen al door de installer :X

En ik heb het nodig voor een programma dat de universiteit gebruikt :'(

STERF JAVA :r

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Hydra
Ik vind het ook te bizar voor woorden dat een bedrijf als Oracle zich met dat soort toolbars inlaat.

• azerty
Heh. Visual Studio 2010 Ultimate installeert in nog geen 5 minuten op mijn nieuwe pc. Ik ga niet meer terugwillen naar non-SSD computers geloof ik xD

• Soultaker
Hij doet niet hetzelfde; hij doet het beter, met hetzelfde resultaat. Als Haskell-programmeur zou je dat moeten waarden. :p
plus hij geeft hier niet het juiste antwoord voor n=100 of n=200000. :p
... da's een numpy faal. Substitueer een zinnige matrix-klasse en hij werkt wel. Bijvoorbeeld zo.

• azerty
@OkkE: laat je dan ook weten hoeveel je op windows score haalt? Dit is de mijnen:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/16EqI

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Hier een variant van de XKCD van vandaag op de google maps engine. Eentje die vooral niet je browser laat crashen ;-)

http://xkcd-map.rent-a-geek.de/

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik vind deze wel lekker werken:
http://www.mrphlip.com/xkcd1110/
Heeft ook een overlay die alle interessante blokken klikbaar maakt, zodat je alleen dat blok ziet.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Zo, nu echt begonnen met Android App Development. $25 voor de licentie is een stuk beter dan de $100 bij Apple.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Hmppfff het idee hoe hoger hoe beter valt ook weer in duigen. Wat ik nu weer mee maak bij een nogal ingewikkeld practicum van een master vak:

Een deel van de code is aangeleverd, de bedoeling is dat we deze code analyseren, leren te gebruiken en dan de algoritmen verbeteren / nieuwe algoritmen en ideeën toevoegen om de uitkomst te verbeteren. (Gezichts herkenning dmv een morphable model).

Dus vanochtend samen met een vriend vroeg een computerlokaal gezocht en de code gedownload. Bij stap 1 gaat het al fout, de code + datasets die we nodig hebben zijn samen groter dan ons schijf quota (ja alles was nog leeg). Nouja eerst maar de code en een klein stukje van de dataset dan.

Hierna vonden we een oerwoud een mappen, natuurlijk nergens een handleiding of beschrijving van wat wat is dus we blijven maar random mappen aan klikken. Moesten we nu app2, app_copy, app_old of toch acronym\app_ hebben? Om het nog erger te maken is er een map, genaamd apps, die ongeveer 60 mappen bevat met allemaal verschillende programma's die waarschijnlijk deels nuttig zijn en deels compleet waardeloos. Van zelfgemaakt model viewers tot programma's die de halve opdracht voor je zouden kunnen doen (aan de naam gezien) maar de gecompileerde varianten crashen willekeurig, de .bat bestanden zijn out of date en voeren niet meer de juiste argumenten aan de programma's.

Na vloeken en schelden beginnen we random programma's aan te roepen. Sommige vertellen netjes wat ze doen, sommige vertellen welke argumenten verwachten en sommige crashen maar gewoon weer.

Dus we pakken uiteindelijk het programma met de naam die het meest lijkt op wat we moeten doen. We launchen Visual Studio, stellen een breakpoint in aan het begin, in de hoop te analyseren wat er gebeurt, en we drukken op compile. Boem linker errors, na het uitzoeken van de include directories (welke goed stonden) krijgen we van een klasgenoot een tip. Er zijn erg veel references naar .lib bestanden en deze zijn gecompileerd met Visual Studio 2005 waardoor de code die ze bevatten niet gemaakt is voor dezelfde runtime of standard library als Visual Studio 2010 waardoor de linker ze niet kan pakken (ik kijk twijfelend even naar de C++ experts hier om te zien of dit klopt). Natuurlijk bevatten de practicum computers geen VS2005 of 2008 (wat eventueel ook zou moeten werken volgens deze klasgenoot).

Dus maar naar de professor gegaan die niet met meer hints komt dan 'compile het met 2005'.

Verder is de code echt een ontzettende troep, blijkbaar heeft iemand nog nooit van versie control gehoord want van elke methode zijn 3 versies, een uitgecommente, eentje die old_ of _2 heet maar waar niet naar gerefeerd wordt en eentje die mogelijk wel wat doet. Ook de executables hebben rare namen. Het is allemaal C++ maar toch staat 90% van de code onder elkaar in de main() methode er wordt er anders dan een Vector<> nergens OO gebruikt.

Wat ik verwacht had:
-Dat je kunt werken op de practicum PCs
-Code die out-of-the box of iig na het instellen van de include directories compiled op een practicum PC
-Een handleiding die je vertelt 'neem data set en voer het aan dit programma, dan dit programma, dan dit programma nu heb je dit en dit en daar kun je zus en zo mee doen'. Dit had letterlijk in minder tekst gekunt dan deze rant
-Code die netjes is of iig opgeruimd voordat 50 leerlingen er mee aan de slag moeten, niet gewoon een dump van iemands hele project folder in halfwerkende staat

Wat een desillusie weer :(. Morgen nog maar als het dan nog niet lukt maar een lange mail schrijven naar de professor. Heb nu al 4 uur lang voor niets lopen kloten met een ongeordende zooi bestanden terwijl het echte probleem echt super ingewikkeld (en mogelijk interessant) is, dus daar zou ik graag mijn tijd aan besteden, niet aan een soort van treasure hunt om te kijken of er ergens nog een bruikbaar stukje code te vinden is.

~ Mijn prog blog!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:02:
Ik vind deze wel lekker werken:
http://www.mrphlip.com/xkcd1110/
Heeft ook een overlay die alle interessante blokken klikbaar maakt, zodat je alleen dat blok ziet.
Hoe werkt dat lekkerder dan? Je kan niet lekker draggen en zoomen. En als je bent ingezoomed dan moet je terug met de backknop. En wat heeft het voor nut dat je naar 1 plaatje kunt kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 19-09-2012 20:42 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:41:
[...]

Hoe werkt dat lekkerder dan? Je kan niet lekker draggen en zoomen. En als je bent ingezoomed dan moet je terug met de backknop. En wat heeft het voor nut dat je naar 1 plaatje kunt kijken?
Mainly de overlay, die helpt bij het gericht kijken.
De click/zoom is inderdaad minder fijn.

Verwijderd

Klinkt herkenbaar. Vorig jaar heb ik het vak computer vision gevolgd (practicum was head pose estimation). Schijf quota was veel te weinig (database van een paar gigabytes), 2 dagen werk om een simpel programma te maken. Er bestaan veel te veel oude tutorials en de website van OpenCV ligt bijna altijd plat wanneer je die nodig hebt. We hadden wel de keuze of we vanaf nul wilden beginnen of verder werken vanaf gegeven code (MATLAB). Gelukkig is alles nog goed gekomen (17 op 20 :*))

Jammer genoeg bestaan er nog veel ergere pakketten. Ik ben nu al een paar dagen bezig om de arm van een PR2 robot proberen te bewegen, maar toch doet hij nog altijd niet wat ik wil. :(

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Oeh, PR2, leuk spul.
* Gleighton gaat waarschijnlijk in oktober naar Duitsland voor een conferentie over ROS.

Zitten alleen nog heel wat ruwe kantjes aan ROS en de hardware waar het meer interacteert.

• roy-t
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:50:
[...]

Klinkt herkenbaar. Vorig jaar heb ik het vak computer vision gevolgd (practicum was head pose estimation). Schijf quota was veel te weinig (database van een paar gigabytes), 2 dagen werk om een simpel programma te maken. Er bestaan veel te veel oude tutorials en de website van OpenCV ligt bijna altijd plat wanneer je die nodig hebt. We hadden wel de keuze of we vanaf nul wilden beginnen of verder werken vanaf gegeven code (MATLAB). Gelukkig is alles nog goed gekomen (17 op 20 :*))

Jammer genoeg bestaan er nog veel ergere pakketten. Ik ben nu al een paar dagen bezig om de arm van een PR2 robot proberen te bewegen, maar toch doet hij nog altijd niet wat ik wil. :(
Helaas is het echt veels te veel werk om vanaf 0 te beginnen hier, anders had ik dat graag gedaan. Ben weer aan het zoeken en zoeken nu, zou al blij vinden als ik nu ergens een verborgen comment vindt met "insert pose normalization code here" :P. Wel staat er boven aan elke code file ene author.. ra ra ra wie er binnenkort een bezoekje gaat verwachten van een huilende master student die nog steeds niets het juiste programmatje heeft gevonden :P.

Edit: FUUU nu probeer ik er thuis aan te werken, moet ik al die bestanden van webdav af trekken, krijg ik toch ineens een leuke foutmelding: Error 0x800700DF: The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved. Thuis werken gaat het dus ook niet worden. Of morgen de externe hardeschijf maar mee?! :'( :'( :'(

[ Voor 16% gewijzigd door roy-t op 19-09-2012 21:06 ]

~ Mijn prog blog!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
roy-t schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:57:
Helaas is het echt veels te veel werk om vanaf 0 te beginnen hier, anders had ik dat graag gedaan. Ben weer aan het zoeken en zoeken nu, zou al blij vinden als ik nu ergens een verborgen comment vindt met "insert pose normalization code here" :P. Wel staat er boven aan elke code file ene author.. ra ra ra wie er binnenkort een bezoekje gaat verwachten van een huilende master student die nog steeds niets het juiste programmatje heeft gevonden :P.
Dit soort problemen komen mij bekend voor. Profs. die alles weten van de materie, maar de aangeleverde code... Ik kwam deze uitspraak tegen op thedailywtf:
Hell, half the stuff I see CS grads crank out barely works. But I suppose it's mathematically sound, so there's that.
:P

EDIT: Monitor is nu echt aan zijn einde, moet nu wel heel veel moeite doen om hem aan te krijgen. Hier zijn aparte topics handigerr voor ;) Ziet er wel aardig uit.

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 19-09-2012 21:47 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

:(

De developer die een app zou maken voor mij is nu al eeuwen bezig. De tussenpersoon trekt zich terug, en ik kan de devver niet bereiken. En ALS het dan af zou zijn, zou 'ie geen support geven. Dus ja, dat wordt PhoneGap.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Gleighton schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:56:
Oeh, PR2, leuk spul.
* Gleighton gaat waarschijnlijk in oktober naar Duitsland voor een conferentie over ROS.

Zitten alleen nog heel wat ruwe kantjes aan ROS en de hardware waar het meer interacteert.
Jammer genoeg zorgen die ruwe kantjes ervoor dat ik soms mijn laptop door het raam wil gooien. :P

[ Voor 45% gewijzigd door BtM909 op 19-09-2012 21:48 ]

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-04 15:09
Pff, ik probeer een Intent te maken, zodat ik een andere Activity kan starten. Nu blijkt dat ik voor een functie Android v8 nodig heb, minimaalste is v11. Nu probeer ik die zooi te downloaden, loopt de SDK manager weer te zeiken dat hij ze niet niet kan vinden....

Tja, dan kom je erachter dat je Eclipse gewoon moest laten kijken of er nieuwe import regels toegevoegd moesten worden, en dan werkt het wel.. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Martindo op 19-09-2012 21:31 ]

• azerty
Zeebonk schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:09:
[...]

Dit soort problemen komen mij bekend voor. Profs. die alles weten van de materie, maar de aangeleverde code... Ik kwam deze uitspraak tegen op thedailywtf:

[...]

:P

EDIT: Monitor is nu echt aan zijn einde, moet nu wel heel veel moeite doen om hem aan te krijgen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met snip
Er staan er hier 3 voor mijn neus, heel tevreden van tot nu toe (al 4 dagen in gebruik :+ ). Vooral alle mogelijkheden om hem mooi te kantelen tot hij perfect staat is goed, en natuurlijk beeldkwaliteit is (ivgl met mijn 2 andere TN panelen van Medion en LG) prachtig.

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 19-09-2012 21:48 ]

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Top gooi ik hem in de bestelling. Begin er met eentje en als een maat van me m'n huidige niet meer aan de praat weet te krijgen bestel ik er nog eentje bij :)

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 14:04
marcop23 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:40:

Hier (Opera 12.02, Win7 x64, SSD en 8GB RAM) liep het ook wel lekker, al duurde het iets langer. Maar ik heb ook wel iets meer dan 10 tabs open en gebruik rond de 1GB RAM.

In other not so related news: een eigen API hebben is wel zo fijn. Zeker als die API draait op een server waar je niet altijd aan kunt. Dus dan maar op een andere server devven. Wel flink veel geleerd van die API op te bouwen (o.a. REST, JSON(-structuur), mongodb,...), maar het echte werk moet nog beginnen: een community opbouwen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.

Moeten we dit nou echt elke week gaan herhalen? Ik sta op 't punt om er een zero-tolerance topic van te maken anders :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

roy-t schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:57:
[...]

Edit: FUUU nu probeer ik er thuis aan te werken, moet ik al die bestanden van webdav af trekken, krijg ik toch ineens een leuke foutmelding: Error 0x800700DF: The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved. Thuis werken gaat het dus ook niet worden. Of morgen de externe hardeschijf maar mee?! :'( :'( :'(
En met die registry aanpassing lukt het niet? (Nadat je de pc of de webclient service herstart hebt) Schiet namelijk niet op om telkens een externe hardeschijf mee te nemen. Zeker niet bij een wat groter project.

Vandaag ook weer gehannes met taalinstellingen gehad. Standaard formattering van data voor ons was ineens totaal verschillend met die van de externe partij en dat vond onze parser niet zo fijn. :Y)

• roy-t
Hmm, ik dacht dat het een server instelling was maar als ik het nu nog een keer lees lijkt het steeds meer op een client instelling. Even proberen, bedankt voor de tip. VS2005 is iig al bijna klaar met installeren :P.

~ Mijn prog blog!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
BtM909 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:49:
[modbreak]Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.[/]

Moeten we dit nou echt elke week gaan herhalen? Ik sta op 't punt om er een zero-tolerance topic van te maken anders :/
Niet overdrijven.

Vaak zeurt iemand gewoon omdat iets niet lukt en als iemand dan behulpzaam wil zijn en een mogelijke oplossing aandraagt, mag dat niet? Kom op zeg. :X

• afraca

afraca

Open Source!

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:50:
[...]
s en de website van OpenCV ligt bijna altijd plat wanneer je die nodig hebt.
offtopic:
Nu bezig met Interactiontechnology , gebruiken Emgu CV , maar toen het vak begon lag steeds die documentatie eruit. Offline documentatie was er wel, maar er waren paar examples online die wel leuk waren, en google zocht wat beter in de online documentatie dan met die offline tool te doen was. Na een week ( 8)7 ) maar even de maintainer opgezocht en email deur uit, een reboot later en iedereen blij :)

Pagina: 1 ... 168 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.