Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:02
Het is 1gb, micro-stuttering & X-fire icm eyefinity issues vs wat minder fps en meer geheugen.

Daarbij lopen alle spellen die jij noemt met aa nog goed, behalve arma, maar die loopt nooit goed. Zelf zou ik je gewoon een 5850 of 5870 1gb aanraden. Dan kun je wanneer 2gb standaard is veel goedkoper overstappen.

De 5890 wil ik je iig sterk afraden.

De vapor-x en toxic kaarten hebben ook 2gb versies overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 20-04-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:55
Ok bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:31:
Het is 1gb, micro-stuttering & X-fire icm eyefinity issues vs wat minder fps en meer geheugen.
Inderdaad, 2 GB is 1 GB per core, omdat ze allebei dezelfde textures in het geheugen laden. Effectief is het dus maar 1 GB, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:53:
[...]

De eerste geruchten van de 6xxx serie beginnen al de kop op te steken. Ik denk dat dat op zich al een wel wat prijsdalingen tot gevolg gaat hebben, omdat er mensen zullen besluiten deze generatie over te slaan.

Zouden er deze zomer dan eindelijk betaalbare 58xx kaarten te krijgen zijn? :P Maargoed, voorraad betekent uiteraard lagere prijzen. Niet gelijk, maar uiteindelijk zullen ze moeten gaan dalen.
Ik hoop het! Dan kan ik eindelijk aan een 5850 beginnen voor een wel eerlijke prijs ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PerfectLight schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:03:
Ik hoop het! Dan kan ik eindelijk aan een 5850 beginnen voor een wel eerlijke prijs ^^.
Ik geloof dat ik de 5xxx generatie maar oversla, als ik het zo zie. Eerst de proc maar eens upgraden en als ik dan performance tekort kom een tweede 4770 erbij. Tegen de tijd dat dat niet genoeg meer is zijn we al lang aan de 6xxx, 7xxx of zelfs 8xxx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op zondag 18 april 2010 @ 07:08:
http://www.techpowerup.co...HD_5870_Lightning/27.html
http://www.techpowerup.co...HD_5870_Lightning/28.html
http://www.guru3d.com/article/msi-r5870-lightning-review/7
Card setting TEMP IDLE C TEMP FULL C
Radeon HD 5870 Reference 35~40 77
MSI R5870 Lightning 34 78

* Engineered for extreme overclocking
* Software voltage control via Afterburner
* Good overclocking potential
* DirectX 11 support
* Dual 8-pin power connectors
* Native HDMI output
* Voltage monitoring support
* GDDR5 memory
* HDMI cable included
* Support for AMD EyeFinity Technology
* Native HDMI & DisplayPort
* Improvements to integrated HDMI audio device

* Extremely noisy cooler
* Overclock out of the box is rather slim
* Slightly higher power consumption than reference design
* GPU mounting mechanism doesn't seem to be ideally designed
* DirectX 11 won't be relevant for quite a while
* No support for CUDA / PhysX
Even hierover. De reviewsamples die naar deze editors gestuurd waren, maakten gebruik van een Twin Frozr II cooling die niet volledig z'n werk deed (koeler koelde niet goed door onjuist contact met o.a. de GPU en hij maakte meer geluid). Wij hebben alle Lightnings voor de Benelux tegen gehouden en ze gecheckt op deze issue. Er zijn echter in NL wat Lightnings binnen gekomen via Duitsland, waar men niet zo zorgvuldig gecheckt heeft.

De Lightnings die via ons NL kantoor verscheept zijn zouden echter allemaal moeten voldoen aan de eisen die wij er zelf aan stellen, dus: lage temperaturen, weinig noise, goede GPU mounting

Mochten er problemen zijn, dan kan ik je nog helpen aan wat tips om de koeling op de juiste manier te bevestigen. Van enkele forum gebruikers hier op Tweakers heb ik te horen gekregen dat deze tips de temperaturen flink omlaag weten te halen en de overklokbaarheid ten goede komen.

Overigens dat "Slightly higher power consumption than reference" is natuurlijk logisch... wij gebruiken 2x 8-pins connectors met 13+2 phases om de beste overklokkingresultaten te garanderen. Een Vapor-X gebruikt 5+2 phases en 2x 6 pins (en daarnaast ook nog eens lagere kwaliteit componenten)...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
PerfectLight schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:03:
[...]

Wat is er dan zo oneerlijk? 200-220 euro vind ik toch een super prijs.

@cj, leuk dat je nog leeft ;). Je verhaal maakt sense en de sapphires zijn inderdaad el cheapo. Echter blijft 'n lightning niet de kaart die ik zou aanraden aan iemand die overclocken niet als een prio ziet. Voor de normale consument heeft msi betere opties.

[ Voor 31% gewijzigd door Paprika op 20-04-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Voor mij is overklokken inderdaad niet van belang. Ik wil gewoon goede prestaties en weinig geluid. Die Vapor-X kaartjes zijn wel behoorlijk stil. Ik zit nu alleen weer te twijfelen of ik niet 2x5770 in CF moet kopen, is in sommige gevallen zelfs sneller dan een 5870, en als je uitgaat van de prijs bij winkels met een 5870 Vapor-X op voorraad, bijna 100 euro goedkoper...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je geeft zelf al aan dat een 5770 CF in 'sommige gevallen' sneller is dan een 5870. Bedenk je wel dat het bij de 5770 CFX nog altijd om CrossFire gaat wat afhankelijk is van gameprofielen. Nu is het wel zo dat AMD erg veel verbeteringen heeft aangebracht in hun profielen systeem zodat mensen vrij snel scaling kunnen verwachten voor/tijdens/na de launch van een nieuwe game. Maar kijk er niet vreemd van op als een game ineens niet goed mee schaalt. En ook kan je op hoge resoluties last krijgen van micro-stuttering vanwege het gebruik van alternate frame rendering, iets waar een single GPU oplossing geen last van heeft.

Verder zal een CF opstelling van 5770s doorgaans iets meer geluid produceren dan een enkele Vapor-X of Twin Frozr II uitvoering. En ook zal het stroomverbruik in idle zo'n 20W en onder load zo'n 30-40W hoger liggen bij een 5770 CF opstelling dan een enkele 5870.

Voor elke oplossing is wel wat te zeggen. Maar je moet natuurlijk zelf de voor en nadelen tegen elkaar afwegen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:33:
Wat is er dan zo oneerlijk? 200-220 euro vind ik toch een super prijs.
Ik vind dat nogal veel geld, zeker voor iets dat zo snel alweer outdated gaat zijn (dat gaat harder dan bij andere onderdelen). Daarnaast zijn ze niet te krijgen voor 200-220, maar betaal je zo 260-280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Snel outdated? Ik heb die kaart al sinds begin oktober en er is nog altijd niets waarvan ik kan zeggen dat het een waardevolle opvolger is. Zo te zien kan ik blij zijn als er in Augustus iets beters uit is.... Mocht er dan een vervanger zijn, dan zou die kaart me na 11 maanden 20 euro per maand hebben gekost, maar zelfs dan krijg ik er zeker nog 100 euro voor (tenzij er een wonder gebeurd m.b.t. GPU prijzen) als ik hem 2e hands verkoop. Dan is het nog maar minder dan 11 euro per maand.

11 euro per maand waar ik zoveel uren plezier van heb? Do not mind :).

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 20-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat heb je als je veel en vaak speelt, maar als je af en toe eens achter je computer kruipt en dan wel van mooie plaatjes houdt (ja, die bestaan ook, ik wil niet afgescheept worden met budgetvisuals als ik dan een keer wat tijd heb) dan is die kaart alweer verouderd voor je er erg in hebt. Ik heb niet lang daarvoor een 4770 gekocht en ik heb nog steeds het gevoel dat dat ding gloednieuw is, terwijl dat in computertermen al lang niet meer zo is.

Dat is niet erg, maar om dan 300 euro voor iets af te tikken dat binnen een jaartje alweer nexted is gaat me toch echt te ver. Goedkoop wil ik het sowieso niet noemen, de moeite waard hangt van je situatie af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-07 19:14
Hoi CJ mooi je hier in dit forum te zien :] .
En dat alle lightnings kaarten nagekeken worden op koeler constructie.
Vraagje is hij ook compatible met een waterblock ?
Overgens wacht ik vol smart nog op mijn Lightning via Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
De lightning's zijn inmiddels verkrijgbaar, dus wachten op azerty is niet meer nodig. :)

pricewatch: MSI R5870 Lightning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb wel interesse in zo'n lightning kaart maar hoe weet ik nu of de kaarten bij cdromland niet vanuit duitsland zijn geimporteerd? wil gewoon een goede kaart hebben die vooral stil zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 20:48
thomasf schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:01:
ik heb wel interesse in zo'n lightning kaart maar hoe weet ik nu of de kaarten bij cdromland niet vanuit duitsland zijn geimporteerd? wil gewoon een goede kaart hebben die vooral stil zijn werk doet.
Volgens mij is de sapphire Vapor-X nog wel een betere optie. Erg stil en warmte gaat ook de kast uit ipv in de kast. Bij pixmania zie ik ze op voorraad voor 360.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een stille kaart wil hebben moet je iig niet bij de Lightning zijn, de standaard koeler van de HD5870 is zelfs al stukken stiller.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Lees even CJ zijn post iets eerder. Misschien(!) is de Lightning wel beter dan de Vapor-X nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:28:
Lees even CJ zijn post iets eerder. Misschien(!) is de Lightning wel beter dan de Vapor-X nu.
Misschien ook niet, ik heb iig nog geen stille Lighting, Twin Frozr (II) gehad/gezien wel kaarten die moeilijk stil te noemen waren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Vraag het ze? Of anders stuur je hem toch gewoon terug als je hem teveel geluid vind maken? Volgens hun shopreviews doen ze daar nooit moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
dominator schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:42:
De lightning's zijn inmiddels verkrijgbaar, dus wachten op azerty is niet meer nodig. :)

pricewatch: MSI R5870 Lightning
Wel niet voor de prijs die ik betaald heb 2 maanden terug. >:)
Maar het wachten valt me erg zwaar.
BTW Hardware info zegt toch echt dat hij stiller is en koeler dan de reference design.
http://www.hardware.info/...ick__CM_690_II_behuizing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel goed om te zien dat de prijzen enigszins uniform worden over alle webshops gezien. Dat betekent mijns inziens dat de situatie qua leverbaarheid in ieder geval weer een beetje normaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wanneer HD 5850 goed op voorraad is en dus ook flink in prijs gaat dalen? Want het zou natuurlijk zonde zijn als ik hem vandaag bestel en morgen is ie 30 euro goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-08 22:55
FF m'n glazen bol pakken hoor, wacht ff :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In december sowieso :Y

Voor die tijd kan je regelmatig prijsdalingen verwachten, dus ik zou maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik zou wachten op de HD6850, die wordt beter leverbaar en 2x zo snel.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-08 20:10

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:07:
Iemand een idee wanneer HD 5850 goed op voorraad is en dus ook flink in prijs gaat dalen? Want het zou natuurlijk zonde zijn als ik hem vandaag bestel en morgen is ie 30 euro goedkoper
Moet je eens een auto kopen.... Die is nadat je de garage van de dealer uitrijdt duizenden euro's minder waard.

-Koop hem gewoon... En daarna niet meer (om)kijken of de prijs daalt. Je leeft maar 1 keer! ;)

En er gewoon tevreden mee zijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 25-04-2010 09:54 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Als wachten tot 2011 een optie is.....
En dit weet je omdat? :?
En ook dit weet je omdat? (en nee, dat zal hij niet).

@ 2 posts lager: Uh... :F

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 25-04-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Format-C schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:53:
[...]

Moet je eens een auto kopen.... Die is nadat je de garage van de dealer uitrijdt duizenden euro's minder waard.

-Koop hem gewoon... En daarna niet meer (om)kijken of de prijs daalt. Je leeft maar 1 keer! ;)

En er gewoon tevreden mee zijn. ;)
Je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Paprika schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:41:
[...]

Als wachten tot 2011 een optie is.....

[...]

En dit weet je omdat? :?

[...]

En ook dit weet je omdat? (en nee, dat zal hij niet).
Jouw sarcasme sensor is offline?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:22

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:37
We gaan een beetje de normale kant op met de prijzen. :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-91
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:19
Het lijkt ook eindelijk wel of er steeds meer winkels komen met een voorraad :P

PSN: Roy-1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy-91 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:21:
Het lijkt ook eindelijk wel of er steeds meer winkels komen met een voorraad :P
Het lijkt net of winkels meer afnemen nu ze gezien hebben hoe Fermi presteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:18
in de Pricewatch staat de Club3D HD5850 voor € 253,20 bij Zercom.

Volgens de Zercom site; "1-3 dagen levertijd, 5 stuks op voorraad bij onze leverancier"

Er staat vreemd genoeg ook vermeld; "1 jaar carry-in of fabrieksgarantie".
Standaard heb je toch sowieso 2 jaar (fabrieks)garantie in NL?

edit;
Gebeld met Zercom en er werd bevestigd dat er inderdaad gewoon 2 jaar garantie op de kaart zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Baserk op 29-04-2010 17:51 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU | Cognitive Dissonance is a B*tch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-08 15:29
Ik had gisteren meteen een club3d 5850 bij 4launch besteld :p nog maar 4 van de 5 over :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:37
Naar mijn weten zit op bijna alle hardware 2 jaar (of meer) garantie.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Laatst online: 25-03 11:38
Zijn die 5850's van Club3D reference design of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het lijkt erop dat de Ati 5850 kaarten steeds beter leverbaar worden.
Deze van Azerty was wel opvallend omdat die tot voorkort geen voorraad hadden. :D

http://www.azerty.nl/prod...1&SORTERING=levertijd_asc

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-08 20:10

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:34:
[...]

Het lijkt net of winkels meer afnemen nu ze gezien hebben hoe Fermi presteert...
Het lijkt net of ATi chips heeft opgeslagen/bewaard om ze na release van de Fermi de deur uit te doen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Format-C schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:17:
[...]

Het lijkt net of ATi chips heeft opgeslagen/bewaard om ze na release van de Fermi de deur uit te doen.
Mogelijk of TMSC heeft eindelijk zijn zaakjes een beetje op orde bij de ATi chips.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Format-C schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:17:
[...]

Dat is in ieder geval zeker niet het geval. Met Southern Islands voor de deur is het sowieso niet slim om dingen van de oude generatie op te gaan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
CJ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:53:
[...]

Dat is in ieder geval zeker niet het geval. Met Southern Islands voor de deur is het sowieso niet slim om dingen van de oude generatie op te gaan slaan.
verkopen zal het altijd wel alleen tegen een lagere prijs.iedere 9/12 maanden is het raak met een nieuwe chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 15:10

masauri

aka qwybyte

Misschien is dit voor sommige wat leuke achtergrond info: ik heb gisteren gesproken met een vertegenwoordigster van ati/amd. Deze vertelde me dat van de 5970 reeks veel minder stuks worden gemaakt omdat deze van zeer goede kwaliteit zijn. Ze vertelde me dat enkel de beste stuks van de wafer worden geselecteerd en dat het zelfs voorkomt dat op 1 wafer geen enkel stukje word geselecteerd voor op een 5970 kaart te zetten. Hoeveel hiervan waard is durf ik niet te zeggen,

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:56
waarom een betere chip op een kaart zetten met een lagere aantal mhz ??

Ik denk dat ze die juist gebruiken voor de [lightning van MSI en al die andere superdoeper ,ik betaal te veel, kaarten] met OC potenieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Als die cores minder hitte uitspugen, dan zijn dat net de betere cores voor een dual GPU. Voor het bedrag (duurder dan 2x 5850) mag je ook wel het beste verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zal de 5870 dan nu toch eindelijk bijna klaar zijn met de muur te beklimmen?
Er zijn al een behoorlijk aantal dagen 5870s op voorraad vanaf 350 euro (en zeker 13 winkels waar je voor 375 incl. verzendkosten hem morgen kunt hebben).

(De 5850 is overigens nog altijd niet te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Paprika schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:10:
Zal de 5870 dan nu toch eindelijk bijna klaar zijn met de muur te beklimmen?
Er zijn al een behoorlijk aantal dagen 5870s op voorraad vanaf 350 euro (en zeker 13 winkels waar je voor 375 incl. verzendkosten hem morgen kunt hebben).

De 5850 is in principe dezelfde chip... Maar ze zullen liever eerst het topmodel goed kunnen leveren totdat de vraag daarnaar afneemt oid? Niet echt logische verklaring maar hé, het is nog vroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:10:
Een HD5850 was vorige week nog te krijgen voor 250/260 euro, maar al weken voor 269 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Klopt, maar meer dan 250 euro vind ik toch wel wat veel voor een 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
De geheugensnelheid van powercolor zit op 1Ghz en die van Sapphire 4Ghz..
terwijl de videosnelheid bijna zelfde is.. maakt het veel uit?
http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/250835;253143

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wikipedia: GDDR5

1GHz GDDR5 = 4GHz effective, oftewel hetzelfde.

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 04-05-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:18
Na vorige week bij Zercom in Eindhoven een Club3D HD5850 besteld te hebben, blijkt de kaart niet meer leverbaar.
Hoewel over de telefoon de leverbaarheid was bevestigd en ik vandaag (pas) een mailtje kreeg dat m'n betaling binnen was, heb ik zelf moeten achterhalen dat Zercom niet ging leveren.

Ik heb van alle tussenliggende dagen screenshots gemaakt van hun Club3D HD5850 webpage en voorraadstatus maar dat zal ik hier niet neerpleuren.
Net gebeld met een van die kerels maar behalve dat hij moest lachen om mijn klacht, verder weinig response.
Nou ja, behalve dan dat ze wel wisten dat de kaart niet meer leverbaar was maar dat niet aan de klant communiceren. :'(

Conclusie; Zercom doet ook aan MaxICT gelazer; geld binnen harken, niet leveren en niet communiceren met de klant. :(
Jammer, had eerder goede ervaring met die toko...

Romanes eunt domus | AITMOAFU | Cognitive Dissonance is a B*tch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Sapphire Radeon HD 5970 2GB - € 532,07 (OBCS)
Sapphire Radeon HD 5970 2GB - € 537,90 (Mirolin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Laatst online: 24-06 14:12
Conclusie; Zercom doet ook aan MaxICT gelazer; geld binnen harken, niet leveren en niet communiceren met de klant. :(
Jammer, had eerder goede ervaring met die toko...
Ik zeg altijd dat ik het kom ophalen, vervolgens kun je nog altijd wijzigen naar overmaken en verzenden.
Mochten ze dan niks kunnen leveren dan heb je iig geen gezeik met geld terug etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Niet online
voor de mensen die twijfelen over de gewone 5870 of de vapor-x, de nieuwste sapphire versie heeft nu ook een grote koeler erop zitten, superstil :)

Afbeeldingslocatie: http://us.sapphiretech.com/gm/images/product/gallery/0337/337_20100422_4453.jpg

Heb mijne bij SWW Computer in Zoetermeer gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
Is het nu ook zo dat deze kaarten warme lucht de kast in blazen ten opzichte van de reference cooler met kleinere minder stille fan op het uiteinde? Is dit een grote zwakte van deze kaarten, of valt het wel mee?

[ Voor 7% gewijzigd door KarmaniaK op 08-05-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 11:56
KarmaniaK schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:54:
Is het nu ook zo dat deze kaarten warme lucht de kast in blazen ten opzichte van de reference cooler met kleinere minder stille fan op het uiteinde? Is dit een grote zwakte van deze kaarten, of valt het wel mee?
Ik heb er een in een stock i7 920 systeem met 2 harde schijven in een Antec 300 kast met standaard fans op lage snelheid. De temperaturen in CCC van de videokaart zijn idle 35 graden, en na gamen 50 graden celcius bij een kamertemperatuur van 20 graden celcius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
Macros4 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:19:
[...]

Ik heb er een in een stock i7 920 systeem met 2 harde schijven in een Antec 300 kast met standaard fans op lage snelheid. De temperaturen in CCC van de videokaart zijn idle 35 graden, en na gamen 50 graden celcius bij een kamertemperatuur van 20 graden celcius.
Ik doelde dus vooral op de temps in de kast van een standaard-5870 (die volgens mij de hete lucht de kast uit blaast) ten opzichte van die nieuwe 5870 (die volgens mij de helft van de hete lucht de kast in blaast).

edit: ik zal deze vraag even verplaatsen naar het ervaringen-topic, daar is het denk ik meer op z'n plaats.

[ Voor 9% gewijzigd door KarmaniaK op 09-05-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb net de XFX 5850 met AvP besteld bij Azerty. Hopelijk komt die nog deze week aan. :9~

http://www.azerty.nl/8-97...on-hd-5850-grafische.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36
Na ongeveer 6 maanden wachten (13 november een HD5870 besteld, deze later veranderd naar een HD5970) en talloze "levertijd onduidelijk, wilt u hierop wachten?" mailtjes, kreed ik gisteren out of the blue het bericht van 4launch dat mijn MSI R5970 verzonden is! >:) De aanhouder wint; dit was met vlag en wimpel mijn langst lopende bestelling ever.

[ Voor 55% gewijzigd door d3vlin op 12-05-2010 08:39 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Die had je toch elders veel sneller kunnen krijgen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unaco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 17:34
DanielWW2 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:32:
Ik heb net de XFX 5850 met AvP besteld bij Azerty. Hopelijk komt die nog deze week aan. :9~

http://www.azerty.nl/8-97...on-hd-5850-grafische.html
Zou geen probleem moeten zijn aangezien de toeleverancier van Azerty nog 10stuks op voorraad heeft.

Wacht zelf al een tijdje op de HD5970 Black ED van XFX en dat gaat nog wel een maandje duren voordat er uberhaupt iets aan de backorder lijsten veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d3vlin schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:36:
Na ongeveer 6 maanden wachten (13 november een HD5870 besteld, deze later veranderd naar een HD5970) en talloze "levertijd onduidelijk, wilt u hierop wachten?" mailtjes, kreed ik gisteren out of the blue het bericht van 4launch dat mijn MSI R5970 verzonden is! >:) De aanhouder wint; dit was met vlag en wimpel mijn langst lopende bestelling ever.
Een half jaar wachten op een videokaart :')

Of ze dan uiteindelijk leveren of niet, dan ben je sowieso in je ootje genomen wat mij betreft.

Maargoed, veel plezier ermee enzo :p

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmh, ja, voor €514,- ligt de 5970 van club3d bij Salland gewoon op voorraad en voor ~570,- kan je wel een Sapphire vinden... Waarom heb je zo lang gewacht en niet gecancelled en elders besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:43:
Mmmh, ja, voor €514,- ligt de 5970 van club3d bij Salland gewoon op voorraad en voor ~570,- kan je wel een Sapphire vinden... Waarom heb je zo lang gewacht en niet gecancelled en elders besteld?
Dat hij nu elders beschikbaar is zegt natuurlijk niet dat dit het afgelopen half jaar ook het geval was. Natuurlijk had ik hem bv. ook eerder voor 620,- bij Alternate kunnen bestellen. Maargoed, heb hem nu voor 530,- en ik kon op zich ook nog prima vooruit met mijn 2xHD4870's. Hij is overigens zojuist geleverd, dus wordt een leuke hemelvaart morgen. :)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unaco schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:57:
[...]

Zou geen probleem moeten zijn aangezien de toeleverancier van Azerty nog 10stuks op voorraad heeft.

Wacht zelf al een tijdje op de HD5970 Black ED van XFX en dat gaat nog wel een maandje duren voordat er uberhaupt iets aan de backorder lijsten veranderd.
Leuk om te horen. Ik kan niet wachten om die vervloekte CLUB 3D gt9500 eruit te gooien. Dat ding is een blok ellende. |:(

Update: Ik kijk net op de site van Azerty en de ATi 5850 ligt nu bij hun. Ik moet nu alleen nog wachten op een 80mm fan filter. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-05-2010 13:33 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-07 11:53

Therapy777

Metal!

Weet niet of het nog relevant is, maar toen ik gisteren bij SWW Computers (Zoetermeer) een Samsung Syncmaster 2443BW kwam afhalen zag ik een hele stapel Sapphire Vapor-X 5850 en 5870 kaarten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik denk dat dit topic onderhand zijn bestaansrecht verloren heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
partyondude schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:01:
Ik denk dat dit topic onderhand zijn bestaansrecht verloren heeft :)
Ik denk het niet ik wacht al sinds 28-2-2010 op mijn 5870 Lightning bij Azerty.
Azerty zegt over 2 weken na 2 weken weer 2 weken enz.
Als ik vraag op welke plaats ik sta kunnen ze daar geen antwoord op geven.
Maar ze kunnen wel op datum van bestelling volgorde leveren :'(
Ook van Msi slecht dat ze deze kaart zo groot op de markt zetten om vervolgens
hem niet te leveren. Oftewel veel blablabla.
in 2 winkels is hij leverbaar maar voor een prijs die niemand wil hebben.
Dat word anuleren en deze 5000 reeks overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janjwjmc schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:12:
[...]

Ben het wel eens met partyondude.
Als je een HD5870 Lightning zoekt. http://www.informatique.n...-r5870-lightning-1gb.html is maar 40 euro duurder dan bij Azerty. Maar waarom beslist die, die is eigenlijk bedoelt voor LN2 anders kun je beter twee HD5850's halen of de goedkoopste HD5870.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 15-05-2010 21:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Hij is zelfs een tijdje voor 399 te krijgen geweest, denk dat het wachten op azerty je alleen maar meer geld gaat kosten. Met de huidige dollarkoers krijg je hem never nooit niet meer voor onder de 400.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
janjwjmc schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:12:
[...]

Azerty zegt over 2 weken na 2 weken weer 2 weken enz.
Als ik vraag op welke plaats ik sta kunnen ze daar geen antwoord op geven.
Maar ze kunnen wel op datum van bestelling volgorde leveren :'(
Ook van Msi slecht dat ze deze kaart zo groot op de markt zetten om vervolgens
hem niet te leveren. Oftewel veel blablabla.
in 2 winkels is hij leverbaar maar voor een prijs die niemand wil hebben.
Dat word anuleren en deze 5000 reeks overslaan.
Als je de 5000 serie over wilt slaan omdat je m.i. niet wat meer wilt betalen om die kaart thuis in je kast te kunnen schroeven, dan kan dit topic toch al helemaal dicht? Vind dat trouwens een rare reden, neem van mij maar gewoon aan dat je jezelf en je systeem te kort doet.

No offecnce verder hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Wie wacht er nog op zijn / haar HD58xx of HD5970? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Fid3lity op 16-05-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:26:
[...]

Ben het wel eens met partyondude.
Als je een HD5870 Lightning zoekt. http://www.informatique.n...-r5870-lightning-1gb.html is maar 40 euro duurder dan bij Azerty. Maar waarom beslist die, die is eigenlijk bedoelt voor LN2 anders kun je beter twee HD5850's halen of de goedkoopste HD5870.
Wel ik heb er 340 voor betaald dat is al gauw een verschil van 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blue-Tiger schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:46:
Ik. Ik wacht alleen nog steeds op een fan filter terwijl ik mijn XFX 5850 vrijdag al had kunnen hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
janjwjmc schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:07:
[...]

Wel ik heb er 340 voor betaald dat is al gauw een verschil van 140 euro.
maar wel met het verschil dat je nu geen kaart hebt en er waarschijnlijk nog wel erg veel geduld voor moet hebben. Prijzen roepen kan iedereen, leveren niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:49
dominator schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:20:
[...]

Prijzen roepen kan iedereen, leveren niet. :)
Zou het dan niet een foutje zijn? Lijkt me sterk dat ze overal 400+ euri kosten en dat 1 iemand ze kan leveren voor 340 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vroeger was alles beter, vroeger hadden we (voor ons) nog een vrij positieve dollar euro koers.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 13:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maar zelfs dat verklaart niet die €340 voor een HD5870 Lightning, die afaik ergens in maart is gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de huidige koers van de euro niet eens zo slecht is voor Nederland. Als wij iets in dollars verkopen in het buitenland zoals ons Delfts aardwerk, dan krijgen we hier meer euro's voor terug. Met deze euro's die we nu krijgen kunnen we meer kopen dan met de hoeveel euro's die we hadden gekregen in November. Maar tsja, da's wel balen voor ons. Wij zitten in de MSI 5870 Lightning-markt en niet in blauw aardwerk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ik verkoop geen Delfts aardwerk, ik koop wel PC onderdelen (die nu dus duurder worden) :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Binnenkort ga ik de Sapphire 5850 TOXIC ED bestellen. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Met het bestellen? Staat het topic toch vol van, voor ervaringen kan je gerust rondkijken:
Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 4
&
ATI HD5xxx Strepen probleem?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csiblade
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 10:53
Excelb-boy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:37:
Binnenkort ga ik de Sapphire 5850 TOXIC ED bestellen. Iemand hier al ervaring mee?
Ik heb diezelfde eerste besteld bij Databyte eind april ofzo. en nu zeiden ze me dat het nog tot eind mei begin juni zou duren. Dus even snel ergens anders ( bij¨Pixmania" ) gekocht.
Hopelijk komt die deze week binnen. Scheelde iets van een 20€ dacht ik, max 40€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pul
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 21:01

Pul

heb er 4 mei eentje besteld bij azerty:
pricewatch: Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E
wacht er nog steeds op..

Iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-08 09:18
Iemand ervaring met het kopen van een tweedehands videokaart?
In dit geval een saphire 5870 vapor-x voor 200 euro.
Lijkt me te mooi om waar te zijn maar als ik het onder rembours laat versturen mag je het pakket dan openmaken om te kijken of het daadwerkelijk geleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nadat je betaald en gekrabbeld hebt, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:12:
Ik heb er net ééntje gekocht, maar die heb ik zelf opgehaald. Wel gekocht zonder 'm werkend te zien, maar alles zat er wel netjes bij (hij was vrijwel nieuw) en verder klopte alles ook.
Lijkt me te mooi om waar te zijn maar als ik het onder rembours laat versturen mag je het pakket dan openmaken om te kijken of het daadwerkelijk geleverd is?
Nee, dat kan niet. Accepteren is accepteren, ze kunnen uiteraard geen geopende pakketjes terugnemen. Als je het niet vertrouwt moet je het gewoon niet doen, vaak is iets dat te mooi om waar te zijn lijkt dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pul

Pul

Nee. Het enige voordeel van rembours versturen is dat je zeker weet dat er 'iets' aankomt.
Je mag hem pas openmaken nadat je betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Hmm ik denk laat ik even zijn mail adres googelen en voila:

http://www.marktplaatsopl...viewtopic.php?f=12&p=7476

Duister zaakje dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor mensen die net als mij aan het zoeken zijn en deze advertentie op marktplaats zien, NIET DOEN!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:25:
Hmm ik denk laat ik even zijn mail adres googelen en voila:

http://www.marktplaatsopl...viewtopic.php?f=12&p=7476

Duister zaakje dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor mensen die net als mij aan het zoeken zijn en deze advertentie op marktplaats zien, NIET DOEN!!!!!!
Mail ook even naar Marktplaats dan, die zijn er ook bij gebaat dit soort lui aan te pakken.

Maareh, teh fuck, blijkbaar is het makkelijk om geld los te krijgen van mensen, ga ik maar eens onthouden als ik weer eens wat nodig heb :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:38:
[...]

Mail ook even naar Marktplaats dan, die zijn er ook bij gebaat dit soort lui aan te pakken.

Maareh, teh fuck, blijkbaar is het makkelijk om geld los te krijgen van mensen, ga ik maar eens onthouden als ik weer eens wat nodig heb :Y)
Heb ze al gemaild >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
3x Sapphire Vapor-X €450,00 .... dan beginnen de alarm bellen helemaal te rinkelen, alsof iemand er 1 voor 50 euro bij zou doen...
Videokaarten doe ik ook meestal afhalen of persoonlijk laten brengen.
Via tweakres kan je mooi naar de geschiedenis kijken :)

[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 17-05-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:49
Ze kunnen gejat zijn dan zijn ze gratis en is 1 cent al winst. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik wacht nog steeds op mijn Sapphire HD5850 Vapor-X 1GB. Meer dan een maand geleden besteld bij Azerty. Verwachte levertijd is nog steeds 10+ werkdagen, maar gelukkig volstaat de MSI nvidia 8600GT nog voor mijn favoriete games (Fallout 3, Unreal Tournament 3). Ik hoop dat ik hem wel binnen een paar weken binnen heb, want volgende week staat mijn nieuwe monitor (Dell G2410) voor de deur en dan wil ik de resolutie toch echt wel een keer opkrikken. :9

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 11:56
-Tom schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:33:
[...]

Ik wacht nog steeds op mijn Sapphire HD5850 Vapor-X 1GB. Meer dan een maand geleden besteld bij Azerty. Verwachte levertijd is nog steeds 10+ werkdagen, maar gelukkig volstaat de MSI nvidia 8600GT nog voor mijn favoriete games (Fallout 3, Unreal Tournament 3). Ik hoop dat ik hem wel binnen een paar weken binnen heb, want volgende week staat mijn nieuwe monitor (Dell G2410) voor de deur en dan wil ik de resolutie toch echt wel een keer opkrikken. :9
Annuleer je bestelling dan gewoon en bestel hem bij SWW:

http://www.sww.nl/index.c...detail&prd_id=-1760043899

Die gasten zijn snel en betrouwbaar, heb daar zelf ook m`n 5850 besteld een maand terug, dag later in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pul

Pul

Pul schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:07:
[...]

heb er 4 mei eentje besteld bij azerty:
pricewatch: Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E
wacht er nog steeds op..

Iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren?
Azerty claimt dat hun leverancier hem eind mei verwacht te kunnen leveren.
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Dit topic is gesloten.