Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02-2012
Ik ben sinds kort eigenaar van een XFX HD5870 XXX en nu had ik hier al wat gelezen over het "streepjesbehang" wat sommige krijgen. Ik krijg het ook onde CoDWaW maar weet nog niet precies waar het aan ligt.

Ik lees op internet dat het kan liggen aan de drivers of de combinatie W7 64bit met een HD5xxx.

Weet iemand hier hoe of wat?
Of heeft iemand meer informatie.

Alvast bedankt denk dat er meer mensen mee geholpen worden.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Clock de kaart terug naar normale HD 5870 clocks.. En dan handmatig overclocken..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Verschillende oplossingen die zijn aangedragen:

- Het uitschakelen van de aparte ATI HD Audio Driver in apparaatbeheer.
- Het terugklokken van de kaart naar een geheugenwaarde ten minste onder de 1250.
- Het flashen van een nieuwe bios (moet je even in een van de laatste pagina's kijken van het ervaringen-topic).
- Het installeren van de Beta5 drivers.
- Het installeren van de Dirt2 hotfix.
- Het opschroeven van de fansnelheden naar ten minste 40%.

Het enige wat bij mij de problemen een beetje doet verminderen is het terugklokken van de kaart (ook een XFX 5870 XXX) naar 875/1250.

ATI heeft het probleem in ieder geval bevestigd en wijt het aan problemen met drivers bij Windows 7. Ze zijn er in ieder geval mee bezig.

Andere oorzaken die zijn aangedragen:
- Windows 7 64-bit
- Problemen met Modern Warfare 2 (ht gebeurd bij mij ook soms als mijn computer net is opgestart)
- Het overschakelen van de kaart van 2D naar 3D, PowerPlay. Handmatig clocken van de kaart zou dit uitzetten.

Dat is alles wat voorzover bij mij bekend is.

[ Voor 12% gewijzigd door Sagaris op 07-12-2009 15:48 . Reden: Aanvullingen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb het ook met de 5770, geen van bovenstaande oplossing heeft bij mij geholpen tot nu toe

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 14:07
Heb het ook gehad met Dirt 2 - grijs paars streepjes behang. Complete hang-up van het systeem. Mijn vermoeden is dat dit echt een driver probleem is aangezien ik:

1. Crysis (en Warhead) - uren kan spelen zonder een crash - GPU op 99%
2. Furmark na uren geen errors aangeeft
3. De hotfix voor Dirt 2 (welke ik nog niet geinstalleerd heb, wacht tot 9.12) - is een signaal van ATI dat er in iedergeval 1 spel is wat nog niet helemaal soepel werkt.
4. Het redelijke nieuwe kaarten betreft en nog niet echt mainstream verkrijgbaar is, dus ook nog niet door de mainstream getest in alle spellen.

Dus m'n vingers branden aan allerlei zaken...zou gewoon wachten tot eind deze maand 9.12 komt. En draai voor de zekerheid een Furmark of Crysis bench voor de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
vanavond even proberen op XP kijken wat dat doet.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Die hdmi audio disable helpt in ieder wel het geval het gestotter te stoppen als ik van documenten switch in de verkenner. Doe ik dat niet dan stottert dus mijn muziek (wmp) als ik dus ff door me verkenner browse. Dacht dat het aan mij logitech z-cinema lag, maar niet dus ^^

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325243

en Leon? werkt het wel stabiel met XP? Ik heb jou probleem ook met Win7 64bits, ik heb namelijk ook de XXX versie van XFX, en ik ondervind precies hetzelfde wat jij ook krijgt, bij mij is het opgelost door de overgeclockde cijfers terug te bregen op 875 en 1250, dus je hoeft alleen memory terug te zetten op 1250.
Maar ik moet ook kunnen spelen als het overclocked is, dus ik hoop dat je meer info geeft over de stabiliteit van deze kaart op XP.
Ik heb namelijk deze vraag bij XFX gelegd, en ze willen weten of dit probleem ook blijft op andere OS. Dus jou bevindingen zijn welkom :)

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 325243 op 08-12-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
gisteren avond onder XP heb ik even door CoDWaW gelopen zonder problemen totdat mijn scherm ineens zwart werd en er een paar tellen later het schermpje:

VPU Recovered

kwam te staan.

ik weet niet waar dat aan ligt. misschien te warm geworden?

ik heb de kaart in CCC terug gezet naar 850/1250 en de fan wat hoger. Maar heb het niet meer getest.
Zag in het ervaringen topic een tip van iemand over Smart Cooling. Eens kijken of ik dat ergens kan vinden.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Gelukkig heb ik er geen last van.
Ik draai dual screens op mijn XFX 5850 (wel geflashed naar een MSI) icm win 7 64bit ultimate.Alle updates van win7 zijn geinstalled.

Wel had ik een probleem dat ik een dubbel beeld had op mijn scherm in 2d.Bleek dus dat de 2d clocks op 157/300? stond ipv 400/1000 en dat kon ie blijkbaar niet aan omdat ik 2 schermen op 1 kaart had aangesloten.
Hiervoor had ik met MSI -ab overclocked om te gamen en zodra ik in windows ben, zet ik hem terug op default speeds. Tijdens het terugzetten op default speed ging ie op 157/300 lopen.

Had dit toen opgelost door in CCC de clocks op standaardwaardes te klikken en toen pikte die wel de 400/1000 kloks en toen geen problemen meer.

Ik speel trouwens ook MW2 en dirt 2 en geen problemen ermee. Bij dirt 2 draaid de gpu constant op 99% en de temp wordt 84grd. (950/1050, 1.237V)
Hotfix dirt 2 geinstalled.

Had het streepjes behang wel trouwens 1 keer gehad,maar dat was toen ik Linx draaide. Mijn overklok was toen niet stabiel op de cpu/mem. Had niks met de videokaart te maken.

MSI Eclipse X58 met bios 1.9b (volgens mij)

[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 08-12-2009 14:02 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren heb ik met Samrtdoctor met de fan control zitten spelen en ipv auto fan control heb ik smart cooling aangezet. Nu gaat hij bij 50 C redelijk draaien en bij 60 C wat meer.

Ik had net na het streepjesbehang gekeken en toen was de temp 60C namelijk

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:38:
Gisteren heb ik met Samrtdoctor met de fan control zitten spelen en ipv auto fan control heb ik smart cooling aangezet. Nu gaat hij bij 50 C redelijk draaien en bij 60 C wat meer.

Ik had net na het streepjesbehang gekeken en toen was de temp 60C namelijk
Dus het ligt niet aan de temp, 60 graden is niks voor zo'n kaart. Ik heb zelfs 3 koelers in mijn kast staan.
Ik hoop dat ATI binnenkort met fatsoenlijke drivers komt.

Even een vraagje Leon, wat voor moederboord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Wat we ook kunnen uitzoeken of het aan de chipsets ligt icm win 7 64bit. Dus x58 en p55 en 790fx, maar wat bij mij zo ver hielp is dus in apparaatbeheer de hd audio uit te schakelen. Zelf heb ik een p55 chipset.

[ Voor 9% gewijzigd door An1mA op 08-12-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
ik heb een X58 Pro-E van MSI

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb je de bios van je mobo al een keer geflashed naar de laatste versie?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Problemen gehad met een Gigabyte P55-UD4 met laatste firmware én MSI P55-GD65 met laatste firmware.

Verder Core i7 860, Asus Radeon HD5870 i.c.m. Windows 7 x64 UK

edit:
Ik had dus toen ik eea had gelezen ook telkens de laatste firmware voor het moederbord geïnstalleerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Frostbite op 08-12-2009 14:26 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dus mijn problemen gehad met de XFX XXX 5870, proc: i7 860 mobo: Gigabyte P55-UD3, en zelfs deze moederboard geflashed.
Volgens mij ligt het gewoon bij Win7 64 bits, maar nog steeds geen flauw idee

Volgens XFX is dit helemaal geen bekend probleem, ze vragen nog steeds aan mij om de grafische kaart in andere systemen te plaatsen en testen, net of ik mijn eigen test center heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 325243 op 08-12-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
Bullus schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:03:
Heb je de bios van je mobo al een keer geflashed naar de laatste versie?
ga ik vanavond doen.

Mijn nieuwe systeempje

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb hetzelfde met de ATI Sapphire HD 5770 new edition.

Krijg ook soms streepjesbehang en de computer zit helemaal vast. Draai hier ook Windows 7 64 bit. Heb de laatste Sapphire drivers geinstalleerd.

Baal er echt van. Soms is er een dag dat er niks gebeurd en soms is het meerdere keren per dag.

[ Voor 3% gewijzigd door mickjuh op 10-12-2009 19:13 ]

• An1mA
Heb me sapphire 5850 ffkes naar een msi bios geflashed, vanavond maar eens intensief gamen. Hopelijk krijg ik geen streepjes.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

An1mA schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:17:
Heb me sapphire 5850 ffkes naar een msi bios geflashed, vanavond maar eens intensief gamen. Hopelijk krijg ik geen streepjes.
Laat maar even weten of het heeft geholpen.
Ik heb een Asus P6T SE moederbord. Ben benieuwd of het flashen het verschil zou maken.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik vermoed dat het een probleem is van de hd5XXX icm windows 7 ultimate 64 bit.

Zojuist was ik lekker bezig in MW2 (schieten met de Chopper :) ) en *pats* :( :( :( :o :o :/ :/ :( :(

*Strepen* ... fan spinde behoorlijk, maar na paar minuten weer even beeld van MW2 maar dat was bevroren.
Toen maar weer de PC gereset.

Echt diep triest dit dat heel veel mensen dit hebben en dat ATI maar niet met een oplossing komt.

Op deze manier denk ik dat ze veeeeel 'klanten' verliezen. Goede populaire videokaart uitleveren die niet eens goed werkt met een Windows versie die de meeste ICT-ers draaien.

edit:
Ja ik ben het nu wel zo onderhand wel beu want zo kun je nooit goed een spel spelen

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 10-12-2009 23:30 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Caduceus81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:49
Volgens mij heeft het niks te maken met Windows 7 64 bit. Ik heb namelijk Windows Vista geïnstalleerd, maar daar heb ik precies dezelfde problemen met Dirt 2. De Dirt 2 benchmark op 100x repeat zetten door de xml te editten is trouwens een perfecte manier voor mij gebleken om de strepen op het scherm te toveren. Als ik het spel op de normale manier speel heb ik eigenlijk nergens last van, of nog niet gehad in ieder geval. Maar met die benchmark heb ik de problemen binnen een minuut of 10.

De support van XFX zegt trouwens dat het helemaal geen known issue is en aangezien er ook mensen zijn die geen problemen hebben, denk ik gewoon dat er veel kaarten kapot zijn. Ik ga die van mij in ieder geval nog even testen in een ander systeem en dan stuur ik 'm waarschijnlijk op naar XFX. Laten zij er maar naar kijken en het fixen.

[ Voor 25% gewijzigd door Caduceus81 op 10-12-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Caduceus81 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:49:
Volgens mij heeft het niks te maken met Windows 7 64 bit. Ik heb namelijk Windows Vista geïnstalleerd, maar daar heb ik precies dezelfde problemen met Dirt 2. De Dirt 2 benchmark op 100x repeat zetten door de xml te editten is trouwens een perfecte manier voor mij gebleken om de strepen op het scherm te toveren. Als ik het spel op de normale manier speel heb ik eigenlijk nergens last van, of nog niet gehad in ieder geval. Maar met die benchmark heb ik de problemen binnen een minuut of 10.

De support van XFX zegt trouwens dat het helemaal geen known issue is en aangezien er ook mensen zijn die geen problemen hebben, denk ik gewoon dat er veel kaarten kapot zijn. Ik ga die van mij in ieder geval nog even testen in een ander systeem en dan stuur ik 'm waarschijnlijk op naar XFX. Laten zij er maar naar kijken en het fixen.
Kun je uitleggen hoe je die bench x100 kunt aanpassen?
Heb er zelf geen problemen met de streepjesbehang icm win 7 64 bit ultimate en 5850.

Laatst ging ik wel de autotune doen in CCC en na een paar seconde kreeg ik al de streepjes behang.
Geel/grijze vertikale strepen over mijn scherm, maar wel iets bredere strepen.
Na ESC waren de strepen weg en kon ik gewoon verder gaan. Hebben jullie dit ook?

Misschien om te testen is om alleen CCC te uninstallen en testen of je het dan nog hebt?

Tijdens gamen (dirt2) nog geen last van gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 11-12-2009 08:01 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Caduceus81 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:49:
Ik heb ook even een mailtje gedaan naar Sapphire. Lijkt me vreemd als er zoveel defecte kaarten in omloop zijn.
Bullus schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 07:58:
[...]
Misschien om te testen is om alleen CCC te uninstallen en testen of je het dan nog hebt?
Kan die wel uninstallen, kijken of het helpt.

[ Voor 18% gewijzigd door mickjuh op 11-12-2009 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bij Asus wordt je na 3 menuutjes doorverwezen naar de website en wordt de verbinding verbroken :(
En daar kom je niet verder.

[ Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 11-12-2009 09:46 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:46:
Bij Asus wordt je na 3 menuutjes doorverwezen naar de website en wordt de verbinding verbroken :(
En daar kom je niet verder.
Dit heb ik van een AMD forum:

"i think that is problem with motherboard... i uninstalled ccc and hdmi audio driver... now everything works fine..."
Bron

Denk dat ik dit vanavond even thuis ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

Eerste 5870 Sapphire heb ik om mogen ruilen tegen een XFX,de kaarten waren toen godzijdank nog
enigzins beschikbaar.

Wat gelijk al opviel was dat de XFX veel stabieler was ,ik heb hem meteen even in de ``Sapphire``win7 install met ati cat 9.10(toen) gedraaid, de Sapphire kon oa Lady bug en Grid niet draaien, de XFX zonder problemen.

De Xfx heeft nu zijn ``eigen`` win7 installatie en een nieuw bios ,(maar XFX eerste bios was exact hetzelfde als van de Sapphire !).Ik heb verder niets aan mijn systeem veranderd(nog steeds Gigabyte,win7 en ondervolte CPU) ,maar de XFX doet het gewoon goed ,de eerste deed dat niet en we zijn er toch ff paar weken mee bezig geweest...(clean install,div systemen enz)

Het heeft natuurlijk niets met het merk te maken ,het lijkt wel dat er gewoon af en toe slechte kaarten tussen zitten wellicht hardware matig iets.
En stel dan nog in combinatie met premature drivers en een nieuw OS! Dit verklaart wellicht dat de een veel meer last van de genoemde problemen heeft dan de ander.

Ik ben wel benieuwd of het nog echt benoemd kan worden in iedergeval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Bullus schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 07:58:
[...]

Kun je uitleggen hoe je die bench x100 kunt aanpassen?
Heb er zelf geen problemen met de streepjesbehang icm win 7 64 bit ultimate en 5850.
In de map van Dirt 2 zit een bestandje dat je aan kunt passen; example_benchmark.xml. Daar in kun je aangeven welke tracks en tegenstanders geladen moeten worden. Als je dan het stuk vanaf <track> tot </track> kopieert en bijvoorbeeld 10x onder elkaar plakt, dan wordt die track met die auto's 10x gereden in de benchmark. De benchmark kun je dan gewoon starten door: "dirt2 -benchmark example_benchmark.xml" of natuurlijk een andere naam als je een nieuw xml-bestand hebt gemaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Caduceus81 op 11-12-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Ik weet niet of het echt een HD5xxx serie probleem is. Ik zie in MW2 topic ook wel mensen met een HD48xx die het probleem hebben. Ik zelf heb bijvoorbeeld ook het probleem af en toe... Maakt niet uit welke clockspeeds ik pak... Hij crashed soms gewoon...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Maar ook met de bekende strepen?

Ik begin nu zelf ook weer wat te twijfelen. Net even alle drivers verwijderd en alleen de videocard drivers geinstalleerd zonder CCC. Nu dus net weer de Dirt 2 benchmark 10x gedaan waar hij normaal altijd crashte, maar nu dus niet... Normaal heb ik alles in CCC dus op max. staan en was er gegarandeerd een crash van het spel. Dat neemt niet weg dat ik ook strepen had in The Witcher, nog voordat ik alles in CCC op max had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Caduceus81 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:22:
[...]

In de map van Dirt 2 zit een bestandje dat je aan kunt passen; example_benchmark.xml. Daar in kun je aangeven welke tracks en tegenstanders geladen moeten worden. Als je dan het stuk vanaf <track> tot </track> kopieert en bijvoorbeeld 10x onder elkaar plakt, dan wordt die track met die auto's 10x gereden in de benchmark. De benchmark kun je dan gewoon starten door: "dirt2 -benchmark example_benchmark.xml" of natuurlijk een andere naam als je een nieuw xml-bestand hebt gemaakt.
tnx, ik zal vanavond even testen.

@boven
Dus zonder CCC, geen streepjesbehang

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Bullus schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:33:
[...]

tnx, ik zal vanavond even testen.

@boven
Dus zonder CCC, geen streepjesbehang
Gister getest. CCC verwijderd en HDMI audi driver disabled. Kreeg 2 keer vlak achter elkaar streepjes behang. Nu is het zelfs zo gek geworden dat ik Windows 7 niet meer in kom. Hij probeert bij elke reboot W7 te herstellen maar dat lukt hem niet :/

Heb een e-mail van Sapphire gekregen:

Sounds like hardware issue with the card, I suggest you contact the original place of purchase for replacement service.

Tech

Heb zonet W7 opnieuw geinstalleerd met de drivers van cd. Op dit moment nog geen streepjesbehang gehad. Als dit wel is ga ik wel voor RMA.

[ Voor 26% gewijzigd door mickjuh op 12-12-2009 12:02 . Reden: Mail van Sapphire ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 15:39

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik hoor werkelijk alleen steepjes problemen van mensen met Intel P55 borden en Vista / Win 7.

Of heb ik de X58 borden gemist? Ik heb namelijk zelf vandaag 3 uur Dirt 2 (geen hotfix?) op een 5850 (sapphire) gedraaid. (kaart werd 72 graden - 3 casefans - kast 28 graden).

Wat ik elders las, is dat het veelal helpt de bovenste DVI te gebruiken, de nieuwste driver te installeren, vooral vóórdat je Dx11 games installeert (anders Dx11 wegslopen, driver update, herinstall - drivercleaner gebruiken - zie Guru3d) en voor dat moment geen andere poorten gebruikt. Dit schijnt onderdeel te zijn van de HDMI - audio bug, die inderdaad een deel van de kaart over het video geheugen ophangt. Iets met adress reserveringen en vreemd geheugen management in 64bit OSsen.

Veel succes met alle problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 22:56
djunicron schreef op zondag 13 december 2009 @ 04:58:
...(anders Dx11 wegslopen, driver update, herinstall - drivercleaner gebruiken - zie Guru3d)...
Laat Drivercleaner nou tegenwoordig helemaal niet meer gratis zijn... je moet er 9,99 dollar voor neerleggen (omgerekend zo'n 7 euro). Is er geen ander (gratis) alternatief dan drivercleaner van Guru3D/Ruud Ketelaars? Enkel de ''oude'' shareware versie van drivercleaner is nog gratis, en ik denk niet dat die veel goeds kan doen gezien de drivers zoveel verandert zijn, en gezien de logbooks van updates van nieuwere versies.

Zelf met m'n HD5970 overigens nergens problemen gezien in games, en dat is inderdaad ook met een X58 Intel moederbord.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorn1986 op 13-12-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Alternatief voor Drivercleaner ==>Driver sweeper ,gratis ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ik game de hele week al intensief en heb geen enkel streepjesbehang meer meegemaakt, het lijkt alsof het magisch gezien verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Vrijdag met Driversweeper alles eraf en Asus drivers erop (op basis van 9.10) en vandaag nog geen enkel spreepjesscherm gehad.

Is gewoon vreemd om te gamen zonder strepen.

Leuk dat Steam ook meewerkt :'(

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Ik heb na meer dan zes uur gamen eindelijk weer even strepen gezien, maar het was maar voor een seconde of drie, daarna kon ik verder spelen en heb ik ze niet meer gezien.

Nu heb ik dus alleen de videokaart drivers geinstalleerd: 9.11. Al m'n hoop heb ik nu gevestigd op 9.12 en anders probeer ik m toch te ruilen denk ik.

*EDIT*:
Trouwens, heeft iemand deze fix al geprobeerd? http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=123699
Iemand heeft dus net als ik een XFX kaart met dezelfde problemen en deze bios flashen heeft het probleem dus opgelost. Aan de ene kant wil ik het graag proberen, maar dan ben ik vast en zeker ook m'n garantie kwijt? Weet iemand daar iets meer van?

[ Voor 37% gewijzigd door Caduceus81 op 15-12-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
ik heb gisteren eindelijk kunnen gamen met mijn XFX 5870 XXX en ik kreeg strepen maar dat duurde maar even.
Dit was een erg dunnen streepjes met een donker grijze achtergrond. Na een paar seconde was het weer normaal. Daarna kreeg ik nog strepen met een lichtere achtergrond ook wat dikkere strepen. heb daarna de fan van de videokaart naar 60% gezet en toen geen strepen meer gezien. Straks nog eens wat proberen.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 15:39

djunicron

*click-swoosh-thud*

Jorn1986 schreef op zondag 13 december 2009 @ 08:58:
[...]

Laat Drivercleaner nou tegenwoordig helemaal niet meer gratis zijn... je moet er 9,99 dollar voor neerleggen (omgerekend zo'n 7 euro).
Hey, dat is vreemd... Vorige week maandag nog gewoon van Guru3d gedownload. Ik zou em wel ergens willen uploaden, maar dat is dan vanaf heden niet meer legaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328302

Ik heb ook het strepenprobleem. Ik word er echt knettergek van, continu problemen en ik kom er vaak niet eens meer uit. Zelfs al speelt het geluid nog door in de achtergrond.

Ik heb de problemen met het volgende systeem:

i7 920
Asus P6T SE
XFX HD 5870 XXX
Windows 7 64 bit Home

Heb het volgende al geprobeerd wat uiteindelijk niet werkte:

- Van XFX drivers naar Ati drivers.
- De nieuwe 9.12 drivers geïnstalleerd en geprobeerd.
- De ATI HDMI driver uitgezet.
- De videokaart teruggeclocked naar 1250 / 875.
- De koeler van de videokaart op 40% gezet.
- De videokaart in slot 2 in plaats van slot 1 gedaan.

Nu waren die nieuwe drivers niet de officiële misschien (heb ze uit het Ati HD5xxx serie ervaringen topic van vandaag).

Maar ik ben er toch wel een beetje klaar mee om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Anoniem: 328302 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:21:
Ik heb ook het strepenprobleem. Ik word er echt knettergek van, continu problemen en ik kom er vaak niet eens meer uit. Zelfs al speelt het geluid nog door in de achtergrond.

Ik heb de problemen met het volgende systeem:

i7 920
Asus P6T SE
XFX HD 5870 XXX
Windows 7 64 bit Home

Heb het volgende al geprobeerd wat uiteindelijk niet werkte:

- Van XFX drivers naar Ati drivers.
- De nieuwe 9.12 drivers geïnstalleerd en geprobeerd.
- De ATI HDMI driver uitgezet.
- De videokaart teruggeclocked naar 1250 / 875.
- De koeler van de videokaart op 40% gezet.
- De videokaart in slot 2 in plaats van slot 1 gedaan.

Nu waren die nieuwe drivers niet de officiële misschien (heb ze uit het Ati HD5xxx serie ervaringen topic van vandaag).

Maar ik ben er toch wel een beetje klaar mee om eerlijk te zijn.
Gooi driversweeper er eens overheen en installeer de nieuwste driver van de (voor jou) XFX site.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:40:
[...]

Gooi driversweeper er eens overheen en installeer de nieuwste driver van de (voor jou) XFX site.
Dit lijkt te werken. Ik heb in ieder geval 27 minuten kunnen gamen zonder een crash. Ik speelde Dirt 2 en heb geen enkele keer de strepen in m'n scherm gezien. Terwijl die er hiervoor toch écht nog vaak waren met de Dirt 2 patch.

Toen hij crashte was het vooral het geluid dat vast hing, een probleem dat ik hiervoor niet had.

Blijft vaag, maar die Driversweeper heeft wel veel bestanden weggemikt wat leek te werken. (er stond echt al een hele lijst door al die probeersels)

Ik heb overigens de XFX driver (9.11) gedownload zónder het Catalyst Control Center.

Het lijkt dus een stap in de goede richting, misschien dat de officiële 9.12 nog beter zijn.

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 08:35
Ook hier problemen met mijn 5870 van Club3D.

Eerst waren het strepen maar sinds een paar dagen is het compleet grijs en volledig random :)
Op dit moment zit ik 9.12 drivers die ik van ATI forums geplukt heb (zoals de mensen hierboven)

Heb de afgelopen tijd veel geupdate en geflashed om maar te proberen stabiliteit te krijgen.
Tot op heden zonder succes.

Gigabyte P55 UD4 (laatste bios)
Club3D 5870
Windows 7 x64

Morgen ga ik de boel maar is reinstallen, wie weet zucht.... :'(

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

De problemen zoals die hier beschreven woden zijn zeker herkenbaar.
Ik was namelijk in het bezit van een club 3d 5750, met nagenoeg dezelfde problemen.
Update gedaan, bios flash, alles geprobeerd wat maar mogelijk was.

Terug in de shop van herkomst, heb ik hem geswishd voor een 5770, en raad eens : nergens geen last van.
Alles loop vlekkenloos, geen strepen, geen crashes, niks.

Lijkt er inderdaad dus op dat er toch (aardig) wat foute kaartjes in omloop zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door gumbal696 op 17-12-2009 03:39 . Reden: typfoutjes ]

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Sagaris
Gisteren is voor mij mijn oplossing op dit probleem nog maar eens bevestigd.

Ik had al meer dan een week geen streepjesbehang meer gezien. Gisteren ben ik aan het benchmarken geslagen en heb de kaart 'voor de grap' eens op de stock waardes gezet; 875/1300. Gevolg in 3DMark06 lijkt me voordehandliggend, mooie streepjes over het scherm. Heb daarna de kaart weer op 875/1250 gezet en alles werkt weer prima. :)

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Na 1 dag geen strepen te hebben gezien kreeg ik gisteren na 10 a 15 min. crysis weer groene verticale strepen. Na een paar seconden kwam het beeld wel weer terug en heb ik snel crysis afgesloten Ook kwam er een grote punt uit mij hand ingame na de strepen, soort van grote polygoon?

Mijn temp was nadat ik crysis had afgesloten rond de 51 graden dus niet echt schokkend.

Ik heb de kaart niet geoced ik heb mijn systeem ook niet geoced, ik hoop dat de nieuwe drivers uitkomst bieden want moet ie RMA en daar zit ik net voor de vakantie niet echt op te wachten.

Tis een nieuwe pc met Windows 7 Home Premium x64
Asus P6T Deluxe V2
6 Gb mem
Antec 750 W
Sapphire 5870 Vapor X

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 15:27
Mijn HD 5770 crashte steeds in dirt 2 met grijze verticale strepen.
Na veel klooien ben ik er achter gekomen als ik mijn PCI-E bus overclock dat er dan niks meer aan de hand is.
Ik vermoed dat er een conflict is tussen de pci-e 2.1 bus van de kaart en de 2.0 van het mainboard.

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:23
Ik heb hier alleen last van als ik mijn HD5770 boven de 1300mhz mem clock. Verder niet.

@hierboven, hoeveel heb je hem overgeclocked dan? Ik wil namelijk wel mijn mem speed wat opkrikken voor 3dmark :p

[ Voor 40% gewijzigd door Deagle op 17-12-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Had eerst een clean install van W7 met Catalyst 9.11. Gaat om een Ati Sapphire HD5770. Na een paar keer de crash met verticale strepen te hebben gehad was W7 dusdanig beschadigd (snap ik niet?) dat hij hem niet meer kon repareren.

Heb een reinstall van W7 gedaan en de drivers van cd geinstalleerd. Nu heb ik totaal geen last meer van verticale strepen. Alleen krijg ik zo nu en dan een BSOD. Heb de kaart zelf ook niet getweaked. In de dumpfile die W7 genereerd staat dat het om een hardware probleem gaat.

Sapphire had ook gereageerd op een e-mail van mij en zij gaven aan dat het ook leek op een hardware issue en dat ik hem beter kon omruilen.

Denk ook maar dat ik dat ga doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
het begint er een beetje op te lijken dat de problemen van ATI bij productie van deze 5xxx serie niet alleen leiden tot slechte yields, maar dat ook de kaarten/ gpu's die wel oke zijn bevonden bij productie na wat intensiever gebruik problemen geven.

ik heb de diverse fora op internet in de gaten gehouden en dacht eerst ook aan een driver issue, maar nu het strepenprobleem ook met de nieuwe Catalyst drivers blijkbaar niet is opgelost vrees ik het ergste.

Ik ben op dit moment in afwachting van mijn eergisteren bestelde 5970 en begin er ernstig spijt van te krijgen......

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
Deagle schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:05:
Ik heb hier alleen last van als ik mijn HD5770 boven de 1300mhz mem clock. Verder niet.

@hierboven, hoeveel heb je hem overgeclocked dan? Ik wil namelijk wel mijn mem speed wat opkrikken voor 3dmark :p
Het maximum wat het mainboard aan kan (160 mhz) met 0,125 V extra op de northbridge.
Maar als ik mijn mem naar 1250 mhz clock is het streepjes ;(
Gelukkig hebben allen farcry2 en dirt2 dit probleem bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
vandaag 9.12 display driver erop gezet en net uur dirt 2 zitten spelen en geen strepen gehad.Hopelijk blijft dat zo.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-05 08:35
LeonNL schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:36:
vandaag 9.12 display driver erop gezet en net uur dirt 2 zitten spelen en geen strepen gehad.Hopelijk blijft dat zo.
Sinds ik op 9.12 zit (2 dagen nu) ook nog geen strepen gehad!

Plz god laat het zo blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
Ik dacht dat het in de pci-e bus zit maar als ik QandQ uit zet is het probleem ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Gisteren geen strepen gehad met de 9.12 drivers, maar vandaag na 10 min. crysis weer strepen, beeld bleef 30 seconden hangen, schokte daarna even en ging gewoon weer verder, na het checken van mij eventlog bleek dat de driver was gecrashed en weer verder was gegaan? Nooit eerder gezien, maar dat kan ook zijn omdat het alweer een aantal jaar geleden is dat ik een ATI kaart heb gehad. Temps waren ook ok, begin het wel steeds vreemder te vinden.

Lijkt in iedergeval wel een driver probleem aangezien ik ook uren achter elkaar zonder crash kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

drentm0nk schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:39:
[...]

Sinds ik op 9.12 zit (2 dagen nu) ook nog geen strepen gehad!

Plz god laat het zo blijven :P
Ik had ook sinds woensdag met de 9.12 drivers geen crashes en gisteravond plots weer een en sindsdien weer 3 gehad. Elke keer probeer ik dingen te veranderen die ik op diverse fora vind en soms lijkt het te helpen omdat dan de videokaart niet crashed voor een paar uur/dagen maar vervolgens blijkt dat gewoon toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:22:
[...]

Ik had ook sinds woensdag met de 9.12 drivers geen crashes en gisteravond plots weer een en sindsdien weer 3 gehad. Elke keer probeer ik dingen te veranderen die ik op diverse fora vind en soms lijkt het te helpen omdat dan de videokaart niet crashed voor een paar uur/dagen maar vervolgens blijkt dat gewoon toeval.
Mja dat heb ik dus ook. Al kan ik vaak niet langer dan een minuut of 30 gamen zonder problemen. Soms crasht hij al direct bij het eerste wat ik ga doen, de andere keer kan ik wel een aantal races rijden (bij Dirt 2). Maarja ik heb de crashes bij ieder spel dat ik speel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Anoniem: 328302 schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:53:
[...]

Mja dat heb ik dus ook. Al kan ik vaak niet langer dan een minuut of 30 gamen zonder problemen. Soms crasht hij al direct bij het eerste wat ik ga doen, de andere keer kan ik wel een aantal races rijden (bij Dirt 2). Maarja ik heb de crashes bij ieder spel dat ik speel...
Heb vandaag nog geen enkele MW2 game kunnen afmaken. Al zeker zo'n 10-15 crashes gehad. Steeds denk ik "oh what the hell, ik probeer het nog een keertje" en dan binnen 1-15 min weer een crash.
Word er een beetje suïcidaal van tbh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Mag schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:22:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde. Steeds maar weer die hoop dat ik het opgelost heb op de een of andere manier, maar uiteindelijk komen die strepen toch steeds terug. Dirt 2 lijkt bij mij nu wel helemaal stabiel te zijn om de een of andere reden. The Witcher lijkt echter wel een garantie voor crashes te zijn op de een of andere manier en dus ook een leuke game om mee te testen op m'n andere pc met de 5870 morgen.

Verder wordt hier morgen nog een 5970 bezorgd, maar ik zit heeeeel erg te twijfelen of ik die moet aannemen of gewoon moet weigeren en m'n geld terug vragen. Dan wacht ik wel op een Nvidia kaart (waar ik dus nog nooit problemen mee heb gehad). Heel erg jammer, 2x een ATI kaart geprobeerd en beide keren gezeik. Hun krediet is nu wel zo'n beetje op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Ik heb onder win 7 64b in CCC dat als ik overdrive ook maar aanklik dat ik de strepen krijg, of ik wijzig de gpu snelheid en doe test setting dan krijg ik ook gelijk een crash met strepen!?

Gisteren met driversweeper alles van ati eraf gehaald en 9.12 installed. Geen strepen gehad maar wel weer iw4mp is not responding :(
Onder xp kan ik soms half uur gamen zonder problemen.

Toch vind ik dat in CCC wel heeeeeeeel erg vreemd...

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Caduceus81 schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:33:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde. Steeds maar weer die hoop dat ik het opgelost heb op de een of andere manier, maar uiteindelijk komen die strepen toch steeds terug. Dirt 2 lijkt bij mij nu wel helemaal stabiel te zijn om de een of andere reden. The Witcher lijkt echter wel een garantie voor crashes te zijn op de een of andere manier en dus ook een leuke game om mee te testen op m'n andere pc met de 5870 morgen.

Verder wordt hier morgen nog een 5970 bezorgd, maar ik zit heeeeel erg te twijfelen of ik die moet aannemen of gewoon moet weigeren en m'n geld terug vragen. Dan wacht ik wel op een Nvidia kaart (waar ik dus nog nooit problemen mee heb gehad). Heel erg jammer, 2x een ATI kaart geprobeerd en beide keren gezeik. Hun krediet is nu wel zo'n beetje op bij mij.
Zijn er al vergelijkbare nvidia kaarten aangekondigd? Ik begreep dat er momenteel niet echt alternatieven zijn van nvidia.
Maargoed, dit is mijn eerste ati kaart en gelijk ook de eerste keer dat ik dit soort problemen met een pc/videokaart heb. Heb er inmiddels echt genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
zijn er eigenlijk ook mensen die deze 5xxx serie wel zonder problemen, out of the box draaien?

hopeloos dit zeg pfff sta op het punt om mijn oude 8800 gtx jes er weer in te proppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik had hier na een week geen strepen (hoera) ineens stepen toen ik in MW2 de resolutie nakeek en zag dat deze op 1600 x 1200 stond. Dus aangepast naar 1920 x 1200 (4x AA) en even gegamed, want niet veel later kreeg ik strepen. Daarna de nieuwste driver 9.12 (ik had de nieuwste Asus driver) geinstalleerd na Driversweeper, maar na 1 minuut MW2 al weer strepen.

Ik heb hem aangepast weer naar 1600 x 1200 omdat ik vermoedt dat er problemen zijn met dus die hoge resolutie. Verder heb ik in Need for Speed Shift geen enkele keer strepen gehad. Ik krijg ze voornamelijk in MW2.

Ik heb ook Dirt 2 maar dat ging de laatste keer ook gewoon goed. Maar goed ik heb Asus al gemaild met mijn bevindingen.
edit:
Inmiddels antwoord gehad dat ze het doorzetten naar Taiwan

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 21-12-2009 12:09 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb een Sapphire HD5770 kaart. Heb met de drivers van de originele cd-rom een lange tijd zonder strepen kunnen gamen. Kreeg na een week dat hij spontaan rebootte. Afgelopen zaterdag was het zelfs 5x achter elkaar. Ik zag op Tweakers dat AMD catalyst 9.12 uit had gebracht. Toen maar besloten om die drivers te proberen. Ik heb alleen de drivers geupdate van de kaart naar de 9.12 drivers.

Tot heden nog geen reboots of strepen gehad. Wel 1x gehad dat de driver opnieuw werd geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Mag schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:17:
[...]
Zijn er al vergelijkbare nvidia kaarten aangekondigd? Ik begreep dat er momenteel niet echt alternatieven zijn van nvidia.
Maargoed, dit is mijn eerste ati kaart en gelijk ook de eerste keer dat ik dit soort problemen met een pc/videokaart heb. Heb er inmiddels echt genoeg van.
Nee nog niet voor zover ik weet. Maar ik denk dat ik m'n 5870 op het moment dat ik even weinig game een keer terug stuur voor reparatie en dan verder gewoon wacht op een nieuwe vergelijkbare kaart van Nvidia (hopelijk begin volgend jaar).

Uiteindelijk heb ik ook besloten om de 5970 niet te accepteren en m'n geld terug te vragen. Daarvoor zijn er gewoon veel teveel mensen met problemen. Ik ben als de dood dat die kaart na een week of twee ook kuren krijgt en dan zit ik met twee half werkende ATI-kaarten opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sc0rPi0N schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:43:
Ik had hier na een week geen strepen (hoera) ineens stepen toen ik in MW2 de resolutie nakeek en zag dat deze op 1600 x 1200 stond. Dus aangepast naar 1920 x 1200 (4x AA) en even gegamed, want niet veel later kreeg ik strepen. Daarna de nieuwste driver 9.12 (ik had de nieuwste Asus driver) geinstalleerd na Driversweeper, maar na 1 minuut MW2 al weer strepen.

Ik heb hem aangepast weer naar 1600 x 1200 omdat ik vermoedt dat er problemen zijn met dus die hoge resolutie. Verder heb ik in Need for Speed Shift geen enkele keer strepen gehad. Ik krijg ze voornamelijk in MW2.

Ik heb ook Dirt 2 maar dat ging de laatste keer ook gewoon goed. Maar goed ik heb Asus al gemaild met mijn bevindingen.
edit:
Inmiddels antwoord gehad dat ze het doorzetten naar Taiwan
Het ligt niet zozeer aan de resoluties, maar het ligt aan de zwaarte van het spel. Ik heb gisteren TF2 gedownload (was gratis op Steam) en dat spel zonder problemen de hele middag kunnen spelen op de allerhoogste mogelijkheden. Toen ik echter Dirt 2 opstartte crashte hij weer binnen enkele minuten. Dirt 2 gebruikt veel meer van die videokaart waarschijnlijk vanwege alle effecten etc en TF2 vereist niet zoveel. Zo kan ik ook World of Warcraft gewoon aan een stuk doorspelen zonder dat ik problemen heb. Maar de nieuwste games waaronder ook MW2 werken bij mij niet (net als bij jou dus) omdat die veel meer van de kaart vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Caduceus81 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:23:
[...]

Nee nog niet voor zover ik weet. Maar ik denk dat ik m'n 5870 op het moment dat ik even weinig game een keer terug stuur voor reparatie en dan verder gewoon wacht op een nieuwe vergelijkbare kaart van Nvidia (hopelijk begin volgend jaar).

Uiteindelijk heb ik ook besloten om de 5970 niet te accepteren en m'n geld terug te vragen. Daarvoor zijn er gewoon veel teveel mensen met problemen. Ik ben als de dood dat die kaart na een week of twee ook kuren krijgt en dan zit ik met twee half werkende ATI-kaarten opgescheept.
Het probleem wat ik heb met mijn 5870 terugsturen en ruilen voor een nieuwe is dat ik ook al van meerdere mensen heb gelezen dat ze een nog instabielere 5870 voor in de plaats kregen. Oftewel, zij kregen zelfs crashes gewoon in Windows ipv in 3d applicaties/games. Dat risico wil ik niet echt lopen.

edit:
offtopic: is er verschil tussen de kaarten van club3d/asus/msi/sapphire/gigabyte/etc los van de verpakking en drivers e.d.?

[ Voor 6% gewijzigd door Mag op 21-12-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net weer strepen in MW2 (op 1600x1200 en 4x AA)
Even gewacht en ik kreeg mijn beeld weer om niet veel later weer strepen te krijgen (of een egaal beeld) om uiteindelijk naar de desktop te crashen.

Ik kijk in de eventviewer en zie de 4101 melding : Display driver atikmdag stopped responding and has successfully recovered.
Anoniem: 328302 schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:19:
[...]

Het ligt niet zozeer aan de resoluties, maar het ligt aan de zwaarte van het spel. Ik heb gisteren TF2 gedownload (was gratis op Steam) en dat spel zonder problemen de hele middag kunnen spelen op de allerhoogste mogelijkheden. Toen ik echter Dirt 2 opstartte crashte hij weer binnen enkele minuten. Dirt 2 gebruikt veel meer van die videokaart waarschijnlijk vanwege alle effecten etc en TF2 vereist niet zoveel. Zo kan ik ook World of Warcraft gewoon aan een stuk doorspelen zonder dat ik problemen heb. Maar de nieuwste games waaronder ook MW2 werken bij mij niet (net als bij jou dus) omdat die veel meer van de kaart vragen.
Euh... ik koop een grafische kaart voor meer dan 300 euro en dan kan ik niet de 'grote en zware' spellen spelen omdat die te 'zwaar' zouden zijn. Sorry hoor maar dat is echt kul. ATI moet gewoon stabiele drivers uitgeven voor hun nieuwste grafische kaarten. De 5xxx serie en dan de 5870 en de 5970 zijn twee kaarten die moeten die spellen met 2 vingers in de neus haarfijn weer kunnen geven op een snel (zie mijn specs) systeem.

Om even in metaforen te spreken. Ik zou met een Ferrari niet moeten klagen als de motor er na 120 km/u er mee ophoudt, want ja daar is hij niet voor bedoeld :P 8)7 :X

[ Voor 66% gewijzigd door Frostbite op 21-12-2009 20:19 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Sc0rPi0N schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:14:
Net weer strepen in MW2 (op 1600x1200 en 4x AA)
Even gewacht en ik kreeg mijn beeld weer om niet veel later weer strepen te krijgen (of een egaal beeld) om uiteindelijk naar de desktop te crashen.

Ik kijk in de eventviewer en zie de 4101 melding : Display driver atikmdag stopped responding and has successfully recovered.
Waar kan je die eventviewer zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mag schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:16:
[...]

Waar kan je die eventviewer zien?
Conf. Panel -> Performance information and tools -> Advanced Tools -> Event viewer

Of gewoon eventviewer intypen in het startmenu van Windows 7

*Zucht*

Net wat instellingen aangepast in CCC maar helaas voor de derde keer op rij strepen.
Leuk als je in mw2 zit en je hebt wat kills op je naam staan.

Ik denk terug en verlang naar een Nvidia kaart die 0,0 problemen geeft ;(
Waarom moest ik me nu weer laten verleiden door de hoeveelheid FPS die ATI kon produceren met die ene goede kaart die ze naar de reviewers stuurden :/ ;(

[update]
Hee dat is vreemd.
Ik installeer de nieuwe SmartDoctor en de Vcore is verhoogd van 1.15 naar 1.162 Of de waarde werd verkeerd uitgelezen maar die is wel apart

[update2]
Als ik met MSI Control Centre kijk hoor ik een alarm toon (!). Hij staat op Default, als ik hem verzet naar Game dan is het een egaal blauw scherm en kan ik het systeem resetten.

[update3]
Na wat stoeien bleek dat de Systemfan1 een te lage rpm waarde had. Zodra ik trouwens de Game optie aanklik dan bevriest nog steeds mijn systeem ?

[ Voor 69% gewijzigd door Frostbite op 21-12-2009 22:40 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Sc0rPi0N schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:20:
[...]

Conf. Panel -> Performance information and tools -> Advanced Tools -> Event viewer

Of gewoon eventviewer intypen in het startmenu van Windows 7

*Zucht*

Net wat instellingen aangepast in CCC maar helaas voor de derde keer op rij strepen.
Leuk als je in mw2 zit en je hebt wat kills op je naam staan.

Ik denk terug en verlang naar een Nvidia kaart die 0,0 problemen geeft ;(
Waarom moest ik me nu weer laten verleiden door de hoeveelheid FPS die ATI kon produceren met die ene goede kaart die ze naar de reviewers stuurden :/ ;(

[update]
Hee dat is vreemd.
Ik installeer de nieuwe SmartDoctor en de Vcore is verhoogd van 1.15 naar 1.162 Of de waarde werd verkeerd uitgelezen maar die is wel apart

[update2]
Als ik met MSI Control Centre kijk hoor ik een alarm toon (!). Hij staat op Default, als ik hem verzet naar Game dan is het een egaal blauw scherm en kan ik het systeem resetten.
Bij mij geeft msi control center ook een alarm. Dat komt omdat ik een casefan heb die draait op 600rpm terwijl standaard de threshold bij 1200 staat (weet de exacte nummers niet meer). Daar zou je even naar kunnen kijken.

Ik heb overigens al meerdere keren gelezen over dat het strepen probleem veroorzaakt wordt door een bepaalde instelling van de videokaart die zorgt dat deze zuiniger is in 2D applicaties maar soms niet goed overschakelt naar 3D. Dat zou heel goed bij mij kunnen passen aangezien ik soms echt nergens last van heb en andere keren sinds ik een game launch gelijk random zwarte polygonen door het scherm zie vliegen (verschilt qua intensiteit, soms een enkele per minuut en valt het bijna niet op omdat die slechts een fractie van een seconde ergens in het beeld verschijnt) en in 1-15 min een crash krijg.
Nou heb ik dus "ATI Tray Tools" (ik kende het niet maar jullie zullen er vast mee bekend zijn) geinstalleerd en deze gaf ook aan dat de core en clock snelheid op 150 en 300 ofzo stond ipv de 850 en 1200 waar ik hem op had ingesteld. Ik heb hem met die ATT geforceerd naar 850/1200 en vervolgens mijn eerste MW2 potje gespeeld dit weekend zonder een crash.
Nou is het zo dat ik wel vaker dingetjes heb geprobeerd en toen toevallig (bleek achteraf) ik meerdere dagen zonder crashes kon spelen. Het is dus ook veel te vroeg om er iets over te zeggen. Maar het is wel toevallig dat het gelijk (toevallig?) hielp.
Zijn er andere mensen die dit al hebben geprobeerd waarbij het niet bleek te helpen (of juist wel)?

(Excuses voor mijn chaotische schrijfstijl heb geen zin het nog aan te passen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Sc0rPi0N schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:20:
[...]

[update2]
Dat heb ik ook met msi control center ,heeft niks met je videokaart te maken. Zit denk ik een bug in dat software.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bullus schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:09:
[...]

Dat heb ik ook met msi control center ,heeft niks met je videokaart te maken. Zit denk ik een bug in dat software.
Dat is al een zorg minder ;)
Heb trouwens wel dat Greenpower maar even uitgezet. Nu is mijn cpu rpm 800 maar hij zeurt niet.
CPU is 30 graden dus dat valt wel mee.

Zometeen weer eens MW2 opstarten. Vandaag al 4 of 5 potjes opgestart en elke keer moeten resetten in een spel.

[ Voor 31% gewijzigd door Frostbite op 21-12-2009 23:20 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Op normaal gebruik heb ik gelukkig geen problemen met gamen, mw2/dirt2.

Maar gister kreeg ik wel een zwart beeld in mw2, geen streepjes behang ofzo.
Ik had nl genoeg fps om edge detect en supersampling aan te zetten, maar na een halfuurtje of zo dus een zwart beeld gekregen.
Ik heb 2 monitoren en op de 2e monitor zet ik meestal msi-ab aan en cpu-z/gpu-z/ cpu-temp prog, zodat ik alles in de gaten kan houden..
Ik merkte al dat ie met ED en SS de gpu veel warmer werd dan normaal en 1 of manier toen de temp boven de 90 graden werd, kreeg ik het zwarte beeld, poef, alles zwart op main scherm, freeze op 2e scherm en de fan ging op 100% blazen, midden in de nacht (02.00u) :+
Softreset hielp niet dus moest hem helemaal uitzetten. Gelukkig deed ie erna gewoon weer goed.

Dat was eigenlijk het enige wat ik heb meegemaakt qua crash/freeze.
Ik draaide ook al vlot met een ander bios op mijn kaart. Weet niet of het daar te maken heeft, dat ik geen streepjesbehang heb :?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Euh... ik koop een grafische kaart voor meer dan 300 euro en dan kan ik niet de 'grote en zware' spellen spelen omdat die te 'zwaar' zouden zijn. Sorry hoor maar dat is echt kul.
Het is gewoon waar wat hij zegt, jij lult alleen heel ergens anders over en daar heeft hij het helemaal niet over. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

-The_Mask- schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:39:
[...]

Het is gewoon waar wat hij zegt, jij lult alleen heel ergens anders over en daar heeft hij het helemaal niet over. ;)
Hij zegt gewoon dat de kaart niet goed om kan gaan met grafisch zwaardere spellen, maar dat is toch raar.
Daar koop je juist zo'n kaart voor.

-

Hmm met de standaard driver van Asus (9.10) kreeg ik op 1600 x 1200 en 4X AA strepen. :(
Zojuist 1650 x 1050 en 0 AA en toen klapte hij terug met iw4mp.exe foutmelding.

Misschien zit het hem gewoon in MW2. Hopelijk wordt daarvoor een patch uitgebracht die de HDxxxx kaarten beter ondersteunt.

[ Voor 28% gewijzigd door Frostbite op 22-12-2009 00:02 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Bullus schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:09:
[...]

En ik gewoon met ati CCC...
Gisteren weer een driversweep op mn win 7 install gedaan en de originele asus 9.10 drivers erop gezet. En gewoon weer na halve minuut spelen een crash van Modern warfare 2, iw4mp not responding. Geen strepen met die drivers maar ook geen stabiliteit :(
In xp kon ik 40 mins spelen tot ik een complete vastloper kreeg :j

Ik ga vanaaf nog ff met ati tray tools proberen die 2d te overrulen. Ik kan dat alleen niet in ati CCC vinden hoe ik dat powerplay uit moet zetten, weet iemand waar ik dat kan vinden? Het zou gewoon onder graphics moeten staan maar kan het niet vinden?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markhardcore
  • Laatst online: 07-05 19:28
Ik had dit probleem ook met mijn HD4670. ik had ook de nieuwste drivers geinstalleerd 9.11 maar ik bleef maar strepen krijgen en heb toen oude drivers geinstalleerd 8.12 en nu geen problemen meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
? Met autotune krijg ik ook lockups, die methode heeft nog nooit bugvrij gelopen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Bullus schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:54:
[...]

? Met autotune krijg ik ook lockups, die methode heeft nog nooit bugvrij gelopen.
Ja psies, ik twijfel nu na 2 drivers updates en 3 verschillend OS te hebben geprobeerd om nu hem terug te brengen naar alternate..

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:50:

Hij zegt gewoon dat de kaart niet goed om kan gaan met grafisch zwaardere spellen, maar dat is toch raar.
Daar koop je juist zo'n kaart voor.
Hij zegt alleen maar dat de PC eerder crasht omdat zware spellen meer van de videokaart vragen. Niet dat de HD5870 niet voor zware spellen bedoelt is of zo. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik draai een XFX 5850 op Win7 RC en ik kreeg met 9.11 nog streepjes.

Het disablen van Cool'n'Quiet voor de processor (AMD Phenom II X3 720) heeft het probleem doen stoppen, maar ik zou ook graag weer van Cool'n'Quiet gebruik willen maken.

Bij mij deden de crashes zich altijd voor op momenten dat er tussen 3D en 2D scenes geswitched wordt: het laadscherm van een nieuw level, einde van een race etc.

Wie weet heeft iemand wat aan die info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik moet zeggen dat Asus wel vlot contact opneemt over dit probleem. Ik heb rechtstreeks contact met een medewerker daar. Over Asus niets meer dan lof.

Alles wat ik getest heb, heb ik doorgegeven.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

LosGieros schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:02:
[...]

Ja psies, ik twijfel nu na 2 drivers updates en 3 verschillend OS te hebben geprobeerd om nu hem terug te brengen naar alternate..
Ik was ook al aan het kijken voor een Nvidia, want het is geen doen zo.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Mag schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:44:
[...]

Ik heb overigens al meerdere keren gelezen over dat het strepen probleem veroorzaakt wordt door een bepaalde instelling van de videokaart die zorgt dat deze zuiniger is in 2D applicaties maar soms niet goed overschakelt naar 3D. Dat zou heel goed bij mij kunnen passen aangezien ik soms echt nergens last van heb en andere keren sinds ik een game launch gelijk random zwarte polygonen door het scherm zie vliegen (verschilt qua intensiteit, soms een enkele per minuut en valt het bijna niet op omdat die slechts een fractie van een seconde ergens in het beeld verschijnt) en in 1-15 min een crash krijg.
Nou heb ik dus "ATI Tray Tools" (ik kende het niet maar jullie zullen er vast mee bekend zijn) geinstalleerd en deze gaf ook aan dat de core en clock snelheid op 150 en 300 ofzo stond ipv de 850 en 1200 waar ik hem op had ingesteld. Ik heb hem met die ATT geforceerd naar 850/1200 en vervolgens mijn eerste MW2 potje gespeeld dit weekend zonder een crash.
Nou is het zo dat ik wel vaker dingetjes heb geprobeerd en toen toevallig (bleek achteraf) ik meerdere dagen zonder crashes kon spelen. Het is dus ook veel te vroeg om er iets over te zeggen. Maar het is wel toevallig dat het gelijk (toevallig?) hielp.
Zijn er andere mensen die dit al hebben geprobeerd waarbij het niet bleek te helpen (of juist wel)?

(Excuses voor mijn chaotische schrijfstijl heb geen zin het nog aan te passen 8)7 )
Hebben al meer mensen dit geprobeerd? Meerdere andere mensen op andere fora melden inmiddels dat dit heeft geholpen voor hen en ik heb ook al geen crashes meer gehad sinds ik dit geprobeerd heb (al vind ik zelf dat zoiets zeggen pas waarde heeft na een week oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mag schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:17:
[...]

Hebben al meer mensen dit geprobeerd? Meerdere andere mensen op andere fora melden inmiddels dat dit heeft geholpen voor hen en ik heb ook al geen crashes meer gehad sinds ik dit geprobeerd heb (al vind ik zelf dat zoiets zeggen pas waarde heeft na een week oid).
Ik ben bereid om alles te proberen dus ik ga dit vanavond ook eens proberen.
Dan gelijk mw2 met 1920 x 1200 4x AA spelen dan weet ik het gelijk :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

KneoK

Not in a million lightyears

Mag schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:17:
[...]

Ik had met m'n HD5970 ook erg veel problemen maar alleen in 2D. In 3D was de kaart hartstikke stabiel. Ik heb het op dezelfde manier opgelost maar dan gewoon via profiles van CCC. Hier een stukje wat ik in het ervaringentopic had geplaatst:

Voor mensen die wellicht soortgelijke problemen hebben hier de instructies voor het aanmaken en veranderen van een profiel:
1. Open CCC
2. Unlock and Enable Overdrive if they aren’t already.
3. Go to Options/Profiles/Profiles Manager. Create a new profile. Under composition make sure “ATI Overdrive” is checked. Save and Close, DO NOT ACTIVATE.
4. In windows go to: C:\Users\{yourusername}\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles (you will need to have “show hidden files” turned on for this)
5. Open the xml document with the name of the profile you just created (notepad is fine)
6. Change the values of the Clock and Memory speeds to look like this (these specific values are what worked for me and my card, use judgment) EDIT ONLY THE BOLD VALUES.

Feature name="CoreClockTarget_0"
Property name="Want_0" value="40000"
Property name="Want_1" value="60000"
Property name="Want_2" value="85000"

Feature

Feature name="MemoryClockTarget_0"
Property name="Want_0" value="90000"
Property name="Want_1" value="90000"
Property name="Want_2" value="120000"

7. Save and close. Go back to CCC and activate the profile you just created.
...

Normaal gesproken staan de Want_0 waardes dus op 15700 en 30000, als je die verhoogt naar bijvoorbeeld 40000 en 90000 zoals in dit stukje dan schakelt je core en geheugen minder terug in 2D.

Ik heb verder nog in de Profile Manager aangegeven om ook via een bureaubladkoppeling het profiel te kunnen inschakelen, de aangemaakte shortcut kun je dan namelijk in je Startup zetten zodat het profiel direct met het laden van Windows wordt geactiveerd.

Ik kon rekenen op vastlopers in 2D met flinke artifacts als de pc aanstond maar sinds ik dit trucje gisteren heb toegepast is er helemaal niets meer aan de hand, de pc heeft in totaal denk ik al 10 uur gedraaid zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

KneoK schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:37:
[...]

Ik had met m'n HD5970 ook erg veel problemen maar alleen in 2D. In 3D was de kaart hartstikke stabiel. Ik heb het op dezelfde manier opgelost maar dan gewoon via profiles van CCC. Hier een stukje wat ik in het ervaringentopic had geplaatst:
Ik weet dat er meer mensen zijn met problemen in 2D modus en geen in 3D. Maar wat is daar precies de reden voor? Omgekeerd zou ik zeggen dat de videokaart gewoon zwaar ondergeclockt is (2D instellingen tijdens 3D applicaties) en dat voor problemen zorgt, maar omgekeerd begrijp ik niet dat het voor problemen zorgt. Sterker nog; dat is juist de "oplossing" geweest voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euh... ik koop een grafische kaart voor meer dan 300 euro en dan kan ik niet de 'grote en zware' spellen spelen omdat die te 'zwaar' zouden zijn. Sorry hoor maar dat is echt kul. ATI moet gewoon stabiele drivers uitgeven voor hun nieuwste grafische kaarten. De 5xxx serie en dan de 5870 en de 5970 zijn twee kaarten die moeten die spellen met 2 vingers in de neus haarfijn weer kunnen geven op een snel (zie mijn specs) systeem.

Om even in metaforen te spreken. Ik zou met een Ferrari niet moeten klagen als de motor er na 120 km/u er mee ophoudt, want ja daar is hij niet voor bedoeld :P 8)7 :X
Ja hey, ik ben net zo pissig, aangezien ik ook een stuk meer dan 300 heb moeten betalen, maar het viel me wel op dat games die niet zoveel van die kaart vragen wel probleemloos speelbaar blijken te zijn. En die nieuwste games dus niet. Waardoor dat verhaal dat er te weinig power wordt gegeven op bepaalde momenten wel waar kan zijn.

@ Kneok

Heb je toevallig ook getallen voor de 5870? Of zijn die hetzelfde?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 328302 op 22-12-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 328302 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:53:
[...]

Ja hey, ik ben net zo pissig, aangezien ik ook een stuk meer dan 300 heb moeten betalen, maar het viel me wel op dat games die niet zoveel van die kaart vragen wel probleemloos speelbaar blijken te zijn. En die nieuwste games dus niet. Waardoor dat verhaal dat er te weinig power wordt gegeven op bepaalde momenten wel waar kan zijn.

@ Kneok

Heb je toevallig ook getallen voor de 5870? Of zijn die hetzelfde?
De waardes die in mijn post staan horen bij een HD5870, de Want_0 waardes zijn idle, Want_1 weet ik niet precies (soort semi-idle) en de Want_2 waardes zijn voor 3D (als je de kaart overgeklokt hebt kun je dus de overklokte waardes daar invullen).
Als je ze exact overneemt dan heb je de standaardkloks voor een HD5870 met hogere idle kloks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KneoK schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:05:
[...]

De waardes die in mijn post staan horen bij een HD5870, de Want_0 waardes zijn idle, Want_1 weet ik niet precies (soort semi-idle) en de Want_2 waardes zijn voor 3D (als je de kaart overgeklokt hebt kun je dus de overklokte waardes daar invullen).
Als je ze exact overneemt dan heb je de standaardkloks voor een HD5870 met hogere idle kloks.
Bedankt, ik ga het proberen en zal de resultaten rapporteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Met tray tools de 3d waarden vasthouden werkt niet met de asus 9.10 drivers. resulteerde in een bsod? (nooit eerder gehad. Ga het nu met de 9.12 proberen..

Met de 9.12 ook geen verbetering, ik ga nu nog mn mboard bios flashen wat echt het laatste is wat ik doe, eigenlijk tegen mn zin in want het draaide eerst gewoon goed allemaal!

[ Voor 36% gewijzigd door LosGieros op 22-12-2009 19:40 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:46
Ik heb zelf een HD4850, maar ik heb soms hetzelfde probleem met de 9.12 drivers. Daarvoor had ik er nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
@citomaster Deze topic is bedoeld voor 5 serie en niet de 4 =)

Heb sinds 9.12 geen streepjes gehad gelukkig, maar denk dat ik geluk heb. Maar is het bekend of Ati hier over de hoogte is? Vind het wel een beetje bagger voor de mensen die in kerst lekker willen gamen, maar dat de fun er van af gaat door die streepjes problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Damn na de bios (p5wdh) update ff zitten klooien met bios instellingen :X
ff zonder OC gewoon 10 mins kunnen gamen zonder crash :X

Nu weer terug naar de oude OC instellingen en maar hopen..

Zonder overclock loopt het gewoon goed, kon net een potje afmaken in win 7 zonder problemen :X
Dus de overclock die bij andere spellen stabiel genoeg was voor MW2 blijkbaar niet ?? Ik vermoed iets met de chipset die het niet aankan?

[ Voor 41% gewijzigd door LosGieros op 23-12-2009 09:20 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

KneoK schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:37:
[...]

Voor mensen die wellicht soortgelijke problemen hebben hier de instructies voor het aanmaken en veranderen van een profiel:

[...]

...

Normaal gesproken staan de Want_0 waardes dus op 15700 en 30000, als je die verhoogt naar bijvoorbeeld 40000 en 90000 zoals in dit stukje dan schakelt je core en geheugen minder terug in 2D.

Ik heb verder nog in de Profile Manager aangegeven om ook via een bureaubladkoppeling het profiel te kunnen inschakelen, de aangemaakte shortcut kun je dan namelijk in je Startup zetten zodat het profiel direct met het laden van Windows wordt geactiveerd.

Ik kon rekenen op vastlopers in 2D met flinke artifacts als de pc aanstond maar sinds ik dit trucje gisteren heb toegepast is er helemaal niets meer aan de hand, de pc heeft in totaal denk ik al 10 uur gedraaid zonder problemen.
Voor de eerste keer in tijden heb ik met deze 'aanpassing' mw2 zonder problemen of strepen kunnen spelen. _/-\o_

-update-

Hmm als ik een video kijk of nfs shirft opstart dan herstart mijn systeem. Dus maar even een default profile aangemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 22-12-2009 23:28 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:46:
[...]

Voor de eerste keer in tijden heb ik met deze 'aanpassing' mw2 zonder problemen of strepen kunnen spelen. _/-\o_

-update-

Hmm als ik een video kijk of nfs shirft opstart dan herstart mijn systeem. Dus maar even een default profile aangemaakt.
Ik heb nu met de Sapphire Catalyst 9.12 drivers, heb nog geen strepen gehad of BSOD maar wel dat de drivers opnieuw geladen worden. Windows 7 gaat dan ineens naar de klassieke weergave en weer terug naar de normale weergave? Iemand dit al eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

mickjuh schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:35:
[...]

Ik heb nu met de Sapphire Catalyst 9.12 drivers, heb nog geen strepen gehad of BSOD maar wel dat de drivers opnieuw geladen worden. Windows 7 gaat dan ineens naar de klassieke weergave en weer terug naar de normale weergave? Iemand dit al eerder gehad?
Ja ik heb dit een paar keer gehad, komt zelden voor overigens, ik denk dat het zo'n 3 keer is gebeurd de afgelopen 2 maanden.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste