Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328302

Ik heb de waardes van Kneok geprobeerd, maar hij crashte gewoon weer, voor mij is het dus geen oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Anoniem: 328302 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:56:
Ik heb de waardes van Kneok geprobeerd, maar hij crashte gewoon weer, voor mij is het dus geen oplossing helaas.
Heb je dit al geprobeerd, komt van een ander forum
Ati Tray Tools

1. Go to Hardware->Overclocking Settings.

Set the core speed to 850, mem speed to 1200, voltage to 1,163, save the profile. Check "load selected profile on startup" and "restore after suspended mode"(not sure if its required but checked it anyways).

2. Go to Hardware->Auto Overclocking

Check "enable auto 2D/3D overclocking". Select your profile in both dropdown menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Hier werkt mijn 5970 sinds de 9.12 drivers zonder noemenswaardige problemen. vanmiddag even een paar paars/groen spikkels in 2d maar die waren binnen een seconde verdwenen en sindsdien niet meer gezien.

Batman, dirt2 en mwf2 zijn er sindsdien niet meer uitgeknalt. 1x harde reboot in Heaven benchmark, maar dat was dan ook een suicide-run met mijn Q9550 op 3,9 Mhz, terwijl ik al wist dat dit niet echt stabiel was :-)

edit: 2x in drie dagen dat mijn beeldscherm tijdens 2d wat groen/ roze spikkels geeft. is binnen een paar seconden weer weg. eerste keer dat dit gebeurde werden de drivers herstart, de 2e keer ging het gewoon over en kon ik direct verder zonder melding of iets.

erg vooruit gegaan maar dus nog niet perfect.

[ Voor 27% gewijzigd door udybees op 25-12-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:12

mickjuh

Good news everyone!

Mag schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:48:
[...]

Ja ik heb dit een paar keer gehad, komt zelden voor overigens, ik denk dat het zo'n 3 keer is gebeurd de afgelopen 2 maanden.
Inderdaad, dit komt niet zo heel vaak voor.
Had net de computer opgestart en vergeten het profiel in te stellen die ik volgens KneoK had ingesteld. Kreeg al vrij snel een BSOD. Opnieuw opgestart en profiel geselecteerd. Heb er momenteel geen problemen mee.
Mag schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:02:
Ati Tray Tools

Set the core speed to 850, mem speed to 1200, voltage to 1,163, save the profile. Check "load selected profile on startup" and "restore after suspended mode"(not sure if its required but checked it anyways).

Check "enable auto 2D/3D overclocking". Select your profile in both dropdown menu's.
Waar vind je dit? In CCC? Ik zie nergens Hardware staan. Heb linksbovenin CCC alleen Graphics staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ati tray tools ;)
Zie linksboven de quote :P

[ Voor 45% gewijzigd door Bullus op 23-12-2009 19:30 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:00

KneoK

Not in a million lightyears

mickjuh schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:27:
[...]

Inderdaad, dit komt niet zo heel vaak voor.
Had net de computer opgestart en vergeten het profiel in te stellen die ik volgens KneoK had ingesteld. Kreeg al vrij snel een BSOD. Opnieuw opgestart en profiel geselecteerd. Heb er momenteel geen problemen mee.

[...]

Waar vind je dit? In CCC? Ik zie nergens Hardware staan. Heb linksbovenin CCC alleen Graphics staan.
In je profilemanager kun je aangeven dat je het profiel met een shortcut op je bureaublad kunt activeren. De shortcut kun je dan naar je startmenu in Startup slepen zodat het profiel automatisch wordt geactiveerd bij het starten van Windows:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RCM8RMunhadKd3sUCU8SBzcr/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Heb je dit al geprobeerd, komt van een ander forum

[...]
Ja dit heb ik ook geprobeerd, echter krijg ik het maar niet aan de gang. Krijg allerlei foutmeldingen. Ik heb de laatste versie van guru3d.com gedownload.

Heb je misschien een linkje voor me met de juiste versie voor Windows 7?

Overigens wat nu bij mij al 2 avonden werkt is voordat je gaat gamen je drivers er af te gooien met Driversweeper. En daarna de 9.12 hotfix te installeren en dan gewoon te gaan spelen.

Ik heb mijn XFX 5870 XXX ook teruggeklokt naar 850 / 1200 ipv 875 / 1300, ik weet niet of het helpt maar Dirt 2 speelt nog steeds prima.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

KneoK schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:34:
[...]

In je profilemanager kun je aangeven dat je het profiel met een shortcut op je bureaublad kunt activeren. De shortcut kun je dan naar je startmenu in Startup slepen zodat het profiel automatisch wordt geactiveerd bij het starten van Windows:

[afbeelding]
Super! Dankje. Ga het vanavond direct proberen.

Maar waar vind ik: Hardware->Auto Overclocking en Hardware->Overclocking Settings.? :)
Bullus schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:29:
Ati tray tools ;)
Zie linksboven de quote :P
:D

Anoniem: 274613

Ik heb inderdaad ook last gehad dat mijn pc ineens op blauw scherm sprong met grijze lijnen erdoor.
Ik heb hem als RMA opgestuurd en mijn kaart is defect gevonden door 4launch.

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
Heb mijn kaart opgegeven voor RMA. Gisteren in Dirt2 bleef die hangen en moest rebooten om het weer aan de gang te krijgen.
Ga maar een andere kaart uitzoeken denk ik.

Mijn nieuwe systeempje

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hmm, ik sta aan de vooravond van het aanschaffen van een nieuwe PC en heb / had een HD5850 op het lijstje staan. Nu ik dit allemaal lees overdenk ik dit nog een keer. Jammer genoeg heeft nVidia op dit moment niets vergelijkbaars. Onbegrijpelijk dat een kaart als dit met dermate grote problemen zoals ik ze hier lees op de markt word gezet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mag

Mag

Anoniem: 328302 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:05:
[...]

Ja dit heb ik ook geprobeerd, echter krijg ik het maar niet aan de gang. Krijg allerlei foutmeldingen. Ik heb de laatste versie van guru3d.com gedownload.

Heb je misschien een linkje voor me met de juiste versie voor Windows 7?
http://cid-a50350ea7a969f0c.profile.live.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:48
Ik heb dit probleem ook op een HD5850 (zonder OC) onder Win7 x64 in een Core i5 750 systeem met ASUS P7P55D mobo en 9.11 drivers. Zal 9.12 eens proberen...

Eerst een aantal keren gehad bij schakelen tussen 3D en 2D, maar later ook een paar keer gehad binnen 3D en binnen 2D.

Had ff het idee dat het misschien ook m'n geheugen kon liggen, omdat memtest68+ eergisteren met een paar errors kwam.

Vooral de laatste keer werd ik er niet vrolijk van omdat de Intel RAID controller daarna een eeuw bezig was met m'n RAID1 initialiseren.

edit:
Overigens heb ik het probleem bij meerdere spellen gehad (Mirror's Edge, iRacing, Dirt 2, Anno 1404). Bij sommigen alleen de eerste keer dat ik ze draaide.

[ Voor 46% gewijzigd door josh-hill op 25-12-2009 01:02 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Van het AMD forum:
Hello, mine I use the translator. My native language - Russian.
Our company has bought 100 VGA cards MSI R5750 PM2D1G.
Approximately 20 % - 30 % of workstations have the problems described here.
We have defined that reduction of frequency PCI-E from 100Mhz to 98 - 95Mhz (in BIOS) allows will get rid of a problem in 90 % of cases.
Very similar on the rejected party of chipsets from AMD / ATI.
I ask you to check up and write results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
Kan je ook even de link geven naar deze tread? wel makkelijker als iemand de hele discussie wil volgen.

vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

udybees schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:12:
[...]

Kan je ook even de link geven naar deze tread? wel makkelijker als iemand de hele discussie wil volgen.

vast bedankt
http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=122932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Daar heb ik ook in gepost.
Wel even :o als je ziet hoeveel mensen hun kaart terughebben gestuurd.

Goed bezig ATI!

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 04-06 18:30

jmk

Ik heb een Saphire 5770, AM3 Phenom II 955 systeem, win 7 x64

Ik heb de originele driver CD links laten liggen, en gewoon de nieuwste drivers van AMD gedownload.

Ik heb mv2 op 1024x786 uitgespeeld(recommended settings, geen reden gehad iets aan te passen)
Geen problemen gehad. met crashes ofzo, of strepen. Geluk gehad?

wel zo ik in de eventlog een ATI error over het mislukken van een schrijfactie naar beveiligd geheugen, dat kan duiden op beschadigd geheugen. Ik kan die error er even niet bijpakken nu.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

jmk schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:43:
Ik heb een Saphire 5770, AM3 Phenom II 955 systeem, win 7 x64

Ik heb de originele driver CD links laten liggen, en gewoon de nieuwste drivers van AMD gedownload.

Ik heb mv2 op 1024x786 uitgespeeld(recommended settings, geen reden gehad iets aan te passen)
Geen problemen gehad. met crashes ofzo, of strepen. Geluk gehad?

wel zo ik in de eventlog een ATI error over het mislukken van een schrijfactie naar beveiligd geheugen, dat kan duiden op beschadigd geheugen. Ik kan die error er even niet bijpakken nu.
Nu ik eraan terugdenk heb ik MW2 ook zonder problemen uitgespeeld, pas toen ik online ging spelen begonnen de errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

jmk schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:43:
Hmm sorry maar ik ga niet op 1024 een spel spelen terwijl hij het goed moet doen op 1920 x 1200.

Single Player had ik idd volgens mij minder problemen mee.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324475

Hallo mensen! Ik weet dat dit topic over streepjesbehang gaat en daar heb ik nog geen last van gehad aangezien ik nog niet veel heb gespeelt met mijn nieuwe HD5850 want ik loop tegen wat probleempjes aan en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Als ik de drivers van de cd installeer loopt mijn pc helemaal vast bij Dirt 2. Bij Anno1404 is alles goed behalve de ondergrond die is helemaal zwart. Als ik dan de laaste drivers installeer van de website dan doet Dirt 2 het wel goed, bij Anno 1404 is de ondergrond nogsteeds zwart en mijn scherm is iets kleiner geworden. Ik heb gewoon de resolutie 1920 bij 1080 maar toch heb ik nog zo'n 2-3cm ruimte aan alle kanten van mijn scherm. Ik had hiervoor tijdelijk een GeForce8800 in mijn pc zitten omdat ik eigenlijk zat te wachten op een HD5870 maarja dat begon wel erg lang te duren. (ruim 2 maanden) Maar iniedergeval heb ik wel gezorgt dat alles van GeForce van mn pc is verwijdert. Altijd GeForce gehad en nu voor het eerst naar Ati maar ik begin spijt te krijgen maar ik hoop dat iemand me kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Aangezien jij hele rare problemen hebt zou ik een re-install van Windows toch wel aanraden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat meen je toch niet?!?

edit: heb ik dan iets verkeerds gedaan ofzo? of ligt dit gewoon aan Ati?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 324475 op 27-12-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja wel vaak genoeg gezien dat de nVidia drivers toch nog roet in het eten gooien terwijl ze je toch echt dacht van de PC te hebben gegooid. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow oke ja ik was al wel bang dat het problemen zou geven, die overstap van videokaart.. :(

edit: Iniedergeval bedankt voor je snelle reactie! _/-\o_ Zucht.. nah dan ga ik als ik thuis ben me pc maar weer is opnieuw installeren.. Wat een gezeik je zou toch gewoon moeten kunnen overstappen..

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 324475 op 27-12-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is ATI nou al eens met een officieel statement gekomen met betrekking tot deze problemen of blijft het zoals vaak in dit soort gevallen volledig stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bor de Wollef schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:59:
Is ATI nou al eens met een officieel statement gekomen met betrekking tot deze problemen of blijft het zoals vaak in dit soort gevallen volledig stil?
Dat laatste volgens mij.
Gelukkig heb ik eea al aangekaart bij Asus en daar heb ik (vrijwel) dagelijks contact mee.
Alles maar positief over Asus.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
XFX heeft bij mij ook aangegeven dat ik hem terug moet sturen naar de winkel.

morgen ga ik hem opsturen .Hoop dat ik een andere mag uitzoeken.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ben benieuwd of het wel de kaart is, aangezien ik er al 3 heb( gehad) en eigenlijk geen problemen mee hebt.
1 terug voor rma(fan) (1week)
1 terug voor ander merk (met dirt2 coupon)(1week)
1 draai ik nu mee.(2mnd)

Hoop dat een ander kaart je probleem oplost.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:43
Bullus schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:08:
Ben benieuwd of het wel de kaart is, aangezien ik er al 3 heb( gehad) en eigenlijk geen problemen mee hebt.
1 terug voor rma(fan) (1week)
1 terug voor ander merk (met dirt2 coupon)(1week)
1 draai ik nu mee.(2mnd)

Hoop dat een ander kaart je probleem oplost.
Op zich ook wel verklaarbaar als je kijkt hoeveel kaarten er inmiddels op de markt zijn.

Maar het ligt wel degelijk aan de kaart ,lees de topics er maar op na.
Dat station zijn we inmiddels gepasseerd. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Als het aan de kaart ligt dan betekent dus dat er echt een belachelijk groot aantal verkeerd geproduceerde kaarten in omloop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mag schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:57:
Als het aan de kaart ligt dan betekent dus dat er echt een belachelijk groot aantal verkeerd geproduceerde kaarten in omloop zijn?
Dat kan (de kaarten kunnen bijvoorbeeld net op de rand geclocked zijn waardoor de ene kaart het net wel aan kan maar de andere kaart het net niet aan kan. Wat ook kan is dat de drivers gewoon enorm bugged zijn of dat de problemen alleen optreden bij bepaalde combinaties van hard en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:23:
[...]

Dat kan (de kaarten kunnen bijvoorbeeld net op de rand geclocked zijn waardoor de ene kaart het net wel aan kan maar de andere kaart het net niet aan kan.
Dat is het sowieso niet alle kaarten zijn echt nog veel verder over te klokken.
Het zijn eigenlijk allemaal bios en driver problemen die je hier tegen komt.

AMD heeft trouwens gezegt dat het driver problemen zijn, dat ze de problemen erkennen en er mee bezig zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 27-12-2009 23:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

-The_Mask- schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:31:
[...]
AMD heeft trouwens gezegt dat het driver problemen zijn, dat ze de problemen erkennen en er mee bezig zijn.
Doel je hier op de quote eerder ergens in deze topic (die nog van vóór 9.12 drivers dateert) of een meer recent citaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

^ haakt aan bij hierboven.

Heb je een bron hiervan ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Lijkt me op zich best vreemd, aangezien LeonNL van XFX gehoord heeft dat ie hem terug moest sturen.

Als AMD ervan op de hoogte is/ zou zijn, zou XFX het ook moeten weten, en niet iemand een kaart terug laten sturen naar de winkel.
maxers1973 schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:26:
Op zich ook wel verklaarbaar als je kijkt hoeveel kaarten er inmiddels op de markt zijn.
Maar het ligt wel degelijk aan de kaart ,lees de topics er maar op na.
Dat station zijn we inmiddels gepasseerd. ;(
Ik heb een paar weken geleden (5 weken geleden om precies te zijn) contact gehad met Infoirmatique over een Club3D HD5870 die ik wilde bestellen. Nu hoorde ik een heel vreemd verhaal van die gast.

Hij zei dat ALLE HD5800 chips niet goed waren, en niet optimaal presteren. Ze kregen wekelijks een contactpersoon van Sapphire over de vloer die hun heeft verteld dat minstens de helft van de chips problemen zouden hebben, en ALLEMAAL terug moeten naar de fabriek. Of terug moeten naar Sapphire (omdat zij de hoofdleverancier weer zijn voor alle andere fabrikanten?)

Ik zei dat ik al een HD5870 had, en hij zei dat ook deze niet optimaal zou presteren. En dat dus in ALLE chips tot nu problemen zitten.

Volgens die gast kwamen er pas in FEBRUARI chips die wel 100% goed functioneerden.

Nu heb ik dit verhaal nog niet ergens anders gehoord, en vind het op zich een heel vreemd verhaal.

Lult die vent nu heel erg uit zijn nek, of zijn er ECHT problemen met de HD5800 chips? En dan met name performancetechnisch? Ik heb het namelijk ook met hem gehad over de yields, en hij zei dat hij niet de yields bedoelde, maar écht de performance!

Ik moet zeggen dat ik het zelf niet echt geloof, maar vind het vreemd dat die gozer dit zo met volle overtuiging zegt/ zei. Heel vreemd.

Ik heb dit verhaal een maand geleden ook al naar CJ via een DM gestuurd, en die zei dat er destijds alleen yield problemen waren.

Nu ik alle verhalen over streepjesbehang overal lees begin ik zelf wel wat te twijfelen eerlijk gezegd.

Edit; maar let wel; ik geef alleen letterlijk aan wat die gast van Informatique tegen me zei. Ik weet niet wat wel of niet waar is. Don't shoot the messenger!

[ Voor 82% gewijzigd door Format-C op 28-12-2009 10:02 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

ik had ook de 9.12 driver maar Anno 1404 bleef problemen geven (zwarte textures), tot ik het spel herinstalleerde en de nieuwste patch eroverheen gooide

[ Voor 6% gewijzigd door Colan op 28-12-2009 09:56 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik kan die van mij omruilen met een Powercooler vanwege de problemen
Het merk zegt mij niets maar is dit aan te raden ?

Ik zou dan van een Asus -> Powercooler gaan.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ach waarom niet?

Powercolor is een goed merk imho. Volgens mij bestaan er geen slechte merken. ;)

Al helemaal niet als je het over referentiekaarten hebt.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
Via een nieuwstip zijn wij gewezen op dit topic. Op dit moment is het probleem nog enigszins vaag, en lijken er verschillende problemen in dit topic door elkaar heen te lopen met verschillende oplossingen. Ik heb in ieder geval contact opgenomen met AMD en moet even hun reactie afwachten.

Het leuke aan het verhaal is, dat ik al enkele weken op mijn kantoor-pc loop te vloeken, vanwege exact dit probleem: soms crasht de pc volledig onverwacht en komen de bekende strepen in beeld. Uiteraard gebeurd dat in 2d-modus, want op deze pc wordt amper gegamed. Het probleem bestaat dus wel zeker. Videokaart is overigens een HD 5770, met de oude koeler en het standaard bios.

Overigens heb ik zelf de 9.12 hotfix drivers geinstalleerd. Normaliter hield de pc het geen dag uit zonder te crashen, dus aan het einde van de dag kan ik wel een voorzichtige conclusie trekken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 28-12-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb tot nu toe 3 HD5870's gehad, en heb nog helemaal geen énkele vorm van instabiliteit ontdekt.

Niet met 9.10, niet met 9.11 en ook niet met 9.12 of beta drivers.

Als het echt aan drivers zou liggen zou ik toch ook al wel een probleem gezien moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

RappieRappie schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:43:
Lijkt me op zich best vreemd, aangezien LeonNL van XFX gehoord heeft dat ie hem terug moest sturen.

Als AMD ervan op de hoogte is/ zou zijn, zou XFX het ook moeten weten, en niet iemand een kaart terug laten sturen naar de winkel.

[...]

Ik heb een paar weken geleden (5 weken geleden om precies te zijn) contact gehad met Infoirmatique over een Club3D HD5870 die ik wilde bestellen. Nu hoorde ik een heel vreemd verhaal van die gast.

Hij zei dat ALLE HD5800 chips niet goed waren, en niet optimaal presteren. Ze kregen wekelijks een contactpersoon van Sapphire over de vloer die hun heeft verteld dat minstens de helft van de chips problemen zouden hebben, en ALLEMAAL terug moeten naar de fabriek. Of terug moeten naar Sapphire (omdat zij de hoofdleverancier weer zijn voor alle andere fabrikanten?)

Ik zei dat ik al een HD5870 had, en hij zei dat ook deze niet optimaal zou presteren. En dat dus in ALLE chips tot nu problemen zitten.

Volgens die gast kwamen er pas in FEBRUARI chips die wel 100% goed functioneerden.

Nu heb ik dit verhaal nog niet ergens anders gehoord, en vind het op zich een heel vreemd verhaal.

Lult die vent nu heel erg uit zijn nek, of zijn er ECHT problemen met de HD5800 chips? En dan met name performancetechnisch? Ik heb het namelijk ook met hem gehad over de yields, en hij zei dat hij niet de yields bedoelde, maar écht de performance!

Ik moet zeggen dat ik het zelf niet echt geloof, maar vind het vreemd dat die gozer dit zo met volle overtuiging zegt/ zei. Heel vreemd.

Ik heb dit verhaal een maand geleden ook al naar CJ via een DM gestuurd, en die zei dat er destijds alleen yield problemen waren.

Nu ik alle verhalen over streepjesbehang overal lees begin ik zelf wel wat te twijfelen eerlijk gezegd.

Edit; maar let wel; ik geef alleen letterlijk aan wat die gast van Informatique tegen me zei. Ik weet niet wat wel of niet waar is. Don't shoot the messenger!
Of die gast het nou uit zn nek lult of niet (wat betreft die videokaarten in februari e.d.); Het geeft in ieder geval nogmaals aan dat er duidelijk veel mensen zijn met problemen en dat blijkbaar ook bij informatique hebben gemeld. Ik zal zelf Alternate erover mailen om te kijken of zij inmiddels een soortgelijk verhaal hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
Marc Rademaker schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:47:
Ik heb in ieder geval contact opgenomen met AMD en moet even hun reactie afwachten.
Ben erg benieuwd wat AMD zegt.

het liefst wil ik natuurlijk mijn HD5870 terug (die is nu voor RMA onderweg) maar zal toch tijdelijk even iets anders moeten kopen denk ik.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mag schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:03:
[...]

Of die gast het nou uit zn nek lult of niet (wat betreft die videokaarten in februari e.d.); Het geeft in ieder geval nogmaals aan dat er duidelijk veel mensen zijn met problemen en dat blijkbaar ook bij informatique hebben gemeld. Ik zal zelf Alternate erover mailen om te kijken of zij inmiddels een soortgelijk verhaal hebben gehoord.
Cool-prices.nl net gesproken en daar is 1 hd5870 omgeruild en daarna heeft de klant niets meer laten weten aan de winkel of dat het probleem had opgelost.

Ik heb de mogelijkheid om mijn Asus RMA te sturen en dus om te ruilen voor een Powercooler, maar ik wacht daar liever even mee.
Verder heb ik al verschillende hardware onderdelen probeert (2 x moederbord en 3x geheugen + tig drivers (zowel asus als nieuwste ati) en zelfs een reinstall van Widnows 7 mocht niet baten, de problemen bleven. Volgens de 1 is het de BIOS in de kaart en volgens de ander zijn het de frequenties en het omschakelen van 2D naar 3D.

Gisteren had ik CoD4-MW1 geïnstalleerd en kreeg ik ook strepen in beeld om niet veel later door te kunnen gamen. Wel kreeg ik toen ik van game -> desktop -> game een melding in beeld dat de driver was recovered.

Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel kaarten zijn die allemaal foute chips bevatten. Dan zouden de HD5770 die veel later zijn gemaakt geen problemen moeten bevatten maar dat doen ze wel. Ik lees problemen met HD5750 tot aan HD5970 allemaal met dezelfde (strepen) problemen. Zeker onder Windows 7.

Ik heb mijn problemen aangekaart bij Asus en na diverse zaken getest te hebben heeft Asus NL het doorgezet naar Asus Taiwan. Mogelijk dat ze daar ook AMD kunnen aansporen tot het behandelen van deze grote case. Ik ben na jaren lang Nvidia overgestapt naar ATI maar zoals het nu gaat moeten ze toch snel actie ondernemen om niet meer klanten kwijt te raken.

Marc als je mijn Asus call nummer wilt hebben laat het dan maar weten. Ik ben blij dat Tweakers het meer openbaar maakt op deze manier.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de 'issue' ook even aangekaart bij een van m'n contactpersonen bij AMD die recht bovenop het vuur zit. Ben benieuwd of ik er iets meer over hoor. Hier op kantoor heb ik er in ieder geval nog weinig over gehoord icm onze kaarten behalve dan die link uit Rusland waar het probleem verholpen werd door de PCIe frequency omlaag te gooien.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

CJ schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:20:
Ik heb de 'issue' ook even aangekaart bij een van m'n contactpersonen bij AMD die recht bovenop het vuur zit. Ben benieuwd of ik er iets meer over hoor. Hier op kantoor heb ik er in ieder geval nog weinig over gehoord icm onze kaarten behalve dan die link uit Rusland waar het probleem verholpen werd door de PCIe frequency omlaag te gooien.
_/-\o_ Actie aan alle kanten !

Ik heb zojuist mijn contactpersoon (Asus support medewerker) gemaild met wat hier ook staat.
Benieuwd of hij iets weet. Maar goed die van jou zit wrs hoger in de hiërarchie ;)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mag schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:07:
[...]

Doel je hier op de quote eerder ergens in deze topic (die nog van vóór 9.12 drivers dateert) of een meer recent citaat?
Dat zou idd kunnen ja.
Marc Rademaker schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:47:
Via een nieuwstip zijn wij gewezen op dit topic. Op dit moment is het probleem nog enigszins vaag, en lijken er verschillende problemen in dit topic door elkaar heen te lopen met verschillende oplossingen. Ik heb in ieder geval contact opgenomen met AMD en moet even hun reactie afwachten.
Waarom dan nooit een nieuwsbericht over het doodgaan van de nVidia desktop GPU's? Of heb ik die gemist?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:02
Sinds de release van de 9.12 drivers heb ik geen streep meer gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm... ik heb nu 2 weken ofzo een HD5770 met XP 9.12 drivers en die crashed ook weleens willekeurig met als enige optie een reset met de resetknop.
Geen strepen, maar wel willekeurige crashes met verschillende tijdintervals zeg maar. Kan dat met dit probleem te maken hebben :?

Heb wel wat gezeik gehad met mijn CRT monitoren en de 9.12 drivers + hiervoor zat er een 1900XTX in en daarvan heb ik de 8.12 drivers uninstalled (met pijn en moeite) en daarna de 9.12 geinstalleerd :)

Het lijkt wel of alle producten tegenwoordig van mindere kwaliteit zijn dan grofweg 3 tot 5 jaar terug. Alles gaat maar kapot !!! Ik heb echt nergens meer vertrouwen in :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb. sinds ik mijn asus p5w dh deluxe geflashed heb met de nieuwste bios, geen enkel crash meer gehad :?

Wel het volgende, starte op met standaard waardes van mn e6600 > 2400mhz (9x 266) en hem daarna gelijk weer op OC waardes (8x400) gezet en toen wel weer gelijk een crash. Nu draait hij inmiddels weer op 3000mhz (9x333) en stabiel. Iets met de chipset vermoed ik..

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
nero355 schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:55:
Hmm... ik heb nu 2 weken ofzo een HD5770 met XP 9.12 drivers en die crashed ook weleens willekeurig met als enige optie een reset met de resetknop.
Geen strepen, maar wel willekeurige crashes met verschillende tijdintervals zeg maar. Kan dat met dit probleem te maken hebben :?

Heb wel wat gezeik gehad met mijn CRT monitoren en de 9.12 drivers + hiervoor zat er een 1900XTX in en daarvan heb ik de 8.12 drivers uninstalled (met pijn en moeite) en daarna de 9.12 geinstalleerd :)

Het lijkt wel of alle producten tegenwoordig van mindere kwaliteit zijn dan grofweg 3 tot 5 jaar terug. Alles gaat maar kapot !!! Ik heb echt nergens meer vertrouwen in :X
of je doet een nieuwe windows install :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

n0elite schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:05:
[...]

of je doet een nieuwe windows install :/
Maakt niet uit. Ik heb hetzelfde met een clean install. Windows 7, HD 5770 van Sapphire. Heb de 9.12 drivers en een profiel aangemaakt in CCC zoals eerder in dit topic is gepost. Ook de bios geflashed naar de nieuwste versie (in de changelog stond iets over geheugenfixes dus ik had gehoopt dat het daarmee verholpen was). Heb nu geen strepen meer maar wel bluescreens/reboots willekeurig.

Het lijkt er zelfs op dat de computer eerst een tijd aan moet staan voordat hij niet meer crasht. Heb na het opstarten vaker problemen dat hij uitvalt. Na een paar pogingen en restarts lijkt het alsof hij warm is gedraaid en kan ik soms uren zowel in de 2d en 3d omgeving werken.

Heb al navraag gedaan over RMA. Ik kan hem opsturen bij Cool-Prices. Maar ik weet niet of daarmee het probleem is verholpen. Misschien krijg ik wel weer een defecte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mickjuh schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:26:
[...]

Heb al navraag gedaan over RMA. Ik kan hem opsturen bij Cool-Prices. Maar ik weet niet of daarmee het probleem is verholpen. Misschien krijg ik wel weer een defecte kaart.
Zelfde bij mij. Daarom wacht ik even wat AMD of Asus zegt. Zowiezo moet je de kaart opsturen en dan zul je net zien dat er geen meer zijn en je zonder vga kaart komt te zitten.

Cool-prices wil ook geen kaart opsturen zodat ik kan testen. Ik moet deze opsturen en dan gaan ze kijken of deze defect is. Dan pas krijg ik een andere opgestuurd. Ik wacht wel even voordat ik dingen ga opsturen , terwijl het driver problemen zijn.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mickjuh schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:26:Na een paar pogingen en restarts lijkt het alsof hij warm is gedraaid en kan ik soms uren zowel in de 2d en 3d omgeving werken.
En zelfs dan crasht de boel na X aantal uur of minuten }:|

Format doe ik niet wegens tijd tekort + simpelweg geen zin en onvolwassenheid van de drivers op het moment onder andere de "85 Hz bug" !!

Sowieso moet het geen probleem zijn om van ATI naar ATI te gaan zonder format.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Sc0rPi0N schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:51:
[...]

Zelfde bij mij. Daarom wacht ik even wat AMD of Asus zegt. Zowiezo moet je de kaart opsturen en dan zul je net zien dat er geen meer zijn en je zonder vga kaart komt te zitten.

Cool-prices wil ook geen kaart opsturen zodat ik kan testen. Ik moet deze opsturen en dan gaan ze kijken of deze defect is. Dan pas krijg ik een andere opgestuurd. Ik wacht wel even voordat ik dingen ga opsturen , terwijl het driver problemen zijn.
Inderdaad. Zou graag zelf ook een ander kaartje willen testen. Plus als de kaart niet defect blijkt te zijn betaal je nog eens een paar tientjes extra voor het onderzoek. En aangezien het volgens mij niet 100% zeker is of het nu de drivers zijn, hardware daadwerkelijk defect is of dat het alleen conflicten geeft met bepaalde hardware, wacht ik liever dit topic even af voordat ik hem op stuur.

Maar Sapphire had me dus ook al 2,5 week geleden teruggemailt dat de kaart defect was en omgeruilt moest worden. Hoop toch dat het een driver probleem blijkt en hier wel een fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
Ik zelf krijg het inmiddels bekende room kleurig en blauw kleurige vertikale streepjes behang en dit met een niet overklokte Asus 5870 tijdens een potje MW2 of Dirt2
Soms krijg ik ook een totaal scrambeld beeld bij het systeem opstarten.
Hier enkele voorbeelden.

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/3095/46383530316205871170.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/341/46277024116165210800.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MaXeRs op 28-12-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
ja dat zijn ze.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Deze had ik bij "Bakpoging #1" van mijn 1900XTX ... het zal toch niet over slecht geheugen gaan straks dat massaal ingekocht is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren in MW1 had ik een crash waarna ik weer terugkwam in de game. Om bij sommige delen verkeerde kleuren te zien.

Zo kan ik in boot verschillende blauwe vlakken en in de auto (autorit) zal ik ook twee gekleurde strepen op het dak. In windows zag ik ook allemaal verschillende knipperende vlakken. Waarna ik een reboot heb moeten geven.

Maar ik ga vanavond asap de hotfix installeren voor 9.12

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 28-12-2009 14:49 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
hotfix helpt niet die heb ik er ook opzitten.
die kaarten deugen ergens gewoon niet. of dx11 is iets mee.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

LeonNL schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:54:
hotfix helpt niet die heb ik er ook opzitten.
die kaarten deugen ergens gewoon niet. of dx11 is iets mee.
Waarom denk je dat er met directx iets zou zijn? Dan zou de kaart niet moeten crashen bij bv een directx 9 spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik heb ook al een paar keer een crash gehad en als ik dan eventjes wachtte ging ik terug naar Windows en zag ik een foutmelding van DirectX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
Bor de Wollef schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:11:
[...]

Waarom denk je dat er met directx iets zou zijn? Dan zou de kaart niet moeten crashen bij bv een directx 9 spel.
waarom denk ik dat?

Aangezien er nog geen enkel bedrijf of Ati zelf iets over los heeft gelaten ga je het ergens anders zoeken. Videokaarten makenze al een tijdje en er is redelijk veel haast mee gemaakt om de 1e dx11 kaart te lanceren.
Vandaar dat ik denk dat er misschien ook iets fout zou kunnen zijn met dx11.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Even een snel vraagje he?! Zijn er veel mensen die vista draaien die dit probleem hebben? Of is het alleen Win 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
Hier draait mijn Asus 5970 sinds 9.12 in vista 64 bit zonder al te veel problemen. heel af en toe krijg ik een melding driver has recoverd, in 2d toepassingen. pc crasht dan niet en kan ik na een paar seconden verder werken. dit is de afgelopen week 2x gebeurd. waarvan een keer nadat mijn monitor uit stand-by kwam.

in game's geen onregelmatigheden, en al helemaal geen strepen behang gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

In deze poll over problemen met HD5800 kaarten, hebben 94 mensen gestemd, en geven 33% van de mensen aan problemen te hebben. 31 mensen hebben dus problemen. Kijk:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=348324&layout=2&sort=prc

Dat is nogal wat. 1 op de 3 dus.

-Edit; het is zelfs erger: 97 mensen hebben (terwijl ik dit typ) gestemd, waarvan 18 geen HD5000 kaart zeggen te hebben. Er zijn dus 79 mensen die een HD5000 kaart bezitten, die gestemd hebben in de poll. Er zijn nu 34 mensen die problemen hebben, en dat is dus maar liefst 43%!!! 1 op de 2,3. :o

Alleen is nu eigenlijk wel interessant zijn om te zien hoeveel mensen problemen hebben, en op welk OS ze draaien. Dan kun je eventueel zien of het vooral Win7 is, of Vista, of XP.

-IK heb zelf zo'n donkerbruin vermoeden dat de meeste mensen problemen hebben onder Win 7. Alleen is dat een ongestaafde aanname. En meten is weten he?

Maar goed; mensen met problemen; klikken maar!! 8)

Poll: Ik heb problemen met mijn HD5800 kaart, en draai als OS:
Windows Vista
Windows 7
Windows XP
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=348530&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ben best benieuwd. :) Niet klikken als je geen problemen hebt natuurlijk... B)

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 28-12-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Misschien nog onderscheid tussen Win7 32 bit of 64 bit ?

Misschien nog een poll over welk merk ? of wanneer gekocht ?

[ Voor 36% gewijzigd door Frostbite op 28-12-2009 22:12 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 06:12
Als ik alle problemen lees welke sommige mensen hebben dan heb ik nog redelijk geluk met mijn GigaByte HD5850. Enige wat deze kaart mankeert is het geven van een compleet grijs scherm +- 5min na booten.

Na een restart werkt hij prima en kan ik hem dagen achter elkaar gebruiken in zowel 2d als 3d... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
De pol is misschien niet helemaal representatief.

Vele tweakers hebben volgens mij het gevoel van Nieuwe tech 5xxxx [dx11] hoort bij een nieuw OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb hier met mijn HD5970 van ASUS ook wel eens graphics corruptie. Het gebeurt alleen in 2D en dan krijg ik het wel weer weg als ik uitlog en weer opnieuw inlog in Vista. Het zijn allemaal paarse, grijze, groene blokjes van verschillende grootte at random op het scherm. Ik krijg gelukkig sterk de indruk dat het driver gerelateerd is en dat mijn kaart dus niets mankeert. In 3D modus op volle belasting gaat de corruption ook gewoon weg.

Ik gebruik Vista x64 SP2 met Catalyst 9.12 Hotfix trouwens...

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net de hotfix geïnstalleerd in combi met de profile-tweak (400/900)
En nog geen problemen gehad in mw2

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
Sinds kort heb ik een nieuwe PC met als moederbord een Gigabyte P55M-UD2 en een Sapphire 5870 Vapor-X. Zonder drivers geen enkel probleem, maar zodra er drivers geïnstalleerd worden problemen:

- 2D: zeer vaak vastlopers (de ene keer kon de boel werden hersteld, andere keer complete freeze met grijs scherm of strepen. Ook in idle.
- 3D: geen idee want nooit een installatie van een 3D spel of benchmark af kunnen ronden.
- Originele drivers van Sapphire iets minder problemen.
- Soms reuze muispointer, opgelost met BIOS update F5.
- Aanpassen van voltage/2D clocks maakt niks uit.

Nu heb ik sinds een week de kaart in het onderste PCI-E slot gezet en sindsdien geen enkele vastloper meer gehad in zowel 2D als 3D. Urenlang World of Warcraft en Modern Warfare 2 gespeeld zonder enig probleem. Helaas is dit slot slechts 2.0 4x, waardoor de kaart niet voor de volle 100% benut wordt.

Het gekke is dus dat het wel een driver probleem lijkt te zijn (want zonder driver geen problemen), maar dat hardware ook een rol speelt aangezien de kaart perfect werkt in het PCI-E 2.0 4x slot. Iemand die hier enige logica in ziet en/of dit misschien ook kan proberen?

Ik draai Windows 7 x64 met de 9.12 drivers incl. hotfix.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Sc0rPi0N schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:09:
Misschien nog onderscheid tussen Win7 32 bit of 64 bit ?

Misschien nog een poll over welk merk ? of wanneer gekocht ?
En daar weer onderscheid maken of je Windows RC hebt of RTM.
RubenDJ schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:44:
Sinds kort heb ik een nieuwe PC met als moederbord een Gigabyte P55M-UD2 en een Sapphire 5870 Vapor-X. Zonder drivers geen enkel probleem, maar zodra er drivers geïnstalleerd worden problemen:

- 2D: zeer vaak vastlopers (de ene keer kon de boel werden hersteld, andere keer complete freeze met grijs scherm of strepen. Ook in idle.
- 3D: geen idee want nooit een installatie van een 3D spel of benchmark af kunnen ronden.
- Originele drivers van Sapphire iets minder problemen.
- Soms reuze muispointer, opgelost met BIOS update F5.
- Aanpassen van voltage/2D clocks maakt niks uit.

Nu heb ik sinds een week de kaart in het onderste PCI-E slot gezet en sindsdien geen enkele vastloper meer gehad in zowel 2D als 3D. Urenlang World of Warcraft en Modern Warfare 2 gespeeld zonder enig probleem. Helaas is dit slot slechts 2.0 4x, waardoor de kaart niet voor de volle 100% benut wordt.

Het gekke is dus dat het wel een driver probleem lijkt te zijn (want zonder driver geen problemen), maar dat hardware ook een rol speelt aangezien de kaart perfect werkt in het PCI-E 2.0 4x slot. Iemand die hier enige logica in ziet en/of dit misschien ook kan proberen?

Ik draai Windows 7 x64 met de 9.12 drivers incl. hotfix.
Probeer eens de PCIe frequency te verlagen in de bios ipv 100 naar 90, maar dan wel in je bovenste pci-e slot.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Ati Tray Tools

Kan dit ook met mijn Ati Sapphire HD 5770? Volgens mij is dit bovenstaande voor de HD58xx serie. Heb namelijk vaak last van BSOD. Het strepenprobleem is verdwenen na wat aanpassingen in CCC. Iemand anders een idee waar ik hem voor de HD5770 het beste naar kan opschroeven in de Ati Tray Tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik lees hier het verhaal dat sommige kaarten tegen de 'rand' aan geclocked zijn. (pagina 6 van dit topic)

Zelf heb ik een XFX HD5870 XXX die zou moeten lopen op: 875 / 1300.

Echter heb ik hem zelf teruggeclocked naar 850 / 1200. Sinds dat ik dat heb gedaan gaat er eigenlijk nog maar heel zelden wat mis (het strepenbehang dus). Maar XFX zegt blijkbaar ook dat je die kaarten terug moet sturen. Maarja wat moet ik dan, ik heb die kaart gewoon dagelijks nodig...

Ik mag toch hopen dat het een driverfout is of iets met een bios van de grafische kaart zelf want met die levertijden van nu schiet dat natuurlijk ook niet op om snel een vervangend product te krijgen. Daarnaast heb ik net m'n oude PC verkocht waar een 2900 XT in zat die het prima deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik ben eigenlijk benieuwd of Marc al iets heeft gehoord van AMD.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Nee, ik heb nog niks gehoord. AMD lijkt collectief op vakantie te zijn. Ik wacht nog even een paar dagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Marc Rademaker schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:18:
Nee, ik heb nog niks gehoord. AMD lijkt collectief op vakantie te zijn. Ik wacht nog even een paar dagen af.
AMD site:
Our offices will return to normal operating hours on Monday January 4th, 2010, at which time all Customer Care services will be restored. We apologize for any inconvenience this may cause.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of er nog andere mensen zijn die het probleem hebben dat het beeld niet schermvullend is heb ik een tip: Ga niet formatteren en windows opnieuw installeren want dat help niet :) Maar aangezien ik nogsteeds het probleem heb heb ik hoop ik dat iemand kan helpen.. Ik heb een Syncmaster 2333HD (1920-1080) en een HD5850, met de drivers van de cd van XFX is het beeld wel schermvullend maar loopt Dirt2 vast zodra ik hem opstart. Met de nieuwste drivers van de website is heb beeld niet meer schermvullend maar loopt Dirt2 wel als een zonnetje.. alleen heb ik niet een 23 inch sherm om alsnog kleiner te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337556

hoi,

als ik ati overclock probeer, dan krijg ik verticale strepen. Echter ik heb wel het idee dat het tooltje gewoon doorgaat met werken en als ik op ESC duw, dan zie ik ook een hogere clock setting.

Echter, op het moment dat ik Crysis of COD speel, klapt het scherm op grijs en krijg ik NO SIGNAL en moet ik de PC hard resetten.

Van alles geprobeerd, maar las net op forum.amd.com dat je in je Bios je memory van GANGED op UNGANGED zou kunnen zetten.

Geprobeerd, en COD doet het nu opeens wel.

Willen jullie ook eens je ervaring geven?

marcus

Hier de orginele post:
Hello,

found a way to stop the crashes happening in 3D games.

I've simply set the RAM in my BIOS settings from unganged to ganged mode (Thanks to pocketfluff. His post gave me the idea).

Other tweaks:

- Changing all the "auto" settings in BIOS to manual

- ATi Overdrive: Setting Profile to:

<Feature name="CoreClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="50000" />
<Property name="Want_1" value="50000" />
<Property name="Want_2" value="70000" />
</Feature>
<Feature name="MemoryClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="100000" />
<Property name="Want_1" value="100000" />
<Property name="Want_2" value="115000" />
</Feature>
<Feature name="CoreVoltageTarget_0">
<Property name="Want_0" value="1000" />
<Property name="Want_1" value="1000" />
<Property name="Want_2" value="1100" />
</Feature>

No crashes in 3D games. Played every game with disabled Catalyst AI. Had only one desktop crash while using Open Office(vertikal stripes crash).

Seems like it could be a memory adressing bug. Problem could be caused either by ATI, Gigabyte or Microsoft.

Anyways, after 3 weeks, my system is finally stable.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 337556 op 29-12-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is wel handig om erbij te vertellen dat Ganged en Unganged een optie is in het bios van je AMD mobo (tenminste naar mij weten), want anders zoeken sommige mensen zich dood. ;)
En dit heeft echt vrij weinig met de videokaart nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 29-12-2009 20:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Anoniem: 324475 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:01:
Ik weet niet of er nog andere mensen zijn die het probleem hebben dat het beeld niet schermvullend is heb ik
Als je een bepaald spel opstart in een resolutie dat je nog niet gebruikt hebt ( nu 1920x1080@59Hz ipv de standaard 60Hz bijv. , dan kan het zijn dat je in je scherm instellingen moet duiken , naar "Size&Position" gaan , en daar je 'Image Size' aanpassen. Je kan er normaal kiezen tussen 'Auto' en 'Wide'. Ik heb dat probleem ook gehad met bijvoorbeeld Diablo2 op 800x600@60Hz. ( ik heb wel geen HD5xxx maar een HD4890 )

2 de optie is je overscan&underscan-scaling instellingen aanpassen in de driver instellingen bij de properties van je aangesloten scherm/tv

[ Voor 9% gewijzigd door MPAnnihilator op 29-12-2009 23:13 . Reden: 2 de optie toegevoegd ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:30
AMD verdient ook kerstvakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Gisteren na de zoveelste keer een Blue screen te hebben gehad tijdens MW2 maar besloten om met Ati Tray tools aan de slag te gaan.

Het volgende uitgevoerd "Set the core speed to 850, mem speed to 1200,". Het voltage kon ik niet op 1,163 zetten, alleen lager dan dat dus daar ben ik verder niet mee bezig geweest Heb de core en mem speed wel gesaved, daarna was ik aan het uitzoeken hoe het zit met profielen binnen Ati Tray Tools waarna ik weer de bekende strepen kreeg.

Elke keer als ik nu Windows opstart krijg ik na 10 sec in Windows 7 de bekende strepen. Heb geboot in veilige modus en ati tray tools verwijderd. Kan verder rustig werken in veilige modus van Windows 7. Maar zelfs na deinstallatie van de Ati Tray Tools krijg ik na de 10 seconden de verticale strepen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb er even last van gehad...

alleen nu al tijden geen last meer van gehad
hoe het precies opgelost is, geen idee..
draai Win 7 x64 + 9.12 driver
gigabyte P55-UD6 is geupdate naar laatste firmware i.v.m. grote muiscursor probleem (ook weer door de HD5xxx serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
frankknopers schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:42:
Ik heb hier met mijn HD5970 van ASUS ook wel eens graphics corruptie. Het gebeurt alleen in 2D en dan krijg ik het wel weer weg als ik uitlog en weer opnieuw inlog in Vista. Het zijn allemaal paarse, grijze, groene blokjes van verschillende grootte at random op het scherm. Ik krijg gelukkig sterk de indruk dat het driver gerelateerd is en dat mijn kaart dus niets mankeert. In 3D modus op volle belasting gaat de corruption ook gewoon weg.

Ik gebruik Vista x64 SP2 met Catalyst 9.12 Hotfix trouwens...
dat heb ik dus ook met mijn asus 5970, maar is ook direct weer weg nadat de driver zichzelf heeft herstelt. afgelopen 3 weken 4 maal voorgekomen. Het is wat onplezierig omdat je dit helemaal niet wil zien met zo een dure kaart. maar in de praktijk heb je er eigenlijk niet of nauwelijks hinder van. ben er bijna van overtuigd dat het inderdaad een driver issue is en het zich zelf gaat oplossen in de toekomst. In 3d onder belasting nog niets raars gezien, los van wat screentearing in Dirt2 als vsync niet aan staat.

draai trouwens vista 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschwartnld
  • Laatst online: 13-04 16:07

rschwartnld

pensioen bereikt

Deze problemen heb ik ook ondervonden met mijn 4770 kaarten (eerste 40nm) heb er 2 van club3d gehad en later een van XFX deze had nergens problemen mee.
Even een opmerking de test van CCC voor auto overklok hoort gekleurde balken op je scherm weer te geven als je op esc drukt kan je zien hoever hij is en kan je het annuleren.
Bij de club3d hielp het om de memory speed 100 mhz te verlagen en gaf hij soms in bepaalde programmas verkeerde waardes aan 300 mhz ( ga niet zitten instellen want hij draait dan nog steeds goed )
Het is vaak de tools die de speeds verkeerd uitlezen waarschijnlijk een driver bug

Verder vind ik het heel triest als je geen eens 7 euro over hebt voor een super tool waar je je hele leven lol van hebt .... echt zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
kaart,XFX HD5870 XXX, is niet defect zeggen ze. Uren gebenchmarked maar geen problemen.

toch mogen ruilen voor een andere.Er komt nu een Sapphire HD5870 deze kant op. TOP service CD-Romland

[ Voor 57% gewijzigd door LeonNL op 30-12-2009 14:01 ]

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Tja, sommige hebben out of office reply's, met daarin weer andere contacten die er wel zouden zijn, maar die negeren mij gewoon :P Mja, ze zullen inderdaad wel een weekje vakantie gekregen hebben van 't management :P

Overigens zijn mijn problemen op dit moment volledig verdwenen, na de installatie van 9.12 hotfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
@rschwartnld

welke tooltje bedoel je?

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Marc Rademaker schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:59:
[...]

Tja, sommige hebben out of office reply's, met daarin weer andere contacten die er wel zouden zijn, maar die negeren mij gewoon :P Mja, ze zullen inderdaad wel een weekje vakantie gekregen hebben van 't management :P

Overigens zijn mijn problemen op dit moment volledig verdwenen, na de installatie van 9.12 hotfix.
Moet zeggen de combi van hotfix 9.12 en dus die waarden-tweak (via profile) zorgen ervoor dat het nu wel weer goed gaat.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
installeer je eerst de ati 9.12 en dan die hotfix of is die hotfix een compleet pakket?

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Zou ik die AMD hotfix ook kunnen installeren voor mijn Sapphire kaart? Daar alleen de drivers handmatig van installeren of gewoon de executable uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

mijn kaart werkte net prima in games.
alleen bij het kijken van een film of soms bij het maken van een wordt document sprong hij opeens op blauw. Na een reset werkt het weer.
En eht windows logo sprong altijd door het hele beeld heen tijdens het opstarten.

Maar ik krijg ene nieuwe, hopelijk is het dan verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
LeonNL schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:34:
installeer je eerst de ati 9.12 en dan die hotfix of is die hotfix een compleet pakket?
Kompleet pakket: http://support.amd.com/us...ATICatalyst912Hotfix.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

0,0 problemen hier. Kaart wordt 80-85C onder full load. Fanspeed AUTO. Met zowel Cat 9.11 en 9.12

ASRock P55 Pro
Core i7 860 OC
Sapphire HD5870 1GB, 1 vd eerste batches als ik het goed heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Dani86 op 30-12-2009 16:21 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
@Marc

thanks.

Zodra morgen mijn nieuwe kaart er is meteen even proberen.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Die gebruik ik al vanaf dat die uit is en hielp niets.
Met Ati Tray Tools heb ik geen strepen meer, maar ik heb alsnog elke 2-4 dagen een "crash". Het hele scherm wordt dan één egale kleur ipv strepen. Na zo'n 20-30 seconden wachten zie ik een foutmelding van DirectX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 21:58

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb ook deze streep-problemen. Dus ben ik wat gaan spelen met instellingen, profielen enzo.
Nou heb ik een profiel aangemaakt in CCC, de core en memoryclock veranderd van 157/300 naar 400/700 voor 2D. Dit werkt wel, maar als ik ga browsen zie ik dat er steeds word geschakeld tussen 2D en 3D. En dat veroorzaakt een flikkering en strepen op mijn 2de scherm, vervelend!

Hoe zorg ik ervoor dat er alleen tussen 2 en 3D geschakeld word tijdens gamen en niet tijdens internet gebruik?

MSI 5850 OC
Scherm 1: 24" LG
Scherm 2: 19" Samsung

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
V3g3ta schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:53:
Ik heb ook deze streep-problemen. Dus ben ik wat gaan spelen met instellingen, profielen enzo.
Nou heb ik een profiel aangemaakt in CCC, de core en memoryclock veranderd van 157/300 naar 400/700 voor 2D. Dit werkt wel, maar als ik ga browsen zie ik dat er steeds word geschakeld tussen 2D en 3D. En dat veroorzaakt een flikkering en strepen op mijn 2de scherm, vervelend!

Hoe zorg ik ervoor dat er alleen tussen 2 en 3D geschakeld word tijdens gamen en niet tijdens internet gebruik?

MSI 5850 OC
Scherm 1: 24" LG
Scherm 2: 19" Samsung
Heb je de 2 schermen op 1 kaart aangesloten?
Dan kun je eigenlijk niet overklokken,probeer maar eens op standaard settings te draaien ,dan zie je dat ie niet meer naar 157/300 verspringt, maar hoger 400/1000? Deze kloks moet ie min. behouden om geen flikkering te hebben met 2 monitoren op 1 kaart.
Dit komt puur omdat je overklokt in CCC of msi-afterburner.
Heb het nu tijdelijk opgelost door een 9600gt erbij te zetten ,waar ik 1 monitor heb aangesloten.

Is een nadeel van powerplay, 2schermen op 1kaart icm met overklokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 30-12-2009 22:33 ]

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste