Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb niet overgeclocked, deze 5850 OC is standaard overgeclocked door MSI. Maar ook als ik de standaard 5850 clocks gebruik blijf ik dit probleem houden.

Ik had voor deze 5850 een 4890, met ook 2 schermen op 1 kaart (deze wel overgeclocked) en dat gaf totaal geen problemen.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:11
V3g3ta schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:53:
Ik heb ook deze streep-problemen. Dus ben ik wat gaan spelen met instellingen, profielen enzo.
Nou heb ik een profiel aangemaakt in CCC, de core en memoryclock veranderd van 157/300 naar 400/700 voor 2D. Dit werkt wel, maar als ik ga browsen zie ik dat er steeds word geschakeld tussen 2D en 3D. En dat veroorzaakt een flikkering en strepen op mijn 2de scherm, vervelend!

Hoe zorg ik ervoor dat er alleen tussen 2 en 3D geschakeld word tijdens gamen en niet tijdens internet gebruik?
Ati tray tools auto overclock gebruiken met 2D en 3D profielen die je aan kan maken. Daar schakelt hij alleen naar 3D bij een echt 3D applicatie en mocht een programma dat ook doen terwijl je het niet wil kun je gewoon dat programma "excluden" van de 3D lijst. Werkt ideaal. CCC vind ik dan ook overbodig wat overklokken betreft, ATT met MSI afterburner (voor overvolten) samen gaat prima.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Zucht dacht ik dat ik het strepen probleem kwijt ben heb ik het vandaag al 4 keer gehad met mw2 en andere spellen niet. Vorig week geen enkele vastloper gehad ingame en wil ik vandaag weer eens fanatiek mw2 spelen krijg ik het gedonder weer. Nu gaat het niet echt perse om het strepen probleem maar soms ook gewoon dat hij hangt. Ik ga weer eens de 5870 bios flashen en dan op 5850 clocks proberen. Zodat hij meer volt heeft in 2d en 3d.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

anathema schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:56:
[...]Ati tray tools auto overclock gebruiken met 2D en 3D profielen die je aan kan maken.
Thnx, dat heb ik nou gedaan en werkt voor nu ff goed. Alleen schakelt ATT niet vanzelf 2D naar 3D en terug, maar dat heb ik nu opgelost middels hotkeys. Hoe heb jij het ingesteld? En heb jij CCC wel nog geinstalleerd of kan die nu weg?

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik heb/had ook het probleem met de strepen en heb het volgende gedaan na het doorlezen van dit topic:
Aangezien bij mij het probleem verdacht veel bij het overschakelen tussen 2D en 3D optrad, heb ik zoals eerder in dit topic beschreven het trucje met het profiel in CCC geprobeerd.

Hiervoor heb ik het volgende in het profiel gedaan: (alles gewoon hetzelfde gezet als de hoogste clocksnelheid zodat er niet meer teruggeschakeld wordt.)
<Profile>
<Caste name="Graphics">
<Groups>
<Group name="Overdrive5">
<Feature name="TimeUnlocked" />
<Feature name="OverclockEnabled">
<Property name="OverclockEnabledProperty" value="True" />
</Feature>
<Feature name="CoreClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="85000" />
<Property name="Want_1" value="85000" />

<Property name="Want_2" value="85000" />
</Feature>
<Feature name="MemoryClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="120000" />
<Property name="Want_1" value="120000" />

<Property name="Want_2" value="120000" />
</Feature>
<Feature name="CoreVoltageTarget_0">
<Property name="Want_0" value="1125" />
<Property name="Want_1" value="1125" />

<Property name="Want_2" value="1125" />
</Feature>
<Feature name="MemoryVoltageTarget_0">
<Property name="Want_0" value="0" />
<Property name="Want_1" value="0" />
<Property name="Want_2" value="0" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedProtocol_0">
<Property name="FanSpeedProtocolProperty" value="Percent" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedAlgorithm_0">
<Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Automatic" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedRPMTarget_0">
<Property name="Want" value="0" />
</Feature>
<Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">
<Property name="Want" value="50" />
</Feature>
</Group>
</Groups>
<Adapter name="PCI_VEN_1002&DEV_68B8&SUBSYS_033E1043&REV_00_4&39043ADE&0&0008A">
<Aspect name="Overdrive5" />
</Adapter>
</Caste>
</Profile>
Let op dat je ook core voltage target aanpast.
Dit geldt voor een ASUS 5770.
Sinds dit profiel geen problemen gehad, nog niet gereboot maar heb goede hoop dat dit gewoon werkt voor mij. Bij mij lost dit dus de problemen met MW2 op, andere dingen gaven vrijwel nooit problemen.

Je zou deze truc dus ook voor elke andere graka kunnen proberen alleen de speeds zullen wat anders zijn. Als je alles gelijk doet aan Want_2 moet het goed komen denk ik.

Edit: Let op dit blijkt, na een reboot, niet te werken! Dan crasht alles namelijk al bij het automatisch opstarten van CCC of later bij handmatig opstarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch Lion op 03-01-2010 15:43 . Reden: dit blijkt niet te werken ]

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:11
V3g3ta schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:34:
[...]

Thnx, dat heb ik nou gedaan en werkt voor nu ff goed. Alleen schakelt ATT niet vanzelf 2D naar 3D en terug, maar dat heb ik nu opgelost middels hotkeys. Hoe heb jij het ingesteld? En heb jij CCC wel nog geinstalleerd of kan die nu weg?
Nadat je profielen hebt aangemaakt moet je naar hardware/auto-overclocking gaan en "enable 2D/3D overclocking" aanvinken. Dan schakelt hij automatisch.
CCC gebruik ik nog wel voor multi-display wat ATT niet ondersteunt geloof ik. Verder gebruik ik ATT ook voor game-profielen (AA, AF etc.) omdat je in CCC, om volstrekt onbegrijpelijke redenen voor mij, niet in kan stellen dat default settings weer ingesteld worden na afsluiten van de game en je dus constant profielen aan het laden bent...

anathema

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 21:16

mickjuh

Good news everyone!

Dutch Lion schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:04:
Ik heb/had ook het probleem met de strepen en heb het volgende gedaan na het doorlezen van dit topic:
Aangezien bij mij het probleem verdacht veel bij het overschakelen tussen 2D en 3D optrad, heb ik zoals eerder in dit topic beschreven het trucje met het profiel in CCC geprobeerd.

Hiervoor heb ik het volgende in het profiel gedaan: (alles gewoon hetzelfde gezet als de hoogste clocksnelheid zodat er niet meer teruggeschakeld wordt.)

[...]

Sinds dit profiel geen problemen gehad, nog niet gereboot maar heb goede hoop dat dit gewoon werkt voor mij. Bij mij lost dit dus de problemen met MW2 op, andere dingen gaven vrijwel nooit problemen.

Je zou deze truc dus ook voor elke andere graka kunnen proberen alleen de speeds zullen wat anders zijn. Als je alles gelijk doet aan Want_2 moet het goed komen denk ik.
Ik ga dit ook even proberen thuis. Heb de Sapphire 5770. Heb de hotfix nu geinstalleerd. Nog geen strepen gehad nu alleen wel blue screens met reboots.

• stanman23
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:05
Anoniem: 324475 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:01:
Ik weet niet of er nog andere mensen zijn die het probleem hebben dat het beeld niet schermvullend is heb ik een tip: Ga niet formatteren en windows opnieuw installeren want dat help niet :) Maar aangezien ik nogsteeds het probleem heb heb ik hoop ik dat iemand kan helpen.. Ik heb een Syncmaster 2333HD (1920-1080) en een HD5850, met de drivers van de cd van XFX is het beeld wel schermvullend maar loopt Dirt2 vast zodra ik hem opstart. Met de nieuwste drivers van de website is heb beeld niet meer schermvullend maar loopt Dirt2 wel als een zonnetje.. alleen heb ik niet een 23 inch sherm om alsnog kleiner te kijken ;)
Hier heb ik ook last van gehad P2370. Bij mij was hielp het om in het menu van het beeldscherm zelf het formaat van 16-9 naar Screen Fit te zetten.

Probeer het eens.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Wat ik dus gister gedaan help hielp, gisteravond probleemloos mw2 gespeeld. Nu maar hopen dat dit niet eenmalig is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
eergisteren mijn Asus HD5850 binnen gekregen. De volgende dag prima rondje crysis gespeeld op hoogste settings. Start ik vandaag mijn pc op en jawel hoor: disco. Strepen in alle kleuren en lichtshows over mijn scherm. Geprobeerd het te fixen door 9.12 te installeren: geen resultaat. Downgrade naar de meegeleverde versie op de cdrom: geen resultaat. Hotfix: geen resultaat. De waardes van CCC veranderd en bios geupdate (weet niet of dat ermee te maken heeft) lijkt tot nu toe succes te hebben, hij draait al twee uur 2D zonder problemen. 3D ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Dutch Lion schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:04:

[...]

Heb geprobeerd wat je zei maar als ik het profiel dan inschakel dan krijg ik direct de verticale strepen :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337955

Ik heb ook problemen met mijn ati hd 5850 van sapphire en tot nu toe heeft niks gewerkt. Ik heb een asus p6t moederbord en een intel i7 processor. Zelfs als ik gewoon online zit te browsen, of flash movies kijk, dan krijg ik een blauw-grijs scherm met blokjes en moet ik altijd rebooten. Als ik dan reboot, dan krijg ik het soms binnen de 5 minuten opnieuw. Verder als ik WoW speel, dan kan ik soms max 5 minuten spelen vooraleer het probleem zich terug voordoet en dit is echt geen doen. Ik had de 9.12 drivers geïnstalleerd, maar daar had ik bijzonder veel problemen mee. Ik heb deze dan verwijderd en terug de originele geïnstalleerd die ik bij mijn graka had gekregen, maar momenteel doet het probleem zich ook zeer veel voor. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik dacht mijn bios te flashen omdat dat bij sommige mensen bleek te helpen, maar ik heb dat nog nooit gedaan dus ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Iemand enige hulp/oplossingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328302

Anoniem: 337955 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:54:
Ik heb ook problemen met mijn ati hd 5850 van sapphire en tot nu toe heeft niks gewerkt. Ik heb een asus p6t moederbord en een intel i7 processor. Zelfs als ik gewoon online zit te browsen, of flash movies kijk, dan krijg ik een blauw-grijs scherm met blokjes en moet ik altijd rebooten. Als ik dan reboot, dan krijg ik het soms binnen de 5 minuten opnieuw. Verder als ik WoW speel, dan kan ik soms max 5 minuten spelen vooraleer het probleem zich terug voordoet en dit is echt geen doen. Ik had de 9.12 drivers geïnstalleerd, maar daar had ik bijzonder veel problemen mee. Ik heb deze dan verwijderd en terug de originele geïnstalleerd die ik bij mijn graka had gekregen, maar momenteel doet het probleem zich ook zeer veel voor. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik dacht mijn bios te flashen omdat dat bij sommige mensen bleek te helpen, maar ik heb dat nog nooit gedaan dus ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Iemand enige hulp/oplossingen??
Wat bij mij werkt is dit:
  • Driversweeper installeren, om er zo zeker van te zijn dat je álle drivers weggooit die je op je pc hebt staan.
  • De Hotfix drivers downloaden van de AMD site.
  • De kaart een aantal Mhz terugklokken in de Catalyst Control Center
Sindsdien heb ik eigenlijk helemaal geen problemen meer. En gisteren heb ik 6 uur aan een stuk WoW kunnen spelen zonder problemen. Daarbij moet ik zeggen dat ik ook bij Dirt 2 totaal geen problemen meer heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:23
Ik heb kort contact gehad met AMD. Ze zijn zich bewust van het probleem, maandag krijg ik meer te horen. Het hele bedrijf ligt nu plat, wat op zich niet zo gek is :P De email-uitwisseling vond dan ook plaats met een iphone en een blackberry :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Marc Rademaker schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:51:
Ik heb kort contact gehad met AMD. Ze zijn zich bewust van het probleem, maandag krijg ik meer te horen. Het hele bedrijf ligt nu plat, wat op zich niet zo gek is :P De email-uitwisseling vond dan ook plaats met een iphone en een blackberry :p
Volgens deze site:
http://news.ati-forum.de/...-7-januar-2010-vorgezogen
Komt de 10.1 (waarom niet 10.0?) driver set op 7 januari. Als ze zich al bewust van het probleem zijn hoop ik dat er met die drivers iets aan gedaan is.
Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

10.1 omdat januari maand 1 is, zoals december maand 12. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

V3g3ta schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:57:
10.1 omdat januari maand 1 is, zoals december maand 12. ;)
En 10 omdat het 2010 is of push ik het nou weer te ver? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Nee, dat klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
mickjuh schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:29:
[...]

Heb geprobeerd wat je zei maar als ik het profiel dan inschakel dan krijg ik direct de verticale strepen :( :'(
Daar kwam ik dus ook achter toen ik gister mn pc probeerde op te starten toen maar in safe mode CCC uit de startup gehaald via msconfig en nu kan ik gelukkig weer opstarten maar ik gooi ook snel dat profiel er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu die hotfix gedownload en mijn kaart wat teruggeclocked, en ik moet zeggen dat het hielp. Ik heb niet meer gegamed maar ik heb geen last meer gehad van de strepen tijdens het surfen en bekijken van flash video's zoals ik wel in het verleden had. Vanavond is gamen en zien wat er dan gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Van AMD forum:
This sucks, i have never gotten a crash since Dec 14.

I RMAed the card and got a new one and since Dec 14 i got no crash. Now all of a sudden i got 2 crashes in the past 3 hours. This is pissing me off. I am really losing my patience with ATI about this problem.
Is niet de eerste keer dat mensen die hun kaart hebben geRMAd alsnog problemen hebben met een nieuwe kaart... Neemt een beetje mijn motivatie weg om mijn eigen kaart terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:53
Ik heb een Sapphire 5770 in mijn PC hangen en draai Win7 64bit. Sinds ik 9.12 had geïnstalleerd kreeg ik het streepjes behang op willekeurige momenten op mijn scherm en video in games was ineens zwaar blokkerig (WMP en andere spelers gaf video wel goed weer op mijn scherm). Ik heb toen maar weer gedowngrade naar 9.11, sindsdien die problemen niet meer gehad. Wel 1 keer dat het beeld in Windows even bleef hangen en onderin ineens verscheen dat er nieuwe hardware (de videokaart) was gevonden en geinstalleerd... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Sinds de hotfix van 9.12 en de ccc profile waarde heb ik nog steeds geen strepen meer gezien.

Wel nog een (paar) keer in MW2 vastgelopen toen ik had opgestart met de oude settings (157 en 300)
Nu ik het weet gaat het gelukkig goed.

Hopelijk dat 10.1 veel stabieler is.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
Hoop dat Marc vandaag wat meer te horen krijgt en dat met ons wil delen

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb gisteren in CCC de standaard waarden wat overgeclocked (zelfs het terug clocken hielp niet). Heb in MW2 de graphics wat slechter gezet en kon gisteren zo 3 uur gamen zonder dat de computer uitviel. Heb daarna de computer nog eens 8 uur aan gehad voor Grabit. Geen enkele reboot gehad.

Normaal kon ik maar 10 minuten in MW2 spelen. Kijk het vanavond ook weer even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
LeonNL schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:10:
Hoop dat Marc vandaag wat meer te horen krijgt en dat met ons wil delen
Ik zag je posten dat je een Sapphire kaart zou krijgen i.p.v. de XFX, heb je die al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
ze zijn oudjaars dag aan de deur geweest maar toen was ik niet thuis. zaterdag gewacht maar niets geweest. ik verwacht dat ze vandaag zijn geweest maar ik moest werken. kan nieuwe kaart dan morgen ophalen.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem is blijkbaar terug. Ik heb 2 dagen geen problemen gehad, maar nu kreeg ik vandaag terug strepen etc. Enig idee wanneer de nieuwe drivers uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Anoniem: 337955 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:05:
Het probleem is blijkbaar terug. Ik heb 2 dagen geen problemen gehad, maar nu kreeg ik vandaag terug strepen etc. Enig idee wanneer de nieuwe drivers uitkomen?
7 januari volgens een bepaalde site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hmm toch heel de avond vanaf 20:45 kunnen gamen (mw2) tot 1 minuut geleden mijn beeld zwart wordt en mijn systeem reboot. 8)7 |:(

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Van AMD heb ik het volgende te horen gekregen:

"I've been following up with our engineering team concerning this issue. We've been looking into it and believe we have a potential resolution to it and we are in the process of qualifying the fix at the moment."

Hopelijk brengen ze de remedie snel uit en kunnen jullie weer zonder problemen van jullie videokaart genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Als ik in MW2 de Anti Aliasing uit zet dan kan ik volgens mij probleemloos gamen. Heb gisteravond de anti aliasing aangezet en had na 4 potjes de verticale strepen. Nadat ik deze had uitgezet kon ik zonder vastlopers doorgamen.

Heb verder in CCC de overclock nog aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
straks mijn Sapphire ophalen op het postkantoor.

@Marc thx

ben benieuwd hoe snel dit gefixt is.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 10:48
LeonNL schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:38:
straks mijn Sapphire ophalen op het postkantoor.

@Marc thx

ben benieuwd hoe snel dit gefixt is.
Ik hoop snel, ik heb net een nieuwe pc en de volgende dag toen ik opstarte had ik dit probleem ook, ff gerstart en het was er gelukkig niet meer (klopt af).

btw een HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, waarom kom ik toch altijd pas bij dit soort topics nadat ik een nieuwe pc gekocht heb :P

Samen met een vriend precies hetzelfde systeem gehaald:
Antec 380 Watt earthwats
i7 860
Gigabay P55-UD3
Club3d HD5770
Windows 7 x64 bit Ultimate 9.12 hotfix

Problemen omschrijving:
Bij het aanzetten van de pc start hij wel op maar blijft het beeldscherm uit, het toetsenbord en windows start wel gewoon. Tijdens de laatste Top Gear xvid kijken eerst met Media speler, dit ging goed alleen liep die uit sync. VLCplayer gedownload en daarmee gekeken. op 3/4 piepte de pc en werd het systeem ontiegelijk traag, elke actie duurde 10+ sec. dus via ctrl+alt+del task manager > vlcplayer gekilled, maar het probleem bleef. Uiteindelijk in windows het systeem kunnen herstarten, toen was het weer over.
Ik heb wel MW2 5 uur gespeeld zonder vastloper, strepen of reboot op 1920 x 1080 4x AA.
Ik heb nog niet in de Event viewer gekeken naar fouten of gekeken naar die HDMI audio driver. Maar zover ik hier lees heb ik dus niet de problemen die veel mensen hier hebben.

Ik zal eens navragen of die vriend van mij nog problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin zelfs terug strepen te krijgen als ik gewoon in windows werk. Ook start mijn pc nu en dan automatisch terug op, wat ook zeer ambetant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Viper® schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:34:
Hmm, waarom kom ik toch altijd pas bij dit soort topics nadat ik een nieuwe pc gekocht heb :P

Samen met een vriend precies hetzelfde systeem gehaald:
Antec 380 Watt earthwats
i7 860
Gigabay P55-UD3
Club3d HD5770
Windows 7 x64 bit Ultimate 9.12 hotfix

Problemen omschrijving:
Bij het aanzetten van de pc start hij wel op maar blijft het beeldscherm uit, het toetsenbord en windows start wel gewoon. Tijdens de laatste Top Gear xvid kijken eerst met Media speler, dit ging goed alleen liep die uit sync. VLCplayer gedownload en daarmee gekeken. op 3/4 piepte de pc en werd het systeem ontiegelijk traag, elke actie duurde 10+ sec. dus via ctrl+alt+del task manager > vlcplayer gekilled, maar het probleem bleef. Uiteindelijk in windows het systeem kunnen herstarten, toen was het weer over.
Ik heb wel MW2 5 uur gespeeld zonder vastloper, strepen of reboot op 1920 x 1080 4x AA.
Ik heb nog niet in de Event viewer gekeken naar fouten of gekeken naar die HDMI audio driver. Maar zover ik hier lees heb ik dus niet de problemen die veel mensen hier hebben.

Ik zal eens navragen of die vriend van mij nog problemen heeft.
Is je voeding niet wat aan de lage kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mickjuh schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:35:
[...]

Is je voeding niet wat aan de lage kant?
Als ik via : http://extreme.outervision.com/PSUEngine eea bereken zou het voldoende moeten zijn.
Al hoewel ze voor een hd5870 adviseren om minimaal een 500W voeding te hebben.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:23:
[...]

Als ik via : http://extreme.outervision.com/PSUEngine eea bereken zou het voldoende moeten zijn.
Al hoewel ze voor een hd5870 adviseren om minimaal een 500W voeding te hebben.
Het is ook een HD5770 ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/11

Minimum psu advised 500W (voor de hd5770)

[ Voor 27% gewijzigd door Frostbite op 05-01-2010 12:40 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Meh, die antec-voeding is vrij goed. Zijn systeem trekt onder load misschien 200W en niet veel meer. In de review trok ik 263W uit de muur met een HD 5770 en een 3,8GHz core i7 920. Trek daar de efficiëntie van af en je zit op plus minus 200W. Moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
^^

Dat dacht ik ook.

Voeding wordt ook amper warm, geen reboots of vastlopers. MW2 3 uur non stop gespeeld geen probleem.

In me bios de HD delay op 5 sec. gezet maar dat maakt ook niks uit. Vanavond toen ik hem aanzette de eerste keer weer geen beeld, resetten helpt dan niet. Gewoon een keer uit en weer aandoen doet die het weer. Voeding zou eventueel kunnen, dat die in het begin misschien net niet genoeg kan leveren voor mobo/cpu/gpu, maar lijkt me vrij sterk, misschien de videokaart zelf ?

cpu trekt maximaal 95 W
gpu trekt maximaal 108 W

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 05-01-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Energy consumption
We'll now show you some tests we have done on overall power consumption of the PC. Looking at it from a performance versus wattage point of view, the power consumption is good for a product of this caliber, according to ATI the 5770 has a TDP of 108 Watts.

The methodology is simple: We have a device constantly monitoring the power draw from the PC. After we have run all our tests and benchmarks we look at the recorded maximum peak; and that's the bulls-eye you need to observe as the power peak is extremely important. Bear in mind that you are not looking at the power consumption of the graphics card, but the consumption of the entire PC.

Our test system is a power hungry Core i7 965 / X58 based and overclocked to 3.75 GHz. Next to that we have energy saving functions disabled for this motherboard and processor (to ensure consistent benchmark results).

Our ASUS motherboard also allows adding power phases for stability, which we enabled as well. I'd say on average we are using roughly 50 to 100 Watts more than a standard PC due to these settings and then add the CPU overclock, water-cooling, additional cold cathode lights etc.

Keep that in mind. Our normal system power consumption is much higher than your average system.

Single GPU 5770

System in IDLE = 228 Watts
System with GPU in FULL Stress = 321 Watts
Difference (GPU load) = 93 Watt
Dual GPU 5770

System in IDLE = 249 Watts (= 21W added over single GPU)
System with GPU in FULL Stress = 423Watts
Difference (GPU load) = 174 Watt
321 Watt full load - 50/100 Watt minimaal

200/250
380 Watt meer dan voldoende lijkt mij dan

komt er vervolgens:
Recommended Power Supply
So here's my power supply recommendation:

Radeon HD 5770 (single GPU)

The card requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 40 Amps available on the +12 volts rails.
eigenlijk spreekt hij zichzelf hier weer tegen.

http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTIyOQ==

+12V1 1.0A 17.0A ±5% 120 120
+12V2 1.0A 17.0A ±5% 120 120

dus opgeteld 34A. Zou dat het probleem kunnen zijn ?
17A en 15A staat er op de voeding zelf, dus 32A

net Crysis Warhead gedaan, ok toen werd het zaakje wel warm :P

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 05-01-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:26:
dus opgeteld 34A. Zou dat het probleem kunnen zijn ?
17A en 15A staat er op de voeding zelf, dus 32A
Je mag het niet optellen. Zou ook een beetje vreemd zijn een voeding van 380 Watt die 384 Watt kan leveren op de 12 voltlijnen, wat zou die dan op de 5, 3,3 leveren? Een negatief vermogen? :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Als je strepen krijgt, ligt het niet aan de voeding maar gewoon aan het driver probleem bij de 5xxx kaarten.

Je voeding lijkt aan de lage kant te zijn maar zoals bovengenoemden ook al aangeven is het voldoende als je geen dingen als overclocken e.d. gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hmm

Nou welkom topic

zat net een film te kijken, beeld op zwart en hallo gele verticale lijnen...

:(

Overigens zegt iemand op de amd forums dit:
12/21/2009 05:57 AM

tihuang
n00b

I've had the same vertical striping/solid color crashes for about two weeks. XFX has been really good with customer support, and after a week they authorized an RMA. Turns out I have a faulty card. I'll post again once my new graphics card comes in.

In the mean time, if you've been experiencing crashes, it may be very likely that you have a faulty card, so stop searching for software solutions. It's probably not the drivers. I tried almost everything before I RMA'd my card.

I have: HD 5770

Gigabyte P55 UD3R Mobo

Intel Core i5

Running Windows 7 64 Bit
maar iemand anders reactie is weer:
i have the exact same hardware setup as you and for me it was the motherboard problem. i had the large mouse pointer and movies crash at full screen bugs, i flashed the motherboard bios to F5 version and everything is working superb for like a month now.

i recomend everyone that has problems with hd5770 and has a gigabyte p55-ud3 (or similar models) to get the latest bios. it seems to fix the incompatibility with hd 5xxx series. be sure not to use @bios program since you can fry your mobo.
Aangezien ik een P55-UD3 moederbord heb met een F3 bios heb ik deze geflashed naar de F5 versie. Overigens gewoon met @Bios, hij zegt dat je dan je bios kan fry'en, maar goed @bios is de standaard te downloaden tool van de Gigabyte site zelf.

[ Voor 87% gewijzigd door Viper® op 05-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
net 45 minuten zitten gamen MW2 op mijn 2e 5870 (sapphire) en geen strepen gehad. AA stond wel uit zag ik.

9.12 hotfix staat erop

draai trouwens op een msi x58 moederbord met een i7 920

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Marc Rademaker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:51:
Van AMD heb ik het volgende te horen gekregen:

"I've been following up with our engineering team concerning this issue. We've been looking into it and believe we have a potential resolution to it and we are in the process of qualifying the fix at the moment."

Hopelijk brengen ze de remedie snel uit en kunnen jullie weer zonder problemen van jullie videokaart genieten :P
Ik hoop écht dat hier een fix voor is. Gisteren al weer een aantal crashes gehad. Heb 2 dagen probleemloos kunnen gamen maar de verticale strepen zijn weer terug. Het lijkt er wel op als ik de drivers verwijder, er geen crashes meer zijn. Maar zonder driver ben ik ook niet zo lang aan het werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
gister een 3dmark05 gedraaid, maar verder niks raars gezien. Maar mijn ervaring is dan ook dat het probleem vrij plotseling optreedt en niet specifiek te reproduceren is. Zo heb ik 5 uur MW2 op 4xAA gespeeld zonder problemen. Sterker nog ik wist nog niet eens dat er problemen met de kaarten waren :P
Maar na gisteren de verticale lijnen te hebben gekregen tijdens het kijken van een film in 2D Windows.
Er waren in het amd topic wel een aantal fixes genoemd zoals je HD audio driver verwijderen, je clocksnelheden vastzetten, powersafe opties uit etc. etc.

Allemaal leuk en aardig, maar ik vind dat geen oplossing op die manier.
Gister de bios na F5 geflashed, nu maar hopen dat ik geen problemen meer heb, al vrees ik het ergste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Hier lees ik dat de 8.6 drivers wel zouden moeten werken. Iemand hier ervaring mee?

En waar vind ik die voor de Sapphire kaart? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
mickjuh schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:15:
Hier lees ik dat de 8.6 drivers wel zouden moeten werken. Iemand hier ervaring mee?

En waar vind ik die voor de Sapphire kaart? :+
http://downloads.guru3d.com/

Onder de Ati Catalyst drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
http://downloads.guru3d.c...%7C64)-download-1942.html

sorry Viper had je post nog niet gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door LeonNL op 06-01-2010 14:57 ]

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Heb overigens ook even een post gemaakt op de amd/ati forums.

Aangezien beide systemen afgelopen zaterdag pas zijn aangeschaft stuur ik ook nog een mailtje richting de winkel met een uitleg van de situatie.
Misschien dat ik het zaakje ruil voor een GTX260.
Zou het jammer vinden, de hd5770 is in mijn ogen superieur, trekt minder vermogen (108 vs 160) en afgezien van de gelimiteerde geheugenbandbreedte bus zet die toch mooie prestaties neer. Maar goed wat vele hier hebben, ik heb geen zin om 4 weken te lopen kloten met games/films en vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-07 11:47
Ik vind het echt jammer om te lezen dat er zoveel driver problemen zijn. De kaarten hebben erg veel potentie, qua prijs/prestaties kan niemand volgen. Dit topic geeft echter wel aan dat het toch een gokje is om een 5XXX kaart te kopen, niemand heeft zin in strepen of andere rare verschijnselen :(

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geestige is dat ik voordat ik een nieuw systeem geconfigureerd heb eerst dagen heb lopen zoeken naar de beste keuze voor mijn systeem. Dus de X4 955 vs i5 vs i7, moederbord, voeding, videokaart.
Pas als je tegen problemen aan loopt ga je googlen en zie je eigenlijk binnen 5 min. al de topics over hetzelfde probleem.
Veel mensen hebben inderdaad de 5xxx lijn aangeschaft met het oog op de toekomst, nieuwe techniek, goede prestaties vs laag verbruik en warmte. Ik had ook de 4870 kunnen nemen maar besloot voor de nieuwe dx11 ondersteuning te gaan :')

net 5 min gedaan om mijn pc aan te krijgen.

aanzetten -> post beeps, toetsenbord reageert, geen beeld
reset -> hetzelfde
uit/aan -> nog steeds
power eraf, aanzetten -> nog steeds
6x pins voeding uit de videokaart en weer terug, toen aangezet, toen deed die het weer.

voeding toch te zwak ? of is me 5770 gewoon gaar :X

[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 06-01-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Viper® schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:46:
Geestige is dat ik voordat ik een nieuw systeem geconfigureerd heb eerst dagen heb lopen zoeken naar de beste keuze voor mijn systeem. Dus de X4 955 vs i5 vs i7, moederbord, voeding, videokaart.
Pas als je tegen problemen aan loopt ga je googlen en zie je eigenlijk binnen 5 min. al de topics over hetzelfde probleem.
Veel mensen hebben inderdaad de 5xxx lijn aangeschaft met het oog op de toekomst, nieuwe techniek, goede prestaties vs laag verbruik en warmte. Ik had ook de 4870 kunnen nemen maar besloot voor de nieuwe dx11 ondersteuning te gaan :')

net 5 min gedaan om mijn pc aan te krijgen.

aanzetten -> post beeps, toetsenbord reageert, geen beeld
reset -> hetzelfde
uit/aan -> nog steeds
power eraf, aanzetten -> nog steeds
6x pins voeding uit de videokaart en weer terug, toen aangezet, toen deed die het weer.

Haha, ik had dat precies zo. Ook dagen lopen zoeken en ook voor de dx11 kaart gegaan. Weet niet waarom hij naar het opnieuw aansluiten van de 6pins wel weer doet.

Heb net de 8.6 drivers voor windows 7 geïnstalleerd. Heb al wel weer grijze verticale strepen gehad. Heb nu de GPU en Memory Clock terug geclocked en momenteel nog geen vastloper hiermee gehad.

Kan mij iemand vertellen waarom de waarden van de onderste Clocks verschillen met die van de boven ingestelde?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/29de2wp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Simpele verklaring, de Ati clockt automatisch naar mate hij minder/meer gebruikt wordt

bij mij in windows staat ie op 156.99/300
als ik een film start op 720p schiet die even naar rond de 300~500/600 oid
fullscreen of een game starten -> 849,7/1200

en daar ligt zozeer het probleem. ZOver ik begrepen heb zit het probleem in het feit dat de kaart swiched tussen 2D en 3D clock speeds, dus als je hem vast op 850/1200 zou zetten zou het probleem opgelost moeten zijn.

van het amd forum:
Hello,

found a way to stop the crashes happening in 3D games.

I've simply set the RAM in my BIOS settings from unganged to ganged mode (Thanks to pocketfluff. His post gave me the idea).

Other tweaks:

- Changing all the "auto" settings in BIOS to manual

- ATi Overdrive: Setting Profile to:

<Feature name="CoreClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="50000" />
<Property name="Want_1" value="50000" />
<Property name="Want_2" value="70000" />
</Feature>
<Feature name="MemoryClockTarget_0">
<Property name="Want_0" value="100000" />
<Property name="Want_1" value="100000" />
<Property name="Want_2" value="115000" />
</Feature>
<Feature name="CoreVoltageTarget_0">
<Property name="Want_0" value="1000" />
<Property name="Want_1" value="1000" />
<Property name="Want_2" value="1100" />
</Feature>

No crashes in 3D games. Played every game with disabled Catalyst AI. Had only one desktop crash while using Open Office(vertikal stripes crash).

Seems like it could be a memory adressing bug. Problem could be caused either by ATI, Gigabyte or Microsoft.

[ Voor 54% gewijzigd door Viper® op 06-01-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Dat profiel werkt niet, zie een aantal posts van mij en een aantal andere mensen die dit geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:46:
Of je mobo, want veel Gigabyte mobo's hebben nogal problemen met de nieuwe kaarten, bios update deed bij veel mensen wonderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:38:
[...]

Of je mobo, want veel Gigabyte mobo's hebben nogal problemen met de nieuwe kaarten, bios update deed bij veel mensen wonderen.
Ik heb al de nieuwste versie F5.

Vanmorgen kreeg ik hem weer niet aan. Opvallend is dat de fan van de grafische kaart voluit blijft draaien, normaal gesproken moet die tijdens de post langzamer gaan. Zou het nog uitmaken als ik zo'n pci-e verloop adater haal en de videokaart aansluit op 2 aparte 12V molex aansluitingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Ik lees net ook nog ergens dat we onze chipset drivers moet updaten.
You really really need to install chipset drivers! The fact that my problem was because my drivers didn't install properly (in that, they didn't install at all) highlights to me that the MS drivers are inadequate and the latest intel chipset drivers are required.
Reactie van iemand die dit heeft gedaan:
Ok installed the INF chipset drivers lastnight, haven't had 1 problem with the system for 3 hours. Played a game, watched a movie, the gpu/mem speeds were jumping from 156/300 to 850/1200.
Ik heb Windows 7 64 bit geïnstalleerd en eigenlijk alleen de videokaart apart geïnstalleerd. De rest heb ik laten staan zoals Windows ze heeft geïnstalleerd. Ik download vanavond even de chipset drivers van mijn ASUS P6T SE moederbord. Ik hoop dat dit gaat helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Aanvulling hierop, de Microsoft chipset drivers lijken niet goed te werken. Je zal dus echt de INF chipset drivers van je vendor moeten installeren.

Wat me net opvalt, als ik op de Gigabyte site kijk naar de INF chipset driver versie:

Chipset
Date Description Version Size
2009/11/16 Intel INF installation
9.1.1.1020

Asrock:
Windows® 7 64bit
2.34MB INF driver ver:9.1.1.1020

En op de Intel site:

Title Date Version Status Type
INF Update Utility - Primarily for Intel® 5, 4, 3, 900 Series Chipsets
Did you just install the operating system? If you did not, then you do not need to install the Intel® Chipset Software Installation Utility.

OS: Windows 2000*, Windows 7*, Windows 7, 32-bit*, Wi....More Windows 2000*, Windows 7*, Windows 7, 32-bit*, Windows 7, 64-bit*, Windows Server 2003 Enterprise x64 Edition*, Windows Server 2003 Standard Edition*, Windows Server 2003 Standard x64 Edition*, Windows Server 2003*, Windows Server 2008*, Windows Vista 32*, Windows Vista 64*, Windows Vista*, Windows XP Home Edition*, Windows XP Media Center Edition*, Windows XP Professional x64 Edition*, Windows XP Professional*>
12/22/2009
9.1.1.1025
Latest
Drivers

Dat lijkt een nieuwere versie ?

[ Voor 78% gewijzigd door Viper® op 07-01-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Viper® schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:01:
Aanvulling hierop, de Microsoft chipset drivers lijken niet goed te werken. Je zal dus echt de INF chipset drivers van je vendor moeten installeren.

Wat me net opvalt, als ik op de Gigabyte site kijk naar de INF chipset driver versie:

Chipset
Date Description Version Size
2009/11/16 Intel INF installation
9.1.1.1020

Asrock:
Windows® 7 64bit
2.34MB INF driver ver:9.1.1.1020

En op de Intel site:

Title Date Version Status Type
INF Update Utility - Primarily for Intel® 5, 4, 3, 900 Series Chipsets
Did you just install the operating system? If you did not, then you do not need to install the Intel® Chipset Software Installation Utility.

OS: Windows 2000*, Windows 7*, Windows 7, 32-bit*, Wi....More Windows 2000*, Windows 7*, Windows 7, 32-bit*, Windows 7, 64-bit*, Windows Server 2003 Enterprise x64 Edition*, Windows Server 2003 Standard Edition*, Windows Server 2003 Standard x64 Edition*, Windows Server 2003*, Windows Server 2008*, Windows Vista 32*, Windows Vista 64*, Windows Vista*, Windows XP Home Edition*, Windows XP Media Center Edition*, Windows XP Professional x64 Edition*, Windows XP Professional*>
12/22/2009
9.1.1.1025
Latest
Drivers

Dat lijkt een nieuwere versie ?
Op de Asus site staat een: "Intel Chipset Inf Update Program V9.1.1.1014 for Windows XP 32bit/XP 64bit/Vista 32bit/Vista 64bit Win7 32bit/64bit". Deze zal denk ik de nieuwste chipset drivers installeren. Die tool is van Juli 2009.

Ik zou gewoon eens de laatste drivers van de ASRock site afhalen en proberen. Dit is eigenlijk het enige wat ik zo'n beetje nog niet heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb ook last van de strepen/kleuren crashes met mijn HD5750. Met het gamen draait ie aardig goed, en heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Het is meer als ik aan het internetten ben o.i.d.
Dan komt er een rode/groene/grijze kleur op het scherm en herstelt zich daarna meestal weer, en en af toe moet ik een reset doen.
Als de driver zich hersteld dan zie ik dit staan.

Ik draai nu op de ATI Catalyst™ 9.12 versie voor W7 64-bit.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Welk tool is handig om voltages te meten ?

Ik wil vanavond toch even kijken wat de voltages zijn, just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Je bedoelt de 2d/3d voltage van je kaart?
Dan kun je met gpu-z loggen en de voltage bekijken. sensor tab en helemaal naar beneden scrollen.
en "continue to log..." aanvinken

[ Voor 31% gewijzigd door Bullus op 07-01-2010 13:23 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of de nieuwe drivers al uit zijn? Ik heb gezocht maar niets gevonden, iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Viper® schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:49:
Welk tool is handig om voltages te meten ?

Ik wil vanavond toch even kijken wat de voltages zijn, just to be sure.
Als ik de chipset drivers wil installeren geeft die aan dat ik al de laatste drivers heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ik heb twee weken geen last gehad, door de 9.12 hotfix drivers, maar vandaag was het weer raak :(

Gelukkig hebben we nog een 5770 op kantoor, dus ga ik ze maar eens omwisselen, kijken wat er gebeurt. En hopelijk komt AMD snel met die fix, als het echt software-matig aangepakt kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 22:58
Mag schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:09:
[...]

7 januari volgens een bepaalde site
En wat is het vandaag? Juist... 7 januari, en geen drivers. Welke site was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Jorn1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:03:
[...]

En wat is het vandaag? Juist... 7 januari, en geen drivers. Welke site was dat?
Geen idee, was gelinkt door iemand op het AMD forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
ik heb intel chipset inf van asus gedownload en geïnstalleerd en 2 of 3x MW2 zonder problemen kunnen opstarten en spelen. Hopen dat het na de reboot ook zo goed blijft gaan. Ik zal morgen wel meedelen of ik nog steeds tevreden ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Dutch Lion schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:22:
ik heb intel chipset inf van asus gedownload en geïnstalleerd en 2 of 3x MW2 zonder problemen kunnen opstarten en spelen. Hopen dat het na de reboot ook zo goed blijft gaan. Ik zal morgen wel meedelen of ik nog steeds tevreden ben :P
Welke OS draai je? En heb je gewoon de executable gedraaid? Deze gaf bij mij onder win7 64bit aan dat de chipset drivers al geinstalleerd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Overigens doet mijn systeem niks meer :(
1 lange piep en 2 korte piepjes...
Q: What do the beeps emitted during the POST mean?
A: The following Award BIOS beep code descriptions may help you identify possible computer problems.
(For reference only.)
1 short: System boots successfully
2 short: CMOS setting error
1 long, 1 short: Memory or motherboard error
1 long, 2 short: Monitor or graphics card error
1 long, 3 short: Keyboard error
1 long, 9 short: BIOS ROM error
Continuous long beeps: Graphics card not inserted properly
Continuous short beeps: Power error
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Viper® schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:37:
Overigens doet mijn systeem niks meer :(
1 lange piep en 2 korte piepjes...

[...]

:'(
Sluit hem eens aan op een andere slot op het moederbord of anders, sluit hem eens opnieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mickjuh schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:50:
[...]

Sluit hem eens aan op een andere slot op het moederbord of anders, sluit hem eens opnieuw aan.
Ja misschien even de bios terugzetten naar default ?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
mickjuh schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 07:53:
[...]

Welke OS draai je? En heb je gewoon de executable gedraaid? Deze gaf bij mij onder win7 64bit aan dat de chipset drivers al geinstalleerd waren.
Ik draai Windows 7 Prof. 64-bit. Ik heb zon update ding gedownload in een .rar of .zip oid en die uitgepakt en daar zat volgens mij een .exe in. Deze "gerunt" en toen ging die van alles installeren en gaf die vervolgens aan dat het "gefinished" was.

Ga vanmiddag of vanvond wel een potje MW2 spelen en kijken of er dan een crash komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Dutch Lion schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:15:
[...]

Ik draai Windows 7 Prof. 64-bit. Ik heb zon update ding gedownload in een .rar of .zip oid en die uitgepakt en daar zat volgens mij een .exe in. Deze "gerunt" en toen ging die van alles installeren en gaf die vervolgens aan dat het "gefinished" was.

Ga vanmiddag of vanvond wel een potje MW2 spelen en kijken of er dan een crash komt.
Ja ik heb dat update ding ook gedownload maar ik kon die niet draaien want hij gaf al aan dat ik de drivers al had geinstalleerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Bij mij lijkt de update van mn chipdriver set te werken. Vanmiddag weer cod mw2 opgestart en vrijwel altijd had ik dan de eerste keer van de dag een crash maar deze keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ok update

ik had samen met een vriend een identiek systeem gehaald, dus ik heb zijn pc geleend en na een kort onderzoek 1 conclusie, videokaart is defect.

zijn videokaart in mijn systeem, 1 piep Post
mijn videokaart in zijn systeem, 3 piepjes niks

morgen ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 10:59

mvh

State Governor

Hier nog zo iemand. Ik heb sinds een maand ofzo een Asus 5770, die het tot vandaag wel aardig heeft gedaan. Mijn enige probleem was het terugklokken naar idle in een spel dat net niet zwaar genoeg is om veel van de videokaart te eisen, maar wel zwaar genoeg om voor geen meter te lopen op de idle kloksnelheden 157/300 (Emergency 4).

Ik dacht dat ik het probleem had opgelost met het handmatig hoger zetten van de clocks in een Overdrive-profiel en het verwijderen van de HDMI-audio driver. Toen ik vandaag probeerde of dat inderdaad had geholpen kreeg ik meteen strepen bij het aanvinken van alleen al het vakje 'Overdrive inschakelen'. Ik kon niets meer met Windows, want in de veilige modus is het niet mogelijk de Ati-installer te gebruiken om de drivers te verwijderen, en in de gewone modus werkte hij niet omdat hij het scherm weer ging behangen zodra het OS geheel was opgestart. Ik gebruikte toen Catalyst 9.12.

Dat probleem heb ik opgelost door de kaart in een ander slot te drukken. Hierdoor vereist Windows een nieuwe installatie van de drivers, en dat geeft dan ook weer de gelegenheid om met een schone lei te beginnen. Hiervoor heb ik Driver Sweeper (van Guru3D gebruikt. Ik heb de kaart nu in mijn bovenste PCI-e slot geplaatst en de CD van Asus gebruikt. Hierop staat Catalyst 8.66, en ik dacht dat het wel een goed idee was deze driver te proberen want ik had ergens gelezen dat 8.6 werkte.

Emergency 4 doet het natuurlijk nog steeds niet fatsoenlijk, dus heb ik weer een Overdrive-profiel aangemaakt. Hierin had ik want_0 aangepast op 300/600 en daarna het profiel geactiveerd. Ik weet niet of hij die kloksnelheden ook werkelijk heeft overgenomen, want CCC gaf nog steeds 157/300 aan, en uit GPU-Z kon ik ook niet veel wijzer worden. Getest bleken de snelheden nog niet genoeg. De makkelijkste oplossing is dan natuurlijk het gelijktrekken van alle waarden (bij want_0, 1, 2). Resultaat: strepen zodra ik dit profiel inschakel :(.

Je hebt mijn systeemconfiguratie vast al geraden:
MSI 790FX-GD10
Windows 7 64-bit
Asus HD5770
Catalyst 8.66 (en eerder al 9.12)

Ik heb bij mijn weten de chipset-drivers wel correct geïnstalleerd, maar de BIOS niet geflasht want dat werkte niet (meteen) vanaf mijn USB-stick. Ik dacht dat MSI ook een Windows-gebaseerd flashtool had?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 16:36
Dat 'hoorde' ik ook wel eens dat MSI een windows-gebaseerd flashtool had!
Ik heb er wel eens naar gezocht voor mijn eigen pc, maar niet gevonden. (al een tijdje geleden overigens)

Het is gewoon zeik dat je gewoon niet normaal een spel kan spelen omdat ati zijn drivers niet op orde heeft.
Dan heb ik toch liever nvidia die wat langer wacht met deze kaarten en waarschijnlijk wel zijn drivers goed op orde heeft.

Mijn vriend heeft een Sapphire HD5770 en geen problemen tot nu toe bij het spelen van spellen. Dirt 2 werkt gewoon fantastisch, alles op ultra high en aa8x.
Maar hij heeft met opstarten van windows 7 weer problemen. Zijn resolutie verkleind ineens bij het opstarten en trekt naar het midden van het scherm. (dus geen volledige scherm vulling) Loopt daarna soms ook gelijk vast in windows. Na het opnieuw opstarten is de resolutie weer normaal en werkt alles weer gewoon.

Het zal vast allemaal wel goed komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hier nieuwe drivers die je nog kunt proberen.
En als je gaat overklokken met Rivatuner klokt de videokaart niet meer terug, dus 1MHz is al genoeg. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

-The_Mask- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:19:
[...]

En als je gaat overklokken met Rivatuner klokt de videokaart niet meer terug, dus 1MHz is al genoeg. ;)
Iemand ze al geprobeerd?

Moet zeggen dat ik met de 8.6 drivers en ati tray tools instelling nu een redelijk stabiel systeem heb. Denk dat ik morgen toch deze drivers wel even ga testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Dutch Lion schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:36:
Bij mij lijkt de update van mn chipdriver set te werken. Vanmiddag weer cod mw2 opgestart en vrijwel altijd had ik dan de eerste keer van de dag een crash maar deze keer niet.
Bij mij helpt het niet.
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:19:
[...]

Thanks, die ga ik zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja ik! Maar ik heb (nog) geen games op de PC staan en geen HD5xxx kaart. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Inmiddels kaart omgeruild, nieuwe erin en die werkte direct. Het vreemde is dus wel dat mijn oude kaart het 2 dagen goed leek te doen, al kreeg ik wel een keer de verticale strepen. Maar bij het opstarten werkte die wel eens niet, en inmiddels deed die helemaal niks meer. Krijg een vermoeden dat die 5xxx serie van Ati veel problemen gaat geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Viper® schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:47:
Inmiddels kaart omgeruild, nieuwe erin en die werkte direct. Het vreemde is dus wel dat mijn oude kaart het 2 dagen goed leek te doen, al kreeg ik wel een keer de verticale strepen. Maar bij het opstarten werkte die wel eens niet, en inmiddels deed die helemaal niks meer. Krijg een vermoeden dat die 5xxx serie van Ati veel problemen gaat geven
Hmm, ik ben benieuwd of die nieuwe kaart na 2 dagen ook nog goed werkt dan. Heb je precies dezelfde kaart terug gekregen of ben je voor een ander merk gegaan?

Ik heb de nieuwe drivers die hier boven staan geprobeerd. Vind wel dat die beter draaien, heb alleen wel een crash gehad. Met de instellingen in de ati tray tools draait het beter maar ook al wel een crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Laatst online: 06-04 19:40
dag mede tweakers; dit draadje gelezen en toen dit tegengekomen op site LET WEL niet mijn oplossing; wellicht helpt t ;) http://www.playfaster.net...n-hd-5xxx-series-problems

Ok, here's an update about my situation.
It seemed that i have resolved my problem with the card, today and yesterday i have played GTA4 for many hours without any kind of problems.

The only few things that i have done for this to work for me are :

1- Uninstalled and cleaned any remains of previous vga drivers with Driver Sweeper
2- Installed CD drivers that came with my card
3- Updated my mainboard BIOS to the latest
4- Updated my chipset drivers to the latest
5- Uninstalled and made a clean install of both 2005/SP1 and 2008/SP1 Microsoft Visual C++ Redistributable, including the Windows updates of those

This last step, Microsoft Visual C++, is the key. At least for me and the games i play because i have noticed a stange behaviour.
Some games (eg. GTA4, Silent Hill Homecoming) and softwares (ATI Catalyst) need the Visual C++ to work fine. And when you install those games and software, they automatically try to install Visual C++. Some are more "intelligent" then others like Catalyst that don't install a new copy if you already have it. But some are "stupid" like Silent Hill that don't look if you already have it, it install another copy no matter what. And boom ! Just after i have installed Silent Hill, i play a little, go on Pause to take a drink, and when i come back my computer had already frozen with a black screen.
I make a hard reset, go back in windows, take a look in the list of installed software and i discover a "new" Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable with exactly the same version of the one i have updated the day before. I reconized the "intruder" because all the packages that i have installed before have the same date of installation.
So i remove this one, play again and no more problems.

Always keep an eye on those packages because even if they are small, they can ruin you playing experience.
As i said, until now no more crashes what so ever. I'll keep you posted for any changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Nou lekker is dat, ik de hoop na 2 dagen zonder crash mw2 dat het probleem opgelost was door de update van mn chipset drivers. Maar helaas, net mw2 opstarten en weer een dikke crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb vrijdagavond bij een vriend van mij een nieuwe pc in elkaar gezet, met een XFX Radeon 5870 kaart. Gigabyte mobo, Core I7 920 cpu, 6 gieg DDR3 geheugen erbij, Windows 7 64 bit erop en gaan.
Het leek allemaal goed te gaan, totdat we Crysis installeerden. Na een drietal minuten spelen kwamen er wat vreemde atrifacts in beeld, en een paar seconden later liep het spel vast. Na weer een aantal seconden kwam er een mooi behang op het scherm, en was een reset de enige mogelijkheid.
Om een lang verhaal kort te maken: Ook Stalker liep op deze manier vast. Dit nadat ik de 9.12 hotfix drivers had geinstalleerd, de HDMI Audio driver had uitgezet, de bios van het mobo had geupdate, en de overtollige C++ redistributables had weggehaald. Het enige verschil is dat we nu niet eerst artifacts krijgen, maar direct een freeze, met na een paar seconden het behangscherm.
Het spelen van Mass Effect lijkt dan wel goed te gaan. Het lijkt dus om games te gaan, die wat meer vragen van de grafische kaart, en wellicht wat andere snufjes gebruiken (Crysis en Stalker zijn games die mijn 8800GTX ook harder laat loeien).

Nu zit ik een beetje in dubio... Zal ik de kaart DOA terugsturen, of wachten op nieuwe drivers? Ik denk sterk aan het eerste, het is immers hoe dan ook een defect produkt. Maar de kans bestaat natuurlijk dat we hetzelfde probleem hebben met de nieuwe kaart. Wachten op nieuwe drivers is ook riskant, want misschien is de kaart echt stuk.
Ik neig dus naar terugsturen....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Gisteren de nieuwste drivers geïnstalleerd en het werkt prima. Gisteren geen 1 crash gehad maar vandaag alweer 1x 2x in korte tijd, dus een prima verbetering!

[ Voor 11% gewijzigd door Vincitore op 10-01-2010 14:04 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nyarlathotep schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:46:
Ik heb vrijdagavond bij een vriend van mij een nieuwe pc in elkaar gezet, met een XFX Radeon 5870 kaart. Gigabyte mobo, Core I7 920 cpu, 6 gieg DDR3 geheugen erbij, Windows 7 64 bit erop en gaan.
Het leek allemaal goed te gaan, totdat we Crysis installeerden. Na een drietal minuten spelen kwamen er wat vreemde atrifacts in beeld, en een paar seconden later liep het spel vast. Na weer een aantal seconden kwam er een mooi behang op het scherm, en was een reset de enige mogelijkheid.
Om een lang verhaal kort te maken: Ook Stalker liep op deze manier vast. Dit nadat ik de 9.12 hotfix drivers had geinstalleerd, de HDMI Audio driver had uitgezet, de bios van het mobo had geupdate, en de overtollige C++ redistributables had weggehaald. Het enige verschil is dat we nu niet eerst artifacts krijgen, maar direct een freeze, met na een paar seconden het behangscherm.
Het spelen van Mass Effect lijkt dan wel goed te gaan. Het lijkt dus om games te gaan, die wat meer vragen van de grafische kaart, en wellicht wat andere snufjes gebruiken (Crysis en Stalker zijn games die mijn 8800GTX ook harder laat loeien).

Nu zit ik een beetje in dubio... Zal ik de kaart DOA terugsturen, of wachten op nieuwe drivers? Ik denk sterk aan het eerste, het is immers hoe dan ook een defect produkt. Maar de kans bestaat natuurlijk dat we hetzelfde probleem hebben met de nieuwe kaart. Wachten op nieuwe drivers is ook riskant, want misschien is de kaart echt stuk.
Ik neig dus naar terugsturen....
Als jij een nieuwe kaart erin zet en je hebt die problemen dan komt het door de driver.
Mijn kaart is nog van oktober 2009 en ik heb ze ook. Zeker als ATI zegt dat ze van het probleem afweten...

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Nyarlathotep schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:46:

Medieval2:TotalWar crashed bij mij ook. En die game is 2-3 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Sc0rPi0N schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:14:
[...]

Als jij een nieuwe kaart erin zet en je hebt die problemen dan komt het door de driver.
Mijn kaart is nog van oktober 2009 en ik heb ze ook. Zeker als ATI zegt dat ze van het probleem afweten...
Dat hoeft niet per se he.
Ik had het net adnersom, bij games liep alles prima (Guildwars, NFS shift) maar bij gewoon gebruik (mailen, word documenten, internetten) freezde hij af en toe met het bekende behang.
Opgestuurd en de nieuwe is onderweg..

Ik zou hem zeker gewoon terugsturen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog altijd geen nieuwe drivers online, of kijk ik gewoon slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-07 16:47

Audione0

Strijdt der titanen

deblaauwn schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:21:

Ik heb bij mijn weten de chipset-drivers wel correct geïnstalleerd, maar de BIOS niet geflasht want dat werkte niet (meteen) vanaf mijn USB-stick. Ik dacht dat MSI ook een Windows-gebaseerd flashtool had?
Wurmpje schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:04:
Dat 'hoorde' ik ook wel eens dat MSI een windows-gebaseerd flashtool had!
Ik heb er wel eens naar gezocht voor mijn eigen pc, maar niet gevonden. (al een tijdje geleden overigens)
die is er ook.. Of heb je het niet over je mobo?

http://global.msi.eu/index.php?func=html&name=liveupdate

[ Voor 25% gewijzigd door Audione0 op 11-01-2010 13:03 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wij gaan m maar terugsturen als DOA. Hoe dan ook de beste oplossing. Mocht het probleem daarna nog steeds blijven (met of zonder nieuwe drivers), dan gaat ie weer terug, en dan is het bye bye ATI. Wat wel erg zonde is, want ze hebben, dit probleem uitgezonderd, wel de betere kaarten momenteel...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 10:59

mvh

State Governor

Ik heb ook maar even een poll gemaakt, met iets meer opties dan de vorige. Hopelijk wijst dit uit of het probleem nu wel of niet bij 64-bits besturingssystemen zit.

Je mag voor elke 5xxx kaart stemmen, niet alleen voor de 57xx. Bedankt voor de opmerking.

Poll: Welk OS gebruik je met de 5xxx?
Ik heb problemen (Windows 7 64-bits)
Ik heb problemen (Ander 64-bits OS)
Ik heb problemen (32-bits OS)
Ik heb geen problemen (Windows 7 64-bits)
Ik heb geen problemen (Ander 64-bits OS)
Ik heb geen problemen (32-bits OS)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=349304&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

(excuses voor de te lange antwoorden ;))

[ Voor 4% gewijzigd door mvh op 11-01-2010 16:50 . Reden: 57xx wordt 5xxx ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
@deblaauwn

waarom nu alleen voor de 57 serie??

Mijn nieuwe systeempje

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste