Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Ik denk dat er nog te weinig mensen hebben gestemd, en de kans in dit topic is dat de meeste mensen zullen stemmen die wel problemen hebben.Infinitytron schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:53:
Valt wel erg op dat er veel mensen zjin die problemen hebben en W7 64-bit draaien... apart of gewoon toeval omdat dat nu de nieuwste versie is...
En de meeste tweakers zullen wel W7 64 bit draaien (is een gedacht, niet onderbouwd).
Ik zelf draait sinds dit week-end corossfire, al een maand een Asus 5870 in bezit en nu een Sapphire erbij. Ik heb er al vele uren Dirt2 opzitten en geen problemen, onder Win7 64 bit.
Naar mijn gevoel heeft het te maken met mobo drivers of een voeding die problemen heeft met het schakelen van idle naar full. Je moet eens gpu-z laten loggen, bij mij zie je dan dat hij zelf in 2d soms even naar 850 Mhz springen en dan terug.
Anders moeten de mensen met problemen als ze die hier melden ook eens Mobo, voeding en versie van chipset drivers posten.
Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten
Specs:
1 asus 5870, 1 Saphire 5870.
Asus p6t SE X58 driver versie 9.1.0.1005
I7 920 (licht overclocked, 160 fsb,al de rest staat gewoon aan zoals ht, speedstep etc)
Gigabyte 1200w (Overkill)
Nog een opmerking, ik heb een upgrade gedaan van vista 64 bit naar Win7 64 bit. Daarna had ik ACPI problemen, Met een 4890 kreeg ik een raar beeld bij shutdown, niet echt een strepen probleem, eerder veelkleurige horizontale lijnen en mijn pc sloot niet meer automatisch af.
Op de site van asus vond ik een nieuwe acpi driver, na die te hebben geinstaleerd waren de problemen weg.
[ Voor 20% gewijzigd door Overgeef Dave op 11-01-2010 22:20 ]
Mobo: P5Q-pro
Chipdriverset: eerder een oudere versie, sinds kort de nieuwste versie van de Asus site (weet ff niet welke dat zijn)
Voeding: Coolermaster M520
Edit: vooral problemen met MW2 en heel soms met films.
Biosversie: nieuwste
Vandaag kon ik weer heel de tijd MW2 opstarten en spelen zonder crash.
Terwijl afgelopen zaterdag ik elke keer crashte (3x) bij het opstarten van MW2.
Toen maar film gaan kijken, ik dacht gelukkig crasht tie nooit bij film kijken. Half uur later crash tie ook bij film kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Dutch Lion op 12-01-2010 08:23 ]
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
Voeding is een Enermax 500W (zat in Sonata III case).
Ik heb tijdens het spelen van spellen geen problemen, eerder tijdens het gewone computeren. Moet wel zeggen dat die nieuwe drivers erg goed helpen!
Heb bijna nooit meer een crash met streepjesbehang * klopt snel op hout af* !
Als ik er voldoende heb zal ik de resultaten posten en kunnen we eens zien of we hier iets uit kunnen afleiden.
Mensen die geen problemen hebben, maar toch in dit topic belanden, post AUB ook je specs, maar vermeld er wel bij dat je geen problemen hebt
Mijn specs worden aan mijn originele post toegevoegd.
[ Voor 23% gewijzigd door Overgeef Dave op 11-01-2010 22:23 ]
(heb nog geen strepen gehad met deze Sapphire maar had een XFX en daar had ik streepjes behang mee.
W7 64 bit
Intel i7 920
MSI X58 Pro-E Bios 8.7 (laatste)
Sapphire HD5870 9.12 Hotfix
6Gb Corsair
Thermaltake 750Watt
CPU: I7 950
Mobo: Asus P6T Deluxe V2
Chipset Driver: Intel Chipset Inf Update Program V9.1.1.1014 van asus site
Mem: 6 Gb kingston
GFX: Sapphire 5870 Vapor X, met 9.12 hotfix
Voeding: Antec TP-750 750 Watt
Windows 7 Home Premium x64
Ik heb niet in windows zelf problemen, maar alleen bij spelletjes, ook dit komt niet heel vaak voor.
Kan soms een hele dag gamen en soms krijg ik na 5 min. streepjes behang.
De Sapphire 5850 die ik nu heb kan max 925-1300. Echter heb ik dan af en toe wel bruine strepen. Soms ook dagen niet. Met oudere games lijk ik het eerder te hebben dan met bv COD MW2. Die laatste speel ik nu veel. Ik heb de kaart nu op 925-1225 geclockt en tot nu toe nog geen last gehad. Maar met COD heb ik er ook niet elke dag last van. Dus ik zal 925-1250 eens proberen. En dat een paar dagen gebruiken.
Mijn broer heeft nu de PowerColor kaart en die zou er zelfs met 850-1200 clocks last van hebben. Echter weet ik niet of hij dezelfde strepen kreeg als ik heb het zelf niet gezien. Dus het is ook niet met elk systeem want de kaart werkte hier perfect. Heeft weken achter elkaar zonder problemen gewerkt.
Beide systemen draaien Win 7 X64.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Intel core i7 860
MSI GD-65 moederbord (met laatste bios) was eerst Gigabyte UD4 (met laatste bios)
Kingston Hyper-X 4Gb (2 x 2Gb) was eerst OCZ 1866Mhz memory
Asus EAH5780 (HD Radeon HD5870)
Antec TP-650 voeding
Windows 7 64bit UK
Ati 9.12 +hotfix
Moet zeggen dat ik al inmiddels al weken geen strepen meer heb gezien via de overdrive profiles.)
Dus dat ik 400/900 kies en dan par mw2 opstart. Dat gaat perfect.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Dit heb ik gedaan door in het CCP, bij de Overdrive functie, de core en het geheugen omlaag te clocken.
De core draait nu op 825mhz, ipv 900mhz. het geheugen van 1300mhz naar 1250mhz.
Nu draaien Crysis en Stalker prima, nog geen enkele crash gehad. We hebben dan ook besloten de kaart vooralsnog niet als DOA terug te sturen.
Waar kan het nu aan liggen?
Ik heb ergens op het ATI forum iemand gezien, die zijn XFX kaart had geflashed met de laatste officiele ATI firmware (dus niet die van XFX). Met een editor kon hij zien dat het voltage naar de core iets was verhoogd.
Dit klinkt best aannemelijk... De core krijgt gewoon niet genoeg prik, waardoor hij crashed.
Ik wacht de eerstvolgende ATI drivers wel af, en houdt ook de firmware releases van ATI en XFX in de gaten.
Intel core i7 920@4.2GHz
MSI Eclipse SLI X58 (bios 1.9b)
PCI-E op 104MHz
Chipsetdrivers (versie?)
OCZ Gold 8-8-8-24 @1600MHz 1.66V
XFX5850/Saph.5850 beide geflashed met MSI unlock 5870bios @850-1200
Coolermaster M1000
Windows 7 64bit Ultimate RTM build 7600 (up to date)
Ati 9.12 +hotfix + opencl-package
2 schermen op 1 kaart
2x Samsung F3 1Tb op raid 0
Inmiddels 4x 5850 gehad en geen problemen gehad met allen.
Alleen strepen gehad door instabiliteit van de cpu/mem (door overklokken)
Qua energiebeheer in windows 7 staat ie op de "beste prestaties", misschien ligt het daaraan?
Ook met oc op de gpu-s geen problemen ermee(op stabiele clocks/voltages)
[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 12-01-2010 10:08 ]
|2600k|Asus 290|
Het heeft misschien ook wel te maken met combinaties van diverse hardware, ik vind dit een goed initiatief. Misschien kunnen we aan de hand van een hardwarelijst betere conclusies trekken! Ook mensen zonder problemen moeten zich dan meldenOvergeef Dave schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:03:
[...]
Anders moeten de mensen met problemen als ze die hier melden ook eens Mobo, voeding en versie van chipset drivers posten.
Ik zeg, doen!Overgeef Dave schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:12:
Ik zal een excel aanmaken, waar ik de verzamelde gegevens plaats.
Als ik er voldoende heb zal ik de resultaten posten en kunnen we eens zien of we hier iets uit kunnen afleiden.
Mensen die geen problemen hebben, maar toch in dit topic belanden, post AUB ook je specs, maar vermeld er wel bij dat je geen problemen hebt
Mijn specs worden aan mijn originele post toegevoegd.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Systeem specs:
X48T-DQ6 met een E3110 op 4,2 GHz (X48 met 9.1.1.1025 intel chipset drivers)
8GB DDR3 1333-6-6-6-20
620 Watt Coolermaster voeding
4x500GB Seagate 7200.11 Raid 0
Windows 7 64Bit
[ Voor 9% gewijzigd door Stijnd op 12-01-2010 10:28 . Reden: aanvulling specs ]
Simplicity is de bom...
waar haal je die "hotfix driver" ?Anoniem: 614 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:23:
Geen strepen met Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition), 9.12 hotfix driver.
icm
MSI K9A2 CF-F AMD 790x
AMD Phenom II X3 720 Black Edition
2x Kingston ValueRAM KVR800D2S8P6K2/2G
Tagan TG480-U01, 480W
OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB
Dell Ultrasharp U2410
als ik een tijdje mijn pc niet gebruik en ik zet de monitor opnieuw aan dan is mijn achtergrond een beetje vreemd.
Ik heb een aantal foto`s die steeds wisselen en dan loopt er midden door het scherm een balk met een deel van de vorige foto.
erg vreemd.weet nog niet waar het aan ligt.
Dit is nu je 2e kaart?
|2600k|Asus 290|
Na nog een keer booten verdwijnen alle problemen wel. Ik heb hier niet veel over gelezen hier, games gaan wel goed...
Dit is met i7 920 (@4.2 Ghz, maar stock gebeurt het ook), Gigabyte EX58-UD4P, catalyst 9.12 hotfix. (en elke voorgaande driver).
Na mn Gigabyte bios te updaten van F7 naar F10k zijn de problemen niet minder geworden, zelfs sommige applicaties starten niet goed op na cold boot. Vraag me af waar dit allemaal aan ligt.
Met mn GTX280 nooit een probleem gehad met verder dezelfde pc.
edit: Ik heb ook een nieuwe install van de retail windows 7 home premium, dus het ligt niet aan vervuiling nvidia drivers of de windows 7 RC versie die ik eerst had.
[ Voor 11% gewijzigd door anathema op 12-01-2010 10:56 ]
anathema
Ik heb _PRECIES_ hetzelfde probleem als ik mijn pc boot (als die een tijd heeft uitgestaan) krijg ik strepen.anathema schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:42:
Mijn problemen met mn HD5870 zijn eigenlijk uitsluitend na een cold boot. Dan krijg ik allemaal strepen in mn beeld en regelmatig een display driver reset.
Na nog een keer booten verdwijnen alle problemen wel. Ik heb hier niet veel over gelezen hier, games gaan wel goed...
Dit is met i7 920 (@4.2 Ghz, maar stock gebeurt het ook), Gigabyte EX58-UD4P, catalyst 9.12 hotfix. (en elke voorgaande driver).
Na mn Gigabyte bios te updaten van F7 naar F10k zijn de problemen niet minder geworden, zelfs sommige applicaties starten niet goed op na cold boot. Vraag me af waar dit allemaal aan ligt.
Met mn GTX280 nooit een probleem gehad met verder dezelfde pc.
edit: Ik heb ook een nieuwe install van de retail windows 7 home premium, dus het ligt niet aan vervuiling nvidia drivers of de windows 7 RC versie die ik eerst had.
Daarna doe ik een reboot en alles werkt gewoon zoals het hoort. ( bij jou ook ).
Hopelijk komt er binnekort een driver fix voor dit want het is heel irritand
Ja eerst had ik een XFX 5870 XXX nu een Sapphire 5870
Heb hetzelfde probleem dat ik hier regelmatig voorbij zie komen: In Windows ineens allemaal blokjes flikkerend in beeld, scherm bevriest dan of kort daarna. Als ik geluk heb gaat het beeld even op zwart (of turquoise, of blauw ftm...) en krijg ik de melding dat het beeldstuurprogramma niet meer reageerde en opnieuw is gestart. Als ik pech heb slaat het systeem vast en moet ik een harde reset geven... Als ik m'n temps check, zie ik geen opvallende waarden...
M'n 3D toepassingen (lees: games
Maar het feit dat de kaart (vooralsnog) alleen problemen geeft tijdens 2D toepassingen doet mij toch echt vermoeden dat het een driverprobleem is... Zie een hoop berichten van mensen die hun kaart RMA sturen... Daar wil ik toch nog even mee wachten... Bovendien is de 5970 nog steeds zo dramatisch leverbaar dat ik toch zou wachten tot die problemen zijn opgelost...
Wacht met spanning op de Catalyst 10.1 drivers... Hopelijk hebben ze deze problemen dan gefixt...
[ Voor 3% gewijzigd door James Flare op 12-01-2010 12:33 . Reden: kleine aanvulling... ]
Not being paranoid doesn't mean nobody is following you...
Heb meestal dat het beeld flikkert met blokjes of een rare kleur gevend, en dat dan de driver reset
Moet wel zeggen dat ik er laatst nieuwe drivers op heb gegooid (hier vanaf het forum) en dat het nu niet meer voorkomt (bijna). *Klopt snel af op hout*

Phenom II X3 720
Asus HD5770
MSI 790FX-GD70
Antec NeoPower HE 550 (uit Sonata Plus 550)
Catalyst 9.12
4 GB Kingston HyperX DDR3
Windows 7 64-bits (NL, upgrade-DVD maar wel schoon geïnstalleerd)
Misschien dat het wat uitmaakt: een Asus Xonar DX geluidskaart. Ik kreeg de strepen op het moment dat ik het 'Overdrive' vakje aanvinkte, of na het volledig opstarten van Windows. De reden dat ik het niet ingame heb gezien is dat ik geen zware spellen heb (gespeeld). De laatste drivers zijn geïnstalleerd, maar het BIOS is nog origineel. De voeding heeft voorheen (en nu weer, voor de zekerheid) een HD4870 getrokken, dus dat moet kunnen. Geen van deze onderdelen is overgeklokt.
Goed initiatief! Hopelijk komt hier wel wat uit. Ook mooi om te zien dat er meteen een boel reacties komen.
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Toch moet ik het nog zien of dit gefixt wordt. In mijn ervaring lost ATI lang niet altijd alles op met drivers. Ik denk eerder dat het een powerplay probleem is. Als ik met ATI tray tools de 2D core clock naar 400 Mhz verhoog (ipv 157) gaat het ook wel es goed na een cold boot..maar niet altijd. Misschien maakt het uit welk moederbord je hebt, dat de ene beter compatibel is me deze kaarten dan andere. Wat dat betreft inderdaad wel handig als iedereen dit even vermeldt.James Flare schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:31:
Maar het feit dat de kaart (vooralsnog) alleen problemen geeft tijdens 2D toepassingen doet mij toch echt vermoeden dat het een driverprobleem is... Zie een hoop berichten van mensen die hun kaart RMA sturen... Daar wil ik toch nog even mee wachten... Bovendien is de 5970 nog steeds zo dramatisch leverbaar dat ik toch zou wachten tot die problemen zijn opgelost...
anathema
CCP geeft als standaardwaarden 900mhz core, en 1300mhz geheugen aan.
Dit heb ik dus aangepast naar 825mhz core, en 1250mhz geheugen. Geen problemen meer vooralsnog.
Ik zie nu op de ATI site dat de core standaard op 850 zou moeten lopen, en geheugen op 1200mhz. Nu ben ik confuus... Of clockt XFX de kaart standaard over?
Edit: Op de XFX site zie ik drie modellen, met de volgende core speeds: 850,865 en 875 mhz. Ik ga snel nog maar eens kijken wat de standaardsnelheid van die kaart is die bij mijn maat is ingebouwd...
Hij stond volgens mij standaard op 900/1300, dat lijkt mij te hoog...
Zal vanavond weer eens een update rondje doen.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Even uitlezen met GPU-Z ik ken geen kaarten die stock 900-1300 draaien. Daar kan je probleem zitten. 875-1225 is volgens mij het hoogsteNyarlathotep schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:22:
Dit meldde ik ook al in het ervaringen topic over de "brakke" XFX 5870 (zal vanaf nu niet meer crossposten):
CCP geeft als standaardwaarden 900mhz core, en 1300mhz geheugen aan.
Dit heb ik dus aangepast naar 825mhz core, en 1250mhz geheugen. Geen problemen meer vooralsnog.
Ik zie nu op de ATI site dat de core standaard op 850 zou moeten lopen, en geheugen op 1200mhz. Nu ben ik confuus... Of clockt XFX de kaart standaard over?
Edit: Op de XFX site zie ik drie modellen, met de volgende core speeds: 850,865 en 875 mhz. Ik ga snel nog maar eens kijken wat de standaardsnelheid van die kaart is die bij mijn maat is ingebouwd...
Hij stond volgens mij standaard op 900/1300, dat lijkt mij te hoog...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En ook ik heb precies hetzelfde als jullie.stategamer schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:12:
[...]
Ik heb _PRECIES_ hetzelfde probleem als ik mijn pc boot (als die een tijd heeft uitgestaan) krijg ik strepen.
Daarna doe ik een reboot en alles werkt gewoon zoals het hoort. ( bij jou ook ).
Hopelijk komt er binnekort een driver fix voor dit want het is heel irritand
Helaas zie ik daar nu vanaf. Het zou voor mij goed zijn om een onderzoeksresultaat te zien om te bekijken hoeveel mensen er met deze serie problemen hebben.
Ik krijg hier namelijk toch sterk de indruk dat dit geen driver probleem is, maar een half gebakken GPU van Ati die wanhopig probeert te overleven in deze crisis tijden.
Ik heb niks geen problemen met mijn HD4850, dus ik kijk de kaart nog wel even uit de kast..
anathema
windows 7 home ultimate (i think)anathema schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:21:
@stategamer, mavaee: Wat voor systemen hebben jullie?
asrock p55m pro
club3d hd5850
ocz 4gig ddr3
1tb hd samsung
i5 750 (boxed)
spire silent 550W (power)
Zou wel ENORM slecht zijn, maar het zou wel logisch te verklaren zijn. De chips bij TSMC scoren lage yields, dus AMD legt de lat lager voor de tests?Macros4 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:19:
Ik heb nu een jaartje een HD4850, en keek vol verwachting uit naar een HD5850.
Helaas zie ik daar nu vanaf. Het zou voor mij goed zijn om een onderzoeksresultaat te zien om te bekijken hoeveel mensen er met deze serie problemen hebben.
Ik krijg hier namelijk toch sterk de indruk dat dit geen driver probleem is, maar een half gebakken GPU van Ati die wanhopig probeert te overleven in deze crisis tijden.
Ik heb niks geen problemen met mijn HD4850, dus ik kijk de kaart nog wel even uit de kast..
Nah... Dat kan en mag gewoon niet.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik zit in elk geval met smart op een leuke en goede reverence HD5850 te wachten
Wie heeft dat ook?
Kan misschien zijn als ie schakelt naar 3dclocks, dat de voltage niet meekomt en dat je dan het strepen probleem krijgt?
|2600k|Asus 290|
Dat heb ik voortdurend ja, switcht constant tussen 157 en 950 tijdens internetten, maar voltage gaat altijd wel goed mee.Bullus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:22:
Als ik gewoon aan het internetten ben, dan gaan de clocks wel eens schakelen naar 3d clocks en ook met tussen liggende clocks, met bijbehorende voltages.
Wie heeft dat ook?
Kan misschien zijn als ie schakelt naar 3dclocks, dat de voltage niet meekomt en dat je dan het strepen probleem krijgt?
Dat levert bij mij geen problemen op dus. (zolang t niet na een cold boot is, maar dan is alles een probleem...)
anathema
precies!anathema schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:31:
[...]
Dat heb ik voortdurend ja, switcht constant tussen 157 en 950 tijdens internetten, maar voltage gaat altijd wel goed mee.
Dat levert bij mij geen problemen op dus. (zolang t niet na een cold boot is, maar dan is alles een probleem...)
eerste boot van de dag = fail
reboot = win
ik heb nog geen problemen gehad na de reboot elke keer *klopt heel snel af op een houten tafel*.
Ik heb nu 14 systemen in de excel staan, 8 daarvan geven problemen.
Maar er is geen lijn in te krijgen, de enige constante die ik zie is Win7 (Geen idee of we ons daar moeten of focussen) en dat het om 5XXX kaarten gaat.
Iemand merkte hier hetzelfde op als ik: het ook in 2d mode switchen naar zwaardere profielen.
Ik stel voor om tot het week-end te wachten om de lijst af te sluiten.
Hoe kan ik op een nette manier de excel hier visualiseren ?
edit: ik wordt gek van die td's
Mobo | Chipset | Versie | Merk | Watt | Problemen | Opmerkingen |
ASUS PQ5-PRO | P45 | ? | Coolermaster | 520 | J | Geen |
Asus M4a78 | AMD 780G/SB700 | ? | Enermax | 500 | J | Geen |
ASUS P6T SE | X58 | 9.1.0.1005 | Gigabyte | 1200 | N | Geen |
MSI X58 | X58 | ? | Thermaltake | 750 | N | Geen |
Asus P6T Deluxe V2 | X58 | 9.1.1.1014 | Antec | 750 | J | Geen |
MSI GD-65 | P55 | ? | TP-650 | 650 | J | Geen |
MSI Eclipse SLI X58 | X58 | ? | ? | ? | N | Geen |
X48T-DQ6 | X48 | 9.1.1.1025 | ? | ? | N | Geen |
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | P55 | ? | Antec | 750 | N | Geen |
MSI K9A2 CF-F | 790X | ? | Tagan | 480 | N | Geen |
Gigabyte EX58-UD4P | X58 | ? | ? | ? | J | Cold boot |
MSI P55-GD65 | P55 | ? | Antec | 650 | J | Geen |
MSI 790FX-GD70 | 790X | ? | Antec | 550 | J | Geen |
asrock p55m pro | P55M | ? | Spire | 550 | J | Cold boot |
[ Voor 70% gewijzigd door Overgeef Dave op 12-01-2010 20:10 ]

edit:
Voeding: CoolerMaster 1000W
[ Voor 94% gewijzigd door Bullus op 12-01-2010 20:37 ]
|2600k|Asus 290|
i7 860anathema schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:21:
@stategamer, mavaee: Wat voor systemen hebben jullie?
Gigabyte P55-UD4
Gigabyte HD5850
GeIL 4gig DDR3
1TB Samsung F1
Windows 7 Ultimate 64bit
OCZ ModXStream Pro 600W
geweldig initiatief; wil ook nieuw syssteem en deze kaart maar ben ontzettend huiverig; wellicht is er toch een "gouden combi" zonder problemen mogelijkOvergeef Dave schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:
Ok,
Maar er is geen lijn in te krijgen, de enige constante die ik zie is Win7 (Geen idee of we ons daar moeten of focussen) en dat het om 5XXX kaarten gaat.
Iemand merkte hier hetzelfde op als ik: het ook in 2d mode switchen naar zwaardere profielen.
Ik stel voor om tot het week-end te wachten om de lijst af te sluiten.
Hoe kan ik op een nette manier de excel hier visualiseren ?
Anoniem: 614
Dit is trouwens met Win7 x64 Ultimate.Anoniem: 614 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:23:
Geen strepen met Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition), 9.12 hotfix driver.
icm
MSI K9A2 CF-F AMD 790x
AMD Phenom II X3 720 Black Edition
2x Kingston ValueRAM KVR800D2S8P6K2/2G
Tagan TG480-U01, 480W
OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB
Dell Ultrasharp U2410
MSI X58 Pro SLI, bios versie even onbekend
Sapphire HD5870
Ocz gold 6GB triple channel 1600mhz DDR3
1TB Samsung F1
Windows 7 Ultimate 64bit
Cooler Master Silent pro 700W
So far nog geen problemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verderf op 12-01-2010 20:47 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Asus P7P55
Sapphire HD5850
Corsair 4gig DDR3@1600
3x 640 gB Samsung F1 Raid 5 + Intel SSD 80 GB Postville
Windows 7 Ultimate 64bit
Antec Neopower 650 watt
Strepen problemen en verschillende bios geprobeerd + drivers.
Asus HD5870
3x2GB OCZ 1600 7-7-7-24 ram
boot drive SSD intel X-25M 80 GB (+ samsung F1 750GB en seagate 320 GB disk)
Windows 7 home premium 64 bit
En net als hierboven de Antec neopower 650 watt..
anathema
Anoniem: 140147
i7 860
Gigabyte P55A-UD3 MB
G.Skill 2*2048 MB DDR3 RAM
LC-Power 600 Watt
WD 1 TB HD
Sapphire Ati 5750
Windows 7 x64
-> laatste drivers geprobeerd en nog steeds soms strepen, vaan bluescreens tijdens boot en ati driver crashes.
Volgens Sapphire moet ik nog eens met de drivers die meegeleverd waren testen en anders RMA sturen, maar vrees dat RMA ook geen oplossing is als ik hier lees....
How to:
-Open gpu-z
-save de bios (zie plaatje)
-open rbe1.22
-load bios
-clocksettings
RBE 1.22
GPU-z v0.38
msi unlock bios 5870 (heb geen problemen)

MSI unlock bios 5850(ook geen problemen)

Degene die problemen hebben, hebben die ook al een keer de bios geflashed?
[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 12-01-2010 21:47 ]
|2600k|Asus 290|
Sapphire HD5970
C2Q Q9550 / i7 860
Asus P5Q Pro / MSI P55-CD53
2x2GB Corsair Dominator PC8500 DDR2 / 2x2GB Adata 1333MHz DDR3
Seagate 320GB en Samsung 500GB intern, externe 1TB Samsung
Windows 7 Ultimate x64
Coolermaster Realpower M700
Standaard wel problemen in 2D op oude en nieuwe onderdelen, vastlopers met of zonder artifacts, driver stopped responding, in 3D helemaal geen problemen. Met aangepaste 2D profielen al een maand hartstikke stabiel met 9.12 drivers en 9.12 hotfix drivers.
mijn bios is exact hetzelfde als jou 5870 voor mijn sapphire 5870
War voor 2D profielen heb je gemaakt dan? En dus via de bios gedaan?KneoK schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:48:
Standaard wel problemen in 2D op oude en nieuwe onderdelen, vastlopers met of zonder artifacts, driver stopped responding, in 3D helemaal geen problemen. Met aangepaste 2D profielen al een maand hartstikke stabiel met 9.12 drivers en 9.12 hotfix drivers.
Ik gebruik zelf liever Ati tray tools voor aangepaste 2D clocks, maar aangezien de problemen al beginnen bij het windows start-up scherm (voor ATT geladen is dus) is via de bios misschien toch beter.
anathema
Idem voor mijn Sapphire 5870. Stock speed en fabrieksbios > VER012.011.000.006.034494LeonNL schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:08:
@bullus
mijn bios is exact hetzelfde als jou 5870 voor mijn sapphire 5870
Geen problemen met mijn systeem Vanaf de drivers van de cd t/m de laatste drivers geen strepen of performance problemen. Heb de kaart sinds ergens half september.
Ik heb een socket 940 systeem, ik weet niet of toegevoegde waarde is om mijn systeem te posten voor het lijstje van 'Dave' ?
De kaart draait ook prima op 900/1300 (via CCC) (CODMW2, GTA4, Dirt2, Half-Life2 +EP1,2)
[ Voor 7% gewijzigd door sdanny op 12-01-2010 23:52 ]
Ik heb mijn bios al geflashed. Heb een ASUS P6T SE. Heb alleen in de bios de standaard instellingen laten staan, niks geen voltages aangepast.Bullus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:42:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie bios eruitzien ,met name de voltages op bepaalde clocksettings.
How to:
-Open gpu-z
-save de bios (zie plaatje)
-open rbe1.22
-load bios
-clocksettings
RBE 1.22
GPU-z v0.38
msi unlock bios 5870 (heb geen problemen)
[afbeelding]
MSI unlock bios 5850(ook geen problemen)
[afbeelding]
Degene die problemen hebben, hebben die ook al een keer de bios geflashed?
Moeten in RBE de voltages hetzelfde staan als bij jou? Stel dat de strepen worden veroorzaakt door problemen met de voltages, dan kan dit toch geen dirver probleem zijn?
Dit zijn mijn specs:
Intel Core i7 920
Asus P6T SE
Corsair 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E
Antec TruePower New Series TP-750
Windows 7 64-bit
Heb drivers 9.11, 9.12, 9.12 hotfix en nog een nieuwere driver een paar posts geleden geprobeerd. Heb profielen aangemaakt in CCC en instellingen gedaan in Ati Tray Tools. Heb zelfs gisteren de videokaart nog in een andere pci-x slot geprobeerd maar allemaal zonder resultaat. Krijg de ene keer verticale strepen en de andere keer een blue screen met reboot.
Wat me wel opvalt is dat ik in de Ati Tray Tools niet voor de voltage 1.063 kon kiezen. Die voltage stond niet standaard in de dropdown lijst en als ik hem handmatig toevoegde gaf hij die als unsafe aan. Kan dat te maken hebben dat ik een HD5770 heb ipv HD5870?
Voor je overzichtOvergeef Dave schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:10:
Ok,
Mobo: Gigabyte P55-UD3 (F5 bios)
Chipset: P55
Versie: v1.0
Merk: Antec Earthwatts
Watt 380
Problemen N
Opmerkingen: eerst strepen na ruilen 5770 opgelost.
Heb je dezelfde 5770 laten omruilen? Of een ander type/merk?Viper® schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:52:
[...]
Voor je overzicht
Mobo: Gigabyte P55-UD3 (F5 bios)
Chipset: P55
Versie: v1.0
Merk: Antec Earthwatts
Watt 380
Problemen N
Opmerkingen: eerst strepen na ruilen 5770 opgelost.
Ik had een Club3d en deze is omgeruild voor ook een Club3d.mickjuh schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:50:
[...]
Heb je dezelfde 5770 laten omruilen? Of een ander type/merk?
Ik had het probleem met strepen, en bij een cold boot gaf hij geen beeld. Later werkte hij helemaal niet meer.
Ik heb het via Catalyst Control Center gedaan, in eerdere posts heb ik (en later ook anderen) uitgelegd hoe je dat doet. Ik weet alleen niet of dat in jouw geval beter is dan ATT, want ook mijn profiel wordt geladen na het start-up scherm.anathema schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:53:
[...]
War voor 2D profielen heb je gemaakt dan? En dus via de bios gedaan?
Ik gebruik zelf liever Ati tray tools voor aangepaste 2D clocks, maar aangezien de problemen al beginnen bij het windows start-up scherm (voor ATT geladen is dus) is via de bios misschien toch beter.
en jij hebt dan geen last van strepen?KneoK schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:49:
[...]
Ik heb het via Catalyst Control Center gedaan, in eerdere posts heb ik (en later ook anderen) uitgelegd hoe je dat doet. Ik weet alleen niet of dat in jouw geval beter is dan ATT, want ook mijn profiel wordt geladen na het start-up scherm.
btw ik merk als ik cold-boot doe, ati CCC niet opstart. (en daarna strepen (duurde gister wel heel erg lang met laden...))
Voor je overzicht
moederbord: Asus M4A79XTD EVO AM3 790X
Voeding: be quite 430 watt
processor: AMD Phenom II X2 545
Videokaart: CLUB3D HD5750
Geen problemen met de kaart.
Verder liep mw2 paar keer vast maar dat lag volgens mij gewoon aan mw2 zelf (iw4mp.exe stops responding) Scherm hing maar het geluid ging door (slechte host denk ik ?)
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Aha, ja dan zal het niet zoveel uitmaken.KneoK schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:49:
[...]
Ik heb het via Catalyst Control Center gedaan, in eerdere posts heb ik (en later ook anderen) uitgelegd hoe je dat doet. Ik weet alleen niet of dat in jouw geval beter is dan ATT, want ook mijn profiel wordt geladen na het start-up scherm.
Vreemd dat mensen zoveel verschillende problemen hebben, de ene wel met gamen de andere niet. Dat cold boot probleem is nog niet het ergste want een keer reset drukken als hij bij het opstart scherm is en alles is wel goed. En als ik nog wel strepen zie hoef ik alleen maar een game kort op te starten en af te sluiten en dan is alles ook weer goed. Alleen mn duurbetaalde SSD schiet zn doel wat wat voorbij op deze manier...snel booten...

anathema
Ik heb vanalles geprobeerd;
- verschillende biosen (1.4, 1.6, 1.7, 1.84 beta)
- verschillende bios instellingen
- verschillende drivers (9.11, 9.12, 9.12 hotfix)
- etc (zowat alle voorgestelde oplossigen in dit topic en op het internet)
Moet het wel nog proberen met de profielen in CCC, maar op het eerste zicht kan ik wel de snelheid van de GPU verminderen, maar niet van het geheugen (wel verhogen).
Wat me wel is opgevallen, zoals hier ook wel vermeld, dat er 3 standaard settings zijn; 2D; multimedia en 3D. Ikzelf speel voorlopig geen games. Het treed bij mij dan ook enkel op in een 2D omgeving, vooral wanneer ik op het net surf.
Maar bizar vind ik wel dat wanneer ik Windows Media Center opstart (voor bijvoorbeeld TV te kijken), de GPU zich op 600Mhz klokt (veronderstel de multimediamodus), deze problemen zich NIET meer voordoen. Althans voorlopig geen crashes gehad.
Mijn specs;
- AMD Phenom II X4 955BE ( + synthe mugen 2)
- MSI 790FX-GD70 (bios 1.7)
- Sapphire HD5770 rev.2
- OCZ 2x2GB OCZ3G16004GK @1066Mhz
- 4x1TB samsung F3
- Bequiet straightpower 700W
- Audiotrak Prodigy 7.1 Hifi
- Asus 7131 Dual
- Win7 64bit
- etc.
Wacht in spanning af .. op 10.1 ?van de amd site:
Service Unavailable
The requested service is temporarily unavailable. It is either overloaded or under maintenance. Please try later.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Website doet het hier gewoon. Geen nieuwe drivers. Heb de beta drivers al wel getest. Maar werkt in mijn setting niet. Nog steeds blue screens en strepen.Sc0rPi0N schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:38:
Zojuist gekeken op de amd site en wat zie ik ...
[...]
Wacht in spanning af .. op 10.1 ?
Aangezien het een aantal videokaarten zijn en niet de gehele serie 5xxxx
Ik gok op een verkeerd batch geheugen chips.
Sue them!maxers1973 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:49:
Ik hoop dat het zo makkelijk is als een update van de drivers ,maar ik vrees van niet.
Als het een fout bij hun is tijdens de productie heb je natuurlijk gewoon recht op een nieuwe ( en snel! (hopelijk)
Laten we hopen dat het een driver fix is die, het op kan lossen!
Waarschijnlijk heeft jou 5770 andere voltages nodig in 3d, afhankelijk van je clockspeeds.mickjuh schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:32:
[...]
Ik heb mijn bios al geflashed. Heb een ASUS P6T SE. Heb alleen in de bios de standaard instellingen laten staan, niks geen voltages aangepast.
Moeten in RBE de voltages hetzelfde staan als bij jou? Stel dat de strepen worden veroorzaakt door problemen met de voltages, dan kan dit toch geen dirver probleem zijn?
Dit zijn mijn specs:
Intel Core i7 920
Asus P6T SE
Corsair 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit
Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCI-E
Antec TruePower New Series TP-750
Windows 7 64-bit
Heb drivers 9.11, 9.12, 9.12 hotfix en nog een nieuwere driver een paar posts geleden geprobeerd. Heb profielen aangemaakt in CCC en instellingen gedaan in Ati Tray Tools. Heb zelfs gisteren de videokaart nog in een andere pci-x slot geprobeerd maar allemaal zonder resultaat. Krijg de ene keer verticale strepen en de andere keer een blue screen met reboot.
Wat me wel opvalt is dat ik in de Ati Tray Tools niet voor de voltage 1.063 kon kiezen. Die voltage stond niet standaard in de dropdown lijst en als ik hem handmatig toevoegde gaf hij die als unsafe aan. Kan dat te maken hebben dat ik een HD5770 heb ipv HD5870?
2d zou 0,95V min. moeten zijn,aangezien de 5850/5870 dat ook heeft op 157/300.
Even een oude post terughalen
Ik weet niet of Marc Rademakers al wat van AMD heeft gehoord?Sagaris schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:31:
Verschillende oplossingen die zijn aangedragen:
- Het uitschakelen van de aparte ATI HD Audio Driver in apparaatbeheer.
- Het terugklokken van de kaart naar een geheugenwaarde ten minste onder de 1250.
- Het flashen van een nieuwe bios (moet je even in een van de laatste pagina's kijken van het ervaringen-topic).
- Het installeren van de Beta5 drivers.
- Het installeren van de Dirt2 hotfix.
- Het opschroeven van de fansnelheden naar ten minste 40%.
Het enige wat bij mij de problemen een beetje doet verminderen is het terugklokken van de kaart (ook een XFX 5870 XXX) naar 875/1250.
ATI heeft het probleem in ieder geval bevestigd en wijt het aan problemen met drivers bij Windows 7. Ze zijn er in ieder geval mee bezig.
Andere oorzaken die zijn aangedragen:
- Windows 7 64-bit
- Problemen met Modern Warfare 2 (ht gebeurd bij mij ook soms als mijn computer net is opgestart)
- Het overschakelen van de kaart van 2D naar 3D, PowerPlay. Handmatig clocken van de kaart zou dit uitzetten.
Dat is alles wat voorzover bij mij bekend is.
Als het aan de slechte geheugen batch is,kunnen we dat in kaart brengen?
vb
Degene die problemen hebben,welke shop?,datum?, kunnen we iets op de sticker zien van de doos/batch?
@stategamer
Waarom aanklagen?
Als je bv een tv koopt en hij werkt niet, ga je ze dan aanklagen?
Daar heb je toch garantie voor?
|2600k|Asus 290|
Ik heb nu 25 systemen, 14 daarvan geven problemen.
@Viper,
ik heb jou twee maal geteld, met en zonder probleem.
@mickjuh,
ik heb exact hetzelfde systeem als jou, maar geen problemen. mijn chipset driver versie is wel lager.
Heb jij de ATK0110 driver for WindowsXP/Vista/Win7 32&64-bit voor de Asus P6T SE vanop de Asus site reeds geinstaleerd?
Ik had ACPI problemen, toen zag ik dat er deze driver voor ons mobo was uit gebracht.
Moest je deze nog niet hebben ge-instaleerd, zou je dat eens willen proberen en jou bevindingen doorgeven ?
@alle anderen
Ik post vrijdag of zaterdag de volledige set, morgen geef ik waarschijnlijk een algemene update.
Maar ik kan nu al vertellen dat ik er nog steeds geen lijn in zie. Mischien dat het voor iemand van jullie duidelijker is wanneer ik de volledige set post.
Mijn bios settings zien er net het zelfde uit als bij jou.Bullus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:42:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie bios eruitzien ,met name de voltages op bepaalde clocksettings.
Wat ik nu wel merk in gpu-z is dat mijn VDCC nooit zo laag gaat in idle als de waarden in mijn bios:
1.0625 (gpu-z) vs 0.95 in (bios).
Mijn systeem is nog nooit zo stabiel geweest als het nu is. Na 100+ uur gamen nog geen last gehad van strepen, artifacts, crashes, vastlopers of andere abnormaliteiten. Met mijn vorige kaart (8800GT) had ik regelmatig crash-naar-desktop problemen. Ik ben erg tevreden met de prestaties, aangezien veel componenten alweer 3 jaar oud zijn (oud AM2 moederbord bv).
Systeem:
Moederbord: Gigabyte GA-MA69G-S3H AM2
Chipset: AMD 690G
CPU: AMD Phenom II 940 AM2+ @ 3.3GHz
GPU: VTX3D Radeon HD5850 @ stock
RAM: Kingston HyperX DDR2 800MHz CL4 4x1 GB
SSD: Intel X25-M G1
Voeding: Zalman ZM460B-APS
Games getest: MW2, Fallout3, GTA4, CoD5
Life is what you others make it.
Meer mensen die geen problemen hebben met een HD5870 + HDMI? Of komt het bij een van jullie wel voor met een HDMI kabel?
[ Voor 99% gewijzigd door Mag op 13-01-2010 20:55 ]
Van strepen heb ik nooit last gehad, alle spellen ook zonder fix uren achtereen kunnen spelen (ook het gevreesde CoD MW2) maar juist in 2D had ik veel ellende, continu vastlopers met en zonder artifacts (geen behangetje maar gewoon blokjes) en driver stopped responding meldingen. Dat is dus opgelost met idle clocks op 500/500. Ik ga nog steeds van driverproblemen uit omdat de eerste Hemlock betadrivers ook met standaard idle clocks stabiel waren.stategamer schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:53:
[...]
en jij hebt dan geen last van strepen?
btw ik merk als ik cold-boot doe, ati CCC niet opstart. (en daarna strepen (duurde gister wel heel erg lang met laden...))
Verder nooit problemen met coldboot of CCC gehad.
Ik gebruikte eerst een DVI-HDMI kabel en nu een HDMI kabel. Bij beide 2D (na cold boot) problemen.sdanny schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:53:
Meer mensen die geen problemen hebben met een HD5870 + HDMI? Of komt het bij een van jullie wel voor met een HDMI kabel?
anathema
Fijn dat er iemand is met hetzelfde systeemOvergeef Dave schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:32:
@mickjuh,
ik heb exact hetzelfde systeem als jou, maar geen problemen. mijn chipset driver versie is wel lager.
Heb jij de ATK0110 driver for WindowsXP/Vista/Win7 32&64-bit voor de Asus P6T SE vanop de Asus site reeds geinstaleerd?
Ik had ACPI problemen, toen zag ik dat er deze driver voor ons mobo was uit gebracht.
Moest je deze nog niet hebben ge-instaleerd, zou je dat eens willen proberen en jou bevindingen doorgeven ?
De ATK0110 driver heb ik nog niet geinstalleerd. Ik zie hem nu onder utilities staan. Kan nog proberen om dit te installeren.
Draai jij jouw systeem volledig stabiel dan? Zonder dat je tweaks moet doen in CCC of Ati TrayTools?
Alvast bedankt
En als je alleen dvi gebruikt? nog steeds coldboot problemen?anathema schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:44:
[...]
Ik gebruikte eerst een DVI-HDMI kabel en nu een HDMI kabel. Bij beide 2D (na cold boot) problemen.
|2600k|Asus 290|
Mijn Hanns.G 28" heeft alleen maar HDMI dus dat wordt m nietBullus schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:40:
[...]
En als je alleen dvi gebruikt? nog steeds coldboot problemen?
anathema
Ik heb Windows 7 64bit, Asus M4A78T-E en een 5770 Vapor-X. Ik gebruik alleen de Displayport. (Komt binnenkort een HDMI verbinding naar de tv bij).
Ik heb de kaart nog maar net en er nog niet veel mee gegamed. Alleen CoH en dat werkte perfect!
[ Voor 12% gewijzigd door KarlMarX op 14-01-2010 10:20 ]
Zou diegene dan even de "idle" clocks willen posten? Aangezien het voorbeeld uitgaat van een 5850 of kunnen deze clocks ook gewoon voor een 5770 gebruikt worden?
Ik heb CCC al wel een keer geprobeerd maar daar had ik alle clocks gelijk naar de hoogste gezet zodat ie helemaal niet zou terug clocken maar dit bleek niet te werken. Heb eigenlijk nog geen "tussenstand" geprobeerd.
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
Ik zal vanavond eens een mod bios voor mijn kaart maken om te kijken of hij die strepen dan niet meer geeft. Aangezien er dan geen OC Software tussen zit. Maar dat de Bios van de kaart de clocks dan helemaal regelt.
Ik denk dat ik er nu wel achter ben hoe ik dat voor elkaar kan krijgen met RBE.

De vorige keer had ik de clock tuning wizard gebruikt om de clocks aan te passen.
Voltages kun je handmatig aanpassen, maar of ie dat ook pikt, na het flashen ,weet ik niet meer.
|2600k|Asus 290|
Misschien verklaard dat waarom er naast een nieuwe koeler voor de revisie 2 van de 5770, ook overgestapt is op samsung geheugen in plaats van het eerdere hynix. Ik weet alleen niet hoe dat zit met andere kaarten uit de 5xxx serie.maxers1973 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:49:
Ik hoop dat het zo makkelijk is als een update van de drivers ,maar ik vrees van niet.
Voorheen kon je dat niet in die veldjes invullen maar moest je links onderin bij dat voltage register de waarde voor de desbetreffende hexkey aanpassen en die knop werkt met de HD5xxx kaarten niet meer.Bullus schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:19:
[afbeelding]
De vorige keer had ik de clock tuning wizard gebruikt om de clocks aan te passen.
Voltages kun je handmatig aanpassen, maar of ie dat ook pikt, na het flashen ,weet ik niet meer.
Yep, volledig stabiel (5870 crossfire), zonder tweaks.mickjuh schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:53:
[...]
Fijn dat er iemand is met hetzelfde systeemHeb een RMA aangevraagd maar videokaart zit nog in de PC. Gebruik je ook windows 7 64 bit? Deze installeert zelf de chipsets. Als ik van de asus support site de chipset drivers wil installeren geeft deze aan dat deze al aanwezig zijn. Heb geprobeerd om deze te verwijderen maar ze worden er steeds weer tussen gezet. Heb automatisch installeren van drivers ook uitgezet, maargoed.
De ATK0110 driver heb ik nog niet geinstalleerd. Ik zie hem nu onder utilities staan. Kan nog proberen om dit te installeren.
Draai jij jouw systeem volledig stabiel dan? Zonder dat je tweaks moet doen in CCC of Ati TrayTools?
Alvast bedankt
Ik draai win7 64 bit.
Als je nog kan, probeer eens die ATK0110 driver. Ik had voor ik die driver instaleerde problemen met een 4890 als ik uit sleep kwam. Die driver doet iets voor je ACPI en dat heeft dan weer met power management te maken.
Heb je ook mijn opmerking gezien dat mijn mem voltage om een of andere reden nooit volledig naar idle gaat, maar op 1.0625 blijft terwijl de biossen van beide kaarten zeggen dat ze naar 0.950 zouden moeten(mischien heeft dat wel met crossfire te maken).
Eerste keer stond mijn game profile aan en tweede keer gewoon het standaard 157 / 300
Beide keren bij het bekijken van een flash filmpje (dumpert.nl)
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Oke, hier een update. Heb gisteren eerst alle Ati software en drivers gedeinstalleerd. Heb de ATK0110 driver geinstalleerd, moest daarna wel direct rebooten. Las gisteren ook deze intel chipset update. Die heb ik gedownload en gestart door -OVERALL achter de exe te zetten zoals werd gesuggereerd in de reacties daaronder. Heb hierdoor de chipset drivers nog kunnen installeren.Overgeef Dave schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:04:
[...]
Yep, volledig stabiel (5870 crossfire), zonder tweaks.
Ik draai win7 64 bit.
Als je nog kan, probeer eens die ATK0110 driver. Ik had voor ik die driver instaleerde problemen met een 4890 als ik uit sleep kwam. Die driver doet iets voor je ACPI en dat heeft dan weer met power management te maken.
Heb je ook mijn opmerking gezien dat mijn mem voltage om een of andere reden nooit volledig naar idle gaat, maar op 1.0625 blijft terwijl de biossen van beide kaarten zeggen dat ze naar 0.950 zouden moeten(mischien heeft dat wel met crossfire te maken).
Zo ver ging alles nog goed. Daarna wou ik de video kaart drivers installeren maar kreeg tijdens de installatie al een blue screen. Zowel bij de 10.1 beta drivers als bij de 9.12 hotfix drivers. Ik kreeg dus een bluescreen zonder geinstalleerde drivers
Voor de zekerheid ook nog een memtest over mijn geheugen gedaan maar dat was oke. Doe de videokaart vandaag nog op de post (rma).
Als met mijn kaart daar ook problemen zijn in 2D beschouw ik hem als stuk en gaat ie RMA. (als komplett weer es voorraad heeft want maanden wachten schiet ook niet op...)
anathema
Bij 1325 krijg ik echt kort strepen te zien flitst hij evne gaat i weer verder. Temp is dan gezakt en even later heb je het opnieuw. Ik heb toen de fanspeed even op 100% gezet. toen bleef de GPU 65-66c. Toen heb ik geen strepen of iets meer gezien.
Ik weet niet of dit bij jullie ook het probleem is maar het valt uit te testen. In ieder geval kun je GPU de temp laten loggen naar een file. Als het dan voorgekomen is kun je terug lezen waar de gpu load weg was en hoe warm hij toen was. Als meerdere mensen dit testen is er misschien een verband te zien.
Kwam van Vista 64 bit, waarop ik ook geen problemen had.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Volgens mij zijn de meeste problemen hier eerder in 2D en bij lage clocks en temperaturen. Ik verdenk powerplay dan ook dat het problemen geeft bij sommige kaarten. Juist zwaar overgeclockt/volt in games heb ik nergens last van.Astennu schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:47:
Ik weet niet of dit bij jullie ook het probleem is maar het valt uit te testen. In ieder geval kun je GPU de temp laten loggen naar een file. Als het dan voorgekomen is kun je terug lezen waar de gpu load weg was en hoe warm hij toen was. Als meerdere mensen dit testen is er misschien een verband te zien.
anathema

Edit; het is te hopen voor ze, want anders krijgen ze een hoop kaarten terug.
En misschien verliezen ze wel klanten door al dit geouwehoer, want er zijn erg veel mensen met problemen.
Edit2: zowieso al vreemd dat ATi helemaal niks van zich laat horen wat dit probleem betreft.
[ Voor 69% gewijzigd door Format-C op 15-01-2010 11:12 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ah oke daar heb ik dan geen last mee. Maar ik kan me voorstellen dat sommige chips niet helemaal stabiel zijn op die voltages. Al kon mijn 4890 heel wat lager dan de stock ingestelde 2d voltages. Maar iedere GPU is weer anders. Zag je ook bij cpu's sommige konden juist goed tegen hoge voltages andere totaal niet. Maar die niet hoog konden met voltages hadden wel hele hoge clocks op lage voltages en konden ook op lagere voltages blijven werken.anathema schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:00:
[...]
Volgens mij zijn de meeste problemen hier eerder in 2D en bij lage clocks en temperaturen. Ik verdenk powerplay dan ook dat het problemen geeft bij sommige kaarten. Juist zwaar overgeclockt/volt in games heb ik nergens last van.
Anyway ik heb nog wat tests gedaan en nu deed de kaart het ook met 86c prima op 925-1325. Lekker random. Het zou een bug in powerplay kunnen zijn. Misschien zet ik dat gewoon eens voor een week uit. Fixed clocks draaien. Eens kijken of ik het dan helemaal niet meer heb.
Maar 925-1225 lijkt in ieder geval goed te gaan.
Ja en bij iedereen is het probleem vaak ook net even anders. Ik heb gister met ATI tray tools mn 2D clocks omhoog geschroeft maar helpt niets, terwijl het dat bij anderen wel doet. Wellicht dat bios flashen beter is maar heb ik eigenlijk geen zin in, stuur ik m liever terug in originele staat.Format-C schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:06:
Tja, dan is ATi misschien gewoon te optimisctisch geweest met de 2D clocks.
En misschien verliezen ze wel klanten door al dit geouwehoer, want er zijn erg veel mensen met problemen.
Edit2: zowieso al vreemd dat ATi helemaal niks van zich laat horen wat dit probleem betreft.
Ik hoor ook verhalen dat bij de ene DVI poort ook erger is dan de ander of dat HDMI niet goed werkt. Ik weet echt niet wat ATI heeft gedaan met die kaarten/drivers of whatever, maar dat ze er enigszins een potje van gemaakt hebben mag ik toch wel concluderen. (ondanks de geweldige game performance)
anathema
Idd wel erg apart dat ze niets laten horen.Format-C schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:06:
Tja, dan is ATi misschien gewoon te optimisctisch geweest met de 2D clocks.
Veel mensen met dit probleem dus word wel eens tijd dat ze er iets aan gaan doen.
edit:
http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=124747
UPDATE: "AMD customer service said it's a problem caused by MS Windows7 update, they're looking at it, and maybe get a fix in next cat." Some even say it's a fan problem and setting the fan to 40% may slove the problem.
Dah as I get on with reading every single post I came across even better explanations. "My diagnostic is that there is a driver problem (especially on Win 7 64bit) + the 2D clocks set by ati on their 5xxx series to prevent high energy consumption at idle are too low and are a major cause of crashes."
[ Voor 33% gewijzigd door stategamer op 15-01-2010 11:31 ]