pricewatch: Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP)
@Bull, waar speel je op? Gezien er zo te zien maar 1 spel is op dit moment waar een 3x 24 inch eyefinity setup memory limited is, kun je beter een goedkopere 1GB versie nemen en later dit jaar een 6-serie?
[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 14-04-2010 12:55 ]
Verwijderd
tnxSc0rPi0N schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:19:
[...]
Dan is de 5850 een prima oplossing en een prima kaart. Qua voordeel ga je er niet echt op vooruit als je de Hd5870 neemt. (alleen je portemonnee is wat leger) en aangezien je op 1920x 1200 gamet merkt je dat niet echt.
Wanneer haal je dan wel voordeel uit een 5870, komt die alleen tot zijn recht op hogere resoluties dan?Sc0rPi0N schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:19:
[...]
Dan is de 5850 een prima oplossing en een prima kaart. Qua voordeel ga je er niet echt op vooruit als je de Hd5870 neemt. (alleen je portemonnee is wat leger) en aangezien je op 1920x 1200 gamet merkt je dat niet echt.
Ik denk hetzelfde als MatthijsBrobbel, ze worden steeds betaalbaarder/leverbaar dus wil ook een 5870 vapor-x halen. Mijn 4770 512mb trekt het niet meer zo
Configuratie: Phenom II 955, 8GB 1600Mhz, Intel SSD 80GB, 27" Dell U2711 (2560x1440)
Verwijderd
Ja het is die met de nieuwe custom Sapphire koeler: "21162-00: ATI designed board and official cooler 11162-00: Sapphire designed board and Sapphire designed cooler", versie 2 zei de verkoper. Inderdaad zoals op de afbeelding.Macros4 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:36:
[...]
Is dat die met de nieuwe koeler zoals op de afbeelding met die zilveren ring om de grote fan in het midden?
Wat is de rest van je systeem, en hoe bedoel je het stottert?
Specs verder:
Phenom II B50 @ 3.1GHz
OCZ PC12800 4GB
BQ! Straightpower 600W
ASUS M4A785TD-V evo
Nieuwste drivers en alles, ga nog wel even kijken wat er gebeurt als ik mn os opnieuw er op zet met de bijgeleverde drivers. Verder over wat ik bedoel met stotteren staat in deze thread.
Nee hoor, een 5870 kan gewoon net wat beter omgaan met AA/AF, maar je betaald dan ook een hoger percentage voor net die laatste paar FPS.Sjaak_Banaan schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:12:
[...]
Wanneer haal je dan wel voordeel uit een 5870, komt die alleen tot zijn recht op hogere resoluties dan?
Bedankt! Ik moet zeggen dat ik dit wel de mooiste HD5850/70 van het moment vind..Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:31:
[...]
Ja het is die met de nieuwe custom Sapphire koeler: "21162-00: ATI designed board and official cooler 11162-00: Sapphire designed board and Sapphire designed cooler", versie 2 zei de verkoper. Inderdaad zoals op de afbeelding.
Specs verder:
Phenom II B50 @ 3.1GHz
OCZ PC12800 4GB
BQ! Straightpower 600W
ASUS M4A785TD-V evo
Nieuwste drivers en alles, ga nog wel even kijken wat er gebeurt als ik mn os opnieuw er op zet met de bijgeleverde drivers. Verder over wat ik bedoel met stotteren staat in deze thread.
Asus heeft ook nieuwe modellen zie ik:
pricewatch: Asus EAH5850 DIRCU/2DIS/1GD5
Zou de boel dan toch nog goed leverbaar worden???
[ Voor 9% gewijzigd door Jovas op 14-04-2010 14:53 ]
Ah ja, als ik het niet had besteld dan was het vast weer zo geweest dat ik weer een maand moest wachten voor een kaart voor een niet te onredelijke prijs te koop was.
[ Voor 32% gewijzigd door Majesco op 14-04-2010 16:02 ]
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
Als je de 5850 heel ietsje overclockt komt je al gauw in de buurt van de prestaties van de 5870. En het scheelt misschien een paar graden in je kast.. scheelt je toch een paar tientjes.Paprika schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:36:
[...]
Nee hoor, een 5870 kan gewoon net wat beter omgaan met AA/AF, maar je betaald dan ook een hoger percentage voor net die laatste paar FPS.
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als je zelf je onderdelen koopt, en dus waarschijnlijk je PC zelf in elkaar zet, kan je die vraag toch ook wel zelf beantwoorden? Lijkt me dat je daar wel genoeg kennis voor hebt.nalufrank schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:33:
Ja dat snap ik.. Ik dacht, misschien dat Sapphire toch wat betrouwbaarder/beter is dan club3d. Ik heb mijn Sapphire HD5850 namelijk nu al besteld met de rest van de componenten.. Dus zou wachten verstandig zijn? Of toch voor de club3d gaan?
En het lijkt me al helemaal duidelijk als je dit topic hebt doorgelezen. Niet wachten totdat ie ergens op voorraad komt, want dat kan soms heel lang duren, maar gewoon die kaart kopen die al op voorraad is.
* JorzoR zou dan voor de Club3D gaan
[ Voor 21% gewijzigd door JorzoR op 14-04-2010 19:40 ]
Nou, kennis valt meeJorzoR schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:36:
[...]
Als je zelf je onderdelen koopt, en dus waarschijnlijk zelf in elkaar zet, kan je die vraag toch ook wel zelf beantwoorden? Lijkt me dat je daar wel genoeg kennis voor hebt.
Dan neem ik mijn reactie terugnalufrank schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:39:
[...]
Nou, kennis valt mee, ik weet er "iets" van af.. Maar ik zet hem zelf ook niet in elkaar. Daarom vraag ik het hier, in de hoop dat er mensen zijn die het mij misschien kunnen vertellen wat de juiste keuze is..
Ik zou gewoon gaan voor de kaart die al op voorraad is. Want bij de levering van de 58xx serie is niks zeker, dus het kan zo maar een paar weken duren voordat de Sapphire 5850 daar op voorraad is.
Verwijderd
Maar om eerlijk te zijn wou ik eigenlijk een XFX omdat ze betere garantie voorwaarden zouden hebben, maar ik ben uiteindelijk bezweken en heb gewoon genomen wat er op voorraad was. Wat betreft Club3d, prima voor als je een ATI reference card wil, maar ik weet niet of de custom(koeler) versies wel hetzelfde bieden als de van oudsher bekendere merken.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 19:52 ]
En waar baseer jij dat op?Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:44:
Fanboyism is iets van het verleden(hehe), maar ik zou persoonlijk toch voor de Sapphire gaan. Wat betreft kwaliteit iets beter
Ik hoor vaker narigheid over Sapphire kaarten, misschien omdat die meer verkocht worden, dan Club3D kaarten.
[ Voor 17% gewijzigd door JorzoR op 14-04-2010 19:46 ]
Club 3D is niks mis mee. Prima merk. Zeker als het over refference modellen gaat zelfde kaart andere sticker. En dan zijn de Club 3D kaarten meestal iets goedkoper.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:44:
Fanboyism is iets van het verleden(hehe), maar ik zou persoonlijk toch voor de Sapphire gaan. Wat betreft kwaliteit iets beter en de Sapphire kaart vind ik er persoonlijk een stuk mooier uit zien.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Verwijderd
Want veel meer geld dan dat heb ik er niet voor over, aangezien ik wacht met n nieuwe videokaart tot ik 2x de rekenkracht voor hetzelfde geld kan krijgen (8800GT voor 220 euro 2,5 jaar geleden).
Tenzij jullie iets anders weten natuurlijk ^^, daar zijn jullie altijd zo goed in, omdat jullie kennis vast meer up-to-date zijn dan de mijne ^^.
Niet snel met de huidige dollar euro koers iig.PerfectLight schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:42:
Even een vraagje tussendoor, gaat de 5850 ooit nog zo op voorraad zijn hier in NL zodat de prijs weer op z'n richtprijs van 200-220 euro komt?
AMD Nieuwsdiscussie
Vanmiddag mail gehad van Salland en hij is op de post en komt morgen binnen!!Major Pain sld schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:02:
Afgelopen woensdag 7-4 de Asus HD5870 besteld bij Salland voor 352 euro. Er stond een levertijd bij van 10-20 dagen. Ik hoop de kaart in mei binnen te krijgen.
Het gaat dus om de Asus 5870 met de 17% betere koeling.
http://www.salland.eu/pro...b-90-c1cnw0-l0uay0bz.html
Levertijd op de website 1-5 dagen!!
http://www.digitique.nl/n...ah5850-directcu-2dis-1gd5
Asus 5870 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...asus-eah5870-2dis-1gd5-v2
Club3D 5850 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...d-5850-1gb-cgax-58524idp-
Gigabyte 5850 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...d5850-1gb-gv-r585d5-1gd-b
Gigabyte 5870 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...byte-hd5870-gv-r587ud-1gd
Sapphire 5850 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...sapphire-hd5850-1gb-gddr5
Sapphire 5870 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...sapphire-hd5870-1gb-gddr5
Keuze genoeg
Jesses, wat een woekerprijzen! Maarja als iemand dat ervoor over heeft...Dharion schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:33:
Asus 5850 DirectCU op voorraad
http://www.digitique.nl/n...ah5850-directcu-2dis-1gd5
Asus 5870 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...asus-eah5870-2dis-1gd5-v2
Club3D 5850 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...d-5850-1gb-cgax-58524idp-
Gigabyte 5850 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...d5850-1gb-gv-r585d5-1gd-b
Gigabyte 5870 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...byte-hd5870-gv-r587ud-1gd
Sapphire 5850 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...sapphire-hd5850-1gb-gddr5
Sapphire 5870 op voorraad
http://www.digitique.nl/n...sapphire-hd5870-1gb-gddr5
Keuze genoeg
Welke sapphire 5850 is het? De gene die de cooling in het midden heeft? ( uitgekomen in feb 2010 )nalufrank schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:59:
Ik denk dat ik een keuze heb kunnen maken.Ik moet alleen nog wachten op de CM 690 Advanced en de Sapphire HD5850. Als de kast binnen is maar de videokaart nog niet, dan stap ik over naar de Club3D HD5850 OC. Denk dat dat de beste oplossing is aangezien veel mensen lang moesten wachten op hun HD5850.. In ieder geval bedankt voor de adviezen/gedachten!
pricewatch: Sapphire RADEON HD 5850 1GB GDDR5 PCI-E DP DUAL DVI-I HDMII
Want je hebt ook die oude van okt 2009 en die zou ik je niet aanraden:P ( heb hem zelf )
pricewatch: Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E
Bovendien raad ik je helemaal geen H5xxx aan omdat het gewoon bagger is. Als je kijkt hoeveel mensen er problemen mee hebben, hoewel ik wel denk dat de nieuwere versie van 5850 het beter out zullen houden.
Apple
Dat is juist de reference versie met en dus met een goede koelert.Blueberry33 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:50:
Want je hebt ook die oude van okt 2009 en die zou ik je niet aanraden:P ( heb hem zelf )
Bovendien raad ik je helemaal geen H5xxx aan omdat het gewoon bagger is. Als je kijkt hoeveel mensen er problemen mee hebben, hoewel ik wel denk dat de nieuwere versie van 5850 het beter out zullen houden.
dominator schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:57:
Die kaarten die grijze strepen geven zijn niet defect, dat was gewoon een driver issue wat inmiddels wel aardig uit de wereld is. Vooralsnog is er hier een uitval geconstateerd van <1% welke echt defect waren, gewoon netjes dus. Natuurlijk zul je op elk forum wel iemand aantreffen die een defect heeft gehad, van de HD58Xx serie zijn inmiddels miljoenen kaarten in omloop....
AMD Nieuwsdiscussie
Wat is er mis mee dan?Blueberry33 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:50:
bagger? Voor 1 op de ..., het aantal probleem gevallen is toch echt niet zo groot hoor als je kijkt naar het aantal verkochte kaarten.Blueberry33 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:50:
Ze zijn nog steeds erg schaars, dus jaPerfectLight schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:44:
[...]
Jesses, wat een woekerprijzen! Maarja als iemand dat ervoor over heeft...
Die van okt 2009 heb ik dus zie ik net.Blueberry33 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:50:
[...]
Welke sapphire 5850 is het? De gene die de cooling in het midden heeft? ( uitgekomen in feb 2010 )
pricewatch: Sapphire RADEON HD 5850 1GB GDDR5 PCI-E DP DUAL DVI-I HDMII
Misschien is het dan toch verstandiger om zowieso voor de Club3D te gaan als jij er niet zo tevreden over bent?
Waarom vind je de kaart bagger? Presteert hij niet goed of wat? Wat zou jij wel aanraden dan?
* En ik zie net dat de Club3D al weer verkocht is
Edit: Na het lezen van al die problemen met de HD5850/HD5870 wil ik eigenlijk helemaal geen HD5850 meer
[ Voor 12% gewijzigd door nalufrank op 15-04-2010 09:26 ]
Sla jij altijd de helft over bij het lezen?nalufrank schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:37:
Zijn er ook mensen die niet deze problemen hebben gehad?
De mensen die echt een kapotte kaart hebben gehad zijn hier waarschijnlijk op twee handen te tellen.
AMD Nieuwsdiscussie
En zo zullen tig mensen hier kunnen posten schat ik...
Zeg nou eerlijk, denk je dat mensen die geen grijze streepjes krijgen het "geen grijze-strepen probleem"-topic gaan aanmaken?nalufrank schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:37:
Zijn er ook mensen die niet deze problemen hebben gehad?
Ik zeg niet dat deze problemen helemaal niet meer voorkomen, maar zo massaal als in 2009 zijn de problemen niet meer. Ook bij een andere serie videokaarten heb je gewoon kans op een DOA dus 100% garantie dat je kaart werkt heb je toch niet.
Marktwerking: Winkel A met een ruime voorraad HD5800's denkt: heej, laat ik eens 10,- onder de gangbare (hoge) prijs gaan zitten. Verkopen stijgen met 500%. Winkel B doet dat ook, stijging van 400%. Iedereen gaat het doen. Krijg je weer dezelfde situatie, waarin winkel A weer denkt: nou, ga ik toch weer 10,- omlaag. Zelfde verhaal. Tot we op een normale prijs uitkomen. Ik heb het ook niet op kapitalisme maar als er nou eens een keer voorraad opgebouwd wordt gaan die prijzen echt wel omlaag.Aethertyd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:22:
Tja, als iedereen deze achterlijke prijzen blijft betalen zal er niet veel gebeuren ook al zijn er veel meer kaarten beschikbaar dan enkele maanden geleden. Leuk he, kapitalisme...
Vraag is alleen wanneer dat nou eindelijk gebeurt, er zijn er nou al miljoenen verkocht en nog steeds geen daling van de prijzen te bekennen.
[ Voor 37% gewijzigd door bwerg op 15-04-2010 11:54 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Het probleem is ook wellicht dat mensen 1 kaart willen en bij 3 winkels gaan bestellen, dat geeft een onterecht beeld van vraag bij winkels en groothandels
Op 2 handen te tellen? ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar op internet kom ik talloze verhalen tegen over hetzelfde probleem.-The_Mask- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:34:
[...]
Sla jij altijd de helft over bij het lezen?
De mensen die echt een kapotte kaart hebben gehad zijn hier waarschijnlijk op twee handen te tellen.
En zoals hierboven gezegd word driver issue.. dus niet
Die van mijn heb ik in Januari ontvangen en heb tot nu toe nog steeds last van bsods en grijze gordijnen ondanks het downloaden van alle nieuwste drivers.
En wat zegt cool-prices, niks gevonden... nee natuurlijk niet omdat het heel afwisselend gebeurd.
Mja de kaarten zijn niet te verkrijgen, althans niet bij coolprices dus sturen ze maar de defecte terug, wat een prachtig oplossing hea.
Vandaar dat ik aanraad om nu geen 5850 te nemen maar misschien een nvidia of hd4xxx
Apple
Kaart draait fantastisch, nergens problemen mee tot nu toe.
En ja, mensen zijn sneller geneigd te klagen op internet dan te zeggen hoe tevreden ze zijn, dus dan zal je meer negatieve reacties lezen dan positieve.
Verwijderd
Het is sneu dat jij met die problemen blijft zitten, maar dat neemt niet weg dat voor 99% van de mensen een 57xx/58xx een geweldige kaart is.Blueberry33 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:31:
Vandaar dat ik aanraad om nu geen 5850 te nemen maar misschien een nvidia of hd4xxx
Nu met het EU semi-steun pakket van €30 mrd voor Griekenland is de € toch weer omhoog aan het klimmen.-The_Mask- schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:53:
[...]
Niet snel met de huidige dollar euro koers iig.
Op bijv. NewEgg zijn de HD5850's vanaf $299 te verkrijgen, omgerekend nu zo'n €221.
Toch wel een heel groot prijsverschil met €289-299...
Als het niet de webwinkels zijn die de prijzen kunstmatig hoog houden (hier hebben ze denk ik niet de financiele kracht voor) dan zit er toch wel iets scheef in de tussenhandel daarboven.
Prijsafspraakjes tussen leveranciers voor de Europese markt wellicht?
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Verwijderd
Iemand maakt dikke winst ja, maar dat ik gewoon het gevolg van een kaart die iedereen wil hebben en niet genoeg kaarten om aan die vraag te voldoen. Ik geloof niet zo snel in prijsafspraakjes maar meer in winstoptimalisatie.Baserk schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:27:
Prijsafspraakjes tussen leveranciers voor de Europese markt wellicht?
Ex BTWBaserk schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:27:
[...]
Op bijv. NewEgg zijn de HD5850's vanaf $299 te verkrijgen, omgerekend nu zo'n €221.
Prijsafspraken zijn anders vrij gewoon hier in NL (en ook in de EU) hoor.Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:39:
[...]
Ik geloof niet zo snel in prijsafspraakjes maar meer in winstoptimalisatie.
Wettelijk gezien niet toegestaan maar zo profijtelijk dat het toch zeer regelmatig voorkomt.
LCD-fabrikanten, staalproducenten, brouwers, bouwbedrijven, telecombedrijven, installatie-techniek bedrijven, schilders bedrijven, fiets producenten, de lijst is bijna eindeloos...
Weliswaar niet allemaal NL bedrijven maar er zijn er zeer veel.
D'oh!chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:47:
[...]
Ex BTWDie fout maakte ik ook, ik dacht heeey lekker goedkoop hardware uit Amerika laten overvliegen via een vriendin maar niet dus

[ Voor 17% gewijzigd door Baserk op 15-04-2010 15:00 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Same @ All-Starsdominator schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:59:
Let wel op, een product kan een andere prijsstelling hebben in de EU als bijv. in de USA. Levi's broeken kosten in de USA geen drol, terwijl je hier de hoofdprijs betaald. (faktor 3 is normaal)
Verwijderd
Ja, maar ik denk dat het hier gewoon teveel gefrustreerde gamers zijn die omdat ze bepaalde hardware niet in hun handjes kunnen krijgen complotten gaan verzinnen. Er valt met relatief zeldzame dingen gewoon geld te verdienen en dat gebeurt nu. Shit happens.Baserk schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:51:
Prijsafspraken zijn anders vrij gewoon hier in NL (en ook in de EU) hoor.
Wettelijk gezien niet toegestaan maar zo profijtelijk dat het toch zeer regelmatig voorkomt.
LCD-fabrikanten, staalproducenten, brouwers, bouwbedrijven, telecombedrijven, installatie-techniek bedrijven, schilders bedrijven, fiets producenten, de lijst is bijna eindeloos...
Weliswaar niet allemaal NL bedrijven maar er zijn er zeer veel.
Als een concert uitverkocht is worden de kaartjes ook heel duur. Geen prijsafspraken, maar gewoon marktwerking.
Aan de telefoon werd mij verteld dat de behuizing naar verwachting volgende week binnen is, maar over de videokaart durven ze niks te zeggen. Het kon volgende week zijn of enkele weken later.. Ze gaven al aan dat de kaart lastig leverbaar is. Afwachten voor mij dus!
Wel gaven ze aan om te switchen naar een kaart die eventueel wel op voorraad zou zijn of de videokaart nasturen. Aan de laatste optie heb ik niets omdat ik geen losse videokaart heb liggen. Mocht de Sapphire te lang op zich laten wachten dan overweeg ik misschien wel een switch naar een andere kaart.
Iets met gift, factuur niet meesturen, open doos enzo...chim0 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 14:47:
[...]
Ex BTWDie fout maakte ik ook, ik dacht heeey lekker goedkoop hardware uit Amerika laten overvliegen via een vriendin maar niet dus
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 15-04-2010 15:28 ]
Ik zei de mensen hier (op GoT dus)Blueberry33 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:31:
[...]
Op 2 handen te tellen? ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar op internet kom ik talloze verhalen tegen over hetzelfde probleem.
Wel dus.En zoals hierboven gezegd word driver issue.. dus niet
Problemen van grijze schermen komt niet alleen door kapotte kaart. Het is bekend dat Gigabyte mobo's kunnen zorgen voor die problemen. Maar het was vooral in het begin gewoon een driver issue.Die van mijn heb ik in Januari ontvangen en heb tot nu toe nog steeds last van bsods en grijze gordijnen ondanks het downloaden van alle nieuwste drivers.
Heb je er nu nog last van dan of heb je een ander hardware probleem (mobo bijvoobeeld) of software probleem (oude drivers die er nog (half) op staan) of de kaart is gewoon defect.
Maar mensen die op GoT komen en nu nog problemen hebben zijn er amper nog.
AMD Nieuwsdiscussie
Oh ja, en ze hebben ze daar liggen ipv bij een leverancier...scheelt weer een paar dagen wachten.
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Dan cancel je die kaart toch bij hun? Je moet voor de nieuwe Sapphire HD5850 bij SWW computers gaan, is nieuwe custom type van Sapphire met betere koeling.nalufrank schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:13:
Het wachten voor mij is nog op mijn behuizing (CM 690 II Adv.) en de videokaart (Sapphire HD5850).
Aan de telefoon werd mij verteld dat de behuizing naar verwachting volgende week binnen is, maar over de videokaart durven ze niks te zeggen. Het kon volgende week zijn of enkele weken later.. Ze gaven al aan dat de kaart lastig leverbaar is. Afwachten voor mij dus!
Wel gaven ze aan om te switchen naar een kaart die eventueel wel op voorraad zou zijn of de videokaart nasturen. Aan de laatste optie heb ik niets omdat ik geen losse videokaart heb liggen. Mocht de Sapphire te lang op zich laten wachten dan overweeg ik misschien wel een switch naar een andere kaart.
Ik heb er vanmiddag daar een besteld en is morgenochtend in huis!
[ Voor 8% gewijzigd door Jovas op 15-04-2010 19:35 ]
En doei afterburner support (of gelijke soft-overclock tools)....Macros4 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:33:
Je moet voor de nieuwe Sapphire HD5850 bij SWW computers gaan, is nieuwe custom type van Sapphire met betere koeling.

Hee, bedankt voor de info!Macros4 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:33:
[...]
Dan cancel je die kaart toch bij hun? Je moet voor de nieuwe Sapphire HD5850 bij SWW computers gaan, is nieuwe custom type van Sapphire met betere koeling.
Ik heb er vanmiddag daar een besteld en is morgenochtend in huis!Erg hé, ik ben toch gezwicht.. Kon het niet aanzien om die i7 920 met een HD4850 te laten draaien. Gelukkig zijn de laadtijden van BC2 ook beter met de nieuwe drivers dus dat wordt lachen morgen!
Ze hebben er 31 op voorraad
Ik kan ook niet wachten om BF:BC2 te spelen!
"afterburner support" ?Paprika schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:54:
[...]
En doei afterburner support (of gelijke soft-overclock tools)....

[ Voor 5% gewijzigd door nalufrank op 15-04-2010 20:22 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 15-04-2010 20:43 ]
|2600k|Asus 290|

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Onzin, mijn Club3d HD5850-OC draait super! Geen enkel probleem mee.Blueberry33 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:31:
[...]
In de meeste gevallen zit het probleem echt in de stoel hoor..

nog steeds zijn dit echt belachelijke prijzen...
Er zijn tientallen winkels met voorraad, dus de winkels die aso prijzen vragen hoef je echt niet te noemen hoor.alaineman schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:27:
Voorraad!!! Powercolor 5850 bij digitque op voorraad voor 275 en Gigabyte 5850 OC bij zercom voor 270
nog steeds zijn dit echt belachelijke prijzen...
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wacht tot volgende week, en als de prijs hetzelfde is gebleven dan weet ik sww te vinden!!
Bij mij komtie in een "oude" bak te hangen: IC 2 duo E8400/maximus formula en 4gb en vervangt mijn sapphire 3870x2
Is het nou verantwoord om ipv de 5850 de toxic voor 30 euro meer te halen? en hoever kan je de toxic nog oc? Of zijn beide kaarten gelijk na oc? en is het 30€ over de balk?
@ Macros4, Laat even weten hoe de kaart is!
[ Voor 16% gewijzigd door chocodeluxe op 15-04-2010 23:14 ]
http://www.overclockerscl...ws/sapphire_hd5850_toxic/
OC: 881/1190, dat kan dus ook zeker wel met de reference koeler.
Yep, dus ook die kaart gebruikt de nieuwe PCB van Sapphire zelf.The voltage control chip doesn't support any software adjusting. So no one will ever come out with software that will be able to adjust the voltage on it. Not even Sapphire.
Niet groot.chocodeluxe schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:05:
Pfff vermoeiend hoor om niet je geld uit te geven aan de kaart die je zo enorm graag wilt!! hoe groot is de kans dat de prijs binnen 2 weken gaat zakken? en dan niet met 2/3 euro?
[ Voor 68% gewijzigd door Paprika op 15-04-2010 23:24 ]
Dat is zo'n 295 euro, dan zou je toch zeggen dat die prijzen binnenkort moeten zakken omdat ze nu leverbaar worden.
Daar kost ie 450 (het is al een paar x gezegd, o.a. door neliz?, dat de prijzen van veel hardware waarschijnlijk gaan stijgen).
450 U.S. dollars = 331.736086 Euros
331 * 1.19 (BTW %) = 393.89
pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E
Mooi toch? 370 euro bij Azerty & Salland.
(Overigens moet je nog altijd 19% BTW bij die 295 euro van jou optellen, waardoor je op 351 euro zou zitten.)
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 16-04-2010 00:04 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Je bent niet alleen. 1 April (geen grapjeNakebod schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:17:
Voor mezelf hoop ik niet dat de prijzen nu hard gaan dalen, zag dat er wat PowerColor HD5850's op voorraad waren bij verschillende shops, en ik was al een tijd aan het rondkijken voor een nieuwe pc. Die is inmiddels dus besteld. Ik zal wel de pech hebben dat ze aardig zullen zakken, al verwacht ik eigenlijk niet zo snel de prijs van ongeveer een half jaar geleden. En zo wel, dan zit een HD5850 in CF er misschien wel aan te komen
ik denk eerder dat de prijzen het zelfde blijven en meer winst voor de leveranciers/winkeliersSjaak_Banaan schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:36:
lol, lees net de aankondiging van 3 november: "De HD 5870 Vapor-X zou 400 dollar gaan kosten..."
Dat is zo'n 295 euro, dan zou je toch zeggen dat die prijzen binnenkort moeten zakken omdat ze nu leverbaar worden.
de markt doet het nog goed genoeg om die prijzen zo te laten.
Is gewoon hetzelfde als alle andere kaarten...
http://www.cool-prices.nl...-modern-warfare-2)-643808
[ Voor 28% gewijzigd door chim0 op 16-04-2010 12:06 ]
Bestaat al vrij lang, heb er nog wel eens een ATI X800XL van gehad, prima kaart, werkt nog steeds bij iemand
Ze zijn denk ik wat groter en bekender in de VS waar men wellicht bv Club3d (NL) wat minder kent.
Edit: Kaart is veranderd, PowerColor is het geworden, en ze hebben nog meer op voorraad!
nu is het wachten nog op de kast, komt waarschijnlijk aankomende week
[ Voor 46% gewijzigd door nalufrank op 16-04-2010 14:08 ]
pricewatch: Powercolor PCS+ HD5850 1GB GDDR5
Gisteren verstuurd vandaag al gekregen (Belgie).
Beter kan gewoon niet.
en nu maar gamen
pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E
en
pricewatch: MSI R5870 Lightning
Iemand ervaring met de MSI? De Vapor-X is stil, dat weet ik wel, maar volgens mij is ie ook niet echt goed leverbaar. Is de MSI beter leverbaar?
Cunning linguist.
Waarom niet?Paprika schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:57:
De cooler van de lightning is helemaal niet zo super..... :x
Cunning linguist.
http://www.techpowerup.co...HD_5870_Lightning/28.html
http://www.guru3d.com/article/msi-r5870-lightning-review/7
Card setting TEMP IDLE C TEMP FULL C
Radeon HD 5870 Reference 35~40 77
MSI R5870 Lightning 34 78
* Engineered for extreme overclocking
* Software voltage control via Afterburner
* Good overclocking potential
* DirectX 11 support
* Dual 8-pin power connectors
* Native HDMI output
* Voltage monitoring support
* GDDR5 memory
* HDMI cable included
* Support for AMD EyeFinity Technology
* Native HDMI & DisplayPort
* Improvements to integrated HDMI audio device
* Extremely noisy cooler
* Overclock out of the box is rather slim
* Slightly higher power consumption than reference design
* GPU mounting mechanism doesn't seem to be ideally designed
* DirectX 11 won't be relevant for quite a while
* No support for CUDA / PhysX
[ Voor 55% gewijzigd door Paprika op 18-04-2010 07:09 ]
Tnx, dan wordt het toch de Vapor-XPaprika schreef op zondag 18 april 2010 @ 07:08:
http://www.techpowerup.co...HD_5870_Lightning/27.html
http://www.techpowerup.co...HD_5870_Lightning/28.html
http://www.guru3d.com/article/msi-r5870-lightning-review/7
Card setting TEMP IDLE C TEMP FULL C
Radeon HD 5870 Reference 35~40 77
MSI R5870 Lightning 34 78
* Engineered for extreme overclocking
* Software voltage control via Afterburner
* Good overclocking potential
* DirectX 11 support
* Dual 8-pin power connectors
* Native HDMI output
* Voltage monitoring support
* GDDR5 memory
* HDMI cable included
* Support for AMD EyeFinity Technology
* Native HDMI & DisplayPort
* Improvements to integrated HDMI audio device
* Extremely noisy cooler
* Overclock out of the box is rather slim
* Slightly higher power consumption than reference design
* GPU mounting mechanism doesn't seem to be ideally designed
* DirectX 11 won't be relevant for quite a while
* No support for CUDA / PhysX
Cunning linguist.
bij 4launch staan er nog 4Bart ® schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:07:
[...]
Tnx, dan wordt het toch de Vapor-X. Had al aardig wat reviews gelezen, maar geen eentje kwam op de proppen met een geluidstest
. Nu maar zoeken waar ze de Vapor-X op voorraad hebben...
Kaart is super, draait BFBC2 vol open met 8xAA en AF(rond de 60 fps), DX11 is indrukwekkend! Idle 35 graden, en load 50. Tot nu toe geen problemen, de BC2 maps laden ook supersnel met de nieuwe 10.4 Catalyst hotfix.[b][message=33837415,noline]@ Macros4, Laat even weten hoe de kaart is!
Zeker wel een vooruitgang t.o.v de oude HD4850!
Waar speel je dan op?Macros4 schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:52:
[...]
Kaart is super, draait BFBC2 vol open met 8xAA en AF(rond de 60 fps), DX11 is indrukwekkend! I
reviews: GTX480: Nvidia's nieuwe monster-gpu
Volgens de Tweakers review kon geen enkele single-GPU kaart 60 FPS halen met 1920x1200 @ 4x AA/16x AF.
Hetzelfde voor andere reviews overigens zelfs met 1600x1200/1680x1050.
Zelf kan ik AA al helemaal vergeten daar, want met 3 schermen loopt het niet zo super @ 4x AA (gewoon beeld 45 FPS, rook/vuur 20 ofzo).
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 18-04-2010 18:25 ]
Op een i7 920 en 6gb ddr3 en dus ook de nieuwe custom HD5850 van Sapphire 1680x1050. Ok in drukke momenten zakken de frames wel eens, maar ik heb dus met alles maxed tussen de 40 en 80 fps met v-sync en HBAO aan in DX11.Paprika schreef op zondag 18 april 2010 @ 18:23:
[...]
Waar speel je dan op?
reviews: GTX480: Nvidia's nieuwe monster-gpu
Volgens de Tweakers review kon geen enkele single-GPU kaart 60 FPS halen met 1920x1200 @ 4x AA/16x AF.
Hetzelfde voor andere reviews overigens zelfs met 1600x1200/1680x1050.
Zelf kan ik AA al helemaal vergeten daar, want met 3 schermen loopt het niet zo super @ 4x AA (gewoon beeld 45 FPS, rook/vuur 20 ofzo).
Ik ben er dus best blij mee, en de kaart is nog steeds goed leverbaar bij SWW
80 fps met v-sync? Met wat voor scherm speel jij?Macros4 schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:44:
[...]
Op een i7 920 en 6gb ddr3 en dus ook de nieuwe custom HD5850 van Sapphire 1680x1024. Ok in drukke momenten zakken de frames wel eens, maar ik heb dus met alles maxed tussen de 40 en 80 fps met v-sync en HBAO aan in DX11.
Ik ben er dus best blij mee, en de kaart is nog steeds goed leverbaar bij SWW
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
nou maar hopen dat ie voorrraad indicator klopt, en als dat zo is heb ik hem misschien op dinsdag binnen.
fingerscrossed..
of vliegen ze alweer op de vliegvelden?
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Vond je dat die 50 euro extra waard?thechib12 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:47:
na 5 maanden wachten opmijn Sapphire HD5850 bij 4launch voor zon 233 incl verzendkosten, heb ik hem gecancelt, en een Club3d HD5850 Overclocked edition bij SWW computers besteld voor 286 incl verzendkosten.
nou maar hopen dat ie voorrraad indicator klopt, en als dat zo is heb ik hem misschien op dinsdag binnen.
fingerscrossed..
Zelf heb ik dit ook gedaan. Vorige week zaterdag kaart bij 4Launch besteld (Gigabyte 5850) voor 258, en later de OC variant erbij van 272 (degene die het eerst binnen was zou opgestuurd worden). Toen ik te horen kreeg dat de levertijd nog wel twee weken zou kunnen bedragen ben ik ergens anders gaan zoeken voor mijn kaart. Afgelopen vrijdag heb ik bij databyte de Gigabyte 5850 OC besteld voor 279 (incl verzendkosten), en ik kreeg net een mailtje dat hij op de post zit. De rest van mij pc, die ik bij 4Launch heb besteld wordt ook vandaag verzonden. Vanaf morgen dus weer gamen
Een SyncMaster T220, en ja ik weet het, v-sync werkt voor geen meter in BFBC2 want hij schiet vaak over de 60 fps refresh rate van mijn monitor heen.Xenomorphh schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:56:
[...]
80 fps met v-sync? Met wat voor scherm speel jij?
Ontopic: De HD5850 serie is dus duidelijk beter leverbaar en 269 voor de nieuwe Sapphire met custom cooler is nog steeds duur, maar het had erger gekund.
Verwijderd
De eerste geruchten van de 6xxx serie beginnen al de kop op te steken. Ik denk dat dat op zich al een wel wat prijsdalingen tot gevolg gaat hebben, omdat er mensen zullen besluiten deze generatie over te slaan.PerfectLight schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 00:47:
Ik zie dat langzaam aan de 5850's steeds meer op voorraad komen bij de webwinkels. Zou dit betekenen dat ze ook erg in prijs gaan dalen snel?
Zouden er deze zomer dan eindelijk betaalbare 58xx kaarten te krijgen zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 00:53 ]
Asus 5870 @ 354 euro -- http://www.dunnet.nl/Prod...spx?en=NS00738361&src=TWK
Gigabyte 5850 @ 260.50 euro -- http://www.4launch.nl/sho...gb-2xdvi-hdmi-dp/tweakers
Powercolor 5850 @ 278.59 euro -- http://azerty.nl/producte...le-visuele-interface.html
Club3D 5850 @ 264.54 euro -- https://maxict.nl/product...tion?btwview=in&rs=hwinfo
Sapphire 5850 @ 269.00 euro -- http://www.pixmania.nl/nl...-gb-gddr5.html?srcid=7769
Sapphire 5870 Eyefinity6 (2GB) @ 458,80 -- http://www.zercom.eu/inde...h=7&p=35&f=1&s=1&a=204718
XFX 5870 XXX @ 399,00 euro -- http://www.informatique.nl/501825
Sapphire 5870 @ 338.75 euro -- http://www.obcs.nl/go.php...t=Sapphire%2011161-01-50R
Club3D 5870 OC-Edition @ 363.16 euro -- http://www.obcs.nl/go.php...rt=CLUB3D%20CGAX-58724DPO
Club3D 5870 @ 350,30 euro -- http://www.obcs.nl/go.php...rt=CLUB3D%20CGAX-58724DPO
Sapphire 5870 Vapor-X @ 369,90 euro -- http://www.hardware.info/...-x-1-.html%3Fsrcid%3D7769
Asus 5870 @ 359 euro -- http://www.databyte.nl/90-C1CNW0-L0UAY0BZ?ref=hardware.info
Genoeg keuze dus
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 20-04-2010 11:18 ]
Of zou een 5870 toch genoeg zijn voor een eyefinity 5040x1050 opstelling?
Je beste optie zou een 5870 2GB zijn, maar ik heb de 5850 gekocht zo gauw de serie uitkwam, ervan uitgaande dat we snel een 5870 2GB zouden zien zoals bij de 4870 (512MB -> 1GB). Echter blijkt dit dus niet het geval te zijn, maar ik heb zelf nog geen spel gevonden waarvan ik kan zeggen: Nou, dit speel ik zo veel dat het een upgrade waard is. Ik kan je wel zeggen dat het 1 GB geheugen niet snel een limiet is en in die spellen is een (overgeklokte) 5850 amper langzamer dan een 5870, zelfs met Eyefinity.
Mocht je echt alleen maar recente spellen spelen, dan is 52 fps leuker dan bv 45 fps en zou de meerprijs het eventueel waard kunnen zijn, echter zou ik je persoonlijk de 5970 afraden, mede omdat die maar 1GB heeft en je er waarschijnlijk voor de prijs lang(er) zult mee willen doen.
/me hoopt eigenlijk op iets nieuws van ATi eind zomer/begin herfst met 2GB geheugen of anders dan een stuk goedkopere 2GB kaartjes.
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 20-04-2010 12:43 ]
Spellen: Eve Online, Company of Heroes, SupCom, Arma II etc.
Niet de nieuwste, maar om eerlijk te zeggen komt er ook niks moois meer uit.
De 5870 Eyefinity Edition 2GB kost ong. €450 is dit wel een goeie keus als ik voor €530 een 5970 heb
Dit topic is gesloten.