Tijdens het draaien van Furmark (laatste versie 1.8) om de max temp van mijn VGA kaart uit te zoeken en het is mij opgevallen dat het beeld schokt, stottert dan wel hapert.
Ik gebruikte de volgende settings:
Resolution: 1280x1024 (W) - MSAA: 0X
Daar kwam uit:
FPS: min=30 max=51 avg=35
Qua FPS zit het goed, tussen de schokken in is het beeld vloeiend
Ook een lagere resolutie, namelijk 800*600 schokt het beeld nog steeds. Wellicht minder dan bij de hogere resolutie maar nog steeds aanwezig.
Resolution: 800x600 (W) - MSAA: 0X
FPS: min=67 max=124 avg=81
Om uit te sluiten dat het om de temperatuur gaat: Max GPU Temp: 54°C
Dat is niet hoog voor deze heethoofd.
Maar dit schokken gebeurd ook tijdens meerdere games zoals; Far Cry 2, Mass Effect 1, Mass Effect 2, Bad Company 2.
Maar gek genoeg niet tijdens; Metro2033 of met Supreme Commander, Dragon Age: Origins, CoD4, CoD5 of CoD6
Far Cry 2 probleem heb ik opgelost om de max FPS op 30 te zetten.
Ik denk niet dat de CPU of RAM in mijn systeem een bottleneck kunnen vormen. Maar ik weet het niet zeker.
Verder in mijn systeem:
Phenom II 940BE@3.1 GHZ
OCZ PC8500 4 GB
CM silent Pro 600W
Asrock 790GX/128M
Drivers van ATI 10.3 beta. Ik zal de "officiële" 10.3 drivers morgen installeren en dan nog een keer testen.
Edit: Ik heb al eerder gegoogled naar oplossingen en een van de oplossing was de GPU iets onder de max clock te zetten. Dat heb ik dus gedaan met een whopping 1MHz, maar dat mocht helaas niet baten.
De kaart draait overigens op 779 MHz core en het geheugen op 925MHz
Ik heb vandaag de officiële 10.3 drivers van ATI geprobeerd, beeld blijft stotteren. Zelf toen ik de test op 640*480 deed schoten de fps naar 170 maar ik bleef stotteringen zien.
Kan ik dan beter nu gaan zoeken voor een BIOS upgrade?
Ik gebruikte de volgende settings:
Resolution: 1280x1024 (W) - MSAA: 0X
Daar kwam uit:
FPS: min=30 max=51 avg=35
Qua FPS zit het goed, tussen de schokken in is het beeld vloeiend
Ook een lagere resolutie, namelijk 800*600 schokt het beeld nog steeds. Wellicht minder dan bij de hogere resolutie maar nog steeds aanwezig.
Resolution: 800x600 (W) - MSAA: 0X
FPS: min=67 max=124 avg=81
Om uit te sluiten dat het om de temperatuur gaat: Max GPU Temp: 54°C
Dat is niet hoog voor deze heethoofd.
Maar dit schokken gebeurd ook tijdens meerdere games zoals; Far Cry 2, Mass Effect 1, Mass Effect 2, Bad Company 2.
Maar gek genoeg niet tijdens; Metro2033 of met Supreme Commander, Dragon Age: Origins, CoD4, CoD5 of CoD6
Far Cry 2 probleem heb ik opgelost om de max FPS op 30 te zetten.
Ik denk niet dat de CPU of RAM in mijn systeem een bottleneck kunnen vormen. Maar ik weet het niet zeker.
Verder in mijn systeem:
Phenom II 940BE@3.1 GHZ
OCZ PC8500 4 GB
CM silent Pro 600W
Asrock 790GX/128M
Drivers van ATI 10.3 beta. Ik zal de "officiële" 10.3 drivers morgen installeren en dan nog een keer testen.
Edit: Ik heb al eerder gegoogled naar oplossingen en een van de oplossing was de GPU iets onder de max clock te zetten. Dat heb ik dus gedaan met een whopping 1MHz, maar dat mocht helaas niet baten.
De kaart draait overigens op 779 MHz core en het geheugen op 925MHz
Ik heb vandaag de officiële 10.3 drivers van ATI geprobeerd, beeld blijft stotteren. Zelf toen ik de test op 640*480 deed schoten de fps naar 170 maar ik bleef stotteringen zien.
Kan ik dan beter nu gaan zoeken voor een BIOS upgrade?
[ Voor 16% gewijzigd door mhindrik op 26-03-2010 13:38 . Reden: meer info ]
Alle vragen hebben een antwoord