Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
robhof schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:11:
Mijn vraag: is het mogelijk om met die lader 2700mAh (Ansmann/Powerex) batterijen op te laden? Ik kan hier geen informatie over vinden.
Volgens mij kan dat altijd; het duurt alleen wat langer.

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Slemp
Reg. datum: 28 augustus 2001

Oké, lees wel eens dat er laders zijn die tot een max. capaciteit kunnen laden.

Denk trouwens dat ik toch een Hema intelligente lader en een setje Ansmann 2700 ga halen.

|| GA-P35 DS3P - Antec NeoHE 550 - C2D E6600 - 2GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 2 x WD 500GB - Club3D 8800GTS - Samsung 205BW - Logitech Z-560 ||

quote:
robhof schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:33:
Oké, lees wel eens dat er laders zijn die tot een max. capaciteit kunnen laden.

Denk trouwens dat ik toch een Hema intelligente lader en een setje Ansmann 2700 ga halen.
Je moet vooral oppassen op de laadcapaciteit van een lader en of die niet na een bepaalde tijd uitschakeld. Zo had ik een (domme) lader van Voltcraft (nee, het is zelfs een GP Powerbank) die voor 1300mAh accu's nog wel acceptabel was, maar 2500mAh accu's moesten (toen ik de bijgeleverde laadtijden extrapoleerde) twee volle dagen laden. Geen wonder dat ik niet tevreden was over mijn nieuwe accu's 8)7
Ik zou die paar tientjes uitgeven aan een intelligente lader. Daar heb je veel plezier van.
Slemp

quote:
Maasluip schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:41:
[...]

Je moet vooral oppassen op de laadcapaciteit van een lader en of die niet na een bepaalde tijd uitschakeld. Zo had ik een (domme) lader van Voltcraft die voor 1300mAh accu's nog wel acceptabel was, maar 2500mAh accu's moesten (toen ik de bijgeleverde laadtijden extrapoleerde) twee volle dagen laden. Geen wonder dat ik niet tevreden was over mijn nieuwe accu's 8)7
Ik zou die paar tientjes uitgeven aan een intelligente lader. Daar heb je veel plezier van.

Da's erg lullig inderdaad! ;)

Ik neem aan dat het met de intelligente lader van de Hema geen probleem zal zijn?

|| GA-P35 DS3P - Antec NeoHE 550 - C2D E6600 - 2GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 2 x WD 500GB - Club3D 8800GTS - Samsung 205BW - Logitech Z-560 ||

Dan moet je de specs kennen. Als die nog altijd maar 100 mA laadt, dan kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat het meer dan een dag duurt voordat 2500 mAh batterijen vol zitten.
Maar meestal zit dat wel snor met dat soort laders en kunnen ze 500 of wel 1000 mA laden.
Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zag in de nieuwe folder van de Hema dat de laders en batterijen nu met 15% korting worden aangeboden. ;)

Zijn er types laders en/of batterijen van de Hema die ik links moet laten liggen vanwege problemen? Anders schaf ik morgen een (snel)lader aan met evt. wat batterijen erbij.

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

Slemp

quote:
hars73 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:33:
Ik zag in de nieuwe folder van de Hema dat de laders en batterijen nu met 15% korting worden aangeboden. ;)

Zijn er types laders en/of batterijen van de Hema die ik links moet laten liggen vanwege problemen? Anders schaf ik morgen een (snel)lader aan met evt. wat batterijen erbij.
Klopt inderdaad; volgens mij is de intelligente snellader daar nu 16,95.

Reg. datum: 24 september 2004

Kan iemand aangeven hoe lang het laden duurt van 4 hema 2500mAh batterijen in de intelligente batterij snellader van ¤ 19.95 (voor 15% korting)?

quote:
zaskar schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:32:
OK is al gekicked topic, maar moet toch effe wat frustratie kwijt (en om daarvoor een nieuw topic te openen..)

Heb bij Dixons 4 HAMA 2500 AA NiMH + lader gekocht voor de mooie prijs van 25EUR. Nu begonnen die te lekken.... Dus terug "verkoop ze al twee jaar, nooit last gehad"....

Trap daar dus weer in met m'n stomme kop 8)7 En neem een nieuwe set mee naar huis. Al bij het opladen laat 1 van de accu's soort sissende geluiden horen...... En het lijkt erop dat die dus ook begint met lekken. Heb 'm gemerkt en bewaar 'm in een apart zakje. Zal die die ook terug mogen brengen.

Iemand wel goede ervaringen met HAMA? En anders een goed alternatief (beetje betaalbaar...)?

Ik heb HAMA 2600 en 2700 gekocht, per setje 4 stuks 15 euro.
Heb eenmaal een onwillige batterij gehad van HAMA, maar er zit 1 jaar garantie op! Setje omgeruild voor een nieuw setje met hogere waarde.
Ik gebruik deze trouwens i.c.m. de HEMA snellader van 20 euro, scheelt 1 letter, maar daar is verder niets van te merken! ;)

Kom ik tijdens het googlen ineens een batterij en batterijlader test van de consumentengids (juli/aug 2006) tegen. Dus voor de mensen die er waarde aan hechten ;) :

http://www.sony.nl/res/attachment/file/43/1153470394243.pdf

hars73 wijzigde dit bericht 08-08-2006 08:51 (4%)

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

ph34r my [OGR-25] Cows

Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar ooit heb ik ook hierover een topic gestart :
[BatterijenLaders]Welke heeft de Tweaker ??
Ik zie wel net dat het alweer 3 jaar geleden is :o

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Nou ik heb de Hema intelligente snellader aangeschaft.... nu zit ik nog eens naar wat extra batterijen te kijken. Iemand ervaring met deze Eyepower 2950 mAh AA batterijen?? (zo'n 10 euro per blister 4 excl. verzendkosten op marktplaats/speurders/ebay)

http://www.eyepower.info/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/epr-ak3000_2_p1.jpg
http://www.eyepower.info/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/2/epr-ak3000_3_p2.jpg

Ik gebruik GP 2500 Mah accu's voor mijn HP photosmart 735 camara....Ik heb heel erg lang problemen gehad met het batterijverbruik van deze camara omdat deze camara een echte batterijverslinder is....

Maar met deze GP batterijen in combinatie met de Conrad Charge manager 2010 en de GP powerbank smart2 gaat het erg goed en gaat een setje batterijen een paar uur mee.....Het kost wel wat geld, maar dan heb je ook wat....

Heilig boontje

quote:
hars73 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:18:
Nou ik heb de Hema intelligente snellader aangeschaft.... nu zit ik nog eens naar wat extra batterijen te kijken. Iemand ervaring met deze Eyepower 2950 mAh AA batterijen?? (zo'n 10 euro per blister 4 excl. verzendkosten op marktplaats/speurders/ebay)

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb deze batterijen, ze zijn idd. erg goed.
Verwacht geen wonderen ofzo, maar mijn fototoestel gaat een stuk langer mee.
Ik had eerst 2100mAmp batterijen.

40D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L - Speedlite 430EX

Heeft er al iemand met de nieuwe GP ReCyKo batterijen?

http://www.gprecyko.com/en/images/AA-x-4-pack.gif

Deze zouden een heel langzame zelfontlading moeten hebben, ze zitten zelfs al opgeladen in de verpakking. De capaciteit kan ik zo 1-2-3 niet vinden.

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

EXtended eXchange
Reg. datum: 01 juni 2001

Zulk een geringe zelfontlading zou geweldig zijn. De Hema NiMH accu's die ik voor mijn flitser gebruik zijn binnen 14 dagen compleet plat door zelfontlading. Dit itt een setje Panasonic NiCd accu's die ik ook gebruik; die blijven veel langer "op spanning"

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

quote:
Deze zouden een heel langzame zelfontlading moeten hebben, ze zitten zelfs al opgeladen in de verpakking. De capaciteit kan ik zo 1-2-3 niet vinden.
Ik zit ook naar deze batterijen te kijken, maar ik zou niet weten waar je ze zou kunnen kopen en hoeveel ze moeten gaan kosten...
De capaciteit is 2050mAh, dus niet super veel. :+

quote:
StefandeGroot schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

Ik zit ook naar deze batterijen te kijken, maar ik zou niet weten waar je ze zou kunnen kopen en hoeveel ze moeten gaan kosten...
De capaciteit is 2050mAh, dus niet super veel. :+
Hangen gewoon bij de Handyman in het schap. Overigens hebben veel merken tegenwoordig dit soort batterijen (Varta - Ready2use, Sanyo - Eneloop). Vooral over die eneloop batterijen is veel te vinden op inet!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Ook gepost in het batterij-lader ervaringen topic, maar ook hier van toepassing

Een leuke aanbieding bij de Xenos : varta lader met 4 batterijen voor 14,99.

Ik heb zelf de mobiele variant van deze (met een adapter en 12V stekker voor de auto). Erg leuke lader. Bij de mijne wordt elke schacht apart aangestuurd, neem aan dat dat bij deze ook zo is.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

ik gooi deze dicht aangezien er nog een topic loopt: [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Wonko the Sane.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws