oplaadbare batterijen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.718 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86247

Topicstarter
hoi,
Ik heb al gezocht maar aangezien er veel nieuwe batterijen zijn....
Ik heb gister een Canon powershot S1 gekocht.
ik maak heel erg veel foto's
welke batterijen gebruiken jullie?
in de consumenten gids stond de ansmann 2400 PHOTO als beste gestest.
maar ja de consumenten gids zit er ook vaak naast.

graag hoor ik jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133642

Ik heb in het verleden verschillende fabrikaten accu's gebruikt en ben 2 jaar geleden in verband met een digitale camera bij accu's van GP uitgekomen. Die kunnen wat mij betreft niet meer stuk. Zowel letterlijk als figuurlijk. Heb daarbij ook een GP smart lader aangeschaft. Zijn de accu's (1800 mAh) binnen een uur weer geladen. Voor mij alleen maar GP accu's. Al die andere merken kon je al snel veroudering constateren. Heb ik hier niet. Wel NiMH gebruiken. Cadmium mag ook niet meer van de overheid ivm het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Heb ook een S1.
Twee sets batterijen: 2350mAh en 2300 mAh. De ene van Hama, de andere weet ik niet.
Ze gaan in ieder geval lang mee, that is: je kan er veel foto's mee maken.

Niet-oplaadbare batterijen hoef je niet te proberen. Die zuigt ie in één keer leeg.
(Laatst kocht ik even "nieuwe" bij een bezinestation: Dingen erin, camera aan... camera uit, batterijen leeg).

Overigens past deze vraag misschien beter in het S1 topic, maargoed....
(Of is er anders geen "Het grote batterijen topic" ? :) )

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

gewoon de goedkoopste met een zo hoog mah getal eventuele speedlader erbij en inderdaad altijd nimh kopen nicd is achterhaald! let wel op dat je eventuele oude lader ook nimh kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb een stelletje Lenmar 2300mAH NiMH AA batterijen voor in mijn flitser. Tot nu toe doen ze het perfect: korte recycletijd (van de flits) en langer doorflitsen als het boekje beweerde. Ik heb er volgens mij 275 keer mee geflitst en dat is niet slecht.

Wat ik me overigens afvraag is wat er nu waar is van het verhaal dat snelladers slecht zijn voor je accu's. Ik heb een normale lader en dat duurt dan een uurtje of 16. Niet erg, want ik heb een dubbele set en die flitser schiet ik niet in één dag leeg. Maar ik hoor iedereen over snelladers en ben benieuwd naar de ervaringen en het waarheidsgehalte van de claim.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

@ mantamania: waarom nou gewoon de goedkoopste? Gp is niet duur, maar wel goede accu's die altijd weer lekker vol zitten. Goedkope dingen hebben vaak na verloop van tijd minder capaciteit.

Je koopt toch ook niet altijd de goedkoopste cam omdat er ook foto's uit komen.

Maar veel mAh is wel makkelijk, ik zou minimaal 1800mAh nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 07-01-2005 09:41 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111873

NiMH batterijen zijn gewoon goed. Ik heb ze van GP en die zijn binnen een half uur opgeladen. Wat ook handig is om een stekkertje te kopen zodat je ze ook op kan laden in je auto (mocht je die hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

@tomdeleeuw
in principe als het een nimh batterij is zijn ze allemaal zo goed als gelijk. Dus dan doet het merk er niet toe. De hoeveelheid mah wel uiteraard.
GP heb ik zelf ook en die zijn ook niet echt duur maar als ik goedkopere zie koop ik die ;)

Een camera is iets heel anders als batterijen dat kan je niet vergelijken natuurlijk

[ Voor 66% gewijzigd door MantaMania op 07-01-2005 13:20 . Reden: heb m'n mooie vergelijking weg gehaald wat te hoog niveau ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 22:30
Ik hoop dat je zelf begrijpt waar je laatste drie regels over gaan en waar het mee te maken heeft :X :X :X

En ja, in dit soort gevallen kun je prima op de consumentenbond afgaan, zij hebben de batterijen getest en dat objectief in een tabel gezet. Ik denk niet dat daar iets van de eigen ervaringen tegenop kan.

Zolang de boordelingscriteria objectief zijn (meetbaar) zit je goed bij de consumentenbond. Ik zou ze nooit laten beslissen over mijn nieuwe digitale camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 17:23

Beaves

Usque ad Finem

Zou je voortaan de post eerst eens door willen lezen voordat je "verstuur bericht" klikt, ik moet nu het bericht 4x lezen voordat ik ongeveer begrijp wat je bedoeld :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30
De GP's en Sanyo's zijn ontzettend goed. Neem een setje van minimaal 2100mAh, zodat je de nieuwste generatie NiMH-cellen hebt.

De GP Powerbank laders zijn ontzettend duur, er zijn genoeg goedkopere alternatieven te vinden.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:36
De snellader van de HEMA is heel goed uit de consumenten test gekomen.
En hij kost maar 19,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

@arjandijk en beavis
ik heb inderdaad nogal eens last van te gehaast tikken en inderdaad niet nalezen.
Na aanpassing zou het beter moeten zijn.

Die laatste 3 regels waren mij wel duidelijk ik vond het een leuke vergelijking maar ik heb hem maar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:17:
De snellader van de HEMA is heel goed uit de consumenten test gekomen.
En hij kost maar 19,95.
Jep, ik heb hem laatst aangeschaft voor de PowerShot A95 van m'n ouders, inclusief een setje Duracell 2300mAh NiMH's. Ben zeer tevreden over beide aankopen. Ik meen overigens dat Duracell in feite door GP geproduceerd wordt, maar van GP hadden ze bij de V&D geen accu's met hogere capaciteit dan 1800mAh. Geen idee of ze wel bestaan.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb zelf goede ervaringen met batterijen van www.batteryspace.com zeker voor die prijs

24X 2300mAh AA voor zo'n 25,- euro

En toen ik ze een aantal maanden geleden bestelde was er een actie en waren de verzendkosten gratis.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

dat is bizar dat kan toch haast niet kloppen? zo goedkoop.
hmmmm misschien toch ook maar even daar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja dat is zeker geen geld, ik heb voor 8 batterijen bijna 20 euro betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

volgens mij is alleen de shipping fee 15 dollar beetje teveel he!
of je moet met meerdere bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Chief.NET schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:26:
Heb ook een S1.
Twee sets batterijen: 2350mAh en 2300 mAh. De ene van Hama, de andere weet ik niet.
Ze gaan in ieder geval lang mee, that is: je kan er veel foto's mee maken.

Niet-oplaadbare batterijen hoef je niet te proberen. Die zuigt ie in één keer leeg.
(Laatst kocht ik even "nieuwe" bij een bezinestation: Dingen erin, camera aan... camera uit, batterijen leeg).

Overigens past deze vraag misschien beter in het S1 topic, maargoed....
(Of is er anders geen "Het grote batterijen topic" ? :) )
zijn ze niet leeg, je camera wil ze niet meer. Stop ze maar in je afstandsbediening gaan ze nog een jaartje mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

best een ideetje om met een paar mensen een IA'tje te doen, vinden jullie niet? heb helaas geen creditcard, maar wil best meehelpen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

60 Pcs of AA 2300mAh High Capacity NiMH Rechargeable Batteries--New!

Regular Price $190.00

Sale Price $72.95
niet normaal meer joh! 60 batterijen 2300 mah voor 73 dollar. ik wil er wel een stuk of 20 a 30, dus als we nou samen 4 pakken bestellen kunnen we misschien wel de verzendkosten gratis krijgen ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 105758 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:59:
[...]

zijn ze niet leeg, je camera wil ze niet meer. Stop ze maar in je afstandsbediening gaan ze nog een jaartje mee...
Ja, dat klopt. Maar hij trekt er wel behoorlijk wat uit. De eerste set batterijen die ik erin deed (ding net gekocht en wilde 'm uittesten, dus op de hoek even batterijen gekocht).
Die zijn in een paar uur "leeg".
Waar dat ding het nou precies op basseert, is wel vaag. Niet-oplaadbare batterijen hebben ook nog een redelijk capaciteit, spanning is alleen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Ietwat offtopic:

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van no-name accu's voor je cam. Die zijn vaak 3 tot 4 keer zo goedkoop. Neem bv. een accu voor mijn KM A2. Een no-name 1500 mAh kost 21,50 euro, terwijl een orginele in de pricewatch bij de goedkoopste webwinkel 65 euro kost. Maar je hebt natuurlijk geen trek in een ontploffende accu (a-la Nokia mobiletjes met niet originele batterij).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hangt echt af van wat je treft.

Ik had 2 accu's voor mijn Minolta G400 gekocht bij meneer X op eBay en tegelijkertijd 2 accu's bij meneer Y op eBay. Die van meneer X, daar was 1 DOA van en 1tje kapte er na 3 maanden mee, en had vergeleken met die van meneer Y uberhaupt minder capaciteit (hoewel ze hetzelfde mAh adverteerden).

De twee accu's van meneer Y werken nog in volle glorie. Alle accu's waren even goedkoop/duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 10-01-2005 19:27 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

ik wil ook wel bestellen is misschien een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EXX schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:09:
Ietwat offtopic:

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van no-name accu's voor je cam. Die zijn vaak 3 tot 4 keer zo goedkoop. Neem bv. een accu voor mijn KM A2. Een no-name 1500 mAh kost 21,50 euro, terwijl een orginele in de pricewatch bij de goedkoopste webwinkel 65 euro kost. Maar je hebt natuurlijk geen trek in een ontploffende accu (a-la Nokia mobiletjes met niet originele batterij).
Ik heb er inmiddels 2 voor mijn A1 en ze werken prima. Voor dat geld ga ik niet tobben en je hebt gewoon garantie. Ik heb die meneer er speciaal voor gemailed omdat ik een dure immitatie had (van Pixmania waar ik de cam had gekocht) en die kapte ermee na 2 maanden.
Nix explosies en gewoon de volle mep qua capaciteit.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Over batterijen zijn al veel topics geweest.
Los van alle ervaringen en elkaar napraten komen de volgende merken goed uit de testen, in die volgorde, los van de prijs:
1-Sanyo
2-Panasonic
3-Sony

GP zit ergens boven in de middenmoot.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en die van de kijkshop, Hape, schijnen het ook erg goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 23:28

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb voor 29 euro indertijd de snellader (delta-v) (3 uur ofzo) incl 4 2300 mah hapé batterijen gekocht. Ik heb me vaak al verbaasd hoe lang die dingen mee blijven gaan in mijn A75.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Nu bij Gamma :

Duracell 1 uur lader met 4x 2300mah accus 44.95 euro
2 losse 2300mah accu's 6.69 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die batterijen zijn niet heel goedkoop. wel voor duracell maar aan merk hecht ik niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

check ook ff koopdigitaal (konijnenberg) die heeft nu aanbiedingen met lenmar accu's bv 10 2000mah voor 10 euro of 4 x 2300 voor 12 euro das best netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

Ik had toch wel genoeg van telkens die AA-batterijtjes op te laden en daarom ging ik op zoek naar iets 'zwaarder'. Eerst had ik een gesloten lood-acide batterij in gedachten van een 7Ah
maar na wat onderzoek bleek dat lood-acide batterijen niet bedoeld zijn om telkens volledig te gebruiken en opnieuw op te laden. Dan is mijn oog op het volgende gevallen en het is onderweg:

http://www.batteryspace.c...ction=VIEWPROD&ProdID=919

Het is een totaal-oplossing voor allerlei draagbare electronische apparaten die op 3 - 12V DC werken. Het werkt op een stevige Li-ion batterij die 4Ah( 9V ) tot 12Ah ( 3V) levert. Er zit ook een
riemhouder bij en een auto- en een universele lader.
Als het toegekomen is, zal ik er mijn ervaringen over posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 20:23

B-lennium

Volvo 164 1975!

Anoniem: 66714 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:16:
[...]

niet normaal meer joh! 60 batterijen 2300 mah voor 73 dollar. ik wil er wel een stuk of 20 a 30, dus als we nou samen 4 pakken bestellen kunnen we misschien wel de verzendkosten gratis krijgen ...?
73 + 15 = 87 dollar /1.22 = 71,blabla euro... netjes toch die prijs ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 116196 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:35:
Het is een totaal-oplossing voor allerlei draagbare electronische apparaten die op 3 - 12V DC werken. Het werkt op een stevige Li-ion batterij die 4Ah( 9V ) tot 12Ah ( 3V) levert. Er zit ook een
Begrijp ik het goed dat je nu met een accu die met een draad aan je camera verbonden is gaat fotograferen? Dat lijkt je handiger dan af en toe je batterijen opladen?
Niet om het ding af te zeiken hoor, maar heb je zoveel electro-zut bij je dat het echt een probleem wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien zit ie wel in een electrorolstoel en kwets je 'm nu heel erg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

mphilipp schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:30:
[...]

Begrijp ik het goed dat je nu met een accu die met een draad aan je camera verbonden is gaat fotograferen? Dat lijkt je handiger dan af en toe je batterijen opladen?
Niet om het ding af te zeiken hoor, maar heb je zoveel electro-zut bij je dat het echt een probleem wordt?
Tja, Belgen hè... :+ ;) (NOFI, sorry, inkoppertje).
Anoniem: 116196 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:35:
Ik had toch wel genoeg van telkens die AA-batterijtjes op te laden en daarom ging ik op zoek naar iets 'zwaarder'. Eerst had ik een gesloten lood-acide batterij in gedachten van een 7Ah
maar na wat onderzoek bleek dat lood-acide batterijen niet bedoeld zijn om telkens volledig te gebruiken en opnieuw op te laden. Dan is mijn oog op het volgende gevallen en het is onderweg:

http://www.batteryspace.c...ction=VIEWPROD&ProdID=919

Euhm... die accu moet dan toch ook opgeladen worden?
En de laadtijd? En waar ga je dat voor gebruiken.. Ik neem aan niet alleen voor je digitale camera (of je moet op poolexpeditie gaan en de komende paar maanden geen stopcontact tegenkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Laatst online: 22-12-2024
Heb een keer bij de HEMA 4x 2100mAh NiMH batterijen gekoch (gewoon HEMA merk)t .. ik merk geen verschil met de GP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

Eerst en vooral: ik ben inderdaad een Belg :P maar ik zit niet in een rolstoel.
Het is inderdaad de bedoeling die met een draad aan het te voeden apparaat aan te sluiten.
Ik zou deze batterij gebruiken als ik voor minimaal een dag wegga wanneer ik een fototoestel of een videocamera meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 116196 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:16:
Het is inderdaad de bedoeling die met een draad aan het te voeden apparaat aan te sluiten.
Ik zou deze batterij gebruiken als ik voor minimaal een dag wegga wanneer ik een fototoestel of een videocamera meeneem.
Wat voor een energieslurpend gevaarte heb je dan wel niet?
Mijn cam (Minolta A1) slikt speciale accu's en geen losse AA's, maar ik doe met zo'n 1500MaH makkelijk een dag (ik denk 250-300 knipjes), en anders heb ik een tweetal extra accu's bij me. Is die van jou zo snel leeg dan? Mij lijkt het meesleuren van zo'n ding veel irritanter dan een setje AA's. En dan heb ik het niet eens over de draad die aan mijn cam hangt. Ik denk dat ik er gauw genoeg van zal krijgen.

Ik ben ervan overtuigd dat je er goed over nagedacht zal hebben, maar het bevreemd mij een beetje dat je deze (in mijn ogen) drastische maatregel neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe bewaren jullie je AA's op een fototrip? ik kan er wel een paar in mn tasje doen, maar niet echt genoeg en ik wil ze eigenlijk in een soort hoesjes doen. waar kan je die krijgen en wat kosten ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 25-05 07:40
Anoniem: 66714 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 07:32:
hoe bewaren jullie je AA's op een fototrip? ik kan er wel een paar in mn tasje doen, maar niet echt genoeg en ik wil ze eigenlijk in een soort hoesjes doen. waar kan je die krijgen en wat kosten ze?
Daar ben ik ook naar op zoek, op www.batteryspace.com hebben ze wel van die dingen (voor 4 stuks) maar eigenlijk zoek ik ze in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zag ze laatst ergens, maar dat was 5 euro voor een leren hoesje (voor mij is nylon ook wel prima hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30
Bij de GP's zit zo'n stom plastic hoesje voor vier accu's.
Ik gooi ze meestal los in m'n fototas.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:36
Anoniem: 66714 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 07:32:
Gewoon los in een (klein) vakje. Ze kunnen dan niet blijven slingeren.

Overgens heb ik noname batterijen van 2100 NiMH en Gp batterijen van 1800 NiMH, maar volgens mij doe ik langer met de 4 Gp batterijen dan met die 4 noname gevallen. Ook had ik meer problemen met de noname batterijen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op een kort tripje kan je ze idd best los in een vakje gooien, maar op langere reis bestaat dan de kans dat ze sneller leeglopen doordat de polen contact maken, vandaar mn vraag.

misschien moet ik zelf wat gaan fixen (of mn moeder lief aankijken). ik denk aan een stukje elastiek dat om de cm is vastgestikt op een onderlaag ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Anoniem: 66714 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:24:
op een kort tripje kan je ze idd best los in een vakje gooien, maar op langere reis bestaat dan de kans dat ze sneller leeglopen doordat de polen contact maken, vandaar mn vraag.
Mja, het vakje is zo klein dat ik de batterijen veilig rechtop en naast elkaar kan zetten. Zoang ik niet wild ga springen oid blijven ze wel zitten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Voor het bewaren van mijn batterijen gebruik ik het volgende doosje van Hama:

Afbeeldingslocatie: http://www.hama.de/bilder/00047/abs/00047130abs.jpg

Hier kun je de foto nogmaals zien, plus wat extra info! Heb het gekocht voor 3,99 oid, maar als ik ooit meer batterijen nodig heb, koop ik er zeker een paar bij! Ideaal, ze zwerven niet door je tas, blijven schoon en raken elkaar niet aan met de polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 116196 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:16:
Mijn fototoestel (Canon S1) doet het wel meer dan één dag. En die 1GB schiet je ook niet even vol (nouja, het kan in 8 minuten gebeurd zijn als je gaat filmen).
En meestal heb ik wel een reservesetje bij me, maar dat weegt toch minder dan zo'n gevaarte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:42:
Voor het bewaren van mijn batterijen gebruik ik het volgende doosje van Hama:

[afbeelding]

Hier kun je de foto nogmaals zien, plus wat extra info! Heb het gekocht voor 3,99 oid, maar als ik ooit meer batterijen nodig heb, koop ik er zeker een paar bij! Ideaal, ze zwerven niet door je tas, blijven schoon en raken elkaar niet aan met de polen.
zoiets bedoel ik, maar dan goedkoper. het is tenslotte maar een stukkie plastic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit niet te zeuren ;) Iedere minuut die je er langer mee bezig bent kost ook geld! Dan is 4 euro een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zeur niet, het wordt alleen een duur grapje als je 6 van die dingen wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-hier stond onzin-

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 13-01-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 25-05 07:40
Ik heb een Hama delta lader en een paar van die Lenmar 2000 mh batterijen maar dat gaat niet zo goed, na een kwartiertje denkt de lader dat de batterijen vol zijn en stopt hij er mee. Nu lees ik veel lovends over die GP laders maar zouden die overweg kunnen met 'andere, niet GP' batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Douwe63 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 09:39:
Nu lees ik veel lovends over die GP laders maar zouden die overweg kunnen met 'andere, niet GP' batterijen?
Ik heb een GP-lader met Gp en Hama batterijen. Merk geen verschil, de 'niet'-GP batterijen worden net zo goed opgeladen. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ik heb hetzelfde probleem met batterijen. Olympus had eerst van deze mooie leren tasjes voor 4 batterijen. Laat ik mijn tasje nou NET in het vliegtuig liggen en daar pas 2 weken later achterkomen. Daarna nog nieuwe proberen te kopen niet te koop.
Ik heb nu in dueren (Duitsland) van die plastick hoesjes gekocht ervoor. Kosten 6 euro voor 2. Merk weet ik niet, staat er ook niet op. een is Rood en een is groen.Dus een voor vol en een voor leeg..

Ik weet dat ze bij Top-foto.de ook batterijhouders verkopen
http://top-foto.de/index....b3fa96ca2d48f0a03f592b935

Niet echt duur, maar ik vond ze te groot/lang voor mijn tas.

Maar als iemand een goed en goedkoop alternatief vind. Laat maar weten

[ Voor 6% gewijzigd door Nimrod|IA op 24-01-2005 14:38 ]

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Anoniem: 66714 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:30:
ik zag ze laatst ergens, maar dat was 5 euro voor een leren hoesje (voor mij is nylon ook wel prima hoor)
Waar kan je deze halen. Ik zoek eerdere leer, of iets anders. Plastic gaat bij mij te snel kapot.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik bedacht: die plastic dingetjes waarin batterijen zitten als je ze koopt, als je daar een dikke band elastiek omheen doet is het ook prima. misschien eens effe mailen met een fabrikant ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 16:35
Recent is er weer een test van oplaadbare batterijen gedaan, hieruit kwamen Ansmann, Panasonic, Varta, Energizer, Hema, Sony en Sanyo als "Goed" tevoorschijn, Duracell en GP als "Redelijk", en Hape, Hama, Uniross en Compit als "Matig".

"Beste koop" voor AA (penlites) zijn Ansmann, Panasonic, Hema en Sony.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik gebruik al jaren een kunstleren mapje wat ik bij mijn sony earphones kreeg.. daar passen er makkelijk 4 in en met een beetje proppen 6 of zelfs 8.
Ik heb al jaren geleden gemerkt dat los door je tas zwervende batterijen leeg zijn als je ze nodig hebt na enkele dagen.
Het eerdere idee voor het vaststikken van elastiek op een ondergrond en daar de batterijen onder schuiven kan wel werken, maar alleen als de ondergrond niet buigzaam is denk ik.
Pas toen ik van Hape AAA batterijen kocht kreeg ik daar een plastic opberg doorje bij, wat ook erg handig is moet ik zeggen.
Je zou als je het de doosjes en dingetjes te duur vind ook van een stevige stof zakjes kunnen maken die met elastiek dicht trekken om je batterijen op te bergen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ga morgen ook een oplaad set kopen voor mijn Canon Powershot a510, hier in de stad zit onder andere Dixons, Hema, Kijkshop weet iemand of er bij één van die zaken nog een aanbieding is voor een snellader + nimh accu's?

Ik heb zelf nu de snellader van de Hema op het oog in combinatie met nihm accu's van de Hema 2300mAh hebben ze daar sowieso maar weet ook of er 2500mAh van de Hema is en of deze goed samenwerken met hun snellader.
De snellader en batterijen komen ook als beste uit de testen van de consumentenbond dus ik ga ervanuit dat het qua kwaliteit wel goed zit.

Dit is trouwens mijn huidige situatie:
GP Powerbank 1 met de volgende batterijen:
2x GP1300mAh
2x GP1600mAh
2x Camelion2000mAh
1x GP2000mAh

Die Camelion's moeten volgens mij nog wel goed zijn (jaar oud) maar het opladen duurt gewoon ontiegelijk lang in de oude powerbank, dat ding laad ook maar met 100mAh dus dat schiet niet op...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Speedfight schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:58:
Die Camelion's moeten volgens mij nog wel goed zijn (jaar oud) maar het opladen duurt gewoon ontiegelijk lang in de oude powerbank, dat ding laad ook maar met 100mAh dus dat schiet niet op...
Nee, met 100mA

Ik vind het wel een beetje vreemde test van de CB, waarom vertellen ze niets over de oplader en de wijze van opladen? Er volgt nu weer een grafiekje waar de consument zich blind op staart terwijl niemand de test ook maar kan nabootsen. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe ze de overgebleven capaciteit van de batterijen hebben gemeten.

• Lennart_1337
  • Laatst online: 14:01
Ik heb hier 2 pakjes van:
2500mAh 4 stuks voor 10,45 link
En 3 pakjes
2300mAh 4 stuks voor 8,65 link

Misschien een idee om met een inkoopactie mee te bestellen want voor één pakje batterijen is reichelt geloof ik wel duur.

Het zijn goede batterijen en houden het een stuk langer uit dan bij mijn gp 2100mAh

[ Voor 26% gewijzigd door Lennart_1337 op 24-02-2005 10:47 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In mijn ervaring maken de A-merken onderling amper uit, ik heb een GP Powerbank Smart, die laadt ze allemaal in ongeveer een uur op. Daarbij kreeg ik 4 GP 1600mAh's en ik heb er later nog 4 GP 1800's bijgekocht.

Later heb ik voor een mp3 speler nog 's 2 setjes van Tecxus (4 AAA's) en 2 setjes van 4 AA 2300mAh gekocht. Een overvloed aan AA batterijen inmiddels, maar als je je bedenkt dat een flitser al 2 of 4 van die dingen slikt en er in huis nog ontelbare andere AA-slikkende apparaten te bedenken zijn, toch niet onlogisch :)

Het verschil tussen de GP's en de Tecxussen is uiteraard merkbaar, het prijsverschil tussen de Tecxus batterijen en merken als Panasonic en GP was een factor 2, ondanks dat die A-merken dan misschien wat beter zouden zijn, is dat mierenneuken. Het zou 's 10-20% kunnen schelen en dat is al veel. Voor hetzelfde geld koop je 2 setjes van een goedkoper merk die samen ongetwijfeld langer meegaan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Gebruik hier de GP2100 voor mijn camedia C3000 (zakelijk gebruik). Kan op 1 set van 4 batterijen makkelijk 3 werkdagen uit de voeten. Maak ongeveer tussen de 100 en 150 foto's per dag waarvan 80% met flits. Altijd met het display aan trouwens.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• SysRq
Grrrrrene schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:49:
Het zou 's 10-20% kunnen schelen en dat is al veel. Voor hetzelfde geld koop je 2 setjes van een goedkoper merk die samen ongetwijfeld langer meegaan :)
In het begin nog wel. Maar het lijkt me dat de kwaliteit na enige tijd bij de budget batterijen sneller achteruit gaat dan bij de merk batterijen. Ook het aantal keer dat een batterij opgeladen kan worden zal waarschijnlijk uitmaken. Vandaar dat ik voor een camera/flitser e.d. toch zeker merk batterijen zal kopen.
Voor een mp3-speler/draadloos tb/muis volstaan de budget batterijen natuurlijk weer wel. :)

-

Anoniem: 132657

Anoniem: 66714 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:14:
en die van de kijkshop, Hape, schijnen het ook erg goed te doen
ja die heb ik, ze laden in 2,5 uur op, en ze doen het vrij lang!!

• DJSmiley
  • Laatst online: 06-06 16:09
Ik heb vorige week een zooi besteld in Amerika (Ebay)

24x 2250 mAh gekregen, kostte me $15.... Verzendkosten waren nog eens $15, totaal dus $30. Met de huidige dollarkoers kwam ik dus uit op net geen euro per batterij ;)

Had geboden op 2000 mAh, maar kreeg 2250... Merk: Powerizer. Zal vast geen topkwaliteit zijn, maar voor dat geld grijp ik tenminste niet meer mis. Zoveel hier dat AA gebruikt, digicam, muis, flitser, keyboard, scanner, en broertje gebruikt ook regelmatig mijn batterijen voor digicam en muis.

Heb zelf trouwens ook 2x 4-pack 2300 van GP, en 4x 2100 GP, en nog ergens tussen de rommel een paar "oude" 1300 van GP.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 24-02-2005 21:36 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Wesco schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:32:
Recent is er weer een test van oplaadbare batterijen gedaan, hieruit kwamen Ansmann, Panasonic, Varta, Energizer, Hema, Sony en Sanyo als "Goed" tevoorschijn, Duracell en GP als "Redelijk", en Hape, Hama, Uniross en Compit als "Matig".

"Beste koop" voor AA (penlites) zijn Ansmann, Panasonic, Hema en Sony.
Het probleem van beste koop, betekend ook hoeveel waar je voor je geld krijgt... En daar ga je de fout in voor een digicam, aangezien duurdere batterijen zoals die van GP goed presteren, maar relatief duur zijn.

Ik vind dan ook de consumenten gids één van de slechtste gidsen die bestaat. Zoek gewoon op Tweakers, Google, Kierkeurig.nl enzo, en haal daar je conclusies uit.

Mijn duit in dit zakje :)

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Ik weet niet of het je helpt, maar ik gebruik nu zelf al een lange tijd GP powerbank 2300mAh batterijen, en ggebruik ze vaak, ze laden snel op, zijn erg sterk en als ik eens andere heb wil ik terug naar GP :)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb nu toch de snellader van de Hema gekocht en 2x 2300 Hema NiMH accu's, ik had dus nog twee andere goede van Camelion. Ik ben benieuwd hoe de Hema batterijen gaan bevallen ben opzich al wel bekend met GP de tijd zal het leren of het goede dingen zijn....

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 08-06 00:52

FaceDown

Storende factor.

proller schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:37:
[...]

Het probleem van beste koop, betekend ook hoeveel waar je voor je geld krijgt... En daar ga je de fout in voor een digicam, aangezien duurdere batterijen zoals die van GP goed presteren, maar relatief duur zijn.

Ik vind dan ook de consumenten gids één van de slechtste gidsen die bestaat. Zoek gewoon op Tweakers, Google, Kierkeurig.nl enzo, en haal daar je conclusies uit.

Wou net zeggen.. heb altijd gehoord dat GP een van de beste is. Heb ook altijd GP gehad en ben er heel tevreden over. Wat boeit mij dat nou dat die dingen 50 cent duurder zijn per stuk als ik er een minimaal een jaar mee doe.. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

proller schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:37:
[...]

Ik heb niks met de consumentenbond, maar de resultaten komen aardig overeen met onderzoek elders in de wereld uitgevoerd, waar Ansmann, Panasonic, Sony en Sanyo goed scoren en GP een middenmoter blijkt te zijn...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46999

Een kleine waarschuwing voor gebruikers van GP PowerBank snelladers: gebruik deze niet om accu's op te laden van een hogere capaciteit dan de oorspronkelijk meegeleverde GP accu's!
Ik heb dat dus pas wel een keer gedaan in mijn GP PowerBank Smart, en het resultaat was niet zo mooi:
Afbeeldingslocatie: http://emc2.antagonist.nl/d70/gp1.jpgAfbeeldingslocatie: http://emc2.antagonist.nl/d70/gp2.jpg
De accu is te lang doorgeladen en daardoor veel te heet geworden. Gelukkig is door de warmte het oplaadcontact iets naar achteren gedrukt, waardoor de stroomkring verbroken werd en het opladen uiteindelijk stopte.

Omdat een verkoper van Conrad mij voor het kopen van deze nieuwe accu's had verteld dat deze gewoon in mijn GP snellader opgeladen konden worden (wat hij dus volgens de technische dienst nooit had mogen zeggen, omdat ze al vaker problemen met GP laders hadden gehad), kreeg ik van Conrad keurig een nieuwe snellader van Voltcraft (model UFC-2).
Deze gebruikt (volgens de tech. dienst van Conrad) een betere controle van de laadstroom, zodat overladen voorkomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Laatst online: 14:01
Wat naar...
Ik heb zelf een gp u-smart die mijn 2100 in 30. min volgooi en 2500 gaat ook gewoon goed.
Op de verpakking staat dat er voor elke laadschacht een temperatuur sensor in zit tegen over verhitting.
Dus ik hoop dat die beveiliging een beetje werkt om mij hetzelfde lot te besparen. Ik laad ook alleen als ik er zelf naast zit voor brandgevaar, dus ff 30 min. internetten ofzo met de lader op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
y2kbug schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:32:
Ik gebruik al jaren een kunstleren mapje wat ik bij mijn sony earphones kreeg.. daar passen er makkelijk 4 in en met een beetje proppen 6 of zelfs 8.
Ik heb al jaren geleden gemerkt dat los door je tas zwervende batterijen leeg zijn als je ze nodig hebt na enkele dagen.
Het eerdere idee voor het vaststikken van elastiek op een ondergrond en daar de batterijen onder schuiven kan wel werken, maar alleen als de ondergrond niet buigzaam is denk ik.
Pas toen ik van Hape AAA batterijen kocht kreeg ik daar een plastic opberg doorje bij, wat ook erg handig is moet ik zeggen.
Je zou als je het de doosjes en dingetjes te duur vind ook van een stevige stof zakjes kunnen maken die met elastiek dicht trekken om je batterijen op te bergen..
Goed idee! Ik heb ook nog zo'n Sony mapje liggen.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
bij de Media Markt verkopen ze ook plastic doosjes vor 4 of 8 AA's

Voor wat betreft GP: ik heb alleen ervaring met de 1800mAh die ik een paar jaar geleden gekocht heb, en die zakten qua capaciteit heel snel terug tot iets van 1300mAh. Geen GP meer voor mij, m'n huidige Ansmann's houden hun capaciteit veel beter na enige keren opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enig id wat die mediamarkt-doosjes kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Laatst online: 08-06 19:57
Kick!

Er is een Hama Delta Lader inclusief 4 2400 mAh batterijen bij Dixons in de aanbieding. Normaal moet ie € 39,95, nu € 24,95. Is dit een goede keus?

http://www.digicamshop.nl/product/11669

Deze dus, maar dan met 2400 mAh batterijen, wel dezelfde lader, ook die autostekker zit er bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Wutroe op 28-04-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Poekoek schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:44:
Kick!

Er is een Hama Delta Lader inclusief 4 2400 mAh batterijen bij Dixons in de aanbieding. Normaal moet ie € 39,95, nu € 24,95. Is dit een goede keus?

http://www.digicamshop.nl/product/11669

Deze dus, maar dan met 2400 mAh batterijen, wel dezelfde lader, ook die autostekker zit er bij.
Ja hoor dat is goed. En 2400 mAh is meer dan voldoende voor een digitale camera :)

[ Voor 7% gewijzigd door Justawitte op 28-04-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Die heb ik ook.. Is best okee..

Alleen zou het laden wel sneller kunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door MrSleeves op 28-04-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Zijn er nog accu's met meer dan 2300/2400 mAh ? Of is dat niet meer aan te raden met een digicam ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 66714 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:15:
enig id wat die mediamarkt-doosjes kosten?
Ik heb voor mn fototoestelletje destijds bij de MM redelijk goedkope batterijen op de kop weten te tikken. 2200mAh, van het merk Vivanco. Zegt me niet veel, maar voor die 30,- blijken ze het toch verrekt lang te doen. Ik gebruik ze nu 2 jaar ofzo en ze hebben nog steeds (of vrijwel; igg geen direct merkbaar verschil) de oude capaciteit. Zijn gewoon AA'tjes en kreeg er 4 plus een lader erbij.
C.44 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:10:
Zijn er nog accu's met meer dan 2300/2400 mAh ? Of is dat niet meer aan te raden met een digicam ?
Volgens mij is 2,2 Ah of 2,3 Ah meer dan genoeg voor een gewone (digitale) camera. Voor de zwaardere compacten en SLR's zijn er vaak accu's nodig, die daarmee een grotere capaciteit hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door mithras op 28-04-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Meer is technisch (nog) niet goed mogelijk in een AA behuizing. Meer capaciteit is overigens altijd beter, ik zie ook niet in waarom een hogere capaciteit 'niet aan te raden' zou zijn. Het is niet zo dat dan ineens de klemspanning ook stijgt ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
MrSleeves schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:50:
Die heb ik ook.. Is best okee..

Alleen zou het laden wel sneller kunnen.
Laadtijd maakt me niet zoveel uit, dat doe ik toch de nacht voordat ik ze nodig heb. Dan ga ik dit setje morgen maar eens even scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141627

Hoe hoger het 'mAh' hoe beter. Het geeft de energie aan die in de batterij zit(simpel gezegd)
Batterijen met 1800mAh zijn eerder leeg dan 2400mAh batterijen.

Het enige wat niet teveel mag afwijken is het voltage maar ik denk niet dat je degelijke camera's vindt die dienst weigeren doordat oplaadbare batterijen 1,2v zijn en gewone batterijen 1,5v (uitgaande van AA penlights). Een te laag voltage kan ook schadelijk zijn nl omdat de stroom dat te hoog kan worden. (p=u x i , Watt=voltage x ampere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Van die theorie was ik wel op de hoogte, maar wilde het even checken of ik ook wel in de goede richting dacht ;)

Maar hoever loopt dat mAh getal op ? Of komt het niet verder dan die 2400 ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Anoniem: 141627 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:22:
Het enige wat niet teveel mag afwijken is het voltage maar ik denk niet dat je degelijke camera's vindt die dienst weigeren doordat oplaadbare batterijen 1,2v zijn en gewone batterijen 1,5v (uitgaande van AA penlights). Een te laag voltage kan ook schadelijk zijn nl omdat de stroom dat te hoog kan worden. (p=u x i , Watt=voltage x ampere)
Ik denk dat het anders zit... Bij lager voltage daalt de stroom, aangenomen dat de weerstand van het apparaat gelijk blijjft: I (ampere) = V (volt) / R (ohm).
Oplaadbare batterijen gaan ondanks het voltage van 1.2V vaak langer mee dan Alkaline batterijen met 1.5V voedingsspanning. Die 1.2V kunnen ze leveren tot ze bijna leeg zijn, terwijl het voltage bij niet-oplaadbare batterijen langzaam daalt naarmate ze leeg raken en eerder onder de 1.2V zakt dan bij een oplaadbare batterij van vergelijkbare capaciteit. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat de interne weerstand bij oplaadbare batterijen lager is waardoor ze beter geschikt zijn voor zwaardere toepassing (hoger stroomverbruik) zoals in digicams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

C.44 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:28:
Maar hoever loopt dat mAh getal op ? Of komt het niet verder dan die 2400 ?
Op dit moment komt men niet hoger dan, ik meen, 2380mAh (afgerond 2400mAh). Dat is ook zo'n beetje het maximum wat theoretisch met NiMH gehaald kan worden, dus spectaculair hogere capaciteiten in een AA cel vallen met deze technologie niet te verwachten.
rvm schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:49:
[...]

Ik denk dat het anders zit... Bij lager voltage daalt de stroom, aangenomen dat de weerstand van het apparaat gelijk blijjft: I (ampere) = V (volt) / R (ohm).
Mja, dit is wel heel erg kort door de bocht. Je kan niet aannemen dat een apparaat een zuiver Ohmse belasting vormt en al helemaal niet dat die belasting niet significant zal veranderen bij een veranderende voedingsspanning. In werkelijkheid worden veel apparaten gevoed via kleine schakelende voedingen of (low drop) voltage regulators zoals de welbekende LM317 en verwante snoepjes. Dit soort circuits zijn afhankelijk van een minimale voedingsspanning (die over het algemeen minimaal 0,7 à 1V hoger moet zijn dan de gewenste uitgangsspanning); onder die spanning zal de regelaar of het circuit meestal niet eens starten en doet het apparaat dus niets.
Oplaadbare batterijen gaan ondanks het voltage van 1.2V vaak langer mee dan Alkaline batterijen met 1.5V voedingsspanning. Die 1.2V kunnen ze leveren tot ze bijna leeg zijn, terwijl het voltage bij niet-oplaadbare batterijen langzaam daalt naarmate ze leeg raken en eerder onder de 1.2V zakt dan bij een oplaadbare batterij van vergelijkbare capaciteit. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat de interne weerstand bij oplaadbare batterijen lager is waardoor ze beter geschikt zijn voor zwaardere toepassing (hoger stroomverbruik) zoals in digicams.
Er zit, ook in oplaadbare batterijen, nogal verschil tussen de types. Voor toepassingen waarbij een superlange levensduur, maar een zeer kleine vermogensopname gewenst zijn (bv. een digitale wekker of een elektrische klok), ben je nog steeds het beste uit met een alkaline-batterij.
In toepassingen waarbij juist grote piekstromen geleverd moeten worden, presteren NiCD cellen goed. NiMH's en met name Li-Ion accu's zijn in deze toepassingen eigenlijk niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:34

Part

Helemaal niets.....

http://www.vapextech.nl
Hier hebben ze 2500mAh Ni-MH.
€ 7,75 per 4 stuks incl. BTW en verzendkosten
of
2300mAh Ni-MH
€ 6,25 per 4 stuks incl. BTW en verzendkosten

Iemand al ervaring met deze?
Ze beweren dat een opgeladen batterij na 2 jaar nog 80% van de lading heeft.

Ik heb alleen ervaring met Basf 1500mAh en VVPOW 2300mAh maar die hebben zoveel zelfontlading dat ze na 3 maanden zo goed als leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Part schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:04:
[...]

of
2300mAh Ni-MH

Ik heb alleen ervaring met Basf 1500mAh en VVPOW 2300mAh maar die hebben zoveel zelfontlading dat ze na 3 maanden zo goed als leeg zijn.
Mooie prijzen; Snellader 1-5 uur + 8x 2500 mAh batterijen voor € 32,50. Ik wacht nog even of hier ervaringen mee zijn, maar voor die € 7,50 meer (t.o.v. de Hama's) is dit natuurlijk goed te doen. Zeker die 80% na 2 jaar staat me goed aan, ik heb nu GP 1800 mAh en die zijn nu 2 jaar oud. Ik moet zeggen dat die intensief gebruikt zijn (zo'n 20.000 foto's in 2 jaar), maar die houden het nu per setje van 2 nauwelijks een uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Bestelling geplaatst bij VapexTech voor een sneller 1-5 uur met 8X 2500 mAh batterijen + 5 batterijdoosjes voor een totaalprijs van € 38,- mooie prijs lijkt mij zo. Bij de Hema hadden ze alleen maar 1900 mAh batterijen, leek me toch wat aan de lage kant (heb nu 1800 mAh GP en ik wil dus wel behoorlijk wat verbetering) Daarbij waren die batterijen ook nog wel aardig aan de prijs; 8X 1900 mAh batterijen + lader voor ongeveer € 35,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Part schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:04:
[...]

of
2300mAh Ni-MH

Ik heb 2 setjes van die 2300's ,doe het goed, voor die prijs kan je je er absoluut geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 06-06 16:09
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:17:
[...]

Ik heb 2 setjes van die 2300's ,doe het goed, voor die prijs kan je je er absoluut geen buil aan vallen.
Idd, elcheapo is meestal nog altijd prima spul. Misschien minder dan de gevestigde merken, maar in verhouding tot de prijs nog vaak superieur ;)
(En 1000x opladen halen ze vast niet, maar ik ben ze altijd eerder kwijt / beschadigd dan dat ik de 1000 haal)

Heb zelf 24 stuks uit Amerika laten komen, 2250mAh, was incl verzend enz 25 eur kwijt ;)
(Had 2100 besteld, maar kreeg 2300mAh, terwijl die duurder waren)
http://cgi.ebay.com/ws/eB...8620&item=5770035181&rd=1 -> 24 stuks 2300mAh incl houdertjes, 32 eur incl verzendkosten.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 29-04-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Hmm vanmiddag om 2 uur besteld, ze zouden mij hun gegevens versturen, maar dat hebben ze vandaag neit gedaan, dat vind ik wel jammer van hun, omdat ze op een info mailtje wel snel reageerden, maar op deze manier zal ik mijn batterijen pas volgende week ontvangen.
DJSmiley schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:51:
[...]

Idd, elcheapo is meestal nog altijd prima spul. Misschien minder dan de gevestigde merken, maar in verhouding tot de prijs nog vaak superieur ;)
(En 1000x opladen halen ze vast niet, maar ik ben ze altijd eerder kwijt / beschadigd dan dat ik de 1000 haal)

...
Misschien zijn ze wel goedkoop, maar ik denk dat het gewoon een prima merk is, zeker omdat ze in feite hun eigen batterijen maken. Ze zijn ook wel goed bezig, in mei wordt een 30 min. lader leverbaar, voor sommige mensen zeker wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb de gp's maar inderdaad zijn die over het algemeen net zo goed als de 3x zo goedkope HEMA gevallen. Tis namelijk dezelfde inhoud, maar ander label.

Koop het paar HEMA batterijen dat door de consumentenbond wordt aangeraden of GP's (zit je altijd goed, maar ben je gewoon te duur uit ;) ).

Een goede lader is echter wel essentieel (die mag imo een paar centen kosten, zeker omdat ze lang meegaan en veel soorten batterijen moeten kunnen laden ).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 09:11

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb een hema snellader die mijn 2300 mah batterijen in 1,5 uur oplaad. De eerste keer was is wel wat verast hoe heet die dinge worden. Verbrande zowat me vingers er aan.
Mijn Powershot a510 houd het nu al een heel tijdje vol op die batterijen en ik maak best vaak foto's met tft en all aan.
Kreeg er batterijtjes bij maar die waren echt in 1 uur( ofzo ) op 8)7.

Ben erg tevreden met mijn Hema batterijen en oplader. Vele malen goedkoper als merk spul als Arita of GP maar werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Ik heb vanmiddag het pakketje ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5949.jpg

Het pakketje zoals het binnenkwam

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5950.jpg

Er zat geen bubbelplastic om het pakket op te vullen, maar een extra leeg doosje, wat goed genoeg is

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5951.jpg

Inhoud van het pakket: 8X 2500 mAh batterijen, 1X VapexTech lader, 5 batterijblisters (waar er bij 1 jammergenoeg al een barst in zit. Heel erg is het niet, want ik heb er nu toch veel te veel.

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5952.jpg

De lader + stroomkabel zijn wel in bubbelplastic verpakt, netjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5953.jpg

Lader en kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5954.jpg

De lader is erg klein, hier vergeleken met een iPod 20GB

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5955.jpg

Lader en batterijen (welke in erg stevig karton zitten verpakt en ook nog eens in een blister)

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5956.jpg

Lader tijdens het laden

Ik zal later dit weekend nog meedelen hoe goed de batterijen het doen, ze zijn nl. net aan het opladen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.