oplaadbare batterijen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.720 views sinds 30-01-2008

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Wesco schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:32:
Recent is er weer een test van oplaadbare batterijen gedaan, hieruit kwamen Ansmann, Panasonic, Varta, Energizer, Hema, Sony en Sanyo als "Goed" tevoorschijn, Duracell en GP als "Redelijk", en Hape, Hama, Uniross en Compit als "Matig".

"Beste koop" voor AA (penlites) zijn Ansmann, Panasonic, Hema en Sony.
Het probleem van beste koop, betekend ook hoeveel waar je voor je geld krijgt... En daar ga je de fout in voor een digicam, aangezien duurdere batterijen zoals die van GP goed presteren, maar relatief duur zijn.

Ik vind dan ook de consumenten gids één van de slechtste gidsen die bestaat. Zoek gewoon op Tweakers, Google, Kierkeurig.nl enzo, en haal daar je conclusies uit.

Mijn duit in dit zakje :)

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Ik weet niet of het je helpt, maar ik gebruik nu zelf al een lange tijd GP powerbank 2300mAh batterijen, en ggebruik ze vaak, ze laden snel op, zijn erg sterk en als ik eens andere heb wil ik terug naar GP :)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heb nu toch de snellader van de Hema gekocht en 2x 2300 Hema NiMH accu's, ik had dus nog twee andere goede van Camelion. Ik ben benieuwd hoe de Hema batterijen gaan bevallen ben opzich al wel bekend met GP de tijd zal het leren of het goede dingen zijn....

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 00:45

FaceDown

Storende factor.

proller schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:37:
[...]

Het probleem van beste koop, betekend ook hoeveel waar je voor je geld krijgt... En daar ga je de fout in voor een digicam, aangezien duurdere batterijen zoals die van GP goed presteren, maar relatief duur zijn.

Ik vind dan ook de consumenten gids één van de slechtste gidsen die bestaat. Zoek gewoon op Tweakers, Google, Kierkeurig.nl enzo, en haal daar je conclusies uit.

Wou net zeggen.. heb altijd gehoord dat GP een van de beste is. Heb ook altijd GP gehad en ben er heel tevreden over. Wat boeit mij dat nou dat die dingen 50 cent duurder zijn per stuk als ik er een minimaal een jaar mee doe.. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

proller schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:37:
[...]

Ik heb niks met de consumentenbond, maar de resultaten komen aardig overeen met onderzoek elders in de wereld uitgevoerd, waar Ansmann, Panasonic, Sony en Sanyo goed scoren en GP een middenmoter blijkt te zijn...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46999

Een kleine waarschuwing voor gebruikers van GP PowerBank snelladers: gebruik deze niet om accu's op te laden van een hogere capaciteit dan de oorspronkelijk meegeleverde GP accu's!
Ik heb dat dus pas wel een keer gedaan in mijn GP PowerBank Smart, en het resultaat was niet zo mooi:
Afbeeldingslocatie: http://emc2.antagonist.nl/d70/gp1.jpgAfbeeldingslocatie: http://emc2.antagonist.nl/d70/gp2.jpg
De accu is te lang doorgeladen en daardoor veel te heet geworden. Gelukkig is door de warmte het oplaadcontact iets naar achteren gedrukt, waardoor de stroomkring verbroken werd en het opladen uiteindelijk stopte.

Omdat een verkoper van Conrad mij voor het kopen van deze nieuwe accu's had verteld dat deze gewoon in mijn GP snellader opgeladen konden worden (wat hij dus volgens de technische dienst nooit had mogen zeggen, omdat ze al vaker problemen met GP laders hadden gehad), kreeg ik van Conrad keurig een nieuwe snellader van Voltcraft (model UFC-2).
Deze gebruikt (volgens de tech. dienst van Conrad) een betere controle van de laadstroom, zodat overladen voorkomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 22:26
Wat naar...
Ik heb zelf een gp u-smart die mijn 2100 in 30. min volgooi en 2500 gaat ook gewoon goed.
Op de verpakking staat dat er voor elke laadschacht een temperatuur sensor in zit tegen over verhitting.
Dus ik hoop dat die beveiliging een beetje werkt om mij hetzelfde lot te besparen. Ik laad ook alleen als ik er zelf naast zit voor brandgevaar, dus ff 30 min. internetten ofzo met de lader op het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:49
y2kbug schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:32:
Ik gebruik al jaren een kunstleren mapje wat ik bij mijn sony earphones kreeg.. daar passen er makkelijk 4 in en met een beetje proppen 6 of zelfs 8.
Ik heb al jaren geleden gemerkt dat los door je tas zwervende batterijen leeg zijn als je ze nodig hebt na enkele dagen.
Het eerdere idee voor het vaststikken van elastiek op een ondergrond en daar de batterijen onder schuiven kan wel werken, maar alleen als de ondergrond niet buigzaam is denk ik.
Pas toen ik van Hape AAA batterijen kocht kreeg ik daar een plastic opberg doorje bij, wat ook erg handig is moet ik zeggen.
Je zou als je het de doosjes en dingetjes te duur vind ook van een stevige stof zakjes kunnen maken die met elastiek dicht trekken om je batterijen op te bergen..
Goed idee! Ik heb ook nog zo'n Sony mapje liggen.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
bij de Media Markt verkopen ze ook plastic doosjes vor 4 of 8 AA's

Voor wat betreft GP: ik heb alleen ervaring met de 1800mAh die ik een paar jaar geleden gekocht heb, en die zakten qua capaciteit heel snel terug tot iets van 1300mAh. Geen GP meer voor mij, m'n huidige Ansmann's houden hun capaciteit veel beter na enige keren opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

enig id wat die mediamarkt-doosjes kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Kick!

Er is een Hama Delta Lader inclusief 4 2400 mAh batterijen bij Dixons in de aanbieding. Normaal moet ie € 39,95, nu € 24,95. Is dit een goede keus?

http://www.digicamshop.nl/product/11669

Deze dus, maar dan met 2400 mAh batterijen, wel dezelfde lader, ook die autostekker zit er bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Wutroe op 28-04-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Poekoek schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:44:
Kick!

Er is een Hama Delta Lader inclusief 4 2400 mAh batterijen bij Dixons in de aanbieding. Normaal moet ie € 39,95, nu € 24,95. Is dit een goede keus?

http://www.digicamshop.nl/product/11669

Deze dus, maar dan met 2400 mAh batterijen, wel dezelfde lader, ook die autostekker zit er bij.
Ja hoor dat is goed. En 2400 mAh is meer dan voldoende voor een digitale camera :)

[ Voor 7% gewijzigd door Justawitte op 28-04-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Die heb ik ook.. Is best okee..

Alleen zou het laden wel sneller kunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door MrSleeves op 28-04-2005 16:50 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Zijn er nog accu's met meer dan 2300/2400 mAh ? Of is dat niet meer aan te raden met een digicam ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 66714 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:15:
enig id wat die mediamarkt-doosjes kosten?
Ik heb voor mn fototoestelletje destijds bij de MM redelijk goedkope batterijen op de kop weten te tikken. 2200mAh, van het merk Vivanco. Zegt me niet veel, maar voor die 30,- blijken ze het toch verrekt lang te doen. Ik gebruik ze nu 2 jaar ofzo en ze hebben nog steeds (of vrijwel; igg geen direct merkbaar verschil) de oude capaciteit. Zijn gewoon AA'tjes en kreeg er 4 plus een lader erbij.
C.44 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:10:
Zijn er nog accu's met meer dan 2300/2400 mAh ? Of is dat niet meer aan te raden met een digicam ?
Volgens mij is 2,2 Ah of 2,3 Ah meer dan genoeg voor een gewone (digitale) camera. Voor de zwaardere compacten en SLR's zijn er vaak accu's nodig, die daarmee een grotere capaciteit hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door mithras op 28-04-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Meer is technisch (nog) niet goed mogelijk in een AA behuizing. Meer capaciteit is overigens altijd beter, ik zie ook niet in waarom een hogere capaciteit 'niet aan te raden' zou zijn. Het is niet zo dat dan ineens de klemspanning ook stijgt ofzo 8)7

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
MrSleeves schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:50:
Die heb ik ook.. Is best okee..

Alleen zou het laden wel sneller kunnen.
Laadtijd maakt me niet zoveel uit, dat doe ik toch de nacht voordat ik ze nodig heb. Dan ga ik dit setje morgen maar eens even scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141627

Hoe hoger het 'mAh' hoe beter. Het geeft de energie aan die in de batterij zit(simpel gezegd)
Batterijen met 1800mAh zijn eerder leeg dan 2400mAh batterijen.

Het enige wat niet teveel mag afwijken is het voltage maar ik denk niet dat je degelijke camera's vindt die dienst weigeren doordat oplaadbare batterijen 1,2v zijn en gewone batterijen 1,5v (uitgaande van AA penlights). Een te laag voltage kan ook schadelijk zijn nl omdat de stroom dat te hoog kan worden. (p=u x i , Watt=voltage x ampere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Van die theorie was ik wel op de hoogte, maar wilde het even checken of ik ook wel in de goede richting dacht ;)

Maar hoever loopt dat mAh getal op ? Of komt het niet verder dan die 2400 ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Anoniem: 141627 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:22:
Het enige wat niet teveel mag afwijken is het voltage maar ik denk niet dat je degelijke camera's vindt die dienst weigeren doordat oplaadbare batterijen 1,2v zijn en gewone batterijen 1,5v (uitgaande van AA penlights). Een te laag voltage kan ook schadelijk zijn nl omdat de stroom dat te hoog kan worden. (p=u x i , Watt=voltage x ampere)
Ik denk dat het anders zit... Bij lager voltage daalt de stroom, aangenomen dat de weerstand van het apparaat gelijk blijjft: I (ampere) = V (volt) / R (ohm).
Oplaadbare batterijen gaan ondanks het voltage van 1.2V vaak langer mee dan Alkaline batterijen met 1.5V voedingsspanning. Die 1.2V kunnen ze leveren tot ze bijna leeg zijn, terwijl het voltage bij niet-oplaadbare batterijen langzaam daalt naarmate ze leeg raken en eerder onder de 1.2V zakt dan bij een oplaadbare batterij van vergelijkbare capaciteit. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat de interne weerstand bij oplaadbare batterijen lager is waardoor ze beter geschikt zijn voor zwaardere toepassing (hoger stroomverbruik) zoals in digicams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

C.44 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:28:
Maar hoever loopt dat mAh getal op ? Of komt het niet verder dan die 2400 ?
Op dit moment komt men niet hoger dan, ik meen, 2380mAh (afgerond 2400mAh). Dat is ook zo'n beetje het maximum wat theoretisch met NiMH gehaald kan worden, dus spectaculair hogere capaciteiten in een AA cel vallen met deze technologie niet te verwachten.
rvm schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:49:
[...]

Ik denk dat het anders zit... Bij lager voltage daalt de stroom, aangenomen dat de weerstand van het apparaat gelijk blijjft: I (ampere) = V (volt) / R (ohm).
Mja, dit is wel heel erg kort door de bocht. Je kan niet aannemen dat een apparaat een zuiver Ohmse belasting vormt en al helemaal niet dat die belasting niet significant zal veranderen bij een veranderende voedingsspanning. In werkelijkheid worden veel apparaten gevoed via kleine schakelende voedingen of (low drop) voltage regulators zoals de welbekende LM317 en verwante snoepjes. Dit soort circuits zijn afhankelijk van een minimale voedingsspanning (die over het algemeen minimaal 0,7 à 1V hoger moet zijn dan de gewenste uitgangsspanning); onder die spanning zal de regelaar of het circuit meestal niet eens starten en doet het apparaat dus niets.
Oplaadbare batterijen gaan ondanks het voltage van 1.2V vaak langer mee dan Alkaline batterijen met 1.5V voedingsspanning. Die 1.2V kunnen ze leveren tot ze bijna leeg zijn, terwijl het voltage bij niet-oplaadbare batterijen langzaam daalt naarmate ze leeg raken en eerder onder de 1.2V zakt dan bij een oplaadbare batterij van vergelijkbare capaciteit. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat de interne weerstand bij oplaadbare batterijen lager is waardoor ze beter geschikt zijn voor zwaardere toepassing (hoger stroomverbruik) zoals in digicams.
Er zit, ook in oplaadbare batterijen, nogal verschil tussen de types. Voor toepassingen waarbij een superlange levensduur, maar een zeer kleine vermogensopname gewenst zijn (bv. een digitale wekker of een elektrische klok), ben je nog steeds het beste uit met een alkaline-batterij.
In toepassingen waarbij juist grote piekstromen geleverd moeten worden, presteren NiCD cellen goed. NiMH's en met name Li-Ion accu's zijn in deze toepassingen eigenlijk niet geschikt.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

Part

Helemaal niets.....

http://www.vapextech.nl
Hier hebben ze 2500mAh Ni-MH.
€ 7,75 per 4 stuks incl. BTW en verzendkosten
of
2300mAh Ni-MH
€ 6,25 per 4 stuks incl. BTW en verzendkosten

Iemand al ervaring met deze?
Ze beweren dat een opgeladen batterij na 2 jaar nog 80% van de lading heeft.

Ik heb alleen ervaring met Basf 1500mAh en VVPOW 2300mAh maar die hebben zoveel zelfontlading dat ze na 3 maanden zo goed als leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Part schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:04:
[...]

of
2300mAh Ni-MH

Ik heb alleen ervaring met Basf 1500mAh en VVPOW 2300mAh maar die hebben zoveel zelfontlading dat ze na 3 maanden zo goed als leeg zijn.
Mooie prijzen; Snellader 1-5 uur + 8x 2500 mAh batterijen voor € 32,50. Ik wacht nog even of hier ervaringen mee zijn, maar voor die € 7,50 meer (t.o.v. de Hama's) is dit natuurlijk goed te doen. Zeker die 80% na 2 jaar staat me goed aan, ik heb nu GP 1800 mAh en die zijn nu 2 jaar oud. Ik moet zeggen dat die intensief gebruikt zijn (zo'n 20.000 foto's in 2 jaar), maar die houden het nu per setje van 2 nauwelijks een uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Bestelling geplaatst bij VapexTech voor een sneller 1-5 uur met 8X 2500 mAh batterijen + 5 batterijdoosjes voor een totaalprijs van € 38,- mooie prijs lijkt mij zo. Bij de Hema hadden ze alleen maar 1900 mAh batterijen, leek me toch wat aan de lage kant (heb nu 1800 mAh GP en ik wil dus wel behoorlijk wat verbetering) Daarbij waren die batterijen ook nog wel aardig aan de prijs; 8X 1900 mAh batterijen + lader voor ongeveer € 35,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Part schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:04:
[...]

of
2300mAh Ni-MH

Ik heb 2 setjes van die 2300's ,doe het goed, voor die prijs kan je je er absoluut geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
Anoniem: 89521 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:17:
[...]

Ik heb 2 setjes van die 2300's ,doe het goed, voor die prijs kan je je er absoluut geen buil aan vallen.
Idd, elcheapo is meestal nog altijd prima spul. Misschien minder dan de gevestigde merken, maar in verhouding tot de prijs nog vaak superieur ;)
(En 1000x opladen halen ze vast niet, maar ik ben ze altijd eerder kwijt / beschadigd dan dat ik de 1000 haal)

Heb zelf 24 stuks uit Amerika laten komen, 2250mAh, was incl verzend enz 25 eur kwijt ;)
(Had 2100 besteld, maar kreeg 2300mAh, terwijl die duurder waren)
http://cgi.ebay.com/ws/eB...8620&item=5770035181&rd=1 -> 24 stuks 2300mAh incl houdertjes, 32 eur incl verzendkosten.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 29-04-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Hmm vanmiddag om 2 uur besteld, ze zouden mij hun gegevens versturen, maar dat hebben ze vandaag neit gedaan, dat vind ik wel jammer van hun, omdat ze op een info mailtje wel snel reageerden, maar op deze manier zal ik mijn batterijen pas volgende week ontvangen.
DJSmiley schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:51:
[...]

Idd, elcheapo is meestal nog altijd prima spul. Misschien minder dan de gevestigde merken, maar in verhouding tot de prijs nog vaak superieur ;)
(En 1000x opladen halen ze vast niet, maar ik ben ze altijd eerder kwijt / beschadigd dan dat ik de 1000 haal)

...
Misschien zijn ze wel goedkoop, maar ik denk dat het gewoon een prima merk is, zeker omdat ze in feite hun eigen batterijen maken. Ze zijn ook wel goed bezig, in mei wordt een 30 min. lader leverbaar, voor sommige mensen zeker wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb de gp's maar inderdaad zijn die over het algemeen net zo goed als de 3x zo goedkope HEMA gevallen. Tis namelijk dezelfde inhoud, maar ander label.

Koop het paar HEMA batterijen dat door de consumentenbond wordt aangeraden of GP's (zit je altijd goed, maar ben je gewoon te duur uit ;) ).

Een goede lader is echter wel essentieel (die mag imo een paar centen kosten, zeker omdat ze lang meegaan en veel soorten batterijen moeten kunnen laden ).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb een hema snellader die mijn 2300 mah batterijen in 1,5 uur oplaad. De eerste keer was is wel wat verast hoe heet die dinge worden. Verbrande zowat me vingers er aan.
Mijn Powershot a510 houd het nu al een heel tijdje vol op die batterijen en ik maak best vaak foto's met tft en all aan.
Kreeg er batterijtjes bij maar die waren echt in 1 uur( ofzo ) op 8)7.

Ben erg tevreden met mijn Hema batterijen en oplader. Vele malen goedkoper als merk spul als Arita of GP maar werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Ik heb vanmiddag het pakketje ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5949.jpg

Het pakketje zoals het binnenkwam

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5950.jpg

Er zat geen bubbelplastic om het pakket op te vullen, maar een extra leeg doosje, wat goed genoeg is

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5951.jpg

Inhoud van het pakket: 8X 2500 mAh batterijen, 1X VapexTech lader, 5 batterijblisters (waar er bij 1 jammergenoeg al een barst in zit. Heel erg is het niet, want ik heb er nu toch veel te veel.

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5952.jpg

De lader + stroomkabel zijn wel in bubbelplastic verpakt, netjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5953.jpg

Lader en kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5954.jpg

De lader is erg klein, hier vergeleken met een iPod 20GB

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5955.jpg

Lader en batterijen (welke in erg stevig karton zitten verpakt en ook nog eens in een blister)

Afbeeldingslocatie: http://www.poekoek.nl/vapex/PICT5956.jpg

Lader tijdens het laden

Ik zal later dit weekend nog meedelen hoe goed de batterijen het doen, ze zijn nl. net aan het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 20:42
koraks schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:04:
In toepassingen waarbij juist grote piekstromen geleverd moeten worden, presteren NiCD cellen goed. NiMH's en met name Li-Ion accu's zijn in deze toepassingen eigenlijk niet geschikt.
Qua NiMH is dit achterhaald. De Sub-C NiMH cellen die ik hobbymatig gebruik (3300 mAh), houden het even goed uit als de laatse generatie NiCD (2400 mAh) van hetzelfde formaat. Dat is struktureel ontladen met ca. 25 A, met pieken die aanmerkelijk hoger liggen (100+ A). Dit was in het verleden inderdaad zeker niet het geval, maar de techniek heeft duidelijk niet stilgestaan. GP is overigens het merk van keuze in die toepassing, Sanyo volgt, de rest heeft geen rol van betekenis :).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb mijn Hema 2300mah NiMh accu's afgelopen week zwaar op de proeft gestelt.
Ik ben op vakantie naar Turkije geweest en had oplader en 4 stuks batterijen meegenomen. Bleek ik achteraf helemaal niet nodig te hebben. Heb hele vakantie een goeie 250 foto's geschoten op één paar batterijen _/-\o_ Ben er dus erg tevreden mee! (camera was trouwens een Canon Powershot a510)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Ik heb sinds kort een digitale camera. Ik heb twee setjes oplaadbare batterijen: 1100mAh en 1200mAh. Nu gaan deze wel even mee, maar ik wil toch wat zekerheid als ik binnenkort twee dagen naar Parijs ga. Het is gewoon een compact camera (Kodak cx7430), dus zo veel stroom zal ie niet verbruiken. Zou het zin hebben dure batterijen te kopen, zoals 2700mAh (de nieuwste heb ik me laten wijs maken)? Of is dat zonde?

Ik heb een goedkope batterijlader van bepaalde goedkope duitse supermarkt die mijn huidige batterijen prima oplaadt en volgens de specs 1700mAh in 9 uur oplaadt. Kan iemand zeggen of deze ook die 2700mAh (of 2300~2400mAh) batterijen op kan laden? Het maakt mij niets uit als dat 16 uur duurt. Ik ben niet van plan zo'n snellader te kopen, bij de lokale elektro-boer kost die 40 euro inclusief 4 2400mAh-batterijen, wat ik toch wel te veel geld vind (net een voor mij behoorlijk bedrag neergeteld voor de camera). Kan iemand een qua batterijen goedkope winkel opnoemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Hmm, mijn lader die ik vrijdag heb binnen gekregen van VapexTech gaf gisteren aan dat de meegeleverde batterijen niet geschikt waren om te laden, terwijl ik een ander setje (ook Vapex) wel kon laden. Even contact gezocht met Vapex en als het goed is sturen ze me een vervangende lader op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik gebruik al jaren een z.g.n. computerlader van Conrad. Met deze lader kan ik NiCd en NiMH batterijen laden van het AAA t/m D. Het grootste voordeel van dit ding is dat ik kan zien wat de capaciteit van een batterij is. In al die jaren heb ik al verschillende malen meegemaakt dat 1 batterij van een set van een willekeurig merk ineens minder wordt kwa capaciteit. Gebruik je zo'n batterij dan in een set dan denk je al gauw dat de oplaadbare batterijen niet goed zijn. Echter het is vaak maar 1 cel/batterij die de boel verstoort. Ik vervang zo'n batterij op zo'n moment en heb op die manier al jaren plezier van allerlei merken batterijen.
Ook is het mogelijk om batterijen weer op te frissen. Vooral bij NiCd's heeft dit goede resultaten maar ook bij NiMH batterijen heeft het nut. Het z.g.n. geheugen effect is duidelijk minder dan bij NiCd's maar echt nog aanwezig.
De lader was jaren geleden circa 200 gulden (90 euro :) ) Maar heeft z'n geld dubbel en dwars opgebracht. Zeker de goedkopere laders die je overal en nergens kan kopen zijn echt niet aan te raden als je serieus met batterijen wilt omgaan en/of lang plezier van je batterijen wilt hebben. Voor mij is het kunnen aflezen van de werkelijke capaciteit een "must".

[ Voor 3% gewijzigd door chippie777 op 09-05-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Poekoek schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:56:
Hmm, mijn lader die ik vrijdag heb binnen gekregen van VapexTech gaf gisteren aan dat de meegeleverde batterijen niet geschikt waren om te laden, terwijl ik een ander setje (ook Vapex) wel kon laden. Even contact gezocht met Vapex en als het goed is sturen ze me een vervangende lader op.
Vandaag bericht gekregen (na enkele andere mails) dat ik een vervangende lader krijg, nl. hun nieuwe superlader t.w.v. € 39,95 :) Terwijl mijn eigen bestelling inclusief batterijen en blisters eerst € 38,- was. Nette service hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Vandaag de nieuwe SuperLader ontvangen die 2500 mAh batterijen in 42 min. moet laden, wat ie ook werkelijk doet :) Echt helemaal super dat ze me deze lader heb gezonden ter vervanging, hele goede service wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142912

Is het nu beter een camera te kopen met gewone herlaadbare batterijen of zijn de li-ion batterijblokken beter. Ik heb en fuji finepix s602z en kan geen half uur met herlaadbare batterijen rondlopen of dat ding wil ze al niet meer!!! Ben zo gefrustreerd geraakt en veel geld aan batterijen dat ik hem nu te koop heb gezet op Ebay, en van plan ben een Li-ion toestel te kopen met batterijen van de fabrikant! maar ja misschien koop ik al heel mijn leven verkeerde batterijen??? Godverdorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Anoniem: 142912 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:56:. Ik heb en fuji finepix s602z en kan geen half uur met herlaadbare batterijen rondlopen of dat ding wil ze al niet meer!!!
Ik heb eens voor je gezocht, maar volgens dpreview is dat ding best redelijk wat betreft batterijverbruik.
Fujifilm FinePix S602Z 4 x AA NiMH 1600 mAh (GP) 7.7 Wh 3 hr 29 mins 350 shots
Ik denk dus dat inderdaad ofwel je batterijen of je lader (of je laadtijd) niet goed zijn. Kun je specs van lader en batterijen geven ?

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 15-05-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Henk007 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:15:
[...]

Ik heb eens voor je gezocht, maar volgens dpreview is dat ding best redelijk wat betreft batterijverbruik.

[...]
Ik denk dus dat inderdaad ofwel je batterijen of je lader (of je laadtijd) niet goed zijn. Kun je specs van lader en batterijen geven ?
En daarom heb ik dus een lader waarop je kan zien hoe het met je batterijen is. Het is inderdaad wel wat duurder als een gewone lader, maar wat heb je er een plezier van!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Poekoek schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:02:
Vandaag de nieuwe SuperLader ontvangen die 2500 mAh batterijen in 42 min. moet laden, wat ie ook werkelijk doet :) Echt helemaal super dat ze me deze lader heb gezonden ter vervanging, hele goede service wat mij betreft.
Hoe bevallen de batterijen en de lader tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb de 1-5 uurs snellader, (uit de aanbieding met 4x 900mah AAA batterijen), en het bevalt best. geval voelt degelijk aan, laadt ok, AAA cellen heb ik nog niet leeg gekregen, maar dat heeft ook wel iets te maken met het feit dat mijn gps vrij zunig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Juntjen schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:35:
[...]

Hoe bevallen de batterijen en de lader tot nu toe?
Lader en batterijen bevallen eigenlijk gewoonweg super. De lader laadt de 2500 mAh batterijen in ongeveer 45 min. wanneer ze aan het begin volledig leeg zijn. Ik heb de batterijen nu 1 avond meegenomen in de camera met het uitgaan en toen heeft de camera nog niet iets aangegeven van dat de batterijen minder vol zouden zijn, dus ze gaan tot nu toe erg lang mee. Ik zal over een tijd wel even posten hoelang ik werkelijk met een setje batterijen heb ik gedaan (in een Minolta X20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Het is misschien al genoemd, maar pas na 5 a 10 keer opladen/ontladen krijgen de NimH's hun volle capaciteit. Dus als ze in het begin iets tegenvallen; het wordt nog beter!

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ook dit is waarschijnlijk al bekend;
NiMH zijn beter dan NiCd met name het zgn "memory effect" dit is nauwelijks aanwezig bij NiMH maar ook deze batterij krijgt er uiteindelijk last van. Dus laad je oplaadbare batterijen zorgvulldig op en voorkom het "memory effect" door ze op te laden nadat ze leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
mphilipp schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:39:
Ik heb een stelletje Lenmar 2300mAH NiMH AA batterijen voor in mijn flitser. Tot nu toe doen ze het perfect: korte recycletijd (van de flits) en langer doorflitsen als het boekje beweerde. Ik heb er volgens mij 275 keer mee geflitst en dat is niet slecht.

Wat ik me overigens afvraag is wat er nu waar is van het verhaal dat snelladers slecht zijn voor je accu's. Ik heb een normale lader en dat duurt dan een uurtje of 16. Niet erg, want ik heb een dubbele set en die flitser schiet ik niet in één dag leeg. Maar ik hoor iedereen over snelladers en ben benieuwd naar de ervaringen en het waarheidsgehalte van de claim.
Heeft er iemand ervaring met de Lenmar variant van de Canon BP-511 voor o.a. de EOS300D?
Mogen deze gewoon opgeladen worden met de standaard oplader van Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 09:32
Anoniem: 142912 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:56:
Is het nu beter een camera te kopen met gewone herlaadbare batterijen of zijn de li-ion batterijblokken beter. Ik heb en fuji finepix s602z en kan geen half uur met herlaadbare batterijen rondlopen of dat ding wil ze al niet meer!!! Ben zo gefrustreerd geraakt en veel geld aan batterijen dat ik hem nu te koop heb gezet op Ebay, en van plan ben een Li-ion toestel te kopen met batterijen van de fabrikant! maar ja misschien koop ik al heel mijn leven verkeerde batterijen??? Godverdorie
ik kan het me amper voorstellen, ik heb zelf 2 jaar met een s602z gedaan en met 2 setjes van 1700 mAh ben ik nog nooit zonder stroom komen te staan.
bij mij ging een setje ruim eeen dag van 250 foto's met terugkijken mee, echt nooit problemen gehad met de 602

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 10-06 21:32

Cis

Ik sta op het punt om die batterijen en oplader te kopen van VapexTech, maar ik wil even zeker weten dat ie goed is. Poekoek zou nog zijn bevindingen posten, dus bij deze: DOE DAT DAN OOK! ;)

Mocht iemand anders ervaringen hebben met die Vapex, dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90522

Ik heb 2 setjes GP 2100's Voor mijn Canon A300. Zijn eigenlijk best wel snel op, maarja, ik blijf ook constant foto's maken als ik hem in mn hand heb.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb vanmiddag voor de eerste keer mijn setje vapextech 900mah AAA's leeggetrokken... Dat terwijl ik toch vrij veel de gps gebruik, die daarentegen wel weer low-power is. Al met al schat ik dat ze het evenlang gedaan hebben als zo'n 4 setjes normale aaa's (pasop, totaal subjectieve inschatting van mijn kant ;) ), meer dan tevreden mee dus.
Lader functioneert ook goed.

[ Voor 27% gewijzigd door Sabbi op 19-06-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yowen
  • Laatst online: 04-01-2011
Ik heb van Vivanco 2300mah oplaadbare. Kan minstens 300 foto's maken in 1 keer. Waarschijnlijk nog wel veel meer, maar ik weet dat het minstens 300 is omdat ik dat laatst een keer in 1 dag heb gedaan :P Ik heb trouwens een Samsun Digimax 301. Dus hoeft geen zoomlens te bewegen, want die is er niet XD

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119927

Ik heb al een tijdje Hape batterijen in gebruik.
tijdens een middagje fotograferen is echter na 80 foto's de 4x 2300 mAh al op. (in HP 945 )
Dit terwijl mijn oude 1800 mAh, ook Hape wel 2 x zo lang mee gaan.
Na lang sporen naar de oorzaak leek deze echter bij een oplader te liggen, deze kon de cappaciteit van de batterijen niet aan.
Gister wezen shoppen en bij de Hema tot slagen gekomen. dDaar hadden ze een oplader high-speed, laadstroom tot 1750 mAh plus 4 batterijen, in de aanbieding. Gelijk maar gekocht.
ik hoop dat deze batterijen een langere bedrijfsduur hebben. we zullen zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Laatst online: 17-03-2023
Ik zag in de Makro folder een snellader staan van Encore
Er stond niet veel informatie bij, alleen dat er 4 batterijen van 2300 Mah bij zitten (Nimh)

Ik heb eens op internet gekeken en volgesmij is het deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.picstop.co.uk/images/prod_imgs/encore_fastcharger.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalmediastore.co.uk/images/ENCEN0008_L.jpg

Info van een Engelse site:

This charger will charge 2 or 4 AAA & AA Ni-Cd/Ni-MH size batteries.
> Will charge in-car and at home.
> Battery life protected by -dV detection and timer protection.
> Automatic charging current selection for AA and AAA sizes.
> LED display for rapid charge / trickle charge / bad cell detection.
> RED LED - rapid charge / GREEN LED - trickle charge / FLASHING RED LED - batteries are not suitable.

Safety Features
> -dV cut-off function / Safety timer to prevent over charging.

Charging Times:
AAA 220mAh Ni-Cd - 50min
AAA 650mAh Ni-MH - 2h
AA 800mAh Ni-Cd - 1h15
AA 1300mAh Ni-MH - 2h
AA 1800mAh Ni-MH - 2h40
AA 2300mAh Ni-MH - 3h20

Weight: 620g

Prijs(je): € 17,85
Is dit wat?

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Levi schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:22:
Ik zag in de Makro folder een snellader staan van Encore
Prijs(je): € 17,85
<knip>
Is dit wat?
Is niet echt supersnel eigenlijk. Heeft geen temperatuurbewaking (Staat er niet bij in ieder geval)
Die hitte hoeft niet zo'n probleem te zijn door de lagere laadstroom trouwens.
Dan zou ik toch voor de Hema lader gaan op dit moment, niet echt veel duurder en veel mensen hier hebben er goede ervaringen mee.
Mijn GP Powerbank Smart doet het nog steeds prima overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 21-06-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ook een nadeel van bij de macro kopen is dat ze echt kankerjantje moeilijk doen over garantie enzo... blabla groothandel blabla lees 'tot de deur'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Laatst online: 17-03-2023
Ik heb hem vandaag gekocht met een extra set 2300 batterijen. Dalijk even opladen :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146727

Is het misschien niet een idee om een speciaal topic over (oplaadbare) batterijen te maken?
[Batterijen] Het Grote (Oplaadbare) Batterijen Topic, met de verschillende fabrikanten (GP, enz), algemene info, ervaring eventueel reviews

Als er belangstelling is wil ik wel de openingspost verzorgen...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 146727 op 22-06-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 15:50
ik had gister 4 hema nimh 2300 mah batterijen gekocht. speciaal voor digicams en multimedia apparaten. hardstikke leuk allemaal, maar na een uurtje begon de oplader (die van de hema >:) )ineens te knipperen en te doen... hele batterijen gesmolten, loeiheet enzo ook..

vandaag teruggebracht, staat dat vrouwtje van de klantenservice me stom schaapachtig aan te kijken, ow... nou... tja... dat zal dan wel :? zonder enige verdere opmerking het geld terug gehad. niet kopen dus die batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Anoniem: 146727 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:47:
Is het misschien niet een idee om een speciaal topic over (oplaadbare) batterijen te maken?
[Batterijen] Het Grote (Oplaadbare) Batterijen Topic, met de verschillende fabrikanten (GP, enz), algemene info, ervaring eventueel reviews

Als er belangstelling is wil ik wel de openingspost verzorgen...
Is dat niet al gewoon dit topic dan? een titelchange is geeneens nodig want:

1) dat het een topic is hoeft niet echt in de titel
2) dat het groot is moge ook duidelijk zijn.
3) een [batterrijen] tag ervoor als de titel "batterijen topic" is ook nogal dubbel

:+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 15:50
misschien een "fatsoenlijke" startpost. mooi overzichtelijk enzo. zoals boven genoemd een overzichtje van merken, diverse sterktes, verschil nicd/nimh, goedkope online shops, laders... ik noem zo maar wat hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik zeg, gaan met die banaan.
(scoor anders meteen een modje om dit topic er dan in te mergen, is het ook meteen 'groot' :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146727

een andere idee waar misschien meer belangstelling voor is...

[Compact Camera's] Batterijen & Geheugen

[Oplaadbare] Batterijen
- Informatie
- Merken
- Reviews/Tests
- Ervaringen
- Links

Geheugen
- Informatie [Types: bv SD]
- Merken
- Reviews/Tests
- Ervaringen
- Links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Ik heb net een canon a610 besteld en moet nog batterijen kopen welke raden jullie me aan. Ik zat te denken aan een Hema lader (snel of gewoon weet ik nog niet) en sony batterijen of Hema, want ik weet niet waar je ansmann batterijen kunt bestellen/kopen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga denk ik voor de panasonic 2400mAh en dan de Hema snel of gewone lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:57
Ik gebruik al jaren een GP powerbank.
op dit moment een 2100mah setje met een snellader.
met mijn Powershot A95 ongeveer 220 foto's zonder op te hoeven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu voor mn a610 een hema snellader (19.95) en vier Panasonic 2400mah batterijen (17 euri).
Tot nu toe erg tevreden over beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Laatst online: 22-05 22:54
Ik heb hier een Fujifilm S5500 camera, met 4 paar GP batterijen en een GP powerbank Rapid 2, 2 paar zijn 2300 mAh en de andere 2 paar zijn 2500 mAh. En ik kan er voldoende foto's mee schieten. Vooral omdat deze camera nogal wat energie slurpt vanwege het zoomen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79995

Ik heb sinds half 2005 een canon A95 en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen problemen met de batterijen. Ik heb er Ni-MH batterijen 2300 mAh (4x AA) bij gekocht met snellader (allebei van Vivanco). De aangegeven werktijd wordt lang niet gehaald (140 foto’s met alkaline batterijen en deze zouden het beter moeten doen dan alkaline), als de camera ermee stopt, wordt de lens soms niet eens meer gesloten (erg lastig). Zeker als de camera een paar weken niet is gebruikt, maar wel is is weggezet met volle batterijen, is het vaak snel of meteen bekeken als ik een foto wil maken. Op deze manier kan ik niet van op aan dat ik foto’s kan maken wanneer ik dat wil.

Ik las hieronder al dat het probleem aan de keuzeschakelaar voor 2 of 4 batterijen kan liggen, dat is bij mij niet het geval, die heeft altijd goed gestaan. Verder heb ik met een gewone handtester de batterijen doorgemeten (ik weet niet of dit wel goed werkt) en volgens dit metertje verschillen ze niet.

Canon heeft speciale batterijen (NB-2AH batterijen), heeft iemand daar ervaring mee? Wordt er een oplader bijgeleverd? En is het raadzaam/nodig de bijbehorende poweradaptor CA-PS500 erbij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163160

Tip: bij Computerland is nu de GP Powerbank Rapid 2 te koop voor € 29,50 (inclusief 2 gratis AAA-batterijen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35
Anoniem: 79995 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:10:
Ik heb sinds half 2005 een canon A95 en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen problemen met de batterijen. Ik heb er Ni-MH batterijen 2300 mAh (4x AA) bij gekocht met snellader (allebei van Vivanco).
[...]
M'n ouders hebben bijna zelfde camera (A85) en die hebben op hun zomervakantie maar een keer hoeven herladen (4 weken, en ze kwamen thuis met 400 foto's, en hebben er onderweg ook nog veel verwijderd). Dus je kunt wel lang met een setje batterijen (zij hebben 4* uniross 2300 mAH met een cheapass lader).
Wel hebben ze bij slecht opgeladen batterijen het probleem dat de camera niet goed dicht gaat als de batterijen op zijn. (dit gebeurt niet als de batterijen echt vol geweest zijn.... of je moet de camera vaak genoeg weer aanzetten als hij al uit gegaan is)

[ Voor 19% gewijzigd door trinite_t op 01-06-2006 12:07 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28
Bij de Trekpleister hadden ze onlangs een aanbieding van 4 stuks AA van Varta 1900 mAh voor € 5,69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 11:39
Poekoek schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:59:
Ik heb vanmiddag het pakketje ontvangen:

[afbeelding]

Het pakketje zoals het binnenkwam

[afbeelding]

Er zat geen bubbelplastic om het pakket op te vullen, maar een extra leeg doosje, wat goed genoeg is

[afbeelding]

Inhoud van het pakket: 8X 2500 mAh batterijen, 1X VapexTech lader, 5 batterijblisters (waar er bij 1 jammergenoeg al een barst in zit. Heel erg is het niet, want ik heb er nu toch veel te veel.

[afbeelding]

De lader + stroomkabel zijn wel in bubbelplastic verpakt, netjes :)

[afbeelding]

Lader en kabel

[afbeelding]

De lader is erg klein, hier vergeleken met een iPod 20GB

[afbeelding]

Lader en batterijen (welke in erg stevig karton zitten verpakt en ook nog eens in een blister)

[afbeelding]

Lader tijdens het laden

Ik zal later dit weekend nog meedelen hoe goed de batterijen het doen, ze zijn nl. net aan het opladen.
Je had ze toch ook bij VapeTech besteld?
Zie die lader daar niet terug op hun site :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 11:40

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

De post waar je op reageert is wel meer dan een jaar oud..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 11-06 11:39
MartijnGizmo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:36:
De post waar je op reageert is wel meer dan een jaar oud..... :)
hehe oeps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170601

OK is al gekicked topic, maar moet toch effe wat frustratie kwijt (en om daarvoor een nieuw topic te openen..)

Heb bij Dixons 4 HAMA 2500 AA NiMH + lader gekocht voor de mooie prijs van 25EUR. Nu begonnen die te lekken.... Dus terug "verkoop ze al twee jaar, nooit last gehad"....

Trap daar dus weer in met m'n stomme kop 8)7 En neem een nieuwe set mee naar huis. Al bij het opladen laat 1 van de accu's soort sissende geluiden horen...... En het lijkt erop dat die dus ook begint met lekken. Heb 'm gemerkt en bewaar 'm in een apart zakje. Zal die die ook terug mogen brengen.

Iemand wel goede ervaringen met HAMA? En anders een goed alternatief (beetje betaalbaar...)?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 170601 op 02-06-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 09-06 19:13

B-lennium

Volvo 164 1975!

mijn vriendin heeft HEMA oplaadbare NIMH 2500mah batterijen, in mijn flits (420EX) werken ze eigenlijk net zo snel als mijn GP2500 (mn varta 1900 zijn echt slomer met laden van de flitser)

lijken mij goede dus!

[ Voor 4% gewijzigd door B-lennium op 02-06-2006 18:08 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Wat kosten die hema 2500ma? En gaan die per 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 11:30

robhof

Lembongan view

Bij mijn Sony H5 zaten 2 oplaadbare 2500mAh batterijen en de BC-CS2 batterijlader. Nu wil ik een extra set batterijen aanschaffen.

Mijn vraag: is het mogelijk om met die lader 2700mAh (Ansmann/Powerex) batterijen op te laden? Ik kan hier geen informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09
Ik heb vorige week batterijen bij de Lidl gehaald:

4 stuks 2500mAh voor 2,95 ;)

Voor dat geld hoor je mij niet klagen, en ze werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
B-lennium schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:08:
mijn vriendin heeft HEMA oplaadbare NIMH 2500mah batterijen, in mijn flits (420EX) werken ze eigenlijk net zo snel als mijn GP2500 (mn varta 1900 zijn echt slomer met laden van de flitser)

lijken mij goede dus!
Ik heb 8 stuks 2500mah batterijen van de Hema voor mijn Pentax ist DS waarvan ik de helft voor de 500FTZ flitser gebruik. Met het verbruik ben ik meer dan tevreden aangezien ze behoorlijk lang (op de camera zo'n 300-500 shots incl. veelvuldig gebruik van de ingebouwde flitser) mee.

Veel minder tevreden ben ik met het setje 2300mah. In 1e instantie gebruikte ik deze voor de flitser maar het duurde belachelijk (itt de 2500) lang voor de volgende foto kon nemen.

Nu ben ik ze maar eens lichtelijk gaan testen op de DS en hetzelfde verhaal als met de flitser: na 2 dagen en nog niet eens 50 foto's was het alweer afgelopen met ze.

Verder lijken ze wel degelijk last te hebben van een geheugeneffect. Na ze een paar weken ongebruikt te hebben gelaten was er onderhand niks meer van over. Dit wederom itt de 2500mah's in de flitser die het nog perfect deden.

Zijn er soortgelijk ervaringen mee? Ik weet niet hoe makkelijk ze bij de Hema zijn (ze zijn minder dan een jaar oud, heb uiteraard geen bonnetje meer) maar ik ben er zeker niet tevreden mee.

Zullen de nieuwe 2700mAh van Vapextech ook op de snellader van de Hema kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door Sirius op 06-08-2006 10:22 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:56

mphilipp

Romanes eunt domus

robhof schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:11:
Mijn vraag: is het mogelijk om met die lader 2700mAh (Ansmann/Powerex) batterijen op te laden? Ik kan hier geen informatie over vinden.
Volgens mij kan dat altijd; het duurt alleen wat langer.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Oké, lees wel eens dat er laders zijn die tot een max. capaciteit kunnen laden.

Denk trouwens dat ik toch een Hema intelligente lader en een setje Ansmann 2700 ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

robhof schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:33:
Oké, lees wel eens dat er laders zijn die tot een max. capaciteit kunnen laden.

Denk trouwens dat ik toch een Hema intelligente lader en een setje Ansmann 2700 ga halen.
Je moet vooral oppassen op de laadcapaciteit van een lader en of die niet na een bepaalde tijd uitschakeld. Zo had ik een (domme) lader van Voltcraft (nee, het is zelfs een GP Powerbank) die voor 1300mAh accu's nog wel acceptabel was, maar 2500mAh accu's moesten (toen ik de bijgeleverde laadtijden extrapoleerde) twee volle dagen laden. Geen wonder dat ik niet tevreden was over mijn nieuwe accu's 8)7
Ik zou die paar tientjes uitgeven aan een intelligente lader. Daar heb je veel plezier van.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

Maasluip schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:41:
[...]

Je moet vooral oppassen op de laadcapaciteit van een lader en of die niet na een bepaalde tijd uitschakeld. Zo had ik een (domme) lader van Voltcraft die voor 1300mAh accu's nog wel acceptabel was, maar 2500mAh accu's moesten (toen ik de bijgeleverde laadtijden extrapoleerde) twee volle dagen laden. Geen wonder dat ik niet tevreden was over mijn nieuwe accu's 8)7
Ik zou die paar tientjes uitgeven aan een intelligente lader. Daar heb je veel plezier van.
Da's erg lullig inderdaad! ;)

Ik neem aan dat het met de intelligente lader van de Hema geen probleem zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan moet je de specs kennen. Als die nog altijd maar 100 mA laadt, dan kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat het meer dan een dag duurt voordat 2500 mAh batterijen vol zitten.
Maar meestal zit dat wel snor met dat soort laders en kunnen ze 500 of wel 1000 mA laden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zag in de nieuwe folder van de Hema dat de laders en batterijen nu met 15% korting worden aangeboden. ;)

Zijn er types laders en/of batterijen van de Hema die ik links moet laten liggen vanwege problemen? Anders schaf ik morgen een (snel)lader aan met evt. wat batterijen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

hars73 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:33:
Ik zag in de nieuwe folder van de Hema dat de laders en batterijen nu met 15% korting worden aangeboden. ;)

Zijn er types laders en/of batterijen van de Hema die ik links moet laten liggen vanwege problemen? Anders schaf ik morgen een (snel)lader aan met evt. wat batterijen erbij.
Klopt inderdaad; volgens mij is de intelligente snellader daar nu 16,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Kan iemand aangeven hoe lang het laden duurt van 4 hema 2500mAh batterijen in de intelligente batterij snellader van € 19.95 (voor 15% korting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Anoniem: 170601 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:32:
OK is al gekicked topic, maar moet toch effe wat frustratie kwijt (en om daarvoor een nieuw topic te openen..)

Heb bij Dixons 4 HAMA 2500 AA NiMH + lader gekocht voor de mooie prijs van 25EUR. Nu begonnen die te lekken.... Dus terug "verkoop ze al twee jaar, nooit last gehad"....

Trap daar dus weer in met m'n stomme kop 8)7 En neem een nieuwe set mee naar huis. Al bij het opladen laat 1 van de accu's soort sissende geluiden horen...... En het lijkt erop dat die dus ook begint met lekken. Heb 'm gemerkt en bewaar 'm in een apart zakje. Zal die die ook terug mogen brengen.

Iemand wel goede ervaringen met HAMA? En anders een goed alternatief (beetje betaalbaar...)?
Ik heb HAMA 2600 en 2700 gekocht, per setje 4 stuks 15 euro.
Heb eenmaal een onwillige batterij gehad van HAMA, maar er zit 1 jaar garantie op! Setje omgeruild voor een nieuw setje met hogere waarde.
Ik gebruik deze trouwens i.c.m. de HEMA snellader van 20 euro, scheelt 1 letter, maar daar is verder niets van te merken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Kom ik tijdens het googlen ineens een batterij en batterijlader test van de consumentengids (juli/aug 2006) tegen. Dus voor de mensen die er waarde aan hechten ;) :

http://www.sony.nl/res/attachment/file/43/1153470394243.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 08-08-2006 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar ooit heb ik ook hierover een topic gestart :
[BatterijenLaders]Welke heeft de Tweaker ??
Ik zie wel net dat het alweer 3 jaar geleden is :o

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou ik heb de Hema intelligente snellader aangeschaft.... nu zit ik nog eens naar wat extra batterijen te kijken. Iemand ervaring met deze Eyepower 2950 mAh AA batterijen?? (zo'n 10 euro per blister 4 excl. verzendkosten op marktplaats/speurders/ebay)

Afbeeldingslocatie: http://www.eyepower.info/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/epr-ak3000_2_p1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.eyepower.info/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/2/epr-ak3000_3_p2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik gebruik GP 2500 Mah accu's voor mijn HP photosmart 735 camara....Ik heb heel erg lang problemen gehad met het batterijverbruik van deze camara omdat deze camara een echte batterijverslinder is....

Maar met deze GP batterijen in combinatie met de Conrad Charge manager 2010 en de GP powerbank smart2 gaat het erg goed en gaat een setje batterijen een paar uur mee.....Het kost wel wat geld, maar dan heb je ook wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
hars73 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:18:
Nou ik heb de Hema intelligente snellader aangeschaft.... nu zit ik nog eens naar wat extra batterijen te kijken. Iemand ervaring met deze Eyepower 2950 mAh AA batterijen?? (zo'n 10 euro per blister 4 excl. verzendkosten op marktplaats/speurders/ebay)

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb deze batterijen, ze zijn idd. erg goed.
Verwacht geen wonderen ofzo, maar mijn fototoestel gaat een stuk langer mee.
Ik had eerst 2100mAmp batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heeft er al iemand met de nieuwe GP ReCyKo batterijen?

Afbeeldingslocatie: http://www.gprecyko.com/en/images/AA-x-4-pack.gif

Deze zouden een heel langzame zelfontlading moeten hebben, ze zitten zelfs al opgeladen in de verpakking. De capaciteit kan ik zo 1-2-3 niet vinden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Zulk een geringe zelfontlading zou geweldig zijn. De Hema NiMH accu's die ik voor mijn flitser gebruik zijn binnen 14 dagen compleet plat door zelfontlading. Dit itt een setje Panasonic NiCd accu's die ik ook gebruik; die blijven veel langer "op spanning"

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Laatst online: 02-06 20:36
Deze zouden een heel langzame zelfontlading moeten hebben, ze zitten zelfs al opgeladen in de verpakking. De capaciteit kan ik zo 1-2-3 niet vinden.
Ik zit ook naar deze batterijen te kijken, maar ik zou niet weten waar je ze zou kunnen kopen en hoeveel ze moeten gaan kosten...
De capaciteit is 2050mAh, dus niet super veel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
StefandeGroot schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

Ik zit ook naar deze batterijen te kijken, maar ik zou niet weten waar je ze zou kunnen kopen en hoeveel ze moeten gaan kosten...
De capaciteit is 2050mAh, dus niet super veel. :+
Hangen gewoon bij de Handyman in het schap. Overigens hebben veel merken tegenwoordig dit soort batterijen (Varta - Ready2use, Sanyo - Eneloop). Vooral over die eneloop batterijen is veel te vinden op inet!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
Ook gepost in het batterij-lader ervaringen topic, maar ook hier van toepassing

Een leuke aanbieding bij de Xenos : varta lader met 4 batterijen voor 14,99.

Ik heb zelf de mobiele variant van deze (met een adapter en 12V stekker voor de auto). Erg leuke lader. Bij de mijne wordt elke schacht apart aangestuurd, neem aan dat dat bij deze ook zo is.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

YellowCube

Wait...what?

ik gooi deze dicht aangezien er nog een topic loopt: [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.