|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je hebt nl. verschillende types batterijen voor verschillen types gadgets
De laders van GP zijn op zich wel goed. Die halen ook echt bijna het aantal mAh dat ze claimen. Dat doen veel Huis Tuin en keuken merken niet

Gebruik overigens GP 2000mAh batterijen

Altijd binnen een uurtje volle batterijen.GP Powerbank SMART
Standaard geleverd met 4 GP 2000mAh NiMH AA- batterijen.
Laadtijden tot maximaal 65 minuten !
Geschikt voor GP NiMH of NiCd van het type AA en AAA.
Een batterij is vol als de bijbehorende rode LED uitgaat. De GP Smart schakelt nu over op druppelladen bij die bewuste batterij.
De 4 individuele laadslots zijn voorzien van:
- negatieve delta V detectie.
- temperatuursensor TCO.
- veiligheidstimer.
De GP PowerBank Smart is beveiligd tegen oververhitting
Kost je ongeveer 60 a 70 euro, hangt van de winkel af...
[ Voor 5% gewijzigd door RobertJ op 12-06-2003 18:01 ]
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Anoniem: 70617
IK heb voor de GP Powerbank gekozen omdat ik er goede verhalen over hoor. Ik kan het je in ieder geval aan bevelen
Ik had em helemaal gratis omdat ze bij een niet nader te noemen internetbedrijfje een fout hadden gemaakt, ik had met een vriend 1 besteld, we hadden het spul gratis... In totaal voor 150 euro gratis spulAnoniem: 70617 schreef op 12 June 2003 @ 18:01:
Heb een GP Powerbank Smart + 8 2000maH batterijen. Heb um net 1 uur binnen en heb er maar 47,50 voor moeten betalen omdat ze een fout hadden gemaaktHad eigenlijk een GP Powerbank Rapid besteld maar door een fout een Smart Travel Kit gekregen
IK heb voor de GP Powerbank gekozen omdat ik er goede verhalen over hoor. Ik kan het je in ieder geval aan bevelen
Hier is wat meer info over batterijen die je voor een digicam kan gebruiken.
http://www.factual.nl/faq.html#NiMH
NiCD, NiIO en NiMH zijn iig alledrie goed te doen.
NiCD heeft echter erg veel last van het zogenaamde geheugeneffect. Hierdoor kunnen batterijen minder capaciteit aannemen als je ze eenmaal niet goed oplaad.
NiMH heeft hier minder last van, NiIO helemaal niet. NiIO kom je echter niet zo snel in penlite vorm tegen.
Alkaline accus zou ik zouwiezo niet nemen. Ze kunnen maar enkele keren worden opgeladen en geven bij een iets lager voltage al een stuk minder stroom af waardoor bijvoorbeeld een digicam ze nog niet voor de helft leeg trekt.
Als je een snellader wilt nemen zou ik wel even informeren naar de kwaliteit. Het komt vaak voor dat goedkoope snelladers erg snel batterijen mollen door een overlading.
Dat is dus waarschijnlijk gebeurtMaxonic schreef op 12 juni 2003 @ 18:07:
Als je een snellader wilt nemen zou ik wel even informeren naar de kwaliteit. Het komt vaak voor dat goedkoope snelladers erg snel batterijen mollen door een overlading.
Even over die GP :
Is die er ook zonder batterijen erbij
* nero355 gaat even in Pricewatch kijken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 27% gewijzigd door RobertJ op 12-06-2003 18:14 ]
Is die er ook zonder batterijen erbij Dan kan ik paar goedkope batterijen kopen maar dan heb ik een LONG LAST lader tenminste
En daarnaast wat RobertJ al zegt. De power die je uit je accu haalt heeft noch met de lader, noch met het genoemde aantal mAh te maken. Het merk is de voornamelijkste meetstaafNeem wel batts de bij de acculader horen. Een verkeerde combinatie kan je batterijen ook naar de batterijenhemel helpen.
Goede batterijen zijn dus net zo belangrijk, en waarom dan geen setje nemen?
Dan weet je zeker dat het precies voor elkaar gebouwd is!
Heb ik de goeie te pakken
En iedereen THNX voor de reacties
Anoniem: 36768
Rilex shop
Deze heb ik besteld:
GP Powerbank Smart Travel Kit met 8x GP2000 1x DC Auto kabel
Hopelijk heb je er wat aan
Oplaadbare batterijen zijn naar mijn weten altijd 1.2V in plaats van 1.5V, of heb ik iets gemistnero355 schreef op 12 juni 2003 @ 17:52:
Hi dudes,
Ik moet een nieuwe batterijenlader kopen omdat de vorige die ik had helemaal doorgebrand isInclusief de batterijen die erbij zaten
Deze was van Phillips dus ehh......graag andere merken
Roept u maar wel een beetje omschrijven enz.....anders wordt het een opsomtopic
EDIT : Het gaat om normale Penlites dus AA1.5 Volt en ehh......des te meer mAh des te beter
Kosten erbij zou aardig zijn en waar te koop helemaal
bijv.
http://www.mp3cdspelers.n...e75193a44b0f95164d6f80e12
Deze bedoel ik
Al gezien in Price watch thnx anywayzAnoniem: 36768 schreef op 12 June 2003 @ 18:28:
Kijk hier eens:
Rilex shop
Deze heb ik besteld:
Volgens mij is dat dezelfde, maar hebben ze het 1920mAh afgerond naar 2000mAh.RobertJ schreef op 12 juni 2003 @ 18:29:
Je hebt niet de goeie te pakken, tenminste, als je voor die 1800 Mah variant wil gaan wel, maar hou in je achterhoofd dat er ook een 2000 Mah variant is...
bijv.
http://www.mp3cdspelers.n...e75193a44b0f95164d6f80e12
Deze bedoel ik
Never mind, is een zware dag geweest vandaag
[ Voor 7% gewijzigd door bennierex op 12-06-2003 18:33 ]
Anoniem: 75062
180??!!Ding is nou nie echt heel erg snel.. maar 's avonds erin en overdag weer 180 foto's kunnen schieten met mijn A40 op volledige resolutie
En gebruik je dan Flits? LCD-scherm?
Anoniem: 75062
Niet alléén de worst is dus goed
Ik hoop btw morgen mijn GP powerbankje binnen te krijgen.
Heb er gelijk 3 setjes van 4 batts bijgekocht. 1 setje 2000 mAh voor de digicam en 3 setjes van ik geloof 6mAh voor muis, Toetsenbord, Zaklamp, enz..
In de aggelopen jaren heb ik hier veel te veel batterijen gebruikt... Ik heb hier een volle emmer staan
Nee want wat jij doet met je 4 batterijen doe ik met mijn Minolta F200, en dat met 2 batterijen!!Anoniem: 75062 schreef op 12 June 2003 @ 18:57:
Ja, en zijn ook nog eens standaard HEMA NIMH batterijtjes geloof maar iets van 1400 MAOkay nie continu de hele avonmd het scherm aan.. maar wel altidj als ik foto's neem. Schiet gerust me hele kaart 128 MB en dan ook nog eens 8 MB extra kaart vol op een avond en dan istie nog nie leeg. En daarz ittend an ook filmpjes tussen. Maar een A40 heb wel 4 batterijen he.. dat hebben nie alle cams geloof ik.
En dat terwijl Minolta bekend staat als batterijvretend.....
GP 2 the bone!
Alleen wel een lange laadtijd zeg

Twijfels........ Ik kijk wel de HEMA kan altijd nog
Anoniem: 70617
Hoeveel was je daar aan kwijt?Anoniem: 36768 schreef op 12 June 2003 @ 18:28:
Kijk hier eens:
Rilex shop
Deze heb ik besteld:
Anoniem: 36768
Zoals je op die page kan zien is de prijs : 69.95 Euro incl. BTW
Redelijke prijs als ik het bij andere shops vergelijk, toch?
Anoniem: 30723
2x 2000NiMH voor 3,50 bij een andere toko
Ja, je kunt elke NiMh-batterij laden in een batterijenoplader die ook geschikt is voor het opladen van NiMh batterijen. Wel raad alle batterijenfabrikanten aan om hun eigen merk lader en batterij te gebruiken. De GP-oplader is trouwens niet los te krijgen, alleen met een setje batterijen.Waslijn schreef op 12 juni 2003 @ 20:57:
Heb hier 8x1800mAh Duracell batterijen liggen, zou je die ook met die GP laders kunnen laden? Lijkt me van wel, maar wil het toch even zeker weten. Heb nu een hele oude lader en die doet er 22uur over om ze vol te krijgen, ben dus wel aan een nieuwe toe.
Anoniem: 81237
dit setje (lader + 4x1800 Mh )heb ik vanmiddag gekocht bij speedtronic in leiden voor 20 euro... die lader doet er alleen wel 7 uur over om de batterijen vol te laden... maar hij slaat wel zelf uit, dus overladen is (bijna) niet mogenlijk hoop ik. morgen ga ik ze even testen in mijn thrust 970z digicam.....Maxonic schreef op 12 June 2003 @ 18:07:
Ansmann is trouwens ook een goed merk. Neem wel batts de bij de acculader horen. Een verkeerde combinatie kan je batterijen ook naar de batterijenhemel helpen.
Ik zie die aanbieding nergens staan? alleen de normale lader (18 uur laden) voor 32 euro.
Ben ik nu blind?

Ze zijn er lekker ook al met 4x 2100MhSiGNe schreef op 12 June 2003 @ 22:58:
Jaaa, [afbeelding]
Deze heb ik sinds gister ook![]()
Powerbank Smart met 4x 2000Mh
In een uurtje heb ik weer volle batterijen
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ook heb ik zo'n conrad computerlader die de accus kan regenereren (igv nicads) en de capaciteit kan meten, dit is erg handig om accus te matchen met elkaar.
Voor die tijd had ik een NiMh lader van de Hema, zo een van 25 gulden, maar het viel mij op dat de accus van 1300 ma niet zo lang meegingen als ik wel zou willen.
Als de Hemalader gereed was en zei dat de accus vol waren stopte ik ze in de conrad lader die er dan nog even 600 mah bij instopte. Maw de Hema lader laadde de accus maar voor de helft op,onnodig te zeggen dat ze dan weer veel langer in de apparatuur bleven werken.
De conrad computerlader werkt ook fijn, alleen het type dat ik heb, is nu zo'n 4 jaar oud laadt de accu-schachten achter elkaar op en NIET allemaal tegelijk zodat laden erg lang duurt.
Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a
Hey nuttige info THNXRBouman schreef op 12 juni 2003 @ 23:05:
Ik gebruik al jaren een ansmann lader (voor 6 penlights ca 50 euro) en ben hier zeer tevreden over. Ik gebruik hem in combinatie met GP NiMh accus van 1100,1300 en 1600 mah.
Ook heb ik zo'n conrad computerlader die de accus kan regenereren (igv nicads) en de capaciteit kan meten, dit is erg handig om accus te matchen met elkaar.
Voor die tijd had ik een NiMh lader van de Hema, zo een van 25 gulden, maar het viel mij op dat de accus van 1300 ma niet zo lang meegingen als ik wel zou willen.
Als de Hemalader gereed was en zei dat de accus vol waren stopte ik ze in de conrad lader die er dan nog even 600 mah bij instopte. Maw de Hema lader laadde de accus maar voor de helft op,onnodig te zeggen dat ze dan weer veel langer in de apparatuur bleven werken.
De conrad computerlader werkt ook fijn, alleen het type dat ik heb, is nu zo'n 4 jaar oud laadt de accu-schachten achter elkaar op en NIET allemaal tegelijk zodat laden erg lang duurt.
Met de GPs die ik al had een mooie set voor mijn Camera's (F80 en A40) en Flitser
Man I love it..... Kan die Ansmann 16 uurs lader eindelijk in de kast
"Grandma was slow, but she was old....!!"
die 2000NiMH voor 3.50, zijn dat GP's? zo ja: WAAR?Anoniem: 30723 schreef op 12 June 2003 @ 22:42:
GP Powerbank Smart + 4x 1800 NiMH 49 bij Paradigit
2x 2000NiMH voor 3,50 bij een andere toko
* DJSmiley lijkt dat wel een goeie prijs zo eigenlijk, in PW begint t bij 7 eur per 2.
Ik zit wel opgeladen hiero
Assume there are no rules and it's one big free for all
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=365
een GP Travelkit = GP Smart + 8x2000 mAh + 12 volt adapter (voor aansteker in de auto) voor € 65 ...
Dat is ram cheap ... Ik zou die kopen als ik jou was ...
This is the Way.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ben ik trouwens de enige waarbij die batterijen ongelofelijk heet worden na een half uur laden ? Ik kan ze dan bijna niet meer vastnemen zo heet.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Assume there are no rules and it's one big free for all
4x 1800mAh Ansmann, 4x 1800mAh GP1800 en 4x 2000mAh GP2000.
Houdt er wel rekening mee dat die 1 uur laders de accu's maar voor zo'n 80% opladen. Die dingen worden met het snelladen zo warm dat er een veiligheidsmarge in de lader is ingebouwd.
Als ik mijn GP2000 accu's na ze geladen te hebben in de GP snellader, direct daarna in mijn Ansmann lader zet, dan kunnen ze daarin nog bijna 3 kwartier tot een uur extra worden opgeladen. Dat extra uurtje laadtijd scheelt met mijn S602 een extra 3 kwartier.
In die Ansmann duurt het laden van lege accu's ongeveer 4 tot 5 uur, maar dan zijn ze ook echt vol.
PSN-id: Chrasher
Anoniem: 44303
Dit lijkt me niet, maar met >2Ampère een uur door die batterijen pompen lijkt me dat het behoorlijk kan oplopen qua temp na 55minuten.DinX schreef op 13 June 2003 @ 10:52:
Ben ik trouwens de enige waarbij die batterijen ongelofelijk heet worden na een half uur laden ? Ik kan ze dan bijna niet meer vastnemen zo heet.
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als je de batterijen er na dat uur nog een keer instopt? Gaat hij dan nog een uur laden of slaat hij af na 5minuten.
[edit]
deze lader heb ik trouwens, een tropisch merk type: "BC-1HU" maar hij doet het goed.

Met een laadstroom van 500mAh gaat het perfect en batterijen slijten niet onnodig. Elke batterij wordt individueel opgeladen en kun je vantevoren ook nog laten ontladen, waarna het laden automatisch start. Deze lader stopt na een paar minuten trouwens als je een batterij er opnieuw instopt.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 44303 op 13-06-2003 19:39 ]
Anoniem: 55387
Iemand anders ervaring met dit merk?
Goedkope prutladers gaan idd gewoon nog een uur laden. (Timer-based)Anoniem: 44303 schreef op 13 June 2003 @ 19:30:
[...]
Dit lijkt me niet, maar met >2Ampère een uur door die batterijen pompen lijkt me dat het behoorlijk kan oplopen qua temp na 55minuten.
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als je de batterijen er na dat uur nog een keer instopt? Gaat hij dan nog een uur laden of slaat hij af na 5minuten.
betere (fatsoenlijke) laders (zoals de GP bv) "meten" de status van de accu. Vol is vol, dus dan gaat ie gewoon niet verder.
Anoniem: 81237
ik heb de batterijen opgeladen... 7 uur. lader sloeg automatish af. bij nameting met multimeter waren ze 1792 Mh bij 1,25 volt en de camera doet het er prima op... na 70 foto's waren ze pas voor de helft leegAnoniem: 81237 schreef op 12 June 2003 @ 22:52:
[...]
dit setje (lader + 4x1800 Mh )heb ik vanmiddag gekocht bij speedtronic in leiden voor 20 euro... die lader doet er alleen wel 7 uur over om de batterijen vol te laden... maar hij slaat wel zelf uit, dus overladen is (bijna) niet mogenlijk hoop ik. morgen ga ik ze even testen in mijn thrust 970z digicam.....
Die heb ik ook, maar bij mij heet hij gewoon hapé. Adapter is echter doorgebrand....Anoniem: 44303 schreef op 13 June 2003 @ 19:30:
[...]
[edit]
deze lader heb ik trouwens, een tropisch merk type: "BC-1HU" maar hij doet het goed.
Overigens heb ik nog een lader
[opschep mode]
Conrad charge manager 2010 - 4 schachten 2A/h
[/opschep mode]
Haha, deze heb ik ook. Wereldlader.Overigens heb ik nog een lader
[opschep mode]
Conrad charge manager 2010 - 4 schachten 2A/h
[/opschep mode]
Dit is vooralsnog de enige lader die echt toekomstige capaciteiten aankan. Hij kan dacht ik tot zo'n 8000 mAH laden. Ideaal is de cycle en alive mode om luie batterijen weer "wakker" te maken. Vaak kun je hiermee batterijen die hun capaciteit verloren hebben weer helemaal goed maken, dit heb ik al een paar keer gehad.
Daarnaast heb ik nog een Ansmann Digicam Power Set Traveller (Powerline 4) smartlader die tot 2000 mAH kan laden. (er zaten vier 2000 mAH batterijen bij)
Overigens is het bij alle moderne smartladers zo dat ze toch een beperking hebben voor het laden van hogere capaciteits batterijen dan waarvoor 'ie verkocht is.
"Jamaar, het is toch een SMART lader, en die kan toch alles laden omdat die naar de Delta piekspanning kijkt en zo weet wanneer de batterij vol is" roepen jullie dan..!
Dat is geheel juist!. In principe moet dat namelijk ook kunnen (dit is bijvoorbeeld het geval met de heerlijke Charge Manager 2010)
Wat is nu het geval: bijna alle smartladers hebben naast een computergestuurde laadregeling met Delta-piekspanningdetectie ook nog eens een zogenaamde "safetytimer". Wanneer er bijvoorbeeld tijdens het laden geen piekspanning verschijnt aan het eind van het laadproces die aangeeft dat de batterij vol zou moeten zijn -bijvoorbeeld wanneer de batterij kapot is- dan schakelt de lader zichzelf na een bapaalde tijd toch uit om verdere schade en/of explosiegevaar te voorkomen. Dit laatste is ook de reden waarom de meeste fabrikanten zo'n "safetytimer" toepassen in hun laders, gewoon om eventuele schadeclaims (er zal maar net zo'n defecte batterij in je gezicht exploderen) te voorkomen.
In principe ben ik dus tegen een "safetytimer" omdat die de lader maar voor een bepaalde capaciteitsrange geschikt maakt. Koop je nu een lader voor 2000 mAH batterijen, is die niet geschikt voor bijvoorbeeld 2400 mAH batterijen wanneer deze op de markt komen (en die komen echt wel) Dus moet je weer een nieuwe lader kopen. Wanneer je dus toch die toekomstige 2400 mAH zou gebruiken in je 2000 mAH lader, dan zou de "safetytimer" het laadproces waarschijnlijk te vroeg afbreken, net zoals dat het geval is wanneer je 2000 of 2100 mAH batterijen probeert te laden in een smartlader die ooit gekocht is met 1600 mAH batterijen.
Het slimste is dus om een lader te kopen die wat toekomstgerichter is, zoals de eerder genoemde Charge Manager 2010 die o.a. te koop is bij Conrad.
De Charge Manager 2010
En oh ja, VERGEET laders die alleen timergestuurd zijn. Dit is goedkope rommel. Koop trouwens ook alleen een lader die daadwerkelijk vier onafhankelijke laadschachten heeft, die dus iedere batterij individueel behandelt en regelt. Hierbij kun je dus ook verschillende capaciteiten door elkaar laden omdat er voor iedere laadschacht een eigen microprocessor aan boord is. Meestal herken je dergelijke laders aan de aanwezigheid van vier LED's die het laadproces van iedere batterij weergeeft.
Zo, hopelijk is nu iedereen weer een beetje bij wat betreft batterijladers
[ Voor 23% gewijzigd door Tranquility op 16-06-2003 21:16 ]
Anoniem: 60359
Ik heb 2 van die duracell 1800 en die laden prima in een GP powerbank Smart.Waslijn schreef op 12 June 2003 @ 20:57:
Heb hier 8x1800mAh Duracell batterijen liggen, zou je die ook met die GP laders kunnen laden? Lijkt me van wel, maar wil het toch even zeker weten. Heb nu een hele oude lader en die doet er 22uur over om ze vol te krijgen, ben dus wel aan een nieuwe toe.
Niet met de lader maar wel met het merk.Anoniem: 55387 schreef op 13 June 2003 @ 19:34:
Kheb vandaag een Hapé setje gekocht. 4 x 1800mAh en een lader die ze in 3 uur volstouwd.
Hapé heeft nu ook al 2100mah batterijen.
Heb nu al half jaartje een setje 1800mah. En die bevallen me tot nu toe even goed (of bijna even goed, heb ze niet precies getest ofzo) als die van GP.
Weet natuurlijk niet hoe ze het op de lange duur gaan doen.
Heb net een paar weken terug een setje 2100 gekocht...ben benieuwd.
Setje rules
Edit: De 2000 mAh
[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 15-06-2003 22:07 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Anoniem: 55387
De 1e 2 keer waren de batterijen na een 10tal foto's al leeg. Nu ze volop actief zijn, willen zemaar niet leeg. Super, heb nooit zo'n zuinig apparaatje gezien
http://www.accumarkt.de/s...asp?co=364-29-150603-4180
* Gebruikt niet de delta-V detectie die in de GP smart/rapid of Ansman powerline serie wordt toegepast, maar iets nieuwers (weet niet precies wat), waardoor de batterijen veel minder heet worden. Toch laadt hij de batterijen volledig vol. Wat ik uit de diverse Duitstalige omschrijvingen heb begrepen heb is dat hij eerst de batterij test en vervolgens de oplaadstroom daarop aanpast. Delta-V detectie schijnt bij NiMH batterijen erg lastig te zijn, waardoor je al snel de batterijen aan het overladen bent (wordt warm).
* Geen limiet wat betreft batterijcapaciteit. Een enkeling heeft er zelfs (met een zelfbouwadaptertje) 7000mAh batterijen mee opgeladen.
* Maximale laadstroom is 600mA per batterij, waarmee je een set 2100mAh batterijen dus in minder dan 4 uur vol kunt krijgen.
* Uit een test in een Duits fotoblad kwam hij er samen met de Ansmann Powerline 4 als beste uit.
Kost nu 52.95 euro, maar als set met 4 Sanyo 2100mAh penlites erbij slechts 59,95 (staat rechtsonder op de frontpage bij accumarkt.de), incl auto-adapter... en geen verzendkosten boven de 50 euro.
//edit: Duits digicam forum waar deze lader veel besproken wordt:
http://www.penum.de/forum/showboard.php?id=23
[ Voor 10% gewijzigd door rvm op 15-06-2003 23:05 ]
In de professionele film/video industrie worden alle batterypacks gevuld met Sanyo cellen, en daar zal waarschijnlijk wel een reden voor zijn, toch?
Het grappige is dat Sanyo heel toevallig ook penlites maakt.
Ik heb het uitgeprobeerd, en ze gaan bijna 2x zo lang mee als GP's, dus trek jullie conclusies.
En dat geloof je zelf?Jur schreef op 16 June 2003 @ 00:01:
Het grappige is dat Sanyo heel toevallig ook penlites maakt.
Ik heb het uitgeprobeerd, en ze gaan bijna 2x zo lang mee als GP's, dus trek jullie conclusies.
Mijn lader doet er 1920Mah in (gemiddeld) in een Sanyo zou dus 3840mah moeten gaan?
Misschien dat het gemiddelde voltage van een Sanyo iets hoger ligt en dat daardoor een aparaat langer meegaat, zou kunnen.
De energie die een accu levert wordt gemeten in Mah, of je nou +- 2000Mah in een GP, Sanyo of Varta stopt maakt geen donder uit.
(en als ik het over AA heb maakt GP wel degelijk goede accu's)
Ik gebruik deze lader:
http://www.teamnovak.com/...llennium_pro/mill_pro.htm
[ Voor 8% gewijzigd door vassago op 16-06-2003 01:08 ]
Dream on...vassago schreef op 16 juni 2003 @ 01:06:
De energie die een accu levert wordt gemeten in Mah, of je nou +- 2000Mah in een GP, Sanyo of Varta stopt maakt geen donder uit.

Dat is wel typisch voor jou he? Een hoop blaten maar nooit een reden opgeven....
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Op deze pagina staan een aantal aardige PDF bestanden over batterijen:
http://www.cadex.com/gen_arch_grmn.asp
Daarbij staat ook een lang artikel over de verschillen tussen batterijladers:
http://www.cadex.com/download/charging-german.pdf
Nou, volgens de testresultaten op deze pagina kun je aan het aantal mAh op het label niet zien wat zo'n batterij werkelijk presteert:vassago schreef op 16 June 2003 @ 01:06:
http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM
Want?vassago schreef op 16 juni 2003 @ 19:12:
[...]
Dat is wel typisch voor jou he? Een hoop blaten maar nooit een reden opgeven....
Ik heb het toch uitgelegd?
En jij beweerd dat het merk niets uitmaakt, maar waarom wil iedereen hier dan persé GP batterijen?
Edit: Zie ook de post hierboven.
Uit die test blijkt dat GP niet eens de opgegeven specificaties haalt.
[ Voor 21% gewijzigd door Jur op 16-06-2003 19:56 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Jur op 16-06-2003 19:52 ]
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
In al jouw posts is geen stukje bewijs te vinden.Jur schreef op 16 June 2003 @ 19:51:
[...]
Want?
Ik heb het toch uitgelegd?
En jij beweerd dat het merk niets uitmaakt, maar waarom wil iedereen hier dan persé GP batterijen?
Edit: Zie ook de post hierboven.
Anoniem: 34225
Dat duurde echt TE lang.. 18u voor een set batterijen

Dat heb ik ook niet gezegd, ik vraag gewoon om bewijzen. sim-pel.rvm schreef op 16 June 2003 @ 19:30:
Leesvoer:
[...]
Nou, volgens de testresultaten op deze pagina kun je aan het aantal mAh op het label niet zien wat zo'n batterij werkelijk presteert:
http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM
Toch?
Zeg dat er 10% verschil in zit, dat is heel wat anders dan die 200% waar Jur mee aan komt zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door vassago op 16-06-2003 20:01 ]
Anoniem: 22802
http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=972&cel=2
De bewijzen staan toch in die test?vassago schreef op 16 June 2003 @ 19:56:
[...]
Dat heb ik ook niet gezegd, ik vraag gewoon om bewijzen. sim-pel.
Toch?
En ik heb zelf ondervonden dat Sanyo's langer meegaan.
Dat is voor mij voldoende bewijs, ik weet niet wat je nog meer wil zien?
Quote uit de test:
New batteries awaiting test: Sanyo 2100s (not yet available in this country, samples were obtained from Singapore distributor w3Cube.com. (Thanks, Raymond!) - Initial results look very good, these are likely to be the new champions, once I get enough cycles on them to have solid statistics.
[ Voor 33% gewijzigd door Jur op 16-06-2003 20:02 ]
> Ik heb het uitgeprobeerd, en ze gaan bijna 2x zo lang mee als GP's, dus trek
> jullie conclusies.
Heb jij een andere test gelezen dan ik
[/quote]
Ik had het over 'bijna' 2x keer zo lang, maar dat is misschien een beetje overdreven.vassago schreef op 16 June 2003 @ 19:56:
Zeg dat er 10% verschil in zit, dat is heel wat anders dan die 200% waar Jur mee aan komt zetten.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat GP niet zo geweldig is, omdat iedereen hier roept van wel.
http://www.kijkshop.nl/on...%5Fid=34655&variant%5Fid=
Hape-Batterijen ook bij Praxis te koop.
Hij laadt werkelijk alle soorten batterijen en ook nog eens door elkaar heen omdat het apparaat elke batterij apart behandelt. Ook ontladen en druppelladen.
Ikzelf gebruik AAA-NiMh, AA-NiCA & NiMh, C-NiCA en 9-volts-NiMh en de meeste zitten binnen 3 uur wel weer vol !
Ook van Hapé heb ik AA van 2100 mAh die het apparaat perfect vollaadt dankzij delta-V-circuit.
Kortom perfect apparaat en batterijen van Hapé zijn stuk goedkoper dan GP.
M.b.v. Auto-adapter (ook van Hapé) kan ik ook in de auto opladen (handig voor vakantie !)
Groetjes, FaceDown.
Hier concluderen ze toch duidelijk anders. Het verschil met de Sanyo-batterijen is echt marginaal en de GP's horen absoluut in de top 5 van beste batterijen thuis.Jur schreef op 16 juni 2003 @ 20:04:
[...]
Ik had het over 'bijna' 2x keer zo lang, maar dat is misschien een beetje overdreven.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat GP niet zo geweldig is, omdat iedereen hier roept van wel.
Groetjes, FaceDown.
RTFMFaceDown schreef op 17 June 2003 @ 00:11:
Ik heb de GP Powerbank 3 met 4*1800mA en 4*2000mA batterijen. Nu heb ik gisteren de 1800mA batterijen helemaal opgeladen (lampjes werden groen). Daarna heb ik de 2000mA batterijen opgeladen. Nu doe ik de 1800mA's er weer in (nog steeds vol dus als het goed is) en hij is nu al weer ruim een uur aan het laden.. hoe kan dit, want de batterijen zouden toch vol moeten zijn??
"De GP Powerbank II en GP Powerbank 3 maken gebruik van een timer. Deze timer zorgt ervoor dat de eerste 16 of 18 uur (afhankelijk van het model GP PowerBank) de GP PowerBank op hoog vermogen laadt en daarna op druppelladen overschakelt. De timer reset zichzelf nadat de GP PowerBank uit het stopcontact is gehaald. Het laadproces van 16 of 18 uur zal opnieuw beginnen als u de batterijen wisselt, ook al zijn ze geladen. Dit kan geen schade toebrengen aan GP PowerBank en/of batterijen."

Tuurlijk, ze hopen dan dat je weer nieuwe van ze koopt. Wat een onzin!
Gewoon NOOIT een timergestuurde lader kopen, maar altijd een smartlader, en die zijn nu eenmaal duurder. Dit soort laders kijkt echt naar de capaciteit en conditie van de batterij en als deze vol is (Delta V piekspanningsdetectie) stop hij met laden en gaat over op trickle-charge (druppelladen). Een timergestuurde lader kijkt niet naar de toestand van de batterij en begint gewoon helemaal van voren af aan met laden wanneer je de batterijen er opnieuw instopt of de lader even uit het stopcontact haalt. Tja, en dat vinden volle batterijen niet fijn...
Dus als je over een digitale camera en/of een mp3 speler beschikt en je gebruikt best veel oplaadbare batterijen, gewoon investeren in een goede (smart)lader.
ja ik heb 1 hp lader + 4 1800ma gekocht bij kijkshopAnoniem: 55387 schreef op 13 June 2003 @ 19:34:
Kheb vandaag een Hapé setje gekocht. 4 x 1800mAh en een lader die ze in 3 uur volstouwd.
gaan lekker lang mee maar heb jet gevoel dat moijn later gekochte 4 x gp 2000mah batterijen langer doen (meer dan capaciteit maar dAt zal merkverschil zijn)
ik laad mijn gp;tjes met de hape lader
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

AMD 3900x@5Ghz intellkiller
http://www.tweakers.net/pricewatch/58738
mooie batterijenlader, krijg je mooi 8 batterijen bij.
maar nu zie ik verder dat die batterijen (gp2000) niet los te koop staan. Of kijk ik verkeerd ?
ik hoef er eigenlijk ook helemaal geen autolader bij enzo...
dit is waarschijnlijk een hele domme vraag: maar wat moet ik nu met al mijn Ni-Cd batterijen doen, heb hier nog een boel degelijke varta batterijen liggen, zijn die echt antiek en kan ik die beter weggooien?
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Klint interessant, die AP2010 lader. Het is niet de snelste, maar wel een goede. Daarbij komt dat 52euro, een leuke prijs is incl verzenden. Zal er eens over nadenken.rvm schreef op 15 June 2003 @ 22:48:
De Accupower AP2010 schijnt ook erg goed te zijn (volgen sommigen zelfs beter dan de Ansmann powerline 4):
http://www.accumarkt.de/s...asp?co=364-29-150603-4180
* Gebruikt niet de delta-V detectie die in de GP smart/rapid of Ansman powerline serie wordt toegepast, maar iets nieuwers (weet niet precies wat), waardoor de batterijen veel minder heet worden. Toch laadt hij de batterijen volledig vol. Wat ik uit de diverse Duitstalige omschrijvingen heb begrepen heb is dat hij eerst de batterij test en vervolgens de oplaadstroom daarop aanpast. Delta-V detectie schijnt bij NiMH batterijen erg lastig te zijn, waardoor je al snel de batterijen aan het overladen bent (wordt warm).
* Geen limiet wat betreft batterijcapaciteit. Een enkeling heeft er zelfs (met een zelfbouwadaptertje) 7000mAh batterijen mee opgeladen.
* Maximale laadstroom is 600mA per batterij, waarmee je een set 2100mAh batterijen dus in minder dan 4 uur vol kunt krijgen.
* Uit een test in een Duits fotoblad kwam hij er samen met de Ansmann Powerline 4 als beste uit.
Kost nu 52.95 euro, maar als set met 4 Sanyo 2100mAh penlites erbij slechts 59,95 (staat rechtsonder op de frontpage bij accumarkt.de), incl auto-adapter... en geen verzendkosten boven de 50 euro.
//edit: Duits digicam forum waar deze lader veel besproken wordt:
http://www.penum.de/forum/showboard.php?id=23
8000 mAh kan die zeker. Ik heb zelf namelijk een paar D celletjes met die cappaciteit. In vier uur vol!JazzySOB schreef op 13 juni 2003 @ 22:08:
[...]
Haha, deze heb ik ook. Wereldlader.![]()
Dit is vooralsnog de enige lader die echt toekomstige capaciteiten aankan. Hij kan dacht ik tot zo'n 8000 mAH laden. Ideaal is de cycle en alive mode om luie batterijen weer "wakker" te maken. Vaak kun je hiermee batterijen die hun capaciteit verloren hebben weer helemaal goed maken, dit heb ik al een paar keer gehad.
En nog een Hape praxis geval met 4 1300 mAh batterijen voor m'n Cordless Mouseman Optical. (had ik al voor dat ik m'n cam + batterijen kocht).
[ Voor 15% gewijzigd door yogy op 17-06-2003 23:46 ]
Anoniem: 48541
Waren die van mij niet goedkoop genoeg?Anoniem: 48541 schreef op 17 June 2003 @ 23:56:
Weet iemand een site op internet waar ik setjes van 4 batterijen kan bestellen ? (het liefst goedkoop)
Bij het verkopen van mijn cam ben ik vergeten de batterijen eruit te halen, die waren van mijn huisgenoot, zodoende loopt Bluhhhh al enige tijd met zijn batterijen rond en heeft mijn huisgenoot die van mij in gebruik
Ik heb ze destijds gewoon bij mijn GP PowerBank Smart besteld en meteen bij dezelfde site een 2e setje gekocht, de goedkoopste zaak in de PW was dat iig.
Overigens: kijk anders maar ff in de PW wat een setje van 4 GP1800's kost, maak mij dat bedrag dan over en dan mag je ze wel houden. Die dingen retourneren kost waarschijnlijk net zoveel als een nieuw setje

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Toegegeven, wel een crappy naam, maar hij doet het goed, 4x1400 mAh, NiMH...
Zelf maakt het mij niet uit hoe lang ze opladen, aangezien ik het opladen toch meestal 's nachts doe. Verder heb ik niet oneindig veel milliAmpereuurtjes nodig, aangezien ik hem alleen voor mijn discman gebruik.
Verder vinnik het uit milieubewust oogpunt belangrijk dat het geen NiCD batterijen betreft aangezien die echt smerig zijn.
BTW, ik zie dat mensen het aantal mAh's meten op hun batterij? Hoe de fuck doe je dat?
mA meten lijkt me nog wel mogelijk, alleen moet je dat ook doen op de juiste wijze, gewoon een multimeter eraan hangen werkt ook niet...Anoniem: 81237 schreef op 13 June 2003 @ 19:58:
[...]
ik heb de batterijen opgeladen... 7 uur. lader sloeg automatish af. bij nameting met multimeter waren ze 1792 Mh bij 1,25 volt en de camera doet het er prima op... na 70 foto's waren ze pas voor de helft leegnu nog de levensduur... hopen dat ik ze 1000x op kan laden maar met 500x ben ik al tevreden.
Maar mijn vraag nu: heb ik met dat ding een miskoop gedaan?
edit: laat maar zitten over die mAh vraag, was een typo neem ik aan, Frank? Er loopt hier nu een schilder rond met zijn broek onder zijn kruis zo'n beetje, dus word ik van nature afgeleid, of niet dan?
[ Voor 9% gewijzigd door marrk op 18-06-2003 08:28 ]
Mijn lader geeft aan hoeveel energie hij in een accu propt, in Mah en in JouleMaruku schreef op 18 juni 2003 @ 08:27:
BTW, ik zie dat mensen het aantal mAh's meten op hun batterij? Hoe de fuck doe je dat?
In GP 2000Mah gaat ongeveer 1900mah, in GP3300 (AA) accu's gaat gemiddeld 3600Mah.
Als jij er tevreden mee bent is het toch goedMaar mijn vraag nu: heb ik met dat ding een miskoop gedaan?
Wanneer heb je dat ding gekocht?
(ALs dat gisteren was had je beter bij de kijkshop een hape lader met 4x 1800Mah kunnen kopen voor 17 eur