vassago schreef op 18 June 2003 @ 11:44:
Mijn lader geeft aan hoeveel energie hij in een accu propt, in Mah en in Joule
In GP 2000Mah gaat ongeveer 1900mah, in GP3300 (AA) accu's gaat gemiddeld 3600Mah.
Waar haal je die GP3300?vassago schreef op 18 juni 2003 @ 11:44:
Mijn lader geeft aan hoeveel energie hij in een accu propt, in Mah en in Joule
In GP 2000Mah gaat ongeveer 1900mah, in GP3300 (AA) accu's gaat gemiddeld 3600Mah.
En zijn dat normale AA's?

(Hoe heten die dingen? B-celen?)
Klopt, maar het zegt wel iets over de capaciteit van de accu.rvm schreef op 18 June 2003 @ 13:44:
[...]
Een deel van de energie die je erin stopt wordt ook weer omgezet in warmte, dus mij lijkt dat de hoeveel energie die een batterij kan leveren alleen nauwkeurig gemeten kan worden bij het ontladen van de batterij.
Ik denk ook dat het niet veel scheelt, als ik de AA's langzaam laad worden ze nauwelijks warm en dan gaat er ook 1900Mah in.
Staat er niks op batterijlader.pagina.nl?
Ik heb trouwens een noname baterijlader van de halffords of zo.
Ik heb trouwens een noname baterijlader van de halffords of zo.
Oh vandaar, ik vond het al een beetje vreemd.vassago schreef op 18 June 2003 @ 16:55:
[...]
nee, natuurlijk niet. Ik bedoel 1 slag groter dan penline.
(Hoe heten die dingen? B-celen?)
Ik heb net de GP1300 gehaald bij Praxis (officieel volgende week in de aanbieding
)
Met 8 batterijen van 1300Mah erbij geleverd. 16 uur volledige laadtijd
Wat wil je met 1300mAh gaan doen, want een camera heeft liever wat meer prik.kweenie schreef op 19 June 2003 @ 13:24:
Ik heb net de GP1300 gehaald bij Praxis (officieel volgende week in de aanbieding)
Ik heb de GP Powerbank Smart + 2 setjes GP Powerbank 2000Mah
Arrived anxious, left bored
Anoniem: 22718
Heeft iemand ervaring met de autolader van de GP? Hoe lang duurt het laden en zijn ze dan gewoon weer helemaal vol?
Hier een powerbank 2 met 4*1600 mAh en een Powerbank Smart met 4* 1900 mAh
Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
Anoniem: 1943
Heb ook een Powerbank Smart inclusief vier stuks 1800mAh NiMH
Ondertussen nog 8 stuks 2000mAh NiMH erbij gekocht (4 voor prijs 2 bij Dynabyte in mei
)
Hierop heb ik mijn Garmin GPS en afstandbedieningen lopen.
Werkt perfect!
Ondertussen nog 8 stuks 2000mAh NiMH erbij gekocht (4 voor prijs 2 bij Dynabyte in mei
Hierop heb ik mijn Garmin GPS en afstandbedieningen lopen.
Werkt perfect!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1943 op 20-06-2003 15:47 ]
Anoniem: 36768
Er is komt een inkoop actie voor de GP batterijen en laders, misschien wel interessant... (nu nog animo check). Ze zijn nu nog redelijk prijzig vind ik maar ze worden misschien nog goedkoper.
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=290
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=290
En Hama Sanyo 2100mAh batterijen?
Hier staat een actie:
Hama 46651 Set DeltaPro SnelLader + 8 x Hama NiMH accu's Sanyo 2100 mAh + car-adapter Laadtijd 3 u Ja Aktie € 59,--
Of deze:
Hama 47137 Sanyo Accu's 1,2 Volt AA 2100 mAh NiMh 4 stuks 4 euro Ja € 19,50
En dan een losse GP Smart erbij?
Hier staat een actie:
Hama 46651 Set DeltaPro SnelLader + 8 x Hama NiMH accu's Sanyo 2100 mAh + car-adapter Laadtijd 3 u Ja Aktie € 59,--
Of deze:
Hama 47137 Sanyo Accu's 1,2 Volt AA 2100 mAh NiMh 4 stuks 4 euro Ja € 19,50
En dan een losse GP Smart erbij?
[ Voor 29% gewijzigd door ChUcKiE op 21-06-2003 11:25 ]
Ik heb de Hape snellader+4x 1800mAh+ autolader gekocht voor 39 euro. Woendag 15.00 besteld en postbode stond Donderdag om 12.00 voor de deur. De lader heeft eem microcontroller en is dus niet tijdgestuurd. Te vinden op http://www.hape.nl/hapeshop/enter.html.
Volgens mij veel waar voor je geld
[ Voor 3% gewijzigd door dEADkIRK op 21-06-2003 13:08 ]
Ik heb toch maar de GP Travelpack gekocht, dus de smart lader en 8 GP2000 batterijen.
Er stond vandaag een batterijenladertest in de consumentengids
Hema snellader kwam er als beste uit (maar ff gecheckt en die doet dus 4 uur over 1600mAh)
Vivanco ACS 30 leek me ook wel wat, maar ik kan er geen specificaties van vinden (laadtijd...)
Ik wil namelijk graag een lader a la GP powerbank smart (automatische snellader, die 2000mAh in 1 uur of zo moet kunnen laden), maar dan in een goedkopere prijsklasse..
Hema snellader kwam er als beste uit (maar ff gecheckt en die doet dus 4 uur over 1600mAh)
Vivanco ACS 30 leek me ook wel wat, maar ik kan er geen specificaties van vinden (laadtijd...)
Ik wil namelijk graag een lader a la GP powerbank smart (automatische snellader, die 2000mAh in 1 uur of zo moet kunnen laden), maar dan in een goedkopere prijsklasse..
Anoniem: 55078
Ook deze tweaker bezit dezelfde Hape snellader en 4x 1800, 4x 1850 en 4x 2000mAh batterijen voor MP3 speler, Dig.camera, etc. MET AUTO LADER indeed!!!dEADkIRK schreef op 21 June 2003 @ 13:07:
Ik heb de Hape snellader+4x 1800mAh+ autolader gekocht voor 39 euro. Woendag 15.00 besteld en postbode stond Donderdag om 12.00 voor de deur. De lader heeft eem microcontroller en is dus niet tijdgestuurd. Te vinden op http://www.hape.nl/hapeshop/enter.html.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55078 op 28-06-2003 17:34 ]
welke is dat precies?dEADkIRK schreef op 21 June 2003 @ 13:07:
deze of deze of deze of deze
Ik heb vandaag een Fameart
lader met batterijen gekocht voor 40 €.
Er zitten 8 batterijen in en die kan ik ook allemaal tegelijk laden of anders per 2.
De batterijen zijn trouwens 2000 mAh en de lader stopt als de batterijen vol zijn en gaat dan druppel laden. Het is wel fijn dat er 8 bij zitten omdat ik een A70 heb en daar gaan 4 batterijen in. Laden duurt ondeveer 8 uur.
Ik heb geen idee of het wat is maar het is in ieder geval niet duur
Btw gekocht bij Talens een foto zaak in Delft.
Er zitten 8 batterijen in en die kan ik ook allemaal tegelijk laden of anders per 2.
De batterijen zijn trouwens 2000 mAh en de lader stopt als de batterijen vol zijn en gaat dan druppel laden. Het is wel fijn dat er 8 bij zitten omdat ik een A70 heb en daar gaan 4 batterijen in. Laden duurt ondeveer 8 uur.
Ik heb geen idee of het wat is maar het is in ieder geval niet duur
Btw gekocht bij Talens een foto zaak in Delft.
[ Voor 1% gewijzigd door Jonez op 11-07-2003 23:22 . Reden: foutje ]
Specs: Celeron 1000@1330, XP, Radeon 9600, 512 MB, 120+40 Gb, Philips 109P20
Canon A70 - Imac G3 233, OSX, 160 MB, 10 Gb, GameCube
Heb zelf bij de mediamarkt een Friwo ultra quick plus gekocht. De verkoper beweerde dat ze geen GP meer verkochten omdat die te hoog opgaven over de capaciteit van de batterijen. Hij raadde de Friwo aan, het zou gaan om een 'industrieel merk'. Nu ja, de test eerder in deze draad geeft inderdaad aan dat de capaciteit 200mAh lager ligt dan opgegeven en Friwo blijkt inderdaad een van de grootste fabrikanten van opladers te zijn. Valt me mee kwa verkoopverhaal.
Het enige nadeel van de lader is dat hij alleen AA batterijen zou kunnen opladen. Waarom snap ik echter niet. Het ding is cpu-gestuurd, doe dat ding met delta-v. Hoe weet ie welke batterijen erin zitten, dat zou toch niet uit mogen maken?
edit: heb trouwens 49,95 betaald met 4x2000mAh batterijen erbij. Het is een snellader van het type opladen in 4 uur of zo. Moet zeggen dat ik 1 uur ook niet helemaal vertrouw dus dat vind ik eigenlijk wel prima
Het enige nadeel van de lader is dat hij alleen AA batterijen zou kunnen opladen. Waarom snap ik echter niet. Het ding is cpu-gestuurd, doe dat ding met delta-v. Hoe weet ie welke batterijen erin zitten, dat zou toch niet uit mogen maken?
edit: heb trouwens 49,95 betaald met 4x2000mAh batterijen erbij. Het is een snellader van het type opladen in 4 uur of zo. Moet zeggen dat ik 1 uur ook niet helemaal vertrouw dus dat vind ik eigenlijk wel prima
[ Voor 16% gewijzigd door maxtrash op 11-07-2003 23:45 ]
Anoniem: 88263
Sorry hoor maar als je een Friwo vergelijkt met een GP Smart nee... dan heb je je toch wat wijs laten maken.maxtrash schreef op 11 July 2003 @ 23:44:
Heb zelf bij de mediamarkt een Friwo ultra quick plus gekocht. De verkoper beweerde dat ze geen GP meer verkochten omdat die te hoog opgaven over de capaciteit van de batterijen. Hij raadde de Friwo aan, het zou gaan om een 'industrieel merk'. Nu ja, de test eerder in deze draad geeft inderdaad aan dat de capaciteit 200mAh lager ligt dan opgegeven en Friwo blijkt inderdaad een van de grootste fabrikanten van opladers te zijn. Valt me mee kwa verkoopverhaal.
Ik heb net de hema smart lader gekocht inclusief 4 rechargeable photo penlites van 2100 mAh. Ze zitten net in de lader dus nog niet echt getest.
Maar de lader is dus ook een smart lader en er zit een discharge functie en een refresh functie op voor nicad's en tevens is er een autolaad adapter meegeleverd.
full specs:
Laad controle: negatieve delta V detectie & veiligheids timer
max. laadtijd: 6 uur
voeding: 12V-13.8VDC
laadspanning: 2.8V/5.6V
Laadstroom AA: 800mAh snelladen; 80mAh druppelladen
Laadstroom AAA: 300mAh snelladen; 30mAh druppelladen
Vermogen: 4.48VA (max.)
4x 2100 mAh en de lader voor 29.30 euro... Goede deal dacht ik zo!
Maar de lader is dus ook een smart lader en er zit een discharge functie en een refresh functie op voor nicad's en tevens is er een autolaad adapter meegeleverd.
full specs:
[ Voor 33% gewijzigd door Scidd0w op 14-07-2003 13:39 ]
Zou je misschien even een foto van dat ding kunnen posten?Scidd0w schreef op 14 July 2003 @ 13:29:
Ik heb net de hema smart lader gekocht inclusief 4 rechargeable photo penlites van 2100 mAh. Ze zitten net in de lader dus nog niet echt getest.
full specs:
Ik zit op dit moment op mijn werk en heb geen foto online kunnen vinden.Jur schreef op 14 July 2003 @ 14:53:
[...]
Zou je misschien even een foto van dat ding kunnen posten?
Maar de lader is 11x7x3 en kwa uiterlijk vergelijkbaar met de hierboven
gelinkte hape en de gp smart. Ziet er ongeveer even groot uit en is ook zilver
kleurig.
Anoniem: 35417
* Anoniem: 35417 heeft zojuist een GP Powerbank Rapid besteld, met 4x 2000 mAh-batterijen voor €39
Ik heb een (slecht) plaatje kunnen vinden op de site van de consumentengids, maar heeft 'ie ook voor iedere batterij een aparte led?Scidd0w schreef op 14 July 2003 @ 15:27:
[...]
Ik zit op dit moment op mijn werk en heb geen foto online kunnen vinden.
Maar de lader is 11x7x3 en kwa uiterlijk vergelijkbaar met de hierboven
gelinkte hape en de gp smart. Ziet er ongeveer even groot uit en is ook zilver
kleurig.
Panasonic BQ-355E met de bijbehorende Panasonic batterijen. binnen 4 uurtjes compleet opgeladen en mn A70 kan er dan weer ±250 fotootjes op vooruit met LCD aan en flits op zn tijd 
Foto´s op superfijn en 1600x1200 (prima voor de standaard foto afdrukken)
Foto´s op superfijn en 1600x1200 (prima voor de standaard foto afdrukken)
varta 4x 2100 mah met druppellader 40 euro's Zijn niet leeg te krijgen.
Ik gebruik GP Powerbank Smart... was geloof ik in de aanbieding bij Paradigit.
Perfect ladertje... in een uurtje helemaal vol.
Perfect ladertje... in een uurtje helemaal vol.
Putting the bit in Biton since 1997
Anoniem: 60359
Volgens mij al wel een gereageerd in dit maar nooit antwoord gegeven op de topicvraag.
Ik gebruik ook een GP smart, met GP1800 batts en Hapé 1800 en Hapé 2100 en Hema 1400 en Duracell 1800. Die laatste zijn de beste. Alleen heb ik ze nog niet getest naast de 2100 van Hapé.
En nog een paar AAA GP 750 mah.
Stop sinds ik die smart heb bijna overal oplaadbare batterijen in. Batts zijn in een uurtje vol, das makkelijker dan nieuwe gaan kopen
Ik gebruik ook een GP smart, met GP1800 batts en Hapé 1800 en Hapé 2100 en Hema 1400 en Duracell 1800. Die laatste zijn de beste. Alleen heb ik ze nog niet getest naast de 2100 van Hapé.
En nog een paar AAA GP 750 mah.
Stop sinds ik die smart heb bijna overal oplaadbare batterijen in. Batts zijn in een uurtje vol, das makkelijker dan nieuwe gaan kopen
Anoniem: 88397
GP Powerbank usb. + 4x 1800 batterijen
geweldig dingetje. Het enige nadeel is dat ik geen laptop heb, dus ik moet ze via de pc opladen.
HaPe oplader. + 4x 2100 batterijen
Makkelijk voor de batterijen op vakantie op te laden.
Ik gebruik ze voor mn digicam, maar ik vind die van Gp tog een stuk beter dan die HaPe
geweldig dingetje. Het enige nadeel is dat ik geen laptop heb, dus ik moet ze via de pc opladen.
HaPe oplader. + 4x 2100 batterijen
Makkelijk voor de batterijen op vakantie op te laden.
Ik gebruik ze voor mn digicam, maar ik vind die van Gp tog een stuk beter dan die HaPe
Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen de powerbank smart en de powerbank rapid, op de iets langere oplaadtijd van de rapid na?
Heb ik ook, dit ding roe-leert inderdaad ja. Koop in godesnaam een GP Powerbank en weest ook een ubertweaker met onsRobertJ schreef op 12 June 2003 @ 18:00:
Ik heb een GP Powerbank SMART met 6 x 2000Mah GP Nimh batterijen... Die lader roelt trouwens echt de pan uit:
[afbeelding]
[...]
Altijd binnen een uurtje volle batterijen.
Kost je ongeveer 60 a 70 euro, hangt van de winkel af...
rapid kan niet in de auto en een smart wel, ook laad ie sneller. verder is ie een stuk goedkoper. ben tevreden met mijn rapid met 4x1800 batt. is al > 1jaar oud en werkt nog steeds perfect...
GP lader + 4x D-cell 4600mAh en 8x AA 2100mAh. Werkt perfect, helemaal die d-cell dingen
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Net de GP-powerbankSmart besteld bij CompuTech met extra setje GP's
Zaterdag ophalen..
(en vrijdag mijn Powershot A70 ophalen...eindelijk helemaal voorzien!)
Zaterdag ophalen..
(en vrijdag mijn Powershot A70 ophalen...eindelijk helemaal voorzien!)
ten eerste ging het om de batterijen en niet zozeer om de lader.Anoniem: 88263 schreef op 12 July 2003 @ 00:13:
[...]
Sorry hoor maar als je een Friwo vergelijkt met een GP Smart nee... dan heb je je toch wat wijs laten maken.
ten tweede is de Friwo beter vergelijkbaar met de GP Rapid
ten derde: motiveer eens wat beter. Wat weet je dan van Friwo?
Heb net een Duracell snellader aangeschaft. Vond die GP's wat te duur en moeilijk verkrijgbaar. Betaalde +/- 22,50 euro bij de Makro. Oplaadtijd van 2x1800mAh = 3uur, per 4 is het 6 uur. Vind ik best acceptabel.
Ik heb (sinds vanmiddag) een GP Powerbank Smart + 4 2100MaH-batterijtjes. Die vervangt m'n Varta lader (16 uur laden, nu 1 uur).
Verder nog 8 1600MaH Varta batterijtjes (tegelijk met de eerste lader gekocht).
Ik heb de GP gekocht omdat die ook in landen werkt waar ze 110V 60Hz hebben (zoals Ecuador), zodat ik op vakantie m'n batterijtjes op kan laden
.s
Verder nog 8 1600MaH Varta batterijtjes (tegelijk met de eerste lader gekocht).
Ik heb de GP gekocht omdat die ook in landen werkt waar ze 110V 60Hz hebben (zoals Ecuador), zodat ik op vakantie m'n batterijtjes op kan laden
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Die heb ik ook, alleen gebruik hem niet zo vaak meer. Hij druppellaadt niet (tot zover ik weet. Als iemand andere info heeft, laat het ons weten!) en dat vind ik het grootste nadeel.Waslijn schreef op 16 July 2003 @ 22:40:
Heb net een Duracell snellader aangeschaft. Vond die GP's wat te duur en moeilijk verkrijgbaar. Betaalde +/- 22,50 euro bij de Makro. Oplaadtijd van 2x1800mAh = 3uur, per 4 is het 6 uur. Vind ik best acceptabel.
De batterijen van Duracell zijn wel erg goed. In testen net ietsje beter dan GP.
(Ben de link kwijt dus je zult me op m'n woord moeten geloven
ik heb een hapé lader met 4x 1800 mah batterijen.
gehaald voor 15 €
gehaald voor 15 €
Anoniem: 86479
Ik heb een Hapé lader van de kijkshop.
voor penlites, AA AAA
en van die 9volt batterijen kunnen derin. er zitten al 4 penlites bij.
tis een redelijk goedkoop ding maar hij werkt perfect, die oplaadbare batterijnen kun je ook voor 1.5 volt apparaten gebruiken.
Echt iets goeds is idd GP
voor penlites, AA AAA
en van die 9volt batterijen kunnen derin. er zitten al 4 penlites bij.
tis een redelijk goedkoop ding maar hij werkt perfect, die oplaadbare batterijnen kun je ook voor 1.5 volt apparaten gebruiken.
Echt iets goeds is idd GP
Waar heb je die gehaald dan ?kenny89 schreef op 17 juli 2003 @ 07:42:
ik heb een hapé lader met 4x 1800 mah batterijen.
gehaald voor 15 €
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
GP powerbank met 8x1800MAh GP AA batterijen...
ik gebruik ze voor 99% voor in me digicam
¯\_(ツ)_/¯
Onder het mom van het kan altijd groter :

Ideale lader voor alle battarijen die er bestaan. €39.95 bij kijkshop
http://www.hape.nl/batterijen/nv70.html

Ideale lader voor alle battarijen die er bestaan. €39.95 bij kijkshop
http://www.hape.nl/batterijen/nv70.html
Uhm... kunnen batterijen met deukjes erin zomaar in apparaten worden gestopt? Of moet ik me druk maken om eventuele isolatie breuken en kortsluitingen en sjit?Maruku schreef op 14 July 2003 @ 13:57:
Hmz... mijn Varta Accuplus Ultra 1400 mAh zijn iig wel stevig... gooide ze net per ongeluk vanaf 4 hoog uit het raam
Nog een belangrijke vraag voor mij dan, kan iedere oplader in amerika worden gebruikt? Als je er iig zo'n ding tussen zet, tussenstukje, aargh kan nie op de naam komen, zo'n ding dat een amerikaanse stekker heeft en n europees contact-ding
Als je ze hebt laten vallen en ze zijn hard neergekomen dan kan dat idd kwaad.Maruku schreef op 17 July 2003 @ 17:43:
[...]
Uhm... kunnen batterijen met deukjes erin zomaar in apparaten worden gestopt? Of moet ik me druk maken om eventuele isolatie breuken en kortsluitingen en sjit?
http://faq.alltekpower.com/faq/index.asp?a=4&q=12
Ik heb het laatst nog meegemaakt met een batterij van een oude telefoon. Had dat ding op een hoge plank liggen en daar is die een paar keer vanaf gedonderd. Maar deed het nog prima. Het was al de tweede batterij dus nog niet oud en versleten ofzo, maar opeens wilde die niet meer laden. Hele nacht aan de lader gehangen, werd bloedheet maar hij kreeg amper de foon meer aan. Terwijl die het in de tussentijd nog goed deed.
Sindsdien neem ik dat advies van hierboven maar serieus. Toen ik laats een nieuwe AA batt. uit mijn handen liet vallen en die een goeie smak maakte, heb ik hem maar weggedaan. Heb geen zin in kortsluiting en een kapotte mp3speler alleen omdat ik te krenterig ben om een nieuwe batterij te kopen.
Heb hier hetzelfde setje (aanbieding bij de parabeschuitfluiter schreef op 17 July 2003 @ 16:56:
GP powerbank met 8x1800MAh GP AA batterijen...
De batterijen gebruik voor het grootste deel van de tijd ook voor mijn digicam maar die vreet er nog doorheen alsof het koeken zijn, maar je merkt wel dat het duidelijk langer duurt gelukkig
[ Voor 19% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-07-2003 09:59 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik heb vandaag bij de Kijkshop de Hape snellader (typenr NV75) gekocht.
Deze is net iets anders als de bovengeschreven oplader.
Er zitten standaard 4x 1800 mAh batterijen bij.
Tevens bij de Hema nog 2x 2100 mAh gekocht.
De lader bij de kijkshop kostte 29,99 euro
De batterijen bij de Hema kostte 7,20 euro
Deze is net iets anders als de bovengeschreven oplader.
Er zitten standaard 4x 1800 mAh batterijen bij.
Tevens bij de Hema nog 2x 2100 mAh gekocht.
De lader bij de kijkshop kostte 29,99 euro
De batterijen bij de Hema kostte 7,20 euro
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Speedme,
Doe je wel het dekseltje open tijdens het laden. Worden de batterijen niet zo heet.
Ik zet sinds kort bij mijn GP smart een klein ventilatortje aan tijdens dat uurtje snelladen. Worden je batterijen helemaal niet meer heet. Las dit ergens en het werkt perfect. Had die ventilator hier toch staan met die hitte nu
Doe je wel het dekseltje open tijdens het laden. Worden de batterijen niet zo heet.
Ik zet sinds kort bij mijn GP smart een klein ventilatortje aan tijdens dat uurtje snelladen. Worden je batterijen helemaal niet meer heet. Las dit ergens en het werkt perfect. Had die ventilator hier toch staan met die hitte nu
Ik heb nu alle 4 de 1800 mAh batterijen opgeladen (waren in 3 uur klaar) en gelijk daarachteraan de 2 2100 mAh batterijen (weet niet precies de laadtijd, was 's nachts), allemaal met klepje dicht en ze zijn helemaal niet warm geworden.
Wel was de stekker die in het stopcontact zit een beetje warm.
Ik ben dus zeer tevreden over deze aankoop.
Wel was de stekker die in het stopcontact zit een beetje warm.
Ik ben dus zeer tevreden over deze aankoop.
Anoniem: 35417
Als die batterijen tijdens het laden warm worden is dat normaal hoor. Bijna alle batterijen hebben dat. Dus waarom zou je er een ventilator op richtenAnoniem: 60359 schreef op 20 juli 2003 @ 07:42:
Speedme,
* Anoniem: 35417 is tot nu toe erg blij met GP Powerbank Rapid + 4x 2000 mAh
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 20-07-2003 10:17 ]
Warmte is slecht voor batterijen. Ok, ze gaan niet meteen kapot maar wel minder lang mee. Dus waarom niet gewoon een ventilatortje erop zetten? Het is maar voor een uurtje.
ik heb een vraagje ik wil nog even snel morgen een (snel) lader halen met d-cell batterijen ( voor in de mag-lite) nu kwam ik deze lader tegen ( niet veel geld ) http://www.kijkshop.nl/on...5Fname%3DBatterijopladers
icm deze dus die dikke batterijen maa ris 1500mah genoeg voor die dikke batterijen ik heb nu 1800 mah duracell penlite's ( rechargable ) en nog 4x 1700 mah penliote's en zo'n dikke batterij moet toch meer mah zijn dan een penlite lijkt mij? ander kan ik beter die penlite's erin doen
icm deze dus die dikke batterijen maa ris 1500mah genoeg voor die dikke batterijen ik heb nu 1800 mah duracell penlite's ( rechargable ) en nog 4x 1700 mah penliote's en zo'n dikke batterij moet toch meer mah zijn dan een penlite lijkt mij? ander kan ik beter die penlite's erin doen
lees de draad voordat je blaat
jaja, morgen gaat ik het effe een snellader halen van GP. Deze doet het in het uurtje. Ik krijg er 4 2100 batterijen. Ik kan eraan komen voor 50 euro.
Ik heb de GP rapid met 4x1800mah en 4x2000mah en dan nog 2 AAA batterijtjes.
geweldig dingetje die snellader van GP. 2100 batterijen binnen een uur. En 1800 mah doet hij 45 minuten over~!!!
Ik heb ook een gp lader met 4x nimh 2000 batterijen(destijds actie bij dixons) en ook nog 4x1800 batterijen. en nog oplaad bare aaa batterijen maar die gebruik ik (nog) amper
Cons:::BB4E
Anoniem: 86479
2 ouwe dingen van de hema, bij eentje kan je instele hoeveel mAh je wilt.
En een hape met 4 batterijen is een goed ding met 2 ledjes laat niet zien waarneer hij klaar is maar dat moet je zelf gewoon schatten en bijhouden.
Hape bij de kijkshop en die van de hema bij de hema
En een hape met 4 batterijen is een goed ding met 2 ledjes laat niet zien waarneer hij klaar is maar dat moet je zelf gewoon schatten en bijhouden.
Hape bij de kijkshop en die van de hema bij de hema
Woej, die heb ik ook!
mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
Zo ja..
Wat heb je er voor betaald
voor de smart incl. 4 1800Mah penlites heb heb ik 29 euro betaaldAnoniem: 88397 schreef op 30 July 2003 @ 16:51:
[...]
Woej, die heb ik ook!
mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
Zo ja..
Wat heb je er voor betaald
hing een verkeerd prijskaartje aan bij de lokale megaf00l
die 4 2100Mah penlites waren 22 euro ofzo
heb op dit moment een (lees 2) bokkie wokkie dingen, bij de mediamarkt vandaan voor 22 euro incl 4 1800 batterijen, 8 uur opladen ofzo, daarom heb ik er 2, maar na het lezen van dit topic heb ik gelijk de gp powerbank smart 2100 bestelt, incl 12 2100 batts. voor cam, muis, toetsenbord, 33542 tv afstandsbedieningen
(kom ik gelijk op het volgende PUNT universele afstandsbedieningen )
vooral opladen in 1 uur lijkt mij top, zoals eerder doet mijn huidige er 8 (lees: veel te veel) uur over, heb totaal trouwens 99 euro incl. verzend betaald, vraag mij niet waar, heb de url al weggegooid
(kom ik gelijk op het volgende PUNT universele afstandsbedieningen )
vooral opladen in 1 uur lijkt mij top, zoals eerder doet mijn huidige er 8 (lees: veel te veel) uur over, heb totaal trouwens 99 euro incl. verzend betaald, vraag mij niet waar, heb de url al weggegooid
[ Voor 33% gewijzigd door Redwood op 30-07-2003 22:47 ]
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Ik heb deze:

Sorry voor het brakke plaatje, maar er zit dus een klep op waarachter 2xAA / 2xAAA / 4xAA /4xAAA batterijen kunnen. Het model van het plaatje heeft 1700mAh NiMH batterijen. Ik kreeg em met 1800mAh's.
Best een snelle lader voor niet al te veel geld. Ik gebruikte de batterijen voor mijn GBA en ze deden het meestal even lang of langer dan de aangegeven tijd van Nintendo.
Mijn camera heeft een aparte accu, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Sorry voor het brakke plaatje, maar er zit dus een klep op waarachter 2xAA / 2xAAA / 4xAA /4xAAA batterijen kunnen. Het model van het plaatje heeft 1700mAh NiMH batterijen. Ik kreeg em met 1800mAh's.
Best een snelle lader voor niet al te veel geld. Ik gebruikte de batterijen voor mijn GBA en ze deden het meestal even lang of langer dan de aangegeven tijd van Nintendo.
Mijn camera heeft een aparte accu, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Als je iets doet, doe het dan goed.
Sinds gisteren de GP smart met 4 x 2100 mAh batterijen. En idd binnen een uurtje vol 
Verder heb ik nog 4 x 1800 en 4 x 1600 mAh GP batterijen.
Ik gebruik ze voor mijn digicam en mp3cdspeler.
Verder heb ik nog 4 x 1800 en 4 x 1600 mAh GP batterijen.
Ik gebruik ze voor mijn digicam en mp3cdspeler.
Vanaf 30 juli
4 Nimh AA 1700 mah bij de Aldi voor 2 euro 69...........
Zouden die goed werken in m'n Creative Nomad IIc Mp3speler, want ik had ouwe oplaadbare batterijen (kweenie hoeveel mah maar zal wel niet veel zijn)en die deden het maar 5 minuten in dat ding terwijl ze volledig waren opgeladen, ben dus op zoek naar goeie oplaadbare batterijen. Die PowerGP lijkt mij wel interessant, maar zijn zow duur. Iemand een andere suggestie....jp73 schreef op 31 July 2003 @ 11:28:
Vanaf 30 juli
Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk
t/m VANDAAG (31-7-2003) bij aankoop van 1 pakje van 2 Gp Nimh 2000 (a E9.95) het 2de pakje gratis. Bij Dynabyte (zie folder van juli 2003)jp73 schreef op 31 July 2003 @ 11:28:
Vanaf 30 juli
Tis wat duurder (bijna 4 keer) maar dan heb je echte GP van 1920mAh
Everything is better with Bluetooth
Thanks voor de info, ik ga vandaag meteen ff langs kijke of er nog wat te regelen valt
Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk
ik heb net enkele nieuwe batterijen incl lader bij de aldi gekocht
4x AA 1700 mAh
4x AAA 650 mAh
6x HR20D ( D cell , grote dikke staaf ) 3000 mAh
die HR20D doen er 15 uur over om te laden ( per 4 ) en die AA, 9 uur per 4
die AAA 6 uur per 4
met de Top Craft lader, die doet er lang over maar ik heb de tijd heb 6x d cel batteijen voor mijn Mag Lite ( 3 cells ) en die penlite,s AA/AAA voor muis en toetsenbord, gaan er in elke 2 dus daar heb ik ook de tijd voor
heb ook nog 4x 2000 mAh duracell en 4x 1900 mAh Photo batterijen en nog een zooi 700 mAh battijeren van alecto voor in afstandsbediening ed.
4x AA 1700 mAh
4x AAA 650 mAh
6x HR20D ( D cell , grote dikke staaf ) 3000 mAh
die HR20D doen er 15 uur over om te laden ( per 4 ) en die AA, 9 uur per 4
die AAA 6 uur per 4
met de Top Craft lader, die doet er lang over maar ik heb de tijd heb 6x d cel batteijen voor mijn Mag Lite ( 3 cells ) en die penlite,s AA/AAA voor muis en toetsenbord, gaan er in elke 2 dus daar heb ik ook de tijd voor
heb ook nog 4x 2000 mAh duracell en 4x 1900 mAh Photo batterijen en nog een zooi 700 mAh battijeren van alecto voor in afstandsbediening ed.
lees de draad voordat je blaat
En waar haal je die danAnoniem: 88397 schreef op 29 July 2003 @ 18:54:
jaja, morgen gaat ik het effe een snellader halen van GP. Deze doet het in het uurtje. Ik krijg er 4 2100 batterijen. Ik kan eraan komen voor 50 euro.
ik heb hier ook de gp smart powerbank.
waarom ik voor de gp gekozen heb, is omdat ik nogal is in het buitenland zit, en hij op elke spanning geprikt kan worden.
geen omvormers meer nodig
hij laadt echt altijd.
waarom ik voor de gp gekozen heb, is omdat ik nogal is in het buitenland zit, en hij op elke spanning geprikt kan worden.
geen omvormers meer nodig
hij laadt echt altijd.
het is geen probleem, het is een uitdaging
Anoniem: 78880
greenpoint rapid powerbank + 4x1800mah gp + 12x2000mah gp
gebruik dit setje al een tijdje naar tevredenheid
gebruik dit setje al een tijdje naar tevredenheid
Anoniem: 74130
Ok, ff een batterijen vraagje 
Ik heb AAA batterijen van GP Powerbank gekocht, 800mAh.
Op de batterijen staat: 16 uur laden @ 80 mA.
Op mijn lader staat:
sec.:
4*(1.2 V 120 mA). Er zitten 4 batterijplaatsen om opgeladen te worden in mijn lader.
Betekent dit dus gewoon dat er per plaats 120 mA wordt geleverd en ik mijn batterijen dus zolang op moet laden?:
16 / (120/80) = ongeveer bijna 11 uur? Of werkt dit anders?
Ik heb AAA batterijen van GP Powerbank gekocht, 800mAh.
Op de batterijen staat: 16 uur laden @ 80 mA.
Op mijn lader staat:
sec.:
4*(1.2 V 120 mA). Er zitten 4 batterijplaatsen om opgeladen te worden in mijn lader.
Betekent dit dus gewoon dat er per plaats 120 mA wordt geleverd en ik mijn batterijen dus zolang op moet laden?:
16 / (120/80) = ongeveer bijna 11 uur? Of werkt dit anders?