Super universele AB

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
heb op dit moment 6 AB/s alleen voor audio/video. nl
tv-playstation2-versterker-dvd speler 1-dvd speler 2-schotel receiver

en ik word er een beetje :r van, dus af en toe zie je eens zo'n hele mooie universele ab met touch display voor nabij de 2 a 300 pleuro, maar welke is nou eigenlijk echt goed, zijn er got'ers onder jullie die daar ervaring mee hebben,

wat nog mooier zou zijn, als het er is, is een die helemaal bijv. via pc te programmeren is, dat ik bijv, op dat ding vcr, in dbs ofzo kan veranderen,

heb ook nog een ab van mijn airco, (infrarood)
en een van mijn thuis verlichting (radio signaal) bestaan er universele die je daar ook mee kan gebruiken.

heb wel een beetje gezocht, staan ook wel een paar kleine dingetjes, maar niets wat mij verder helpt, vandaar dit topic :)

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 22:33
Ik kan met mijn Nokia 3650 bijna alles bedienen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik heb een sony rm-va2000t deze doet alles wat je zoekt op je thuis verlichting na.

Ik zie dat ie inmiddels vervangen is voor de rm-av3000t. zie plaatje : Afbeeldingslocatie: http://products.sony.co.uk/ProductImages/ProductMainImage/001550_001.jpg
Het idee is dus dat je op de knoppen de componenten selecteerd die je wilt bedienen en dan in het display de mogelijke knoppen krijgt te zien. Je moet hem wel met de hand programmeren door de ab's tegen over elkaar te leggen maar dit is maar eenmalig.

[ Voor 72% gewijzigd door The Gamblers op 30-07-2003 23:11 ]

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Je kunt ook kijken of je goedkoop een Palm met IR kunt kopen.. met een stukje software kan dat een prima afstandsbediening worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
kijk zo'n sony vind ik tof,
geen zin in een palm, moet ook makkelijk te bedienen zijn, mijn vriendin moet er ook mee kunnen werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Waar koop je zo'n Sony? En hoeveel apparaten kan je hem leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
ja verrek, die sony is echt mooi, zelfs mijn airco, hahaha, lachen, maar goed nog ff verder kijken, 199 dollar kost ie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
http://www.hermeselectronics.nl/?SG=210 die heb ik net gevonden, verkoop meerde ab/s maar goed, misschien zijn er nog wel betere, die sony vind ik wel geweldig trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door Redwood op 30-07-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Nu online
Dit model kun je 32 apparaten leren... Ik denk dat als je willekeurige elektro winkel binnenloopt deze ab kunt bestellen. Aurora Hoofddorp heeft de oude rm-av200t iig gewoon in de winkel liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Gamblers op 30-07-2003 23:23 ]

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
philips

wat een mooie zeg, ook rf kanaal, dus verlichting e.d.
mag ook wel voor ronde de 1100 euro

[ Voor 33% gewijzigd door Redwood op 30-07-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
philips pronto roeleerd nog steeds hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb de Cambridge Audio M1+. Deze is bij de What Hi*fi? (engels hifi-magazine) er goed uitgekomen en is niet duur. Ik heb echter wel het probleem met mijn goedkope Cosmel TV dat hij bepaalde toetsen (chan up/down) niet wil repeteren. Je moet dan eerst weer een andere toets ingedrukt hebben. Beetje onhandig, maar verder kan ik hem wel aanraden!Afbeeldingslocatie: http://www.cambridge-audio.co.uk/products/m1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Agressor schreef op 30 juli 2003 @ 23:13:
geen zin in een palm, moet ook makkelijk te bedienen zijn, mijn vriendin moet er ook mee kunnen werken,
Ik heb een Palm, en ook een tijdje dat programma uitgeprobeerd. Ik vond 40 dollar een beetje veel voor die software, ook aangezien ik een multi-remote bij m'n versterker kreeg, maar werken doet het.
Het leuke van die software is dat je de knoppen zelf kunt intekenen, toewijzen en zelf kunt benoemen. Verder denk ik niet dat je vriendin moeite heeft met het bedienen van die Palm: gewoon ervoor zorgen dat het programma het laatste is wat gebruikt werd. Zet je de Palm aan, dan zie je gelijk het programma wat je nodig hebt. :) Bediening kan met de stylus of met je vingers.
De kosten zullen rond de 100 euro liggen inclusief de software; een tweedehands Palm III kost je geen linkernier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Hoe is de range van een Palm? Die IR poorten hebben toch meestal een beperkt bereik?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook al je ab's naast elkaar leggen er een plaatje achter schroeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Agressor schreef op 30 juli 2003 @ 23:13:
Dan wordt een Pronto misschien ook al lastig...

Die verlichting thuis, met radiosignalen, is dat van Philips? Zo ja, dan kunnen alle Philips a/b's die ook aansturen. Hoe het met andere a/b's zit met radiosignalen, geen idee.

Ik heb zelf een 880 van Philips, en daar heeft mijn vriendin (die zelfs met Flash MX overweg kan) zelfs al moeite mee. Maar dat ligt misschien aan mijn heavily customized instellingen :)

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tonheijnen.nl/forum/images/PRU880.jpg

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
check mijn WC cooled AB CASE mod, jajaja zie het topic al staan, oh wacht, rounden cables en een window natuurlijk niet vergeten ;-) nee mar goed, een palm zie ik niet zitten, tot nu toe lijkt mij die sony wel wat en de pronto, de pronto pro, gaat me net ff te ver, voor 500 had ik het nog willen doen, maar 1100 voor een ab, tjezusssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dr. Strangelove schreef op 31 July 2003 @ 09:40:
Hoe is de range van een Palm? Die IR poorten hebben toch meestal een beperkt bereik?
Metertje of 6 halen ze wel hoor.. en er zijn kleine adaptertjes met sterkere IR-LEDs verkrijgbaar die je op het expansieslot van je Palm klikt. Die software kan dat adaptertje ook aansturen en je kunt het programma omdraaien, aangezien je met die adapter de Palm op z'n kop moet gebruiken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
de philips SBC-RU885 is denk ik een goede vervanger als je niet zoveel geld hebt voor een pronto :).

zie hier ook de gegevens ervan

http://www2.correct.com/zoekart.php?ZOEKNAAM=256916
hij is 89 euro bij correct.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:59
Marmitek komt deze maand (of begin volgende maand) met een hele mooie.

www.marmitek.nl staat ie op.
Easy Touch 35

Mooi back light display en learn functie. En dat alles voor maar €79,95 ipv een paar honderd voor de philipsen enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb hier een Philips neo pronto. Super handig en kan niet meer zonder om eerlijk te zijn.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Conrad heeft de CV2000 (sorry deeplinken werkt niet)

voor 79,95

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/F9/F989953EC44A0CB3E10000000A010251.JPG

[ Voor 66% gewijzigd door Shuriken op 31-07-2003 13:42 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Invalid Session
You have tried to use a WWW session that has already been terminated. You should restart your session. If the problem persists you should close your World Wide Web browser and open it again.

© 1996-2001, SAP AG

Kijk die link ff na...
Zomaar links copy/pasten werkt niet altijd...

Maar anyway, ik zou idd voor die Marmitek gaan... ik geloof dat je daar ook Klik-aan - Klik-uit apparatuur mee kan besturen, da's ook X10...

Of je moet een tweedehands Handspring op de kop tikken en dan een Omniremote + Springboard module kopen... Daar zit namelijk een sterke IR zender/ontvanger op en een X-10 zender/ontvanger...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren die Sony en ben er heel tevreden over. Het bereik is geweldig. Dat ding kun je echt alle kanten op richten en dan werkt het nog perfect.
Enig nadeel wat ik heb gemerkt is dat ik m'n beamer er niet mee uit krijg. Om dat ding uit te krijgen moet ik twee keer op dezelfde knop drukken ter bevestiging (zit waarschijnlijk iets van MickeySoft in :P ). Op de eerste keer reageert hij wel, maar de tweede keer niet.
Later heb ik ook nog een Tuner gekocht van Sony zonder AB. Ik heb toen in het lijstje van ondersteunde apparaten gekeken en de code voor een Sony tuner opgegeven. Nu kan ik die Tuner dus volledig bedienen met die universele AB.

Dat nieuwe 3000 model _/-\o_ ziet er echt helemaal gelikt uit, vooral die navigatie toetsen lijken me heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jojor1: In die beamer zit vermoedelijk iets van Philips in, namelijk een codesysteem gebaseerd op de RC-5 standaard:

Je hebt waarschijnlijk die beamer geprobeerd te leren. Infrarood codesytemen welke volgens de RC-5 standaard behoren (en dat zij er ongelofelijk veel) hebben een veiligheidssysteem waarbij het infrarood signaal 'toggled'.

D.w.z. als jij de informatie van het signaal in bits representeerd, bv. "01101011" dat het laatste bitje, hier dus een "1" bij de 2e keer drukken een "0" wordt en bij de volgende keer drukken weer een "1". Ook als een toets langer gedrukt moet worden, dan toggled het signaal.

Wat gebeurd er nu als je dat signaal gaat leren: Wel je leert maar één signaal in, dus met of een "0" of een "1" aan het eind. Ga je vervolgens die geleerde toets gebruiken, dan wordt die toggle bij het 2e keer drukken van de toets niet uitgevoerd (en ook niet bij een functie waarbij je die toets langer ingedrukt moet houden).

Dit is een groot probleem voor veel universele AB's omdat steeds meer moderne apperatuur functies hebben waarbij toetsen vaker gedrukt moeten worden en pakweg 40% van alle IR-codesystemen op RC5 of een vergelijkbaar systeem gebaseerd is. Je moet dan denken aan On Screen Display functies, diverse schermformaten (16/9 4/3 14/9 etc) welke vaker gedrukt moeten worden, On/Off, Record fucties welke als beveiliging 2x achter elkaar gedrukt moeten worden, +/- functies als Volume, Center, Contrast, en weet niet wat welke langer ingedrukt moeten totdat de gewenste waarde bereikt is.

Wat daar helpt is een universele AB waar je het apparaat met een code kunt instellen en ook nieuwe functies per code kunt programmeren. Er zijn echter maar weinig AB's welke een goede cod-load hebben om ook de minder gangbare of zeer nieuwe apparaten te bedienen en er zijn nog minder AB's welke een modem ingebouwd hebben om nieuwe code-systemen te updaten en bovendien een service hebben om functies ter beschikking te stellen. :(

Zelf heb ik thuis een AB die dat wel kan... :)

Edit:

jfeelders heeft bij zijn TV van het zelfde probleem last, de geleerde functie kan niet herhaald worden wegens de ontbrekende toggle, pas na het drukken van een andere functie werkt de eerder gedrukte functie weer zonder toggle, erg vervelend.

offtopic:
Meneer_E werkt bij 's werelds grootste fabrikant van technologie voor Universele AB's. Behalve een eigen lijn remotes (merknaam OneforAll) leveren wij tevens technologie aan b.v. Sony, Philips, Kenwood, Yamaha, Thomson en nog vele andere merken opdat dat spul van onze concurentie nog een beetje naar behoren werkt. Natuurlijk wel tegen gepaste betaling... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 14:58:
Zelf heb ik thuis een AB die dat wel kan... :)
En welke is dat dan? of kunnen we er niet aankomen via de gewone kanalen?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50
Als ik jou was zou ik even gaan kijken naar de Philips Pronto NEO. Volgens mij voldoet deze aan al jouw eisen... Ik heb hem zelf ook en het is een superfijn dingetje, je kunt hem helemaal naar je eigen wens instellen met programma's als NEO-hacker en NEOsync...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken schreef op 31 July 2003 @ 15:02:
[...]

En welke is dat dan? of kunnen we er niet aankomen via de gewone kanalen?
Inderdaad zal het niet meevallen om deze via de gewone kanalen te bemachtigen, niet omdat het één of ander geheim futuristisch prototype is, maar juist omdat het al een ouder model is uit de vorige eeuw, namelijk een OneforAll URC-7560 in de oude B00 revisie van 1999:

Mijn goede, lieve, oude AB

Zoals je ziet nou niet bepaald het meest geavanceerde uitziende model, maar de bijzonderheid van dit model zat hem niet in het uiterlijk maar in het innerlijk, dit was namelijk de eerste voor de Europese markt geoptimeerde universele AB welke naast een werkelijke zeer goede code set-up i.c.m. extended functie programming (b.v. (fine) tuning voor je TV als b.v. je originele remote kapot is en je toch de zenders (beter) wilt afstemmen o.i.d.) combineerde met een leerfunctie en een inductie-modem.

Daarnaast ligt hij wel beter in de hand dan welke andere afstandsbediening ook (als Meneer_E op zijn werk wat bureaulades opentrekt, dan zie je daar iets van 150, 160 verschillende AB's van de meest uiteenlopende merken liggen), zeer comfortabel te bedienen (ik heb ronduit een hekel aan AB's welke met een LCD-scherm werken, het drukken van de 'toetsen' is mij niet comfortabel genoeg), doordat je de toetsen voelt en de logische indeling kun je zonder te kijken meteen de juiste toets drukken.

Behalve een goede ROM-load welke de code systemen en de functie-toekenning regelt aan de functietoetsen, leer functies, macro mogelijkheden, shifted-functions & -programmings, dual IR-transmitters (één met een IR-signaal met een brede hoek opdat je niet exact op het te bedienen apparaat hoeft te richten en de ander bundelt het IR-signaal met een smalle hoek maar heeft daardoor een signaal welke zelfs op grote afstand nog apparaten kan bedienen.

Het mooie van dit model is, even afgezien van de betere bediencomfort t.o.v. AB's met LCD-scherm is die updatefunctie per modem. Enkele tweakers hier hebben al gemerkt dat bij sommige apparaten de leerfunctie niet goed kan werken omdat sommige apparaten een IR-systeem met 'toggle' gebruiken. Wie b.v. voor een paar duizend euro de dankzij de ALDI en GAMMA bekende PLASMA TV gekocht heeft onder merknaam Medion (of het een origineel, de Microstar MR-5917) zal merken dat je bij menu en zoom opties met een lerende remote niet verder komt dan de eerste functie. Zelfde bij de volumeregeling, het 1e stapje gaat goed, daarna moet je eerst een andere toets drukken voor dat je de volume het volgende stapje kunt verhogen. Daar valt dus niet mee te werken.

Dus heb je een codesysteem nodig. Maar die zit niet in de load van een universele AB, want dit codesysteem voor deze Plasma TV is een nieuw IR-systeem welke tot voor kort niet gebruikt werd en dus ook niet in de standaard load zit. De makkelijkste manier om dit apparaat te bedienen is even de (gratis) hotline bellen, typenummer van die Plasma TV door te geven, dan krijg je te horen dat je TV-code 0808 nodig hebt en dat deze nog nageladen moet worden.

Hoe werkt die nalading? Je activeert de modemfunctie (bij mijn URC-7560 werkt dat door de set-up-toets van de AB (nogal toepasselijk Magic genaamd ) twee seconden in te drukken en dan de Power te drukken, vervolgens hou je de telefoonhoorn tegen de AB en er wordt een signaal van enkele seconden doorgestuurd. Dit signaal veroorzaakt in het speakerdeel van de telefoon een magnetisch veld welke de AB dankzij een inductiespoel ontvangt en converteert in het nieuwe code systeem. Vervolgens activeer je de code (TV; Magic; 0808) en je kunt het apparaat nu wel goed bedienen, de functietoggle werkt nu ook.

Verder zijn er sinds kort een aantal free-to-view decoders (b.v. de in de UK razend populaire Pace digiboxen) en PVR's op de markt welke niet meer met een IR-systeem werken maar met b.v. IRDA. Deze zijn dus niet te leren en met bijna geen enkele universele AB te bedienen. Met mijn 'oudje' geen probleem, code downloaden, activeren, klaar. Je hoeft overigens niet de helpline te bellen, je kunt ook via de site WAV-files downloaden en over je PC-speaker afspelen, maar zelf bel ik, dat gaat namelijk in minder tijd dan mijn PC nodig heeft op op te starten. Zoals gezegd, deze remote is een oudje, er is echter een opvolger genaamd URC-7562 op de markt, dit is min of meer dezelfde remote, alleen heeft hij een nieuwe ROM-load gekregen waar meer codes in zitten.

Helemaal perfect zijn deze remotes overigens niet, zo kan hij namelijk geen Radio-signalen sturen. Verder kun je niet natuurlijk niet zien waar speciale functies (welke op de AB geen eigen 'dedicated-toets hebben) als b.v. Guide, OSD, INFO, Tuning zitten, dat moet je uitproberen. Overigens zorgt de firmware er voor dat bij elke type code systeem die functietoekenning gestandaardiseerd is, dus als je na enige tijd het principe snapt, weet je ook waar bij een nieuwe code voor een nieuw apparaat de speciale functies automatisch gelinkt zullen zijn. En anders even proberen. Hier hebben de AB's met een LCD scherm een voordeel, daar kun je (tenminste bij de betere exemplaren zoals b.v. de Philips Pronto) elke functie, de naamgeving en de positie wijzigen. Op zich ideaal zou je zeggen, ware het niet dat het drukcomfort minder is.

Sinds kort is er een nieuwe range remotes welke probeert het beste van deze twee werelden te combineren, de zogenaamde Kameleon-remotes. Deze maken gebruik van EL-TS met fixed posities met interactieve schermsturing. Ook hier geldt dat je de toetsen kunt herprogrammeren, alleen de positie en naamgeving liggen vast. Dit nadeel wordt echter geminimaliseerd door de interactieve schermsturing:

Hierbij passen de toetsen zich aan op het type apparaat en het IR-systeem welke deze gebruikt om de relevante functies te tonen. Zo zie je bij TV b.v. één Menu- en één Teletekst-toets. Op het moment dat je Menu drukt, pas op dat moment komen de overige functies zoals b.v. de navigatietoetsen en de OK toets ter bevestiging van de Menu-instellingen. Druk je weer Menu om uit je TV-Menu te gaan, dan verdwijnen deze functies weer. Zelfde verhaal bij Teletekst, in het standaard-scherm is alleen de Text-functie zichtbaar, zodra je deze drukt om je teletekst te activeren, dan pas komen de andere opties als Expand, Hold, Mix, TV, te voorschijn. Hierdoor heb je een enorme functieomvang welke logisch en intuïtief te bedienen is. En nu het grote voordeel: Je kunt op het EL-TS scherm de functietoetsen voelen en net zo comfortabel drukken als ware het een conventionele remote. Werkelijk opmerkelijk! Waar ik de LCD-AB's weinig comfortabel vind en daar nimmer mijn oudje voor zou willen inruilen, is dit de eerste remote welke echt beter is.

Op dit moment zijn er nog maar een beperkt aantal universele AB's welke een EL-TS techniek gebruiken, in de USA & Canada alleen maar OneforAll en Radioshack, buiten Noord-Amerika alleen OneforAll, maar ik verwacht dat daar binnen afzienbare tijd verandering in gaat komen. Wel hierbij een waarschuwing, omdat deze techniek van dedicated functieposities en interactieve schermen gebruikt maakt, lukt dat alleen goed als de firmware en code-load goed en up-to-date is. Met name de bedrijven met een relatief klein markt aandeel zullen gezien de hoge kosten van een goede code-maitenance moeite hebben om dit voor elkaar te krijgen.

Aangezien ik zelf in opdracht van Universal Electronics betrokken ben bij diverse universele AB's van diverse merken, vind ik het niet geheel gepast om koopadvies voor één of ander type uit te brengen. Wel wil ik het algemene advies geven om vooral goed te kijken welk concept het beste bij je past. Hier wat voorbeeldjes van de meest populaire concepten en een daarbij behorende remote:

- AB met normale toetsen en standaard lay-out (b.v. Oneforall URC-7562)

- AB met LCD-touchscreen die je zelf helemaal kunt (maar ook moet) configureren zoals de diverse Philips Pronto's, of b.v. deze: Marantz RC-9200

- AB met EL-touchscreen met interactieve lay-outs waar je de 'toetsen' die je drukt wel kunt voelen, zoals deze: Kameleon-8 USA of deze Kameleon-6 Europa

- PDA met software: Nevo (op sommige Compaq's en HP's wordt deze software standaard meegeleverd >:) )

Edit: even een beetje searchen op GOT leerde mij dat er inmiddels aardig wat tweakers zijn met diverse AB's van populaire merken zoals Oneforall, Philips, Sony. Kijk eens naar hun ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Meneer_E: _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u. Ik maakte mij namenlijk al enige zorgen of ik de arme argeloze GOT'ers hier niet zou vermoeien met verhalen over mijn geliefde hobby ende werk.
Danster schreef op 31 juli 2003 @ 12:49:
Heb hier een Philips neo pronto. Super handig en kan niet meer zonder om eerlijk te zijn.
:)
Dat gevoel ken ik! Een jaar of 6 geleden rolde ik stom toevallig via mijn werk in de wereld van de universele AB's. Eerst dacht ik, leuk speelgoed, toen nuttig speelgoed en toen ik een keer thuis een goede remote heb zitten testen kon ik ook niet meer zonder. Sterker, ik heb één van de prototypes van mijn huidige remote mogen (moeten?) testen op kinderziektes en ik wist meteen: Dit was voor mij de perfecte remote. Super simpel te bedienen, confortabel en ondanks een vrij gewoon uiterlijk vele geavanceerde opties. Ik was meteen O+ Het verslavend effect dat het comfort van een echt goede universele afstandsbediening biedt is werkelijk verbluffend.

Maar helaas, na twee weken intensief testen in de hoop (?!) bugs en andere narigheden te ontdekken, moest ik dat ding weer afgeven. Dus ik vragen wanneer dat ding op de markt kwam. Och was het antwoord, dat gaat nog wel een paar maandjes duren hoor. Nou, die paar maandjes werden heel veel maanden, ARRGGGHHHH!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb op dit moment deze ab:
Afbeeldingslocatie: http://www.karremania.cistron.nl/GoT/ab.jpg
met een Philips (nogwat nogwat) televisie.

Qua functies heeft hij alles (setup en install -> onscreen menu enzo), maar hij wordt een beetje oud, knoppen werken net altijd meer zo goed en ook ontvangst is net 3 meter (vaak minder).

Nu ben ik dus opzoek naar een (goedkope) alternatief. Nagenoeg elke audiozaak (RM, expert, P&U) langsgeweest, maar ze willen je steeds zelfde zooi aansmeren. Een ab die alleen volume, pagina en teletext kan, liefts nog ook voor je video/dvd/stereo.

Ik heb er dus begin dit jaar 1 gekocht, die wel leek op deze (knoppen robuster, wel zacht plastic, huidige heeft dus hardplastic knoppen). Teletext, externe kanalen deed ie allemaal, maar setup (voor geluid/beeld/constrast enzo) deed het dus niet, laat staan de install (kanaalafstemming/breedbeeld selectie etc).

Wie heeft toevallig ook een Philips met die install/setup opties en een uni-ab voor gekocht?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bij mijn URC-7560 werkt die Philips met TV-code 0556 en de install-functie kunt je naprogrameren met "Magic** 994 Magic 618 [gewenste functietoets]" (Philips mag dan een dikke 5000 verschillende TV-types en AB's hebben, maar "elke Philips TV welke met IR werkt en waar de zender-programmering via een "install-functie" gaat, is compatible met code TV-0556", aldus één der wijze lessen welke ik heb mogen volgen van onze database-goeroe en tevens 's werelds grootste kenner op het gebied van TV-afstandsbedieningen).

Maar ik begrijp dat jij een goedkope remote zoekt welke alleen voor je TV werkt. Nu maakt mijn bedrijf vooral 'luxe' remotes. Deze kan elke functie die je maar nodig hebt voor je TV bedienen, maar wat is jou budget?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wow, jij hebt inderdaad behoorlijke kennnis :D
qua goedkoop bedoelde ik rond de 50-80 euro, gezien die cheap-ass dingies van net 20 euro bij voorbaat het toch niet doen. Hoeft niet alleen voor mijn tv, maar ik heb alleen nog maar een versterker, maar die gebruik ik haast nooit. hm.. met IR kan je dus niet met IRDA communiceren? ik heb nl een IRDA module op mijn computer, voor mijn GSM.

Die jij laat zien is wel interessant, wat is de prijs van die?

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 01-08-2003 09:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, na het lezen van de zeer leerzame stukken van Meneer_E _/-\o_ krijgt die Sony van mij dus binnenkort een penalty. :(
Ik ga maar eens kijken voor een echt universele AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Een vraag voor onze kenner dan: Hierboven beschreef ik dat de chan up/down dus niet repeteert. De volume up/down echter wel. Misschien weet je hoe dat soort dingen in het algemeen aangestuurd worden. Als de channel getoggled wordt, betekent dat automatisch dat het volume ook getoggled wordt omdat ze van een zelfde soort circuitje gebruik maken? Als dat zo zou zijn, zou er dus een bug in de remote zitten die enkel de channel-control geïnvloed. Dan gloort er dus hoop aan de horizon... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel er AB's bestaan welke functies uit verschillende codesystemen combineren, behoren deze meestal wel tot dezelfde familie. Als de volume +/- wel werk, dan lijkt mij dat er sprake van een ander probleem is, b.v een bug, een frequentieprobleem, timing-issue nog of iets heel anders. Ik vrees echter dat zelf al kom je achter het probleem, dan het niet mee zal vallen om een oplossing te vinden... :'(
KarreMania schreef op 01 August 2003 @ 09:08:
wow, jij hebt inderdaad behoorlijke kennnis :D
qua goedkoop bedoelde ik rond de 50-80 euro, gezien die cheap-ass dingies van net 20 euro bij voorbaat het toch niet doen. Hoeft niet alleen voor mijn tv, maar ik heb alleen nog maar een versterker, maar die gebruik ik haast nooit. hm.. met IR kan je dus niet met IRDA communiceren? ik heb nl een IRDA module op mijn computer, voor mijn GSM.

Die jij laat zien is wel interessant, wat is de prijs van die?
Van de hele goedkope AB's kun je vaak nog wel verwachten dat zij een redelijk aantal apparaten met de meest essentiële basisfuncties als Power, Volume +/-, nummertoetsen binnen een codestandaard gestandaardiseerd zijn. Niet zo verbazingwekkend, TV's van 15 jaar geleden hadden deze functies nodig, de huidige nog steeds en de toekomstige ook. Een beetje AB met een enigszins fatsoenlijke ROM-load, zelfs al is die niet al te modern, kan daar goed aan voldoen.

Echter, veel opties als Menusturing, Tuning, Zoomfuncties, OSD-opties e.d daar zijn in der loop der jaren vele veranderingen in doorgevoerd en dat is voor een eenvoudige remote teveel gevraagd. De betere universele vangt dit op middels een leerfunctie om deze functies toe te voegen, maar het zal duidelijk zijn dat dit voor een 'replacement-remote' ter vervanging van een kapotte remote geen zin heeft.

Vroeger had je een merk als König, welke voor de meest gangbare TV-types een vervangende remote uitbracht. Dus voor sommige modellen Sony's had je dat type König, voor een andere Sony weer dat model König en voor de meest populaire TV's van Philips, Grundigs, Toshiba's etc was er een bepaald type replacement. De kwaliteit van die Königs waren zonder meer goed en hun assortiment was ook oké. Het nadeel van dit systeem zal duidelijk zijn, gezien de grote verscheidenheid van het aantal TV-types moesten er steeds meer van die König-modellen ontwikkelt worden, dat werd te duur en König ging failliet. :'(

Die Oneforall URC-7510 die ik je liet zien volgt een ander principe, daar zitten heel veel codesystemen in voor de diverse typen TV's. Voor jou Philips TV is dit dus TV-code 0556. Binnen dit codesysteem 0556 zijn er meer dan 100 verschillende functie opties mogelijk. Van die ruim 100 functieopties zijn pakweg de 30 meest voorkomende voorgeprogrammeerd. Naast de standaardfuncties als Power, Volume +/-, Channel +/-, nummers, Text-functies e.d. is voor de zenderprogamering ook de meest voorkomende mogelijkheid voorgeprogrammeerd, namelijk tuning via Menu & OK.

Echter, er zijn ook TV's van Philips welke deze code TV-0556 gebruiken maar waarbij de zenderprogrammering via Search-, Preset-, AS- of zoals bij jou TV, via de Install-functie gaat. Je dient deze functie na te programeren en voor elke functie is er een eigen activeringscode. Nu weet je deze zelf niet en i.t.t. de TV-codes staan die functiecodes niet in de handleiding van de remote, dat zou namelijk handleidingen met het formaat van meerdere telefoonboeken opleveren. Je belt dan dus de hotline, je geeft door op welke basiscode je TV werkt en/of welk modelnummer je TV heeft en hoe die functie op je kapotte remote heet. Bij "Install" is de functiecode dus 618.

Het zal duidelijk zijn dat door kosten van deze support en de moeite welke een fabrikant moet doen om alle gegevens van elke IR-code te verzamelen en up-to-date te houden, dat een dergelijke replacement-remote waarbij elke functie van de TV ondersteund wordt, duurder is dan een remote welke b.v. de gangbare functies van meerdere apparaten als TV, Videos, Sat-receivers e.d. stuurt.

Ik meende dat die URC-7510 iets van 40 euro koste, maar toen ik daar op mijn werk naar informeerde bleken de prijzen hier in NL aardig te zijn verlaagt, de adviesprijs in NL is nu 29.99 euro.

Die Oneforall-remotes voor meerdere apparaten uit de mainstream serie zijn vaak zelfs goedkoper, (zie overzicht), maar deze zijn alleen voor de standaardfuncties en moet ik je dus afraden. De remotes uit de high-end range daarintegen ondersteunen wel weer elke functie. Voor 70 euro heb je deze: OFA-6: URC-7562 welke zo beetje elk appraat kan aansturen, kan leren, over een ingebouwde modem beschikt en vooral lekker praktisch is.. En de Kameleon-6 blijkt inmiddels ook nog maar 100 euro te kosten (was 130 euro).

Verder zijn er natuurlijk ook nog andere merken AB's, zo is er een merk als Firstline welke bij sommige modellen garandeerd dat zij alle functies van Sony en Philips TV's ondersteunen (maar dus niet van de andere merken TV's) en ik mag aannemen dat ook Philips wel een geschikt model zal hebben welke in ieder geval bij een Philips TV de zenderprogrammering goed zal kunnen ondersteunen... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 01:52 ]

Pagina: 1