Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 31 januari 2005

Ik heb hem vandaag gekocht met een extra set 2300 batterijen. Dalijk even opladen :)

Levi

Is het misschien niet een idee om een speciaal topic over (oplaadbare) batterijen te maken?
[Batterijen] Het Grote (Oplaadbare) Batterijen Topic, met de verschillende fabrikanten (GP, enz), algemene info, ervaring eventueel reviews

Als er belangstelling is wil ik wel de openingspost verzorgen...

Jeroen1988 wijzigde dit bericht 22-06-2005 20:46 (13%)

ik had gister 4 hema nimh 2300 mah batterijen gekocht. speciaal voor digicams en multimedia apparaten. hardstikke leuk allemaal, maar na een uurtje begon de oplader (die van de hema >:) )ineens te knipperen en te doen... hele batterijen gesmolten, loeiheet enzo ook..

vandaag teruggebracht, staat dat vrouwtje van de klantenservice me stom schaapachtig aan te kijken, ow... nou... tja... dat zal dan wel :? zonder enige verdere opmerking het geld terug gehad. niet kopen dus die batterijen.

Ollie, bunny of terror!
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
jeroentjuhh_88 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:47:
Is het misschien niet een idee om een speciaal topic over (oplaadbare) batterijen te maken?
[Batterijen] Het Grote (Oplaadbare) Batterijen Topic, met de verschillende fabrikanten (GP, enz), algemene info, ervaring eventueel reviews

Als er belangstelling is wil ik wel de openingspost verzorgen...

Is dat niet al gewoon dit topic dan? een titelchange is geeneens nodig want:

1) dat het een topic is hoeft niet echt in de titel
2) dat het groot is moge ook duidelijk zijn.
3) een [batterrijen] tag ervoor als de titel "batterijen topic" is ook nogal dubbel

:+ :D

misschien een "fatsoenlijke" startpost. mooi overzichtelijk enzo. zoals boven genoemd een overzichtje van merken, diverse sterktes, verschil nicd/nimh, goedkope online shops, laders... ik noem zo maar wat hoor....

Ollie, bunny of terror!
Reg. datum: 17 december 2000

Ik zeg, gaan met die banaan.
(scoor anders meteen een modje om dit topic er dan in te mergen, is het ook meteen 'groot' :) )

een andere idee waar misschien meer belangstelling voor is...

[Compact Camera's] Batterijen & Geheugen

[Oplaadbare] Batterijen
- Informatie
- Merken
- Reviews/Tests
- Ervaringen
- Links

Geheugen
- Informatie [Types: bv SD]
- Merken
- Reviews/Tests
- Ervaringen
- Links

Ik heb net een canon a610 besteld en moet nog batterijen kopen welke raden jullie me aan. Ik zat te denken aan een Hema lader (snel of gewoon weet ik nog niet) en sony batterijen of Hema, want ik weet niet waar je ansmann batterijen kunt bestellen/kopen.

mvg

Ik ga denk ik voor de panasonic 2400mAh en dan de Hema snel of gewone lader

Ik gebruik al jaren een GP powerbank.
op dit moment een 2100mah setje met een snellader.
met mijn Powershot A95 ongeveer 220 foto's zonder op te hoeven laden.

Ik heb nu voor mn a610 een hema snellader (19.95) en vier Panasonic 2400mah batterijen (17 euri).
Tot nu toe erg tevreden over beide.

Ik heb hier een Fujifilm S5500 camera, met 4 paar GP batterijen en een GP powerbank Rapid 2, 2 paar zijn 2300 mAh en de andere 2 paar zijn 2500 mAh. En ik kan er voldoende foto's mee schieten. Vooral omdat deze camera nogal wat energie slurpt vanwege het zoomen ed.

Asus P5N32-SLI premium - Core 2 Duo E6700 - 2 GB PC6400 Corsair XMS - Asus EN8800GTX - WD 74 GB Raptor - 2 x WD 250 GB Caviar - 1 x WD 750 GB Caviar - Zalman 600 Watt - Soundblaster Xfi platinum - Logitech MX5000 - Creative Gigaworks S750

Reg. datum: 02 maart 2003

Ik heb sinds half 2005 een canon A95 en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen problemen met de batterijen. Ik heb er Ni-MH batterijen 2300 mAh (4x AA) bij gekocht met snellader (allebei van Vivanco). De aangegeven werktijd wordt lang niet gehaald (140 foto’s met alkaline batterijen en deze zouden het beter moeten doen dan alkaline), als de camera ermee stopt, wordt de lens soms niet eens meer gesloten (erg lastig). Zeker als de camera een paar weken niet is gebruikt, maar wel is is weggezet met volle batterijen, is het vaak snel of meteen bekeken als ik een foto wil maken. Op deze manier kan ik niet van op aan dat ik foto’s kan maken wanneer ik dat wil.

Ik las hieronder al dat het probleem aan de keuzeschakelaar voor 2 of 4 batterijen kan liggen, dat is bij mij niet het geval, die heeft altijd goed gestaan. Verder heb ik met een gewone handtester de batterijen doorgemeten (ik weet niet of dit wel goed werkt) en volgens dit metertje verschillen ze niet.

Canon heeft speciale batterijen (NB-2AH batterijen), heeft iemand daar ervaring mee? Wordt er een oplader bijgeleverd? En is het raadzaam/nodig de bijbehorende poweradaptor CA-PS500 erbij te kopen?

Reg. datum: 15 december 2005

Tip: bij Computerland is nu de GP Powerbank Rapid 2 te koop voor ¤ 29,50 (inclusief 2 gratis AAA-batterijen)!

quote:
Elmo05 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:10:
Ik heb sinds half 2005 een canon A95 en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen problemen met de batterijen. Ik heb er Ni-MH batterijen 2300 mAh (4x AA) bij gekocht met snellader (allebei van Vivanco).
[...]

M'n ouders hebben bijna zelfde camera (A85) en die hebben op hun zomervakantie maar een keer hoeven herladen (4 weken, en ze kwamen thuis met 400 foto's, en hebben er onderweg ook nog veel verwijderd). Dus je kunt wel lang met een setje batterijen (zij hebben 4* uniross 2300 mAH met een cheapass lader).
Wel hebben ze bij slecht opgeladen batterijen het probleem dat de camera niet goed dicht gaat als de batterijen op zijn. (dit gebeurt niet als de batterijen echt vol geweest zijn.... of je moet de camera vaak genoeg weer aanzetten als hij al uit gegaan is)

trinite_t wijzigde dit bericht 01-06-2006 12:07 (19%)

The weakest way 2 solve a problem is just to solve it...

HU rulesz

Bij de Trekpleister hadden ze onlangs een aanbieding van 4 stuks AA van Varta 1900 mAh voor ¤ 5,69

PC zooi | Mijn lenovo V200 ( T8300 ) 12,1" | Mail me --> willow.tien@gmail.com

Don't drink & drive !

quote:
Poekoek schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:59:
Ik heb vanmiddag het pakketje ontvangen:

[afbeelding]

Het pakketje zoals het binnenkwam

[afbeelding]

Er zat geen bubbelplastic om het pakket op te vullen, maar een extra leeg doosje, wat goed genoeg is

[afbeelding]

Inhoud van het pakket: 8X 2500 mAh batterijen, 1X VapexTech lader, 5 batterijblisters (waar er bij 1 jammergenoeg al een barst in zit. Heel erg is het niet, want ik heb er nu toch veel te veel.

[afbeelding]

De lader + stroomkabel zijn wel in bubbelplastic verpakt, netjes :)

[afbeelding]

Lader en kabel

[afbeelding]

De lader is erg klein, hier vergeleken met een iPod 20GB

[afbeelding]

Lader en batterijen (welke in erg stevig karton zitten verpakt en ook nog eens in een blister)

[afbeelding]

Lader tijdens het laden

Ik zal later dit weekend nog meedelen hoe goed de batterijen het doen, ze zijn nl. net aan het opladen.

Je had ze toch ook bij VapeTech besteld?
Zie die lader daar niet terug op hun site :?
De post waar je op reageert is wel meer dan een jaar oud..... :)

5D | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24 | SB24 | PW's .:. Flickr

Don't drink & drive !

quote:
MartijnGizmo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:36:
De post waar je op reageert is wel meer dan een jaar oud..... :)
hehe oeps :+
OK is al gekicked topic, maar moet toch effe wat frustratie kwijt (en om daarvoor een nieuw topic te openen..)

Heb bij Dixons 4 HAMA 2500 AA NiMH + lader gekocht voor de mooie prijs van 25EUR. Nu begonnen die te lekken.... Dus terug "verkoop ze al twee jaar, nooit last gehad"....

Trap daar dus weer in met m'n stomme kop 8)7 En neem een nieuwe set mee naar huis. Al bij het opladen laat 1 van de accu's soort sissende geluiden horen...... En het lijkt erop dat die dus ook begint met lekken. Heb 'm gemerkt en bewaar 'm in een apart zakje. Zal die die ook terug mogen brengen.

Iemand wel goede ervaringen met HAMA? En anders een goed alternatief (beetje betaalbaar...)?

zaskar wijzigde dit bericht 02-06-2006 17:33 (6%)

Samsung 193T powered

mijn vriendin heeft HEMA oplaadbare NIMH 2500mah batterijen, in mijn flits (420EX) werken ze eigenlijk net zo snel als mijn GP2500 (mn varta 1900 zijn echt slomer met laden van de flitser)

lijken mij goede dus!

B-lennium wijzigde dit bericht 02-06-2006 18:08 (4%)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Heilig boontje

Wat kosten die hema 2500ma? En gaan die per 4?

40D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L - Speedlite 430EX

Slemp
Reg. datum: 28 augustus 2001

Bij mijn Sony H5 zaten 2 oplaadbare 2500mAh batterijen en de BC-CS2 batterijlader. Nu wil ik een extra set batterijen aanschaffen.

Mijn vraag: is het mogelijk om met die lader 2700mAh (Ansmann/Powerex) batterijen op te laden? Ik kan hier geen informatie over vinden.

|| GA-P35 DS3P - Antec NeoHE 550 - C2D E6600 - 2GB GeIL PC6400 - WD Raptor 74GB & 2 x WD 500GB - Club3D 8800GTS - Samsung 205BW - Logitech Z-560 ||

Ik heb vorige week batterijen bij de Lidl gehaald:

4 stuks 2500mAh voor 2,95 ;)

Voor dat geld hoor je mij niet klagen, en ze werken prima.

Reg. datum: 06 december 2002

quote:
B-lennium schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:08:
mijn vriendin heeft HEMA oplaadbare NIMH 2500mah batterijen, in mijn flits (420EX) werken ze eigenlijk net zo snel als mijn GP2500 (mn varta 1900 zijn echt slomer met laden van de flitser)

lijken mij goede dus!

Ik heb 8 stuks 2500mah batterijen van de Hema voor mijn Pentax ist DS waarvan ik de helft voor de 500FTZ flitser gebruik. Met het verbruik ben ik meer dan tevreden aangezien ze behoorlijk lang (op de camera zo'n 300-500 shots incl. veelvuldig gebruik van de ingebouwde flitser) mee.

Veel minder tevreden ben ik met het setje 2300mah. In 1e instantie gebruikte ik deze voor de flitser maar het duurde belachelijk (itt de 2500) lang voor de volgende foto kon nemen.

Nu ben ik ze maar eens lichtelijk gaan testen op de DS en hetzelfde verhaal als met de flitser: na 2 dagen en nog niet eens 50 foto's was het alweer afgelopen met ze.

Verder lijken ze wel degelijk last te hebben van een geheugeneffect. Na ze een paar weken ongebruikt te hebben gelaten was er onderhand niks meer van over. Dit wederom itt de 2500mah's in de flitser die het nog perfect deden.

Zijn er soortgelijk ervaringen mee? Ik weet niet hoe makkelijk ze bij de Hema zijn (ze zijn minder dan een jaar oud, heb uiteraard geen bonnetje meer) maar ik ben er zeker niet tevreden mee.

Zullen de nieuwe 2700mAh van Vapextech ook op de snellader van de Hema kunnen?

Sirius wijzigde dit bericht 06-08-2006 10:22 (3%)

Canon 30D | EF-S 10-22/3.5-4.5 | EF-S 17-55/2.8IS | EF 85/1.8 | 580EX II | BG-E2N

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws