Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
LED-Maniak schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:18:
Pimmetje, kan je mij mailen? Dan regelen we wat.
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ik heb de programmer gebouwd zoals hij staat vermeld op circuits-online, en nog werkt hij niet.
Eerst heb ik de simpele programmer gebouwd, maar toen die niet werkte ben ik opnieuw begonnen met de volledige programmer.
Icprog blijft hangen bij het 'Inlezen code', PonyProg geeft mij een 'Device missing or unknown device (-24)' error.
Zou het kunnen liggen aan mijn COM-poort? De COM-poort instellingen in de Device Manager staan gewoon op default. Mijn moederbord is trouwens een Asus K8U-X.
Of gewoon zo'n gaatjes print. Kan het niet meer krijgen bij mijn vaste winkel en heb mijn laatste printje verpest
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Verwijderd
Zou het erg graag willen gebruikenin combinatie met de projector.
Ben erg benieuwd. Als iemand iets heeft waar ik al dingen mee kan testen laat het maar horen!
Open je dan eerst een config file en daarna een seriele poort, dan komen alle printf's daar uit
[ Voor 3% gewijzigd door bobo1on1 op 05-01-2009 18:13 ]
bobo1on1 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:13:
Ik heb wel een klein nieuwtje, ik ben er achter gekomen dat windows standaard geen file descriptors maakt voor stdin, stdout en stderr en dat de file descriptors beginnen bij 0.
Open je dan eerst een config file en daarna een seriele poort, dan komen alle printf's daar uit
Is er ondertussen al iemand die iets meer weet over zo'n oplossing? Ik het het andere topic wat geopend is ook doorgelezen, er waren daadwerkelijk erg mooie plannen met goede oplossingen, het is alleen een beetje langzaam doodgegaan, omdat de uiteindelijke ontwerpers er niet de tijd voor konden vinden en verder weinig andere mensen de inspiratie hadden om een mooi totaalpakketje te ontwerpen.
Ik ga btw volgend jaar verder met HBO elektrotechniek, misschien dat ik er dan wel een project van kan maken, in dat geval zal ik iedereen hier op de hoogte houden!
"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"
wij hebben op het hbo zo'n ding gemaakt.trueKAMi schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:53:
Dit hele topic ziet er erg interessant uit! Het begint alleen een beetje te dateren. Ik ben ook een tijdje op zoek geweest, maar geen zin om er bijvoorbeeld 200 euro aan uit te geven. Eigenlijk zou een puur hardware oplossing natuurlijk het mooiste zijn. Geen pixels grabben, geen progjes die je moet draaien en instellen, die evt proc kracht vragen of niet 100% van de tijd werken. Zoals ik lees moet je bijvoorbeeld onder Vista Aero uitschakelen, en da's natuurlijk geen optie meer tegenwoordig. Gewoon een DVI signaal destilleren is natuurlijk het mooist, maar waarschijnlijk dus ook het duurst.
Is er ondertussen al iemand die iets meer weet over zo'n oplossing? Ik het het andere topic wat geopend is ook doorgelezen, er waren daadwerkelijk erg mooie plannen met goede oplossingen, het is alleen een beetje langzaam doodgegaan, omdat de uiteindelijke ontwerpers er niet de tijd voor konden vinden en verder weinig andere mensen de inspiratie hadden om een mooi totaalpakketje te ontwerpen.
Ik ga btw volgend jaar verder met HBO elektrotechniek, misschien dat ik er dan wel een project van kan maken, in dat geval zal ik iedereen hier op de hoogte houden!
een ARM processor die naar de vga-poort luisterde, dus geen programmaatjes op pc geinstalleerd.
werkt goed, maar is veel werk om na te bouwen. Je moet zo'n arm programmeren, en dan nog aansluiten
Nu is het verhaal van een VGA connector ook erg mooi. Tegenwoordig hebben veel systemen VGA + DVI.
Je zou een kopie van DVI over VGA kunnen laten gaan, uitlezen, analyseren en daarmee het controll board aansturen. Nu gaat di me allemaal ver boven mijn pet, maar het is wel een ontzettend leuk idee.
Ik ga eerst maar beginnen om gewoon de RGB Strips aan te sturen via PC (comport oid.).
Gewoon DVI uitlezen (is digitaal, moet gewoon kunnen) met een blokje ertussen, maar het signaal ook door naar je beeldscherm laten gaan moet mogelijk zijn. Dat zou m.i. de ideale oplossing zijn, zo ben je geen extra stekker kwijt, en steeds minder kaarten en beelschermen gaan op VGA werken, uiteindelijk gaat het toch naar DVI of HDMI (Maar daar zit ook het DVI signaal in, dus is nog steeds uit te lezen)
"With a hammer like this, every problem looks like a nail!"
In dat geval zou je dus een FPGA kunnen toepassen, alleen zit je misschien met het probleem dat daar te weinig "brains" inzitten om netjes verschillende ambilights aan te sturen.
Het zou betekenen dat je met een FPGA 3.96 Gbit/s aan data moet verwerken. Dat is op z'n zachts gezecht vrij veel. Wat echter niet wil zeggen dat je in het in een beetje mid/high-end FPGA niet geprogrammeerd krijgt...3V3RT schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:46:
DVI zou tof zijn, alleen zit je met de hoge bandbreedte van dit signaal (tot 165 MHz voor een single link, zie wiki)
In dat geval zou je dus een FPGA kunnen toepassen, alleen zit je misschien met het probleem dat daar te weinig "brains" inzitten om netjes verschillende ambilights aan te sturen.
Edit:
Je kan dan bijv. een AD9380 pakken, deze slikt VGA en HDMI (en misschien ook nog wel RGB over SCART). Deze decode het video signaal naar RGB met HSYNC en VSYNC. Het probleem is echter dat je met 300MHz signalen zit en dat PCB ontwerpen dan niet zo straightforward is...
[ Voor 16% gewijzigd door 0fbe op 21-01-2009 16:44 ]
Scherm verdeeld in 6 blokken (2 links, 2 boven en 2 rechts), aangesloten via MCHP USB, werkt met een PIC18f2550 en doet 6 x 25cm RGB strip van dealExtreme branden (3 strips in 2 stukken gesneden)
Mijn software was oorspronkelijk gebaseerd op boblight, maar dan aangepast om met usb te werken en met 6 vlakken.
De GDI is echter ondertussen ook al veranderd naar een DirectX capture en ondertussen blijft er nog maar weinig over van de originele boblight
Met een resolutie van 1920*1200 haal ik momenteel ongeveer 30 à 40 "fps" met directX capture (in game mode)
Ga nog even blijven zoeken om het misschien nog iets sneller te krijgen.
Via DVI/HDMI/VGA zou het misschien nog iets beter gaan, maar dat lijkt mij voorlopig iets te veel moeite om dat werkend te krijgen.
Verwijderd
Kan enkel zeggen dat ik geen schokken heb.
Spel blijft vloeiend spelen (met uitzondering van GTA IV, maar dat ligt aan het spel zelf).
Heb de code ondertussen ook nog verder aangepast dat het nog sneller gaat. (code om dx capture uit te voeren nam vroeger +- 40 msec in beslag en nu nog maar +-2 msec.) => Geeft alweer ongeveer 10 fps meer.
Ook de timer is eruit gehaald. Als ik mijn timer instel op bvb 1 msec, dan geeft ie nog steeds pas om de 100 msec een tick. (maw: of ik mijn timer nu op 10 of op 100 instel, dat blijft gelijk. max aantal fps is dan ook ongeveer 10). => gebruik er nu een apparte thread voor, gaat véél sneller!
Mijn divide is ook aangepast. Voor movie mode: 64, voor gaming mode 128. Ook een berekening om de randen van het scherm belangrijker te maken dan het midden van het scherm zit erin.
Als ik zelf tevreden ben met de code dan zal ik het wel een keertje ergens uploaden. Iemand zal het dan wel weer terug moeten aanpassen om met com poort en 3 vlakken te werken. Voorlopig is er nog wel werk aan. Zou de pixel herkenning nog anders willen doen.
Die is stukken nauwkeuriger dan een waitable timer of settimer.
Verwijderd
Ik weer eens een nieuwe versie uitgebracht: http://blogger.xs4all.nl/...ve/2009/01/26/440885.aspx
http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewCat&catId=150&ccSID05a6273e267612bd095854ae799eb1d5=df33fc563a20698103815c551f79b3e3
1
2
3
| public Microsoft.DirectX.Direct3D.Device device; public Surface s; public Bitmap b; |
Code voor in de form_load:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| PresentParameters presentParams = new PresentParameters(); presentParams.Windowed = true; presentParams.SwapEffect = SwapEffect.Discard; device = new Device(0, DeviceType.Hardware, this, CreateFlags.SoftwareVertexProcessing, presentParams); Screen MyScreen = Screen.AllScreens[GlobalVariables.SelectedDisplay]; s = device.CreateOffscreenPlainSurface( MyScreen.Bounds.Width, MyScreen.Bounds.Height, Format.A8R8G8B8, Pool.SystemMemory); b = new Bitmap(SurfaceLoader.SaveToStream(ImageFileFormat.Bmp, s)); |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| private Bitmap GetScreenshot() { device.GetFrontBufferData(0, s); Screen MyScreen = Screen.AllScreens[GlobalVariables.SelectedDisplay]; System.Drawing.Rectangle rect = new Rectangle(0, 0, MyScreen.Bounds.Width, MyScreen.Bounds.Height); b.Dispose(); GraphicsStream gsx = s.LockRectangle(rect, LockFlags.ReadOnly); b = new Bitmap(MyScreen.Bounds.Width, MyScreen.Bounds.Height, 7680, PixelFormat.Format32bppRgb, gsx.InternalData); s.UnlockRectangle(); gsx.Close(); gsx.Dispose(); return b; } |
en in het deskCapture() gedeelte staat dan dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| Screen MyScreen = Screen.AllScreens[GlobalVariables.SelectedDisplay]; int divide = 64; if (GlobalVariables.mode == 1) { divide = 128; GlobalVariables.Offset = 0; } Bitmap b = GetScreenshot(); // loop door het beeld for (int PixelY = MyScreen.Bounds.Height / divide / 3 * GlobalVariables.Offset; PixelY < MyScreen.Bounds.Height; PixelY += MyScreen.Bounds.Height / divide) { for (int PixelX = MyScreen.Bounds.Width / divide / 3 * GlobalVariables.Offset; PixelX < MyScreen.Bounds.Width; PixelX += MyScreen.Bounds.Width / divide) { // nakijken of het niet in de offset ligt, indien ja => niet meetellen! if (!(CheckXYWithinOffset(PixelX, PixelY))) { //kleurwaarde van pixel ophalen Color c = b.GetPixel(PixelX, PixelY); // nakijken of X,Y positie binnen de border valt, indien ja => Var multiplyBorder op waarde van importance zetten. // <-------knip-------> // kijk na waar de pixel zit en tel de waarde op bij het passende vlak. #region waarde in juiste vak bijtellen if (PixelY >= (MyScreen.Bounds.Height / 2)) { if (PixelX >= (MyScreen.Bounds.Width / 2)) { // vlak 2 //redRB += (int)(temp & 0x000000FF); //greenRB += (int)(temp & 0x0000FF00) >> 8; //blueRB += (int)(temp & 0x00FF0000) >> 16; CounterRB++; redRB += Convert.ToInt32(c.R * multiplyBorder); greenRB += Convert.ToInt32(c.G * multiplyBorder); blueRB += Convert.ToInt32(c.B * multiplyBorder); } else |
Je krijgt een bitmap terug bij elke capture en je loopt door de pixels van die bitmap.
De code is niet volledig, maar normaal gezien zou het genoeg moeten zijn om het principe te snappen
Het werkt in alle games die ik geteste heb, maar in sommige (lees: fear 2 demo) doet ie een beetje raar. De lampen die in fear aan het flikkeren zijn zorgen ervoor dat de moodlight ook mee gaat flikkeren.
Moet nu gaan werken, maar zal vanavond proberen om nog een paar voorbeeld filmpjes en info over de usb versie enzo online te zetten.
Greetz.
Stel dat dit nou ook echt werkt, dan is mijn volgende uitdaging om een stukkie software te bouwen wat enerzijds MCE beeld analyseert, en anderzijds een full-surround ambilight DMX signaal er uit knalt...
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Dit gaat het niet worden.
Het werkt in games, vlc player, windows (vb: bureaublad of browser), windows media player, ...
Enkel als ik AA aanzet in bvb games, dan gaat het naar zwart en doet het niets.
@ bobo: met een timer of met een thread? met een timer haal ik ook geen goede resultaten.
Verder heb ik ook het deel om de data door te sturen naar de hardware (bij mij via usb) in een apparte thread gestoken, omdat deze de capture te veel vertraagt.
Programmeer jij in C (++) of in C#?
Ik gebruik een Quad Q6700 extreme (OC), 2 GB ram en een 8800GTX.
Zal het straks eens testen op een andere pc.
[ Voor 46% gewijzigd door KDVken op 27-01-2009 22:26 ]
http://uterror.dommel.be/ambilight/schema.jpg
Het vakje linksboven kan je ook anders maken door een normale transistor te gebruiken, een ander type mosfet, ... dus daar kan je zelf een beetje mee spelen.
Voor het grote vak heb je volgende dingen nodig:
* PIC 18F2550 (of 18F4550, de grotere versie)
* Kristal 20 MHz
* 2x 15pF cap
* 1x 470 nF cap
* 2x 100nF cap
* 1x 10µF cap
* 2x 10k ohm weerstand
* 2x drukknopje
* 1x usb connector
Ik heb mijn pcb gemaakt op een gaatjesprint.
http://uterror.dommel.be/ambilight/pcb.jpg
De PIC18F2550 heeft een bootloader, zodat je deze maar 1x hoeft te programmeren, en latere updates van je user code gewoon via usb kan schrijven naar de pic.
(vandaar de "bootload" button)
De bootloader software die je op de pic zet: http://uterror.dommel.be/ambilight/MCHPUSB.hex
De user software die ik op de pic draai (kan je erop zetten met PDFSUSB.exe van microchip): http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiCode.hex
Ik gebruik de pic als Full-speed USB device waardoor je ook drivers nodig hebt (je kan het ook als com poort emulatie gebruiken, maar dan heb je andere code nodig). De drivers voor mijn code: http://uterror.dommel.be/ambilight/Driver%20inf.zip
Het schema en de code voor de chip zullen waarschijnlijk wel nog beter kunnen, maar voor mij volstaat het voorlopig. Alles werkt zoals ik het wil, dus ik ben tevreden.
(in de code heb ik een kleine fout begaan door links en rechts om te draaien. Left-Top is dus eigenlijk Right-Top, doordat ik geen rekening had gehouden met het feit dat de controller omgekeerd tegen mijn scherm hangt. Heb dit opgelost door het in de pc software te wisselen.)
De pc software ben ik nog een beetje aan bezig. De DX capture werkt goed bij mij, maar het is gemaakt met DX10.
Heb het proberen testen op een "trage" laptop, maar die is nog XP en dus geen DX10. => gevolg: draait helemaal niet
UPDATE:
net even enkele filmpjes gemaakt. De kleuren kloppen niet helemaal, maar dat komt door de camera (die alles een blauwe schijn lijkt te geven).
Filmpje van FEAR 2 demo: http://www.youtube.com/watch?v=AEQNo93BGJw
Filmpje van GTA IV: http://www.youtube.com/watch?v=GcBX0uKH6e8
[ Voor 7% gewijzigd door KDVken op 28-01-2009 11:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
EXE: http://uterror.dommel.be/ambilight/ambilight.rar
Zou iemand dit eens kunnen testen (opgelet: vista en dx10 nodig!) en even laten wete welke hardware je ongeveer hebt en welke getallen er rechtsboven in het venster komen.
Thx!
[ Voor 11% gewijzigd door KDVken op 07-02-2009 15:29 ]
Anoniem: 289426
Ben al een tijdje aan het lezen om het maken van een ambilight. (op tweakers
Maar dit zijn bijna allemaal waar je een pc voor nodig hebt is er zo geen versie waar je het op de tv kunt aansluiten (zonder pc)
Indien iemand ook geïnteresseerd is om dit ook te maken zou het ook graag eens maken en met 2 is het toch wat plezanter en zal het toch altijd wat sneller gaan en (ook wat goedkoper) ben nu 16,9 jaar bijna 17
Laat maar iets weten timovanlindt@telenet.be
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 289426 op 03-02-2009 17:33 ]
Verwijderd
---------------------------
Ik draai op geen enkele pc vista meer, maar ik zal binnen kort vista even een op een 2e schijfje gooien en proberen voor je
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 20:18 ]
MoMolight controller maken. Ik heb zelf al een pcb ontworpen die wordt gevoed
door 12 volt. Het is een combinatie van dit schema:
http://users.skynet.be/Ra...ight/brain_circuit_v2.jpg
dit schema: http://divxstation.com/img/articles/151/power.png
en dan nog de 78xx voeding van circuitsonline om de 12v om te vormen naar 5 volt voor de pic.
EDIT:
Ik heb me eens verdiept in FET's en een fout gespot.
Dat heb ik toen meteen aangepast en ik heb ook wat nieuwe
dingen ontdekt waardoor hij er nu precies uitziet zoals hij
in het echt ook wordt. Ook is het kristal goed aangesloten
en kan ik geen fouten meer ontdekken:D
De nieuwe versie:

(klikken voor grotere versie
En de componenten lijst die erbij hoort:
Gesplitst met streepje betekent die en die gesplitst met / betekent tot en met die.
9x R1/R9 Resistor 0207, 220 Ohm
1x R10 Resistor 0207, 1 KOhm
2x C3-C4 ceramic 2,5mm, 1uF
6x C5/C9-C11 Electrolytic capacitor 5,5mm, 10 µF
1x C13 Electrolytic capacitor 5,5mm, 47 µF
1x C10 Electrolytic capacitor 13mm, 2200 µF
1x C14 ceramic 2,5mm, 100 nF
2x C15-C16 ceramic 2,5mm, 15 pF
9x T1/T9 TO-220, IRF510
1x T10 TO-220, 7805
1x ST1 Screw terminal, twelvefold
1x ST2 Screw terminal, double
1x Cr1 Crystal, 10 MHz
1x IC1 DIL16, MAX232
1x SC1 Socket DIL18
Iemand nog opmerkingen? Als mensen details erover willen voor eigen projectjes pm me dan maar;)
[ Voor 56% gewijzigd door Apologieser op 04-02-2009 20:59 . Reden: Nieuwe versie ]
oja er komt nu ook een 78L12 gestabiliseerde voeding op voor een stabiele 12 V voor de ledjes;)
En nou maar hopen dat hij goed werkt met boblight en MoMolight
Pak liever de 12 volt van je pc of koop een schakelende voeding van 12 volt.
Als je dat niet wil kun je beter een 7812 of een 78S12 nemen en die op een koellichaam schroeven.
[ Voor 26% gewijzigd door bobo1on1 op 05-02-2009 17:07 ]

Maar misschien toch een klein schakelingetje zodat ik niet altijd van me pc afhankelijk hoef te zijn:P
Maar ik heb ook gemerkt dat ik met boblight onder mirror's edge een aardig grote frame drop heb
Hey, ik heb het geprobeerd te testen maar bij mij crashed het programma direct.KDVken schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:55:
net even mijn software in een rar gesmeten.
EXE: http://uterror.dommel.be/ambilight/ambilight.rar
Source: http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLightSource.rar
Zou iemand dit eens kunnen testen (opgelet: vista en dx10 nodig!) en even laten wete welke hardware je ongeveer hebt en welke getallen er rechtsboven in het venster komen.
Thx!
Ik gebruik vista en directx10 op een GA-MA78GM-S2H mobo (met geintegreerde videokaart).
Als ik het goed begrepen heb uit de eerdere posts zou met dit programma de ambilight (een momo setje) ook moeten werken met de hw-versnelling aan toch? Zonder hw-versnelling trekt mijn pc het afspelen van HD materiaal niet, en ik gebruik mediaportal wat niet werkt in combinatie met het filter dat bij momolight komt.
Dus tot nu toe nog niet echt gebruik kunnen maken van het ambilight setje. Ik hoop dat het met deze software wel gaat lukken.
(Of als iemand een plugin/filter voor mediaportal zou kunnen schrijven dan is dat natuurlijk ook een oplossing, maar ik zou zelf niet weten waar ik zou moeten beginnen....)
PS media-portal is een open source mediacenter (voor de mensen die het niet kennen....)
Bij mij werkt het in gelijk welke software/games, zolang er maar geen AA aanstaat.
Mijn Aero staat uit en ik heb wel een apparte videokaart. Denk wel niet dat de videokaart het probleem is.
Die onboard kaart zou toch ook een buffer ect. moeten hebben.
Edit: Net even media-portal getest en het werkt perfect.
Ook even op een andere vista pc getest, en daar crashed ie ook. Zal misschien zijn omdat de usb controller niet gevonden is. Zal dit straks wel nog verder testen.
Edit 2: Fout gevonden!
Het programma stond ingesteld om mijn schermresolutie te capturen (1920*1200). Een andere resolutie => error.
Heb het aangepast zodat alle resoluties werken en heb direct ook eens de dx code in de originele boblight gestoken.
Nieuwe USB ambilight => http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLight.rar
BobLight DX exe =>http://uterror.dommel.be/ambilight/BobLightDX.rar
Onder de Baudrate setting staat er een label waar de "fps" zou weergegeven worden.
De timer interval waarde is enkel nog voor het aanpassen van de led's, aangezien de eigenlijke capture in een thread zit. (die zonder delay gewoon blijft draaien).
[ Voor 69% gewijzigd door KDVken op 07-02-2009 15:28 ]
Ik gebruik het welbekende momolight setje, dat gaat via een compoort. Dus begrijp je opmerking over een usb controller niet helemaal.KDVken schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:29:
Zal misschien zijn omdat de usb controller niet gevonden is. Zal dit straks wel nog verder testen.
PS: ik heb aero wel aan staan, zal als ik thuis ben het wel eens proberen zonder aero
Zonder aero doet ie het ook niet. Dit is de melding die ik krijg:
Description:
Stopped working
Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: AmbiLight.exe
Application Version: 1.0.0.0
Application Timestamp: 49877803
Fault Module Name: KERNEL32.dll
Fault Module Version: 6.0.6001.18000
Fault Module Timestamp: 4791a76d
Exception Code: e0434f4d
Exception Offset: 000442eb
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Locale ID: 1043
[ Voor 38% gewijzigd door Medjai op 06-02-2009 18:56 . Reden: test resultaat zonder aero ]
Ik ging er eerst van uit dat aangezien er geen USB device aanwezig was, het programma deze error gaf.
Het blijkt echter te zijn omdat ik een klein ding vergeten aanpassen was en het daardoor nog fixed was op mijn resolutie (1920*1280).
De nieuwe versies uit bovenstaande post zouden hopelijk moeten werken. De aangepaste boblight versie zal hopelijk ook voor jou werken met de com poort.
Als er andere mensen zijn die met een com-poort systeem werken dan mogen ze dit ook altijd testen en even laten weten of het werkt en hoe goed/slecht het werkt. De boblight versie die ik hier geplaatst heb is zeker nog niet volledig af en er zouden nog wel enkele verbeteringen aan uitgevoerd kunnen worden.
Ik zou erg geïnteresseerd zijn in een usb-versie.
In ongeveer een maand hoop ik de actie te kunnen starten.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ik zie net dat je pasgeleden een nieuwe versie op je site hebt gezet, 1.3. Deze zal ik vanavond nog even testen, maar ik denk zelf niet dat het hier aan ligt.
Overigens gebruik ik windows 7 zonder aero theme, maar gewoon basic standaard. Maar voor mijn gevoel wordt er tijdens het opstarten van het Mediacenter gedeelte een andere codec oid geladen? Maar volgens mij is de basisspeler van het mediacenter toch gewoon windows mediaplayer 12?
Net getest, maar ook boblight 1.3 beta1 werkt helaas niet.
Overigens vind ik deze versie wel minder gebruiksvriendelijk? Ik draai zelf een versie waarbij het programma netjes naar de tray geminimalisseerd kan worden..
[ Voor 10% gewijzigd door Pittie op 17-02-2009 20:41 ]
Die versie vanop je site werkt helaas niet? Of ik doe iets fout..
boblight-getpixel.exe resulteert in een zwart cmd zwart
en hetzelfde geld voor boblightd.exe...?
Als ik beiden files opstart dan wil mijn ambilight wel aangaan, overigens nadat ik zelf atmo.conf naar boblight.conf heb gerenamed... (+ com poort en rate aangepast)
Is dit de bedoeling?
Dat met boblight.conf hoort zo.
Neej, het enige wat ik doe, is je rar file downloaden, nu net dus amo aangepast naar boblight.confbobo1on1 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:49:
Heb je hem soms van source gecompiled op cygwin ofzo? Ik geef gewoon de -mwindows flag aan gcc mee en dan krijg je geen console.
Dat met boblight.conf hoort zo.
Vervolgens krijg ik dat zwarte scherm.
Nu net met compabiliteit modus gezet op vista en getest op xp.
Dan komt er een error te staan in dit cmd scherm
getpixel.exe
35049 [main] boblight-getpixel 3572 dll_crt0_1: internal error: couldn't determine location of thread function on stack. Expect signal problems
boblightd.exe
31645 [main] boblightd 2172 dll_crt0_1: internal error: couldn't determine location of thread function on stack. Expect signal problems
Vervolgens komt windows met het scherm, .exe has stopped working en hij moet het programma afsluiten...
Het schijnt vaker voor te komen in combinatie met bepaalde virusscanners en firewalls.
Appart, zeker omdat ik omdat ik windows 7 op dit moment zonder virusscanner draai. Maar ik ga terug naar MCE2005, dan ben ik van het gezeur af. en werkt het weer gewoon.bobo1on1 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:58:
Dat is een cygwin issue, daar kan ik weinig aan doen.
Het schijnt vaker voor te komen in combinatie met bepaalde virusscanners en firewalls.
Anoniem: 292041
Hallo KDVken,KDVken schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:29:
Geeft het programma een bepaalde foutmelding ofzo als het crashed?
Bij mij werkt het in gelijk welke software/games, zolang er maar geen AA aanstaat.
Mijn Aero staat uit en ik heb wel een apparte videokaart. Denk wel niet dat de videokaart het probleem is.
Die onboard kaart zou toch ook een buffer ect. moeten hebben.
Edit: Net even media-portal getest en het werkt perfect.
Ook even op een andere vista pc getest, en daar crashed ie ook. Zal misschien zijn omdat de usb controller niet gevonden is. Zal dit straks wel nog verder testen.
Edit 2: Fout gevonden!
Het programma stond ingesteld om mijn schermresolutie te capturen (1920*1200). Een andere resolutie => error.
Heb het aangepast zodat alle resoluties werken en heb direct ook eens de dx code in de originele boblight gestoken.
Nieuwe USB ambilight => http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLight.rar
BobLight DX exe =>http://uterror.dommel.be/ambilight/BobLightDX.rar
Onder de Baudrate setting staat er een label waar de "fps" zou weergegeven worden.
De timer interval waarde is enkel nog voor het aanpassen van de led's, aangezien de eigenlijke capture in een thread zit. (die zonder delay gewoon blijft draaien).
Ik probeer op te bouwen uw versie van Ambilight. Hardware gedeelte is al gebouwd. Maar met de software heb ik een aantal problemen. Het werkt, maar CPU-belasting is ongeveer 50% (Mobile Core Duo 2 GHz, Nvidia 9600GSO 384) Dezelfde enorme belasting ik krijg en met BobLightDX.
Kunt u achteraf source code van Ambilight?
PS. Sorry voor mijn Nederlands, het is traslated met Google vertalen
The program captures the screen 100+ times, so if it runs slow on your pc, you could adjust the thread.sleep().
You could also adjust the "devide". I already changed it to 32 & 64 in the source code.
Anoniem: 292041
Thank you!!!KDVken schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:44:
AmbiLight Source
The program captures the screen 100+ times, so if it runs slow on your pc, you could adjust the thread.sleep().
You could also adjust the "devide". I already changed it to 32 & 64 in the source code.
Will try to change those parameters.
Momenteel gebruik ik de fluxled strips van samenkopen.net maar ik krijg er geen wit uit. Het blijft erg blauw. Nu staan er nieuwe strips bij namelijk de volgende:
http://www.samenkopen.net/action_product/655301/986668
Heeft iemand daar ervaring mee? De verkoper zecht dat het beter kleurmening heeft. maar in hoe verre is dat ook zo.
Of zijn er betere alternatieven. Heb de strips van dealextreme gezien. De 54 led verzie die in dit toppic ook een keer gereviewd is, maar die is te groot voor men scherm.

Links 5060 strips, rechts fluxleds. beide van de SK van niels
Ok die zien er een heel stuk witter uit. Dat is mooi, binnekort dan maar eens aanschaffen.Anthor schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:49:
even een knip en plak uit een ander topic:
[afbeelding]
Links 5060 strips, rechts fluxleds. beide van de SK van niels
Welke is 'die'? Ik vind de ene paars, de ander blauw en niet mooi mixen. Dat niet mixen ga je heel erg zien als het licht reflecteert (denk aan hoeken in je kamer enzo). Ik kan me er iig flink aan storen.kippy schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:43:
[...]
Ok die zien er een heel stuk witter uit. Dat is mooi, binnekort dan maar eens aanschaffen.
Het is allebij niet perfect maar volgens mij is het ook nooit perfect te krijgen.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11304kiddyl schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:50:
Ik heb 2 verschillende strips van DX en die geven een veel mooier kleurbereik dan de fluxleds. Die laatste zou ik zowieso niet nemen omdat de kleuren nooit overeenkomen met wat je wilt.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10061
Die twee of zo? Kun je die ook inkorten? Want 50 cm is veel te groot voor mijn scherm.
Ok dat is mooi, dan ga ik die bestellen.bobo1on1 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:41:
Die kun je in 6 stukken zagen als je wilt, meer kan ook maar dan komt er geen licht meer uit.
Nog een vraag. aan kiddyl.
Welke van de twee stips van DX werkt beter. Dus betere kleur menging? Die met drie leds in kleine groepjes van 3 voor 11 dollar. Of de gene met de leds naast elkaar met de wat lijkt RGB leds voor 16 dollar?
Hou er wel rekening mee dat deze geen 50cm is (zoals op DX staat), maar 45cm. Ik heb er zelf ook 18 nl., en ben blij dat ik er wat meer besteld heb....
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
(gebruikte exe: http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLight.rar)
Kan ik hieruit opmaken dat het niet 64bit compatible is?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
| Ambilight For PC (Based on boblight) is geen geldige win32-toepassing (uitzondering van HRESULT: 0x800700C1). Details: Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster. ************** Tekst van uitzondering ************** System.BadImageFormatException: is geen geldige Win32-toepassing. (Uitzondering van HRESULT: 0x800700C1) bij AmbiLight.AmbiLight.AmbiLight_Load(Object sender, EventArgs e) bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e) bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible) bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl() bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m) bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m) bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m) bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam) ************** Geladen assembly's ************** mscorlib Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3074 (QFE.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll ---------------------------------------- AmbiLight Assembly-versie: 1.0.0.0 Win32-versie: 1.0.0.0 CodeBase: file:///E:/Projectjes/AmbiLight/AmbiLight.exe ---------------------------------------- System.Windows.Forms Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll ---------------------------------------- System Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll ---------------------------------------- System.Drawing Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll ---------------------------------------- mscorlib.resources Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3074 (QFE.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v2.0.50727/mscorlib.dll ---------------------------------------- System.Windows.Forms.resources Assembly-versie: 2.0.0.0 Win32-versie: 2.0.50727.3053 (netfxsp.050727-3000) CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll ---------------------------------------- ************** JIT-foutopsporing ************** Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze toepassing of computer (machine.config) de waarde jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld. De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing was ingeschakeld. Bijvoorbeeld: <configuration> <system.windows.forms jitDebugging="true" /> </configuration> Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt. |
Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gestoken en er staat ook 64-bit op, dus ik zal toch binnenkort eens moeten kijken om het laten werken op 64-bit
Nog even geduld dus.
64-bit versie: http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLight64.rar
[ Voor 20% gewijzigd door KDVken op 10-03-2009 12:32 ]
Met welke controller is deze prog compatible?KDVken schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:59:
Ik heb het nooit getest onder 64-bit, dus het zou héél goed kunnen dat het niet draait.
Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gestoken en er staat ook 64-bit op, dus ik zal toch binnenkort eens moeten kijken om het laten werken op 64-bit
Nog even geduld dus.
64-bit versie: http://uterror.dommel.be/ambilight/AmbiLight64.rar
Is er een mogelijkheid om een chromoflex controller aan te sluiten?
[ Voor 106% gewijzigd door Fonta op 10-03-2009 14:14 ]
Hoe die chromoflex werkt weet ik niet.
KDVken schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:44:
Die software werkt enkel met mijn eigen usb versie (waarvan het schema ook online staat).
Hoe die chromoflex werkt weet ik niet.
http://uterror.dommel.be/ambilight/schema.jpg
Hoe zit het met het instellen van de compoort?
Ik kan in de config daar niets van vinden.
Ok, is een usb versie, ff de pic omproggen
PS wat doet die button1?
[ Voor 38% gewijzigd door Pistolen_Paul op 11-03-2009 00:08 ]
Anoniem: 294847
ik maak de usb ambilight van vkvden ik heb mijn pic geprogd met mijn bootloader
vervolgens heb ik ambicode op mijn pic geladen
heb de driver voor mijn pic op pc geinstaleerd en heb bob en ambilight gedownload
maar nu zit ik met het probleem dat mijn led niet aangestuurd worden
zou het mogelijk zijn om een uit te leggen hoe ik werk met bob en ambilight en wat ik specifiek moet
veranderen en welke versies ik moet gebruiken van aambi en boblight
ik heb vista
Was een knop die ik gebruikt heb om bepaalde stukken code te testen.
feest: Kijk eens in je apparaatbeheer. normaal moet daar ergens een custom usb device bijgekomen zijn met als beschrijving: "Driver voor AmbiLight PCB". Als je dit ziet staan dan kan je de ambilight software starten en zouden de lampen moeten aangestuurd worden.
Als je dat niet ziet staan dan is de chip ofwel niet goed geprogd, ofwel is het niet goed geïnstalleerd ofzo.
Als je de ambilight software start, dan zie je naast die afbeelding van dat scherm 6 gekleurde vlakken die eigenlijk de kleur weergeven dat je lampen zouden moeten zijn.
Door te spelen met de offset, color, max multiply en de expand kan je eigenlijk een beetje kijken wat jou het beste lijkt. de mode zal ook invloed hebben op de kleuren die weergegeven worden.
De thread interval kan je ook veranderen als je wilt. Dit dient om te bepalen hoeveel keer de pixels van het scherm zullen gecontroleerd worden. (het aantal keer kan je aflezen onder de knop button1. het eerste getal is hoeveel keer de pixels gecontroleerd worden, het tweede is het aantal keer dat alle data naar de chip is doorgestuurd). Je kan die thread interval dus aanpassen om ongeveer overeen te komen met het aantal keer dat de data is doorgestuurd. Als je bvb 350 keer pixels en gemiddelden berekent, en maar 60 keer doorstuurt naar de chip, dan is er eigenlijk 290 keer iets berekend waar nooit iets is mee gedaan. (in theorie)
De offset waarden zullen ervoor zorgen dat het programma niet aan de rand gaat beginnen nakijken, maar eerst een deel overslaat. (bvb handig als je een film aan het kijken bent met zwarte balken. die balken wil je niet meetellen om de gemiddelde kleur te berekenen)
ik denk dat ik hem niet goed geinstaleerd heb
ik moet die drivers gebruiken die jij hebt meegeleverd ?
maar ik heb Microchip Solutions gedownload en als hij vraagt om drivers
zeg ik kijk in die map en dan vind hij wel 1
maar dan krijg ik in in custom usb device het volgende apparat staan microchip custom device
wat doe ik mis
hoe komt het dat ik u drivers niet kan instaleren, ik heb uw MCHPUSB.hex code met een picloader eropgezet
en dan vroeg hij drivers en dan kan ik u drivers niet gebruiken
Dit zou je via een aparte programmer erop moeten zetten en dan kan je met de PDFSUSB.EXE van microchip de eigenlijke code voor de ambilight erop zetten. (ambicode.hex)
pdfsusb kan je hier downloaden: http://uterror.dommel.be/ambilight/pdfsusb.rar
Door de "bootload" knop in te drukken en dan de usb kabel aansluiten of te reset in te duwen zou je chip in bootload modus moeten starten, daarna zou deze dan moeten verschijnen in pdfsusb.exe
Als de ambicode.hex er dan op staat, dan kan je reset duwen en dan zou de chip moeten starten met een andere id, waarvoor je dan mijn drivers nodig hebt.
maar nu heb ik nog een probleem
als ik van mijn pic met 10 ohm naar mijn mosfet de irlz34n ga gebeurt er niks
maar als ik een led aan mijn pic hang en dan de led met massa verbind kan ik het wel sturen (dimmen en doen branden) met het prog ambilight.
hoeveel strom en voltage word er dan naar de mosfet gebracht
excuses voor het ambetant doen maar het is voor school een project
heb je toevalig een emailadres
kimg_606@hotmail.com
maar van zodra ik de mosfet met of zonder weerstand aan de pic hang dooft hij
Zelf werk ik eigenlijk ook zonder die 10 ohm weerstanden, maar denk niet dat dat echt verschil zal uitmaken op de werking (tenzij als ze defect zijn natuurlijk).
Je hebt mijn mail adres in privé bericht gekregen. Stuur mij anders eens een duidelijke foto van je pcb ofzo dan kan ik miss iets vinden dat niet klopt, je weet maar nooit
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ben bezig het ambilight systeem te bouwen van KDVken, hardware is gebouwd bootloader is geprogrammeerd maar wanneer ik met PDFSUSB.exe het bestand AmbiCode.hex wil programmeren krijg ik steeds volgende melding:
WARNING - Failed to program CONFIG DATA
MESSAGE - Programming CONFIG DATA...
MESSAGE - Programming FLASH Completed
MESSAGE - Erasing and Programming FLASH...
Kan iemand mij hiermee helpen
Dank bij voorbaat
Bij voorbaat dank.;)