DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 13 ... 63 Laatste
Acties:
  • 650.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-07 11:24
* Hardware Junk is 100% geinteresseerd als dit als het op een meer uitgekauwde oplossing wordt aangeboden.
Ik ben niet vies van wat soldeerwerk, maar met 48 pagina's is voor mij het overzicht wat kwijt, en begeef mij niet echt op het electronica gebied. Wel wil ik heel erg graag een ambilight toe passen. Een DVI aansluiting heb ik niet op mijn TV, volgens mij als enige uitvoer SCART (rest is invoer).

Kan weinig inbreng geven. Er is meer intresse dan de actieve posters hier ;)

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hardware Junk schreef op maandag 03 maart 2008 @ 02:39:
* Hardware Junk is 100% geinteresseerd als dit als het op een meer uitgekauwde oplossing wordt aangeboden.
Ik ben niet vies van wat soldeerwerk, maar met 48 pagina's is voor mij het overzicht wat kwijt, en begeef mij niet echt op het electronica gebied. Wel wil ik heel erg graag een ambilight toe passen. Een DVI aansluiting heb ik niet op mijn TV, volgens mij als enige uitvoer SCART (rest is invoer).

Kan weinig inbreng geven. Er is meer intresse dan de actieve posters hier ;)
volgens mij is het aanbod tv's met UITvoer heel klein. Dat je al scart out hebt, mag bijzonder heten sinds ik het nog nooit gezien heb (TV is dan ook een invoer apparaat, geen uitvoer).

En helaas werkt pal/svhs/component nog steeds anders dan vga, dus al zou het vga zijn dan kun je er nog niet veel mee. Daarnaast is met oog op toekomst en globale inventarisatie dat de meest DIY een digitaal signaal zullen gebruiken (HDMI, DVI etc)......

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als je uitgaat van een tuner/aparte speler is dat probleem al opgelost.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-07 11:55

MikeVM

- Baloo -

idd dat TV-Let There Be Light gaat eigelijk niet op.. maar het is al mooi als je het op je DVD speler kunt hangen..

[ Voor 9% gewijzigd door MikeVM op 03-03-2008 08:32 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48

Milmoor

Footsteps and pictures.

Deze kenden jullie vast al: http://divxstation.com/article.asp?aId=151

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-07 11:55

MikeVM

- Baloo -

deze revieuw is geschreven door iemand uit dit topic, kijk maar eens op tabblad 10 en 11, daar vind je RafkeP wel terug..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apologieser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06-2020
Ik heb de laatste tijd gen inspiratie voor een project gekregen maar dit zet me wel weer aan de gang. Maar om nou helemaal pvbtjes etc te gaan maken(wat ik neit kan) is toch teveel gevraagd. Ik was te laat voor de inkoopactie maar ik zou graag enn complete kit willen hebben zonder ledbalken alleen de aansturing. En als het kan tegen een zacht prijsje maar waar kan ik dit vinden aangezien ik voor de laatste Inkoopactie te laat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi!

Ik ben nogal nieuw hier, maar volg al wel een tijdje de DIY Ambilight.
Komend jaar ga ik m'n woonkamer verbouwen en ga ik een multimediawand bouwen van 4m breed en 2m hoog. Deze wand word licht gebogen, dus hij komt met de uiteinden tegen de vlakke muur aan. Achter de wand komt alle apparatuur incl. een MCE die aan een LCD of Plasma hangt. Ik wilde speciaal ruimte tussen het plafond en de vloer houden voor led verlichting en het mooiste leek me dan nog een soort ambilight idee, zodat je dat aan de bovenkant van de wand goed terug kan zien samen met de kleuren op het scherm. Nu kwam ik dus deze site tegen, maar is er iemand van jullie die me kan zeggen wat ik nu het beste kan gaan gebruiken? Ik geloof dat MadWizard een aardig eind op weg is of zelfs al heel ver. Maar is dat voor mij van toepassing of niet? Dat weet ik dus ff niet. Ik kan de verlichting zowel op de PC als op het scherm aansluiten.

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite.
En eerlijk is eerlijk...goed werk! Top. _/-\o_

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45
Hoe staat het op dit moment met de stand alone variant van MadWizard (de Chameleon)?
Zal toch wel gaaf vinden om aan mijn TV te hangen :)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-07 19:39
Pimmetje651 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:10:
Hoe staat het op dit moment met de stand alone variant van MadWizard (de Chameleon)?
Zal toch wel gaaf vinden om aan mijn TV te hangen :)
Daar zijn ze verder mee gegaan in een ander topic: DIY Let There Be Light.
Het is daar wel een beetje stil geworden de laatste tijd maar ik weet zeker dat er nog wel iets leuks uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Er wordt nog steeds aan gewerkt maar verwacht niet dat het snel gaat :)

Wel weer een leuke update, heb het voor elkaar gekregen met het video input printje wat ik eerder gemaakt had, een Cyclone II dev kit en een PSP LCD beelden uit een DVD speler op een LCD te laten zien. Voorlopig nog even zwart wit maar kleur moet niet moeilijk zijn, alleen nog even de YCbCr->RGB conversie goed krijgen.

Test setup:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/psp1.jpg

Hier zie je wat je krijgt als de LCD pixel klok en de video pixel clock totaal onafhankelijk van elkaar gegenereerd worden :)

[Video: http://video.google.com/videoplay?docid=-8849223614771657279&hl=en]

Na wat geklooi dan toch stabiel beeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/psp2.jpg

[Video: http://video.google.com/videoplay?docid=-7664072591237350332]
(betere kwaliteit hier)

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven,wat is de sampel snelheid van die video ADC chipje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Het is geen simpele ADC chip, het is een echte video decoder, dat moet wel voor composiet/s-video. Maar de samplesnelheid is 27Mhz, data komt er als BT.656 formaat uit (4:2:2 YCbCr, 8-bits parallel op 27Mhz).

Kleur werkt ondertussen ook :)
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/psp3.jpg

[Video: http://video.google.com/videoplay?docid=-9127898577286509849]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoopa
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09-2022
Prachtig werk madwizard !
Ik vermoed dat het heel wat vlotter gaat samen met het ontwikkelingsbordje. In ieder geval heel mooie realisatie met super mogeljkheden. Doe zo verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Laatst online: 21-07 20:13
Op dit moment ben ik ook beizg met het maken van ambilight. Ik gebruik een pic18f4550 of evt een pic18f2450(geen eeprom).
Ik ben van plan om de source van boblight te gebruiken om het nieuwe protocol te implementeren. Of is er hier al een nieuwe versie van die dit doet?
Verder ben ik van plan om een interface met een 16*2 lcd schermpje te maken waarop ik de lamp buiten ambilihgt om als een moodlight kan gebruiken. Via het schermpje zijn dan keuzes te maken (warm/koud/random) en snelheid (traag, medium, snel, disco). Evt wil ik dit later aan een tijd ic koppelen zodat hij mij 's ochtends ook nog heerlijk rustig wakker maakt, maar dat is echt iets voor later.

Wat ik me afvroeg is er een src van momolight filter te vinden? Heb zelf al met die directshow filters zitten klooien maar krijg he tniet echt voor elkaar moet ik zeggen. Behoorlijk lastige sheit. Maar lijkt me wel handig als ik deze kan aanpassen aan het nieuwe protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Voor een 18F4550 kan ik je wel wat werk besparen, dat heb ik al gemaakt in C18: http://www.xs4all.nl/~loosen/boblight/ambilight.rar

Het schema heb ik helaas niet meer maar dat kun je wel uit de code halen denk ik, de 18F4550 draait op een 20 mhz kristal en er zitten 4 knopjes aan om het kanaal te selecteren en om de helderheid van het kanaal in te stellen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
Ah whey dank je wel, maar jij maakt dus geen gebruik van de ingebouwde usb module. Waarom eigenlijk niet? Ik ben van plan dit wel te doen, met de standaard cdc(usb->rs232) library is dat vrij makkelijk, dus moet dan toch de code flink veranderen maar dat gaat wel lukken denk ik.

Weet je trouwens of het mogelijk is om zo'n pic18f4550 volledig als eigen usb device te laten functioneren en niet als usb->rs232 omzetter? Is daar ook niet een standaard kitje voor van microchip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits!
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Gebookmarked.. Lijkt me interessant projectje..

Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
Whey, gister ambilight op breadboard aan de praat gekregen met dat nieuwe protocol! Jeej. Kan iemand mij trouwens vertellen wat eigenlijk de minimale frequentie zou mogen zijn van het PWM? Zit nu dacht ik op 170 maar wilde eigelijk meer kanalen aansturen en dat trok ie niet echt, nou kan ik de freq natuurlijk omlaag halen maar tot hoeveel herz kan ik dat doen?

Heeft iemand verder een idee hoe ik de instellingen moet zetten om met een 20mhz kristal op een pic18f4550 de 48mhz te halen en usb op full speed te houden. De datasheet zegt dat het kan, maar snap niet helemaal wat ze met die instellingen doen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
Ja heb ik gelezen, denk dat ik hem nu wel goed heb...

Inmiddels heb ik nu 18 PWM outputs die op 80 hz werken. 80 lijkt me wel voldoende toch?
Op dit moment ben ik bezig om nieuwe software te schrijven om zo selecties te kunnen maken in het beeldscherm waar hij het beeld moet capturen. Iedere selectie kun je dan aan een poort koppelen. Straks heb ik dus de volgende kanalen :9 linksonder, linksboven, bovenlinks, bovenrechts, rechts boven, rechts onder.
Ben benieuwd of er nog enige interesse is in een verniewd ambilight overigens, dan kan ik er namelijk een beetje rekening houden met het programmeren ervan e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe software in de zin van ala direct x, of nog steeds die pixel capture methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
Nopes gewoon de pixel methode. Een direct show filter kwam ik niet echt uit, wellicht als het voorbeeld van het momolight filter als opensource beschikbaar was zou ik er wat mee kunnen, maar die is er dus niet volgens mij of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Misschien dat ik daar nog eens achterheen ga, nu ben ik bezig met een nieuwe daemon die werkt via udp.
Het lijkt me ook mooi om een systeem zoals philips ambx te maken, bij een first person shooter zou je bijvoorbeeld schoten kunnen herkennen via geluid en bij een racespel zou je de snelheid kunnen detecteren met de kilometerteller die in beeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
ok, dat kende ik eigenlijk helemaal niet. Maar zat zelf ook al te denken aan een feedback met geluid. Ik neem namelijk aan dat 4 strips straks teveel licht geven en dat ik ze dus moet dimmen. Maar als er dan een explosie(veel geluid) is dat hij dan wel kort even de maximale sterkte gebruikt. Denk dat dat nog weer een extra dimensie zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Madwizard! ontzettend tof zeg, ik heb nog een oud psp schermpje liggen. Zou dit eventueel ook beschikbaar worden voor de jan met de pet? (Ik dus ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 16:31
Wil er iemand voor mij een DIY Ambilight voor computer maken? Zoiets als momolight.
Ik wil je er gerust voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
Grr, heb een printplaatje geetst en alles erop gebakken e.d. Maar nu ik het aansluit op de strips blijken de strips toch een beetje te flikkeren... Misschien is 80 Hz toch een beetje te laag, maar ben bang dat ik dit niet hoger krijg. Ik gebruik nu een divider van 1:256 op mijn timer en het ene interrupt pakt hij de eerst 9 kanalen en het tweede interrupt de volgende 9 kanalen. Op deze manier heb ik 18 pwm outputs gekregen maar dat loopt dus op 80 Hz...
Iemand nog een idee? Overclocken van de chip o.i.d.? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden het Momolight setje gekocht via SK. Misschien dat hij dit nog een keer wilt doen. Zo ziet het er nu uit bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/overdag.JPG

HTPC aan met dektop en Ikea moodlight aan.
Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/avond_1.JPG

Tijdens films heb ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/avond_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/avond_3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/avond_4.JPG

In real life ziet het er nog veel beter uit dan op de foto's. De top led strip geeft goede kleuren weer en de twee aan weerszijden iets minder. De top strip is gekocht bij Dealextreme en de zijkanten heeft Flex strips. Die laatste ga ik vervangen. Daarom 2 extra strips besteld. De zijn de volgende strips heb ik dan straks in gebruik:

Boven:

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_10061_1.jpg

Zijkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_11304_1.jpg

De nieuwe led strips heb ik nog geen foto van, maar hun kleur weergave is veel beter dan de Flux strips. Wel is de licht opbrengst grofweg de helft van de Flux strips. 's Avonds merk je hier gelukkig weinig van.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke instellingen voor Boblight wordt gebruikt door iedereen. Ik ben nog niet klaar met alle instellingen denk ik maar ik heb nu het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.googlepages.com/boblight-settings.JPG

De scan range is met name ingesteld voor films. Veel films hebben nog een zwarte rand aan de bovenkant. De rest van de waarden is een beetje pielen, maar met de huidige settings gaan de lichten uit als het beeld heel donker/zwart wordt.

De Ikea moodlight bedien ik trouwens zelf en is niet aangesloten op de HTPC. De Logitech Harmony 525 remote is daar ideaal voor.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
ik heb het gevraagd aan die momolight verkoper, hij ging misschien in augustus terug starten met een SK actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
michaelhu schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:27:
ik heb het gevraagd aan die momolight verkoper, hij ging misschien in augustus terug starten met een SK actie
Dan heeft nu bij deze al 12 kopers erbij

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik hoop dat er dan een betere controller gemaakt kan worden, het huidige protocol voldoet absoluut niet.
Het zou mooi zijn als er via usb wordt gewerkt met een bootloader zodat mensen via usb de firmware kunnen updaten en ook zelf kunnen schrijven.

De huidige software voldoet ook niet, maar daar werk ik aan, misschien dat er mensen zijn die mee willen helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door bobo1on1 op 04-06-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
is er al verdere vooruitgang met de stand-alone versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
bobo1on1 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:46:
het huidige protocol voldoet absoluut niet.
Dat het voor verbetering vatbaar is, ga je mij niet horen ontkennen, maar tot nu toe heeft het toch altijd gedaan wat het moet doen, dus "voldoet absoluut niet" is een beetje overdreven :)

Het zal jullie misschien verbazen, maar ik heb nog altijd zelf geen film gezien met MoMoLight :'(
De weinige vrije tijd die ik heb wordt bijna volledig gebruikt door het antwoorden van e-mails over MoMoLight.

Maar ik kijk nog altijd uit naar de versie van Madwizzard :)

[ Voor 5% gewijzigd door RafkeP op 04-06-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
Ok, mooie strips hierboven inderdaad, werk zelf met de fluxstrips en die mengt het niet helemaal top heb ik het idee. Zelf ben ik bezig met een controller die 6 uitgangen heeft. Het is me nu gelukt om ze op 180Hz te laten werken, dus ik heb iig geen geflikker meer. Verder heb ik dat nieuwe protocol geimplementeerd, welke vooralsnog goed lijkt te werken. Ook heb ik dus een ander programma moeten schrijven, waar ik nu nog mee bezig ben. Soms gebruik ik stukjes van Boblight, waar dus ook enkele credits aan gegeven moeten worden natuurlijk.
Verder zal mijn controller ook zonder computer als moodlight kunnen gaan functioneren 8)
Opzich denk ik overigens dat ik met mijn bordje straks minder duur uit ben dan met de oplossing van momolight die slecht 3 kanalen kan weergeven, maar goed ik ben dan ook nog niet klaar.
Zal binnenkort foto's en screenshots van mijn work in progress plaatsen(als mijn internet het thuis weer doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De flux strips mengen niet goed. De kleur blauw is ongeveer half zo fel als de andere twee kleuren en met de software is dat niet bij te regelen. Met een losse RGB dimmer kon ik wel alle kleuren maken, maar met Boblight en Momolight is dat niet gelukt.
De nieuwe strips hebben zijn voor alle drie de kleuren ongeveer even fel. Op max is het bijna wit en alle tussenliggende kleuren zijn ook veel beter. Het klopt in ieder geval beter met Boblight en Momolight. De totale lichtopbrengst is daarentegen ongeveer de helft van de flux strips, misschien zelfs nog minder dan dat. De strips met de leds in een driehoek hebben een stralingshoek van meer dan 110 graden en geven mooi ligt, maar het mag dus wel iets feller. Zal vanavond een nieuw setje foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rafke P

Misschien toch eens tijd om iets van een web pagina inelkaar te knutselen met de meest gestelde vragen. Iets van een wiki of een klein forum.

Verder ben ik met je eens dat het huidige ontwerp met de laatste firmware verbeteringen werkelijk prima werkt. Fouten die ik tegen kom hebben bijna altijd met software te maken, de hardware werkt na maanden nog steeds prima en staat elke dag aan.

Vermoedelijk ga ik binnenkort een kermis atractie (een suikerspin/popcorn) voorzien van RGB strips met jouw controller boardje. Nou ja een iets zwaardere versie maar toch ;-)

Zoals ik al eerder zij is het grootste probleem is geen aanturing via direct x verder is het nog steeds het leukste project sinds tijden op got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
Zodra mijn eigen setup klaar is, ga ik het orignele artikel op DS verhuizen naar mijn eigen webspace en natuurlijk ook updaten.

Als Vjenne dan zijn controller klaarheeft, hoef ik geen tijd meer te steken in een SK en dan kan ik mij weer wat bezighouden met de software (voor de huidige fans dan want voor de rest zal er waarschijnlijk niemand meer in geinteresseerd zijn :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb een wat meer 'kant-en-klare' oplossing gekocht.
Toch heb ik daar een aanpassing aan gedaan omdat de gekochte flexibele led-strips moeilijk om een hoek van 90 graden te buigen zijn.
Ik heb deze module gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.arfx.nl/images/ARE_box_LT.jpg

met de volgende led-strips:
Afbeeldingslocatie: http://www.arfx.nl/images/AREflexline.jpg

Zoals gezegd is deze strip niet te buigen onder een hoek van 90 graden (vlak). Het zou wel kunnen door de strip door te knippen en een aantal draadjes er tussen te snolderen (wat ook kan bij deze strips aangezien ze voorzien zijn van extra snoldeer stukjes).
Het toeval wil echter dat ik ook een setje van Ikea had liggen, nml de Dioder:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/72415_PE188174_S4.jpg
Deze set is heel eenvoudig om te zetten naar een aansluiting die dmv voorgenoemde ARFX-module is aan te sturen. Het enige dat moet gebeuren is de RGB aansluitingen aan de juiste aders te monteren en tadaa :)

Ik heb zelf nog geen filmpje hiervan online staan en onderstaand voorbeeld is ook gemaakt door de mannen van ARFX zelf (met een 24V set)

[video]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het maar 2 kanalen zijn. Wat ik me wel af vroeg, heb je om video te kijken nu een speciale player/addon nodig of is het zo dat waar je ook video in speeld het gewoon werkt?

Dat zou dan inhouden dat men een hele andere techniek gebruikt om het scherm te bemonsteren.
Merk je tijdens het gamen dat hij op de achtergrond iets doet? dus kleine hickups in het spel etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
RafkeP schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 22:00:
Zodra mijn eigen setup klaar is, ga ik het orignele artikel op DS verhuizen naar mijn eigen webspace en natuurlijk ook updaten.

Als Vjenne dan zijn controller klaarheeft, hoef ik geen tijd meer te steken in een SK en dan kan ik mij weer wat bezighouden met de software (voor de huidige fans dan want voor de rest zal er waarschijnlijk niemand meer in geinteresseerd zijn :) ).
Jij hebt toch ook dat show filter gemaakt? Dit lijkt veel beter dan pixels uit te lezen wat ik nu ook met mijn prog doe. Je source geef je hier niet van vrij? Heb het namelijk zelf keer geprobeerd maar kreeg geen tutorial aan de praat. Denk als ik jouw filter heb dat ikd at wel om kan zetten om naar mijn 6 kanalen om te zetten.
Dan kan ik evt een prog maken die ambilight en momolight filter in 1 combineert.

Eigenlijk heb ik over dat filter nog even een vraag, het was volgens sommige vrij moeilijk om hem in bepaalde programmas aan de praat de krijgen, maar hoe werkt dit? Een vobsub(voor ondertitels in films) plug-in word toch doordat het een direct show filter is, ook overal ondersteund? Das toch het voordeel van zo'n filter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
@ Vjenne > Ik heb inderdaad die directshow filter gemaakt en de sources worden voorlopig nog niet vrijgegeven.

Het is inderdaad een betere methode dan pixels uitlezen, maar zoals je zelf al opmerkt werkt niet alles met directshow. Zo kan je vobsub ook niet gebruiken in games. (Vandaar dat ik het ook MOvie MOod LIGHT heb genoemd.)

Waarom mijn filter niet zo compatible is als vobsub, heb ik nog niet gevonden (anders had ik het al wel opgelost).

Van wat ik lees is iedereen dik tevreden over Boblight, dus ik denk dat je je beter daarop kan concentreren. Ikzelf heb ook nog wel een idee voor een Boblight alternatief, maar ik weet niet of het haalbaar is. Dat zal de tijd uitwijzen :)

@Bobo1on1

Ik heb van iemand een gemodifieerde versie van Boblight gekregen. Hij beweert dat deze versie minder schokken geeft in de nieuwe games (zoals COD4). Aangezien jij het opensource hebt gemaakt, zou hij de gemodifieerde versie graag aan jou bezorgen. Kan ik je ergens mailen ?
Zo kan jij beslissen of de wijzigingen nuttig zijn om te delen met de rest van de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ja hoor, hij mag me best mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
Hier eindelijk ff een WIP van mijn progje
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/4142/screenshotca1.jpg

En twee plaatjes van mijn controller, dus met display, maar dat is natuurlijk niet echt noodzaak:
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/8149/picture002hc4.jpg

De aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/1188/picture005yn3.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Vjenne op 01-07-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
is dat te gebruiken met chromoflex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:01

Pinjataaa

Hit me!

Gebruik je een Atmega? :D :D
Ik heb mijn Ambi project ook gemaakt met een Atmel processor, maar hij is niet zo snel, dus de lampen willen nog wel eens knipperen..

Nevermind, is een PIC :) Ik ben benieuwd naar je project! Vooral dat moodlight gedeelte is interessant!!

[ Voor 94% gewijzigd door Pinjataaa op 01-07-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
michaelhu schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:53:
is dat te gebruiken met chromoflex?
Nee, dit maakt gebruik van het protocol wat in dit topic is geopperd. Enkel Heb ik het twee bytes per kleuren doorsturen eruit gehaald omdat ik dit toch niet gebruik.
Pinjataaa schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:59:
Gebruik je een Atmega? :D :D
Ik heb mijn Ambi project ook gemaakt met een Atmel processor, maar hij is niet zo snel, dus de lampen willen nog wel eens knipperen..

Nevermind, is een PIC :) Ik ben benieuwd naar je project! Vooral dat moodlight gedeelte is interessant!!
Is een PIC idd, om precies te zijn de PIC18F4550. Hier zit al USB functionaliteit in dus das wel handig. En er zitten flink wat IO poorten op, ook handig. Ik sluit er dus een display, 4 knopjes en een buzzer bij op aan, maar ik denk dat het ook nog wel mogelijk moet zijn om meer dan 6 kanalen aan te sturen(op 160hz). Na loop van tijd houd het een keer op met de snelheid van het ding maar nu heb ik nog wel wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:01

Pinjataaa

Hit me!

Gaaf! Ik heb de Atmel Atmega8515 gebruikt en die is veelste traag, dus ik moet een andere processor uitzoeken. Heb alleen geen ervaring met PIC's :D en die USB functie is helemaal super, COM is niet meer zo standaard :P

Ben je nog van plan om je programma uit te brengen op internet als ie klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik ben bezig met een controller aan usb, met geïntegreerde boost converter zodat ik 2 halve led strips van dealextreme direct via usb aan kan sturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/elektronica/usb%20rgb%20controller/controller_t-0.jpg

Onderkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/elektronica/usb%20rgb%20controller/controller_t-1.jpg

Een led strip van dealextreme doormidden gezaagd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/elektronica/usb%20rgb%20controller/controller_t-3.jpg

Dat geeft best een leuk effect:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/elektronica/usb%20rgb%20controller/controller_t-2.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door bobo1on1 op 01-08-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
MetalRush schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:05:
Ik heb een wat meer 'kant-en-klare' oplossing gekocht.
Toch heb ik daar een aanpassing aan gedaan omdat de gekochte flexibele led-strips moeilijk om een hoek van 90 graden te buigen zijn.
Ik heb deze module gekocht:
[afbeelding]

met de volgende led-strips:
[afbeelding]

Zoals gezegd is deze strip niet te buigen onder een hoek van 90 graden (vlak). Het zou wel kunnen door de strip door te knippen en een aantal draadjes er tussen te snolderen (wat ook kan bij deze strips aangezien ze voorzien zijn van extra snoldeer stukjes).
Het toeval wil echter dat ik ook een setje van Ikea had liggen, nml de Dioder:
[afbeelding]
Deze set is heel eenvoudig om te zetten naar een aansluiting die dmv voorgenoemde ARFX-module is aan te sturen. Het enige dat moet gebeuren is de RGB aansluitingen aan de juiste aders te monteren en tadaa :)

Ik heb zelf nog geen filmpje hiervan online staan en onderstaand voorbeeld is ook gemaakt door de mannen van ARFX zelf (met een 24V set)

[video]
Ik heb een tijd terug zo set gekocht maar was er niet over te spreken, om als ambilight te gebruiken
is het inmidels verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of zulke driver sets niet gewoon al tekoop zijn als consumenten product, zonder TV.
Want ik vind het ook erg mooi, ik zie het alleen niet echt zitten om mijn dure spul aan te sluiten op zon zelf baksel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik denk dat daar een heleboel octrooien voor in de weg zitten, feitelijk kopieer je gewoon een techniek die philips heeft bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:12:
Jammer dat het maar 2 kanalen zijn. Wat ik me wel af vroeg, heb je om video te kijken nu een speciale player/addon nodig of is het zo dat waar je ook video in speeld het gewoon werkt?

Dat zou dan inhouden dat men een hele andere techniek gebruikt om het scherm te bemonsteren.
Merk je tijdens het gamen dat hij op de achtergrond iets doet? dus kleine hickups in het spel etc?
Er zijn ook setjes te krijgen met 4 kanalen (die kun je dus boven, onder, links en rechts apart aan laten sturen). Ik vond 2 genoeg :)
Voor video (e.d.) is geen aparte driver o.i.d. nodig. Er draait gewoon een (eigen) stukje software mee die naar het beeld 'kijkt'.
In-game merk ik geen (negatieve) invloeden.
markmg schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 07:17:
[...]

Ik heb een tijd terug zo set gekocht maar was er niet over te spreken, om als ambilight te gebruiken
is het inmidels verbeterd?
Wat was de reden waarom jij er niet over te spreken was? Performance issues? Lag? Lichtopbrengst?
Ik ben er i.i.g. goed over te spreken. Uiteraard heeft het ook zijn eigenaardigheden... gezien het feit dat ie met R-G-B leds werkt, is bijvoorbeeld de kleur wit niet te produceren... in sommige gevallen gaan de strips dan gewoon uit. Als de kleurveranderingen elkaar (heel) erg snel opvolgen, houdt ie het ook niet bij (hoewel ie zijn best doet :>).
Zo is overal wel wat over op te merken... ik ben i.i.g. met deze set tevreden en het is een 'out of the box' oplossing. Dus voor mannen zoals ik (die geen verstand van electronica hebben), een perfecte oplossing :D

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Even wat foto's van mijn nieuwe setup:

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/32633/t_100_097-0.jpgAfbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/32633/t_100_097-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/32633/t_100_097-2.jpgAfbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/32633/t_100_097-4.jpg

Filmpje van boblight-v4l:

Filmpje van boblight-jack:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cp6kunTny0E]

Linux software.

Howto (wordt nog aan gewerkt).

Verwijderd

Heel erg cool ;-)

Wat je dus nodig hebt is een antieke headless pc een tv kaart, en dan de standaard momolicht controller?

Zou een 600 MHz thinclient genoeg zijn?

• bobo1on1
Vast wel, ik zit aan 10% cpu gebruik op een p2 350 Mhz.
Je kunt de ledstrips ook aansturen met een geluidskaart.

[ Voor 34% gewijzigd door bobo1on1 op 29-08-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Zou je de techniek ook kunnen combineren met een soort van LivingColors lamp?
Zo zou je 3 lampen kunnen maken die je achter je beeldscherm zet. Vervolgens kan je die aansturen met een afstandsbediening (LivingColors), tenzij ze via de computer een signaal ontvangen waardoor ze werken als Ambilight...
Of is dat wel heel erg vergezocht? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bits op 29-08-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Dat is precies hoe ik de software gebruik, afgezien van de afstandsbediening.

• Juicie
  • Laatst online: 30-07 13:05
Ik werk momenteel met een mede student als afstudeer opdracht aan het draadloos aansturen van LivingColor lampen via de PC. Het zou ideaal zijn als we dit een keer konden combineren met deze projecten. In plaats van allen de muur waar het scherm tegen aan staat kun je de hele kamer verlichten. Ik zal mijn resultaten wel regelmatig hier posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.kadoverzekerd.nl/images/kado_philips_living_colors.gif

Daarbij moeten onze lampen ook nog eens kunnen draaien, dat heeft weinig nut voor een ambilight effect maar muziek gestuurd zou het een mooi effect kunnen opleveren.

[ Voor 26% gewijzigd door Juicie op 04-09-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Laatst online: 19:56
Op samenkopen.net is een animo topic aan de gang voor een momolight/ambilight DIY controller.

Indien interesse daar even melden :)

• Juicie
  • Laatst online: 30-07 13:05
Is het niet mogelijk zo'n systeem te bouwen op basis van een Arduino?

• bobo1on1
Dit kun je maken met zo'n beetje elke microcontroller, al maakt een hardware uart de boel een heel stuk simpeler, ook is een beetje snelheid niet weg.

• olii1507
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07 13:00
Als amateur onder jullie :) heb ik voor het vak projecten op mijn school een combinatie van momolight en de rgb controller van bigclive gemaakt. (gewoon multiplexprincipe rond het selecteren van welke chip). Wou het jullie even tonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Stel:
Men neme dit schema, van RafkeP:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/RafkeP/tutorials/MoMoLight/brain_circuit_v2.jpg

Men kope een infrarood ontvangertje waarmee je je afstandsbediening kan gebruiken om je lamp aan te sturen en men plakt de IR er zo tussen:
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/1615/schematm7.jpg
En dan zou je volgens het schema dat ontvangertje ook nog even aansluiten op de stroombron en de aarde enzo :>

Zou dat dan werken?
In mijn gedachten is hij dan aan te sturen met de afstandsbediening, tenzij de computer aanstaat: Dan override de computer de output van de afstandsbediening. (Dus: PC aan = Ambilight, PC uit = LivingColors)

[ Voor 3% gewijzigd door bits op 16-09-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Voor mensen die een RGB goed stuurbare ledbar zoeken:
http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=51913860

Ideaal ik gebruik enkele in mijn bedrijf waarmee ik licht- en geluidshows verzorg. Komt iig genoeg
licht van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Onno b schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:16:
Voor mensen die een RGB goed stuurbare ledbar zoeken:
http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=51913860

Ideaal ik gebruik enkele in mijn bedrijf waarmee ik licht- en geluidshows verzorg. Komt iig genoeg
licht van af
Daar komt wel een heleboel licht vanaf...
beetje te veel van het goede denk ik voor achter je tvtje
L0L

• bobo1on1
JNolten schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:06:
Stel:
Men neme dit schema, van RafkeP:
[afbeelding]

Men kope een infrarood ontvangertje waarmee je je afstandsbediening kan gebruiken om je lamp aan te sturen en men plakt de IR er zo tussen:
[afbeelding]
En dan zou je volgens het schema dat ontvangertje ook nog even aansluiten op de stroombron en de aarde enzo :>

Zou dat dan werken?
In mijn gedachten is hij dan aan te sturen met de afstandsbediening, tenzij de computer aanstaat: Dan override de computer de output van de afstandsbediening. (Dus: PC aan = Ambilight, PC uit = LivingColors)
Dat gaat niet echt werken zo, je kunt niet zomaar twee uitgangen aan elkaar knopen.
De microcontroller verwacht rs232 op 19200 baud, dat krijg je nooit over zo'n ir ontvanger heen, het maximum is zo'n 2000 baud.

Je moet het ir signaal uitlezen op een aparte pin, ook zal de microcontroller nieuwe software nodig hebben.

• bobo1on1
Nieuwe versie van mijn linux software link.

Volgens mij ben ik de enige gebruiker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
bobo1on1 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:44:

Dalijk vast meer want ik maak de kit compatible met jou software ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
En Madwizard en cornuiten is er nog vooruitgang met de stanalone variant ?
Ben echt heel benieuwd, dit omdat ik geen PC bij/naast mijn TV kwijt kan en toch wel gaaf zal vinden als er een ambilight effect is :)

En voor diegen die wel een Pctje willen plaatsen: is het misschien een idee om bijv die "zuinige" intel mini ITX bordjes te gebruiken (incl CPU) die voor een appel en een ei tekoop zijn ? (link mobo: http://www.intel.com/prod...CLF/D945GCLF-overview.htm )

[ Voor 40% gewijzigd door Pimmetje651 op 22-09-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-03 01:05

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Ziet er zeer goed uit! Ik ben in het gelukkig bezit van 3 werkende momolight setjes. Zal op korte termijn eens proberen of ik er 1 via jouw software aan kan sturen. Helaas ben ik een zware linux n00b (heb wel een linux servertje draaien onder vmware op XP, maar meer ook niet).
Hoe groot (of eerder klein :+ ) is de kans dat je de software ook voor bijvoorbeeld windows XP bruikbaar maakt/kan maken. Scheelt mij zeer veel zoekwerk om uit te vinden welke TV kaart met tulp ondersteund wordt door linux. Vooral ook omdat ik aan het kijken ben naar het samenstellen van een nano/mini PC hiervoor. Is nog niet makkelijk om een echte kleine behuizing te vinden waarin ook plaats is voor een (low profile) PCI TV kaart.

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Omzetten naar windows gaat wel wat tijd kosten, daar kan ik eigenlijk wel wat hulp bij gebruiken.

Dealextreme heeft een leuk capture kaartje waarvan ik denk dat hij wel werkt, dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Is weer een nieuwe versie van aanstuur kit's voor ambilight, met RF afstandbediening, bliksem kanaal en 4 losse kanalen.

Zoeken er alleen betatesters voor(zie samenkopen.net in animo forum)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Huh, in de elektuur staat toch ook al een USB RF ambilight controller? hier meer info http://static.knutsel.org/wv/LivingColors/

@hieronder: even doorlezen, in de elektuur gebruiken ze software om de living colors als ambilight te gebruiken...., mijn idee was eerder om ipv de pc een (ook in de elektuur gebpubliceerde) video processor die de ambilight kleureffecten aanstuurt te gebruiken icm de draadloze interface, zodat iedere video source in principe voldoet ;)

[ Voor 55% gewijzigd door base_ op 27-11-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Neehoor, dat is een livingcolors, totaal niet vergelijkbaar met een ambilight systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Ben eens even aan het stoeien geweest met je linux software in combinatie met een Momolight bordje en 6 led bars. Sommige dingen gingen goed, andere wat minder. Hieronder een korte samenvatting:
  • In je "HOWTO: Add ambilight to your tv" verwijs je naar een voorbeeld config file voor een momolight setje. In deze config file zitten 2 'foutjes':
  1. Standaard baut-rate voor momo = 9600, in config staat ie op 19200 > geeft leuke effectjes :D.
  2. Bij de TOP light specs staat bij 'color green' ambilight 4, dit moet ambilight 5 zijn! Gaf een zeer bizar effect in combinatie met boblight-jack!
  • Boblight-X11: Werkt goed!
  • Boblight-constant: Werkt goed!
  • Boblight-jack: Werkt goed, na aanpassen config file :D. In eerste instantie kreeg ik de raarste effecten door de fout in de configfile voor de TOP light. Ook al wordt de TOP light niet gebruikt, het foutje gooide heel de aansturing in de war.
  • Boblight-v4l: Nog niet aan de praat gekregen. Loop tegen 2 problemen aan:
  1. Mijn 'capture kaart' (Hauppauge WinTV USB Pro) wordt wel ondersteund in Linux (gebruik Ubuntu), maar ik kan met het commando setinput (bv: v4lctl -c /dev/video0 setinput "S-Video Input") niet de current ingang naar S-Video zetten (heb geen composite in). Hij geeft wel aan dat het commando klopt, maar current blijft op televisie staan. Veranderen van PAL naar NTSC en adersom werkt wel. Heb nog niet kunnen uitvinden hoe dit op te lossen. Overigens werkt de kaart wel onder XAWTV > krijg beeld als ik S-Video kies. Weliswaar nog wel zwart-wit.
  2. Krijg een foutmelding bij starten boblight-v4l, mogelijk doordat 1 niet goed gaat (heb even via antenne (televisie) aansluiting geprobeerd).
Log out (alleen laatste stukje):
Driver: USBVision
Card: Hauppauge WinTV USB Pro (PAL B/
Bus info: 1-7
Version: 2313
Device supports read()
Device supports streaming I/O
Mmap-streaming is supported

VIDIOC_S_FMT: Invalid argument

Closing boblight-v4l

De komende dagen zal ik me er nog wat meer in verdiepen!

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Een gebruiker *O*
  • In je "HOWTO: Add ambilight to your tv" verwijs je naar een voorbeeld config file voor een momolight setje. In deze config file zitten 2 'foutjes':
  1. Standaard baut-rate voor momo = 9600, in config staat ie op 19200 > geeft leuke effectjes :D.
  2. Bij de TOP light specs staat bij 'color green' ambilight 4, dit moet ambilight 5 zijn! Gaf een zeer bizar effect in combinatie met boblight-jack!
Meteen gefixt :)
• Boblight-v4l: Nog niet aan de praat gekregen. Loop tegen 2 problemen aan:
[/list]
  1. Mijn 'capture kaart' (Hauppauge WinTV USB Pro) wordt wel ondersteund in Linux (gebruik Ubuntu), maar ik kan met het commando setinput (bv: v4lctl -c /dev/video0 setinput "S-Video Input") niet de current ingang naar S-Video zetten (heb geen composite in). Hij geeft wel aan dat het commando klopt, maar current blijft op televisie staan. Veranderen van PAL naar NTSC en adersom werkt wel. Heb nog niet kunnen uitvinden hoe dit op te lossen. Overigens werkt de kaart wel onder XAWTV > krijg beeld als ik S-Video kies. Weliswaar nog wel zwart-wit.
  2. Krijg een foutmelding bij starten boblight-v4l, mogelijk doordat 1 niet goed gaat (heb even via antenne (televisie) aansluiting geprobeerd).
Log out (alleen laatste stukje):
Driver: USBVision
Card: Hauppauge WinTV USB Pro (PAL B/
Bus info: 1-7
Version: 2313
Device supports read()
Device supports streaming I/O
Mmap-streaming is supported

VIDIOC_S_FMT: Invalid argument

Closing boblight-v4l

De komende dagen zal ik me er nog wat meer in verdiepen!
Wat staat er bij "v4lctl list" ? Ik krijg een regel met inputs:
code:
1
2
3
4
attribute  | type   | current | default | comment
-----------+--------+---------+---------+-------------------------------------
norm       | choice | PAL     | PAL     | PAL NTSC SECAM PAL-Nc PAL-M PAL-N NTSC-JP PAL-60
input      | choice | Composi | Televis | Television Composite1 S-Video Composite3

Verder denk ik dat dat ding geen bgr4 ondersteunt, kan je dit programma even draaien met "./v4l-test /dev/video0" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:17

StapelPanda

PB0MV

bobo1on1 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:26:
Omzetten naar windows gaat wel wat tijd kosten, daar kan ik eigenlijk wel wat hulp bij gebruiken.

Dealextreme heeft een leuk capture kaartje waarvan ik denk dat hij wel werkt, dat weet ik niet zeker.
Heb vorig jaar wat gedaan met tvkaarten/webcams ism C#. Dit programma gebruikte aardig wat cpu, maar het meeste ging denk in de phototile generator. dat gedeelte zal dus niet al te veel moeite kosten, het Jack gedeelte zou denk ik helaas met DirectX gaan.
Als je dus hulp nodig hebt DM je me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb mijn linux daemon aan de gang op windows met cygwin *O*

Nu eens even wat clients in elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb een testversie gemaakt van mijn linuxware op windows: http://www.xs4all.nl/~loosen/boblight/boblight-1.2-beta.rar

Even ergens naar extracten, eventueel de com poort en andere dingetjes aanpassen in boblight.conf met notepad, hier staat wat al die opties doen.

Dan boblightd starten en als laatste boblight-getpixel, die apps kun je afsluiten door op het systray icon te dubbelklikken.
Als je iets hebt veranderd in boblight.conf zal je ze beide moeten herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even in de war, wat doet de windows versie nu exact? Is dit het zelfde als wat je gemaakt hebt voor linux dus de gene die een tv kaart als input gebruikt of doet dit het zelfde als bob light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Het bestaat uit een daemon die de lampen aanstuurt en uit een of meerdere clients die zorgen voor input, met een tv kaart is mogelijk op windows alleen is daar nog geen client voor.

Er zijn twee redenen voor deze topologie:

Een client stuurt input op bijvoorbeeld 25 hertz, de daemon interpoleert dit naar bijvoorbeeld 50 hertz zodat de overgangen stukken vloeiender worden. Met de proportional regeling wordt dit nog vloeiender.

Clients hebben een verschillende prioriteit, per lamp wordt de client gekozen met de hoogste prioriteit (laagste getal, gaat van 0 tot 255), zo kun je bijvoorbeeld een desktop grabber hebben draaien zodat de lampen de kleur van de desktop krijgen en een directshow filter die het overneemt als je een film start.
Een ander voorbeeld is dat je een client hebt die voor een constante kleur zorgt of een LTBL controller die zelf voor zijn kleur zorgt, en een client voor een tv kaart die pas input gaat schrijven als de tv aan staat, dan kun je de led strips ook gebruiken als verlichting. Zo heb ik dat zelf opgezet en dat bevalt zeer goed.

De proportional regeling wordt gebruikt om de lampen langzamer te laten reageren, daar pakte ik eerst het gemiddelde voor van een x aantal waarden, maar dit is een heel stuk mooier.
Het werkt zo: een lamp staat op waarde x en hij moet naar waarde y, dan doe je dus x = x + ((y - x) * p), waarbij p een waarde is van 0 tot 1, bijvoorbeeld 0,05.
Omdat 0,05 nogal lastig in te tikken is deel ik de waarde die als proportional gegeven wordt door 100 zodat je een getal van 0 tot 100 in kunt geven, dat staat ook meteen een stuk logischer, dat getal is een float dus bijvoorbeeld 5,436754368 mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07 21:08
Ik wil graag zo'n ambilight hebben.

Is er een plek waar ik het ergens kan kopen incl de ledstrips.

Ik heb heel het topic doorgelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk:
het verschil tussen momolight / boblight?
werkt dit op windows vista?
moet je films op een speciale manier afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
http://samenkopen.net/topic/85286/484188/last#last

Wordt hard aan gewerkt, voor een best uitgebreide versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het merkwaardig dat er behalve status updates men niets laat zien van de hardware tot nu toe. Geen prototypes geen echte technische informatie. Er staat een 3D foto van een audio uitbreiding met 3 IC's op maar op de vraag welke dat nu werkelijk zijn word geen antwoord gegeven.

Nu is het weer wachten op de printen omdat de vorige niet in de behuizing paste etc. Ik vind het wat merkwaardig.

Begrijp me niet verkeerd ik vind het een geweldig project en mooi van opzet zoals het beschreven is en ik zal er zeker 2 kopen maar er is mij iets te veel mysterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Wat vind je er merkwaardig aan? Ik heb thuis een prototype liggen, 10 PCB's welteverstaan, maar deze zijn net 3mm te groot om in de behuizing te passen.

Ik ben de laatste hand aan het leggen op de firmware V1.0, ik hoop daar begin volgende week klaar mee te zijn zodat ik video's en foto's kan plaatsen :)

[edit]
Light Control Torrent
Ik had niet genoeg hosting meer dus heb er maar een torrent van gemaakt. Dit is een beta video, gezien de software op de PC nog ontwikkeld wordt(door programmeur met veel ervaring, hij wou vanaf scratch beginnen, maar dat duurt even).

Daarnaast ligt de audiokit nog op het breadboard, werkt al wel, maar pas als er een pcb van is heb ik video.

Het is in ieder geval een erg goed begin vind ik zelf :)

[ Voor 44% gewijzigd door LED-Maniak op 08-11-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Youtube is toch wat makkelijker.

Ik heb weer eens een nieuwe rgb controller gemaakt, met 16 bit pwm per kanaal :)

Schema:

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/33087/r_schematic2.jpg

Gemonteerd in een blikje waar mijn aansteker van dealextreme in kwam:

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/33087/r_16-bit%20rgb-4.jpg

Ingewanden:

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/loosen/33087/r_16-bit%20rgb-5.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door bobo1on1 op 08-11-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:05
Hmm, ziet er leuk uit om eens te maken als project :) Alleen jammer genoeg doet de link in de TS het niet meer... Heeft iemand een goede tutorial? :) En is het erg moeilijk, of is het ook te doen door iemand met niet al teveel elektronica kennis (maar die zich er wel in wilt verdiepen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Mad

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

bobo1on1 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:06:
Ik heb een testversie gemaakt van mijn linuxware op windows: http://www.xs4all.nl/~loosen/boblight/boblight-1.2-beta.rar

Even ergens naar extracten, eventueel de com poort en andere dingetjes aanpassen in boblight.conf met notepad, hier staat wat al die opties doen.

Dan boblightd starten en als laatste boblight-getpixel, die apps kun je afsluiten door op het systray icon te dubbelklikken.
Als je iets hebt veranderd in boblight.conf zal je ze beide moeten herstarten.
Werkt zeer goed onder windows _/-\o_ (en met een kleine aanpassing in Windows Media Player Classic of VLC ook zeer goed met video's). Heb helaas de linux 'video-in client' nog steeds niet aan de praat gekregen doordat m'n video grabber device z'n instellingen niet goed onthoud (meerdere mensen over geklaagd op internet). Hoop dat je een mogelijkheid vindt (en tijd) om ook de linux audio en video-in client over te zetten naar Windows. Dan kan ik m'n momo setje aan m'n htpc koppelen.

Money4Gamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Dat komt mij niet goed uit, vooral omdat ik dan de tv kaart over moet zetten naar een andere pc en steeds naar windows moet booten om eraan te werken.

Sinds wanneer moet een video capture device instellingen onthouden? Volgens mij doen die dingen dat nooit, als de spanning eraf gaat staat die dingen weer op default.
Als hij de instellingen niet onthoudt tussen 2 programma's door dan kun je v4lctl wel gebruiken nadat boblight-v4l is gestart.

Er is ook weer een nieuwe versie van de windows software: http://blogger.xs4all.nl/...ve/2008/10/29/420723.aspx
Deze gebruikt de native windows timers, aangezien een timer in cygwin nogal wat overhead heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door bobo1on1 op 08-11-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
@bobo1on1
Thanks, gister wilde dat even niet, maar nu blijkbaar wel!
Dat 16-bit is wel mooi trouwens, eens zien of ik dat ook kan inbakken.

Was er trouwens al een algemeen protocol met foutdetectie? Zou wel mooi zijn als alle software samen werkt. Wat ik momenteel zelf heb is 7 bytes lang en dat is detectie + data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik gebruik voor mijn controllers het LTBL protocol, wat in dit topic door sprite_tm is bedacht, ik heb het zelf wel wat aangepast. Het staat hier uitgelegd: http://blogger.xs4all.nl/loosen/articles/420470.aspx
Daar zit geen foutdetectie in.

Het filmpje heb ik trouwens eerst omgezet naar xvid met avidemux, dan snapt youtube het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb een momolight van de SK en gebruik sindsdien boblight als aanstuur software. Gisteren en vanavond bezig geweest met je nieuwe versie (1.2) en het werkt op zich goed. Verbetering in het weergeven van kleuren merk ik niet echt, maar dat wil meer zeggen over je eerdere versie die al goed werkte! Die nagloei is mooi, maar de standaard instelling is zeer merkbaar in films als vertraging, dus dat heb ik als eerste moeten aanpassen.

Waar ik nu een beetje mee zit is dat ik boblight voornamelijk gebruik met films en series. Veel beeldmateriaal heeft zwarte balken (films), maar veel ook niet (series en films). Ik heb de scan range daarom ook aangepast zodat ik die zwarte balken niet meeneem boven en onder.

Ook heb ik wanneer het beeld in een film op zwart gaat een witte/blauwe kleur in alle drie de ledstrips. Ik heb dat nooit goed kunnen regelen. Het liefst wil ik dat de strips uitgaan bij zwart beeld of in hele donkere scenes, maar ze worden juist eerder wit/blauw. Ik heb wel gevonden hoe dit wel kan, maar dan is de kleurbereik erg klein en intensiteit veel lager. Een drempel aanpassen moet dat afvangen denk ik. Door het aanpassen van de scan range probeer ik de zwarte balken in een film niet mee te nemen in ieder geval.

Ik vraag mij af of het misschien mogelijk is om in een toekomstige versie profielen toe staan die makkelijk gewisseld kunnen worde? Ik wil dan bijvoorbeeld een instelling hebben voor scherm vullend beeldmateriaal en een profiel voor een film met zwarte balken. Ik gebruik je software nog elke keer en vind het in de meeste gevallen zeker een toevoeging aan de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
iemand toevallig nog een MoMolight pakket ergens liggen/over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 niet geteste en gebouwde PCB liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Stuur me even een mailtje wat je ervoor hebben wil
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 01:35:
Ik heb 1 niet geteste en gebouwde PCB liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Omdat ik zelf niet supertechnisch ben, was ik van plan een kant en klare oplossing te kopen namelijk deze : http://www.arfx.nl/index....sr8h9mplimqma4nmrg2s3kte3
Iemand hier ervaringen mee?

Ps4/switch gamer

• Pimmetje651
wat een stilte hier :)
Voyager1 krijg helaas geen reactie van je ?
Nog nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
nog ontwikkelingen ??

Pagina: 1 ... 13 ... 63 Laatste