Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.
quote:Floris schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:27:
[...]
Vijf minuten? Damn dat is ook nog traag hoor!
....
5 minuten bij wijze van spreken dan
bij het fotograferen met de self-timer wil wel eens wat mis gaan
had niet op de tram gerekend...

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
Ik vind het wel een gave foto: door de tranparante tram heen een beeld van de achtergrond. En een tram hoort daar nu eenmaal... Had je niet kunnen plannen.quote:WillyF schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:40:
[...]
5 minuten bij wijze van spreken dan
bij het fotograferen met de self-timer wil wel eens wat mis gaan
had niet op de tram gerekend...
[afbeelding]
quote:Floris schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:31:
Kan je dan nog wel op je gemak fotograferen? Ben je niet continue bezig in je hoofd met 'oh als mijn cam maar niet...'
Ik heb toch geen kinderachtig spul en ik leg mijn cam gewoon overal neer hoor, hij bungelt aan de handstrap wat rond en als ik door druk publiek loop houd ik hem regelmatig aan de lens vast om hem boven mijn hoofd te houden. Ben ik dan gek of euhm...
Jij fotografeert al langer, en in "slechte" omstandigheden. Daarnaast verdien je er geld mee, dus als er eens wat stuk gaat kun je het meestal wel vervangen of laten maken. (Ik weet het, leuk is anders, maar je kunt het wel). Je bent denk ik gewoon wat gemakzuchtiger geworden omdat je zoveel met je camera omgaat.
Ik heb die mogelijkheid niet, omdat ik geen geld (of beter gezegd, geen echt noemenswaardige bedragen) verdien met mijn cameraspul; het moet zo puntgaaf blijven als mogelijk, zonder krasjes, en zelfs zonder slijtage van de body. Omvallen is gewoon uit den bozen; zelfs hard neerleggen op tafel doe ik niet. Als ik iemand mijn camera in handen geef, EIS ik dat hij de neckstrap omdoet anders krijgt hij hem niet. Ik ben gewoon extreem zuinig op mijn spullen.
En ja, ik kan nog steeds op mijn gemak fotograferen; ik houd mijn camera en neckstrap en dergelijke nu automatisch zo vast dat ze elkaar niet in de weg zitten. Het went vanzelf
En voorzichtig omgaan met spullen, ik ken dat gevoel. Als je er hard voor hebt gewerkt en gespaard dan ben je gewoon voorzichtig met dingen, ik wel tenminste. Mijn A-klasse hifi-speaker installatie en cd-collectie precies zo.
Maar dat is voor iedereen persoonlijk, maar ik denk wel dat Katsunami gelijk heeft dat als je zoals Floris fotografeert (als werk/bron van inkomsten) je dan anders met dat soort dingen omgaat.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Reg. datum: 04 november 2004
quote:Janvier schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:52:
Ik ben nog niet zo'n doorgewinterde fotograaf dus misschien lijkt mijn vraag wel overbodig maar toch. Kan iemand mij vertellen of mijn Sigma AF UC lens 3.5/4.5 28-70 mm op een Canon eos 300d en/of een Nikon SLR met autofocus past?
Nikon en Canon hebben een verschillende vatting, maar Sigma is zo aardig om voor ieder merk een passende lens te maken.
Je kan aan het typenummer zien voor welke camera die lens gemaakt is; N(ikon), C(anon) of M(inolta), en waarschijnlijk zijn er nog een paar mogelijkheden.
Marco wijzigde dit bericht 19-12-2004 02:53 (16%)
Des te meer reden om voorzichtig te zijn. Maar natuurlijk let ik wel op waar ik hem neerleg of aan wie ik hem geef. Vanavond heb ik wel een paar keer heel snel lensje moeten wisselen; dan ben je wel iets minder voorzichtig soms, maar ik heb er minstens twee erg prettige platen aan overgehouden.quote:Katsunami schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:01:
[...]
Jij fotografeert al langer, en in "slechte" omstandigheden.
[edit]#1, Pre-enige PS behalve resizen:

(Specs: 1D2+70-200)
#2, Wederom geen enkel PS-werk behalve een resize:

(Specs: 1D2+17-35+550EX)
quote:...Daarnaast verdien je er geld mee, dus als er eens wat stuk gaat kun je het meestal wel vervangen of laten maken. (Ik weet het, leuk is anders, maar je kunt het wel). Je bent denk ik gewoon wat gemakzuchtiger geworden omdat je zoveel met je camera omgaat.
Hoho, niet zo snel met je conclusies.
Omdat ik er geld mee verdien, moet ik er juist op kunnen rekenen, als er iets kapot gaat, dan ben ik echt goed de sjaak omdat er best wel eens een kans is dat ik zonder niet werken kan. Toen vanavond mijn tas met gear de trap af denderde zat mij hart toch echt een half uur in mijn keel... (Ongelukje met de katten, die zaten achter elkaar aan: eentje vloog 'uit de bocht' op weg naar de keuken, tegen mijn tas aan en ging toen gezamelijk met tas de trap af...) Heb alles minitieus onderzocht, cam en lenzen, maar ook alle losse dingen in mijn tas.
quote:Ik heb die mogelijkheid niet, omdat ik geen geld (of beter gezegd, geen echt noemenswaardige bedragen) verdien met mijn cameraspul; het moet zo puntgaaf blijven als mogelijk, zonder krasjes, en zelfs zonder slijtage van de body. Omvallen is gewoon uit den bozen; zelfs hard neerleggen op tafel doe ik niet. Als ik iemand mijn camera in handen geef, EIS ik dat hij de neckstrap omdoet anders krijgt hij hem niet. Ik ben gewoon extreem zuinig op mijn spullen.
Ik heb het ook niet heel breed hoor, heb misschien wel leuk gespaard en kan mooie gear kopen, maar als ik nu mijn body gesloopt ergens terugvind kan ik die niet zomaar vervangen. En als ik nu een van mijn lenzen semidood terug vind, dan is het ook nog best een klus om die ergens vandaan te toveren... Okay ik ken genoeg fotografen en enthousiastelingen zodat ik lenen kan, maar dan is het nog niet vervangen!
Dus ja ik let ook goed op, maar ben niet echt paranoia meer zal ik maar zeggen.
Okay dat is het belangrijkste toch!quote:En ja, ik kan nog steeds op mijn gemak fotograferen; ik houd mijn camera en neckstrap en dergelijke nu automatisch zo vast dat ze elkaar niet in de weg zitten. Het went vanzelf
Floor-is wijzigde dit bericht 19-12-2004 08:09 (9%)
Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.
quote:Okyah schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:21:
Tukk > De cam is idd extreem traag met het overzetten van foto's en dat is best hinderlijk als je er een fikse kaart in hebt zitten
Een card-reader is dus absoluut geen overbodige luxe!
De snelheid van die kaart zul je in de 300D wel merken tov een standaard-kaart, maar hij maakt er verre van optimaal gebruik van.De 300D is ook geen snelheidsmonster in het opslaan van foto's. In enkele andere modellen zul je een stuk meer winst van die kaart behalen en zijn zelfs nog snellere kaarten nuttig (nja, als het je echt om fracties van seconden gaat)
Dat wil niet zeggen dat je je echt hoeft te ergeren aan de speed van je cam hoor, hij doet nog steeds alles wat in de specs staat
Maar een card-reader maakt het leven/overzetten van je pics een stuk dragelijker
Thnx voor de tips.
Mijn vriendin heeft de card-reader gekocht voor onder de kerstboom
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders tenslotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. - Max Planck
quote:Floris schreef op zondag 19 december 2004 @ 07:37:
Hoho, niet zo snel met je conclusies.
Omdat ik er geld mee verdien, moet ik er juist op kunnen rekenen, als er iets kapot gaat, dan ben ik echt goed de sjaak omdat er best wel eens een kans is dat ik zonder niet werken kan. Toen vanavond mijn tas met gear de trap af denderde zat mij hart toch echt een half uur in mijn keel... (Ongelukje met de katten, die zaten achter elkaar aan: eentje vloog 'uit de bocht' op weg naar de keuken, tegen mijn tas aan en ging toen gezamelijk met tas de trap af...) Heb alles minitieus onderzocht, cam en lenzen, maar ook alle losse dingen in mijn tas.
Je hele tas?!
Het is nogal logisch dat je dat niet vervangen kan op korte termijn. Ik had het over stukgaan van dingen zoals een flitser, of één lens, of wellicht je camera; je hebt denk ik wel een backupcamera die dienst kan doen als je huidige camera het begeeft, en een flitser kun je wel opnieuw kopen als de kapotte uit de garantie is. Je zult hem dan waarschijnlijk snel genoeg terug verdienen (anders verdien je niet genoeg met je shoots
Je zult wel precies een gevoel hebben voor "hoeveel" je apparatuur hebben kan. Ik ben een hele tijd bang geweest voor het pootje van de flitser; ik heb een lange tijd het gevoel gehad dat de poot in mijn hotshoe zou blijven zitten als ik de flitser ervan af trok. Of dat de flitser de complete hotshoe uit de camera zou breken als er wat kracht op komt te staan. (Klein ding, zo'n hotshoe, met een hele grote flitser erop.) Het valt gelukkig allemaal wel meequote:Dus ja ik let ook goed op, maar ben niet echt paranoia meer zal ik maar zeggen.
Katsunami wijzigde dit bericht 19-12-2004 13:34 (3%)
Gewoon, net zoals de neckstrap, maar dan met 1 ander bevestigingspunt (rechtsonder op de grip in plaats van linksboven op de cam (rechts en links van achteren gezien)).quote:MissingDog schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:42:
Ik heb vandaag de E1 handstrap aangeschaft, maar heb geen idee hoe ik 'm nou precies op m'n 300D+grip moet zetten....heeft iemand ergens een tekeningetje of handleiding voor dit ding?
Kijk, dan weet ik nu tenminste hoe dat stomme metalen beugeltje werkt en de rest hoort te zitten. Thanks a 1.000.000!quote:
Er zit ook een prachtige handleiding met tekeningen bijquote:MissingDog schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:42:
Ik heb vandaag de E1 handstrap aangeschaft, maar heb geen idee hoe ik 'm nou precies op m'n 300D+grip moet zetten....heeft iemand ergens een tekeningetje of handleiding voor dit ding?
quote:Tukk schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:29:
[...]
Thnx voor de tips.
Mijn vriendin heeft de card-reader gekocht voor onder de kerstboom
Heb jij een kerstboom met USB dan?
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
quote:breinonline schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:33:
[...]
Er zit ook een prachtige handleiding met tekeningen bij(Het was bij mij even puzzelen, maar er is best uit te komen)
Die handleiding was schitterend ja, lekker transparant
Mijn grootste vraagteken was dat stomme metalen beugeltje waar je weer de neckstrap (naar blijkt) aan vast kan zetten, zag 'm niet op een logische plaats in de puzzel voordat ik 't doel ervan zag.
Canon EF75-300MM 1:4,0-5,6 III
Sigma 100-300mm F4.5-6.7 DL Canon AF
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DL Macro S II Canon AF
Het wordt één van deze 3 voor mij, beetje budgetbeperkend omdat er nog wat anders ook gekocht moet worden (nieuw statief en nieuwe tas). En welke zouden jullie kiezen?
Reg. datum: 02 december 1999
quote:aik0n schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:35:
Iemand ervaring met volgende lenzen op de 300D
Het wordt één van deze 3 voor mij, beetje budgetbeperkend omdat er nog wat anders ook gekocht moet worden (nieuw statief en nieuwe tas). En welke zouden jullie kiezen?
Heb deze lens gehad en vond hem over de gehele "range" soft.......
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines - Anon
wat voor diafragma gebruik je daar nou?quote:Floris schreef op zondag 19 december 2004 @ 07:37:
#2, Wederom geen enkel PS-werk behalve een resize:
[afbeelding]
(Specs: 1D2+17-35+550EX)
Bij mij zat er geen handleiding bij. Zou er iemand zo vriendelijk kunnen zijn om hem eens voor me in te scannen?quote:breinonline schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:33:
Er zit ook een prachtige handleiding met tekeningen bij(Het was bij mij even puzzelen, maar er is best uit te komen)
Camera: Canon EOS 10D | Canon EOS 300 | Canon S45
Lenzen: 17-40L | 70-200L | 100-400L | 28-135 IS | 100 Macro
Acc: Speedlite 580EX | MR-14EX | BG-ED3 | X-Drive Pro (VP-300)
Te koop: EF 50 f/1.8 II | Tokina AF 19-35mm f/3.5-4.5mm
Een goed statief gaat je minstens 120 euro kosten. Zou het niet een idee zijn om met een monopod+balhoofd te beginnen ? Dat is goedkoper. Misschien kun je je statief een tijdje uitstellen. Dan kun je dat geld gebruiken voor een betere lens. (Bijvoorbeeld een Sigma 135-400 f/4.5-5.6, die schijnt voor zijn geld van 390-400 euro erg goed te zijn.)
Ik ga zelf ook niet direct voor een statief; ik heb er hier nu een staan dat voor mijn compact ruim voldoet, maar ik vind het een godvergeten onding;. niet geweldig om mee te nemen. Bij mijn volgende set neem ik geen statief, niet direct. De regel voor de sluitertijd is 1/<mm>. Dat zou dan op 400x1.6= 640mm = 1/640ste neerkomen, voor de genoemde Sigma. Ik kan echter stabiel schieten op 1/0.8*<mm>; ik kan dus schieten op 1/500ste. Desnodds gebruik ik er ISO800 of 1600 voor; áls ik dan al ondersteuning moet hebben, dan haal ik liever nog een monopod. De enige keer dat ik mijn statief ga gebruiken dit jaar is bij het schieten van vuurwerk met nieuwjaar; als ik dat al doe. (Dat gaat niet met een monopod, denk ik.)
Katsunami wijzigde dit bericht 20-12-2004 20:04 (4%)
Reg. datum: 12 februari 2002
quote:MissingDog schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:42:
Als je de handleiding van de grip leest zie je onderaan een reeks van 6 tekeningetjes staan van hoe je de strap moet monteren
Heb vanmiddag zelf net de grip gehaald bij konijnenberg
Komt me toch een stuk gewicht bij in totaal
Helaas was de strap niet op voorraad.
JvdW wijzigde dit bericht 20-12-2004 18:54 (6%)
Het gewicht vind ik wel meevallen, het draagt vooral een heel stuk beter. Zeker als je zware lenzen monteerdquote:Westereinder schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:54:
[...]
Als je de handleiding van de grip leest zie je onderaan een reeks van 6 tekeningetjes staan van hoe je de strap moet monteren![]()
Heb vanmiddag zelf net de grip gehaald bij konijnenberg
Komt me toch een stuk gewicht bij in totaal![]()
Helaas was de strap niet op voorraad.
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Mijn vraag is: Wordt de kwaliteit van de foto's niet minder door het gebruik van een UV filter? Er zit immers extra glas tussen en zijn die filters qua glas wel van dezelfde kwaliteit als de lens? Ik neem aan dat een UV lens op een L lens de kwaliteit doet afnemen, of heb ik het mis.
Heeft een nieuwe baan!!!
Reg. datum: 07 december 2001
Iemand ervaring met volgende lenzen op de 300D
Ik heb de eerste uit je rijtje gehad op m'n 300d. Ik was telkens teleurgesteld, ik gebruikte hem meestal tussen de 200 en 300mm. Mijn bevindingen:
- Altijd paarse randjes bij zwart-wit overgangen
- Niet echt scherp (echt niet scherp)
- Niet zo'n mooie kleuren
- Te langzame AF
Het enige positieve was het bereik, ik vond het een k#tlens. En heb hem dus verkocht en een 70-200 2.8L gekocht, dat is echt andere koek, maar ook weer erg duur voor een hobby.
Als ik jou was zou ik voor een van de andere gaan, maar daar geldt ook weer dat het om budget objectieven gaan met een groot bereik voor weinig. Mijn verwachtingen waren ook wel redelijk hoog.
Natuurlijk heb ik er ook wel mooie platen mee gemaakt (maar de lelijke hadden de overhand).
Iniedergeval succes met je keuze.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.