Reg. datum: 22 juni 2001
The only limit is the limit of your imagination
Forum » Fotografie & Video » Foto & Video Hardware » De Canon EOS 300D *part 5*
Heeft een nieuwe baan!!!
quote:Zarar schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:31:
De 300D maakt eerste de buffer vol volgens mij. Gaat daarna pas schrijven. Ik kan anders weinig activiteit van mijn kaart bespeuren tijdens het maken van foto's.
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Ik heb een kleine how-to geschreven in deel 4 van dit topic:quote:running man schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:08:
Ik ben al een tijdje aan het stoeien met de firmware hack, maar ik weet nog steeds niet hoe ik de FEC nu kan instellen. Volgens de handleidingen moet ik de SET knop instellen op "verander parameters" maar dan komt FEC nog steeds niet in beeld... als ik dan op de SET knop druk dan kan ik de parameters veranderen.... precies wat de tekst ook zegt... Verder kom ik in geeneen menu FEC tegen. Ik heb de firmware erop gezet en is gelukt wat ik kan de instellingen CF n.n menu gewoon vinden...
iemand?
Please?
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Thanks breinonlinequote:breinonline schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:12:
[...]
Ik heb een kleine how-to geschreven in deel 4 van dit topic:
breinonline in "De Canon EOS 300D *part 4*"
Je moet de jump-knop gebruiken en niet de SET-knop.
De waarheid ligt in het midden. De i/o controller in de 300D schijnt maar 1 ding tegelijk kunnen doen, dus de camera schrijft zo snel mogelijk naar het kaartje, behalve als je bezig bent met een nieuwe foto (behalve als je aan de ontspanknop zit dus). Staat volgens mij ook ergens in het boekje.quote:Zarar schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:31:
De 300D maakt eerste de buffer vol volgens mij. Gaat daarna pas schrijven. Ik kan anders weinig activiteit van mijn kaart bespeuren tijdens het maken van foto's.
Talkin.nl daily photoblog
Day 2204: Schoterbos (2)
Foto specs: Canon 50D, Sigma 8-16 HSM, 1/400s, f/6.3, ISO 100
Visit my site: www.wxphotography.nl - specs
- iPhone 4 / EOSje 5D MKII -
quote:clotug schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:18:
Kan iemand een foto posten die met een gehackte 300d geschoten is op iso 3200? Graag full res.
quote:Tha BasZ schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:38:
Ik heb wel een stel fotoz, maar heb even geen server ruimte om ze (vooral full res) te posten...
mjl wijzigde dit bericht 11-01-2005 10:24 (36%)
-------
Floor-is wijzigde dit bericht 10-01-2005 12:40 (74%)
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.
Mijn huis is te koop, help me verkopen ajb
het verschilt vreselijk per camera. Voor de 10d en de 300d is het verschil tussen de diverse kaarten niet zo groot, maar voor de 20d loopt het van ca 1 mb/s tot 5 mb/s. Dat is wél een significant verschil. Ik krijg hopelijk vandeweek een nieuw kaartje binnen en heb ik hier in totaal een 5tal verschillende kaartjes liggen. Ik ga nog wel een test daarmee draaien.quote:Katsunami schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:46:
Naja... snelheden. Ik heb vandaag een 128MB kaartje van Hama in mijn 10D gehad. Als ik een burst schiet totdat de buffer vol is en dan de ontspanknop loslaat, dan doet de camera er rond de 10-12 seconden over om alles weg te schrijven. Na 1 of twee seconden kun je weer gewoon schieten. Ik denk dat de snelheden van de CF's gewoon weinig uitmaken; het is alleen van belang als je écht veel burst na burst na burst schiet zonder dat je vertraging wil hebben, en achteraf bij het lezen vanuit de kaartlezer. (Daarin is de Memory Stick Pro van mijn compact een stuk sneller dan het Hama kaartje.)
De_Klusjesman wijzigde dit bericht 10-01-2005 16:34 (56%)
Helaas niet... Dat is één van de redenen dat ik ging upgraden naar een 20Dquote:running man schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:46:
Is het mogelijk om AIServo te forceren op de 300D in de andere modes dan de sport mode?. Ik heb gemerkt dat als de camera niet meteen kan scherpstellen hij vanzelf in AIServo mode schiet, maar kan ik dat ook op een makkelijkere manier forceren?
http://www.amphora.nl, Dus.......
anders een 800x600 plaatje en een 100% crop van 640x480 ofzo..quote:Floris schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:37:
Anders kan ik ook wel wat ruimte doneren voor die 3200ISO-shots.

PC | spelcomputer | 2 tablets | stuk of 3 fotocamera's | 2 filmcamera's | 1 leaseauto | 1 huis | 1 vrouw
quote:FaceDown schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 07:32:
[afbeelding]
Hier een 100% crop op iso3200. Ik vind de ISO-waarde soms bruikbaar voor sterk verkleinde plaatjes op webpagina's, maar verder eigenlijk niet. Als het even kan probeer ik ISO800 of lager aan te houden, maar dat is bij bijv concertfotografie niet altijd even makkelijk, zelfs niet met een 50mm 1.8 lens.
quote:Amphora schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:54:
[...]
Helaas niet... Dat is één van de redenen dat ik ging upgraden naar een 20D

mjl wijzigde dit bericht 11-01-2005 10:35 (46%)
-------
Ik denk dat een losse cardreader goedkoper is.quote:mjl schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:26:
Overigens interessant:
[afbeelding]
http://www.dpreview.com/news/0501/05010606sandisksdflip.asp
Sandisk heeft een SD kaartje ontwikkeld met ingebouwde USB aansluiting, lijkt me niet gek icm een SD-CF2 adapter van Minolta ...
Wel handig als je die niet mee wilt slepen .... en handig met een SD CF-kaart adapter zodat je je SD zowel in je PDA als je EOS kunt gebruiken ...quote:suspect schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:54:
[...]
Ik denk dat een losse cardreader goedkoper is.
-------
Voutloos wijzigde dit bericht 11-01-2005 11:14 (5%)
quote:FaceDown schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 07:32:
[afbeelding]
Hier een 100% crop op iso3200. Ik vind de ISO-waarde soms bruikbaar voor sterk verkleinde plaatjes op webpagina's, maar verder eigenlijk niet. Als het even kan probeer ik ISO800 of lager aan te houden, maar dat is bij bijv concertfotografie niet altijd even makkelijk, zelfs niet met een 50mm 1.8 lens.
Dank je. Ik krijg hem idd soms wel in AIServo maar niet gecontroleerd. Daar is helaas geen oplossing voor. Maar ik ga die optie die je vermeldt wel een keer proberen!quote:mjl schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:26:
[...]
Er is een soort "al-servo hack" als je je camera eenmaal in AI servo hebt kun je deze er in houden door een mono plugje in je remote control aansluting te stoppen (is gelijk aan continu je AF knop indrukken). Zou mooi zijn als je een flipswitch op zo'n plugje (maar dan stereo) zou maken, kun je dit aan of uit zetten terwijl je schiet ...
Zie dit:
http://www.xmldatabases.o...-_Full_time_AI_Servo.item
Heej klusjesman, mag ik vragen waaar je deze gescoord hebt?quote:De_Klusjesman schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:32:
Vandaag de zwarte kit afgehaald, ziet er erg goed uit moet ik zeggen. De komende dagen maar eens wat mee gaan spelen.
Voor geheugen ben ik maar voor 1 Gb Ultra II gegaan, zal wel goed zijn.
quote:amark schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:43:
[...]
Heej klusjesman, mag ik vragen waaar je deze gescoord hebt?
-Daniël- wijzigde dit bericht 12-01-2005 16:50 (54%)
De camera schiet met 2,5 frames per seconde. Het is inmiddels al zo vaak langsgekomen dat de 300D gewoon niet sneller schrijftquote:-Daniël- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:48:
Heb ik ook gedaan, klusjesman.
Perfecte serivice ook onder rembours. Ik bestelde Dinsdag om ongeveer 15:00 en had 'm Woensdag om 14:00 al, via Rembours.
Edit:
Klusjesman, zou je voor mij een JPEG Fine Burst van 4 foto's willen maken, en willen opnemen met een Stopwatch oid hoe lang dit duurt? ( Op de 1GB Ultra II van Sandisk ) Ik zoek namelijk een kaartje, en wil graag weten of hij sneller is dan de Traxdata 512MB die ik nu heb. Alvast Bedankt.
breinonline wijzigde dit bericht 12-01-2005 18:26 (5%)
Jaja, maar mijn Traxdata duurt er nu 4 seconden over, om 4 foto's weg te schrijven. Ik wil wel alle snelheid uit de 300D halen. Daarom vraag ik het de Klusjesman.quote:breinonline schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:24:
[...]
De camera schiet met 2,5 frames per seconde. Het is inmiddels al zo vaak langsgekomen dat de 300D gewoon niet sneller schrijft
quote:De_Klusjesman schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:07:
Ik heb een hot pixel vlakbij de bovenrand van het LCDisplay. Hoewel ik er geen last van heb en hij bijna niet te zien is, weet ik niet of ik hiermee terug moet in verband met eventueel meer hot pixels in de toekomst door een slecht geproduceerd LCD. Enig advies..?
Positief is wel dat ik geen dead/hot pixels op mijn CMOS heb, woohoo.
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
Zoals je in deze review kunt lezen, is de rate van de 300D wel te halen met snelle CF-varianten: http://www.photo.net/equipment/canon/300D/reviewquote:-Daniël- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:26:
[...]
Jaja, maar mijn Traxdata duurt er nu 4 seconden over, om 4 foto's weg te schrijven. Ik wil wel alle snelheid uit de 300D halen. Daarom vraag ik het de Klusjesman.
[Koffie] Kun je wel een beetje chrtistelijk pijpen :?
[Korakal] scherpstellen doe je met je sterretje
Probeer anders de firmwarehack eens uit? Maak de embedded JPG zo klein mogelijk, dat scheelt veel meer in wegschrijftijd dan een ander kaartje.quote:-Daniël- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:26:
[...]
Jaja, maar mijn Traxdata duurt er nu 4 seconden over, om 4 foto's weg te schrijven. Ik wil wel alle snelheid uit de 300D halen. Daarom vraag ik het de Klusjesman.
Iemand anders mag het ook doen hoorquote:x KeN x schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:02:
[...]
Ouch.. zoveel ruis had ik niet echt verwacht
Zou je heel misschien die foto in z’n geheel kunnen posten ?
En dan niet full size, maar gewoon 'forumsize' zodat er een beter beeld ontstaat door het geheel
quote:De_Klusjesman schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:28:
[...]
Natuurlijk mag je dat vragen![]()
Ik heb hem gekocht bij camerastore.nl. Ik heb eerst gebeld met de vraag of de camera op voorraad was, daarna besteld en toen langs gegaan om hem op te halen. Ik woon in dezelfde stad dus kleine moeite en bovendien scheelt het een dag wachten op de postbode.
Dat plaatje is ook de volledig grijze/zilveren 300d. Ik denk dat ze geen zwart plaatje voorhanden hadden?quote:amark schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:43:
[...]
ok bedankt voor de info! ik ben even wezen kijken op de site, maar zag dat het plaatje van de black edition niet volledig zwart is. kleur is ietsjes anders dan de normale, ik verwachtte eigenlijk een volledige zwarte 300D...?!!
http://www.camerastore.nl/vshop/product_info.php?cPath=27&products_id=586
http://www.amphora.nl, Dus.......
quote:breinonline schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:46:
[...]
Probeer anders de firmwarehack eens uit? Maak de embedded JPG zo klein mogelijk, dat scheelt veel meer in wegschrijftijd dan een ander kaartje.
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.
Mijn huis is te koop, help me verkopen ajb
quote:THW Arie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:30:
[...]
Zelf heb ik ook een hot pixel op het LCD scherm.
In de handleiding/garantievoorwaarden staat overigens dat er een flink aantal hot pixels op je LCD scherm moet zitten voor je een nieuwe krijgt.
Bovendien is het LCD scherm op een spiegelreflex camera al een stuk minder belangrijk dan op een standaard consumer cam.
Ook geef je aan dat de hot pixel bij de bovenrand van het LCD display zit, ik vrees dat de kans op een omruil dan helemaal naar 0 zakt.
quote:-Daniël- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:26:
[...]
quote:amark schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:43:
[...]
ok bedankt voor de info! ik ben even wezen kijken op de site, maar zag dat het plaatje van de black edition niet volledig zwart is. kleur is ietsjes anders dan de normale, ik verwachtte eigenlijk een volledige zwarte 300D...?!!
http://www.camerastore.nl/vshop/product_info.php?cPath=27&products_id=586
Daar heb ik helemaal geen rekening mee gehouden. Ik denk gewoon al in RAW. Als het om JPG's gaat dan heeft het helemaal geen zin nee.quote:Floris schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:15:
[...]
Misschien schiet hij wel niet (alleen) in RAW?

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda
Heb je dit op meer foto's?quote:Jacco Swart schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:31:
Hallo,
ben alweer een tijdje blij met mijn EOS300d maar tot mijn schrik zie ik opeens een blauwe, euhm, pixel? Is dit op de cmos? Het is namelijk volgens mij niet helemaal een rechthoekige pixel? Of is het gewoon stof?
[afbeelding]
foto is uitgeknipt en nu op 100%
quote:
Jacco Swart wijzigde dit bericht 16-01-2005 11:21 (9%)
www.ya-calendar.com - Gratis online agenda
Ricoh GXR-M / VF2 | Carl Zeiss: Biogon 21mm f/2.8 | Biogon 35mm f/2 | Planar 50mm f/2 | Voigtländer: Color Heliar 75mm f/2.5
DOA staat eigenlijk voor Dead On Arrival. Dus hij doet het niet de eerste keer dat je hem uit de doos haalt. Klein detail maar DOA is wat anders dan hij is echt heel snel kapot. Dit laatste heet gewoon garantie volgens mij.quote:De_Klusjesman schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:36:
Vandaag de camera teruggebracht naar de winkel voor garantie. Maar omdat de 300D al binnen een week op slot zat, is het een DOA en heb ik recht op een nieuwe. Gelukkig maar. Het is alleen wel jammer dat ik nog een week zonder moet, daar baal ik wel bijzonder van
.
De_Klusjesman wijzigde dit bericht 17-01-2005 17:10 (32%)
Je hebt deels gelijk, echter je hebt ook een DOA-periode. Dat zijn de eerste 8 dagen na aankoop waarin een defect exemplaar als DOA beschouwd wordtquote:twixx schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:58:
[...]
DOA staat eigenlijk voor Dead On Arrival. Dus hij doet het niet de eerste keer dat je hem uit de doos haalt. Klein detail maar DOA is wat anders dan hij is echt heel snel kapot. Dit laatste heet gewoon garantie volgens mij.
Aha! maar dan is de A in DOA me onduidelijk. Minor detailquote:JSS schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:54:
[...]
Je hebt deels gelijk, echter je hebt ook een DOA-periode. Dat zijn de eerste 8 dagen na aankoop waarin een defect exemplaar als DOA beschouwd wordt
Ricoh GXR-M / VF2 | Carl Zeiss: Biogon 21mm f/2.8 | Biogon 35mm f/2 | Planar 50mm f/2 | Voigtländer: Color Heliar 75mm f/2.5
quote:Katsunami schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:54:
Zolang ik maar niet over 1 jaar en 1 maand een compleet stuk dood heb dat je duidelijk op elke foto ziet, want zover ik Canon ken; ik kreeg mijn 1 jaar en 2 maanden oude printer ook niet gerepareerd."Een nieuwe is goedkoper dan deze repareren, en de garantie is verlopen. Koop maar een nieuwe." Niet zo fijn... ik verwacht van dergelijke spullen een levensduur van minstens 3 jaar. Volgens de rechtsbijstand kon ik mijn "recht" alleen halen in de rechtszaal, al werd er gewaarschuwd dat Canon waarschijnlijk wel "iets" zou vinden om geen garantie te hoeven geven.
breinonline wijzigde dit bericht 17-01-2005 21:10 (10%)
quote:breinonline schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:09:
Van je Canon camera mag je verwachten dat deze heel wat langer meegaat. Bovendien is het in een rechtzaak waarschijnlijk veel gemakkelijker om je gelijk te halen.
Double exposure film: http://bit.ly/CanonVsNikon
The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
quote:Mig29 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:30:
Ik vind de service van Canon juist fantastisch! Als de reparatie te lang duurt, dan krijgt de klant gewoon een nieuwe artikel. Wat de oorzaak ook is.
De_Klusjesman wijzigde dit bericht 18-01-2005 01:56 (5%)
quote:Ricardo87 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:42:
Ik heb momenteel een Canon EOS300D tot mijn beschikking. Helaas ben ik niet zo thuis in fotografie vandaar de volgende vraag.
Ik wil aankomend weekend wat foto's maken in een sporthal. Met mijn oude camera, een Powershot A75 waren alle foto's donker mét flits en bewogen zonder flits.
Graag wil ik het deze keer beter doen. Wat raden jullie mij aan? Ik heb helaas geen computer oid mee dus ik kan niet enkele proeffoto's maken en snel bekijken
Erlang en QQ vanuit Shenzhen. (startinchina.com)
Aanvullingquote:T.T. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:52:
[...]
Dat zijn toch basisdingen?
• stilhouden
• hogere iso instellen (800/1600 ofzo)
• kortere sluitertijd (forceren)
• dichtbij proberen te komen, zodat je niet hoeft te zoomen = minder kans op bewegen
http://www.indehekken.nl - Support your local team
quote:T.T. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:52:
[...]
Dat zijn toch basisdingen?
• stilhouden
• hogere iso instellen (800/1600 ofzo)
• kortere sluitertijd (forceren)
• dichtbij proberen te komen, zodat je niet hoeft te zoomen = minder kans op bewegen
quote:Voutloos schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:00:
Je hebt hem geleend blijkbaar? Ik weet niet wat voor objectief je mee hebt gekregen, maar de standaard lens (18-55 USM f/3.5 - f/5.6 staat dan op de voorkant) heeft geen groot maximum diafragma en focust langzaam. Ik denk dat je dan sowieso een redelijk hoge ISO stand moet nemen. Zorg dat je op tijd in de sporthal bent, zodat je met wat verschillende ISO waardes foto's kan maken en kijk dan terug tot waar je het acceptabel vind qua ruis (deze ruis zie je wel tijdens het reviewen op de camera, heb je geen pc voor nodig hoor). Op tijd aanwezig zijn voor een fotoshoot is in het algemeen al een hele goede regel natuurlijk.
Kijk anders ook naar de sportstand, deze gebruikt ISO 400 (wat je helaas niet kan wijzigen, maar wellicht wel goed is voor deze situatie) en zorgt er ook voor dat zolang je de ontspanknop half ingedrukt houd, er continu scherpgesteld wordt op je bewegende onderwerp (dit heet AI Servo). In andere standen is het lastig om AI Servo aan te krijgen, aangezien de camera dan per se zelf bepaalt wanneer hij in AI Servo mode gaat.
Let op het verschil tussen P en Av mode als je flits gebruikt: bij P heb je een korte sluiterstijd omdat de flits aanstaat, bij Av heb je nog steeds een lange sluiterstijd, aangezien Av deze tijd nog steeds bepaalt adhv de hoeveelheid omgevingslicht (is normaal beter voor foto's bij sfeerverlichting, maar in een sporthal met TL buizen en snel bewegende onderwerpen wil je dat niet).
Als je vroeg aanwezig bent, maak dan gewoon foto's van de wedstrijd die op dat moment bezig is met de verschillende instellingen om er even in te komen. Dan heb je al een beetje feeling op het moment dat de wedstrijd begint waarin jij geïnteresseerd bent.
Deze tip plus het lijstje dat T.T. hierboven geeft en je moet al een heel eind komen.Succes.
Dit is even een spoedcursus, soms ga ik een beetje kort door de bocht, maar de rode draad van het verhaal moge duidelijk zijn.
Het is niet mijn camera, en het is voor 1 dagje. Hij zal ongetwijfeld beter zijn dan mijn A75quote:Tukk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:00:
[...]
Aanvulling
- Externe (sterkere) flitser kopen/huren
Op je Canon A75 kun je ook veel instellen hoor (vriendin heeft de camera ook). Voordeel van de 300D boven de A75 is natuurlijk dat je gewoon hoge ISO waarden kunt gebruiken zonder dat de foto teveel ruis krijgt. Ik zou inderdaad voor de wedstrijd flink gaan oefenen, ik heb ook nog nooit met zo'n camera gefotografeerd maar andere camera's zijn altijd even wennen.quote:Ricardo87 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:04:
Ehm, dit is voor het eerst dat ik zo'n camera in handen krijg. Op mijn Powershot A75 is geen reet in te stellen
Dan heb je niet goed gekeken. De A75 heeft dezelfde instelmogelijkheden als de 300D, al zijn ze op de 300d gemakkelijker te vinden meestal. Als je weet hoe je de A75 moet instellen qua sluitertijd/diafragma enzo, dan werkt het op de 300d ook zo; alleen even leren waar je die instellingen vinden kunt.quote:Ricardo87 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:04:
Ehm, dit is voor het eerst dat ik zo'n camera in handen krijg. Op mijn Powershot A75 is geen reet in te stellen
Katsunami wijzigde dit bericht 23-01-2005 23:26 (60%)
Nu is de camera 788 daar?quote:clotug schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:23:
En wel voor een zwarte Rebel met kitlens (geen usm) voor 799,-
Nee ik heb even gebeld. Dat is de zilveren versie. De zwarte staat niet meer online sinds vandaag ofzo, omdat ze blijkbaar nog maar 1 van hebben en als goed is staat die op mijn naamquote:
De dame aan de lijn pareerde die vraag met het antwoord dat die aanvragen afgehandeld worden in Ierland en dat Canon Nederland daar niet direct iets mee te maken zou hebben.quote:running man schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:47:
Je hoort tegenstrijdige verhalen over cashback i.c.m. een rebel. Je moet gewoon alles insturen en kijken of je ervoor in aanmerking komt. Wat ik gelezen heb is dat ze waarschijnlijk niet elke aanvraag compleet nakijken, dus als je geluk hebt dan krijg je 100 Euro terug.
Dat zou niet zo mooi zijn, want bij konijnenberg zag ik een 300d met usm voor 825 (cash back verrekend) dus usm voor 25 e en europese versie.quote:Mig29 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:53:
Hmmm, als het een rebel is dan zou ik niet teveel hopen. Ze hoeven nauwelijks te kijken om te zien of het een EU model of een USA model is. Mij benieuwen.
Het gaat om een europees toestel.quote:clotug schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:56:
[...]
De dame aan de lijn pareerde die vraag met het antwoord dat die aanvragen afgehandeld worden in Ierland en dat Canon Nederland daar niet direct iets mee te maken zou hebben.
Op een rebel krijg je geen cash back. Echt niet.quote:clotug schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:23:
Heb net een bestelling geplaatst bij digitalstreet.nl. En wel voor een zwarte Rebel met kitlens (geen usm) voor 799,- waarbij ik dan ook nog eens in aanmerking kom voor de 100e cash back van canon (aldus de verkoopster). Heb nog nagevraagd of het een bulk was en dat is ook niet het geval. Ik ben dus voor bizar weinig geld eigenaar van een topcam, maar blijf nog steeds een beetje argwanend. Goedkoop is duurkoop weet je wel...
![]()
Dus heeft een van jullie toevallig al deze versie van de rebel/300d gekocht bij digitalstreet.nl en enige ervaringen?
Micha wijzigde dit bericht 24-01-2005 16:42 (16%)
Bulk is zonder overbodige rotzooi (waaronder mooi doosje), dus goedkoper, nadelen zitten er verder niet aan. Het is hetzelfde toestel.quote:MicDis schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:41:
wat is het voordeel van die usm eigenlijk?. En wat is het nadeel van bulk? alleen een andere doos
breinonline wijzigde dit bericht 24-01-2005 16:45 (7%)
ok bedanktquote:breinonline schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:45:
[...]
Bulk is zonder overbodige rotzooi (waaronder mooi doosje), dus goedkoper, nadelen zitten er verder niet aan. Het is hetzelfde toestel.
USM staat voor ultra sonic motor, het is een klein motortje waardoor je met een USM-lens sneller en stiller kan focussen dan een niet-USM-lens.
En hoe zit dat dan als de winkel waar je dat ding koopt je die cash back garandeert? Iemand al geklooi hier mee gehad?quote:superduper schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:24:
[...]
Op een rebel krijg je geen cash back. Echt niet.
quote:superduper schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:24:
[...]Op een rebel krijg je geen cash back. Echt niet.
inactieve_twkr wijzigde dit bericht 24-01-2005 18:19 (16%)
Micha wijzigde dit bericht 24-01-2005 19:03 (6%)
JSS wijzigde dit bericht 24-01-2005 19:27 (3%)
Als je voor niet teveel geld een betere lens wilt, dan is de Sigma 18-125 f/3.5-5.6 een aardige keuze. Die is al voor 239 bij Crown te krijgen. Het prijsverschil tussen body+kitlens en losse body is meestal een 70 euro. Dan neem je de losse body en de sigma, dan heb je voor 169 euro een betere lens. Er is nu ook een Sigma 18-50 f/3.5-5.6, voor net over de 100 euro. Wellicht is die beter dan de kitlens? Tokina heeft voor even over de 200 euro een 19-35 f/3.5-4.5; maar deze lens heeft wat weinig bereik om als standaardlens dienst te doen in mijn ogen.quote:Mig29 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:22:
Het probleem is wel dat er in 'dat bereik' bijna geen objectieven zijn. Dus voor een standaard objectief ben je bijna wel gebonden aan het kitlensje.
Ik lees overal dat die lens niet veel verschilt van de kitlens. Niet de moeite waard om ipv aan te schaffen ieg. Die 18-125 natuurlijk wel (ivm z'n heerlijke bereik en lage prijs voor de hoge kwaliteit).quote:Katsunami schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:13:
[...]
Er is nu ook een Sigma 18-50 f/3.5-5.6, voor net over de 100 euro. Wellicht is die beter dan de kitlens?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
pricewatch dSLRquote:Katsunami schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:13:
Het prijsverschil tussen body+kitlens en losse body is meestal een 70 euro.
Carpe Diem
De meest eenvoudige manier lijkt me te kijken naar de histogrammen van je foto's. Dit kan je doen met een fatsoenlijk fotoprogramma of op de camera zelf (info knop terwijl je een foto bekijkt), zie eventueel google voor meer info.quote:Patten schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:56:
Help! Ben net een lang weekend in Parijs geweest, en heb daar zo'n 500 foto's geschoten van de mooiste dingen in Parijs. Echter vind ik (bijna) alle foto's te donker. Ik ga bijna twijfelen of de camera (DRebel) een defect heeft.....
Weet iemand een eenvoudige manier om zoiets te controleren?
Geschoten met standaard kit-lens.
Bijna alles is op Av geschoten, met F8.
Iso zo laag als de sluitertijd het toeliet, en meestal op 100/200.
Witbalans op daglicht.
Standaard instellingen (alles op +1)
Laatste firmware versie.
Alle info is welkom. Ik heb al gezocht of er misschien "minder" lekkere series van de DRebel/D300 in omloop zijn.... Te vergeefs. Camera gekocht in juli 2004.
breinonline wijzigde dit bericht 24-01-2005 21:04 (55%)
Reden: clotug kwam met een loze vraag tussendoor >:)
Is dit de eerste keer dat je foto's bekijkt van je 300D, waren ze in het verleden wel goed? Staat je monitor goed afgesteld? Wat als je nu een paar foto's neemt volledig in auto stand?quote:Patten schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:56:
Help! Ben net een lang weekend in Parijs geweest, en heb daar zo'n 500 foto's geschoten van de mooiste dingen in Parijs. Echter vind ik (bijna) alle foto's te donker.
Een Rebel blijft een Rebel. Niemand die jou kan garanderen dat Canon een fout gaat maken (klinkt nogal obviousquote:clotug schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:01:ok, zijn er dan mensen die met een rebel wel een cash back hebben gehad?
Dat lijkt er dus op alsof zij wel de 100 euro terug hebben gekregen (of het is een lulverhaal en hebben ze gewoon heel goedkoop geimporteerd uit de VSquote:vraag Geldt op deze camera's ook de ¤100 retour aktie van Canon.
antwoord Nee, deze ¤100 is al verrekend in de verkooprijs u hoeft deze dan ook niet zelf eerst voor te schieten. Bij de camera's waarop dit nog wel geldt staat het duidelijk vermeld in onze prijslijst.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: