Nou mensen
ff mijn ervaring en frustratie kwijt mbt Canon Service (ETB)
Na 3 weken kwam ik erachter dat er veel te veel (93) hotpixels in cam zaten, dus cam ging naar service met uitgebreide omschrijving waar de pixels zaten, voorbeelden enz.
Kwam ie terug, met als reparatiecode gechecked, voldoet aan alle specificaties.
Ik testen, jahoor -was er al bang voor- niets aan gedaan (normaal mappen ze hotpixels eruit mbv software).
Ik Canon Nederland weer bellen, en gevraagd wat de specificatie dan wel is, Nou simpel zeggen ze daar, ze mogen er wel inzitten, maar u mag ze in geen geval zien of last van hebben.
Ik vragen om een oplossing, ' nee hoor meneer u moet toch echt zelf bij ETB zijn', het bekende kastje en de muur, ineens is Canon serv ice, en Canon Nederland iets anders geworden
Ik terug weer terug naar roosendaal, hebben ze een persoon van Canon Proffesional service er na laten kijken om vast te stellen of er wel echt een probleem was, die zag het meteen, als je mijn kersboom fotografeert heb je nog minder mooie kleuren. Zelfs de baliemedewerkster kon het van afstand al zien, dit even om het nivo vast te stellen van de persoon die zo dapper constateerde dat er geen probleem mee was.
Wat blijkt nu, ETB repareert 300d ook niet zelf, gaat weer naar een ander bedrijf (om gek van te worden toch), en daarom kunnen ze geen garanties geven over wanneer het spul weer terug is.
Ik aangedrongen op een nieuwe, het is toch eigenlijk zo goed als een DOA? Nee hoor mag niet van Canon Nederland.
Dus nu moet ie weer terug naar zo'n ander bedrijf en dan gaan ze er weer naar kijken -hopelijk niet hetzelfde figuur-, maar ze kunnen niet beloven dat ie voor dat ik op vakantie ga begin januari terug is.
Heel fijn, cam paar weken oud, kost toch een klein fortuin met alles erop en eraan, gekocht voor vakantie en alleen nog maar bij Canon gelegen, en de onzekerheid dat ie niet eens terug komt voor die tijd.
Altijd Canon gehad, nooit klachten, maar nu maak ik de service kant ook mee en dan wordt het verhaal wel even wat anders.
Dit is mijn eerste digi-reflex, zal wel een goede cam zijn, maar je moet er niets mee krijgen,...

.