Hoofdcategorieën
Topicacties

De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 september 2001

quote:
Floris schreef op maandag 06 december 2004 @ 02:36:
Koop gewoon de kit, dat prijsverschil is dermate klein dat het sowieso de moeite is, ook al is het lensje niet geweldig. Je kunt dat lensje echter altijd meeverkopen met de body en als je een keer echt groothoek nodig hebt, kan je deze altijd nog gebruiken. :)
In plaats van die 24-135 zou je kunnen kijken naar verschillende andere lenzen, waaronder de 18-125 van Sigma. :)
De 50/1.8 koopt ook nagenoeg iedereen lijkt wel, prettig dingetje! (Helaas is de mijne overleden, maarja ik heb al een nieuwe :))
Als ze bij Topvision de 100e terug nog niet meegerekend hebben dan is het wel voordelig om alleen een body te kopen, dan scheelt het namelijk zo'n 60 euro. En als ik bijv. een Sigma 18-125/3.5-5.6 neem dan is die kitlens vrij nutteloos.

To got or not to got..

Hoi hoi, gisteren met mijn vriendin naar het papegaaien opvang centrum geweest in veldhoven. Toen begon ik mezelf ineens af te vragen wat voor lens je voor een papegaai nodig zou hebben en wel in de volgende situatie: de papegaai zit op 10 meter afstand en je wil enkel zijn hoofd fotograferen. Ik zie namelijk veel lenzen voorbij komen met; 75-300mm, 70-200mm. Hoe zit dat nu precies? Welke lens zou passsen als aansluiting bij de kitlens?

Canon EOS 40D | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Tamron 90 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

offtopic:
Floris, zou je even contact met me willen opnemen? Mijn e-mail vind je in mijn profiel

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

ehm....?

quote:
PJanssen schreef op maandag 06 december 2004 @ 10:13:
BTW moet je zowieso betalen. Je kunt het als bedrijf aan je klant doorbelasten door het te verrekenen in je prijzen, maar terugkrijgen zonder het artikel door te verkopen kan niet.
Niet helemaal. Als je kan aantonen dat een bepaalde aanschaf noodzakelijke kosten zijn voor je bedrijfsvoering krijg je ook je btw terug. Ik ben webdesigner en ik verkoop dus geen camera's maar ik maar wel foto's voor sites en dus krijg ik de BTW van m'n camera en lenzen spul gewoon terug.

amphora wijzigde dit bericht 06-12-2004 12:12 (3%)

ir. single malt

En ik kan mij niet voorstellen dat je niet kunt aantonen dat je de camera nodig hebt voor je bedrijfsvoering. Dus terugvorderen die BTW >:)

Sowieso schrijf je zo!

quote:
Amphora schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:12:
[...]
Niet helemaal. Als je kan aantonen dat een bepaalde aanschaf noodzakelijke kosten zijn voor je bedrijfsvoering krijg je ook je btw terug. Ik ben webdesigner en ik verkoop dus geen camera's maar ik maar wel foto's voor sites en dus krijg ik de BTW van m'n camera en lenzen spul gewoon terug.

Hm interessant. :) In dat geval zou je de cam ook nog van je inkomsten af kunnen trekken als zijnde investering in het bedrijf. Dus ik zou zeggen, waar wacht je nog op :D

Ik zie nu trouwens dat de eos300d (europees model) bij topvision nog maar 745 is, wordt steeds goedkoper :) Laat maar, das war die deutsche preise oder so etwas.

PJanssen wijzigde dit bericht 06-12-2004 14:34 (19%)

Acties:

Door: Floor-is
AccountManager Pricewatch
Nee hierboven ;)

quote:
xces schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:13:
Hoi hoi, gisteren met mijn vriendin naar het papegaaien opvang centrum geweest in veldhoven. Toen begon ik mezelf ineens af te vragen wat voor lens je voor een papegaai nodig zou hebben en wel in de volgende situatie: de papegaai zit op 10 meter afstand en je wil enkel zijn hoofd fotograferen. Ik zie namelijk veel lenzen voorbij komen met; 75-300mm, 70-200mm. Hoe zit dat nu precies? Welke lens zou passsen als aansluiting bij de kitlens?
Een papegaai op 10m en je wil alleen het hoofd? Dan heb je heel veel mm's nodig, echt heel veel.

Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.

Acties:

Door: Floor-is
AccountManager Pricewatch
Nee hierboven ;)

quote:
PJanssen schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:14:
[...]

Hm interessant. :) In dat geval zou je de cam ook nog van je inkomsten af kunnen trekken als zijnde investering in het bedrijf. Dus ik zou zeggen, waar wacht je nog op :D

Ik zie nu trouwens dat de eos300d (europees model) bij topvision nog maar 745 is, wordt steeds goedkoper :) Laat maar, das war die deutsche preise oder so etwas.
Je hebt altijd nog zo iets als investeringsaftrek, maar bij aankopen vanuit het buitenland wordt het ingewikkeld enzo.

Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.

Reg. datum: 28 november 2004

quote:
Floris schreef op maandag 06 december 2004 @ 02:36:Welke de uitzonderingen zijn weet ik niet precies, ik hou me echt niet meer bezig met de compactcams moet ik zeggen. Het gaat dan ook niet over de snelheid (diafragma) van de lens, maar om de optische kwaliteit, daar zit ook nog wel een verschil tussen ;)

Ik mag toch hopen dat de betere "compacts" zoals de F717, A1/A2, en dergelijke wel lenzen hebben die met de middenklasse der SLR-lenzen kunnen meekomen... maar ja, met wat geluk is het compacttijdperk voor mij binnen nu en 2 maanden ook verleden tijd :)

quote:
Nee dat lijkt mij nou geen goed idee. Als je niet heel veel budget hebt, zou ik dan eerder de 18-125 van Sigma kiezen, ondanks diens nadelen heb je wel een tof bereik (28,8-200mm!)
Maar ook hier haak ik nu even af, ik ben zelf van de f/2.8 en beter objectieven, werk daar ook het meeste mee en heb, op dit uur, mijn kennis over de andere objectieven even wat minder paraat. :)

Mja, ik zou ook het liefst f/2.8 hebben over een bereik van 28-200mm, maar dat kan ik op het moment niet betalen. Toch wik ik een redelijk snelle lens met genoeg tele; groothoek doet er niet geweldig veel toe, omdat die bij mij een beetje een ondergeschoven kindje is. Echt véél foto's van mij zitten op minstens 50mm. Op groothoekfoto's staat altijd veel te veel puinzooi; en landschappen is (nog) niet echt mijn ding. Dus ja, ik denk dat de 24-135 voor mij wél een goede keuze is :) Ik heb de f/4.5 over de hele range liever dan de 10mm extra groothoek :)

quote:
Die 75-300 is boven de 200 niet echt bruikbaar heb ik me laten vertellen

Zou best kunnen. Dat zou dan nogal jammer zijn om 500 euro te verschieten voor een dergelijke lens. Dan kan ik beter achter een tweedehands 70-200 f/4L aangaan. (Als iemand dat ding verkopen wil, heet dat. Dat zal ook wel rond de 475-500 euro liggen....)

quote:
die Sigma heb ik echt nog nooit op mijn cammies gehad. Een monopod kan ik je aanraden: erg prettig werken!

De reviews over die Sigma zijn verdeeld. Het is een 400mm lens; 640mm op een 10D/300D. Daar heb je dus écht wel een monopod, zo niet een statief voor nodig.

quote:
Ik zit zelf te twijfelen over een 400L IS f/2.8 voor erbij, maar ik denk niet dat ik er genoeg mee kan verdienen om het te verantwoorden vooralsnog. :/

Voor erbij noemt-ie dat. :o :X

Kamera-Express:
canon ef 400/2.8 l is usm ¤ 7449,00

Geef eens wat geld aan een goed doel, als je het toch over hebt; aan mij bijvoorbeeld ;) :P

Ik heb inmiddels al heel wat uurtjes besteed aan het uitzoeken van lenzen, maar er is zo veel, ik kom d'r echt niet uit vrees ik....
Hieronder zal ik even wat mogelijkheden op een rijtje zetten, misschien dat jullie er dan iets zinnigs over kunnen zeggen :)

mogelijkheid 1
EOS300D body¤ 665,-
Canon 50mm/1,8 ¤ 94,-
Sigma 18-125/3,5-5,6 ¤ 279,-
Totaal: ¤ 1038,-

mogelijkheid 2
EOS300D body ¤ 665,-
Canon 50mm/1,8 ¤ 94,-
Sigma 28-105/2,8-4 + Sigma 70-300/4-5,6 ¤ 249,-
Totaal: ¤ 1008,-

mogelijkheid 3
EOS300D kit (Canon 18-55/3,5-5,6) ¤ 734,-
Canon 50mm/1,8 ¤ 94,-
Sigma 55-200/4-5,6 ¤ 148,-
Totaal: ¤ 976,-

(de sigma 24-135/2,8-4,5 heb ik laten vallen, die is me toch net wat te duur)

Verder kwam ik nog een heel goedkoop macro lensje tegen van Sigma (28-80/3,5-5,6) voor slechts 61 euro. Is dit iets of is zou dit een typisch gevalletje 'goedkoop is duurkoop' zijn ? :)

PJanssen wijzigde dit bericht 06-12-2004 19:17 (41%)

ir. single malt

Ik heb de Sigma 28-105/ 2.8-4.0 gehad en ik kan je verzekeren dat ik erg blij ben dat ik dat objectiefje heb laten vallen. De kitlens is in veel gevallen scherper.

Sowieso schrijf je zo!

Reg. datum: 24 september 2004

quote:
PJanssen schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:55:
Ik heb inmiddels al heel wat uurtjes besteed aan het uitzoeken van lenzen, maar er is zo veel, ik kom d'r echt niet uit vrees ik....

Waarom begin je niet met alleen de Sigma 18-125, dus eigenlijk alternatief 1 zonder de 50mm 1.8? Dan heb je een leuk bereik van 29 - 200mm in 35mm equivalent, waarmee je niet snel voor problemen komt te staan. Ik heb op het D70 draadje foto's gezien die met de Sigma zijn gemaakt, die zien er goed uit.

Die 50mm 1.8 kan best leuk zijn, maar kijk het anders eerst eens aan. Als blijkt dat je er behoefte aan hebt, kun je 'm alsnog kopen. Heb je er toch geen behoefte aan, dan heb je ¤ 94 euro bespaard...

PS: Wil je foto's maken van dieren (in het wild of in de dierentuin), dan heb je snel 300mm (35mm equivalent) of meer nodig.

PJanssen:
Sigma 55-200/4-5,6 ¤ 148,-

Kamera-Express:
canon ef 55-200/4.5-5.6 usm 2 ¤ 259,00

De Sigma kan ik echter ook niet vinden onder de 174 euro (bij TopVision). Waar heb jij die gevonden?
Reg. datum: 16 december 2003

de sigma 28-135 IS USM is toch ook een mooie optie?

Dat is een lens van Canon. Ik heb er echter geen ervaring mee.

EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM.

De IS is natuurlijk wel handig, alleen ziet hij er met f/3.5-5.6 traag uit voor een lens in dat bereik; tevens heb je met 28mm totaal geen groothoek meer over. (Of je moet er nog een aparte groothoek lens, zoals de kitlens, bijnemen.)
Reg. datum: 26 november 2002

De Sigma 18-125 is een mooi lensje volgens mij! net op dpreview een lading samplefoto's gezien... Toevallig iets dat leek op een foto die ik zelf een jaar terug met een Sony P9 heb gemaakt. Zie het verschil op:
http://www.mthalen.demon.nl/comparison.jpg

Op de volgende sites heeft hij ook een flink aantal Sigma foto's staan:

Zonnig:
http://www.pbase.com/cover2sucks/central_park_with_20d
http://www.pbase.com/cover2sucks/sigma_18125
http://www.pbase.com/cover2sucks/20d
http://www.pbase.com/cover2sucks/nyc_20d

Nacht:
http://www.pbase.com/cover2sucks/new_york_city_at_night

Overcast:
http://www.pbase.com/cover2sucks/downtown_manhattan_20d

matthijst wijzigde dit bericht 06-12-2004 18:56 (7%)

quote:
Katsunami schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:37:
EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM.

De IS is natuurlijk wel handig, alleen ziet hij er met f/3.5-5.6 traag uit voor een lens in dat bereik; tevens heb je met 28mm totaal geen groothoek meer over. (Of je moet er nog een aparte groothoek lens, zoals de kitlens, bijnemen.)

De IS is inderdaad super. Het is jammer dat hij niet even lichtsterk is over de gehele range maar daar valt mee te werken. Groothoek is wel het eerste wat ik mis. Het verschil met de kitlens is goed zichtbaar en zelfs van die 40 of 50 euro vind ik het zonde geld (wil er nog iemand zo'n ding?).

PJanssen, wat betreft de keuze van je lenzen zou ik je willen adviseren ook te kijken naar de toekomst zoals je bij set 2 gedaan hebt. Bij set 3 zul je waarschijnlijk nooit een 24-70 oid kopen maar wel een wide-angle.

Fotoblog powered by Flickr
Jonge Papa!

quote:
Jouw S30 was van metaal. De 300D is inderdaad lichter en of je hem solide vind, dat is natuurlijk een persoonlijke mening; ik vind het gewicht eerder een nadeel dan een voordeel, maar dat had ik eerder in deze thread al vermeld.
Een budgettaire overweging kan en wil ik geen oordeel over hebben.

Hij IS van metaal als de nieuwe onrechtmatige eigenaar er goed mee om is gegaan. Dat was eigenlijk de aanleiding om verder de fotografie in te gaan. Als je ziet waar ik toen mee liep en wat ik nu mee sjouw :)

http://www.leicher.nl/got/100-0046_IMG.jpg

http://www.leicher.nl/got/100-0027_IMG.jpg

S30, apr-2002
quote:
Als je een side-by-side doet op DPReview zie je niet heel veel schrikbarende verschillen, hier en daar een instellinkje minder of een andere metering, het lijkt niet echt schokkend. Maar het veschil als je beter kijkt is echt heel groot, daarom kan je gewoon niet zeggen dat de bodies gelijk zijn, of je moet wel heel optimistisch zijn.
Ik heb de functies (en mijn eisen omtrent deze functionaliteit) tegen de prijs afgewogen en toen gekozen om voor de betere lenzen te gaan om het uiterste uit de cam te halen en later de body te upgraden. Een paar dingen die ik 'mis' maar waar goed omheen te werken is zijn: metering en flash-compensation.

Fotoblog powered by Flickr
Jonge Papa!

ir. single malt

Die 28-135 IS is (is al vaker gezegd) niet de scherpste van alle varianten.... Wellicht is de 28-105 van Canon dan een betere keus.

Sowieso schrijf je zo!

Reg. datum: 11 januari 2001

Allright!

na het lezen van dit topic (en de voorgangers) ben ik toch maar naar mijn lokale fotoboer gestapt en een zwarte 300D + grip + kitlens aan te schaffen!

Woei woei!

Alleen moet ik nog uitzoeken hoe ik mijn 100 euro terugkrijg... Blijkbaar moet je vanalles opsturen naar canon... ook van die 256 mb kaartje zie ik niets meer ... krijg ik dat ook nog ?

Reg. datum: 16 december 2003

Als goed is zit er een sticker op de box.

Tijs_a wijzigde dit bericht 06-12-2004 21:03 (104%)

www.casejunkies.com
Reg. datum: 14 juni 2003

Ik Zit op dit moment erg te twijfelen wat ik zal doen, ik heb nu een Canon A80 en kan hier leuke foto's mee maken alleen doet de zoem me nogal eens te kort en een extra lens er voor vind ik ook niet veel extra's opleveren.

Als ik goed kijk naar Dpreview.com dan verschilt de macrostand van de A80(gekeken naar de A95 en A70 review) en de EOS 300D(kit lens) niet vele van elkaar en de zoom 3x hebben ze ook allebij. Maar doordat de EOS 300D meer Mpix heeft kan je meer croppen. Als eventuele extra lens had ik in gedachten die hierboven ook al genoemd is de Sigma 55-200/4-5,6 .
De lens lijkt me goed aan te sluiten bij de kitlens.

Aangezien ik student ben groeit het geld helaas niet op me rug een aangezien ik nogal van techniek hou heb ik nu 3 dure dingen die ik wil waaronder deze cam.

Is de kit een leuke startset(met een CF kaartje) en met die andere lens later uit te breiden?

Ik heb al een statief thuis voor eventueel die 200mm.

Wat ik me nog meer afvraag, op de macrostand heb ik met de A80 een f van 2.8 zal je daar veel verschil mee zien met de standaard kitlens?

Wat kan ik ongeveer voor mijn A80 krijgen?

Het zijn een hoop vragen maar toch hoop ik dat ik op een paar antwoord kan krijgen O-)

Edit: kan iemand 2 foto's maken met bijvoorbeeld f4 en f5,6 met bijbehorende EXIFdata, kan ik eens goed vergelijken wat het verschil is, zowel visueel als sluitertijden enzo. Dit vooral ook omdat die zoomlens ook rond dit f getal zit.

willy83 wijzigde dit bericht 06-12-2004 21:17 (13%)

Reg. datum: 18 maart 2002

Nu het toch over langere lenzen gaat: heeft iemand nog een goede suggestie voor een monopod? Niet te duur en toch degelijk?

quote:
Surf_dude schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:46:
Nu het toch over langere lenzen gaat: heeft iemand nog een goede suggestie voor een monopod? Niet te duur en toch degelijk?
Gebruik de search maar eens, de bekende tripot merken hebben ook veelal goede monopods. Er is net ook weer een topic over gestart, ook daar staan de merken in.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: