Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP]-XIXIV-[x4] [Project Finished!]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
GoTverdomme! ;-)

Die kamer is wel erg netjes. :+

2010
Reg. datum: 14 oktober 2002

Sweet ;)

Btw: edit de openings post ffies want de laatste update datum is niet gewijzigd en je de update van gister is volgens jouw een jaar geleden ;) 22-1-2004 ;)

Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

quote:
Timmyboy_ schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:28:
Ik zie dat je de LCD's geklemd hebt, ik heb dit ook gedaan met mijn 16x2 blauw LCD, in een extern alu kastje ingebouwd 8) maar op een gegeven moment viel er een regel blokjes (dus 1 lijn) weg in het scherm, later zelfs 2. Dit bleek aan de (te grote) druk te liggen...

Ik heb toen een 20x4 blauw LCD gekocht (die jij hebt dus) en een nieuwe kastje gebouwd en vastgezet met een slimme constructie, zodat het schermpje met schroeven aan de binnenkant vastzit en je verder niets ziet.

Het gaat dus om druk op het zwarte randje om het LCD zelf, blijkbaar slaan dan de kristallen (Liquid Crystal Display) op hol 8)7

Hieronder nog een pic om ff te pimpen met m'n kastje:

[afbeelding]

Houten frame, met een alu buitenkant, zoveel mogelijk uit 1 stuk gemaakt. 0,5mm alu, ingesneden met een hobbymesje, daarna kan je het scheuren of op en neer buigen en de metaalmoeheid zijn werk laten doen 8)
Ik ga sowieso de LCD's ook nog met schroefjes vast zetten, maar op deze manier is het wat makkelijker om ze op de juiste plek te houden, ze klemmen overigens maar heel lichtjes en ik hoef ze er dus niet echt hard in te drukken D:
quote:
The Undertaker schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:01:
Het gaat er echt steeds beter uitzien, jammer van de beklemming (lang leven chloroform :D ).

Maar ruim je kamer eens op, ik ben benieuwd hoe en waar je de cases gaat plaatsen. (niet dat mijn kamer er beter uit ziet :X , maar dat komt nog...)
De kasten komen uiteindelijk in een rack rechts langs mijn bureau te staan, links hiervan staat nu mijn printer, maar ik kan het bureau nog een stuk opschuiven zodat de kast uiteindelijk tussen de deur en mijn bureau kan komen staan.
quote:
Kawaii schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:19:
Sweet ;)

Btw: edit de openings post ffies want de laatste update datum is niet gewijzigd en je de update van gister is volgens jouw een jaar geleden ;) 22-1-2004 ;)
oeps :X nog ff wennen aan 2005 ;)

Ben eigenlijk ook nog op zoek naar 2 dingen :*)

1. iemand die bereid zou willen zijn mijn groene plexi volledig te zandstralen als het klaar is

2. het idee van die 19" tekst heb ik helemaal laten vallen, ik wil nu tussen de fan en de drivebays etc. een logo uit de folie die tussen de fronts komt snijden zodat je op dat punt het groene plexi ziet, ben zelf al aan het brainstormen, maar als iemand zich geroepen voelt hier wat mee te spelen, ga je gang :D

afbeelding van leeg front:

klik

floriske.nl wijzigde dit bericht 30-09-2007 14:51 (27%)

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 21 januari 2005

Ziet er super uit!

_/-\o_ respect _/-\o_

keep up the good work :)

Reg. datum: 23 januari 2005

ik ben al een tijdje aant kijken voor zon lcd scherm en ik heb er ook al genoeg gevonden maar ik zou zo graag eens willen weten hoe je zon ding moet aansluiten op me pc? en of ik ook nog software moet instaleren http://members.lycos.nl/xixiv/fotos/54lcd1werkt.jpg zoiets lijkt me namelijk wel vet, hoe heb je dat gedaan ? verderest vet gave mod ik w8 op update ;)

beware of Case Junkies!!!!!!!!

quote:
Kein. schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:50:
ik ben al een tijdje aant kijken voor zon lcd scherm en ik heb er ook al genoeg gevonden maar ik zou zo graag eens willen weten hoe je zon ding moet aansluiten op me pc? en of ik ook nog software moet instaleren [afbeelding] zoiets lijkt me namelijk wel vet, hoe heb je dat gedaan ? verderest vet gave mod ik w8 op update ;)
damnzz gebruik de search eens zijn misschien wel 50 topics over geweest

SPECS!!!!!!!!! je krijgt hier waar je voor betaald al het advies hier is gratizz!!! MIJN AQUA LIAN-LI

Reg. datum: 23 januari 2005

sorry :>

Wie ik? Echt niet!

quote:
Kein. schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:50:
ik ben al een tijdje aant kijken voor zon lcd scherm en ik heb er ook al genoeg gevonden maar ik zou zo graag eens willen weten hoe je zon ding moet aansluiten op me pc? en of ik ook nog software moet instaleren [afbeelding] zoiets lijkt me namelijk wel vet, hoe heb je dat gedaan ? verderest vet gave mod ik w8 op update ;)

http://www.htvision.com/howto_lcd.asp

Ik gebruik als software JALCD icm motherboard monitor.

Maar zoals hierboven reeds vermeld had je dit met een beetje zoekwerk in de lcd faq kunnen vinden ;)

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
floriske.nl schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:19:
[...]

http://www.htvision.com/howto_lcd.asp

Ik gebruik als software JALCD icm motherboard monitor.

Maar zoals hierboven reeds vermeld had je dit met een beetje zoekwerk in de lcd faq kunnen vinden ;)
hele mooie site van htvision. kdenk dat ik ook maar is een lcd tje ga bestellen daar..

Wie ik? Echt niet!

zucht, het hele intel vs AMD verhaal is tegenwoordig één groot zooitje op het net, geen duidelijke reviews meer tussen vergelijkbare modellen, maar alles lijkt om persoonlijke meningen te draaien.

De 1 zweert bij AMD (zelfs als tests anders uitwijzen in sommige gevallen) en andersom.

Ik had eigenlijk al besloten hoe mijn nieuwe systeem er uit zou gaan zien en wederom gekozen voor intel vanwege de goede ervaringen en de DDR2 mogenlijkheden.

Antec Powersupply TrueBlue480 480W
Asus P5AD2-E Premium i925XE, DUAL RAID, WLAN
Asus Videokaart PCI-e GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI/TV Top
Corsair 2x512MB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX
Intel Pentium 4 550 3.40GHz FSB800 1MB Box (BX80547PG3400ET)

Ik had dus beter niet over het net kunnen gaan neuzen aangezien er nu weer heel wat vraagtekens naar boven komen.

-blijft socket T (LGA775) voorlopig of sterft het een snelle dood net als s423
-is DDR2 nu wel zo veelbelovender dan DDR
-etc etc

denk dat ik toch maar bij intel blijf plakken gezien het systeem veelal voor grafische toepassingen gebruikt zal worden en ik hier met intel nog nooit problemen mee gehad heb.

maar..............ze maken het er niet makkelijker op :P

Volgende week een weekje vakantie ivm carnaval, hopelijk voor die tijd eindelijk mijn spullen van een ia waar ik nog op zit te wachten binnnen zodat ik in de vakantie weer eens aan de gang kan.

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 22 januari 2005

DDR 2 is helemaal niet zo bijzonder vanwege de hoge latencys. Maar als je gaat videobewerken is Intel toch wel aan te raden!

Reg. datum: 18 februari 2004

Dat videobewerken is de laatste tijd ook niet meer geheel waar, amd komt steeds meer in de buurt. Wanneer je gamed en voorbereid wil zijn op de toekomst zou ik gewoon voor een S939 setup gaan.

Man's inhumanity to Man

Die hoge latency's gaan nu niet meer op, zie FP(nieuws: Meer DDR2- dan DDR1-geheugen bij Samsung in Q3 ,dan de post van player-x) dus dat gaat niet meer op, en Ulti jij klinkt echt als een AMD fanboy , Intel en AMD hebben elk hun voor en nadelen, de perfecte CPU moet nog uitkomen tot dan zijn er nog voor en nadelen

oh en Floriske.nl: Keep up the good work _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

target assimilated
Systems: Odin Hermod Loki Fenrisulfr

Wie ik? Echt niet!

quote:
Ulti schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:58:
Dat videobewerken is de laatste tijd ook niet meer geheel waar, amd komt steeds meer in de buurt. Wanneer je gamed en voorbereid wil zijn op de toekomst zou ik gewoon voor een S939 setup gaan.

Tjah, ik game, maar niet hardcore en mijn pc is voor mij veel belangrijker voor grafische toepassingen (denk aan photoshop, illustrator, indesign, 3dsmax, ued) maar naar die prestaties wordt in de reviews uiteraard weer niet gekeken :S Intel heeft zich op dit vlak voor mij meer dan bewezen, maar jah als je nooit iets anders probeert kom je er ook niet achter of het beter is, maar anderzijds, waarom overstappen van iets wat zich bewezen heeft naar iets waarover je twijfelt.

dat laatste gaat voor mij absoluut niet op, ik ben geen upgrader, als ik vind dat een systeem niet meer geheel aan de eisen voldoet is er toch alweer vanalles nieuws op de markt en ga ik toch weer daar voor in plaats van een upgrade ;)

De hoge latencies van DDR2 ok, maar icm met het bovenstaande asus mobo met een "instelbare" multtiplier voor intel processoren (alleen te verlagen, niet te verhogen) zijn de hoge snelheden toch wel erg interessant en een stuk makkelijker te halen.

floriske.nl wijzigde dit bericht 01-02-2005 19:03 (33%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

voor de mensen die zich afvragen hoe het staat met de vorderingen van mijn CIP of misschien wel denken dat ik er mee gestopt ben.

-om mijn fronts exact uit te kunnen meten en de 3 lagen verder te kunnen maken heb ik eerst de lian-li bezels die ik besteld heb nodig.

Deze heb ik besteld via de custom casemod producten ia van ace-systems en laten erg lang op zich wachten :'(

maar ik heb de organisator van de week aan de telefoon gehad en deze heeft me beloofd de levering op zo kort mogelijke termijn te proberen te realiseren :*)

-Verder vond ik de "oren" (zijpanelen) van de kasten te zwaar en wil deze dan ook verlichten door er een deel uit te (laten) halen.

Hiervoor ben ik momenteel bezig met een simpel ontwerpje

-ik heb inmiddels al wat materialen binnen en ook al wat nieuwe foto's gemaakt, maar deze vond ik nog niet afdoende om er een update aan te wijden.

Kortom, mijn project loopt zeer zeker nog, maar heeft helaas door lange levertermijn van de bezels een tijd zo goed als stil gelegen :s

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 28 augustus 2001

Mooi om te zien dat je nog wel bezig bent, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Wie ik? Echt niet!

update in de openingspost 7-4-2005

floriske.nl wijzigde dit bericht 25-04-2005 21:23 (49%)

Floriske op DeviantArt

chocolate addicted

damn stoer.. jij hebt echt tijd te veel en bent te precies :P :) ziet er goed uit.. heb ook heel wat mods gemaakt.. maar toch het maken van 4 identieke mods lijkt mij beetje rot werk.. elke keer weer hetzelfde doen..

en tja sommige schoonvaders zijn handig om te hebben :P :)
Tok =)

Ziet er geweldig uit! Ik zou willen dat ik dat kan ;)

quote:
Leef je nog steeds in 2004? :P

http://www.fotoshootoplocatie.nl - Nikon D60 & 17-55mm f2.8 AF-S

Full-HD !!

Ziet d'r heel goed uit. Zeker omdat het er 4 zijn.
Het eindresultaat zal echt :9~ zijn met 4 van zo'n vette cases!!

JVC HD100 - Full-HD D-ILA projector ;-)

Wie ik? Echt niet!

quote:
ReseTTim schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:13:
damn stoer.. jij hebt echt tijd te veel en bent te precies :P :) ziet er goed uit.. heb ook heel wat mods gemaakt.. maar toch het maken van 4 identieke mods lijkt mij beetje rot werk.. elke keer weer hetzelfde doen..

en tja sommige schoonvaders zijn handig om te hebben :P :)

Haha :D tijd teveel? nee hoor, je ziet hoe lang ik al bezig ben, heb niet al teveel tijd om er aan te werken, zeker niet nu ik op die lian li bezels zit te wachten (kan er gewoon niet echt mee verder zonder) maar mijn systemen draaien nog in een kast dus ik kan de tijd nemen om het zaakje netjes te realiseren, maar tijd teveel heb is dus niet echt een luxe die ik heb (werk 40 uur in de week en volg daarnaast ook nog eens een deeltijdopleiding)

Rotwerk valt op zich wel mee als je kleine stapjes tegelijk doet, maar het kan inderdaad soms wel eens wat vervelend worden na 2 keer ;)

Handige Ex-schoonvader in mijn geval overigens ;)
quote:
Jeroenz18 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:32:
[...]

Leef je nog steeds in 2004? :P
oeps :D ff veranderd

Floriske op DeviantArt

[b] XIX"IV - Last update: 7-4-05

Even nog dikgedrukt maken :+

Schaapherder wijzigde dit bericht 08-04-2005 22:57 (41%)

Ik wil binnenkort ook een 19" muziekcomputer gaan maken.

Floriske... kan jij mij de maten geven misschien van hoegroot en diep je case is? Ik ga namelijk voor 2 HE / U hoog, alleen heb ff de buitenmaten ruwweg nodig :)

En hoe dik heb jij het staal voor de zij-oren gekozen?

Ik laat namelijk een hele nieuwe 19" inch kast buigen en zagen door iemand :p, scheelt me weer een boel werk.

Jeroenz18 wijzigde dit bericht 20-04-2005 19:55 (9%)

http://www.fotoshootoplocatie.nl - Nikon D60 & 17-55mm f2.8 AF-S

Wie ik? Echt niet!

:'( :'( :'( GRR, heb nog steeds geen nieuws over de levering van mijn bezels, en nu de zon weer begint te schijnen begint ook het modvirus weer meer parten te spelen ;)
quote:
Gerald schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:57:
[b] XIX"IV - Last update: 7-4-05

Even nog dikgedrukt maken :+

we zijn weer up to date ;P

quote:
Jeroenz18 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:55:
Ik wil binnenkort ook een 19" muziekcomputer gaan maken.

Floriske... kan jij mij de maten geven misschien van hoegroot en diep je case is? Ik ga namelijk voor 2 HE / U hoog, alleen heb ff de buitenmaten ruwweg nodig :)

En hoe dik heb jij het staal voor de zij-oren gekozen?

Ik laat namelijk een hele nieuwe 19" inch kast buigen en zagen door iemand :p, scheelt me weer een boel werk.

afmetingen originele kast (Aopen HQ95A):

hxbxd: 152x420x(+/-)420 mm

Fronts worden 4He (177mm)

19" breed is (19 x 25,4) =482,6 mm

1U = 44,3 mm (ongeveer 1,75")

Dikte staal voor de oren: 2mm

offtopic:

Zucht, ik voel me momenteel net een klein kind dat niet kan beslissen wat hij voor zijn verjaardag wil hebben ;)

Ik ga op niet al te lange termijn een nieuw systeem aanschaffen, maar net als velen moet ik nog veel onderzoek gaan doen alvorens ik iets ga beslissen :(

Mijn systeem zal hoofdzakelijk dienen voor grafisch ontwerp (zowel 2D als 3D) en games

Twijfel momenteel tussen de volgende systeemopzetten (zie dit aub niet als patsen, maar meer als een manier om reacties uit te lokken die mijn keuze misschien wat makkelijker maakt ;)):

1

1 AMD Athlon 64 3800+ 2.40GHz HT 512kB S939 Box ¤ 365.50
1 Antec Powersupply TruePower550 550W ¤ 141.50
1 DFI LANParty nF4 SLI-DR nForce4 SLI, RAID ¤ 199.50
2 Asus Videokaart PCI-e GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 2xDVI/TV ¤ 1009.00
1 Corsair 2x512MB DDR SDRAM PC4400 CL2.5 TwinX ¤ 240.50
2 Maxtor 200GB SATA150 8MB FDB, 6B200M0 ¤ 213.00

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal incl. BTW: ¤ 2169,00
Totaal excl. BTW: ¤ 1822,69

2

Aantal Product Prijs
1 AMD Athlon 64 4000+ 2.40GHz HT 1MB S939 Box ¤ 531.50
2 Asus Videokaart PCI-e GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 2xDVI/TV ¤ 1009.00
1 Corsair 2x512MB DDR SDRAM PC4400 CL2.5 TwinX ¤ 240.50
1 DFI LANParty nF4 SLI-DR nForce4 SLI, RAID ¤ 199.50

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal incl. BTW: ¤ 2335.00
Totaal excl. BTW: ¤ 1962.18

3

1 Intel Pentium 4 660 3.60GHz FSB800 2MB Box ¤ 574.50
1 Asus P5AD2-E Premium i925XE, DUAL RAID, WLAN ¤ 224.00
1 Asus Videokaart PCI-e GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 2xDVI/TV ¤ 504,50
1 Corsair 2x512MB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 TwinX ¤ 285.50

Totaal incl. BTW: ¤ 1916,00
Totaal excl. BTW: ¤ 1632,77

Pentium komt een stuk goedkoper uit lijkt, maar dit komt doordat ik in geval van AMD ook voor SLI wil gaan.

Na een aantal reviews gelezen te hebben twijfel ik er aan of de 4000+ wel die bijna 200 euro extra waard is aangezien ze gemiddeld niet veel sneller overclocken dan de 3800+ en qua prestaties ook niet zo gek veel extra's doen en de FX-55 is gewoon belachelijk duur wat prijs/kwaliteit betreft, maar heeft dan wel weer als voordeel dat de MP volledig unlocked is.

keuzes |:( keuzes |:( keuzes |:(

* floriske.nl gaat maar eens even opnieuw puzzelen ;)

floriske.nl wijzigde dit bericht 24-04-2005 15:32 (13%)

Floriske op DeviantArt

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009