Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP]-XIXIV-[x4] [Project Finished!]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
+2 Ondergewaardeerd

Hallo Floris,
ik had nét zo een idee man !!! maar dan mooier :Y) Moet wel toegeven dat je het wel leuk uitwerkt ook.. en dat 4x _/-\o_
Zelf ben ik nu nog een plan op papier aant zetten en kijken wat voor materiaal ik ga gebruiken....
Ik denk dat ik het wel cheaper ga doen, MDF ofzo, maar wel héél strak!
Wat ik me wel afvroeg is of dat nou duur is om die plexiplaten zo te laten maken..?
Ook ben ik benieuwd naar of je ook daadwerkelijk DIÉ fanguards gaat gebruiken, want vindt je zelf niet dat die naja... hoe zeg je dat... suf (?) zijn :O ghehe })
Maar het ziet er strak uit verders hoor... goed werk !!! _/-\o_
The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

Volgens mij maakt deze CiP toch wel het een en ander los bij de netwerkfreaks (ondanks dat de posts niet hard gaan). Bij mij in ieder geval wel.

Op zich was ik niet zo'n 19" fan. Je bent gelijk toe aan een aparte kast waar alles inhangt.Sinds dit topic ben ik van gedachten veranderd. 19" is cool 8) . Toch hou ik heb bij een Dual CM Stacker.

De fronts zien er inderdaad al gelikt uit en die fanguards zijn een beetje retro (zonder negatieve ondertoon). :)

The Reaper of Wayward Souls...
New Project Development...

Mislukken is een recht
Reg. datum: 24 februari 2004

ik heb een 48 u rack ooit gemaakt. bevalt prima. handig servers opstabelen. ookal heb ik nog niet 19 inch kasten, stapel ze op dit moment op elkaar, in plaats van in hangen. maar het zit eraan te komen.
En je raad het ook vier kasten. 3 keer 4 u en een keer 2 u. 2u wordt een kvm switch (van een oude laptop) Dus dat komt goed.
Ik heb helemaal zin om te beginnen eraan. Zekker als ik jou project zo zie. Prachtig werk.
Prachtig werk gewoon, toppie voortzetten

weblogje | /me sow the light today, unfortunately it was an energy saving light bowl

Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

@sapphire:

hehe, dat duurt nog wel even voor de LCD's daadwerkelijk in de fronts zullen zitten, dit is 1 laag, komen er nog 2 meer (eentje van 3mm uv groen en eentje van 1mm staal) voordat de fronts helemaal klaar zijn.

@DaViDoViTsCh:

Het idee kan wel mooier zijn, maar nu de uitwerking nog :P hehe ;)

Dat kunststof laten frezen heb ik door een kennis laten doen, dus was niet zo heel kostbaar uiteindelijk, moet nu alleen wel de nabewerking/afwerking zelf doen, maar hey, daar zijn we modder voor :D

Die fanguards, zoals The Undertaker al zecht, geven het geheel een beetje een Retro/industrieel effect, in eerste instantie ga ik ze dus gebruiken, maar ze worden ws wel aangepast gedeeltelijk.

@The undertaker en Breyten:

Inderdaad, 19" owned, heb er vanuit mijn werk als audio visueel technicus vrijwel dagelijks mee te maken, en wat is er nu mooier/makkelijker dan één kast waar je al je zooi netjes boven elkaar in kwijt kan :*)

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Floriske op DeviantArt

Lan - fan
Reg. datum: 25 februari 2004

kun je er ook 1 voor mij maken O-) O-)
Wie ik? Echt niet!

quote:
nope :P

update in openingspost 26-12-2004

floriske.nl wijzigde dit bericht 28-12-2004 19:41 (14%)

Floriske op DeviantArt

Member of CoBS

quote:
floriske.nl schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:02:
[...]

ik ben iemand die zijn oude systemen niet weg doet aangezien er altijd wel een toepassing voor te verzinnen is, bovendien als een systeem aan vervanging toe is vind ik het niet eens de moeite waard om het te verkopen.
Leverd dan toch geen drol meer op.

Hier zelfde probleem aangezien er nog wat flinke towers tussenzitten overweeg ik eingelijk het zelfde als wat jij aan het doen bent.
Compleet 19 inch rack maken voor mij werkt alles naar behoren en weggeven begin ik niet zo snel aan.
Heb zon flauw vermoeden dat ik dan weer eens goed kan bewegen in mijn computerkamer welke ik ingericht heb als kantoor.
Hoe wil jij alle 4 de systemen goed aansturen? middels een KVM switch (dingen zijn nogal aan de prijs :'( )
Zo ja ga jij die dan ook modden tot het zelfde formaat als je servers?
quote:
Breyten schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:47:

ik heb een 48 u rack ooit gemaakt. bevalt prima. handig servers opstabelen. ookal heb ik nog niet 19 inch kasten, stapel ze op dit moment op elkaar, in plaats van in hangen. maar het zit eraan te komen.
En je raad het ook vier kasten. 3 keer 4 u en een keer 2 u. 2u wordt een kvm switch (van een oude laptop) Dus dat komt goed.
Ik heb helemaal zin om te beginnen eraan. Zekker als ik jou project zo zie. Prachtig werk.
Prachtig werk gewoon, toppie voortzetten

Zou best wel eens een schema willen hebben om zelf een KVM switch te maken heb hier namenlijk ook nog een oude laptop liggen (compaq armada v300) mischien iemand een tip of een link? dat zou ik zeer waarderen :)

Verder een schitterende mod hij staat bij mijn favorieten _/-\o_

Edwin van Cleef wijzigde dit bericht 26-12-2004 16:05 (33%)

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

Wie ik? Echt niet!

quote:
Edwin van Cleef schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:01:
[...]

Hier zelfde probleem aangezien er nog wat flinke towers tussenzitten overweeg ik eingelijk het zelfde als wat jij aan het doen bent.
Compleet 19 inch rack maken voor mij werkt alles naar behoren en weggeven begin ik niet zo snel aan.
Heb zon flauw vermoeden dat ik dan weer eens goed kan bewegen in mijn computerkamer welke ik ingericht heb als kantoor.
Hoe wil jij alle 4 de systemen goed aansturen? middels een KVM switch (dingen zijn nogal aan de prijs :'( )
Zo ja ga jij die dan ook modden tot het zelfde formaat als je servers?
[...]

Zou best wel eens een schema willen hebben om zelf een KVM switch te maken heb hier namenlijk ook nog een oude laptop liggen (compaq armada v300) mischien iemand een tip of een link? dat zou ik zeer waarderen :)

Verder een schitterende mod hij staat bij mijn favorieten _/-\o_

kvm switches hoeven helemaal niet zo gek duur te zijn hoor, check

http://www.eynstein.nl/Artikel.php?ID=3445

deze wordt achter in het rack gemonteerd, dus buiten het zicht, want is eenvoudig met keyboard te schakelen

Floriske op DeviantArt

Member of CoBS

nuttige link bedankt.
Ik heb namenlijk hele andere prijzen gezien maar dit is idd nog goed te doen

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

Wie ik? Echt niet!

flinke update in openingspost 28-12-2004

floriske.nl wijzigde dit bericht 22-01-2005 18:33 (137%)

Floriske op DeviantArt

The Phenom

Het geheel begint gestalte te krijgen. En het ziet er goed uit :P

Verder valt er niet veel commentaar toe te voegen dan dit: _/-\o_ _/-\o_

Zonder dollen, het ziet er strak en functioneel uit.

The Undertaker wijzigde dit bericht 28-12-2004 20:20 (17%)

broodje aap
Reg. datum: 09 oktober 2004

respect, wel een beetje eentonig mischien, maartoch respect want t ziet er lijp uit.

Die voelde je toch wel een beetje aankomen??

Vet strakke mod man,

offtopic: waar werk jij dat je op je werk mag modden :o
The Phenom

quote:
CM-Mindhead schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:03:
respect, wel een beetje eentonig mischien, maartoch respect want t ziet er lijp uit.

Ik denk dat het eindresultaat mooier is met vier dezelfde cases.

@Floriske.nl: Ga je de cases nog 'scheiden' van elkaar als ze op elkaar staan (bv door een aluminium buis van 1cm) ?? Dit zou je front een stuk breken en niet een geheel vormen.

Wie ik? Echt niet!

quote:
casemodder schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:37:
Vet strakke mod man,

offtopic: waar werk jij dat je op je werk mag modden :o
werk als audio visueel technicus en heb momenteel vakantie, maar mocht van mijn baas wel even komen knutsellen op de zaak :D
quote:
The Undertaker schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:36:
[...]

Ik denk dat het eindresultaat mooier is met vier dezelfde cases.

@Floriske.nl: Ga je de cases nog 'scheiden' van elkaar als ze op elkaar staan (bv door een aluminium buis van 1cm) ?? Dit zou je front een stuk breken en niet een geheel vormen.

Zo is het :D Straks mooi vier identiek strakke cases boven elkaar in een rack >:)

Ga de kasten inderdaad nog scheiden van elkaar, maar niet met een alu buis o.i.d. maar met een aansluitrailtje van 1 he met daarin de usb aansluitingen van de hubs en eventueel nog wat andere connectors.

heb inmiddels ook zo'n beetje uitgezocht wat mijn nieuwe systeem ongeveer gaat omvatten :*) nog eventjes doorsparen en we gaan aan het bestellen

Antec Powersupply TrueBlue480 480W
Asus P5AD2-E Premium i925XE, DUAL RAID, WLAN
Asus Videokaart PCI-e GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI/TV Top
Corsair 1GB DDR2 SDRAM PC5400 CL4.0 XMS
Intel Pentium 4 550 3.40GHz FSB800 1MB Box (BX80547PG3400ET)

hdd haal ik uit mijn huidige werktstation (200 gig Sata) en denk dat ik er nog een nieuwe nec dvd fikker bij pleur

floriske.nl wijzigde dit bericht 29-12-2004 15:52 (24%)

Floriske op DeviantArt

The Phenom

Ieder dag zit ik vol verwachting te kijken of er alweer een update is. In middels is er weer een week of twee verstreken sinds de vorige update.

MHz Matters
Reg. datum: 12 april 2002

netjes netjes :D

erg strakke afwerking, daar hou ik wel van :)
Reg. datum: 30 november 2001

zoals vaker gezegd

als er een update is, laat de TS het wel horen

Koffie?
Ja! Lekker
Leven en laten leven
Heb je wel eens last van je lul?

Wie ik? Echt niet!

quote:
The Undertaker schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:01:
Ieder dag zit ik vol verwachting te kijken of er alweer een update is. In middels is er weer een week of twee verstreken sinds de vorige update.

Tjah, ik werk 40 uur in de week, ga op zaterdag naar school en heb daarvan 22 januari semesterafsluiting, waarna mijn afstudeerperiode begint.

Maar ben maar niet bang, ik ben niet gestopt of zo hoor :*) Heb inmiddels uit 2 groene frontdelen de uitsparing voor het LCD gehaald en de derde ligt klaar achter me.

Maar zoals gezegd, verwacht geen dagelijkse (of misschien zelfs wekelijkse) update gezien het feit dat er ook nog wat "belangrijkere" dingen gaande zijn.

* floriske.nl hoopt wel dat zijn bestelling van de Ace Systems ia snel binnenkomt, zitten een aantal vitale onderdelen voor de mod bij :S

Floriske op DeviantArt

Ziet er top uit floriske...

Misschien leuk om ipv die 19" text die je in de render op de voorkant hebt, het nummer 01 t/m 04 erop te zetten?

getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

Ik zou je ontwerp proberen te verpatsen zodra je klaar bent. Misschien wel een pc bouwer in geinteresseerd :P
(alhoewel: 19" racks voor thuis? Denk het niet :z en in een serverkast boeit het niemand hoe die zooi eruit ziet...)

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Nou, maat van me had een 19"rack als kleding kast. Hang je bovenin zo'n mooie gemodde server en je hebt iedere ochtens als je je gaat aankleden een goed begin :)
Wie ik? Echt niet!

update in de openingspost 22-1-2004

floriske.nl wijzigde dit bericht 07-04-2005 18:56 (47%)

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 03 oktober 2004

Ik zie dat je de LCD's geklemd hebt, ik heb dit ook gedaan met mijn 16x2 blauw LCD, in een extern alu kastje ingebouwd 8) maar op een gegeven moment viel er een regel blokjes (dus 1 lijn) weg in het scherm, later zelfs 2. Dit bleek aan de (te grote) druk te liggen...

Ik heb toen een 20x4 blauw LCD gekocht (die jij hebt dus) en een nieuwe kastje gebouwd en vastgezet met een slimme constructie, zodat het schermpje met schroeven aan de binnenkant vastzit en je verder niets ziet.

Het gaat dus om druk op het zwarte randje om het LCD zelf, blijkbaar slaan dan de kristallen (Liquid Crystal Display) op hol 8)7

Hieronder nog een pic om ff te pimpen met m'n kastje:

http://www.detafelaer.nl/pics/LCD.jpg

Houten frame, met een alu buitenkant, zoveel mogelijk uit 1 stuk gemaakt. 0,5mm alu, ingesneden met een hobbymesje, daarna kan je het scheuren of op en neer buigen en de metaalmoeheid zijn werk laten doen 8)
The Phenom

Het gaat er echt steeds beter uitzien, jammer van de beklemming (lang leven chloroform :D ).

Maar ruim je kamer eens op, ik ben benieuwd hoe en waar je de cases gaat plaatsen. (niet dat mijn kamer er beter uit ziet :X , maar dat komt nog...)

The Undertaker wijzigde dit bericht 22-01-2005 23:17 (46%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: