http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen
How to Become a DJ... deel XII
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Nieuw Topicquote:Slizer schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:29:
Voor mij wel
Doe maar in Leeuwarden, b2b met een minimal tech DJ, lache =]
Voor dat b2b setje minimal houd ik mij aanbevolen!
Maar als dat in Leeuwarden plaats moet vinden is dat wat minder haha
Heeft iemand een suggestie voor een plek dan? Ergens waar we gezellig kunnen meeten, pilsje drinken en eventueel even een plaatje kunnen draaien?
"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)
Als iedereen een paar dagen rond kan kijken / vragen voor een geschikte lokatie, dan kunnen we eea op touw zetten
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
Volgende week nog maar eens een gokje wagen.
quote:OverSoft schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:15:
Zo, net terug, was onderweg naar Duitsland, maar bij Venlo stond er al file... Iedereen gaat blijkbaar op wintersport. Dus ik ben een hapje gaan eten en ben weer omgedraaid, want ik had geen zin om nog eens 2 uur in de file te staan om bij een dichte winkel aan te komen.
Volgende week nog maar eens een gokje wagen.
Ik hoorde het al op het nieuws ja, echt chaos
Ik heb trouwens voor de liefhebbers een mixje opgenomen vorige week. Ik vind'm zelf niet zo geweldig vandaar dat ik'm nog niet eerder gepost had... Mischien dat er toch mensen zijn die het leuk vinden om te luisteren ofzo weet ik veel
Anyway -> William Tech @ Pennyroad 25-01-05
Ben nog aan het luisteren, maar de tracks die ik hoor klinken goed
Eentje inclusief DJ Booth en 1 barman ofzo
En dan in Utrecht vind ik prima, is maar 2 uur treinen vanaf hier en met lekkere minimal en een goed boek vermaak ik me wel in de trein!
en dat in het begin rustig opbouwen met club, heerlijk
Net op feestje gedraaid voor vrij jong publiek: ~14... Kon ze helaas niet echt overtuigen met mijn lkre club nummertjes...gelukkig had ik ook nog heel wat bootlegs van R&B platen. Als r maar n bekend deuntje in zat
Was uiteindelijk wel geslaagd
::: I like it loud :::
Ben nog steeds geen fan van BPM Studio en PCDJ. Ook Mixvibes kon me niet zo heel veel doen. DJDecks werkte best aardig maar ik vond de controls niet echt intuitief. Maar tot mijn grote verbazing vond ik VirtualDJ, wat ik eerder had afgeschreven als een kiddie prog (ook ivm bundeling bij de Hercules DJ Console), best wel lekker werken. En tot mijn grote irritatie werken de automatiseringsfuncties goed, beter dan alle andere die ik gezien heb. Bij Traktor moest je nog enigszins skills hebben om te beatmatchen (maar dat komt voornamelijk door de niet 100% accurate bpm engine waardoor je nog steeds met de hand moet bijwerken), bij VirtualDJ doet ie echt alles voor je: bpm detecten, beatmatchen, crossfaden.
Theoretisch maakt dit de weg vrij om gewoon coole shit te gaan doen met de muziek ipv je de hele tijd druk te maken over beatmatch gekut, maar ik voelde me toch knap nutteloos toen ik achter m'n toetsenbord en muis zat. Bizar gevoel
101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file
quote:-ScuL- schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:54:
Mja.. omgekeerd zou ik het ook vreselijk vinden om après-ski of techno te moeten draaien. Laat staan stijlen die trager zijn dan 140bpm.. ik zou gek worden
Maar ik draai ook voor m'n lol, en als ik geen lol beleef aan de muziek dan sta ik d'r ook niet met plezier dus
Erg simpel, Puur op feesten houden waarbij je op z'n minst je eigen favoriete muziek gedraait word?
Ik ging laatst draaien op een hardstyle/hardcore feest (althans, dat was de bedoeling). Alleen ik draai dat dus alles behalve. Normaal gesproken alleen Harddance met nadruk op UK hardhouse. Maar ik had me wel aangepast door wat freeform (ook wel FiNRG genoemd, gemiddeld 180 bpm
Uiteindelijk ging die avond niet bepaald door, aangezien er flink wat gevechten zijn geweest (zelf niets van gemerkt want ik kwam pas kwartier voordat ik op moest aan, hadden wat problemen met de auto
Maar goed, Voor mij was het de druppel wat betreft hardcore/hardstyle feesten. Nooit meer ga ik akkoord als ik op zo'n mag feest draaien. tenzij het op een feest is waar meerdere dj's mijn stijl draaien en waarvan ik weet dat de security goed geregeld is...
Raven_ wijzigde dit bericht 06-02-2005 10:33 (12%)
quote:BezurK schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:33:
[...]
Ik hoorde het al op het nieuws ja, echt chaos
Ik heb trouwens voor de liefhebbers een mixje opgenomen vorige week. Ik vind'm zelf niet zo geweldig vandaar dat ik'm nog niet eerder gepost had... Mischien dat er toch mensen zijn die het leuk vinden om te luisteren ofzo weet ik veel
Anyway -> William Tech @ Pennyroad 25-01-05(50mb mp3 - 55 minuten)
Leuke tracks gast, vooral in het begin
Maar Roman Flugel damn ik word knettergek van die track nu
http://fewture.net/Sandor_Vennink_-_Demo-02-2005.mp3
Laat maar horen!
Edit:
download kan wat traagjes zijn..
Fewture wijzigde dit bericht 06-02-2005 19:48 (14%)
quote:Fewture schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:14:
Nou vooruit..nog maar eentje van mij dan.. 50 minuten met techno en zoals gebruikelijk van funky naar het betere werk
http://fewture.net/Sandor_Vennink_-_Demo-02-2005.mp3
Laat maar horen!
Edit:
download kan wat traagjes zijn..ff doorbijten
Zo rond 11:30 gaat ie ffkes ietsje scheef
Maar voor de rest heel lekker.
Ik zal binnenkort ook es een mixje erop gooien, want dat duurt alleen maar te lang.
Ik heb overigens nog een oude op m'n server staan: http://oversoft.pointclark.net
Ik hang aan glasvezel, dus zou snel genoeg moeten gaan.
http://www.sarris.nl/06-02-2005.mp3
Ik draai nog maar een jaar en een paar maanden en mijn tt's zijn een beetje nerveus (ga nieuwe halen binnenkort) dus niet te veel negatieve kritiek
Opbouwende kritiek verder wel graag natuurlijk
Ik heb gedraait met deze apparatuur:
-2x reloop rp 4000 mkII met ortofon concorde pro elementen
-ecler nuo 5
-laptop om op te nemen
PS: ik sta nog niet in het lijstje trouwens, mischien wel een idee om me even toe te voegen
Michali wijzigde dit bericht 06-02-2005 20:34 (14%)
Music is an expression of pure emotion
net even snel geluisterd en geskipped, die van Michali is te hard opgenomen (misschien ff naar je gain levels kijken?), voor de rest redelijk standaardtechno.. veeel effecten, probeer het een beetje te doseren
ohja wat wel handig is, op een demo cd'tje zet je ook je naam en 06 nummer (als je verstandig bent
dus is 't handig om met mp3 mixjes ook je naam in de bestandsnaam te zetten, zodat je na 3 dagen ook nog weet van wie welk mixje is
Sandor z'n mix is nog downloadende...
Chiron wijzigde dit bericht 06-02-2005 21:03 (4%)
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
quote:OverSoft schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:06:
[...]
Zo rond 11:30 gaat ie ffkes ietsje scheef
Maar voor de rest heel lekker.
Ik zal binnenkort ook es een mixje erop gooien, want dat duurt alleen maar te lang.
Ik heb overigens nog een oude op m'n server staan: http://oversoft.pointclark.net
Ik hang aan glasvezel, dus zou snel genoeg moeten gaan.
Ja een iets kromme tenen moment..
quote:Michali schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:31:
Ik heb hier nog nooit een mix geplaats, dus dat wordt ook maar eens tijd.
http://www.sarris.nl/06-02-2005.mp3
Ik draai nog maar een jaar en een paar maanden en mijn tt's zijn een beetje nerveus (ga nieuwe halen binnenkort) dus niet te veel negatieve kritiek
Opbouwende kritiek verder wel graag natuurlijk
Ik heb gedraait met deze apparatuur:
-2x reloop rp 4000 mkII met ortofon concorde pro elementen
-ecler nuo 5
-laptop om op te nemen
PS: ik sta nog niet in het lijstje trouwens, mischien wel een idee om me even toe te voegenStijl is techno en minimal techno (maar dat is ook techno dus
)
Idd wat veel effecten.. Geluidskwaliteit is ook niet alles
Verder wel lekkere stevige platen (hou ik wel van
Fewture wijzigde dit bericht 06-02-2005 21:35 (40%)
Fewture wijzigde dit bericht 06-02-2005 21:35 (99%)
Komt'ie:quote:OverSoft schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:38:
BezurK, heb jij een track list?
Ben nog aan het luisteren, maar de tracks die ik hoor klinken goed
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Steve Bug - Loverboy (Re-bugged by Steve Bug) [Pokerflat / PFR050] The Gadgets - Let us into your system (Alkaloid docking station mix) [ELP / ELP33030.5] The Dose - Climate is Rising [Fumakilla / FK013] Electrixx - Turn around baby [Karate Klub / KK002] John Tejada - Flight to Tokyo [Pokerflat / PFR052] Roman Flügel - Geht's Noch? [Cocoon / cor012] Dave Clarke - The Wiggle (12" Mix) [Skint Records / DEVILS004] Uknown - Unkown (A-side mix) [Style Rockets / Style Rockets 001] D - Lux & A.Gninok - Disco Tech (Disco Tech Original) [FB Records / FB001] Ben Sims & Paul Mac - Hero's Welcome [Intec / INTEC030] DK8 - Murder was the Bass (Paco Osuna Mix) [ELP / ELP11002] Alter Ego - Rocker (Eric Prydz Remix) [Skint / SKINT103X] Cirez-D - Control Freak [Mouseville / MOUSEVILLE001] Dave Shokh - White Spider [Kiddaz.fm / KIDD044] |
Eigenlijk klopt de samenstelling van de set niet echt. Ik begin met minimal en eindig met redelijk stevige techno. Dat zijn eigenlijk de twee stijlen die ik draai (met alles ertussenin), afhankelijk van die welbekende stemming
Enig criterium voor de platen die ik koop/aanschaf is eigenlijk dat het lekker dansbaar is. Redelijk groovy ritme moet hij eigenlijk altijd wel hebben. Voor de rest, ja, lekker techno. Niet te moeilijk melodieën e.d.
quote:Slizer schreef op zondag 06 februari 2005 @ 12:20:
[...]
Leuke tracks gast, vooral in het begin
Maar Roman Flugel damn ik word knettergek van die track nu
Thanks
Ja, Gehts Noch hoor je idd de laatste tijd iets teveel, maar ach, het is eigenlijk wèl een gruwelijk vet nummer. Vond ik al toen Tobi Neumann 'm vorig jaar op Awakenings Festival draaide
Michali & Fewture: cool, de mixjes stromen ineens weer binnen
Ik ga volgende week eerst op vakantie en daarna post ik um.
Mijn naalden zijn nu namelijk echt verrot, slechte kwaliteit. Na de vakantie koop ik nieuwe
quote:Chiron schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:03:
leukweer ff wat te luisteren binnenkort
net even snel geluisterd en geskipped, die van Michali is te hard opgenomen (misschien ff naar je gain levels kijken?), voor de rest redelijk standaardtechno.. veeel effecten, probeer het een beetje te doseren
Te hard? Ik heb mijn gain levels ongeveer op 0db staan, dus dat kan het niet zijn. Verder is die iewat krakende bas in de eerste nummers normaal, zo hoort het iig. Ik heb hem verder juist erg zacht opgenomen juist om vervorming te voorkomen.
Effecten is idd te veel. Maar ja, ik heb die nuo nog maar net, probeer er zo veel mogelijk af te blijven, maar toch is het erg verleidelijk
quote:
ohja wat wel handig is, op een demo cd'tje zet je ook je naam en 06 nummer (als je verstandig bent)
dus is 't handig om met mp3 mixjes ook je naam in de bestandsnaam te zetten, zodat je na 3 dagen ook nog weet van wie welk mixje is![]()
Ik zal er volgende keer aan denken
Ik maak binnen kort wel een wat rustigere set, wat ik eigenlijk vaker draai.
quote:Fewture schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:09:
Idd wat veel effecten.. Geluidskwaliteit is ook niet alles
Ik heb het opgenomen via de microfoon ingang van mijn laptop
Tja, daar moet je ook niet veel van verwachten natuurlijk
Beetje vreemde combi, maar het leek me wel leuk. Opzich hoe ik er wel van om lekker stevig te beginnen, daarna wat experimeteels, en nog wat tribel er achter aan. Standaard opbouw van rustig naar stevig op het eind boeit me niet zo eigenlijk.quote:Verder wel lekkere stevige platen (hou ik wel van). Er zitten er een paar tussen die ik hier ook heb staan. Wat ik me afvraag is of je bewust je set zo heb opgebouwt?
Vind trouwens grappig dat we na zo lange tijd nog steeds een 1000-tal posts kunnen maken
Anyway: How to Become a DJ... deel XIII
www.hospitalitylife.nl
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.