Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Dream on
Reg. datum: 07 december 2001

Hier mijn setje.

Surround Receiver: Yamaha RX-V1400 RDS Surround Receiver Titan

pic: http://members.lycos.nl/iuwr/RXv1400.JPG

De 2 Fronts: Magnat Vector Needle

pic: http://www.magnat.de/images/magnat_produkte/home/vector_serie/vectorneedle.jpg

Net gekocht: de rear luidsprekers: Magnat Vector 16

pic: http://www.elektrowelt24.de/Vector_16_SI.jpg

En ook net gekocht; de center: Magnat Vector 13

pic: http://www.elektrowelt24.de/Vector13-si.gif

Nu nog de Magnat Vector Sub 25 Aktiv:

pic: http://www.magnat.de/images/magnat_produkte/home/vectorneedle_serie/vectorneedlesub25aktiv.jpg

Alles in het zilver.

Scherm komt later wel. Plasma, Beamer of LCD ... Verder zal deze set ook uitgebouwd worden naar 7.1

Nu nog een vraagje .. bij specs van de Yamaha staat:

Ausgangsleistung (4Ohm, 1kHz, 0,7%THD): 2xFront,Center, 2xSurround, 2xSurround Back mit je 170W DIN

Ik kan hem maar op 6 of 8 ohm zetten ... Niet 4 .. Wat raden jullie mij eigenlijk aan met deze boxen. 6 of 8 ohm.

_Fonz wijzigde dit bericht 28-10-2004 16:37 (75%)

Team-NL Return to castle Wolfenstein You SuCK http://members.lycos.nl/iuwr/untitled.JPG

Reg. datum: 25 februari 2001

Als je die pics tussen [img] tags zet en al die specs weglaat vind ik je post wat interessanter denk ik ;)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Dream on
Reg. datum: 07 december 2001

Mja ok kan ook .. voor alle specgeilers .. kijk ff op google dan :p

Team-NL Return to castle Wolfenstein You SuCK http://members.lycos.nl/iuwr/untitled.JPG

Reg. datum: 27 januari 2000

Je front speakers zullen waarschijnlijk een impedantie hebben van 4 Ohm, dus dan kan je het beste de receiver op 6 Ohm zetten. De max spanning die je receiver dan levert is iets lager, is fijner voor de power supply in je receiver.

Mooie receiver trouwens, heb ik ook ;). Nu nog een mooie 720p projector erbij natuurlijk.

Party Hardy Rave Warriors

Dit is de eerste keer dat ik mijn setje post. Welles waar nog lang geen 5.1 opstelling, maar ik ben nu al best tevreden over het geluid.
Alles is het laatste jaar een beetje her en der vandaan verzameld.

Als eerste een totaalbeeld vanaf de luisterpositie. Boxen hangen misschien wat erg hoog maar helaas is de ruimte beperkt. Deze boxen zijn bovendien ooit ontworpen als bookshelfs :o
Toch is het niet storend, sterker nog het beperkt het 'bonken' van de boxen doordat er slechts een houten vloer zit tussen mijn kamer en de benedenverdieping.

http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2717.JPG

Dan verder naar de apparatuur, zoals gezegd nog stereo, maar ben opzoek naar een leuke 5.1 reciever.
De reciever is een Onkyo TX-840, een oudje maar doet zijn taak prima. Hij weet meer dan 100w uit te proesten op 4 ohm, ruim voldoende voor een stabiele aansturing.
Als CD-speler gebruik ik de nog oudere Onkyo DX-200. Prima dingetje, zeker voor zijn leeftijd. Enige nadeel is het weigeren van sommige CD-R's.
Dan de bij jullie ongetwijfeld bekend zijnde Medion 7547 dvd/divx speler. Bevalt goed, leest alles wat je erin stopt.

http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2726.JPG

Dan de speakers, mijn nieuwste aanwinst. Misschien hadden sommigen van jullie ze al herkend: De Acoustic Research AR3a

http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2719.JPG
http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2722_r1.jpg

Volgens velen de beste luidspreker uit zijn tijd (eind '60 - begin '70). Een van de eerste luidsprekers met het Acoustic Suspension systeem.
Ik vind ze in een woord geweldig klinken. Mooi gedetaileerd, zeer dynamisch en warm. Ze staan vooral bekend om de uitzonderlijk mooie en gedetaileerde middentonen. Dit komt door de speciale domemiddentoner:

http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2724.JPG

Daarnaast komt de luidspreker door de 12" woofer in combinatie met het gesloten systeem zeer laag (42hz) en maakt het gebruik van een subwoofer in mijn ogen onnodig.
Bekend euvel van luidsprekers uit die tijd is dat de foamranden wegrotten. Daarom heb ik de speakers ook moeten refoamen. Zo zagen de woofers er eerst uit:

http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2709.JPG

En als laatste mijn oude fronts, de B&W DM570. Ook een hele fraaie box, met name uitblinkend in het gedetaileerd hoog, maar heeft toch niet de dynamiek, warmte en prachtige middentonen van de AR3a. Ik denk dat ik ze ga inzetten als rears zo snel ik een 5.1 reciever weet te bemachtigen.

http://vangisbergen.demon.nl/GOT/127_2727.JPG

Verder nog een volslagen onnoemenswaardige tv, een Daewoo 37 cm. Ben nog altijd op zoek naar een leuke CRT-beamer.
quote:
Joppe schreef op 28 oktober 2004 @ 17:37:
Dit is de eerste keer dat ik mijn setje post. Welles waar nog lang geen 5.1 opstelling, maar ik ben nu al best tevreden over het geluid.
Alles is het laatste jaar een beetje her en der vandaan verzameld.

Als eerste een totaalbeeld vanaf de luisterpositie. Boxen hangen misschien wat erg hoog maar helaas is de ruimte beperkt. Deze boxen zijn bovendien ooit ontworpen als bookshelfs :o
Toch is het niet storend, sterker nog het beperkt het 'bonken' van de boxen doordat er slechts een houten vloer zit tussen mijn kamer en de benedenverdieping.

[afbeelding]

Dan verder naar de apparatuur, zoals gezegd nog stereo, maar ben opzoek naar een leuke 5.1 reciever.
De reciever is een Onkyo TX-840, een oudje maar doet zijn taak prima. Hij weet meer dan 100w uit te proesten op 4 ohm, ruim voldoende voor een stabiele aansturing.
Als CD-speler gebruik ik de nog oudere Onkyo DX-200. Prima dingetje, zeker voor zijn leeftijd. Enige nadeel is het weigeren van sommige CD-R's.
Dan de bij jullie ongetwijfeld bekend zijnde Medion 7547 dvd/divx speler. Bevalt goed, leest alles wat je erin stopt.

[afbeelding]

Dan de speakers, mijn nieuwste aanwinst. Misschien hadden sommigen van jullie ze al herkend: De Acoustic Research AR3a

[afbeelding]
[afbeelding]

Volgens velen de beste luidspreker uit zijn tijd (eind '60 - begin '70). Een van de eerste luidsprekers met het Acoustic Suspension systeem.
Ik vind ze in een woord geweldig klinken. Mooi gedetaileerd, zeer dynamisch en warm. Ze staan vooral bekend om de uitzonderlijk mooie en gedetaileerde middentonen. Dit komt door de speciale domemiddentoner:

[afbeelding]

Daarnaast komt de luidspreker door de 12" woofer in combinatie met het gesloten systeem zeer laag (42hz) en maakt het gebruik van een subwoofer in mijn ogen onnodig.
Bekend euvel van luidsprekers uit die tijd is dat de foamranden wegrotten. Daarom heb ik de speakers ook moeten refoamen. Zo zagen de woofers er eerst uit:

[afbeelding]

En als laatste mijn oude fronts, de B&W DM570. Ook een hele fraaie box, met name uitblinkend in het gedetaileerd hoog, maar heeft toch niet de dynamiek, warmte en prachtige middentonen van de AR3a. Ik denk dat ik ze ga inzetten als rears zo snel ik een 5.1 reciever weet te bemachtigen.

[afbeelding]

Verder nog een volslagen onnoemenswaardige tv, een Daewoo 37 cm. Ben nog altijd op zoek naar een leuke CRT-beamer.

Wat een oude zooi, wordt zeker tijd voor iets nieuws. Voordeel is wel dat je in een keer alles kan vervangen

Modbreak: Wat denk jij wel niet, laat dat soort geflame voortaan achterwege. :/

Play wijzigde dit bericht 28-10-2004 23:54 (2%)

quote:
scarface666 schreef op 28 oktober 2004 @ 18:44:
[...]

Wat een oude zooi, wordt zeker tijd voor iets nieuws. Voordeel is wel dat je in een keer alles kan vervangen
Hoe kom je daar nou bij. Het is allemaal hogere klasse spul. Het mag wel wat ouder zijn, maar er zijn niet veel speakers nu in de winkel die zonder een hoog prijskaartje dat geluid halen.

Ik heb tien keer liever die speakers dan de gemiddelde fabrieksspeaker die nu in de winkel staat. :)
Het enige nadeel is dat ze vroeger nauwelijks gehoord hadden van afwerking. :P

* Flex is ook erg gecharmeerd van de oudere speakers. :)

Flex82 wijzigde dit bericht 28-10-2004 18:56 (15%)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989

Think out of the box

Op het HTforum wordt een hele mooie Zenith 900 crt aangeboden voor maar 1200.

Hmm die DM570's kunnen nog wel even mee. Oude hifi kan ook verdomd goed klinken. Om het spul nou gelijk als zooi af te doen.

Ik weet niet wat je zelf voor spullen hebt?

Walter.PPK wijzigde dit bericht 28-10-2004 18:55 (58%)

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

* Barry zwijgt maar snel omdat hij ook oude luidsprekers heeft

Het wordt eens tijd dat ik een goede digicam koop, dan laat ik scarface eens even zwijgen nadat ik een paar foto's van de drivers, kastmatriaal (dikte), filter, etc. van de DM560's heb laten zien :z .

@Joppe:

Staat je amp niet erg hard? :P Ik kan me voorstellen dat die speakers een hoop vermogen nodig hebben om tot leven te komen! Ik vindt dat je een mooie set hebt. Maar ik wil nog even iets kwijt over die B&W's ;) : waarom zien ze er altijd zo fucked up lelijk uit op foto's!! Ik heb zelf de DM560, en ze zien er prachtig uit. Maar ik heb er nog nooit een succesvolle foto van kunnen maken :'( .

Btw: kan je misschien even beschrijven hoe de B&W's bij jou klinken? De mijne klinken neutraal. En om ze écht tot hun recht te laten komen moet ik al aan een andere amp.

Barry wijzigde dit bericht 28-10-2004 19:15 (53%)

Betreft de Ar3a's:

Afwerking hadden ze toen inderdaad nog nooit van gehoord, bijvoorbeeld die zwarte isolatietape over de aansluitingen van de tweeter en de middentoner is orgineel!! jaja, ik geloofde het eerst ook niet tot ik oude brochures er op na keek. Je kunt wel zien dat het allemaal handwerk is, geen enkele AR speaker uit die tijd ziet er het zelfde uit. Later is het wel wat beter geworden hoor, de AR3a improved was qua afwerking al een heel stuk beter.

@ scarface: zeg dan niks |:(

@ barry: de DM570 is inderdaad een mooi neutraal klinkende speaker, dat vind ik ook zo mooi aan die dingen, begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldige speakers, alleen de AR's zijn toch net een klasse anders.
Vooral de hoge tonen vind ik zeer detailistisch en de bas is ondanks de bassreflix van de 570 mooi strak te noemen. Echter het blijft een 2weg systeem en dat merk je aan de mindere middentonen. Dat is het grootste verschil met de AR's waar het midden juist super is, kijk maar eens naar de crossoverfrequenties en je weet wat die dome allemaal te voorduren krijgt: 575hz | 5000hz, kortom de meeste tonen komen dus uit die dome, terwijl ik bij de B&W's toch altijd enige interferentie opmerk bij bas en midden. Voorbeeld, de strake bas is strakker op het moment dat er weinig middentonen zijn, komen deze erbij lijkt de bas minder strak, hier heeft de AR dus geen last van.
Nu moet ik betreft de neutraliteit toegeven dat de Onkyo niet de meest neutrale amp is die er is. Heb zowel de B&W's als de AR's uitgebreid beluisterd op een Quad 33/303 combinatie en dat is wel even een verschil.

Betreft het volume van de AMP, het ding stond nog niet eens half open hoor >:) . Net voordat ik de foto's plaatste heb ik Van Helsing zitten kijken, en die mag er best uitknallen. Zoveel vermogen hebben ze overigens niet echt nodig hoor. De Quad 303 is iets van 40w, en die heeft geen enkele moeite ermee. Ik heb ze ook aangesloten gehad op een Sansui van 28w maar dat wordt iets lastiger. Echter hoe meer vermogen hoe bester natuurlijk, want geloof me, als je ze voert gaan ze ook echt flink tekeer. Dan blijven die B&W's zielig achter.
Actief TN'er
Reg. datum: 09 december 2001

coole projectjes allemaal, ik ben zelf ook nog ff flink bezig, 1 punt alleen ik heb geen digicam :(, das echt vrij klote. Kan ik wat laten zien van mijn mooie speakertjes :)
Maargoed binnekort maar dan fftjes digicam van mijn broer lenen, dan komt het wel weer goed.

@Joppe.
Over dat refoamen hoe gaat dat precies want ik ken iemnand die heeft (of is mee bezig) zijn oude bas speakers weggedaan omdat er scheuren in de rubbere randen zaten. Ik zou dus graag willen weten hoe dat werkt.

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

In principe word hier alles uitgelegd: http://www.speakerworks.net

Het viel mij honderd procent mee moet ik je eerlijk zeggen, was binnen 3 uurtjes gepiept. Lastigste was nog die ranzige oude foam van de behuizing af te halen, heb ik uiteindelijk met een dunschiller gedaan 8)7 nu was het bij die AR's van mij ook niet nodig de voice-coil te centeren, omdat ze vrij veel speling hebben in de magneet. Nu had ik zelf al wat ervaring met het reparen van speakers, zo zat er een breukje in de voice-coil van een DM570 door een piekspanning en je geloof het niet maar: cone eruit gesneden, voicecoil bij geschuurd, gesoldeerd, cone erin teruggelijmd en gecentered met shims en het deed het weer als een zonnetje.

Kosten van het refoamen: 25 euro incl. verzendkosten vanuit de VS, altijd doen dus, eeuwig zonde om die oude speakers weg te doen.
Ik heb mijn AR's voor 20 euro weten te bemachtigen + 25 euro voor de reparatie, op e-bay doen die dingen toch al snel 200-300 euro's
Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Begrijp ik goed dat jij bij het refoamen niet hoefde te centereren omdat er veel ruimte in het magneet zat :?
Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
Joppe schreef op 28 oktober 2004 @ 20:57:
In principe word hier alles uitgelegd: http://www.speakerworks.net

Het viel mij honderd procent mee moet ik je eerlijk zeggen, was binnen 3 uurtjes gepiept. Lastigste was nog die ranzige oude foam van de behuizing af te halen, heb ik uiteindelijk met een dunschiller gedaan 8)7 nu was het bij die AR's van mij ook niet nodig de voice-coil te centeren, omdat ze vrij veel speling hebben in de magneet. Nu had ik zelf al wat ervaring met het reparen van speakers, zo zat er een breukje in de voice-coil van een DM570 door een piekspanning en je geloof het niet maar: cone eruit gesneden, voicecoil bij geschuurd, gesoldeerd, cone erin teruggelijmd en gecentered met shims en het deed het weer als een zonnetje.

Kosten van het refoamen: 25 euro incl. verzendkosten vanuit de VS, altijd doen dus, eeuwig zonde om die oude speakers weg te doen.
Ik heb mijn AR's voor 20 euro weten te bemachtigen + 25 euro voor de reparatie, op e-bay doen die dingen toch al snel 200-300 euro's

Ja zo had ik een tijdje terug een set oude infinity's van me opa gekregen.
woofers waren flinke 25cm's :9 maar de foam randen waren echt helemaal verrot. Nieuwe erop laten zetten, en tja... klinkt toch wel een stukkie beter dan de exemplaren die me opa erin wou zetten (conrad huismerk.. 8)7 )
uiteindelijk verkocht...ik vond ze te lomp voor op m'n kamer, en het hoog viel hardstikke mee (cone tweeter).

Nu komen er waarschijnlijk DCM zuilen voor terug >:)

fun...anyone?

quote:
Barry_Loef schreef op 28 oktober 2004 @ 21:06:
Begrijp ik goed dat jij bij het refoamen niet hoefde te centereren omdat er veel ruimte in het magneet zat :?
Je moet uiteraard wel centeren, maar dit hoefde niet met behulp van shims tussen de magneet en de voice-coil, dit kon gewoon op het gevoel. Dit is ook de officiele methode voor AR's omdat de dustcap erg lastig te verwijderen is, en het risico op het doorsnijden van de draden te groot is. Bij de B&W's is de sleuf in de magneet heel smal, deze is bij die AR woofer een flink stuk ruimer. Nu is de maat van die woofer sowieso niet de vergelijken met de 8" uit de 500 serie.
Reg. datum: 14 september 2001

Het wordt tijd dat ik ook eens mijn setje post, zeker na mijn laatste upgrade, een nieuwe ktv, htpc en een paar speakers.

specs...

-TV: Loewe Aconda 9381HD met photoviewer + VGA module
-Receiver: Pioneer VSX-839RDS (is nu even weg ter reparatie :( , staat normaal in mijn rechter meubel, vandaar nu dat grote gat)
-Versterker: Denon PMA-720 (is al een wat ouder beestje, gebruik hem om samen met receiver mijn fronts te Bi-Ampen, Pioneer voor hoog, Denon voor lage tonen)
-DVD: Pioneer DV-575-K
-LD: Pioneer CLD-S315 (PAL/NTSC + AC3 RF-out)
-AC3 RF-Modulator: Kenwood DEM-999D
-MD: Pioneer MJ-D707
-Cass: Pioneer CTW-208
-Sony PS2 (met ingebouwde 40gb HDD)
-Fronts: Dali Suite 1.7
-Center: Dali Concept Center
-Rears: Dali Concept 2
-HTPC: Celeron D 335 (2,8ghz), Asus P4R800-VM, 512MB DDR, 40gb HDD, LaCie 160gb FW HDD, Audigy 2 ZS (aangesloten op de VGA-input van mijn tv, ik heb dus een 32" monitor >:) )
-Interconnects: Alle van Profigold, Scarts komen uit de OxyPure series
-Speakerdraad: Supra Classic 2,5mm
-Meubels: beide cheap-ass dingetjes van de leenbakker

tijd voor de plaatjes....

http://members.rott.chello.nl/d.paans/ppht1.JPG

http://members.rott.chello.nl/d.paans/ppht2.JPG

http://members.rott.chello.nl/d.paans/ppht3.JPG

Alleen moet ik nu nog effe een weekje wachten voordat me receiver terug is van reparatie, verder ben ik nog aan het sparen voor een goede sub, heb alleen nog totaal geen idee wat voor een het er moet worden.

PichelPluz wijzigde dit bericht 28-10-2004 21:23 (4%)

Loewe Aconda 9381HD + JVC SR-VD400U D-VHS

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

Een 2-wegsysteem dat minder goede middentonen weergeeft is een slecht ontworpen systeem met een te grote woofer. Een goed 2-wegsysteem zal juis uitblinken in alles boven een bepaalde frequentie. De woofer heeft echter vaak een te kleine afmeting om diep te kunnen gaan :) . Dat is eigenlijk de hoofreden voor het bestaan van 3- en meerweg speakers :) . Een goede 2-weg klinkt veel beter an een slehte 3-weg.

Overigens weer nette sets :) .

_Fonz:
Die luidsprekers, de Vector 16, lijken heel veel op mijn Magnat Vector Neelde 11. Vraag me af of hij intern ook anders is :) .

Wel weer leuke sets voorbij zien komen, keep it up!

Trouwens nog mensen de nieuwe Naim AV-kit op de VAD gezien? De N-set is het paradepaardje op het moment, met de DVD5. Iemand daar misschien een tijdje naar gekeken? Ook de rest van de NAim-dingen gezien misschien? Ze hadden voornamelijk X-gear staan, maar ook een CDX2 meegenomen. Ben benieuwd of mensen daar nog commentaar op hebben :) .

Music Addicted

Nu zijn de DM570 en de AR3a's natuurlijk allebei goede systemen, waarbij de AR3a een perfect uitgebalanceerd 3-weg systeem is waarbij ik de verschillende frequenties beter te onderscheiden vind dan bij de DM's. Nu zitten de DM's ook een paar klasse lager dan de AR's maar ik vond het verschil zeer opvallend
Reg. datum: 17 december 2003

quote:
PichelPluz schreef op 28 oktober 2004 @ 21:21:
Het wordt tijd dat ik ook eens mijn setje post, zeker na mijn laatste upgrade, een nieuwe ktv, htpc en een paar speakers.

specs...

-TV: Loewe Aconda 9381HD met photoviewer + VGA module
-Receiver: Pioneer VSX-839RDS (is nu even weg ter reparatie :( , staat normaal in mijn rechter meubel, vandaar nu dat grote gat)
-Versterker: Denon PMA-720 (is al een wat ouder beestje, gebruik hem om samen met receiver mijn fronts te Bi-Ampen, Pioneer voor hoog, Denon voor lage tonen)
-DVD: Pioneer DV-575-K
-LD: Pioneer CLD-S315 (PAL/NTSC + AC3 RF-out)
-AC3 RF-Modulator: Kenwood DEM-999D
-MD: Pioneer MJ-D707
-Cass: Pioneer CTW-208
-Sony PS2 (met ingebouwde 40gb HDD)
-Fronts: Dali Suite 1.7
-Center: Dali Concept Center
-Rears: Dali Concept 2
-HTPC: Celeron D 335 (2,8ghz), Asus P4R800-VM, 512MB DDR, 40gb HDD, LaCie 160gb FW HDD, Audigy 2 ZS (aangesloten op de VGA-input van mijn tv, ik heb dus een 32" monitor >:) )
-Interconnects: Alle van Profigold, Scarts komen uit de OxyPure series
-Speakerdraad: Supra Classic 2,5mm
-Meubels: beide cheap-ass dingetjes van de leenbakker

tijd voor de plaatjes....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen moet ik nu nog effe een weekje wachten voordat me receiver terug is van reparatie, verder ben ik nog aan het sparen voor een goede sub, heb alleen nog totaal geen idee wat voor een het er moet worden.
Mooie set hoor! Wat kost die loewe tv als ik vragen man??

[ help me (A) ]

dank u, de winkelprijs van de tv (in deze kleur, licht stratos metallic) 2199,- euro. De VGA module is optioneel en die kost 165,- euro excl. montage. Maar voor de echte tweaker moet het geen probleem zijn om die zelf in te bouwen. Dat heb ik namelijk ook gedaan.

quote:
triple_A schreef op 28 oktober 2004 @ 21:07:
[...]

Ja zo had ik een tijdje terug een set oude infinity's van me opa gekregen.
woofers waren flinke 25cm's :9 maar de foam randen waren echt helemaal verrot. Nieuwe erop laten zetten, en tja... klinkt toch wel een stukkie beter dan de exemplaren die me opa erin wou zetten (conrad huismerk.. 8)7 )
uiteindelijk verkocht...ik vond ze te lomp voor op m'n kamer, en het hoog viel hardstikke mee (cone tweeter).

Nu komen er waarschijnlijk DCM zuilen voor terug >:)
Don't f**k with het Conrad huismerk. :P ;)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo VP, 1989

Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
Flex82 schreef op 28 oktober 2004 @ 21:38:
[...]
Don't f**k with het Conrad huismerk. :P ;)
Don't shoot!! :| :P

fun...anyone?

Is dat wat anders als het konmar huismerk dan :? :? 8)7
I wear my sunglasses at night
Reg. datum: 23 januari 2002

quote:
PichelPluz schreef op 28 oktober 2004 @ 21:36:
dank u, de winkelprijs van de tv (in deze kleur, licht stratos metallic) 2199,- euro. De VGA module is optioneel en die kost 165,- euro excl. montage. Maar voor de echte tweaker moet het geen probleem zijn om die zelf in te bouwen. Dat heb ik namelijk ook gedaan.
Misschien handig voor andere Loewe bezitter (ik weet dat die er zijn) als je daar een handleiding van schrijft :Y)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

quote:
The_Eagle schreef op 28 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

Misschien handig voor andere Loewe bezitter (ik weet dat die er zijn) als je daar een handleiding van schrijft :Y)

Gelukkig wordt de handleiding erbij geleverd als je het pakket koopt (mag ook wel voor dat geld), het enige moeilijke is de achterkap van de tv er zonder beschadigingen af te halen. Dat gedeelte zal ik toelichten:

DISCLAIMER: ik ben niet verantwoordelijk voor het feit als iemand zich electrocuteerd omdat hij/zij vergeet of de stroom er af te halen of niet lang genoeg te wachten nadat de stekker er uit is. Laat het toestel zeker een uur zonder stroom staan, zodat je zeker weet dat die ontladen is. Er loopt namelijk een GROTE spanning door het toestel heen.

- Draai alle schroefjes los (het zijn torques), er staat een mooie plaatje in het boekje waar ze allemaal precies zitten.
- Trek de kap aan de onderkant iets naar je toe
- Neem dan een Bankpas/giropas/plamuurmes (iedergeval iets dat stevig is en dun) en steek dat in de naad bij bovenkant van de kap, dus tussen je kap en de lak van het front in. Kijk vantevoren even goed, als je goed kijk zie je dat er op drie plekken een soort van palletjes zitten, dat zijn klemmen, die moeten naar beneden geduwd worden. Als je dat goed doet dan voel je dat de kap was losser komt, trek voorzichtig de kap naar je toe en je hebt hem in je handen.

Verder is het simpel, schuif de module op de daarvoor bestemde positie in het achterfront, plug de kabels in zoals de gebruiksaanwijzing. Als het goed is hou je aan de rechterkant een dikke kabel over die los hangt, dat is normaal. Werk het netjes af met de bijgeleverde tie-wraps en kabelhouders en plaats de kap er weer op. Vergeet niet in het service menu de module te activeren (in de handleiding staat dat exact beschreven hoe dat moet). En als alles werkt en je drukt op 0 op je AB dan zie je dat de optie VGA erbij gekomen is. Veel plezier ermee!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: