Dat die fans bestonden, wist ik niet. Maar OMG, 40€!!
De fan die je aan de achterkant ziet, da's die 70x70-fan. De voeding is gewoon een printje met wat prut erop, zit bloot naast je moederbord.
Check hier effe anders:
http://www.x-scene.com/xboxopening/4/P7020011xs2.jpgVerder heb ik de fanspeed op thermal controlled gezet maar het maakt gewoon nog teveel herrie. Ook als je gewoon een DVDtje kijkt want dan doe je dat toch vaak buiten XBMC om en ik kan het niet instellen in de dashboard (Avalaunch). Ik denk dat er gewoon een hele slechte fan in zit. Ergens ook iets over gelezen dat M$ een batch met slechte fans heeft uitgerust. Nu kan ik waarschijnlijk er niet meer terug naar de winkel omdat er al aan gekloot is. Stom, eigen schuld.
Als hij op thermal staat, check dan eens in je system-info op hoeveel % hij staat en wat de temp van je cpu en video is.
Als hij echt nog zo'n herrie maakt, is er misschien idd wel iets niet juist.
Over die slechte fans heb ik nog niks gehoord.
Het is inderdaad wel zo dat je in Avalaunch de speed niet kan instellen, maar dat doet de xbox ook wel automatisch. Standaard staat hij op 20%.
Over dat realistisch zijn : ik verwacht niet dat hij geruisloos is, maar ik heb toch wel genoeg rondgevraagd en het merendeel klaagt niet over het geluid, ook niet als ze er films mee kijken maar dit ding maakt ongeveer evenveel herrie als mijn PC en dat is zo'n brakke big tower. Echt niet normaal ! Ik denk toch niet dat ik zo onrealistisch ben als ik een normaal geluidsniveau verwacht. Ik ben bang dat er misschien gewoon iets mis is met dit ding en dan zit ik er inderdaad mee te koekeloeren.
Als hij in xmbc met thermal-control nog even veel lawaai maakt als een pc, dan scheelt er iets.
Of je hebt het gehoor van een hond.

Overigens zit er nu een 5400 samsung spinpoint in dus het kan niet zijn dat ik die hoor

Tenzij ie niet goed gemount is. Zijn daar nog (mits bekend) modificaties voor ?
Gemount? Geplaatst bedoel je? Kan je niet veel fout aan doen hoor.
Als laatste over de 1.5 vs 1.6 : nou dat was dus de vraag : is de 1.6 misschien stiller of zo, maar uit jouw reactie te lezen niet dus.
Idd, die versienr's zijn gewoon voor aan te duiden dat er intern iets aangepast is.
Ander merk geheugen, beveiliging aangepast, ... maar daar merk je zelf niks van.