Reg. datum: 26 augustus 2005
Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501
Forum » Consumentenelektronica » Audio en HiFi » KPN begint met Digitale TV
Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last
Reageer Nieuw Topicquote:-d- schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:06:
[...]
Staat je decoder op RGB of Composiet ? Wonderbaarlijk heb ik namelijk veel beter beeld met composiet op een LCD TV
Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501
quote:-d- schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:06:
[...]
Staat je decoder op RGB of Composiet ? Wonderbaarlijk heb ik namelijk veel beter beeld met composiet op een LCD TV
Zie ook http://www.snidesoft.com
Bron: dutchmedia.web-log.nlquote:Oud-D66 bewindslieden sloten bindend convenant voor omschakeling analoge tv-zenders
D66'ers Medy van der Laan en Laurens Jan Brinkhorst hebben in hun voormalige functie van resp. staatssecretaris en minister een bindend convenant gesloten met de Nederlandse Omroep Stichting (middels Raad van Bestuur-lid Cees Vis) voor de omschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie. Dit blijkt uit een pas afgelopen week in de staatsscourant gepubliceerd stuk dat op 20 juni volwaardig is ondertekend. DutchMedia werd door betrokkenen gewezen op het bestaan van het convenant.
In het convenant hebben de NOS en de ministeries de feitelijke uitschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie afgesproken en vastgelegd. Ook wordt de intrekking van de analoge ethertelevisielicenties van de NOS en de regionale publieke omroepen formeel aangekondigd. Officieel staat nu vast dat in de nacht van 29 op 30 oktober 'direct na het einde van de reguliere uitzendingen en uiterlijk voor 06:00 uur' de analoge uitschakeling van ethertlevisiezenders zal geschieden en direct DVB-T uitzendingen beschikbaar behoren te zijn. Het bereik van DVB-T moet minimaal met dakantennevariant gelijk zijn aan de huidige analoge etheruitzendingen. De eis voor binnenhuisantenne-ontvangst (Portable B ) wordt nog 'nader bepaald', maar zal maximaal 70 % zijn. Het convenant spreekt niet over KPN en het feitelijk gecodeerd uitzenden van de publieke zenders. Wel spreekt het convenant uit dat als overweging daarvan de Tweede Kamer te kenne heeft gegeven een 'groot belang te hechten aan de digitalisering van de televisieomroep via de ether en aan de verbetering van de concurrentie met andere distributie-infrastructuren'.
Het convenant is een opmerkelijk feit, aangezien de Tweede Kamer thans twee moties ter stemming heeft staan die de regering oproept feitelijke omschakeling op te schorten en te zoeken naar een beter alternatief (motie Van Dam, 15-30402) waarbij de kamer uitspreektdat het niet acceptabel is analoog uit te schakelen zolang geen ongecodeerd alternatief beschikbaar is. Medy van der Laan heeft de Tweede Kamer nooit in openbaarheid het convenant toegestuurd, ondanks dat de een substantieel deel van de Tweede Kamer medio juni - ruimschoots nadat Van der Laan had getekend - aangaf problemen te hebben met de omschakeling. Ook toen dat duidelijk was, was dat blijkens de handtekening van de opgestapte D66-minister van Ecomische Zaken blijkbaar geen reden om te wachten met het zetten van zijn handtekening die hij op 20 juni jl. plaatste; ruim een week later stape Brinkhorst op. Het convenant is ruim drie weken niet geopenbaard, ondanks dat in het convenant is opgenomen dat dit 'binnen een week' na ondertekening dient te geschieden in de Staatscourant. Dit laatste geschiedde pas op 14 juli jl. (afgelopen vrijdag).
De regionale publieke omroepen hebben pas begin deze week het convenant toegezonden gekregen en daar kennis van kunnen nemen. Gerard Schuiteman, directeur van de koepelorganisatie ROOS zegt het te betreuren niet betrokken te zijn. Ook de regionale publieke omroepen zelf waren niet betrokken bij het convenant. "Het gaat ons om goede bedekking. We zouden graag betrokken worden bij de zenderplannen. De ministers moeten niet het geheel juridisch dichttimmeren. We vinden dat de minister ook een verantwoordelijkheid heeft voor de regionale publieke omroep," aldus Schuiteman.
Het is onduidelijk of de Tweede Kamer de juridisch 'bindende' overeenkomst nog kan blokkeren. Volgens het convenant kan dit feitelijk als internationale overeenkomsten zich verzetten tegen het convenant of bij overmacht. In politieke zin is het zeer gevoelig als ministers weten dat er gevoeligheden aan de kant van de Tweede Kamer liggen om dan een bindende afspraak daarover te maken. Brinkhorst en Van der Laan kunnen hierover zelf niet meer worden aangesproken aangezien ze zijn opgestapt. De CDA-bewindslieden Minister Joop Wijn en minister Maria van der Hoeven zijn nu verantwoordelijk voor deze dossiers.
Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth
http://radio.nl/fmtvquote:
Digitale televisie volop in aanbouw
KPN is bezig in heel Nederland Digitale TV te verspreiden. Een indruk van de werkzaamheden in Hoogersmilde.
Om de verspreiding van Digitale TV te realiseren moeten er op hoog niveau werkzaamheden worden verricht. Op dit moment wordt er op een hoogte van 280 meter in Hoogersmilde door de mensen van Volker Wessel Telecom Mobiel gewerkt om eerst de oude antennes te verwijderen en dan vervolgens de nieuwe antennes voor digitale televisie te plaatsen. Veiligheid is heel erg belangrijk voor de personen in de mast maar ook in de omgeving onder toren.
Het betreden van het terrein en het naar binnen gaan van de toren is dan ook aan strenge regels gebonden, zie foto.
Wie de regels overtreedt wordt met onmiddellijke ingang de pas ontnomen.
Ben je nieuwsgierig kijk dan eens op radio.nl/fmtv
Hallootjes Xbox360 GamerTag 'QuarterCask'
Wat is trouwens nu wezenlijk het verschil tussen RGB of Composiet .quote:freggeltje schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 11:00:
[...]
Uiteraard heb ik beide opties geprobeerd. maar zonder verbetering. RGB vind ik trouwens wel beter, maar dat kan persoonlijk zijn.
Casema analoog aangesloten en wat een verbetering zeg....
Gerco wijzigde dit bericht 27-07-2006 20:20 (14%)
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- Steun Mepukori, gebruik geen DRM!
There is no knowledge, that is not Power!
Pauluz wijzigde dit bericht 28-07-2006 17:12 (34%)
Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |
In een set top box is het niet softwarematig(omdat dat minder efficient is). Er zit in de huidige tuners een dedicated mpeg2 decoder (die dus geen mpeg4 ondersteuntquote:Pauluz schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:08:
Wat ik niet snap MPEG 2 en MPEG 4 is toch allemaal software matig. Waarom donderen ze voor alle mensen met een PVR er geen flinke software update uit.
Digi TV op mijn 32" breedbeeld CRT ziet er beter uit dan met het signaal van de kabelboer hier (UPC) , maar op mn 40" LCD is het echt huilen, behalve de 3 weken voetbal
Ontvangsterkte aanduiding en uiteindelijke kwaliteit die ik zie komt bij mij ook vaak niet erg overeen.
...en dat is wat Gitarist onderscheidt van de muzikant.
Ik heb precies het zelfde mn mijn singel en twin tuner. Ik denk dat de software voor de 2 anders is. Ook wel logisch, want mn singel is wel geupdate en mn twin niet. Ik denk dat de software te brak was om uit te gevenquote:Gitarist schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:01:
Dat met die updates is idd heel raar geregeld.
Ik heb zelf een twintuner (in de woonkamer) en een single-tuner (voor in de slaapkamer).
Een aantal maanden geleden kwam de single-tuner met de vraag of ik wilde gaan updaten. Dit heb ik gedaan. Op dezelfde dag ook de twintuner aangezet, maar deze gaf de melding niet en heeft dit tot op heden nog niet gedaan.
Ik heb in dit topic gelezen dat er problemen waren (zelf overigens helemaal geen problemen met de nieuwe software) en dat ze daardoor bij KPN de oude software weer neergezet hebben.
Maar dan is het dus blijkbaar zo dat de uitrol van de nieuwe software is gekoppeld aan het registratienummer van de smartcard? Want als dat niet zo zou zijn, krijgt iedere gebruiker op hetzelfde moment de update-melding... ???
Enfin... met de ontvangst gaat het redelijk de laatste tijd, maar het is beter geweest...
Hoe weet je trouwens van welke zendmast je signalen oppikt?
Ik kom op deze vraag omdat ik als regionale zenders RTV West en AT5 heb, terwijl ik toch echt in de provincie Utrecht woon. Dan zou je toch zeggen dat je RTV Utrecht behoort te ontvangen...
Dan zou je je antenne eens een aantal graden moeten draaien. Ik ontvang normaliter AT5 (wat ik ook hoor te ontvangen), maar als ik de antenne een aantal graden verplaats ontvang ik TV Rijnmond. Hij staat op dat moment ook richting Rotterdam gericht.quote:Gitarist schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:01:
Hoe weet je trouwens van welke zendmast je signalen oppikt?
Ik kom op deze vraag omdat ik als regionale zenders RTV West en AT5 heb, terwijl ik toch echt in de provincie Utrecht woon. Dan zou je toch zeggen dat je RTV Utrecht behoort te ontvangen...
Ik heb de antenne iets beter richting Utrecht gedraaid (geen idee eigenlijk waar de zendmast daar staat), maar nu ontvang ik TV West en Rijnmondquote:fulgore schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:10:
[...]
Dan zou je je antenne eens een aantal graden moeten draaien. Ik ontvang normaliter AT5 (wat ik ook hoor te ontvangen), maar als ik de antenne een aantal graden verplaats ontvang ik TV Rijnmond. Hij staat op dat moment ook richting Rotterdam gericht.
...en dat is wat Gitarist onderscheidt van de muzikant.
Blijkbaar zijn die signalen in jouw buurt sterker. Laat je tuner eens niet automatisch zenders zoeken maar stel hem handmatig in op kanaal 33.quote:Gitarist schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:43:
Ik heb de antenne iets beter richting Utrecht gedraaid (geen idee eigenlijk waar de zendmast daar staat), maar nu ontvang ik TV West en Rijnmond
quote:Gerco schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:51:
Het is vandaag weer huilen met de pet op hier in Barendrecht. Ontvangststerkte 99%, ontvangstkwaliteit 90%-93% en elke paar seconden een flinke storing/hapering in het beeld. Totaal onmogelijk om iets te volgen terwijl de ontvangststerkte/kwaliteit wel goed is. Iemand een idee hoe dit komt? Ik gebruik al een buitenantenne en het lijkt me niet dat het aan de ontvangst ligt.
[edit]
@hieronder: Nergens onweer te bekennen in de wijde omtrek. De lucht is een beetje grijzig, maar dat is alles.
quote:magic45 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:01:
Weet iemand of de Samsung 1100T ook voor andere DVB-T providers geschikt is? Bijvoorbeeld Digitenne?
quote:RedHead schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:33:
Vreemd, mijn Pa heeft ff een Samsung 1100T geleend en daar zijn Digitenne kaart in gedaan.
Werkt niet. Iemand een idee hoe dat komt? Digitenne is toch tegenwoordig van KPN? Zal dan toch moeten werken? Kan je een update van je smartcard van Digitenne aanvragen o.i.d. dat het dan werkt?
Iemand andere ervaringen met een digitenne smartcard in een KPN ontvanger (Samsung 1100T)?
Ik heb ooit, met succes, hetzelfde gedaan maar ik heb begrepen dat ook digitenne series tuners heeft gehad die gelocked zijn voor kaarten van een andere provider. Je moet dus even uitkijken met welke tuners je dit doetquote:Haay schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:39:
[...]
Nee, dat gaat niet werken omdat de KPN ontvangers gelocked zijn voor KPN smartcards. Omgekeerd werkt overigens wel. Je kunt wel een KPN smartcard in een Digitenne tuner stoppen, omdat de Digitenne tuners niet gelocked zijn.
Ben een tijdje geleden overgestapt van Digitenne naar KPN-Digi-TV omdat je bij KPN op 1 abonnement tot 3 smartcards kunt hebben, terwijl je bij Digitenne voor een tweede smartcard weer extra abonnement (50%) moet betalen. Heb nu dus twee KPN-smartcards op m'n ene KPN abonnment, en één Digitenne decoder, en één KPN single tuner. Werkt prima.
quote:Haay schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:39:
Nee, dat gaat niet werken omdat de KPN ontvangers gelocked zijn voor KPN smartcards.
Gerco wijzigde dit bericht 07-08-2006 14:06 (34%)
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- Steun Mepukori, gebruik geen DRM!
KPN zit muurvast in het DVB-T zadel. Welke DVB-T aanbieders verwacht jij nog, en dan nog wel binnen de afschrijvingstermijn van een tuner?quote:Gerco schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:04:
Momenteel is er nog niet veel keuze kwa DVB-T aanbieders, maar ik verwacht dat er in de toekomst wel meer te kiezen is. Ik wil niet voor elke card/aanbieder een nieuwe tuner aanschaffen...
Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last