Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN begint met Digitale TV

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 november 2003

Uit het AD:
quote:
Zenderbedrijf Nozema, onderdeel van KPN, moderniseert zijn antennepark. Voor de consument betekent dat ontvangst van meer digitale televisie- en radiokanalen.

DEN HAAG - Klanten die via KPN televisie kijken, kunnen over enkele maanden uit meer zenders kiezen. KPN/Nozema heeft onlangs het Amerikaanse bedrijf Harmonic in de arm genomen om het netwerk op te waarderen. Met de uitbreiding wil KPN de strijd aangaan met de kabelbedrijven die op dit moment enkele tientallen tv-zenders méér aanbieden.

De opwaardering is mogelijk door verbeterde compressietechnieken, waardoor meer tv- en radiokanalen ‘door de lucht geperst’ kunnen worden. Daarmee biedt KPN zijn abonnees van Digitenne en KPN TV een breder programmapakket én nieuwe diensten aan.

De aankondiging van de plannen heeft bij de KPN-klanten echter onrust veroorzaakt. Want om het huidige MPEG-2-signaal te ontvangen, is een settopbox nodig. Dit ‘doosje’ is echter ongeschikt voor MPEG-4. Het zou betekenen dat alle huidige settopboxen waardeloos worden. ,,We gaan niet gelijk over op MPEG-4,’’ haast een woordvoerder van KPN/Nozema te zeggen. ,,Het zal heel geleidelijk gaan. We gaan steeds meer diensten via de nieuwe compressietechniek uitzenden. Op den duur is dan de huidige settop niet meer te gebruiken, maar hoelang dat duurt valt nog niet te zeggen.’’

De concurrerende kabelaars zitten evenmin stil. Het afgelopen weekeinde bleek dat het Haagse kabelbedrijf Casema mogelijk in handen komt van de investeringsmaatschappijen Cinvin en Warburg Pincus. De kans is groot dat Casema samengaat met kabelbedrijf Multikabel, dat al in handen is van Warburg Pincus. De nieuwe combinatie is dan na UPC en Essent Kabelcom met ongeveer 1,7 miljoen abonnees de derde kabelmaatschappij van Nederland.

Het aantal fusies van kabelbedrijven zal volgens marktkenners doorgaan, omdat dat de enige manier is om tegen het financieel krachtige KPN te kunnen concurreren. De consument vaart wel bij deze trend, omdat bellen, internetten en tv kijken goedkoper wordt. Deze week zal Kabelcom worden geveild. Ook hier zijn Cinvin en Warburg Pincus voor in de race, maar ook de eigenaar van UPC, Liberty Global.

Reg. datum: 24 november 2004

wat betekend dit voor mijn dure harddisk recorder dit ik zojuist heb aangeschaft......is dit straks ook waardeloos? wel grappig dat die topsets waardeloos worden dat valt financieel nog wel te overzien.....maar me harddisk recorder is toch wel iets kostbaarder.

*blink*
Reg. datum: 08 juni 2003

quote:
martijn77 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:24:
wat betekend dit voor mijn dure harddisk recorder dit ik zojuist heb aangeschaft......is dit straks ook waardeloos? wel grappig dat die topsets waardeloos worden dat valt financieel nog wel te overzien.....maar me harddisk recorder is toch wel iets kostbaarder.
Neen. KPN heeft verklaart niet bezig te zijn de huidige uitzendingen naar MPEG4 te veranderen. De apparatuur die ze kopen zijn in feite dus gewoon om toekomstproof te zijn, wellicht dat ze over een aantal jaar gefaseerd de overstap willen maken.

je stinkt onder je 0x31

quote:
Seven of Nine schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:27:
[...]

Neen. KPN heeft verklaart niet bezig te zijn de huidige uitzendingen naar MPEG4 te veranderen. De apparatuur die ze kopen zijn in feite dus gewoon om toekomstproof te zijn, wellicht dat ze over een aantal jaar gefaseerd de overstap willen maken.
dus ik kan straks met mijn huidige spullen wel meer zenders gaan ontvangen?

*blink*

quote:
martijn77 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:24:
[...]

dus ik kan straks met mijn huidige spullen wel meer zenders gaan ontvangen?
Ook de "meer zenders" is helaas lange termijn plan. Gaat namelijk gepaard met de MPEG4 encoding. Wellicht zie je er zo 1 of 2 zenders bij verschijnen, maar voor het echte werk (denk n zender per boeket extra) is toch echt die MPEG4 nodig.

je stinkt onder je 0x31

quote:
Seven of Nine schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:04:
[...]

Ook de "meer zenders" is helaas lange termijn plan. Gaat namelijk gepaard met de MPEG4 encoding. Wellicht zie je er zo 1 of 2 zenders bij verschijnen, maar voor het echte werk (denk n zender per boeket extra) is toch echt die MPEG4 nodig.
dus toch me recorder in de wilgen hangen............

Behhhhh
Reg. datum: 18 mei 2003

Ik snap uberhaupt niet wat het voordeel van die personal recorder is ten op zichte van een HD writer. In feite gaat het om hetzelfde product, maar dan is een HD writer niet afhankelijk van KPN en een stuk goedkoper. Nu blijkt ook dit soort risico's tot een minimum beperkt te zijn.

Phone Addicted

quote:
Stephane schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:22:
Ik snap uberhaupt niet wat het voordeel van die personal recorder is ten op zichte van een HD writer. In feite gaat het om hetzelfde product, maar dan is een HD writer niet afhankelijk van KPN en een stuk goedkoper. Nu blijkt ook dit soort risico's tot een minimum beperkt te zijn.

En een hd writer kan dvd`s afspelen dus dat scheelt weer ruimte onder je tv. Meerdere producten in een.

Maar het scheelt idd niet zo veel :>

quote:
Stephane schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:22:

voordelen:
live je tv op pauze zetten.
direct opnemen vanaf je epg.....geen 2 apparaten inprogrammeren.

dit zijn de grootste voordelen

Weet iemand of de Samsung 1100T ook voor andere DVB-T providers geschikt is? Bijvoorbeeld Digitenne?

Servergeek

Reg. datum: 05 december 2002

quote:
magic45 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:01:
Weet iemand of de Samsung 1100T ook voor andere DVB-T providers geschikt is? Bijvoorbeeld Digitenne?
Digitenne is KPN, dus ja denk het wel

quote:
freggeltje schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:11:
[...]

Digitenne is KPN, dus ja denk het wel
Digitenne was puur als voorbeeld, de lokale CAI zend ook DVB-T uit met vele malen meer zenders tegen een spotprijs. Ik hik echter tegen de aanschafkosten van de nieuwe tuners aan. Indien ik deze kan blijven gebruiken zou dat ideaal zijn. De lokale CAI wist me hier niets over te melden.

Servergeek

quote:
Steelo schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:41:
[...]

Op de site van kpn staan de duitse zender(s) niet meer in het overzicht.
Er staat 'gereserveerd', wat is dat nou voor ongein.
Ik hoop echt dat ze binnenkort ff wat meer kanalen toevoegen.
Volgens mij kan er nog makkelijk een stuk of 5/6 zenders toegevoegd worden
Ik heb liever dat ze iets gaan doen aan de lcd gebruikers. ik heb sinds kort ook een lcd en denk er serieus over om weer terug te gaan naar casema, want wat is dat beeld slecht zeg.

quote:
freggeltje schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:15:
[...]

Ik heb liever dat ze iets gaan doen aan de lcd gebruikers. ik heb sinds kort ook een lcd en denk er serieus over om weer terug te gaan naar casema, want wat is dat beeld slecht zeg.

Kwaliteit is hier op LCD wel redelijk als het niet stoort wat het dus ongeveer 60% van de tijd doet. Dit ondanks buiten antenne en extra controle van KPN Monteur.

Volgens hun klanten'service' ligt het een de dekking deze is niet voldoende in mijn wijk, waarop ik bullshit heb gezegd het heeft tot 2 maanden geleden namelijk feilloos gewerkt.
Ik ga lekker over naar een andere aanbieder, hier zo min mogelijk KPN in en om het huis als het even kan...

Servergeek

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003

quote:
magic45 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:15:
[...]

Digitenne was puur als voorbeeld, de lokale CAI zend ook DVB-T uit met vele malen meer zenders tegen een spotprijs. Ik hik echter tegen de aanschafkosten van de nieuwe tuners aan. Indien ik deze kan blijven gebruiken zou dat ideaal zijn. De lokale CAI wist me hier niets over te melden.
Een CAI die DVB-T doet? Welke aanbieder is dat? :)

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

veerboot met underscores

Vandaag ed KPN meuk binnengekregen en uiteraard aangesloten, maar ik heb alleen ned. 2, de rest heeft zo'n $ teken. Ik heb voor de zekerheid al het kaartnummer geregistreerd, al zou dat niet nodig moeten zijn. Kan het wellicht een dag ofzo duren? Anders zit ik straks voor nix te klooien met zenders zoeken etc. :P

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

Professional Newbie

Die kaart registreren is wel nodig, dat zorgt ervoor dat je andere zenders dan Ned 2 kunt zien. Na registratie duurt het vaak maar een paar minuten tot het werkt, ze zeggen max 1 uur.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!"
- All number systems are base 10!

veerboot met underscores

Ah, even gebeld, bleek dat e nog geen abo. bij zat (vond het al zo gek dat ze helemaal geen rek. nummer etc. vroegen bij het bestellen). Als het goed is gaat ie het dan zo doen :P

Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....

quote:
magic45 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:54:
[...]

Kwaliteit is hier op LCD wel redelijk als het niet stoort wat het dus ongeveer 60% van de tijd doet. Dit ondanks buiten antenne en extra controle van KPN Monteur.

Volgens hun klanten'service' ligt het een de dekking deze is niet voldoende in mijn wijk, waarop ik bullshit heb gezegd het heeft tot 2 maanden geleden namelijk feilloos gewerkt.
Ik ga lekker over naar een andere aanbieder, hier zo min mogelijk KPN in en om het huis als het even kan...
Hmm de kwaliteit op mijn LG 26LC2R is echt beroerd, maarja ik ben niet anders dan crt gewend

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
freggeltje schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:18:
[...]
Hmm de kwaliteit op mijn LG 26LC2R is echt beroerd, maarja ik ben niet anders dan crt gewend

Tja, de kwaliteit van digitenne IS nu eenmaal beroerd vanwege de lage resolutie en bitrate. (en om dat te zien heb je echt geen LCD nodig ofzo)
Ik kan ook niet begrijpen hoe mensen tevreden kunnen zijn met de digitenne/KPN kwaliteit.. :?

Dat het wel goed kan blijkt uit het tijdelijke NL2 breedbeeld voetbal kanaal wat dus WEL in goede kwaliteit werd uitgezonden!

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501, DM500c

*blink*

quote:
The_Doman schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:54:
[...]

Tja, de kwaliteit van digitenne IS nu eenmaal beroerd vanwege de lage resolutie en bitrate. (en om dat te zien heb je echt geen LCD nodig ofzo)
Ik kan ook niet begrijpen hoe mensen tevreden kunnen zijn met de digitenne/KPN kwaliteit.. :?

Dat het wel goed kan blijkt uit het tijdelijke NL2 breedbeeld voetbal kanaal wat dus WEL in goede kwaliteit werd uitgezonden!
Dat de kwaliteit niet geweldig is weet ik. Echter is dit op een slaapkamer TV niet of nauwelijks te zien. Op mijn 20" LCD (Samsung) zie ik het wel, maar is het niet storend als ik gewoon TV kijk. En in vergelijking met wat ik voor Digitenne had (Nederland 2 en 3, en als ik geluk had Nederland 1 tussen de ruis door) ben ik er zeker tevreden over.

je stinkt onder je 0x31

Ik heb ze gisterenavond maar eens gebeld met de klacht dat het zo slecht is op een LCD tv.

Het antwoord dat ik kreeg was ja het is bekend dat digitale televisie van KPN en een LCD tv niet goed te combineren zijn. (waarom staat dat dan nergens op de site?)

Op mjin vraag of hier iets aan gedaan zou gaan worden was het antwoord: misschien in de toekomst wel, maar meer kunnen wij er niet over zeggen.

Op mijn volgende vraag wat is dan de opzegtermijn van KPN werd geantwoord 1 maand. Ik heb dus maar casema besteld gisteren avond.

Even als reactie op een paar posts eerder. op een CRT tv is het beeld van KPN best goed (als er geen storingen zijn)

Behhhhh
Reg. datum: 18 mei 2003

quote:
freggeltje schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 07:59:

Op mijn volgende vraag wat is dan de opzegtermijn van KPN werd geantwoord 1 maand. Ik heb dus maar casema besteld gisteren avond.
Houd je d'r wel rekening mee dat je minimaal 1 jaar vast zit aan KPN TV ?

quote:
Stephane schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:53:
[...]

Houd je d'r wel rekening mee dat je minimaal 1 jaar vast zit aan KPN TV ?
ja heb er al 1,5 jaar op zitten, na het eerste jaar heb je een opzeg termijn van 1 maand

Reg. datum: 04 november 2003

quote:
freggeltje schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 07:59:
Ik heb ze gisterenavond maar eens gebeld met de klacht dat het zo slecht is op een LCD tv.
Staat je decoder op RGB of Composiet ? Wonderbaarlijk heb ik namelijk veel beter beeld met composiet op een LCD TV ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: